Σάββατο 9 Ιουνίου 2018

Αναλυτικός οδηγός της ΗΔΙΚΑ για το Επίδομα του Παιδιού - 13 ερωτήσεις και απαντήσεις

Αναλυτικός οδηγός της ΗΔΙΚΑ για το Επίδομα του Παιδιού - 13 ερωτήσεις και απαντήσεις

Έναν χρήσιμο οδηγό με 13 ερωτήσεις και απαντήσεις για το Επίδομα του Παιδιού 2018 εξέδωσε η ΗΔΙΚΑ προκειμένου να λύσει τις απορίες των πολιτών όσον αφορά την υποβολή του Α21.
Πιο αναλυτικά:
1. Προστίθενται εισοδήματα που δεν έχω και φαίνεται να μένω εκτός. Εμφανίζεται μεγαλύτερο εισόδημα από αυτό του εκκαθαριστικού της εφορίας.
Λαμβάνονται υπόψη τα εισοδήματα που προκύπτουν από το Ε1 φορολογικού έτους 2017. Το ποσό που εμφανίζεται στην πλατφόρμα είναι το άθροισμα των εισοδημάτων όλων των μελών της οικογένειας, άμεσων και εξαρτώμενων, τα οποία αναφέρονται στο Α21 και πληρούν τα κριτήρια, έχουν δηλαδή τις προϋποθέσεις να επιδοτηθούν. Επιπρόσθετα, όπως παγίως συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια, λαμβάνεται υπόψη το τεκμαρτό εισόδημα, όταν το πραγματικό δηλωθέν υπολείπεται του τεκμαρτού.
2.Δεν αναγνωρίζονται προστατευόμενα μέλη, επειδή δεν ταυτοποιείται το επώνυμο με τον ΑΜΚΑ τους.
Σε αυτή την περίπτωση οι δικαιούχοι πρέπει να ελέγξουν τα πλήρη στοιχεία του εξαρτώμενου τέκνου στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΑΜΚΑ www.amka.gr ή/και να απευθυνθούν σε κάποιο ΚΕΠ ώστε να διορθώσουν τυχόν αστοχίες στο ηλεκτρονικό μητρώο ΑΜΚΑ. Πιθανότατα έχει γραφτεί στην πλατφόρμα με διαφορετικό τρόπο το επώνυμο δίπλα στον ΑΜΚΑ, από τον τρόπο με τον οποίο έχει καταχωριστεί στο μητρώο του ΑΜΚΑ. Οι δικαιούχοι μπορούν να ελέγξουν τον ακριβή τρόπο με τον οποίο έχει καταχωριστεί το επώνυμο στο μητρώο του ΑΜΚΑ από την σελίδα www.amka.gr. Αν δεν είναι σωστό, μπορούν να πάνε να το διορθώσουν σε κάποιο ΚΕΠ, ώστε να υπάρχει η σωστή πληροφορία και να μην εμφανίζεται ασυμφωνία. Στη συνέχεια πρέπει να ακυρώσουν την αίτηση και να υποβάλλουν νέα αίτηση, ώστε να αντληθούν εκ νέου τα διορθωμένα στοιχεία από το μητρώο του ΑΜΚΑ.
3. Εμφανίζεται ότι δεν είμαι μόνιμος κάτοικος Ελλάδος ενώ υποβάλλω φορολογικές δηλώσεις εδώ και πολλά χρόνια χωρίς χρέη και εκκρεμότητες.
Τις πρώτες ώρες λειτουργίας της πλατφόρμας υπήρξε μικρή τεχνική αστοχία σε δεδομένα που έρχονταν από την ΑΑΔΕ, η οποία διορθώθηκε τη Δευτέρα το μεσημέρι και έχει πλέον επιλυθεί. Επιλέξτε τη λειτουργία «Έλεγχος και Αποθήκευση» στην αίτηση σας ώστε να αντληθούν εκ νέου τα διορθωμένα στοιχεία από την ΑΑΔΕ.
4.Εμφανίζεται μήνυμα στην εφαρμογή ότι δεν πληρώ το κριτήριο του «πλήθους φορολογικών δηλώσεων των τελευταίων 10 ετών.
Τέτοιο μήνυμα δεν αναδύεται καθώς για το Επίδομα Παιδιού κρίσιμος χρόνος είναι η τελευταία 5ετία. Αντίστοιχη αναφορά γινόταν στα προηγούμενα οικογενειακά επιδόματα. Αυτό που ζητείται και ελέγχεται τώρα (με βάση τις φορολογικές δηλώσεις) είναι η μόνιμη διαμονή τα τελευταία 5 έτη.
5.Ζητείται ΑΦΜ παιδιού, ενώ δεν με αφήνει να το εισάγω και με παραπέμπει στα ΚΕΠ.
Το σύστημα διορθώθηκε ώστε για τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2000 να μην ζητείται πλέον ο ΑΦΜ. Εντούτοις, για τα παιδιά που είναι γεννημένα από το 1999 και πριν, υποχρεωτικά χρειάζεται ο ΑΦΜ. Αν αυτός ο ΑΦΜ δεν βρεθεί στο μητρώο του ΑΜΚΑ, τότε οι πολίτες παραπέμπονται σε ΚΕΠ για να ενημερώσουν το μητρώο ΑΜΚΑ με τον αντίστοιχο ΑΦΜ, καθώς δεν μπορεί να γίνεται ενημέρωση του μητρώου ΑΜΚΑ μέσω της αίτησης Α21. Στη συνέχεια η επίμαχη αίτηση πρέπει να ακυρωθεί και να υποβληθεί νέα, ώστε να αντληθούν εκ νέου τα διορθωμένα στοιχεία από το μητρώο του ΑΜΚΑ.
6. Είμαι διαζευγμένη και έχω την επιμέλεια των παιδιών και η πλατφόρμα μου ζητάει αριθμό απόφασης δικαστηρίου. Εισάγω τον αριθμό απόφασης και δεν τον δέχεται.
Οι διαζευγμένοι θα πρέπει να καταχωρίσουν τον αριθμό της δικαστικής απόφασης και το δικαστήριο που την εξέδωσε για παιδιά τα οποία είναι ανήλικα. Αρχικά, τις πρώτες ώρες λειτουργίας, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η σχέση μέλους ήταν "Ανάθεση επιμέλειας με δικαστική απόφαση" υπήρχε αστοχία στην επιτυχή καταχώρηση του αριθμού απόφασης/δικαστηρίου. Το θέμα αυτό έχει πλέον διορθωθεί.
7. Τα ΚΕΠ αρνούνται να καταχωρίσουν τον αριθμό της άδειας διαμονής, επειδή στη φόρμα του ΑΜΚΑ δεν υπάρχει σχετικό πεδίο.
Δε χρειάζεται να καταχωρηθεί η άδεια διαμονής, μόνο να διορθωθούν στο μητρώο του ΑΜΚΑ το ονοματεπώνυμο και η ημερομηνία γέννησης και ΜΟΝΟ στην περίπτωση κατά την οποία εμφανίζονται διαφορετικά από την άδεια διαμονής. Στη συνέχεια, ο δικαιούχος πρέπει να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλλει νέα, ώστε να αντληθούν εκ νέου τα διορθωμένα στοιχεία από το μητρώο του ΑΜΚΑ.
8.Ενώ ο ΑΦΜ του παιδιού μου έχει καταχωρηθεί από σήμερα, στο μητρώο του ΑΜΚΑ η αίτηση δεν μπορεί να υποβληθεί ακόμη και το αναφέρει ως επισήμανση. Πρέπει να κάνω κάτι άλλο;
Η ενημέρωση του ΑΜΚΑ με τον ΑΦΜ είναι άμεση. Ακυρώστε την αίτηση και υποβάλλετε νέα, ώστε να αντληθεί εκ νέου ο ΑΦΜ για τον ΑΜΚΑ του παιδιού σας.
9. Η πλατφόρμα μου εμφανίζει ως πρόβλημα ότι έχω κάνει μόνο 4 φορολογικές δηλώσεις. Από το 2014 και μετά κάνω ατομική φορολογική δήλωση. Πιο πριν ήμουν στη φορολογική δήλωση του πατέρα μου. Τι πρέπει να κάνω;
Εφόσον έχουν καταχωρηθεί στις φορολογικές δηλώσεις των γονέων οι ΑΜΚΑ των τότε προστατευόμενων μελών, η ΑΑΔΕ διεξάγει τον σχετικό έλεγχο με τον αριθμό του ΑΜΚΑ και επιστρέφει το αποτέλεσμα, αν ο νυν αιτών ή η σύζυγος του ήταν ή όχι δηλωμένοι στις φορολογικές δηλώσεις των γονέων τους ως προστατευόμενα μέλη. Τις πρώτες ώρες λειτουργίας της πλατφόρμας υπήρξε μικρή τεχνική αστοχία σε δεδομένα που έρχονταν από την ΑΑΔΕ σε ότι αφορά τον συγκεκριμένο έλεγχο, η οποία έχει πλέον επιλυθεί. Επιλέξτε τη λειτουργία «Έλεγχος και Αποθήκευση» στην αίτηση σας, ώστε να αντληθούν εκ νέου τα διορθωμένα στοιχεία από την ΑΑΔΕ.
10. Δε δέχεται το σύστημα την υποβολή δικαιολογητικών για να αποδείξω ότι μένω μόνιμα στην Ελλάδα. Δεν έχω φύγει ποτέ εκτός Ελλάδας. Επίσης, δε δίνει τη δυνατότητα να υποβάλω τον ΑΦΜ γονέα για την περίοδο κατά την οποία ήμουν φοιτήτρια οπότε με δήλωναν ως προστατευόμενο μέλος.
Η μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια (2013-2017) πριν την υποβολή της αίτησης προκύπτει από την υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Ε1 των αιτούντων ή των συζύγων τους ή των γονέων τους τα έτη 2014 έως και 2018. Δεν απαιτείται η επισύναψη δικαιολογητικών για την απόδειξη της πενταετίας. Το τεχνικό ζήτημα με την ΑΑΔΕ που ανέκυψε τις πρώτες ώρες λειτουργίας, επιλύθηκε ήδη σήμερα Τρίτη, το πρωί. Όσοι διαπίστωσαν πρόβλημα αυτής της μορφής, μπορούν να επιλέξουν τη λειτουργία «Έλεγχος και Αποθήκευση» στην αίτηση τους, ώστε να αντληθούν εκ νέου τα διορθωμένα στοιχεία από την ΑΑΔΕ.
11 Δε δέχεται το σύστημα επισύναψη δικαιολογητικών.
Στις περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται η επισύναψη δικαιολογητικών, το σύστημα προβάλει ειδική επισήμανση. Σε καμία άλλη περίπτωση δεν απαιτείται να γίνει επισύναψη δικαιολογητικών.
12.Έχω ΑΦΜ με άδεια διαμονής σε ισχύ αλλά δεν προχωρά η διαδικασία υποβολής του Α21.
Λειτουργεί ήδη ενημερωμένη έκδοση της εφαρμογής, η οποία διορθώνει προβλήματα στην επιβεβαίωση του ονόματος στις άδειες διαμονής.
13.Έχω ξεκινήσει αίτηση για το επίδομα τέκνων και είναι προσωρινά αποθηκευμένη στο σύστημα. Όμως για τον γιο μου που είναι φοιτητής υπάρχει μια επισήμανση. Ότι ο αριθμός της Ακαδημαϊκής ταυτότητας δεν αντιστοιχεί στο όνομα του γιου μου. Από ότι αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα δημιουργείται από το γεγονός ότι το όνομα του γιου μου είναι καταχωρημένο στο σύστημα με παύλα ανάμεσα στα δύο κύρια ονόματα και χωρίς το τελικό Σ στο όνομα ενώ στην Ακαδημαϊκή ταυτότητα είναι χωρίς παύλα και με το τελικό Σ στο δεύτερο όνομα. Παρακαλώ ενημερώστε με για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω για την διόρθωση του προβλήματος.
Θα υλοποιηθεί προσεχώς τεχνική βελτίωση στη μέθοδο διασταύρωσης των στοιχείων της ακαδημαϊκής ταυτότητας, η οποία θα επιλύει το πρόβλημα.
Πηγή: enikonomia.gr

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα

7:22 μμ, Παρασκευή 08 Ιουν 2018
Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο, με το οποίο ολοκληρώνονται τα προαπαιτούμεναγια το κλείσιμο της 4ης και τελευταίας αξιολόγησης του προγράμματος. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει το μεσοπρόθεσμα πρόγραμμα 2019-2022, ενώ θα περιλαμβάνει και φορολογικές διατάξεις, διατάξεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό και τον νόμο Κατσέλη,για το Υπερταμείο, για τα εργασιακά και τις υπόλοιπες παρεμβάσεις που συζητήθηκαν με τους θεσμούς.
Το νομοσχέδιο, θα πρέπει να έχει ψηφιστεί την Πέμπτη 14 Ιουνίου, με δεδομένη την επιδίωξη της κυβέρνησης για μια συνολική συμφωνία για την αξιολόγηση, τη μεταμνημονιακή εποπτεία και το χρέος στη σύνοδο του Eurogroup της 21ης Ιουνίου.
Το νομοσχέδιο, περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό διατάξεων που πρέπει άμεσα να υλοποιηθούν, όπως έχει συμφωνηθεί με τους δανειστές.
Από τη Δευτέρα ξεκινά η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή. Το νομοσχέδιο θα τεθεί σε επεξεργασία αρχικά – της Δευτέρα και την Τρίτη - στις αρμόδιες διαρκείς κοινοβουλευτικές επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Κοινωνικών Υποθέσεων και Δημόσιας Διοίκησης και κατόπιν θα εισαχθεί την Τετάρτη για συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής.
Συγκεκριμένα: Τη Δευτέρα, 11 Ιουνίου, στις 12:00, ξεκινάει στις συναρμόδιες επιτροπές της Βουλής, με τη διαδικασία του επείγοντος, η επεξεργασία του νομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τέταρτης αξιολόγησης.
Το πρωί της Τρίτης, 12 Ιουνίου, θα κληθούν να καταθέσουν τις απόψεις τους κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς και το βράδυ της ίδιας ημέρας θα ολοκληρωθεί η επεξεργασία του στις επιτροπές.
Την Τετάρτη, 13 Ιουνίου, θα αρχίσει η συζήτησή του στην Ολομέλεια, η οποία θα διαρκέσει μέχρι αργά το βράδυ και θα ολοκληρωθεί την επομένη ημέρα, Πέμπτη 14 Ιουνίου, μέχρι τις 15:00, με την ψήφισή του.
Πηγή: enikonomia.gr

Ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα της τέταρτης αξιολόγησης - Τι προβλέπει

Ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα της τέταρτης αξιολόγησης - Τι προβλέπει

8:25 μμ, Παρασκευή 08 Ιουν 2018
Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιομε τα προαπαιτούμενα για την τέταρτη και τελευταία αξιολόγηση.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις για τον νόμο Κατσέλη (άρση τραπεζικού απορρήτου). Περιλαμβάνει επίσης διατάξεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό (όπως η επανυποβολή αιτήσεων και για χρέη που αφορούν στο 2017), διατάξεις για τα εργασιακά, για τα φορολογικά και για το Υπερταμείο.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι κατατίθενται τα διαθέσιμα των φορέων του Δημοσίου σε έναν κεντρικό λογαριασμό του Δημοσίου.
Προβλέπεται επίσης η εγγύηση από το Υπερταμείο στον ESM για την πληρωμή ποσών έως 25 δισ. ευρώ.
Επίσης, περιλαμβάνει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2019- 2022.
Δείτε εδώ ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο
Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση
Πηγή: enikonomia.gr

Αυτές τις αλλαγές φέρνει το πολυνομοσχέδιο στον εξωδικαστικό μηχανισμό και τον νόμο Κατσέλη

Αυτές τις αλλαγές φέρνει το πολυνομοσχέδιο στον εξωδικαστικό μηχανισμό και τον νόμο Κατσέλη

9:45 μμ, Παρασκευή 08 Ιουν 2018
Άρση του τραπεζικού απορρήτου, σε βάθος πενταετίας, για τους δανειολήπτες που αιτούνται την υπαγωγή τους στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό και των επιχειρηματικών οφειλών που δημιουργήθηκαν πριν τις 31 Δεκεμβρίου του 2017 αλλά και εξώδικη πρόσκληση για ρύθμιση χρεών σε οφειλέτες πριν αυτές μεταβιβαστούν σε funds, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης.
Με τις αλλαγές που προωθούνται στον νόμο Κατσέλη θα επιταχυνθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες και το πλαίσιο θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.
Ειδικότερα το νέο πλαίσιο στις διατάξεις του για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά προβλέπει επίσης:
-Ότι αν ο οφειλέτης καθυστερεί την πληρωμή τουλάχιστον τριών μηνιαίων δόσεων που ορίστηκαν για το διάστημα από την κατάθεση της αίτησης μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης, τότε αυτομάτως θα παύει να ισχύει η αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων, υπό την προϋπόθεση ο πιστωτής να έχει στείλει εξώδικη όχληση στον οφειλέτη.
-Οι πιστωτές ( τράπεζες) θα μπορούν να αναλαμβάνουν για λογαριασμό των δικαιούχων οφειλετών που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη να καταθέτουν αίτηση είσπραξης του ποσού που επιδοτεί το ελληνικό δημόσιο για την αποπληρωμή των μηνιαίων δόσεων
-Παρέχεται δικαίωμα στους εγγυητές που εκπλήρωσαν την υποχρέωσή τους, όπως προκύπτει από την εγγύηση, να υποκαταστήσουν τον πιστωτή στο σχέδιο αποπληρωμής.
-Μειώνεται η υποχρέωση παροχής εγγράφων από τους οφειλέτες, με παράλληλη υποχρέωση των τραπεζών, των δημόσιων αρχών και κάθε άλλου εμπλεκόμενου φορέα να τα προσκομίζουν στο δικαστήριο.
- Η προστασία της πρώτης κατοικίας θα γίνεται βάσει της εμπορικής της αξίας (και όχι της αντικειμενικής), εφόσον υφίσταται έκθεση ανεξάρτητου εκτιμητή ακινήτων που είναι εγγεγραμμένος στο οικείο μητρώο του υπουργείου Οικονομικών.
-Αποτρέπεται το ενδεχόμενο διαιώνισης υποθέσεων μέσω ματαίωσης της συζήτησης χωρίς επαναπροσδιορισμό τους.
- Καθιερώνεται ένας πρώτος έλεγχος της εγκυρότητας των στοιχείων που υποβάλει ο δανειολήπτης από τη γραμματεία του Ειρηνοδικείου η οποία παρουσιάζει σχετική έκθεση που θα λαμβάνει υπόψη του ο δικαστής για την απόφαση του.
Εξωδικαστικός μηχανισμός
Αλλαγές όμως προβλέπονται και για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης των επιχειρηματικών οφειλών. Ειδικότερα προβλέπονται τα εξής:
- Υπαγωγή στον εξωδικαστικό προς ρύθμιση και των οφειλών που γεννήθηκαν και βεβαιώθηκαν έως και 31.12.2017. Περαιτέρω, εισάγεται διαφοροποίηση ως προς τον ορισμό των οφειλών προς το Δημόσιο και υπέρ τρίτων σε σχέση με τις οφειλές προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Ενώ για τις δύο πρώτες κατηγορίες κρίσιμος παραμένει ο χρόνος της βεβαίωσης, για την τελευταία κατηγορία, κρίσιμος καθίσταται ο χρόνος γέννησης της οφειλής. Σκοπός της ρύθμισης αναφορικά με τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, είναι να μη χάνει ο διοικούμενος το δικαίωμα ρύθμισης των εισφορών του 2017 μόνο και μόνο για το λόγο ότι αυτές βεβαιώθηκαν το 2018.
- Ενημέρωση της ΕΓΔΙΧ (Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους) αναφορικά με την επίτευξη συμφωνίας ή όχι στη διμερή διαπραγμάτευση και μετά την πάροδο των 3 μηνών (σε περίπτωση που επεκταθεί η διαπραγμάτευση και πέραν του χρονικού αυτού διαστήματος).
- Αντιμετώπιση μικροπιστωτών όταν έχουν ακριβώς ισόποση απαίτηση και οι απαιτήσεις αυτές, αθροιζόμενες με τις μικρότερες απαιτήσεις, υπερβαίνουν το 15% της συνολικής οφειλής. Η λύση που προκρίθηκε είναι η συμμετοχή όλων των μικροπιστωτών με ίσες απαιτήσεις στη διαδικασία και δέσμευσή τους από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης.
- Δυνατότητα ομόρρυθμων εταίρων να υποβάλλουν και οι ίδιοι αίτηση για τη ρύθμιση των δικών τους οφειλών, εφόσον αυτές είναι κατά νόμο επιλέξιμες. Συγκεκριμένα όταν εταίροι ζητούν τη ρύθμιση των δικών τους οφειλών, οι πιστωτές επιβάλλεται να έχουν πλήρη εικόνα των οικονομικών τους στοιχείων, σαν να υποβαλλόταν αυτοτελής αίτηση. Επίσης προβλέπεται πως δεν θα αποκλειστεί η ρύθμιση των οφειλών του εταίρου από το γεγονός ότι ο εταίρος έχει διακόψει ατομική επιχειρηματική του δραστηριότητα (περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4469/2017), αρκεί να μην έχει λυθεί η ίδια η εταιρία. Από την άλλη πλευρά, ο εταίρος μπορεί να ρυθμίσει τις δικές του οφειλές, εντάσσοντας και τις οφειλές που τον βαρύνουν ως ομόρρυθμο εταίρο, ακόμα και αν η εταιρία έχει λυθεί, εφόσον ο εταίρος διατηρεί δική του ατομική επιχείρηση σε λειτουργία. Αναφορικά με την επιλεξιμότητα (μία θετική χρήση στις τρεις τελευταίες), αυτή εκ των πραγμάτων δεν θα μπορεί να κριθεί στο πρόσωπο του εταίρου, αφού ο ίδιος δεν τηρεί λογιστικά βιβλία στο δικό του όνομα. Επομένως αναγκαστικά η επιλεξιμότητα θα πρέπει να κριθεί στο πρόσωπο της εταιρίας.
- Ρύθμιση ζητημάτων αναφορικά με την αμφισβήτηση του ύψους της οφειλής. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού προβλέπεται ότι ο οφειλέτης θα συμπληρώνει και το χρόνο, αναφορικά με τον οποίο προσδιορίζεται το ύψος της κάθε οφειλής, οπότε, αν μετά το χρόνο αυτό η οφειλή επιβαρύνθηκε, να μην θεωρείται καν ότι υφίσταται διαφωνία.
- Ο συντονιστής μπορεί να εδρεύει οπουδήποτε στην Περιφέρεια του οφειλέτη, με απλή προτίμηση των συντονιστών που εδρεύουν στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα, εφόσον φυσικά ο κατά προτίμηση διορισμός τους δεν παραβιάζει τον κανόνα της ισοκατανομής των υποθέσεων μεταξύ των συντονιστών της Περιφέρειας.
- Επιμήκυνση του χρονικού διαστήματος αυτοδίκαιης αναστολής της αναγκαστικής εκτέλεσης από εβδομήντα σε ενενήντα ημέρες. Η επιμήκυνση κρίθηκε αναγκαία, καθώς είναι αρκετές οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες η διαδικασία δεν ολοκληρώνεται εντός εβδομήντα ημερών.
- Υποχρεωτική συμμετοχή Δημοσίου στις διαπραγματεύσεις και την ψηφοφορία για οφειλές έως 20.000 ευρώ όταν οι πιστωτές είναι μόνον προερχόμενοι από το δημόσιο τομέα.
- Περιορισμός των συνεπειών των κατασχέσεων που επιβλήθηκαν από το Δημόσιο με αποδέσμευση των μελλοντικών απαιτήσεων σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας αναδιάρθρωσης. Πλήρης ανατροπή της κατάσχεσης μπορεί να επιτευχθεί μόνο εφόσον η κατάσχεση επιβλήθηκε αποκλειστικά για οφειλές εντεταγμένες στη σύμβαση και μόνο εφόσον εξοφλήθηκε τουλάχιστον το 75% του ποσού που πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο δυνάμει της σύμβασης.
- Επέκταση της αυτοδίκαιης αναστολής εκτέλεσης και στην περίπτωση της διαδικασίας διμερούς διαπραγμάτευσης με το Δημόσιο ή με Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.
- Επέκταση της χρήσης της πλατφόρμας σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που δεν υπάγονται στην κανονική διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού, ιδίως αγροτών ή ελεύθερων επαγγελματιών, που όμως επιθυμούν να ρυθμίσουν διμερώς τις οφειλές τους με τους χρηματοδοτικούς φορείς. Επίσης προβλέπεται άρση του τραπεζικού και του φορολογικού απορρήτου και σε αυτές τις περιπτώσεις.
Τι προβλέπεται στην πώληση των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων στα funds
Αίρεται η υποχρέωση των τραπεζών να ενημερώνουν μέσα σε 12 μήνες τους οφειλέτες και τους εγγυητές μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων, πριν την πώλησή στα funds. Ταυτόχρονα αίρεται και η δυνατότητα που παρέχεται, από το ισχύον καθεστώς, στους οφειλέτες να διακανονίσουν τις οφειλές τους σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας. Το συγκεκριμένο μέτρο, δηλαδή πώληση του δανείου χωρίς πρότερη ενημέρωση, ίσχυε μόνο για τους μη συνεργάσιμους οφειλέτες. Πλέον το μέτρο επεκτείνεται και στα μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια, ενώ εκτός του μέτρου μένουν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των φυσικών προσώπων.
Η ενημέρωση των οφειλετών και των εγγυητών μπορεί να γίνει και με email πιθανότατα και με sms. Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του πολυνομοσχεδίου σύμφωνα με το ΑΠΕ- ΜΠΕ: «Αναγγελία της καταχώρισης γίνεται ατύπως προς τους οφειλέτες και τους εγγυητές με κάθε πρόσφορο μέσο, συμπεριλαμβανομένων και των μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας».
Πηγή: enikonomia.gr

Πολυνομοσχέδιο: Καταργείται η προπληρωμή για τα γυαλιά οράσεως - Τι προβλέπει για τη συμμετοχή των ασφαλισμένων στα φάρμακα

Πολυνομοσχέδιο: Καταργείται η προπληρωμή για τα γυαλιά οράσεως - Τι προβλέπει για τη συμμετοχή των ασφαλισμένων στα φάρμακα

9:30 μμ, Παρασκευή 08 Ιουν 2018
Μέτρα για τη μεγαλύτερη διείσδυση των γενοσήμων φαρμάκων στην ελληνική αγορά με οικονομικά κίνητρα για τους ασφαλισμένους, επέκταση μέχρι το 2022 του μηχανισμού των κλειστών προϋπολογισμών και των αυτόματων επιστροφών (claw back) για τη φαρμακευτική δαπάνη και τις λοιπές παροχές ασθένειας του ΕΟΠΥΥ, μέτρα για την ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, είναι τα κυριότερα που αφορούν την Υγεία και περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή. Επίσης, αναβαθμίζεται ο ρόλος της Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ) και ρυθμίζονται θέματα του ΕΟΠΥΥ για τον εκσυγχρονισμό και τον πιο αποτελεσματικό έλεγχο των παροχών υγείας.
Ρυθμίσεις για τον μηχανισμό αυτόματης επιστροφής
Με την προτεινόμενη ρύθμιση επεκτείνεται η εφαρμογή του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback) στα έτη 2019-2022 και ρυθμίζεται ο τρόπος καθορισμού των ορίων δαπανών για όλες τις κατηγορίες, βάσει της ετήσιας αύξησης του ΑΕΠ.
Κίνητρα και αντικίνητρα για τη διείσδυση γενοσήμων
Με τις προτεινόμενες διατάξεις επιδιώκεται η αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των γενοσήμων φαρμάκων στην ελληνική αγορά αφενός με την παροχή στους ασφαλισμένους -για τους οποίους ήδη προβλέπεται ποσοστό συμμετοχής 10% της διατιμημένης αξίας του φαρμάκου- οικονομικού κινήτρου να επιλέγουν το γενόσημο φάρμακο και αφετέρου με την παροχή στους φαρμακοποιούς ενός αντικινήτρου να προτείνουν και να χορηγούν στους ασφαλισμένους φάρμακα αναφοράς μετά τη λήξη της περιόδου προστασίας αντί των γενοσήμων φαρμάκων.
Συγκεκριμένα, για τους ασφαλισμένους για τους οποίους έως σήμερα προβλέπεται ποσοστό συμμετοχής 10% της αξίας του φαρμάκου –δηλαδή για τους ασφαλισμένους που λαμβάνουν φάρμακα για τη θεραπεία χρόνιων ή εξαιρετικά σοβαρών παθήσεων, όπως αυτές ορίζονται με απόφαση του υπουργού Υγείας και για τους κάθε φορά δικαιούχους επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους– το ποσοστό της συμμετοχής τους μηδενίζεται, εφόσον επιλέξουν να προμηθευτούν γενόσημα φάρμακα.
Επίσης, καθιερώνεται για τα φαρμακεία η υποχρέωση ποσοστού επιστροφής (rebate) 0,8% επί της λιανικής τιμής των συνταγογραφούμενων φαρμάκων αναφοράς μετά τη λήξη της περιόδου προστασίας προς τον ΕΟΠΥΥ για το έτος 2018.
Δίνεται ακόμη νομοθετική εξουσιοδότηση στον υπουργό Υγείας, όπως με απόφασή του ορίζει τις ελάχιστες ποσότητες γενοσήμων φαρμάκων ανά θεραπευτική κατηγορία που οφείλουν να έχουν ως απόθεμα τα φαρμακεία, με σκοπό τη διασφάλιση της επάρκειας των γενοσήμων φαρμάκων στα φαρμακεία και την απρόσκοπτη πρόσβαση των ασθενών σε αυτά.
Ρυθμίσεις για τα οπτικά–γυαλιά οράσεως και τις υπηρεσίες ειδικής αγωγής
Μέτρα ώστε οι ασφαλισμένοι να μην πληρώνουν από την τσέπη τους για οπτικά είδη και υπηρεσίες ειδικής αγωγής, λαμβάνει το υπουργείο Υγείας. Προβλέπεται η αποζημίωση των παρόχων για οπτικά και υπηρεσίες ειδικής αγωγής να γίνεται μέσω voucher που θα χορηγείται στους πολίτες από τους γιατρούς, ώστε οι ασφαλισμένοι να μην προπληρώνουν γι αυτές τις υπηρεσίες.
Αναφέρεται ότι, τα οπτικά – γυαλιά οράσεως που χορηγούνται από μη συμβεβλημένο ιδιώτη πάροχο και αποζημιώνονται σύμφωνα με τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ, παρέχονται κατόπιν προηγούμενης γνωμάτευσης πιστοποιημένου ιατρού-οφθαλμιάτρου και κατόπιν ιατρικού ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού. Στην περίπτωση του δικαιούχου παροχής εκδίδεται βεβαίωση ως παράρτημα της γνωμάτευσης, με μοναδικό αριθμό, η οποία προσδιορίζει το προς αποζημίωση δικαιούμενο ποσό σύμφωνα με τις διατάξεις του ΕΚΠΥ. Αυτή υπογράφεται ηλεκτρονικά από το αρμόδιο διοικητικό όργανο του ΕΟΠΥΥ και παραδίδεται στον δικαιούχο περίθαλψης, προκειμένου να την υπογράψει και στη συνέχεια να την καταθέσει σε κατάστημα οπτικών, που λειτουργεί νόμιμα, και να λάβει την παροχή που δικαιούται. Το ποσό που αναγράφεται στη βεβαίωση αποζημιώνεται απευθείας από τον οργανισμό στον πάροχο οπτικών ειδών κατόπιν προσκόμισης από τον τελευταίο της ιατρικής γνωμάτευσης, της ηλεκτρονικής βεβαίωσης και του παραστατικού πώλησης. Σε περίπτωση που το παραστατικό πώλησης των χορηγούμενων ειδών είναι μικρότερης αξίας από το βεβαιούμενο ποσό, καταβάλλεται στον πάροχο οπτικών το αντίτιμο της πραγματικής τιμής πώλησης της παροχής.
Η παρούσα διάταξη κρίνεται αναγκαία, καθώς αφορά τις εναπομείνασες περιπτώσεις μη συμβασιοποιημένων ιδιωτών παρόχων με τον ΕΟΠΥΥ και προβλέπεται η διαδικασία σχετικά με την καταβολή της προβλεπόμενης δαπάνης, η οποία στο εξής διενεργείται χωρίς τη διαμεσολάβηση του δικαιούχου περίθαλψης, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματική παροχή του είδους ή της υπηρεσίας υγείας. Επιπροσθέτως, οι εν λόγω δαπάνες εντάσσονται στον κλειστό προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ, με σκοπό την ενιαία αντιμετώπισής τους και την ορθότερη λειτουργία και αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Με την παρούσα ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα στους παρόχους που υπέβαλαν αρχικά άρνηση, αλλά κρίνουν ότι δεν συντρέχουν πλέον οι λόγοι αυτής, να την ανακαλέσουν.
Αντίδραση φαρμακοποιών
Η πρώτη αντίδραση σχετικά με τη ρύθμιση για τα γενόσημα, έρχεται από τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο (ΠΦΣ), που αναφέρει ότι η κυβέρνηση «αιφνιδιαστικά» εφαρμόζει «νέο κεφαλικό φόρο (rebate) στα φαρμακεία, τιμωρώντας ταυτόχρονα και τους ασθενείς που επιλέγουν τα φάρμακα που συνταγογράφησε ο ιατρός και δεν ανήκουν στην κατηγορία των γενοσήμων».
Ο ΠΦΣ κάνει λόγο «για μέτρα που διέπονται από φορομπηχτική και τιμωρητική φιλοσοφία προς τους ασθενείς σε αντίθετη κατεύθυνση από τον ασθενοκεντρικό χαρακτήρα που υιοθετούν πλέον όλα τα σύγχρονα ευρωπαϊκά συστήματα υγείας». Αναφέρει επίσης ότι «η κυβέρνηση δίνει τη χαριστική βολή στα φαρμακεία με την απόφαση της να επιβάλει να διατηρούν ελάχιστες ποσότητες φαρμάκων ανά θεραπευτική κατηγορία…» και εξαγγέλλει ότι θα προσφύγει σε κάθε ένδικο μέσο για την ακύρωση αυτών των «απαράδεκτων» διατάξεων.
Στελέχη του υπουργείου Υγείας ανέφεραν ότι το κόστος των μέτρων για τα γενόσημα εκτιμάται στα 4,8 εκ. ευρώ και το ισοδύναμο που έχει βρεθεί είναι να υπάρξει rebate 0,8% στους φαρμακοποιούς για τα off patent (εκτός συνταγής). Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υγείας και οι φαρμακοποιοί πρέπει να συμβάλουν στην προώθηση των γενοσήμων. Το κόστος των μέτρων εκτιμάται στα 4,8 εκ. ευρώ και θα εφαρμοστούν από το β' εξάμηνο του 2018. Όπως ανέφεραν κάθε φαρμακείο από τα 11.000 που υπάρχουν θα επιβαρυνθεί με 200-300 ευρώ το εξάμηνο.
ΠΗΓΗ: enikonomia.gr