Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

Προσωρινή αναστολή λειτουργίας ηλεκτρονικών υπηρεσιών e-ΕΦΚΑ λόγω αναβάθμισης των υποδομών της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.

 

Προσωρινή αναστολή λειτουργίας ηλεκτρονικών υπηρεσιών e-ΕΦΚΑ λόγω αναβάθμισης των υποδομών της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.

Ανακοινώσεις ΑΑΔΕ - e-ΕΦΚΑ - Υπ.Οικ. - ΟΑΕΔ - Ε.Ένωσης κ.ά.

5 Μάρτιος 2021
Taxheaven.gr


Αθήνα, 5/3/2021

Προσωρινή αναστολή λειτουργίας ηλεκτρονικών υπηρεσιών e-ΕΦΚΑ λόγω αναβάθμισης των υποδομών της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.

Η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ ενημερώνει ότι κατά το χρονικό διάστημα από Σάββατο 6 Μαρτίου 2021 και ώρα 21:00 έως και την Κυριακή 7 Μαρτίου 2021 και ώρα 12:00 το μεσημέρι, δεν θα είναι διαθέσιμες οι ηλεκτρονικές του υπηρεσίες που απαιτούν κατά την πρόσβαση σε αυτές την αυθεντικοποίηση των χρηστών μέσω κωδικών Taxisnet.

Η προσωρινή αναστολή λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών οφείλεται στις εργασίες Αναβάθμισης των υποδομών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Από τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ

Το ψηφισθέν νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις

 

Το ψηφισθέν νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις

Οικονομικές Ειδήσεις

5 Μάρτιος 2021
Taxheaven.gr



Δείτε το κείμενο του νομοσχεδίου «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και την υγεία.» όπως ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής.

Μπορείτε να το κατεβάσετε και από εδώ.

Χ. Σταϊκούρας: Σήμερα πιστώνονται άλλα 122 εκατ. ευρώ σε επιπλέον 123.869 δικαιούχους επιστρεπτέας προκαταβολής 6

 

Χ. Σταϊκούρας: Σήμερα πιστώνονται άλλα 122 εκατ. ευρώ σε επιπλέον 123.869 δικαιούχους επιστρεπτέας προκαταβολής 6

Ανακοινώσεις ΑΑΔΕ - e-ΕΦΚΑ - Υπ.Οικ. - ΟΑΕΔ - Ε.Ένωσης κ.ά.

5 Μάρτιος 2021
Τα νέα μέτρα που έρχονται για στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων: Νέα επιδότηση τόκων, νέο πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ, μη επιστρεπτέα ενίσχυσης μέσω των περιφερειών κ.ά. Taxheaven.gr


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10563 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
e-mail: press@minfin.gr


Παρασκευή, 5 Μαρτίου 2021

Δελτίο Τύπου

Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στη διαδικτυακή συζήτηση της ΕΣΕΕ, με θέμα: «Ιδιωτικό Χρέος και Πανδημική Κρίση»


Θέλω να ευχαριστήσω την ΕΣΕΕ για την ιδιαίτερα τιμητική πρόσκληση να λάβω μέρος, έστω και διαδικτυακά, σε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Συζήτηση που αφορά το κρίσιμο πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους στη χώρα μας.
Ένα πρόβλημα με σημαντικές κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις.
Ένα πρόβλημα που τολμά η ΕΣΕΕ να αναδείξει, συνδέοντάς το και με την πανδημία.

Κυρίες και Κύριοι,
Το πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους, που δημιουργήθηκε, σωρεύθηκε και διογκώθηκε τα προηγούμενα χρόνια, είναι πράγματι υπαρκτό και ιδιαίτερα σοβαρό.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το χρέος των πολιτών, ανέρχεται, σήμερα, στα 234 δισ. ευρώ.
Από αυτά, τα 108 δισ. ευρώ αφορούν οφειλές προς τη φορολογική αρχή, τα 89 δισ. ευρώ οφειλές προς τον ευρύτερο χρηματοπιστωτικό τομέα, δηλαδή τις τράπεζες και τις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων, και τα 37 δισ. ευρώ οφειλές προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
Επιπρόσθετα, ο κίνδυνος νέας διόγκωσής του, εξαιτίας της πίεσης που δέχεται η πραγματική οικονομία, ως αποτέλεσμα της υγειονομικής κρίσης και των περιοριστικών μέτρων, είναι ιδιαίτερα αυξημένος.
Κάτι που, φυσικά, ισχύει για όλη την Ευρώπη.

Είναι γεγονός ότι στο παρελθόν, αναλήφθηκαν πρωτοβουλίες με σκοπό τον περιορισμό του προβλήματος.
Ουδέποτε όμως αυτό προσεγγίστηκε συνολικά, με ουσιαστικό και επαρκή τρόπο.
Σε αντίθεση με ό,τι έγινε τα προηγούμενα χρόνια, η σημερινή Κυβέρνηση έχει επιλέξει να μην προσπερνά τα προβλήματα, αλλά να τα αντιμετωπίζει με συνεκτικό σχέδιο, πολιτική βούληση και τόλμη.
Και όπως σωστά επισημαίνει το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, «η διαχείριση του ιδιωτικού χρέους δεν συντελείται στο κενό, αλλά θα πρέπει να συνδέεται στενά με τη δημοσιονομική πολιτική».
Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουμε ήδη προχωρήσει στην υλοποίηση δέσμης μέτρων.
Συγκεκριμένα:

1ον. Νομοθετήσαμε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή 2ης ευκαιρίας σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Το νέο αυτό πλαίσιο αντικαθιστά ένα σύνθετο πλέγμα διάσπαρτων μέτρων, που δεν κατάφεραν, τα προηγούμενα χρόνια, να δώσουν αποτελεσματική λύση στο πρόβλημα.
Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης και αναδιάρθρωσης χρεών προς τράπεζες, εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, λαμβάνοντας ειδικές πρόνοιες για τους ευάλωτους πολίτες, οι οποίοι θα στηρίζονται από το Κράτος, ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι δεν θα ενταχθούν στρατηγικοί κακοπληρωτές στο νέο σχήμα.
Προσφέρει, μέσα από απλές και γρήγορες διαδικασίες, μια πραγματική 2η ευκαιρία στους επιχειρηματίες, και διαμορφώνει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να μειωθεί το υψηλό ιδιωτικό χρέος, αλλά και να αποτραπεί η δημιουργία νέου.
Στην παρούσα φάση, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς (τράπεζες, εταιρείες διαχείρισης από δάνεια και πιστώσεις, ΕΦΚΑ, ΑΑΔΕ κ.α.), έχουμε συστήσει ομάδες εργασίας οι οποίες εργάζονται, σε καθημερινή βάση, για τη σταδιακή υλοποίηση της νέας ρύθμισης.
Έχει ήδη υλοποιηθεί ένα μεγάλο μέρος του νομοθετικού έργου και έχουν εκδοθεί  οι πρώτες  Υπουργικές Αποφάσεις, που αφορούν την ενεργοποίηση, από την 1η Μαρτίου, της διαδικασίας εξυγίανσης των επιχειρήσεων οι οποίες αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερχρέωσης.
Με την εν λόγω διαδικασία, οι επιχειρήσεις, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, έχουν τη δυνατότητα, ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα, να ρυθμίσουν τις οφειλές τους και να συνεχίσουν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους.
Ταυτόχρονα, δρομολογείται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, με επιμέρους πλατφόρμες, το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο προς λειτουργία την 1η Ιουνίου, ημερομηνία που θα ξεκινήσει και η εφαρμογή του Νόμου για τα νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Άλλωστε, όπως εύστοχα επισημαίνει η ΕΣΕΕ, «απαιτείται η περαιτέρω ψηφιοποίηση των διαδικασιών».

2ον. Υλοποιήσαμε το πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ», με το οποίο η Κυβέρνηση παρέχει ουσιαστική στήριξη στους πολίτες που δοκιμάζονται από τον οικονομικό αντίκτυπο της υγειονομικής κρίσης, ενισχύει την κουλτούρα πληρωμών και επιβραβεύει, για πρώτη φορά, τους συνεπείς δανειολήπτες.
Στο τέλος Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε η τέταρτη φάση της κρατικής επιδότησης.
Έχουν επιδοτηθεί 113.514 δάνεια και 72.134 δικαιούχοι.
Το συνολικό ποσό της κρατικής επιδότησης που έχει καταβληθεί – μέχρι σήμερα – ανέρχεται στα 72 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων ξεπέρασε τις 160.000 μέσα σε διάστημα τριών μηνών, 23 φορές υψηλότερος από τον αριθμό των αιτήσεων που υπεβλήθησαν στο προσωρινό πρόγραμμα της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο είχε διάρκεια 13 μηνών.

3ον. Υλοποιούμε ένα πακέτο μέτρων και εργαλείων με στόχο τη στήριξη και ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων:
- Η Επιστρεπτέα Προκαταβολή.
Με τους 5 πρώτους κύκλους της Επιστρεπτέας Προκαταβολής, έχουν εκταμιευθεί 6,8 δισ. ευρώ σε 544.591 επιχειρήσεις, κυρίως μικρές και πολύ μικρές, και ελεύθερους επαγγελματίες.
Ενώ, προχθές πληρώθηκαν και οι πρώτοι 108.762 δικαιούχοι του 6ου κύκλου, με συνολικό ποσό 158 εκατ. ευρώ. Σήμερα πιστώνονται άλλα 122 εκατ. ευρώ σε επιπλέον 123.869 δικαιούχους.

- Η Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού.
Έχουν εκταμιευτεί περίπου 500 εκατ. ευρώ σε περισσότερους από 500.000 ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν έως 20 άτομα.

- Οι Αποζημιώσεις Ειδικού Σκοπού σε εργαζομένους των οποίων η σύμβαση εργασίας τέθηκε σε προσωρινή αναστολή.
Έχουν εκταμιευτεί περίπου 3 δισ. ευρώ σε 1.727.577 δικαιούχους, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόνοιες για τους εποχικά απασχολούμενους, τις ειδικές κατηγορίες εργαζομένων και τους επιστήμονες, ενώ επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ είναι το κόστος πλήρους κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών τους.

- Οι αναστολές φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
Το συνολικό ύψος των οφειλών των οποίων έχει ανασταλεί η πληρωμή έως σήμερα υπολογίζεται σε 1,5 δισ. ευρώ, ενώ σε επιπλέον 250 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι εκπτώσεις ΦΠΑ και φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών όσων πλήρωσαν εμπρόθεσμα.

- Τα εργαλεία ρευστότητας του Εγγυοδοτικού Προγράμματος και του ΤΕΠΙΧ ΙΙ.
Μέχρι σήμερα έχουν εκταμιευθεί δάνεια ύψους 7,3 δισ. ευρώ σε 31.235 επιχειρήσεις.
Το 71% των επιχειρήσεων που δανειοδοτήθηκαν έχει μέχρι 10 εργαζόμενους, και το 93% μέχρι 50 εργαζόμενους.
Σε ό,τι αφορά την αξία των δανείων, το 56% αφορά επιχειρήσεις με έως 50 εργαζόμενους.

Είναι βέβαια γεγονός, και αυτό το έχουμε επισημάνει, ότι τα πιστωτικά ιδρύματα άργησαν να συγχρονιστούν με τον βηματισμό της Κυβέρνησης σε ό,τι αφορά στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης.
Όπως επίσης είναι γεγονός ότι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν τον απαιτούμενο βαθμό πρόσβασης σε τραπεζικό δανεισμό.
Και αυτό πρέπει να αλλάξει, με ευθύνη των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Οι τράπεζες πρέπει να διοχετεύσουν, φυσικά με προσοχή, και εκτός των χρηματοδοτικών εργαλείων που συμμετέχει το Δημόσιο, μεγαλύτερο μέρος των συνολικών πιστώσεων προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις απ’ ό,τι στο πρόσφατο παρελθόν.

- Η μη καταβολή δημοτικών τελών για επιχειρήσεις των οποίων η λειτουργία ανεστάλη με κρατική εντολή λόγω της πανδημίας, με κόστος 200 εκατ. ευρώ.

- Η μείωση προκαταβολής φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, με κόστος 1,6 δισ. ευρώ.

- Η μείωση ΦΠΑ στις μεταφορές, τα μη αλκοολούχα ποτά, τον καφέ κ.ά., με κόστος περί τα 200 εκατ. ευρώ.

- Η κάλυψη των τόκων δανείων των επιχειρήσεων που πλήττονται από την πανδημία, με κόστος 240 εκατ. ευρώ.

- Η μείωση ενοικίων, με καταβολή μέρους της έκπτωσης στους ιδιοκτήτες.
Έως σήμερα, ο συνολικός αριθμός συμψηφισμών με φόρους και καταβολών χρημάτων για τα μειωμένα μισθώματα της περιόδου Μαρτίου – Δεκεμβρίου 2020 διαμορφώνεται στις 675.927, και το συνολικό ποσό ανέρχεται στα 88,7 εκατ. ευρώ.

- Η αναστολή πληρωμών αξιογράφων και η πρόβλεψη χορήγησης διευκολύνσεων στους κομιστές αυτών.

4ον. Προωθήσαμε, σε συνεργασία με το χρηματοπιστωτικό σύστημα, μέτρα για τη διευκόλυνση των δανειοληπτών.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από τα μέσα Μαρτίου 2020 έως τα τέλη Ιανουαρίου 2021, δόθηκε η δυνατότητα αναστολής πληρωμής δόσεων δανείων σε 406.362 δάνεια, συνολικού ύψους 28,4 δισ. ευρώ.
Επίσης, 415.225 μη εξυπηρετούμενα στεγαστικά, καταναλωτικά και επιχειρηματικά δάνεια, συνολικού ύψους 22 δισ. ευρώ, ρυθμίστηκαν διμερώς και επιτυχώς μεταξύ τραπεζών, εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, και οφειλετών, από τον Ιούλιο 2019 έως τα τέλη Ιανουαρίου 2021.

Συμπερασματικά, μέχρι σήμερα, έχουν ληφθεί συνολικά μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων, ύψους 27 δισ. ευρώ.
Πολύ περισσότερα δημοσιονομικά μέτρα από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, όπως καταδεικνύουν οι σχετικές μελέτες.
Το ερώτημα είναι, αυτά πέτυχαν;

1ον. Πέτυχαν, διότι περιόρισαν σημαντικά το βάθος της ύφεσης.
Η ελληνική οικονομία, αν και κλυδωνίστηκε ισχυρά, άντεξε.
Άντεξε μέσα σε συνθήκες πρωτόγνωρων υγειονομικών, κοινωνικών και οικονομικών δυσκολιών.
Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2020 έκλεισε με ύφεση περίπου στο 8%.
Το ποσοστό αυτό είναι καλύτερο από τις εκτιμήσεις.
Τα στοιχεία αυτά πιστοποιούν την ορθότητα της ασκούμενης οικονομικής πολιτικής.

2ον. Πέτυχαν, διότι περιόρισαν τη διόγκωση της ανεργίας.
Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές συγκριτικές μελέτες, η Ελλάδα έχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση στη συγκράτηση θέσεων εργασίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η ανεργία είναι χαμηλή.

3ον. Πέτυχαν, διότι περιόρισαν τα «λουκέτα».
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα καταγραφής αυτών της ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, «φαίνεται ότι η επιχειρηματικότητα, προς το παρόν, αντέχει, παρά τα όποια περιοριστικά μέτρα έχουν επιβληθεί».
Ενώ, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ΓΣΕΒΕΕ, «τα μέτρα που έχει λάβει η Κυβέρνηση για τη στήριξη των επιχειρήσεων έχουν ανακόψει, προς το παρόν, τα μαζικά λουκέτα που προκαλούνται κατά τη διάρκεια έντονων οικονομικών κρίσεων».

4ον. Πέτυχαν, γιατί με δεδομένη τη σημερινή αδυναμία κατανάλωσης, τουλάχιστον αυξάνονται οι τραπεζικές καταθέσεις, με ό,τι σημαίνει αυτό για τη μελλοντική κατανάλωση.
Συγκεκριμένα, οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα, επιχειρήσεων και νοικοκυριών, αυξήθηκαν κατά περίπου 20 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια του περυσινού έτους, με την εν λόγω αύξηση να μοιράζεται ισόποσα μεταξύ επιχειρήσεων και νοικοκυριών.
Η συσσώρευση ρευστών διαθεσίμων από την πλευρά των επιχειρήσεων σχετίζεται με την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν αποθέματα για το μεσοδιάστημα που θα λειτουργούν με μειωμένες ταμειακές ροές, ώστε να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις υποχρεώσεις τους.
Η ρευστότητά τους προήλθε, κυρίως, από νέο τραπεζικό δανεισμό, έκδοση εταιρικών ομολόγων και άμεσες κρατικές ενισχύσεις, συμπεριλαμβανομένων και των μέτρων πολιτικής που λαμβάνονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Συνεπώς, συμπερασματικά, έχει ενισχυθεί ουσιαστικά η πραγματική οικονομία.
Απαιτείται όμως να συνεχίσουμε να είμαστε κοντά σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Με επιπλέον μέτρα, ύψους 8,5 δισ. ευρώ το προσεχές διάστημα, ανεβάζοντας το λογαριασμό στα 11,6 δισ. ευρώ για το 2021, και συνολικά στα 35,6 δισ. ευρώ για την διετία.
Περισσότεροι πόροι από ότι προβλέπονται, συνολικά, από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Μεταξύ άλλων, δρομολογούμε:
1ον. Μία νέα επιδότηση τόκων υφιστάμενων ενήμερων δανείων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο 2021, ύψους 200 εκατ. ευρώ.
2ον. Ένα προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης επιχειρήσεων, με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών, ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ.
3ον. Ένα νέο πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επιδότησης μεγάλου μέρους της δόσης επιχειρηματικών δανείων, για διάστημα 8 μηνών, ύψους περίπου 300 εκατ. ευρώ.
4ον. Ενώ, θα υλοποιηθεί και το πρόγραμμα της μη επιστρεπτέας ενίσχυσης, μέσω των περιφερειών, του Υπουργείου Ανάπτυξης, ύψους περίπου 800 εκατ. ευρώ.

Ενώ, σήμερα δόθηκε στη δημοσιότητα η Έκθεση Δημόσιας Διαβούλευσης για τις «Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», μετά την ολοκλήρωσή της.
Σχέδιο με έντονα μεταρρυθμιστικό και επενδυτικό χαρακτήρα.
Επιπλέον, μόλις κατατέθηκε στη Βουλή και το Σχέδιο Νόμου για τους ίδιους πόρους, όπως όλα τα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη θα πράξουν, ως αναπόσπαστο τμήμα υλοποίησης του Σχεδίου Ανάκαμψης.

Κυρίες και Κύριοι,
Διακηρυγμένος στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομικών αποτελεί η αντιμετώπιση του υψηλού ιδιωτικού χρέους, το οποίο διογκώθηκε τα τελευταία χρόνια, με την προστασία των πιο ευάλωτων νοικοκυριών που επλήγησαν από την κρίση.
Όλες οι προαναφερθείσες δράσεις αποδεικνύουν ότι προσεγγίζουμε αυτό το ζήτημα με αποτελεσματικότητα και υπευθυνότητα.
Με γνώμονα την οικονομική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική ανταποδοτικότητα.

Εστίαση: Μέχρι την 28η Απριλίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για την επιχορήγηση προμήθειας θερμαντικών σωμάτων

 

Εστίαση: Μέχρι την 28η Απριλίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για την επιχορήγηση προμήθειας θερμαντικών σωμάτων

Ανακοινώσεις ΑΑΔΕ - e-ΕΦΚΑ - Υπ.Οικ. - ΟΑΕΔ - Ε.Ένωσης κ.ά.

5 Μάρτιος 2021
Taxheaven.gr



Παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης στη Δράση «Επιχορήγηση Επιχειρήσεων Εστίασης για την Προμήθεια Θερμαντικών Σωμάτων Εξωτερικού Χώρου» έως τις 28 Απριλίου 2021

Δημοσιεύθηκε η δεύτερη (2η) τροποποίηση της Δράσης «Επιχορήγηση Επιχειρήσεων Εστίασης για την Προμήθεια Θερμαντικών Σωμάτων Εξωτερικού Χώρου» του ΕΠΑνΕΚ, σχετικά με την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης έως την Τετάρτη 28 Απριλίου 2021 και ώρα 17:00 αντί για την Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021 και ώρα 17:00.

Η Δράση στοχεύει στη στήριξη της λειτουργίας επιχειρήσεων εστίασης και των επιχειρήσεων παροχής καταλυμάτων του τουριστικού κλάδου, οι οποίες πλήττονται από τις επιπτώσεις της έξαρσης της νόσου COVID-19, με την επιχορήγηση της προμήθειας θερμαντικών συσκευών εξωτερικού χώρου προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός και οι επιχειρήσεις να λειτουργούν σε εξωτερικούς, νόμιμα χρησιμοποιούμενους χώρους, όπου ο καλύτερος αερισμός θα συμβάλει στην προστασία της δημόσιας υγείας.

Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.

Δείτε την 2η τροποποίηση εδώ

Έρχονται επιπλέον εισφορές για μισθωτούς με "μπλοκάκια" - Όλες οι λεπτομέρειες

 

Έρχονται επιπλέον εισφορές για μισθωτούς με "μπλοκάκια" - Όλες οι λεπτομέρειες


Επιπλέον ασφαλιστικές εισφορές θα κληθούν να πληρώσουν μέσα στο επόμενο δίμηνο πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες με παράλληλη μισθωτή απασχόληση αλλά και μισθωτοί που παράλληλα διατηρούσαν κάποια δραστηριότητα με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών (το γνωστό “μπλοκάκι”). Και όλα αυτά με καθυστέρηση τουλάχιστον 14 μηνών και ενώ έχει μεσολαβήσει η παγκόσμια υγειονομική κρίση που χτύπησε και την εγχώρια επιχειρηματικότητα.

Ο προσδιορισμός της οφειλόμενης, από τον Ιανουάριο του 2020 εισφοράς θα πρέπει, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση να ολοκληρωθεί έως το τέλος Απριλίου, ενώ έως το τέλος Μαΐου θα πρέπει να καταβληθούν και οι πιθανές επιπλέον εισφορές για το 2021, όπως αναφέρει η εφημερίδα "Καθημερινή". Αναλυτικά, με τη μεταρρύθμιση Βρούτση και την αποσύνδεση των εισφορών μη μισθωτών ασφαλισμένων από το δηλωθέν εισόδημα, στις περιπτώσεις παράλληλης μισθωτής απασχόλησης, καθώς και σε αυτές με μπλοκάκι, για τον προσδιορισμό της μηνιαίας εισφοράς προβλέφθηκε η εξής διαδικασία:

-Για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες με παράλληλη μισθωτή απασχόληση, το ποσό εισφοράς, ανά κλάδο κύριας ασφάλισης, από τη μισθωτή απασχόληση δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού της 2ης ασφαλιστικής κατηγορίας ή της επιλεγείσας ασφαλιστικής κατηγορίας εφόσον αυτή είναι μεγαλύτερη.

-Για τους νέους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους (έως 5 έτη ασφάλισης) με παράλληλη μισθωτή απασχόληση, βάση αναφοράς είναι η 1η ασφαλιστική κατηγορία.

-Για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες με παράλληλη μισθωτή απασχόληση, το ποσό εισφοράς, ανά κλάδο Επικουρικής ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών, από τη μισθωτή απασχόληση δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού της επιλεγείσας κατηγορίας.

Ήδη, κατά την πρώτη εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού, το 2020, και προκειμένου να δηλωθεί ενδεχόμενη παράλληλη μισθωτή απασχόληση, οι ασφαλισμένοι κλήθηκαν να δηλώσουν στον ΕΦΚΑ και την μισθωτή τους απασχόληση ή την υπαγωγή τους στο ασφαλιστικό καθεστώς αμειβόμενων με "μπλοκάκι", παράλληλα με την ασφαλιστική κατηγορία που επέλεξαν. Για τους ασφαλισμένους αυτούς έχει ανασταλεί η έκδοση των ειδοποιητηρίων εισφορών, για όλο το 2020.

Το θέμα έρχεται τώρα, να ρυθμίσει Απόφαση του υπουργείου Εργασίας, που προσδιορίζει την διαδικασία καθορισμού της ασφαλιστικής εισφοράς ενώ ορίζει και τον τρόπο της εκκαθάρισης για το 2020, σύμφωνα με την εφημερίδα "Καθημερινή".

Συγκεκριμένα, ξεκαθαρίζει ότι για τον προσδιορισμό και την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών θα λαμβάνονται υπόψη οι υποβαλλόμενες από τον εργοδότη μηνιαίες Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ), και η ελάχιστη εισφορά επί παράλληλης άσκησης μισθωτών και μη-μισθωτών δραστηριοτήτων ή η επιλεγείσα από τον ίδιο ασφαλιστική κατηγορία, εφόσον η τελευταία είναι μεγαλύτερη.

Σε περίπτωση που από τη διαδικασία εκκαθάρισης προκύπτει ότι έχει καταβληθεί ποσό υπέρτερο της ελάχιστης ή της επιλεγείσας από τον ασφαλισμένο ασφαλιστικής κατηγορίας, εφόσον η τελευταία είναι μεγαλύτερη, τότε δημιουργείται πιστωτικό υπόλοιπο. Το επιπλέον ποσό επιστρέφεται στους δικαιούχους.

Πηγή: enikonomia.gr


Νέος πτωχευτικός: Ξεκινούν οι ρυθμίσεις οφειλών επιχειρήσεων – Οι όροι

 

Νέος πτωχευτικός: Ξεκινούν οι ρυθμίσεις οφειλών επιχειρήσεων – Οι όροι

 0

Σε λειτουργία μπαίνει η πρώτη φάση εφαρμογής του πτωχευτικού κώδικά (ν. 4738/2020) για τα νομικά πρόσωπα μέσω του οποίου επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και κυρίως τις τράπεζες σε τρία βήματα

Με την εν λόγω διαδικασία, οι επιχειρήσεις, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα (δηλαδή, ελεύθεροι επαγγελματίες – επιτηδευματίες), έχουν τη δυνατότητα, ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα, να ρυθμίσουν τις οφειλές τους και να συνεχίσουν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους. Συγκεκριμένα :

1ο Βήμα. Κατάρτιση έκθεσης από εμπειρογνώμονα και Σχεδίου Συμφωνίας Αναδιάρθρωσης Οφειλών.

Η συγκεκριμένη έκθεση θα πρέπει να περιέχει, μεταξύ άλλων, το προφίλ του οφειλέτη, την υφιστάμενη οικονομική κατάσταση της επιχείρησης, τις οφειλές του οφειλέτη ανά κατηγορία πιστωτή, την επισκόπηση επιχειρηματικού σχεδίου, την οικονομική ανάλυση βιωσιμότητας, τη διενέργεια ελέγχων – εξακριβώσεων, τις εναλλακτικές λύσεις ρύθμισης των οφειλών της επιχείρησης και τις βασικές αρχές προτεινόμενης συμφωνίας εξυγίανσης.

Όλοι οι εγκεκριμένοι εμπειρογνώμονες είναι διαθέσιμοι στο ειδικό Μητρώο Εμπειρογνωμόνων Αναδιάρθρωσης Οφειλών της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του Υπουργείου Οικονομικών (www.keyd.gov.gr ή www.gov.gr), από το οποίο οι ενδιαφερόμενοι οφειλέτες μπορούν να επιλέξουν εμπειρογνώμονα για την έναρξη της διαδικασίας της εξυγίανσης. Υπενθυμίζεται ότι από τις 15.2.2021 έχει τεθεί σε λειτουργία το εν λόγω Μητρώο, στο οποίο μπορούν να εγγράφονται φυσικά και νομικά πρόσωπα που κατέχουν εξειδικευμένη χρηματοοικονομική εμπειρία σε αναδιαρθρώσεις οφειλών, συμπεριλαμβανομένων των οικονομολόγων, λογιστών – φοροτεχνικών Α΄ τάξης και ορκωτών ελεγκτών.

2ο Βήμα. Αξιολόγηση της έκθεσης εμπειρογνώμονα και ψήφιση του Σχεδίου Συμφωνίας Εξυγίανσης από τους πιστωτές.

Οι πιστωτές αξιολογούν την έκθεση του εμπειρογνώμονα και ψηφίζουν υπέρ ή κατά του Σχεδίου Συμφωνίας Εξυγίανσης.

Η ψηφοφορία διενεργείται ηλεκτρονικά, μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Εξυγίανσης, και με την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας η πλατφόρμα παράγει βεβαίωση αποτελεσμάτων. Η διαδικασία θεωρείται επιτυχής, εφόσον υπερψηφίσει η πλειοψηφία των πιστωτών.

Η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εξυγίανσης θα είναι προσβάσιμη από τις 15.4.2021, μέσω της ιστοσελίδας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (www.keyd.gov.gr) και της ενιαίας πύλης του Δημοσίου (www.gov.gr). Μέχρι τότε, οι πιστωτές δύνανται να προβαίνουν σε υπογραφή της συμφωνίας, έτσι ώστε να εκδηλώνουν τη θετική τους ψήφο.

3ο Βήμα. Επικύρωση Συμφωνίας Εξυγίανσης από το Δικαστήριο.

Στην περίπτωση υπερψήφισης της Συμφωνίας Εξυγίανσης από την πλειοψηφία των πιστωτών, ο οφειλέτης ή οι πιστωτές υποβάλλουν αίτηση στο δικαστήριο προς επικύρωσή της. Επισημαίνεται ότι με την υποβολή της αίτησης στο δικαστήριο παρέχεται αυτοδικαίως αναστολή κατασχέσεων και πλειστηριασμών από όλους τους πιστωτές. Η δικαστική επικύρωση της συμφωνίας την καθιστά δεσμευτική προς όλους τους πιστωτές, ακόμη και αυτούς που την καταψήφισαν.

Σημειώνεται, ότι αν μια επιχείρηση αντιμετωπίζει μη αναστρέψιμα προβλήματα βιωσιμότητας, και δεν μπορεί να ενταχθεί στις διαδικασίες της εξυγίανσης, τότε από την 1η Μαρτίου 2021, έχει τεθεί σε ισχύ και η δυνατότητα να ακολουθήσει τη διαδικασία της 2ης ευκαιρίας, μέσω της οποίας παρέχεται η πλήρης διαγραφή όλων των οφειλών, με ταυτόχρονη ρευστοποίηση της περιουσίας της.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι Διοικούντες των ανωτέρω επιχειρήσεων λαμβάνουν απαλλαγή οφειλών, εφόσον δεν έδρασαν με δόλο. Η διαδικασία για την απαλλαγή οφειλών υλοποιείται μέσω αίτησης στο δικαστήριο, εφόσον η επιχείρηση πληροί τα ακόλουθα κριτήρια επιλεξιμότητας

κύκλος εργασιών άνω των 700.000 ευρώ,

περιουσία άνω των 350.000 ευρώ,

αριθμός εργαζομένων πλέον των 10.

πηγή: capital.gr

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021

Νέα παράταση για κάλυψη τεκμηρίων μέσω δωρεών και γονικών παροχών

 

Νέα παράταση για κάλυψη τεκμηρίων μέσω δωρεών και γονικών παροχών

 0

Επιπλέον χρονικό περιθώριο τεσσάρων μηνών έχουν χιλιάδες φορολογούμενοι για να επικαλεστούν χρηματικά ποσά που έλαβαν το 2020 ως δωρεές ή γονικές παροχές και να καλύψουν τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, ώστε να γλιτώσουν από την πληρωμή επιπλέον φόρων για τα εισοδήματα του 2020.

του Γιώργου Παλαιτσάκη

Το επιπλέον χρονικό περιθώριο παρασχέθηκε με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Αποστόλου Βεσυροπούλου που εκδόθηκε χθες και προβλέπει την παράταση μέχρι τις 30-6-2021 όλων των προθεσμιών υποβολής δηλώσεων φορολογίας δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών, που έληξαν εντός των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2020, καθώς και όσων έληξαν στο πρώτο δίμηνο του 2021.


Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένας από τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάθε φορολογούμενος να δικαιολογήσει επιπλέον διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προκύπτει επειδή τα τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων (οι δαπάνες για αποπληρωμές δανείων και πιστωτικών καρτών, οι δαπάνες για αγορές ακινήτων, αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής και άλλων περιουσιακών στοιχείων μεγάλης αξίας) προσδιορίζουν το συνολικό ετήσιο εισόδημά του σε επίπεδο υψηλότερο του πραγματικού, είναι η αναγραφή στη φορολογική δήλωση χρηματικού ποσού που έλαβε ως γονική παροχή ή ως δωρεά από κάποιο συγγενή ή φίλο του.

Το ποσό της γονικής παροχής ή της δωρεάς, για να γίνει αποδεκτό από τη Φορολογική Διοίκηση ως μέσο κάλυψης προστιθέμενης διαφοράς εισοδήματος λόγω τεκμηρίων, θα πρέπει να έχει δηλωθεί με την υποβολή σχετικής δήλωσης το αργότερο έως το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο αφορά.

Αυτό σημαίνει ότι σύμφωνα με τα παγίως ισχύοντα, για να καλυφθούν τεκμήρια που αφορούν το φορολογικό έτος 2020, μέσω γονικής παροχής ή δωρεάς χρηματικού ποσού, θα έπρεπε η δήλωση για τη φορολόγηση της γονικής παροχής ή της δωρεάς να είχε υποβληθεί από τον φορολογούμενο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Στα μέσα Δεκεμβρίου, ο υφ. Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος υπέγραψε την υπ’ αριθμόν Α1276/14-12-2020 απόφαση με την οποία προβλεπόταν: «Παρατείνεται μέχρι και την 26η Φεβρουαρίου 2021 η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών, η οποία έληγε εντός του μηνός Νοεμβρίου 2020 ή λήγει εντός του μηνός Δεκεμβρίου 2020, καθώς και των δηλώσεων των οποίων μέσα στους μήνες αυτούς έληγε ή λήγει η τρίμηνη προθεσμία για υποβολή αίτησης παράτασης, ανεξάρτητα αν έχει υποβληθεί αυτή».

Χθες, που έληγε η προθεσμία, ο υφυπουργός υπέγραψε νέα απόφαση, με την οποία προβλέπεται περαιτέρω παράταση έως την 30ή Ιουνίου 2021, για όλες τις περιπτώσεις υποβολής δηλώσεων φορολογίας κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών.

Φορολόγηση των αποδεκτών

Οι δωρεές χρηματικών ποσών από γονείς προς τέκνα ή από παππούδες ή γιαγιάδες προς εγγόνια φορολογούνται με 10% από το πρώτο ευρώ. Οι δωρεές χρηματικών ποσών όταν γίνονται από λοιπούς συγγενείς φορολογούνται με 20%, ενώ όταν γίνονται από μη συγγενικά πρόσωπα (εξωτικούς) φορολογούνται με 40% από το πρώτο ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση που δίνεται ένα μεγάλο χρηματικό ποσό από γονέα σε τέκνο (γονική παροχή χρηματικού ποσού) με σκοπό το τέκνο να αγοράσει ακίνητο που προορίζεται για πρώτη κατοικία, η γονική παροχή είναι αφορολόγητη μέχρι τα 150.000 ευρώ, ενώ πάνω από το επίπεδο αυτό φορολογείται με 1% μέχρι το επίπεδο των 300.000 ευρώ, με 5% πάνω από το επίπεδο των 300.000 ευρώ και μέχρι τα 600.000 ευρώ και με 10% πάνω από το επίπεδο των 600.000 ευρώ. Η ρύθμιση αυτή ισχύει για τις χρηματικές γονικές παροχές που πραγματοποιήθηκαν από την 31η Ιουλίου 2020 και μετά

πηγή: Ναυτεμπορική