Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

Είναι αργία η εορτή του Αγίου Πνεύματος;

Είναι αργία η εορτή του Αγίου Πνεύματος;




Επιμέλεια:
Επιστημονική ομάδα Δελτίου Εργατικής Νομοθεσίας (Δ.Ε.Ν.)


Η εορτή του Αγίου Πνεύματος (Δευτέρα 28 Μαΐου 2018) είναι για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις εργάσιμη ημέρα και όχι αργία, εκτός αν έχει καθιερωθεί ως αργία με Διάταγμα, Υπ. Απόφαση,Κανονισμό, ισχύουσα ΣΣΕ, ατομική συμβαση ή κατ' έθιμον.

Για τους μισθωτούς του Δημοσίου-ΝΠΔΔ και ΟΤΑ, η ημέρα του Αγίου Πνεύματος είναι αργία (Πρ. Νομοθ. Περιεχομένου 29-12-1980 που κυρώθηκε με το Ν.1157/1981).
(Βλ. Αναλυτικά ΔΕΝ 2018, τεύχος 1732 σελ. 588).
https://www.taxheaven.gr

200 προσλήψεις σε 21 νομούς της χώρας

200 προσλήψεις σε 21 νομούς της χώρας

Την πρόσληψη 200 υπαλλήλων προωθεί το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων.
Θα προσληφθεί προσωπικό 15 διαφορετικών ειδικοτήτων. Οι νέοι υπάλληλοι θα υπογράψουν οκτάμηνη σύμβαση εργασίας.
Βασικά κριτήρια επιλογής των συμβασιούχων είναι: εντοπιότητα, χρόνος ανεργίας, αριθμός ανηλίκων τέκνων, πολυτεκνική – τριτεκνική ιδιότητα, βαθμός βασικού τίτλου σπουδών και εμπειρία.
Το νέο προσωπικό θα κατανεμηθεί σε 21 νομούς της χώρας: Αττικής, Αργολίδας, Αχαΐας, Βοιωτίας, Δωδεκανήσων, Ηλείας, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Καβάλας, Κέρκυρας, Κορινθίας, Ηρακλείου, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λασιθίου, Μεσσηνίας, Ρεθύμνης, Σερρών, Φωκίδας και Χανίων.
Διαβάστε περισσότερα στο workenter.gr

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για το μεταφορικό ισοδύναμο - Οι δικαιούχοι και η διαδικασία αιτήσεων

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για το μεταφορικό ισοδύναμο - Οι δικαιούχοι και η διαδικασία αιτήσεων

5:54 μμ, Πέμπτη 10 Μάι 2018
Στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Bουλής προς επεξεργασία εισήχθη το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για το μεταφορικό ισοδύναμο, που αναμένεται να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία από την 1η Ιουλίου 2018 και σε πλήρη λειτουργία σε όλα τα νησιά από 01/01/2019.
Η φιλοσοφία του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου (που αφορά τους νησιώτες και τα εμπορεύματα που πηγαίνουν από και προς τα νησιά), είναι οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας να απολαμβάνουν τιμές σε προϊόντα και μεταφορές ίδιες με τους κατοίκους, μέσω της επιδότησης του κόστους.
Εάν για παράδειγμα κάποιος πληρώνει εισιτήριο 20 ευρώ για ένα ταξίδι με λεωφορείο προς μια πόλη της ηπειρωτικής χώρας και ένας νησιώτης για να διανύσει την ίδια απόσταση στη θάλασσα πληρώνει 25 ευρώ, τότε θα παίρνει τα επιπλέον 5 ευρώ που αποτελεί τη διαφορά.
Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στις μεταφορές εφαρμόζεται ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση του σ/ν, παρά τη συνταγματική κατοχύρωση της αρχής της νησιωτικότητας (άρθρο 101 του Συντάγματος), η απόσταση των νησιών από το "κέντρο" συνέχισε να επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητα των κατοίκων. Το μικρό μέγεθος τόσο ως προς την έκταση όσο και ως προς τον πληθυσμό εξακολούθησε να περιορίζει τις δυνατότητες για παραγωγικές δραστηριότητες ιδιαίτερης μεγάλης κλίμακας.
Τονίζεται ότι η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη μιας νέας ανθρωποκεντρικής προσέγγισης στη νησιωτικότητα, που δεν πρέπει να διαμορφώνει όρους μειονεξίας αλλά αξιοποιήσιμης ιδιαιτερότητας.
Το μέτρο θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε μία ευρεία βάση και αφορά στα νησιά του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου, τέσσερα νησιά των Κυκλάδων και τρία των Ιονίων.
Στην πρώτη φάση του μέτρου που είναι μόνο το δεύτερο εξάμηνο του 2018 θα απαιτηθούν, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση, περίπου 60 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ.
Με το άρθρο 1 του σχεδίου νόμου καθίσταται σαφές ότι σκοπός των προτεινόμενων ρυθμίσεων είναι η εξασφάλιση της ισότητας των πολιτών αναφορικά με την οικονομική επιβάρυνση του χρήστη στη διάρκεια του ταξιδιού και την προσφερόμενη ποιότητα, και η εισαγωγή στην εθνική νομοθεσία και η υλοποίηση της έννοιας του Μεταφορικού Ισοδύναμου προκειμένου το κόστος του επιβάτη και του εμπορεύματος που διασχίζει μία διαδρομή με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς να είναι ισοδύναμο με το κόστος της διαδρομής που διασχίζει ένας επιβάτης για την ίδια απόσταση με μέσα χερσαίας μεταφοράς.
Σύμφωνα με το άρθρο 3 το μέτρο χρηματοδοτείται από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, ενώ τίθεται σε εφαρμογή πιλοτικά τον Ιούλιο του 2018 σε Αγαθονήσι, Άγιο Ευστράτιο, Άγιο Μηνά, Αλιμία, Ανάφη, Αντίψαρα, Αρκιούς, Αρμάθια, Αστυπάλαια, Γυαλί, Δονούσα, Ερρικούσα, Ηρακλειά, Θύμαινα, Ικαρία, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Κίναρο, Κουφονήσια, Κω, Λέβιθα, Λειψούς, Λέρο, Λέσβο, Λήμνο, Μαθράκι, Μάραθο, Νίμο, Νίσυρο, Οθωνούς, Οινούσσες, Πάτμο, Σάμο, Σαμοθράκη, Σαρία, Στρογγύλη, Σύμη, Σύρνα, Σχοινούσα, Τέλενδο, Τήλο, Φαρμακονήσι, Φούρνους, Χάλκη, Χίο, Ψαρά και Ψέριμο.
Στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις εφαρμογής του προγράμματος με τους δήμους ή όποιο άλλο φορέα κριθεί αναγκαίο, προκειμένου να υλοποιηθεί απρόσκοπτα το έργο του προγράμματος. Επίσης η επιδότηση που προκύπτει από το Καταβαλλόμενο Μεταφορικό Κόστος (ΚΑ.Μ.Κ) είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου η τρίτων.
Σύμφωνα με το άρθρο 4 δικαιούχοι του Καταβαλλόμενου Μεταφορικού Κόστους είναι Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί που διαμένουν στα νησιά (για τους δεύτερους απαιτείται άδεια διαμονής εν ισχύ). Προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, ιατροί υπόχρεοι υπηρεσίας υπαίθρου και ιατρικό προσωπικό, ωφελούμενες επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στους δήμους εφαρμογής του προγράμματος.
Σχετικά με τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων το άρθρο 6 αναφέρει ότι η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του νόμου 1599/1986 ως προς τα δηλούμενα στοιχεία και συναίνεση για τη λήψη φορολογικών δεδομένων μέσω διαδικτύου με κωδικούς ΤΑΧΙSnet. Ηδη γίνεται επεξεργασία της συγκεκριμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα βγει σύντομα στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με το άρθρο 7 αρμόδιες υπηρεσίες και όργανα για την υλοποίηση της διαδικασίας είναι η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, η Α.Α.Δ.Ε και οι δήμοι εφαρμογής του προγράμματος.
Το άρθρο 8 αναφέρει ότι το Καταβαλλόμενο Μεταφορικό Κόστος καταβάλλεται στους δικαιούχους κατόπιν υποβολής αίτησης, διασταύρωσης των στοιχείων τους, επεξεργασίας των σχετικών δικαιολογητικών και πιστοποίησης του ύψους που αναλογεί στον εκάστοτε δικαιούχο.
Το άρθρο 9 τονίζει ότι η καταβολή του ΚΑ.Μ.Κ αναστέλλεται εάν ο δικαιούχος αλλάξει μόνιμη κατοικία, ενώ με άρθρο 10 διακόπτεται η καταβολή του σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου η μόνιμης εγκατάστασής του στο εξωτερικό, αλλά και εάν ο δικαιούχος δεν πληροί τα κριτήρια, και περιέλθουν στις υπηρεσίες στοιχεία που προκύπτει ότι η καταβολή της επιδότησης έγινε χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις ένταξης.
Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο αποτελεί μία ομπρέλα, ένα νομοθετικό πλαίσιο, ενώ από εκεί και πέρα προβλέπονται κάποιες υπουργικές αποφάσεις που θα οριοθετήσουν τον τρόπο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου.
Πηγή: enikonomia.gr

Πιλοτική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου σε 40 νησιά τον Ιούλιο - Αντιδράσεις από την Αντιπολίτευση

Πιλοτική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου σε 40 νησιά τον Ιούλιο - Αντιδράσεις από την Αντιπολίτευση

6:03 μμ, Πέμπτη 10 Μάι 2018
Μέσα στον Ιούλιο θα εφαρμοστεί πιλοτικά το μεταφορικό ισοδύναμο για τα νησιά. Τα βήματα που θα ακολουθήσουν παρουσίασαν στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο υφυπουργός, Νεκτάριος Σαντορινιός.
«Το μεταφορικό ισοδύναμο στοχεύει να περιορίσει τα ελλείμματα ισοπολιτείας που υπάρχουν σε αυτή την περιοχή» ανέφερε ο κ. Κουρουμπλής και σημείωσε την ανάγκη το κόστος μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων να ισοσταθμιστεί με το αντίστοιχο κόστος στη χερσαία Ελλάδα.
«Αυτός είναι ο κεντρικός στόχος αυτής της προσπάθειας. Εάν αυτό θα το πετύχουμε εξαρτάται από όλους μας. Εάν πραγματικά εργασθούμε σε αυτό το πνεύμα είναι βέβαιο ότι αυτό το εγχείρημα θα πετύχει» είπε ο υπουργός και εξήγησε ότι «η πρώτη προσπάθεια θα είναι πιλοτική με περίπου 40 νησιά και θα ξεκινήσει περίπου τον Ιούλιο».
«Έχουμε εξασφαλίσει 50 εκατ. ευρώ για φέτος και 150 εκατ. για τον επόμενο χρόνο. Αυτά είναι χρήματα του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Αυτό είναι ένα κομμάτι υλοποίησης του άρθρου 101 του Συντάγματος, το οποίο οφείλουμε να έχουμε πάντα στο μυαλό μας, όσοι κατά καιρούς έχουμε την ευθύνη να διαχειριζόμαστε τα ζητήματα της νησιωτικής Ελλάδας» τόνισε ο κ. Κουρουμπλής. Όπως πρόσθεσε, παράλληλα θα συνεχιστούν οι προσπάθειες προς τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα ώστε να εξασφαλιστούν χρήματα και από εκεί για τη στήριξη του προγράμματος.
«Νομίζω ότι ο τρόπος που επελέγη να υπάρξει η χρηματοδότηση απευθείας στους πολίτες και απευθείας σε όσους έχουν την ευθύνη να αγοράζουν και να μεταφέρουν προϊόντα, το ότι θα είναι σε λογαριασμούς ακατάσχετους, είναι και αυτό ένα στοιχείο θετικό, αλλά και μία σειρά άλλων μέτρων που έχουν προνοηθεί για να μπορέσουν να διασφαλίσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτού του εγχειρήματος» επισήμανε ο υπουργός.
«Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μία ουσιαστική νησιωτική πολιτική» υποστήριξε ο κ. Σαντορινιός και συμπλήρωσε ότι με την εφαρμογή του, ο νησιώτης επιβάτης δεν θα χρειάζεται να πληρώσει περισσότερα από όσα πληρώνει ο οποιοσδήποτε κάτοικος της ηπειρωτικής χώρας. «Αυτό δεν θα γίνει με χρηματοδότηση κάποιας ναυτιλιακής εταιρείας, αλλά στον λογαριασμό του νησιώτη επιβάτη, ο οποίος θα πληρώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου, θα μπαίνει η διαφορά του κόστους, χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες» υπογράμμισε, συμπληρώνοντας ότι το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα δίκαιο αίτημα των νησιωτών, εδώ και πολλά χρόνια.
«Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν είναι απλά ένα ακόμα μέτρο της κυβέρνησης για τη στήριξη των νησιών μας. Αφορά, πρωτίστως, στη στρατηγική για την αποτελεσματική εφαρμογή αναπτυξιακών και κοινωνικών πολιτικών στη νησιωτική χώρα» ανέφερε ο πρόεδρος της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών, Δημήτρης Γάκης, σημειώνοντας ότι οι αναπτυξιακοί στόχοι θα πρέπει να συνδυάζουν την οικονομική ευημερία, την κοινωνική συνοχή και την προστασία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος των ευαίσθητων νησιωτικών περιοχών.
ΝΔ: Προεκλογικό πυροτέχνημα το μεταφορικό ισοδύναμο
«Εμείς πιστεύουμε ότι όλη αυτή η προσπάθεια γίνεται προκειμένου να μετατοπίσει το κέντρο βάρους η κυβέρνηση, που με ευθύνη της κατάφερε να καταργήσει τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά» είπε ο βουλευτής της ΝΔ, Μανώλης Κόνσολας, και πρόσθεσε ότι το ποσό που θα διατεθεί από τους πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων θα αποδειχθεί φιλοδώρημα για τους νησιώτες σε σχέση με αυτά που έχασαν από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ. Ο βουλευτής της ΝΔ διατύπωσε σοβαρές επιφυλάξεις για το κόστος του εγχειρήματος και για την προοπτική ευρωπαϊκής χρηματοδότησής του. «Πρόκειται για ένα προεκλογικού χαρακτήρα πυροτέχνημα της κυβέρνησης για να αμβλύνει τις εντυπώσεις για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Ουσιαστικά, έχουμε ένα μεταφορικό ισοδύναμο για λίγους, ένα φιλοδώρημα που δεν αντισταθμίζει την κατάργηση του μοναδικού αναπτυξιακού πλεονεκτήματος που είχαν τα νησιά και είναι οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ» τόνισε ο κ. Κόνσολας και υποστήριξε: «Δεν μιλάμε για πλήρη και καθολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τους κατοίκους και τους επισκέπτες των νησιών, κάτι που απαιτεί τεράστιους πόρους σε ετήσια βάση».
ΣΥΡΙΖΑ: Στόχος η καθολική εφαρμογή μελλοντικά
«Πρέπει να υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο που θα αποσκοπεί στην καθολική τελικά εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου. Γι' αυτό πρέπει να βρεθούν πόροι για την πάγια χρηματοδότησή του» επισήμανε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ηλίας Καματερός.
«Προφανώς, η αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ ήταν μία πολιτική ήττα για τη χώρα και για την κυβέρνηση. Δεν σταματάμε να διεκδικούμε και το έχουμε δηλώσει αυτό όλοι οι νησιώτες βουλευτές, αλλά και η κυβέρνηση, ότι σε μία νέα περίοδο, που θα μπει η χώρα, πολλά πράγματα μπορούν να αλλάξουν και να διεκδικηθούν» υπογράμμισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος. Σημείωσε, όμως, ότι μετά την αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ υπήρξαν μία σειρά πολιτικές. Το, δε, μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί πάγιο αίτημα των νησιών, πρέπει σε δεύτερη φάση να έχει καθολική εφαρμογή και μελλοντικά να μην ισχύει για τους μόνιμους κάτοικους των νησιών ώστε να αυξηθεί και η επισκεψιμότητα.
Πρόχειροι σχεδιασμοί
Το οικονομικό αποτέλεσμα πρέπει να αποζημιώνει την αύξηση του ΦΠΑ, ανέφερε ο Γ. Καρράς από τη ΔΗΣΥ, συμπληρώνοντας ότι διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τον όλο σχεδιασμό και θα περιμένει να μελετήσει το νομοσχέδιο.
Κοροϊδία για τους νησιώτες
Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν αντισταθμίζει, δεν συμψηφίζει τις απώλειες που έχασαν όλοι οι εργαζόμενοι και οι νησιώτες εργαζόμενοι από τα 8, 9, 10 χρόνια των μνημονιακών βάρβαρων, σκληρών και αντιλαϊκών πολιτικών, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης. Κατηγόρησε, επίσης, την κυβέρνηση ότι αποσκοπεί να αποπροσανατολίσει και να κοροϊδέψει τον λαό των νησιών για να αποδεχθεί το βαρύ κόστος που υφίσταται από την κατάργηση του μειωμένου συντελεστή του ΦΠΑ, τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, πολύ περισσότερο που δεν αναιρεί το δικαίωμα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ανά πάσα στιγμή, να αυξήσουν και άλλο τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Η Ελλάδα στην κορυφή των χωρών της Ε.Ε που επωφελούνται από το σχέδιο Γιούνκερ

Η Ελλάδα στην κορυφή των χωρών της Ε.Ε που επωφελούνται από το σχέδιο Γιούνκερ

10:51 μμ, Πέμπτη 10 Μάι 2018
Στην κορυφή των χωρών της ΕΕ που επωφελούνται από τις επενδύσεις που προβλέπονται από το σχέδιο Γιούνκερ, με στόχο την ανάπτυξη, κατατάσσεται με βάση το ΑΕΠ η Ελλάδα, σύμφωνα με tweet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το σχέδιο Γιούνκερ αναμένεται να ενεργοποιήσει επενδύσεις συνολικού ύψους 283,7 δισ. ευρώ, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 90% του αρχικού στόχου, επισημαίνει στο ίδιο tweet, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενέκρινε για την Ελλάδα τη χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI) περίπου 2,4 δισ. ευρώ και εκτιμάται να ενεργοποιήσει επενδύσεις ύψους 9,2 δισ. ευρώ στη χώρα μας. Τα νούμερα αυτά φέρνουν την χώρα μας στην πρώτη θέση μεταξύ των 28 με βάση το ΑΕΠ της κάθε χώρας.
Μετά την Ελλάδα ακολουθούν η Εσθονία, η Βουλγαρία, η Πορτογαλία και η Ισπανία.
Χαρίτσης: «Η Ε.Ε. επιβεβαιώνει την πρωτιά της Ελλάδας»
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαιώνει την πρωτιά της Ελλάδας στην αξιοποίηση του Σχεδίου Γιούνκερ» τονίζει με δήλωση του στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, σχολιάζοντας το tweet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι η Ελλάδα παραμένει σταθερά πρώτη στην αξιοποίηση του Σχεδίου Γιούνκερ.
Ο κ. Χαρίτσης σημειώνει ότι «η συνεργασία της χώρας μας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αποδίδει ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία».
Ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης σημειώνει μάλιστα ότι και ο ίδιος ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ στην πρόσφατη επίσκεψη του στην Αθήνα είχε επαινέσει τη χώρα μας για τις πολύ υψηλές επιδόσεις της χώρας μας στην αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων, τονίζοντας ότι «η «Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό απορρόφησης των πόρων των διαρθρωτικών ταμείων (ΕΣΠΑ) και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Τα 4 σενάρια για τον νέο ΕΝΦΙΑ

Τα 4 σενάρια για τον νέο ΕΝΦΙΑ

Της Μαίρης Ι. Παπακωνσταντίνου
Τέσσερα σενάρια για το πώς θα διαμορφωθούν τελικά οι νέες αντικειμενικές αξίες και κατ’ επέκταση πόσος θα είναι ο ΕΝΦΙΑ που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες για την ακίνητη περιουσία τους, εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών, καθώς λίγο πριν την έλευση της τρόικας, υπάρχουν αρκετά προβλήματα που πρέπει να λυθούν και μάλιστα άμεσα.
Το μεγαλύτερο απ’ αυτά αποτελεί η μεγάλη απόκλιση προτεινόμενων τιμών για την ίδια ζώνη. Υπολογίζεται, ότι αυτό αφορά 700 περίπου ζώνες, οι οποίες εντοπίζονται, μεταξύ άλλων, στις εξής περιοχές: Στο Πέραμα, για το οποίο υπέβαλαν εκτιμήσεις τέσσερις εκτιμητές, με κάθε μία απ’ αυτές να έχει απόκλιση έως και 6% η μία από την άλλη, τη Δραπετσώνα, το Μετς, τα Πετράλωνα, το Κουκάκι, το Μεταξουργείο, τον Κεραμεικό κ.α.
Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μία μεγάλη «ψαλίδα» ανάμεσα στην χαμηλότερη προτεινόμενη αντικειμενική τιμή και την υψηλότερη.
Τα σενάρια
Με αυτά τα δεδομένα στα «χέρια» του, το επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών, εξετάζει τα εξής σενάρια:
- Η πρώτη λύση, που μπαίνει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και είναι και η απλούστερη, μιλάει για μία αξία, που θα προκύψει από το μέσο όρο των τιμών που υπέβαλαν οι εκτιμητές για κάθε μία από τις ζώνες. Το σενάριο αυτό ελλοχεύει, σύμφωνα με τους παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, τον κίνδυνο να υπάρξουν προσφυγές των κατοίκων στη Δικαιοσύνη, εάν ο μέσος όρος που προκύψει για την τιμή ζώνης που τους ενδιαφέρει, είναι πολύ μεγαλύτερος από τη μικρότερη τιμή που έχει υποβληθεί.
- Με δεδομένο τον κίνδυνο αυτό το δεύτερο σενάριο που βρίσκεται στο τραπέζι της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου Οικονομικών είναι για τις περιοχές που δόθηκαν «ακραίες» εκτιμήσεις (σ.σ. με μεγάλες δηλαδή αποκλίσεις) η αναπροσαρμοσμένη αντικειμενική αξία να είναι η δεύτερη πιο χαμηλή εκτίμηση που δόθηκε από πιστοποιημένο εκτιμητή.
- Προβληματισμός, όμως επικρατεί, εάν θα προλάβουν να είναι συνεπείς απέναντι στους χρόνους που απαιτούνται και καθώς αυτό φαίνεται δύσκολο, μία από τις σκέψεις που τέθηκε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, αφορά τη σταδιακή ισχύ των νέων αντικειμενικών αξιών. Στο πλαίσιο αυτό, προτάθηκε, το φετινό καλοκαίρι να ισχύσει το 1/3 των νέων αντικειμενικών αξιών και τον επόμενο χρόνο, το υπόλοιπο ισόποσο ποσοστό, έτσι ώστε σε 3 χρόνια να έχουν προσαρμοστεί πλήρως οι νέες αντικειμενικές αξίες, με τις εμπορικές.
- Τελευταία, μία ακόμη πρόταση προστέθηκε στις υπόλοιπες, καθώς η κυβέρνηση κάνει σκέψεις για να αντικαταστήσει το σημερινό τρόπο υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ, ο οποίος γίνεται ανά τετραγωνικό μέτρο, με ένα νέο, που θα υπολογίζει το φόρο με βάση την αξία των ακινήτων.
Πηγή: real.gr

Σεντένο: Στόχος να υπάρξει τεχνική συμφωνία για την τέταρτη αξιολόγηση έως τις 24 Μαΐου

Σεντένο: Στόχος να υπάρξει τεχνική συμφωνία για την τέταρτη αξιολόγηση έως τις 24 Μαΐου

11:39 μμ, Πέμπτη 10 Μάι 2018
Ο στόχος είναι να υπάρξει τεχνική συμφωνία για την τέταρτη αξιολόγηση πριν από το επόμενο Eurogroup στις 24 Μαΐου αναφέρει ο πρόεδρός του,Μάριο Σεντένο, με επιστολή του προς τους υπουργούς Οικονομικών της Ευρωζώνης. Με την επιστολή του, ο Σεντένο αναφέρθηκε στη συνεδρίαση του Eurogroup τον περασμένο μήνα στη Σόφια.
Ο υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας, σημείωσε ο Σεντένο, παρουσίασε την αναπτυξιακή στρατηγική της χώρας για τα επόμενα χρόνια, η οποία αποσκοπεί στην ενίσχυση της μακροπρόθεσμης δυνητικής ανάπτυξής της και στην ενίσχυση του επενδυτικού κλίματος. Συζητήσαμε, επίσης, πρόσθεσε, πώς μπορούμε να στηρίξουμε περαιτέρω τις ελληνικές Αρχές στις συνεχείς μεταρρυθμιστικές προσπάθειές τους στα χρόνια μετά το πρόγραμμα.
"Λάβαμε υπόψη την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να μη ζητήσει μία διάδοχη ρύθμιση. Για τη μελλοντική παρακολούθηση των οικονομικών, δημοσιονομικών και χρηματοπιστωτικών εξελίξεων, το Eurogroup ενημερώθηκε για το λεγόμενο εργαλείο "ενισχυμένης εποπτείας", όπως προτάθηκε από την Επιτροπή", αναφέρει η επιστολή.
"Η συζήτηση για τη στρατηγική του χρέους θα συνεχισθεί τις επόμενες εβδομάδες. Στη βάση μίας επιτυχημένης αξιολόγησης, το Eurogroup θα αποφασίσει τον Ιούνιο για όλα τα στοιχεία που θα διασφαλίζουν μία επιτυχή έξοδο της Ελλάδας από το πρόγραμμα τον Αύγουστο", καταλήγει η επιστολή αναφορικά με το ελληνικό θέμα.
Πηγή πληροφοριών: enikonomia.gr

Crash-test στην κατανάλωση καυσίμων - Οι επιλογές για να προστατευθείτε από τις αυξήσεις- Παραδείγματα

Crash-test στην κατανάλωση καυσίμων - Οι επιλογές για να προστατευθείτε από τις αυξήσεις- Παραδείγματα

9:44 πμ, Τετάρτη 09 Μάι 2018
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Εκτός προϋπολογισμού έχουν βρεθεί εκατομμύρια νοικοκυριά εξαιτίας της πολύ μεγάλης αύξησης που καταγράφουν οι τιμές των καυσίμων.
Με μέση τιμή πώλησης πάνω από 1,55 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη, πάνω από 1,42 ευρώ το λίτρο το πετρέλαιο κίνησης, οριακά κάτω από 1 ευρώ το κάθε λίτρο για το υγραέριο και περίπου 0,55 ευρώ το λίτρο του φυσικού αερίου είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το λόγο εκτροχιασμού των οικογενειακών προϋπολογισμών.
Η κατάσταση στην επαρχία και ειδικότερα στα νησιά καταγράφεται πολύ χειρότερη καθώς η τιμή του λίτρου της αμόλυβδης αγγίζει το 1,80 ευρώ και πάνω από 1,5 ευρώ το λίτρο του πετρέλαιο κίνησης στις Κυκλάδες.
Αντίστοιχα το υγραέριο κίνησης βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το 1 ευρώ το λίτρο γεγονός που κάνει τη χρήση του όχι και τόσο συμφέρουσα.
Crash-test στα καύσιμα
Η αύξηση στα καύσιμα ανεβάζει αντίστοιχα και το κόστος χρήσης των οχημάτων ενώ «εκτοξεύει» κυριολεκτικά το κόστος χρήσης στα φορτηγά.
Επίσης η χρήση εναλλακτικών καυσίμων περιορίζει τις απώλειες (φυσικό αέριο και υγραέριο) ενώ η ορθή χρήση των υβριδικών αυτοκινήτων αποδεικνύεται επίσης συμφέρουσα λύση.
Ωστόσο οι χρήστες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων αποδεικνύονται οι μεγάλοι «κερδισμένοι» καθώς με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου διανύουν τα περισσότερα χιλιόμετρα και τις χαμηλότερες απώλειες.
Ειδικότερα σε ένα αυτοκίνητο πόλης με πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας έως 1,4 λίτρου με ένα ρεζερβουάρ διανύει, κάτω από πραγματικές συνθήκες οδήγησης, περίπου 700 χιλιόμετρα.
Το αντίστοιχο όχημα με βενζινοκινητήρα ίδιας χωρητικότητας θα διανύσει με ένα ρεζερβουάρ μόλις 500 χιλιόμετρα.
Δηλαδή ο κάτοχος του πετρελαιοκίνητου οχήματος θα γεμίσει το ρεζερβουάρ του με περίπου 63 ευρώ και θα διανύσει 700 χλμ. ενώ ο ιδιοκτήτης του αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου θα διανύσει 500 χλμ. με 70 ευρώ.
Ο ιδιοκτήτης του πετρελαιοκίνητου μοντέλου θα γλιτώσει 7 ευρώ από το γέμισμα του ρεζερβουάρ του και θα διανύσει 200 χλμ. επιπλέον!
Στο υγραέριο η κατάσταση είναι κάπως πιο περίπλοκη καθώς εμπλέκεται και ο βενζινοκινητήρας ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι κατά 20% αυξημένη.
Με δεδομένο λοιπόν την αύξηση της τιμής του υγραερίου μειώνονται αντίστοιχα και τα οφέλη που προσδίδει το συγκεκριμένο καύσιμο.
Το φυσικό αέριο αποτελεί το φθηνότερο και καθαρότερο καύσιμο με μόλις 0,55 ευρώ το λίτρο αλλά η έλλειψη δικτύου πρατηρίων περιορίζει κατά πολύ την διάδοσή του.
Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα επίσης αποτελούν μια λύση για μείωση του κόστους χρήσης αλλά τα μεν πρώτα χρειάζονται εξοικείωση στη χρήση τους τα δε δεύτερα έχουν παρουσιάσει πολλά προβλήματα εξαιτίας των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που έχουμε στη χώρα το καλοκαίρι.
Πηγή: enikonomia.gr