Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

Συντάξεις χηρείας τριών ταχυτήτων για νέους δικαιούχους

Συντάξεις χηρείας τριών ταχυτήτων για νέους δικαιούχους

Συντάξεις χηρείας τριών ταχυτήτων για νέους δικαιούχους

Συντάξεις χηρείας τριών ταχυτήτων φέρνει η νέα εγκύκλιος που εξέδωσε χθες το υπουργείο Εργασίας, για να ξεμπλοκάρει τις αιτήσεις που υπέβαλαν χιλιάδες δικαιούχοι από 13/5/2016 και μετά και επί έξι μήνες δεν έχουν πάρει κανένα ποσό, από τη σύνταξη του θανόντος, ούτε καν την προσωρινή.
Με τη νέα εγκύκλιο και προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, τα Ταμεία εντέλλονται να καταβάλουν άμεσα με την αίτηση των δικαιούχων σύνταξης χηρεία, ποσά που κυμαίνονται από 241 ευρώ ως 345 ευρώ. Στη συνέχεια θα βγαίνει η προσωρινή και έπειτα από μήνες η οριστική, τελική σύνταξη!
Τα… ψαλίδια
Σημειωτέον ότι με τον ασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου (4387/2016), σε περίπτωση θανάτου από 13/5/2016 και μετά η σύνταξη χηρείας καταβάλλεται στον επιζώντα σύζυγο μετά το 55ο έτος της ηλικίας του και είναι μειωμένη κατά 50% (και το υπόλοιπο 50% στα παιδιά, εφόσον είναι ανήλικα ή σπουδάζουν και δεν έχουν εργασία).
Αν ο/η επιζών σύζυγος εργάζεται ή συνταξιοδοτείται, ύστερα από μια τριετία θα πάρει το 25% της σύνταξης. Ενώ αν είναι κάτω των 55 ετών, θα πάρει τη σύνταξη μόνο για τρία χρόνια και θα επαναχορηγηθεί όταν κλείσει το 67ο έτος.
Παρά τους περιορισμούς, οι αιτήσεις για απονομή συντάξεων χηρείας είναι πολλές αλλά τα Ταμεία αδυνατούν να καταβάλουν τα ποσά, γιατί ο νόμος είναι δύσκολος να εφαρμοστεί.
Η απόφαση
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, που εξέδωσε χθες ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Τ. Πετρόπουλος, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, στις περιπτώσεις αιτήσεων συνταξιοδότησης λόγω θανάτου (ασφαλισμένου ή συνταξιούχου), και μέχρι να εκδοθεί από τον αρμόδιο ασφαλιστικό φορέα η οριστική απόφαση συνταξιοδότησης λόγω θανάτου ή η προσωρινή σύνταξη χορηγείται ποσό ίσο με αυτό που αντιστοιχεί σε εθνική σύνταξη 15 ετών ασφάλισης και είναι 345,6 ευρώ. Στην περίπτωση που η σύνταξη λόγω θανάτου προέρχεται από μειωμένη σύνταξη λόγω γήρατος, χορηγείται το ίδιο ποσό, όπως αυτό θα διαμορφωθεί μετά τη μείωση του 6% για κάθε έτος που υπολείπεται του πλήρους ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης. To ελάχιστο ποσό θα είναι 241,92 ευρώ (αν η μείωση είναι 30% λόγω συνταξιοδότησης του θανόντος 5 χρόνια πριν από το όριο ηλικίας πλήρους συνταξιοδότησης). Το ίδιο ισχύει και στις συντάξεις λόγω θανάτου που προέρχονται από συντάξεις αναπηρίας.

Δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών για 870.000 φορολογούμενους

Δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών για 870.000 φορολογούμενους

Δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών για 870.000 φορολογούμενους

Ο φαύλος κύκλος της υπερφορολόγησης έχει γονατίσει εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι προστίθενται στον κατάλογο των οφειλετών του δημοσίου ο οποίος ήδη φιλοξενεί περίπου τον μισό πληθυσμό της χώρας. Κάθε μήνας που περνάει, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία αυξάνουν κατά ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Βάσει των μνημονιακών επιταγών, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων καταφεύγει στη μαζική επιβολή αναγκαστικών μέτρων –κυρίως δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών και κατασχέσεις υπέρ τρίτων- προκειμένου να επιτύχει τους στόχους που έχουν μπει με το μνημόνιο. Ήδη, αναγκαστικά μέτρα έχουν επιβληθεί σε τουλάχιστον 770 χιλιάδες φορολογούμενους ενώ για να επιτύχει τον στόχο της, η ΓΓΔΕ προγραμματίζει να επιβάλλει αναγκαστικά μέτρα σε τουλάχιστον 100.000 οφειλέτες ακόμη μέχρι το τέλος του χρόνου.
Ο φαύλος κύκλος, δεν θα σπάσει ούτε το 2017, έτος κατά το οποίο θα κυριαρχήσουν και πάλι τα νέα φορολογικά μέτρα. Έρχεται κατακόρυφη αύξηση φορολογικών επιβαρύνσεων –ταυτόχρονα με την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών- για χιλιάδες επαγγελματίες ενώ και οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα υποστούν τις συνέπειες από την πλήρη ενεργοποίηση της νέας φορολογικής κλίμακας υπολογισμού του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων αλλά και της εισφοράς αλληλεγγύης. Η αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων, θα φέρει ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν ξεπεράσει τα 90 δις. ευρώ αλλά και αναγκαιότητα για λήψη ακόμη περισσότερων αναγκαστικών μέτρων.
Όσοι –ειδικά επαγγελματίες- έρχονται αντιμέτωποι με τα αναγκαστικά μέτρα της αγοράς, ουσιαστικά βγαίνουν εκτός αγοράς. Η εφορία, δια του αρμόδιου δικαστικού τμήματος, δεν προχωρά σε άρση της δέσμευσης του τραπεζικού λογαριασμού παρά μόνο αν αποπληρωθεί ολόκληρο το ποσό της οφειλής. Μόνο υπό εξαιρετικά ειδικές συνθήκες μπορεί η εφορία να επιτρέψει τη μερική άρση της δέσμευσης και αυτό προκειμένου να πληρωθούν εξαιρετικά επείγουσες υποχρεώσεις (μισθοδοσίες, ιατρικές δαπάνες κλπ). Όσοι έρχονται αντιμέτωποι με τα εισπρακτικά μέτρα, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να ρυθμίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους. Ωστόσο, με τη μοναδική διαθέσιμη λύση αυτή τη στιγμή να είναι οι 12 δόσεις, οι δόσεις που προκύπτουν είναι υπέρογκες και η τήρηση της ρύθμισης εξαιρετικά δύσκολη.
Έχει περάσει περίπου ένας μήνας από τότε που η κυβέρνηση εξήγγειλε –και μάλιστα για δεύτερη φορά καθώς αντίστοιχο μέτρο είχε ανακοινωθεί και το 2015- ότι θα παρέμβει στον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων για να αποτρέψει τους πλειστηριασμούς κύριας κατοικίας από δημόσιους φορείς. Προς το παρόν, η διάταξη δεν έχει έρθει στη Βουλή και πλέον θα κληθεί να τη διαχειριστεί η καινούργια αναπληρώτρια υπουργός που ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο των δημοσίων εσόδων.

Προθεσμία 15 ημερών για να προλάβουμε το… τρένο του χρέους

Προθεσμία 15 ημερών για να προλάβουμε το… τρένο του χρέους

Προθεσμία 15 ημερών για να προλάβουμε το… τρένο του χρέους

Προθεσμία 15 ημερών, από την ερχόμενη Δευτέρα, θα έχει το οικονομικό επιτελείο για να καταλήξει σε συμφωνία για τα θέματα της δεύτερης αξιολόγησης, αν δεν θέλει η λύση για το χρέος να αναβληθεί ξανά επ’ αόριστο .
Μέχρι στιγμής, όλα κυλούν ευνοϊκά για την ελληνική κυβέρνηση, καθώς υπάρχει σύγκλιση όλων των δανειστών της Ελλάδας ( ΕΕ ΔΝΤ ΕΚΤ και ΕΜΣ) σε μια άμεση εφαρμογή των βραχυπρόθεσμων μέτρων και την παραμετροποίηση των μεσοπρόθεσμών μέτρων του χρέους, ώστε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να ενταχθεί ενεργά στο ελληνικό πρόγραμμα.
Ωστόσο, η συγκυρία θα χαθεί, αν δεν υπάρξει τεχνική συμφωνία για την αξιολόγηση μέχρι και την συνεδρίαση της ομάδας εργασίας της Ευρωζώνης στις 28 του μήνα, ώστε να υπάρξουν ελπίδες για συμφωνία στο Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου. Η ημερομηνία του Eurogroup είναι το απόλυτο χρονικό ορόσημο, αφού μετά από αυτό δεν υπάρχει τεχνική δυνατότητα για την σύγκληση κάποιας έκτακτης συνόδου των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης. Αν το περάσουμε χωρίς συμφωνία, το θέμα των αποφάσεων για το χρέος θα παραπεμφθεί για το 2017 που θα είναι προεκλογικό έτος για την Ολλανδία, τη Γαλλία,τη Γερμανία και ίσως και Ιταλία, αν το δημοψήφισμα του Δεκεμβρίου πάει άσχημα για τον Ματέο Ρέντσι.
Το οικονομικό επιτελείο θα επιχειρήσει το ακατόρθωτο: Να κλείσει μια διαπραγμάτευση σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, επιχειρώντας να αποφύγει επώδυνες αποφάσεις και νέα μέτρα.
Η αξιολόγηση
Τα θέματα που θα πρέπει να κλείσουν μέσα σε δύο εβδομάδες είναι πολλά και δύσκολα για το μερικώς «ανασχηματισμένο» οικονομικό επιτελείο που θα κληθεί τα διαπραγματευτεί και να φτάσει σε συμφωνία.
Στα εργασιακά, οι εκπρόσωποι των δανειστών, έρχονται με μια μεγάλη ατζέντα θεμάτων, που ξεκινά από την αναθεώρηση των κατώτατων μισθών, τις ομαδικές απολύσεις, την επαναφορά της ανταπεργίας και την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου. Το υπουργείο Εργασίας θα προσπαθήσει να καθυστερήσει το θέμα των ομαδικών απολύσεων και της ανταπεργίας, τα οποία κρίνονται σε αυτή τη φάση στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο, να αποκρούσει το αίτημα των δανειστών, να προσφεύγουν σε διαιτησία και οι εργοδότες ενώ θα προτάξει μόνο την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Στα δημοσιονομικά, το οικονομικό επιτελείο, θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να πετύχει τους στόχους για πρωτογενή πλεονάσματα 1,75% του ΑΕΠ το 2017 και 3,5% το 2018 χωρίς νέα μέτρα. Θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία για το ΜΠΔΣ 2017 -2020 και φυσικά να βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ( ΚΕΑ ) όπως ονομάζεται εφεξής το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα.
Στις αποκρατικοποιήσεις θα πρέπει να τοποθετηθεί το ΔΣ του υπερταμείου αποκρατικοποιήσεων, να ξεκαθαριστεί αν θα οριστεί νέος πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ μετά την μετακίνηση του κ. Στέργιου Πιτσιόρλα στον ΥΠΑΝ και να συσταθεί η εταιρία συμμετοχών και περιουσίας που θα αναλάβει τις ΔΕΚΟ που δεν θα πάνε άμεσα για αξιοποίηση.
Στα κόκκινα δάνεια θα πρέπει με κάποιον τρόπο να έχουν διοριστεί και να έχουν συσταθεί ως σώμα, τα ΔΣ των τεσσάρων μεγάλων εμπορικών τραπεζών. Κρίσιμο θα είναι και το θέμα συμπλήρωσης του θεσμικού πλαισίου για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια που αντιμετωπίζει ακόμη πολλές τεχνικές και νομικές δυσκολίες.
Στον τομέα της ενέργειας, βασικό θέμα θα αποτελέσει ο διαγωνισμός για
την μερική αποκρατικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, μετά την αποκόλληση της εταιρίας δικτύου από την ΔΕΗ αλλά και την έναρξη των δημοπρασιών ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας (ΝΟΜΕ).
Στο δημόσια θα πρέπει η πρόταση που θα κάνουν τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών για την αναμόρφωση των ειδικών μισθολογίων, θα πρέπει να γίνει δεκτή από τους θεσμούς. Μαζί θα πρέπει να οριστικοποιηθεί το σχέδιο για την αξιολόγηση και την μόνιμη κινητικότητα στο δημόσιο.
Τέλος, στο θέμα των απελευθερώσεων αγορών και υπηρεσιών θα πρέπει να προχωρήσει το νομοσχέδιο για την απλοποίηση της αδειοδότησης των επιχειρήσεων, το άνοιγμα του επαγγέλματος του μηχανικού και να θεσμοθετηθεί η πώληση ΜΗΣΥΦΣΑ εκτός φαρμακείου. .

Απόφαση υπαγωγής 2.528 νοικοκυριών στο Πρόγραμμα "Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον"

Απόφαση υπαγωγής 2.528 νοικοκυριών στο Πρόγραμμα "Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον"

Απόφαση υπαγωγής 2.528 νοικοκυριών στο Πρόγραμμα &quot?Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον&quot?

Εκδόθηκε σήμερα από το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης η απόφαση υπαγωγής 2.528 νοικοκυριών στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον», της περιόδου 2007-13. 

Υλοποιείται, έτσι, πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση, του πρώην υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνου Σκουρλέτη, και του πρώην υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Αλέξη Χαρίτση, με την οποία εκταμιεύτηκαν πρόσθετοι πόροι 19,1 εκατ. ευρώ, οι οποίοι προέρχονται από τα έσοδα των δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. 

Οι ωφελούμενοι μπορούν να ενημερώνονται στο δικτυακό τόπο www.etean.com.gr και θα πρέπει να προσέλθουν για την υπογραφή των συμβάσεων έως τις 15/12/2016.
«Οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας είναι πολύ σημαντικές, καθώς η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα πιο ενεργοβόρα ενεργειακά συστήματα στην Ευρώπη», υπογράμμισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης. «Η μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών ρύπων καθίσταται ζωτικής σημασίας για τη χώρα, καθώς όχι μόνο αποτελεί όρο για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην αναζωογόνηση της ελληνικής οικονομίας».
Υπενθυμίζεται ότι πάνω από 35.000 δικαιούχοι δεν στάθηκε δυνατό να ενταχθούν στο Πρόγραμμα λόγω εξάντλησης των σχετικών κονδυλίων ήδη από το 2014. Η κυβέρνηση κατάφερε να εξασφαλίσει πάνω από 75 εκατ. ευρώ και έτσι να ενταχθούν στο πρόγραμμα περίπου 8.000 νέοι δικαιούχοι. Σε πρώτη φάση αυτό κατέστη δυνατό τον Αύγουστο, ενώ τώρα υλοποιείται η δεύτερη φάση.
Στη βάση της εμπειρίας και των συμπερασμάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή του τρέχοντος Προγράμματος, ολοκληρώνεται η επεξεργασία του νέου Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-20.
Όπως τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης «για το νέο πρόγραμμα ‘Εξοικονόμηση κατ' οίκον’ έχουν εξειδικευτεί 248 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ». Η πρόσκληση θα εκδοθεί σύντομα και θα αφορά ενίσχυση με επιχορήγηση και δάνεια με επιδοτούμενο επιτόκιο για την ενεργειακή αναβάθμιση ιδιωτικών κατοικιών.
«Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος, συμπεριλαμβανομένης της ίδιας συμμετοχής, αναμένεται να ανέλθει συνολικά στα 500 εκατ. ευρώ. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο του νέου Ταμείου Υποδομών που θα ενεργοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2017, σχεδιάζουμε τη δημιουργία ενός ακόμα αντίστοιχου προγράμματος για την ενεργειακή αναβάθμιση δημόσιων και δημοτικών κτιρίων», επισήμανε ο κ. Χαρίτσης.

Με ρυθμούς «χελώνας» οι επιστροφές ΦΠΑ- Αναμονή ως και 5 χρόνια!

Με ρυθμούς «χελώνας» οι επιστροφές ΦΠΑ- Αναμονή ως και 5 χρόνια!

Με ρυθμούς «χελώνας» οι επιστροφές ΦΠΑ- Αναμονή ως και 5 χρόνια!

Την ώρα που η αγορά «στενάζει» από την έλλειψη ρευστότητας, οι επιστροφές ΦΠΑ πραγματοποιούνται με ρυθμούς «χελώνας».
Το αιτούμενο ποσό απλήρωτων αιτήσεων που εκκρεμούν στις εφορίες όλης της χώρας είναι 933,3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 818,5 εκατ. ευρώ αφορούν σε αιτήσεις 5.492 επιχειρήσεων και επαγγελματιών, σύμφωνα με στοιχεία της ΓΓΔΕ. Μάλιστα οι συγκεκριμένοι περιμένουν τις επιστροφές πάνω από 90 ημέρες, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που ο χρόνος αναμονής φτάνει ακόμη και τα πέντε χρόνια!
Ο μέσος χρόνος αναμονής είναι το ένα έτος και το συνολικό ποσό σε εκκρεμότητα αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
H ΔΟΥ στην οποία παρατηρείται η μεγαλύτερη καθυστέρηση είναι της Κω, με τον μέσο χρόνο αναμονής να φθάνει τις 1.890 ημέρες, ενώ ακολουθεί το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων με 1.568 ημέρες, η ΔΟΥ Κιλκίς με 1.297 ημέρες, Γ’ Πειραιά με 1.052 ημέρες και η ΔΟΥ Π. Φαλήρου με 965 ημέρες.


Φτάνουν τα... ραβασάκια για τους 650.000 ασφαλισμένους του ΟΓΑ

Φτάνουν τα... ραβασάκια για τους 650.000 ασφαλισμένους του ΟΓΑ

Φτάνουν τα... ραβασάκια για τους 650.000 ασφαλισμένους του ΟΓΑ

Στις 8-9 Δεκεμβρίου φτάνουν στους 650.000 αγρότες του ΟΓΑ τα «φουσκωμένα» ραβασάκια για τις εισφορές του πρώτου 6μηνου του 2016. 

Τα ειδοποιητήρια του Οργανισμού θα ταχυδρομηθούν τελικά με καθυστέρηση, καθώς έπρεπε πρώτα να γίνει η εκκαθάριση των προηγούμενων πληρωμών για το β’ εξάμηνο του 2015, ώστε να επιβληθούν οι τόκοι υπερημερίας στους τυχόν οφειλέτες. Στόχος είναι οι εισφορές του α’ εξαμήνου του 2016 να έχουν αποπληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Τα «ραβασάκια» για το α’ εξάμηνο του 2016 ενσωματώνουν το δεύτερο κύμα αυξήσεων για τους 650.000 υπόχρεους του Οργανισμού μετά από αυτό το καλοκαιριού, όταν οι αγρότες κλήθηκαν να πληρώσουν το πρώτο... καπέλο στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις για το β’ εξάμηνο του 2015.
Η νέα αύξηση είναι 70 ευρώ για όσους ανήκουν στις ασφαλιστικές κατηγορίες 1-5 ενώ φτάνει τα 82 στην 6η κατηγορία και τα 94 στην 7η. Ποσοστιαία η αύξηση κυμαίνεται από 8,5%-15% σε σχέση με τις εισφορές του β’ εξαμήνου του 2015. Αν και τα ποσά για σύνταξη ΟΓΑ παραμένουν σταθερά (είχαν αυξηθεί στην περασμένη πληρωμή) αυτήν τη φορά αυξάνονται οι εισφορές υπέρ υγείας.
70 ευρώ

Ειδικότερα, υπολογίζονται στο 3,61% του τεκμαρτού εισοδήματος κάθε ασφαλιστικής κλάσης και όχι στο 2,75% όπως συνέβαινε το 2015. Ετσι προκύπτει μια αύξηση της τάξης των 70 ευρώ για το 6μηνο. Οσοι είναι ασφαλισμένοι στην πρώτη κατηγορία θα πληρώσουν 535 ευρώ (από 464 το β’ εξάμηνο του 105), όσοι ανήκουν στη 2η θα καταβάλουν 605 (αντί 534) και όσοι είναι στην τρίτη, 678 (αντί 607). Για το δεύτερο 6μηνο του 2016 οι εισφορές παραμένουν σταθερές.
Αντίθετα, από 1/1/2017 έρχεται δεύτερη ανατροπή, καθώς, σύμφωνα με το Έθνος, καταργούνται οι ισχύουσες σήμερα ασφαλιστικές κλάσεις και οι εισφορές συνδέονται με το καθαρό φορολογητέο αγροτικό εισόδημα όπως και για όλους τους υπόλοιπους ασφαλισμένους. Ειδικά για τους αγρότες ο νόμος προβλέπει μια 6ετή μεταβατική περίοδο, ώστε να φτάνουν να πληρώνουν το 20% του εισοδήματός τους για σύνταξη το 2022. Ο πρόσφατος ασφαλιστικός νόμος προέβλεπε 3ετή μεταβατική περίοδο και για τις εισφορές υγείας (6,95% του εισοδήματός).
Ωστόσο αυτή καταργήθηκε με το πολυνομοσχέδιο των τελευταίων προαπαιτουμένων, με αποτέλεσμα οι αγρότες να πρέπει να πληρώνουν από 1/1/2017 το 6,95% του εισοδήματός τους για υγειονομική περίθαλψη. Η σωρευτική αύξηση μέχρι και το 2022 αγγίζει το 42% για έναν αγρότη που είναι ενταγμένος στην τρίτη ασφαλιστική κλάση και θα δηλώνει ετήσιο εισόδημα μέχρι 4.923 ευρώ. Ειδικότερα η 3η κλάση θα πληρώσει 403 ευρώ περισσότερα το 2016 σε εισφορές (1.357 ευρώ) σε σύγκριση με το 2014 (954 ευρώ).
Εισφορά

«Αν και από τις διατάξεις του νόμου 4387/2016 προβλεπόταν σταδιακή αύξηση της εισφοράς για τον κλάδο ασθένειας ως εξής: ποσοστό 4,73% για το 2017, ποσοστό 5,84% για το 2018 και 6,95% από το 2019 και εφεξής, η εισφορά εν τέλει καθορίστηκε απευθείας σε 6,95% από την 1/1/2017», εξηγεί η δικηγόρος Ασπασία Παπαθανασοπούλου, ειδική σε θέματα κοινωνικής ασφάλισης.
Για τον κλάδο σύνταξης η εισφορά καθορίζεται σε ποσοστό 14% για το 2017, 16% για το 2018, 18% για το 2019, 19% για το 2020, 19,5% για το 2021 και 20% από το 2022 και μετά.
«Τούτο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι εισφορές του κλάδου σύνταξης θα υπολογίζονται πλέον επί του αγροτικού εισοδήματος, με κατώτατο όριο τα 4.923€, αποτελεί παράγοντα οικονομικής επιβάρυνσης του αγρότη», σημειώνει η κ. Παπαθανασοπούλου και εξηγεί: «εάν για παράδειγμα κάποιος πλήρωνε εισφορές στην πρώτη κατηγορία, τώρα θα κληθεί να καταβάλλει 300 ευρώ επιπλέον αν δηλώνει εισόδημα μέχρι 5.000 ευρώ ετησίως. Η αύξηση γίνεται μεγαλύτερη στα υψηλότερα εισοδήματα».

Καταρρέει το ΕΤΕΑ, «σπάνε» ομόλογα για να πληρώσουν τις επικουρικές

Καταρρέει το ΕΤΕΑ, «σπάνε» ομόλογα για να πληρώσουν τις επικουρικές

Καταρρέει το ΕΤΕΑ, «σπάνε» ομόλογα για να πληρώσουν τις επικουρικές

Καταρρέει το επικουρικό ταμείο καθώς, παρά τις μειώσεις στις συντάξεις, το ΕΤΕΑ έχει προχωρήσει και σε αλλεπάλληλες ρευστοποιήσεις ομολόγων συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ από την αρχή του έτους.
Το μεγαλύτερο ποσό μάλιστα από την περιουσία του, που εξανεμίζεται μήνα με το μήνα, αφορά σε ρευστοποίηση ομολόγων 205 εκατ. ευρώ από τότε που ξεκίνησαν οι περικοπές στις συντάξεις!

Σύμφωνα με τις αποφάσεις που έλαβε η Διοίκηση του ΕΤΕΑ και αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος, από το σπάσιμο των ομολόγων αξίας 205 εκατ. ευρώ:
* Τα 55 εκατ. ευρώ έσπασαν για να πληρωθούν οι συντάξεις του Ιουλίου.
* Τα 30 εκατ. ευρώ ρευστοποιήθηκαν για να πληρωθούν οι συντάξεις του Αυγούστου, που ήταν και ο πρώτος μήνας των μειώσεων.
* Τα 50 εκατ. ευρώ ομολόγων έσπασαν για να πληρωθούν οι συντάξεις του Νοεμβρίου, που ήταν ο πρώτος μήνας των αναδρομικών μειώσεων κατά 50 ευρώ από κάθε σύνταξη.
* Τα 70 εκατ. ευρώ θα ρευστοποιηθούν με νέα -χθεσινή- απόφαση του Ταμείου για να πληρωθούν οι επικουρικές συντάξεις του Δεκεμβρίου (καθώς λείπουν 45 εκατ. ευρώ) και οι συντάξεις του Ιανουαρίου του 2017, από τις οποίες λείπουν 25 εκατ. ευρώ.
Στα 205 εκατ. ευρώ ομολόγων που εξαφανίστηκαν από τα αποθεματικά του ΕΤΕΑ προστίθενται άλλα 90 εκατ. ευρώ που έσπασαν τον Φεβρουάριο του 2016 για να πληρωθούν και πάλι οι συντάξεις.
Νέος… γύρος
Η αποκάλυψη, ωστόσο, ότι ακόμη και μετά τις μειώσεις που έγιναν στις επικουρικές τα λεφτά δεν επαρκούν δείχνει ότι το πρόβλημα του ΕΤΕΑ είναι βαθύτερο και πολύ χειρότερο από αυτό που εμφανίζει η κυβέρνηση και κυρίως το υπουργείο Εργασίας.

Το ΕΤΕΑ είναι υπό κατάρρευση καθώς τα αποθεματικά του στερεύουν και είναι θέμα χρόνου να προχωρήσει σε νέες περικοπές συντάξεων, αυτή τη φορά ξεκινώντας από την κατάργηση των προσωπικών διαφορών.
Το επόμενο στάδιο των περικοπών δεν αποκλείεται να περιλαμβάνει όμως μειώσεις και στις επικουρικές, που έχουν μεν επανυπολογιστεί αλλά επειδή το άθροισμά τους με τις κύριες είναι κάτω από τα 1.300 ευρώ, έμειναν άθικτες. Οι συντάξεις αυτές είναι μικρότερες μετά τον επανυπολογισμό τους, πλην όμως η διαφορά μεταξύ παλιάς και νέας επικουρικής συνεχίζει να καταβάλλεται ως «προσωπική διαφορά».

#επικουρικές #συντάξεις #ΕΤΕΑ

Υπ. Εργασίας: Δεν καταρρέει το ΕΤΕΑ- Τι απαντά για τη ρευστοποίηση ομολόγων

Υπ. Εργασίας: Δεν καταρρέει το ΕΤΕΑ- Τι απαντά για τη ρευστοποίηση ομολόγων

“Η κυβέρνηση, για να μην γίνουν οι επιπλέον οριζόντιες περικοπές επικουρικών συντάξεων που είχαν δεσμευτεί η ΝΔ και το ΠΑΣOΚ, πέτυχε τη συμφωνία των δανειστών για την κάλυψη των ελλειμμάτων του ΕΤΕΑ από την αύξηση των εισφορών, τη μικρότερη δυνατή αναπροσαρμογή των συντάξεων (για το 20% των συνταξιούχων που λαμβάνουν επικουρική σύνταξη) και την αξιοποίηση των αποθεματικών του. Άλλωστε, σκοπός του Κοινού Κεφαλαίου είναι η δημιουργία αποθεματικών για την κάλυψη των συνταξιοδοτικών υποχρεώσεων των Φορέων” τονίζει σε ανακοίνωσή του υπουργείο Εργασίας και προσθέτει:
«Πολιτική επιλογή της κυβέρνησης της ΝΔ για να καλυφθούν τα ελλείμματα ήταν η πιστή εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος που θεσμοθετήθηκε το 2012. Υπενθυμίζεται ότι σε εφαρμογή της ρήτρας το ΕΤΕΑ είχε προχωρήσει τον Ιούλιο του 2014 σε οριζόντια μείωση 5,2% και είχε ήδη δρομολογήσει άλλη μία οριζόντια περικοπή 8% στις αρχές του 2015 και μία επιπλέον περικοπή 7% τον Ιούλιο του 2015.
Η ρευστοποίηση μερίδων κοινού κεφαλαίου εγγυάται την ομαλή καταβολή των συντάξεων για το σύνολο των συνταξιούχων. Οι προσαρμογές που έγιναν με το Ν.4387/2016 αντιστοιχούν για κάθε μήνα σε 25 εκ. ευρώ. Η αύξηση των εσόδων του ΕΤΕΑ από την αύξηση των εισφορών κατά μία μονάδα (0,5 για εργαζόμενους και 0,5 για εργοδότες) δεν έχει αποτυπωθεί ακόμα λογιστικά γιατί τα έσοδα δεν έχουν ακόμα βεβαιωθεί.
Ρευστοποίηση κοινού κεφαλαίου, εξάλλου, έχει γίνει και για τις ανάγκες φορέων κύριας ασφάλισης. Ενδεικτικά το 2014 ο Τομέας Ασφάλισης Νομικών προχώρησε σε ρευστοποίηση κοινού κεφαλαίου συνολικού ποσού 29.800.000 ευρώ.
Συνεπώς, κάθε αναφορά σε κατάρρευση σήμερα διαστρεβλώνει την πραγματικότητα επιχειρώντας να προκαλέσει κλίμα φόβου και ανασφάλειας των πολιτών και ιδιαίτερα των συνταξιούχων».

«Θολό τοπίο» για τα τέλη κυκλοφορίας φέτος- Τι θα γίνει με το επίδομα θέρμανσης

«Θολό τοπίο» για τα τέλη κυκλοφορίας φέτος- Τι θα γίνει με το επίδομα θέρμανσης

«Θολό τοπίο» για τα τέλη κυκλοφορίας φέτος- Τι θα γίνει με το επίδομα θέρμανσης

«Θολό» είναι το τοπίο σχετικά με το αν θα υπάρξουν αλλαγές φέτος στα τέλη κυκλοφορίας. Ταυτόχρονα το υπουργείο Οικονομικών περιμένει το «ok» των υπηρεσιών του για το αν τεχνικά μπορούν να πραγματοποιηθούν οι αλλαγές ως προς το επίδομα θέρμανσης.
«Θα δούμε τελικά αν θα υπάρξουν αλλαγές φέτος στα τέλη κυκλοφορίας» δήλωσαν πηγές του υπουργείου Οικονομικών σήμερα, αν και η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου θεωρεί τον σχεδιασμό του προκατόχου της, Τρύφωνα Αλεξιάδη προς τη σωστή κατεύθυνση.
Υπενθυμίζεται πως βάσει αυτού, προβλεπόταν μείωση των τελών για οχήματα πάνω από 2.000 κυβικά, ηλικίας άνω των 10 ετών και αυξήσεις για τα αντίστοιχα οχήματα ηλικίας κάτω των 10 ετών. Ένα σύστημα πιο αναλογικό και δίκαιο όπως είχε πει ο κ. Αλεξιάδης.
Ως προς το θέμα των αλλαγών στο επίδομα θέρμανσης για καλύτερη στόχευση με ανακατανομή των ποσών ανάλογα με τις κλιματικές συνθήκες ακόμα και εντός του ίδιους νομού, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το θέμα θα ξεκαθαρίσει τις επόμενες ημέρες.
«Στον βαθμό όπου μπορούν να υποστηριχθούν οι αλλαγές από τις υπηρεσίες σε τεχνικό επίπεδο, οι αλλαγές θα προχωρήσουν», ανέφερε.
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο κατάργησης ή αναβολής των επικείμενων αυξήσεων στον ΕΦΚ των καπνικών από 1η Ιανουαρίου, η ίδια πηγή ανέφερε ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει τη δεδομένη στιγμή.


Τέλη Κυκλοφορίας 2017: Η τρόικα «μπλοκάρει» τις μειώσεις, απαιτεί κατάργηση των Μηδενικών Τελών

Τέλη Κυκλοφορίας 2017: Η τρόικα «μπλοκάρει» τις μειώσεις, απαιτεί κατάργηση των Μηδενικών Τελών

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Τελείωσε ήδη η πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου και ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017, παρατείνοντας την αγωνία εκατομμυρίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων, δεκάδων εισαγωγικών εταιρειών και χιλιάδων εμπόρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, ο λόγος καθυστέρησης της επίσημης ανακοίνωσης των Τελών Κυκλοφορίας 2017 προέρχεται από την τρόικα η οποία αντέδρασε στις μειώσεις που προτείνει το οικονομικό επιτελείο κυρίως για τα παλιά αυτοκίνητα, καθώς όπως εκτιμά είναι αμφίβολο αν το δημοσιονομικό έλλειμμα που θα δημιουργηθεί θα καλυφθεί από τις άρσεις ακινησιών οχημάτων αλλά και από τις αυξήσεις που θα υπάρξουν στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 και μετά. Παράλληλα απαιτεί να μειωθεί το όριο των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας ώστε να πληρώνουν περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων!
Ειδικότερα το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών περιελάμβανε μικρές μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 31/12/2006 και μεγαλύτερες μειώσεις στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/1999 ενώ επίσης άλλαζε και ο τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας (από τον κυβισμό στις εκπομπές CO2) στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2007 έως και 31/10/2010.
Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 επεκτείνονταν από το Νοέμβριο του 2010 στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 και αφορούν πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Τώρα όσον αφορά στην πρόταση για επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 σε οχήματα από την 1/1/2005 και μετά απορρίφθηκε από τον πρώην Αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη καθώς από τη μία μεριά δεν υπήρχαν στοιχεία από το υπουργείο Μεταφορών και από την άλλη μεριά υπήρχε σημαντικός κίνδυνος μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας από τους περίπου 600.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθώς τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 είναι πραγματικά ασύμφορα και καταγράφονται αυξήσεις ακόμη και πάνω από 800%!
Ο λόγος είναι ότι τα αυτοκίνητα με ηλικίες πάνω από 10 έτη ήταν «καθαρά» για την χρονιά που πρωτοκυκλοφόρησαν και όχι για σήμερα…
Μεγάλες μάχες για τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
Μεγάλη μάχη μαίνεται μεταξύ τρόικας και οικονομικού επιτελείου για τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς οι δανειστές απαιτούν να μειωθεί το όριο των ρύπων (80-85 γρ. CO2) στα λεγόμενα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας ενώ το οικονομικό επιτελείο προσπαθεί να τα διατηρήσει στα περσινά επίπεδα.
Αν τελικά το οικονομικό επιτελείο δεν καταφέρει να πείσει την τρόικα τότε το 2017 θα καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας πάνω από 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που μέχρι πρότινος δεν πλήρωναν τίποτα.

Επίσης το οικονομικό επιτελείο έχει προτείνει και αυξήσεις στους συντελεστές των Τελών Κυκλοφορίας στις εκπομπές από 161 γρ. CO2 και πάνω ώστε να αντισταθμιστούν οι απώλειες στα έσοδα αλλά η τρόικα επίσης δεν έχει πειστεί καθώς ο αριθμός των οχημάτων που επηρεάζεται είναι σχετικά μικρός και τα έσοδα θα αυξηθούν ελάχιστα...
Τεκμήρια διαβίωσης – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Η αντικατάσταση του κ. Αλεξιάδη από τη κ. Κατερίνα Παπανάτσιου αναμένεται να αλλάξει και τον σχεδιασμό για τα τεκμήρια διαβίωσης αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ειδικότερα ο πρώην Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Αλεξιάδης είχε τονίσει πως θα πρέπει να πληρώνουν όσοι έχουν ακριβά αυτοκίνητα και πρέπει επιτέλους να αποσυνδεθεί τόσο το τεκμήριο διαβίωσης όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης από τον κυβισμό του κινητήρα και να συνδεθεί με την Αξία του οχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι προτάσεις για τα νέα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα θα υπολογίζονταν με βάση το 15% ή το 20% της Αξίας Λιανικής των αυτοκινήτων. Δηλαδή αν η Αξία ενός αυτοκινήτου ήταν 20.000 ευρώ το τεκμήριο διαβίωσης που θα έπρεπε να καλύψει ο ιδιοκτήτης του θα ήταν 3.000 ή 4.000 ευρώ αντίστοιχα.
Όσον αφορά στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης επίσης θα υπολογίζονταν με βάση την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων σε ποσοστό από 5% έως και 20% και θα συμπεριληφθούν και όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα.
Ωστόσο το πρόβλημα που προέκυψε σχετικά με την σύνδεση του τεκμηρίου διαβίωσης αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων είχε να κάνει με τα παλαιότερα αυτοκίνητα και όχι με τα καινούρια καθώς οι μειώσεις στις αξίες μετά τον πρώτο χρόνο είναι πολύ μεγάλες και βέβαια είναι συνδεδεμένες και με τα χιλιόμετρα αλλά και την κατάσταση του οχήματος.
Στελέχη του οικονομικού επιτελείου είχαν προτείνει τόσο το τεκμήριο όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται σε ποσοστό 90% σε βάθος 7ετίας ή 8ετίας.
Πάντως τα έσοδα από τα τεκμήρια και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης είναι υψηλά και το οικονομικό επιτελείο δεν επιθυμούν να χάσουν τα συγκεκριμένα έσοδα.


Χάος επικρατεί αγορά

Χάος επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου σύμφωνα με στελέχη του κλάδου καθώς οι συνεχείς αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας (σχεδόν κάθε χρόνο) σε συνδυασμό με τις επιπλέον αλλαγές στην φορολογία δημιουργούν ένα κλίμα ανασφάλειας τόσο στους καταναλωτές όσο και στους επαγγελματίες του κλάδου.

Ήδη τα Τέλη Κυκλοφορίας άλλαξαν για το 2016 ενώ έχουν ήδη ανακοινωθεί οι αλλαγές και για το 2017.
Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση οι πωλήσεις θα καταγράψουν ραγδαία πτώση με ανυπολόγιστες συνέπειες για την οικονομία και κατ΄επέκταση για τα δημοσιονομικά έσοδα.
Πιέστε εδώ για να διαβάστε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Enikonomia.gr

Μειώνονται οι δικαιούχοι για το επίδομα θέρμανσης

Μειώνονται οι δικαιούχοι για το επίδομα θέρμανσης

Την καθιέρωση αυστηρότερων εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Στόχος είναι να λαμβάνουν το επίδομα λιγότεροι φορολογούμενοι αλλά σε μεγαλύτερο ύψος, ειδικά στις περιοχές της χώρας όπου επικρατούν «πολικές» θερμοκρασίες τον χειμώνα.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ έχει αποφασίσει να διαθέσει και για την περίοδο 2016-2017 το ποσό των 105 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης αλλά ταυτόχρονα σχεδιάζει να αλλάξει ριζικά τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια χορήγησής του προκειμένου να γίνει διαφορετική κατανομή του διαθέσιμου ποσού των 105 εκατ. ευρώ, αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται τρία εναλλακτικά σενάρια:

1. Η μετακίνηση κάποιων νομών στις γεωγραφικές ζώνες β’ και α’, τις λεγόμενες και πιο… ψυχρές ζώνες, όπου επιδοτούνται με επίδομα περισσότερα λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας, ώστε το συνολικό ποσό επιδόματος να είναι μεγαλύτερο για κάθε δικαιούχο σε αυτούς τους νομούς, αλλά με ταυτόχρονη μείωση των προβλεπόμενων ορίων ετήσιου εισοδήματος και συνολικής αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας, που καθορίζουν τους τελικούς δικαιούχους.

2. Το «σπάσιμο» αρκετών νομών σε 2 διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες: μία που θα περιλαμβάνει τις ορεινές περιοχές του νομού, όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και το επίδομα θέρμανσης θα είναι μεγαλύτερο, και μία που θα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες, παραλιακές, πεδινές και ημιορεινές περιοχές, όπου οι θερμοκρασίες τη χειμερινή περίοδο είναι υψηλότερες από ό,τι στις ορεινές περιοχές και το επίδομα θέρμανσης θα είναι ένα χαμηλότερο ποσό.
Το σενάριο αυτό προβλέπει ότι τα λοιπά κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης, τα οποία αφορούν στο ύψος του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος και στο συνολικό ποσό της αντικειμενικής αξίας της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος θα παραμείνουν αμετάβλητα.
Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά, δικαιούχος του επιδόματος θέρμανσης είναι κάθε φορολογούμενος ο οποίος:
- Είναι άγαμος, είχε κατά το προηγούμενο έτος ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ και κατείχε ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 100.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ και με ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία έως 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 1 παιδί και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 2 παιδιά και είχε περυσι ετήσιο εισόδημα έως 24.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμεν ικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 3 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 26.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμεν ικής αξίας 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 4 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 28.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
- Είναι έγγαμος με 5 παιδιά και πέρυσι είχε ετήσιο εισόδημα έως 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ ενώ για κάθε επιπλέον παιδί ισχύει πρόσθετο όριο εισοδήαμτος 2.000 ευρώ.

3. Συνδυασμός των δύο πρώτων σεναρίων. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ δεν αποκλείεται να καταλήξει και σε συνδυασμό των δύο προηγούμενων σεναρίων, δηλαδή να επιλέξει και «σπάσιμο» των νομών σε ορεινές και μη ορεινές ζώνες με υψηλότερα ποσά επιδομάτων μαζί με μειώσεις στα όρια εισοδήματος και αξίας ακίνητης περιουσίας.

Πετρέλαιο θέρμανσης: Ολόκληρο το επίδομα μόνο για όσους αγοράσουν ως το τέλος του 2016

Πετρέλαιο θέρμανσης: Ολόκληρο το επίδομα μόνο για όσους αγοράσουν ως το τέλος του 2016

Τρέχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών για να ετοιμάσουν την απόφαση για την επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης της περιόδου 2016-2017. Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Τρύφωνας Αλεξιάδης ζητά να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες ώστε να μπορέσουν να λάβουν χιλιάδες νοικοκυριά που βρίσκονται σε ορεινές περιοχές την επιδότηση που αντιστοιχεί στα πραγματικά λίτρα που καταναλώνουν.
Σύμφωνα με το «Βήμα», όσοι προμηθευτούν πετρέλαιο έως 31 Δεκεμβρίου 2016 θα λάβουν το σύνολο της επιδότησης που δικαιούνται και θα το πληρωθούν έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2017. Ομως όσοι αγοράσουν πετρέλαιο μετά την 1η Ιανουαρίου 2017, θα λάβουν επιδότηση ανάλογα με τα χρήματα που θα έχουν περισσέψει από το συνολικό κονδύλι των 105 εκατ. ευρώ της συνολικής επιδότησης. Ετσι, υπάρχει ο κίνδυνος κάποιοι να λάβουν το μισό ή το 1/3 της επιδότησης που δικαιούνται αν δεν υπάρχουν άλλα χρήματα.
Στο κείμενο της υπουργικής απόφασης που αναμένεται να έχει δοθεί στη δημοσιότητα προς τα τέλη Νοεμβρίου, θα προβλέπονται μεταξύ άλλων τα εξής:
- Συνολικό ποσό επιδότησης: 105 εκατ. ευρώ
- Επιδότηση ανά λίτρο: 25 λεπτά
- Αλλαγή στις ζώνες: Ορισμένοι νομοί θα μεταφερθούν από μία ζώνη σε άλλη (π.χ. από Γ σε Β ή από Β σε Α), ενώ γίνεται προσπάθεια ορισμένοι νομοί να «σπάσουν» σε δύο ζώνες βάσει ταχυδρομικού κώδικα.
Ομως εδώ υπάρχουν αρκετά προβλήματα στην εφαρμογή της πρότασης αυτής και όπως αναφέρουν αρμοδίως από το υπουργείο Οικονομικών, το πιθανότερο είναι τελικά να υπάρξει μεταφορά από τη μία ζώνη στην άλλη ολόκληρων νομών και όχι το «σπάσιμό» τους, όπως αρχικώς είχε διατυπωθεί.
Επίσης, επειδή θα καθυστερήσει η έκδοση της υπουργικής απόφασης, όσοι αγοράζουν πετρέλαιο από 15 Οκτωβρίου και μετά θα μπορούν να υποβάλλουν κανονικά αίτηση στο www.gsis.gr για να λάβουν την επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης.
Οσον αφορά τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια χορήγησης επιδόματος πετρελαίου, αυτά αναμένεται να παραμείνουν τα ίδια. Οι όποιες αλλαγές γίνουν θα είναι στις ζώνες:
- Αγαμος: Εισόδημα (τεκμαρτό ή πραγματικό) έως 12.000 ευρώ - Αντ. αξία ακινήτων έως 100.000 ευρώ
- Εγγαμος χωρίς παιδιά: Εισόδημα έως 20.000 ευρώ - αντ. αξία ακινήτων έως 150.000 ευρώ
- Εγγαμος με 1 παιδί: Εισόδημα έως 22.000 ευρώ και αντ. αξία έως 150.000 ευρώ
- Εγγαμος με 2 παιδιά: Εισόδημα έως 24.000 ευρώ και αντ. αξία ακινήτων έως 150.000 ευρώ
- Εγγαμος με 3 παιδιά και άνω: Εισόδημα έως 26.000 ευρώ - Αντ. αξία ακινήτων έως 150.000 ευρώ
- Μονογονεϊκές οικογένειες: Ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ