Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020

Επέκταση υποχρεωτικής χρήση μάσκας σε υπαίθριες συναθροίσεις και σε χώρους υψηλού συγχρωτισμού

Επέκταση υποχρεωτικής χρήση μάσκας σε υπαίθριες συναθροίσεις και σε χώρους υψηλού συγχρωτισμού

Οικονομικές Ειδήσεις

15 Αύγουστος 2020

Taxheaven.gr



Στο πλαίσιο των νέων μέτρων που ανακοινώθηκαν από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά, εκδόθηκε η ΚΥΑ Δ1α/Γ.Π.οικ.51352/14.8.2020 με την οποία τροποποιείται η Δ1α/Γ.Π.οικ.50176/6.8.2020  «Εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Β’ 3330).

Συγκεκριμένα :

1. Προστίθεται άρθρο 3Α ως εξής:

«Άρθρο 3Α
Υποχρέωση χρήσης μάσκας σε υπαίθριες συναθροίσεις
Σε οποιαδήποτε υπαίθρια συνάθροιση δεν τηρείται ελάχιστη απόσταση ενάμιση μέτρου μεταξύ των παρευρισκομένων επιβάλλεται η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας προστασίας».


2. Προστίθεται άρθρο 3Β ως εξής:

«Άρθρο 3Β
Υποχρέωση χρήσης μάσκας σε χώρους υψηλού συγχρωτισμού
Επιβάλλεται η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας προστασίας σε χώρους υψηλού συγχρωτισμού στο σύνολο της Επικράτειας, ως εξής:
α) Στους διαμένοντες και εργαζομένους στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.), σε όλες τις ανοιχτές δομές φιλοξενίας, καθώς και σε κάθε είδους δομή και χώρο υποδοχής και φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών.
β) Στους διαμένοντες, ωφελούμενους και εργαζομένους σε ανοικτές και κλειστές δομές παροχής υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας, δημόσιες και ιδιωτικές, ιδίως σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, κέντρα χρονίως πασχόντων, δομές και ξενώνες φιλοξενίας ευπαθών ομάδων, ξενώνες μεταβατικής φιλοξενίας αστέγων, κοινωνικές δομές άμεσης αντιμετώπισης της φτώχειας (υπνωτήρια, κέντρα ημέρας, κοινωνικά παντοπωλεία, κοινωνικά φαρμακεία, συσσίτια), δομές παιδικής προστασίας και κέντρα κοινότητας.
γ) Εντός στρατοπέδων».


3. Το άρθρο 5 τροποποιείται ως εξής:

«Άρθρο 5
Εξαιρέσεις

Από την υποχρέωση των άρθρων 1 έως 3Β εξαιρούνται α) τα άτομα για τα οποία η χρήση μάσκας δεν ενδείκνυται για ιατρικούς λόγους που αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα, όπως λόγω αναπνευστικών προβλημάτων και β) τα παιδιά ηλικίας κάτω των τριών (3) ετών».


4. Η παρ. 2 του άρθρου 6 τροποποιείται ως εξής:
«2. Στα φυσικά πρόσωπα που δεν τηρούν τους κανόνες των άρθρων 1, 2, 3Α και 3Β επιβάλλεται για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ.»



Δείτε την απόφαση στο φορολογικό αρχείο του κόμβου

Δείτε επίσης την απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ.50176/6.8.2020 όπως κωδικοποιήθηκε και ισχύει.

Πως επηρεάζει η πανδημία (Covid19) τη φορολογική κατοικία και τη μόνιμη εγκατάσταση

Πως επηρεάζει η πανδημία (Covid19) τη φορολογική κατοικία και τη μόνιμη εγκατάσταση

Επισημάνσεις

18 Αύγουστος 2020

Taxheaven.gr



Κωστής Ν. Ντρούκας, MSc
Οικονομολόγος - Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Επιστημονικός Συνεργάτης Taxheaven
www.knnconsulting.com | www.transferpricing.gr


Το τελευταίο διάστημα, η αντιμετώπιση της πανδημίας Covid19, σε παγκόσμιο επίπεδο, δημιούργησε σε πολλές χώρες, αν όχι σε όλες, την ανάγκη λήψης μέτρων, που υπό κανονικές συνθήκες θα φάνταζαν τουλάχιστον παράλογα. Ιδιαίτερα μέτρα, όπως οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, η υποχρεωτική παραμονή στην οικία και η αναστολή συμβάσεων εργασίας των υπαλλήλων, δημιούργησαν νέες συνθήκες και προϋποθέσεις σε αυτό που έως τώρα θεωρούσαμε «μια φυσιολογική καθημερινότητα».

Στην πραγματικότητα, όλα τα ανωτέρω αποτρέπουν τη φυσική παρουσία των ανθρώπων στο χώρο εργασίας τους και κατ’ επέκταση ενδέχεται να επηρεάζουν τη φορολογική κατοικία, τόσο των φυσικών, όσο και των νομικών προσώπων, καθώς επίσης και τη μόνιμη εγκατάσταση των επιχειρήσεων.

Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθούν τυχόν φορολογικά ζητήματα μεταξύ των κρατών, ο ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) εξέδωσε γενικές κατευθύνσεις βάσει ανάλυσης των κανόνων του διεθνούς συμβατικού πλαισίου και των ερμηνευτικών σχολίων της Πρότυπης Σύμβασης του ΟΟΣΑ (έκδοση Νοε_2017).

Ποιες είναι οι συνθήκες-κλειδιά που εγείρουν θέματα ειδικής αντιμετώπισης στην ελληνική επικράτεια;

α) Το διάστημα από 18_Μαρτίου_2020 έως 15_Ιουνίου_2020 προσδιορίζεται ως περίοδος αντικειμενικής αδυναμίας μετακίνησης (ΠΝΠ 14_03 και ΠΝΠ 20_03)

β) Το παραπάνω διάστημα μπορεί ανά περίπτωση να είναι μεγαλύτερο (εξαρτάται και από τα μέτρα των άλλων χωρών). Δηλαδή, μπορεί να εκτείνεται και πριν από την 18_03 αλλά και μετά την 15_06. Σε αυτή την περίπτωση απαιτείται από την πλευρά του φορολογούμενου να προσκομίσει σχετικά δικαιολογητικά που να αποδεικνύουν την αντικειμενική αδυναμία μετακίνησης του.

Το παρακάτω σχήμα, παρουσιάζει διαγραμματικά τις κατηγορίες των ειδικών θεμάτων που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και ερμηνείας, με βάση τις νέες γενικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ  και αναλύονται στην εγκύκλιο Ε.2113/2020 (Εφαρμογή των διατάξεων περί φορολογικής κατοικίας και μόνιμης εγκατάστασης σύμφωνα με τον ν. 4172/2013 («Κ.Φ.Ε.») και τους κανόνες των Συμβάσεων Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Εισοδήματος και Κεφαλαίου («ΣΑΔΦ»), και αντιμετώπιση ζητημάτων διασυνοριακών εργαζομένων σύμφωνα με τις διατάξεις των ΣΑΔΦ, στο πλαίσιο της κρίσης που προκλήθηκε λόγω της πανδημίας Covid19).

Πατήστε επάνω στην εικόνα για μεγέθυνση



Α. Σχετικά με τα ζητήματα φορολογικής κατοικίας

Α.1. Φορολογική κατοικία φυσικών προσώπων

Α.1.1 Κρίσιμα σημεία εσωτερικής νομοθεσίας (παρ. 1 & 2 αρ. 4 ΚΦΕ)


- Για τα πρόσωπα που είναι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής και βρίσκονται στην Ελλάδα για το διάστημα από 18 Μαρτίου έως 15 Ιουνίου 2020, το διάστημα αυτό δεν λαμβάνεται υπόψη για σκοπούς εφαρμογής του άρθρου 4 ΚΦΕ. Για το διάστημα πριν την 18η Μαρτίου ή από την 15η Ιουνίου 2020 και μετά θα εξετάζεται ανά περίπτωση η τυχόν λήψη μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και αδυναμίας μετακίνησης. Δηλαδή, δεν επηρεάζεται η έννοια της συνήθους διαμονής από τις εξαιρετικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν λόγω της έξαρσης του ιού Covid19 και της λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση αυτής.

- Επίσης, το ίδιο χρονικό διάστημα δεν λαμβάνεται υπόψη κατά τον υπολογισμό των εκατόν ογδόντα τριών (183) ημερών του α εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 4 του Κ.Φ.Ε.

- Τέλος, η επιλογή ενός φυσικού προσώπου να παραμείνει στην Ελλάδα ως μέτρο ατομικής προστασίας και ασφάλειας εντάσσεται στην έννοια των «παρόμοιων ιδιωτικών σκοπών» (αρ. 4 παρ. 2 ΚΦΕ). Στη περίπτωση αυτή όλα τα διαστήματα τα οποία αφορούν αυτούς τους σκοπούς δεν προσμετρώνται κατά τον υπολογισμό των ημερών παραμονής του στην Ελλάδα και μόνο εφόσον (μετά την αφαίρεση των παραπάνω διαστημάτων) το εναπομένον διάστημα υπερβαίνει τις εκατόν ογδόντα τρεις (183) ημέρες το εν λόγω φυσικό πρόσωπο είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας.

Α.1.2 Κρίσιμα σημεία (ΦΠ) εφαρμογής κανόνων ΣΑΔΦ

Μια προσωρινή απομάκρυνση και διακοπή της σχέσης με την Ελλάδα ως κράτος κατοικίας (λόγω Covid19) δεν θα αλλάξει την κατοικία του προσώπου, όπως την καθορίζουν οι κανόνες των ΣΑΔΦ

Προσοχή: Εάν κατά το παραπάνω διάστημα, το φυσικό πρόσωπο έχει προβεί στην ενοικίαση κατοικίας στο Κράτος υποδοχής στην αλλοδαπή για εύλογο χρονικό διάστημα και ταυτόχρονα έχει μισθώσει την κατοικία του στην Ελλάδα, και δεν έχει πλέον στην Ελλάδα μόνιμη εστία στη διάθεσή του, θα θεωρείται κάτοικος του Κράτους υποδοχής στην αλλοδαπή.

- Επίσης, εάν το φυσικό πρόσωπο διαθέτει μόνιμη εστία και στα δύο Συμβαλλόμενα Κράτη, οι διατάξεις των ΣΑΔΦ δίνουν προτεραιότητα στο Κράτος με το οποίο το πρόσωπο διατηρεί στενότερους προσωπικούς και οικονομικούς δεσμούς (κέντρο ζωτικών συμφερόντων) ή κατά περίπτωση διατηρεί τη συνήθη διαμονή του. Υπενθυμίζεται ότι, ως τόπος συνήθους διαμονής νοείται ο τόπος στον οποίο το πρόσωπο ζει συνήθως, υπό την έννοια της φυσικής του παρουσίας.

- Γενικά, για σκοπούς ΣΑΔΦ, για όσο διάστημα διαρκεί η πανδημία, δεν αρκεί μία απλή διαπίστωση σε ποιο από τα Συμβαλλόμενα Κράτη διανύθηκαν οι περισσότερες ημέρες, διότι η συνήθης διαμονή αναφέρεται στη συχνότητα, διάρκεια και τακτικότητα της διαμονής που αποτελεί μέρος της παγιωμένης ρουτίνας της ζωής του φυσικού προσώπου και όχι σε έκτακτες συνθήκες όπως στην προκειμένη περίπτωση. Η παγιωμένη αυτή ρουτίνα της ζωής του φυσικού προσώπου δεν επηρεάζεται από τις εξαιρετικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν λόγω της έξαρσης της πανδημίας Covid19 και της λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση αυτής.

Α.2 Φορολογική κατοικία νομικών προσώπων

Α.2.1 Κρίσιμα σημεία εσωτερικής νομοθεσίας (παρ. 3 & 4 αρ. 4 ΚΦΕ)


- Όπως είναι ήδη γνωστό, ο τόπος άσκησης της διοίκησης της επιχείρησης συνιστά βασικό παράγοντα για τον καθορισμό της φορολογικής της κατοικίας.

- Για σκοπούς εφαρμογής των διατάξεων περί του τόπου άσκησης διοίκησης, δε θα λαμβάνεται υπόψη το διάστημα 18 Μαρτίου έως 15 Ιουνίου 2020. Για το διάστημα πριν την 18η Μαρτίου ή από την 15η Ιουνίου 2020 και μετά θα εξετάζεται ανά περίπτωση η τυχόν λήψη μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και αδυναμίας μετακίνησης.

- Για τον καθορισμό της φορολογικής κατοικίας μιας επιχείρησης με βάση τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 4 του Κ.Φ.Ε. δε θα λαμβάνεται υπόψη η παρουσία ενός φυσικού προσώπου στην Ελλάδα που οφείλεται στους περιορισμούς που έχουν εφαρμοστεί στο πλαίσιο του περιορισμού της εξάπλωσης της πανδημίας Covid19. Το γεγονός αυτό προϋποθέτει ότι από τα πραγματικά περιστατικά θα αποδεικνύεται η προσωρινή αλλαγή της τοποθεσίας των διευθυντικών και άλλων στελεχών που προκύπτει ως απόρροια της έκτακτης κατάστασης λόγω της πανδημίας και ως εκ τούτου, η αλλαγή αυτή μεμονωμένα δε θα συνεπάγεται μεταβολή της φορολογικής κατοικίας της εταιρίας (π.χ. περίπτωση διευθυντή εταιρείας-φορολογικού κατοίκου αλλοδαπής, ο οποίος λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών παραμένει για κάποιο χρονικό διάστημα στην Ελλάδα).

- Σε κάθε περίπτωση, τα νομικά πρόσωπα/οντότητες θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδεικνύουν με κάθε πρόσφορο μέσο τη φορολογική τους κατοικία, τηρώντας αρχείο σχετικό με τα γεγονότα και περιστάσεις που αφορούν στην καλόπιστη παρουσία τους σε διαφορετικό κράτος, τα οποία θα πρέπει να οφείλονται αποκλειστικά σε λόγους ανωτέρας βίας που ανέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας, ώστε να μην τεθεί το όποιο θέμα μεταβολής της κατοικίας.

- Τέλος, δεν αποκλείεται η αναδρομική μεταβολή της κατοικίας, εφόσον τα ευρήματα του ελέγχου καταδείξουν ότι η μεταβολή του τόπου άσκησης της πραγματικής διοίκησης οφείλεται σε άλλους λόγους.

Α.2.2 Κρίσιμα σημεία (ΝΠ) εφαρμογής κανόνων ΣΑΔΦ

- Αν προκύψει ζήτημα διπλής κατοικίας σε σχέση με αντισυμβαλλόμενο Κράτος λόγω προσωρινής μετεγκατάστασης ή αποκλεισμού του διευθύνοντος συμβούλου ή άλλων ανώτερων στελεχών του/της λόγω πανδημίας σε αυτό, τυγχάνουν εφαρμογής οι σχετικοί κανόνες των ΣΑΔΦ οι οποίοι διασφαλίζουν, ότι μία οντότητα έχει την κατοικία της μόνο σε ένα εκ των Συμβαλλόμενων Κρατών.

- Στην πλειονότητα των ΣΑΔΦ που έχει συνάψει η Ελλάδα το μοναδικό κριτήριο για τον καθορισμό της κατοικίας μίας νομικής οντότητας αποτελεί ο τόπος της πραγματικής διοίκησης. Δεδομένου ότι η προσωρινή αλλαγή του τόπου φυσικής παρουσίας των διευθυνόντων συμβούλων και άλλων ανώτερων διοικητικών στελεχών μίας επιχείρησης λόγω της πανδημίας αποτελεί ένα εξαιρετικό γεγονός, δεν μπορεί να εξεταστεί μεμονωμένα και να επιδρά στον καθορισμό του «συνήθους» τόπου πραγματικής διοίκησης. Η κατάσταση που διαμορφώνεται από μια τέτοια προσωρινή αλλαγή δεν αρκεί από μόνη της για  να καθορίσει τη φορολογική κατοικία του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας.

Β. Σχετικά με τα ζητήματα μόνιμης εγκατάστασης

Β.1 Παροχή εργασίας εξ αποστάσεως σε Κράτος διαφορετικό από αυτό της συνήθους εργασίας

Β.1.1 Κρίσιμα σημεία εσωτερικής νομοθεσίας για την παροχή εργασίας εξ αποστάσεως σε Κράτος διαφορετικό από αυτό της συνήθους εργασίας (αρ. 6 ΚΦΕ)


- Το γεγονός της παρουσίας ενός φυσικού προσώπου στην Ελλάδα για το χρονικό διάστημα, από 18 Μαρτίου έως 15 Ιουνίου 2020, από μόνο του, δεν λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα με βάση το άρθρο 6 Κ.Φ.Ε. Για το διάστημα πριν την 18η Μαρτίου ή μετά την 15η Ιουνίου 2020, εξετάζεται ανά περίπτωση η ύπαρξη ανάλογων περιορισμών.

- Πιο συγκεκριμένα, δε θα λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 του ν.4172/2013 η παρουσία ενός φυσικού προσώπου στην Ελλάδα, εφόσον έχει προσωρινό χαρακτήρα και οφείλεται στους εργασιακούς περιορισμούς που προκύπτουν από κυβερνητικές οδηγίες και έχουν τεθεί στο πλαίσιο της εξάλειψης της πανδημίας Covid19.

- Σε κάθε περίπτωση, η ύπαρξη ή μη μόνιμης εγκατάστασης εναπόκειται στον έλεγχο, με βάση τα πραγματικά περιστατικά και τις συνθήκες της εκάστοτε περίπτωσης, οι οποίες θα πρέπει να συνεκτιμηθούν συνολικά, λαμβανομένου, εξίσου, υπόψη του πώς αυτά είχαν διαμορφωθεί πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά κυρίως μετά την έξαρση της πανδημίας, ενώ τα νομικά πρόσωπα/οντότητες θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδεικνύουν με κάθε πρόσφορο μέσο εάν αποκτούν ή όχι μόνιμη εγκατάσταση στην ημεδαπή, τηρώντας σχετικό αρχείο (όπως αναφέρθηκε αντίστοιχα στην ενότητα περί φορολογικής κατοικίας).

- Τέλος, δεν αποκλείεται η αναδρομική ύπαρξη μόνιμης εγκατάστασης, εφόσον τα ευρήματα του ελέγχου καταδείξουν ότι η μεταβολή του τόπου άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας οφείλεται σε λόγους διαφορετικούς των επιβεβλημένων από την πανδημία Covid19 και παράλληλα αποκτιέται επαρκής βαθμός μονιμότητας.

Β.1.2 Κρίσιμα σημεία εφαρμογής κανόνων ΣΑΔΦ για την παροχή εργασίας εξ αποστάσεως σε Κράτος διαφορετικό από αυτό της συνήθους εργασίας

- Η παροχή εξ αποστάσεως εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν αποτελεί απαίτηση της επιχείρησης, αλλά επιβάλλεται από κυβερνητικές οδηγίες, ενώ τα γραφεία της επιχείρησης εξακολουθούν να διατίθενται στους υπαλλήλους της, ακόμα και αν η πρόσβαση είναι περιορισμένη ή αδύνατη λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της διάδοσης του Covid19. Συμπερασματικά, στο βαθμό που η εξ αποστάσεως εργασία δεν αποτελέσει νέο κανόνα με την πάροδο του χρόνου, η εργασία που παρέχεται από την οικία δεν οδηγεί σε δημιουργία μόνιμης εγκατάστασης για την επιχείρηση, αφενός επειδή ο τόπος από τον οποίο διεξάγονται οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της επιχείρησης στερείται μονιμότητας, αφετέρου επειδή, με εξαίρεση τον ίδιο τον υπάλληλο, η επιχείρηση δεν έχει πρόσβαση ή έλεγχο στον τόπο αυτό.

Β.2 Εξαρτημένοι αντιπρόσωποι/πράκτορες

Β.2.1 Κρίσιμα σημεία εσωτερικής νομοθεσίας για τους εξαρτημένους αντιπρόσωπους/πράκτορες (παρ. 5 αρ. 6 ΚΦΕ)


- Το γεγονός ότι αλλοδαπός (εργοδότης ή μη) αναθέτει προσωρινά (λόγω Covid19) την εξουσία σύναψης συμβάσεων για λογαριασμό του σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που είναι κάτοικος Ελλάδας, δεν θεμελιώνει μόνιμη εγκατάσταση του αλλοδαπού.

- Το γεγονός ότι ένα πρόσωπο, φορολογικός κάτοικος αλλοδαπής, το οποίο διαθέτει τα χαρακτηριστικά εξαρτημένου πράκτορα με βάση το άρθρο 6 του Κ.Φ.Ε., εγκλωβίζεται προσωρινά στην Ελλάδα λόγω των περιορισμών, δεν εγείρει εξ αυτού του λόγου ζήτημα δημιουργίας / ύπαρξης μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα.

- Η δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα κατά τα παραπάνω για το διάστημα από 18 Μαρτίου έως 15 Ιουνίου 2020 δεν λαμβάνεται υπόψη. Για το διάστημα πριν την 18η Μαρτίου ή από την 15η Ιουνίου 2020 και μετά θα εξετάζεται ανά περίπτωση η τυχόν λήψη μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και αδυναμίας μετακίνησης.

- Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συνεκτιμώνται τα πραγματικά περιστατικά ώστε να αξιολογείται ο βαθμός μονιμότητας των σχετικών δραστηριοτήτων του αντιπροσώπου στην ημεδαπή, ενδεχομένως σε σύγκριση με τα αντίστοιχα περιστατικά πριν ή/και μετά την κρίση της πανδημίας.

Β.2.2 Κρίσιμα σημεία εφαρμογής κανόνων ΣΑΔΦ για τους εξαρτημένους αντιπρόσωπους/πράκτορες

- Η εξ αποστάσεως εργασία η οποία επιβάλλεται από κυβερνητικές οδηγίες για όσο διάστημα διαρκεί η πανδημία Covid19, δεν δύναται να συνδεθεί με "συστηματική" άσκηση των δραστηριοτήτων ενός υπαλλήλου σε ένα Κράτος, καθώς δεν πληρείται το κριτήριο της μονιμότητας.

- Η ως άνω προσέγγιση δεν καταλαμβάνει περιπτώσεις που ένας υπάλληλος μίας επιχείρησης σύναπτε συστηματικά συμφωνίες στο όνομα της επιχείρησης στο Κράτος κατοικίας του σε διάστημα και πριν την εμφάνιση της πανδημίας Covid19.

Β.3 Τεχνικά Έργα / Εργοτάξια

Β.3.1 Κρίσιμα σημεία εσωτερικής νομοθεσίας για τα Τεχνικά έργα/Εργοτάξια (παρ. 3 αρ. 6 ΚΦΕ)


- Τα διαστήματα κατά τα οποία υπήρξε προσωρινή διακοπή εργασιών λόγω Covid19 λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του τριμήνου για τη θεμελίωση της μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα.

Β.3.2 Κρίσιμα σημεία εφαρμογής κανόνων ΣΑΔΦ για τα Τεχνικά έργα/Εργοτάξια

- Το διάστημα κατά το οποίο λαμβάνει χώρα τυχόν διακοπή εργασιών σε ένα εργοτάξιο ή έργο κατασκευής ή εγκατάστασης λόγω της σε εξέλιξη πανδημίας συνυπολογίζεται στο απαιτούμενο διάστημα προκειμένου να προσδιορισθεί αν συμπληρώνεται ο χρόνος για τη θεμελίωση μόνιμης εγκατάστασης.

Γ. Σχετικά με τα ζητήματα διασυνοριακών εργαζομένων

Γ.1 Κρίσιμα σημεία εφαρμογής κανόνων ΣΑΔΦ για τα διασυνοριακούς εργαζομένους


- Στο πλαίσιο των μέτρων αναστολής των συμβάσεων εργασίας λόγω της πανδημίας ο διασυνοριακός εργαζόμενος δεν παρέχει μεν εξαρτημένη εργασία στο Κράτος πηγής (αλλά λαμβάνει αποζημίωση από αυτό) με αποτέλεσμα είτε να παραμένει στο Κράτος αυτό μη απασχολούμενος είτε να επιστρέφει στο Κράτος κατοικίας.

- Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων αυτών οι εν λόγω αποζημιώσεις εξομοιώνονται με τις αποζημιώσεις διακοπής της εργασιακής σχέσης, και ως τέτοιες θεωρείται ότι προκύπτουν στο Κράτος στο οποίο ο υπάλληλος θα είχε άλλως εργαστεί. Στην περίπτωση των διασυνοριακών εργαζομένων, αυτό θα είναι το Κράτος στο οποίο παρείχετο η εξαρτημένη εργασία πριν από τη λήψη κυβερνητικών μέτρων για την αντιμετώπιση του Covid19 με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται το δικαίωμα φορολόγησης του Κράτους πηγής.

Προθεσμίες πρόσκλησης ΓΣ και σύγκλησης ΓΣ Ανωνύμων Εταιρειών

1. Δημοσίευση πρόσκλησης Γενικής Συνέλευσης

Με εξαίρεση τις επαναληπτικές συνελεύσεις, η πρόσκληση της γενικής συνέλευσης πρέπει να δημοσιεύεται είκοσι (20) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα της συνεδρίασης (παρ.1 άρθρου 122 Ν.4548/2018).
Η πρόσκληση της γενικής συνέλευσης περιλαμβάνει τουλάχιστον το οίκημα με ακριβή διεύθυνση, τη χρονολογία και την ώρα της συνεδρίασης, τα θέματα της ημερήσιας διάταξης με σαφήνεια, τους μετόχους που έχουν δικαίωμα συμμετοχής, καθώς και ακριβείς οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο οι μέτοχοι θα μπορέσουν να μετάσχουν στη συνέλευση και να ασκήσουν τα δικαιώματά τους αυτοπροσώπως ή διά αντιπροσώπου ή, ενδεχομένως, και από απόσταση (παρ. 3 άρθρου 121 Ν.4548/2018).

2. Σύγκλησης γενικής συνέλευσης

Η γενική συνέλευση συνέρχεται υποχρεωτικά τουλάχιστον μία φορά κάθε εταιρική χρήση το αργότερο έως τη δεκάτη (10η) ημερολογιακή ημέρα του ένατου μήνα μετά τη λήξη της εταιρικής χρήσης, προκειμένου να αποφασίσει για την έγκριση των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων και για την εκλογή ελεγκτών (τακτική γενική συνέλευση). Η τακτική γενική συνέλευση μπορεί να αποφασίσει και για οποιοδήποτε άλλο θέμα αρμοδιότητάς της (παρ. 1 άρθρου 119Ν.4548/2018).

3. Προθεσμίες

Για την εταιρική χρήση 1/1/2019 – 31/12/2019:
- Τελική ημερομηνία σύγκλησης γενικής συνέλευσης είναι η 10η Σεπτεμβρίου 2020.
- Εφόσον η απώτατη ημερομηνία σύγκλησης της τακτικής γενικής συνέλευσης είναι η 10η/09/2020, η πρόσκληση της Γενικής Συνέλευσης γίνεται μέχρι τις 20 Αυγούστου 2020.

4. Τόπος γενικής συνέλευσης

Η γενική συνέλευση συνέρχεται υποχρεωτικά στην έδρα της εταιρείας ή στην περιφέρεια άλλου δήμου εντός της περιφέρειας της έδρας ή άλλου δήμου όμορου της έδρας ή άλλου δήμου στην Ελλάδα προβλεπόμενου στο καταστατικό. Επί εταιρειών των οποίων οι μετοχές είναι εισηγμένες σε ρυθμιζόμενη αγορά, που εδρεύει στην Ελλάδα, η γενική συνέλευση μπορεί να συνέρχεται και στην περιφέρεια του δήμου, όπου βρίσκεται η έδρα της ρυθμιζόμενης αγοράς. Επί εταιρειών των οποίων οι μετοχές δεν είναι εισηγμένες σε ρυθμιζόμενη αγορά, το καταστατικό μπορεί να επιτρέπει στη γενική συνέλευση να συνέρχεται και σε τόπο κείμενο στην αλλοδαπή.
Η γενική συνέλευση μπορεί να συνεδριάζει οπουδήποτε και χωρίς σχετική πρόβλεψη του καταστατικού, όταν στη συνέλευση παρίστανται ή αντιπροσωπεύονται μέτοχοι που εκπροσωπούν το σύνολο του κεφαλαίου με δικαίωμα ψήφου και δεν αντιλέγει κανείς στην πραγματοποίηση της συνεδρίασης και τη λήψη αποφάσεων.
Αν το προβλέπει το καταστατικό ή αν συντρέχει σπουδαίος λόγος, το διοικητικό συμβούλιο δύναται να αποφασίσει ότι η γενική συνέλευση δεν θα συνέλθει σε κάποιο τόπο, αλλά θα συνεδριάσει εξ ολοκλήρου με συμμετοχή των μετόχων από απόσταση με τα ηλεκτρονικά μέσα που προβλέπονται στο άρθρο 125 τουΝ.4548/2018. Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να διεξαχθεί η γενική συνέλευση, εάν συναινούν όλοι οι μέτοχοι ( άρθρο 120 του Ν.4548/2018, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 23 του Ν.4712/2020).


Συμμετοχή στη γενική συνέλευση από απόσταση σε πραγματικό χρόνο (με τηλεδιάσκεψη)

Σύμφωνα με το άρθρο 125 του Ν.4548/2018, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του Ν.4712/2020, η πρόσκληση της γενικής συνέλευσης μπορεί να προβλέπει τη δυνατότητα συμμετοχής στη γενική συνέλευση από απόσταση με οπτικοακουστικά ή άλλα ηλεκτρονικά μέσα, χωρίς τη φυσική παρουσία του μετόχου στον τόπο διεξαγωγής της. Με τον ίδιο τρόπο μπορεί να διεξαχθεί η γενική συνέλευση, εάν συναινούν όλοι οι μέτοχοι. Στην περίπτωση αυτή η εταιρεία λαμβάνει επαρκή μέτρα ώστε:
α) να είναι σε θέση να διασφαλίσει την ταυτότητα του συμμετέχοντος προσώπου, τη συμμετοχή αποκλειστικά των προσώπων που δικαιούνται να συμμετέχουν ή να παρίστανται στη γενική συνέλευση βάσει των άρθρων 124 και 127 και την ασφάλεια την ηλεκτρονικής σύνδεσης,
β) να παρέχεται η δυνατότητα στον συμμετέχοντα να παρακολουθεί με ηλεκτρονικά ή οπτικοακουστικά μέσα τη διεξαγωγή της συνέλευσης και να απευθύνεται στη συνέλευση, προφορικά ή εγγράφως, κατά τη διάρκεια της συνέλευσης από απόσταση, καθώς και να ψηφίζει επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, και
γ) να είναι δυνατή η ακριβής καταγραφή της ψήφου του συμμετέχοντος από απόσταση.
Οι μέτοχοι που συμμετέχουν στη γενική συνέλευση από απόσταση λαμβάνονται υπόψη για το σχηματισμό της απαρτίας και πλειοψηφίας όπως ακριβώς οι παρόντες.
Σε κάθε περίπτωση κάθε μέτοχος μπορεί να αξιώσει να διεξαχθεί η συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη ως προς αυτόν, αν κατοικεί σε άλλη χώρα από εκείνη όπου λαμβάνει χώρα η συνέλευση ή αν υπάρχει άλλος σπουδαίος λόγος, ιδίως ασθένεια, αναπηρία ή επιδημία.

Προπληρωμή κύριων και επικουρικών συντάξεων μηνός Σεπτεμβρίου 2020 με βάση τον ΑΜΚΑ

Στο πλαίσιο της εφαρμογής του μέτρου της ταυτόχρονης καταβολής των κύριων και επικουρικών συντάξεων το Διοικητικό Συμβούλιο του e-ΕΦΚΑ αποφάσισε στη συνεδρίαση της 30ής Ιουλίου 2020 το ακόλουθο πρόγραμμα προπληρωμής των κύριων και επικουρικών συντάξεων:
ΚΥΡΙΕΣ & ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • Στις 24 Αυγούστου 2020, ημέρα Δευτέρα θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των μισθωτών (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις Τράπεζες και τον ΟΤΕ) που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 1, 3, 5, 7, 9.
  • Στις 26 Αυγούστου 2020, ημέρα Τετάρτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των μισθωτών (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις Τράπεζες και τον ΟΤΕ) που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 0, 2, 4, 6, 8.
  • Στις 27 Αυγούστου 2020, ημέρα Πέμπτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των μη-μισθωτών (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ).
  • Στις 28 Αυγούστου 2020, ημέρα Παρασκευή θα καταβληθούν κύριες και επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου, του τ.ΝΑΤ, τ.ΕΤΑΤ, τ.ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΔΕΗ.

Διόρθωση δήλωσης της επιφάνειας ακινήτων στους δήμους

1. Υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης

Η υποχρέωση δήλωσης για το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού προβλέπεται στο άρθρο 2 του ν. 25/1975, όπου και συναρτάται με την αρχική ηλεκτροδότηση του ακινήτου (παρ. 1), την περίπτωση τροποποίησης της αρχικά δηλωθείσας επιφάνειας του ακινήτου (παρ. 3) και την διαδοχή στη χρήση του ακινήτου (β' εδάφιο στην παρ.3 που προστέθηκε με την παρ.4 του άρθρου 27 του Ν.2130/1993).
Οι ίδιες διατάξεις εφαρμόζονται και για τους μη στεγασμένους χώρους, εφόσον αυτοί χρησιμοποιούνται (παρ. 2, άρθρο 3 του ν. 25/1975).
Η επιφάνεια που καθορίζεται κατά τα παραπάνω χρησιμοποιείται και για τον υπολογισμό του φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων (παρ. 3, αρ. 10 του ν.1080/1980).
Για το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας, υπόχρεος είναι ο ιδιοκτήτης ή επικαρπωτής ή νομέας των πάσης φύσεως ακινήτων εντός σχεδίου πόλεως ή των κτισμάτων που βρίσκονται εκτός σχεδίου πόλεως (νόμιμα ή αυθαίρετα) (παρ. 5, αρ. 24 του ν. 2130/1993 ).
Δεδομένου ότι τα στοιχεία των ακινήτων, για τα οποία υπάρχει η δυνατότητα δήλωσης διόρθωσης στην Πλατφόρμα, προέρχονται από το Περιουσιολόγιο (Ε9), δήλωση μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες των εν λόγω ακινήτων.
Η δήλωση αφορά αποκλειστικά διόρθωση της επιφάνειας του ακινήτου με βάση τα πραγματικά στοιχεία και συνιστά γνωστοποίηση της μεταβολής που προήλθε από οποιαδήποτε αιτία (μη υποβολή αρχικής δήλωσης, υποβολή ανακριβούς δήλωσης, τακτοποίηση κλπ), χωρίς να παρέχεται η δυνατότητα τροποποίησης της χρήσης του ακινήτου όπως αυτή εμφανίζεται.
Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση συνιδιοκτησίας θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλλουν όλοι οι συνιδιοκτήτες μέσω των κωδικών taxinet. Ο αρμόδιος Δήμος θα επικοινωνήσει με τους πολίτες που έχουν υποβάλλει Δήλωση για τυχόν διευκρινίσεις.

2. Ακίνητα που αφορά

Στην πλατφόρμα δηλώνονται τα παρακάτω ακίνητα, εφόσον δεν έχουν δηλωθεί ή υπάρχουν διαφορές στα δηλωθέντα τετραγωνικά μέτρα:
  • Ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα
  • Μη ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα
  • Οικόπεδα εντός σχεδίου
Επισημαίνεται ότι τα ακίνητα του Ε9 που εμφανίζονται στη λίστα προς εισαγωγή στη Δήλωση έχουν τις τιμές στο πεδίο "Είδος δικαιώματος (15) ή (19)": 1 - Πλήρης Κυριότητα ή 3- Επικαρπία / Οίκηση. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να δηλώσετε διόρθωση σε ακίνητο για οποιοδήποτε άλλο είδος δικαιώματος παρακαλούμε απευθυνθείτε στον αρμόδιο Δήμο.

3. Χρόνος υποβολής

Σύμφωνα με το άρθρο 51 παρ. 2 του ν. 4647/2019 οι υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης για τον καθορισμό της επιφάνειας ή και της χρήσης ακινήτου περί του υπολογισμού φόρων, τελών και εισφορών προς τους ΟΤΑ Α' βαθμού μπορούν να υποβάλουν δήλωση με τα ορθά, χωρίς την επιβολή προστίμων για τη µη υποβολή ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης.
Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 3 της ΠΝΠ της 23ης Ιουνίου 2020 παρατείνεται η προθεσμία διόρθωσης των τετραγωνικών στους δήμους μέχρι 31.8.2020. Πιο συγκεκριμένα, θεσπίστηκε η ακόλουθη διάταξη:
"Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4647/2019 (Α’ 204), η οποία παρατάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 10 της από 11.3.2020 Π.Ν.Π., που κυρώθηκε με τον ν. 4682/2020 (Α’ 76), παρατείνεται από τη λήξη της, έως τις 31.8.2020".
Σημείωση:
Η ΠΟΜΙΔΑ με επιστολή της προς τον Υπουργό Εσωτερικών, στις 18/8/2020, αιτείται παράταση λειτουργίας της πλατφόρμας ΚΕΔΕ για αδήλωτα & μη ηλεκτροδοτούμενα μέχρι 31/12/2020.
Ωστόσο σε τηλεδιάσκεψη που είχε ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκος, με τον Πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) κ. Παπαστεργίου, στην οποία συζητήθηκε και το ζήτημα των αδήλωτων τετραγωνικών, συμφώνησαν ότι θα ενταθεί η προσπάθεια ενημέρωσης του κοινού, ώστε όλοι να κάνουν τις αιτήσεις τους έως την 31η Αυγούστου κι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να δοθεί παράταση.

4. Λοιπά

- Για να εισέλθετε στην εφαρμογή πατήστε εδώ.
- Για οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας από τους πολίτες πατήστε εδώ.
- Δείτε συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις εδώ.
- Για απορίες ή ερωτήσεις πολιτών επικοινωνήστε με τον αρμόδιο Δήμο που αφορά το ακίνητό σας.

Αύριο 21 Αυγούστου 2020 η πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού σε 56.458 δικαιούχους

Με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση θα πραγματοποιηθεί αύριο Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020, η πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού σε 56.458 δικαιούχους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.
Με την υπουργική απόφαση εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης ύψους 23.806.372 ευρώ που αφορούν:
α) σε μονομερείς υπεύθυνες δηλώσεις εργαζομένων με δικαίωμα υποχρεωτικής επαναπρόσληψης σε επιχειρήσεις-εργοδότες κύριων και μη κύριων ξενοδοχειακών και τουριστικών καταλυμάτων, καθώς και επιχειρήσεων-εργοδοτών τουριστικών λεωφορείων, προκειμένου για την πληρωμή αποζημίωσης ειδικού σκοπού μηνός Ιουνίου και Ιουλίου, ύψους είκοσι ενός εκατομμυρίων οκτακοσίων εξήντα μίας χιλιάδων οκτακοσίων δέκα ευρώ (21.861.810€), στους δικαιούχους, το σύνολο των οποίων ανέρχεται στους 46.629
β) σε αναστολές συμβάσεων εργασίας εργαζομένων κατά τον μήνα Ιούνιο, προκειμένου για την πληρωμή αποζημίωσης ειδικού σκοπού ύψους ενός εκατομμυρίου επτακοσίων πενήντα χιλιάδων τετρακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ (1.750.434€) στους δικαιούχους, το σύνολο των οποίων ανέρχεται στους 8.463.
γ) σε εργαζόμενους ενταγμένους στον Μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ για το χρονικό διάστημα 15/6/2020-30/6/2020, προκειμένου για την πληρωμή της οικονομικής ενίσχυσης βραχυχρόνιας εργασίας, ύψους εκατόν ενενήντα τεσσάρων χιλιάδων εκατόν είκοσι οκτώ ευρώ και σαράντα έξι λεπτών (194.128,46) στους δικαιούχους, το σύνολο των οποίων ανέρχεται στους 1.366.
Να σημειωθεί ότι με τη νέα πληρωμή που θα γίνει αύριο, το συνολικό ποσό που εχει καταβληθεί για τη στήριξη των εργαζομένων, των ελεύθερων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων καθώς και των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία ανέρχεται σε 1.569.589.168 ευρώ το οποίο αφορά αποζημιώσεις ειδικού σκοπού αλλά και την κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών.
Δείτε την απόφαση εδώ.

ΕΕΤΑΑ: Βγήκαν τα οριστικά αποτελέσματα για παιδικούς σταθμούς και ΚΔΑΠ 2020-2021

Ανακοινώθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΑΑ για το Πρόγραμμα "Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής" 2020-2021 και τους δικαιούχους των voucher για Παιδικούς Σταθμούς και ΚΔΑΠ για την περίοδο 2020-2021.
Δείτε τους οριστικούς πίνακες δικαιούχων και μη δικαιούχων αξίας τοποθέτησης (voucher), ανά νομό και δήμο εδώ.
Ειδική εφαρμογή για τα οριστικά αποτελέσματα εδώ.

Οδηγίες προς ωφελούμενες/ους

Οι ωφελούμενες δύνανται να απευθυνθούν για την εγγραφή, είτε σε Φορείς/Δομές που είναι καταχωρημένοι στο «Μητρώο Φορέων /Δομών της Εναρμόνισης», είτε σε οποιονδήποτε άλλο Φορέα/Δομή επιθυμούν, από τη Δευτέρα 24 Αυγούστου 2020, οπότε θα είναι σε λειτουργία η εφαρμογή της Ε.Ε.Τ.Α.Α.
Με την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων οι ωφελούμενες/οι της δράσης πρέπει :
1. Να εκτυπώσουν την «αξία τοποθέτησης» (voucher) για κάθε παιδί, από την ειδική εφαρμογή «οριστικά αποτελέσματα» της Ε.Ε.Τ.Α.Α. (χρησιμοποιώντας τους κωδικούς ΤAXISNET)
2. Να απευθυνθούν, από 24-8-2020 μέχρι και 2-9-2020, σε οποιαδήποτε Δομή της επιλογής τους για την εγγραφή του/των παιδιού/ών τους ή του ατόμου που έχουν την επιμέλεια ή τη συμπαράσταση, δίνοντας την «αξία τοποθέτησης» (voucher). Σε περίπτωση επιθυμίας για ενεργοποίησης της «αξίας τοποθέτησης» μετά τις 2.9.2020, αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί την 1η εργάσιμη ημέρα του κάθε μήνα, εκτός των μηνών Ιουνίου & Ιουλίου 2021.
3. Να συνάψουν /υπογράψουν τυποποιημένη σύμβαση με το Φορέα /Δομή της επιλογής τους. Η σύμβαση υπογράφεται σε δύο (2) αντίτυπα, ένα (1) για την/τον ωφελούμενο/νη, ένα (1) για το φορέα.
4. Να υπογράψουν την εξουσιοδότηση προς την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. και να την υποβάλλουν ηλεκτρονικά στην εφαρμογή, προκειμένου αυτό να διενεργεί τις πληρωμές προς το Φορέα/ Δομή για λογαριασμό της/του ωφελούμενης/ου.
5. Να συμπληρώνουν και να υποβάλουν ηλεκτρονικά, την 1η ημέρα παροχής των υπηρεσιών, το Ερωτηματολόγιο Εισόδου, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής της Ε.Ε.Τ.Α.Α. («Ειδική εφαρμογή για τα απογραφικά δελτία Εισόδου-Εξόδου»), με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (κωδικού taxisnet). Επισημαίνεται ότι:
α) η εγγραφή θεωρείται έγκυρη και η σύμβαση μεταξύ του Φορέα/Δομής και της/του ωφελούμενης/νου ενεργό, μόνο με τη συμπλήρωση του Ερωτηματολογίου Εισόδου
β) Η «αξία τοποθέτησης» (voucher) διατηρείται σε ισχύ καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
γ) δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν vouchers ή να γίνει οποιαδήποτε μεταβολή για τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο του 2021.