Παρασκευή 30 Αυγούστου 2013

ΣΤΗΝ «ΕΡΓΑΝΗ» ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Σε ηλεκτρονικό «δίχτυ» οι συμβάσεις, οι μισθοί και τα ωράρια

ΣΤΗΝ «ΕΡΓΑΝΗ» ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Σε ηλεκτρονικό «δίχτυ» οι συμβάσεις, οι μισθοί και τα ωράρια

Σε ηλεκτρονικό «δίχτυ» οι συμβάσεις, οι μισθοί και τα ωράρια
του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΤΟΥ
Στο ηλεκτρονικό “δίχτυ” της “Εργάνης” που παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο - on line τις προσλήψεις και τις απολύσεις ανά κλάδο και ανά επιχείρηση εντάσσονται, με απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, όλες οι συμβάσεις εργασίας και οι αλλαγές σε μισθούς και ωράρια.
Την υποχρέωση κάθε εργοδότη που απασχολεί εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου να υποβάλει ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη» (το οποίο διασυνδέεται με το ΟΠΣ ΟΑΕΔ και το ΟΠΣ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για διασταυρώσεις και διευκόλυνση των ελέγχων των επιθεωρητών εργασίας και για τις περιπτώσεις εισφοροδιαφυγής) προβλέπει η απόφαση που αποκαλύπτει η “Η”.
Πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα θα έχουν μόνο οι εργοδότες που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα εργοδοτών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, χρησιμοποιώντας τον ίδιο συνδυασμό ονόματος και κωδικού χρήστη το οποίο έχουν στο ΟΠΣ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ
Η υποβολή των στοιχείων των εργαζομένων, των συμβάσεων και των όρων εργασίας και αμοιβής τους θα γίνεται με βάση 8 εμπλουτισμένα (σε σχέση με ό,τι ίσχυε έως σήμερα για το ΣΕΠΕ) ηλεκτρονικά έντυπα στα οποία θα πρέπει να υπάρχει και η υπογραφή των μισθωτών. Τα ηλεκτρονικά έντυπα αντιστοιχούν σε 8 υποβαλλόμενες πράξεις: Την αναγγελία πρόσληψης, τον πίνακα προσωπικού (π.χ νέες προσλήψεις, μειώσεις μισθών), την αναγγελία οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού, την καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου (με ή χωρίς προειδοποίηση), τη δήλωση εργοδότη για συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου, τη γνωστοποίηση πραγματοποιηθείσας υπερωριακής απασχόλησης, τη σύμβαση εργασίας μερικής απασχόλησης ή/και εκ περιτροπής εργασίας και την επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ
  • Το έντυπο της αναγγελίας πρόσληψης και ο πίνακας προσωπικού για την πρόσληψη εργαζομένου υποβάλλονται ηλεκτρονικά το αργότερο την ίδια ημέρα της πρόσληψης και πάντως πριν από την ανάληψη υπηρεσίας από τον εργαζόμενο (κατ' εξαίρεση οι νέοι εργοδότες, οι οποίοι προσλαμβάνουν για πρώτη φορά προσωπικό καθώς και όσοι εργοδότες δημιουργούν παραρτήματα με νέες προσλήψεις μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα έντυπα εντός 3 εργάσιμων ημερών από την απογραφή στην υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ).
  • Ο πίνακας προσωπικού σε περιπτώσεις μεταβολής αποδοχών υποβάλλεται εντός 15 ημερών από τη μεταβολή και αλλαγής ή τροποποίησης του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας, την ίδια ημέρα ή το αργότερο εντός 2 εργασίμων ημερών από την ημερομηνία αλλαγής του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας.
  • Οι υπερωρίες δηλώνονται μέχρι την 15η κάθε μήνα για την υπερωριακή απασχόληση που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο ημερολογιακό μήνα (υποχρεωτικό το μέτρο για όλες τις επιχειρήσεις από την 1η Οκτωβρίου, σύμφωνα με την απόφαση).
ΜΠΛΟΚΟ ΣΕ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Το Σύστημα δεν θα δέχεται τη συμπλήρωση των πεδίων που αφορούν μισθό ή ημερομίσθιο που είναι χαμηλότερα από τον νομοθετικά καθορισμένο κατώτατο μισθό ή ημερομίσθιο. Το ίδιο θα ισχύει για για την αναλογία μισθού ή ημερομισθίου για τις περιπτώσεις μερικής και εκ περιτροπής εργασίας. Αδύνατη θα είναι η συμπλήρωση εντύπωναν δεν συνυποβάλλονται τα υποχρεωτικά συνοδευτικά νομιμοποιητικά έγγραφα, όπως τη νόμιμη πρόσβαση στην αγορά εργασίας για μετανάστες, ανήλικους κ.α.
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ
Μαζί με τα έντυπα θα υποβάλλονται σαρωμένα τα έγγραφα που αποδεικνύουν τη νόμιμη πρόσβαση στην αγορά εργασίας, τα έγγραφα ατομικής σύμβασης μερικής απασχόλησης ή εκ περιτροπής εργασίας και οι επιχειρησιακές συμβάσεις με τις υπογραφές και των εργαζομένων.

4μηνο παράθυρο για διόρθωση των εκκαθαριστικών του ΦΑΠ

4μηνο παράθυρο για διόρθωση των εκκαθαριστικών του ΦΑΠ

  Εκτύπωση σελίδαςΑποθήκευση σελίδαςΑποστολή με e-mailΠροσθήκη στο αρχείοΜέγεθος κειμένου
Του Σπύρου Δημητρέλη

Μια δεύτερη ευκαιρία –και μάλιστα διαρκείας– θα έχουν οι ιδιοκτήτες  ακινήτων προκειμένου να διορθώσουν τα λάθη που έχουν γίνει στα εκκαθαριστικά του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας. Μάλιστα οι σχετικές διορθώσεις θα μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή διορθωτικών δηλώσεων Ε9 για τα έτη 2011 και 2012 πρόκειται να ανοίξει σύντομα και θα παραμείνει ανοικτή τουλάχιστον έως το τέλος του έτους, δηλαδή για περίπου 4 μήνες. Οι φορολογούμενοι θα διορθώνουν τα στοιχεία του Ε9 τα οποία είναι λανθασμένα και οδήγησαν στην βεβαίωση πρόσθετου ή λιγότερου φόρου ακίνητης περιουσίας και στη συνέχεια θα εκδίδεται νέο εκκαθαριστικό σημείωμα με το οποίο θα βεβαιώνεται και το νέο ποσό του ΦΑΠ που αντιστοιχεί στην πραγματική ακίνητη περιουσία του φορολογούμενου.

Σύμφωνα με φοροτεχνικούς πολύ μεγάλος αριθμός των εκκαθαριστικών σημειωμάτων φόρου ακίνητης περιουσίας είναι λανθασμένα. Τα συνηθέστερα από τα λάθη που έχουν γίνει και οδηγούν στην πληρωμή μεγαλύτερου φόρου από αυτόν που αναλογεί στους φορολογούμενους είναι:

- η δήλωση διαμερίσματος στην οποία εμφανίζεται να φορολογείται και η αξία του οικοπέδου. Η αξία του οικοπέδου στο οποίο βρίσκεται κτίσμα φορολογείται μόνο στις περιπτώσεις που το κτίσμα είναι εντός σχεδίου μονοκατοικία.

- στο ποσοστό της συνιδιοκτησίας των φορολογούμενων στα ακίνητα. Με δεδομένο ότι ο ΦΑΠ υπολογίζεται σε ατομική βάση, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων προχώρησε σε διαχωρισμό των ακινήτων που ανήκουν στα ζευγάρια. Κατά το διαχωρισμό έχουν γίνει λάθη, όπως η επανάληψη του ίδιου ακινήτου στον σύζυγο με αποτέλεσμα να φορολογείται γι’ αυτό δυο φορές

- εμφάνιση ακινήτων τα οποία ο φορολογούμενος έχει παραχωρήσει με κάθε τρόπο (γονική παροχή, πώληση κλπ). Στις περισσότερες περιπτώσεις την ευθύνη για αυτό το λάθος φέρουν οι φορολογούμενοι οι οποίοι δεν επικαιροποίησαν, ως όφειλαν, την εικόνα της ακίνητης περιουσίας τους.

Αυτές τις ημέρες γίνεται έλεγχος του λογισμικού για την υποβολή των τροποποιητικών Ε9 και εφόσον δεν εμφανιστούν προβλήματα θα βγει άμεσα στον ιντερνετικό «αέρα». Να σημειωθεί ότι σήμερα λήγει η προθεσμία για την πληρωμή της πρώτης από τις επτά μηνιαίες δόσεις του ΦΑΠ 2011 και 2012. Το ελάχιστο ποσό δόσης είναι 50 ευρώ. Οι φορολογούμενοι που δεν έχουν λάβει το σχετικό εκκαθαριστικό θα πρέπει να το προμηθευτούν άμεσα από το taxisnet με τη χρήση των κωδικών τους. Ο ΦΑΠ επιβάλλεται σε φορολογούμενους με αντικειμενική αξία ατομικής ακίνητης περιουσίας 200.000 ευρώ και άνω.



Πηγή:www.capital.gr

Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος - Πάνω από 60 δισ. οι οφειλές προς το δημόσιο

Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013 13:58

Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος - Πάνω από 60 δισ. οι οφειλές προς το δημόσιο

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος - Πάνω από 60 δισ. οι οφειλές προς το δημόσιο
Νέο αρνητικό ρεκόρ κατέγραψαν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων προς το Δημόσιο υπερβαίνοντας στο τέλος του επταμήνου τα 60 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών, το ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο ανήλθε στις 31 Ιουλίου σε 60,181 δισ. ευρώ και αυξήθηκε κατά περίπου 407 εκατ. ευρώ από το τέλος του Ιουνίου 2013 (59,774 δισ. ευρώ) και κατά περίπου 4,1 δισ. ευρώ από τις αρχές του έτους (56,105 δισ. ευρώ στις 31/12/12).
Τα περισσότερα ληξιπρόθεσμα προέρχονται από τα πρόστιμα του ΚΒΣ (22,018 δισ. ευρώ στις 31/7/13 από 20,621 δισ. ευρώ στις 31/12/12), τη μη απόδοση ΦΠΑ (13,463 δισ. ευρώ από 12,597 δισ. ευρώ), τη μη καταβολή φόρων εισοδήματος (10,662 δισ. ευρώ από 10,651 δισ. ευρώ) και τα πρόστιμα έμμεσων φόρων (2,573 δισ. ευρώ από 2,486 δισ. ευρώ).
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση ληξιπρόθεσμων οφειλών το 7μηνο, αφορά τα τέλη κυκλοφορίας (+9%, με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές να ανέρχονται σε 126,371 εκατ. ευρώ).
Ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν πλέον 2 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα και περίπου 170.000 επιχειρήσεις, ενώ οι ρυθμισμένες οφειλές είναι μόνον 1,55 δισ. ευρώ.
Όσον αφορά στην πορεία των εσόδων, με βάση τα οριστικά στοιχεία για τον Ιούλιο, οι ΔΟΥ εισέπραξαν 2,94 δισ. ευρώ, έναντι στόχου 2,91 δισ. ευρώ (υπέρβαση του στόχου κατά 1,1%). Σε επίπεδο επταμήνου, οι ΔΟΥ εισέπραξαν 14,8 δισ. ευρώ, έναντι στόχου 15,42 δισ. ευρώ (απόκλιση 4% σε σχέση με τον στόχο).
H αύξηση των εσόδων τον Ιούλιο οφείλεται στην αύξηση των εισπράξεων φόρων στην περιουσία (ΕΕΤΗΔΕ, ΦΑΠ), στην αύξηση των εισπράξεων των άμεσων και έμμεσων φόρων παρελθόντων οικονομικών ετών, καθώς και στην αύξηση των εισπράξεων ΦΠΑ (συνολικά επιπλέον 294 εκατ. ευρώ από τους φόρους αυτούς σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2012).
Σε ό,τι αφορά στις εισπράξεις ΦΠΑ, τον Ιούλιο παρατηρείται αύξηση κατά 16,1% σε σχέση με τον στόχο που είχε τεθεί στις ΔΟΥ, καθώς και αύξηση κατά 4% σε σχέση με τις εισπράξεις ΦΠΑ του Ιουλίου 2012. Για το επτάμηνο, οι εισπράξεις ΦΠΑ παρουσίασαν ετήσια αύξηση 0,2% σε σχέση με τον στόχο που είχε τεθεί στις ΔΟΥ.
Οι πέντε εφορίες με τα καλύτερα ποσοστιαία αποτελέσματα στις εισπράξεις εσόδων το επτάμηνο, είναι οι ΔΟΥ Α΄ Κατερίνης (+68,6%), ΦΑΕ Αθηνών (+68,2%), Α΄- Β΄ Χανίων (+51,4%), Α΄ Βόλου (+38,6%) και Α΄- Β΄ Καβάλας (+36,8%).
Αντίθετα, οι πέντε εφορίες με τις μεγαλύτερες αποκλίσεις από τον στόχο, είναι οι ΔΟΥ Θάσου (-48,7%), Μήλου (-45,6%), Σκιάθου (-43,3%), Κύμης (-41,6%) και Καρπάθου (-41,4%).
Ειδικά για τις εισπράξεις ΦΠΑ, οι πέντε καλύτερες εφορίες είναι οι ΔΟΥ Α΄ Βόλου (+134,4%), Α΄- Β΄ Ιωαννίνων (+119,1%), Α΄- Β΄ Χανίων (+105,7%), Α΄ Κατερίνης (+86,4%) και Ξάνθης (+84,6%). Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αποκλίσεις από τον στόχο, καταγράφηκαν στις εφορίες Σκιάθου (-54,2%), Μυκόνου (-50,3%), Ιθάκης (-42,1%), Μήλου (-38,9%) και Θήρας (-38,5%

Παράταση πληρωμής δόσεων Φόρου Εισοδήματος και Ακίνητης Περιουσίας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                
Tηλ.:  210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013

Δελτίο Τύπου

Παράταση πληρωμής δόσεων Φόρου Εισοδήματος και Ακίνητης Περιουσίας

Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει πως παρατείνεται η προθεσμία πληρωμής της πρώτης δόσης του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (ΦΕΦΠ) 13 καθώς και της πρώτης δόσης του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας  (ΦΑΠ) 11 και 12, οι οποίες έληγαν στις 30/8, δηλαδή σήμερα, μέχρι την επόμενη Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου.

Οι φορολογούμενοι που εξοφλούν το συνολικό ποσό του ΦΕΦΠ 13 μέχρι την επόμενη Παρασκευή δικαιούνται της έκπτωσης 1,5% που προβλέπεται.

Η παράταση δίνεται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων δεδομένου πως αρκετοί υπόχρεοι ενημερώθηκαν τις τελευταίες μέρες για την προθεσμία καταβολής των δόσεων.

Υπενθυμίζεται πως ο ΦΑΠ καταβάλλεται σε επτά μηνιαίες δόσεις για λόγους διευκόλυνσης των φορολογουμένων και πως για όσους υπόχρεους έληγε ο πρώτη δόση σήμερα, ο ΦΕΦΠ πληρώνεται σε 3 δόσεις.

(άλλη μια επιβεβαίωση http://logistikoskosmos.blogspot.gr/2013/08/blog-post_1401.html)

Το Κέντρο Εξυπηρέτησης Συναλλασσομένων (Κ.Ε.Σ.) θα παρέχει τηλεφωνικές πληροφορίες για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μας το Σάββατο 31 Αυγούστου και την Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου, από τις 8:00 – 16:00.

TAXISNet

Το Κέντρο Εξυπηρέτησης Συναλλασσομένων (Κ.Ε.Σ.) θα παρέχει τηλεφωνικές πληροφορίες για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μας το Σάββατο 31 Αυγούστου και την Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου, από τις 8:00 – 16:00.

Μετά τις παρεμβάσεις για νομιμοποίηση αυθαιρέτων καταρτίζουν και σχέδιο πολεοδομικής πολιτικής Η Τρόικα θέλει να καθορίσει και τις χρήσεις γης

Μετά τις παρεμβάσεις για νομιμοποίηση αυθαιρέτων καταρτίζουν και σχέδιο πολεοδομικής πολιτικής

Η Τρόικα θέλει να καθορίσει και τις χρήσεις γης

της Μαριάννας Τζάννε
Μετά τις πιέσεις των δανειστών να μεταφερθεί η περιουσία του δημοσίου σε εταιρεία συμμετοχών με έδρα το Λουξεμβούργο, τις προ μηνών παρεμβάσεις για συλλήβδην νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων και καταπατημένων εκτάσεων, τώρα η Task Force ετοιμάζεται να επιβάλλει το σχέδιό της και στις χρήσεις γης.
Ο στόχος δεν είναι άλλος από το να δημιουργηθεί ένα ευνοϊκότερο επενδυτικό κλίμα που θα δώσει ώθηση στην προσέλκυση νέων επενδυτικών σχεδίων, παρακάμπτοντας έμμεσα το θεσμικό ρόλο του υπουργείου Περιβάλλοντος σε θέματα χωροταξικής και πολεοδομικής πολιτικής.
Η τεχνική βοήθεια που παράσχει από καιρό η task force στο Κτηματολόγιο χωρίς όμως προς το παρόν χειροπιαστά αποτελέσματα, πρόκειται να επεκταθεί στις χρήσεις γης αλλά και σε θέματα αδειοδότησης που αποτέλεσαν τον τελευταίο χρόνο ένα άξονα ριζικής αναθεώρησης από το υπουργείο σε ότι αφορά το περιβαλλοντικό σκέλος. Σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, η Task force σχεδιάζει όπως αναφέρθηκε σε πρόσφατη συνάντηση με τον υπουργό Περιβάλλοντος κ. Γιάννη Μανιάτη να υποβάλλει μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου την δική της πρόταση στα θέματα αυτά, υιοθετώντας πρακτικές που εφαρμόστηκαν σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ολλανδία, η Τσεχία, η Βρετανία και η Αυστρία.
Στόχος είναι να βελτιωθεί το επενδυτικό κλίμα στην Ελλάδα που αν και τα στοιχεία δείχνουν να έχει καλυτερεύσει κατά 20 θέσεις στη σχετική κλίμακα εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με άλλες αγορές. Οι προτάσεις που θα καταθέσει στην κυβέρνηση το τεχνικό κλιμάκιο συμπίπτουν με την προγραμματισμένη από καιρό πολεοδομική μεταρρύθμιση που ετοιμάζει ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ κ. Σταύρος Καλαφάτης. Το σχέδιο νόμου προβλέπεται να παρουσιαστεί μέσα στον Οκτώβριο και όπως φαίνεται στο τελικό σχέδιο θα έχει ρόλο και άποψη και η Τρόικα.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος προσαρμόζεται στις επιταγές που χαράσσει η κυβερνητική γραμμή για την βελτίωση του επενδυτικού κλίματος και ετοιμάζεται να απλοποιήσει και να διευκολύνει την διάχυση της πολεοδομικής και χωροταξικής πληροφόρησης. Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζεται η ανάπτυξη κέντρου πληροφόρησης που θα κωδικοποιήσει την πληροφορία και θα δίνει γρήγορα και εύκολα στους ενδιαφερόμενους επενδυτές απαντήσεις σε θέματα που σχετίζονται με τα σύνθετα ζητήματα της ρύθμισης του χώρου και των χρήσεων γης κ.α


Πηγή: Η Τρόικα θέλει να καθορίσει και τις χρήσεις γης | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/21335/i-troika-thelei-na-kathorisei-kai-tis-hriseis-gis#ixzz2dRlhBSel

Παράταση ισχύος παλαιών κωδικών TAXISnet χωρίς κλειδάριθμο

Παράταση ισχύος παλαιών κωδικών TAXISnet χωρίς κλειδάριθμο

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Tηλ.:210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013

Δελτίο Τύπου

Παράταση ισχύος παλαιών κωδικών TAXISnet χωρίς κλειδάριθμο

Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώνει πως η ισχύς των παλαιών κωδικών του TAXISnet, η οποία έληγε σήμερα 30/8 παρατείνεται μέχρι 31/12 τρέχοντος έτους.

Η παράταση δίνεται για τη μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών με δεδομένες τις τρέχουσες υποχρεώσεις υποβολής δηλώσεων εισοδήματος Ε1 (λήξη 30/8) καθώς και δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης Ε9 (λήξη 15/9).
  
Υπενθυμίζεται πως μέχρι το τέλος ισχύος των κωδικών οι φορολογούμενοι υποχρεούνται να εκδώσουν νέους κωδικούς με χρήση του κλειδαρίθμου και την γνωστή διαδικασία.

Περισσότερες πληροφορίες στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.gsis.gr επιλογή «Υπηρεσίες προς Πολίτες» και μετά «Εγγραφή Νέου Χρήστη».

Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

Παράταση της πληρωμής της πρώτης δόσης φόρου εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας???

Σύμφωνα με πληροφορίες μας , συζητήθηκε και αναμένεται να ανακοινωθεί παράταση για την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος και του φόρου ακίνητης περιουσίας που λήγει αύριο 30/8/2013.
Πιθανές ημερομηνίες για την πληρωμή, είναι η Παρασκευή 6/9 ή η Δευτέρα 9/9.
Η παράσταση θα δοθεί για την διευκόλυνση των φορολογουμένων και όχι γιατί τα έχουν κάνει μπάχαλο με αποτέλεσμα να μην έχουν πάρει οι φορολογούμενοι ακόμη τα εκκαθαριστικά.

Ες αυριον τα σπουδαία 

Δεν είναι απαραίτητη η εγγραφή ούτε η πληρωμή του επιμελητηρίου για εγγραφή η παραλαβή πιστοποιητικών από το ΓΕΜΗ

«Οι υπηρεσίες Γενικού Εμπορικού Μητρώου των Επιμελητηρίων δεν μπορούν να αρνηθούν την εγγραφή στο μητρώο των υπαγόμενων στην υπουργική απόφαση (Κ1-941/2012 όπως ισχύει «περί εγγραφής (απογραφής) στο ΓΕΜΗ") ούτε να απορρίψουν φάκελο απογραφής ούτε να αρνηθούν την έκδοση βεβαίωσης ή πιστοποιητικού εφόσον οι υπόχρεοι έχουν τηρήσει τα προβλεπόμενα από την υπουργική απόφαση, δεδομένου ότι ο ν. 3419/2005 δεν προβλέπει ως προϋπόθεση για την εγγραφή στο ΓΕΜΗ και την εγγραφή στο Επιμελητήριο».
Επί της ουσίας του θέματος, το υπουργείο σημειώνει ότι, η εγγραφή και κάθε περαιτέρω καταχώριση στο ΓΕΜΗ είναι υποχρέωση εκ του νόμου και συναρτάται μόνο με την καταβολή του σχετικού τέλους καταχώρισης στο ΓΕΜΗ και η Υπηρεσία ΓΕΜΗ είναι υποχρεωμένη να ελέγχει την καταβολή οποιουδήποτε φόρου ή τέλους προβλέπεται από την νομοθεσία «ως προϋπόθεση για την καταχώριση του υπόχρεου στο ΓΕΜΗ».
Συνεπώς, «δεν συνιστά νόμιμο λόγο απόρριψης αιτήματος καταχώρισης από την πλευρά της αρμόδιας υπηρεσίας ΓΕΜΗ η μη εγγραφή του υπόχρεου στα Μητρώα μελών του Επιμελητηρίου ή η ύπαρξη οφειλών αυτού από συνδρομές» τονίζει το υπουργείο.

Αριθμ. πρωτ.: Κ2 - 5794/28.8.2013
Καταχωρίσεις και χορήγηση βεβαιώσεων από το Γ.Ε.ΜΗ. - Σχέση με επιμελητηριακά μητρώα και συνδρομές μελών στα επιμελητήρια

Αθήνα, 28-08-2013 
Αριθμ. Πρωτ.: Κ2 - 5794

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤ. ΕΜΠΟΡΙΟΥ 
Δ/ΝΣΗ ΑΕ & ΠΙΣΤΕΩΣ 
ΤΜΗΜΑ Γ

Ταχ. Δ/νση: Πλ. Κάνιγγος 
T.K.: 101 81
Πληροφορίες : Α. OIKONOMAKH 
Τηλέφωνο : 213 - 15 14 303 
Fax    : 210 - 38 42 509
: 210 - 38 38 981

ΕΠΕΙΓΟΝ

ΘΕΜΑ : ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ Γ.Ε.ΜΗ. - ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΑ ΜΗΤΡΩΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΜΕΛΏΝ ΣΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ

Δεδομένου ότι η Υπηρεσία μας δέχεται επανειλημμένα ερωτήματα σχετικά με το εν θέματι αντικείμενο, σας ενημερώνουμε ότι:

1. Για το συγκεκριμένο θέμα έχει εκδοθεί ήδη η με αρ. πρωτ. 68/25-10-12 εγκύκλιος του Εποπτικού Συμβουλίου με θέμα «ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΜΕΣΩ Γ.Ε.ΜΗ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΕΣ ΣΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ». Για τη διευκόλυνσή σας η εν λόγω εγκύκλιος επισυνάπτεται στην παρούσα, δεδομένου ότι για λόγους άγνωστους στην Υπηρεσία μας δεν έχει αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ ούτε στο www.businessportal.gr. Συγκεκριμένα στο εν λόγω έγγραφο τονίζεται ότι «Οι υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. των Επιμελητηρίων δεν μπορούν να αρνηθούν την εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ. των υπαγόμενων στην Υπουργική Απόφαση (Κ1-941 οικ./27.4.2012 όπως ισχύει «περί εγγραφής (απογραφής) στο Γ.Ε.ΜΗ.») ούτε να απορρίψουν φάκελο απογραφής ούτε να αρνηθούν την έκδοση βεβαίωσης ή πιστοποιητικού εφόσον οι υπόχρεοι έχουν τηρήσει τα προβλεπόμενα από την Υπουργική Απόφαση, δεδομένου ότι ο ν. 3419/2005 δεν προβλέπει ως προϋπόθεση για την εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ. και την εγγραφή στο Επιμελητήριο». 1

1 Η αρμοδιότητα του Εποπτικού Συμβουλίου για την έκδοση της συγκεκριμένης εγκυκλίου προκύπτει από τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 3419/2005 όπως ισχύει, σύμφωνα με το οποίο:
«2. Το Εποπτικό Συμβούλιο έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) συντονίζει τα Τμήματα και τις Υπηρεσίες του Γ.Ε.ΜΗ., καθώς και τις Υπηρεσίες Μιας Στάσης,
β) μεριμνά για την έναρξη και εύρυθμη λειτουργία του Γ.Ε.ΜΗ,
γ) συντονίζει το έργο της μετάπτωσης των αρχείων από τα Μητρώα των Επιμελητηρίων στο Γ.Ε.ΜΗ.,
δ) μεριμνά για την ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αυτού από όλα τα Επιμελητήρια της χώρας και τις Υπηρεσίες Μιας Στάσης,
ε) μεριμνά για την εκπαίδευση των χρηστών του Γ.Ε.ΜΗ,
στ) παρακολουθεί τη λειτουργία, συγκεντρώνει τα προβλήματα και προτείνει προς το εποπτεύον Υπουργείο τις απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις.
Για την άσκηση των προαναφερόμενων αρμοδιοτήτων του, το Εποπτικό Συμβούλιο εκδίδει σχετικές εγκυκλίους και οδηγίες.»

2. Επί της ουσίας του θέματος σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3419/2005, η εγγραφή και κάθε περαιτέρω καταχώριση στο Γ.Ε.ΜΗ. είναι υποχρέωση εκ του νόμου και συναρτάται μόνο με την καταβολή του σχετικού τέλους καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ.. Τονίζουμε εδώ την ιδιαίτερα προσεκτική διατύπωση του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 72 του ως άνω νόμου, σύμφωνα με την οποία η Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. είναι υποχρεωμένη να ελέγχει την καταβολή οποιουδήποτε φόρου ή τέλους προβλέπεται από την νομοθεσία «ως προϋπόθεση για την καταχώριση του υπόχρεου στο Γ.Ε.ΜΗ.».

2 Στην παρ.4 του άρθρου 7 του ν. 3419/2005 ορίζεται ότι:
«4. Η αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. του Επιμελητηρίου, με την παραλαβή της αίτησης, των δικαιολογητικών και των συνοδευτικών εγγράφων, προβαίνει χωρίς υπαίτια καθυστέρηση στην πρωτοκόλληση της αίτησης και ελέγχει τα δικαιολογητικά και συνοδευτικά έγγραφα ως προς την πληρότητα, την ακρίβεια, τη σαφήνεια και τη νομιμότητά τους.
Ο έλεγχος, που διενεργείται κατά το προηγούμενο εδάφιο, περιλαμβάνει και την καταβολή κάθε τέλους που προβλέπεται από το άρθρο 8 και κάθε φόρου ή εισφοράς που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, ως προϋπόθεση για την καταχώρηση του υπόχρεου στο Γ.Ε.ΜΗ.. Εφόσον από τον έλεγχο δεν προκύψει κώλυμα καταχώρησης, η αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. προβαίνει στις καταχωρήσεις, που ορίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 5, το αργότερο μέχρι τη δεύτερη εργάσιμη ημέρα από την ημέρα παραλαβής της αίτησης ή από την ημέρα κατά την οποία οι αρμόδιες υπηρεσίες που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 4 κοινοποιήσουν στην προαναφερόμενη υπηρεσία τις πράξεις τους.»
Επίσης, στις παρ. 1-4 του άρθρου 8 του ν. 3419/2005 προβλέπεται ότι :
«1. Η καταχώριση και οποιαδήποτε μεταβολή αυτής στο Γ.Ε.ΜΗ., καθώς και η χορήγηση αντιγράφων, αποσπασμάτων των πράξεων και στοιχείων που εμφανίζονται στη Μερίδα ή πιστοποιητικών, προϋποθέτει την προηγούμενη καταβολή σχετικού τέλους όπως περιγράφεται στην παράγραφο 4.
2. Η χορήγηση αντιγράφων, αποσπασμάτων των πράξεων και στοιχείων που εμφανίζονται στη Μερίδα και πιστοποιητικών γίνεται κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου που υποβάλλεται σε έγγραφη ή ηλεκτρονική μορφή στις υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. ή, κατά περίπτωση, στο Τμήμα Γ.Ε.ΜΗ. Με τον ίδιο τρόπο οποιοσδήποτε έχει ειδικό έννομο συμφέρον μπορεί να ζητήσει αντίγραφα, αποσπάσματα ή πιστοποιητικά των πράξεων και στοιχείων που τηρούνται στο φάκελο και δεν δημοσιεύονται στο «Δελτίο Εμπορικής Δημοσιότητας».
3. Τα ως άνω αντίγραφα, αποσπάσματα ή πιστοποιητικά χορηγούνται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή μέχρι την 1.1.2015 και έκτοτε αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή.
4. α) Για τη χορήγηση των αντιγράφων και των αποσπασμάτων που προβλέπονται στην παράγραφο 2, ο αιτών καταβάλλει προηγουμένως στην αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. ή στην Κ.Ε.Ε. ενιαίο ειδικό τέλος.
β) Για την καταχώριση και την οποιαδήποτε μεταβολή αυτής στο Γ.Ε.ΜΗ. το σχετικό τέλος αποτελεί έσοδο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων (Κ.Ε.Ε.) κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) έσοδο της οικείας υπηρεσίας καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. με εξαίρεση εκείνο που καταβάλλεται υπέρ του Τμήματος Γ.Ε.ΜΗ. της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου το οποίο αποτελεί εξ ολοκλήρου έσοδο του Κρατικού Προϋπολογισμού.
γ) Η Κ.Ε.Ε. διαθέτει τα παραπάνω έσοδα κατά προτεραιότητα για τις ανάγκες του Εποπτικού Συμβουλίου και της Κεντρικής Υπηρεσίας Γ.Ε.ΜΗ.»

Συνεπώς δεν συνιστά νόμιμο λόγο απόρριψης αιτήματος καταχώρισης από την πλευρά της αρμόδιας υπηρεσίας Γ.Ε.ΜΗ. η μη εγγραφή του υπόχρεου στα Μητρώα μελών του Επιμελητηρίου ή η ύπαρξη οφειλών αυτού από συνδρομές.

Τουναντίον, κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας, λαμβανομένης υπόψη και της σχετικής διάταξης του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (άρθρο 4 του ν. 2690/1999) όπου επιτάσσει ακόμα και σε αναρμόδιες υπηρεσίες να παραλαμβάνουν αιτήματα και να τα διαβιβάζουν στις αρμόδιες καθ' ύλη και κατά τόπο υπηρεσίες, υπάρχει υποχρέωση παραλαβής του σχετικού αιτήματος και ενέργειας επ' αυτού, άλλως στοιχειοθετείται παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας εκ μέρους της αρμόδιας Υπηρεσίας, προσβλητέα ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων και, εφόσον οφείλεται σε δόλο ή βαρεία αμέλεια του υπαλλήλου επιτρέπει και την επιδίωξη αποζημίωσης εκ μέρους του διοικούμενου από τη βλάβη που υπέστη (βλ. άρθρα 105 και 106 ΕισΝΑΚ), πέραν των πειθαρχικών παραπτωμάτων, τα οποία μπορούν να καταλογισθούν στον αρμόδιο υπάλληλο (βλ. άρθρο 107 του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων).

3. Κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας τα ίδια ισχύουν και για κάθε μεταγενέστερη καταχώριση πράξης ή στοιχείου στη μερίδα υπόχρεου στο Γ.Ε.ΜΗ., για την οποία (καταχώριση), η μοναδική προϋπόθεση που τίθεται από το νόμο (βλ. πάλι άρθρο 7 του ν. 3419/2005) είναι η καταβολή του σχετικού τέλους καταχώρισης και, ενδεχομένως, άλλου φόρου ή τέλους που προβλέπεται από το νόμο ως προϋπόθεση καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ., μεταξύ των οποίων ωστόσο δεν περιλαμβάνεται η καταβολή της συνδρομής στο Επιμελητήριο.

4. Τέλος, όλα τα ανωτέρω ισχύουν επίσης και για την έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων3. Συνεπώς, οι Υπηρεσίες ΓΕΜΗ των Επιμελητηρίων δεν μπορούν να συναρτούν την έκδοση βεβαίωσης, πιστοποιητικού ή αντίγραφου από την εγγραφή ή/και την καταβολή συνδρομών του υπόχρεου στο οικείο Επιμελητήριο.

5. Τονίζουμε εδώ ότι όλα τα ανωτέρω δεν ισχύουν στην περίπτωση σύστασης εταιρείας μέσω της Υπηρεσίας Μίας Στάσης. Στην περίπτωση αυτή, ο νόμος4 προβλέπει ρητά υποχρέωση εγγραφής της υπό σύσταση εταιρείας στο μητρώο του κατά περίπτωση οικείου Επιμελητηρίου, και καταβολή της αντίστοιχης συνδρομής.

3 Βλ. προηγούμενη υποσημείωση.
4 Ο ν. 3853/2010 όπως ισχύει προβλέπει στο άρθρο 5 για τη σύσταση προσωπικών εταιρειών, και συγκεκριμένα στην παρ. 2, (ίδια ρύθμιση υπάρχει και στα επόμενα άρθρα για τις εταιρικές μορφές των ΕΠΕ, ΑΕ και ΙΚΕ) ότι :
«2. Αυθημερόν ή το αργότερο την επόμενη εργάσιμη η μέρα και μετά την ολοκλήρωση των ενεργειών που προβλέπονται στην παράγραφο 1, η Υπηρεσία Μιας Στάσης υποχρεούται να:
α) Προβεί σε έλεγχο της αίτησης καταχώρισης και του συμφωνητικού σύστασης, ως προς τη νομιμοποίηση του αιτούντος και την πληρότητα των υποβαλλόμενων στοιχείων και εγγράφων, που αυτός υποβάλλει.
β) Προβεί, μέσω της πρόσβασης στα ηλεκτρονικά αρχεία του Γ.Ε.ΜΗ. σε προέλεγχο της επωνυμίας και στη χορήγηση προέγκρισης χρήσης. Εφόσον η προτεινόμενη επωνυμία προσκρούει σε προγενέστερη καταχώριση, η Υπηρεσία Μιας Στάσης ενημερώνει τους ενδιαφερομένους και, μετά από συνεννόηση μαζί τους, προβαίνει σε τροποποίηση της επωνυμίας.
γ) Προβεί στην είσπραξη του Γραμματίου Ενιαίου Κόστους Σύστασης Εταιρίας και του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου, καθώς και τη χορήγηση σχετικής απόδειξης καταβολής του Γραμματίου Ενιαίου Κόστους Σύστασης Εταιρίας, και του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίου.
δ) Μεριμνήσει για τη χορήγηση Α.Φ.Μ. στους εταίρους, όπου απαιτείται, καθώς και για την έκδοση των απαιτούμενων πιστοποιητικών ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας που απαιτούνται.
ε) Με την επιφύλαξη της παραγράφου 3, μεριμνήσει για την καταχώριση και εγγραφή της εταιρίας στην Υπηρεσία ή στο Τμήμα Γ.Ε.ΜΗ. του άρθρου 2 του ν. 3419/2005 (ΦΕΚ 297 Α), όπως αυτός τροποποιείται με το άρθρο 13 του παρόντος νόμου, και για τη χορήγηση Αριθμού Γ.Ε.ΜΗ. και Κωδικού Αριθμού Καταχώρισης που προβλέπονται στην παράγραφο 7 του άρθρου 5 του ν. 3419/2005 (ΦΕΚ 297 Α), όπως αυτός τροποποιείται με το άρθρο 13 του παρόντος νόμου.
στ) Μεριμνήσει, μέσω πρόσβασης στα οικεία ηλεκτρονικά αρχεία, για την έκδοση Α.Φ.Μ. της εταιρίας, καθώς και για την εγγραφή της εταιρίας, των εταίρων και διαχειριστών στους οικείους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης.
ζ) Προβεί στην εγγραφή της Εταιρίας στο αρμόδιο επιμελητήριο.»
Επίσης, η ΚΥΑ K1-802/23.3.2011 (ΦΕΚ 470 Β’) η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του ως άνω νόμου προβλέπει στο άρθρο 14, περ. 3 ότι η Υπηρεσία Μιας Στάσης προβαίνει στην είσπραξη μεταξύ άλλων ποσών και του ποσού που αντιστοιχεί στο «Κόστος εγγραφής στο Επιμελητήριο, το οποίο υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 2081/1992 (154 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν.3419/2005 (297 Α΄).»

6. Κλείνοντας, να υπενθυμίσουμε ότι ο όρος «οικείο Επιμελητήριο» σε όλες τις ανωτέρω αναφερόμενες διατάξεις σημαίνει το Επιμελητήριο του Νόμου 2081/1992 όπως τροποποιήθηκε με το Νόμο 3419/2005 και ισχύει, δηλαδή το, κατά περίπτωση, Εμπορικό & Βιομηχανικό ή Βιοτεχνικό ή Επαγγελματικό ή Μεικτό Επιμελητήριο της έδρας του υπόχρεου, και όχι άλλα ειδικά Επιμελητήρια όπως το Τεχνικό ή το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Παρακαλούμε για την πιστή τήρηση των ανωτέρω. Η Κεντρική Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ., στην οποία κοινοποιείται η παρούσα, παρακαλείται όπως μεριμνήσει για την ανάρτησή της στο www.businessportal.gr.



Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου
Στέφανος Κομνηνός

Εγκύκλιος Ο.Γ.Α. αρ. 6/28.8.2013 Ρύθμιση οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών «ΝΕΑ ΑΡΧΗ» (Ν.4152/2013)

Εγκύκλιος Ο.Γ.Α. αρ. 6/28.8.2013
Ρύθμιση οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών «ΝΕΑ ΑΡΧΗ» (Ν.4152/2013)
Αθήνα, 28-08-2013

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ   
ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ ΙΓ ΚΥΡΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΓΓ1 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Ταχ. Διεύθυνση : Πατησίων 30   
101 70 ΑΘΗΝΑ
Ηλεκτρ. Δ/νση : www.oga.gr   

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡΙΘ. 6/2013

ΘΕΜΑ: «Ρύθμιση οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών «ΝΕΑ ΑΡΧΗ» (Ν.4152/2013

ΓΕΝΙΚΑ

Με τις διατάξεις του Ν.4152/2013 παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών προς όλους τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, πλην NAT.

α) Με την «ΠΑΓΙΑ» ρύθμιση της παρ. ΙΑ1 του Νόμου, παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης σε δώδεκα (12) ισόποσες δόσεις των καθυστερούμενων, μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, οφειλών.

Σχετικά με τους όρους και την εφαρμογή της Πάγιας Ρύθμισης, θα ενημερωθείτε με νεώτερη εγκύκλιο μας.

β) Με τη ρύθμιση «ΝΕΑ ΑΡΧΗ» της παρ. ΙΑ2 του ιδίου Νόμου, παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης των μέχρι και 31-12-2012 οφειλόμενων καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών των ασφαλισμένων, οι οποίοι:

δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής των οφειλών τους ή υπήχθησαν αλλά έχουν εκπέσει του δικαιώματος συνέχισης προηγούμενων ρυθμίσεων.

Μετάβαση από τη ρύθμιση της «Νέας Αρχής» (παρ. ΙΑ.2) στην «Πάγια» ρύθμιση (παρ. ΙΑ.1) του Ν.4152/2013, δεν επιτρέπεται.

ΡΥΘΜΙΣΗ ΝΕΑΣ ΑΡΧΗΣ

Όπως προαναφέρθηκε, με τη ρύθμιση «ΝΕΑ ΑΡΧΗ» παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης των μέχρι και 31-12-2012 οφειλόμενων καθυστερούμενων ασφαλιστικών εισφορών των ασφαλισμένων, οι οποίοι δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής των οφειλών τους ή υπήχθησαν, αλλά έχουν εκπέσει του δικαιώματος συνέχισης προηγούμενων ρυθμίσεων.

Με τη νέα ρύθμιση επιδιώκεται η καταβολή των τρεχουσών εισφορών ώστε να μη δημιουργούνται νέες οφειλές.

Οι καθυστερούμενες εισφορές κεφαλαιοποιούνται κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης.

Η δυνατότητα ρύθμισης παρέχεται εφόσον καταβάλλονται ανελλιπώς οι τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές από 01-01-2013 και εφεξής.

Η εξόφληση των δόσεων θα γίνεται με πάγια εντολή χρέωσης λογαριασμού ή με απλή εντολή σε πιστωτικό ίδρυμα.

Το δικαίωμα υπαγωγής στη ρύθμιση «ΝΕΑ ΑΡΧΗ» ασκείται άπαξ, η δε διάρκεια του διακανονισμού δεν μπορεί να εκτείνεται πέραν της 30-06-2017. Ο οφειλέτης που αιτείται ρύθμισης θα πρέπει, κατ' αρχήν:

α) να μην έχει καταδικαστεί ή διωχθεί ποινικά για φοροδιαφυγή και

β) να δηλώνει την αδυναμία εξόφλησης του συνόλου του ποσού της οφειλής του τη δεδομένη χρονική στιγμή καθώς και την ανταπόκρισή του στις μηνιαίες δόσεις (βιωσιμότητα του διακανονισμού).

Η εξόφληση της οφειλής πραγματοποιείται σε 46, κατά ανώτατο όριο, ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Ο ορισμός του ελάχιστου ύψους της προς ρύθμιση οφειλής καθώς και του ελάχιστου ποσού δόσης, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του Φορέα. Η καθυστερημένη ένταξη στη ρύθμιση, μειώνει ανάλογα τον αριθμό δόσεων.

Η καταβολή της πρώτης δόσης θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εντός επτά (7) εργασίμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης για ρύθμιση.

Οι υπολειπόμενες δόσεις καταβάλλονται στο τέλος του επόμενου μήνα από την καταβολή της πρώτης δόσης.

Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης επιτρέπεται η καθυστέρηση πληρωμής μιας (1) μόνο δόσης. Η καταβολή της γίνεται υποχρεωτικά μέχρι την ημερομηνία καταβολής της επόμενης δόσης με προσαύξηση δεκαπέντε τοις εκατό (15%).

Ο οφειλέτης μπορεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης να εξοφλήσει εφάπαξ τις υπολειπόμενες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών του.

ΠΡΩΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟΝ ΟΓΑ

1. Η αίτηση για ρύθμιση υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του ιστότοπου (website) του ΟΓΑ στη διεύθυνση www.oga.gr. Στην αρχική σελίδα του ιστότοπου, έχει αναρτηθεί σύνδεσμος που οδηγεί στην ειδική υπηρεσία «Υποβολή Αίτησης Ρύθμισης Νέας Αρχής του Ν.4152/2013». Επιλέγοντας ο ενδιαφερόμενος τη συγκεκριμένη υπηρεσία, εμφανίζεται κείμενο με πληροφορίες σχετικές με τη ρύθμιση. Μετά την ανάγνωση των πληροφοριών που παρέχονται στο κείμενο της ιστοσελίδας, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να προχωρήσει στην υποβολή της αίτησης. Με την επιλογή «Έλαβα γνώση για τους όρους της ρύθμισης "Νέα Αρχή" και επιθυμώ να υποβάλω τη σχετική αίτηση» γίνεται αυτόματη ανακατεύθυνση στον ιστότοπο του Taxis Net - Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.), μέσω της οποίας ο ενδιαφερόμενος πιστοποιείται πληκτρολογώντας τα διακριτικά που χρησιμοποιεί για την υποβολή της φορολογικής του δήλωσης, δηλαδή το username (όνομα χρήστη) και το password (κωδικό πρόσβασης).

Η Γ.Π.Σ.Σ. εμφανίζει στη συνέχεια τον ΑΦΜ που διαθέτει στη βάση δεδομένων της και που αντιστοιχεί στα διακριτικά που εισήχθηκαν.

Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση που ο/η αιτών/ούσα υποβάλει από κοινού φορολογική δήλωση με τον/την σύζυγο του/της θα πρέπει να καταχωρηθεί το όνομα χρήστη και ο κωδικός πρόσβασης που αντιστοιχούν στον αιτούντα ρύθμιση ασφαλισμένο. Αν ο ασφαλισμένος δεν έχει αποκτήσει δικό του όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης, θα πρέπει να απευθυνθεί στην οικεία ΔΟΥ ώστε να ενημερωθεί για τη διαδικασία απόκτησής τους.

Μετά την καταχώρηση των διακριτικών που πράγματι του αντιστοιχούν, εμφανίζεται νέα οθόνη στην οποία, πέραν του ΑΦΜ που ήδη έχει αντληθεί από τη βάση δεδομένων της Γ.Γ.Π.Σ., ο ασφαλισμένος θα πρέπει να καταχωρήσει τον Αριθμό Μητρώου (A.M.) του ΟΓΑ και τον ΑΜΚΑ του. Για να ταυτοποιηθεί ο ενδιαφερόμενος, θα πρέπει τα στοιχεία του (A.M., ΑΦΜ & ΑΜΚΑ) να συμφωνούν με αυτά που τηρούνται στα αρχεία του ΟΓΑ.

Εάν δεν μπορεί να γίνει ταυτοποίηση και των τριών προαναφερόμενων στοιχείων ή κάποιου/ων από αυτά με τον αιτούντα, εμφανίζεται μήνυμα σύμφωνα με το οποίο ο αιτών πληροφορείται ανάλογα για το ή τα λανθασμένα στοιχεία και ότι πρέπει να προσέλθει στον αρμόδιο Ανταποκριτή ΟΓΑ για να προχωρήσει στη διόρθωσή του/τους.

Εάν ο αιτών βάσει των καταχωρούμενων στοιχείων ταυτοποιείται, εμφανίζεται μήνυμα σύμφωνα με το οποίο ενημερώνεται, ανάλογα, εάν έχει ή όχι δικαίωμα υποβολής αίτησης. Στη συνέχεια (εάν έχει δικαίωμα), μπορεί να υποβάλει αίτηση και να εκτυπώσει έντυπο πληρωμής των εισφορών ρύθμισης ακολουθώντας τις on line οδηγίες της εφαρμογής.

2. Μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών που απαιτούνται για τη δημιουργία του κατάλληλου λογισμικού καταβολής των δόσεων σε πιστωτικά ιδρύματα (μετά τον Ιανουάριο 2014), η καταβολή των δόσεων θα πραγματοποιείται μέσω της Τράπεζας Πειραιώς/ΑΤΕ με το «Έντυπο για την Τράπεζα Πειραιώς» το οποίο θα εκδίδεται ηλεκτρονικά αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης και θα χρησιμοποιείται μόνο για καταβολή εισφορών ρύθμισης του Ν.4152/2013

Στο έντυπο αναφέρονται τα ονομαστικά στοιχεία του ασφαλισμένου, ο Αριθμός Μητρώου (A.M.) ο ΑΜΚΑ, ο ΑΦΜ, το πληρωτέο ποσό, η ληκτική ημερομηνία πληρωμής του και ο Κωδικός Μεγάλου Πελάτη (ΚΜΠ) 673.

Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το έντυπο με ΚΜΠ 673, για την πληρωμή και λοιπών - πλην της ρύθμισης του Ν.4152/2013 - ασφαλιστικών εισφορών.
Ρυθμιζόμενο ποσό

Ως ελάχιστο ύψος της προς ρύθμιση οφειλής, ορίζεται το ποσό των €500,00. Ως ελάχιστο ποσό δόσης, ανάλογα με το ύψος της οφειλής, ορίζεται:
ΥΨΟΣ ΟΦΕΙΛΗΣΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΟΣΟ ΔΟΣΗΣ
από €500,00 έως €1.380,00€20,00
από €1.380,01 έως €3.000,00€50,00
από €3.000,01 έως €5.000,00€75,00
από €5.000,01 έως €7.000,00€100,00
από €7.000,01 έως €10.000,00€150,00
άνω των €10.000,00€200,00


Ένταξη στη ρύθμιση

Ο αιτών εντάσσεται στη ρύθμιση εφόσον η καταβολή της πρώτης δόσης πραγματοποιηθεί εντός επτά (7) εργασίμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης για ρύθμιση. Μέσα στην ίδια προθεσμία θα πρέπει να καταβληθεί και η τρέχουσα εισφορά του εξαμήνου.

Το ποσό εισφορών που απαιτείται για την ένταξη του αιτούντος στη ρύθμιση, αναφέρεται στην ένδειξη «πληρωτέο ποσό» του Εντύπου για την Τράπεζα Πειραιώς - ΚΜΠ 673.

Οι υπολειπόμενες δόσεις καταβάλλονται στο τέλος του επόμενου μήνα από την πρώτη καταβολή με το συγκεκριμένο έντυπο πληρωμής, το οποίο θα πρέπει να εκτυπώνεται επίσης ηλεκτρονικά από τον ενδιαφερόμενο, κάθε μήνα.

Σε περίπτωση που δεν καταβληθούν μέσα στη συγκεκριμένη προθεσμία η πρώτη δόση και η τρέχουσα εισφορά, ο αιτών δεν εντάσσεται στη ρύθμιση. Εάν εξακολουθεί να επιθυμεί τη ρύθμιση των οφειλών του, μπορεί να επανέλθει με νέα αίτησή του όχι νωρίτερα από τον επόμενο μήνα της ορισθείσας προθεσμίας πληρωμής της πρώτης δόσης.

Σε περίπτωση που ο αιτών έχει ήδη ενταχθεί στη ρύθμιση αλλά δεν τηρήσει στη συνέχεια τους όρους της, δεν μπορεί να αιτηθεί πάλι την ένταξή του στη ρύθμιση της «Νέας Αρχής».

Δικαιολογητικά - Αρμόδια Όργανα Ρύθμισης

Παράλληλα με την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, ο οφειλέτης υποχρεούται να προσκομίσει στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΓΑ (Κεντρική Υπηρεσία ή αρμόδιο Περιφερειακό Υποκατάστημα ΟΓΑ) Υπεύθυνη Δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 στην οποία θα αναφέρονται, ανάλογα με το ύψος της οφειλής του, συγκεκριμένα στοιχεία:

1. Όταν η συνολική οφειλή είναι έως και € 5.000.00. στη δήλωση πρέπει να αναφέρονται

α) η αδυναμία εξόφλησης της οφειλής τη δεδομένη χρονική στιγμή καθώς και η ανταπόκριση στις μηνιαίες δόσεις,

β) ότι ο δηλών δεν έχει καταδικαστεί για φοροδιαφυγή πρωτόδικα, τελεσίδικα ή αμετάκλητα και γ) ότι δεν έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή.

2. Όταν η συνολική οφειλή είναι πάνω από € 5.000.00. στη δήλωση πρέπει να αναφέρονται:

α) η αδυναμία εξόφλησης της οφειλής την δεδομένη χρονική στιγμή καθώς και η ανταπόκριση στις μηνιαίες δόσεις (βιωσιμότητα διακανονισμού),

β) ότι ο δηλών δεν έχει καταδικαστεί για φοροδιαφυγή πρωτόδικα, τελεσίδικα ή αμετάκλητα,

γ) δεν έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή και

δ) λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με το εισόδημά του, τα χρηματικά διαθέσιμά του, την ακίνητη περιουσία του και το σύνολο των οφειλών του. Ειδικότερα, πληροφορίες που αφορούν:

• κινητές αξίες,
• ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής,
• ετήσιο οικογενειακό εισόδημα,
• αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών (IBΑΝ) και το ύψος αυτών,
• οχήματα των οποίων έχει την κυριότητα,
• απαιτήσεις από τρίτους,
• οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία και άλλες υπηρεσίες του δημοσίου ή άλλες πάγιες υποχρεώσεις προς τρίτους, εφόσον υφίστανται.

Ο ΟΓΑ δύναται να ζητήσει την προσκόμιση πρόσθετων δικαιολογητικών, τα οποία αξιολογούνται από την αρμόδια Υπηρεσία του ΟΓΑ εντός εξαμήνου από την καταβολή της πρώτης δόσης. Εάν μετά τον έλεγχο κριθεί ότι ο αιτών πληροί τις, κατά νόμο, προϋποθέσεις ένταξης στη ρύθμιση, τότε η ρύθμιση θεωρείται «ισχυρή», εφόσον ο ενδιαφερόμενος εξακολουθεί να καταβάλει τις αναλογούσες στη ρύθμιση εισφορές του. Σε διαφορετική περίπτωση, εκπίπτει του δικαιώματος της ρύθμισης.

Εάν τα δικαιολογητικά δεν ελεγχθούν από τον ΟΓΑ εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας η ρύθμιση επίσης θεωρείται «ισχυρή», εφόσον βέβαια δεν έχει επέλθει η απώλεια του δικαιώματος της ρύθμισης.

Αρμόδιο όργανο για την έκδοση απόφασης υπαγωγής στην παρούσα ρύθμιση είναι, ανάλογα, ο Προϊστάμενος του Κλάδου Κύριας Ασφάλισης του ΟΓΑ ή οι Προϊστάμενοι των κατά τόπο αρμοδίων Περιφερειακών Υποκαταστημάτων του ΟΓΑ.

Απώλεια δικαιώματος συνέχισης της ρύθμισης - Συνέπειες Το δικαίωμα της ρύθμισης χάνεται εάν ο οφειλέτης:

α) δεν καταβάλει εμπρόθεσμα τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές καθ' όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του με δόσεις και μέχρι την εξόφλησή τους,

β) δεν καταβάλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης, πέραν της μίας φοράς,

Επισημαίνεται ότι, κατά τη διάρκεια της ρύθμισης επιτρέπεται η καθυστέρηση πληρωμής μίας δόσης — πλην της πρώτης - και η καταβολή αυτής γίνεται υποχρεωτικά μέχρι την ημερομηνία καταβολής της επόμενης δόσης με προσαύξηση εκπρόθεσμης καταβολής ποσοστού 15%.

γ) Έχει υποβάλει ανακριβή ή ανεπαρκή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση.

Η απώλεια του δικαιώματος της ρύθμισης έχει τις παρακάτω συνέπειες:

α) ο οφειλέτης χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης,

β) καθίσταται άμεσα απαιτητό το σύνολο του υπολοίπου της οφειλής,

γ) ο οφειλέτης δεν μπορεί να επανέλθει στη ρύθμιση της «Νέας Αρχής»,

δ) η άνω των € 5.000,00 οφειλή, διαβιβάζεται στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) και επιδιώκεται η είσπραξή της με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα.

Χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας - Πιστοποιητικού οφειλής

Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης- και εφόσον τηρούνται οι όροι αυτής θα χορηγείται πιστοποιητικό οφειλής διάρκειας ενός (1) μηνός.

Στο πιστοποιητικό αυτό θα βεβαιώνεται η υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση καθώς και το υπολειπόμενο ποσό της οφειλής του. Το πιστοποιητικό θα εκδίδεται ηλεκτρονικά μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής της ρύθμισης, που προαναφέραμε.

Επισημάνσεις

- Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης και εφόσον τηρούνται οι όροι αυτής, οι οφειλέτες δικαιούνται χορήγησης βιβλιαρίου υγείας με διάρκεια ισχύος ενός εξαμήνου.

- Για την εφαρμογή των διατάξεων της ρύθμισης του Ν.4152/2013 στους εργοδότες - επιχειρήσεις του Ν.3232/2004, θα σας ενημερώσουμε προσεχώς.

Στα πλαίσια της υποστήριξης που πάντοτε παρέχετε στους ασφαλισμένους μας και επειδή η υποβολή της αίτησης γίνεται για πρώτη φορά διαδικτυακά παρακαλούμε, κατά το δυνατό, να διευκολύνετε τους ασφαλισμένους οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, στην υποβολή της αίτησης ρύθμισης.


Ο Διοικητής Δρ.
Ξενοφών Βεργίνης

Συμψηφισμός φόρων που οφείλονται με χρέη του κράτους προς ιδιώτες

ΥΠΟΙΚ

Συμψηφισμός φόρων που οφείλονται με χρέη του κράτους προς ιδιώτες

Συμψηφισμός φόρων που οφείλονται με χρέη του κράτους προς ιδιώτες
Σε αγώνα δρόμου αποδύονται, οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να περιληφθεί στο μίνι φορολογικό νομοσχέδιο του Σεπτεμβρίου η νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα επεκτείνεται σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα η δυνατότητα συμψηφισμού των φορολογικών οφειλών και απαιτήσεων μεταξύ ιδιωτών και δημόσιου.
Στόχος του υπουργείου, σύμφωνα με Τα Νέα, είναι να μειωθούν οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του κράτους που φτάνουν τα 7 δισ. ευρώ.
H σχετική νομοθετική διάταξη θα τροποποιεί τον Ν. 3943/2011 και θα επεκτείνει τον συμψηφισμό οφειλών και απαιτήσεων μεταξύ ιδιωτών και Δημοσίου από τον στενό δημόσιο τομέα σε όλους τους φορείς και οργανισμούς της γενικής κυβέρνησης, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των επιχειρηματιών και επιτηδευματιών που υποχρεώνονται να πληρώνουν πλήθος φόρων την ώρα που το Δημόσιο τους χρωστά μεγάλα ποσά.
Η νομοθετική παρέμβαση που ενδέχεται να περιληφθεί στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα προβλέπει πως κάθε βεβαιωμένος φόρος, ληξιπρόθεσμη οφειλή, ακόμα και χρέη σε διαδικασία ρύθμισης θα μπορούν να συμψηφίζονται αυτεπάγγελτα με ποσά που οφείλει το Δημόσιο στους φορολογουμένους.
Έτσι, οι οφειλές ΔΕΚΟ, ασφαλιστικών ταμείων, νοσοκομείων, ΟΤΑ, και άλλων δημόσιων φορέων και οργανισμών προς ιδιώτες θα συμψηφίζονται αυτόματα με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Με τον τρόπο αυτό και θα μειωθούν οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα που ανέρχονται σήμερα στα 7 δισ. ευρώ και θα δοθεί μεγάλη ταμειακή ανάσα σε επιχειρήσεις και επιτηδευματίες.