Σάββατο 16 Μαρτίου 2019

Το σχέδιο της ΑΑΔΕ για τις μεταβιβάσεις ακινήτων

Το σχέδιο της ΑΑΔΕ για τις μεταβιβάσεις ακινήτων

Σχέδιο για ολοκληρωτική εφαρμογή της διαδικασίας ηλεκτρονικών μεταβιβάσεων ακινήτων επεξεργάζεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
Το σχέδιο της ΑΑΔΕ για τις μεταβιβάσεις ακινήτων | in.gr
Σχέδιο για ολοκληρωτική εφαρμογή της διαδικασίας ηλεκτρονικών μεταβιβάσεων ακινήτων επεξεργάζεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι  πρώτες επαφές αρμοδίων στελεχών με τους συλλόγους των Συμβολαιογράφων τις τελευταίες ημέρες έδειξαν, ότι πριν τις δημοτικές εκλογές του Μάη το σχέδιο μπορεί να αρχίσει να εφαρμόζεται πιλοτικά. Η διαδικασία, ξεκινά και ολοκληρώνεται στο γραφείο του συμβολαιογράφου, οι δηλώσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά, βεβαιώνεται ο φόρος, εκδίδεται Ταυτότητα Οφειλής και η καταβολή του προφανώς μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά επίσης.
Η πρώτη διάσταση της αλλαγής, έχει να κάνει με τη διευκόλυνση των φορολογουμένων και την απλοποίηση των διαδικασιών ενώ η δεύτερη σχετίζεται με τη διευκόλυνση των διασταυρώσεων.
Πρόσφατη έρευνα της Ένωσης Μεσιτών Πιστοποιημένων Πραγματογνωμόνων Ελλάδας (ΕΠΠΑ)  έδειξε ότι οι περισσότερες αγορές ακινήτων πραγμαποιούνται με μετρητά και συγκεκριμένα οκτώ στα δέκα ακίνητα (84,7%) τα οποία πωλήθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2018 αγοράστηκαν εξ ολοκλήρου τοις μετρητοίς.
Οι πρώτες συναντήσεις στελεχών της ΑΑΔΕ με τους συμβολαιογράφους έγιναν σύμφωνα με πληροφορίες σε πολύ καλό κλίμα με τους συμβολαιογράφους να θεωρούν πως η μεταρρύθμιση κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Στόχος είναι μετά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου στα τέλη Μαΐου , τον προσεχή Οκτώβριο οι καθολικά ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων να αφορούν εκτός από τις αγοραπωλησίες κάθε πράξη μεταβίβασης περιλαμβανομένων κληρονομιών, γονικών παροχών και δωρεών.
Ήδη για τις δηλώσεις  γονικών παροχών και χρηματικών δωρεών προβλέπεται ότι πρέπει να  υποβάλλονται ηλεκτρονικά  και από τους δύο συμβαλλόμενους. Δεν αρκεί δηλαδή να δηλωθεί από το σύζυγο για παράδειγμα πως έλαβε δωρεά 5.000 ευρώ από τη σύζυγό του αλλά και αντίστροφα η σύζυγος θα πρέπει να επιβεβαιώσει πως προχώρησε σε αυτή τη δωρεά. Ο φόρος, με συντελεστή 10% στην προκειμένη περίπτωση, βεβαιώνεται αυτόματα με την υποβολή της δήλωσης.

Πώς και ποιες παροχές σε είδος των μισθωτών φορολογούνται

Πώς και ποιες παροχές σε είδος των μισθωτών φορολογούνται

 0
Οι μισθωτοί και ιδιαίτερα τα στελέχη των εταιρειών λαμβάνουν συχνά, πέραν του μισθού τους, πρόσθετες, μη χρηματικές παροχές όπως εταιρικό αυτοκίνητο, μετοχές ή δικαιώματα προαίρεσης απόκτησης μετοχών, δωρεάν φοίτηση των παιδιών τους σε ιδιωτικά σχολεία κ.λπ.
των Τζένης Πάνου- Γιώργου Σαμοθράκη*  

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσίας, όλες οι παροχές, είτε σε χρήμα είτε σε είδος, φορολογούνται ως εισόδημα από μισθωτή εργασία, πλην αυτών που ρητά εξαιρούνται από τον νόμο. Ειδικότερα, οι παροχές σε είδος φορολογούνται εφόσον η συνολική αξία τους υπερβαίνει το ποσό των 300 ευρώ ανά έτος. Ωστόσο, οι ακόλουθες παροχές φορολογούνται ανεξαρτήτως της αξίας τους:

Εταιρικό αυτοκίνητο

Το φορολογητέο εισόδημα εργαζομένου, εταίρου ή μετόχου από την παραχώρηση ενός οχήματος υπολογίζεται ως ποσοστό της λιανικής τιμής προ φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος με βάση συγκεκριμένους συντελεστές και ανεξάρτητα εάν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο μειούμενο. Η αξία της παροχής υπολογίζεται αναλογικά με βάση τους μήνες χρησιμοποίησης του οχήματος.
Κατ’ εξαίρεση δεν αποτελούν φορολογητέα παροχή σε είδος τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς (tool cars), π.χ. σε πωλητές , ιατρικούς επισκέπτες κ.ά., κι εφόσον έχουν λιανική τιμή προ φόρων έως 12.000 ευρώ.

Κινητό

Η παροχή της χρήσης εταιρικής σύνδεσης κινητού σε εργαζομένους, διαχειριστές και μέλη διοίκησης φορολογείται κατά το μέρος που υπερβαίνει το κόστος του προγράμματος χρήσης και υπό την προϋπόθεση ότι το υπερβάλλον ποσό χρησιμοποιείται για προσωπικούς τους σκοπούς και όχι για σκοπούς της επιχείρησης, Ο διαχωρισμός είναι εφικτός βάσει του αναλυτικού λογαριασμού που εκδίδει η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ή βάσει σχετικής βεβαίωσης του εργοδότη.

Δάνειο

Σε περίπτωση έγγραφης σύμβασης δανείου από την επιχείρηση–εργοδότη προς εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο προκύπτει φορολογητέο εισόδημα στην περίπτωση που το επιτόκιο που συμφωνήθηκε είναι μικρότερο από το μέσο επιτόκιο αγοράς. Ως εισόδημα φορολογείται η διαφορά μεταξύ των επιτοκίων. Σε περίπτωση όμως που δεν υφίσταται έγγραφη συμφωνία δανείου και εφόσον το ποσό υπερβαίνει τους τρεις (καθαρούς) μισθούς, το σύνολο του ποσού λογίζεται ως φορολογητέο εισόδημα.
Από πλευρά χαρτοσήμου, βέβαια, κάθε προκαταβολή μισθού (η οποία δεν συμψηφίζεται εφάπαξ μέσα στον ίδιο μήνα με τον μισθό) λογίζεται ως δάνειο και υπόκειται σε τέλη χαρτοσήμου 2,4% ή 3,6% κατά περίπτωση.

Δικαιώματα προαίρεσης απόκτησης μετοχών

Συχνά παρέχεται το δικαίωμα στους εργαζομένους να αγοράσουν εισηγμένες μετοχές της εταιρείας τους ή της μητρικής εταιρείας σε περίπτωση πολυεθνικών ομίλων, σε τιμή χαμηλότερη από τη χρηματιστηριακή τιμή των μετοχών αυτών. Η αξία της φορολογητέας παροχής προσδιορίζεται κατά τον χρόνο άσκησης του δικαιώματος προαίρεσης και όχι κατά τον χρόνο χορήγησης του δικαιώματος. Επομένως, το σχετικό εισόδημα μπορεί να προκύψει και σε (μεταγενέστερο) χρόνο, κατά τον οποίο δεν υφίσταται πλέον η εργασιακή σχέση.
Το φορολογητέο εισόδημα υπολογίζεται με βάση την τιμή κλεισίματος της μετοχής στο (ελληνικό ή αλλοδαπό) χρηματιστήριο μειωμένη κατά την τιμή διάθεσης του δικαιώματος στον εργαζόμενο.

Παραχώρηση κατοικίας

Σε περίπτωση παραχώρησης κατοικίας σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο μιας επιχείρησης, ως φορολογητέο εισόδημα θεωρείται το ποσό του μισθώματος που καταβάλλει η επιχείρηση ή σε περίπτωση ιδιόκτητης κατοικίας σε ποσοστό 3% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου. Ωστόσο, δεν φορολογείται η παροχή καταλύματος/οικίας σε εργαζομένους λόγω πρόσκαιρης μετακίνησης αυτών σε υποκαταστήματα ή εργοτάξια ή λοιπές επαγγελματικές εγκαταστάσεις του εργοδότη στο πλαίσιο της εργασίας τους.
Οι ανωτέρω εις είδος παροχές δεν υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου από τον εργοδότη, αλλά περιλαμβάνονται διακεκριμένα στη βεβαίωση αποδοχών του εργαζομένου, ώστε να υπαχθούν σε φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης κατά την εκκαθάριση της δήλωσής του.

Απαλλαγές

Εξαιρετικά, απαλλάσσονται της φορολόγησης:
• Τα ασφάλιστρα που καταβάλλονται από τον εργαζόμενο ή/και τον εργοδότη για λογαριασμό του εργαζομένου στο πλαίσιο ομαδικών ασφαλιστηρίων συνταξιοδοτικών συμβολαίων (pension plans).
• Τα ασφάλιστρα που καταβάλλονται από τον εργοδότη για την ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη του υπαλληλικού του προσωπικού ή για την κάλυψη του κινδύνου ζωής, μέχρι του ποσού των 1.500 ευρώ ετησίως ανά εργαζόμενο.
• Η αξία των διατακτικών σίτισης αξίας έως 6 ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα.
* Η κ. Τζένη Πάνου είναι υπεύθυνη του φορολογικού τμήματος της ASnetwork (www.asnetwork.gr). Ο κ. Γιώργος Σαμοθράκης είναι ορκωτός ελεγκτής-λογιστής.
πηγή: Έντυπη Καθημερινή

Πρόστιμα στο Taxis για τα ανασφάλιστα ΙΧ 0

Πρόστιμα στο Taxis για τα ανασφάλιστα ΙΧ

 0
Η ΑΑΔΕ ξεκινά εξονυχιστικούς ελέγχους για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Η  Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα προχωρήσει σε διασταύρωση των στοιχείων των οχημάτων τα οποία διαθέτουν οι φορολογικές αρχές και το υπουργείο Μεταφορών με τα στοιχεία που έχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Στη συνέχεια θα αποστείλει ειδοποιήσεις στους παραβάτες με το ποσό που θα πρέπει να καταβάλουν για πρόστιμο-παράβολο.

Αν πράγματι τα οχήματά τους είναι ανασφάλιστα, μόνο η προηγούμενη πληρωμή του παραβόλου θα ανοίγει το δρόμο της ασφάλισης, ενώ αν έχει γίνει λάθος θα πρέπει να προχωρήσουν στη διόρθωσή του. Τα πρόστιμα με βάση την ισχύουσα νομοθεσία ανέρχονται σε:
– 100 ευρώ για δίκυκλα έως 250 κυβικά,
– 150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κυβικών,
– 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κυβικά και
– 250 ευρώ για αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού.
Οι νέοι αγοραστές οχημάτων έχουν προθεσμία επτά εργάσιμων ημερών προκειμένου να ασφαλίσουν τα οχήματά τους και να μην βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμου.
Στην τελευταία διασταύρωση που πραγματοποίησε η ΑΑΔΕ εντόπισε 436.653 ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία βρέθηκαν ως πιθανόν ανασφάλιστα.
Όσοι έχουν ανασφάλιστο ΙΧ θα παραλάβουν στη θυρίδα τους στο Taxisnet ένα τυποποιημένο μήνυμα με το οποίο θα ενημερωθούν ότι «εντοπίστηκαν ως κάτοχοι πιθανών ανασφάλιστων οχημάτων».
Πηγή: https://www.ethnos.gr/

Χρήσιμες διευκρινήσεις της ΑΑΔΕ για τους επαγγελματικούς λογαριασμούς

Χρήσιμες διευκρινήσεις της ΑΑΔΕ για τους επαγγελματικούς λογαριασμούς

 0
Σε νέες διευκρινήσεις σχετικά με την δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού και συγκεκριμμένα ποιοι επαγγελματίες και επιχειρήσεις δεν είναι υπόχρεοι να δηλώσουν τέτοιο λογαριασμό, προχώρησε με την υπ’ αριθμ. Ε.2037/2019 η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην απόφαση:
  • Δεν είναι υπόχρεοι σε δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού, ακόμη και αν έχουν Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στη λίστα των επαγγελμάτων της υπ’ αριθμ. 45231/2017 ΚΥΑ, οι δικαιούχοι πληρωμής που πραγματοποιούν Β2Β συναλλαγές. Ωστόσο, είναι υπόχρεοι, αν παράλληλα με τις Β2Β συναλλαγές διενεργούν και Β2C συναλλαγές.
  • Δεν υπάρχει υποχρέωση δήλωσης επαγγελματικού λογαριασμού, όταν οι δικαιούχοι πληρωμής (φυσικά ή νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες) βρίσκονται σε κατάσταση αδράνειας.
  • Δεν δηλώνονται ως επαγγελματικοί λογαριασμοί, οι τραπεζικοί λογαριασμοί που διατηρούν δικαιούχοι πληρωμής (π.χ. δικηγόροι, λογιστές, ασφαλιστές, κλπ) αποκλειστικά για πληρωμή υποχρεώσεων τρίτων, όπως φόρων, εργοδοτικών εισφορών, προκαταβολών, ασφαλίστρων, λογαριασμών ΔΕΗ κλπ.
Επίσης, η ΑΑΔΕ διευκρινίζει, ότι:
  • Υποχρεούνται να δηλώσουν το σύνολο των επαγγελματικών λογαριασμών τους, οι δικαιούχοι πληρωμής των οποίων οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, διενεργούνται σε πέραν του ενός επαγγελματικούς λογαριασμούς.
  • Τραπεζικός λογαριασμός που τηρείται ως κοινός λογαριασμός με συνδικαιούχα πρόσωπα, μπορεί να δηλωθεί ως επαγγελματικός, μόνον από τον ένα από τους συνδικαιούχους.
  • Δεν επιβάλλεται πρόστιμο, στην περίπτωση που από τραπεζικό λογαριασμό ο οποίος έχει δηλωθεί ως επαγγελματικός, διενεργούνται συναλλαγές, οι οποίες δεν αφορούν την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.

Τα σχέδια για την αποπληρωμή του δανείου του ΔΝΤ

Τα σχέδια για την αποπληρωμή του δανείου του ΔΝΤ

Δύο λόγοι υπαγορεύουν την στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης,


Τα σχέδια για την αποπληρωμή του δανείου του

ASSOCIATED PRESS
Επόμενος στόχος για το υπουργείο Οικονομικών η αποπληρωμή του δανείου που η χώρα έχει λάβει από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ). Στην κυβέρνηση ετοιμάζουν το σχέδιο προκειμένου να προχωρήσουν στην εξόφληση του δανείου προς το ΔΝΤ και με αυτό τον τρόπο η Ελληνική Οικονομία να ξεκινήσει συντομότερα από τον προκαθορισμένο χρόνο τη διαδικασία απεμπλοκής της από το Ταμείο.
Στελέχη του οικονομικού επιτελείου, εξηγώντας την πρόθεση της κυβέρνησης να απαγκιστρωθεί νωρίτερα από τα δάνεια του Ταμείου αναφέρονται σε δύο βασικούς παράγοντες. Ο ένας αφορά την επιμονή του Ταμείου στις πολιτικές λιτότητας, παρεμβαίνοντας διαρκώς στην χάραξη της δημοσιονομικής πολιτικής, ακόμα και τώρα που δεν έχει ενεργό ρόλο. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, το ΔΝΤ έχει αποδείξει ότι δεν έχει καμία πρόθεση να παρακολουθεί διακριτικά την πορεία της ελληνικής οικονομίας και να παρεμβαίνει όταν διαπιστώνει προβλήματα. Αντίθετα, η πρακτική του Ταμείου παραμένει ίδια όπως και όταν ήταν μέλος της μνημονιακής τρόικας, δηλαδή επιθυμεί να επιβάλει τις πολιτικές του, αναφέρουν χαρακτηριστικά αξιωματούχοι της κυβέρνησης.

Ελάφρυνση του χρέους

Τόσο στο Μέγαρο Μαξίμου, όσο και στην οδό Νίκης εκτιμούν ότι σημαντικότερο των πολιτικών προβλημάτων που μπορεί να προκαλεί η στάση του Ταμείου είναι το επιπλέον βάρος που φορτώνει στο δημόσιο χρέος τα δάνεια που έχει συνάψει το Ελληνικό Δημόσιο με το ΔΝΤ. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο δανεισμός από το ΔΝΤ παραμένει εξαιρετικά ακριβός γεγονός που δυσχεραίνει την προσπάθεια μείωσης του χρέους.
Συγκεκριμένα, από φέτος έως και το 2023 οι αποπληρωμές ανά έτος κινούνται έως και τα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα επιτόκια του δανείου του ΔΝΤ φτάνουν έως και το 4,9% για ποσό περίπου 4,7δις ευρώ, αυξάνοντας έτσι το βάρος της αποπληρωμής του χρέους. Οι υποχρεώσεις προς το Ταμείο ανέρχονται για το 2019 στο 1,5 δισ. ευρώ και για το 2020 στα 2,2 δισ. ευρώ ενώ τα δάνεια που απομένουν συνολικά προς εξόφληση έχουν περιοριστεί στα 7,7 δισ. ευρώ.


Με στόχο την μείωση του ακριβού δανεισμού η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο πρόωρης αποπληρωμής των δανείων προς το Ταμείο και την αντικατάστασή τους με φθηνότερο δανεισμό ο οποίος θα σημαίνει την έμμεση μείωση του δημόσιου χρέους. 
Παρόμοια τακτική με αυτή προς το ΔΝΤ,  θέλει να ακολουθήσει το υπουργείο οικονομικών και για το χρέος προς την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Πρόκειται για δάνεια που φθάνουν τα 4,5 δισ. ευρώ με τα επιτόκια των ομολόγων που κατέχει η ΕΚΤ να είναι ακόμη πιο ακριβά από αυτά του ΔΝΤ καθώς ξεπερνούν το 6%. Τα δάνεια αφορούν τα ομόλογα που απέκτησε η ΕΚΤ στην τριετία 2010-2012 και είχαν εξαιρεθεί από το PSI με αποτέλεσμα να αποπληρώνονται στο 100% της αξίας τους. Ωστόσο, με βάση το σχέδιο για τη μείωση του χρέους που αποφάσισε το Eurogroup οι Κεντρικές Τράπεζες επιστρέφουν στην Ελλάδα τα κέρδη από τα ομόλογα που έχουν στην κατοχή τους, γεγονός το οποίο μειώνει το κόστος εξυπηρέτησης του χρέους. 

Τα σχέδια και ο προβληματισμός

Στο υπουργείο οικονομικών γνωρίζουν ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν τα απαιτούμενα κεφάλαια, μετά και τις δύο έξοδο στις αγορές με την έκδοση του 5 ετούς και του 10 έτους ομολόγου. Ταυτόχρονα, στο ταμείο δεν υπάρχουν μόνο τα χρήματα από το λεγόμενο «μαξιλαράκι» ασφαλείας, αλλά και ένα επιπλέον αποθεματικό το οποίο μπορεί να διαχειριστεί το υπουργείο οικονομικών και για την ελάφρυνση του χρέους.
Ο προβληματισμός όμως των επιτελών του υπουργείου οικονομικών έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι συνθήκες τόσο για την ελληνική όσο και την διεθνή οικονομία είναι ιδιαίτερα ρευστές. Αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει σιγουριά ότι θα συνεχιστεί το θετικό κλίμα που καταγράφεται αυτή την εποχή στις αγορές για τα ελληνικά ομόλογα. Ως εκ τούτου εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα, προκειμένου η Ελληνική Οικονομία να παραμείνει προφυλαγμένη ενόψει των κρίσιμων εξελίξεων τόσο στην ιταλική οικονομία όσο και στην υπόθεση του Brexit και να μπορεί να αντιμετωπίσει δυσκολίες οι οποίες μπορεί να προκύψουν στο μέλλο

Καταθέσεις και δαπάνες στο μικροσκόπιο της εφορίας - Ποιά στοιχεία διασταυρώνει

Καταθέσεις και δαπάνες στο μικροσκόπιο της εφορίας - Ποιά στοιχεία διασταυρώνει
Στο τρίτο δεκαήμερο του Μαρτίου ανοίγει η εφαρμογή του taxisnet για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά
15 Μαρ 2019 - 09:33
Picture 0 for Καταθέσεις και δαπάνες στο μικροσκόπιο της εφορίας - Ποιά στοιχεία διασταυρώνει
Έντεκα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων διασταυρώνει άμεσα η Εφορία κατά την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και εντοπίζει αμέσως οποιαδήποτε σκόπιμη ή αθέλητη διαφορά.

Ακολούθως, καλεί τον φορολογούμενο για εξηγήσεις και ελλοχεύουν πρόστιμα  και προσαυξήσειςΣτο τρίτο δεκαήμερο του Μαρτίου ανοίγει η εφαρμογή του taxisnet για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά ενώ η καταληκτική προθεσμία θα είναι η 30η Ιουνίου. Ανεξάρτητα του χρόνου υποβολής της φορολογικής δήλωσης, ο φόρος εισοδήματος που θα καταλογιστεί, θα πληρωθεί σε τρεις ίσες διμηνιαίες δόσεις, εκ των οποίων η πρώτη καταβάλλεται έως το τέλος Ιουλίου, η δεύτερη στο τέλος Σεπτεμβρίου και η τρίτη και τελευταία στο τέλος Νοεμβρίου.

Σε ότι αφορά στις διασταυρώσεις των στοιχείων των φορολογικών δηλώσεων, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι τράπεζες, επενδυτικές εταιρείες, τα ΕΛΤΑ, οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι κλινικές, τα ιδιωτικά σχολεία, εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ύδρευσης, υποχρεούνται ετησίως να διαβιβάζουν στο taxisnet μια σειρά από στοιχεία των φορολογουμένων.

Ακολούθως τα συγκεκριμένα στοιχεία διασταυρώνονται με τα εισοδήματα και τα λοιπά στοιχεία που δηλώνουν οι φορολογούμενοι και εάν εντοπιστούν δυσαρμονίες, καλούνται για εξηγήσεις.

Τα στοιχεία που διασταυρώνει το taxisnet και στα οποία πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή οι φορολογούμενοι είναι τα ακόλουθα:

Τα ποσά των τόκων των καταθέσεων και των repos που απέκτησε το φυσικό πρόσωπο κατά το προηγούμενο έτος και ο φόρος που παρακρατήθηκε.

Στοιχεία για τους τραπεζικούς λογαριασμούς, οι οποίοι αθροιστικά εντός του έτους (2018) εμφάνισαν κινήσεις άνω των 100.000 ευρώ.

Τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τις κινήσεις τους, το υπόλοιπο των οποίων είναι μεγαλύτερο των 200.000 ευρώ.

Τα μερίσματα που καταβλήθηκαν σε φυσικά και νομικά πρόσωπα εντός του 2018, για τα οποία κοινοποιεί τα σχετικά στοιχεία η «Ελληνικά Χρηματιστήρια ΑΕ (ΕΧΑΕ).

Τα χρηματικά ποσά που καταβλήθηκαν από φυσικά πρόσωπα σε πιστωτικά ιδρύματα, εταιρίες παροχής πιστώσεων και εταιρίες χρηματοδοτικής μίσθωσης (financial leasing) για τοκοχρεολυτική απόσβεση δανείων (στεγαστικών, καταναλωτικών κ.λπ.), περιλαμβανομένων και των δεδουλευμένων και καταβληθέντων τόκων, τόκων υπερημερίας κ.λπ.

Τα στοιχεία των ασφαλιστικών συμβολαίων ζωής, θανάτου, προσωπικών ατυχημάτων και ασθένειας που συνάφθηκαν και αφορούν φυσικά πρόσωπα.

Το κόστος των νοσηλίων σε ιδιωτικές κλινικές, με στοιχεία των γιατρών που εισέπραξαν τις αμοιβές.

Το κόστος των διδάκτρων στα ιδιωτικά σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με εξαίρεση τα εσπερινά γυμνάσια και λύκεια, καθώς και τα ειδικά σχολεία ατόμων με ειδικές ανάγκες, τα οποία υποβάλλουν στοιχεία καταβληθέντων διδάκτρων και πληρωμών για πρόσθετες παροχές

Το κόστος της σταθερής και της κινητής τηλεφωνίας.

Το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος.

Το κόστος της ύδρευσης, για τους πελάτες που η ετήσια κατανάλωση νερού υπερβαίνει το ποσό των 1.000 ευρώ (με στόχο να εντοπίζουν όσους έχουν αδήλωτες πισίνες).

sofokleousin.gr

Όλες οι λεπτομέρειες για τις ρυθμίσεις των 120 δόσεων σε εφορία - Ταμεία Έρχονται τον Απρίλιο

Όλες οι λεπτομέρειες για τις ρυθμίσεις των 120 δόσεων σε εφορία - Ταμεία
Έρχονται τον Απρίλιο
15 Μαρ 2019 - 09:26
Picture 0 for Όλες οι λεπτομέρειες για τις ρυθμίσεις των 120 δόσεων σε εφορία - Ταμεία
Πριν από το Πάσχα η κυβέρνηση σχεδιάζει να αποκαλύψει το σχέδιο της νέας ρύθμισης για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία. Στο υπουργείο Οικονομικών γράφουν - σβήνουν τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις υπαγωγής στη νέα ρύθμιση, η οποία θα είναι έκτακτη και θα έχει περιορισμένο χρόνο ζωής, αφού από τη στιγμή που θα ενεργοποιηθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις οι φορολογούμενοι θα έχουν προθεσμία τριών μηνών να αποφασίσουν εάν θα ενταχθούν ή όχι.

Προϋποθέσεις. Οι μηνιαίες δόσεις που θα κερδίσουν όσοι καταφέρουν να υπαχθούν στη ρύθμιση θα ξεκλειδώνουν ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος, ενώ υπό προϋποθέσεις θα μπορούν να ενταχθούν μισθωτοί, συνταξιούχοι, άνεργοι, εργαζόμενοι που αμείβονται με μπλοκάκι, επιχειρήσεις και επαγγελματίες που έχουν κλείσει τα βιβλία τους.


Σύμφωνα με το σχέδιο που βρίσκεται στα σκαριά:

- Οι μηνιαίες δόσεις αποπληρωμής των οφειλών θα φτάνουν τις 120, με την ελάχιστη μηνιαία δόση να κινείται στα 30 με 50 ευρώ.

- Κούρεμα κύριας οφειλής δεν προβλέπεται. Αντίθετα θα διαγράφονται πρόστιμα και προσαυξήσεις.

- Οι οφειλέτες για να κερδίσουν τις 120 δόσεις θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια. Κλειδί που θα προσδιορίσει τον τελικό αριθμό των δόσεων θα αποτελεί το εισόδημα. Σε κάθε περίπτωση θα κρίνεται η βιωσιμότητά του και η δυνατότητα που θα έχει να εξυπηρετεί τη ρύθμιση. Οφειλέτες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξοφλήσουν τα χρέη τους θα εξαιρούνται αυτομάτως από τη ρύθμιση.

- Στη ρύθμιση θα μπορούν να ενταχθούν οφειλές από φόρους, πρόστιμα και τέλη που δημιουργήθηκαν μέχρι και το τέλος του 2017. Ωστόσο είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπαχθούν και οι φόροι που άφησαν απλήρωτους οι φορολογούμενοι το 2018.

- Απαραίτητη προϋπόθεση για να υπαχθεί κάποιος οφειλέτης της εφορίας στη ρύθμιση θα είναι η εξόφληση των τρεχουσών φορολογικών οφειλών. Οι φορολογούμενοι δεν θα πρέπει να έχουν δημιουργήσει νέα χρέη από την αρχή της χρονιάς. Θα πρέπει να έχουν πληρώσει ή ρυθμίσει τις τρέχουσες οφειλές τους.

- Είναι πιθανόν από τη ρύθμιση της τελευταίας ευκαιρίας να εξαιρεθούν όσοι έχουν ενταχθεί στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων ή στην παλαιά ρύθμιση των 100 δόσεων.
- Η υπαγωγή στη νέα ρύθμιση θα γίνεται με την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης στο Taxisnet μέσω ειδικής εφαρμογής που θα αναπτύξει η ΑΑΔΕ στην ιστοσελίδα της www.aade.gr

- Η ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα δέχεται τις αιτήσεις των φορολογουμένων με χρέη στην εφορία θα παραμείνει ανοιχτή για διάστημα τριών μηνών.


Η ρύθμιση στα Ταμεία

Στην τελική ευθεία εισέρχεται και η ρύθμιση οφειλών προς τον ΕΦΚΑ σε έως 120 μηνιαίες δόσεις. Στόχος είναι η διαδικασία να αρχίσει εντός του Απριλίου και να ενταχθούν σε αυτή όσο το δυνατόν περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες με χρέη προς τα πρώην Ταμεία ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΟΓΑ.
 
Ο αριθμός των δόσεων θα διαμορφώνεται με βάση το ελάχιστο ποσό δόσης των 50 ευρώ.
 
Συνεπώς για οφειλές από 6.000 ευρώ και άνω, όλοι όσοι ενταχθούν θα μπορούν να ρυθμίσουν χρέη σε 120 δόσεις.
 
Θα ρυθμίζονται οι βεβαιωμένες οφειλές μέχρι τις 31/12/2018 συνεπώς οι ασφαλισμένοι οφείλουν να καταβάλουν χωρίς καθυστέρηση τις εισφορές Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου ως βασική προϋπόθεση για να ενταχθούν στη ρύθμιση.


Πηγή πληροφοριών: ΤΑ ΝΕΑ

Τα ηλεκτρονικά μισθωτήρια ακινήτων μπλοκάρουν τη χορήγηση του επιδόματος ενοικίου Τι πρέπει να κάνουν οι ενοικιαστές

Τα ηλεκτρονικά μισθωτήρια ακινήτων μπλοκάρουν τη χορήγηση του επιδόματος ενοικίου
Τι πρέπει να κάνουν οι ενοικιαστές
15 Μαρ 2019 - 09:22
Picture 0 for Τα ηλεκτρονικά μισθωτήρια ακινήτων μπλοκάρουν τη χορήγηση του επιδόματος ενοικίου
Τα ηλεκτρονικά μισθωτήρια ακινήτων μπλοκάρουν τη χορήγηση του επιδόματος ενοικίου.

Πολλοί ενοικιαστές δεν μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα επειδή το σύστημα δεν εντοπίζει ηλεκτρονικά μισθωτήρια σε ισχύ κατά τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων.

 
Επίσης σε άλλες περιπτώσεις, το σύστημα που επεξεργάζεται τις αιτήσεις δεν επιτρέπει την ολοκλήρωση της υποβολής αιτήσεων από δικαιούχους ενοικιαστές, επειδή τα μισθωτήρια  είναι μεν σε ισχύ κατά την  ημερομηνία υποβολής της αίτησης αλλά έχουν ημερομηνία λήξεως πριν από την 30η-9-2019. Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν το προβλέπει ο νόμος και η σχετική κοινή υπουργική απόφαση, αλλά το έχει καθορίσει το ίδιο το σύστημα.

Προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα αυτά και να ξεπεραστούν τα εμπόδια στην υποβολή των αιτήσεωναπό χιλιάδες δικαιούχους ενοικιαστές θα πρέπει:

1. Όσοι ιδιοκτήτες ακινήτων δεν έχουν ανανεώσει τα μισθωτήρια που είχαν υποβάλει αρχικά στο σύστημα TAXISnet, με αποτέλεσμα αυτά να έχουν λήξει πριν από την 1η-2-2019, να υποβάλουν εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις μισθωτηρίων στο TAXISnet (στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.aade.gr).

Στην περίπτωση αυτή οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να καταβάλουν πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής τα οποία ανέρχονται σε 100 ευρώ για κάθε περίπτωση. Τα νέα μισθωτήρια που θα υποβάλουν στο ΤΑXISnet θα πρέπει να έχουν ως ημερομηνίες έναρξης τις ημέρες που έπονται των ημερομηνιών λήξης των προηγούμενων μισθωτηρίων και ημερομηνίες λήξης οπωσδήποτε μετά την 30η-9-2019 προκειμένου να μπορούν οι ενοικιαστές τους να ολοκληρώσουν ομαλά την υποβολή των αιτήσεων και να καταστούν δικαιούχοι του επιδόματοςστέγασης.

Μετά την υποβολή των νέων μισθωτηρίων από τους ιδιοκτήτες, οι ενοικιαστές θα πρέπει, από την πλευρά τους, να εισέλθουν πρώτα στους δικούς τους λογαριασμούς στο σύστημα ΤΑΧISnet και να αποδεχτούν τα νέα μισθωτήρια. Στη συνέχεια θα πρέπει να εισέλθουν στην ηλεκτρονική εφαρμογή  για το επίδομα στέγασης προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων είσπραξης του επιδόματος.

2. Όσοι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν ήδη υποβάλει στο σύστημα TAXISnet ηλεκτρονικά μισθωτήρια τα οποία είναι σε ισχύ αυτές τις μέρες που υποβάλλονται οι αιτήσεις αλλά έχουν ημερομηνίες λήξης πριν την 30η-9-2019 θα πρέπει να εισέλθουν εκ νέου στο TAXISnet (στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.aade.gr) και να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις μισθωτηρίων στις οποίες θα πρέπει να ορίσουν ημερομηνίες λήξης μετά την 30η-9-2019.

Μετά την υποβολή των τροποποιητικών δηλώσεων μισθωτηρίων από τους ιδιοκτήτες, οι ενοικιαστές θα πρέπει, από την πλευρά τους, να εισέλθουν πρώτα στους δικούς τους λογαριασμούς στο σύστημα ΤΑΧISnet και να αποδεχτούν τα νέα τροποποιημένα ως προς τις ημερομηνίες λήξης μισθωτήρια.

Στη συνέχεια θα πρέπει να εισέλθουν στην ηλεκτρονική εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ για το επίδομα στέγασης (στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.epidomastegasis.gr) προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων είσπραξης του επιδόματος.

newsbeast.gr

Μπάχαλο με το συνέδριο της ΓΣΕΕ στην Καλαμάτα

Μπάχαλο με το συνέδριο της ΓΣΕΕ στην Καλαμάτα

Οι εκατέρωθεν καταγγελίες μεταξύ του ΠΑΜΕ και των υπόλοιπων συνδικαλιστικών οργανώσεων και οι προσπάθειες εκτόνωσης της έντασης. Οι «νόθοι αντιπρόσωποι», οι φωτοτυπημένες κάρτες συνέδρων και οι «τραμπούκοι».
Μπάχαλο με το συνέδριο της ΓΣΕΕ στην Καλαμάτα
Μαραθώνιες συζητήσεις μεταξύ του ΠΑΜΕ και των υπόλοιπων συνδικαλιστικών παρατάξεων ήταν σε εξέλιξη μέχρι αργά χθες το βράδυ στην Καλαμάτα, για το αν θα ξεκινήσει ή όχι, το προγραμματισμένο συνέδριο της ΓΣΕΕ.
Εχθές, από νωρίς το πρωί, στον χώρο του συνεδρίου επικρατούσε κλίμα έντασης, με σημαντικά αυξημένα μέτρα φύλαξης, παρουσία εισαγγελέα αλλά και των νομικών συμβούλων των παρατάξεων.
Άλλωστε, το ΠΑΜΕ και οι παρατάξεις της πλειοψηφίας έχουν προχωρήσει σε ανταλλαγή εξωδίκων και καταγγελιών. Μετά τις καταγγελίες για «νόθους αντιπρόσωπους» και «στελέχη της εργοδοσίας που παριστάνουν τους εκλεγμένους εργαζόμενους», οι προσκείμενοι στο Κομμουνιστικό Κόμμα συνδικαλιστές καταγγέλλουν την πλειοψηφία της ΓΣΕΕ για στημένες διαδικασίες, υποστηρίζοντας πως καμαριέρες του ξενοδοχείου που διέμεναν οι σύνεδροι “μοίρασαν κάρτες συνέδρων κατ' επιλογή”.
Αντίστοιχα, η πλειοψηφία της Συνομοσπονδίας απάντησε ότι στελέχη του ΠΑΜΕ, τα οποία δεν είχαν εκλεγεί ως αντιπρόσωποι επιχείρησαν να εισέλθουν στο χώρο του συνεδρίου με φωτοτυπημένες κάρτες συνέδρων.
Το ΠΑΜΕ, καταγγέλλει την συμμετοχή “νόθων αντιπροσώπων” μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων, της μεγαλύτερης Ομοσπονδίας που δεν κατάφερε να εκλέξει νέους αντιπροσώπους,, Δ. Καραγεωργόπουλος και η ΓΣΕΕ καταγγέλλει “τραμπουκισμούς” μελών του ΠΑΜΕ, υποστηρίζοντας ότι επιδιώκει να παρεμποδίσει το συνέδριο επειδή γνωρίζει ότι θα υποστεί απώλεια δυνάμεων.
Επιχειρώντας να εκτονώσει την κατάσταση πάντως, ο κ. Καραγεωργόπουλος εκδήλωσε την πρόθεση να παραιτηθεί από σύνεδρος της ΓΣΕΕ προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες.
Σημειώνεται ότι το βράδυ της Πέμπτης ματαιώθηκε η εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της ΓΣΕΕ στο Πολιτιστικό Κέντρο Καλαμάτας, μετά την εισβολή περίπου 1.000 στελεχών του ΠΑΜΕ.
Εδώ και καιρό είχε φανεί ότι το 37ο Συνέδριο της Γενικής Συνομοσπονδίας θα σημαδεύονταν από συγκρούσεις ανάμεσα στο ΠΑΜΕ και την πλειοψηφία της Διοίκησης καθώς υπήρχαν εκατέρωθεν βολές και βαριές καταγγελίες.
Ενδεικτικό του εκρηκτικού σκηνικού είναι το γεγονός πως η μεγαλύτερη Ομοσπονδία της ΓΣΕΕ, αυτή των ιδιωτικών υπαλλήλων, δεν κατάφερε τελικά παρά τις τρεις προσπάθειες, να πραγματοποιήσει το συνέδριό της και να εκλέξει τους συνέδρους που θα λάμβαναν μέρος στις εκλογικές διαδικασίες της Καλαμάτας για τη διοίκηση της Συνομοσπονδίας. Στο συνέδριο, συμμετέχουν τουλάχιστον 350 σύνεδροι, οι οποίοι εκπροσωπούν 245 Εργατικά Κέντρα και Ομοσπονδίες από ολόκληρη τη χώρα.

Πώς θα αξιοποιήσετε στη σύνταξή σας την παράλληλη ή διαδοχική ασφάλιση

Πώς θα αξιοποιήσετε στη σύνταξή σας την παράλληλη ή διαδοχική ασφάλιση

Τι ξεκαθαρίζει εγκύκλιος του υπ. Εργασίας. Πότε ο ασφαλισμένος επιλέγει την προσαύξηση της απολαβής που θα λάβει και πότε ο χρόνος υπολογίζεται για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Παραδείγματα.
Πώς θα αξιοποιήσετε στη σύνταξή σας την παράλληλη ή διαδοχική ασφάλιση
«Κλείδωσε» το καθεστώς υπολογισμού των συντάξεων για ασφαλισμένους με διαδοχική ή παράλληλη ασφάλιση, καθώς εγκύκλιος που υπέγραψε χθες ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος διευκρινίζει διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου.
Έτσι, με την εγκύκλιο ξεκαθαρίζεται πλέον ότι κανένας χρόνος ασφάλισης και καμία καταβληθείσα εισφορά δεν χάνονται. Οι χρόνοι ασφάλισης, παράλληλοι και μη παράλληλοι, που δεν λαμβάνονται υπόψη στη θεμελίωση δικαιώματος συνταξιοδότησης προσαυξάνουν το ποσό της σύνταξης.
Στις περιπτώσεις που έχει διανυθεί παράλληλα χρόνος ασφάλισης σε περισσότερους του ενός ενταχθέντες στον ΕΦΚΑ φορείς πριν την ένταξή τους στον Φορέα, ο ασφαλισμένος έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, για το παράλληλο αυτό διάστημα, τον χρόνο ασφάλισης που επιθυμεί να συνυπολογίσει, σύμφωνα με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.
Για τον διαδοχικά ασφαλισμένο, που κατά τη λήξη της υποχρεωτικής ασφάλισής του μετά την 1/1/2017 προκύπτει πολλαπλή δραστηριότητα, δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει τις προϋποθέσεις του ενταχθέντος φορέα με τις οποίες επιθυμεί να συνταξιοδοτηθεί. Οι χρόνοι ασφάλισης με τους οποίους θεμελιώνεται το δικαίωμα καθώς και ο χρόνος ασφάλισης στον ΕΦΚΑ λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του ποσού της εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης.
Αναλυτικά, χρόνος ασφάλισης που έχει διανυθεί στον ΕΦΚΑ από 1/1/2017 και μετά, λαμβάνεται υπόψη υποχρεωτικά τόσο για τη θεμελίωση όσο και για τον υπολογισμό του ποσού της εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης. Κάθε χρόνος ασφάλισης που έχει διανυθεί έως 31/12/2016 και δεν έχει ληφθεί υπόψη για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, υπολογίζεται στο ποσό της σύνταξης ως προσαύξηση.
Στις περιπτώσεις που έχει διανυθεί παράλληλα χρόνος ασφάλισης σε περισσότερους του ενός ενταχθέντες στον ΕΦΚΑ φορείς πριν την ένταξή τους στον Φορέα, ο ασφαλισμένος έχει πλέον τη δυνατότητα να επιλέξει, για το παράλληλο αυτό διάστημα, τον χρόνο ασφάλισης που επιθυμεί να συνυπολογίσει σύμφωνα με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.
Οι χρόνοι ασφάλισης με τους οποίους θεμελιώνεται το δικαίωμα καθώς και ο χρόνος ασφάλισης στον ΕΦΚΑ λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του ποσού της εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης. Οι χρόνοι ασφάλισης, παράλληλοι και μη παράλληλοι, που δεν λαμβάνονται υπόψη στη θεμελίωση του δικαιώματος, απλώς προσαυξάνουν το ποσό της σύνταξης.
Για τους ασφαλισμένους που δεν θεμελιώνουν αυτοτελές συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τις συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις κάποιου εκ των φορέων-κλάδων στους οποίους είχαν υπαχθεί κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου, ελέγχεται κατά ποσό συνταξιοδοτούνται με τις διατάξεις διαδοχικής ασφάλισης.

Παράδειγμα 1

Ασφαλισμένος στο πρώην ΝΑΤ από το 2002 έως 31.12.2017 (15 χρόνια). Επίσης ασφαλισμένος στον πρώην ΟΑΕΕ από το 2009 έως 31.12.2018 (9 χρόνια). Υποβάλλει αίτημα συνταξιοδότησης στον ΕΦΚΑ έχοντας συμπληρώσει το 57ο έτος της ηλικίας του. Ο εν λόγω ασφαλισμένος έχει διαδοχικό χρόνο ασφάλισης. Δεν είναι υποχρεωμένος να κάνει χρήση των διατάξεων του άρθρου 19 του ν. 4387/2016, γιατί έχει θεμελιώσει αυτοτελές συνταξιοδοτικό δικαίωμα πλήρους σύνταξης με τις διατάξεις του πρώην ΝΑΤ.
Ο υπολογισμός του ποσού της σύνταξης πραγματοποιείται ως εξής:
*μία εθνική σύνταξη για τον χρόνο ασφάλισης από 2002-2018 για 17 χρόνια (χρόνος ασφάλισης ΝΑΤ και ΕΦΚΑ από 01.01.2017),
*μία ανταποδοτική σύνταξη για τον χρόνο ασφάλισης από 2002-2018, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4387/2016 και τα ποσοστά αναπλήρωσης που αντιστοιχούν για 17 έτη και τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών από το 2002 έως το 2018, στις οποίες περιλαμβάνονται και τα εισοδήματα από το ελευθέριο επάγγελμα των ετών 2017 και 2018.
*προσαύξηση σύνταξης κατά τα προβλεπόμενα στο α. 30 του ν. 4387/2016 για τον παράλληλο χρόνο ασφάλισης του πρώην ΟΑΕΕ (2009-2016).

Παράδειγμα 2:

Ασφαλισμένος πατέρας ανήλικου παιδιού, ο οποίος διορίζεται τον Ιούνιο 1986 μόνιμος υπάλληλος στο Δημόσιο. Ο εν λόγω ασφαλισμένος έχει προγενέστερο χρόνο ασφάλισης και στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατά τα έτη 1980-1985. Υποβάλλει αίτημα συνταξιοδότησης στον ΕΦΚΑ το έτος 2018, στην ηλικία των 52 ετών.
Έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα με μόνο τον χρόνο του Δημοσίου (με τις συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις του έτους 2011, με 25 έτη ασφάλισης και 52ο έτος ηλικίας). Το δικαίωμα αυτό, μετά την εφαρμογή του ν. 4387/2016, δεν μπορεί να απωλεσθεί. Ο ασφαλισμένος δεν επιθυμεί να κάνει χρήση των διατάξεων του άρθρου 19 περί διαδοχικής ασφάλισης, προκειμένου να θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τις προϋποθέσεις του Δημοσίου. [Ωστόσο, δεν παραιτείται από την αξιοποίηση του χρόνου του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Ως εκ τούτου, ο χρόνος ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα ληφθεί υπόψη στην προσαύξηση του ποσού της σύνταξης].
Ο υπολογισμός του ποσού της σύνταξης πραγματοποιείται ως εξής:
*μία εθνική σύνταξη για τον χρόνο ασφάλισης από 1986-2018 (32 έτη)
*μία ανταποδοτική σύνταξη για τον χρόνο ασφάλισης από 1986-2018, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4387/2016 και τα ποσοστά αναπλήρωσης που αντιστοιχούν για 32 έτη και τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών από το 2002 έως 2018.
*προσαύξηση σύνταξης κατά τα προβλεπόμενα στο α. 30 του ν. 4387/2016 για τον χρόνο του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τα έτη 1980-1985.

Παράδειγμα 3

Ασφαλισμένος στο πρώην ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ από το 1981, προσλαμβάνεται ως έκτακτος υπάλληλος-μηχανικός στο Δημόσιο την 01.06.1985 και μονιμοποιείται το 1995. Τα έτη 01.01.1993-31.12.1994 τα αναγνωρίζει στο Δημόσιο με τις σχετικές διατάξεις (άρθρο 17 και 20 του ν. 2084/1992).
Επίσης, κάνοντας χρήση των διατάξεων των άρθρων 17 και 36 του ν. 4387/2016, ο ασφαλισμένος από 01.01.2017 καταβάλλει μία ασφαλιστική εισφορά κατά τα προβλεπόμενα για τους δημόσιους υπαλλήλους.
Το έτος 2018, έχοντας συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας του, υποβάλλει αίτημα συνταξιοδότησης. Αφού δεν θεμελιώνει αυτοτελές συνταξιοδοτικό δικαίωμα, ελέγχεται κατά πόσο συνταξιοδοτείται δυνάμει των προβλεπόμενων στο α. 19 του ν. 4387/2016.
Έστω ότι, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 19 περί αρμοδιότητας, καθορίζεται ότι θα συνταξιοδοτηθεί με τις προϋποθέσεις του Δημοσίου.
Ως εκ τούτου, ο υπολογισμός του ποσού της σύνταξης πραγματοποιείται ως εξής:
*μία εθνική σύνταξη για τον διαδοχικό χρόνο ασφάλισης από 1981-2018 (38 έτη)
*μία ανταποδοτική σύνταξη για τον χρόνο ασφάλισης (1981-2018), λαμβάνοντας υπόψη τον μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών από το 2002 έως το 2018 και τα ποσοστά αναπλήρωσης για 38 έτη
*προσαύξηση σύνταξης για τα έτη ασφάλισης στο πρώην ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ (1985-2016) με τον σχετικό συντελεστή αναπλήρωσης 0,075%. (Εάν ο ανωτέρω ασφαλισμένος δεν αναγνώριζε τα έτη 1993-1994 με τις σχετικές διατάξεις, δεν θα έπαιρνε την προσαύξηση για τα έτη αυτά).

Παράδειγμα 4

Μητέρα που έχει ανήλικο τέκνο το έτος 2010, ασφαλισμένη στον πρώην ΤΕΒΕ-ΟΑΕΕ από το 1992 έως το 31.12.2016 και από 01.01.2017 έως 31.12.2018 στον ΕΦΚΑ (27 έτη ασφάλισης). Για τη χρονική περίοδο από το 2008 έως 31.12.2016 και από 01.01.2017-31.12.2017 ασφαλίζεται και ως μισθωτή στο πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΕΦΚΑ (9 έτη ασφάλισης). Υποβάλλει αίτημα συνταξιοδότησης το 2019 στον ΕΦΚΑ, έχοντας συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας της.
Η ασφαλισμένη δεν θεμελιώνει αυτοτελές συνταξιοδοτικό δικαίωμα με βάση τις διατάξεις κανενός εκ των δύο πρώην φορέων. Όμως μπορεί να συνυπολογίσει στον χρόνο του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ τον μη παράλληλο χρόνο του πρώην ΤΕΒΕ-ΟΑΕΕ και να συμπληρώνει τις απαιτούμενες 5.500 ημέρες ασφάλισης θεμελιώνοντας συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τις προϋποθέσεις του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ του έτους 2010 ως μητέρα ανηλίκου τέκνου, κάνοντας χρήση των διατάξεων του άρθρου 19 του ν. 4387/2016 περί αρμοδιότητας.
Ο υπολογισμός του ποσού της σύνταξης πραγματοποιείται ως εξής:
*μία εθνική σύνταξη για 27 έτη ασφάλισης (1992-2018)
*μία ανταποδοτική σύνταξη για 27 έτη ασφάλισης (1992-2018) λαμβάνοντας υπόψη τα ποσοστά αναπλήρωσης του άρθρου 8 του ν. 4387/2016 για 27 έτη και το μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών από το 2002-2007 του πρώην ΤΕΒΕ-ΟΑΕΕ, από το 2008 έως 31.12.2016 του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και από 01.01.2017 έως 31.12.2018 των συντάξιμων αποδοχών τόσο της μισθωτής εργασίας όσο και της αυτοαπασχόλησης.
*Προσαύξηση σύνταξης για τον παράλληλο χρόνο ασφάλισης στον πρώην ΟΑΕΕ (2008-2016).