Σάββατο 7 Ιουλίου 2018

Alpha Bank: Κλειδί για την ανάπτυξη η μείωση φόρων

Alpha Bank: Κλειδί για την ανάπτυξη η μείωση φόρων

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
H αλλαγή του μείγματος δημοσιονομικής προσαρμογής είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για την επιτάχυνση της αναπτυξιακής διαδικασίας στη μεταμνημονιακή εποχή σημειώνει σε ανάλυσή της η Alpha Bank. Βασικό συστατικό μιας τέτοιας πολιτικής είναι μια φορολογική μεταρρύθμιση, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει χαμηλότερους συντελεστές, απλοποίηση του φορολογικού συστήματος και διεύρυνση της φορολογικής βάσης μέσω του περιορισμού της φοροδιαφυγής.
Οπως αναφέρεται στην ανάλυση της τράπεζας, η ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος, τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους και ένα αξιόπιστο εποπτικό πλαίσιο που διασφαλίζει τη βιωσιμότητά του σε μεσοχρόνιο ορίζοντα διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο, στο οποίο πρέπει να επανακαθοριστούν οι προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής.
Ο στόχος της ταχύτερης ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας που θα την επαναφέρει σε τροχιά σύγκλισης με τις άλλες χώρες της Ευρωζώνης, τίθεται εκ των πραγμάτων στο επίκεντρο του σχεδιασμού της οικονομικής πολιτικής. Σε αυτήν την προσπάθεια, η δημοσιονομική πολιτική οφείλει να είναι αρωγός στο πλαίσιο του δυνατού.
Το 2017, το υψηλό πρωτογενές πλεόνασμα της γενικής κυβέρνησης, το οποίο υπερέβη τον στόχο κατά 2,45 εκατοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, αποδίδεται στην υψηλή φορολόγηση και στην περικοπή δαπανών, κυρίως του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Παρά τη διατήρηση των ιδιαίτερα υψηλών στόχων για τα πρωτογενή πλεονάσματα, η πιθανότητα υπέρβασής τους και, κατά συνέπεια, δημιουργίας δημοσιονομικού χώρου παραμένει υψηλή. Ο τρόπος αξιοποίησης του δημοσιονομικού χώρου είναι κρίσιμης σημασίας. Η επιλογή της σταδιακής μείωσης των φορολογικών συντελεστών και των ασφαλιστικών εισφορών, αφενός, ενισχύει άμεσα την οικονομική δραστηριότητα και αφετέρου, ενισχύει περαιτέρω την εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Έντυπη

Τι ισχύει για την μεταβίβαση της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας ανηλίκων αναπήρων

Τι ισχύει για την μεταβίβαση της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας ανηλίκων αναπήρων

Τι ισχύει για την μεταβίβαση της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας ανηλίκων αναπήρων
Εγκυκλιο για την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας των ανηλίκων αναπήρων εξέδωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)
Όπως σημειώνει η εγκύκλιος Πιτσιλή το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας των ανηλίκων αναπήρων δύναται να παραχωρείται στο πρόσωπο που ασκεί τη γονική μέριμνα ή έχει την επιτροπεία του ανήλικου αναπήρου.
Η παραχώρηση του δικαιώματος αυτού ισχύει μέχρι και το έτος της ενηλικίωσης του αναπήρου και για ένα μόνο όχημα, έστω και αν το πρόσωπο προς το οποίο παραχωρείται ασκεί τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία σε περισσότερους του ενός ανηλίκους αναπήρους. 

Για την χορήγηση της ως άνω απαλλαγής, απαιτείται απόφαση Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. του ασκούντα τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία, μετά από έλεγχο και των λοιπών προϋποθέσεων για την χορήγησή της, όπως αυτές ορίστηκαν με την αριθμ. πρωτ. Η απόφαση αυτή έχει ισχύ μέχρι και το έτος ενηλικίωσης του αναπήρου.
Λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις της νέας ευνοϊκής ρύθμισης περί μεταβίβασης του δικαιώματος απαλλαγής προς το πρόσωπο που έχει την γονική μέριμνα ή την επιτροπεία του ανήλικου ανάπηρου έως και την ενηλικίωσή του, και στο πλαίσιο ορθής παρακολούθησης και απεικόνισης στο Πληροφοριακό Σύστημα Οχημάτων των ανωτέρω χορηγούμενων απαλλαγών, εφεξής στις αποφάσεις χορήγησης απαλλαγής που εκδίδονται σύμφωνα με τα παραπάνω, περιλαμβάνεται η ένδειξη «Χορηγείται στον/στην …………… για λογαριασμό του ανήλικου αναπήρου ……..., και ισχύει έως και το έτος …… (έτος ενηλικίωσής του αναπήρου)». Επιπλέον για τους ίδιους λόγους κρίνεται σκόπιμο στις περιπτώσεις αυτές να χορηγείται ΑΦΜ στο όνομα του ανηλίκου αναπήρου, κατά τη χορήγηση της σχετικής απαλλαγής, ώστε να είναι εφικτή σε κάθε περίπτωση η συσχέτιση στο Πληροφοριακό Σύστημα Οχημάτων των προσώπων που συνδέονται με τις κατά τα ανωτέρω χορηγούμενες απαλλαγές από τέλη κυκλοφορίας. 

Η απαλλαγή αφορά στα επόμενα έτη από την έκδοσή της, και το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που το δικαίωμα της απαλλαγής παραχωρείται στο πρόσωπο που ασκεί την γονική μέριμνα ή την επιτροπεία του ανήλικου ανάπηρου προσώπου. Εξαίρεση από τον παραπάνω κανόνα αποτελούν τα νέα οχήματα τα οποία θα λαμβάνουν την απαλλαγή και για το πρώτο έτος κατά το οποίο ταξινομούνται, και μάλιστα ανεξάρτητα εάν γίνει χρήση του δικαιώματος απαλλαγής από τέλη ταξινόμησης ή όχι. 

Επιπλέον σημειώνεται ότι η παραχώρηση του εν λόγω δικαιώματος απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας στο πρόσωπο που ασκεί γονική μέριμνα ή επιτροπεία του δικαιούχου ανήλικου αναπήρου, αφορά τόσο τα ΕΙΧ αυτοκίνητα οχήματα τα οποία ταξινομήθηκαν / ταξινομούνται ως αναπηρικά (δηλαδή με απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης κατά την εισαγωγή) όσο και τα λοιπά ΕΙΧ αυτοκίνητα οχήματα τα οποία ταξινομήθηκαν / ταξινομούνται χωρίς απαλλαγή από τέλη ταξινόμησης, αλλά στη συνέχεια προκύπτει ως επιγενόμενος ο λόγος που καθιστά αιτιολογημένο το αίτημα της χορήγησης απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας λόγω αναπηρίας. 

Περαιτέρω, κατά το έτος της ενηλικίωσης, πρέπει το όχημα να περιέρχεται στην πλήρη κυριότητα του αναπήρου και στη συνέχεια να εκδίδεται εκ νέου απόφαση του Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος του δικαιούχου αναπήρου, προσκομίζοντας την προηγούμενη απόφαση απαλλαγής η οποία είχε χορηγηθεί στον ασκούντα την γονική μέριμνα ή την επιτροπεία εφόσον είναι ακόμα σε ισχύ. Αυτονόητο είναι ότι στην περίπτωση που νομίμως είχε εκδοθεί απόφαση Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. στα παραπάνω πρόσωπα, η οποία είναι σε ισχύ κατά το έτος ενηλικίωσης του αναπήρου, δεν απαιτείται εκ νέου έλεγχος των δικαιολογητικών χορήγησηςαπαλλαγής και η νέα απόφαση που εκδίδεται στο όνομα του αναπήρου, αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης. 

Σε περίπτωση θανάτου ατόμου στο οποίο έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας για λογαριασμό ανήλικου αναπήρου, δύναται να παραχωρείται εκ νέου το δικαίωμα απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας στο πρόσωπο που ορίζεται επίτροπος ή στο έτερο πρόσωπο που δύναται να ασκεί τη γονική μέριμνα και έως την ενηλικίωση του αναπήρου. 
Αυτονόητο είναι ότι στην περίπτωση αυτή, που νομίμως είχε εκδοθεί απόφαση Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. η οποία είναι σε ισχύ, δεν απαιτείται εκ νέου έλεγχος των δικαιολογητικών χορήγησης απαλλαγής και η νέα απόφαση που εκδίδεται στο πρόσωπο του επιτρόπου ή του έτερου προσώπου που ασκεί τη γονική μέριμνα, αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης. 

Τέλος σε περίπτωση θανάτου ανήλικου αναπήρου, για λογαριασμό του οποίου είχε χορηγηθεί στα ως άνω πρόσωπα απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, τα τέλη κυκλοφορίας οφείλονται από το 
επόμενο ημερολογιακό έτος εκείνου του θανάτου του αναπήρου. 

Η ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων είναι η 16/5/2018

Πότε θα γίνει η καταβολή της τρίτης δόσης του επιδόματος παιδιού

Πότε θα γίνει η καταβολή της τρίτης δόσης του επιδόματος παιδιού

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την τρίτη δόση του επιδόματος παιδιού. Συγκεκριμένα, η καταβολή της δόσης που αφορά στους μήνες Μάιο και Ιούνιο θα πραγματοποιηθεί στις 25 - 27 Ιουλίου. Πρόκειται για τους δικαιούχους που θα έχουν εκκαθαρισμένη φορολογική δήλωση και θα έχουν υποβάλει αίτηση Α21 μέχρι τις 20 Ιουλίου.
Θα ακολουθήσουν, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και οι καταβολές των επόμενων διμηνιαίων δόσεων.
Σημειώνεται ότι η β' δόση του επιδόματος έχει ήδη πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων και αφορούσε στο δίμηνο Μαρτίου- Απριλίου. Συμπεριέλαβε όλες τις τυχόν αναδρομικές οφειλές από την αρχή του έτους για το νέο επίδομα παιδιού.
Πηγή: enikonomia.gr

ΙΝΕ - ΓΣΕΕ - Απασχόληση και επαγγέλματα τον νέο αιώνα στην Ελλάδα

ΙΝΕ - ΓΣΕΕ - Απασχόληση και επαγγέλματα τον νέο αιώνα στην Ελλάδα




Η μελέτη παρακολουθεί τις εξελίξεις των επαγγελμάτων τον νέο αιώνα στην Ελλάδα (2000-2016), σε γενικό (μονοψήφιο κωδικό) και αναλυτικό (διψήφιο και τριψήφιο κωδικό) επίπεδο, εστιάζοντας τόσο στις μεταβολές των βασικών τους χαρακτηριστικών όσο και στα αίτια που τις προκαλούν. Ειδικότερα, η μελέτη παρακολουθεί την προσφορά, τη ζήτηση και την ανεργία των βασικών επαγγελμάτων, τις σχέσεις τους με τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης και την ανεργία, αναζητώντας το κατά πόσο οι ευέλικτες αυτές μορφές συνέβαλαν στη συγκράτηση ή όχι της ανεργίας και στη διάρθρωσή τους μέσα στους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας. Μέσα από την ανάδειξη και τη διαφοροποίηση του «επαγγελματικού προτύπου» των κλάδων διερευνώνται η  τριτογενοποίηση του δευτερογενούς τομέα και η εκμηχάνιση των υπηρεσιών. Ακολούθως, επιχειρείται η προσέγγιση των επιδράσεων της ζήτησης για αγαθά και υπηρεσίες, της τεχνολογίας και της βελτίωσης του εκπαιδευτικού επιπέδου του ανθρώπινου δυναμικού, καταλήγοντας σε συγκεκριμένες διαπιστώσεις και συμπεράσματα.

Η ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ.

https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/41312/print/printer





https://www.taxheaven.gr

Χρήσιμα Υποδείγματα [ Ισολογισμός – Προσάρτημα – Έκθεση Δ.Σ ] και υποχρεώσεις Δημοσίευσης των «Οικονομικών Καταστάσεων» .

Χρήσιμα Υποδείγματα [ Ισολογισμός – Προσάρτημα – Έκθεση Δ.Σ ] και υποχρεώσεις Δημοσίευσης των «Οικονομικών Καταστάσεων» .




Χρήσιμα Υποδείγματα [ Ισολογισμός – Προσάρτημα – Έκθεση Δ.Σ ] και υποχρεώσεις Δημοσίευσης των «Οικονομικών Καταστάσεων» .

► Σύνταξη Ισολογισμού και Κατάσταση Αποτελεσμάτων
  ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ








  ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ: . ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤ/ΝΟΜΙΚΏΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ


► Προσαρτήματα και Έκθεση Διαχειριστή / Διοικητικού Συμβουλίου [ Υποδείγματα ]
 «Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα» - Υποδείγματα Προσαρτήματος για: α) «Πολύ Μικρές οντότητες», με απλογραφικά βιβλία, β) «Πολύ Μικρές οντότητες», με διπλογραφικά βιβλία και γ) «Μικρές οντότητες» ( άρθρο του Κωνσταντίνου Νιφορόπουλου )
 Τo Προσάρτημα των Ε.Λ.Π.: Περιεχόμενο και πρακτικά παραδείγματα (διάθεση δωρεάν) Παναγιώτης Βρουστούρης - Κωνσταντίνος Καραμάνης.
 Υπόδειγμα Προσαρτήματος Ν4308/2014 - ΣΟΛ Α.Ε.
 Υπόδειγμα Ενοποιημένου Προσαρτήματος Ν. 4308/2014 - ΣΟΛ Α.Ε.
 Έκθεση Διοικητικού Συμβουλίου, Έκθεση Διαχειριστή και Υπόδειγμα, μετά τον ν. 4403/2016 (άρθρο του Κωνσταντίνου Νιφορόπουλου)
 Εμπορική δημοσιότητα των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων [ Κατηγοριοποίηση των επιχειρήσεων – Έκθεση Δ.Σ – Προσάρτημα – κ.λπ ] - Αρ. πρωτ.: 62784/2017 Εμπορική δημοσιότητα των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων που λήγουν την 07/07/2016 και μετά, των σχετικών εκθέσεων (ελέγχου, διαχείρισης Δ.Σ., μη χρηματοοικονομικής κατάστασης, πληρωμών προς κυβερνήσεις) Χρόνος και τρόπος σύγκλισης της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης και της Συνέλευσης των εταίρων


https://www.taxheaven.gr

Ενημέρωση πολιτών για τα ανασφάλιστα οχήματα και επέκταση διορίας στην ΔΗΛΕΔ για την αποστολή αρχείων στις αστυνομικές αρχές.

Ενημέρωση πολιτών για τα ανασφάλιστα οχήματα και επέκταση διορίας στην ΔΗΛΕΔ για την αποστολή αρχείων στις αστυνομικές αρχές.




Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η νέα απόφαση  ΠΟΛ.1129/2018 με την οποία τροποποιείται η  ΠΟΛ.1033/28,1,2016  σχετικά με τον εντοπισμό ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και την επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων, όπως ισχύει.

α. Στο άρθρο 2 της απόφασης Αν. Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1033/2016 προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:

«Οι ως άνω απαραίτητες πληροφορίες παρέχονται μέσω ειδικής εφαρμογής στο διαδικτυακό τόπο www.aade.gr στην επιλογή «Πολίτες/Οχήματα/Ανασφάλιστα Οχήματα». Η είσοδος στην πιο πάνω ηλεκτρονική διεύθυνση είναι υποχρεωτική για τους μη πιστοποιημένους χρήστες του συστήματος TAXISnet».

β. Στο πρώτο εδάφιο του άρθρο 6 της απόφασης Αν. Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1033/2016, αντικαθίσταται η λέξη «διμήνου», με τη λέξη «εξαμήνου».
Το πρώτο εδάφιο διαμορφώνετε ως εξής : 
Σε περίπτωση μη εμφάνισης και μη συμμόρφωσης του ιδιοκτήτη του οχήματος με τα οριζόμενα στην παρούσα, η Δ.ΗΛΕ.Δ. σε εύλογο χρόνο και όχι πέραν εξαμήνου από τη διενέργεια της διασταύρωσης για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων σε συγκεκριμένη ημερομηνία, αποστέλλει τα στοιχεία του, καθώς και του οχήματός του για το όποιο δεν υφίσταται ασφαλιστική κάλυψη στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή, για την σε βάρος του επιβολή των κυρώσεων και ποινών που προβλέπονται στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 5 και του άρθρου 12 του π.δ. 237/1986.




https://www.taxheaven.gr

ΠΟΛ.1129/2018
Τροποποίηση της ΠΟΛ.1033/28.1.2016 (ΦΕΚ Β’ 720) απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την ΠΟΛ 1046/20.03.2018 (ΦΕΚ Β’ 986) απόφαση της Υφυπουργού Οικονομικών, σχετικά με τον εντοπισμό ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και την επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων, όπως ισχύει.

ΠΟΛ 1129/2018

Τροποποίηση της ΠΟΛ.1033/28,1,2016 (ΦΕΚ Β’ 720) απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την ΠΟΛ.1046/20.03.2018 (ΦΕΚ Β’ 986) απόφαση της Υφυπουργού Οικονομικών, σχετικά με τον εντοπισμό ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και την επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων, όπως ισχύει.
ΠΟΛ.1129/5.7.2018
(ΦΕΚ 2679/6.7.2018)

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1) Τις διατάξεις του π.δ. 237/1986 (Α’ 110), όπως ισχύει, και ειδικότερα όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο εικοστό έκτο του ν. 4141/2013 (ΦΕΚ 81 Α’/5.4.2013).
2) Την ΠΟΛ.1163/3.7.2013 (ΦΕΚ Β’ 1675) «Όροι και δι-
αδικασία είσπραξης επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου», όπως ισχύει.
3) Την αριθμ. ΥΠΟΙΚ 0010218 ΕΞ 2016/14.11.2016 (ΦΕΚ Β’3696) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Οικονομικών Αικατερίνη Παπανάτσιου».
4) Την ανάγκη τροποποίησης της ΠΟΛ.1033/28.1.2016 (ΦΕΚ Β’720) απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Εντοπισμός ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την ΠΟΛ.1078/3.6.2017 (ΦΕΚ Β’ 1922/1.6.2017), την ΠΟΛ.1090/26.6.2017 (ΦΕΚ Β’ 2199/28.6.2017), καθώς και την ΠΟΛ.1046/20.3.2018 (ΦΕΚ Β΄ 986/20.3.2018) απόφαση της Υφυπουργού Οικονομικών, προκειμένου να αντιμετωπισθούν θέματα που ανέκυψαν κατά την υλοποίηση της προβλεπόμενης διαδικασίας.
5) Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

1. Τροποποιούμε την απόφαση Αν. Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ 1033/2016 ως ακολούθως:

α. Στο άρθρο 2 της απόφασης Αν. Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1033/2016 προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:

«Οι ως άνω απαραίτητες πληροφορίες παρέχονται μέσω ειδικής εφαρμογής στο διαδικτυακό τόπο www.aade.gr στην επιλογή «Πολίτες/Οχήματα/Ανασφάλιστα Οχήματα». Η είσοδος στην πιο πάνω ηλεκτρονική διεύθυνση είναι υποχρεωτική για τους μη πιστοποιημένους χρήστες του συστήματος TAXISnet».

β. Στο πρώτο εδάφιο του άρθρο 6 της απόφασης Αν. Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1033/2016, αντικαθίσταται η λέξη «διμήνου», με τη λέξη «εξαμήνου».

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 5 Ιουλίου 2018
Η Υφυπουργός
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ

https://www.taxheaven.gr

Όπως τροποποιήθηκε με την ΠΟΛ.1078/2017, την ΠΟΛ.1090/2017 την ΠΟΛ.1046/2018 και την ΠΟΛ.1129/2018

ΠΟΛ.1033/28.1.2016
Εντοπισμός ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων

Αθήνα, 28.1.2016
Αρ. Πρωτ.: ΠΟΛ. 1033

(ΦΕΚ Β' 720/17-03-2016)
 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Α. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ KAI ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Γ.Γ.Δ.Ε.
 - ΤΜΗΜΑΤΑ Α' KAI Β'
Β. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
 - ΤΜΗΜΑ Β'
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ
 - ΤΜΗΜΑ Δ'

 ΠΟΛ 1033/2016
 
Θέμα: «Εντοπισμός ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων»

ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1) Τις διατάξεις του Π.Δ. 237/1986 (Α' 110), όπως ισχύει, και ειδικότερα όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο εικοστό έκτο του ν.4141/2013 (ΦΕΚ 81 Α' / 5.4.2013),

2) Τις διατάξεις του Π.Δ. 111/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (ΦΕΚ 178 Α'), όπως ισχύει,

3) Την αριθμ. Δ6Α 1117082 ΕΞ2013/23.7.2013 (ΦΕΚ Β' 1779) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταφορά αρμοδιοτήτων, προσωπικού και διαθέσιμων πόρων οργανικών μονάδων της Γενικής Διεύθυνσης ΚΕ.Π.Υ.Ο. της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και καθορισμός οργανικών θέσεων προσωπικού αυτής», όπως αυτή έχει τροποποιηθεί με την υπ' αριθμ. Δ6Α 1131977 ΕΞ2013/26.8.2013απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών (Β' 2191),

4) Την ΠΟΛ.1163/3.7.2013 «Όροι και διαδικασία είσπραξης - επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου», όπως ισχύει,

5) Την υπ' αριθμ. Υ14/3.10.2015 (ΦΕΚ Β' 2144) Απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη»,

6) Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γ.Γ.Δ.Ε. (εφεξής Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανθρώπινου Δυναμικού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) ορίζεται ως η αρμόδια υπηρεσία με επιμέλεια της οποίας πραγματοποιείται ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και επιδιώκεται η συμμόρφωση των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής των διοικητικών κυρώσεων και ποινών της παραγράφου 4 του άρθρου 5 και των ποινικών κυρώσεων του άρθρου 12 του Π.Δ. 237/1986, από τις Αστυνομικές Αρχές.

Άρθρο 1
Διασταύρωση αρχείων


Η Δ.ΗΛΕ.Δ. για το σκοπό αυτό αναλαμβάνει την επεξεργασία, τη ζεύξη και τη διασταύρωση των αρχείων που τηρούνται ηλεκτρονικά στις κατά λόγο αρμοδιότητας βάσεις δεδομένων των παρακάτω υπηρεσιών:

α) του αρχείου της Γ.Γ.Δ.Ε. όπως αυτό ενημερώνεται με τις μεταβολές και τις νέες άδειες κυκλοφορίας που εκδίδονται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων καθώς και με τις μεταβολές (όπως ακινησίες) των κατά τόπους Δ.Ο.Υ.,

β) του αρχείου του Κέντρου Πληροφοριών που προβλέπεται στο άρθρο 27β του Π.Δ. 237/1986 (ΦΕΚ Α' 110) όπως ισχύει, και σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3867/2010 (ΦΕΚ Α' 128) αποτελεί υπηρεσιακή μονάδα του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων (εφεξής Κέντρο Πληροφοριών), για τα αυτοκίνητα οχήματα που είναι ασφαλισμένα,

γ) των αρχείων οποιασδήποτε άλλης δημόσιας υπηρεσίας ή Υπουργείου που νομιμοποιείται σύμφωνα με την νομοθεσία να εκδίδει άδεια κυκλοφορίας οχημάτων, στα οποία τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των οχημάτων αυτών.

Το Κέντρο Πληροφοριών και οι δημόσιες υπηρεσίες ή Υπουργεία υποχρεούνται να θέτουν, σε διαρκή βάση, στη διάθεση της Δ.ΗΛΕ.Δ. τα παραπάνω αρχεία και στοιχεία τους, όταν αυτό απαιτηθεί, προκειμένου να διενεργείται, με ηλεκτρονικό τρόπο, ο έλεγχος και εντοπισμός των αυτοκίνητων οχημάτων για τα οποία δεν υφίσταται η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη (εντοπισμός ανασφάλιστων οχημάτων).
 
Άρθρο 2
Διαδικασία εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων


Το Κέντρο Πληροφοριών, αποστέλλει αρχείο ασφαλισμένων οχημάτων, μετά από αίτημα της Δ.ΗΛΕ.Δ., για συγκεκριμένη ημερομηνία.
 
Η Δ.ΗΛΕ.Δ. με βάση τα διαθέσιμα και τηρούμενα στη Α.Α.Δ.Ε. ηλεκτρονικά αρχεία και το αρχείο του Κέντρου Πληροφοριών, εντοπίζει με διασταύρωση τα οχήματα που ήταν σε κυκλοφορία την εν λόγω ημερομηνία, παράγει αρχείο τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων και δημιουργεί ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου κατά τα οριζόμενα στο π.δ. 237/1986 (ΦΕΚ Α' 331/1976), όπως ισχύει, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 2 της Α.Υ.Ο. με αριθμό ΠΟΛ.1163/3.7.2013, όπως ισχύει.  

Ηλεκτρονικό παράβολο δημιουργείται για κάθε ιδιοκτήτη / συνιδιοκτήτη τυχόν ανασφάλιστου οχήματος. Υποχρέωση πληρωμής υφίσταται μόνο για ένα ηλεκτρονικό παράβολο για κάθε όχημα. Τυχόν αχρεώστητη καταβολή δύναται να επιστραφεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 της Α.Υ.Ο. με αριθμό ΠΟΛ.1163/3.7.2013, όπως ισχύει

Η Δ.ΗΛΕ.Δ. αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στους ιδιοκτήτες των τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, είτε στην ηλεκτρονική θυρίδα μηνυμάτων TaxisNet, είτε στην τελευταία δηλωθείσα από αυτούς, στη φορολογική διοίκηση, ταχυδρομική διεύθυνση, με την οποία τους ειδοποιεί ότι σε συγκεκριμένη ημερομηνία (ημερομηνία διασταύρωσης) εντοπίσθηκε το όχημά τους ανασφάλιστο και για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν κατά περίπτωση.
Οι ως άνω απαραίτητες πληροφορίες παρέχονται μέσω ειδικής εφαρμογής στο διαδικτυακό τόπο www.aade.gr στην επιλογή «Πολίτες/Οχήματα/Ανασφάλιστα Οχήματα». Η είσοδος στην πιο πάνω ηλεκτρονική διεύθυνση είναι υποχρεωτική για τους μη πιστοποιημένους χρήστες του συστήματος TAXISnet  

Άρθρο 3
Ενέργειες ιδιοκτήτη οχήματος


Ο ιδιοκτήτης οχήματος, ο οποίος λαμβάνει ειδοποιητήρια επιστολή, προβαίνει στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος, αφού προηγούμενα πληρώσει το ηλεκτρονικό παράβολο.

Το ηλεκτρονικό παράβολο οφείλεται σε κάθε περίπτωση σύναψης ασφαλιστηρίου συμβολαίου μετά την ημερομηνία διασταύρωσης, ακόμα και αν το συμβόλαιο έχει συναφθεί πριν την ενημέρωση του ιδιοκτήτη του οχήματος.

Ο ιδιοκτήτης που δεν υποχρεούται να προβεί σε ασφάλιση του οχήματός του για οποιοδήποτε νόμιμο λόγο, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση ασφάλισης του οχήματός του, πριν την ημερομηνία διασταύρωσης ή υπάρχει σύμφωνα με το νόμο απαλλαγή υποχρέωσης από την ασφάλισή του ή μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του ή έχει διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία κυκλοφορίας του, απευθύνεται στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες (Ασφαλιστική Επιχείρηση, Δ.Ο.Υ., Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ενημέρωση των δεδομένων τους ώστε το όχημα να εξαιρεθεί από το αρχείο των ανασφάλιστων. Στις ανωτέρω περιπτώσεις δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου.

Δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, ακόμα και αν το όχημα έχει περιληφθεί στο αρχείο των ανασφάλιστων οχημάτων:
α) στην περίπτωση που έχουν επιβληθεί οι κυρώσεις που προβλέπονται στις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του π.δ. 237/1986 και οι ποινές που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 12 του ίδιου π.δ. και
β) από τον αγοραστή, σε περίπτωση μεταβίβασης οχήματος μετά την ημερομηνία διασταύρωσης.

γ) από τον αγοραστή, αν απέκτησε όχημα έως την ημερομηνία της εκάστοτε διασταύρωσης και από τη μεταβίβασή του σε αυτόν έως τη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου δεν παρήλθε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των επτά εργασίμων ημερών

δ) από τον κληρονόμο ή τους κληρονόμους, αν ο θανών ιδιοκτήτης του οχήματος απεβίωσε μέσα σε χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών που προηγείται της εκάστοτε διασταύρωσης και είχε την πλήρη και αποκλειστική κυριότητα επ' αυτού
Τυχόν αχρεώστητη καταβολή δύναται να επιστραφεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 της ΑΥΟ με αριθμό ΠΟΛ.1163/3.7.2013, όπως ισχύει.

Άρθρο 4
Ενέργειες ασφαλιστικής επιχείρησης οχήματος


Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, μέσω υπηρεσιών (web service) που παρέχονται από τη Δ.ΗΛΕ.Δ., προβαίνουν:

1. Σε έλεγχο, κατά την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εάν το όχημα που πρόκειται να ασφαλιστεί έχει εντοπισθεί ως ανασφάλιστο από την ανωτέρω διαδικασία και αν έχει πληρωθεί το ηλεκτρονικό παράβολο του άρθρου 2 της παρούσας.

Ειδικότερα, κατά τη διενέργεια του ελέγχου διαπιστώνεται αν είναι σωστή η σχέση αριθμού κυκλοφορίας και Α.Φ.Μ. ιδιοκτήτη προς αποφυγή λαθών κατά τη σύνταξη των συμβολαίων και αν απαιτείται πληρωμή ηλεκτρονικού παραβόλου για την έκδοση του συμβολαίου, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 2 της παρούσας.

2. Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ., μετά την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, σχετικά με τα στοιχεία αυτού, καθώς και σχετικά με τον αριθμό του παραβόλου που χρησιμοποιήθηκε.
Η διαδικασία δέσμευσης του ηλεκτρονικού παραβόλου διενεργείται από τη Δ.ΗΛΕ.Δ., σε πραγματικό χρόνο κατά παρέκκλιση του άρθρου 4 της Α.Υ.Ο. με αριθμό ΠΟΛ.1163/3.7.2013, όπως ισχύει.

3. Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ. σχετικά με τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων που λόγω ευθύνης τους περιελήφθησαν στη λίστα των τυχόν ανασφάλιστων ενώ δεν θα έπρεπε.

Σε περίπτωση αποδεδειγμένης τεχνικής αδυναμίας εκτέλεσης των (1) και (2) ενεργειών, η ασφαλιστική επιχείρηση δύναται να προβεί στην έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, με την προϋπόθεση: να διενεργήσει τον σχετικό έλεγχο και να ενημερώσει τη Δ.ΗΛΕ.Δ. αμέσως μετά την αποκατάσταση της επικοινωνίας των ηλεκτρονικών συστημάτων και να ενημερώσει τον πολίτη ότι η σύναψη του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, δεν τον απαλλάσσει από την υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου που τυχόν έχει δημιουργηθεί και εκκρεμεί η πληρωμή του.

Άρθρο 5
Έλεγχος συμμόρφωσης


Η Δ.ΗΛΕ.Δ. σε τακτά διαστήματα, δύναται να ανταλλάσσει ή να αναζητά στοιχεία από το Ελληνικό Κέντρο Πληροφοριών, είτε μαζικά με τη μορφή αρχείου είτε μέσω υπηρεσίας (web-service) σχετικά με την κατάσταση οχημάτων και να λαμβάνει ενδεικτικά και κατ’ ελάχιστον τις παρακάτω κατά περίπτωση πληροφορίες:
Α. Σε περίπτωση ασφάλισης του οχήματος:
-την ημερομηνία έναρξης της ασφάλισης,
-την ασφαλιστική επιχείρηση,
-το μοναδικό αριθμό του ηλεκτρονικού παραβόλου που ταυτίζεται με τον αριθμό της ειδοποίησης, εφόσον ήταν απαιτητό.

Β. Σε περίπτωση μη ορθού χαρακτηρισμού ως ανασφάλιστο:
την αιτία μη ορθής εικόνας (όπως μη αποστολή του οχήματος από την ασφαλιστική επιχείρηση στο Κέντρο Πληροφοριών), τα στοιχεία του ασφαλιστηρίου σε περίπτωση που υφίσταται.

Γ. Σε περίπτωση ασφάλισης του οχήματος χωρίς έλεγχο, λόγω τεχνικής αδυναμίας επικοινωνίας των συστημάτων, για το αν το όχημα είχε εντοπιστεί ως ανασφάλιστο κατά τα προαναφερθέντα:
-στοιχεία αποτυχημένων κλήσεων (ημερομηνία, ώρα)
-αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος
-Α.Φ.Μ. ιδιοκτήτη στο όνομα του οποίου συνάφθηκε το συμβόλαιο τα στοιχεία του ασφαλιστηρίου.

 Άρθρο 6
 Περιπτώσεις μη συμμόρφωσης

 
Σε περίπτωση μη εμφάνισης και μη συμμόρφωσης του ιδιοκτήτη του οχήματος με τα οριζόμενα στην παρούσα, η Δ.ΗΛΕ.Δ. σε εύλογο χρόνο και όχι πέραν εξαμήνου από τη διενέργεια της διασταύρωσης για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων σε συγκεκριμένη ημερομηνία, αποστέλλει τα στοιχεία του, καθώς και του οχήματός του για το όποιο δεν υφίσταται ασφαλιστική κάλυψη στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή, για την σε βάρος του επιβολή των κυρώσεων και ποινών που προβλέπονται στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 5 και του άρθρου 12 του π.δ. 237/1986.

Επίσης στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή αποστέλλονται τα στοιχεία των ιδιοκτητών και των οχημάτων τους, για τα οποία συντάχθηκαν ασφαλιστήρια συμβόλαια μετά την ημερομηνία διασταύρωσης χωρίς την πληρωμή του ηλεκτρονικού παραβόλου, για οποιαδήποτε αιτία, προκειμένου να επιβληθούν οι προαναφερθείσες κυρώσεις.
Δεν αποστέλλονται στην Αστυνομική Αρχή τα στοιχεία ιδιοκτητών οι οποίοι, μετά την ημερομηνία διασταύρωσης, μεταβίβασαν ή διέγραψαν οριστικά από την κυκλοφορία τα οχήματά τους που εντοπίστηκαν ως τυχόν ανασφάλιστα.

Σε περίπτωση επιβολής του χρηματικού προστίμου που προβλέπεται στο εδάφιο β της παρ. 4 του άρθρου 5 του π.δ. 237/1986, όπως ισχύει, μετά από διαπιστωθείσα παράβαση Αστυνομικής Αρχής κατά την κυκλοφορία ανασφάλιστου οχήματος, δεν απαιτείται κατά την ασφάλιση του οχήματος αυτού και η πληρωμή του προβλεπόμενου παραβόλου.
 
Άρθρο 7
Χρόνος διασταύρωσης-Λήξη διαδικασίας


Η διαδικασία του άρθρου 1 της παρούσας διενεργείται τουλάχιστον 2 φορές ετησίως. Μετά τη νέα διασταύρωση δημιουργούνται ηλεκτρονικά παράβολα εκ νέου.

Τυχόν μη πληρωμένα ηλεκτρονικά παράβολα που έχουν εκδοθεί από την προηγούμενη διασταύρωση παύουν να ισχύουν.
Οι διατάξεις της παρούσας ισχύουν για διασταυρώσεις που πραγματοποιούνται από την 14.7.2017 και εφεξής. Τυχόν εκδοθέντα παράβολα ακυρώνονται.
 
Άρθρο 8


Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Ακριβές Αντίγραφο

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΤΡΥΦΩΝΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ


https://www.taxheaven.gr

Εργασία σε καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος (καφετέριες, εστιατόρια, μπαρ κλπ) ΑΔΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΥΓΕΙΑΣ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ)

Εργασία σε καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος (καφετέριες, εστιατόρια, μπαρ κλπ
ΑΔΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΥΓΕΙΑΣ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ)
Για την άδεια εργασίας σε καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να προσκομίσουν τα εξής δικαιολογητικά.
ΑΠιστοποιητικό Υγείας:
Όσοι απασχολούνται ή επιθυμούν να απασχοληθούν σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος ή και έχουν άμεση ή έμμεση επαφή με τα τρόφιμα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με πιστοποιητικό υγείας.
Στο πιστοποιητικό θα βεβαιώνεται ότι ο κάτοχός του υποβλήθηκε σε ιατρικές εξετάσεις και δεν βρέθηκε να πάσχει από μεταδοτικό ή άλλο νόσημα μη συμβατό με την απασχόλησή του.
Για την απόκτηση του πιστοποιητικού υγείας οι ερ­γαζόμενοι σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, εκτός από τη ιατρική κλινική εξέταση η οποία θα γίνεται από Κρατικό ή Ιδιώτη Ιατρό θα υποβάλλονται υποχρε­ωτικά όλοι σε ακτινογραφία θώρακος.
Το Πιστοποιητικό Υγείας υγειονομικού ενδιαφέροντος εφόσον εκδίδεται από ιατρούς των Μονάδων Υγείας του ΕΟΠΥΥ, θα φέρει εκτός από τη σφραγίδα του ιατρού και τη σφραγίδα του φορέα.
Οι χειριστές τροφίμων επιπλέον θα υποβάλλονται σε καλλιέργεια και παρασιτολογική κοπράνων.
Το Πιστοποιητικό υγείας ισχύει για πέντε χρόνια από την έκδοσή του και ανανεώνεται μετά τη λήξη του επαναλαμβάνοντας όλες τις εξετάσεις (Ιατρική κλινική εξέταση κ.λπ.).
Τα Πιστοποιητικά υγείας του προσωπικού θα φυλάσ­σονται στις Επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος και θα επιδεικνύονται όταν ζητούνται, στα αρμόδια όρ­γανα υγειονομικού ελέγχου.
Απαιτείται υψηλός βαθμός ατομικής καθαρι­ότητας από κάθε πρόσωπο που εργάζεται σε χώρους όπου γίνονται εργασίες με τρόφιμα, το οποίο πρέπει να φορά κατάλληλο, καθαρό και, όταν είναι αναγκαίο, προστατευτικό ρουχισμό.
Τα ατομικά βιβλιάρια υγείας τα οποία έχουν ήδη εκ­δοθεί ισχύουν έως την ημερομηνία λήξης τους.
ΒΆδεια Εργασίας
Εκδίδεται από το οικείο σας Αστυνομικό Τμήμα.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Θα παραστείτε αυτοπροσώπως (ή σε περίπτωση που παραστεί τρίτος απαραίτητο είναι να έχει εξουσιοδοτηθεί) στην υπηρεσία με τα κάτωθι δικαιολογητικά:
α. Αίτηση εκδόσεως άδειας εργασίας σε καταστήματα Π.Δ. 180/1979 (Α 46).
β. Ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο, μεσω TaxisNet) για έκδοση ή ανανέωση άδειας εργασίας από ΕΛΑΣ αξίας 2,93 ευρώ, μαζι με την εξόφληση από την τράπεζα.
Υπηρεσία e-Παράβολο (χωρίς κωδικούς taxis)
Φορέας Δημοσίου: Δημόσιας Τάξης ΠτΠ /Ελληνική Αστυνομία
Κατηγορίες Παραβόλου: Άδειες (Ένσημο ΕΛΑΣ)
Τύπος Παραβόλου: [6193] Άδεια ή Ανανέωση Άδειας (Έκδοση απο ΕΛΑΣ)
Μεταβλητό ποσό: 2,93 €
γ. Πέντε πρόσφατες έγχρωμες (5) φωτογραφίες.
δ. Υπεύθυνη δήλωση Ν.1599/86 (περί μονίμου κατοικίας).
ε. Φωτοαντίγραφο βιβλιαρίου υγείας (αν υπάρχει).
στ. Φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής – πράσινη κάρτα ή οποιοδήποτε έγγραφο νόμιμης παραμονής και εργασίας, προκειμένου για αλλοδαπούς.
ζΑντίγραφο Ποινικού Μητρώου «δικαστικής χρήσης» (Αναζητείται Υπηρεσιακώς), του οποίου η ημερομηνία έκδοσης δεν απέχει πέραν του 3μήνου από την ημερομηνία υποβολής του.
Επίσης θα χρειαστεί το πιστοποιητικό Υγείας απο τον ιατρό όπως και η αστυνομική σας ταυτότητα.
ΙΣΧΥΣ:
Η άδεια εργασίας προκειμένου για ημεδαπούς ισχύει για όλη την επικράτεια χωρίς χρονικό περιορισμό.
Η άδεια εργασίας προκειμένου για αλλοδαπούς ισχύει για συγκεκριμένο εργοδότη και για όσο χρόνο ισχύει η άδεια παραμονής τους στη χώρα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες δέχονται για τους αλλοδαπούς με την αίτηση για άδεια εργασία και φωτοαντίγραφο της αίτησης που υποβάλλουν για το ποινικό μητρώο, εκδίδουν την άδεια εργασίας και σε περίπτωση που το ποινικό μητρώο που θα εκδοθεί μεταγενέστερα δεν είναι καθαρό, την ανακαλούν.
Το Πιστοποιητικό υγείας ισχύει για πέντε χρόνια από την έκδοσή του και ανανεώνεται μετά τη λήξη τουεπαναλαμβάνοντας όλες τις εξετάσεις (Ιατρική κλινική εξέταση κ.λπ.)
Πιστοποιητικό Υγείας εργαζομένων σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος
Αθήνα, 18/9/2012
Αρ. Πρωτ.:39496
ΘΕΜΑ: «Πιστοποιητικό Υγείας εργαζομένων σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος»
Κατόπιν πολλών ερωτημάτων από Υπηρεσίες μας, σχετικά με τις εξετάσεις στις οποίες πρέπει να υποβάλλονται οι ασφαλισμένοι μας, που υποχρεούνται να διαθέτουν Πιστοποιητικό Υγείας, προκειμένου να ασκήσουν το επάγγελμα του χειριστή τροφίμων ή ποτών σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα :
Η Υγειονομική Διάταξη 8405/92 (ΦΕΚ 665/τ.Β΄/29.10.1992) αντικαταστήθηκε από την υπ΄ αριθ. πρωτ. Υ1γ/Γ.Π./οικ.35797 (ΦΕΚ 1199/τευχ. Β/11.4.2012) Υ.Δ.
Η νέα Υγειονομική Διάταξη αναφέρει ότι όσοι ασχολούνται σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με πιστοποιητικό υγείας.
Ειδικές Διατάξεις που προβλέπονται για ειδικές περιπτώσεις εργαζομένων π.χ. η χρονική διάρκεια του πιστοποιητικού υγείας κ.τ.λ. δεν τροποποιούνται.
Το πιστοποιητικό υγείας εκδίδεται από ιατρό Δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα, της επιλογής του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με το υπόδειγμα της Εγκυκλίου του Υπουργείου Υγείας (επισυνάπτεται). Πέραν της κλινικής εξέτασης οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλλονται και στον ακόλουθο εργαστηριακό έλεγχο :
1. Ακτινογραφία θώρακος,
2. Καλλιέργεια κοπράνων ως προς (salmonella)
3. Παρασιτολογική κοπράνων.
Το Πιστοποιητικό Υγείας υγειονομικού ενδιαφέροντος εφόσον εκδίδεται από ιατρούς των Μονάδων Υγείας του ΕΟΠΥΥ, θα φέρει εκτός από τη σφραγίδα του ιατρού και τη σφραγίδα του φορέα.
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΙΓΡΑΦΟ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Νικόλαος Καρβουνάς
Αριθμ. Υ1γ/ΓΠ/οίκ 35797 (ΦΕΚ Β 1199 11.4.2012)
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Άρθρο 1 – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΥΓΕΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΑΤΟΜΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ
Αντικαθιστούμε την Υ.Δ. 8405/92 (ΦΕΚ 665/τ.Β/29.10.1992) «Αντικατάσταση του άρθρου 14 της Α1β8577/83 Υ.Δ.» ως εξής:
Όσοι απασχολούνται ή επιθυμούν να απασχοληθούν σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος ή και έχουν άμεση ή έμμεση επαφή με τα τρόφιμα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με πιστοποιητικό υγείας.
Στο πιστοποιητικό θα βεβαιώνεται ότι ο κάτοχος του υποβλήθηκε σε ιατρικές εξετάσεις και δεν βρέθηκε να πάσχει από μεταδοτικό ή άλλο νόσημα μη συμβατό με την απασχόληση του.
Για την απόκτηση του πιστοποιητικού υγείας οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, εκτός από τη ιατρική κλινική εξέταση η οποία θα γίνεται από Κρατικό ή Ιδιώτη Ιατρό θα υποβάλλονται υποχρεωτικά όλοι σε ακτινογραφία θώρακος.
Οι χειριστές τροφίμων επιπλέον θα υποβάλλονται σε καλλιέργεια και παρασιτολογική κοπράνων.
Το Πιστοποιητικό υγείας ισχύει για πέντε χρόνια από την έκδοση του και ανανεώνεται μετά τη λήξη του επαναλαμβάνοντας όλες τις εξετάσεις (Ιατρική κλινική εξέταση κλπ.).
Σε ειδικές περιπτώσεις, που η σχετική εργατική Νομοθεσία προβλέπει την ενσωμάτωση του βιβλιαρίου εργασίας και υγείας των απασχολουμένων σε ορισμένες κατηγορίες επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος (π.χ. των απασχολουμένων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις), οι κάτοχοι των βιβλιαρίων τούτων οφείλουν να υποβάλλονται στις απαραίτητες ιατρικές (κλινικές και εργαστηριακές) εξετάσεις σύμφωνα με τα ανωτέρω.
Τα Πιστοποιητικά υγείας του προσωπικού θα φυλάσσονται στις Επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος και θα επιδεικνύονται όταν ζητούνται, στα αρμόδια όργανα υγειονομικού ελέγχου.
Απαγορεύεται ο χειρισμός των τροφίμων και η με οποιαδήποτε ιδιότητα είσοδος σε χώρους εργασίας με τρόφιμα οποιουδήποτε προσώπου πάσχει από νόσημα ή είναι φορέας νοσήματος που μεταδίδεται διά των τροφών ή προσώπου με μολυσμένα τραύματα ή πάσχοντος από δερματική μόλυνση, έλκη, διάρροια, βήχα, καταρροή με πυρετό ή ίκτερο εάν υφίσταται κίνδυνος άμεσης ή έμμεσης μόλυνσης του τροφίμου.
Κάθε πρόσωπο απασχολούμενο σε επιχείρηση τροφίμων ή ποτών το οποίο έχει προσβληθεί και ενδέχεται να έλθει σε επαφή με τρόφιμα, πρέπει να αναφέρει αμέσως την ασθένεια ή τα συμπτώματα, και ει δυνατόν τα αίτια τους, στον υπεύθυνο της επιχείρησης.
Η υγεία των άμεσων χειριστών τροφίμων που εισέρχονται στους χώρους επεξεργασίας και συσκευασίας και χειρίζονται τρόφιμα ή επιβλέπουν τους χειριστές είναι ευθύνη της επιχείρησης. Για το σκοπό αυτό η επιχείρηση πρέπει να αποδεικνύει με εσωτερικές διαδικασίες ότι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν τις απαιτήσεις και ότι η επιχείρηση προβαίνει σε επαρκείς ελέγχους.
Τέλος απαιτείται υψηλός βαθμός ατομικής καθαριότητας από κάθε πρόσωπο που εργάζεται σε χώρους όπου γίνονται εργασίες με τρόφιμα, το οποίο πρέπει να φορά κατάλληλο, καθαρό και, όταν είναι αναγκαίο, προστατευτικό ρουχισμό.
Άρθρο 2
Τα ατομικά βιβλιάρια υγείας τα οποία έχουν ήδη εκδοθεί ισχύουν έως την ημερομηνία λήξης τους.
Η παρούσα ισχύει από την Δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 4 Απριλίου 2012
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ
Διατάξεις
1.  Α.Ν. 2520/40 (ΦΕΚ 273/τ.Α/4-9-1940) «περί Υγειονομικών Διατάξεων».
2.  Π.Δ. 95/2000 (ΦΕΚ 76/τ.Α/10-3-2000) «περί Οργανισμού του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας».
3.  Ν.3861/2010 (ΦΕΚ 112/τ.Α/2010) Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοι-κητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια και Λοιπές Διατάξεις».
4.  Υγειονομική Διάταξη Α1β/8577/83 (ΦΕΚ 526/τ.Β/ 24-9-83) με θέμα «Υγειονομικός Έλεγχος, γενικοί όροι ιδρύσεως και λειτουργίας των καταστημάτων και εργαστηρίων τροφίμων ή/και ποτών και ειδικοί όροι ιδρύσεως και λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων ή/και ποτών» όπως έχει τροποποιηθεί έως σήμερα.
5.  Υ.Δ 8405/92 (ΦΕΚ 665/τ.Β/29-10-1992) «Αντικατάσταση του άρθρου 14 της Α1β8577/83 Υ.Δ.».
6.  Ε.Κ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της Ευρώπης 852/2004.
7.  Ν. 1568/1985 «Υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων» (ΦΕΚ 177/τ.Α/1985) όπως έχει τροποποιηθεί.
8.  Ν. 3991/2011 «Αναθεωρημένος Διεθνής Υγειονομικός Κανονισμός του Π.Ο.Υ.» (ΦΕΚ 162/ τ.Α/2011).
9. Τα σχετικά έγγραφα των Περιφερειακών Υγειονομικών Υπηρεσιών και Επαγγελματικών Οργανώσεων στα οποία διατυπώνονται προτάσεις για την τροποποίηση της Α1β/8577/83 Υγειονομικής Διατάξεως.
10. Η υπ αριθμ. ΔΥ1δ/8866/3-3-2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας του ΥΥΚΑ με θέμα «Ανασυγκρότηση Ομάδας Εργασίας για την συμπλήρωση της νομοθεσίας που σχετίζεται με τα ατομικά βιβλιάρια των εργαζομένων σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος».