Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015

ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ Reuters: Αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα για την ελληνική οικονομία μέσα στο 2015

ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ

Reuters: Αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα για την ελληνική οικονομία μέσα στο 2015

Reuters: Αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα για την ελληνική οικονομία μέσα στο 2015

Εκτενές αφιέρωμα στους επόμενους μήνες για την ελληνική οικονομία, δημοσιεύει το πρακτορείο Reuters. Από την περασμένη Παρασκευή ξεκίνησε επίσημα η διαπραγμάτευση για τη χορήγηση ενός τρίτου προγράμματος βοήθειας στην Ελλάδα από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ), ύψους 86 δισ. ευρώ για μία τριετία.
Ο Πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, δήλωσε ότι οι διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία θα χρειαστούν τέσσερις εβδομάδες, αν και αναγνώρισε ότι μπορεί κάποιοι να τον πουν "αισιόδοξο". Η Ελλάδα έλαβε, επίσης την Παρασκευή, χρηματοδότηση - γέφυρα ύψους 7,16 δισ. ευρώ, με διάρκεια τριών μηνών, για να καλύψει τις υποχρεώσεις της έως ότου υπάρξει συμφωνία για το νέο πρόγραμμα.
Τα χρήματα αυτά αρκούν για τον Ιούλιο, αλλά δεν καλύπτουν τις λήξεις χρέους τον Αύγουστο, ιδίως τα 3,4 δισ. ευρώ που πρέπει να πληρωθούν στις 20 Αυγούστου στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Η κυβερνητική εκπρόσωπος, Όλγα Γεροβασίλη, δήλωσε χθες ότι η 20η Αυγούστου είναι η καταληκτική ημερομηνία όσον αφορά την συμφωνία για το νέο πρόγραμμα. Εάν υποτεθεί ότι μία σειρά νέων μεταρρυθμίσεων θα έχει επιτευχθεί έως τότε, είναι πιθανόν ότι (η συμφωνία) θα υπογραφεί και θα εγκριθεί από ορισμένα εθνικά κοινοβούλια έως τον Σεπτέμβριο.
Προηγουμένως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) πρέπει να συντάξει μία επικαιροποιημένη ανάλυση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.
Εάν η συμφωνία για το νέο πρόγραμμα επικυρωθεί τον Σεπτέμβριο, η πρώτη τριμηνιαία αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας θα γίνει τον Δεκέμβριο. Οι χώρες της Ευρωζώνης συμφώνησαν να εξετάσουν την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους με τη μορφή "πιθανών μεγαλύτερων περιόδων αποπληρωμής και χάριτος", μόλις έχει ολοκληρωθεί θετικά η πρώτη αξιολόγηση.
Η εποπτική τραπεζική Αρχή της ΕΚΤ θα κάνει μία συνολική αξιολόγηση της κατάστασης των ελληνικών τραπεζών μετά το καλοκαίρι για να καθορίσει τις κεφαλαιακές ανάγκες τους. Ποσό ύψους 25 δισ. ευρώ από το νέο πρόγραμμα προορίζεται για την ανακεφαλαιοποίηση και ενδεχόμενη εξυγίανση των τραπεζών.
Ακολουθούν ορισμένες σημαντικές ημερομηνίες στη διαπραγμάτευση της Ελλάδας με τους θεσμούς, καθώς και πληρωμών που πρέπει να κάνει η Ελλάδα για την εξυπηρέτηση του χρέους της.
Ιούλιος
22 - Η ελληνική Βουλή ψηφίζει για το δεύτερο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα που ζήτησαν οι εταίροι της στην Ευρωζώνη.
24 - Αρχίζουν λεπτομερείς διαπραγματεύσεις για το τρίτο πρόγραμμα βοήθειας στην Αθήνα με τους εμπειρογνώμονες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του ΔΝΤ.
Αύγουστος
6 - Πληρωμή 188 εκατ. ευρώ για τόκους στο ΔΝΤ
7 - Λήξη 6μηνων εντόκων γραμματίων 1 δισ. ευρώ
14 - Λήξη 3μηνων εντόκων γραμματίων 1,4 δισ. ευρώ
20 - Πληρωμή 3,4 δισ. ευρώ για τη λήξη και τους τόκους 5ετούς ομολόγου της ΕΚΤ
Σεπτέμβριος
Πιθανή υπογραφή και κύρωση του τρίτου προγράμματος του ΕΜΣ
4 - Λήξη 6μηνων εντόκων 1,4 δισ. ευρώ
7- Πληρωμή 307 εκατ. ευρώ για δάνειο του ΔΝΤ
11- Προγραμματισμένο συμβούλιο υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης
11- Λήξη 3μηνων εντόκων 1,6 δισ. ευρώ
14- Πληρωμή 346 εκατ. ευρώ για δάνειο ΔΝΤ
16- Πληρωμή 576 εκατ. ευρώ για δάνειο ΔΝΤ
18- Λήξη 3μηνων εντόκων 1,6 δισ. ευρώ
21- Πληρωμή 346 εκατ. ευρώ για δάνειο ΔΝΤ
Οκτώβριος
9 - Λήξη 6μηνων εντόκων 1,4 δισ. ευρώ
13 - Πληρωμή 461 εκατ. ευρώ για δάνειο ΔΝΤ
16 - Λήξη 3μηνων εντόκων 1 δισ. ευρώ
17 - Λήξη του τρίμηνου δανείου γέφυρα ύψους 7,16 δισ. ευρώ
29 - Πληρωμή 174 εκατ. ευρώ για δάνειο του ΟΣΕ
Νοέμβριος
1 - Πληρωμή 174 εκατ. ευρώ για τόκους δανείου ΔΝΤ
6 - Λήξη 6μηνων εντόκων 1,4 δισ. ευρώ
Δεκέμβριος
Πιθανή πρώτη τρίμηνη αξιολόγηση προόδου με το νέο πρόγραμμα
7- Πληρωμή 307 εκατ. ευρώ για δάνειο ΔΝΤ
11 - Λήξη 6μηνων εντόκων 2 δισ. ευρώ
16 - Πληρωμή 576 εκατ. ευρώ για δάνειο ΔΝΤ
21 - Πληρωμή 346 εκατ. ευρώ για δάνειο ΔΝΤ

ΜΕΛΕΤΗ ΚΕΠΕ: ΕΛΛΕΙΜΜΑ 3,7% ΤΟΥ ΑΕΠ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗΣ-ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ

ΜΕΛΕΤΗ ΚΕΠΕ: ΕΛΛΕΙΜΜΑ 3,7% ΤΟΥ ΑΕΠ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗΣ-ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ

Απώλειες 7,5 δισ. ετησίως από τη μη απόδοση ΦΠΑ

Απώλειες 7,5 δισ. ετησίως από τη μη απόδοση ΦΠΑ

Του Ανδρέα Πετσίνη
Στο 3,4% του ΑΕΠ του ελληνικού ΑΕΠ αντιστοιχεί το έλλειμμα του ΦΠΑ. Κατά μέσο όρο από το 2009 και ύστερα η Ελλάδα χάνει 7,5 δισ. ευρώ ετησίως εξαιτίας της μη απόδοσης του ΦΠΑ (φοροδιαφυγή, φοροαποφυγή). Αυτό επισημαίνεται σε μελέτη του ΚΕΠΕ που περιλαμβάνεται στο τελευταίο Δελτίο Οικονομικών Εξελίξεων. Ειδικότερα, για τις χώρες του ΟΟΣΑ οι φόροι στην κατανάλωση αντιστοιχούν, κατά μέσο όρο, στο 31% του συνόλου των φόρων που συλλέγονται, με το 20% να αφορά γενικούς φόρους κατανάλωσης, ενώ το 11% αφορά ειδικούς φόρους κατανάλωσης.
 Ο ΦΠΑ είναι από τους πιο διαδεδομένους τρόπους φορολόγησης της κατανάλωσης, εφαρμόζεται σε πάνω από 150 χώρες και αντιστοιχεί στο 20% των παγκόσμιων φορολογικών εσόδων. Στις χώρες του ΟΟΣΑ, με εξαίρεση τις ΗΠΑ, ο ΦΠΑ είναι ο κύριος τρόπος φορολόγησης της κατανάλωσης και αντιστοιχεί στα δύο τρίτα των εσόδων από φόρους στην κατανάλωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για την Ελλάδα, τα έσοδα από ΦΠΑ αντιστοιχούν στο 7,1% του ΑΕΠ για το 2012, ενώ τα συνολικά έσοδα από φόρους φτάνουν το 36,6% του ΑΕΠ. Ο ΦΠΑ είναι η δεύτερη σημαντικότερη πηγή φορολογικών εσόδων μετά τις ασφαλιστικές εισφορές, διαχρονικά στην Ελλάδα και αντιστοιχεί σε πάνω από 20% του συνόλου των εσόδων από φόρους.
Απώλειες 7,5 δισ. ετησίως από τη μη απόδοση ΦΠΑ
Σύμφωνα με την Κομισιόν, το 2012 η απώλεια των εσόδων από τον ΦΠΑ, εξαιτίας είτε της μη συμμόρφωσης με τους κανόνες είτε της αδυναμίας συλλογής, έφτασε τα 177 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 16% των συνολικά αναμενόμενων εσόδων από τον ΦΠΑ για την Ε.Ε.
Μέθοδος μέτρησης
Το ΚΕΠΕ σημειώνει ότι μία μέθοδος μέτρησης της αποδοτικότητας είσπραξης του ΦΠΑ, που χρησιμοποιείται από τον ΟΟΣΑ, είναι ο υπολογισμός του Δείκτη Εσόδων που ορίζεται ως ο λόγος μεταξύ των πραγματοποιηθέντων εσόδων από ΦΠΑ προς τα δυνητικά έσοδα από ΦΠΑ, αν εφαρμοζόταν ο βασικός συντελεστής ΦΠΑ σε μία πιθανή φορολογική βάση.
Για την Ελλάδα ο VRR παίρνει τιμή 0,37, πολύ κάτω από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ (0,55). Η Ελλάδα έχει τη δεύτερη χειρότερη επίδοση στον συγκεκριμένο δείκτη μετά το Μεξικό, ενώ την ακολουθούν η Ισπανία, η Τουρκία και η Ιταλία.
Μία διαφορετική μέθοδος μέτρησης της αποδοτικότητας του ΦΠΑ αφορά τον υπολογισμό του ελλείμματος του ΦΠΑ, δηλαδή τη διαφορά ανάμεσα στα πραγματικά έσοδα από τον ΦΠΑ και στα δυνητικά έσοδα από τον ΦΠΑ όπως υπολογίζονται με βάση τους Εθνικούς Λογαριασμούς. Σύμφωνα με αυτή τη μέτρηση το έλλειμμα του ΦΠΑ οφείλεται κυρίως στη φοροδιαφυγή αλλά και σε πτωχεύσεις, καθυστερημένες πληρωμές και φοροαποφυγή. Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις.
Συγκεκριμένα, το 2011 η Ελλάδα είχε έλλειμμα ΦΠΑ 38% και τη χειρότερη επίδοση μετά τη Ρουμανία, ενώ το 2012 ήταν μία από τις οκτώ χώρες που βελτίωσαν τη θέση τους, παρουσίασε μάλιστα τη σημαντικότερη βελτίωση, παραμένοντας όμως στις τελευταίες θέσεις (πέμπτη από το τέλος μαζί με την Ιταλία) με έλλειμμα ΦΠΑ 33%. Ο μέσος όρος του ελλείμματος ΦΠΑ της Ε.Ε. ήταν 19% (αν δούμε την Ε.Ε. ως σύνολο έφτασε το 16%) για το 2012. Στην Ελλάδα οι απώλειες που οφείλονται στο έλλειμμα του ΦΠΑ υπολογίζεται ότι έφτασαν τα 6,65 δισ. ευρώ το 2012.
Αδυναμία 
  Κατά μέσο όρο από το 2009 και ύστερα η Ελλάδα χάνει 7,5 δισ. ευρώ τον χρόνο εξαιτίας της μη απόδοσης του ΦΠΑ (φοροδιαφυγή, φοροαποφυγή κ.λπ.). Γίνεται, επομένως, εύκολα αντιληπτό ότι η αδυναμία του κρατικού μηχανισμού να συλλέξει τον ΦΠΑ επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό τα οικονομικά του κράτους, καθώς το έλλειμμα του ΦΠΑ για το 2012 αντιστοιχεί στο 3,4% του ΑΕΠ της χώρας. Αν παρακολουθήσουμε την πορεία του ελλείμματος ΦΠΑ διαχρονικά, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες δύο χώρες του ευρωπαϊκού νότου που αντιμετώπισαν δημοσιονομικά προβλήματα και σφοδρή οικονομική κρίση, την Ισπανία και την Πορτογαλία, διαπιστώνουμε ότι η Ελλάδα έχει τις χειρότερες επιδόσεις.
Ελλειμμα 
Από το 2009 και ύστερα το έλλειμμα ΦΠΑ της Ελλάδας κυμαίνεται μεταξύ 29% και 38%, ενώ της Πορτογαλίας είναι σημαντικά χαμηλότερο και διαρκώς μειώνεται και της Ισπανίας, με εξαίρεση το 2009, τα τρία τελευταία διαθέσιμα έτη κυμαίνεται μεταξύ 13% και 19%. Θα πρέπει βέβαια να επισημανθεί ότι η Πορτογαλία και η Ισπανία ήταν χώρες που διαχρονικά παρουσίαζαν μικρό έλλειμμα ΦΠΑ την περίοδο πριν από την οικονομική κρίση, σε αντίθεση με την Ελλάδα. Ο μέσος όρος του ελλείμματος ΦΠΑ για τη χρονική περίοδο 2000-2008 για την Πορτογαλία ήταν 5,8%, για την Ισπανία 7,8% ενώ για την Ελλάδα 27,7%.

Τα capital controls "απειλούν" τις χειμερινές κολεξιόν - Με στοκ οι νέες βιτρίνες

Τα capital controls "απειλούν" τις χειμερινές κολεξιόν - Με στοκ οι νέες βιτρίνες

Πρώτη καταχώρηση: 22/07/2015 - 15:47
Τελευταία δημοσίευση: 16:11Οικονομία
Τα capital controls απειλούν τις χειμερινές κολεξιόν - Με στοκ οι νέες βιτρίνες
Στον "αέρα" κινδυνεύουν να βρεθούν οι φθινοπωρινές και χειμερινές κολεξιόν των ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης, ενώ και τα καταστήματα ρούχων στη χώρα μας ενδέχεται να χρειαστεί να φτιάξουν τις νέες βιτρίνες τους με προϊόντα "στοκ" από την περσινή χρονιά, αν δεν αρθούν σύντομα οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίωνγια παραγγελίες πρώτων και βοηθητικών υλών από προμηθευτές του εξωτερικού. Σημειώνεται ότι από τις εγχώριες πρώτες ύλες μπορεί να καλυφθεί μόνο ένα ποσοστό των αναγκών, αυτό που αφορά τα "μακό" ρούχα.
Τα παραπάνω προκύπτουν από δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ του γενικού διευθυντή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και 'Ετοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), Θεόφιλου Ασλανίδη, με αφορμή επιστολή σχετικής θεματολογίας, που εστάλη σήμερα στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Δημήτρη Μάρδα και τον γενικό γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής, Νικόλαο Φράγκο.
Παράλληλα, εξαιτίας των κεφαλαιακών ελέγχων ήδη ακυρώνονται συμμετοχές ελληνικών επιχειρήσεων σε διεθνείς εκθέσεις, με διπλό αρνητικό αντίκτυπο, αφού - σύμφωνα με τον κ. Ασλανίδη - αφενός χάνονται πιθανοί νέοι πελάτες του εξωτερικού και αφετέρου δημιουργείται αρνητική φημολογία για την πορεία του κλάδου στην Ελλάδα, αλλά και για την ίδια τη χώρα.

Φόβοι για υποχρεωτική στάση παραγωγής και λειτουργίας
Αν η κατάσταση συνεχιστεί, τότε πολύ γρήγορα θα υπάρξει υποχρεωτική στάση παραγωγής και λειτουργίας πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως υπογραμμίζεται στην επιστολή, την οποία υπογράφουν οι πρόεδροι του ΣΕΠΕΕ, Βασίλης Μασσέλος, του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ετοίμου Ενδύματος (ΣΚΕΕ), Νικόλαος Γιαννέτος και του Ελληνικού Συνδέσμου Βιοτεχνών-Βιομηχάνων Υποδομών και Εξαγωγέων (ΕΛΣΕΒΒΥΕ), Χρήστος Καραβασίλης.
Οι τρεις φορείς ζητούν την άμεση άρση των τραπεζικών περιορισμών για την εισαγωγή πρώτων και βοηθητικών υλών, απαραίτητων για την υλοποίηση της παραγωγής τους και την εκτέλεση των ανειλημμένων τους υποχρεώσεων στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
"Ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει το ράψιμο για παραγγελίες που παραδίδονται την άλλη εβδομάδα"
"Ήδη, πολλές επιχειρήσεις μένουν αδρανείς, καθώς δεν μπορούν να προχωρήσουν σε παραγωγή των νέων συλλογών ούτε καν στη δημιουργία ρούχων για δειγματισμούς. Αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί για άλλον έναν μήνα, θα έχουμε κατάρρευση. Κάποιες εταιρείες ήθελαν να στείλουν την παραγωγή τους στους πελάτες τους την άλλη εβδομάδα και ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει το ράψιμο! Τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου τα εμπορικά καταστήματα αλλάζουν βιτρίνα και βάζουν τα πρώτα φθινοπωρινά ρούχα. Δεν θα έχουν εμπόρευμα. Βέβαια, λόγω της καθίζησης της ζήτησης, υπάρχει "στοκ" από την περσινή χρονιά, οπότε οι βιτρίνες δεν θα είναι άδειες. Με τα αποθέματα θα βγει η μισή χρονιά", σημειώνει ο κ. Ασλανίδης.
Μόνο ο ΣΕΠΕΕ ακύρωσε τη συμμετοχή του σε τρεις εκθέσεις
Κατά τον ίδιο, μόνο ο ΣΕΠΕΕ αναγκάστηκε να ακυρώσει τη συμμετοχή του σε τρεις διεθνείς εκθέσεις, σε Αυστρία, Γερμανία και Τσεχία, για δύο λόγους: "αφενός δεν μπορούσαμε να πληρώσουμε για τη συμμετοχή μας λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων και των κλειστών τραπεζών και αφετέρου, ακόμη και εκεί που μας δόθηκε η δυνατότητα να συμμετάσχουμε με πίστωση, τι θα δείχναμε; Αφού δεν έχουμε νέες κολεξιόν! Θα ήταν σαν να τους κοροϊδεύουμε", είπε χαρακτηριστικά.
Το πρόβλημα επιβεβαιώνεται και στην επιστολή των τριών φορέων, όπου υπογραμμίζεται ότι "οι επιπτώσεις στις εξαγωγές, αλλά και στην εγχώρια παραγωγή, θα είναι από τον ερχόμενο μήνα δραματικές και η όλη κατάσταση θα οδηγήσει πολύ γρήγορα σε υποχρεωτική στάση παραγωγής και λειτουργίας πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων".
Με την επιστολή τους, οι τρεις φορείς ζητούν την άμεση άρση "των περιορισμών στη κίνηση κεφαλαίων για αγορά πρώτων και βοηθητικών υλών από προμηθευτές του εξωτερικού για τις επιχειρήσεις των κλάδων ένδυσης και υπόδησης, όπως επίσης και των περιορισμών κίνησης κεφαλαίων και για τις παραγγελίες πρώτων και βοηθητικών υλών μέσω αντιπροσώπων οίκων του εξωτερικού". Επίσης, προσθέτουν, θα πρέπει να αρθούν οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων και στην εισαγωγή έτοιμων προϊόντων που εισάγονται από το εξωτερικό από ελληνικές επιχειρήσεις των ανωτέρω κλάδων.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης

Αλεξιάδης: Σαρωτικοί έλεγχοι "από πάνω προς τα κάτω"

Αλεξιάδης: Σαρωτικοί έλεγχοι "από πάνω προς τα κάτω"

Πρώτη καταχώρηση: 22/07/2015 - 15:20
Τελευταία δημοσίευση: 15:45Οικονομία
Αλεξιάδης: Σαρωτικοί έλεγχοι από πάνω προς τα κάτω
Σαρωτικούς ελέγχους στην αγορά σε όλη την Ελλάδα, «από πάνω προς τα κάτω», δηλαδή πρώτα στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και μετά στις μικρότερες, προανήγγειλε ο νέος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδηςκατά τη διάρκεια συνάντησής του με το προεδρείο του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος.
Παράλληλα, ο κ. Αλεξιάδης δήλωσε ότι θα δοθεί έμφαση και στην αντιμετώπιση του μείζονος προβλήματος των πλαστών ταμειακών μηχανών.
Σημειώνεται ότι το ΟΕΕ είναι ο πρώτος φορέας, που επέλεξε να συναντήσει ο κ. Αλεξιάδης, ο οποίος έχει διατελέσει μέλος της Κεντρικής Διοίκησης και της Συνέλευσης των Αντιπροσώπων του ΟΕΕ.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, ο κ. Αλεξιάδης δεσμεύθηκε και ζήτησε από το προεδρείο του Επιμελητηρίου ακόμα πιο στενή συνεργασία με τους οικονομολόγους, λογιστές και φοροτεχνικούς, που είναι μέλη του ΟΕΕ, ζητώντας τους να συμμετάσχουν στη δημιουργία κοινού μετώπου κατά της φοροδιαφυγής και κάνοντας λόγο για νέα σελίδα στις σχέσεις των δύο πλευρών.
Σε αυτό το πλαίσιο, είπε ότι θα δημιουργηθεί ειδική φόρμα για την κατάθεση προτάσεων για τη φορολογία, τόσο από φορείς, όσο και από πολίτες.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών άκουσε τις προτάσεις και τα αιτήματα των εκπροσώπων των οικονομολόγων, ξεκαθάρισε ότι δε θα υπάρξει νέα παράταση στην προθεσμία υποβολής φορολογικών δηλώσεων, καθώς - όπως είπε - έχουν λυθεί τα διαδικαστικά θέματα και δεν μπορεί να καθυστερήσει άλλο η είσπραξη εσόδων.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης

Στα 990 ευρώ ο μέσος φόρος ανά χρεωστικό εκκαθαριστικό

Στα 990 ευρώ ο μέσος φόρος ανά χρεωστικό εκκαθαριστικό
Εκτός Taxis 2,3 εκατομμύρια δηλώσεις
22 Ιουλ 2015 - 15:40
Picture 0 for Στα 990 ευρώ ο μέσος φόρος ανά χρεωστικό εκκαθαριστικό
Ξεπέρασαν τα 3,5 εκατομμύρια οι φορολογικές δηλώσεις που έχουν υποβληθεί στο Taxis, ωστόσο παραμένουν εκτός συστήματος 2,3 εκατομμύρια δηλώσεις.
 
Οι εκκαθαρισμένες δηλώσεις ανέρχονται συνολικά σε 3,4 εκατομμύρια. Εξ αυτών οι 1.334.148 δηλώσεις είναι χρεωστικές και αντιστοιχούν σε καταβολή φόρου ύψους 1,32 δισ. ευρώ. Ο μέσος φόρος ανά χρεωστικό εκκαθαριστικό ανέρχεται στα 990 ευρώ.

Σημειώνεται πως η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων από τα φυσικά πρόσωπα που έληγε στις 27 Ιουλίου παρατάθηκε έως τις 26 Αυγούστου. Η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων επιχειρήσεων παρατάθηκε έως τις 20 Αυγούστου.

In.gr

Τι αλλάζει στη φορολογία των επιχειρήσεων

Τι αλλάζει στη φορολογία των επιχειρήσεων

ΓΙΩΡΓΟΣ Α. ΚΟΡΟΜΗΛΑΣ*
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Στο νομοσχέδιο «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (ΕΜΣ)» περιλαμβάνονται φορολογικά μέτρα όπως η ρύθμιση των συντελεστών ΦΠΑ σε αγαθά και υπηρεσίες, η αύξηση του συντελεστή φορολογίας εισοδήματος και του ποσοστού προκαταβολής για τα νομικά πρόσωπα, η ενίσχυση των ποινικών διατάξεων για τα εγκλήματα της φοροδιαφυγής, η διεύρυνση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης με παράλληλη αύξηση του σχετικού συντελεστή, η κατάργηση της αναστολής των φόρων τηλεοπτικής διαφήμισης και η αύξηση των συντελεστών της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης των φυσικών προσώπων. Για τα νομικά πρόσωπα επέρχονται οι εξής αλλαγές:

• Αυξάνεται ο συντελεστής φορολογίας εισοδήματος από 26% σε 29%:

• Στις κεφαλαιουχικές εταιρείες (Α.Ε., ΕΠΕ, ΙΚΕ)

• Στις προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε., Ε.Ε.), τις κοινωνίες, τις αστικές εταιρείες, τις συμμετοχικές και αφανείς εταιρείες, τους συνεταιρισμούς (εκτός των αγροτικών), τις κοινοπραξίες και τις λοιπές νομικές οντότητες που τηρούν διπλογραφικά βιβλία.

• Παραμένουν ως έχουν οι συντελεστές και η κλίμακα φορολογίας :

• Στις προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε., Ε.Ε.), τις κοινωνίες, τις αστικές εταιρείες, τις συμμετοχικές και αφανείς εταιρείες, τους συνεταιρισμούς (εκτός των αγροτικών), τις κοινοπραξίες και τις λοιπές νομικές οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία. Ειδικότερα, αυτά τα νομικά πρόσωπα εξακολουθούν να φορολογούνται με την ακόλουθη κλίμακα :

• Φορολογητέο εισόδημα 50.000 ευρώ, συντελεστής 26%

• Φορολογητέο εισόδημα άνω των 50.000 ευρώ, συντελεστής 33%

• Στους αγροτικούς συνεταιρισμούς και τις ομάδες παραγωγών που εξακολουθούν να φορολογούνται με συντελεστή 13%.

Συντελεστές προκαταβολής

Σε ό,τι αφορά τους συντελεστές προκαταβολής φόρου εισοδήματος των νομικών προσώπων και των νομικών οντοτήτων, αυξήθηκε στο 100% από 80% ο συντελεστής των κεφαλαιουχικών εταιρειών, των κοινοπραξιών που δεν συμμετέχουν μόνο προσωπικές εταιρείες, των συνεταιρισμών και ενώσεων συνεταιρισμών και των λοιπών νομικών οντοτήτων, ενώ για τις προσωπικές εταιρείες, τις κοινωνίες, τις αστικές εταιρείες, τις συμμετοχικές, τις αφανείς και τις κοινοπραξίες προσωπικών εταιρειών αυξήθηκε ο συντελεστής στο 75% από 55%, αλλά ειδικά και μόνο για τα εισοδήματα και τα κέρδη που προκύπτουν στο φορολογικό έτος που αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2015 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2015.

Προκαταβολή ΦΠΑ

Σύμφωνα με τη διάταξη, το ποσό του ΦΠΑ που αναλογεί στο σύνολο των συναλλαγών οι οποίες διενεργούνται με οποιονδήποτε τρόπο και ιδίως μέσω χρήσης πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, ηλεκτρονικής τραπεζιτικής (e-banking), τραπεζικής κατάθεσης σε εξόφληση τιμολογίου ή τραπεζικής επιταγής, δεσμεύεται από την τράπεζα και αποδίδεται κατευθείαν στο Δημόσιο εντός 5 ημερών από τη διενέργεια της πληρωμής. Σε περίπτωση φορολογουμένων που υποβάλλουν δήλωση ΦΠΑ, η τράπεζα χορηγεί βεβαίωση για το εισπραχθέν ποσό ΦΠΑ, ώστε να υπολογίζεται στη δήλωση του φορολογουμένου. Για τις υπηρεσίες αυτές τα τραπεζικά ιδρύματα δεν χρεώνουν δαπάνες ή οποιαδήποτε αμοιβή. Με απόφαση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ρυθμίζεται η διαδικασία εφαρμογής της διάταξης της παρούσας παραγράφου, καθώς και κάθε ζήτημα σχετικά με την απόδοση και την επιστροφή ΦΠΑ.
* Πρόεδρος Ινστιτούτου Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών.
Έντυπη

Κ. Λαπαβίτσας: Ριζοσπαστική αλλαγή εντός του ευρώ είναι αδύνατη

Κ. Λαπαβίτσας: Ριζοσπαστική αλλαγή εντός του ευρώ είναι αδύνατη

  •  Print
Κ. Λαπαβίτσας: Ριζοσπαστική αλλαγή εντός του ευρώ είναι αδύνατη
Προσθήκη σχολίου
Οι διαπραγματεύσεις με τους εταίρους κατέληξαν σε ένα εντελώς προβλέψιμο εκβιασμό, ο οποίος οδήγησε σε μία απολύτως ετεροβαρή συμφωνία για την Ελλάδα, βάση για το τρίτο μνημόνιο, σημειώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Λαπαβίτσας, με ανάρτηση στο blog του υπό τον τίτλο «Η υποταγή στον εκβιασμό δεν είναι λύση».
Ειδικότερα, ο κ. Λαπαβίτσας εκτιμά πως η συμφωνία επιτείνει την κοινωνική ανισότητα γιατί η αύξηση των φόρων θα προκύψει κατά κύριο λόγο από τον ΦΠΑ ενώ θα πληγούν οι συνταξιούχοι και θα υπάρξει αύξηση της ανεργίας λόγω της ύφεσης.
Υποστηρίζει ακόμη ότι η συμφωνία «διογκώνει περαιτέρω το δημόσιο χρέος της χώρας γιατί με το νέο μνημόνιο η Ελλάδα θα δανειστεί περίπου 85 δισ. την τριετία 2015-8, κατά κύριο λόγο από τον ESM».
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο του κ. Λαπαβίτσα:
O Σύριζα κέρδισε τις εκλογές έχοντας ως στρατηγική του να πετύχει ριζοσπαστική αλλαγή στην Ελλάδα και την Ευρώπη μέσα στα πλαίσια του ευρώ. Στη λογική αυτή, η κυβέρνηση έκανε πεντάμηνες διαπραγματεύσεις με τους «εταίρους» με στόχο έναν «έντιμο συμβιβασμό».

Η στρατηγική αυτή δυστυχώς αποδείχθηκε τελείως αποτυχημένη γιατί ριζοσπαστική αλλαγή εντός του ευρώ είναι αδύνατη. Η ΟΝΕ διέπεται από δομική προσκόλληση στη λιτότητα. Οι διαπραγματεύσεις κατέληξαν σε ένα εντελώς προβλέψιμο εκβιασμό, ο οποίος οδήγησε σε μία απολύτως ετεροβαρή συμφωνία για την Ελλάδα, βάση για το τρίτο μνημόνιο.

Πέντε στοιχεία είναι χαρακτηριστικά:

1.Η συμφωνία επιβάλλει μεγάλη αύξηση της φορολογίας, που υπολογίζεται σε 3,8 δις ετησίως, δηλαδή περίπου 2% του ΑΕΠ. Από το ποσό αυτό προβλέπεται ότι 3,2 δις θα προκύψουν «παραμετρικά», δηλαδή από φόρους εγνωσμένης απόδοσης και μόλις 600 εκ από την υποτιθέμενη σύλληψη της φοροδιαφυγής. Τα 2,3 από τα «παραμετρικά» δις θα έρθουν από την αύξηση του ΦΠΑ και τα 400 εκ από την αύξηση της φορολογίας επιχειρήσεων. Τα υπόλοιπα 500 εκ από ένα πλέγμα άλλων φόρων, μερικοί εκ των οποίων έχουν κάποιο αναδιανεμητικό περιεχόμενο, όπως ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης που αναμένεται να αποδώσει 50 εκ. Ο κύριος όγκος των εσόδων όμως θα προκύψει από τον ΦΠΑ που είναι έμμεσος και εγγενώς άδικος φόρος. Το χτύπημα στην κατανάλωση και τις επενδύσεις θα είναι μεγάλο, οδηγώντας την οικονομία σε ύφεση το 2015-6.

2.Η συμφωνία επιτείνει την κοινωνική ανισότητα γιατί
Ι) η αύξηση των φόρων θα προκύψει κατά κύριο λόγο από τον ΦΠΑ,
ΙΙ) θα πληγούν οι συνταξιούχοι με απάλειψη των ΄πρόωρων’ συνταξιοδοτήσεων και επέκταση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67, με μειώσεις στις κατώτερες συντάξεις γήρατος, με κατάργηση του ΕΚΑΣ, με μείωση των επικουρικών και αύξηση των δαπανών για την περίθαλψη. Επίσης, θα ενεργοποιηθεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στα ταμεία από τον Οκτώβριο του 2015.
ΙΙΙ) θα υπάρξει αύξηση της ανεργίας λόγω της ύφεσης.

3. Η συμφωνία διογκώνει περαιτέρω το δημόσιο χρέος της χώρας γιατί με το νέο μνημόνιο η Ελλάδα θα δανειστεί περίπου 85 δις την τριετία 2015-8, κατά κύριο λόγο από τον ESM. Σχεδόν 50 από αυτά θα χρησιμοποιηθούν για να αποπληρωθεί το υπάρχον χρέος στην ΕΚΤ και το ΔΝΤ. Θα αλλάξει έτσι και η συνολική δομή του ελληνικού χρέους, με κάποια επιμήκυνση της μέσης διάρκειας και μείωση των μέσων επιτοκίων. Αλλά δεν πρόκειται να υπάρξει διαγραφή της ονομαστικής αξίας του χρέους. Παράλληλα, οι δανειστές έκαναν μια γενικόλογη δήλωση ότι θα επανεξετάσουν την αναδιάρθρωση του μεγάλου μέρους του χρέους που έχει δεκαετή περίοδο χάριτος και θα αρχίσει να αποπληρώνεται μετά το 2022.

4. Η συμφωνία δεν έχει αναπτυξιακό περιεχόμενο γιατί τα 35 δις που υποτίθεται ότι θα διατεθούν στην Ελλάδα σε 3 με 5 χρόνια δεν είναι νέα ποσά, αλλά ένας συνδυασμός από κονδύλια της ΕΕ που ήδη έχουν εγκριθεί για τη χώρα μας. Είναι άκρως αμφίβολο ότι τα ποσά αυτά θα μπορέσουν να εκταμιευθούν εμπροσθοβαρώς για να τονωθούν οι επενδύσεις.

5. Η συμφωνία έχει νεοαποικιακό χαρακτήρα, χωρίς προηγούμενο στην ΕΕ, γιατί:
Ι) Η Ελλάδα εξαναγκάζεται σε μεταβολή του κώδικα πολιτικής δικονομίας πράγμα που θα έχει επιπτώσεις στο σύστημα δικαιοσύνης και σε θέματα προστασίας της πρώτης κατοικίας.
ΙΙ) Η Ελλάδα αποδέχεται πρόγραμμα βαθιάς αλλαγής της δημόσιας διοίκησης, το οποίο θα διαμορφωθεί και θα εποπτεύεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
ΙΙΙ) Η Ελλάδα θα σχηματίσει ανεξάρτητο ταμείο ύψους 50 δις, υπό την εποπτεία των ευρωπαϊκών θεσμών, το οποίο θα εκποιεί δημόσια περιουσία μέσω ιδιωτικοποιήσεων. Τα πρώτα 25 δις θα χρησιμοποιηθούν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Αν προκύψει κάτι πέραν αυτών, το 50% θα πάει στην αποπληρωμή του χρέους και το άλλο 50% για επενδύσεις. Στην πράξη η ρευστοποιημένη δημόσια περιουσία θα πάει στις τράπεζες.
ΙV) Η Ελλάδα αποδέχεται αλλαγή στο καθεστώς διοίκησης της ΕΛΣΤΑΤ που μετατρέπεται σε όργανο ελέγχου και αστυνόμευσης των υποχρεώσεων της χώρας.

Είναι φανερό ότι η συμφωνία που αποδέχθηκε η ελληνική κυβέρνηση διέπεται από τα οικονομικά της τρέλας και θα πλήξει βαρύτατα τον παραγωγικό τομέα. Ειδικότερα οι αγρότες θα περιέλθουν σε απόγνωση, καθώς η φορολόγησή τους θα εκτιναχθεί από το 13% στο 26%, θα κληθούν να προκαταβάλουν το 100% των φόρων του επόμενου έτους και θα απαλειφθεί η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης. Ο μόνος ωφελημένος από τη συμφωνία θα είναι οι τράπεζες, οι οποίες αναμένεται να εξασφαλίσουν από 10 έως 25 δις για την ανακεφαλαιοποίησή τους. Τέλος, το χρέος θα παραμείνει ο βραχνάς της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας για πολλά χρόνια. Το ίδιο το ΔΝΤ εκτιμά ότι ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ το αμέσως επόμενο διάστημα θα προσεγγίσει το 200%.

Το παράδοξο είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση διατρανώνει σε όλους τους τόνους ότι πρόκειται για μια πολύ κακή συμφωνία. Θεωρεί όμως ότι είναι αναγκασμένη να την αποδεχθεί γιατί η εναλλακτική επιλογή θα ήταν, λέει, μια άτακτη χρεοκοπία και έξοδος από το ευρώ, που θα έφερνε απόλυτη καταστροφή στη χώρα και στο λαό. Ζητά μάλιστα επιτακτικά από όσους ασκούν κριτική να δηλώσουν τις άλλες ρεαλιστικές εναλλακτικές που υπήρχαν το βράδυ πριν την υπογραφή της συμφωνίας. Λέει, τέλος, ότι η συμφωνία κερδίζει χρόνο κρατώντας την κυβέρνηση της Αριστεράς ζωντανή ώστε να αγωνιστεί για την ελάφρυνση των επιπτώσεων στα λαϊκά στρώματα, ίσως με τη θεσμοθέτηση «αντίρροπων» μέτρων.

Είναι, φυσικά, απολύτως παράδοξο να προβάλλεται ο ωμός εκβιασμός των δανειστών ως λόγος για να συγκατανεύσουν αυτοί που τον είχαν προβλέψει. Γιατί επέτρεψε η κυβέρνηση στον εαυτό της να φτάσει στο σημείο της απόλυτης ασφυξίας, ενώ είχαν υπάρξει δεκάδες προειδοποιήσεις και προτάσεις για μια άλλη πορεία;

Αλλά το πραγματικό πρόβλημα με τη θέση της κυβέρνησης είναι αλλού. Η λογική της «ρεαλιστικής» αποδοχής της συμφωνίας είναι τελείως εσφαλμένη και δείχνει ότι το μάθημα από την κατάρρευση της προηγούμενης στρατηγικής δεν έγινε αντιληπτό. Δεν πρόκειται να υπάρξει κερδισμένος χρόνος, ούτε θα βρεθούν «αντίρροπα» μέτρα που θα απαλύνουν τις τραγικές επιπτώσεις της συμφωνίας.

Οι δανειστές επιδιώκουν την ομαλή εξυπηρέτηση του τεράστιου χρέους, πράγμα που σημαίνει ότι η χώρα θα αναγκαστεί να στοχεύει σε πρωτογενή πλεονάσματα, τα οποία δεν θα μπορεί να πετύχει χωρίς να αυξάνει τους φόρους, ή να περικόπτει τις δαπάνες. Δεν υπάρχουν «αντίρροπα» μέτρα ελάφρυνσης στο πλαίσιο αυτό. Επιπλέον, η επιτήρηση από πλευράς τρόικας θα είναι τόσο σκληρή και συνεχής που δεν θα είναι δυνατόν να αφεθούν τα μέτρα να ατονήσουν στην πράξη, κατά τον γνωστό ελληνικό τρόπο.

Ο χρόνος θα λειτουργεί κατά της κυβέρνησης γιατί οι επιπτώσεις της συμφωνίας στο εισόδημα, την απασχόληση, την επιχειρηματική δραστηριότητα, κλπ.,  θα είναι τόσο αρνητικές που οι λαϊκές αντιδράσεις δεν θα αργήσουν. Η προοπτική, τέλος, να αντισταθμιστεί ο αρνητικός αντίκτυπος με μια επίθεση κατά της διαφθοράς και της διαπλοκής φέρνει χαμόγελο στα χείλη. Το μνημονιακό διαπλεκόμενο στρατόπεδο πανηγυρίζει για τη συμφωνία γιατί γνωρίζει ότι θριάμβευσε η στρατηγική της παραμονής στην ΟΝΕ μέσω λιτότητας. Αυτός είναι και ο ασφαλέστερος τρόπος για να προασπίσει τα στενά του συμφέροντα. Η διεφθαρμένη ελίτ που κατέστρεψε τη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες δεν κινδυνεύει καθόλου στις συνθήκες του τρίτου μνημονίου.

Το πλέον παράλογο όμως είναι ότι η συμφωνία είναι τόσο οικονομικά ανερμάτιστη που πιθανότατα θα αποδειχθεί ανεφάρμοστη στην πράξη. Η Ελλάδα θα συνεχίσει να κυνηγάει την ουρά της, επιβάλλοντας μέτρα και επιδιώκοντας πλεονάσματα, καθώς η οικονομία και η κοινωνία της θα αποσυντίθενται. Οι επιπτώσεις στην κρατική μηχανή και τις δυνάμεις ασφαλείας θα είναι καταλυτικές. Η προοπτική εξόδου από την ΟΝΕ θα προκύψει ξανά στην πράξη και σύντομα.

Στο πλαίσιο αυτό η πραγματική εναλλακτική είναι μια: προετοιμασία για συντεταγμένη και ασφαλή έξοδο από την ΟΝΕ, ώστε να μπορέσουν να εφαρμοστούν οι απαραίτητες ριζοσπαστικές αλλαγές στη χώρα. Ο χρόνος είναι λίγος – μερικοί μήνες μέσα στους οποίους θα αρχίσουν να φαίνονται τα αποτελέσματα της συμφωνίας και να υπάρχουν αντιδράσεις. Στο διάστημα αυτό η κυβέρνηση θα διαπραγματεύεται παράλληλα το νέο μνημόνιο με του δανειστές.

Οι κοινοβουλευτικές και κομματικές συλλογικότητες του Σύριζα μπορούν ακόμη να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στο έργο αυτό, αρκεί να υπάρξει ενότητα και κοινή στόχευση. Η προετοιμασία του εναλλακτικού σχεδίου πρέπει να αρχίσει αμέσως, καθώς η βάση υπάρχει και είναι επεξεργασμένη. Απομένει η πολιτική βούληση, έστω και τώρα.


Έως 31 Ιουλίου οι πληρωμές οφειλών στην Εφορία

Έως 31 Ιουλίου οι πληρωμές οφειλών στην Εφορία

Πρώτη καταχώρηση: 22/07/2015 - 14:21
Τελευταία δημοσίευση: 14:21Οικονομία
Έως 31 Ιουλίου οι πληρωμές οφειλών στην Εφορία
Παρατείνονται έως και την 31 Ιουλίου 2015 οι προθεσμίες καταβολής βεβαιωμένων οφειλών των φορολογουμένων λόγω της τραπεζικής αργίας, όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
Όπως διευκρινίζεται σε σχετική ανακοίνωση κατά το διάστημα έως την 31 Ιουλίου δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση με τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής των κάθε είδους φορολογικών οφειλών, των οποίων οι προθεσμίες καταβολής έληξαν σε ημέρα τραπεζικής αργίας. Η ρύθμιση καταλαμβάνει και τις προθεσμίες καταβολής των παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων.
Έως την ίδια ημερομηνία παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης:

Ραχήλ Μακρή: Αρνούμαι να βάλω την υπογραφή μου - ΒΙΝΤΕΟ

Ο Παπαδημούλης ρωτάει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το ελληνικό χρέος

Τι είπε ο Τσακαλώτος στη Βουλή για τις πρόωρες συντάξεις και τους αγρότες - ΒΙΝΤΕΟ


Eurostat: Μειώθηκε το ελληνικό δημόσιο χρέος το Α' 3μήνο

Eurostat: Μειώθηκε το ελληνικό δημόσιο χρέος το Α' 3μήνο

Πρώτη καταχώρηση: 22/07/2015 - 14:15
Τελευταία δημοσίευση: 14:15Οικονομία
Eurostat: Μειώθηκε το ελληνικό δημόσιο χρέος το Α' 3μήνο
Το ελληνικό δημόσιο χρέος μειώθηκε κατακόρυφα το πρώτο τρίμηνο του έτους, παραμένοντας ωστόσο μακράν το υψηλότερο στην ευρωζώνη, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat, αναφέρει η Wall Street Journal.
Σύμφωνα με την έκθεση της Eurostat, το συνολικό χρέος των 19 κυβερνήσεων της ευρωζώνης αυξήθηκε στο 92,9% του συνολικού ΑΕΠ των χωρών αυτών από 92% τους τρεις τελευταίους μήνες του 2014. Βάσει των κανόνων της ΕΕ, τα δημόσια χρέη δεν πρέπει να ξεπερνούν το 60% του ΑΕΠ.
Το ελληνικό χρέος είναι μακράν το υψηλότερο ως ποσοστό του ΑΕΠ, αν και μειώθηκε στο 168,8% το πρώτο τρίμηνο του έτους από το 177,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2014, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη μείωση ανάμεσα στα κράτη-μέλη της ευρωζώνης.
Η πτώση αυτή, αν και μοιάζει ενθαρρυντική, επισημαίνει η εφημερίδα, σε μεγάλο βαθμό αντανακλά την επιστροφή στην ευρωζώνη των κεφαλαίων που προορίζονταν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη αύξηση δημόσιου χρέους στην ευρωζώνη καταγράφηκε στην Ιταλία, όπου ανήλθε στο 135,1% του ΑΕΠ από το 132,1%, ενώ ακολουθεί η Γαλλία, της οποίας το χρέος αυξήθηκε στο 97,5% του ΑΕΠ από το 95,6%.
Στις χώρες, των οποίων το κρατικό χρέος μειώθηκε, περιλαμβάνονται η Γερμανία και δύο χώρες που, όπως η Ελλάδα, εντάχθηκαν σε προγράμματα στήριξης, η Κύπρος και η Πορτογαλία.
Διαβάστε εδώ τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat.
Διαβάστε επίσης:

Τι είπε ο Τσακαλώτος στη Βουλή για τις πρόωρες συντάξεις και τους αγρότες - ΒΙΝΤΕΟ

Τι είπε ο Τσακαλώτος στη Βουλή για τις πρόωρες συντάξεις και τους αγρότες - ΒΙΝΤΕΟ

Πρώτη καταχώρηση: 22/07/2015 - 10:17
Τελευταία δημοσίευση: 13:32Οικονομία
Τι είπε ο Τσακαλώτος στη Βουλή για τις πρόωρες συντάξεις και τους αγρότες - ΒΙΝΤΕΟ
Ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος έδωσε διευκρινίσεις στην ολομέλεια της βουλής για τους αγρότες και τις πρόωρες συντάξεις.
"Οι θεσμοί είπαν ότι το θέμα των πρόωρων συντάξεων θέλει λίγο περισσότερο μελέτη και θα συζητηθεί μετά τη συμφωνία" σημείωσε ο υπουργός Οικονομικών και ανέφερε επίσης: "Ουσιαστικά δεν έχουμε κάποιο σχέδιο να φέρουμε για τους αγρότες. Στα χαρτιά που σας δώσαμε δεν υπάρχει η λέξη αγρότης". 

Δείτε το βίντεο από την βουλή:
Δείτε επίσης:

Κατσέλη: Μέχρι τέλος του 2015 το υφιστάμενο πλαίσιο για τους πλειστηριασμούς

Κατσέλη: Μέχρι τέλος του 2015 το υφιστάμενο πλαίσιο για τους πλειστηριασμούς

Πρώτη καταχώρηση: 22/07/2015 - 12:04
Τελευταία δημοσίευση: 12:53Οικονομία
Κατσέλη: Μέχρι τέλος του 2015 το υφιστάμενο πλαίσιο για τους πλειστηριασμούς
Μετά τη συνάντηση που είχε η πρόεδρος της ΕΕΤ και πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας, Λούκα Κατσέλη, με τον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, στο Μέγαρο Μαξίμου δήλωσε ότι «συζητήσαμε με τον πρωθυπουργό τα επόμενα βήματα προκειμένου το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας να μπει σε καθεστώς κανονικότητας και ομαλότητας».
Αναφορικά με το θέμα των πλειστηριασμών η κα Κατσέλη διαβεβαίωσε ότι μέχρι τέλος του έτους θα ισχύει το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο προστασίας των δανειοληπτών. Συμπλήρωσε δε ότι οι τράπεζες αναμένουν τις νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης οι οποίες θα καθορίσουν το νέο πλαίσιο από το 2016.
Διαβάστε επίσης:

Έως 31 Ιουλίου η προθεσμία για την καταβολή εισφορών στον ΟΑΕΕ

Έως 31 Ιουλίου η προθεσμία για την καταβολή εισφορών στον ΟΑΕΕ

Πρώτη καταχώρηση: 22/07/2015 - 10:48
Τελευταία δημοσίευση: 11:29Οικονομία
Έως 31 Ιουλίου η προθεσμία για την καταβολή εισφορών στον ΟΑΕΕ
Παρατείνεται έως την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015, η προθεσμία για την εμπρόθεσμη πληρωμή των εισφορών του τρίτου διμήνου προς τον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ).
Επίσης, με απόφαση της διοίκησης του Οργανισμού, έως την ίδια ημερομηνία παρατείνεται η προθεσμία καταβολής ρυθμισμένων οφειλών, καθώς και προηγούμενες δόσεις ρυθμίσεων, που δεν καταβλήθηκαν, επειδή η ημερομηνία πληρωμής τους συνέπιπτε με τον χρόνο της Τραπεζικής Αργίας.
Διαβάστε επίσης:

Τι κρύβουν τα μέτρα για τις 100 δόσεις και χρέη στην εφορία

Τι κρύβουν τα μέτρα για τις 100 δόσεις και χρέη στην εφορία

Πρώτη καταχώρηση: 22/07/2015 - 09:38
Τελευταία δημοσίευση: 09:38Οικονομία
Τι κρύβουν τα μέτρα για τις 100 δόσεις και χρέη στην εφορία
Με την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος των αγροτών να παραπέμπονται στο απώτερο μέλλον με τη σιωπηρή συμφωνία της τρόικας η κυβέρνηση θα πρέπει να συζητήσει τις επόμενες μέρες τρία συν ένα φορολογικά μέτρα που αφορούν τις συναλλαγές με την εφορία τις καταθέσεις και το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Το πρώτο είναι οι αλλαγές που έχει προτείνει η ίδια η κυβέρνηση στην ρύθμιση των 100 δόσεων στο πλαίσιο των αλλαγών στην φορολογική διοίκηση.
Δείτε τη συνέχεια στο enikonomia.gr

Δείτε επίσης:

Τι κρύβουν τα μέτρα για τις
100 δόσεις και χρέη στην εφορία

Πρώτη καταχώρηση: 22/07/2015 - 07:17
Τελευταία δημοσίευση: 07:57Επικαιρότητα
Τι κρύβουν τα μέτρα για τις 100 δόσεις και χρέη στην εφορία
Του Τάσου Δασόπουλου

Με την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος των αγροτών να παραπέμπονται στο απώτερο μέλλον με τη σιωπηρή συμφωνία της τρόικας η Κυβέρνηση θα πρέπει να συζητήσει τις επόμενες μέρες τρία συν ένα φορολογικά μέτρα που αφορούν τις συναλλαγές με την εφορία τις καταθέσειςκαι το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Το πρώτο είναι οι αλλαγές που έχει προτείνει η ίδια η Κυβέρνηση στην ρύθμιση των 100 δόσεων στο πλαίσιο των αλλαγών στην φορολογική διοίκηση.
Κατά την παράδοση του υπουργείου οικονομικών η κ. Νάντια Βαλαβάνη τόνισε τόσο στον υπουργό οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και στον διάδοχο της κ Τρύφωνα Αλεξιάδη να δώσουν αγώνα για να μην αλλάξει η ρύθμιση των 100 δόσεων η οποία έχει φέρει στα ταμεία του κράτους περισσότερα από 800 εκ ευρώ.
Πως να αλλάξει; Με βάση την πρόταση της ελληνικής Κυβέρνησης ενδέχεται να υπάρξουν τρείς βασικές αλλαγές.
Όσοι «χάσουν» την ρύθμιση, όσοι δηλαδη δεν πληρώσουν δύο συνεχόμενες δόσεις να αποκλειστούν εντελώς από την ένταξη σε άλλες ανάλογες ρυθμίσεις στο μέλλον και να έχουν ως μόνη διέξοδο την ρύθμιση των 12 δόσεων.
Να επανεξεταστούν με βάση τα εισοδηματικά όρια τους όσοι εντάχθηκαν στην ρύθμιση. Να εξεταστεί αν α κάποιο από αυτούς μπορούσαν να πληρώσουν αλλά δεν το έκαναν, μπήκαν στην ρύθμιση εξάντλησαν τον αριθμό των δόσεων και το κατώτερο ύψος δόσης.
¨Οσοι εντοπιστούν να βρίσκονται σε αυτήν την κατηγορία να αλλάξουν οι όροι πληρωμή τους.
Να επιβληθεί στις δόσεις επιτόκιο αγοράς. Με βάση το σημερινό καθεστώς οι οφειλές έως 5.000 ευρώ ρυθμίζονται άτοκα ενώ σε μεγαλύτερα ποσά χρεώνεται ετήσιο επιτόκιο 3%. Με τις αλλαγές που επιθυμεί η τρόικα θα εφαρμοστεί επιτόκιο στο επίπεδο του 7-9% για όλο το ποσό.
Αυτό σημαίνει υψηλότερο ποσό δόσης για όλους τους οφειλέτες που ρύθμισαν τις οφειλές τους.
Το δεύτερο κρυφό φορολογικό μέτρο είναι η κατάργηση του σημερινού υφιστάμενου καθεστώτος μισθών και συντάξεων για χρέη στην εφορία.
Συγκεκριμένα προτείνεται η κατάργηση του ορίου του 25% στο ακατάσχετο μισθών και συντάξεων και μείωση του πλαφόν των 1.500 ευρώ στην προστασία από κατασχέσεις, υπό την προϋπόθεση της διασφάλισης λογικών συνθηκών διαβίωσης.
Το τρίτο μέτρο αφορά την φορολογική μεταχείριση των αδήλωτων καταθέσεων στο εσωτερικό και των εξωτερικό.
Πριν από την αποχώρηση του τέως υπουργού οικονομικών κ. Γιάνη Βαρουφάκη το θέμα έδειχνε να καταλήγει σε μια φορολόγηση στο 21% είτε τα χρήματα που δεν είχαν φορολογηθεί βρίσκονταν στο εξωτερικό είτε στο εσωτερικό της χώρας. Μετά την αποπομπή του κ. Βαρουφάκη το θέμα είναι βέβαιο ότι θα επανεξεταστεί.
Παράλληλα με την οικιοθελή αποκάλυψη αδήλωτων καταθέσεων θα λειτουργήσει και ο λογαριθμικός έλεγχος για καταθέσεις οι οποίες παραμένουν αδήλωτες ώστε οι κάτοχοι να φορολογούνται έστω και εκ των υστέρων με φόρο 33% που αντιστοιχεί σε περιπτώσεις αύξησης της περιουσίας.
Στο ίδιο πλαίσιο θα γίνει αίτηση στις χώρες μέλη της ΕΕ για παροχή δεδομένων σχετικά με περιουσιακά στοιχεία ελλήνων και την προέλευσή τους.
Καυτό θέμα αποτελεί  τέλος και η αύξηση της φορολόγησης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων με παράλληλη κατάργηση των φορολογικών προνομίων των εφοπλιστών.
Το μέτρο προτάθηκε από την Κομισιόν και έγινε δεκτός από την ελληνική πλευρά.

Στίγκλιτς: Ασυνάρτητο και άθλιο το πρόγραμμα που επιβλήθηκε στην Αθήνα

Στίγκλιτς: Ασυνάρτητο και άθλιο το πρόγραμμα που επιβλήθηκε στην Αθήνα

Πρώτη καταχώρηση: 21/07/2015 - 23:30
Τελευταία δημοσίευση: 08:27Οικονομία
Στίγκλιτς: Ασυνάρτητο και άθλιο το πρόγραμμα που επιβλήθηκε στην Αθήνα
Τηλεοπτική συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ παραχώρησε ο διάσημος Αμερικανός νομπελίστας οικονομολόγος Τζότζεφ Στίγκλιτς, στο περιθώριο του «Συμποσίου της Σύμης» που πραγματοποιείται στην Κέρκυρα.
Στη συνέντευξη που θα δημοσιευτεί το πρωί της Τετάρτης, ο κ.Στίγκλιτς χαρακτηρίζει μεταξύ άλλων το τριετές πρόγραμμα που επιβλήθηκε από τους εταίρους στην Αθήνα «ασυνάρτητο». Όπως λέει χαρακτηριστικά «δεν είναι ένας δρόμος προς τα εμπρός που οδηγεί σε ευμάρεια, αλλά ένα τελεσίγραφο: ή το δέχεσαι ή φεύγεις».
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Αμερικανός νομπελίστας οικονομολόγος σημειώνει ότι «η έξωθεν υποβολή όρων σχεδόν πάντα αποτυγχάνει. Πρέπει να υπάρχει πρόγραμμα που σχεδιάζεται από την ίδια τη χώρα και να μην σχεδιάζεται με το πιστόλι στο κρόταφο άλλα με γνώμονα τα πραγματικά προβλήματα».
«Η δική μου ερμηνεία» λέει ο Τζ. Στίγκλιτς «είναι ότι οι δανειστές κατέστησαν εξαιρετικά σαφές ότι δεν υπήρχε εναλλακτικός δρόμος, ότι αρνούνται να διαπραγματευτούν καλή τη πίστη. Αν κοιτάξει κανείς τον σχεδιασμό του προγράμματος, αντιπροσωπεύει απολύτως άθλια οικονομικά».
Ο Τζ. Στίγκλιτς τάσσεται υπέρ μιας βαθιάς αναδιάρθρωσης του χρέους, όπως έχει προτείνει το ΔΝΤ, χαρακτηρίζει λανθασμένη την γερμανική θέση γιατί την πολιτική της λιτότητας και καταφέρεται εναντίον της τρόικα υπογραμμίζοντας πως έχει δημιουργήσει τις χειρότερες δυνατόν συνθήκες για επιτυχημένες μεταρρυθμίσεις. 

Διαβάστε επίσης: