Σάββατο 28 Απριλίου 2018

Ποιοι φόροι γεμίζουν τα κρατικά ταμεία

Ποιοι φόροι γεμίζουν τα κρατικά ταμεία

Με υπερδιπλάσιο πρωτογενές πλεόνασμα (2,36 δισ.) έναντι του στόχου έκλεισε το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Ποιοι φόροι υπεραποδίδουν και πόσο υπολείπονται του στόχου οι δαπάνες. Η εικόνα του ΠΔΕ και οι επιστροφές εσόδων.
Δέκα κατηγορίες φορολογικών εσόδων σημείωσαν υστέρηση τον Μάρτιο σε σχέση με τον στόχο, αν και στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν υπέρβαση εσόδων και πρωτογενές πλεόνασμα 2,366 δισ. ευρώ έναντι στόχου 1,096 δισ. ευρώ.
Από τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει υστέρηση εσόδων τον Μάρτιο στις εξής κατηγορίες:
* Φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 36 εκατ. ευρώ,
* Φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων κατά 10 εκατ. ευρώ,
* Φόρος εισοδήματος ειδικών κατηγοριών κατά 36 εκατ. ευρώ,
* Άμεσοι φόροι ΠΟΕ κατά 16 εκατ. ευρώ,
* Λοιποί άμεσοι φόροι κατά 10 εκατ. ευρώ,
* ΦΠΑ λοιπών κατά 63 εκατ. ευρώ,
* Χαρτόσημο κατά 11 εκατ. ευρώ,
* ΕΦΚ ενεργειακών προϊόντων κατά 20 εκατ. ευρώ,
* Λοιποί ΕΦΚ (καπνού, κλπ) κατά 29 εκατ. ευρώ,
* Λοιποί φόροι κατανάλωσης κατά 27 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα, καλύτερα σε σχέση με το στόχο κινήθηκαν τα έσοδα από φόρους στην περιουσία (18 εκατ. ευρώ), έμμεσους φόρους παρελθόντων οικονομικών ετών (16 εκατ. ευρώ), λοιπούς έμμεσους φόρους (15 εκατ. ευρώ), λοιπά μη φορολογικά έσοδα (69 εκατ. ευρώ).
Τον Μάρτιο το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 3.184 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 198 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο. Στο τρίμηνο, όμως, το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 12.158 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας υπέρβαση κατά 936 εκατ. ευρώ ή 8,3% έναντι του στόχου με τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού στα 11.098 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 407 εκατ. ευρώ ή 3,8% έναντι του στόχου.
Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 1.079 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 227 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (852 εκατ. ευρώ).
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 1.060 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 529 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Οι δαπάνες

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2018 ανήλθαν στα 11.704 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 335 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (12.039 εκατ. ευρώ).
Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 11.357 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 2 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Μειωμένες έναντι του στόχου ήταν κυρίως οι δαπάνες για επιχορηγήσεις νοσοκομείων, ΥΠΕ-ΠΕΔΥ κατά 150 εκατ. ευρώ.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 κατά 1.077 εκατ. ευρώ. Έχουν καταβληθεί επιπλέον 150 εκατ. ευρώ για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης και 160 εκατ. ευρώ για επιδόματα πολυτέκνων.
Οι δαπάνες του ΠΔΕ διαμορφώθηκαν σε 348 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση έναντι του στόχου κατά 332 εκατ. ευρώ.
Ειδικά για τον Μάρτιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.271 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 24 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού
προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.111 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 110 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.
Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 161 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες έναντι του μηνιαίου στόχου κατά 134 εκατ. ευρώ.

* Δείτε αναλυτικά στοιχεία στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.

http://air.euro2day.gr/media/files/1471576-oristiko_greek_March_2018.pdf


Τι ισχύει για τη ρύθμιση χρεών στην Εφορία

Τι ισχύει για τη ρύθμιση χρεών στην Εφορία

Πώς ο φορολογούμενος με ληξιπρόθεσμα ή βεβαιωμένα χρέη μπορεί να... «εξουδετερώσει» τις κατασχέσεις. Συνολικά 861.000 ΑΦΜ βρίσκονται σε ρύθμιση οφειλών. Υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης τελούν 1.088.696 φορολογούμενοι.
Ένας στους τέσσερις φορολογούμενους με ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο έχει ρυθμίσει τις οφειλές του σε δόσεις, ενώ ένας στους δύο οφειλέτες είναι εκτεθειμένοι σε μέτρα αναγκαστικής είσπραξης. Το δράμα της υπερφορολόγησης δεν φαίνεται να λήγει σύντομα.
Τα κυβερνητικά σχέδια αναφέρουν την ύπαρξη δημοσιονομικού χώρου 3,5 δισ. ευρώ, μέσω του οποίου σχεδιάζονται και φορολογικές ελαφρύνσεις, οι οποίες όμως αναμένεται να αργήσουν. Μετά το 2019.
Στο σκηνικό αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προωθεί διευκολύνσεις. Ενεργοποίησε χθες την ηλεκτρονική εφαρμογή πληρωμή μη ρυθμισμένων οφειλών μέσω καρτών, απευθείας μέσω taxisnet, και το επόμενο χρονικό διάστημα προχωρά στην αντίστοιχη εφαρμογή και για οφειλές οι οποίες έχουν μπει σε δόσεις.
Μέσω της εφαρμογής, ο φορολογούμενος μπορεί να εξοφλήσει ολικά ή μερικά την οφειλή του, αλλά δεν μπορεί να τη «σπάσει» σε δόσεις, όπως κάνει, για παράδειγμα, όταν πληρώνει τους φόρους του μέσω πιστωτικής κάρτας στην τράπεζα.
Στοιχεία της ΑΑΔΕ τα οποία επικαλέστηκε πρόσφατα στη Βουλή η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου δείχνουν ότι 861.000 ΑΦΜ βρίσκονται σε ρύθμιση οφειλών. Σε σχέση με τα 3,9 εκατομμύρια των οφειλετών, περίπου ένας στους τέσσερις. Συγκεκριμένα, 383.400 ΑΦΜ βρίσκονται στη ρύθμιση των 100 δόσεων, 427.063 βρίσκονται στη ρύθμιση των 12 δόσεων, ενώ 50.767 ΑΦΜ έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους σε 24 δόσεις.
Την ίδια ώρα, 1.088.696 ΑΦΜ βρίσκονται υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης ενώ σε 1.739.301 φορολογούμενους ο εισπρακτικός μηχανισμός έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει κατασχέσεις, δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων και πλειστηριασμούς.
Για τους 1.088.696 φορολογούμενους, ρύθμιση της οφειλής τους θα μπορούσε να «ξεκλειδώσει» μέρος των τραπεζικών τους λογαριασμών, όταν ενεργοποιηθεί η σχετική προαναγγελία του Γ. Πιτσιλή.
Για τους υπόλοιπους 1.739.301 φορολογούμενους, η ρύθμιση της οφειλής τους θα μπορούσε να δημιουργήσει ασπίδα προστασίας έναντι των κατασχέσεων.

Πώς ρυθμίζονται οι οφειλές

Με βάση τις ισχύουσες διατάξεις και διαδικασίες, η ρύθμιση οφειλών μπορεί πλέον να γίνει ηλεκτρονικά τόσο για ληξιπρόθεσμες όσο και για βεβαιωμένες οφειλές.
Οι φορολογούμενοι υποβάλλουν μέσω του Taxisnet αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις για να ρυθμίζουν έως και σε 12 μηνιαίες δόσεις τις τακτικές φορολογικές οφειλές τους ή μέχρι και σε 24 μηνιαίες δόσεις τις οφειλές τους από έκτακτες αιτίες (π.χ. από φόρους κληρονομιάς), πριν αυτές αρχίσουν να καθίστανται ληξιπρόθεσμες.
Η ρύθμιση σε δόσεις γίνεται σε οκτώ απλά βήματα:
1. Εισέρχεστε στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.aade.gr. Κάνετε κλικ στον «Λογαριασμό μου», εισάγοντας τους κωδικούς πρόσβασης στο σύστημα.
2. Κλικάρετε την επιλογή «Εφαρμογές» και εντοπίζετε τη εφαρμογή που αφορά τη «Ρύθμιση Οφειλών» (βρίσκεται χαμηλά στη σελίδα).
3. Επιλέξτε τη ρύθμιση Ρ2 «Αίτηση πάγιας ρύθμισης οφειλών ν.4152/2013».
4. Στη συνέχεια, κάνετε κλικ στην «Υποβολή Νέας».
5. Αμέσως εμφανίζεται η σχετική σελίδα της ρύθμισης με τα ατομικά στοιχεία του φορολογούμενου, την επιλογή της ρύθμισης (12 ή 24 δόσεις), τα ποσά υπό ρύθμιση. Εφόσον όλα είναι εντάξει, προχωράτε στην επόμενη σελίδα.
6. Στην επόμενη σελίδα θα πρέπει να εισαχθούν τα εξής στοιχεία:
α) Ο αριθμός των δόσεων που επιθυμεί κανείς, στοιχείο το οποίο θα καθορίσει τόσο το ποσό της δόσης όσο και το τελικό ποσό πληρωμής, εξαιτίας των επιβαρύνσεων.
β) Το μηνιαίο καθαρό εισόδημα.
γ) Οι πάγιες μηνιαίες υποχρεώσεις και
δ) οποιοδήποτε αναμενόμενο μελλοντικό εισόδημα.
Εφόσον συμπληρωθούν οι απαραίτητες πληροφορίες, θα εμφανισθούν τόσο το πληρωτέο ποσό στο τέλος των 12 δόσεων όσο και το ποσό της κάθε δόσης της ρύθμισης.
7. Στην επόμενη, τελευταία σελίδα εμφανίζεται η σχετική υπεύθυνη δήλωση της οικονομικής κατάστασης. Στη δήλωσή αυτή, θα πρέπει να τσεκαριστεί στο πεδίο 3 αν ο δηλών έχει υποβληθεί ή όχι σε διαδικασία πτώχευσης.
Στο πεδίο 4 τσεκάρετε αν έχετε:
α) Ακίνητη περιουσία και συγκεκριμένα αν έχετε δηλώσει εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα στο Ε9 ή αν υπάρχουν δικαιώματα μη δηλωμένα.
β) Πλωτά και εναέρια μεταφορικά μέσα καθώς και τα κάθε χρήσης οχήματα. Κάντε κλικ αν έχετε μεταφορικά μέσα και οχήματα για τα οποία δεν υπάρχει υποχρέωση δήλωσης στο Ε1, πρόσφατα αποκτηθέντα κ.λπ., είδος, αριθμός νηολογίου/κυκλοφορίας, ποσοστό κ.λπ.
γ) Λοιπά περιουσιακά στοιχεία: Δηλώστε αν έχετε
- Ομόλογα, μετοχές, ομολογίες, μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων, παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα, άλλες περιπτώσεις.
- Συμμετοχή σε κάθε είδους επιχειρήσεις.
- Κινητά αξίας (π.χ. έργα τέχνης, συλλογές).
δ) Λογαριασμούς σε τράπεζες, ταμιευτήρια, ΕΛΤΑ και άλλα ημεδαπά ή αλλοδαπά πιστωτικά ιδρύματα (ΙΒΑΝ).
Τέλος, στο πεδίο (ε) συμπληρώστε τα στοιχεία της πάγιας εντολής με το σχετικό IBAN, ώστε να χρεώνεται η δόση της ρύθμισης απευθείας από τον λογαριασμό αυτό στην τράπεζα.
8. Στο τέλος κάνετε κλικ στην ένδειξη «Υποβολή» και η αίτηση της ρύθμισης θα υποβληθεί για έγκριση στο Taxisnet.
Εφόσον όλα τα βήματα γίνουν σωστά, η ρύθμιση της οφειλής σε δόσεις εγκρίνεται ακόμη και την ίδια ημέρα. Για την εγκυρότητά της όμως απαιτείται η πληρωμή της πρώτης δόσης εντός τριών ημερών από την υποβολή της αίτησης. Οι δόσεις τρέχουν στο τέλος κάθε μήνα και η σταδιακή εξόφληση επιβαρύνεται με ετήσιο επιτόκιο 5%.

Πώς θα γλιτώσετε τις προμήθειες στις πληρωμές φόρων

Πώς θα γλιτώσετε τις προμήθειες στις πληρωμές φόρων

Πότε η εξόφληση φόρων επιβαρύνεται με έξτρα κόστος και πώς μπορείτε να το αποφύγετε. Αναλυτικός οδηγός από την ΑΑΔΕ για να αποφύγετε τις παγίδες και να εξασφαλίσετε το χαμηλότερο κόστος.
Όλοι οι φόροι πληρώνονται ηλεκτρονικά. Είτε μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων πληρωμών των τραπεζών, είτε μέσω taxisnet με τη χρήση καρτών. Ορισμένοι φορολογούμενοι όμως επιμένουν να πηγαίνουν στο γκισέ των τραπεζών. Παρότι μετά την επιβολή προμήθειας (2-3 ευρώ) για κάθε πληρωμή στο γκισέ από τον περυσινό Αύγουστο, οι λάτρεις αυτής της διαδικασίας περιορίστηκαν, υπάρχουν φορολογούμενοι που επιμένουν στην ουρά.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έδωσε στη δημοσιότητα έναν επικαιροποιημένο κατάλογο ερωτήσεων - απαντήσεων με όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν όσοι επιμένουν να πληρώνουν τους φόρους τους στα γκισέ των τραπεζών.

1. Ποιες οφειλές Δημοσίου μπορώ να πληρώσω μέσω των Πιστωτικών Ιδρυμάτων και των ΕΛΤΑ («Φορείς Είσπραξης»);

Στα πιστωτικά ιδρύματα και στα ΕΛΤΑ εισπράττονται τα δημόσια έσοδα που αφορούν:
α. Βεβαιωμένες Οφειλές σε Δ.Ο.Υ., ρυθμισμένες ή μη, με την χρήση της «Ταυτότητας Οφειλής» (Τ.Ο.) ή της «Ταυτότητας Ρυθμισμένης Οφειλής» (Τ.Ρ.Ο.), οι οποίες εκδίδονται για κάθε χρέος και το ακολουθούν μέχρι την εξόφληση του.
β. Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων, με την χρήση του «Κωδικού Πληρωμής», η οποία εκδίδεται από την σχετική δικτυακή εφαρμογή.
γ. e-Παράβολο, με την χρήση του «Κωδικού Πληρωμής», η οποία εκδίδεται από την σχετική δικτυακή εφαρμογή.
δ. Δασμοί, φόροι και λοιπές επιβαρύνσεις καθώς και ρυθμισμένες ή μη οφειλές που βεβαιώνονται στα Τελωνεία.

2. Ποιοι είναι οι φορείς στους οποίους μπορώ να πληρώνω τις οφειλές μου στο Δημόσιο;

Οι φορείς είσπραξης είναι οι ακόλουθοι:
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.
ALPHA BANK Α.Ε.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ - Α.Τ.Ε. BANK
ΤΡΑΠΕΖΑ EUROBANK - ERGASIAS Α.Ε.
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΣΕΡΡΩΝ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΔΡΑΜΑΣ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΒΡΟΥ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΗΠΕΙΡΟΥ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ Α.Ε. (ΕΛΤΑ)
ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ATTICA BANK ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ
HSBC BANK PLC
ΤΑΜΕΙΟ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ

3. Με ποιους τρόπους μπορώ να πληρώσω τις οφειλές μου στα πιστωτικά ιδρύματα;

Εάν είστε πελάτης κάποιου πιστωτικού ιδρύματος έχετε τις ακόλουθες δυνατότητες:
1. Μέσω των υπηρεσιών που παρέχονται από την Τράπεζά σας (e-banking, phone banking, ATM, αποστολή μέσω ηλεκτρονικού αρχείου των Τραπεζών). Η εν λόγω συναλλαγή δεν βαρύνεται με προμήθεια.
2. Στο ταμείο του καταστήματος της Τραπέζης με απευθείας χρέωση του τραπεζικού λογαριασμού σας. Η εν λόγω συναλλαγή βαρύνεται με προμήθεια, η οποία καθορίζεται από το εκάστοτε πιστωτικό ίδρυμα (εκτός εάν είστε:
α) άνω των 70 ετών
β) σε δικαστική συμπαράσταση
γ) με βαριές αναπηρίες σε ποσοστό 80% και άνω
δ) κάτοικοι μη τουριστικών περιοχών με πληθυσμό κάτω των 500 κατοίκων ή κάτοικοι μη τουριστικών νησιών με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων που δεν βαρύνεται με προμήθεια).
ii) Εάν δεν είστε πελάτης κάποιου πιστωτικού ιδρύματος έχετε τις ακόλουθες δυνατότητες:
α. Με κατάθεση μετρητών μέσω των Κέντρων Αυτόματων Πληρωμών (ΚΑΠ-APS) των Τραπεζών. Η εν λόγω συναλλαγή δεν βαρύνεται με προμήθεια.
β. Στο ταμείο του καταστήματος της Τραπέζης με κατάθεση μετρητών. Η εν λόγω συναλλαγή βαρύνεται με προμήθεια η οποία καθορίζεται από το εκάστοτε πιστωτικό ίδρυμα.

4. Σε ποιες περιπτώσεις οι συναλλαγές δεν βαρύνονται με προμήθεια;

Δεν θα πληρώσετε προμήθεια εάν:
i) Διενεργήσετε τη συναλλαγή μέσω των υπηρεσιών e-banking, phone banking, ATM, ηλεκτρονικού αρχείου της Τράπεζας στην οποία είστε πελάτης.
ii) Διενεργήσετε τη συναλλαγή καταθέτοντας μετρητά μέσω των Κέντρων Αυτόματων Πληρωμών (ΚΑΠ/APS) των Τραπεζών.
iii) Διενεργήσετε συναλλαγή στα ταμεία των καταστημάτων των Τραπεζών με χρέωση του τραπεζικού σας λογαριασμού με σκοπό την πληρωμή μη ρυθμισμένου ΕΝΦΙΑ ή μη ρυθμισμένου Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (ΦΕΦΠ) και ταυτόχρονα ανήκετε σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες φυσικών προσώπων:
α. άνω των 70 ετών
β. σε δικαστική συμπαράσταση
γ. με βαριές αναπηρίες σε ποσοστό 80% και άνω
δ. κάτοικοι μη τουριστικών περιοχών με πληθυσμό κάτω των 500 κατοίκων ή κάτοικοι μη τουριστικών νησιών με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από την τελευταία διαθέσιμη απογραφή ή από την τελευταία διαθέσιμη απογραφή.
iv) Διενεργήσετε συναλλαγή στα ταμεία των καταστημάτων για πληρωμή μέσω καταστήματος κατά την απόδοση παρακρατηθέντων ποσών βάσει Ενημερότητας ή Βεβαίωσης Οφειλής.
v) Διενεργήσετε συναλλαγή με χρήση καρτών πληρωμών μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας του ΤAXISnet στη διαδικτυακή πύλη της ΑΑΔΕ ή μέσω της λειτουργίας του δικτύου συσκευών EFT/POS στις Δ.Ο.Υ και τελωνεία.
Για τις ανωτέρω συναλλαγές η Α.Α.Δ.Ε. αναλαμβάνει την πληρωμή της προμήθειας των Τραπεζών. 

5. Είμαι 75 ετών και θέλω να πληρώσω τη μη ρυθμισμένη οφειλή μου ΕΝΦΙΑ. Ποιες είναι οι δυνατότητές μου προς πληρωμή, έτσι ώστε να μην επιβαρυνθώ με επιπλέον προμήθεια;

Προκειμένου να μην επιβαρυνθείτε με επιπλέον προμήθεια μπορείτε να:
α. Διενεργήσετε τη συναλλαγή μέσω των υπηρεσιών e-banking, phone banking, ATM της Τράπεζας στην οποία είστε πελάτης,
β. Διενεργήσετε τη συναλλαγή καταθέτοντας μετρητά μέσω των Κέντρων Αυτόματων Πληρωμών (ΚΑΠ/APS) των Τραπεζών,
γ. Επειδή εμπίπτετε σε μία από τις τέσσερις ομάδες φυσικών προσώπων (βλ. ως άνω απάντηση στην ερώτηση 4.iii), μπορείτε να διενεργήσετε τη συναλλαγή στα ταμεία των καταστημάτων της Τράπεζας σας με χρέωση του τραπεζικού σας λογαριασμού,
δ. Διενεργήσετε τη συναλλαγή με χρήση καρτών πληρωμών μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας του ΤAXISnet στη διαδικτυακή πύλη της ΑΑΔΕ.

O φορολογικός «πυρετός» έφτασε στο… 40,8%

O φορολογικός «πυρετός» έφτασε στο… 40,8%

Ανοδικά και πέρυσι φόροι και εισφορές στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ. Αργυρό μετάλλιο επιβαρύνσεων για τις ελληνικές οικογένειες με παιδιά. Συνολικά στο 40,8% η επιβάρυνση από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.

Την τέταρτη υψηλότερη αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων της εργασίας κατέγραψε πέρυσι η Ελλάδα, σύμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Η χώρα μας βρίσκεται μάλιστα στη δεύτερη θέση των επιβαρύνσεων οικογενειών με δύο παιδιά στις οποίες εργάζεται ο ένας γονέας, καθώς για κάθε 100 ευρώ αμοιβής από την εργασία, τα 39 ευρώ πηγαίνουν απευθείας για κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών και φόρων εισοδήματος, χωρίς να υπολογίζεται κανένας έμμεσος φόρος και καμία συμπληρωματική επιβάρυνση.
Στην Ελλάδα, δυστυχώς, κανένας φορολογούμενος δεν «τελειώνει» με τις υποχρεώσεις του έναντι της εφορίας με την καταβολή των φόρων εισοδήματος. Η έμμεση φορολογία έχει πάρει φωτιά με ΦΠΑ 24%,πανευρωπαϊκή πρωτιά στη φορολογία καυσίμων και έμμεση φορολογία από την κινητή τηλεφωνία και τις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία έως και τον καφέ.
Η συνολική φορολογική «σφήνα», στην οποία αθροίζονται εκτός από τον φόρο εισοδήματος και οι ασφαλιστικές εισφορές, έφτασε στο 40,8% του κόστους εργασίας, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει την 14η θέση μεταξύ των 35 χωρών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (μέσος όρος 35,9%). Το 2017, η αύξηση ήταν 0,31%, με τα πρωτεία αύξησης των επιβαρύνσεων να καταλαμβάνει η Τουρκία(0,41%) και να ακολουθούν η Τσεχία (0,36%) και το Μεξικό (0,34%). Η γενική τάση στον ΟΟΣΑ ήταν πτωτική (-0,13%) και η αύξηση των επιβαρύνσεων στην Ελλάδα οφείλεται κυρίως στην αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών.
Στον σχετικό κατάλογο, την πρώτη τριάδα των χωρών του ΟΟΣΑ με τις υψηλότερες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις της εργασίας καταλαμβάνουν το Βέλγιο (53,7%), η Γερμανία (49,7%) και η Γαλλία (47,7%), ενώ στην τελευταία τριάδα συναντάμε το Μεξικό (20,4%), τη Νέα Ζηλανδία (18,1%) και τη Χιλή (7%).

Οι οικογένειες

Η εικόνα μεταβάλλεται όταν γίνεται η ανάλυση των στοιχείων επιβαρύνσεων οικογενειών με παιδιά. Το 2017, η υψηλότερη επιβάρυνση οικογενειών με δύο παιδιά στην οποία εργάζεται ο ένας γονέας σημειώθηκε στη Γαλλία, με 39,4%.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση μεταξύ των 35 χωρών μελών του ΟΟΣΑ με συνολική επιβάρυνση 39%, αφήνοντας πίσω χώρες στις οποίες το κοινωνικό κράτος βρίσκεται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα όπως για παράδειγμα η Φινλανδία (38,4%) και η Σουηδία (38,2%).
Σε μέσα επίπεδα, στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ η φορολογική και ασφαλιστική επιβάρυνση της εργασίας στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι 26,1%, με τις τρεις καλύτερες επιδόσεις να αφορούν Ελβετία (9,1%), Χιλή(7%) και Νέα Ζηλανδία (6,4%).
Ενδιαφέρουσα είναι η ανάλυση των στοιχείων και για τις οικογένειες με παιδιά στις οποίες εργάζονται και οι δύο γονείς. Στην περίπτωση αυτή, η Ελλάδα παραμένει κολλημένη στο 39% αλλά προηγούνται έξι χώρες (Βέλγιο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία, Σουηδία) με επιβαρύνσεις από 39,3% έως και 46,2%.

Eurogroup με χαμηλά τον πήχη για την Ελλάδα

Eurogroup με χαμηλά τον πήχη για την Ελλάδα

Στο αναπτυξιακό σχέδιο και στις συζητήσεις για χρέος και επόμενη ημέρα η προσοχή στη σημερινή συνεδρίαση των ΥΠΟΙΚ. Σε πλήρη εξέλιξη το παρασκήνιο. Οι δηλώσεις Τσακαλώτου στους FT και οι κρίσιμες διαρροές του Βερολίνου.

Μια θετική δήλωση του Eurogroup αναφορικά με την «Ολιστική Στρατηγική για την ανάπτυξη στο μέλλον» προσδοκά η ελληνική κυβέρνηση από τη συνεδρίαση του σημερινού Eurogroup. Στα υπόλοιπα μέτωπα ο πήχης των προσδοκιών έχει τεθεί πολύ χαμηλά, ενώ στο παρασκήνιο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ένα μπρα ντε φερ για τη διευθέτηση του χρέους.
Το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών, μέσω διαρροών αλλά και δηλώσεων του Όλαφ Σολτς τις προηγούμενες ημέρες, έχει στείλει το μήνυμα ότι η συμφωνία για το χρέος θα απαιτήσει ακόμα αρκετές εβδομάδες. Η εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου μάλιστα εξέφρασε την ελπίδα να υπάρξει συμφωνία πριν την ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος.
Επιμένοντας σε σκληρή γραμμή έναντι του εύρους των μελλοντικών διευθετήσεων στο χρέος, η Γερμανία έχει στείλει παράλληλο μήνυμα -μέσω διαρροής εγγράφου στη Handelsblatt- για την ανάγκη να τεθούν όροι και προϋποθέσεις και η χορήγηση ελάφρυνσης χρέους να συνδεθεί με τριμηνιαίες αξιολογήσεις της συνέπειας της ελληνικής κυβέρνησης έναντι των δεσμεύσεων που θα έχει αναλάβει. Στη γερμανική θέση που είχε διατυπωθεί στο Washington Club είχε αποκλειστικά αναφερθεί το Euro2day.gr στις αρχές της εβδομάδας.
Σε διαφορετικό μήκος κύματος εμφανίστηκαν Κομισιόν και Γαλλία. Ο Πιερ Μοσκοβισί, προσερχόμενος στη συνεδρίαση, δήλωσε πως πρέπει να βρεθεί μηχανισμός για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, συμπληρώνοντας πως υπάρχουν καλές ιδέες όπως η γαλλική για τη σύνδεση χρέους-ανάπτυξης. Από την πλευρά του, ο Μ. Λεμέρ τόνισε πως πρέπει να καθορίσουμε το πλαίσιο για τη διαχείριση του χρέους. Πρέπει να είναι «καθαρό, περιεκτικό και αξιόπιστο για τις αγορές».
Η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ’ ότι πριν μερικά χρόνια, δήλωσε από την πλευρά του ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς, προσερχόμενος στη συνεδρίαση του Eurogroup. «Μπορεί να υπάρξει μια πολύ πιο αισιόδοξη άποψη για την Ελλάδα σήμερα απ’ ότι πριν από μερικά χρόνια», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος ο Μ. Σεντένο επεσήμανε στις δηλώσεις του την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος στο 4,2% το 2017, το οποίο, όπως είπε, είναι υπερδιπλάσιο του αρχικού στόχου. Επιπλέον, ανέφερε ότι το Eurogroup αναμένει από τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, να παρουσιάσει το αναπτυξιακό μοντέλο που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια η Ελλάδα. Τόνισε ότι η στρατηγική για την ανάπτυξη, που θα ακολουθήσει η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, θα φέρει την υπογραφή της ελληνικής κυβέρνησης και πως αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί η ίδια η χώρα πρέπει να «υπογράψει» τις μεταρρυθμίσεις, που θα συνεχιστούν.

Ο Τσακαλώτος και οι αξιολογήσεις

Την επομένη της διαρροής του εγγράφου, οι δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτουστους Financial Times ήρθαν να αναδείξουν ενδεχομένως μια διάσταση συμβιβασμού. Ο υπουργός ανέφερε ότι οι αξιολογήσεις της ΕΕ θα είναι πιθανότατα πιο συχνές από τις εξαμηνιαίες αξιολογήσεις που προβλέπονται για τις χώρες που εξέρχονται από μνημόνια. «Είναι πιθανόν να έχουμε τρεις ή τέσσερις επισκέψεις αντί για δύο», είπε. Ο κοινοτικός επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί μέχρι πρότινος μιλούσε για την ανάγκη εποπτείας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου.
Παρότι στη συνέχεια κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών επιχείρησαν να εξηγήσουν ότι η δήλωση αυτή δεν συνιστά διαφοροποίηση σε σχέση με την πάγια τοποθέτηση του Ευκλείδη Τσακαλώτου, είναι ξεκάθαρο ότι σε σχέση με το κυβερνητικό αφήγημα της «καθαρής εξόδου» με στοιχεία εποπτείας μιας «κανονικής» χώρας μετά το Μνημόνιο, υπάρχουν νέα δεδομένα. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι πάντα ο υπουργός Οικονομικών στις δημόσιες τοποθετήσεις του για την επόμενη ημέρα είναι ιδιαίτερα «μετρημένος».
Χθες πάντως, οι κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών σημείωναν πως «είναι πάμπολλες οι φορές που ο υπουργός έχει πει δημοσίως ότι δεν πρόκειται να υπάρξει προληπτική γραμμή στήριξης, πράγμα το οποίο προσδιορίζει μία καθαρή έξοδο, και άλλες τόσες ότι θα υπάρχει μεταπρογραμματική παρακολούθηση, όπως εκείνη που είχαν και εξακολουθούν να έχουν η Πορτογαλία, η Ιρλανδία και η Κύπρος «συν κάτι ακόμη".
Το "συν κάτι ακόμη" ενδεχομένως να αφορά μία επιπλέον επίσκεψη ανά εξάμηνο».
Την ίδια ώρα, ένα δημοσίευμα του Reuters ήρθε να υπενθυμίσει αυτό το οποίο όλοι γνωρίζουν: μετά την έξοδο της Ελλάδας από το πρόγραμμα, οι τράπεζες δεν θα έχουν πρόσβαση στη φθηνή χρηματοδότηση της ΕΚΤ.
Η απώλεια του waiver, της κατ’ εξαίρεση δηλαδή αποδοχής τίτλων τα οποία δεν κατέχουν την επενδυτική βαθμίδα από την ΕΚΤ, θα έρθει με το τέλος του τρίτου προγράμματος του ESM, εφόσον δεν υπάρξει κάποιας μορφής υποκατάστατό του. Το σενάριο της προληπτικής γραμμής πίστωσης έχει αποκλειστεί, τόσο από την ελληνική κυβέρνηση όσο και από τα κράτη-μέλη, ενώ όπως σημειωνόταν στο δημοσίευμα, το αντίδοτο για τη συγκεκριμένη εξέλιξη θα μπορούσε να είναι η τόνωση της επενδυτικής εμπιστοσύνης.
Με τις αποφάσεις για το χρέος να μετατοπίζονται στο παρασκήνιο, το στοίχημα των επόμενων εβδομάδων παίζεται για μία ακόμα φορά στο πεδίο των μεταρρυθμίσεων. Στις 14 Μαΐου αναμένεται να επανέλθει στην Αθήνα το κουαρτέτο και σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, θα επιδιωχθεί μια συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο έως τα τέλη του μήνα. Σε χρόνο παράλληλο, η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να «διανθίσει» με τις απαιτήσεις των δανειστών το «ολιστικό» σχέδιό της.

«Σούπερ» πρωτογενές πλεόνασμα για την Ελλάδα το 2017 Υπερδιπλάσιο του στόχου που είχε τεθεί το πρωτογενές πλεόνασμα της περασμένης χρονιάς. Θα υπάρξει δημοσιονομικός χώρος για στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις, υποστηρίζει το υπουργείο Οικονομικών. Το χρέος έφτασε τα 317,4 δισ. ευρώ.

«Σούπερ» πρωτογενές πλεόνασμα για την Ελλάδα το 2017

Υπερδιπλάσιο του στόχου που είχε τεθεί το πρωτογενές πλεόνασμα της περασμένης χρονιάς. Θα υπάρξει δημοσιονομικός χώρος για στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις, υποστηρίζει το υπουργείο Οικονομικών. Το χρέος έφτασε τα 317,4 δισ. ευρώ.
Για μία ακόμα χρονιά, το πρωτογενές πλεόνασμα υπερέβη τους στόχους του προγράμματος. Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Eurostat, πέρυσι το πρωτογενές αποτέλεσμα με βάση τον κανονισμό ESA (σ.σ. διαφέρει ελαφρά από τον αντίστοιχο του προγράμματος) διαμορφώθηκε σε 4,2% του ΑΕΠ με βάση τους κανόνες του προγράμματος (4% του ΑΕΠ κατά ESA), όταν ο στόχος του προγράμματος αφορούσε σε πλεόνασμα 1,75% του ΑΕΠ.
Συγκεκριμένα, το πρωτογενές πλεόνασμα γενικής κυβέρνησης ανήλθε πέρυσι σε 7,080 δισ. ευρώ έναντι 6,709 δισ. ευρώ το 2016, ενώ στο ίδιο διάστημα, το δημόσιο χρέος μειώθηκε ως ποσοστό του ΑΕΠ από 180,8% σε 178,6% αλλά αυξήθηκε σε απόλυτα μεγέθη από 315,009 δισ. ευρώ σε 317,407 δισ. ευρώ. Το ΑΕΠ διαμορφώθηκε πέρυσι σε 177,335 δισ. ευρώ έναντι 174,199 δισ. ευρώ το 2016.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα έσοδα γενικής κυβέρνησης διαμορφώθηκαν σε 86,77 δισ. ευρώ, οριακά μικρότερα του 2016, οπότε ήταν 87,36 δισ. ευρώ, ενώ οι δαπάνες κινήθηκαν στα 85,322 δισ. ευρώ και ήταν λιγότερες αυτών του 2016 (86,271 δισ. ευρώ).
«Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι όχι μόνο είναι εφικτός ο στόχος πρωτογενών πλεονασμάτων ύψους 3,5% του ΑΕΠ για το 2018 και τα επόμενα χρόνια, αλλά και ότι θα υπάρξει ο δημοσιονομικός χώρος για στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις και κοινωνικές δαπάνες κατά τη μεταμνημονιακή περίοδο», τονίζει το υπουργείο Οικονομικών.
Η δραστική υπέρβαση του στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα αναμένεται να αξιοποιηθεί από την πλευρά της κυβέρνησης, προκειμένου να αποκρούσει πιέσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για ταχύτερη εφαρμογή των ψηφισμένων περικοπών στο αφορολόγητο (το 2020) από το 2019.
Το Ταμείο θεωρεί ότι είναι απαραίτητη η διεύρυνση της φορολογικής βάσης και δεν έχει διευκρινίσει στη βάση ποιων μέτρων εκτιμά ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2019 θα διαμορφωθεί στο 3,5% του ΑΕΠ, σύμφωνα με τον στόχο του προγράμματος. Για φέτος, το Ταμείο θεωρεί ότι το πρωτογενές πλεόνασμα θα είναι 2,9% του ΑΕΠ έναντι στόχου 3,5% του ΑΕΠ, χωρίς όμως να ζητά πρόσθετα μέτρα.
Σύμφωνα με το μνημόνιο, η Ελλάδα πρέπει να επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα 1,75% του ΑΕΠ το 2017 και 3,5% το 2018 και την επόμενη χρονιά. Είναι η τρίτη χρονιά από το 2015 που ο προϋπολογισμός ξεπερνά τον στόχο. Η χώρα πέτυχε το 2016 πρωτογενές πλεόνασμα 4,19% έναντι στόχου για μόλις 0,5%.

Μοσκοβισί: Στο 4,2% το πρωτογενές πλεόνασμα κατά πρόγραμμα

Την ικανοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα δημοσιονομικά στοιχεία της Ελλάδας που «υπερβαίνουν τους στόχους», εκφράζει σε σημερινή δήλωσή του ο επίτροπος Οικονομίας Πιερ Μοσκοβισί, με αφορμή την ανακοίνωση της Εurostat.
«Tα σημερινά στοιχεία της Εurostat δείχνουν ότι για μια ακόμη φορά, και το 2017, η Ελλάδα υπερέβη τους δημοσιονομικούς της στόχους», αναφέρει στη δήλωσή του ο Π. Μοσκοβισί, προσθέτοντας ότι για δεύτερη διαδοχική χρονιά η Ελλάδα κατέγραψε δημοσιονομικό πλεόνασμα, στο 0,8% του ΑΕΠ το 2017, πολύ καλύτερο από την τελευταία πρόβλεψη της Επιτροπής το Νοέμβριο του 2017.
Συνεχίζοντας, ο Π. Μοσκοβισί υπενθυμίζει ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα της Ελλάδας το 2009 υπερέβαινε το 15% του ΑΕΠ και τονίζει: «Οι τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια για την αποκατάσταση των δημόσιων οικονομικών της και τη μεταρρύθμιση της οικονομίας της, τώρα αποδίδουν».
Όσον αφορά το πρωτογενές πλεόνασμα, ο Π. Μοσκοβισί τονίζει ότι φτάνει το 4,2% του ΑΕΠ το 2017, όπως υπολογίζεται με τη μέθοδο που συμφωνήθηκε από όλους τους εταίρους στο πλαίσιο του προγράμματος του ESM. «Αυτά τα καλά νέα είναι ευπρόσδεκτα για την Ελλάδα πριν από τις κρίσιμες συζητήσεις του Eurogroup, που πρέπει να προετοιμάσει τη θετική ολοκλήρωση του ελληνικού προγράμματος φέτος το καλοκαίρι», καταλήγει η ανακοίνωση του Π. Μοσκοβισί.
* Δείτε αναλυτικά στοιχεία στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.

http://air.euro2day.gr/media/files/1471573-eurostat.pdf

Εκτύπωση και πληρωμή εισφορών ΕΦΚΑ για τον μήνα Μάρτιο 2018 - Παράταση της καταβολής της τρέχουσας εισφοράς μηνός Μαρτίου 2018 Μη Μισθωτών ασφαλισμένων μέχρι 18-05-2018,

Εκτύπωση και πληρωμή εισφορών ΕΦΚΑ για τον μήνα Μάρτιο 2018
Ανάρτηση ειδοποιητηρίων ΕΦΚΑ για τον μήνα Μάρτιο 2018 για εκτύπωση και πληρωμή
Αθήνα, 27 Απριλίου 2018
Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΦΚΑ (ΑΔΑ: 6ΙΒ8465ΧΠΙ-ΣΡ8) για την παράταση της καταβολής της τρέχουσας εισφοράς μηνός Μαρτίου 2018 Μη Μισθωτών ασφαλισμένων μέχρι 18-05-2018.
Παράταση της καταβολής της τρέχουσας εισφοράς μηνός Μαρτίου 2018 Μη Μισθωτών ασφαλισμένων μέχρι 18-05-2018, προκειμένου να διασφαλιστεί η εισπραξιμότητα της ανωτέρω εισφοράς και παράλληλα να διατηρηθούν τα ευεργετήματα και δικαιώματα (ασφαλιστική ικανότητα, ενημερότητα κλπ) που είναι συνδεδεμένα με αυτή.
Αθήνα, 23 Απριλίου 2018
Η Διοίκηση του ΕΦΚΑ ανακοινώνει ότι η εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών 2017 για τους Μη Μισθωτούς ασφαλισμένους είναι σε εξέλιξη και αναμένεται η ανάρτηση των ειδοποιητηρίων εκκαθάρισης.
Για το σκοπό αυτό οι Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΕΦΚΑ καθώς και εφαρμογές που υποστηρίζουν την εισφοροδότηση Μη Μισθωτών θα υπολειτουργούν από την Τρίτη 24/04/2018 έως την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης.
Δεδομένου ότι η εκκαθάριση συνδέεται τεχνικά με την έκδοση εισφοράς Μαρτίου 2018 (η οποία καθυστερεί) θα δοθεί νέα ημερομηνία εμπρόθεσμης καταβολής της εισφοράς, για την οποία θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.

Eurogroup: Θέλουμε αξιόπιστη μεταμνημονιακή εποπτεία - Βλέπουμε για το χρέος...

Eurogroup: Θέλουμε αξιόπιστη μεταμνημονιακή εποπτεία - Βλέπουμε για το χρέος...

14
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Eurogroup: Θέλουμε αξιόπιστη μεταμνημονιακή εποπτεία - Βλέπουμε για το χρέος...
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 13:37
Των Έφης Ευθυμίου - Δημήτρη Στόλη
Επιτάχυνση της ολοκλήρωσης των προαπαιτούμενων ζήτησε το Eurogroup από τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών, προκειμένου να επιτευχθεί τεχνική συμφωνία τον Μάιο, ενώ διαπίστωσε ότι υπάρχει ακόμη "πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει". Παραμένει ο στόχος συνολικής συμφωνίας στις 21 Ιουνίου. Οι αποφάσεις για το χρέος θα ληφθούν στο τέλος του προγράμματος, εφόσον αυτό ολοκληρωθεί επιτυχώς και κριθεί ότι οι παρεμβάσεις είναι αναγκαίες. Το Eurogroup ξεκαθάρισε επίσης πως θέλει αξιόπιστη μεταμνημονιακή εποπτεία.
Τον Ιούνιο θα αποφασιστούν όλα τα στοιχεία για να διευκολυνθεί η έξοδος της Ελλάδαςαπό το πρόγραμμα, δήλωσε ο πρόεδρος του Eurogroup Μάριο Σεντένο μετά την συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης στη Σόφια της Βουλγαρίας.
Ο επικεφαλής του Eurogroup σημείωσε ότι οι υπουργοί Οικονομικών ενημερώθηκαν για την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να μην ζητήσει προληπτική γραμμή για την περίοδο μετά το πρόγραμμα καθώς και για το πλαίσιο ενισχυμένης εποπτείας όπως προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ανακοίνωσε επίσης ότι οι θεσμοί θα επιστρέψουν στην Αθήνα στις 14 Μαΐου, ενώ έκανε λόγο για "παραγωγικές συζητήσεις" με την ελληνική πλευρά.
"Οι θεσμοί και οι ελληνικές αρχές θα δουλέψουν για μία συμφωνία που θα αφορά όλες τις πολιτικές που χρειάζονται να εφαρμοστούν για την τελική αξιολόγηση τη λεγόμενη Staff Level Agreement (SLA)", ανέφερε.
"Τα νέα από το δημοσιονομικό μέτωπο  είναι καλά", σημείωσε, "η Ελλάδα για δεύτερο διαδοχικό χρόνο πέτυχε πλεόνασμα πάνω από 4%, αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Στο πρόγραμμα η ελληνική κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη στη μεταρρυθμιστική ατζέντα".
Αναφερόμενος στην ελληνική πρόταση για το αναπτυξιακό πρόγραμμα των επόμενων ετών ο κ. Σεντένο ανέφερε ότι ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Ευ. Τσακαλώτος ενημέρωσε τους ομολόγους του για τα στοιχεία της πρότασης υπογραμμίζοντας ότι "η ελληνική ιδιοκτησία είναι κλειδί για το μέλλον της Ελλάδας".
Επανέλαβε τέλος ότι οι αποφάσεις για το χρέος θα ληφθούν εάν χρειαστεί στο τέλος του προγράμματος με την προϋπόθεση να ολοκληρωθεί επιτυχώς το πρόγραμμα.
Υπενθύμισε τα μέτρα για το ελληνικό χρέος στο πλαίσιο της συμφωνίας του Ιουνίου του 2017, σημειώνοντας ότι προϋπόθεση είναι να ολοκληρωθούν όλα τα προαπαιτούμενα από την ελληνική πλευρά και να αναγνωριστεί ότι χρειάζονται περαιτέρω μέτρα στο χρέος.
Κερέ: Μετά το πρόγραμμα η Ελλάδα θα μιλά πλέον με τις αγορές
Στην απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να μην ζητήσει προληπτική γραμμή στάθηκε και το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζα Μπενουά Κερέ σημειώνοντας ότι από τις 21 Αυγούστου [όταν δεν θα υπάρχει πλέον πρόγραμμα] η Ελλάδα, η οποία δεν βρίσκεται σε επενδυτική βαθμίδα, θα πρέπει να μιλά με τις διεθνείς αγορές και όχι με τους θεσμούς.
Ο κεντρικός τραπεζίτης σημείωσε παράλληλα ότι είναι κρίσιμο να ολοκληρωθεί εγκαίρως η αξιολόγηση, σημειώνοντας ότι "υπάρχει ακόμα δουλειά που πρέπει να γίνει".
Ανέφερε επίσης ότι για την ΕΚΤ υπάρχουν τέσσερις προτεραιότητες εντός του χρηματοοικονομικού τομέα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν: το πτωχευτικό πλαίσιο νοικοκυριών, οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες, η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και ο εξωδικαστικός συμβιβασμός.
Για το χρέος, σημείωσε ότι ένα πλαίσιο με ισχυρά και εμπροσθοβαρή μέτρα που θα υλοποιούνται με αυτόματο τρόπο μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των αγορών.
Ρέγκλινγκ: Οι επόμενες εβδομάδες αναμένεται να είναι έντονες
"Οι επόμενες εβδομάδες αναμένεται να είναι έντονες", δήλωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής του ESM, Klaus Regling, καθώς οι εκπρόσωποι των θεσμών επιστρέφουν στην Αθήνα και πρέπει να συζητηθούν τα μέτρα για το χρέος.
Όπως σημείωσε, είναι καλό να υπάρχει μια αναπτυξιακή στρατηγική, την κυριότητα της οποίας πρέπει να έχουν οι Έλληνες. Είναι προς το συμφέρον μας η Ελλάδα να τα πηγαίνει καλά, καθώς είναι η μεγαλύτερη διαβεβαίωση αποπληρωμής των δανείων της, τόνισε.
Πρόσθεσε ακόμη ότι όπως έγινε και στις υπόλοιπες χώρες που βγήκαν από κάποιο πρόγραμμα, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα "κεφαλαιακό μαξιλάρι", ώστε να είναι καλυμμένες κάποιες χρηματοδοτικές ανάγκες, για μια περίοδο 18 μηνών περίπου.
Μια εκταμίευση από τον ESM αναμένεται στο πρώτο μισό του Ιουνίου, με τα ποσά να πηγαίνουν κατά κύριο λόγο στο "κεφαλαιακό μαξιλάρι", καθώς τα δημοσιονομικά της χώρας "πηγαίνουν καλά", όπως τόνισε.
"Πλέον δεν υπάρχει ανάγκη τα χρήματα του ESM να καλύψουν δημοσιονομικά ελλείμματα, αυτό έχει αλλάξει. Υπάρχουν ήδη τώρα κάποια δισ. ευρώ ως μαξιλάρι, στόχος είναι να καλυφθούν οι ανάγκες για μια περίοδο μεγαλύτερη των 12 μηνών", δήλωσε χαρακτηριστικά.
Μοσκοβισί: Πρέπει να επιδιωχθούν περαιτέρω μεταρρυθμίσεις μετά το τέλος του προγράμματος
Την προσοχή στο Eurogroup της 21ης Ιουνίου έστρεψε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί, δηλώνοντας μετά το τέλος της συνεδρίασης ότι στις 21 Ιουνίου πρέπει να λάβουμε αποφάσεις "που θα μας φέρουν στο τέλος του προγράμματος τον Αύγουστο".
Τόνισε ακόμη ότι στη σημερινή συνεδρίαση δεν συζητήθηκε το θέμα του χρέους, "καθώς διαπιστώθηκε ότι πρέπει να γίνει περαιτέρω δουλειά".
Σύμφωνα με τον Μοσκοβισί, η ολοκλήρωση του προγράμματος είναι το τέλος μιας πορείας. Κάναμε το 90% της δουλειάς, πρέπει να κάνουμε το 10% που μένει, και θα το κάνουμε μαζί, πρόσθεσε.
Σε ό,τι αφορά τη δ΄ αξιολόγηση, δήλωσε και αυτός ότι οι θεσμοί θα επιστρέψουν στις 14 Μαΐου, και ότι θα πρέπει να είναι μια "μικρή και καταληκτική αποστολή, να επιταχύνουμε τις εργασίες μας". 
Όλοι θεωρούν πως κάνουμε καλή πρόοδο, είναι εφικτό να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, αλλά κάποιες άλλες βελτιώσεις πρέπει να γίνει ακόμη, σημείωσε.
Πρόσθεσε ακόμη ότι "ακούσαμε με ενδιαφέρον τη στρατηγική της κυβέρνησης από τον Ευκλείδη, μένουν μεταρρυθμίσεις που πρέπει να επιδιωχθούν μετά το πρόγραμμα, για να βελτιωθούν οι χρηματοδοτικές συνθήκες.
Αυτή η στρατηγική, υπογράμμισε ότι πρέπει να σχεδιαστεί από την ελληνική κυβέρνηση, για τους Έλληνες πολίτες, και να έχει η κυβέρνηση την κυριότητα. 
"Είμαστε σε σωστό δρόμο. Το τέλος του προγράμματος θα είναι μια σημαντική στιγμή για την ευρωζώνη και την Ευρώπη, θα είναι η τελευταία σελίδα στην ιστορία της κρίσης της ευρωζώνης. Ήρθαμε κοντά στο Grexit, το αποφύγαμε και μαζί χτίσαμε ένα success story για την Ελλάδα".
Ωστόσο, πρόσθεσε, η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων πρέπει να συνεχίσει και μετά τον Αύγουστο, "για αυτό θέλουμε έναν μηχανισμό που να υποστηρίζει αυτή την εφαρμογή, και για να αποκτήσουν εμπιστοσύνη οι αγορές".
Σημείωσε ότι συζητήθηκε αυτός ο μηχανισμός αλλά διευκρίνισε ότι ο μηχανισμός εποπτείας δεν πρέπει να μοιάζει με παράταση του προγράμματος. Αυτό δεν είναι στην ατζέντα".
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, ο Επίτροπος τόνισε ότι για μετά το πρόγραμμα, "θέλουμε ένα αξιόπιστο πρόγραμμα εποπτείας, αυτό γίνεται πάντα όταν τελειώνει ένα πρόγραμμα, πρέπει να διατηρηθούν οι μεταρρυθμίσεις. Είμαστε απαιτητικοί σε αυτό αλλά δεν ανησυχούμε. Η ελληνική κυβέρνηση είναι δεσμευμένη, αλλά είναι λογικό οι εταίροι της να ζητούν συνέχεια πρόοδο στις μεταρρυθμίσεις σύμφωνα με το πρόγραμμα αλλά και μετά από αυτό".