Σάββατο 5 Μαΐου 2018

Γκουρία: Ο ΟΟΣΑ είναι έτοιμος να προσφέρει στήριξη και σε άλλους τομείς - Πρέπει να επανεξεταστούν οι κοινωνικές παροχές

Γκουρία: Ο ΟΟΣΑ είναι έτοιμος να προσφέρει στήριξη και σε άλλους τομείς - Πρέπει να επανεξεταστούν οι κοινωνικές παροχές

Στο πλευρό της Ελλάδας θα παραμείνει ο ΟΟΣΑ δηλώνει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Άνχελ Γκουρία. «Όπως γνωρίζουμε, μία σειρά μεταρρυθμίσεων που εφαρμόσθηκαν από την κυβέρνηση αρχίζουν να καρποφορούν καθώς η οικονομική ανάπτυξη αρχίζει να ανακάμπτει» αναφέρει χαρακτηριστικά ενώ εκφράζει την ικανοποίησή του, καθώς μετά από δυο χρόνια συνεργασίας με την ελληνική κυβέρνηση έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε μια σειρά θεμάτων, όπως στην ανταγωνιστικότητα και στην παιδεία, με αποτέλεσμα η οικονομία να ανακάμπτει.
Ερωτηθείς από το ΑΠΕ-ΜΠΕ για την πάγια θέση της ελληνικής κυβέρνησης για δίκαιη ανάπτυξη χωρίς περιορισμούς (inclusion Growth) ο κ. Γκουρία τονίζει ότι πλέον επανεξετάζονται τα παραδοσιακά μοντέλα οικονομικής ανάπτυξης και πλέον τίθεται στο επίκεντρο η ευημερία τον ανθρώπων.
Αναφορικά με τις μεταρρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση στον τομέα της εργασίας με στόχο τη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών, ο γραμματέας του ΟΟΣΑ τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η τελευταία Οικονομική Έκθεση του Οργανισμού για την Ελλάδα περιλαμβάνει ειδικές προτάσεις πολιτικής για μία ανάπτυξη για όλους, αλλά συγχρόνως με τρόπο που θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη μέσω της υποστήριξης της απασχόλησης. «Αυτές οι πολιτικές θα συμβάλουν στην πιο δίκαιη κατανομή των κερδών από την ανάπτυξη, αλλά συγχρόνως με τρόπο που θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη μέσω της υποστήριξης της απασχόλησης» δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Γκουρία.
Τέλος επισημαίνει ότι είναι επιτακτική ανάγκη επίσης να επανεξεταστούν και να είναι καλύτερα στοχευμένες οι κοινωνικές παροχές.
Αναλυτικά η συνέντευξή του Άνχελ Γκουρία
ΕΡ: Κ. Γκουρία παρουσιάζοντας την έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική οικονομία σταθήκατε ιδιαίτερα στα επιτεύγματα, όπως τα χαρακτηρίσατε, της κυβέρνησης. Είπατε πως είμαστε εδώ να δουλέψουμε για σας, είμαστε εδώ να δουλέψουμε με εσάς, μπορείτε να μας εξηγήσετε με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό;
ΑΠ: Η Ελλάδα και ο ΟΟΣΑ ξεκίνησαν μία στρατηγική σύμπραξη το 2015 για να συνεργασθούν επί σειράς σημαντικών μεταρρυθμίσεων. Μέχρι σήμερα, έχουμε συνεργασθεί στους τομείς της εκπαίδευσης, του ανταγωνισμού και κατά της διαφθοράς. Το 2016 εκδώσαμε αξιολόγηση για την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας και είμαι στην ευχάριστη θέση να αναφέρω ότι μέχρι τον Μάρτιο 2018, όλες οι συστάσεις που προωθήθηκαν από την αξιολόγηση εφαρμόσθηκαν από την κυβέρνηση. Επιπλέον, πρόσφατα εκδώσαμε μία εις βάθος μελέτη για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον της Ελλάδας». Αυτό ήταν το επιστέγασμα διετούς συνεργασίας που εστίασε σε πολλούς τομείς της εκπαίδευσης και αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, όπως είναι η εκπαιδευτική δαπάνη, η πρόσληψη εκπαιδευτικών και η αντιμετώπιση της σκιώδους εκπαίδευσης. Όπως γνωρίζουμε, μία σειρά μεταρρυθμίσεων που εφαρμόσθηκαν από την κυβέρνηση αρχίζουν να καρποφορούν, καθώς η οικονομική ανάπτυξη αρχίζει να ανακάμπτει. Ο ΟΟΣΑ είναι έτοιμος να προσφέρει τεχνική υποστήριξη και εμπειρογνωμοσύνη και σε άλλους τομείς στο μέλλον.
ΕΡ: Ο Έλληνας πρωθυπουργός επεσήμανε πως τώρα είναι η ώρα για μια δίκαιη ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς. Πως μπορεί να συνεισφέρει ο ΟΟΣΑ σε αυτή την κατεύθυνση;
ΑΠ: Η προώθηση μίας ανάπτυξης ανοικτής σε όλους αποτελεί πρώτη προτεραιότητα του ΟΟΣΑ. Στην πράξη επικεντρώσαμε στην έννοια της «inclusion» και τον περιορισμό των ανισοτήτων κατά την περασμένη δεκαετία. Ξεκινήσαμε μία πρωτοβουλία για μία ανάπτυξη ανοικτή σε όλους με άξονα την μέτρηση «πολυδιάστατων συνθηκών διαβίωσης».
Αυτό μας επιτρέπει να επανεξετάσουμε τα παραδοσιακά μοντέλα οικονομικής ανάπτυξης και να θέσουμε την ευημερία τον ανθρώπων στο επίκεντρο. Έχουμε επίσης εργασθεί στο πλαίσιο της ισότιμης συνεκπαίδευσης των χωρών, με επίκεντρο θέματα όπως: πώς η ανισότητα επηρεάζει την παραγωγικότητα και την ανάπτυξη. Πώς η τεχνολογική αλλαγή και η ψηφιοποίηση αλλάζουν τις ζητούμενες δεξιότητες και τον κόσμο της εργασίας. Και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να εκπληρώσουν τις παραγωγικές τους δυναμικές.
ΕΡ: είστε υποστηρικτής των μεταρρυθμίσεων και ο Έλληνας πρωθυπουργός είπε ότι τώρα που βγαίνει η χώρα από το πρόγραμμα είναι η κατάλληλη στιγμή για μια ουσιαστική μεταρρύθμιση των εργασιακών. Ποια είναι η δίκη σας θέση απέναντι σε αυτό;
ΑΠ: Η τελευταία μας Οικονομική Έκθεση για την Ελλάδα περιλαμβάνει ειδικές προτάσεις πολιτικής για μία ανάπτυξη για όλους, όπως συνέχιση της διαδικασίας των μεταρρύθμισης των προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας ώστε να βελτιωθεί η στοχοθέτηση, κυρίως απέναντι σε οικογένειες με παιδιά, και ενίσχυση των πολιτικών αναζήτησης εργασίας και εκπαίδευσης. Αυτές οι πολιτικές θα συμβάλουν στην πιο δίκαιη κατανομή των κερδών από την ανάπτυξη, αλλά συγχρόνως με τρόπο που θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη μέσω της υποστήριξης της απασχόλησης.
Από αυτήν την άποψη, ένα σύνολο προγραμμάτων είναι απαραίτητο για την αντιμετώπιση της έλλειψης διαφόρων δεξιοτήτων που έχουν πολλές κοινωνικές ομάδες. Για τους ενήλικες με εργασιακή εμπειρία, μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικά προγράμματα που εξελίσσουν ειδικές ειδικότητες που απαιτούν οι εργοδότες, από τα προγράμματα των γενικών ειδικοτήτων. Η κυβέρνηση ήδη κάνει βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση και με επίκεντρο τις δεξιότητες που απαιτούνται στους πιο δυναμικούς κλάδους στην Ελλάδα.
Επιπλέον η ανεργία των νέων μπορεί να αντιμετωπισθεί με μερικές πιο αποτελεσματικές στρατηγικές προσεγγίσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες μεμονωμένων ατόμων που αναζητούν εργασία, όπως π.χ με επιπλέον ανάπτυξη των γενικών δεξιοτήτων, με ειδική εργασιακή κατάρτιση ή με απασχόληση. Και τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, οι πολιτικές αυτές πρέπει να συμπεριλαμβάνουν μέριμνα για τη φροντίδα των παιδιών ώστε όλο και περισσότερες γυναίκες να έχουν τη δυνατότητα να εργασθούν. Αυτό ανησυχεί ιδιαίτερα την διοίκηση και ήδη ζήτησαν τη βοήθειά μας σε αυτήν την πρόκληση.
Είναι επιτακτική ανάγκη επίσης να επανεξεταστούν και να είναι καλύτερα στοχευμένες οι κοινωνικές παροχές. Ο ΟΟΣΑ μπορεί να υποστηρίξει τον αγώνα της Ελλάδας σε αυτές τις προκλήσεις. Στην πραγματικότητα είχαμε προτείνει στην ελληνική κυβέρνηση να αρχίσει να εργάζεται από κοινού σε μία Στρατηγική Εθνικών Δεξιοτήτων για την Ελλάδα και εμείς είμαστε έτοιμοι.
Πηγή: ΑΠΕ

Επιστολές-βόμβες από την Εφορία, έρχεται τσουνάμι ελέγχων Ενεργοποιούνται από την Τρίτη όλες οι εντολές φορολογικών ελέγχων που βρίσκονται στα συρτάρια ΔΟΥ και ελεγκτικών κέντρων

Επιστολές-βόμβες από την Εφορία, έρχεται τσουνάμι ελέγχων

Ενεργοποιούνται από την Τρίτη όλες οι εντολές φορολογικών ελέγχων που βρίσκονται στα συρτάρια ΔΟΥ και ελεγκτικών κέντρων
Δημοσιεύθηκε: 02 Μαϊου 2018, 17:30 , Τελευταία Ενημέρωση: 02/05/2018, 16:38


Δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα που έχουν εκκρεμότητες με την εφορία, θα υποστούν τους επόμενους μήνες εξονυχιστικούς ελέγχους και θα χρειασθεί να "δικαιολογήσουν τα... αδικαιολόγητα" για αποφύγων τον καταλογισμό πρόσθετων φόρων και να γλιτώσουν ανάλογα πρόστιμα και προσαυξήσεις. Κατά κύματα φεύγουν αυτές τις μέρες  από τις εφορίες οι επιστολές-"βόμβες", με τις οποίες οι φορολογούμενοι καλούνται να προσέλθουν για έλεγχο.
Μέχρι την επόμενη Τρίτη 8 Μαΐου, οι εφορίες και τα ελεγκτικά κέντρα της ΑΑΔΕ πρέπει να αδειάσουν τα συρτάρια τους, κοινοποιώντας όλες εντολές φορολογικών ελέγχων που έχουν εκδοθεί κατά καιρούς και παρέμεναν θαμμένες στα συρτάρια.
Το... τσουνάμι θα κορυφωθεί την επόμενη εβδομάδα, στο τελευταίο διήμερο της προσθεσμίας.
Οπως αναφέρεται σε εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΠΟΛ.1073/17/4/2018), μέχρι τις 8 Μαΐου πρέπει να κοινοποιηθούν όλες οι εκκρεμείς εντολές φορολογικού ελέγχου (ή προσκλήσεις παροχής πληροφοριών στο πλαίσιο εκκρεμών εντολών). Αλλιώς θα είναι άκυρες.
Κοινοποίηση σε 5 εργάσιμες
Βάσει των νέων διατάξεων, από τις 9 Μαΐου όλες οι εντολές ελέγχου πρέπει να κοινοποιούνται στον φορολογούμενο υποχρεωτικά εντός 5 εργάσιμων ημερών από την έκδοσή τους.
Η σχετική εγκύκλιος που εκδόθηκε στις 17 Απριλίου 2018, προβλέπει ότι «οι υφιστάμενες εκκρεμείς εντολέςφορολογικού ελέγχου, εφόσον δεν έχουν κοινοποιηθεί ή δεν έχει κοινοποιηθεί η πρόσκληση του άρθρου 14 του ΚΦΔ, κοινοποιούνται άμεσα - και σε κάθε περίπτωση εντός δεκαπέντε (15) εργασίμων ημερών από την έκδοση της παρούσας». Οι 15 εργάσιμες μέρες συμπληρώνονται την 8η Μαΐου.
Όσοι λάβουν το ραβασάκι από την εφορία, ή κληθούν να το παραλάβουν από την οικεία ΔΟΥ, έχουν περιθώριο 30 ημερών να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση και να αποδεχτούν το πρόστιμο, το οποίο μπορεί να μειωθεί κατά 40%.
Ειδικότερα ο φορολογούμενος που θα λάβει εντολή ελέγχου μπορεί να υποβάλει τροποποιητική δήλωση και να αποκαλύψει τα εισοδήματα που είχε αποκρύψει αρχικά. Στην περίπτωση που από την τροποποιητική δήλωση προκύπτει ποσό φόρου προς καταβολή, η εφορία επιβάλει τα υψηλότερα πρόστιμα που προβλέπει η νομοθεσία και δεν περιορίζεται στο πρόστιμο της εκπρόθεσμης δήλωσης.
Ο ελεγχόμενος φορολογούμενος έχει τη δυνατότητα να πληρώσει το σύνολο του φόρου που θα καταλογιστεί, εντός 30 ημερών από τη βεβαίωση, ώστε να εξασφαλίσει έκπτωση 40% επί των προστίμων.
Η έκπτωση δεν ισχύει σε περιπτώσεις παρακρατούμενων φόρων όπως είναι ο ΦΠΑ και ο φόρος μισθωτών υπηρεσιών.
Πότε και πώς μειώνονται τα πρόστιμα
Σύμφωνα με εγκύκλιο της ΑΑΔΕ (ΠΟΛ.1019/2018/2/2/2018), η ελεγκτική αρχή καλεί κάθε πρόσφατα ελεγχθέντα φορολογούμενο να αποδεχθεί με ανέκκλητη και ανεπιφύλακτη δήλωση την οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού που έχει εκδοθεί αλλά δεν έχει κοινοποιηθεί μέχρι την 17.1.2018 ή την οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού που θα εκδοθεί κατόπιν προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού.
Ο ελεγχόμενος που θα την αποδεχτεί εξασφαλίζει την εξόφληση της προκύπτουσας οφειλής εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση της πράξης, με μείωση κατά 40% του επιβληθέντος προστίμου.
Η μείωση του προστίμου ή του πρόσθετου φόρου θα εφαρμόζονται και επί των εκκρεμών στις 17-1-2018 υποθέσεων, αλλά ως «εκκρεμείς» θεωρούνται οι υποθέσεις οι οποίες την 17η-1-2018:
- Εκκρεμούσαν ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ή των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας.
- Βρίσκονταν στη φάση κατά την οποία εκκρεμούσε η προθεσμία άσκησης ενδικοφανούς ή δικαστικής προσφυγής ή τακτικού ενδίκου μέσου ή αίτησης αναίρεσης.
- Είχαν συζητηθεί και δεν είχε εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση ή είχε εκδοθεί μη αμετάκλητη απόφαση αλλά δεν είχε κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο.
Στις περιπτώσεις υποθέσεων που ήταν εκκρεμείς την 17η-1-2018 η εφάπαξ πληρωμή του οφειλόμενου ποσού για την εξασφάλιση της έκπτωσης του 40% επί των προστίμων ή των πρόσθετων φόρων θα πρέπει να γίνει:
Εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση της εκκαθάρισης των προστίμων με βάση την επιεικέστερη διάταξη μεταξύ των νόμων 2532/1997 και 4174/2013, εφόσον η εκκαθάριση αυτή κοινοποιείται από 17-1-2018 και μετά.
Έως 16-2-2018 εφόσον η εκκαθάριση των προστίμων με βάση την επιεικέστερη διάταξη μεταξύ των νόμων 2532/1997 και 4174/2013 έχει κοινοποιηθεί έως 16-1-2018.
Εντός 30 ημερών από την υποβολή της δήλωσης ανέκκλητης αποδοχής, εφόσον η οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου έχει εκδοθεί από την 1η-1-2018 και μετά.

Αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας από τον οίκο DBRS

Αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας από τον οίκο DBRS

Στην αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας κατά μία βαθμίδα, σε Β από CCC, προχώρησε ο οίκος αξιολόγησης DBRS, ενώ διατήρησε και τη θετική προοπτική.
Σύμφωνα με τον DBRS η αναβάθμιση οφείλεται στην ισχυρή μεταρρυθμιστική πρόοδο της χώρας μας από το 2010, στην περσινή οικονομική ανάκαμψη και στη δημοσιονομική υπεραπόδοση της τελευταίας τριετίας.
Επισημαίνει ακόμη ότι οι πολιτικοί κίνδυνοι είναι πλέον χαμηλότεροι και κάνει λόγο για ενθαρρυντικά σημάδια στη διαδικασία των αξιολογήσεων.
Πηγή: ΑΠΕ

Πέρασαν τα stress tests οι ελληνικές τράπεζες

Πέρασαν τα stress tests οι ελληνικές τράπεζες

Με δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας που υπερβαίνουν το 5,9% στο δυσμενές σενάριο πέρασαν το τεστ αντοχής οι τέσσερεις ελληνικές τράπεζες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγο ο ελεγκτικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (EKT) o SSM, ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας
*της Πειραιώς διαμορφώνεται στο 5,9%,
*της Εθνικής στο 6,92%,
*της Εurobank στο 6,75%
και
*της Αlpha Bank στο 9,69%.
Σύμφωνα με τον SSM η συνολική απομείωση (ζημιά ) που προκύπτει στα κεφάλαια των τεσσάρων τραπεζών στο δυσμενές σενάριο ανέρχεται σε 15,5 δισ. ευρω.
Σύμφωνα με την ΕΚΤ τα αποτελέσματα της άσκησης προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων του 2018 για τις ελληνικές σημαντικές τράπεζες δείχνουν ότι η μέση μείωση κεφαλαίου υπό το δυσμενές σενάριο, το οποίο καλύπτει τριετή περίοδο και βασίζεται σε υπόθεση για στατικούς ισολογισμούς, ήταν 9 ποσοστιαίες μονάδες, που αντιστοιχούν σε 15,5 δις ευρώ.
Η μείωση κεφαλαίου ήταν 8,56 ποσοστιαίες μονάδες για την Alpha Bank, 8,68 ποσοστιαίες μονάδες για την Eurobank, 9,56 ποσοστιαίες μονάδες για την Εθνική Τράπεζα Ελλάδος (ΕΤΕ) και 8,95 ποσοστιαίες μονάδες για την Τράπεζα Πειραιώς. Όπως διευκρινίζει η ΕΚΤ στην ανακοίνωση η συγκεκριμένη άσκηση προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων δεν περιελάμβανε κάποιο κατώτατο αποδεκτό όριο κεφαλαίου για το δυσμενές σενάριο.
Επομένως από τη δοκιμασία δεν προκύπτει «επιτυχία ή αποτυχία» των τραπεζών. Ωστόσο τα αποτελέσματά της, μαζί με άλλες σχετικές εποπτικές πληροφορίες, χρησιμοποιούνται για να σχηματιστεί μια συνολική εποπτική αξιολόγηση της κατάστασης μιας τράπεζας. Σε κάθε περίπτωση η ΕΚΤ δεν κάνει στην ανακοίνωση της καμία αναφορά για την ανάγκη περαιτέρω κεφαλαιακής ενίσχυσης για κάποια εκ των τεσσάρων τραπεζών. Υπενθυμίζεται ότι το δυσμενές σενάριο προέβλεπε μείωση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος της χώρας (ΑΕΠ) κατά 1,3% το 2018 2,1% το 2019 και οριακή αύξηση κατά 0,2% το 2020.
Τα αποτελέσματα της άσκησης προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων διαμορφώθηκαν κατά κύριο λόγο από τους ακόλουθους παράγοντες κινδύνου:
• Πιστωτικός κίνδυνος: ενώ υπό το βασικό σενάριο η αρνητική επίδραση του πιστωτικού κινδύνου στους δείκτες κεφαλαίου CET1 ήταν κατά μέσο όρο περίπου 260 μονάδες βάσης, υπό το δυσμενές σενάριο αυξήθηκε στις 850 μονάδες βάσης.
• Καθαρά έσοδα από τόκους: τα καθαρά έσοδα από τόκους υπό το δυσμενές σενάριο μειώθηκαν κατά 22,5% σε σύγκριση με το βασικό σενάριο.
Πηγή: ΑΠΕ

Η ανακοίνωση της τράπεζας Πειραιώς για τα τεστ αντοχής

Η ανακοίνωση της τράπεζας Πειραιώς για τα τεστ αντοχής

«Τα αποτελέσματα του Stress Testπου διενήργησε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) επιβεβαιώνουν ότι οι συνθήκες αγοράς στην Ελλάδα βελτιώνονται αισθητά, ακόμη και κάτω από τις συντηρητικές υποθέσεις που εφαρμόζονται σε μια τόσο απαιτητική εποπτική άσκηση» δήλωσε ο Χρήστος Μεγάλου, διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Stress Test.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Τράπεζας, υλοποιείται Σχέδιο Κεφαλαιακής Ενίσχυσης, προκειμένου να διασφαλίσει ότι συνεχίζει να υπερτερεί των κεφαλαιακών απαιτήσεων και με σκοπό να επιταχύνει τη διαδικασία μείωσης των κινδύνων του ισολογισμού και τη στρατηγική απομόχλευσης των Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων. Η Τράπεζα Πειραιώς - τονίζεται στην ανακοίνωση - εξακολουθεί να επικεντρώνεται στην εφαρμογή του στρατηγικού της σχεδίου "Ατζέντα 2020", με στόχο την εξομάλυνση του ισολογισμού της μέσω στοχευμένων πρωτοβουλιών, καθώς και την αποκατάσταση της κερδοφορίας της.
Διαβάστε την ανακοίνωση αναλυτικά:
Η Τράπεζα Πειραιώς έλαβε γνώση της σημερινής ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας («EKT») αναφορικά με τα αποτελέσματα της Πανευρωπαϊκής Άσκησης Προσομοίωσης Ακραίων Καταστάσεων 2018 («Stress Test») που διενήργησε η ΕΚΤ στις τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες. Η άσκηση πραγματοποιήθηκε με σημείο αναφοράς τα μεγέθη του ισολογισμού της 31ης Δεκεμβρίου 2017, με προσομοίωση ακραίων καταστάσεων υπό τις παραδοχές «βασικού» και «δυσμενούς» σεναρίου.
Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι για την Τράπεζα Πειραιώς στο τέλος του 2020, ο μεταβατικός Δείκτης Κεφαλαίου Κοινών Μετοχών Κατηγορίας 1 (Transitional Common Equity Tier 1 CET-1) υπό το «Βασικό» σενάριο διαμορφώνεται σε 14,5%, ενώ υπό το «Δυσμενές» σενάριο σε 5,9%. Η μεθοδολογία του Stress Test βασίζεται στην παραδοχή στατικού ισολογισμού και δεν λαμβάνει υπόψιν οποιεσδήποτε προγραμματισμένες ή εν εξελίξει ενέργειες.
H Τράπεζα Πειραιώς υλοποιεί Σχέδιο Κεφαλαιακής Ενίσχυσης, προκειμένου να διασφαλίσει ότι συνεχίζει να υπερτερεί των κεφαλαιακών απαιτήσεων και με σκοπό να επιταχύνει τη διαδικασία μείωσης των κινδύνων του ισολογισμού και τη στρατηγική απομόχλευσης των Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων. Η Τράπεζα Πειραιώς εξακολουθεί να επικεντρώνεται στην εφαρμογή του στρατηγικού της σχεδίου "Ατζέντα 2020", με στόχο την εξομάλυνση του ισολογισμού της μέσω στοχευμένων πρωτοβουλιών, καθώς και την αποκατάσταση της κερδοφορίας της.
«Τα αποτελέσματα του Stress Test που διενήργησε η ΕΚΤ επιβεβαιώνουν ότι οι συνθήκες αγοράς στην Ελλάδα βελτιώνονται αισθητά, ακόμη και κάτω από τις συντηρητικές υποθέσεις που εφαρμόζονται σε μια τόσο απαιτητική εποπτική άσκηση. Παραμένουμε δεσμευμένοι στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου "Ατζέντα 2020" για την περαιτέρω ενίσχυση της χρηματοοικονομικής θέσης της Τράπεζας Πειραιώς, καθώς και την στήριξη της συνεχιζόμενης οικονομικής ανάκαμψης της χώρας", δήλωσε ο κ. Χρήστος Μεγάλου, Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Stress Test.

Η ανακοίνωση της Eurobank για τα τεστ αντοχής

Η ανακοίνωση της Eurobank για τα τεστ αντοχής

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των τεστ αντοχής, από την ΕΚΤ, η Eurobank εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει τα εξής:
H Eurobank ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση της Άσκησης Προσομοίωσης Ακραίων Καταστάσεων - Stress Test («Άσκηση») που διενήργησε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Βάσει της ενημέρωσης που έλαβε η Τράπεζα από τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM), το αποτέλεσμα της Άσκησης συνεξετάστηκε με άλλους παράγοντες από το Εποπτικό του Συμβούλιο και από την Άσκηση δεν προέκυψε κεφαλαιακό έλλειμμα, ούτε ανάγκη υποβολής σχεδίου κεφαλαιακής ενίσχυσης.
Στο δυσμενές σενάριο, ο δείκτης συνολικής κεφαλαιακής επάρκειας (CAD), συμπεριλαμβανομένων των ομολόγων Tier 2 εκδόσεως Ιανουαρίου 2018, είναι 9,5% και ο δείκτης βασικών ιδίων κεφαλαίων (CET1) 6,8%. Και οι δύο δείκτες θα ήταν περίπου 40 μ.β. υψηλότεροι, στο 9,9% και 7,2% αντίστοιχα, εάν είχε συνυπολογιστεί η θετική επίδραση από την πώληση της ρουμανικής θυγατρικής Bancpost, η οποία ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2018. Η απομείωση κεφαλαίου ήταν €3,4 δισ. (8,7 ποσοστιαίες μονάδες) .
Στο βασικό σενάριο, η Τράπεζα ενισχύει την κεφαλαιακή της βάση με τους δείκτες CAD και CET1 να ανέρχονται σε 19,3% και 16,6% αντίστοιχα. Και σε αυτό το σενάριο, οι δύο δείκτες θα ήταν περίπου 40 μ.β. υψηλότεροι, συνυπολογιζομένης της επίδρασης από την πώληση της Bancpost.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank Φωκίων Καραβίας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την επίδοση της Τράπεζας στο Stress Test. Η άσκηση της ΕΚΤ επιβεβαιώνει ότι, παρά τις αυστηρές υποθέσεις του δυσμενούς σεναρίου, η Eurobank παραμένει ανθεκτική σε αρνητικούς εξωγενείς παράγοντες.
Το αποτέλεσμα των Stress Tests έρχεται μετά από μια πολυετή περίοδο αναταραχής στον ελληνικό τραπεζικό τομέα. Τα συνολικά κεφάλαια της Eurobank, από τα υψηλότερα στον κλάδο, και η συνολική ισχυρή της επίδοση μας επιτρέπουν να εστιάσουμε στην αποδοτική εφαρμογή του επιχειρησιακού μας σχεδιασμού. Έχουμε δύο άξονες προτεραιότητας: Πρώτον, την αποτελεσματική διαχείριση και την ταχεία μείωση του αποθέματος μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, με βάση τους στόχους που έχουμε θέσει. Δεύτερον, τη χρηματοδότηση των πελατών μας, νοικοκυριών και επιχειρήσεων, και της οικονομίας στην Ελλάδα και τις άλλες χώρες όπου έχουμε δραστηριότητα».

Σύνταξη με ανοικτές επιχειρήσεις για τους ελεύθερους επαγγελματίες

Σύνταξη με ανοικτές επιχειρήσεις για τους ελεύθερους επαγγελματίες

Τη δυνατότητα να διατηρούν τις επιχειρήσεις τους ανοικτές, παράλληλα με την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών για σύνταξη, δίνει στους αυτοαπασχολουμένους, μη μισθωτούς, διάταξη που θα περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου-σκούπα του υπουργείου Εργασίας και αναμένεται να δώσει ανάσα σε χιλιάδες επαγγελματίες που επιθυμούν να εργάζονται και μετά τη συνταξιοδότησή τους. Πλέον, δεν θα απαιτείται το κλείσιμο των βιβλίων και η διακοπή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, καθώς θα διατηρούν το δικαίωμα να εργάζονται και ως συνταξιούχοι, με αντίστοιχη μείωση της σύνταξης.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσο Πετρόπουλο, η διάταξη θα δίνει τη δυνατότητα στους ελεύθερους επαγγελματίες, που πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, να διατηρούν ανοικτή την επιχείρησή τους. Αρκεί να καταθέτουν την αίτηση για σύνταξη στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ και να δηλώνουν στο Ταμείο ότι επιθυμούν να συνεχίσουν να εργάζονται, ενεργοποιώντας την ήδη ψηφισμένη διάταξη του νόμου Κατρούγκαλου για την απασχόληση συνταξιούχων.
Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα διακόπτουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, θα έχουν όμως μείωση της σύνταξής τους κατά 60%, όπως ισχύει για όλους τους συνταξιούχους.
Να σημειωθεί ότι πολλοί ήταν οι ελεύθεροι επαγγελματίες που εξαναγκάζονταν να κλείσουν τα μαγαζιά τους ή να τα μεταβιβάσουν σε κάποιο μέλος της οικογένειάς τους, προκειμένου να συνταξιοδοτηθούν, παρότι επιθυμούσαν τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Υπήρχαν δε και πολλές περιπτώσεις που, ενώ έκαναν διακοπή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, διαπίστωναν εκ των υστέρων ότι δεν πληρούσαν τους όρους και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, με αποτέλεσμα να μένουν ξεκρέμαστοι.
Στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου, θα περιλαμβάνονται επίσης, σύμφωνα με τον κ. Πετρόπουλο, διατάξεις που θα δίνουν τη δυνατότητα ασφάλισης στους σχολικούς φύλακες, θα διαγραφούν πρόστιμα και προσαυξήσεις από τους δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα προκειμένου να πληρωθούν οι εισφορές των εργαζομένων που αντιμετωπίζονταν ως μαθητευόμενοι, ενώ από το 2019, οι αγρότες θα βγαίνουν στη σύνταξη με βάση την ημερομηνία γέννησής τους όπως και όλοι οι υπόλοιποι ασφαλισμένοι.
Διαγραφή οφειλών
Παράλληλα, θα δίνεται η δυνατότητα διαγραφής οφειλών για περίπου 150.000 ασφαλισμένους που βρίσκονται αντιμέτωποι ακόμη με κατασχέσεις, λόγω αμφισβητούμενων χρεών προς τον ΕΦΚΑ. Πρόκειται για χρέη, κάποια από τα οποία έχουν ήδη βεβαιωθεί πριν από τη λειτουργία του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, ασφαλισμένων που βρίσκονταν παράλληλα στα μητρώα δύο ή περισσότερων Ταμείων για το ίδιο ή παρεμφερές αντικείμενο απασχόλησης. Η διάταξη που προωθείται προβλέπει ότι βεβαιωμένες ή μη οφειλές προς ασφαλιστικούς φορείς, οι οποίες δημιουργούν εύλογη αμφιβολία υπαγωγής ή όχι σε καθεστώς παράλληλης ασφάλισης σε δύο ή περισσότερα ασφαλιστικά ταμεία για το χρονικό διάστημα έως 31/12/16, δύνανται να διαγραφούν και οι ασφαλισμένοι να απαλλαγούν εφόσον είναι ήδη ασφαλισμένοι από τις πρόσθετες εισφορές, αλλά και τις επιβαρύνσεις που έχουν δημιουργηθεί λόγω παλαιότερων δυσμενέστερων ερμηνειών νόμων. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαγραφή του χρέους θα είναι η καταβολή του συνόλου των εισφορών σε έναν από τους δύο ασφαλιστικούς φορείς. Σε περίπτωση που υπάρχει ασφαλιστικό κενό, τότε θα πρέπει να καταβληθεί το ποσό των εισφορών που υπολείπεται. Τα αιτήματα θα κρίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες των πρώην Ταμείων που έχουν υπαχθεί στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Παράλληλα, θα υπάρχει γνωμοδότηση και από το Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλισης, με τους ειδικούς να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, μήπως τελικά η διάταξη λειτουργήσει ως όχημα για επιβράβευση των στρατηγικών κακοπληρωτών.
Ασφάλιση αγροτών
Με άλλη διάταξη που θα περιλαμβάνεται στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου, θα δίνεται η δυνατότητα στους αγρότες για άμεση έναρξη ασφάλισης, με κατάρτιση μόνιμου απογραφικού δελτίου. Πρόκειται για ρύθμιση που ακουμπά ειδικές κατηγορίες αγροτών, οι οποίοι δεν είχαν υποχρέωση έναρξης επαγγέλματος στην εφορία, λόγω χαμηλού εισοδήματος (μικρές καλλιέργειες κ.λπ.). Η διάταξη προβλέπει δυνατότητα υποβολής αίτησης στον ΕΦΚΑ, ώστε να γίνεται άμεσα η έναρξη ασφάλισης, ενώ διακοπή θα έρχεται την τελευταία ημέρα του μήνα διακοπής της άσκησης της δραστηριότητας στη ΔΟΥ.
Πηγή: Καθημερινή