Σάββατο 22 Ιουνίου 2019

"Παγίδα" τα τεκμήρια διαβίωσης για τους συνταξιούχους - Τι πρέπει να προσέξουν

"Παγίδα" τα τεκμήρια διαβίωσης για τους συνταξιούχους - Τι πρέπει να προσέξουν

Ιδιαίτερη προσοχή κατά τη συμπλήρωση των φορολογικών τους δηλώσεων πρέπει να δείξουν οι συνταξιούχοι προκειμένου να μην "πιαστούν" για... τα καλά στο δόκανο των τεκμηρίων διαβίωσης.
Συγκεκριμένα, μείωση κατά 30% στα ποσά των τεκμηρίων διαβίωσης για τις κατοικίες, τα αυτοκίνητα, τα σκάφη αναψυχής κλπ δικαιούνται να λάβουν οι συνταξιούχοι που το 2018 ήταν άνω των 65 ετών, δηλαδή είχαν γεννηθεί έως και τις 31 Δεκεμβρίου 1953.
Επισημαίνεται ότι για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει ο κάθε συνταξιούχος ηλικίας άνω των 65 ετών κατά την ηλεκτρονική συμπλήρωση του εντύπου Ε1 της φορολογικής του δήλωσης να εντοπίσει στον πίνακα 2 , που βρίσκεται στην πρώτη σελίδα του εντύπου, τους κωδικούς 013-014.
Αν ο ίδιος ο υπόχρεος είναι συνταξιούχος άνω των 65 ετών θα πρέπει, αφού εντοπίσει τον κωδικό 013, να απαντήσει καταφατικά στη σχετική ερώτηση, συμπληρώνοντας το κενό κουτάκι που βρίσκεται δίπλα από τη λέξη «ΝΑΙ».
Αν η σύζυγός του είναι συνταξιούχος άνω των 65 ετών θα πρέπει να κάνει το ίδιο δίπλα από τον κωδικό 014.
Τι θα γίνει εάν δεν συμπληρωθούν οι κωδικοί
-Σε περίπτωση που το δηλούμενο εισόδημα του συνταξιούχου είναι χαμηλότερο του τεκμαρτού, το οποίο προκύπτει από τα τεκμήρια διαβίωσης, ο φόρος εισοδήματος θα υπολογιστεί επί τεκμαρτού εισοδήματος στο οποίο δεν θα έχει επέλθει μείωση κατά 30%. Δηλαδή, ο φόρος θα υπολογιστεί επί τεκμαρτού εισοδήματος υψηλότερου κατά 42,8% από αυτό το οποίο θα έπρεπε κανονικά να ληφθεί υπόψη.
-Σε περίπτωση που το ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα υπερβαίνει έως και κατά 3.000 ευρώ τις 12.000 ευρώ, δηλαδή φθάνει μέχρι τις 15.000 ευρώ, δεν θα ληφθεί υπόψη μειωμένο κατά 30% ούτε για τον υπολογισμό της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης 2,2%-10%, οπότε (χωρίς τον υπολογισμό της μείωσης) δεν θα υποχωρήσει κάτω από τις 12.000 ευρώ, που είναι το όριο για την επιβολή της εισφοράς.
-Τέλος σε περίπτωση που ο συνταξιούχος άνω των 65 ετών κατέχει αυτοκίνητα ή και σκάφη αναψυχής που υπόκεινται σε φόρο πολυτελούς διαβίωσης, αν δηλαδή κατέχει ένα ή περισσότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα άνω των 1.928 κ.εκ. παλαιότητας μέχρι 10 ετών ή και ένα ή περισσότερα σκάφη αναψυχής μήκους άνω των 5 μέτρων, τότε ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης δεν θα υπολογιστεί επί των μειωμένων κατά 30% ποσών τεκμηρίων διαβίωσης για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα ή και τα σκάφη του και θα είναι υπέρμετρα αυξημένος.
Πηγή: enikonomia.gr

Δείτε με ένα "κλικ" πόση καλοκαιρινή άδεια δικαιούστε

Δείτε με ένα "κλικ" πόση καλοκαιρινή άδεια δικαιούστε

Υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος ώστε ο κάθε εργαζόμενος να μάθει με ένα "κλικ" πόση άδεια δικαιούται.
Το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων και Ανέργων, της ΓΣΕΕ, διαθέτει μια διαδικτυακή πλατφόρμα, στην οποία μπορεί να υπολογίσει κανείς τις ημέρες της καλοκαιρινής του άδειαςμε απλά βήματα.
Στη συγκεκριμένη φόρμα συμπληρώνει απλά τις ημέρες εργασίας (πενθήμερη ή εξαήμερη), τα έτη εργασιακού βίου (σε οποιοδήποτε εργοδότη) και την ημερομηνία πρόσληψης στην εργασία του.
Μπείτε εδώ για να δείτε πόση άδεια δικαιούστε
Πηγή: enikonomia.gr

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί: Μέχρι πότε μπορούν να υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι αιτήσεις - Τα κριτήρια επιλογής και πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί: Μέχρι πότε μπορούν να υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι αιτήσεις - Τα κριτήρια επιλογής και πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα

Έως και τα μεσάνυχτα της 28ης Ιουνίου μπορούν να υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι τις αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ στην ΕΕΤΑΑ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.eetaa.gr,paidikoi.eetaa.gr όπου και αναγράφονται αναλυτικές πληροφορίες.
Στο ίδιο διάστημα η αιτούσα/ών θα πρέπει να αποστείλει στην ΕΕΤΑΑ το φάκελο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά της Αίτησης, ταχυδρομικώς ή με υπηρεσία ταχυμεταφοράς στις Διευθύνσεις που αναφέρονται στην Πρόσκληση.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι άνεργες μητέρες και οι εργαζόμενες (μισθωτές ή αυτοαπασχολούμενες) στον ιδιωτικό τομέα. Αποκλείονται οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Κριτήρια επιλογής είναι η οικογενειακή οικονομική κατάσταση (εισόδημα), η εργασιακή θέση της αιτούσας και η οικογενειακή τους κατάσταση (τρίτεκνες, πολύτεκνες, ΑΜΕΑ).
Εκτός κριτηρίων είναι οι αιτούντες ΑΜΕΑ, των οποίων όλες οι αιτήσεις γίνονται δεκτές.
Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα έχουν δικαίωμα συμμετοχής και οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί σταθμοί.
Τα τελικά αποτελέσματα θα ανακοινωθούν από την ΕΕΤΑΑ στις 21 Ιουλίου 2019.
Πηγή: enikonomia.gr

Οι αλλαγές στο ειδικό καθεστώς αγροτών – Πότε θα πρέπει να κάνουν αίτηση ένταξης όσοι επιθυμούν επιστροφή του φόρου



Κατόπιν υποβολής πολλών ερωτημάτων, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δημοσίευσε πρόσφατα έγγραφο (αριθμός πρωτοκόλλου 1077193 ΕΞ 2019 με ημερομηνία 24/5/2019), με σκοπό να διευκρινίσει ζητήματα που αφορούν τον χρόνο ένταξης στο ειδικό καθεστώς των αγροτών του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν2859/2000), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με τον ν.4410/2016.
Από το συγκεκριμένο έγγραφο προκύπτει ότι δεν προβλέπεται δυνατότητα αναδρομικής ένταξης στο ειδικό καθεστώς αγροτών, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος, αλλά εντός ανατρεπτικής προθεσμίας 30 ημερών από την έναρξη του φορολογικού έτους, δηλαδή μέχρι τις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.
Σχηματοποιώντας και για λόγους ευκολίας μπορούμε να πούμε πως για ό,τι είναι προαιρετικό (όπως το ειδικό καθεστώς αγροτών του άρθρου 41 και των μικρών επιχειρήσεων του άρθρου 39), υπάρχουν πλέον συγκεκριμένες ημερομηνίες ένταξης, ενώ για οτιδήποτε είναι υποχρεωτικό (όπως το κανονικό καθεστώς ΦΠΑ) η ένταξη μπορεί να γίνει και εκπρόθεσμα, αλλά με πρόστιμο.
Ας το δούμε πιο αναλυτικά: Το άρθρο 47 του ν. 4410/2016 που αντικατέστησε το άρθρο 41, αναφέρει τις προϋποθέσεις ένταξης στο ειδικό καθεστώς. Ειδικότερα, οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, των οποίων η αξία ήταν κατώτερη των 15.000 ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις κατώτερες των 5.000 ευρώ, υπάγονται στο ειδικό καθεστώς […], με την επιφύλαξη της παραγράφου 5. Η παράγραφος 5 εξαιρεί από το ειδικό καθεστώς όσους:
  1. Aσκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες που προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου 42, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών.
  2. Πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους, ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων.
  3. Aσκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία).
  4. Παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος – μέλος της ΕΕ.
Στην παράγραφο 12 του ν. 4410/2016 αναφέρεται: «Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς […], πριν την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής του φόρου εγγράφονται στο καθεστώς αυτό με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους, προκειμένου να έχουν δικαίωμα επιστροφής για πωλήσεις αγροτικών προϊόντων και παροχές αγροτικών υπηρεσιών που πραγματοποίησαν κατά το φορολογικό έτος αυτό».
Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, ότι αφήνει ανοιχτή την αναδρομική ένταξη σε όσους αγρότες θέλουν να αιτηθούν επιστροφή φόρου μέχρι 31/10, μόνο όμως για την προαναφερθείσα περίπτωση και για καμία άλλη.

Το «παράθυρο»

Στο πρόσφατο έγγραφο της ΑΑΔΕ διαβάζουμε: «Επισημαίνεται ότι με τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 10 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Ν. 4174/2013), όπως ισχύουν (και τις οδηγίες που έχουν δοθεί με την ΠΟΛ. 1201/2016 ), υπάρχει ανατρεπτική προθεσμία υπαγωγής, ήτοι η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς απαιτείται να έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα, εντός ανατρεπτικής προθεσμίας 30 ημερών από την έναρξη του φορολογικού έτους, δηλαδή μέχρι 30/1 εκάστου έτους.
Ως εκ τούτου, δεν είναι δυνατή η υποβολή δήλωσης ένταξης στην οποία αναφέρεται ημερομηνία ένταξης προγενέστερη της ημερομηνίας υποβολής της δήλωσης, με σκοπό την αναδρομική ένταξη στο ειδικό καθεστώς, και ο υποκείμενος, έστω και αν τηρεί όλες τις ουσιαστικές προϋποθέσεις του ειδικού καθεστώτος, εντάσσεται στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ (σχετ. απόφαση ΔΕΕ C-566/16)».
Στο ίδιο έγγραφο, «σημειώνεται ότι κατ’ εξαίρεση η μοναδική περίπτωση για την οποία προβλέπεται η δυνατότητα για αναδρομική ένταξη στο ειδικό καθεστώς αγροτών του άρθρου 41, είναι προκειμένου να υποβληθεί αίτηση επιστροφής του φόρου με τον κατ’ αποκοπή συντελεστή.
Συγκεκριμένα, στην προκειμένη περίπτωση, απαιτείται πριν από την υποβολή της αίτησης επιστροφής η εγγραφή στο ειδικό καθεστώς με δηλούμενη ημερομηνία ένταξης τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους, προκειμένου να έχουν δικαίωμα επιστροφής ΦΠΑ για το φορολογικό αυτό έτος».

Συμπεράσματα

Απ’ όλα τα παραπάνω, λοιπόν, συνάγουμε ότι:
  • Δεν μπορεί να ενταχθεί ανένταχτος αγρότης στο ειδικό καθεστώς μετά την 30/1 εκάστου έτους (προαιρετικό καθεστώς).
  • Μπορεί όμως να ενταχθεί μέχρι 31/10, με ημερομηνία 31/12 του προηγούμενου φορολογικού έτους μόνο στην περίπτωση που είναι να αιτηθεί επιστροφή ΦΠΑ με τον κατ’ αποκοπή συντελεστή.
  • Όποιος επιθυμεί αναδρομική ένταξη μετά το πέρας της 30/1 και χωρίς να προκύπτει δικαίωμα αίτησης επιστροφής ΦΠΑ, θα ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς. Το κανονικό καθεστώς δεν είναι ένταξη είναι κανονική έναρξη και η εκπρόθεσμη αυτής υποβολή, στο οικείο μητρώο της ΔΟΥ, επισύρει πρόστιμο της τάξης των 102,40 ευρώ. Γι’ αυτό η έναρξη γίνεται εμπρόθεσμα πριν από την πρώτη πώληση.
  • Στις περιπτώσεις είσπραξης επιδοτήσεων εντός του 2019, που αφορούν τη χρήση 2018 (αφορά συνήθως νεοεισερχόμενους) για σκοπούς φορολογίας εισοδήματος, στον κωδικό 009 του Ε3 θα συμπληρωθεί η επιλογή 3 «Αφανείς αγρότες χωρίς ΚΑΔ». Αφού η επιδότηση εισπράχθηκε το 2019, θα ενταχθεί σε καθεστώς ΦΠΑ μέχρι 30/1/2020.
  • Η ένταξη στο ειδικό καθεστώς γίνεται μόνο με τη συμπλήρωση και την υποβολή, στο μητρώο της οικείας ΔΟΥ, του Μ0.

ΥΠΟΓΡΑΦΤΗΚΕ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ 5 ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΥΠΟΓΡΑΦΤΗΚΕ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ 5 ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε υπογράφτηκε  χθες  από την  Υφυπουργό  Οικονομικών  και σήμερα  από τον Υπουργό Οικονομικών η απόφαση ( Α.1229/2019) με την οποία παρατείνεται μέχρι 31/12/2019 η μείωση των συντελεστών Φ.Π.Α στα 5 νησιά του Αιγαίου (Λέσβο, Χίο, Σάμο, Λέρο, Κω.)

Επιβράβευση για την πρόληψη Ξεπλύματος Χρημάτων στο ΥΠΟΙΚ

Ολοκληρώθηκε στο Ορλάντο των Ηνωμένων Πολιτειών, η αξιολόγηση της Ελλάδας από την Ομάδα Χρηματοοικονομικής Δράσης (Financial Action Task Force) σε σχέση με τις διεθνείς συστάσεις για την πρόληψη του Ξεπλύματος Χρήματος και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας (ΞΧ/ΧΤ).
Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η Ομάδα Χρηματοοικονομικής Δράσης, υπό την Προεδρία των ΗΠΑ, υιοθέτησε χθες 20/6, την έκθεση αξιολόγησης για την Ελλάδα και αποφάσισε να εντάξει την χώρα μας στη διαδικασία της κανονικής παρακολούθησης (regular follow-up), κάτι που έχει πετύχει μόνο περιορισμένος αριθμός χωρών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επισφραγίζεται έτσι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια συντονισμένη προσπάθεια που ξεκίνησε από τον Ιανουάριο του 2017, με επικεφαλής τη Γενική Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής του υπ. Οικονομικών, κα Έλενα Παπαδοπούλου στην οποία συμμετείχαν όλες οι συναρμόδιες Αρχές (Αρχή καταπολέμησης του ΞΧ/ΧΤ, Τράπεζα της Ελλάδος, υπουργείο Δικαιοσύνης, Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, Ειδική Γραμματεία ΣΔΟΕ, Ελληνική Αστυνομία, Γενική Γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς, Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, υπουργείο Εσωτερικών, υπουργείο Εξωτερικών, υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης & Ελέγχων)
Η έκθεση (σ.σ. θα δημοσιοποιηθεί το επόμενο δίμηνο) αναγνωρίζει ότι στον τομέα της πρόληψης του ξεπλύματος χρήματος και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας οι ελληνικές αρχές:
  • Έχουν καλή κατανόηση των κινδύνων και έχουν υιοθετήσει τις κατάλληλες εθνικές πολιτικές.
  • Χρησιμοποιούν αποτελεσματικά κατά τις έρευνές τους, χρηματοοικονομικές και λοιπές πληροφορίες για να εντοπίζουν τα προϊόντα του εγκλήματος και έχουν αναπτύξει κατάλληλους μηχανισμούς ώστε να τα δεσμεύουν.
  • Διαθέτουν ισχυρή προσήλωση στην διεθνή συνεργασία, η οποία είναι κομβικής σημασίας για την καταπολέμηση αυτών των φαινομένων.
  • Τέλος, οι τράπεζες και οι εταιρείες του χρηματοπιστωτικού τομέα εφαρμόζουν επαρκή προληπτικά μέτρα και παράλληλα οι εποπτικές τους αρχές ασκούν αποτελεσματική εποπτεία βάσει των κλαδικών και ατομικών κινδύνων.
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος εκφράζει τις ιδιαίτερες ευχαριστίες στους εκπροσώπους των εθνικών αρχών που μετέβησαν στον Ορλάντο και συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτή τη μεγάλη επιτυχία, καταλήγει η ανακοίνωση.

Ρύθμιση 120 δόσεων στις επιχειρήσεις - Προεκλογική εξαγγελία;

Ρύθμιση 120 δόσεων στις επιχειρήσεις - Προεκλογική εξαγγελία;

Facebook1TwitterLinkedIn





 Ρύθμιση 120 δόσεων στις επιχειρήσεις - Προεκλογική εξαγγελία;Του Γιώργου Δαλιάνη

Ένας μόλις μήνας έχει περάσει από την ψήφιση στις 17.5.2019  του νόμου 4611/2019 για τη Ρύθμιση οφειλών προς Δ.Ο.Υ., Ασφαλιστικά Ταμεία και Δήμους σε έως και 120 δόσεις. Ήδη χιλιάδες φορολογούμενοι και επιχειρήσεις έχουν σπεύσει να υποβάλουν αιτήσεις, λαμβανομένης υπόψιν και της συντομότατης προθεσμίας για ρύθμιση των οφειλών ειδικά σε Δ.Ο.Υ. (αρχικά ήταν για ένα μόλις μήνα, δηλαδή έως 28.6.2019 και εν συνεχεία παρατάθηκε έως 30.9.2019) για να υπαχθούν στη ρύθμιση και να επωφεληθούν από τα "ευεργετήματα" της διαδικασίας αυτής. Δυστυχώς, όμως, όπως διαπιστώθηκε στην πράξη, απεδείχθη ότι υπάρχουν αξεπέραστες δυσκολίες και θα εξηγήσουμε άμεσα για ποιους λόγους.

Πρώτον, όπως προκύπτει και από την εφαρμογή της διαδικασίας, επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις ότι η ρύθμιση των 120 δόσεων αφορά κυρίως ατομικές επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα-μικροοφειλέτες. Διότι, για τα νομικά πρόσωπα οι δόσεις διαμορφώνονται σε έως και 36 κατ’ ανώτατο όριο. Συνεπώς, η ρύθμιση των "120 δόσεων" δεν είναι 120 δόσεις για νομικά πρόσωπα, αλλά 36, για τα δε φυσικά πρόσωπα και τις ατομικές επιχειρήσεις μπορούν να φτάσουν έως 120, υπό προϋποθέσεις.


Δεύτερον, το άρθρο 104 του νόμου τιτλοφορείται ως "Ευεργετήματα από την υπαγωγή στη ρύθμιση" και συγκεκριμένα προβλέπει ότι:

"Η υπαγωγή και συμμόρφωση στη ρύθμιση παρέχει στον οφειλέτη τα ακόλουθα ευεργετήματα:
(…) και γ) αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων. Η αναστολή αυτή δεν ισχύει για κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων ή έχουν εκδοθεί οι σχετικές παραγγελίες, τα αποδιδόμενα όμως ποσά από αυτές λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη δόσης ή δόσεων της ρύθμισης, εφόσον δεν πιστώνονται διαφορετικά κατά τις κείμενες διατάξεις. Αν ο οφειλέτης απολέσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται".

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ακόμη και εάν ρυθμιστούν οι οφειλές στο σύνολό τους, οι κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί δεν αίρονται, αλλά παραμένουν ισχυρές, με τα αποτελέσματα που θα αναλύσουμε και κατωτέρω, βάσει παραδείγματος που αντικατοπτρίζει την σκληρή πραγματικότητα με την οποία έρχεται αντιμέτωπη η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.

Παράδειγμα:

Μία ατομική επιχείρηση έχει το franchiseμιας εταιρείας κινητής τηλεφωνίας (πάροχος). Η επιχείρησηfranchise έχει απαιτήσεις από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, λόγω τιμολόγησης της προμήθειάς της.Ηεπιχείρησηfranchise έχει οφειλές προς την Δ.Ο.Υ. και η Α.Α.Δ.Ε. κατέσχεσε εις χείρας τρίτων τις απαιτήσεις της επιχείρησης από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Παρότι δε η επιχείρησηfranchise κατάφερε να ρυθμίσει τις οφειλέςτης σε 120 δόσεις, η κατάσχεση συνεχίζει να ισχύει με αποτέλεσμα τον οικονομικό "στραγγαλισμό" της επιχείρησης, η οποία κατόπιν τούτων οδηγείται αναπόφευκτα σε "λουκέτο", ελλείψει ρευστότητας. Το παράδειγμα αυτό αφορά κατάσχεση εις χείρας τρίτων (εν προκειμένω ο τρίτος είναι η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας) για απαίτηση της επιχείρησηςfranchise (και για μελλοντικές απαιτήσεις) η οποία (απαίτηση) αντί να καταλήξει στην εταιρεία franchiseκαταλήγει στην Α.Α.Δ.Ε., παρά τη ρύθμιση.


Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την κατάσχεση σε τραπεζικούς λογαριασμούς. Στη συγκεκριμένη επιχείρηση, έστω ότι η επιχείρηση οφείλει 100.000 €. Με την κατάσχεση βρέθηκαν στον λογαριασμό 10.000 €. Την ίδια στιγμή η επιχείρηση ρύθμισε τις οφειλές της σε 120 δόσεις. Μετά τη ρύθμιση δημιουργήθηκε ως υπόλοιπο στον λογαριασμό ένα νέο ποσό άλλων 10.000 €, το οποίο επίσης κατέσχεσε η ΑΑΔΕ κ.ο.κ. για όλα τα ποσά που θα εισέλθουν στον λογαριασμό της επιχείρησης μέχρι την αποπληρωμή του ποσού για το οποίο είχε επιβληθεί η κατάσχεση.

Διερωτόμαστε εύλογα, λοιπόν, ποιο ακριβώς είναι το "ευεργέτημα" από τη ρύθμιση που είχε η εν λόγω επιχείρηση από τη στιγμή που τα έσοδά της αντί να χρησιμοποιούνται από την ίδια προκειμένου να επιστρέψει σε πορεία εξυγίανσης και ανάπτυξης καταλήγουν στην Α.Α.Δ.Ε.;

Το παράδοξο της όλης υπόθεσης επιβεβαιώνεται και από το ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τις οφειλές προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία, όπου "Αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί της κινητής και ακίνητης περιουσίας του οφειλέτη" και "Το μέτρο της κατάσχεσης εις χείρας τρίτων που έχει επιβληθεί στους οφειλέτες (…) για τη διασφάλιση των απαιτήσεων του Ιδρύματος, αίρεται με την υπαγωγή του οφειλέτη σε καθεστώς ρύθμισης, κατόπιν σχετικού αιτήματος" (βλ. άρθρο 15 ν. 4611/2019).

Καταλήγοντας, τονίζουμε με βάση τα ανωτέρω ότι αν πρόκειται για μια ακόμη προχειρότητα της διαδικασίας, η νέα Βουλή οφείλει να παρέμβει νομοθετικά και να δώσει λύση σε αυτό το θέμα άμεσα.

* O κ. Γιώργος Δαλιάνης είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Artion Α.Ε. & Ιδρυτής του Ομίλου Artion, Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός.

Το ανωτέρω κείμενο έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τις εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην ARTION Α.Ε. (Πουρνάρα 9 Μαρούσι|+30 210 6009062|  www.artion.gr)

Αγαμέμνων Σταυρόπουλος Οι βραχυχρόνιες υπεκμισθώσεις και τα προβλήματα που ανακύπτουν

Οι βραχυχρόνιες υπεκμισθώσεις και τα προβλήματα που ανακύπτουν

Στο προηγούμενο άρθρο μου αναφέρθηκα στην λάνθασμένη επιβολή χαρτοσήμου στις βραχυχρόνιες υπεκμισθώσεις. Μετά από επικοινωνία με την ΑΑΔΕ δόθηκε η λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος στις φετινές δηλώσεις το ποσό που συμπληρώνεται στον κωδικό 111/112 στο Ε1  «ακαθάριστο εισόδημα από υπεκμίσθωση ακινήτων» (Πίνακας 4Δ2) θα συμπληρωθεί και στον κωδικό 741/742 «Ακαθάριστο εισόδημα για το οποίο δεν βεβαιώνεται χαρτόσημο» (Πίνακας 4Δ2 στην τρίτη σελίδα του εντύπου Ε1). Αν συμπληρωθεί ο κωδικός 741/742 η εκκαθάριση που θα προκύψει δεν θα χρεώνει χαρτόσημο 3,6%, το οποίο, ελλείψει συμπλήρωσης του κωδικού 741/742, χρεώνεται από λάθος του συστήματος.
Στην βραχυχρόνια υπεκμίσθωση, όταν δηλαδή αυτός που προσφέρει το ακίνητο για βραχυχρόνια μίσθωση, δεν είναι ο ιδιοκτήτης του αλλά μισθωτής του, προκύπτει και ένα σημαντικό ζήτημα από τον τρόπο λειτουργίας του μητρώου βραχυχρόνιας διαμονής. Συγκεκριμένα όταν το αρχικό μισθωτήριο από τον ιδιοκτήτη προς τον διαχειριστή του ακινήτου λήξει, τότε αν γίνει ανανέωσή του, το μητρώο βραχυχρόνιας διαμονής σταματά να «βλέπει» το ακίνητο και δεν επιτρέπει στον διαχειριστή να δηλώνει μισθώματα βραχυχρόνιας διαμονής. Η μόνη λύση είναι να μην γίνει ανανέωση του μισθωτηρίου αλλά νέο μισθωτήριο, με ταυτόχρονη λύση του προηγούμενου. Το πολύ σημαντικό στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι ο μισθωτής και διαχειριστής του ακινήτου, θα πρέπει στο μητρώο βραχυχρόνιας διαμονής να ξαναδηλώσει το ακίνητο και να λάβει νέο Αριθμό Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ). Αυτό συμβαίνει, γιατί δεν γίνεται να αλλάξουν τα στοιχεία της μίσθωσης άπαξ και δηλωθεί το ακίνητο στο μητρώο βραχυχρόνιας διαμονής και μόνη λύση είναι να δηλωθεί εκ νέου, λαμβάνοντας νέο αριθμό
Να θυμίσουμε εδώ ότι μισθωτής δεν είναι κατ΄ανάγκην ένα τρίτο άτομο που δεν έχει σχέση με το ακίνητο. Μισθωτής μπορεί να είναι ο ψιλός κύριος του ακινήτου. Επίσης σε περίπτωση που διαχειριστής ακινήτου είναι συγγενής του ιδιοκτήτη, υπάρχει η περίπτωση αντί για μίσθωση να γίνει δωρεάν παραχώρηση. Τότε όμως ο ιδιοκτήτης θα επιβαρυνθεί με τεκμαρτό εισόδημα ίσο με 3% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου, καθώς η δωρεάν παραχώρηση δεν παρέχεται για κατοικία αλλά για εκμετάλλευση του ακινήτου. Στην περίπτωση αυτή λοιπόν, δεν συμφέρει φορολογικά η δωρεάν παραχώρηση και είναι προτιμότερο οριστεί μίσθωμα, καθώς τότε ο μισθωτής θα γράψει το μίσθωμα αυτό ως έξοδο που εκπίπτει από το εισόδημά του.
"Ο Αγαμέμνονας Σταυρόπουλος, Λογιστής - Φοροτεχνικός Α' τάξης είναι μέτοχος και υπεύθυνος λογιστής της εταιρείας New Accounts A.E."

Γιάννης Καρούζος To δικαίωμα επαναπρόσληψης στις εποχιακές επιχειρήσεις

To δικαίωμα επαναπρόσληψης στις εποχιακές επιχειρήσεις

Οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις εποχιακής λειτουργίας, απασχολούνται βάσει συμβάσεων ορισμένου χρόνου για την κάλυψη χρονικά περιορισμένων αναγκών σε εργατικό δυναμικό. Οι ανάγκες αυτές δεν είναι απρόβλεπτες, καθώς λόγω της δομής και της λειτουργίας των επιχειρήσεων αυτών, επαναλαμβάνονται σταθερά σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους του έτους. Κατά συνέπεια, η σύναψη διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου, είναι αντικειμενικά δικαιολογημένη ακόμη και στην περίπτωση που ο εργαζόμενος απασχολείται στην ίδια επιχείρηση βάσει διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η εποχική σύμβαση εργασίας συνάπτεται είτε με επιχειρήσεις εποχιακής λειτουργίας είτε με επιχειρήσεις που λειτουργούν όλο το έτος, σε ορισμένες όμως περιόδους, λόγω της φύσης και του αντικειμένου τους, παρουσιάζουν αυξημένες ανάγκες σε εργατικό δυναμικό.
Σε ορισμένες μορφές εποχιακής απασχόλησης με μεγάλη σχετικά διάρκεια, που απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της επαγγελματικής δραστηριότητας του εργαζόμενου και αποτελούν την κύρια πηγή βιοπορισμού του, είναι έντονο και δικαιολογημένο το συμφέρον του να επαναπροσληφθεί την επόμενη περίοδο. Βάσει ορισμένων νομοθετικών ρυθμίσεων και συλλογικών συμβάσεων εργασίας, θεσπίζεται υποχρέωση του εργοδότη να επαναπροσλάβει τον εργαζόμενο την επόμενη περίοδο.
Συγκεκριμένα, θεσπίζεται το δικαίωμα επαναπρόσληψης για τους απασχολούμενους σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχιακής λειτουργίας , για το προσωπικό των τουριστικών και επισιτιστικών καταστημάτων εποχιακής λειτουργίας και για τους οδηγούς που απασχολούνται σε επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων.
Η επιχείρηση υποχρεούται να επαναπροσλάβει το ίδιο προσωπικό το οποίο απασχόλησε κατά την προηγούμενη περίοδο. Στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις η επαναπρόσληψη γίνεται σταδιακά ανάλογα με τα ποσοστά πληρότητας. Προϋπόθεση γι’ αυτό το καθιερωμένο δικαίωμα του εργαζομένου, αποτελεί η έγγραφη ειδοποίηση προς τον εργοδότη, εντός της προθεσμίας που θέτει ο νόμος, ότι επιθυμεί να απασχοληθεί κατά την προσεχή περίοδο. Σε περίπτωση που ο υπάλληλος κληθεί και δεν αναλάβει εργασία εντός πενθημέρου αδικαιολόγητα, χάνει κάθε δικαίωμα για επαναπρόσληψη και αποζημίωση.
Δικαίωμα επαναπρόσληψης, μπορεί βέβαια να προβλεφθεί και στην ατομική σύμβαση εργασίας. Τέτοια συμφωνία, μπορεί επίσης σιωπηρώς να προκύψει και από διαμορφωμένη πρακτική της εκμετάλλευσης, όταν ο εργοδότης επί σειρά ετών προσλαμβάνει για την επόμενη περίοδο όλους τους εργαζομένους που απασχολούσε την προηγούμενη περίοδο, χωρίς να διατηρήσει κάποια επιφύλαξη. Στη βάση αυτής της μακροχρόνιας συμπεριφοράς του εργοδότη, δημιουργείται το δικαίωμα επαναπρόσληψης.
*Ο Γιάννης Καρούζος είναι δικηγόρος-εργατολόγος. Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών και Μεταπτυχιακός Διπλωματούχος της Σχολής Εργατικού και Συνδικαλιστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Τεργέστης στην Ιταλία, με ειδίκευση στο Εργατικό Δίκαιο, Εργασιακές Σχέσεις, Ευρωπαϊκό Εργατικό Δίκαιο, Δίκαιο Κοινωνικής Ασφάλισης. Έχει πολύχρονη εμπειρία και πείρα συμβουλεύοντας δεκάδες Σωματεία Εργαζομένων και Επιχειρήσεις σε εργασιακά θέματα. Διατέλεσε Σύμβουλος σε τρία Υπουργεία της Ελληνικής Δημοκρατίας και υπήρξε επί έτη ενεργό μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας. Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Εργατικού Δικαίου και Κοινωνικής Ασφάλισης. Είναι Μεσολαβήτης, Μέλος του Σώματος Μεσολαβητών του Οργανισμού Μεσολάβησης Διαιτησίας (ΟΜΕΔ). Υπήρξε επίσης σύμβουλος στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε). Δημοσιεύει άρθρα και μελέτες σε νομικά περιοδικά εργατικού δικαίου και εργασιακών σχέσεων και σε εφημερίδες.
Περισσότερα στην ιστοσελίδα https://dikigorosergatologos.gr

Διανεμόμενα κέρδη σε ειδικές περιπτώσεις Πώς φορολογούνται σύμφωνα με εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων

Διανεμόμενα κέρδη σε ειδικές περιπτώσεις

Πώς φορολογούνται σύμφωνα με εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων
Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2019 20:41
 
UPD:20:42
Eurokinissi/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ
A- A A+
Από την έντυπη έκδοση 
Το κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα προσδιορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΦΕ. Σε περίπτωση μάλιστα κεφαλαιοποίησης ή διανομής κερδών για τα οποία δεν έχει καταβληθεί φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων, το ποσό που διανέμεται ή κεφαλαιοποιείται φορολογείται σε κάθε περίπτωση ως κέρδος από επιχειρηματική δραστηριότητα, ανεξάρτητα από την ύπαρξη φορολογικών ζημιών.
Επομένως, όσα νομικά πρόσωπα υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις για τα φορολογικά έτη 2014 και μετά, χωρίς την επιβολή κυρώσεων, θα πρέπει να καταχωρήσουν τα διανεμηθέντα ποσά στον κωδικό 384 του Εντύπου Ν (τα ποσά που αναγράφονται στον κωδικό αυτό δεν προστίθενται στα κέρδη της επιχείρησης συναθροιζόμενα με τα λοιπά κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα), ώστε να γίνει νέα εκκαθάριση των φορολογικών τους δηλώσεων. Αυτά γνωστοποιήθηκαν αρμοδίως με την υπ' αριθμ. Ε.2107/ 12.6.2019 εγκύκλιο της ΑΑΔΕ με την οποία κοινοποιήθηκε η υπ' αριθμ. 116/2019 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σύμφωνα με την οποία, οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013, όπως αυτές ίσχυσαν διαχρονικά, δεν έχουν εφαρμογή για τα διανεμόμενα ή κεφαλαιοποιούμενα ποσά κερδών των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων τα οποία απαλλάσσονται του φόρου εισοδήματος με βάση τις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 4172/2013 ή απολαμβάνουν των φορολογικών προνομίων και ατελειών του Δημοσίου με ειδικές διατάξεις νόμων, και δόθηκαν οι κατωτέρω διευκρινίσεις:
1. Δεδομένου ότι η σχετική γνωμοδότηση αναφέρεται στην εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013, όπως αυτές ίσχυσαν διαχρονικά, τα αναφερόμενα σ' αυτήν έχουν εφαρμογή από την έναρξη ισχύος του ν. 4172/2013 (νέου ΚΦΕ) και ως εκ τούτου καταλαμβάνουν τα φορολογικά έτη με έναρξη από την 1.1.2014 και μετά, καταργουμένων των σχετικών προβλέψεων της ΠΟΛ. 1059/2015 εγκυκλίου για τη φορολογική μεταχείριση των διανεμόμενων κερδών των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων που απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος με βάση τις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 4172/2013 (π.χ., Τράπεζα της Ελλάδος ΕΛΛ+1,91% κ.λπ.) ή ειδικές διατάξεις νόμων.
2. Επομένως, τα νομικά πρόσωπα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της υπ' όψιν γνωμοδότησης και τα οποία έχοντας ακολουθήσει οδηγίες της Διοίκησης (σχετ. η αριθμ. ΠΟΛ.1059 /2015 εγκύκλιος) είχαν εφαρμόσει την παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 στη διανομή των κερδών τους, θα πρέπει να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις για τα φορολογικά έτη 2014 και μετά, χωρίς την επιβολή κυρώσεων και να καταχωρήσουν τα διανεμηθέντα ποσά στον κωδικό 384 του Εντύπου Ν (τα ποσά που αναγράφονται στον κωδικό αυτό δεν προστίθενται στα κέρδη της επιχείρησης συναθροιζόμενα με τα λοιπά κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα), προκειμένου να γίνει νέα εκκαθάριση των φορολογικών τους δηλώσεων με βάση τα αναφερόμενα στην αριθμ.116/2019 γνωμοδότηση του ΝΣΚ.
3. Στον ίδιο κωδικό 384 του Εντύπου Ν θα καταχωρούνται για τα φορολογικά έτη 2018 και επόμενα τα τυχόν διανεμηθέντα κέρδη των νομικών προσώπων του φορολογικού έτους που έληξε για τα οποία δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 με βάση τα αναφερόμενα στην αριθμ. 116/2019 γνωμοδότηση του ΝΣΚ.  

Κατασχέσεις για όσους δεν ρυθμίσουν οφειλές ή χάσουν τις δόσεις Αναγκαστικά μέτρα είσπραξης σε εισοδήματα, καταθέσεις και περιουσίες

Κατασχέσεις για όσους δεν ρυθμίσουν οφειλές ή χάσουν τις δόσεις

Αναγκαστικά μέτρα είσπραξης σε εισοδήματα, καταθέσεις και περιουσίες
Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2019 09:18
 
UPD:09:18
EPA/ARSHAD ARBAB
A- A A+
Από την έντυπη έκδοση 
Του Γιώργου Παλαιτσάκη
gpal@naftemporiki.gr
Αντιμέτωποι με κατασχέσεις σε μισθούς, συντάξεις, λοιπά εισοδήματα, περιουσιακά στοιχεία και τραπεζικές καταθέσεις αναμένεται να βρεθούν όσοι φορολογούμενοι δεν εντάξουν στη ρύθμιση των άρθρων 98-109 του ν. 4611/2019 τις οφειλές τους προς τη Φορολογική Διοίκηση, οι οποίες έγιναν ληξιπρόθεσμες έως τις 31-12-2018. Κατασχέσεις θα επιβληθούν και σε όσους οφειλέτες εντάχθηκαν ή θα ενταχθούν στη ρύθμιση αλλά στη συνέχεια δεν θα καταφέρουν να είναι συνεπείς με τους όρους της με αποτέλεσμα να τη χάσουν.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι φορολογούμενοι που αφήνουν ανεξόφλητα ή αρρύθμιστα τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους προς τις υπηρεσίες της Φορολογικής Διοίκησης είναι εκτεθειμένοι ανά πάσα στιγμή στην επιβολή αναγκαστικών μέτρων είσπραξης, όπως οι κατασχέσεις σε εισοδήματα, καταθέσεις και περιουσιακά στοιχεία, καθώς επίσης και οι πλειστηριασμοί περιουσιακών στοιχείων. 
Πρόσφατα, τέθηκε σε ισχύ μια νέα γενικευμένη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη Φορολογική Διοίκηση, οι όροι της οποίας περιλαμβάνονται στα άρθρα 98-109 του ν. 4611/2019. Με τη ρύθμιση αυτή δίδεται η δυνατότητα σε εκατομμύρια φορολογούμενους να εξοφλήσουν τμηματικά έως και σε 120 μηνιαίες δόσεις οφειλές τους προς την Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης, τα Ελεγκτικά Κέντρα, τις ΔΟΥ και τα τελωνεία, οι οποίες έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως τις 31-12-2018. Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής οφειλετών στη νέα αυτή ρύθμιση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2019.
Όσοι οφειλέτες δεν υποβάλουν αιτήσεις υπαγωγής μέχρι την ημερομηνία αυτή καθώς και όσοι υποβάλουν αιτήσεις, ενταχθούν στη ρύθμιση αλλά στη συνέχεια την απολέσουν, λόγω αδυναμίας να τηρήσουν τους όρους της, θα αντιμετωπιστούν πλέον με αυστηρότητα από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Φορολογικής Διοίκησης υπό την έννοια ότι θα ληφθούν εναντίον τους όλα τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία.Σημειώνεται ότι η νέα ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο χάνεται, με συνέπεια να καθίσταται για τον οφειλέτη που εντάχθηκε σ’ αυτήν υποχρεωτική η άμεση καταβολή ολόκληρου του ανεξόφλητου υπολοίπου της οφειλής σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχικής βεβαίωσης και η Φορολογική Διοίκηση να έχει το δικαίωμα άμεσης επιδίωξης είσπραξης της οφειλής με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία αναγκαστικά μέτρα, εφόσον ο οφειλέτης:
α) δεν καταβάλει δύο (2) συνεχόμενες μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης ή καθυστερήσει την καταβολή των δύο (2) τελευταίων δόσεων της ρύθμισης για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα,
β) δεν υποβάλει τις προβλεπόμενες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή της εντός τριών (3) μηνών το αργότερο από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους ή εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση εφόσον η προθεσμία υποβολής έχει παρέλθει πριν την υπαγωγή σε αυτή,
γ) δεν εξοφλήσει ή τακτοποιήσει κατά νόμιμο τρόπο τις οφειλές του, καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης εντός διμήνου από τη λήξη προθεσμίας καταβολής τους ή εντός διμήνου από την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση εφόσον η προθεσμία καταβολής τους έχει παρέλθει πριν την υπαγωγή σε αυτή,
δ) υποπέσει καθ’ υποτροπή στις ακόλουθες παραβάσεις:
• μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης παρακράτησης φόρου,
• έκδοση στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρήση φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού ή από εγκεκριμένο και μη δηλωμένο φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό ή από φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό ο οποίος δεν λειτουργεί με εγκεκριμένες προδιαγραφές,
• έκδοση δελτίων και αποδείξεων από το Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου Εισροών - Εκροών, χωρίς τη χρήση εγκεκριμένου μοντέλου μηχανισμού σήμανσης (ΕΑΦΔΣΣ), 
• μη έκδοση φορολογικών στοιχείων ή έκδοση ή λήψη ανακριβών φορολογικών στοιχείων.
Οι «παγίδες»
Περαιτέρω θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η νομοθεσία για τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη Φορολογική Διοίκηση κρύβει πολλές παγίδες για τους οφειλέτες με αρρύθμιστα χρέη. Συγκεκριμένα:
1 Κάθε ΔΟΥ δικαιούται να κατάσχει ακόμη και ακίνητο που ανήκει σε οφειλέτη της, εφόσον το ληξιπρόθεσμο χρέος του προς αυτήν υπερβαίνει τα 500 ευρώ. Αν ένας φορολογούμενος οφείλει στο Δημόσιο ένα ποσό άνω των 500 ευρώ (π.χ. ένα ποσό της τάξεως των 3.000 ευρώ) και δεν έχει καθόλου καταθέσεις στις τράπεζες ούτε κάποια έσοδα ή εισοδήματα ή κινητά περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να κατασχεθούν για να αποπληρωθεί η οφειλή του, τότε υπάρχει πιθανότητα να πληροφορηθεί ότι εκδόθηκε εντολή για κατάσχεση του σπιτιού του ή κάποιου άλλου ακινήτου που κατέχει. Η αρμόδια ΔΟΥ έχει δικαίωμα να δεσμεύσει και να κατάσχει ακίνητο ακόμη και για ένα σχετικά χαμηλό χρέος. Το «γράμμα» του νόμου προβλέπει ότι για ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο άνω των 500 ευρώ δύνανται να επιβληθούν όλα τα εναλλακτικά αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχέσεων ακινήτων. Συνεπώς, ο κίνδυνος να μπλέξει σε περιπέτειες με την ακίνητη περιουσία του όποιος χρωστά πάνω από 500 ευρώ στο Δημόσιο και δεν τα ‘χει πληρώσει εμπρόθεσμα ή δεν τα έχει ρυθμίσει σε δόσεις είναι υπαρκτός, έστω κι αν οι πιθανότητες να τον αντιμετωπίσει είναι πάρα πολύ μικρές.
2 Κάθε ΔΟΥ μπορεί να προχωρήσει σε κατάσχεση αυτοκινήτου, σκάφους ή οποιουδήποτε άλλου κινητού περιουσιακού στοιχείου κατέχει ένας οφειλέτης της, εφόσον αυτός της χρωστάει πάνω από 500 ευρώ. Το όριο ληξιπρόθεσμων οφειλών μέχρι το οποίο δεν επιτρέπονται κατασχέσεις ακινήτων ισχύει και για τις κατασχέσεις κινητών περιουσιακών στοιχείων. Συνεπώς, για ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο άνω των 500 ευρώ επιτρέπεται στις φορολογικές αρχές να κατάσχουν οποιαδήποτε κινητά περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών.
Μισθοί, ενοίκια 
3  
Για οποιοδήποτε ποσό ληξιπρόθεσμης οφειλής προς το Δημόσιο, η αρμόδια για την είσπραξη της οφειλής υπηρεσία (Ε.Μ.ΕΙΣ., Ελεγκτικό Κέντρο, ΔΟΥ ή Τελωνείο) έχει το δικαίωμα να κατάσχει τα ακόλουθα ποσά που τυχόν δικαιούται να εισπράξει ο οφειλέτης:
α) Από ποσά μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων άνω των 1.000 και έως 1.500 ευρώ τον μήνα επιτρέπεται η κατάσχεση στα χέρια του εργοδότη ή του ασφαλιστικού ταμείου ποσοστού 50% επί του τμήματος πάνω από τα 1.000 και μέχρι τα 1.500 ευρώ, ενώ από ποσά άνω των 1.500 ευρώ τον μήνα επιτρέπεται η κατάσχεση στα χέρια του εργοδότη ή του ασφαλιστικού ταμείου του συνόλου του υπερβάλλοντος των 1.500 ευρώ ποσού.
β) Το ποσό οποιουδήποτε άλλου ασφαλιστικού βοηθήματος καταβάλλεται περιοδικά στον οφειλέτη, εφόσον αυτό υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, το ποσό που απομένει μετά την κατάσχεση δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο των 1.000 ευρώ.
γ) Το 1/5 των καταβαλλόμενων ημερομισθίων.
δ) Το 1/2 του εφάπαξ που καταβάλλεται από οποιοδήποτε ασφαλιστικό ταμείο, λόγω εξόδου από την υπηρεσία ή το επάγγελμα.
ε) Έως και το 100% των ενοικίων των οποίων επίκειται η είσπραξη, εφόσον ο οφειλέτης δικαιούται να λαμβάνει τέτοια εισοδήματα.
στ) Έως και το 100% των πάσης φύσεως αποζημιώσεων (π.χ. για απόλυση του οφειλέτη από την εργασία ή για ζημιά που υπέστη κάποιο ασφαλισμένο περιουσιακό στοιχείο του κ.λπ.)
ζ) Έως και το 100% των πάσης φύσεως εισπράξεων από πωλήσεις προϊόντων ή οποιονδήποτε άλλων πραγμάτων (π.χ. ακινήτων, Ι.Χ. αυτοκινήτων, σκαφών κ.λπ.).
η) Ολόκληρα τα ποσά των οικογενειακών επιδομάτων που χορηγεί ο ΟΠΕΚΑ, καθώς δεν έχει προβλεφθεί η νομοθετική κατοχύρωση του ακατάσχετου των συγκεκριμένων κοινωνικών παροχών. Οι κατασχέσεις των παραπάνω ποσών επιτρέπεται να γίνονται πριν την καταβολή τους στους δικαιούχους-οφειλέτες του Δημοσίου, δηλαδή ενώ τα ποσά αυτά βρίσκονται ακόμη στα χέρια εκείνων που πρόκειται να τα καταβάλουν (στα χέρια τρίτων, δηλαδή στα χέρια των εργοδοτών αν πρόκειται για μισθούς ή των ασφαλιστικών ταμείων αν πρόκειται για συντάξεις ή άλλες παροχές ή στα χέρια των ενοικιαστών αν πρόκειται για ενοίκια ή στα χέρια των αγοραστών αν πρόκειται για ποσά από πωλήσεις, στα χέρια του ΟΠΕΚΑ αν πρόκειται για οικογενειακά επιδόματα κ.λπ.).
 
Καταθέσεις
4 Για οποιοδήποτε ποσό ληξιπρόθεσμου χρέους προς το Δημόσιο άνω των 30 ευρώ, η αρμόδια ΔΟΥ έχει δικαίωμα να κατάσχει ποσά από τις καταθέσεις του οφειλέτη στις τράπεζες. Εξαιρούνται ορισμένα κοινωνικά επιδόματα, όπως το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ, το επίδομα θέρμανσης, η διατροφή ανηλίκου τέκνου και κάθε άλλο επίδομα που έχει χαρακτηριστεί ως «ακατάσχετο» από τη νομοθεσία που το προβλέπει. Σε περίπτωση που έχει επιβληθεί κατάσχεση σε ποσά τέτοιων επιδομάτων κατατεθειμένα σε τραπεζικό λογαριασμό δικαιούχου, ο οφειλέτης πρέπει να υποβάλει αίτηση στην αρμόδια ΔΟΥ για περιορισμό της κατάσχεσης ώστε τα ποσά αυτά να εξαιρεθούν από τα κατασχετέα και να αποδεσμευτούν. 
Ακατάσχετο όριο 1.250 ευρώ 
Πάντως οι οφειλέτες, ακόμη κι αν δεν έχουν ρυθμίσει ή δεν μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, έχουν τουλάχιστον το δικαίωμα να προστατεύσουν από τον κίνδυνο των κατασχέσεων τα τακτικά καταβαλλόμενα, μέσω τραπεζικών λογαριασμών, ποσά μισθών, συντάξεων και λοιπών ασφαλιστικών επιδομάτων και παροχών, τα οποία δικαιούνται. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για κάθε οφειλέτη της Φορολογικής Διοίκησης ισχύει ακατάσχετο όριο 1.250 ευρώ όσον αφορά τα ποσά των καταθέσεών του σε ένα λογαριασμό που έχει ανοίξει σε ένα μόνο τραπεζικό ίδρυμα.
Όμως, για να ισχύσει το ακατάσχετο αυτό όριο, ο οφειλέτης θα πρέπει να γνωστοποιήσει στη Φορολογική Διοίκηση τον συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό του, υποβάλλοντας ηλεκτρονικά σχετική δήλωση στο σύστημα ΤAXISNET. Εφόσον ο οφειλέτης έχει τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο πιστώνονται κάθε μήνα ποσά μισθών ή συντάξεων ή άλλων ασφαλιστικών βοηθημάτων ή κοινωνικών επιδομάτων οφείλει να γνωστοποιήσει αυτό τον λογαριασμό στη Φορολογική Διοίκηση, ώστε να μην κατάσχονται από αυτόν υπόλοιπα χαμηλότερα των 1.250 ευρώ.