Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Ανακοίνωση Τύπου σχετικά με το τέλος ακινήτων


Σύμφωνα με όσα προβλέπει η υφιστάμενη Νομοθεσία και λόγω τεχνικών δυσχερειών και χρονικών περιορισμών ο τρόπος είσπραξης του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) δεν είναι εφικτό να τροποποιηθεί. Κατά συνέπεια το τέλος ακίνητων θα εξακολουθήσει να εισπράττεται από την ΔΕΗ και άλλους παρόχους αλλά σε πέντε διμηνιαίες δόσεις αντί των δυο που ίσχυσαν για το τέλος του 2011 αρχής γενομένης από τους λογαριασμούς που θα εκδοθούν εφεξής. 
Υπενθυμίζεται ότι η επιβολή του τέλους για το 2012 ήταν μια υποχρέωση που είχε ήδη προβλεφθεί στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2012 ενώ από το 2013 θα αντικατασταθεί από ένα Ενιαίο Τέλος Ακινήτων.

ΟΛΙ ΡΕΝ: Η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας πρέπει να είναι σε πλατιά βάση και με χαμηλούς συντελεστές


ΟΛΙ ΡΕΝ:

Η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας πρέπει να είναι σε πλατιά βάση και με χαμηλούς συντελεστές

Η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας πρέπει να είναι σε πλατιά βάση και με χαμηλούς συντελεστές
«Ο φόρος ακίνητης περιουσίας και οι έμμεσοι φόροι είναι πιο αποτελεσματικοί από οικονομική άποψη και κοινωνικά δικαιότεροι όταν έχουν πλατιά βάση και χαμηλούς συντελεστές» σημειώνει ο Επίτροπος για θέματα Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων κ. Ο. Ρεν με γραπτή απάντησή του έπειτα από σχετικό κοινοβουλευτικό έλεγχο που άσκησε ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου.

Η απάντηση αυτή αποτελεί ένα πρώτο δείγμα κατανόησης από την Επιτροπή των αδιεξόδων που κάποιες από τις προβλέψεις του μνημονίου δημιουργούν, ανοίγοντας έτσι παράθυρο για την επαναδιαπραγμάτευσή τους. Στο ερώτημα που απηύθυνε εξάλλου προς τον Φιλανδό Επίτροπο, ο κ. Παπανικολάου θέλησε επίσης να πληροφορηθεί αν η Επιτροπή έθεσε στην Ελλάδα τους προηγούμενους μήνες ζήτημα τεκμαρτού εισοδήματος ιδιοκατοίκησης. Ο κ. Ρεν διαβεβαίωσε πως οι υπηρεσίες τις Επιτροπής δεν είχαν συζητήσει κάτι σχετικό με την Ελληνική Κυβέρνηση.
Παράλληλα, υπερασπίστηκε το ειδικό τέλος ακινήτων που συμπεριλαμβάνεται στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος χαρακτηρίζοντας αυτό ως «ασύνηθες» αλλά «αναγκαστικό» μέτρο προκειμένου, η Ελλάδα να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες σχετικά με την είσπραξη των φόρων ακίνητης περιουσίας, σημειώνοντας πως κατ΄αυτόν τον τρόπο εναρμονίσθηκε ο φόρος ακίνητης περιουσίας με τον αντίστοιχο φόρο των περισσότερων κρατών μελών.

Ο κ. Παπανικολάου δήλωσε: «Η άποψη ότι η φοροδοτική ικανότητα έχει προ πολλού παρέλθει τα όρια αντοχής των πολιτών, φαίνεται ότι σταδιακά κερδίζει έδαφος και στην Ευρώπη, όπως άλλωστε προκύπτει και από την απάντηση του Ευρωπαίου Επιτρόπου. Οι επίσημες αυτές τοποθετήσεις προσφέρουν πρώτης τάξεως ευκαιρία για αξιοποίησή τους, προς την κατεύθυνση της επαναδιαπραγμάτευσης των επαχθών
εκείνων μέτρων που δεν συνεισφέρουν στην προσπάθεια ανάκαμψης της εθνικής οικονομίας. Αποτελούν, επίσης, μία –έμμεση έστω- επιβεβαίωση των όσων η ΝΔ ήδη από το 2010 έχει επισημάνει αναφορικά με τους φορολογικούς συντελεστές και το ύψος τους. Η αδιέξοδη ύφεση που η υπερφορολόγηση έχει δημιουργήσει σε όλη την Ευρώπη, φαίνεται ότι κάνει πλέον κατανοητή τη θέση μας περί της σημασίας της χαμηλότερης φορολογίας ως οχήματος για την οικονομική ανάπτυξη».



Ακολουθούν τα πλήρη κείμενα της ερώτησης του κ. Γ. Παπανικολάου και της απάντησης του κ. Ο. Ρεν Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή (Άρθρο 117 του Κανονισμού) Γ. Παπανικολάου (ΕΛΚ) (27.04.2012)

Θέμα: Θέση της Επιτροπής για το τεκμαρτό εισόδημα ιδιοκατοίκησης
Στην τριμηνιαία έκθεση της Κομισιόν για την Ελλάδα γίνεται σαφέστατη αναφορά στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων και κατάργηση φοροαπαλλαγών, ενώ αφήνεται να εννοηθεί ότι θα προκύψουν μελλοντικά και νέες επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες ακινήτων μέσω του τεκμαρτού εισοδήματος ιδιοκατοίκησης. Η πρόταση αυτή ισοδυναμεί με κατάργηση του προστατευτικού νομοθετικού πλαισίου που ισχύει σήμερα για την πρώτη κατοικία, δημιουργώντας πολλά ερωτηματικά σχετικά με τις κοινωνικές επιπτώσεις στην περίπτωση εφαρμογής ενός τέτοιου μέτρου.

Ερωτάται η Επιτροπή:


1. Έχει προτείνει στην ελληνική κυβέρνηση τον υπολογισμό της ιδιοκατοίκησης πρώτης κατοικίας ως τεκμαρτό εισόδημα; Συνοδεύτηκε η πρόταση αυτή από αντισταθμιστικά μέτρα για την προστασία των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και των πολιτών με χαμηλά εισοδήματα; Υπήρξε αντιπρόταση από την ελληνική πλευρά;
2. Θεωρεί η Επιτροπή ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω φορολόγησης της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας (υπενθυμίζεται ότι σήμερα υπάρχουν συνολικά περισσότεροι από 20 έμμεσοι ή άμεσοι φόροι σε αυτήν) χωρίς να υπάρχουν προβλέψεις προστασίας της πρώτης κατοικίας;



Απάντηση του κ. Rehn εξ ονόματος της Επιτροπής (12.7.2012)


1. Οι υπηρεσίες τις Επιτροπής δεν έχουν συζητήσει ειδικά με την Ελληνική Κυβέρνηση εάν θα πρέπει να περιληφθεί ή όχι στο φορολογητέο εισόδημα το τεκμαρτό εισόδημα ιδιοκατοίκησης.

2. Η Ελλάδα έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες σχετικά με την είσπραξη των φόρων ακίνητης περιουσίας και από το τέλος του 2011 αναγκάσθηκε να χρησιμοποιήσει ασυνήθεις τρόπους είσπραξης, συμπεριλαμβάνοντας π.χ. τον φόρο ακίνητης περιουσίας στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος. Κατ΄αυτόν τον τρόπο εναρμονίσθηκε ο φόρος ακίνητης περιουσίας με τον αντίστοιχο φόρο των
περισσότερων κρατών μελών. Η Επιτροπή πιστεύει ότι, κατά γενικό κανόνα, ο φόρος ακίνητης περιουσίας και οι έμμεσοι φόροι είναι πιο αποτελεσματικοί από οικονομική άποψη και κοινωνικά δικαιότεροι όταν έχουν πλατιά βάση και χαμηλούς συντελεστές.

ΣΤΑ ΥΨΗ Η ΑΔΗΛΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Μειώσεις μισθών 23,7% για το 10% των εργαζομένων


ΣΤΑ ΥΨΗ Η ΑΔΗΛΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Μειώσεις μισθών 23,7% για το 10% των εργαζομένων

Μειώσεις μισθών 23,7% για το 10% των εργαζομένων
Σχεδόν το 10% του εργατικού δυναμικού στην Ελλάδα έχει δει τις αποδοχές του να μειώνονται τους τελευταίους μήνες τουλάχιστον κατά 23,7% μέσω νέων επιχειρησιακών και ατομικών συμβάσεων, σύμφωνα με τον απολογισμό εξαμήνου του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ).

Ένας στους τρεις εργαζόμενους εξακολουθεί να εργάζεται ανασφάλιστος, ενώ οι ελαστικές σχέσεις εργασίας φαίνεται να καταλαμβάνουν μόνιμα ένα μεγάλο μερίδιο στην αγορά εργασίας. Το ποσοστό των συμβάσεων μερικής και εκ περιτροπής απασχόλησης στις νέες προσλήψεις αντιστοιχεί πλέον στο 43,8% του συνόλου των συμβάσεων Το α΄ εξάμηνο του 2012, μετατράπηκαν 44.122 συμβάσεις πλήρους απασχόλησης προηγουμένων ετών σε άλλες «ελαστικές» συμβάσεις εργασίας, ποσοστό που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 45,3%, σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2011.

Την αντίστοιχη περίοδο του 2011 μετατράπηκαν 30.366 συμβάσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης σε άλλες μορφές ευέλικτων συμβάσεων εργασίας, αριθμός αυξημένος κατά 226% σε σχέση με το α' εξάμηνο του 2010.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι ενώ το 2010 οι συμβάσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης αντιπροσώπευαν το 66,9% των νέων συμβάσεων, το 2011 αντιπροσώπευαν το 59,7% και το α' εξάμηνο του έτους 2012 το 56,1%.

Γενικά η αναλογία των συμβάσεων μερικής απασχόλησης στο σύνολο των νέων συμβάσεων αυξήθηκε από 26,5% το 2010 σε 32% για το έτος 2011 και σε 34,9%. για το α' εξάμηνο του 2012. Παράλληλα, μειώθηκαν συνολικά οι νέες θέσεις απασχόλησης.

Συγκεκριμένα, το α΄ εξάμηνο του 2012 προχώρησαν στη σύναψη νέων συμβάσεων οποιασδήποτε μορφής 12,79% λιγότερες επιχειρήσεις σε σχέση με το 2011.

Σε ότι αφορά στις μειώσεις αποδοχών των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, μέσω ατομικών συμβάσεων εργασίας και επιχειρησιακών συμβάσεων, προκύπτει ότι για το 9,3% των εργαζομένων έχουμε μειώσεις της τάξης του 23,7%.

Από τις 14 Φεβρουαρίου έως σήμερα, υπογράφηκαν επιχειρησιακές συμβάσεις σε 496 επιχειρήσεις, που απασχολούν 57.614 εργαζόμενους, με μειώσεις αμοιβών 24,6% κατά μέσο όρο. Οι μεγαλύτερες μειώσεις έχουν γίνει, στις περιοχές της Ηπείρου 29,73% της Θεσσαλίας 27.90% και της Κρήτης 26%.

Αντίστοιχα 26.151 επιχειρήσεις, που απασχολούν 109.123 εργαζόμενους, κατέθεσαν στις Επιθεωρήσεις Εργασίας καταστάσεις προσωπικού με ατομικές συμβάσεις και μειώσεις αμοιβών 23,36% κατά μέσο όρο Τα ποσοστά της αδήλωτης εργασίας, παραμένουν σταθερά υψηλά, όμως το αισιόδοξο στοιχείο είναι ότι εντείνονται και αυξάνονται οι έλεγχοι.

Συγκεκριμένα, το α΄ εξάμηνο του 2012 οι επιθεωρητές εργασίας πραγματοποίησαν συνολικά περί τους 29.790 ελέγχους, κατά 2.152 περισσότερους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Στους ελέγχους αυτούς πρέπει να προστεθούν και οι επιπλέον 10.047 έλεγχοι, που έχουν πραγματοποιηθεί από μεικτά κλιμάκια του Σώματος Επιθεωρητών και της Ειδικής Υπηρεσίας Ελέγχων Ασφάλισης του ΙΚΑ, (ΕΥΠΕΑ), οι οποίοι είναι 1589 περισσότεροι από το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Το 49,5% αυτών των ελέγχων έγινε σε επιχειρήσεις εστίασης, στις οποίες το 58,2% των εργαζομένων βρέθηκαν ανασφάλιστοι, το 17,4% των ελέγχων έγινε στο λιανικό εμπόριο όπου το 8,7% ήταν ανασφάλιστοι και το 4,1% στις βιοτεχνίες όπου η «μαύρη εργασία» φθάνει το 11%.

Συνολικά από τους 29.560 εργαζόμενους που απασχολούνταν στις επιχειρήσεις αυτές, οι 10.603 ήταν ανασφάλιστοι.

Από αυτούς, οι 4.501 είναι αλλοδαποί και αντιπροσωπεύουν το 47,4% των αλλοδαπών εργαζομένων στις επιχειρήσεις που ελέγχθηκαν και οι 6.102 ημεδαποί και αντιπροσωπεύουν το 30,4% των ημεδαπών εργαζομένων.

Τα μεικτά κλιμάκια επέβαλαν συνολικά πρόστιμα 5.647.000 ευρώ, αποκλειστικά για την αδήλωτη εργασία, και χωρίς να περιλαμβάνονται πρόστιμα για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας.

ΣΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ Επίδομα θέρμανσης με κοινωνικά και γεωγραφικά κριτήρια


ΣΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ

Επίδομα θέρμανσης με κοινωνικά και γεωγραφικά κριτήρια

Επίδομα θέρμανσης με κοινωνικά και γεωγραφικά κριτήρια
Κανονικά από τις 15 Οκτωβρίου 2012 θα εφαρμοστεί η εξίσωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο πετρέλαιο κίνησης. Η εξίσωση των φόρων θα έχει ως συνέπεια η τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης να αυξηθεί στα επίπεδα του 1,30 ? 1,40 ευρώ το λίτρο, από 1 ευρώ που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη χειμερινή περίοδο. Το μέτρο αυτό εκτιμάται ότι θα αποδώσει στον φετινό κρατικό προϋπολογισμό τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα όμως το Δημόσιο θα χρειαστεί να δαπανήσει τουλάχιστον 100-150 εκατ. ευρώ στο τελευταίο τρίμηνο του 2012 για την καταβολή επιδομάτων θέρμανσης με γεωγραφικά και κοινωνικά κριτήρια. Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών το επίδομα θέρμανσης θα χορηγηθεί σε νοικοκυριά με πολύ χαμηλά εισοδήματα και σε οικογένειες που κατοικούν σε περιοχές της χώρας όπου επικρατεί δριμύ ψύχος το χειμώνα. Επίσης θα υπάρξει μέριμνα για τους αγρότες προκειμένου να μην επιβαρυνθούν από την εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.


Αρ. πρωτ. οικ.: 10477/19.7.2012 Ενημέρωση εργοδοτών και εργαζομένων για τον ιό του Δυτικού Νείλου


Αρ. πρωτ. οικ.: 10477/19.7.2012
Ενημέρωση εργοδοτών και εργαζομένων για τον ιό του Δυτικού Νείλου
Aθήνα, 19.07.2012
Αρ. Πρωτ. Οικ.: 10477

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ& ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ & ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ

Tαχ. Δ/νση: Δραγατσανίου 8
Τ.Κ: 10110 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Χ. Τουφεκούλα
Τηλ.:             210 3748711    
Fax: 210 3215716
e-mail: kysepetye@ypakp.gr

ΕΠΕΙΓΟΝ

Θέμα: Ενημέρωση εργοδοτών και εργαζομένων για τον ιό του Δυτικού Νείλου

Mε αφορμή τα κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Επιθεώρησης Ασφάλειας & Υγείας στην Εργασία του Σ.ΕΠ.Ε.:

1. Εκδόθηκε οδηγός με τίτλο «ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΝΕΙΛΟΥ», ο οποίος θα είναι διαθέσιμος και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας.

2. Καλούνται οι Επιθεωρητές των περιφερειακών υπηρεσιών Επιθεώρησης Ασφάλειας & Υγείας στην Εργασία, κατά τη διεξαγωγή ελέγχων σε επιχειρήσεις και χώρους εργασίας όπου απασχολούνται εργαζόμενοι που ενδέχεται να εκτεθούν στον ιό του Δυτικού Νείλου, όπως περιγράφεται στον οδηγό, παράλληλα με τη διανομή του οδηγού, να ενημερώνουν τους εργοδότες σχετικά με τα μέτρα πρόληψης και προστασίας της υγείας των εργαζομένων και τους εργαζόμενους για τις προφυλάξεις που πρέπει να λαμβάνουν για την προστασία τους.

Παρακαλούμε να ενημερωθούν όλοι οι Επιθεωρητές Ασφάλειας & Υγείας στην Εργασία με υπογραφή και να αναρτηθεί ο οδηγός στις υπηρεσίες για ενημέρωση των ενδιαφερομένων.


Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δρ ΧΑΛΑΡΗΣ ΜΙΧΑΗΛ




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ & ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ & ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ

«ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΝΕΙΛΟΥ»

ΓΕΝΙΚΑ

Ο ιός του Δυτικού Νείλου (West Nile Virus-WNV) μεταδίδεται στον άνθρωπο κυρίως μέσω δήγματος μολυσμένων κουνουπιών. Η κύρια δεξαμενή του ιού στη φύση είναι τα πτηνά, ενώ οι άνθρωποι και τα θηλαστικά θεωρούνται ως αδιέξοδοι ξενιστές. Τα κουνούπια συχνά αναπτύσσονται σε νερά που λιμνάζουν για περισσότερες από 4 ημέρες και είναι πιο δραστήρια από το σούρουπο έως το ξημέρωμα. Πισίνες, λίμνες, στέρνες, τάφροι άρδευσης, βαρέλια βροχής, αλλά και θαμνώδεις και δασικές εκτάσεις ευνοούν την ανάπτυξή τους. Οι περισσότερες λοιμώξεις συμβαίνουν από τον Ιούλιο μέχρι το Σεπτέμβριο.

Η περίοδος μεταξύ του δήγματος και της εκδήλωσης συμπτωμάτων στον άνθρωπο είναι 3 έως 14 ημέρες. Στις περισσότερες περιπτώσεις των ανθρώπων που μολύνονται με τον ιό του Δυτικού Νείλου (περίπου 80%) δεν προκαλείται κανένα σύμπτωμα, ενώ σε ποσοστό περίπου 20% παρουσιάζονται συμπτώματα γρίπης, όπως πυρετός, κόπωση, κεφαλαλγία και πόνος στους μυς ή στις αρθρώσεις. Λιγότερο από το 1% των ανθρώπων που έχουν μολυνθεί με τον ιό παρουσιάζουν σοβαρές εκδηλώσεις όπως υψηλό πυρετό, δυσκαμψία αυχένα, αποπροσανατολισμό, τρόμο, μυϊκή αδυναμία, και παράλυση. Προς το παρόν δεν υπάρχει διαθέσιμο εμβόλιο για τον άνθρωπο, ούτε ειδική θεραπεία για τη λοίμωξη από τον ιό. Άνθρωποι όλων των ηλικιών και καταστάσεων μπορεί να προσβληθούν. Ωστόσο, όσοι είναι άνω των 50 ετών ή είναι ανοσοκατασταλμένοι διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο σοβαρής νόσου.

Μεταξύ των κυριότερων μέτρων πρόληψης και προστασίας περιλαμβάνονται η λήψη μέτρων αποφυγής των κουνουπιών, η χρήση προστατευτικών ενδυμάτων και η χρήση εντομοαπωθητικών ή εντομοκτόνων. Τα εντομοαπωθητικά εφαρμόζονται στο δέρμα ή για τον ψεκασμό των ρούχων και περιέχουν DEET (N, N-διαιθυλοτολουαμίδη), πικαριδίνη (picaridin), ή αιθέρια έλαια ευκαλύπτου. Τα εντομοκτόνα περιέχουν συνήθως πυρεθρινοειδή όπως π.χ. περμεθρίνη και κυκλοφορούν στο εμπόριο σε μορφή αερολύματος (αεροζόλ), ταμπλετών, εξατμιζόμενου διαλύματος, σπιράλ κ.λ.π. Σε όλες τις περιπτώσεις θα πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες χρήσης του σκευάσματος ή των συσκευών.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες περιπτώσεις μόλυνσης με τον ιό του Δυτικού Νείλου δεν σχετίζονται με το χώρο εργασίας, εντούτοις υπάρχουν κατηγορίες εργαζόμενων που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο μόλυνσης όπως είναι: αγρότες, γεωπόνοι, οικοδόμοι, ελαιοχρωματιστές, μηχανικοί, κηπουροί, δασολόγοι, φύλακες, εργαζόμενοι στην αποκομιδή σκουπιδιών και σε βιολογικούς καθαρισμούς, εργαζόμενοι σε πτηνοτροφεία και φάρμες κ.α.

Επιπρόσθετα εργαζόμενοι που εργάζονται σε εργαστήρια όπου χειρίζονται ιστούς ή υγρά που έχουν μολυνθεί με τον ιό διατρέχουν κίνδυνο, ιδίως εάν το δέρμα τους έχει αμυχές και δεν λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα προστασίας.

Συστάσεις προς τους εργοδότες

1. Παροχή ενημέρωσης προς τους εργαζομένους σχετικά με τις πιθανές πηγές έκθεσης, τον τρόπο μετάδοσης και μόλυνσης από τον ιό, τις ώρες που τα κουνούπια είναι πιο δραστήρια, τα συμπτώματα της μόλυνσης κ.λ.π.

2. Εφόσον παρέχονται στους εργαζομένους στολές, να περιλαμβάνονται πουκάμισα με μακριά μανίκια και μακριά παντελόνια ως επιλογές. Διαφορετικά να προτρέπονται οι εργαζόμενοι σε εξωτερικούς χώρους να φορούν πουκάμισα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια και κάλτσες.

3. Παροχή εντομοαπωθητικών και ενημέρωση για τη χρήση τους.

4. Λήψη μέτρων για τη μείωση της έκθεσης των εργαζομένων στα κουνούπια:

-Μέριμνα για την εξάλειψη των πηγών στάσιμου νερού σε εξωτερικούς χώρους εργασίας, όσο είναι δυνατό, ώστε να μειωθεί ο πληθυσμός των κουνουπιών:

-Άδειασμα των δοχείων με λιμνάζοντα ύδατα κάθε 4 έως 5 ημέρες, καθώς και αναποδογύρισμα, κάλυψη, ή αποθήκευση δοχείων όπως καλύμματα, κουβάδες, βαρέλια, καροτσάκια, κ.λ.π. που ενδέχεται να λιμνάζουν νερά. Διάνοιξη οπών αποστράγγισης σε δοχεία τα οποία συλλέγουν νερό και δεν μπορούν να αδειάσουν.

-Καθάρισμα των υδρορροών βροχής και αφαίρεση υπολειμμάτων (φύλλα, κλαδιά, σκουπίδια) από χαντάκια και φρεάτια.

-Αποφυγή εργασίας, εάν είναι εφικτό, σε εξωτερικούς χώρους τις ώρες που τα κουνούπια είναι πιο δραστήρια (πιο συχνά από το σούρουπο έως το ξημέρωμα).

Συστάσεις προς τους εργαζομένους

1. Χρήση προστατευτικού ρουχισμού, όπως πουκάμισα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια και κάλτσες.

2. Χρήση εντομοαπωθητικών, με ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:

-Αποφυγή εφαρμογής της αντλίας ή των προϊόντων αεροζόλ απευθείας στο πρόσωπο. Αντ’ αυτού προτείνεται ψεκασμός των προϊόντων πάνω στα χέρια και προσεκτική επάλειψη στο πρόσωπο, αποφεύγοντας τα μάτια και το στόμα. Σε κάθε περίπτωση να ακολουθούνται προσεκτικά οι οδηγίες της ετικέτας.

-Αποφυγή εφαρμογής των εντομοαπωθητικών στο δέρμα που καλύπτεται από ρούχα.

-Ψεκασμό των ενδυμάτων με εντομοαπωθητικά προϊόντα, καθώς τα κουνούπια μπορούν να διεισδύσουν τα λεπτά ρούχα.

-Ανανέωση του εντομοαπωθητικού όταν απαιτείται.

-Πλύσιμο του δέρματος με σαπούνι και νερό μετά το πέρας της εργασίας.

-Πλύσιμο των ρούχων που έχουν ψεκαστεί με εντομοαπωθητικά πριν χρησιμοποιηθούν ξανά.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Δ/νση Προγραμματισμού & Συντονισμού Τεχνικής & Υγειονομικής Επιθεώρησης της Κ.Υ. (            210 3748711      , -12, 24) ή στις κατά τόπους περιφερειακές υπηρεσίες Επιθεώρησης Ασφάλειας & Υγείας στην Εργασία του ΣΕΠΕ (www.ypakp.gr), καθώς και στο ΚΕΕΛΠΝΟ (τηλ.             210 5212000      ). Επιπλέον περισσότερες πληροφορίες μπορούν να αναζητηθούν στις εξής ιστοσελίδες:

http://www.keelpno.gr/
http://www.cdc.gov/niosh/docs/2005-155/
http://www.lrws.gov.sk.ca/protecting-outdoor-workers-west-nile-virus
http://www.health.ny.gov/publications/2742.pdf

Νέο αλαλούμ με το χαράτσι στα ακίνητα


Νέο αλαλούμ με το χαράτσι στα ακίνητα

Τι κάνει άνω κάτω τον προϋπολογισμό.Τι κάνει άνω κάτω τον προϋπολογισμό.
Η προχειρότητα και η έλλειψη σχεδιασμού, με την οποία αντιμετωπίζεται τα τελευταία χρόνια η οικονομική πολιτική, ιδιαίτερα στον τομέα των εσόδων, είναι για ακόμα μια φορά εμφανής.
ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ
Η κυβέρνηση αποφάσισε χθες και ανακοίνωσε επίσημα ότι η καταβολή του χαρατσιού στα ακίνητα θα γίνει και φέτος μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Αυτό δείχνει ότι ουδείς ενδιαφέρεται να βελτιώσει το φοροεισπρακτικό μηχανισμό, ώστε να μη χρειάζεται η μεσολάβηση της ΔΕΗ για να διασφαλιστεί η είσπραξη του τέλους. Δηλαδή, εξακολουθούμε να σηκώνουμε ψηλά τα χέρια στο γεγονός ότι το κράτος δεν μπορεί να εισπράξει τα έσοδα, που δικαιούται.
ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
Ανακοινώθηκε ότι οι όποιες εξαιρέσεις και πρόνοιες για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες παραπέμπονται για το 2013. Με δεδομένο, όμως, ότι από του χρόνου θα ισχύσει ένας ενιαίος φόρος για τα ακίνητα, επί ποιας βάσης θα υπάρξουν ελαφρύνσεις, όταν δεν γνωρίζουμε τίποτα για το πώς θα είναι διαρθρωμένο αυτό το τέλος.
ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό. Η καταβολή του τέλους σε πέντε διμηνιαίες δόσεις σημαίνει ότι η αποπληρωμή του θα ολοκληρωθεί τον επόμενο Μάρτιο. Δηλαδή, η τελευταία δόση θα καταχωρηθεί στον επόμενο προϋπολογισμό, διευρύνοντας τις αποκλίσεις για την εκτέλεση αυτού της φετινής χρονιάς. Αν, μάλιστα, σκεφτούμε ότι το μνημόνιο προέβλεπε ότι η έναρξη αποπληρωμής ήταν το Φεβρουάριο - έχουμε πάει, δηλαδή, ήδη πέντε μήνες πίσω -, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η άποψη της τρόικας για το θέμα.
Ζητούμενο, βέβαια, παραμένει το αν τα νοικοκυριά εξακολουθούν να έχουν τη φοροδοτική ικανότητα να πληρώνουν όχι μόνο το συγκεκριμένο τέλος, αλλά και όλο το φορολογικό βάρος, που έχει πέσει πάνω σε ακίνητα και εισοδήματα.
Ν.Ν.
24h NewsRoom

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

ΠΟΛ.1156/9.7.2012 Υποχρέωση τήρησης πρόσθετου βιβλίου και έκδοσης φορολογικών στοιχείων από επιχειρήσεις σωματικής ευεξίας που εκμεταλλεύονται Fish Spa


ΠΟΛ.1156/9.7.2012
Υποχρέωση τήρησης πρόσθετου βιβλίου και έκδοσης φορολογικών στοιχείων από επιχειρήσεις σωματικής ευεξίας που εκμεταλλεύονται Fish Spa
Αθήνα, 9 Ιουλίου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ & ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (15η)
ΤΜΗΜΑΤΑ: Α΄-Β΄

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Τηλέφωνο: 210-3638389- 2103610030
FAX: 210-3641620

ΠΟΛ 1156

Θέμα: «Υποχρέωση τήρησης πρόσθετου βιβλίου και έκδοσης φορολογικών στοιχείων από επιχειρήσεις σωματικής ευεξίας που εκμεταλλεύονται Fish Spa.»

Με αφορμή προφορικά και γραπτά ερωτήματα που έχουν περιέλθει στην υπηρεσία μας αναφορικά με το εάν υπάρχει υποχρέωση τήρησης πρόσθετου βιβλίου καθώς επίσης και για το είδος φορολογικών στοιχείων που πρέπει να εκδίδουν εταιρείες παροχής υπηρεσιών σωματικής ευεξίας, γνωστές ως “fish spa”, στις οποίες οι πελάτες τοποθετούν τα πόδια τους σε μικρά ενυδρεία όπου υπάρχουν ειδικά ψάρια και κάνουν απολέπιση ποδιών ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μετά την απολέπιση η εταιρεία παρέχει υπηρεσίες περιποίησης νυχιών στους πελάτες της, σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης ε' της παραγράφου 5 του άρθρου 10 του Κ.Β.Σ. ο εκμεταλλευτής κέντρου αισθητικής, τηρεί βιβλίο πελατών στο οποίο καταχωρεί για κάθε μια επίσκεψη, το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση του πελάτη, το είδος της υπηρεσίας που του παρέχει, τη χρονολογία επίσκεψής του και όταν εκδοθεί η Α.Π.Υ. τον αριθμό αυτής.

2. Με την παράγραφο 10.5.5. του άρθρου 10 της ερμηνευτικής εγκυκλίου 3/1992 με την οποία δόθηκαν οδηγίες για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, διευκρινίστηκε μεταξύ άλλων ότι ως κέντρα αισθητικής θεωρούνται οι επιχειρήσεις που απασχολούνται με τον καλλωπισμό και γενικά την περιποίηση του σώματος είτε με τη χρήση τεχνικών ή ιατρικών μέσων είτε όχι (π.χ. κέντρα αδυνατίσματος, μεταβολισμού, καλλωπισμού, παροχής συμβουλών διαίτης, αδυνατίσματος και παρακολούθησης βάρους, κέντρα εμφύτευσης μαλλιών κ.λπ.).

3. Περαιτέρω με το ν.δ. 361 27/28.11.1969 «Περί ασκήσεως του επαγγέλματος του αισθητικού» μεταξύ άλλων ορίζεται ότι η δραστηριότητα του αισθητικού συνίσταται στην περιποίηση και διατήρηση σε καλαίσθητη κατάσταση και εμφάνιση του υγιούς ανθρώπινου σώματος με την εφαρμογή φυσικών και τεχνητών μέσων και μεθόδων, περιλαμβάνει δε την περιποίηση τόσο του σώματος όσο και προσώπου, με τη χρήση όταν ενδείκνυται και επιτρέπεται και ηλεκτρικών συσκευών και μηχανημάτων.

Η υποχρέωση τήρησης πρόσθετου βιβλίου για τα κέντρα σωματικής ευεξίας - fish spa δεν είχε εξεταστεί από την υπηρεσία μας μέχρι σήμερα και δεν είχαν δοθεί ανάλογες οδηγίες, με αποτέλεσμα κάποιοι επιτηδευματίες για λόγους συντηρητικούς τηρούσαν πρόσθετο βιβλίο πελατών.

4. Με βάση τα προαναφερόμενα και προς άρση των αμφιβολιών που έχουν προκύψει όσον αφορά την υποχρέωση των εκμεταλλευτών fish spa για τήρηση πρόσθετου βιβλίου η επιχείρηση που έχει ως κύρια δραστηριότητα υπηρεσίες σωματικής ευεξίας – fish spa δεν εμπίπτει στην έννοια του κέντρου αισθητικής και επομένως δεν έχει υποχρέωση πρόσθετου βιβλίου πελατών ακόμη και στην περίπτωση που παράλληλα με αυτή ασκεί και δευτερεύουσα δραστηριότητα, αυτή της περιποίησης νυχιών.

5. Τέλος, αυτονόητο είναι ότι οι επιχειρήσεις που παρέχουν αυτού του είδους τις υπηρεσίες (fish spa) και τήρησαν βιβλίο πελατών με αποτέλεσμα να εκδώσουν στη συνέχεια  αθεώρητες αποδείξεις παροχής υπηρεσιών με βάση τις διατάξεις της ΠΟΛ.1083/2.6.2003 δεν έχουν διαπράξει παραβάσεις του Κ.Β.Σ. Επιπλέον υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 (περ. ζ΄) του άρθρου 5 του ν.2523/1997 δεν επιβάλλεται πρόστιμο όταν: « διαπιστώνονται παρατυπίες ή παραλείψεις που αποτελούν τυπικές παραβάσεις που δεν καταγράφονται σε αυτές που επηρεάζουν το κύρος των βιβλίων και στοιχείων ως ανακριβών ή δεν καθιστούν εξαιρετικά δυσχερείς τις ελεγκτικές επαληθεύσεις, εφόσον οφείλονται σε παραδρομή ή συγγνωστή πλάνη, εκτός εάν προηγούμενα έχει γίνει αποδεδειγμένα υπόδειξη από οποιονδήποτε φορολογικό έλεγχο ή φορολογική αρχή για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων του Κ.Β.Σ.».

           

Ακριβές Αντίγραφο                                            
Ο Προϊστάμενος της Γραμματείας                                    

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ Δ/ΝΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

ΘΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΗ Από τον Αύγουστο το τέλος ακινήτων


ΘΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΗ

Από τον Αύγουστο το τέλος ακινήτων

Από τον Αύγουστο το τέλος ακινήτων
Της Μανταλένας Πίου
Eπανέρχεται το χαράτσι στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος και από τις 28 με 29 Ιουλίου αναμένεται ότι θα αρχίσει η αποστολή των πρώτων λογαριασμών της ΔΕΗ με ενσωματωμένη την πρώτη δόση του ειδικού τέλους ακινήτων για το 2012, αναφέρουν έγκυρες πηγές.
Η πρόταση για διακριτούς λογαριασμούς μέσα στο φάκελο της ΔΕΗ, που θα έδιναν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να πληρώνει ξεχωριστά τη χρέωση για το ηλεκτρικό ρεύμα και χωριστά το ειδικό τέλος ακινήτων φαίνεται ότι τελικά δεν πέρασε, υπό την πίεση της τρόικας που εκτιμά ότι η ενσωμάτωση του τέλους είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την είσπραξή του.
Κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση της ΔΕΗ ανέφεραν ότι η επιχείρηση είναι σε επαφή με το υπουργείο Οικονομικών, καθώς ακόμη υπάρχουν αρκετά θέματα που μένει να αποσαφηνιστούν για την είσπραξη του Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΤΗΔΕ). Επίσημη ανακοίνωση πάντως για το θέμα από το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει εκδοθεί. Στόχος της κυβέρνησης είναι μέσω του τέλους να ειπράξει περίπου 2,5 δισ. ευρώ, ενώ για το 2011 υπολογίζεται ότι έχει εισπράξει περί τα 2,2 δισ. ευρώ, καθώς περίπου 500.000 υπόχρεοι δεν το έχουν εξοφλήσει ακόμα. .
Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που είχε ψηφίσει η προηγούμενη κυβέρνηση, το Ειδικό Τέλος του 2012 θα πληρωθεί σε πέντε δόσεις. Δεδομένου ότι οι λογαριασμοί της ΔΕΗ εκδίδονται ανά δίμηνο και αποστέλλονται σταδιακά (χρειάζεται περί τους 2-2,5 μήνες για να ολοκληρωθεί η πρώτη παρτίδα, χωρίς σε αυτό να υπολογίζεται το περιθώριο των 28 ημερών για την πληρωμή) είναι προφανές ότι η εξόφλησή του θα επεκταθεί σε περισσότερους από δέκα μήνες, καλύπτοντας σχεδόν όλο το πρώτο εξάμηνο του 2013!
Διακοπή
Σε όσους δεν πληρώνουν το χαράτσι η παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος δεν θα κόβεται, αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε ως αντισυνταγματική τη διακοπή της ηλεκτροδότησης σε περίπτωση μη εξόφλησης του τέλους.
Η απόφαση δημιούργησε σοβαρό πρόβλημα στη ΔΕΗ καθώς είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν υπέρμετρα οι απλήρωτοι λογαριασμοί ρεύματος και να φτάσουν στο τέλος του πρώτου τριμήνου 2012 κοντά στα 1,2 δισ. ευρώ. Αντίθετα, ως το τέλος του 2011 που ίσχυε αυστηρά το μέτρο της διακοπής του ρεύματος σε περίπτωση μη εξόφλησης του τέλους, οι επισφάλειες της ΔΕΗ είχαν μειωθεί. Μετά τη χαλάρωση του μέτρου όμως, οι καταναλωτές που δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν να εξοφλήσουν το ΕΤΗΔΕ δεν πλήρωναν ούτε τον λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς οι δύο χρεώσεις δεν μπορούν να διαχωριστούν.
Μάλιστα, πολλοί καταναλωτές που προσπάθησαν να πληρώσουν τη ΔΕΗ και όχι το Τέλος, καταβάλλοντας τη χρέωση για το ρεύμα, τελικώς ανακάλυπταν ότι το ποσό που είχαν δώσει κατευθυνόταν για το ΕΤΗΔΕ, καθώς ο νόμος όριζε ότι πρώτα εξοφλείται το τέλος και μετά το ρεύμα.. Το πρόβλημα ρευστότητας είναι και ο μεγάλος «πονοκέφαλος» για τη ΔΕΗ. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον Μάιο, που σταμάτησε η είσπραξη του τέλους 2011, οι απλήρωτοι λογαριασμοί μειώθηκαν σημαντικά, κατά 200-250 εκατ. ευρώ και τα «φέσια» έπεσαν οριακά κάτω από το 1 δισ. ευρώ. Η τάση αυτη όμως δύσκολα θα μπορέσει να συνεχιστεί από εδώ και πέρα.
Το άλλο μεγάλο θέμα είναι τι θα γίνει με τις δόσεις για την πληρωμή του ηλεκτρικού ρεύματος. Στο τρίμηνο που προηγήθηκε η επιχείρηση είχε επαναφέρει τις ρυθμίσεις, αλλά και τη διακοπή της ηλεκτροδότησης κ.λπ., προκειμένου να πετύχει την εξόφληση των λογαριασμών.
Από εδώ και πέρα, όμως, είναι άγνωστο τι ακριβώς και πώς θα ισχύσει, με τη ΔΕΗ να βρίσκεται σε αναμονή των διευκρινίσεων του υπουργείου Οικονομικών.
Στόχος
της κυβέρνησης είναι μέσω του τέλους να εισπράξει περίπου 2,5 δισ. ευρώ για το 2011 υπολογίζεται ότι έχει εισπράξει περί τα 2,2 δισ. ευρώ, καθώς περίπου 500.000 υπόχρεοι δεν το έχουν εξοφλήσει ακόμα.
Σε όσους
δεν πληρώνουν το χαράτσι η παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος δεν θα κόβεται ύστερα από σχετική απόφαση του ΣτΕ

Κατασχέσεις αντί διακοπής ηλεκτροδότησης για το χαράτσι


Κατασχέσεις αντί διακοπής ηλεκτροδότησης για το χαράτσι

Κατασχέσεις αντί διακοπής ηλεκτροδότησης για το χαράτσι
Ρεπορτάζ Κώστας Τσαχάκης
Το διήμερο 28 και 29 Ιουλίου θα αρχίσουν να αποστέλλονται στους ιδιοκτήτες ακινήτων οι πρώτοι λογαριασμοί της ΔΕΗ στους οποίους θα έχει ενσωματωθεί και το τέλος ακινήτων για το 2012, από το οποίο η κυβέρνηση στοχεύει σε έσοδα ύψους 2,2 δισ. ευρώ.
Κι αν έχει εκλείψει πλέον το ενδεχόμενο διακοπής του ρεύματος -ύστερα από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας- για όσους φορολογουμένους δεν πληρώσουν το χαράτσι, η εφορία δεν θα τους... ξεχάσει.
Το αντίθετο μάλιστα. Ετσι στις περιπτώσεις που το τέλος ακινήτων δεν εξοφληθεί, το χρέος θα μεταβιβάζεται για είσπραξη στις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες θα έχουν στη συνέχεια το δικαίωμα να το διεκδικήσουν μέσω κατασχέσεων σε εισοδήματα και κινητά περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη. Διαδικασία που ακολουθείται για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο.
Πιο αναλυτικά και φέτος, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το χαράτσι θα αποσταλεί μέσω της ΔΕΗ και το ποσό που αναλογεί σε κάθε ιδιοκτήτη ακινήτου θα προστίθεται στην αξία του λογαριασμού ρεύματος.
Η προτεινόμενη λύση να εκδοθούν ξεχωριστά ειδοποιητήρια από τη ΔΕΗ και να σταλούν στους υπόχρεους μαζί με τους λογαριασμούς ρεύματος απορρίφθηκε από την τρόικα, με το αιτιολογικό ότι έτσι θα ετίθετο σε κίνδυνο η είσπραξη του τέλους και το υπουργείο Οικονομικών δεν θα πετύχει τον προσδοκώμενο στόχο για τα έσοδα.
Πάντως υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου άφηναν ένα μικρό παράθυρο να αποσυνδεθεί τελικά το εκκαθαριστικό για το ειδικό τέλος, αν και έδιναν ελάχιστες πιθανότητες σε αυτό το ενδεχόμενο.
Θα πρέπει να τονιστεί πως φέτος η εξόφληση του τέλους θα γίνει σε πέντε δόσεις και όχι σε τρεις, όπως έγινε πέρυσι.
Ειδικότερα για το τέλος ακινήτων του 2012 ισχύουν τα ακόλουθα:
- Σε περίπτωση κατά την οποία ο φορολογούμενος δεν πληρώσει το χαράτσι, δεν θα επιβάλλεται σε βάρος του το μέτρο της διακοπής ηλεκτροδότησης, το οποίο έχει κριθεί αντισυνταγματικό από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
- Η αποπληρωμή του θα γίνει σε πέντε διμηνιαίες δόσεις με τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος που θα σταλούν από τις 28-29 Ιουλίου μέχρι και το τέλος Απριλίου ή Μαΐου του επόμενου έτους.
- Οι φορολογούμενοι, αν δεν μπορούν να πληρώσουν το σύνολο του λογαριασμού του ρεύματος μαζί με το χαράτσι, θα έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν μόνο το ποσό που αντιστοιχεί στις χρεώσεις για το ηλεκτρικό ρεύμα. Θα μπορούν, δηλαδή, να πληρώνουν λιγότερα χρήματα από αυτά που αναγράφονται στο άθροισμα όλων των χρεώσεων του ειδοποιητηρίου της ΔΕΗ και τα χρήματα αυτά θα καλύπτουν κατά προτεραιότητα τις οφειλές προς την επιχείρηση. Κι αυτό προκειμένου να μη διογκωθούν περαιτέρω οι ανεξόφλητες οφειλές προς τη ΔΕΗ, οι οποίες προσεγγίζουν το 1,1 δισ. ευρώ.
- Ομως όσοι δεν πληρώσουν το τέλος ακινήτων θα βρουν μπροστά τους την εφορία. Οι απλήρωτες οφειλές που αναλογούν στο τέλος ακινήτων θα μεταφέρονται για είσπραξη στον επόμενο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος και σε περίπτωση που και πάλι δεν εξοφληθούν, θα μεταβιβάζονται για είσπραξη στις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες θα έχουν στη συνέχεια το δικαίωμα να τις διεκδικήσουν ακόμη και με κατασχέσεις σε εισοδήματα και κινητά περιουσιακά στοιχεία του φορολογουμένου.
Τα... βάσανα των ιδιοκτητών ακινήτων δεν τελειώνουν εδώ. Μέσα στο φθινόπωρο μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου θα ξεκινήσει η αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων για τον ΦΑΠ του 2010.

Επιστροφή του ΦΠΑ στις εξαγωγείς


ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ

Επιστροφή του ΦΠΑ στις εξαγωγείς

Η σύσταση Γενικής Γραμματείας Εξωστρέφειας, η οποία θα αναλάβει όλες τις αρμοδιότητες σχετικά με τις εξαγωγές που σήμερα είναι κατακερματισμένες σε διάφορα υπουργεία, καθώς και τη συγκέντρωση και διαχείριση των διαθέσιμων πόρων για την εξωστρέφεια εξετάστηκε, μεταξύ άλλων, στη συνάντηση που είχαν χθες ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (ΣΕΒΕ) Δημήτρης Λεκατσάς. Από τα βασικά θέματα της συνάντησης ήταν επίσης η επιστροφή του ΦΠΑ στους εξαγωγείς, η ρευστότητα και η έλλειψη κεφαλαίων κίνησης, η ανάγκη αλλαγής της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό κ.λπ., ενώ ο κ. Λεκατσάς κατέθεσε προτάσεις για την ανταγωνιστικότητα.

Γ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ Εκκληση στους φορολογούμενους να υποβάλλουν δηλώσεις


Γ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Εκκληση στους φορολογούμενους να υποβάλλουν δηλώσεις

Εκκληση στους φορολογούμενους να υποβάλλουν δηλώσεις
Να υποβάλλουν τις δηλώσεις τους κάλεσε όλους τους φορολογούμενους, ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων, Χάρης Θεοχάρης, καθώς, όπως είπε, διαφορετικά θα κληθούν να συμπληρώσουν εκπρόθεσμες δηλώσεις, αφότου γίνουν οι απαραίτητες διασταυρώσεις
Ο κ. Θεοχάρης μιλώντας στον ΣΚΑΪ πρόσθεσε ότι έχουν ήδη εκκαθαριστεί δύο εκατομμύρια δηλώσεις και πως ο φόρτος που απομένει με τις φορολογικές δηλώσεις δεν θα δημιουργήσει προβλήματα.
Σχετικά με τις δόσεις που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να πετύχει την ελάφρυνση των φορολογουμένων, σχολίασε ότι αυτό παραμένει ένα ανοιχτό ζήτημα, το οποίο χειρίζονται οι κεντρικές υπηρεσίες και αναμένει τις τελικές αποφάσεις.
Οσο για την ταλαιπωρία που υφίστανται οι φορολογούμενοι για το ζήτημα έκδοσης και παραλαβής κλειδάριθμου, εκτίμησε ότι αυτό θα αποτελέσει πρόβλημα μόνο για μία χρονιά, καθώς, όπως είπε, εφόσον οι φορολογούμενοι λάβουν τον κλειδάριθμο, δεν θα χρειαστεί να μεταβούν εκ νέου στις εφορίες.
Προσέθεσε δε ότι θα επιχειρήσουν να βρουν άλλες μεθόδους, ώστε η διαδικασία να γίνεται πιο εύκολα.
Τέλος, μιλώντας για το ενιαίο τέλος ακίνητων, ανέφερε ότι εάν συνεχίσει να γίνεται η διαδικασία μέσω των τιμολογίων της ΔΕΗ η εμπλοκή της υπηρεσίας θα είναι να ελεγχθούν τα στοιχεία.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Να μην περιληφθεί το τέλος ακινήτων στους λογαριασμούς της ΔΕΗ ζητά η ΓΕΝΟΠ


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Να μην περιληφθεί το τέλος ακινήτων στους λογαριασμούς της ΔΕΗ ζητά η ΓΕΝΟΠ

Να μην περιληφθεί το τέλος ακινήτων στους λογαριασμούς της ΔΕΗ ζητά η ΓΕΝΟΠ
Εκκληση στον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ να μην περιληφθεί το τέλος ακινήτων του 2012 στους λογαριασμούς ρεύματος, απευθύνει η ΓΕΝΟΠ με σχετική επιστολή, προειδοποιώντας ότι κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε κατάρρευση του ενεργειακού τομέα και μπλακ- άουτ, λόγω έλλειψης ρευστότητας.
Η ΓΕΝΟΠ σημειώνει ότι η επιβολή του τέλους ακινήτων, πέρυσι, μέσω των λογαριασμών του ρεύματος δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας στην επιχείρηση, καθώς οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί των νοικοκυριών, από 388 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2011 εκτοξεύθηκαν στα 697 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2012 ενώ, συνολικά, οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί φθάνουν στο 1,1 δισ. ευρώ. ευρώ. Το πρόβλημα αυτό μετακυλίθηκε στην αγορά, καθώς οι καταναλωτές αδυνατούσαν να πληρώσουν τους προμηθευτές ρεύματος, εκείνοι με τη σειρά τους τον λειτουργό της αγοράς και τις εταιρίες μεταφοράς- διανομής ενέργειας και η αλυσίδα συνεχίζεται με τους παραγωγούς ρεύματος και τους προμηθευτές πρώτων υλών και φυσικού αερίου.
«Έτσι, ο ενεργειακός τομέας, μιας και ο ένας χρώσταγε στον άλλο, κινδύνευσε άμεσα με κατάρρευση και αν η ΔΕΗ δεν είχε παρακρατήσει 264 εκατ. ευρώ από το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτημένων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) μέχρι τον Ιούνιο και συνάψει, άρον-άρον, πανάκριβο δάνειο 100 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Παρακαταθηκών, όπως άλλωστε και η ΔΕΠΑ, θα είχε καταρρεύσει ήδη» αναφέρει, στην επιστολή της, η ΓΕΝΟΠ.
Υπενθυμίζεται ότι, από πέρυσι, έχει μεσολαβήσει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται η διακοπή της ηλεκτροδότησης για μη πληρωμή του τέλους ακινήτων. Η ΓΕΝΟΠ υποστηρίζει, ωστόσο, ότι «και πάλι θα επιχειρηθεί ο εκβιασμός της κοινωνίας από το παράθυρο και αυτό γιατί όποιος δεν έχει να πληρώσει το σύνολο του λογαριασμού πληρώνοντας μόνο την κατανάλωση του ρεύματος θα νομίζει ότι πληρώνει για τη ΔΕΗ και πιθανότατα από το δεύτερο λογαριασμό, εν αγνοία του, θα πληρώνει το ΕΕΤΗΔΕ, αφήνοντας την οικογένειά του "ξεκρέμαστη" προς τη ΔΕΗ αλλά και τη ΔΕΗ χρεωμένη και ανήμπορη να κάνει το οτιδήποτε».
«Πιθανή εμμονή σας στην κατεύθυνση σύνδεσης του ΕΕΤΗΔΕ με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και με δεδομένο ότι, με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, δεν δέχεστε ούτε την πρόταση της Διοίκησης να αποσταλούν οι λογαριασμοί από τη ΔΕΗ αλλά σε ξεχωριστό έντυπο και όχι ενσωματωμένοι με την κατανάλωση, θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα», καταλήγει η ΓΕΝΟΠ.

Δεν δήλωσε συντάξεις άνω των 6.000 ευρώ το 5,5% των δικαιούχων


ΤΣΑΥ

Δεν δήλωσε συντάξεις άνω των 6.000 ευρώ το 5,5% των δικαιούχων

Δεν δήλωσε συντάξεις άνω των 6.000 ευρώ το 5,5% των δικαιούχων
«Λαυράκια» έβγαλαν οι πρώτοι έλεγχοι και διασταυρώσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Τομέα Υγειονομικών (πρώην ΤΣΑΥ), στο πλαίσιο της διασύνδεσης των ασφαλιστικών ταμείων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, με στόχο τον εξορθολογισμό των κοινωνικών δαπανών αλλά και την πάταξη της φοροδιαφυγής
Συγκεκριμένα, το 5,5% των συνταξιούχων φαίνεται να έχει λάβει ποσό σύνταξης άνω των 6.000 ευρώ και να μην έχει προβεί σε δήλωση εισοδήματος φυσικών προσώπων, ενώ ένα ποσοστό άνω του 12% των συνταξιούχων δηλώνει ποσά μικρότερα των αναφερομένων που έχουν χορηγηθεί από το ταμείο.
Η ΓΓΠΣ συνεργάζεται ήδη με την Διεύθυνση φορολογικής συμμόρφωσης, ώστε να γίνει πλήρης ταυτοποίηση των περιπτώσεων μη υποβολής φορολογικής δήλωσης και ακολούθως επικοινωνία για την τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων τους και συγκεκριμένα, στην υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης φόρου εισοδήματος. Επίσης, προχωράει σε περαιτέρω διερεύνηση των περιπτώσεων που έχουν δηλωθεί μικρότερα ποσά συντάξεων.
Επιπλέον, από τους ελέγχους διαπιστώνεται ότι το ταμείο έχει ποσοστό φορολογουμένων (συνταξιούχων) που δηλώνει αναπηρία 11,3% την ώρα που ο συνολικός πληθυσμός των συνταξιούχων που δηλώνει αναπηρία ανέρχεται στο 7,7%, διαφορά στατιστικά σημαντική.
Οι αυξημένες δηλώσεις αναπηρίας θα επανεξεταστούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας, ώστε να βρεθούν τυχόν περιπτώσεις ατασθαλιών.
Τέλος, τα δύο υπουργεία σε μια προσπάθεια μείωσης της ταλαιπωρίας των συνταξιούχων και την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, θα προχωρήσουν μέχρι το τέλος του έτους και στις απαραίτητες διαδικασίες, ώστε οι βεβαιώσεις αποδοχών να αποστέλλονται κατευθείαν στη ΓΓΠΣ από τα Ταμεία, χωρίς οι ασφαλισμένοι να χρειάζεται να λαμβάνουν βεβαιώσεις αποδοχών από τον φορέα που συνταξιοδοτούνται.

Ποιες φοροαπαλλαγές απειλούνται με περικοπή


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Ποιες φοροαπαλλαγές απειλούνται με περικοπή

Ποιες φοροαπαλλαγές απειλούνται με περικοπή
Νέο κύμα καταργήσεων και περικοπών φοροαπαλλαγών φέρνει το νομοσχέδιο για τη φορολογική μεταρρύθμιση. Ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης, μιλώντας την περασμένη Παρασκευή στο ετήσιο φορολογικό συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου αποκάλυψε ότι θα καταργηθούν οι περισσότερες φοροαπαλλαγές και θα παραμείνουν σε ισχύ μόνο όσες έχουν θεσμοθετηθεί για κοινωνικούς λόγους και μόνο για όσους φορολογουμένους πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά και γεωγραφικά κριτήρια.
«Οι φόροι πρέπει να επιβάλονται σε όσο το δυνατόν πιο διευρυμένη φορολογική βάση με ελάχιστες και κοινωνικά επιβαλλόμενες περιπτώσεις απαλλαγών και ειδικών ρυθμίσεων, ώστε τα δημόσια έσοδα να είναι υψηλά και οι συντελεστές όσο το δυνατόν πιο χαμηλοί» υπογράμμισε ο υφυπουργός προαναγγέλλοντας ουσιαστικά την κατάργηση μεγάλου αριθμού φοροαπαλλαγών που δεν εξυπηρετούν πλέον κοινωνικούς σκοπούς.
Παρά τις τελευταίες μεγάλες περικοπές που έγιναν στις βασικές φοροαπαλλαγές των φυσικών προσώπων (εκπτώσεις φόρου για ιατρικά έξοδα, στεγαστικά δάνεια, δίδακτρα, ενοίκια) η τρόικα θεωρεί ότι ακόμη υπάρχουν πάρα πολλές που προκαλούν σημαντικές απώλειες εσόδων. Όλες οι φοροαπαλλαγές θα αξιολογηθούν με βάση εισοδηματικά, κοινωνικά και δημογραφικά κριτήρια ενώ στο στόχαστρο βρίσκονται:
1. Οι εκπτώσεις από το φόρο εισοδήματος σε ποσοστό 10% των δαπανών για ιατρικά έξοδα, ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα, τόκους στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας κ.λπ.
2. Οι μειώσεις στα καθαρά ποσά γεωργικού εισοδήματος για αγρότες και κτηνοτρόφους.
3. Οι φοροαπαλλαγές για μεταβιβάσεις, γονικές παροχές, κληρονομιές και δωρεές ακινήτων και λοιπών περιουσιακών στοιχείων και πιο συγκεκριμένα:
Το αφορολόγητο όριο 150.000 ευρώ για γονικές παροχές και για κληρονομιές ή δωρεές περιουσιακών στοιχείων από τους γονείς στα παιδιά και από τον έναν σύζυγο στον άλλο.
Τα αφορολόγητα όρια για μεταβιβάσεις, γονικές παροχές, κληρονομιές και δωρεές πρώτης κατοικίας, τα οποία ανέρχονται σε 200.000 ευρώ, εάν ο αποκτών την κατοικία είναι άγαμος και σε 250.000 ευρώ εάν ο αποκτών την κατοικία είναι έγγαμος και προσαυξάνονται κατά 25.000 ευρώ για κάθε ένα από τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα και κατά 30.000 ευρώ για κάθε ένα από το τρίτο και τα επόμενα.
4. Οι φορολογικές απαλλαγές από έμμεσους φόρους από τρίτεκνους, πολύτεκνους και ανάπηρους.
5. Ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις για αγρότες, επιχειρήσεις, νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα κ.λπ.

ΠΟΛ.1160/16.7.2012 Απαλλαγή από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, για το οικονομικό έτος 2012, των ανέργων του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, του λογαριασμού ανεργίας προσωπικού ημερήσιων εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και του λογαριασμού ανεργίας τεχνικών τύπου Αθηνών και Θεσσαλονίκης


ΠΟΛ.1160/16.7.2012
Απαλλαγή από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, για το οικονομικό έτος 2012, των ανέργων του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, του λογαριασμού ανεργίας προσωπικού ημερήσιων εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και του λογαριασμού ανεργίας τεχνικών τύπου Αθηνών και Θεσσαλονίκης
Αθήνα, 16 Ιουλίου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔ. (Δ12)
ΤΜΗΜΑ Α'

Ταχ. Δ/νση: Κ.Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Τηλέφωνο: 210 3375314-8

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ

ΠΟΛ 1160

ΘΕΜΑ: Απαλλαγή από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, για το οικονομικό έτος 2012, των ανέργων του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, του λογαριασμού ανεργίας προσωπικού ημερήσιων εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και του λογαριασμού ανεργίας τεχνικών τύπου Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

1. Σύμφωνα με την περίπτωση θδ' του άρθρου 138 του ν. 4052/2012 (ΦΕΚ 41 Α'/ 01-03-2012), η βεβαίωση πιστοποίησης της ιδιότητας των ανέργων στους καταλόγους του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, του λογαριασμού ανεργίας προσωπικού ημερήσιων εφημερίδων Αθηνών και θεσσαλονίκης και του λογαριασμού ανεργίας τεχνικών τύπου Αθηνών και θεσσαλονίκης, εξομοιούται ως προς τα έννομα αποτελέσματα της με την κάρτα ανεργίας των ανέργων εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος νόμου άρχεται από της καταθέσεώς του στη Βουλή, δηλαδή από 20/02/2012.

2. Περαιτέρω, με τις διατάξεις του άρθρου 215 του ν. 4072/2012 (ΦΕΚ 86 Α'/11-04-2012), απαλλάχτηκαν οι μακροχρόνια άνεργοι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω Φορέα, από την καταβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Η έναρξη ισχύος των διατάξεων αυτών είναι η 11η Απριλίου 2012, ημέρα δημοσίευσης του Νόμου.

3. Επίσης, με την Απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με Αρ. Φ.10070/13306/959/14.6.2012 (ΦΕΚ 2035 Β'/ 21-6-2012), ορίστηκαν ως αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση της βεβαίωσης πιστοποίησης της ιδιότητας των ανέργων, τα Τμήματα Εσόδων Παροχών της Α' και Γ' Διεύθυνσης του ΕΤΑΠ - ΜΜΕ. 

4. Επιπλέον, στην εγκύκλιο ΠΟΛ.1131/30.5.2012, με την οποία δόθηκαν οδηγίες και ορίστηκαν οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται για να εξαιρεθεί ένας άνεργος του ΟΑΕΔ από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, διευκρινίστηκε ότι, πρέπει αυτές να συντρέχουν στο πρόσωπο του κατά την 30/04/2012.

5. Συνεπώς, για το οικονομικό έτος 2012, οι άνεργοι που έχουν βεβαιώσεις από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, καθώς και από τον λογαριασμό ανεργίας προσωπικού ημερήσιων εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και τον λογαριασμό ανεργίας τεχνικών τύπου Αθηνών και Θεσσαλονίκης, εξαιρούνται από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, όπως προκύπτει από την παραγρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α'/1 -7-2011) και την περιπτ. δ' της παραγρ. 2 του άρθρου 1 της ΑΥΟ - ΠΟΛ.1167/2.8.2011, με τις παρακάτω προϋποθέσεις, οι οποίες πρέπει να πληρούνται αθροιστικά κατά την 30/04/2012:

α) Να λαμβάνει επίδομα ανεργίας από τους παραπάνω φορείς, ή να είναι εγγεγραμμένος στα μητρώα τους για τουλάχιστον δώδεκα (12) συνεχόμενους μήνες, ούτως ώστε να χαρακτηρίζεται μακροχρόνια άνεργος, δηλαδή πριν και κατά την 30/04/2011.

β) Να μην έχει κατά την χρήση 2012 πραγματικά εισοδήματα άλλης πηγής, εκτός από μισθωτές υπηρεσίες, γεγονός που το δηλώνει υπεύθυνα ο φορολογούμενος, μαζί με την αίτηση απαλλαγής του από την εισφορά που θα υποβάλλει στη Δ.Ο.Υ. (μετά τη λήψη του εκκαθαριστικού σημειώματος) και θα ελεγχθεί κατά την υποβολή της φορολογικής του δήλωσης κατά το επόμενο οικονομικό έτος. Στην έννοια του πραγματικού εισοδήματος περιλαμβάνονται όλα τα εισοδήματα που δηλώνονται στην φορολογική δήλωση. Δεν υπολογίζονται τα αντικειμενικά εισοδήματα που προσδιορίζονται με βάση τη συνολική ετήσια δαπάνη διαβίωσης και την ετήσια δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων.

6. Έχουν ήδη ζητηθεί ηλεκτρονικά αρχεία των μακροχρόνια ανέργων, καθώς και όσων λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τους αρμόδιους φορείς και με τη λήψη και καταχώρηση αυτών, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης δεν θα υπολογίζεται στα εκκαθαριστικά των άνεργων φορολογούμενων δικαιούχων της απαλλαγής.

Στις περιπτώσεις που έχει ήδη επιβληθεί ειδική εισφορά αλληλεγγύης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. αίτηση διαγραφής του βεβαιωθέντος ποσού, προσκομίζοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.





Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Νέα καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή Ειδικών Σημειωμάτων Αυτοελέγχου Φ.Π.Α

Νέα καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή Ειδικών Σημειωμάτων Αυτοελέγχου Φ.Π.Α

Από το Υπουργείο Οικονομικών ανακοινώθηκε σήμερα 16.7.2012 ότι, με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη, δόθηκε παράταση για την υποβολή του Ειδικού Σημειώματος Αυτοελέγχου Φ.Π.Α., καθώς και της δήλωσης της διαφοράς των ακαθάριστων εσόδων στις λοιπές φορολογίες, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3296/2004,  έως και 28.09.2012


ΕΩΣ ΤΙΣ 28/9

Νέα παράταση για την υποβολή του Ειδικού Σημειώματος Αυτοελέγχου ΦΠΑ

Νέα παράταση για την υποβολή του Ειδικού Σημειώματος Αυτοελέγχου ΦΠΑ
Νέα παράταση για την υποβολή του Ειδικού Σημειώματος Αυτοελέγχου ΦΠΑ έδωσε το υπουργείο Οικονομικών. Ειδικότερα, με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη, δόθηκε παράταση για την υποβολή του Ειδικού Σημειώματος Αυτοελέγχου Φ.Π.Α., καθώς και της δήλωσης της διαφοράς των ακαθάριστων εσόδων στις λοιπές φορολογίες, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3296/2004, έως και 28 Σεπτεμβρίου 2012.

Διακοπή λειτουργίας ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Γ.Γ.Π.Σ. στις 18.07.2012 από 06.00 έως 07.30

Διακοπή λειτουργίας ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Γ.Γ.Π.Σ. στις 18.07.2012 από 06.00 έως 07.30



Taxisnet

17.07.2012

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Αγαπητοί χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών

Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, δεν θα είναι διαθέσιμες αύριο 18/07/2012 και από ώρα 06:00 έως 07:30, λόγω εργασιών αναβάθμισης των υποδομών.

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.