Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Προσωρινή η απόσυρση των διατάξεων για τη ρύθμιση των οφειλών

Προσωρινή η απόσυρση των διατάξεων για τη ρύθμιση των οφειλών

Οι διατάξεις θα μπουν σε διαβούλευση με την ΕΚΤ και θα επανέλθουν, υποστηρίζει η Γενική Γραμματεία ΚαταναλωτήΟι διατάξεις θα μπουν σε διαβούλευση με την ΕΚΤ και θα επανέλθουν, υποστηρίζει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Επιβεβλημένη χαρακτήρισε σήμερα τη η ψήφιση των διατάξεων για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και τη διαφάνεια στην ασφαλιστική αγορά ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Δημήτρης Σπυράκος.
Αναφερόμενος στην προσωρινή απόσυρση των διατάξεων για τη ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων τόνισε πως οι διατάξεις αυτές -που θα τύχουν διαβούλευσης με την ΕΚΤ - είναι εξαιρετικά μετριοπαθείς και αντίστοιχες με αυτές άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Συγκεκριμένα ο κ. Σπυράκος δήλωσε: «Οι διατάξεις που αποσύρθηκαν από το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας σκοπό έχουν να διευκολύνουν την πρόσβαση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών στις δικαστικές διαδικασίες ρύθμισης των χρεών τους και να προάγουν τη διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς. Είναι διατάξεις εξαιρετικά μετριοπαθείς και αντίστοιχες, αν όχι υποδεέστερες, με αυτές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Ασφαλώς, οι Έλληνες δεν είναι πολίτες και καταναλωτές δεύτερης κατηγορίας. Είναι προφανές ότι κανείς δεν χρειάζεται χρόνο για να γνωμοδοτήσει ή να διαβουλευτεί περί τούτου. Η επανακατάθεση και ψήφιση των διατάξεων από την παρούσα Βουλή είναι επιβεβλημένη για τη διαφύλαξη του κύρους όλων των θεσμών».
24h NewsRoom

Νέα διαδικτυακή υπηρεσία στοιχείων μητρώου επιτηδευματιών

Νέα διαδικτυακή υπηρεσία στοιχείων μητρώου επιτηδευματιών

Την υπηρεσία Web Service ανάκτησης στοιχείων μητρώου επιτηδευματιών εγκαινίασε η ΓΓΠΣ.Την υπηρεσία Web Service ανάκτησης στοιχείων μητρώου επιτηδευματιών εγκαινίασε η ΓΓΠΣ.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών ανακοινώνει πως προσφέρει μια νέα διαδικτυακή υπηρεσία -Web Service ανάκτησης στοιχείων μητρώου επιτηδευματιών.
Μετά την επιτυχία της διαδικτυακής υπηρεσίας των Μη Φυσικών Προσώπων της ΓΓΠΣ, με την δημιουργία πληθώρας εφαρμογών και την εκτεταμένη χρήση της, η ΓΓΠΣ αποφάσισε και προχώρησε ταχύτατα στην επέκταση της υπηρεσίας και για στοιχεία επιτηδευματιών.
Η νέα διαδικτυακή υπηρεσία- Web Service συμβάλει στην προώθηση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (Ν. 3979/2011) και στην εξασφάλιση της ορθότητας των πληροφοριών εκτός από τα μη φυσικά πρόσωπα και για τους επιτηδευματίες. Στην νέα υπηρεσία δίνεται η δυνατότητα της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων και η αξιοποίηση των ανοιχτών δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών.
Με βάση τα στοιχεία του ΑΦΜ για μη φυσικό πρόσωπο ή επιτηδευματία η νέα υπηρεσία επιστρέφει τα ακόλουθα στοιχεία:
  • ΑΦΜ
  • Κωδικός ΔΟΥ
  • Περιγραφή ΔΟΥ
  • Ένδειξη Φυσικό ή μη Φυσικό Πρόσωπο
  • Ένδειξη Απενεργοποιημένου ΑΦΜ
  • Ενεργός ΑΦΜ που αντικαθιστά τον Απενεργοποιημένο (για Φυσικό Πρόσωπο)
  • Ένδειξη Επιτηδευματία (ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΑΣ / ΠΡΩΗΝ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΑΣ)
  • Επωνυμία ή Επώνυμο Όνομα και Πατρώνυμο
  • Τίτλος Επιχείρησης
  • Περιγραφή Μορφής Μη Φυσικού Προσώπου
  • Οδός Επιχείρησης
  • Αριθμός Επιχείρησης
  • Ταχυδρομικός Κωδικός Επιχείρησης
  • Περιοχή Επιχείρησης
  • Ημ/νία Έναρξης
  • Ημ/νία Διακοπής
  • Τηλέφωνο Επιχείρησης
  • Fax Επιχείρησης
  • Κύρια Δραστηριότητα
  • Περιγραφή Κύριας Δραστηριότητας
  • Αριθμός Υποκαταστημάτων
  • Ταχυδρομικός Κωδικός Κατοικίας (για Φυσικό Πρόσωπο πρώην Επιτηδευματία)
  • Περιοχή Κατοικίας (για Φυσικό Πρόσωπο πρώην Επιτηδευματία)
  • Μοναδικός αριθμός συστήματος που συσχετίστηκε με την τρέχουσα κλήση

24h NewsRoom

Ανοιχτή και τις επόμενες μέρες η εφαρμογή για το Ε9 του 2010

Ανοιχτή και τις επόμενες μέρες η εφαρμογή για το Ε9 του 2010

«Δεν χρειάζεται να κάνουν όλοι οι φορολογούμενοι τις δηλώσεις τους σήμερα» καθησυχάζει ο Γ.Γ. της ΚΕΠΥΟ«Δεν χρειάζεται να κάνουν όλοι οι φορολογούμενοι τις δηλώσεις τους σήμερα» καθησυχάζει ο Γ.Γ. της ΚΕΠΥΟ
Για μερικές ημέρες ακόμη, χωρίς ωστόσο να δίδεται συγκεκριμένη καταληκτική ημερομηνία, θα είναι ανοιχτή η ηλεκτρονική εφαρμογή για τις δηλώσεις του Ε9 του 2010, ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας της ΚΕΠΥΟ, Χάρης Θεοχάρης.
Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο κ. Θεοχάρης είπε ότι «δεν χρειάζεται όλοι οι φορολογούμενοι να κάνουν τις δηλώσεις τους σήμερα καθώς υπάρχει περιθώριο».
Αναφορικά με το ΕΤΑΚ του 2009, ο Γενικός Γραμματέας ανέφερε ότι η υπηρεσία του είναι έτοιμη να προχωρήσει σε εκκαθάριση των δηλώσεων και περιμένει το πράσινο φως, που άγνωστο γιατί δεν έχει ακόμη δοθεί από τον υπουργό Οικονομικών, Φίλιππο Σαχινίδη.
24h NewsRoom

Ανακοίνωση Τύπου Γ.Γ.Π.Σ. σχετικά με τους κωδικούς πρόσβασης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών

Ανακοίνωση Τύπου Γ.Γ.Π.Σ. σχετικά με τους κωδικούς πρόσβασης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών

 


Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, ενόψει της αύξησης της υποχρεωτικότητας υποβολής δηλώσεων εισοδήματος Φυσικών Προσώπων για το Οικονομικό Έτος 2012, ενημερώνει για τα ακόλουθα:

Όλοι οι κωδικοί πρόσβασης των υφιστάμενων χρηστών των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΓΓΠΣ που δεν έχουν προβεί στη διαδικασία λήψης και εισαγωγής κλειδαρίθμου ισχύουν ως έχουν μέχρι τις 31/12/2012. Έτσι, οι φορολογούμενοι μπορούν να προμηθευτούν τους νέους κωδικούς (κλειδάριθμο), καθ’ όλο το έτος χωρίς να δημιουργείται συνωστισμός.

Όσοι φορολογούμενοι υποχρεώνονται για πρώτη φορά σε ηλεκτρονική υποβολή και δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης ή δεν έχουν κάνει αίτηση λήψης κωδικών, θα λάβουν συστημένη επιστολή από τη ΓΓΠΣ με κωδικούς πρόσβασης και κλειδάριθμο.

Η διαδικασία λήψης κλειδαρίθμου από τους υφιστάμενους χρήστες, καθώς και ενεργοποίησης κωδικών για νέους χρήστες, συνεχίζει να βρίσκεται σε ισχύ ανεξάρτητα από τη διαδικασία αποστολής συστημένων επιστολών από τη ΓΓΠΣ. Οι πολίτες μπορούν να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται από τις ΔΟΥ για τις αιτήσεις που κάνουν για απόκτηση κλειδαρίθμου.


Ανακοίνωση Τύπου Υ.Ο. σχετικά με δημοσιεύματα που αφορούν στο νέο φορολογικό σύστημα

Ανακοίνωση Τύπου Υ.Ο. σχετικά με δημοσιεύματα που αφορούν στο νέο φορολογικό σύστημα

 

Τα σημερινά δημοσιεύματα για το σχεδιαζόμενο νέο φορολογικό σύστημα βασίζονται σε δημοσιογραφικές πληροφορίες και όχι σε ανακοίνωση τελικού πορίσματος από το Υπ. Οικονομικών.

Περιλαμβάνουν αποσπασματικά στοιχεία από κείμενα εργασίας που χρησιμοποιήθηκαν στο πλαίσιο της επιτροπής και ως εκ τούτου δε δεσμεύουν ούτε το Υπουργείο ούτε τα συμμετέχοντα κόμματα.

Άλλωστε τα θέματα που απασχόλησαν την επιτροπή διαλόγου είναι πολύ ευρύτερα από όσα ήρθαν στη δημοσιότητα.

Η επόμενη κυβέρνηση θα λάβει τις τελικές αποφάσεις αφού λάβει υπόψη και τα συμπεράσματα του δημόσιου διαλόγου που θα προηγηθεί της τελικής διαμόρφωσης του νέου φορολογικού νόμου.

Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ο Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κυκλάδων, κ. Γιάννης Βρούτσης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η Νέα Δημοκρατία δεν έχει  προφανώς υπογράψει αλλά ούτε και έχει λάβει κανένα πόρισμα από το διάλογο που διεξήχθη στο υπουργείο Οικονομικών για το φορολογικό σύστημα.
Αυτό που έπραξε η Νέα Δημοκρατία ήταν να καταθέσει και να συζητήσει τις προτάσεις της, όπως αυτές έχουν διατυπωθεί αναλυτικά στο φορολογικό πρόγραμμά της, που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2011.
Πρότεινε δίκαιο σταθερό και αναπτυξιακό σύστημα απέναντι στην πρακτική ΠΑΣΟΚ που, για 2,5 χρόνια, επέβαλλε εξοντωτικούς φόρους σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Ζήτησε, επίσης, με επιμονή, από το ΠΑΣΟΚ να καταθέσει τις δικές του προτάσεις για τη φορολογία, στο πλαίσιο του διαλόγου.
Δυστυχώς τέτοιες προτάσεις το ΠΑΣΟΚ ποτέ δεν έδωσε.
Περιμένουμε – όπως περιμένουν όλοι οι Έλληνες – να δούμε τι, επιτέλους, το διαφορετικό προτείνουν».

Δελτίο Τύπου Υ.Ο. σχετικά με παρατάσεις μέχρι 30 Απριλίου 2012

Δελτίο Τύπου Υ.Ο. σχετικά με παρατάσεις μέχρι 30 Απριλίου 2012

 

Με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου, για διευκόλυνση των φορολογούμενων, δίδονται οι παρακάτω παρατάσεις μέχρι και την 30η Απριλίου 2012:

- Υποβολής αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση της παραγράφου 8 του άρθρου 3 του ν.4038/2012 των ληξιπρόθεσμων οφειλών μέχρι 29 Φεβρουαρίου 2012 η οποία λήγει την 30η Μαρτίου 2012.

- Υποβολής οριστικής δήλωσης Απόδοσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών η οποία λήγει την 30η Μαρτίου 2012.

- Υποβολής από τις επιχειρήσεις των στοιχείων που αφορούν παροχή Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων και κατοικιών για το οικονομικό έτος 2011 (χρήση 2010) η οποία έληξε την 15η Φεβρουαρίου 2012.

- Υποβολής από τις επιχειρήσεις των σχετικών στοιχείων που αφορούν παροχή Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων και κατοικιών για το οικονομικό έτος 2012 (χρήση 2011) η οποία λήγει την 30η Μαρτίου 2012.
Όταν η Εργοστασιακή Τιμολογιακή Αξία (ΕΤΑ) του έτους πρώτης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, πριν ή μετά τη μείωση λόγω παλαιότητας, είναι κάτω των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ, τα στοιχεία που αφορούν τα στελέχη και τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα αυτά,  δεν θα συμπεριληφθούν στις υποβαλλόμενες καταστάσεις.

- Υποχρεωτικής υποβολής μέσω διαδικτύου της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης της χρήσης 2010 η οποία λήγει την 10η Απριλίου 2012.

- Υποβολής της Έκθεσης φορολογικής Συμμόρφωσης στην βάση δεδομένων της ΓΓΠΣ για ισολογισμούς που έκλεισαν την 30η Ιουνίου 2011, η οποία λήγει την 30η Μαρτίου 2012.

- Ενημέρωσης της εφαρμογής της ΓΓΠΣ για ανάληψη διαχειριστικού ελέγχου ο οποίος περιλαμβάνει χορήγηση «ετήσιου πιστοποιητικού» για τις εταιρίες που έκλεισαν ισολογισμό  μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2011, η οποία λήγει την 30η Μαρτίου 2012.

Οδηγίες για την αντιμετώπιση των ρυθμισθέντων χώρων με το ν. 4014/2011

ΠΟΛ.1085/30.3.2012 Οδηγίες για την αντιμετώπιση των ρυθμισθέντων χώρων με το ν. 4014/2011
Αθήνα, 30/03/2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄ & Β΄

Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 8
Ταχ. Κώδ. : 101 84 Αθήνα
Τηλέφωνα : 2103375876, -832
FAX : 2103375834
e-mail : d13.a@yo.syzefxis.gov.gr
d13.fma@yo.syzefxis.gov.gr

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

Θέμα: Οδηγίες για την αντιμετώπιση των ρυθμισθέντων χώρων με το ν. 4014/2011.


Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην Υπηρεσία μας, σχετικά με το ανωτέρω θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 1078/1980, όπως ισχύει, παρέχεται απαλλαγή από το φόρο μεταβίβασης κατά την αγορά κατοικίας ή οικοπέδου, εφόσον ο αγοραστής είναι δικαιούχος πρώτης κατοικίας.

Μεταξύ των αναγκαίων προϋποθέσεων για τη χορήγηση της απαλλαγής είναι η ύπαρξη νόμιμου κτίσματος και, συνεπώς, δεν είναι δυνατή η χορήγηση της απαλλαγής για αυθαίρετα κτίσματα (ΣΧΕΤ. η με αριθ. ΠΟΛ.1101/24.6.2010 εγκύκλιος του ΥπΟικ).

Επίσης, με τις με αριθ. ΠΟΛ.1126/31.5.2011 και ΠΟΛ.1209/6.10.2011 εγκυκλίους έγινε δεκτό ότι οι ανωτέρω διατάξεις για την απαλλαγή α΄ κατοικίας εφαρμόζονται και για την επιφάνειατων τακτοποιούμενων χώρων του ν. 3843/2010 και του ν. 3775/2009, εφόσον κατά το χρόνο της αγοράς έχει ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη διαδικασία ρύθμισής τους. Επιπλέον, ο φόρος μεταβίβασης, ο οποίος καταβλήθηκε για την αξία ρυθμισθέντων χώρων κατά την αγορά ακινήτων που υπήχθησαν στις διατάξεις της απαλλαγής α΄ κατοικίας, μπορεί να επιστραφεί ως αχρεωστήτως καταβληθείς εντός τριετίας από την ημερομηνία καταβολής του, μετά από υποβολή σχετικής αίτησης από τον υπόχρεο.

Τα ανωτέρω εφαρμόζονται ανάλογα και στη φορολογία κληρονομιών και γονικών παροχών.

2. Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο χωρίς υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και βεβαίωση μηχανικού ότι δεν υπάρχει αυθαίρετη κατασκευή στο ακίνητο ή ότι η υφιστάμενη αυθαίρετη κατασκευή ή η εγκατεστημένη αυθαίρετη χρήση έχει, μεταξύ άλλων, υπαχθεί στη διαδικασία ρύθμισης του άρθρου 24 του ανωτέρω νόμου (άρθρο 23 παρ. 4 ν. 4014/2011).

Όσον αφορά την ανωτέρω διαδικασία ρύθμισης, με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 και τη με αριθ. 41498/26.9.2011 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2167 Β΄/27-9-2011) σχετική απόφαση ορίζεται ότι η διαδικασία ρύθμισης των υπαγόμενων στο νόμο αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων γίνεται ηλεκτρονικά και εκδίδεται βεβαίωση από το πληροφοριακό σύστημα μετά τον έλεγχο της πληρότητας του φακέλου και την εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου, με την οποία πιστοποιείται η περαίωση της διαδικασίας υπαγωγής αυθαίρετου ακινήτου στις διατάξεις του ανωτέρω νόμου (βεβαίωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας υπαγωγής στο άρθρο 24 του ν. 4014/2011). Μέχρι την ενεργοποίηση της δυνατότητας του πληροφοριακού συστήματος να υποδεχθεί το σύνολο των δικαιολογητικών και μελετών, που προβλέπονται στο στοιχείο β΄ της παρ. 2 του άρθρου 24 του ανωτέρω νόμου, είναι δυνατή η περαίωση της διαδικασίας (οπότε και η έκδοση της προαναφερθείσας βεβαίωσης), εφόσον εξοφληθεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο και υποβληθεί ηλεκτρονικά δήλωση του εξουσιοδοτημένου μηχανικού της παρ. 1 του άρθρου 2 της ανωτέρω ΚΥΑ ότι έχει στη διάθεσή του όλα τα δικαιολογητικά και τις μελέτες και θα τα υποβάλει ηλεκτρονικά έως και τις 31 Μαρτίου 2012.

Περαιτέρω, με βάση τη διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011, μετά την περαίωση της ανωτέρω διαδικασίας επιτρέπεται η μεταβίβαση του αυθαίρετου ακινήτου ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού, αφού εκδοθεί η σχετική βεβαίωση μηχανικού ότι «…. οι εκτελεσμένες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 και δεν υπάγονται σε καμία από τις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του ν. 4014/2011» (άρθρο 23 παρ. 4 ν. 4014/2011). Η βεβαίωση αυτή υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, όπου λαμβάνει μοναδικό αριθμό που αφορά το ακίνητο, πριν από τη σύνταξη των συμβολαίων. Στα συμβόλαια μεταβίβασης προσαρτάται η βεβαίωση και αναγράφεται ο μοναδικός αριθμός του ακινήτου (ΣΧΕΤ. οι με αριθ. πρωτ. 5758/2-2-2012 και 9417/22-2-2012 απαντήσεις του ΥΠΕΚΑ προς το Υπ. Οικονομικών).

3. Ενόψει των ανωτέρω συνάγεται ότι η απαλλαγή α΄ κατοικίας χορηγείται και για την επιφάνεια των ως άνω ρυθμισθέντων χώρων, εφόσον πρόκειται για χώρους κύριας χρήσης, με βάση τις προϋποθέσεις του άρθρου 1 του ν. 1078/1980 και υπό την προϋπόθεση ότι προκύπτει από την πιο πάνω βεβαίωση του μηχανικού ότι επιτρέπεται η μεταβίβασή τους, δεδομένου ότι κατά το χρόνο της αγοράς έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4014/2011.

Επίσης, ο φόρος μεταβίβασης, ο οποίος καταβλήθηκε για την αξία ήδη ρυθμισθέντων χώρων κατά την αγορά ακινήτων που υπήχθησαν στις διατάξεις της απαλλαγής α΄ κατοικίας, μπορεί να επιστραφεί ως αχρεωστήτως καταβληθείς εντός τριετίας από την ημερομηνία καταβολής του, μετά από υποβολή σχετικής αίτησης από το δικαιούχο, εφόσον κατά το χρόνο της αγοράς είχε ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία ρύθμισής τους κατά τα ανωτέρω.

Για τη χορήγηση της απαλλαγής α΄ κατοικίας ή την επιστροφή του καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης για τους χώρους αυτούς απαιτείται από το δικαιούχο η προσκόμιση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. των εξής δικαιολογητικών:

α) αντίγραφο της βεβαίωσης ολοκλήρωσης της διαδικασίας υπαγωγής στο άρθρο 24 του ν. 4014/2011, η οποία εκδίδεται από το πληροφοριακό σύστημα ως ανωτέρω, και

β) αντίγραφο της προαναφερθείσας βεβαίωσης μηχανικού.

4. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται ανάλογα τα οριζόμενα στις με αριθ. ΠΟΛ.1126/31.5.2011 και ΠΟΛ.1209/6.10.2011 εγκυκλίους μας.

Επίσης, τα προαναφερθέντα εφαρμόζονται ανάλογα και στη φορολογία κληρονομιών και γονικών παροχών.



Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Ακριβές Αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος της Γραμματείας

Τύπος και περιεχόμενο της Οριστικής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (Φ.Μ.Υ. - Έντυπο Ε12-Φ-01.015Α) από αμοιβές που καταβλήθηκαν σε αξιωματικούς και μέλη κατώτερου πληρώματος πλοίου

ΠΟΛ.1071/21.3.2012 Τύπος και περιεχόμενο της Οριστικής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (Φ.Μ.Υ. - Έντυπο Ε12-Φ-01.015Α) από αμοιβές που καταβλήθηκαν σε αξιωματικούς και μέλη κατώτερου πληρώματος πλοίου
Αθήνα, 20 Μαρτίου 2012
ΠΟΛ. 1071/21.3.2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
1.ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ A’
Ταχ.Δ/νση:Καρ. Σερβίας 10
Ταχ.Κώδικας:10184 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Γ. Βαρνάκου
Τηλέφωνο:210- 33 75 314,5,6.
2. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (Γ.Γ.Π.Σ.)
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΕΠΥΟ
Δ/ΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Η/Υ (Δ30)
Τηλέφωνο: 210 – 480 31 27

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ

ΠΟΛ 1071

ΘΕΜΑ: Τύπος και περιεχόμενο της Οριστικής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (Φ.Μ.Υ. - Έντυπο Ε12-Φ-01.015Α) από αμοιβές που καταβλήθηκαν σε αξιωματικούς και μέλη κατώτερου πληρώματος πλοίου.

Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του π.δ. 185/2009 (ΦΕΚ 213 Α΄)περί ανασύστασης του Υπουργείου Οικονομικών.

2. Την με αριθμό Υ 25/6.12.2011 (ΦΕΚ 2792 Β΄) απόφαση του Πρωθυπουργού με την οποία ανατίθενται αρμοδιότητες στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών.

3. Τις διατάξεις των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 59 του ν.2238/1994 (ΦΕΚ 151Α’).

4. Τις διατάξεις του τέταρτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 83 του ν.2238/1994 (ΦΕΚ 151Α’).

5. Τις διατάξεις της παραγράφου 18 του άρθρου 5 του ν. 2753/1999 (ΦΕΚ 249Α’).

6. Ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

1. Ορίζουμε ότι, ο τύπος και το περιεχόμενο της οριστικής δήλωσης (Έντυπο Ε12-Φ-01.015Α) με τα ποσά φόρου εισοδήματος, τελών χαρτοσήμου και Ο.Γ.Α. χαρτοσήμου (κατά περίπτωση), που παρακρατήθηκαν από τις τακτικές και έκτακτες αμοιβές που καταβλήθηκαν σε αξιωματικούς και μέλη κατώτερου πληρώματος πλοίου, έχει όπως το σχετικό υπόδειγμα το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα.

2. Η διαμόρφωση της δομής και των δεδομένων του αρχείου της οριστικής δήλωσης Φ.Μ.Υ. είναι αυτή που ορίζεται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

3. Οι παράγραφοι 1 και 2 της παρούσας έχουν ανάλογη εφαρμογή και για οριστικές δηλώσεις παρελθόντων οικονομικών ετών, κατά περίπτωση.

4. Παρέχεται η ευχέρεια χρησιμοποίησης μηχανογραφικά σχεδιασμένου εντύπου, εφόσον αυτό περιέχει όλα τα στοιχεία που αναγράφονται στην πρώτη και στις επόμενες σελίδες του εγκεκριμένου εντύπου της παραγράφου 1 της παρούσας.

5. Υπόχρεοι (φυσικά ή νομικά πρόσωπα, κοινοπραξίες κτλ.) που κατέβαλαν τακτικές ή έκτακτες αμοιβές σε αξιωματικούς και μέλη κατώτερου πληρώματος πλοίου, για πάνω από 29 πρόσωπα, οφείλουν να συμπληρώνουν καταστάσεις οι οποίες πρέπει να περιέχουν απαραιτήτως τα στοιχεία που αναγράφονται στην δεύτερη σελίδα του εγκεκριμένου εντύπου της παραγράφου 1 της παρούσας.

6. Η οριστική δήλωση απόδοσης φόρου εισοδήματος (Έντυπο Ε12-Φ-01.015Α) από τις τακτικές και έκτακτες αμοιβές που καταβλήθηκαν σε αξιωματικούς και μέλη κατώτερου πληρώματος πλοίου υποβάλλεται στην δημόσια οικονομική υπηρεσία στην περιφέρεια της οποίας υπάγεται ο λιμένας νηολόγησης του πλοίου κατά περίπτωση (άρθρο 20 ν.27/1975) σε δύο αντίτυπα, από τα οποία το ένα παραμένει σε αυτήν και το άλλο αποστέλλεται στη Γ.Γ.Π.Σ. στη Διεύθυνση Εφαρμογών Η/Υ (Δ30) συνοδευόμενο κατά περίπτωση, είτε από το δεύτερο αντίτυπο των εκδοθεισών βεβαιώσεων αποδοχών είτε από μαγνητικό μέσο, το οποίο περιέχει το σύνολο των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνεται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών.

7. Οριστικές δηλώσεις Φ.Μ.Υ. που υποβάλλονται κατά διάφορο τρόπο από τον οριζόμενο στην παρούσα απόφαση, δεν παράγουν κανένα έννομο αποτέλεσμα.

8. Η προθεσμία υποβολής είναι αυτή που ορίζεται με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 59 του ν.2238/1994, δηλαδή μέχρι την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του Μαρτίου κάθε έτους και για το οικονομικό έτος 2012, η 30η Μαρτίου 2012.

9. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Τύπος και περιεχόμενο της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων καθώς και του τρόπου υποβολής των στοιχείων αυτής

ΠΟΛ.1074/23.3.2012 Τύπος και περιεχόμενο της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων καθώς και του τρόπου υποβολής των στοιχείων αυτής
Αθήνα, 23 Μαρτίου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
1.ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ 
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ A΄
Ταχ. Δ/νση :Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας:10184 ΑΘΗΝΑ 
Πληροφορίες: Γ. Βαρνάκου
Τηλέφωνο :210-3375314
FAX :210-3375001
2. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (Γ.Γ.Π.Σ.)
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΕΠΥΟ
Δ/ΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Η/Υ (Δ30)
ΤΜΗΜΑ Β΄

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ

ΠΟΛ 1074

ΘΕΜΑ: Τύπος και περιεχόμενο της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων καθώς και του τρόπου υποβολής των στοιχείων αυτής.

Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του π.δ. 185/2009 (ΦΕΚ 213 Α΄)περί ανασύστασης του Υπουργείου Οικονομικών

2. Την με αριθμό Υ 25/6.12.2011 (ΦΕΚ 2792 Β΄) απόφαση του Πρωθυπουργού με την οποία ανατίθενται αρμοδιότητες στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών.

3. Τις διατάξεις του τέταρτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 83 του ν. 2238/1994 (ΦΕΚ 151Α’).

4. Τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 59 του ν.2238/1994 (ΦΕΚ 151Α΄).

5. Τις διατάξεις της παραγράφου 18 του άρθρου 5 του ν. 2753/1999 (ΦΕΚ 249Α’).

6. Τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 20 του ν.3943/2011 (ΦΕΚ 66 Α΄)

7. Τις διατάξεις της 1028248/546/Α0012/17-3-2006(ΦΕΚ Β΄ 389/2006) Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, περί της Ηλεκτρονικής Υποβολής του δευτέρου αντιτύπου της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων του τέταρτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 83 του ν.2238/1994 (ΦΕΚ 151Α’), στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).

8. Την ανάγκη αποσυμφόρησης των Δ.Ο.Υ. αλλά και διευκόλυνσης της εκπλήρωσης της υποχρέωσης που ορίζεται από τις διατάξεις περί υποβολής του δευτέρου αντιτύπου της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων του τέταρτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 83 του ν.2238/1994 (ΦΕΚ 151Α’), στα πλαίσια απλοποίησης των φορολογικών διαδικασιών και των διαμορφωθεισών νέων συνθηκών τόσο στον τομέα οργάνωσης των φορολογικών υπηρεσιών όσο και των επιχειρήσεων.

9. Ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

Άρθρο 1
Ορισμός τύπου και περιεχομένου της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων (Έντυπο Φ – 01.042)

1. Ορίζουμε ότι, ο τύπος και το περιεχόμενο σε υλική μορφή της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων με το σύνολο των στοιχείων που υποχρεωτικά αναγράφονται επί αυτών, ποσά μισθών, συντάξεων και λοιπών παροχών καθώς και τα ποσά φόρου εισοδήματος, τελών χαρτοσήμου και εισφοράς Ο.Γ.Α., κατά περίπτωση, που παρακρατήθηκαν (Έντυπο Φ – 01.042), έχει όπως το σχετικό υπόδειγμα το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα.

2. Ορίζουμε ότι τα χαρακτηριστικά των χρησιμοποιούμενων αποδεκτών μέσων για την υποβολή, σε ηλεκτρονική ή μαγνητική μορφή, του εντύπου της παραγράφου 1 αυτού του άρθρου, έχουν όπως περιγράφονται στο συνημμένο στην παρούσα «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ»

3. Ορίζουμε ότι το περιεχόμενο της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων (Έντυπο Φ – 01.042) των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος, έχει απαραίτητα το σύνολο των στοιχείων που προβλέπονται στο επισυναπτόμενο έντυπο και παράρτημα.

4. Η διαμόρφωση της δομής και των δεδομένων του αρχείου της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων, είναι αυτή που ορίζεται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

5. Οι παράγραφοι 1, 2 και 3 του παρόντος άρθρου έχουν ανάλογη εφαρμογή, όσον αφορά την υλική ή μαγνητική μορφή τους, και για βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων παρελθόντων οικονομικών ετών, κατά περίπτωση.

Άρθρο 2
Τρόπος υποβολής των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνονται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων (Έντυπο Φ – 01.042 )

1. Με την υποβολή των αρχικών οριστικών εμπρόθεσμων δηλώσεων απόδοσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (Φ.Μ.Υ. Έντυπο Ε7-Φ-01.015 ), οικονομικού έτους 2012 και ανεξάρτητα αν προκύπτει ή όχι ποσό φόρου για απόδοση καθώς και των αρχικών οριστικών εκπρόθεσμων δηλώσεων ΦΜΥ για τις οποίες προκύπτει ποσό φόρου για απόδοση οικονομικού έτους 2012, αποκλειστικά και μόνο με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, στο δικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) ανεξάρτητα αν ο υπόχρεος είναι επιτηδευματίας ή όχι και ανεξάρτητα από την κατηγορία βιβλίων του Κ.Β.Σ. που τηρούνται και από τον τρόπο ενημέρωσής τους (μηχανογραφικά ή χειρόγραφα), υποβάλλεται ενιαία και υποχρεωτικά το σύνολο των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνεται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων και λοιπών παροχών που καταβλήθηκαν καθώς και το φόρο που παρακρατήθηκε επί αυτών.

2. Με την υποβολή των αρχικών οριστικών εκπρόθεσμων δηλώσεων για τις οποίες δεν προκύπτει ποσό φόρου για απόδοση καθώς και των τροποποιητικών οριστικών δηλώσεων Φ.Μ.Υ. του ιδίου οικονομικού έτους, αποκλειστικά στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ., υποβάλλεται ενιαία και υποχρεωτικά το σύνολο των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνεται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων και λοιπών παροχών που καταβλήθηκαν καθώς και το φόρο που παρακρατήθηκε επί αυτών. Τα στοιχεία αυτά καταχωρούνται άμεσα από την Δ.Ο.Υ. στο πληροφοριακό σύστημα της Γ.Γ.Π.Σ.

3. Οι Δημόσιες Υπηρεσίες, τα Ν.Π.Δ.Δ. την υπηρεσία των οποίων ασκεί το δημόσιο και γενικά όποιος παρακρατεί φόρο μισθωτών υπηρεσιών και δεν έχει υποχρέωση υποβολής οριστικής δήλωσης Φ.Μ.Υ., υποβάλλουν υποχρεωτικά, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, στο δικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) το σύνολο των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνεται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων και λοιπών παροχών που καταβλήθηκαν καθώς και τον φόρο που παρακρατήθηκε επί αυτών.

4. Με την υποβολή της οριστικής δήλωσης απόδοσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών από αμοιβές που καταβλήθηκαν σε αξιωματικούς και μέλη κατώτερου πληρώματος (Έντυπο Ε12-Φ-01.015Α) υποβάλλεται και το σύνολο των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνεται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ανά δικαιούχο, ως εξής:

α. Σε υλική μορφή, εφόσον ο υπόχρεος για την πιο πάνω υποβολή απασχολεί ολιγότερους από 20 μισθωτούς

β. Με οπτικό ή μαγνητικό μέσο, υποχρεωτικά, το οποίο περιέχει το σύνολο των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνεται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών που καταβλήθηκαν καθώς και τον φόρο που παρακρατήθηκε επί αυτών, εφόσον ο υπόχρεος για την πιο πάνω υποβολή απασχολεί περισσότερους από 20 μισθωτούς και χρησιμοποιεί μηχανογραφικά μέσα για την μισθοδοσία τους. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται, προαιρετικά και για τους υπόχρεους της περίπτωσης α΄ αυτής της παραγράφου αυτού του άρθρου. Στην περίπτωση αυτή δεν υποβάλλονται τα στοιχεία που προβλέπεται να περιλαμβάνονται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ανά δικαιούχο.

5. Οι υπόχρεοι των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος, εφόσον είναι νέοι χρήστες εγγράφονται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TaxisNet σύμφωνα με όσα ορίζονται με την με αριθμό ΠΟΛ.1178/7.12.2010, ΑΔΑ41ΦΜΗ-ΤΛ(ΦΕΚΒ΄/9.12.10) Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Η διαδικασία αυτή δεν απαιτείται για τους ήδη πιστοποιημένους χρήστες σε οποιαδήποτε εφαρμογή. Οι υπόχρεοι της παραγράφου 3 του παρόντος πιστοποιούνται στο δικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) με αντίστοιχο τρόπο, ανεξαρτήτως από το αν είναι ήδη πιστοποιημένοι στο ειδικό δίκτυο TAXISnet για άλλες υπηρεσίες.

6. Η οριστική δήλωση Φ.Μ.Υ. του φυσικού προσώπου που έχει αποβιώσει εντός του 2011 υποβάλλεται υποχρεωτικά στην Δ.Ο.Υ. από τους κληρονόμους του.

Η οριστική δήλωση Φ.Μ.Υ. των υπόχρεων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 και του άρθρου 101 του ΚΦΕ που έχουν κάνει διακοπή εργασιών μέσα στο 2011 και δεν είχαν εγγραφεί στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γ.Γ.Π.Σ., υποβάλλεται υποχρεωτικά στην Δ.Ο.Υ.

Άρθρο 3
Διαδικασία υποβολής των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνονται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων, ανά δικαιούχο, με την χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου.

α) Η υποβολή των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνονται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων και λοιπών παροχών πραγματοποιείται με την αποστολή ηλεκτρονικού αρχείου μέσω διαδικτύου (Internet).

β) Στις περιπτώσεις χειρόγραφης τήρησης μισθοδοσίας, οι υπόχρεοι μπορούν, για τη δημιουργία του κατάλληλου αρχείου, να χρησιμοποιούν την ειδική εφαρμογή που έχει αναπτύξει η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και η οποία διατίθεται δωρεάν, στον δικτυακό τόπο www.gsis.gr

Η ανωτέρω εφαρμογή δύναται να χρησιμοποιείται και από υπόχρεους με μηχανογραφική τήρηση μισθοδοσίας.

γ) τα στοιχεία που προβλέπεται να περιλαμβάνονται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων και λοιπών παροχών, ανά δικαιούχο, μπορεί να υποβάλλονται και μέσω των ΚΕΠ προσκομιζόμενα σ΄ αυτά σε χειρόγραφη - έντυπη ή μαγνητική μορφή (δισκέτα) ή οπτική μορφή (CD ή DVD). Στην περίπτωση της χειρόγραφης - έντυπης μορφής, ο συνολικός αριθμός εγγραφών (δικαιούχων μισθωτών) δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις πέντε (5) καταχωρήσεις. Μετά την πληκτρολόγησή τους δημιουργείται αρχείο, το οποίο υποβάλλεται μέσω διαδικτύου (Internet), και το οποίο, αμέσως μετά την επιτυχή αποστολή του, διαγράφεται. Ο ανωτέρω περιορισμός των εγγραφών δεν αφορά τις δηλώσεις που υποβάλλονται προσκομιζόμενες σε μαγνητική ή οπτική μορφή (δισκέτα ή CD ή DVD).

Άρθρο 4
Πεδίο εφαρμογής και προϋποθέσεις αποδοχής

1. Τα υποβαλλόμενα στοιχεία της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων, γίνονται αποδεκτά εφόσον πληρούν τις κάτωθι προϋποθέσεις:

α) Υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου ή

β) Υποβάλλονται με μαγνητικό μέσο στην Δ.Ο.Υ. ή

γ) σε υλική μορφή στην Δ.Ο.Υ. (μόνο περίπτωση α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 2 της παρούσας) κατά περίπτωση

δ) Οι δικαιούχοι μισθωτοί καταχωρούνται υποχρεωτικά με τον σωστό Α.Φ.Μ. τους.

2. Τα υποβαλλόμενα στοιχεία της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων που υποβάλλονται κατά διάφορο τρόπο από τον οριζόμενο στην παρούσα απόφαση, δεν παράγουν κανένα έννομο αποτέλεσμα.

Άρθρο 5
Ημερομηνία υποβολής

1. Η προθεσμία υποβολής είναι αυτή που ορίζεται με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 59 του Ν. 2238/1994, δηλαδή μέχρι την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του Μαρτίου κάθε έτους.

2. Ως ημερομηνία υποβολής, κατά την ηλεκτρονική υποβολή, για τις δηλώσεις που δεν προκύπτει ποσό φόρου για απόδοση καθώς και των υπόχρεων της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του παρόντος θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχούς καταχώρησης αυτών στο σύστημα υποβολής οριστικών δηλώσεων Φ.Μ.Υ. του δικτυακού τόπου της Γ.Γ.Π.Σ. με αυτόματη απόδοση στον αποστολέα – υπόχρεο μοναδικού αριθμού καταχώρησης και για δηλώσεις για τις οποίες προκύπτει ποσό φόρου για απόδοση ως ημερομηνία υποβολής θεωρείται η ημερομηνία πληρωμής του φόρου στην τράπεζα.

Άρθρο 6
Αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής

Μετά την αποστολή του ηλεκτρονικού αρχείου βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων στην περίπτωση που δεν συνυποβάλλεται με οριστική δήλωση Φ.Μ.Υ., ως αποδεικτικό υποβολής θα εμφανίζονται και θα εκτυπώνονται:

1. Το οικονομικό έτος αναφοράς.

2. Ο αριθμός δήλωσης TAXISnet.

3. Το ονοματεπώνυμο ή η επωνυμία δηλούντος.

4. Ο Α.Φ.Μ. δηλούντος.

5. Το σύνολο των ακαθαρίστων αποδοχών.

6. Το σύνολο των καθαρών αποδοχών.

7. Το σύνολο των αναλογούντων φόρων.

8. Το σύνολο των παρακρατηθέντων φόρων.

Για το αρχείο που συνυποβάλλεται με την οριστική δήλωση Φ.Μ.Υ., ως αποδεικτικό υποβολής λαμβάνεται εκείνο της οριστικής δήλωσης Φ.Μ.Υ.

Άρθρο 7
Έλεγχος – ενημέρωση Δ.Ο.Υ.

1. Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. ενημερώνεται από την Γ.Γ.Π.Σ., σε ημερήσια βάση για τις υποβαλλόμενες οριστικές δηλώσεις ΦΜΥ για τις οποίες δεν προκύπτει ποσό φόρου για απόδοση και εντός πέντε(5) ημερών από την πληρωμή του φόρου για τις υποβαλλόμενες οριστικές δηλώσεις για τις οποίες προκύπτει ποσό φόρου για απόδοση

2. Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. ενημερώνεται από την Γ.Γ.Π.Σ., σε ημερήσια βάση για τα υποβαλλόμενα, από τους υπόχρεους της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του παρόντος, στοιχεία που προβλέπεται να περιλαμβάνεται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων και λοιπών παροχών που καταβλήθηκαν καθώς και τον φόρο που παρακρατήθηκε επί αυτών.

3. Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. ενημερώνεται από την Γ.Γ.Π.Σ., για το αναλυτικό περιεχόμενο των οριστικών υποβληθεισών δηλώσεων Φ.Μ.Υ., ανά υπόχρεο, και έχει πρόσβαση σε αυτές.

4. Κατά τα λοιπά έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του ν. 2238/1994 περί «Φορολογίας Εισοδήματος» όπως αυτές κάθε φορά ισχύουν.

Άρθρο 8
Ισχύς της απόφασης

1. Από το οικονομικό έτος 2011 και μετά καθίσταται υποχρεωτική η υποβολή των αρχικών οριστικών εμπρόθεσμων και των αρχικών οριστικών εκπρόθεσμων για τις οποίες προκύπτει ποσό φόρου για απόδοση δηλώσεων απόδοσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών καθώς και το σύνολο των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνεται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών, με την χρήση της ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου ή με μαγνητικό μέσο στην Δ.Ο.Υ.

2. Οι αρχικές οριστικές εκπρόθεσμες δηλώσεις για τις οποίες δεν προκύπτει ποσό φόρου για απόδοση καθώς και για τροποποιητικές οριστικές δηλώσεις Φ.Μ.Υ. του ιδίου οικονομικού έτους υποβάλλονται αποκλειστικά στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ., συνοδευόμενες υποχρεωτικά με μαγνητικό μέσο το οποίο περιέχει το σύνολο των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνεται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών.

3. Οι μη υπόχρεοι σε υποβολή οριστικής δήλωσης Φ.Μ.Υ. (Δημόσιες Υπηρεσίες, κτλ) υποβάλλουν υποχρεωτικά, με την χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας, το σύνολο των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνονται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών, ή συντάξεων και λοιπών παροχών που καταβλήθηκαν καθώς και τον φόρο που παρακρατήθηκε επί αυτών.

4. Η προθεσμία υποβολής των στοιχείων που προβλέπεται να περιλαμβάνονται στις εκδιδόμενες βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων η οριζόμενη από τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 59 του ν.2238/1994, για το οικονομικό έτος 2012 λήγει την 30η Μαρτίου 2012.

5. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.




Ακριβές Αντίγραφο 
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας 

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2012, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και κωδικοί πρόσβασης χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

ΠΟΛ.1079/26.3.2012 Υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2012, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και κωδικοί πρόσβασης χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Αθήνα, 26 Μαρτίου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
Α. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ 
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ 
ΤΜΗΜΑ Α' 
Πληροφορίες: Β. Γιοβά- Θ. Σαφαρής 
Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10 
Ταχ. Κώδικας: 10184 ΑΘΗΝΑ 
Τηλ.: 210-3375314-18
Β.ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (Γ.Γ,Π.Σ.)
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΕΠΥΟ 
Δ/ΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΟΝ Η/Υ (Δ30) 
ΤΜΗΜΑ Α'
Ταχ. Δ/νση :Χανδρή 1 & Θεσ/νίκης 
Ταχ. Κώδικας: 18346 ΜΟΣΧΑΤΟ

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ

ΠΟΛ 1079 

ΘΕΜΑ: Υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2012, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και κωδικοί πρόσβασης χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη: 

1. Την αριθ. Υ25/2011 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Αναπληρωτών Υπουργών Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη και Παντελή Οικονόμου» (ΦΕΚ 2792 Β' /8-12-2011).

2. Τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 22 του ν. 2020/1992 (ΦΕΚ 34Α'), με τις οποίες παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών να παρατείνει με απόφαση, τις προθεσμίες που ορίζονται από τις κείμενες φορολογικές διατάξεις για υποβολή φορολογικών δηλώσεων σε εξαιρετικές περιπτώσεις,

3. Τις διατάξεις των άρθρων 62 και 64 του ΚΦΕ (ΦΕΚ Α' 151), που ορίζουν τις προθεσμίες υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και τις δηλώσεις των υπόχρεων της παρ. 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ,

4. Τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 18 του ν. 2753/1999 (ΦΕΚ 249 Α') σύμφωνα με τις οποίες,.... «Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δύναται να καθορίζονται οι διαδικασίες, οι λεπτομέρειες και ό,τι άλλο απαιτείται, ώστε οι δηλώσεις οποιουδήποτε φορολογικού αντικειμένου, καθώς και τα τελωνειακά παραστατικά να μπορούν να υποβάλλονται και με τη χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μεθόδων και δικτυακών υποδομών».

5. Την Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1249/16.12.2011 (ΦΕΚ Β'3042/30-12-2011) «Παράταση ισχύος των κωδικών πρόσβασης παλαιών χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες».

6. Την ανάγκη διευκόλυνσης των υπόχρεων σε υποβολή της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet, στα πλαίσια απλοποίησης των φορολογικών διαδικασιών και των διαμορφωθεισών νέων συνθηκών, στον τομέα οργάνωσης των φορολογικών υπηρεσιών.

7. Το γεγονός ότι με την ηλεκτρονική υποβολή των φορολογικών δηλώσεων επιτυγχάνεται η άμεση εκκαθάρισή τους.

8. Τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 20 του ν. 3943/2011 (ΦΕΚ 66 Α'), με τις οποίες παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικονομικών να καθορίζει τις διαδικασίες υποβολής των δηλώσεων και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

9. Τις διατάξεις της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1178/7.12.2010 ( ΦΕΚ Β' 1916/9.12.2010), περί εγγραφής νέων χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Taxis net.

10. Την ΠΟΛ.1186/21.12.2010 διαταγή μας, περί προσκόμισης ειδικού πληρεξούσιου για την παραλαβή του κλειδαρίθμου από τις Δ.Ο.Υ., σε περιπτώσεις αδυναμίας αυτοπρόσωπης παρουσίας.

11. Το γεγονός ότι, από το οικονομικό έτος 2011 καθίσταται υποχρεωτική η υποβολή της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος με την χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μεθόδων και υποδομών, από όλα τα υπόχρεα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα.

12. Την με αριθμό 1011563/264/Α0012/5.2.2003 διαταγή μας, σχετικά με την υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων μέσω λογιστών.

13. Την Υπουργική Απόφαση ΠΟΛ.1008/19.1.2011 (ΦΕΚ Β' 136/9-2-2011), που αφορά τον καθορισμό ορίων ακαθαρίστων εσόδων επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών, πάνω από τα οποία υφίσταται υποχρέωση υπογραφής των δηλώσεων από λογιστή φοροτεχνικό.

14. Το γεγονός ότι με την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

1. Οι ετήσιες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2012, των υπόχρεων των περιπτώσεων α', δ', ε', στ', ζ', η', θ', και ι' της παραγράφου 1 του άρθρου 61 του ΚΦΕ (εισόδημα από ακίνητα, γεωργικό εισόδημα, εισόδημα από εκμίσθωση ή δωρεάν παραχώρηση γεωργικής γης, εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, εισόδημα από αλλοδαπή κλπ,), όταν το ετήσιο συνολικό ατομικό εισόδημα τους, που φορολογείται με τις γενικές διατάξεις, υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ, υποβάλλονται υποχρεωτικά, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου.

Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι υπόχρεοι που αποκτούν εισοδήματα από συντάξεις, εκτός κι αν αποκτούν και εισοδήματα της παραγράφου 3 του παρόντος (όσοι ασκούν ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα και όσοι μετέχουν σε νομικά πρόσωπα της παραγρ. 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ). Οι τελευταίοι μπορούν να υποβάλουν την δήλωση φορολογίας εισοδήματος τους, είτε σε έντυπη μορφή στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ., είτε προαιρετικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου.  

2. Επισημαίνεται ότι, οι ετήσιες, δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2012, των περιπτώσεων β' και γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 61 του ΚΦΕ (όσοι ασκούν ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα και όσοι μετέχουν σε νομικά πρόσωπα της παραγρ. 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ), εξακολουθούν να υποβάλλουν τις δηλώσεις τους υποχρεωτικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου. 

Τα παραπάνω ισχύουν για δηλώσεις που υποβάλλονται είτε από τους ίδιους με τους δικούς τους κωδικούς πρόσβασης είτε από εξουσιοδοτημένο λογιστή - φοροτεχνικό με τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης, ανεξάρτητα αν οι υπόχρεοι είναι εγγεγραμμένοι στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Taxis net. 

3. Σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής ή εφόσον κρίνεται από τον αρμόδιο προϊστάμενο Δ.Ο.Υ, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ότι συντρέχει πραγματική αδυναμία υποβολής της δήλωσης με ηλεκτρονικό τρόπο (π.χ. φορολογούμενοι που είναι εγκατεστημένοι σε απομακρυσμένες περιοχές, ή μεγάλης ηλικίας ή που δεν έχουν εξοικείωση με τη χρήση του διαδικτύου) και λόγω της υποχρεωτικής εφαρμογής (για τους υπόχρεους της παραγράφου 1 του παρόντος) για πρώτη φορά υποβολής των δηλώσεων τους μέσω του διαδικτύου, επιτρέπεται να υποβληθούν αυτές σε έντυπη μορφή στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. 

4. Σε όσους δεν σταλούν δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος σε έντυπη μορφή, λόγω υποχρέωσης τους σε ηλεκτρονική υποβολή της και δεν είναι ήδη πιστοποιημένοι χρήστες του TAXISNET, η Γ.Γ.Π.Σ. θα αποστείλει με συστημένη επιστολή τους απαραίτητους κωδικούς πρόσβασης, προκειμένου να υποβάλουν την δήλωση τους μέσω διαδικτύου. 

5. Τα νομικά πρόσωπα της παραγρ. 4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε., εξακολουθούν να υποβάλλουν τις φορολογικές δηλώσεις τους προαιρετικά ηλεκτρονικά. 

6. Παρατείνεται η ισχύς των κωδικών πρόσβασης των χρηστών των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που ήταν εγγεγραμμένοι πριν την έναρξη λειτουργίας του νέου TaxisNet, που λήγει την 30η Ιουνίου 2012 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2012. Συνεπώς, οι κωδικοί των χρηστών του TaxisNet που αυτή τη στιγμή κάνουν χρήση των υφισταμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, θα διατηρηθούν σε ισχύ και θα μπορούν να υποβάλλουν κάθε είδους δήλωση .  

7. Ηλεκτρονικά υποβάλλονται μόνο οι αρχικές δηλώσεις φυσικών προσώπων, αντιθέτως οι τροποποιητικές ή οι εκπρόθεσμες δηλώσεις θα υποβάλλονται στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ..



Ακριβές Αντίγραφο 
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο Αναπληρωτής Υπουργός
Παντελής Οικονόμου

Ανακοίνωση Τύπου - οριστικοποιήθηκαν οι πίνακες με τα ποσά καθαρού γεωργικού εισοδήματος

Με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου  οριστικοποιήθηκαν οι πίνακες  με τα ποσά του καθαρού γεωργικού εισοδήματος όλων των αγροτικών προϊόντων της χώρας ανά περιφερειακή ενότητα των νομών παραγωγής τους, καθώς και οι πίνακες  με τα ποσά των αντιπροσωπευτικών ενοικίων ανά στρέμμα ενοικιαζόμενης γεωργικής γης για το οικονομικό έτος 2012 (χρήση 2011).
Τα ποσά αυτά εμφανίζονται για τις ημιορεινές και ορεινές ζώνες, μειωμένα κατά ποσοστό  20% και 40% αντίστοιχα, σε σχέση με τα ποσά των πεδινών ζωνών.
Σε όποια περιφερειακή ενότητα του νομού δεν έχει προσδιορισθεί ποσό καθαρού εισοδήματος για κάποιο γεωργικό προϊόν,  αυτό θα προκύπτει από τη μέση τιμή του καθαρού γεωργικού εισοδήματος του εν λόγω προϊόντος  που ισχύει  για όλη την επικράτεια, όπως αποφασίστηκε από την αρμόδια Επιτροπή.
Τέλος, σε περιπτώσεις που λόγω ζημιών από γεγονότα απρόβλεπτα ή οφειλόμενα σε ανωτέρα βία, δεν αποκτήθηκε εισόδημα ή αυτό που αποκτήθηκε είναι κατώτερο του προσδιοριζόμενου με την αντικειμενική μέθοδο, ο φορολογούμενος μπορεί να ζητήσει τον προσδιορισμό του εισοδήματος αυτού με βάση το ποσοστό μείωσης που προκύπτει από το σχετικό «ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΟ» του ΕΛ.Γ.Α το οποίο πρέπει να προσκομίζεται στον αρμόδιο Προϊστάμενο της ΔΟΥ.

Αντικειμενικά κριτήρια για τους ελεύθερους επαγγελματίες Το πλέγμα των νέων κριτηρίων θα αυξήσει δραστικά το φορολογητέο εισόδημα των ελεύθερων επαγγελματιών και μικρομεσαίων

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντικειμενικά κριτήρια για τους ελεύθερους επαγγελματίες
Αντικειμενικά κριτήρια για τους ελεύθερους επαγγελματίες
Το πλέγμα των νέων κριτηρίων θα αυξήσει δραστικά το φορολογητέο εισόδημα των ελεύθερων επαγγελματιών και μικρομεσαίων
30/3/2012
Επανέρχονται τα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ο προσδιορισμός του εισοδήματος θα γίνεται με βάση πλέγμα κριτηρίων στα οποία περιλαμβάνονται ακόμα και η κινητή περιουσία όπως καταθέσεις, μετοχές, χρεόγραφα, αμοιβαία κεφάλαια και κάθε είδους επενδυτικά χαρτοφυλάκια.
Άλλα κριτήρια θα είναι το πραγματικά καταβαλλόμενο ή το τεκμαρτό ενοίκιο της επαγγελματικής στέγης ή η λεγόμενη μισθωτική αξία της επαγγελματικής εγκατάστασης, τα ελάχιστα όρια αμοιβών των μισθωτών απασχολούμενων σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις κλπ., δηλαδή ποσά που θα προσδιορίζουν για κάθε επιτηδευματία και ελεύθερο επαγγελματία ένα μίνιμουμ εισόδημα, βάσει του οποίου θα θεωρείται ως βιώσιμη η άσκηση του επαγγέλματος. Επιπλέον, το ύψος του ελάχιστου ορίου εισοδήματος θα προσαυξάνεται με κριτήρια την εμπορικότητα της περιοχής στην οποία ασκείται η επαγγελματική δραστηριότητα καθώς και με βάση τα έτη άσκησης και το είδος της δραστηριότητας. Εφόσον το δηλούμενο εισόδημα του επιτηδευματία είναι μικρότερο από το ελάχιστο όριο εισοδήματος που θα προσδιορίζουν τα «επαγγελματικά τεκμήρια», αυτός θα φορολογείται με βάση το προσδιοριζόμενο από τα «επαγγελματικά τεκμήρια» εισόδημα. Στόχος των ρυθμίσεων αυτών θα είναι να πάψει να καταγράφεται το φαινόμενο η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοαπασχολουμένων να δηλώνει στην εφορία ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 10.000 ευρώ.
Το πλέγμα των νέων κριτηρίων θα αυξήσει δραστικά το φορολογητέο εισόδημα των ελεύθερων επαγγελματιών και μικρομεσαίων και έτσι η συντριπτική πλειοψηφία των ελευθέρων επαγγελματιών και μικρομεσαίων που με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα είναι σήμερα αφορολόγητοι θα πληρώσουν φόρο.

Προτεινόμενη νέα φορολογική κλίμακα