Σάββατο 5 Αυγούστου 2017

Ποιοι δικαιούνται το επίδομα της ΔΕΗ για τους οικονομικά αδύναμους καταναλωτές

Ποιοι δικαιούνται το επίδομα της ΔΕΗ για τους οικονομικά αδύναμους καταναλωτές

Ποιοι δικαιούνται το επίδομα της ΔΕΗ για τους οικονομικά αδύναμους καταναλωτές

Συνεχίζει τη στήριξη προς τους οικονομικά αδύναμους καταναλωτές της ΔΕΗ, η Περιφέρεια Αττικής. Συγκεκριμένα, διπλασιάζει τον προϋπολογισμό της για το πρόγραμμα οικονομικής στήριξης των ευάλωτων ομάδων καταναλωτών ηλεκτρισμού.
Με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου εγκρίθηκαν η σύναψη και οι όροι της Προγραμματικής Σύµβασης μεταξύ της «Περιφέρειας Αττικής» και της «∆ΕΗ Α.Ε.», για την παροχή επιδότησης στους οικιακούς καταναλωτές, δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (Κ.Ο.Τ.) εντός της Περιφέρειας Αττικής, συνολικού προϋπολογισμού 5.000.000 ευρώ. Συνεχίζεται έτσι, με διπλασιασμό του προϋπολογισμού της, η πρωτοβουλία που ξεκίνησε η Διοίκηση της Περιφέρειας στις 22 Δεκεμβρίου 2015.
Έτσι, στο πλαίσιο της αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των πολιτών, η Περιφέρεια θεσπίζει δύο κατηγορίες ποσών:
-100 ευρώ για τις οικογένειες με τρία προστατευόμενα τέκνα,
-150 ευρώ για τις υποκατηγορίες: «άτομα με χαμηλό εισόδημα», «μακροχρόνια άνεργοι», «άτομα με αναπηρία», «άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης».
-Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι μέχρι τις 30 Ιουνίου 2018 και οι ωφελούμενοι αναμένεται να ανέλθουν σε 30.000 οικογένειες περίπου. Στην πρώτη φάση ωφελήθηκαν γύρω στις 20.000 οικογένειες.
Δικαιούχος της επιδότησης είναι κάθε οικιακός καταναλωτής στην Περιφέρεια Αττικής, ο οποίος:
-είναι δικαιούχος Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ),
-έχει παλαιότερες οφειλές και έχει υπογράψει με τη ΔΕΗ συμφωνία διακανονισμού έως 31.08.2017,
-είναι ενήμερος ως προς τις οφειλές του στο διάστημα από τις 31.08.2017 ως τις 31.10.2017.
Τέλος, η Περιφέρεια ενημερώνει τους καταναλωτές ότι δεν χρειάζεται να προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια και ότι το ποσό της επιδότησης, εφόσον είναι δικαιούχοι, θα πιστωθεί μέχρι το τέλος του έτους στον λογαριασμό της ΔΕΗ με την επισήμανση «Περιφέρεια Αττικής».

Spiegel: O Σόιμπλε και ο χαμένος πόλεμος για το Grexit

Spiegel: O Σόιμπλε και ο χαμένος πόλεμος για το Grexit

Η Μέρκελ «χάλασε» τα σχέδια του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών για το Grexit για να μην διαταράξει τις σχέσεις με τον Ολάντ, σύμφωνα με το Spiegel. Γιατί ο Σόιμπλέ μετέτρεψε το Eurogroup σε όργανο εξουσίας. Η σύγκρουση με Τσίπρα και Βαρουφάκη.
Spiegel: O Σόιμπλε και ο χαμένος πόλεμος για το Grexit
«Όταν ο Β. Σόιμπλε αναφέρονταν τα τελευταία χρόνια στην ευρωζώνη, συνήθως επέπληττε, με εκφράσεις όπως, "η Ελλάδα είναι βαρέλι χωρίς πάτο", "πολλές χώρες ζουν πάνω από τις οικονομικές τους δυνατότητες" και "δεν τηρούνται οι συμφωνίες"», γράφει το περιοδικό Der Spiegel λιγότερο από δύο μήνες πριν τις γερμανικές εκλογές με αφορμή τα 75α γενέθλια του υπουργού Οικονομικών σε μερικές εβδομάδες, σύμφωνα με την Deutsche Welle.
«Ουδέποτε ο Β. Σόιμπε ανέλαβε την ηγεσία μιας χώρας κι ίσως για αυτό μετέτρεψε το Eurogroup σε όργανο άσκησης εξουσίας.(…) Σε αντίθεση με την Α. Μέρκελ, η οποία κατά τη διάρκεια της ευρωκρίσης υιοθέτησε τακτική παράκαμψης των προβλημάτων, ο Β. Σόιμπλε είχε σχέδιο. Στο παράδειγμα της Ελλάδας θέλησε να αποδείξει ότι η ευρωζώνη είναι κοινότητα αξιών όπου τηρούνται οι κανόνες. Σε διαφορετική περίπτωση οι χώρες-μέλη την εγκαταλείπουν. Επί μήνες συγκρούονταν με τον Αλέξη Τσίπρα και τον Γιάνη Βαρουφάκη επιδιώκοντας μια "προσωρινή αποχώρηση" της Ελλάδας από το ευρώ. Στο τέλος είχε με το μέρος του όχι μόνο την Α. Μέρκελ και τους γερμανούς Σοσιαλδημοκράτες, αλλά και σχεδόν όλους τους υπουργούς Οικονομικών.
Τότε όμως, στη κρίσιμη συνεδρίαση, η Α. Μέρκελ απέσυρε το σχέδιο του υπουργού Οικονομικών για να μην τα... χαλάσει με τον, τότε, γάλλο πρόεδρο Φρ. Ολάντ. Ήταν το ναδίρ της σχέσης Μέρκελ-Σόιμπλε. (…) Αυτό που απογοητεύει περισσότερο τον Β. Σόιμπλε είναι ότι η καγκελάριος εμφανίζεται ως σωτήρας της ευρωζώνης και εκείνος αναλαμβάνει να διαπραγματευθεί νέα πακέτα στήριξης για την Ελλάδα, να συγκρουστεί με το ΔΝΤ και να καθησυχάσει τους επικριτές μέσα στο χριστιανοδημοκρατικό κόμμα. "Με την απόφαση για την Ελλάδα, χάθηκε ο πόλεμος. Από εκεί και πέρα μπορούσαμε να κερδίσουμε μόνο μάχες", λέει ένας έμπιστος του γερμανού υπουργού Οικονομικών.

FAZ: «Το όνειρο μιας ζωής στο νότο»

Στις οικονομικές τις σελίδες η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung αφιερώνει άρθρο στην οδύσσεια του γερμανού Ράινερ Λίνταου και της ελληνίδας συζύγου του Ζωής, οι οποίοι αποφάσισαν να χτίσουν σπίτι στην Εύβοια μέσα στην κρίση. Η γερμανική εφημερίδα γράφει για το Γολγοθά του ζευγαριού: «Πλήθος νόμων, κανονισμών και εξαιρέσεων οδηγούν σε άπειρες αιτήσεις σε πολλές υπηρεσίες και εν τέλει σε αυθαιρεσία και διαφθορά. (….) Μια σύγχρονη διοίκηση είναι αδύνατη χωρίς ένα κράτος που λειτουργεί σωστά. Όμως οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις δεν παίζουν πια ρόλο μετά από οκτώ χρόνια κρίσης και οι δανειστές είναι πια εξαντλημένοι μετά από μια διένεξη ετών. Ο Ράινερ Λίνταου, ο οποίος μετά από μια πενταετία κατάφερε να τελειώσει το σπίτι, συμπεραίνει "Αν δεν χτίσεις σπίτι, δεν κατανοείς τη χώρα στην οποία ζεις"».

Focus: «Ένας Έλληνας κάνει τα πάντα για να πάρει η γυναίκα του τη σύνταξη χηρείας»

Στο αίτημα ενός ετοιμοθάνατου καρκινοπαθούς στους γιατρούς του νοσοκομείου να τον κρατήσουν σε μηχανική υποστήριξη για πέντε ακόμα μέρες έτσι ώστε η σύζυγός του να κλείσει τα 55 και να λάβει σύνταξη χηρείας, αναφέρεται στην διαδικτυακή έκδοση το περιοδικό Focus. Το περιοδικό σημειώνει: «Η ιστορία είναι πραγματική, ο ασθενής κατάγεται από τα Τρίκαλα. Ο λόγος για το αίτημά του είναι ότι η σύνταξης χηρείας δεν εξαρτάται από τα χρόνια εργασίας του συζύγου, αλλά από την ηλικία της χήρας. Αν δεν έχει συμπληρώσει τα 55 λαμβάνει μόνο ένα μικρό ποσό, χωρίς να παίζει ρόλο αν έχει ανήλικα παιδιά να θρέψει».

Κουτεντάκης: Θα προλάβουμε να κλείσουμε τα 113 προαπαιτούμενα

Κουτεντάκης: Θα προλάβουμε να κλείσουμε τα 113 προαπαιτούμενα

Η κυβέρνηση θα προχωρήσει και σε άλλες εκδόσεις ομολόγων μέχρι το τέλος του προγράμματος, τονίζει ο Φ. Κουτεντάκης. Υπογραμμίζει ότι το ΔΝΤ πρέπει πλέον να αποφασίσει τι θα κάνει. Πληρωμές ληξιπρόθεσμων 1,2 δισ. σε τρεις μήνες.
Κουτεντάκης: Θα προλάβουμε να κλείσουμε τα 113 προαπαιτούμενα

«Η Αθήνα προλαβαίνει να εκπληρώσει τα 113 προαπαιτούμενα που υπολείπονται έως τον Αύγουστο του 2018 και θα το κάνει. Αλλωστε δεν πιστεύω ότι είναι στις προθέσεις κανενός μια παράταση του προγράμματος», ανέφερε ο γγ Δημοσιονομικής Πολιτικής, Φραγκίσκος Κουτεντάκης, σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών», μεταδίδει το ΑΠΕ.

Εξέφρασε την ικανοποίησή του από τα αποτελέσματα της πρώτης εξόδου της χώρας στις αγορές, τόσο γιατί «καταφέραμε να μειώσουμε τις χρηματοδοτικές ανάγκες του 2019 και να αντλήσουμε πρόσθετη ρευστότητα», όσο και γιατί, «σε συμβολικό επίπεδο η επιτυχία της έκδοσης σηματοδοτεί την αντίστροφη μέτρηση μέχρι την πλήρη έξοδο στις αγορές τον Αύγουστο του 2018».

Ο κ. Κουτεντάκης είπε ότι η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει και σε άλλες εκδόσεις ομολόγων μέχρι το τέλος του προγράμματος, ενώ πρόθεση της είναι η χρηματοδότηση της χώρας να γίνεται εξολοκλήρου από τις αγορές μετά τον Αύγουστο του 2018.

Επίσης, είπε ότι το ΔΝΤ πρέπει πλέον να αποφασίσει τι θα πράξει, καθώς η εκκρεμής στάση του από το 2015 δεν εξυπηρετεί κανέναν.

Ο γγ Δημοσιονομικής Πολιτικής εξέφρασε την αισιοδοξία του, βάσει στοιχείων που αποτυπώνονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, για τη δυνατότητα υποστήριξης από την ελληνική οικονομία πλεονασμάτων 3,5% έως το 2021 και 2% έως το 2060.

Σε ό,τι αφορά την άποψη του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής για «εύθραυστη» διαφαινόμενη ανάπτυξη, είπε ότι «αυτό που είναι εύθραυστο είναι οι προσδοκίες», σημειώνοντας ότι έχει δημιουργηθεί ευνοϊκό κλίμα «με την εξάλειψη του δημοσιονομικού ρίσκου, το κλείσιμο της αξιολόγησης και την επιτυχή έξοδο στις αγορές», το οποίο πρέπει να προστατευθεί «αφού υπάρχουν παράγοντες εντός κι εκτός της χώρας που προσπαθούν να επαναφέρουν την αβεβαιότητα».

Απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για «στέγνωμα της αγοράς», ο κ. Κουτεντάκης είπε ότι με αφορμή τη δημοσίευση των στοιχείων της Γενικής Κυβέρνησης κάθε μήνα, η αντιπολίτευση εκδίδει την ίδια ανακοίνωση αλλάζοντας τις ημερομηνίες και πρόσθεσε, καταλήγοντας στη συνέντευξή του, ότι «στο δεύτερο εξάμηνο του 2016 μειώσαμε τα ληξιπρόθεσμα κατά 2,7 δισ. ευρώ και ο σχεδιασμός είναι να τα μειώσουμε κατά 1,2 δισ. ευρώ το επόμενο τρίμηνο με στόχο να τα μηδενίσουμε μέχρι το τέλος του προγράμματος».

Φρ. Κουτεντάκης: Προλαβαίνουμε να εκπληρώσουμε και τα 113 προαπαιτούμενα

Σάββατο, 05 Αυγούστου 2017 11:47
 
UPD:11:47
Η Αθήνα προλαβαίνει να εκπληρώσει τα 113 προαπαιτούμενα που υπολείπονται έως τον Αύγουστο του 2018 «και θα το κάνει» αναφέρει ο γ.γ. Δημοσιονομικής Πολιτικής, Φραγκίσκος Κουτεντάκης, σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών».
Ο κ. Κουτεντάκης τονίζει ότι δεν είναι «στις προθέσεις κανενός μια παράταση του προγράμματος» ενώ εκφράζει την ικανοποίησή του από τα αποτελέσματα της πρώτης εξόδου της χώρας στις αγορές, τόσο γιατί «καταφέραμε να μειώσουμε τις χρηματοδοτικές ανάγκες του 2019 και να αντλήσουμε πρόσθετη ρευστότητα», όσο και γιατί, «σε συμβολικό επίπεδο η επιτυχία της έκδοσης σηματοδοτεί την αντίστροφη μέτρηση μέχρι την πλήρη έξοδο στις αγορές τον Αύγουστο του 2018».
Ο ίδιος δηλώνει ότι η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει και σε άλλες εκδόσεις ομολόγων μέχρι το τέλος του προγράμματος, ενώ πρόθεση της, όπως αναφέρει, είναι η χρηματοδότηση της χώρας να γίνεται εξολοκλήρου από τις αγορές μετά τον Αύγουστο του 2018.
Ο γ.γ. Δημοσιονομικής Πολιτικής σημειώνει ακόμη ότι το ΔΝΤ πρέπει πλέον να αποφασίσει τι θα πράξει, καθώς η εκκρεμής στάση του από το 2015 δεν εξυπηρετεί κανέναν.
Εκφράζει παράλληλα την αισιοδοξία του, βάσει στοιχείων που αποτυπώνονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, για τη δυνατότητα υποστήριξης από την ελληνική οικονομία πλεονασμάτων 3,5% έως το 2021 και 2% έως το 2060.
Σε ό,τι αφορά την άποψη του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής για «εύθραυστη» διαφαινόμενη ανάπτυξη, υποστηρίζει ότι «αυτό που είναι εύθραυστο είναι οι προσδοκίες», σημειώνοντας ότι έχει δημιουργηθεί ευνοϊκό κλίμα «με την εξάλειψη του δημοσιονομικού ρίσκου, το κλείσιμο της αξιολόγησης και την επιτυχή έξοδο στις αγορές», το οποίο πρέπει να προστατευθεί «αφού υπάρχουν παράγοντες εντός κι εκτός της χώρας που προσπαθούν να επαναφέρουν την αβεβαιότητα».
Απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για «στέγνωμα της αγοράς», ο κ. Κουτεντάκης αναφέρει ότι με αφορμή τη δημοσίευση των στοιχείων της Γενικής Κυβέρνησης κάθε μήνα, η αντιπολίτευση εκδίδει την ίδια ανακοίνωση αλλάζοντας τις ημερομηνίες. «Στο δεύτερο εξάμηνο του 2016 μειώσαμε τα ληξιπρόθεσμα κατά 2,7 δισ. ευρώ και ο σχεδιασμός είναι να τα μειώσουμε κατά 1,2 δισ. ευρώ το επόμενο τρίμηνο με στόχο να τα μηδενίσουμε μέχρι το τέλος του προγράμματος» καταλήγει.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Πανσέληνος 7 Αυγούστου 2017: Στο Μουσείο της Ακρόπολης και 115 Αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα

Πανσέληνος 7 Αυγούστου 2017: Στο Μουσείο της Ακρόπολης και 115 Αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα

 0
Την Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017στις 9 μ.μ., το Μουσείο Ακρόπολης προσκαλεί τους επισκέπτες του στη συναυλία του Μανώλη Μητσιά και της ορχήστρας του για να απολαύσουν κάτω από το αυγουστιάτικο φεγγάρι αγαπημένες μελωδίες μεγάλων Ελλήνων συνθετών (Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Μικρούτσικος, Κηλαηδόνης, Λεοντής, Μούτσης κ.ά.).
Ο καταξιωμένος ερμηνευτής Μανώλης Μητσιάς, με σπουδαίο ρεπερτόριο, έχει σφραγίσει με την δωρική και συνάμα λυρική φωνή του το ελληνικό τραγούδι. Εδώ και 40 χρόνια ρίζωσε στις καρδιές και στα χείλη μας στίχους κορυφαίων ποιητών και μελωδίες των πιο σπουδαίων συνθετών της χώρας μας.
Την ημέρα αυτή, το Μουσείο θα λειτουργήσει όπως κάθε Δευτέρα από τις 8 π.μ. έως τις 4 μ.μ. Ωστόσο, από τις 8 το βράδυ έως τα μεσάνυχτα, το Μουσείο θα είναι και πάλι ανοιχτό με ελεύθερη είσοδο για τους επισκέπτες, δίνοντας την ευκαιρία να περιηγηθούν τις μόνιμες συλλογές αλλά και την περιοδική έκθεση «εmotions, ένας κόσμος συναισθημάτων».
Τις ίδιες ώρες θα λειτουργεί το εστιατόριο του δευτέρου ορόφου, καθώς και το καφέ του ισογείου. Τηλεφωνικές κρατήσεις πραγματοποιούνται στο τηλέφωνο (+30) 210 9000 915.
Πηγή: http://www.theacropolismuseum.gr

…Και σε όλη την Ελλάδα (πατήστε στον σύνδεσμο)

Πανσέληνος Αυγούστου 2017: Εκδηλώσεις σε 115 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία

Πηγή: http://www.culturenow.gr/

Πόσο στοίχισε η «επίσκεψη» στο γκισέ της τράπεζας για τη πληρωμή του φόρου εισοδήματος

Πόσο στοίχισε η «επίσκεψη» στο γκισέ της τράπεζας για τη πληρωμή του φόρου εισοδήματος

 0
Επιβάρυνση έως και 1,5 ευρώ είχαν οι φορολογούμενοι που πήγαν στο τραπεζικό γκισέ για να πληρώσουν την πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος. Η επιβάρυνση αυτή είναι το αποτέλεσμα της απόφασης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων να μεταφέρει το σχετικό κόστος των τραπεζικών πληρωμών στους φορολογούμενους σε μια προσπάθεια να τους στρέψει προς τις ηλεκτρονικές πληρωμές αλλά και να μειώσει κατά περίπου 10 εκατ. ευρώ το κόστος της για τις εισπράξεις των φόρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τραπεζικές πηγές η μέση προμήθεια που πλήρωσε κάθε φορολογούμενος που πήγε στο τραπεζικό γκισέ για να πληρώσει το φόρο εισοδήματος ήταν περίπου 1,2 ευρώ, όσο θα είναι εφεξής και για την πληρωμή οποιουδήποτε φόρου (π.χ. τέλη κυκλοφορίας, ΕΝΦΙΑ).
Να σημειωθεί ότι το ποσό της προμήθειας ήταν 1,2 ευρώ για την πληρωμή φόρου με πιστωτική κάρτα στο τραπεζικό γκισέ και 1,5 ευρώ για την πληρωμή με μετρητά.
Σύμφωνα με την σχετική απόφαση της ΑΑΔΕ τις προμήθειες για τις πληρωμές φόρων γλίτωσαν μόνο οι φορολογούμενοι ηλικίας άνω των 70 ετών, κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών, πρόσωπα τα οποία βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση ή παρουσιάζουν βαριές αναπηρίες σε ποσοστό 80%  οι οποίοι πλήρωσαν το φόρο εισοδήματος μέσω χρέωσης του τραπεζικού τους λογαριασμού.
Η προμήθεια δεν χρεώθηκε ακόμη και στις περιπτώσεις που οι παραπάνω φορολογούμενοι κατέθεσαν το ποσό της δόσης στον τραπεζικό τους λογαριασμό σε μετρητά και στη συνέχεια πλήρωσαν την εφορία. Η απαλλαγή ισχύει μόνο για πληρωμές φόρου εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ.
Αντίθετα χρεώθηκαν με προμήθεια αν πλήρωσαν απευθείας με μετρητά την εφορία στο γκισέ, χωρίς δηλαδή να τα καταθέσουν πρώτα στον λογαριασμό τους.
Η απόφαση της ΑΑΔΕ προβλέπει ότι θα εξακολουθήσουν να καλύπτονται από την ίδια οι «προμήθειες προς όλους τους φορολογούμενους όταν οι πληρωμές γίνονται μέσω Internet Banking, PhoneBanking, ATMκαι APS (με χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών)».
Να σημειωθεί ότι η συνολική ετήσια δαπάνη της ΑΑΔΕ για τις εισπράξεις των φόρων ήταν 19  εκατομμύρια ευρώ. Με τη μεταφορά των προμηθειών στους φορολογούμενους το σχετικό κόστος για την ΑΑΔΕ περιορίζεται 9 εκατομμύρια ευρώ.
Του Σπύρου Δημητρέλη από το http://www.capital.gr/

Ελληνική Ένωση Τραπεζών: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη χαλάρωση των capital controls

Ελληνική Ένωση Τραπεζών: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη χαλάρωση των capital controls

Ελληνική Ένωση Τραπεζών: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη χαλάρωση των capital controls

Διευκρινίσεις για τη χαλάρωση των capital controls, μετά και τη δημοσίευση στο ΦΕΚ (Β'2723/ 3.8.2017) της σχετικής υπουργικής απόφασης - εξέδωσε η Ελληνική Ένωση Τραπεζών.
Πιο αναλυτικά, η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, υπό τη μορφή 29 συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων, παρουσιάζει τι ακριβώς ισχύει, μετά την υπουργική απόφαση.


1. Τι ισχύει με τις αναλήψεις μετρητών;
Η ανάληψη μετρητών από τους συναλλασσόμενους από τραπεζικό κατάστημα ή ΑΤΜ δεν μπορεί να υπερβαίνει ημερησίως το ποσό των 60 ευρώ ανά καταθέτη, ανά τράπεζα. Ωστόσο, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου των 60 ευρώ σε επόμενη ημέρα ή ημέρες και πάντως το αργότερο στο τέλος κάθε μήνα, αρχής γενομένης από την 1η Σεπτεμβρίου 2017. Δηλαδή, από 1/9/2017 ο δικαιούχος μπορεί να κάνει ανάληψη έως του ποσού των 1.800 ευρώ κατ’ ανώτατο όριο με μια ή περισσότερες αναλήψεις τον μήνα. Έως την 31/8/2017 εξακολουθεί να παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου των 60 ευρώ σε επόμενη ημέρα ή ημέρες και πάντως το αργότερο στο τέλος κάθε δεύτερης εβδομάδας (κάθε δεύτερη Παρασκευή). Δηλαδή, κάθε δύο εβδομάδες ο δικαιούχος μπορεί να κάνει ανάληψη έως του ποσού των 840 ευρώ κατ’ ανώτατο όριο.
Επίσης, εξαιρούνται των απαγορεύσεων και περιοριστικών μέτρων οι αναλήψεις μετρητών έως του ποσοστού του 100% συνολικά, από χρηματικά ποσά τα οποία κατατίθενται σε τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων νομικών και φυσικών προσώπων, σε μετρητά, τηρουμένων των διατάξεων της νομοθεσίας για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
2. Επιτρέπεται η ανάληψη μετρητών σε ξένο νόμισμα από τραπεζικό κατάστημα;
ΝΑΙ, μέχρι του ημερήσιου ορίου του ισόποσου (με βάση την ισχύουσα ημερήσια συναλλαγματική ισοτιμία) των 60 ευρώ στο ξένο νόμισμα. Και στην περίπτωση αυτή ισχύει η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου σε επόμενη ημέρα και πάντως το αργότερο στο τέλος κάθε μήνα αρχής γενομένης από την 1η Σεπτεμβρίου 2017.
3. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τη χρεωστική μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, σύμφωνα με το μέγιστο όριο ανάληψης ποσού που ισχύει και εντός Ελλάδος.
4. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική ή προπληρωμένη μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;
ΟΧΙ, η συγκεκριμένη συναλλαγή δεν επιτρέπεται.
5. Επιτρέπεται η κατάθεση επιταγής;
ΝΑΙ, επιτρέπεται η κατάθεση τραπεζικών και ιδιωτικών επιταγών αποκλειστικά και μόνο σε πίστωση τραπεζικού λογαριασμού. Πληρωμή επιταγών με μετρητά δεν επιτρέπεται.
6. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στην Ελλάδα;
ΝΑΙ. Οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες μπορούν να χρησιμοποιούνται κανονικά για αγορές αγαθών και υπηρεσιών εντός Ελλάδος, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα εφόσον οι επιχειρήσεις από τις οποίες γίνεται η αγορά των αγαθών ή υπηρεσιών εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.
Αντίθετα, εάν οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα έχουν εγκαταστήσει τερματικό αποδοχής καρτών πληρωμών (POS) από τράπεζα του εξωτερικού και η εκκαθάριση των συναλλαγών καρτών γίνεται σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού, οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες που έχουν εκδοθεί από τράπεζες και ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργούν στην Ελλάδα απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται εκτός εάν δοθεί ειδική προς το σκοπό αυτό άδεια από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.
7. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στο εξωτερικό ή από το internet;
ΝΑΙ, εφόσον βρίσκεστε στο εξωτερικό μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας για αγορές αγαθών και υπηρεσιών:

Μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα.

Εντός του ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ή ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος ξεχωριστά από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.
Για αγορές από το internet μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, χωρίς περιορισμούς εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.
Εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας:

Μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα.

Εντός του ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ξεχωριστά από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.
Ωστόσο, δεν επιτρέπονται οι ακόλουθες οκτώ γενικές κατηγορίες συναλλαγών μέσω internet εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού:
1. Μεταφορές χρημάτων στο εξωτερικό.
2. Αγορά έργων τέχνης και δημοπρασίες.
3. Συναλλαγές με εταιρείες στοιχηματισμού και τυχερά παιχνίδια.
4. Αγορές σε κοσμηματοπωλεία.
5. Γενικοί κωδικοί στους οποίους εντοπίζεται πλειοψηφία συναλλαγών που αφορούν σε πορνογραφικό υλικό.
6. Προσωπικές υπηρεσίες (συνοδοί και ραντεβού).
7. Πληρωμές σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.
8. Αγορές υπηρεσιών εστίασης.
8. Μπορώ να ανοίξω νέο λογαριασμό;
OXI, απαγορεύεται να ανοίγονται νέοι λογαριασμοί όψεως ή καταθετικοί, εφόσον με το ως άνω άνοιγμα λογαριασμού δημιουργείται νέος κωδικός πελάτη (Customer ID) στην τράπεζα. Απαγορεύεται επίσης η ενεργοποίηση αδρανών λογαριασμών και αναστέλλεται η προθεσμία των άρθρων 7 και 8 του Ν. 4151/2013.
Ωστόσο, επιτρέπεται σε εταιρείες που έχουν τη μορφή νομικού προσώπου και τηρούν απλογραφικό ή διπλογραφικό λογιστικό σύστημα το άνοιγμα λογαριασμού, όψεως ή καταθετικού, σε πιστωτικό ίδρυμα μέσω της δημιουργίας νέου κωδικού πελάτη (Customer ID), ανεξαρτήτως της ύπαρξης άλλου διαθέσιμου λογαριασμού του οποίου είναι δικαιούχοι.
Επιπλέον, επιτρέπεται το άνοιγμα λογαριασμού μέσω της δημιουργίας νέου κωδικού πελάτη (Customer ID) αποκλειστικά για τις ακόλουθες συναλλαγές, η αναγκαιότητα των οποίων πρέπει να τεκμηριώνεται εγγράφως από τον αρμόδιο φορέα και με την προϋπόθεση υποβολής υπεύθυνης δήλωσης από τον αιτούντα ότι δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός μέσω του οποίου αυτές μπορούν να διενεργηθούν:

Η πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης και εξαργύρωσης εργοσήμου.

Η πληρωμή υποχρεώσεων του καταθέτη προς την ίδια τράπεζα, που προκύπτουν από συμβάσεις που είχαν καταρτισθεί προ της 28ης Ιουνίου 2015.

Η καταβολή νέων συντάξεων και νέων προνοιακών επιδομάτων.

Η εκκαθάριση συναλλαγών καρτών από νέες συμβάσεις αποδοχής (acquiring), ακόμη και σε περίπτωση ύπαρξης τραπεζικού λογαριασμού σε άλλο πιστωτικό ίδρυμα, εφόσον ο λογαριασμός θα τροφοδοτείται αποκλειστικά με το προϊόν εκκαθάρισης των συναλλαγών με κάρτες. 
Οι αναλήψεις και μεταφορές ποσών υπόκεινται στους ίδιους περιορισμούς που ισχύουν και για τους λοιπούς λογαριασμούς.

Η εξυπηρέτηση νομικών προσώπων, όπως και ατομικών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, που δεν διαθέτουν λογαριασμό εξυπηρέτησης της δραστηριότητάς τους σε κανένα πιστωτικό ίδρυμα που λειτουργεί στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματιών αγροτών υπό την έννοια του ν. 3874/2010.

Η εξυπηρέτηση νεοφυών εταιρειών (startups) που συμμετέχουν σε προγράμματα στήριξης της νέας επιχειρηματικότητας.

Η κατάθεση μετρητών ως εξασφάλιση (cash collateral) εγγυητικής επιστολής, ενέγγυας πίστωσης ή δανείου στην ίδια τράπεζα.

Το άνοιγμα λογαριασμού υπέρ τρίτου με σκοπό είτε τη συμμόρφωση προς επιταγή για εκτέλεση χρηματικής απαίτησης, βάσει διαταγής πληρωμής, δικαστικής απόφασης ή άλλου εκτελεστού τίτλου είτε την εξόφληση απαίτησης, για την οποία έχει επιβληθεί κατάσχεση εις χείρας τρίτου, υπέρ του δικαιούχου της απαίτησης, εκτός εάν αυτός έχει δηλώσει καταθετικό λογαριασμό με οποιαδήποτε διαδικαστική πράξη.

Η πίστωση ποσών από την αλλοδαπή σε ευρώ ή ξένο νόμισμα, ύψους τουλάχιστον 10.000 ευρώ ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα.

Η μεταφορά του λογαριασμού διαχείρισης μισθοδοσίας ενός εργοδότη από μια τράπεζα σε άλλη, στην οποία αυτός ήδη τηρεί λογαριασμό, και το, συνεπεία της μεταφοράς αυτής, άνοιγμα λογαριασμών μισθοδοσίας των εργαζόμενων στην τελευταία τράπεζα. Επίσης, επιτρέπεται από εργαζόμενο το άνοιγμα λογαριασμού μισθοδοσίας σε άλλο πιστωτικό ίδρυμα, εκτός αυτού στο οποίο ήδη τηρεί λογαριασμό, εφόσον ο νέος εργοδότης του καταβάλλει τη μισθοδοσία σε διαφορετικό πιστωτικό ίδρυμα από αυτό στο οποίο τηρεί λογαριασμό ο εργαζόμενος. Οι εργαζόμενοι στις περιπτώσεις αυτές θα έχουν δικαίωμα ανάληψης μετρητών από τη μια από τις δυο τράπεζες, εκτός εάν κωδικοί πελάτη (Customer ID) προϋπήρχαν και στις δυο τράπεζες. Ο καθορισμός της τράπεζας, από την οποία ο εργαζόμενος θα έχει δικαίωμα ανάληψης μετρητών, βάσει του κωδικού πελάτη (Customer ID), γίνεται με υπεύθυνη δήλωσή του, η οποία κατατίθεται και στις δύο τράπεζες.

Το άνοιγμα λογαριασμού όψεως ή καταθέσεως με δικαιούχο οπλίτη που καλείται να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας Πράξης, εφόσον δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός στο όνομά του. Για το άνοιγμα του λογαριασμού, εκτός των άλλων δικαιολογητικών που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία, προσκομίζεται το σχετικό έγγραφο της Στρατολογίας από το οποίο προκύπτει ότι ο δικαιούχος καλείται να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία.

Το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού όψεως, για το σκοπό της διενέργειας εράνων, στο όνομα και υπέρ συγκεκριμένων φυσικών προσώπων που πάσχουν από ανίατες ασθένειες ή για τη διενέργεια εράνων γενικού φιλανθρωπικού σκοπού ή εκτέλεσης έργου κοινής ωφελείας. Για το άνοιγμα των λογαριασμών αυτών προσκομίζεται, κατά περίπτωση, η σχετική απόφαση του Υπουργού Υγείας ή του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Το άνοιγμα λογαριασμού ειδικού σκοπού χωρίς δικαίωμα ανάληψης από φυσικό πρόσωπο για την εξυπηρέτηση ρυθμίσεων οφειλών σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης και στο Ελληνικό Δημόσιο.

Το άνοιγμα λογαριασμού από φορείς κοινωνικής ασφάλισης αποκλειστικά για την είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών και λοιπών οφειλών.

Το άνοιγμα λογαριασμού όψεως ή καταθέσεως ή η προσθήκη συνδικαιούχου σε υφιστάμενο λογαριασμό, σε πρόσωπα που φέρουν την ιδιότητα του φοιτητή ή σπουδαστή, εφόσον ο τόπος σπουδών είναι διαφορετικός από τον μέχρι τώρα τόπο μόνιμης κατοικίας τους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός στο όνομά τους με την ιδιότητα του δικαιούχου ή συνδικαιούχου. Για την πιστοποίηση της φοιτητικής και σπουδαστικής ιδιότητας, απαιτείται βεβαίωση εγγραφής στο τρέχον εξάμηνο από Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Κολλέγιο, Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών, Κέντρο Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης ή σχολή επαγγελματικής κατάρτισης ή μαθητείας. Ομοίως, επιτρέπεται το άνοιγμα λογαριασμού όψεως ή καταθέσεως σε φοιτητές ή σπουδαστές που, κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών−σπουδαστών ERASMUS και η ύπαρξη λογαριασμού αποτελεί προϋπόθεση για την καταβολή της προβλεπόμενης αποζημίωσης, εφόσον δεν υπάρχει άλλος διαθέσιμος λογαριασμός του οποίου είναι δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι. Για την πιστοποίηση της συμμετοχής των προαναφερόμενων φοιτητών ή σπουδαστών στα εν λόγω προγράμματα απαιτείται η σχετική βεβαίωση της σχολής φοίτησης.

Το άνοιγμα αποκλειστικά και μόνον ενός λογαριασμού, χωρίς δικαίωμα ανάληψης μετρητών, για την εξυπηρέτηση δανείου που έχει ληφθεί πριν ή μετά τη λήξη της τραπεζικής αργίας από την τράπεζα στην οποία ανοίγεται ο λογαριασμός, ακόμη και σε περίπτωση ύπαρξης τραπεζικού λογαριασμού σε άλλη τράπεζα.

Το άνοιγμα πάσης φύσεως λογαριασμών υπέρ Ε.Λ.Ε.ΓΕ.Π/ Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. για την κατάθεση εμβασμάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και επιχορηγήσεων από τον Τακτικό Προϋπολογισμό ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Η καταβολή παροχών υγείας και επιδοτήσεων από δημόσιους φορείς, υπό την προϋπόθεση ότι ο λογαριασμός θα τροφοδοτείται μόνο από το φορέα που παρείχε την έγγραφη τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα ανοίγματος λογαριασμού στη συγκεκριμένη τράπεζα.

Το άνοιγμα λογαριασμού σε συνταξιούχους που είναι κάτοικοι εξωτερικού, για την καταβολή της σύνταξής τους στην Ελλάδα.

Το άνοιγμα λογαριασμού από φυσικά πρόσωπα προκειμένου να κατατεθεί σε αυτόν το τίμημα ωρίμανσης από ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή αποζημίωση από ασφαλιστική εταιρεία, εφόσον δεν τηρούν ήδη λογαριασμό σε πιστωτικό ίδρυμα.

Το άνοιγμα ειδικού, χωρίς δικαίωμα ανάληψης, ακατάσχετου επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού των υπαλλήλων ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, σύμφωνα με τις διατάξεις των αποφάσεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση των παρ. 13 και 15 του άρθρου 959Α του Κ.Πολ.Δ.. Από τον λογαριασμό αυτόν δεν επιτρέπεται εκτέλεση μεταφοράς κεφαλαίων προς το εξωτερικό, εκτός των περιπτώσεων υποχρέωσης επιστροφής της εγγύησης των υποψηφίων πλειοδοτών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 της αρ. 41756 οικ/26.5.2017 απόφασης του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Β΄1884), όπως εκάστοτε ισχύει, εφόσον η εγγύηση προήλθε με μεταφορά κεφαλαίων από το εξωτερικό.

Κάθε άλλη περίπτωση, κατόπιν έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.
9. Μπορώ να προσθέσω συνδικαιούχο σε υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό μου;
ΟΧΙ, απαγορεύεται να προστίθενται συνδικαιούχοι στους ήδη υφιστάμενους καταθετικούς λογαριασμούς, εφόσον δημιουργείται νέος κωδικός πελάτη (Customer ID) στην τράπεζα.
10. Μπορώ να εξοφλήσω πρόωρα το δάνειό μου;
ΝΑΙ, η πρόωρη, μερική ή ολική, εξόφληση δανείου σε πιστωτικό ίδρυμα επιτρέπεται.
11. Μπορώ να ζητήσω την πρόωρη λήξη της προθεσμιακής μου κατάθεσης;
ΝΑΙ, η πρόωρη, μερική ή πλήρης, λήξη των προθεσμιακών καταθέσεων επιτρέπεται.
12. Είμαι επιχείρηση που επιθυμεί να αρχίσει να δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Μπορώ να το κάνω;
ΝΑΙ, εφόσον καταρτίσετε σύμβαση με τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργεί στην Ελλάδα. Σε αυτήν την περίπτωση, επιτρέπεται το άνοιγμα νέου λογαριασμού για την εκκαθάριση συναλλαγών καρτών με βάση τη νέα αυτή σύμβαση.
Αντίθετα, δεν επιτρέπεται η κατάρτιση συμβάσεων αποδοχής συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, εφόσον η εκκαθάρισή τους πραγματοποιείται με πίστωση λογαριασμού του εμπόρου, ο οποίος τηρείται σε τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος εκτός Ελλάδος.
13. Είμαι επιχείρηση που δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Πότε θα πιστώνεται ο λογαριασμός μου;
Η εκκαθάριση των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, ελληνικών και ξένων, θα γίνεται με πίστωση του λογαριασμού της επιχείρησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική σύμβασή σας.
14. Μπορώ ως επιχείρηση που έχει τοποθετήσει POS να αρνηθώ συναλλαγές με κάρτες;
ΟΧΙ, διότι στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ισχύει, προβλέπεται ότι όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες τιμωρείται, με βαρύτατα πρόστιμα ή/και φυλάκιση, κατά τις διατάξεις:

των άρθρων 288 παρ. 1 και 452 του Ποινικού Κώδικα

του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Α΄ 191)

του άρθρου 18 α ν. 146/1914 (Α΄ 21)

του άρθρου 19 ν. 4177/2013 (Α΄ 173), όπως ισχύουν.
15. Οι πιστωτικές, χρεωστικές ή/και προπληρωμένες κάρτες αλλοδαπών τραπεζών χρησιμοποιούνται κανονικά;
Πιστωτικές, χρεωστικές ή/και προπληρωμένες κάρτες αλλοδαπών τραπεζών εφόσον έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό χρησιμοποιούνται τόσο για αγορές αγαθών και υπηρεσιών όσο και για αναλήψεις μετρητών χωρίς περιορισμούς, εντός των ορίων της σύμβασής σας με την εκδότρια τράπεζα.
16. Μπορούν να γίνονται μεταφορές κεφαλαίων από το εξωτερικό;
ΝΑΙ. Η μεταφορά κεφαλαίων από λογαριασμούς που τηρούνται σε αλλοδαπή τράπεζα σε λογαριασμό που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα επιτρέπονται.
17. Επιτρέπεται η μεταφορά μετρητών εκτός Ελλάδος;
Επιτρέπεται η μεταφορά χαρτονομισμάτων σε ευρώ ή και σε ξένο νόμισμα έως του ποσού των ευρώ δύο χιλιάδων (2.000) ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα ανά φυσικό πρόσωπο και ανά ταξίδι στο εξωτερικό. Από τον περιορισμό των 2.000 ευρώ εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού. Επίσης, εξαιρούνται από τον περιορισμό και εξουσιοδοτημένα πρόσωπα των ναυτιλιακών εταιρειών για τις ανάγκες του πλοίου («cash-to master») έως του ποσού των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ ημερησίως ως ανώτατο όριο, με την προσκόμιση δικαιολογητικών στην αρμόδια τελωνειακή αρχή. Τα δικαιολογητικά αυτά θα οριστούν με απόφαση της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. 
18. Οι μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό επιτρέπονται;
ΟΧΙ, εκτός αν εντάσσονται στις εξαιρέσεις που επεξεργάζονται σε καθημερινή βάση:

(α) Οι Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Απόφαση αριθμ. 6/29.7.2016 (ΦΕΚ Β΄ 2359 .

(β) Η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ισχύει. Επίσης επιτρέπονται, χωρίς να απαιτείται έγκριση από τις Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών ή την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών:

Η αποδοχή και εκτέλεση εντολών μεταφοράς κεφαλαίων προς το εξωτερικό από τράπεζες έως του ποσού των 1.000 ευρώ ανά κωδικό πελάτη (Customer ID) και ανά ημερολογιακό μήνα, μέχρι μηνιαίου ορίου σε ευρώ για το σύνολο των τραπεζών που λειτουργούν στην Ελλάδα και αποδέχονται καταθέσεις, το οποίο έχει οριστεί και κατανεμηθεί ανά τράπεζα με την Απόφαση αριθμ.18/24.5.2017(ΦΕΚ Β΄1940) της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.


Συναλλαγές νομικών προσώπων ή επιτηδευματιών προς το εξωτερικό στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, που δεν υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ η καθεμία, ανά ημέρα, ανά πελάτη, κατόπιν προσκόμισης των σχετικών τιμολογίων και λοιπών παραστατικών και δικαιολογητικών, τα οποία θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση με την οποία τα ανωτέρω πρόσωπα δηλώνουν ότι τα ως άνω προσκομισθέντα έγγραφα είναι γνήσια και δεν έχουν προσκομισθεί σε άλλη τράπεζα. Οι εν λόγω συναλλαγές θα διεκπεραιώνονται απευθείας από το δίκτυο των καταστημάτων των τραπεζών, με πίστωση του λογαριασμού του αντισυμβαλλομένου και θα υπολογίζονται εντός του εβδομαδιαίου ορίου που ορίζεται από την Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών για κάθε τράπεζα,

Συναλλαγές φυσικών προσώπων που επιβάλλονται από σοβαρούς λόγους υγείας ή εξαιρετικούς κοινωνικούς λόγους και αφορούν εκτέλεση πληρωμών προς το εξωτερικό ή ανάληψη μετρητών, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα, από τα οποία αποδεικνύεται η συνδρομή των σχετικών προϋποθέσεων και με μηνιαίο όριο 2.000 ευρώ ανά φυσικό πρόσωπο (με μία ή περισσότερες συναλλαγές) στο σύνολο των τραπεζών που λειτουργούν στην Ελλάδα. Τα προαναφερόμενα αιτήματα θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση με την οποία τα προαναφερόμενα φυσικά πρόσωπα δηλώνουν ότι τα ως άνω προσκομισθέντα έγγραφα είναι γνήσια και δεν έχουν προσκομισθεί σε άλλη τράπεζα.
Οι ως άνω επιτρεπόμενες συναλλαγές θα διεκπεραιώνονται απευθείας από το δίκτυο των καταστημάτων των τραπεζών.

19. Τι γίνεται με τις συναλλαγές πληρωμών για εμπορικούς σκοπούς στο εξωτερικό (πληρωμή εισαγωγών);
Για την ισχύουσα, από 5 Αυγούστου 2016, διαδικασία υποβολής και έγκρισης αιτημάτων μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό από νομικά πρόσωπα και επιτηδευματίες το πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων(Απόφαση υπ' αιρθμ.6/27.7.2016( ΦΕΚ Β΄2359)της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών)

20. Πώς γίνεται η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων;
Η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

Προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή.

Μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού κάλυψης νοσηλίων και ιατρικών εξόδων με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του νοσηλευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.
Επίσης, επιτρέπεται η ανάληψη από τραπεζικό λογαριασμό και η μεταφορά στο εξωτερικό μετρητών μέγιστου εφάπαξ ποσού 2.000 ευρώ ή του ισόποσου αυτού σε ξένο νόμισμα για ένα συνοδό προσώπου που μεταβαίνει στο εξωτερικό για νοσηλεία, υπό την προϋπόθεση της έγγραφης τεκμηρίωσης του σκοπού της μετάβασης.
21. Πώς γίνεται η πληρωμή διδάκτρων σε εκπαιδευτικό ίδρυμα του εξωτερικού;
Η πληρωμή διδάκτρων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
Προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή.

Μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του εκπαιδευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.
Επίσης, επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού 5.000 ευρώ ή του ισόποσου αυτού σε ξένο νόμισμα, ανά ημερολογιακό τρίμηνο, συνολικά, για έξοδα διαμονής και διαβίωσης φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών. Η πληρωμή συντελείται, υποχρεωτικά, σε λογαριασμό, που τηρείται στο εξωτερικό, με δικαιούχο το φοιτητή.
Ωστόσο, στις περιπτώσεις που τα ανωτέρω ποσά πιστώνονται απευθείας σε λογαριασμούς φοιτητικής εστίας ή εκμισθωτή κατοικίας φοιτητή, με την προσκόμιση μισθωτήριου συμβολαίου ή άλλων σχετικών δικαιολογητικών, τότε επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού οκτώ χιλιάδων ευρώ (8.000) ή του ισόποσου αυτού σε ξένο νόμισμα ανά ημερολογιακό τρίμηνο.
22. Ποσά που πιστώνονται στον τραπεζικό μου λογαριασμό από το εξωτερικό μπορούν να μεταφερθούν εκ νέου στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, στο σύνολό τους. Ωστόσο, δεν επιτρέπεται η ανάληψη με μετρητά του συνόλου του μεταφερόμενου από το εξωτερικό χρηματικού ποσού. Η ανάληψη μπορεί να γίνεται έως του ποσοστού 50% συνολικά για χρηματικά ποσά τα οποία μεταφέρονται, μετά την 1/9/2017, από την αλλοδαπή με μεταφορά πίστωσης, με διαδικασία που έχει οριστεί από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. Για χρηματικά ποσά τα οποία μεταφέρονται από την αλλοδαπή έως και την 31/8/2017 με μεταφορά πίστωσης, η ανάληψη σε μετρητά μπορεί να γίνεται έως του ποσοστού 30%. Ειδικά οι ναυτιλιακές εταιρείες που αναφέρονται στους Ν. 27/1975, 959/1979 και στο Ν.δ. 2687/1953, μπορούν να πραγματοποιούν και αναλήψεις μετρητών έως του ποσού των 50.000 ευρώ ημερησίως.
Η σχετική τεκμηρίωση της συναλλαγής εισροής κεφαλαίων από το εξωτερικό και της εκ νέου εκροής αυτών στο εξωτερικό, θα είναι ευθύνη της τράπεζας και πρέπει να είναι πλήρης.
Επιτρέπεται επίσης, η μεταφορά κεφαλαίων εκτός Ελλάδος από ίδρυμα για αγορά χρηματοπιστωτικών μέσων, κατά την έννοια του άρθρου 5 του ν. 3606/2007, όπως ισχύει, του εξωτερικού, εφόσον:

Ο τραπεζικός λογαριασμός του δικαιούχου, από τον οποίο πραγματοποιείται η μεταφορά.

Ή ο λογαριασμός πελατείας που τηρεί ο παρέχων τις επενδυτικές υπηρεσίες σε ίδρυμα από τον οποίο πραγματοποιείται η μεταφορά για λογαριασμό του δικαιούχου,
έχει πιστωθεί μετά την έναρξη της τραπεζικής αργίας της 28ης Ιουνίου 2015 με κεφάλαια που προέρχονται από έμβασμα εξωτερικού, περιλαμβανομένων των περιπτώσεων μεταφοράς πιστώσεως λόγω πωλήσεως, εξαγοράς ή εξόφλησης χρηματοπιστωτικών μέσων του εξωτερικού ή εισπράξεως χρηματικών διανομών που σχετίζονται με τα ως άνω χρηματοπιστωτικά μέσα. Στις παραπάνω περιπτώσεις που επιτρέπεται η μεταφορά κεφαλαίων εκτός Ελλάδος, επιτρέπεται η μεταφορά των σχετικών κεφαλαίων και για την απόκτηση μεριδίων ΟΣΕΚΑ του Ν. 4099/2012.
23. Επιτρέπεται η καταβολή χρηματικής απαίτησης κατασχεθείσας εις χείρας τράπεζας σε μετρητά;
ΟΧΙ, σε περίπτωση κατάσχεσης χρηματικής απαίτησης εις χείρας τράπεζας, της Τράπεζας της Ελλάδος ή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων ως τρίτου, το ποσό είτε καταβάλλεται με έκδοση επιταγής είτε πιστώνεται υποχρεωτικά σε τραπεζικό λογαριασμό του κατασχόντος που τηρείται στην ίδια ή σε άλλη τράπεζα.
24. Επιτρέπεται η πληρωμή βάσει εγγυητικών επιστολών;
ΝΑΙ, εφόσον το χρηματικό ποσό της πληρωμής κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό.
25. Επιτρέπεται η χορήγηση νέων χρηματοδοτήσεων;
ΝΑΙ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται από την κείμενη νομοθεσία και την επιχειρηματική πολιτική της τράπεζας.
26. Επιτρέπεται η αποπληρωμή / εξόφληση ανοιχτών δανείων και ορίων;
ΝΑΙ, επιτρέπεται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της σχετικής σύμβασής σας με την τράπεζά σας.
27. Πληρωμές μισθοδοσίας στο εξωτερικό για εργαζόμενους επιτρέπονται;
ΟΧΙ, εφόσον ο λογαριασμός που χρεώνεται για την πληρωμή μισθοδοσίας τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα και οι λογαριασμοί που πιστώνονται τηρούνται σε τράπεζες του εξωτερικού. Από τον περιορισμό εξαιρούνται οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου. Επίσης, οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στο εξωτερικό, οι οποίοι τηρούν λογαριασμούς μισθοδοσίας σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί στην Ελλάδα, επιτρέπεται να μεταφέρουν το ισόποσο της μισθοδοσίας τους σε λογαριασμό τους στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας εγγράφως την ιδιότητά τους.
28. Πληρωμές συντάξεων στο εξωτερικό για συνταξιούχους επιτρέπονται;
ΝΑΙ, επιτρέπονται οι πληρωμές συντάξεων και προνοιακών επιδομάτων πάσης φύσεως στο εξωτερικό από φορείς κοινωνικής ασφάλισης που διέπονται από το ελληνικό δίκαιο, με πίστωση λογαριασμού που τηρείται σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί εκτός Ελλάδος, στις εξής περιπτώσεις: 

(α) Εάν πριν από την έναρξη της τραπεζικής αργίας, η οποία κηρύχθηκε με την από 28 Ιουνίου 2015 ΠΝΠ (Α' 65), ο δικαιούχος της σύνταξης ή του προνοιακού επιδόματος λάμβανε με τον ανωτέρω τρόπο τη σύνταξή του ή το προνοιακό επίδομα ή αν είχε αποδεδειγμένα υποβάλει έως τότε τη σχετική αίτηση για τη χορήγησή τους.

(β) Εάν του απονέμεται για πρώτη φορά σύνταξη μετά τις 22/07/2016 εφόσον στην τελευταία περίπτωση ο δικαιούχος αποδεικνύει ότι είναι κάτοικος εξωτερικού τουλάχιστον κατά την τελευταία διετία.
29. Ανάληψη μετρητών από τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και των έμμισθων προξενικών αρχών επιτρέπονται;
Επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό ποσού ανάληψη μετρητών, καθώς και η αποστολή εμβασμάτων στο εξωτερικό, έως του ποσού των 5.000 ευρώ μηνιαίως από έναν, ανά δικαιούχο, τραπεζικό λογαριασμό από τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και των έμμισθων προξενικών αρχών, καθώς και από τους υπαλλήλους των αναφερόμενων στην παρ. 16 του άρθρου πρώτου της από 18/7/2015 ΠΝΠ διεθνών και ευρωπαϊκών οργανισμών, οι οποίοι εξομοιώνονται με τα μέλη των διπλωματικών αποστολών, κατόπιν επίδειξης της ειδικής ταυτότητας που τους εκδίδει το Υπουργείο Εξωτερικών.