Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

Το θρίλερ με τον ΦΠΑ και τη γερμανική Βουλή – έρχεται και νέος "γύρος" εγκρίσεων για το χρέος

Το θρίλερ με τον ΦΠΑ και τη γερμανική Βουλή – έρχεται και νέος "γύρος" εγκρίσεων για το χρέος

2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Το θρίλερ με τον ΦΠΑ και τη γερμανική Βουλή – έρχεται και νέος "γύρος" εγκρίσεων για το χρέος
Της Δήμητρας Καδδά
Το θρίλερ για το ελληνικό ζήτημα και για την ολοκλήρωση της εξόδου της Ελλάδος από τα μνημόνια δεν τελειώνει τον Αύγουστο, με την (νέα) επικύρωση του μνημονίου από τη γερμανική Βουλή, μετά την προσαρμογή του 1 εκ των 88 προαπαιτούμενων που αφορά στο ΦΠΑ για τα "προσφυγικά" όπως λέγονται νησιά και δεν θα αναβληθεί για 6 μήνες (με πρόταση αντικατάστασής του από περικοπή αμυντικών δαπανών).
Περιλαμβάνει σύμφωνα με πληροφορίες ακόμα ψηφοφορία η οποία θα λάβει χώρα μετά τις θερινές διακοπές, όπως όλα δείχνουν μέχρι στιγμής.
Ο λόγος για την επικύρωση των αποφάσεων του Eurogroup αναφορικά με το ελληνικό χρέος και ειδικά για κάποια μέτρα όπως είναι η δεκαετής παράταση που δόθηκε στην αποπληρωμή του 2ου δανείου καθώς και σε άλλα μέτρα τα οποία πρέπει να τύχουν επικύρωσης από τα κοινοβούλια κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης μεταξύ των οποίων και του γερμανικού.
Ο τρίτος αυτός γύρος διαπραγματεύσεων διαμορφώνει το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των μέτρων από τον ESM, αλλά και για την ενεργοποίηση των παρεμβάσεων που έχει οργανώσει η ελληνική πλευρά, αναφορικά με την εξαγορά δανείων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και όχι μόνο.
Το πρώτο βήμα είναι η γερμανική Βουλή να επικυρώσει - για δεύτερη φορά - τα κείμενα του μνημονίου (σ.σ. εγκρίθηκαν στις 28/6 και μία ημέρα μετά έγινε η εξαγγελία Τσίπρα) και έτσι να άρει τις επιφυλάξεις της αναφορικά με το προαπαιτούμενο των συντελεστών ΦΠΑ.
Η κίνηση είχε γνωστοποιηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης από στελέχη των θεσμών. Γι αυτό και ο ΥΠΟΙΚ την προηγούμενη Πέμπτη, όταν η κρίση αποκαλύφθηκε στην σύνοδο Eurogoup/ESM (σ.σ. έγιναν παράλληλα σε επίπεδο ΥΠΟΙΚ) απάντησε με πρόταση περικοπής αμυντικών δαπανών ίσης αξίας (28 εκατ. ευρώ).
Η κίνηση της Γερμανίας καθρεφτίζει τις εσωτερικές πιέσεις οι οποίες αποκαλύφθηκαν διάπλατα από τις τοποθετήσεις που έγιναν στο κοινοβούλιό της κατά την 1η έγκριση των 88 προαπαιτούμενων και της τελικής αξιολόγησης του 3ου μνημονίου. Αποτελεί όμως και έναν τρόπο προειδοποίησης προς το ελληνικό πολιτικό ακροατήριο ότι δεν θα δεχθεί να υπάρξει προηγούμενο ελαστικής στάσης...
Πλέον η κίνηση αυτή ουσιαστικά μεταφέρει χρονικά την έλευση των 15 δισ. ευρώ του τελευταίου πακέτου δόσεων (που ήταν προγραμματισμένες για τις επόμενες μέρες) κατά ένα μήνα, στο όριο της λήξης της διαθεσιμότητας τους (21 Αυγούστου), με τον ESM πάντως χθες σε ανακοίνωσή του να διαβεβαιώνει ότι τα λεφτά θα φτάσουν εγκαίρως στα ελληνικά ταμεία.
Όσον αφορά στον 3ο γύρο έγκρισης από τη γερμανική Βουλή που σχετίζεται με τις παρεμβάσεις στο χρέος της 21ης Ιουνίου, μεταφέρει χρονικά για τον Σεπτέμβριο- Οκτώβριο την ενεργοποίηση των μέτρων για το χρέος από τον ESM, αλλά και μηδενίζεται το περιθώριο ενεργοποίησης του QE.
Αφού ολοκληρωθούν και αυτές οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες η ΕΚΤ θα ολοκληρώσει την έκθεση βιωσιμότητας χρέους (την οποία όμως δεν θα ανακοινώσει). Μετά, από όλη αυτή τη διαδικασία και αφού υπάρξει και η πολιτική επικύρωση θα μπορεί η Ελλάδα να προχωρήσει στα σχέδια που έχει για εξαγορά ακριβών δανείων που λήγουν άμεσα (τα επόμενα 2-3 χρόνια), με πρώτα στη "λίστα" αυτά του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της ΕΚΤ (με αρχικό πόσο τα 3,3 δισ. ευρώ) και σε απόλυτη συμφωνία με τον ESM. Ανάλογα με τα διαθέσιμα που θα έχει η Ελλάδα (δηλαδή επιπλέον έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις ή με την διασφάλιση της λήψης των κερδών ομολόγων που συνδέονται με αιρεσιμότητες) σχεδιάζονται και άλλες κινήσεις.
Παράλληλα, μετά την απόφαση Ευρωπαϊκής Επιτροπής τίθεται σε ισχύ την 21η Αυγούστου και η Ενισχυμένη Εποπτεία. Στην πράξη η διαδικασία ενεργοποίησής της θα είναι σταδιακή και θα διαρκέσει έως και το επόμενο Μάιο με σειρά αλλεπάλληλων ελέγχων, αποστολών και εκθέσεων. Πρώτο βήμα θα είναι η έναρξης της διαδικασίας ένταξης της χώρας στο Ευρωπαϊκό Εξάμηνο στις 15 Οκτωβρίου. Θα προηγηθεί αποστολή των θεσμών στην Αθήνα και θα αποτελεί την επίσημη εκκίνηση για την "μάχη" αναφορικά με τη μείωση του αφορολόγητου και των συντάξεων.

Κάθε πότε πρέπει να υποβάλλεται η αίτηση για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ)

Κάθε πότε πρέπει να υποβάλλεται η αίτηση για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ)
Για την ένταξη στο νέο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καταθέσουν αίτηση στον ιστότοπο της ΗΔΙΚΑ (στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.idika.gr/kot/) με τους κωδικούς TAXISnet.
Οι δικαιούχοι του ΚΟΤ θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση ένταξης στο ΚΟΤ κάθε χρόνο και κάθε φορά εντός (1) μηνός από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων καθώς και της ενδεχόμενης παράτασής της, προκειμένου να γίνει επανέλεγχος των προϋποθέσεων ένταξης στο ΚΟΤ.
Για το έτος 2018, δεδομένου ότι παρατάθηκε η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έως  τις 26 Ιουλίου 2018, οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου ΚΟΤ θα πρέπει να υποβάλλουν αίτηση ένταξης στο ΚΟΤ μέχρι την 27 Αυγούστου 2018

Δείτε αν είστε δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤσε 6 βήματα

Βήμα 1. Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται (τα δικά σας, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων σας).
Βήμα 2. Μετά την συναίνεση σας, εμφανίζεται φόρμα που αναφέρει κάποια προσωπικά στοιχεία σας. Επιλέξτε για ποιο ΚΟΤ θέλετε να κάνετε αίτηση.
Βήμα 3. Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης απαιτείται το e-mail και ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
Για αιτήσεις ΚΟΤ-Β σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας έχει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, για να δείτε αν πληροίτε τα κριτήρια απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους Taxisnet για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την ΑΑΔΕ Αν για κάποιο άτομο απαιτείται συναίνεση αναφέρεται ευκρινώς.
Βήμα 4. Για αιτήσεις ΚΟΤ-Α απαιτείται να έχετε εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ που να έχει εγκριθεί εντός του τελευταίου διμήνου. Αν είστε δικαιούχος ΚΕΑ αλλά η αίτησης σας έχει εγκριθεί πριν από τους τελυταίους 2 μήνες, πρέπει να κάνετε τροποποιητική αίτηση ΚΕΑ. Για ΚΟΤ-Α δεν απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων γιατί έχει δοθεί στο ΚΕΑ.
Βήμα 5. Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού σας, και έχουν συμπληρωθεί όλα τα απαιτούμενα πεδία, εμφανίζεται η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληροίτε τα κριτήρια ή όχι.
Βήμα 6. Για να καταστείτε δικαιούχος πρέπει να πατήσετε το κουμπί [Υποβολή Αίτησης]. Εάν πληροίτε τα κριτήρια του ΚΟΤ, εμφανίζεται και το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης για τιμολόγηση με το ΚΟΤ που αιτηθήκατε. Στην αντίθετη περίπτωση, εμφανίζονται οι λόγοι απόρριψης αναλυτικά.

Η Υπουργική Απόφαση

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση σε περίπτωση νοικοκυριού που απαρτίζεται και από φιλοξενούμενα μέλη, η αίτηση υποβάλλεται αποκλειστικά από τον/την υπόχρεο ή τον/τη σύζυγο του υπόχρεου υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος της φιλοξενούσας μονάδας, για το σύνολο των μελών του νοικοκυριού.
Οι (Κ.Ο.Τ Α = δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης ΚΕΑ) θα έχουν συνολική έκπτωση στον λογαριασμό ρεύματος 70% ενώ η έκπτωση για τους (Κ.Ο.Τ Β = δικαιούχοι του Κοινωνικού Μερίσματος) θα φτάνει στο 35%. Για τα άτομα με αναπηρία άνω του 67% το εισοδηματικό κριτήριο αυξάνεται κατά 8.000 ευρώ και κατά 15.000 αν χρειάζονται μηχανική υποστήριξη.
Το ειδικό τιμολόγιο για τις πολύτεκνες οικογένειες καταργείται. Θα εντάσσονται στο κοινωνικό τιμολόγιο, με αυξημένα όμως κατά 20% τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Για την υποβολή της αίτησης χρειάζεται:
1. Ο Αριθμός Παροχής ηλεκτρικού ρεύματος
2. Τα στοιχεία της αστυνομικής ταυτότητας και
3. ο ΑΦΜ (και του/της συζύγου εφόσον είναι έγγαμοι)
Στην περίπτωση των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης δηλώνουν επιπλέον:
τον αριθμό ΑΜΚΑ τους
τον ασφαλιστικό τους φορέα
τον αριθμό πρωτοκόλλου βεβαίωσης του κρατικού ασφαλιστικού φορέα, στον οποίο υπάγεται ο ασθενής, με την οποία πιστοποιείται η ανάγκη κατ’ οίκον χρήσης συσκευής μηχανικής υποστήριξης απαραίτητης για τη ζωή του ασθενούς. Στην περίπτωση που ο ασθενής είναι ανασφάλιστος, τον αριθμό πρωτοκόλλου βεβαίωσης αντίστοιχου περιεχομένου από κρατικό νοσοκομείο.
ότι έχουν στην κατοχή τους την ανωτέρω βεβαίωση
Οι δικαιούχοι οφείλουν να διατηρούν το πρωτότυπο της σχετικής βεβαίωσης για όσο διάστημα είναι ενταγμένοι στο ΚΟΤ και να την προσκομίζουν σε περίπτωση σχετικού ελέγχου. Η ύπαρξη και η ακρίβεια του περιεχομένου της βεβαίωσης και η ακρίβεια των στοιχείων της υπεύθυνης δήλωσης μπορεί να ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες με βάση το αρχείο άλλων υπηρεσιών.
Φιλοξενούμενος
Όπως ορίζει η υπουργική απόφαση σε περίπτωση νοικοκυριού που απαρτίζεται και από φιλοξενούμενα μέλη, η αίτηση υποβάλλεται αποκλειστι­κά από τον/την υπόχρεο ή τον/τη σύζυγο του υπόχρε­ου υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος της φιλοξενούσας μονάδας, για το σύνολο των μελών του νοικοκυριού.
Σε αυτήν την περίπτωση, κατά την επε­ξεργασία της αίτησης, θα ζητηθεί η συναίνεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους TAXISnet για αναζήτηση των στοιχείων που δηλώνονται από τους αρμόδιους φορείς.
Η υποβολή δήλωσης φορολογίας ει­σοδήματος από όλα τα μέλη του νοικοκυριού που έχουν τέτοια υποχρέωση και η συναίνεση όλων των φιλοξενού­μενων ενηλίκων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης.

Σαφές μήνυμα των θεσμών για περικοπή συντάξεων

Σαφές μήνυμα των θεσμών για περικοπή συντάξεων

Η απόφαση του Eurogroup σηματοδοτεί ότι οι δανειστές θα κρατήσουν την Ελλάδα υπό πολύ στενή παρακολούθηση.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Το μήνυμα που έστειλε το Eurogroup –και ειδικά το Βερολίνο– στην ελληνική κυβέρνηση μετά την αναστολή της αύξησης του ΦΠΑ σε πέντε ελληνικά νησιά που επιβαρύνονται από το μεταναστευτικό, την οποία αποφάσισε χωρίς την έγκρισή του, εκτός του ότι αποτελεί ψυχρολουσία για την ίδια την κυβέρνηση, αποδεικνύει ότι η Ευρωζώνη θα έχει τον απόλυτο έλεγχο των πολιτικών που εφαρμόζει η Ελλάδα και μετά τις 20 Αυγούστου, ενώ βάζει τέλος στα όποια σενάρια για τη μη εφαρμογή της περικοπής των συντάξεων, όπως επισημαίνουν οι οικονομολόγοι στην «Καθημερινή».
«Η απόφαση του Eurogroup ήταν η απόλυτη ψυχρολουσία για την ελληνική κυβέρνηση», σχολιάζει στην «Κ» ο Μουτζτάμπα Ραχμάν, επικεφαλής αναλυτής ευρωπαϊκών θεμάτων στην Eurasia Group. Οπως τονίζει, είναι ένα σημαντικό μήνυμα ότι η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίσει να έχει καλή συμπεριφορά, να τηρεί ό,τι έχει συμφωνηθεί και να μην αποφασίζει μόνη της, ακόμη και αν το πρόγραμμα διάσωσης τελειώνει.
Σύμφωνα με τον Βολφγκάνγκο Πικόλι, συμπρόεδρο της Teneo Intelligence, το Eurogroup έστειλε εμμέσως πλην σαφώς ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τη μη εφαρμογή της περικοπής των συντάξεων. Οπως επισημαίνει στην «Κ», η απόφαση του Eurogroup σηματοδοτεί ότι οι δανειστές θα κρατήσουν την Ελλάδα υπό πολύ στενή παρακολούθηση. Από πολιτική άποψη, αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς «σκοτώνει» κάθε πιθανότητα μη εφαρμογής της μείωσης των συντάξεων.
Καμία έκπληξη δεν αποτέλεσε για τον Γκάμπριελ Στερν, τον επικεφαλής οικονομολόγο της Oxford Economics, η κίνηση αυτή από την πλευρά των δανειστών. Οπως επισημαίνει μιλώντας στην «Κ», είναι δεδομένο ότι η Ευρωζώνη θα συνεχίσει να θέλει να αποδεικνύει ότι έχει τον έλεγχο των πολιτικών που εφαρμόζει η Ελλάδα. Ουσιαστικά, όπως προσθέτει, οι δανειστές είχαν τα χέρια τους γύρω από τον λαιμό της Ελλάδας τόσο πολύ καιρό, που είναι δύσκολο να τα… αφήσουν έτσι απλά. Σε ό,τι αφορά τον «πάγο» που έβαλε το Eurogroup για την ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, με αφορμή τη μονομερή παράταση του μειωμένου ΦΠΑ στα πέντε ελληνικά νησιά, ο κ. Στερν σημειώνει πως το πιο σημαντικό για την Ελλάδα δεν είναι πλέον το QE, αλλά το να διασφαλίσει περισσότερη ελάφρυνση του χρέους στο μακροπρόθεσμο διάστημα.
«Το μήνυμα των δανειστών προς την ελληνική κυβέρνηση είναι πάρα πολύ απλό: τηρήστε ό,τι έχει συμφωνηθεί, αλλιώς δεν θα έχετε την πλήρη υποστήριξή μας, ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τη μεταμνημονιακή εποπτεία της χώρας», σημειώνει στην «Κ» ο επικεφαλής οικονομολόγος της Berenberg Χόλγκερ Σμίντινγκ. Στο παρελθόν, όπως τονίζει ο κ. Σμίντινγκ, υπήρξαν αρκετές φορές καθυστερήσεις στην εκταμίευση των δόσεων των δανείων προς την Ελλάδα. Επομένως κανείς δεν μπορεί να είναι ιδιαίτερα έκπληκτος όταν γίνεται μάρτυρας μιας άλλης καθυστέρησης. Οι δανειστές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, θέλουν να διασφαλίσουν ότι οι δεσμεύσεις για τις μεταρρυθμίσεις υλοποιούνται, αφού η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχει ιστορία στο να προσπαθεί να καθυστερήσει ή να μην εφαρμόσει κάποιες από τις απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις. Μπορεί το κόστος (τα 28 εκατ. ευρώ) αυτής της μονομερούς απόφασης της ελληνικής κυβέρνησης να είναι μικρό, ωστόσο το μήνυμα των δανειστών παραμένει σημαντικό για την περίοδο μετά τη λήξη του προγράμματος.

ΕΟΠΥΥ. Τα δικαιολογητικά για έγκριση όλων των αναρρωτικών αδειών

ΕΟΠΥΥ. Τα δικαιολογητικά για έγκριση όλων των αναρρωτικών αδειών
Ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά για έγκριση πάσης φύσεως αναρρωτικών αδειών;
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση χορήγησης αναρρωτικής άδειας από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή του ΕΟΠΥΥ (ΑΥΕ) είναι:
– Ιατρική γνωμάτευση ή εξιτήριο κλινικής που θα αναφέρει το χρονικό διάστημα
– Βιβλιάριο υγείας με ασφαλιστική ικανότητα
Σημειώνεται ότι η Επιτροπή δύναται να ζητήσει αποτελέσματα εξετάσεων που σχετίζονται με την πάθηση για την οποία χορηγείται η αναρρωτική άδεια.
Σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης για χορήγηση αναρρωτικής από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή, ο ασφαλισμένος / ασφαλισμένη έχει δικαίωμα προσφυγής στην Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή (ΒΥΕ) του ΕΟΠΥΥ για επανεξέταση του αιτήματος του.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση χορήγησης αναρρωτικής άδειας από την Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή του ΕΟΠΥΥ (ΒΥΕ) είναι:
– Αίτηση – Ένσταση ασφαλισμένου
– Συμπληρωματικά δικαιολογητικά ή κλινικο-εργαστηριακά ευρήματα, εάν υπάρχουν
Τα αιτήματα εξετάζονται από τις Πρωτοβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές του ΕΟΠΥΥ που έχουν συγκροτηθεί στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Που απευθύνομαι για να καταθέσω αίτηση για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή του ΕΟΠΥΥ;
Έχουν συγκροτηθεί Πρωτοβάθμιες (ΑΥΕ) και Δευτεροβάθμιες (BΥΕ) Υγειονομικές Επιτροπές σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις (ΠΕ.ΔΙ) της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Οι επιτροπές συνεδριάζουν καθημερινά και εξετάζουν αιτήματα ασφαλισμένων για τη χορήγηση πάσης φύσης αναρρωτικών αδειών, όπως προβλέπεται από τους επιμέρους κανονισμούς των ασφαλιστικών ταμείων, τα εκκρεμούντα αιτήματα των ασφαλισμένων μέχρι σήμερα καθώς και τα νέα αιτήματα ασφαλισμένων που θα προκύπτουν κατά τη διάρκεια λειτουργίας των επιτροπών.
Αντικείμενο των ΒΥΕ είναι η εξέταση των ενστάσεων των ασφαλισμένων και των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ κατά των αποφάσεων των ΑΥΕ.
Οι Επιτροπές συνεδριάζουν καθημερινά, εξετάζοντας κατά προτεραιότητα τις εκκρεμότητες που παρέλαβαν από τις Μονάδες Υγείας του ΕΟΠΥΥ.
Με βάση τις οδηγίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ όλα τα υποκαταστήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Αττικής και περιφέρειας παραλαμβάνουν τα αιτήματα ασφαλισμένων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τα απαραίτητα δικαιολογητικά (πχ. γνωμάτευση θεράποντα ιατρού για χορήγηση αναρρωτικής άδειας) που αφορούν τα προαναφερόμενα θέματα και τα διαβιβάζουν σταδιακά, με βάση την ημερομηνία κατάθεσης αίτησης, στις Επιτροπές του ΕΟΠΥΥ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Εξυπακούεται ότι αιτήματα ασφαλισμένων που θα διαβιβαστούν από την περιφέρεια θα εξεταστούν χωρίς την παρουσία των ίδιων των ασφαλισμένων.
Οι σχετικές αιτήσεις δικαιούχων ΕΟΠΥΥ που είναι ασφαλισμένοι σε όλα τα υπόλοιπα ενταχθέντα στον ΕΟΠΥΥ ασφαλιστικά ταμεία (εκτός ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) κατατίθενται στις οικείες περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ και διαβιβάζονται στις περιφερειακές διευθύνσεις Αττικής και Θεσσαλονίκης όπου λειτουργούν Επιτροπές για εξέταση.
Σημειώνεται ότι για τα ΝΠΔΔ που απασχολούν υπαλλήλους οι οποίοι κατά την διάρκεια της μονιμοποίησης τους επέλεξαν ασφάλιση ΙΚΑ, τα αιτήματα αναρρωτικών των υπαλλήλων αυτών θα διαβιβάζονται στα αντίστοιχα υποκαταστήματα ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ώστε με την σειρά τους να τα διαβιβάσουν στην αρμόδια υγειονομική επιτροπή.
Σημειώνεται ότι για οποιαδήποτε διευκρίνιση για θέματα λειτουργίας των Πρωτοβάθμιων Υγειονομικών Επιτροπών μπορείτε να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στις διευθύνσεις
d7.t4@eopyy.gov.gr
και
d3@eopyy.gov.gr
ή μπορείτε να επικοινωνείτε με τα τηλέφωνα των Περιφερειακών Διευθύνσεων στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη.
ΠΕ.ΔΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (ΑΧΑΡΝΩΝ 96, ΑΘΗΝΑ) τηλ: 210 8202805-802- 829
ΠΕ.ΔΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (Λεωφ. Μαραθώνος & Κρήτης 2,ΠΑΛΛΗΝΗ) τηλ: 210 6663645
ΠΕ.ΔΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (Γούναρη 22, ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ) τηλ: 210 6019805/803/808
ΠΕ.ΔΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (Μπότσαρη 14, ΑΙΓΑΛΕΩ) τηλ:210 5317186/5319119
ΠΕ.ΔΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (Δήμητρος 59, ΕΛΕΥΣΙΝΑ) τηλ: 210 5565501/502
ΠΕ.ΔΙ ΠΕΙΡΑΙΑ (Ηρ. Πολυτεχνείου 19, ΠΕΙΡΑΙΑΣ) τηλ: 210 4139363/365
ΠΕ.ΔΙ ΝΟΤΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ (Κολοκοτρώνη 47, ΚΑΛΛΙΘΕΑ) τηλ: 210 9485620/650
ΠΕ.ΔΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Σαπφούς 3, 54627 Θεσσαλονίκη) τηλέφωνο 2310 – 594800
Πηγή: ΕΟΠΥΥ

Όλες οι αλλαγές στη ρύθμιση οφειλών μέσω εξωδικαστικού

Όλες οι αλλαγές στη ρύθμιση οφειλών μέσω εξωδικαστικού

11
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Όλες οι αλλαγές στη ρύθμιση οφειλών μέσω εξωδικαστικού
Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Τον δρόμο για την ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό και των χρεών που δημιουργήθηκαν έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2017 ανοίγει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Οικονομίας, Εργασίας και Οικονομικών.
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΚΥΑ, τα βασικά σημεία της οποίας αποκαλύπτει σήμερα το Capital.gr, και η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στο αμέσως προσεχές διάστημα, οι οφειλέτες εκκρεμών αιτήσεων μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή της αίτησης και την επανυποβολή αυτής, προκειμένου να συμπεριληφθούν οφειλές οι οποίες καθίστανται επιδεκτικές ρύθμισης. 
Αυτή δεν είναι η μοναδική αλλαγή που εισάγει η συγκεκριμένη ΚΥΑ. Δίνει δεύτερη ευκαιρία στους αιτούντες ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό και αναδιάρθρωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, δηλαδή τους παρέχει τη δυνατότητα να διορθώσουν και να συμπληρώσουν την αρχική αίτηση που έχουν υποβάλει για ένταξή τους στον Μηχανισμό. Επίσης καθορίζονται νέες προθεσμίες για την ολοκλήρωση ελέγχου πληρότητας της αίτησης και των συνοδευτικών εγγράφων από τον συντονιστή, ενώ δίνεται η δυνατότητα διαγραφής και επανυποβολής της αίτησης. Επίσης, σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, τα εμπλεκόμενα μέρη (οφειλέτης, συμμετέχοντες πιστωτές, εμπειρογνώμονας) μπορούν να υποβάλουν αίτημα παράτασης της προβλεπόμενης από τον νόμο προθεσμίας. Με βάση το σχέδιο της ΚΥΑ, προωθούνται οι εξής αλλαγές: 
Συμπλήρωση στοιχείων - διόρθωση σφαλμάτων
· Τα στοιχεία της αίτησης μπορούν να συμπληρωθούν, εφόσον σχετική έλλειψη διαπιστωθεί από τον οφειλέτη, τον συντονιστή ή συμμετέχοντα πιστωτή, μέχρι την ολοκλήρωση της προθεσμίας της.
· Για τη σχετική έλλειψη, εφόσον διαπιστωθεί από τον οφειλέτη ή συμμετέχοντα πιστωτή, ενημερώνεται ο συντονιστής, ο οποίος τάσσει προθεσμία 10 ημερών για τη συμπλήρωση της έλλειψης από τον υπόχρεο, εκτός εάν η έλλειψη συνίσταται σε μη συνυποβολή συνοφειλέτη, οπότε η προθεσμία ορίζεται σε 20 ημέρες.
· Με την ίδια διαδικασία και εντός της ίδιας προθεσμίας μπορεί να γίνει διόρθωση τυχόν σφαλμάτων της αίτησης που εντοπίζονται από τον οφειλέτη, τον συντονιστή ή συμμετέχοντα πιστωτή.
Ποιες είναι οι νέες προθεσμίες
Η ολοκλήρωση ελέγχου πληρότητας της αίτησης και των συνοδευτικών εγγράφων από τον συντονιστή διενεργείται εντός 10 ημερών από την αποδοχή του διορισμού του. Ο έλεγχος του απαιτούμενου ποσοστού της απαρτίας των συμμετεχόντων πιστωτών ολοκληρώνεται από τον συντονιστή εντός 5 ημερών από τη λήξη της 10ήμερης προθεσμίας από την κοινοποίηση της πρόσκλησης στους πιστωτές. Η προθεσμία πρόσκλησης των συμμετεχόντων πιστωτών σε ψηφοφορία επί της αρχικής πρότασης ρύθμισης του οφειλέτη ορίζεται σε 5 ημέρες από τη λήξη της  προθεσμίας υποβολής αντιπροτάσεων. Για τη σύνταξη πρακτικού αποτυχίας από τον συντονιστή ορίζεται προθεσμία 10 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας ψηφοφορίας.
5 + 5 ημέρες προθεσμία για την υποβολή πρόσθετων στοιχείων
Η προθεσμία υποβολής των πρόσθετων δικαιολογητικών ορίζεται σε 5 ημέρες από την υποβολή του σχετικού αιτήματος προς τον οφειλέτη από τον συμμετέχοντα πιστωτή. Η άρνηση του οφειλέτη να τα προσκομίσει, σε περίπτωση που αυτά ζητούνται από συμμετέχοντα πιστωτή που εκπροσωπεί ποσοστό συνολικών απαιτήσεων κατά του οφειλέτη μικρότερο του 25%, δύναται να εκφραστεί εντός της πενθήμερης αυτής προθεσμίας. Σε περίπτωση διαφωνίας, και εφόσον αποφασίσει την προσκόμιση η πλειοψηφία 60% των πιστωτών, τάσσεται στον οφειλέτη νέα προθεσμία προσκόμισης 5 ημερών από τη γνωστοποίηση σε αυτόν της σχετικής απόφασης της πλειοψηφίας, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σε περίπτωση νέας άρνησης του οφειλέτη, η διαδικασία θεωρείται περαιωθείσα ως άκαρπη και ο συντονιστής συντάσσει πρακτικό αποτυχίας της διαδικασίας εντός 10 ημερών από την άρνηση του οφειλέτη.
Διαδικασία εξέτασης αιτημάτων παράτασης
Σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, τα εμπλεκόμενα μέρη (οφειλέτης, συμμετέχοντες πιστωτές, εμπειρογνώμονας) μπορούν να υποβάλουν αίτημα παράτασης της προβλεπόμενης από τον νόμο προθεσμίας. Το αίτημα περιλαμβάνει:
α) Τη συγκεκριμένη ενέργεια για την προθεσμία της οποίας ζητείται παράταση.
β) Τον χρόνο παράτασης, και
γ) την αιτιολογία της παράτασης, η οποία θα πρέπει να συνοδεύεται από σχετικά αποδεικτικά έγγραφα.
Ποιοι μπορούν να επανυποβάλουν αίτηση
· Αν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας και μέχρι την κατάθεση των αντιπροτάσεων από τους πιστωτές διαπιστωθεί ότι στην αίτηση υπάρχουν ελλείψεις ή σφάλματα, τα οποία κατά τον χρόνο διαπίστωσής τους δεν μπορούν να διορθωθούν με εισαγωγή των στοιχείων ή/και τροποποίηση αυτών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, ο οφειλέτης, κατόπιν σχετικού γραπτού του αιτήματος προς την ΕΓΔΙΧ (Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους), έχει τη δυνατότητα διαγραφής της αίτησής του με ταυτόχρονη επανυποβολή της στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.
· Η διαγραφή της αίτησης δεν συνεπάγεται την απώλεια των βασικών στοιχείων του αιτούντος (ΑΦΜ, επωνυμία, διεύθυνση), τα οποία εξακολουθούν να τηρούνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ούτε του μοναδικού αριθμού που έχει λάβει η αίτηση, ο οποίος εξακολουθεί να συνοδεύει την αίτηση και μετά την επανυποβολή αυτής. 
· Ο συντονιστής, μόλις λάβει γνώση των ελλείψεων ή σφαλμάτων, και σε κάθε περίπτωση χωρίς να προβεί στη σύνταξη του πρακτικού αποτυχίας της διαδικασίας, ενημερώνει τον οφειλέτη, με κοινοποίηση στους πιστωτές, για την ύπαρξη των ως άνω ελλείψεων ή σφαλμάτων, και καλεί τον οφειλέτη να προβεί εντός 10 ημερών στην αποστολή αιτήματος διαγραφής της αίτησης και επανυποβολής της.
· Ο οφειλέτης πρέπει εντός της άνω προθεσμίας να υποβάλει σχετικό γραπτό αίτημα στην ΕΓΔΙΧ, η οποία εκδίδει απόφαση περί της μη ύπαρξης δυνατότητας διόρθωσης του σφάλματος ή/και των ελλείψεων με άλλον τρόπο και αποφασίζει τη διαγραφή της αίτησης και επανυποβολή της, δύναται δε να τάξει, κατά την εύλογη κρίση της, προθεσμία στον οφειλέτη για τη διαγραφή και επανυποβολή της.
· Με την ίδια διαδικασία οι οφειλέτες εκκρεμών αιτήσεων μπορούν να ζητήσουν τη διαγραφή της αίτησης και την επανυποβολή αυτής, προκειμένου να συμπεριληφθούν οφειλές οι οποίες καθίστανται επιδεκτικές ρύθμισης, δηλαδή οφειλές που γεννήθηκαν έως την 31η Δεκεμβρίου του 2017.
· Σε περίπτωση διαγραφής και επανυποβολής της αίτησης η διαδικασία επανεκκινείται με τον εκ νέου έλεγχο της πληρότητας της αίτησης από τον συντονιστή.
Παραίτηση του οφειλέτη από εκκρεμή αίτηση
Ο οφειλέτης σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας και έως το στάδιο λήξεως της ψηφοφορίας για την επίτευξη συμφωνίας αναδιάρθρωσης μπορεί να παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτησή του για οποιονδήποτε λόγο. Κατόπιν, η ΕΓΔΙΧ προβαίνει σε αδρανοποίηση της αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ωστόσο,τα δεδομένα του οφειλέτη εξακολουθούν να τηρούνται για 3 έτη.
11