Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2017

Ρυθμίσεις χρεών έως και σε 120 μηνιαίες δόσεις από τον Οκτώβριο

Ρυθμίσεις χρεών έως και σε 120 μηνιαίες δόσεις από τον Οκτώβριο

876
Με αφαίρεση των «δαπανών διαβίωσης» από τα καθαρά εισοδήματα (κέρδη) των επιχειρήσεων θα υπολογίζονται οι μηνιαίες δόσεις – Πώς θα «κουρεύονται» χρέη σε Εφορίες, Ταμεία και Τράπεζες για μικρές επιχειρήσεις – Τι προβλέπεται για ελεύθερους επαγγελματίες και «μπλοκάκηδες»-Ποιοι θα δικαιούνται «κούρεμα» χρεών – τι θα λαμβάνεται υπ’ όψιν.
Εντός του Οκτωβρίου αναμένεται να τεθούν σε ισχύ οι νέες ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία για χιλιάδες ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, στο πλαίσιο ευέλικτων και απλουστευμένων διαδικασιών «εξωδικαστικού συμβιβασμού».
Οι ρυθμίσεις θα παρέχουν τη δυνατότητα τμηματικής εξόφλησης έως και σε 36 μηνιαίες δόσεις για βασικές οφειλές έως 3.000 ευρώ και έως 120 μηνιαίες δόσεις για βασικές οφειλές έως και 50.000 ευρώ. Σε ορισμένες περιπτώσεις και υπό προϋποθέσεις θα προβλέπονται ακόμη και μερικές διαγραφές χρεών. Στις ρυθμίσεις αυτές θα μπορούν να υπαχθούν επιχειρήσεις που χρωστούν μόνο στο Δημόσιο ή μόνο τα ασφαλιστικά ταμεία ή και σε Δημόσιο και σε ταμεία. Θα μπορούν επίσης να ενταχθούν και επιχειρήσεις που οφείλουν ταυτόχρονα σε Δημόσιο, ταμεία, τράπεζες και ιδιώτες, υπό την προϋπόθεση όμως ότι οι οφειλές προς Δημόσιο και ταμεία καλύπτουν τουλάχιστον το 85% των συνολικών χρεών τους.
Για τις αιτήσεις υπαγωγής που θα υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι, ο υπολογισμός των κριτηρίων και ο ακριβής προσδιορισμός των μηνιαίων δόσεων θα γίνεται αυτόματα στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού στο διαδίκτυο.
Εδώ και τρεις ημέρες, υπηρεσιακοί παράγοντες των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις με τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών στο ξενοδοχείο «Χίλτον» για να καθορίσουν τα βασικά κριτήρια με τα οποία θα γίνονται μαζικές ρυθμίσεις και διαγραφές χρεών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Μόλις ολοκληρωθούν οι συζητήσεις θα εκδοθούν δύο υπουργικές αποφάσεις, μία για τα χρέη προς τις Δ.Ο.Υ. και μία για τα χρέη προς τα ταμεία. Με τις αποφάσεις αυτές θα καθοριστεί το πώς θα λειτουργήσουν οι αυτοματοποιημένες ρυθμίσεις οφειλών των εμπόρων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που βαρύνονται με βασικά ποσά οφειλών έως 50.000 ευρώ.
Τους κανόνες που θα δεχθεί το Δημόσιο για χρέη από φόρους και εισφορές, αναμένεται να υιοθετήσουν στη συνέχεια και οι τράπεζες, για τα χρέη των δανειοληπτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες διαπιστώνεται καλή συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιακών παραγόντων των συναρμοδίων υπουργείων και των τεχνικών κλιμακίων των δανειστών, καθώς από τις πρώτες συναντήσεις λύθηκαν βασικά ζητήματα και συμφωνήθηκαν οι βασικοί κανόνες που θα εφαρμόζονται για τα χρέη προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. Συγκεκριμένα:
1ον) Θα εξετάζεται η οικονομική κατάσταση του οφειλέτη με βάση τις φορολογικές δηλώσεις Ε1,Ε2,Ε3 και Ε9.
2ον) Για να υπολογίζεται η δόση που θα πληρώνουν οι υπερχρεωμένοι οφειλέτες, θα αναγνωρίζεται ότι πρέπει κάθε μήνα να τους απομένει ένα ποσό για τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης. Για τον σκοπό αυτό, από τα κέρδη της επιχείρησης κάθε οφειλέτη, θα αφαιρείται εκτός από τα έξοδα λειτουργίας και ένα ποσό που αντιστοιχεί στις ατομικές και οικογενειακές ανάγκες διαβίωσής του και η μηνιαία δόση θα προσαρμόζεται στις ανάγκες αυτές.
3ον) Το ποσό που θα απομένει και θα θεωρείται ότι καλύπτει ανάγκες διαβίωσης θα μπορεί να μειώνεται όμως, αν ο οφειλέτης διαθέτει περιουσία που μπορεί να την ενοικιάσει ή να την πουλήσει ώστε να αυξήσει το διαθέσιμο εισόδημά του.
4ον) Το Δημόσιο δεν θα δέχεται να «κουρεύει» βασική οφειλή αλλά μόνο τόκους, προσαυξήσεις κλπ. Μπορεί να δέχεται όμως και «κούρεμα» της βασικής οφειλής αν το αποφασίσει η πλειοψηφία των πιστωτών.
5ον) Για τον υπολογισμό της μηνιαίας δόσης, η ελάχιστη καταβολή δεν θα μπορεί να είναι μικρότερη από 50 ευρώ κάθε μήνα. Για χρέη έως 3.000 ευρώ θα μπορεί να εγκριθεί ρύθμιση έως και σε 36 μηνιαίες δόσεις, ενώ για μεγαλύτερες οφειλές οι ρυθμίσεις που θα εγκρίνονται θα προβλέπουν έως και 120 μηνιαίες δόσεις. Αν η βασικής οφειλή υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ θα μπορεί να συμφωνηθεί και διαγραφή χρέους.
Εφόσον τις επόμενες μέρες συμφωνηθούν όλες οι τεχνικές παράμετροι, τότε εντός του Οκτωβρίου τα ηλεκτρονικά «εργαλεία» που θα υπολογίζουν άμεσα τα επιμέρους χαρακτηριστικά στοιχεία και το αποτέλεσμα της ρύθμισης για κάθε περίπτωση μικροοφειλέτη θα μπορούν να είναι διαθέσιμα και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του «εξωδικαστικού» στο TΑΧΙSnet. Για τους μεγαλοοφειλέτες θα απαιτείται πιο εξονυχιστικός έλεγχος βιωσιμότητας και αυστηρότερος προσδιορισμός των δόσεων.
Στη συνέχεια των διαβουλεύσεων και μετά την συμφωνία στις συζητήσεις αυτές για τον αυτόματο μηχανισμό υπολογισμού δόσεων και διαγραφών χρέους, θα τεθεί επί τάπητος και ένα ανάλογο σύστημα ρυθμίσεων για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αμειβόμενους με «μπλοκάκια» παροχής υπηρεσιών που χρωστούν στην Εφορία ή στα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά δεν εντάσσονται ως τώρα για τα χρέη αυτά ούτε στον «εξωδικαστικό» ούτε στο νόμο Κατσέλη. Η προωθούμενη ρύθμιση θα καλύπτει και εργαζομένους που αμείβονται με «μπλοκάκια», οι οποίοι χρωστούν π.χ. ΦΠΑ στην Εφορία ή εισφορές στον ΕΦΚΑ-πρώην ΟΑΕΕ κλπ.
Πηγή:dikaiologitika.gr

«Μπλόκο» στην έκδοση φορολογικής ενημερότητας βάζουν οι βεβαιωμένες οφειλές του φόρου εισοδήματος και του ΕΝΦΙΑ.

«Μπλόκο» στην έκδοση φορολογικής ενημερότητας βάζουν οι βεβαιωμένες οφειλές του φόρου εισοδήματος και του ΕΝΦΙΑ.

279
Όσοι έχουν βεβαιωμένες οφειλές ακόμη και εάν δεν έχουν γίνει ληξιπρόθεσμες και υπερβαίνουν τα 30 ευρώ θα πρέπει να περάσουν από την εφορία τους για να πάρουν τη φορολογική ενημερότητα που θέλουν να χρησιμοποιήσουν για είσπραξη χρημάτων ή μεταβίβαση ακινήτων.
Αν δεν υφίστανται χρέη η έκδοση ενημερότητας είναι μια απλή υπόθεση μερικών κλικ στον υπολογιστή. Οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να περάσουν από την εφορία αλλά μπορούν να λάβουν ενημερότητα από το σπίτι ή το γραφείο τους. Όταν όμως έχει μεσολαβήσει η βεβαίωση φόρων όπως ο φόρος εισοδήματος ή ο ΕΝΦΙΑ, τότε δεν είναι δυνατή η διαδικτυακή έκδοση της ενημερότητας.
Συγκεκριμένα, το Taxisnet δεν εκδίδει φορολογική ενημερότητα διαδικτυακά, ακόμα και στην περίπτωση όπου υπάρχουν απλώς βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές, εφόσον η ενημερότητα ζητείται για μεταβίβαση ακινήτου και είσπραξη χρημάτων.
Εάν ο φορολογούμενος οφείλει έως 30 ευρώ (βεβαιωμένα χρέη στον ΑΦΜ του ή οφειλές για τις οποίες έχει την ευθύνη καταβολής), και εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις χορήγησης ενημερότητας (έχουν υποβληθεί η απαιτούμενες δηλώσεις, δεν υπάρχει δέσμευση χορήγησης), μπορεί να λάβει αποδεικτικό ενημερότητας διαδικτυακά για κάθε νόμιμη χρήση, εκτός της είσπραξης χρημάτων και εκτός μεταβίβασης ακινήτου.
Στην περίπτωση όπου υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ακόμα και εάν βρίσκονται σε ενήμερη ρύθμιση, από το Τaxisnet μπορείτε να εκδώσετε ενημερότητα για όλες τις άλλες χρήσεις πλην της είσπραξης χρημάτων και της μεταβίβασης ακινήτων. Για τις δύο τελευταίες περιπτώσεις θα πρέπει να περάσετε από την εφορία, η οποία θα παρακρατήσει από το τίμημα μεταβίβασης του ακινήτου τη συνολική οφειλή.
Πηγή:kerdos.gr

Με παράβολο 20 ευρώ ξεκινάει η διαγραφή των ΙΧ από το μητρώο οχημάτων

Με παράβολο 20 ευρώ ξεκινάει η διαγραφή των ΙΧ από το μητρώο οχημάτων

28
Σύμφωνα με την εγκυκλιο στον αιτούντα χορηγείται, εφόσον γίνει δεκτή η υπεύθυνη δήλωση/αίτηση διαγραφής και ολοκληρωθεί η διαδικασία διαγραφής, βεβαίωση με ημερομηνία 4.3.2004, εκτός εάν από επίσημο δημόσιο έγγραφο που συνυποβάλλεται με την υπεύθυνη δήλωση/αίτηση διαγραφής, αποδεικνύεται ότι η καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση πραγματοποιήθηκε πριν την ημερομηνία αυτή. Τέτοια περίπτωση μπορεί να είναι π.χ. η βεβαίωση της Πυροσβεστικής με την οποία πιστοποιείται η καταστροφή του οχήματος λόγω πυρκαγιάς κλπ, ή αντίστοιχα της Αστυνομίας, η οποία ενώ έχει ημερομηνία προγενέστερη της 4.3.2004, προσκομίστηκε στην αρμόδια υπηρεσία στα πλαίσια αιτήματος διαγραφής, μετά την ημερομηνία αυτή και ενώ είχε τεθεί σε ισχύ το νέο θεσμικό πλαίσιο που απαιτούσε την προσκόμιση Πιστοποιητικού Καταστροφής από εγκεκριμένο ανακυκλωτή. Στις περιπτώσεις αυτές ως ημερομηνία διαγραφής ορίζεται η ημερομηνία που προκύπτει από το δημόσιο έγγραφο.
Εφόσον υπάρχουν οφειλές από τέλη κυκλοφορίας για τα έτη που προηγούνται της ημερομηνίας διαγραφής, τα σχετικά ποσά αναζητούνται, όμως η τυχόν ύπαρξη οφειλών για τα έτη αυτά δεν εμποδίζει την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγραφής. Οι Περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών κατά την παραλαβή του αιτήματος, ενημερώνουν μεν τον αιτούντα σχετικά με τη μη διαγραφή τυχόν μη παραγεγραμμένων οφειλών (σήμερα για τα έτη από το 1997, λόγω εικοσαετούς παραγραφής) έως και το έτος διαγραφής (2004 ή προγενέστερο), αλλά διεκπεραιώνουν την αίτηση κανονικά, εφόσον πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις του νόμου. Οι οφειλές αυτές, εφόσον διαπιστωθούν και βεβαιωθούν, δύναται να υπαχθούν σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Η ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγραφής κατά τα ανωτέρω, συνεπάγεται την διαγραφή τυχόν οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας και των σχετικών προστίμων τους, για τα έτη που έπονται της διαγραφής. Δεδομένου λοιπόν ότι η διαγραφή, θα λαμβάνει χώρα πάντοτε με ημερομηνία 4.3.2004 (σύμφωνα με την υποπαρ. 6.3 του άρθρου 8), τα τυχόν οφειλόμενα ή και βεβαιωμένα τέλη κυκλοφορίας και τα σχετικά πρόστιμα, για τα έτη 2005 έως και 2017, θα διαγράφονται. Στην περίπτωση που η διαγραφή του οχήματος συντελείται με ημερομηνία προγενέστερη της 4.3.2004, λόγω προσκόμισης επίσημου δημόσιου εγγράφου που πιστοποιεί την καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση του οχήματος, τότε η διαγραφή των τελών κυκλοφορίας μετά των προστίμων τους αφορά τα επόμενα έτη από την ημερομηνία συντέλεσης της διαγραφής του.
Τέλος, σύμφωνα με ρητή πρόβλεψη του νόμου (υποπαρ. 6.1 του άρθρου 8), δεν επιστρέφονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία τυχόν καταβλήθηκαν κατά τα έτη που έπονται της διαγραφής του οχήματος.
Οι Δ.Ο.Υ. λαμβάνουν κάθε μήνα ενημέρωση από την ΔΗΛΕΔ, μέσω αρχείου ή εφαρμογής, για τα οχήματα που διαγράφηκαν από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορώνκαι προβαίνουν σε έλεγχο και βεβαίωση τυχόν οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας και των προστίμων τους για τα μη παραγεγραμμένα έτη (σήμερα, για τα έτη 1997 έως και 2004, λόγω εικοσαετούς παραγραφής).
 Πηγή:dikaiologitika.gr

Οι γερμανικές εκλογές και η Ελλάδα - Η έξοδος στις αγορές και το... υπουργείο Οικονομικών

Οι γερμανικές εκλογές και η Ελλάδα - Η έξοδος στις αγορές και το... υπουργείο Οικονομικών

Οι γερμανικές εκλογές και η Ελλάδα - Η έξοδος στις αγορές και το... υπουργείο Οικονομικών

Του Άκη Χαραλαμπίδη
Οι Γερμανοί ψηφίζουν αύριο για τη νέα κυβέρνησή τους, η σύνθεση της οποίας δεν ενδιαφέρει μόνο τους ίδιους, αλλά και τους άλλους λαούς της Ευρώπης και κυρίως τους Έλληνες. Από το 2010, χρονιά που άρχισαν τα μνημόνια και η σκληρή λιτότητα για τη χώρα μας, οι γερμανικές εκλογές έχουν αποκτήσει ξεχωριστή σημασία για την Ελλάδα, καθώς οι βασικές αποφάσεις για την οικονομία της λαμβάνονται στο Βερολίνο .
Οι εκκρεμότητες
Είναι πολλές ακόμη οι εκκρεμότητες για να βγει η Ελλάδα από τα μνημόνια και να μπορέσει να σταθεί στα πόδια της, με μία οικονομία που θα λειτουργεί κανονικά και δεν θα είναι εξαρτημένη από νέα δάνεια της Ευρώπης. Μέχρι τη λήξη του σημερινού προγράμματος στήριξης τον Αύγουστο του 2018, η Ελλάδα θα πρέπει να έχει κλείσει με επιτυχία την τρίτη αξιολόγηση με 95 προαπαιτούμενα, αρκετά από τα οποία είναι πολιτικά δύσκολα, όπως ο περιορισμός των κοινωνικών επιδομάτων, οι ιδιωτικοποιήσεις στον τομέα της ενέργειας και οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί από τις τράπεζες για τα «κόκκινα» δάνεια.

Θα πρέπει, επίσης, να εκπληρώσει στη συνέχεια άλλα 18 προαπαιτούμενα για να συμπληρωθούν τα συνολικά 113 που προβλέπονται έως τη λήξη του προγράμματος. Αν γίνουν όλα αυτά και συνεχισθεί η έξοδος στις αγορές, το επόμενο καλοκαίρι θα αποφασίσουν οι δανειστές μας – ουσιαστικά το Βερολίνο - για την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια. Η επιτήρηση της ελληνικής οικονομίας θα παραμείνει, ωστόσο, πολύ στενή, όπως δήλωσε ο επικεφαλής του Euro Working Group, Τόμας Βίζερ.
Αν υπάρξουν προβλήματα με την έξοδο στις αγορές, τότε θα πρέπει και πάλι να αποφασισθεί αν θα υπάρξει μία προληπτική πιστωτική γραμμή με νέους όρους ή ένα τέταρτο πρόγραμμα, κάτι που οι Γερμανοί και οι άλλοι δανειστές θα ήθελαν να αποφύγουν. Με την έξοδο στις αγορές συνδέεται άμεσα και το θέμα της περαιτέρω ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, το οποίο έχει μετατεθεί για το καλοκαίρι του 2018. Αν και σε ποιο βαθμό θα υπάρξει αυτή η ελάφρυνση, θα εξαρτηθεί και πάλι από τις αποφάσεις που θα πάρουν οι Γερμανοί.

Καγκελάριος και πάλι η Μέρκελ
Η σύνθεση, επομένως, της νέας γερμανικής κυβέρνησης και ιδιαίτερα το πρόσωπο που θα αναλάβει το υπουργείο Οικονομικών έχει σημασία για την Ελλάδα. Από την αρχή της κρίσης, τη σφραγίδα στις οικονομικές εξελίξεις της χώρας μας έβαλαν η Άγκελα Μέρκελ και ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, με την πρώτη να επιμένει ότι η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει στο ευρώ κόντρα στην άποψη του υπουργού Οικονομικών της, ο οποίος υποστήριζε μέχρι και το τέλος του 2016 το Grexit και συντασσόταν σταθερά με τους σκληρούς όρους του ΔΝΤ για το κλείσιμο των αξιολογήσεων, χωρίς να κάνει τις παραχωρήσεις για το χρέος που ζητούσε το Ταμείο.
Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, η Μέρκελ θα είναι καγκελάριος και την επόμενη τετραετία, καθώς ηγείται του συνασπισμού του κεντροδεξιού Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) και του Χριστιανοκοινωνικού Κόμματος (CSU, που κατεβαίνει μόνο στη Βαυαρία με επικεφαλής τον Χορστ Ζεεχόφερ και θεωρείται αδελφό κόμμα του CDU), ο οποίος προηγείται με 15 ποσοστιαίες μονάδες του βασικού αντιπάλου του, που είναι το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) με επικεφαλής τον Μάρτιν Σουλτς. Αν και πάντα ισχύει ότι είναι άλλο οι εκλογές και άλλοι οι δημοσκοπήσεις, τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης θεωρούν σχεδόν βέβαιο ότι ο συνασπισμός CDU-CSU, που συγκεντρώνει το 36-38% στην πρόθεση ψήφου έναντι 22-23% του SPD θα είναι πρώτος στις αυριανές εκλογές.
Σοσιαλδημοκράτες και Φιλελεύθεροι θέλουν το υπουργείο Οικονομικών
Δεν υπάρχει η ίδια βεβαιότητα για το αν θα παραμείνει ο Σόιμπλε στη θέση του υπουργού Οικονομικών, κάτι που ο ίδιος έχει διαμηνύσει με κάθε τρόπο ότι το θέλει. Η Μέρκελ δεν θα μπορέσει με τα ποσοστά που της δίνουν οι δημοσκοπήσεις να κάνει αυτοδύναμη κυβέρνηση και θα πρέπει να επιδιώξει συμμαχία με άλλο κόμμα ή κόμματα για να έχει πλειοψηφία στη Βουλή. Ένας εν δυνάμει εταίρος της στον κυβερνητικό συνασπισμό, το Κόμμα των Φιλελευθέρων (FDP) με επικεφαλής τον Κρίστιαν Λίντνερ, που στις δημοσκοπήσεις φαίνεται να συγκεντρώνει περίπου το 10%, έχει δηλώσει ότι θέλει για λογαριασμό του το υπουργείο Οικονομικών, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι τον ίδιο όρο θα θέσει και το SPD στην περίπτωση που η Μέρκελ επιδιώξει τη συγκρότηση και πάλι του μεγάλου συνασπισμού. Τόσο το FDP όσο και το SPD έχουν σοβαρό λόγο να είναι πιο διεκδικητικά στις διαπραγματεύσεις που θα ακολουθήσουν μετά τις εκλογές για τη συγκρότηση της νέας κυβέρνησης, καθώς και τα δύο είχαν μεγάλη φθορά ως κυβερνητικοί εταίροι της Μέρκελ. Οι Φιλελεύθεροι δεν μπήκαν μάλιστα καν στη Βουλή στις εκλογές του 2013.
Στην περίπτωση αλλαγής ηγεσίας στο υπουργείο Οικονομικών, τα πράγματα μπορεί να γίνουν πιο δύσκολα για την Ελλάδα, αν το FDP αναλάβει το υπουργείο αυτό. Η θέση του FDP παραμένει σε γενικές γραμμές αρνητική στο να υπάρξουν διευκολύνσεις για το ελληνικό χρέος και το κόμμα έχει ακόμη στη ρητορική του το Grexit, όπως και όταν επικεφαλής του ήταν πριν έξι χρόνια ο Βιετναμέζικης καταγωγής Φίλιπ Ρέσλερ.

Πιθανός και πάλι ο μεγάλος συνασπισμός
Σύμφωνα με τους δημοσκόπους, πάντως, ένας συνασπισμός του CDU/CSU με το FDP δεν θα οδηγούσε πιθανότατα σε πλειοψηφία στη Βουλή και θα χρειαζόταν ένα ακόμη κόμμα. Αυτό το κόμμα, σύμφωνα με τα σενάρια των γερμανικών ΜΜΕ, θα ήταν των «Πράσινων», που έχουν κατά βάση οικολογική και κοινωνική ατζέντα και οι θέσεις τους είναι στην κατεύθυνση μεγαλύτερης βοήθειας στην Ελλάδα. Οι Πράσινοι, επικεφαλής των οποίων είναι ο τουρκικής καταγωγής Τσεμ Εζντεμίρ και η Ζιμόνε Πέτερ, παίρνουν στις δημοσκοπήσεις ένα ποσοστό κοντά στο 8%.
Το FDP είναι αντίθετο και σε αλλαγές στην αρχιτεκτονική της Ευρωζώνης που θα οδηγούσαν στη δημιουργία ενός δικού της προϋπολογισμού για τη χρηματοδότηση χωρών που βρίσκονται σε κρίση. «Με εμάς δεν θα συμβεί αυτό», δηλώνουν στελέχη του, βάζοντας πάγο στις προτάσεις του Γάλλου Προέδρου, Εμανουέλ Μακρόν. Η Μέρκελ, πάντως, έχει συμφωνήσει για έναν «περιορισμένο» προϋπολογισμό της Ευρωζώνης και γενικά θέλει να κάνει κάποια βήματα αλλαγών στην αρχιτεκτονική της, ώστε να δώσει από κοινού με τον Μακρόν μία νέα ώθηση στην Ευρώπη.
Η άρνηση του FDP απέναντι στην προοπτική μεγαλύτερης ευρωπαϊκής ενοποίησης θα οδηγήσει, σύμφωνα με κάποια δημοσιεύματα, τη Μέρκελ να στραφεί και πάλι στο SPD για τον σχηματισμό κυβέρνησης. Αν αυτό συμβεί και η SPD πάρει το υπουργείο Οικονομικών – αυτό είναι μεγάλο αν – τότε τα πράγματα θα είναι καλύτερα για την Ελλάδα, καθώς το SPD έχει ταχθεί επανειλημμένα υπέρ της περαιτέρω ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους και γενικότερα της διευκόλυνσης της Ελλάδας για να επιστρέψει σε μία οικονομική κανονικότητα.
Ο ρόλος του AfD και της Αριστεράς
Υπάρχουν δύο ακόμη κόμματα που αναμένεται να είναι στην επόμενη γερμανική Βουλή, όχι όμως και στην επόμενη γερμανική κυβέρνηση. Το ένα είναι το ακροδεξιό, εθνικιστικό και ευρωσκεπτικιστικό ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), το οποίο συγκεντρώνει πάνω από 10% στις δημοσκοπήσεις και μπορεί να είναι το τρίτο σε δύναμη κόμμα. Το κόμμα αυτό, που έχει επικεφαλής τη Φράουκε Πέτρι και τον Γεργκ Μόιτεν, ιδρύθηκε το 2013, χωρίς να μπορέσει να μπει στη Βουλή την ίδια χρονιά, αλλά στη συνέχεια απέκτησε δυναμική με τις θέσεις του κατά των δανείων σε χώρες της Ευρωζώνης που είναι σε κρίση και υπέρ της εξόδου από το ευρώ των χωρών, όπως η Ελλάδα, που δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τις αγορές. Τη μεγαλύτερη ώθηση πήρε το κόμμα αυτό από το 2015, όταν η Μέρκελ δέχθηκε την είσοδο στη Γερμανία πάνω από 1 εκατομμύριο μεταναστών. Η Μέρκελ έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να συνεργασθεί με το AfD. Ένα υψηλό ποσοστό, όμως, του Afd θα μπορούσε να επηρεάσει τη μετεκλογική πολιτική της Μέρκελ, στο βαθμό που το κόμμα αυτό παίρνει ψήφους από το δικό της.
Το άλλο κόμμα είναι το Die Linke (H Αριστερά), που συγκεντρώνει περίπου 10% στις δημοσκοπήσεις. Το κόμμα αυτό, με επικεφαλής την Κάτια Κίπινγκ και τον Μπερντ Ρίξινγκερ, έχει την πιο φιλική ατζέντα για την Ελλάδα, τόσο στο θέμα του χρέους όσο και γενικότερα για την οικονομική πολιτική της. Η μόνη πιθανότητα κυβερνητικού ρόλου του, ωστόσο, θα ήταν σε μία κυβέρνηση με το SPD και τους Πράσινους. Το σενάριο αυτό, όμως, δεν έχει πια σημαντικές πιθανότητες μετά τη δημοσκοπική καθίζηση των Σοσιαλδημοκρατών. Σημειώνεται ότι για τη είσοδο στη γερμανική Βουλή, θα πρέπει τα κόμματα να επιτύχουν ποσοστό πάνω από το 5%.



Τα «αγκάθια» στην προστασία της πρώτης κατοικίας

Τα «αγκάθια» στην προστασία της πρώτης κατοικίας

Βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο για την προστασία της πρώτης κατοικίας σχεδιάζει η κυβέρνηση, που στόχο έχει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εκδίκασης των υποθέσεων για υπαγωγή στον Νόμο Κατσέλη, καθώς διαπιστώνονται καθυστερήσεις, μεταξύ άλλων και από την πλευρά των τραπεζών οι οποίες δεν χορηγούν στοιχεία στους δανειολήπτες που θέλουν να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής.
Ο ειδικός γραμματέας διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης, ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα σειρά επαφών με οργανώσεις των καταναλωτών, το Συνήγορο του Καταναλωτή, τράπεζες, και δικηγόρους, προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στη λειτουργία του νόμου Κατσέλη.
Ο ίδιος δήλωσε πρόσφατα (Realfm 97,8) ότι «μετά από εμπειρία ετών έχουν εντοπιστεί τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης και θα τα διαπραγματευτούμε με τους θεσμούς. Δεν γνωρίζω τι αλλαγές θα γίνουν, αλλά σίγουρα υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων». Πρόσθεσε ότι δεν γίνεται καμία συζήτηση με τους θεσμούς για την παράταση προστασίας της πρώτης κατοικίας «καθώς είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε από τώρα για το τι θα γίνει το 2018. Όταν έρθει η ώρα λήξης της προθεσμίας, τότε θα υπάρξει διαπραγμάτευση».
Πάντως, πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ζητήσει παράταση της προστασίας για ένα χρόνο, δηλαδή μέχρι και το τέλος του 2019. Μέχρι στιγμής τα προβλήματα αναφορικά με το ζήτημα, σύμφωνα με το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο, εστιάζονται στα παρακάτω σημεία.
• Καθυστέρηση στην εκδίκαση των υποθέσεων από ορισμένα Ειρηνοδικεία -σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά τα 2 χρόνια ο ορισμός της δίκης-.
• Παρερμηνεία από δικαστές «του δόλου δανειολήπτη».
• Μεταβίβαση δικαστικής ρύθμισης σε κληρονόμους.
• Επίδοση των αιτήσεων στις τράπεζες που έχουν κλείσει.
• Προβλήματα στην ομαλή αποπληρωμή μετά τη λήξη της ρύθμισης.
• Προβλήματα με εγγυητές και οι συνοφειλέτες τους.
• Δικηγορικά γραφεία «βιτρίνες» λειτουργούν ως εισπρακτικές εταιρείες και δεν τηρούν τη σχετική νομοθεσία.

Πώς να διαγράψετε το όχημά σας με 20 ευρώ

Πώς να διαγράψετε το όχημά σας με 20 ευρώ

  •  Print
Πώς να διαγράψετε το όχημά σας με 20 ευρώ
Προσθήκη σχολίου
Του Αργύρη Παπαστάθη
Τη δυνατότητα για διαγραφή των ΙΧ που έχουν καταστραφεί ή αποσυρθεί μέχρι και τις 4 Μαρτίου 2004 με ένα παράβολο 20 ευρώ δίνει εγκύκλιος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων που υπογράφει ο επικεφαλής της κ. Γιώργος Πιτσιλής.
Η εγκύκλιος δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχημάτων με άδεια πριν την 4 Μαρτίου 2004, τα οποία δεν βρίσκονται στην κατοχή τους διότι δόθηκαν για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση ως την ίδια ημερομηνία (4.3.2004) να υποβάλλουν δήλωση διαγραφής από το μητρώο οχημάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς την προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής του οχήματος.
Αυτό που χρειάζεται για να γίνει δεκτή η υποβολή της δήλωσης είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος να καταβάλλει ένα παράβολο αξίας 20 ευρώ. Από την άλλη πλευρά, αν διαπιστωθεί ότι η δήλωση του φορολογούμενου είναι ψευδής τότε προβλέπεται πρόστιμο 1.500 ευρώ.
Η εγκύκλιος που έρχεται σε εφαρμογή διάταξης που ψηφίστηκε πρόσφατα ορίζει ότι εφόσον η αίτηση γίνει δεκτή και ολοκληρωθεί η διαδικασία διαγραφής, στον αιτούντα χορηγείται βεβαίωση με ημερομηνία 4.3.2004, εκτός εάν έχει υποβάλει με την αίτησή του δημόσιο έγγραφο που αποδεικνύεται ότι η καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση του οχήματος έγινε νωρίτερα (π.χ. από την πυροσβεστική ή την αστυνομία). Στις περιπτώσεις αυτές ως ημερομηνία διαγραφής ορίζεται η ημερομηνία που προκύπτει από το έγγραφο.
Ακόμη και για οφειλές από τέλη κυκλοφορίας για τα έτη που προηγούνται της ημερομηνίας διαγραφής, παρότι τα σχετικά ποσά θα αναζητούνται από την εφορία, δεν θα εμποδίζουν την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγραφής. Από την άλλη πλευρά τα τέλη κυκλοφορίας τα οποία πληρώθηκαν κατά τα έτη που έπονται της διαγραφής του οχήματος δεν επιστρέφονται.

Τι πρέπει να ξέρουν οι ιδιοκτήτες που αυτονομούνται ενεργειακά

Τι πρέπει να ξέρουν οι ιδιοκτήτες που αυτονομούνται ενεργειακά

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Τι πρέπει να ξέρουν οι ιδιοκτήτες που αυτονομούνται ενεργειακά
Τους όρους και τις προϋποθέσεις για την αυτονόμηση από την κεντρική θέρμανση ιδιοκτητών σε πολυκατοικίες θέτει διάταξη του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος για την αυθαίρετη δόμηση "Έλεγχος και προστασία δομημένου περιβάλλοντος", το οποίο κατατέθηκε, χθες βράδυ, προς ψήφιση στη Βουλή.

Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι:
- Εάν η συνέλευση συνιδιοκτητών λάβει αρνητική απόφαση ή δεν λάβει απόφαση εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία της πρώτης σύγκλησής της ο ιδιοκτήτης που επιθυμεί την αυτονόμηση του διαμερίσματος του δικαιούται να προβεί με δική του δαπάνη, ευθύνη και επιμέλεια στην αποσύνδεση της ιδιοκτησίας του.
- Ο ιδιοκτήτης που αυτονομείται ενεργειακά θα πρέπει να μονώσει τους σωλήνες της κεντρικής θέρμανσης που διέρχονται από αυτήν, και, κατά τρόπο που να μη θίγει τη θέρμανση των ιδιοκτησιών των λοιπών συνιδιοκτητών, στην αυτόνομη σύνδεσή της με το δίκτυο φυσικού αερίου ή στην εγκατάσταση σε αυτήν αυτόνομου συστήματος θέρμανσης, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι το νέο σύστημα θέρμανσης (φυσικού αερίου ή άλλο) είναι ενεργειακά αποδοτικότερο από αυτό της κεντρικής θέρμανσης.

- Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι προδιαγραφές ασφαλείας και να λαμβάνονται όλες οι πολεοδομικές άδειες κατά την εγκατάσταση του νέου συστήματος και ο απαιτούμενος εξοπλισμός τοποθετείται εντός της αυτονομούμενης οριζόντιας ιδιοκτησίας ή σε χώρο που ανήκει στην κυριότητα ή στην αποκλειστική χρήση του ιδιοκτήτη.

- O ιδιοκτήτης της αυτονομούμενης ιδιοκτησίας θα πρέπει να γνωστοποιήσει στους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας την αποσύνδεσή του από το σύστημα κεντρικής θέρμανσης, τον τρόπο όδευσης των σωληνώσεων της παροχής μέχρι την ιδιοκτησία του και το χρόνο έναρξης και την αναμενόμενη διάρκεια των εργασιών εγκατάστασης.

- H ιδιοκτησία που αυτονομείται ενεργειακά απαλλάσσεται μεν από το σύνολο των δαπανών καυσίμου της κεντρικής θέρμανσης, αλλά συνεχίζει να συμμετέχει στις λοιπές δαπάνες του συστήματος, τακτικές και έκτακτες. Αυτό σημαίνει ότι για τις τακτικές δαπάνες συντήρησης του καυστήρα, αλλά και εάν στο μέλλον αποφασιστεί η αλλαγή του κεντρικού καυστήρα ή χρειαστεί να επισκευαστεί ή αντικατασταθεί λόγω βλάβης το κεντρικό σύστημα θέρμανσης, ο ιδιοκτήτης που έχει αυτονομηθεί θα καταβάλει το ποσό που αναλογεί στην ιδιοκτησία του. Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνον εφόσον έχει αποφασίσει διαφορετικά η πλειοψηφία των ιδιοκτητών.
Δημ. Δελ.