Σάββατο 17 Απριλίου 2021

Υπόσχεση για πάγωμα εισφοράς αλληλεγγύης στο Δημόσιο το 2022

 Υπόσχεση για πάγωμα εισφοράς αλληλεγγύης στο Δημόσιο το 2022

Μάριος Χριστοδούλου

A-A+


Ακολουθήστε μας στο Google news 

Παράθυρο για «πάγωμα» της εισφοράς αλληλεγγύης σε δημόσιους υπαλλήλους και συνταξιούχους το 2022 με οριστική κατάργηση από το 2023, ανοίγει κυβερνητικός αξιωματούχος, σε συνάρτηση πάντα με τα περιθώρια αντοχών του προϋπολογισμού. Aν υπάρξει παράταση του φετινού μοντέλου για την εισφορά αλληλεγγύης και το 2022, όπως έχει προαναγγελθεί, πάνω από 2,3 εκατομμύρια φορολογούμενοι με εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ θα διατηρήσουν τις ελαφρύνσεις.


Ειδικότερα οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα θα συνεχίσουν να έχουν αυξημένες αποδοχές αφού το όφελος για έναν μισθωτό με ετήσιο εισόδημα 25.000 ευρώ ανέρχεται σε 426 ευρώ. Επίσης μισθωτός με εισόδημα 30.000 ευρώ κερδίζει 676 ευρώ ενώ για ετήσιο εισόδημα 40.000 ευρώ το ετήσιο όφελος για τον φορολογούμενο φθάνει τα 1.326 ευρώ. Ανάλογες αυξήσεις αποδοχών θα έχουν οι δημόσιοι υπάλληλοι και κυρίως όσοι βρίσκονται στα «ρετιρέ», όπως υπουργοί, βουλευτές, δήμαρχοι, περιφερειάρχες, γενικοί γραμματείς, άλλοι ανώτεροι δημόσιοι λειτουργοί και φυσικά ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε περίπτωση που ενταχθούν στο μέτρο.


ADVERTISING


Το στίγμα που δίνεται από το οικονομικό επιτελείο είναι ότι η κυβέρνηση θέλει να επαναφέρει την ατζέντα των προεκλογικών της δεσμεύσεων που έχουν μπει στο συρτάρι λόγω της υγειονομικής κρίσης, χωρίς όμως να μπαίνει σε κίνδυνο η μακροπρόθεσμη δημοσιονομική πειθαρχία στην οποία δίνουν έμφαση οι αγορές.


Οι σχεδιασμοί αρχίζουν να διαμορφώνονται, ενόψει της κατάθεσης Προγράμματος Σταθερότητας τις επόμενες ημέρες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2022-2025 που θα ακολουθήσει αμέσως μετά. Με τα δυο αυτά προγράμματα η ελληνική πλευρά θα ενημερώνει τους θεσμούς, τουλάχιστον σε επίπεδο προθέσεων και με ένα συγκεκριμένο ποσό, για τις επόμενες κινήσεις της.


Ωστόσο, οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν το φθινόπωρο και αφού θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο με την πορεία του εμβολιασμού στη χώρα αλλά και με τα πρωτογενή πλεονάσματα. Η υγειονομική κρίση έχει παγώσει ανειλημμένες υποχρεώσεις της Αθήνας από την ενισχυμένη εποπτεία που θα αποκαλυφθούν όταν καθίσει η σκόνη από τον κορονοϊό και τότε θα ξεκινήσουν οι συμπληγάδες για τη χώρα.


Γνωρίζοντας τον εφιάλτη της δημοσιονομικής προσαρμογής που καραδοκεί, στο οικονομικό επιτελείο δεν επιθυμούν να «ξεχειλώσουν» τον προϋπολογισμό του επόμενου έτους με ελαφρύνσεις που θα αποτελέσουν τα επόμενα μελλοντικά φορολογικά βάρη για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Ετσι, θα υπάρξουν μειώσεις φόρων το 2022, αλλά, σύμφωνα με αρμόδια πηγή, αυτές θα είναι στοχευμένες και με γνώμονα ότι θα συμβάλουν στην τόνωση της ανάπτυξης, η οποία φέτος θα είναι αναιμική.


Πρωτογενές έλλειμμα

Σε δημοσιονομικό πεδίο ο προϋπολογισμός στο πρώτο τρίμηνο του 2021 εμφάνισε πρωτογενές έλλειμμα 3,4 δισ. ευρώ παρά τα 8,3 δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν για μέτρα στήριξης όταν οι αντίστοιχες δαπάνες για το περσινό τρίμηνο ήταν 6,3 δισ. ευρώ. Την παρτίδα έσωσαν τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται οι περισσότερες παρεμβάσεις.


Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους στο φετινό πρώτο τρίμηνο εκταμιεύθηκαν 2,1 δισ. ευρώ, ποσό σχεδόν τριπλάσιο σε σχέση με τα 809 εκατ. ευρώ που είχαν δόθηκε πέρυσι –και όχι μόνο– στο ίδιο διάστημα.


Στο μέτωπο των φορολογικών εισπράξεων ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης «δηλώνει» ευχαριστημένος μετά τα σημάδια αντοχών που εμφανίζουν τα κρατικά έσοδα. Στο πρώτο τρίμηνο είναι μειωμένα κατά 670 εκατ. ευρώ, ενώ εκκρεμεί είσπραξη μερίσματος από την Τράπεζα της Ελλάδος.


Παρά το παρατεταμένο λοκντάουν, τα έσοδα από ΦΠΑ δείχνουν σημαντικές «αντιστάσεις» με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές να είναι φέτος τον Μάρτιο αυξημένες κατά 7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Tα σενάρια για την εισφορά αλληλεγγύης το 2022

 Του Προκόπη Χατζηνικολάου

Σκέψεις να παγώσει καθολικά η εισφορά αλληλεγγύης για το 2022 διατυπώνονται στην κυβέρνηση, με το εγχείρημα ωστόσο, εκτός από το μεγάλο του κόστος (1,2 δισ. ευρώ) να ενδέχεται να δημιουργήσει αντιδράσεις στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, καθώς η ρήτρα διαφυγής επιτρέπει μόνο τη λήψη προσωρινών μέτρων τα οποία πρέπει να συνδέονται και με την πανδημική κρίση.

Η αναστολή της εισφοράς αλληλεγγύης στα τρέχοντα εισοδήματα αφορά μόνο τον ιδιωτικό τομέα που έχει πληγεί σημαντικά από την καραντίνα της οικονομίας και όχι τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους που δεν έχουν υποστεί τουλάχιστον στις αποδοχές τους καμία μεταβολή.

Δεν αποκλείεται όμως να εγερθούν θέματα αντισυνταγματικότητας, κάτι το οποίο επιθυμεί να αποφύγει η κυβέρνηση και να προσφύγουν στη δικαιοσύνη δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι, ζητώντας την αναστολή του μέτρου και για αυτούς. Χθες κυβερνητικός αξιωματούχος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο σημειώνοντας σε κάθε περίπτωση ότι δημοσιονομικά είναι ιδιαίτερα δύσκολο.

Στην περίπτωση που η κυβέρνηση δεν καταφέρει να αναστείλει την εισφορά αλληλεγγύης για το σύνολο των φορολογούμενων το 2022 θα το πράξει το 2023. Μάλιστα οι ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν το φθινόπωρο όταν τα στοιχεία του προϋπολογισμού αλλά και οι συζητήσεις με τους θεσμούς θα έχουν φθάσει σε ένα προχωρημένο σημείο, για την εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας αλλά και τις δημοσιονομικές αντοχές.

Το σίγουρο είναι ότι το 2022 οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα και οι αυτοαπασχολούμενοι θα απαλλαγούν από την εισφορά αλληλεγγύης κάτι άλλωστε που άφησε να εννοηθεί και ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης σε πρόσφατη τηλεοπτική του συνέντευξη. Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση στις αποδοχές θα διατηρηθεί και το 2022. Η αναστολή της εισφοράς αλληλεγγύης και το 2022 σηματοδοτεί επί της ουσίας και την κατάργησή της, καθώς το 2023 θα διεξαχθούν, εκτός απροόπτου, εθνικές εκλογές.   

Αυτοί που θα γλιτώσουν σίγουρα την εισφορά αλληλεγγύης και το επόμενο έτος είναι:

* Μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα για τα εισοδήματα που αποκτούν από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022. Η απαλλαγή από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης δεν ισχύει για τους φορολογουμένους οι οποίοι τα 2 προηγούμενα έτη πιάστηκαν στην παγίδα των τεκμηρίων. Από τον φετινό Ιανουάριο οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα "βλέπουν" μια έμμεση αύξηση στους μισθούς, εξέλιξη η οποία δεν πρόκειται να αναστραφεί την επόμενη χρονιά. Για παράδειγμα, εργαζόμενος με 2 παιδιά και αποδοχές 1.500 ευρώ, έχει μηνιαία αύξηση περίπου 23 ευρώ, λόγω της μείωσης της παρακράτησης φόρου και των ασφαλιστικών του εισφορών.

* Ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι για τα εισοδήματα του 2021 που θα δηλωθούν το 2022, καθώς και οι αγρότες.

* Οσοι έχουν εισοδήματα από ενοίκια. Για παράδειγμα, ιδιοκτήτης που αποκτά εισοδήματα 25.000 ευρώ από ενοίκια θα έχει όφελος ύψους 426 ευρώ από την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης το 2022.

• Οσοι λαμβάνουν μερίσματα.

Σημειώνεται ότι η εισφορά αλληλεγγύης που έχει ήδη ανασταλεί αφορά το φορολογικό έτος 2020 για τα εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα, κεφάλαιο και υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου (ενοίκιο, μερίσματα, τόκοι κ.ά.) και το φορολογικό έτος 2021 για τα εισοδήματα από μισθωτή εργασία, καθώς η τελευταία παρακρατείται εντός του φορολογικού έτους. Επί της ουσίας, για τους μισθωτούς έχει μηδενιστεί από τον περασμένο Ιανουάριο του 2021 η μηνιαία παρακράτηση για εισφορά αλληλεγγύης που διενεργείται στη μισθοδοσία των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα, ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αγρότες και οι εισοδηματίες δεν θα πληρώσουν εισφορά αλληλεγγύης κατά την εκκαθάριση της φορολογικής τους δήλωσης του φορολογικού έτους 2020. Για όσους δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους έχουν εισοδήματα και από άλλες πηγές, δεν θα υπολογίζεται η εισφορά αλληλεγγύης για τις πηγές αυτών των εισοδημάτων.


Επιστρεπτέα 7: Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται & οι «κόφτες»

 

Επιστρεπτέα 7: Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται & οι «κόφτες»

 0

Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να μείνουν εκτός του 7ου κύκλου της Επιστρεπτέας Προκαταβολής είναι χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες. Ήδη περισσότεροι από 215.000 έχουν υποβάλλει στην αρχική αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, οι τελικοί δικαιούχοι θα φτάσουν τις 300.000.

Μπορεί να έχουν δημοσιοποιηθεί οι βασικές προϋποθέσεις για τη δυνατότητα συμμετοχής, όμως η υπουργική απόφαση με τις λεπτομέρειες για τις προϋποθέσεις αλλά και για τον τρόπο υπολογισμού των τελικών δικαιούχων που θα ακολουθήσει όταν κλείσει η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ αναμένεται να «αφήσει» εκτός χιλιάδες υποψήφιους δικαιούχους.

Με βάση τα κριτήρια που έχουν γίνει γνωστά έως τώρα, δυνατότητα συμμετοχής έχουν:

  • Όσοι παρουσιάζουν μείωση τζίρου 20% την περίοδο Ιανουάριος-Μάρτιος 2021, σε σχέση με την περίοδο αναφοράς. Η περίοδος αναφοράς θα είναι το πρώτο τρίμηνο του 2020 με την κατάλληλη προσαρμογή, ώστε να ληφθεί υπόψη ότι μέρος του μηνός Μαρτίου 2020 υπήρχαν περιοριστικά μέτρα.
  • Όσοι έχουν ελάχιστο τζίρο αναφοράς 600 ευρώ (που αντιστοιχεί σε 3 μήνες).
  • Οι επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη πριν την 1η Ιανουαρίου 2018 και δεν άνοιξαν υποκατάστημα από την 1η Οκτωβρίου 2019 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020, θα πρέπει να μην έχουν αύξηση τζίρου το 2020 σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος όρος δεν θα ισχύσει για τις επιχειρήσεις στις οποίες έχουν υποβληθεί περιοριστικά μέτρα και πλήττονται άμεσα, βάσει ΚΑΔ (σε αυτές συμπεριλαμβάνεται το λιανεμπόριο, η εστίαση, ο τουρισμός, ο αθλητισμός, ο πολιτισμός, οι μεταφορές, τα γυμναστήρια, τα κομμωτήρια, τα καταστήματα ΟΠΑΠ, ΟΠΑΠ+0,58% οι σχολές οδηγών και λοιποί κλάδοι για τους οποίους ισχύουν περιοριστικά μέτρα σήμερα).
  • Οι νέες επιχειρήσεις που ανήκουν στην κατηγορία των πληττόμενων και έκαναν έναρξη εργασιών από τον Δεκέμβριο 2019 έως και τον Ιανουάριο 2021 και οι οποίες έχουν αποκλειστεί σε κάποιον από τους δύο προηγούμενους κύκλους της Επιστρεπτέας αυτή τη φορά θα είναι επιλέξιμες, ανεξαρτήτως τζίρου.

Τα δικαιολογητικά

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» για τους μήνες Ιανουάριο έως και Δεκέμβριο 2020, καθώς και για τους μήνες Ιανουάριο 2021 έως και Μάρτιο 2021 τα εξής δικαιολογητικά:

α) Επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, συμπληρώνουν τον κύκλο εργασιών ΦΠΑ διακριτά για κάθε μήνα.

β) Επιχειρήσεις μη υποκείμενες σε ΦΠΑ, απαλλασσόμενες και ειδικών καθεστώτων ΦΠΑ, συμπληρώνουν,

αα) τα ακαθάριστα έσοδα διακριτά για κάθε μήνα,

ββ) το σύνολο των ακαθαρίστων εσόδων  του φορολογικού έτους 2019,

γγ) το σύνολο των εξόδων του φορολογικού έτους 2019.

Το σύνολο των εξόδων προσδιορίζεται από τον κωδικό 580 του εντύπου Ε3, μειούμενο κατά τον κωδικό 581 (παροχές σε εργαζόμενους) και κατά τον κωδικό 585 (διάφορα λειτουργικά έξοδα) στο μέρος που αφορά σε δαπάνες ενοικίου της επιχείρησης.

Επιπροσθέτως, προ-συμπληρώνονται τα στοιχεία τα οποία διαθέτει η ΑΑΔΕ βάσει των δηλώσεων (ΦΠΑ ή Εισοδήματος) των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων.

Τα παραπάνω υποβαλλόμενα στοιχεία δεν μπορούν να τροποποιούνται από την επιχείρηση μετά την οριστικοποίησή τους, με εξαίρεση τα στοιχεία των μηνών Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2021 που είναι εφικτό μέχρι και τη λήξη της προθεσμίας υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος που είναι η 19η Απριλίου.

Τα στοιχεία που συμπληρώνονται από την επιχείρηση, επαληθεύονται από τις δηλώσεις ΦΠΑ και Εισοδήματος, στις αντίστοιχες φορολογικές χρήσεις, όταν αυτές υποβληθούν.

Ραλλού Αλεξοπούλου
πηγή: naftermporiki.gr


Φοροαπαλλαγές σε φυσικά πρόσωπα για «λίφτινγκ» ακινήτων

Φοροαπαλλαγές σε φυσικά πρόσωπα για «λίφτινγκ» ακινήτων

 0

Φοροαπαλλαγές σε φυσικά πρόσωπα για ενεργειακό, λειτουργικό αλλά και αισθητικό «λίφτινγκ» ακινήτων, με στόχο τον περιορισμό της εκτεταμένης φοροδιαφυγής που παρατηρείται στα συναφή επαγγέλματα, φέρνει υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα και Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, την οποία υπογράφουν επίσης ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος και ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) Γιώργος Πιτσιλής.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, που τελεί στο πλαίσιο του φορολογικού νόμου 4646/2019, για κάθε φυσικό πρόσωπο που πραγματοποιεί εργασίες ενεργειακής, λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης ακινήτου, θα μπορεί στο εξής το 40% των χρημάτων που θα καταβάλλει σε κάθε έτος της περιόδου 2020-2022 να εκπίπτει από τις οφειλές φόρου εισοδήματος των τεσσάρων ετών που έπονται του έτους καταβολής των εξόδων. Το ανώτατο όριο για το ύψος των δαπανών είναι 16.000 ευρώ, άρα το μέγιστο ποσό έκπτωσης φόρου που θα δικαιούται ένας ιδιοκτήτης συνολικά την τετραετία θα φθάνει τις 6.400 ευρώ (1.600 ευρώ κατ’ έτος).

Η απόφαση στοχεύει ευθέως στον περιορισμό της εκτεταμένης φοροδιαφυγής που παρατηρείται στα συναφή με την κάθε είδους αναβάθμιση της οικίας επαγγέλματα, γι’ αυτό και για τον υπολογισμό της έκπτωσης θα λαμβάνονται υπόψη οι δαπάνες εργασιών και όχι τα έξοδα προμήθειας υλικών. Για την απόδειξη πραγματοποίησης των δαπανών θα πρέπει να υπάρχουν νόμιμα παραστατικά και η εξόφληση να έχει γίνει ηλεκτρονικά ή μέσω παρόχου υπηρεσιών πληρωμών.

Προϋπόθεση για να ισχύσει η έκπτωση είναι τα κτίρια να μην έχουν ενταχθεί σε «Εξοικονομώ» και ότι δεν θα ενταχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης στο μέλλον.

Στις επιλέξιμες ενεργειακές δαπάνες περιλαμβάνονται: τοποθέτηση θερμομόνωσης, αντικατάσταση κουφωμάτων, υαλοπινάκων και παντζουριών, εγκατάσταση ή αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης/ψύξης καθώς και των αναγκαίων υποδομών, εγκατάσταση ελέγχου του συστήματος θέρμανσης/ψύξης, εγκατάσταση συστήματος αυτοπαραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος με ενεργειακό συμψηφισμό, καθώς και συστημάτων αποθήκευσης με μπαταρίες όταν συνδυάζονται με φωτοβολταϊκά συστήματα, εγκατάσταση συστήματος παραγωγής ζεστού νερού με χρήση ΑΠΕ, εγκατάσταση συστήματος μηχανικού αερισμού με ανάκτηση θερμότητας, αναβάθμιση φωτισμού κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικίας κ.λπ.

Από τις αισθητικές – λειτουργικές δαπάνες μπορούν να καλυφθούν εργασίες για τοποθέτηση ή αντικατάσταση υδραυλικής και ηλεκτρικής εγκατάστασης, αναβάθμιση ή εγκατάσταση ανελκυστήρα, συντήρηση ή επισκευή στέγης, αλλαγή ή επισκευή δαπέδου, εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, επισκευή τοιχοποιίας και βάψιμο του κτιρίου εσωτερικά ή εξωτερικά, τοποθέτηση σταθερών ή κινητών συστημάτων σκίασης.

Εως τα τέλη του 2022

Οι επιλέξιμες δαπάνες αναγνωρίζονται για τη μείωση του φόρου εφόσον πραγματοποιούνται έως το τέλος του 2022 και δεν έχουν εκπέσει ως δαπάνη από τα ακαθάριστα έσοδα επιχειρηματικής δραστηριότητας.  Δικαιούχοι της μείωσης φόρου είναι τα φυσικά πρόσωπα που έχουν δικαίωμα ψιλής κυριότητας επί ακινήτου, με την προϋπόθεση ότι το χρησιμοποιούν είτε ως κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία είτε ως έδρα ή υποκατάστημα για την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητάς τους. Στην περίπτωση δαπανών που αφορούν εργασίες σε κοινόχρηστους χώρους, οι οποίες εξοφλούνται από τον διαχειριστή μιας πολυκατοικίας, ή σε συγκρότημα κτισμάτων, αυτές θα λαμβάνονται υπόψη για κάθε δικαιούχο βάσει των χιλιοστών συνιδιοκτησίας.

Μειωμένα ενοίκια: Η ΑΑΔΕ κλείνει εκκρεμότητες με τους ιδιοκτήτες

 

Μειωμένα ενοίκια: Η ΑΑΔΕ κλείνει εκκρεμότητες με τους ιδιοκτήτες

 0

Μέχρι το Πάσχα η ΑΑΔΕ επιχειρεί να κλείσει ότι εκκρεμότητες έχει με τους ιδιοκτήτες ακινήτων που συνεχίζουν να εισπράττουν μειωμένα ενοίκια. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί:

  • Έως τις 20 Απριλίου σχεδιάζεται η καταβολή των αποζημιώσεων στους ιδιοκτήτες που δεν εισέπραξαν ενοίκια ή ήταν μειωμένα τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο.
  • Πριν το Πάσχα να πραγματοποιηθεί η καταβολή των αποζημιώσεων για τα μειωμένα ενοίκια τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο (υπό επεξεργασία είναι 90.000 δηλώσεις για το μήνα Νοέμβριο και 65.000 δηλώσεις για το Δεκέμβριο), όπως επίσης και
  • οι συμψηφισμοί με μελλοντικές οφειλές για περίπου 15.000 δηλώσεις που εκκρεμούν, για τα ενοίκια που δεν εισπράχθηκαν το διάστημα Μαρτίου-Οκτωβρίου 2020.
  • Ειδικά για τον μήνα Μάρτιο και για μισθώσεις που έχουν συναφθεί έως τις 31 Ιανουαρίου 2021, οι ιδιοκτήτες θα λάβουν προκαταβολή αποζημιώσεων με βάση τη δήλωση COVID Φεβρουαρίου υπό τις εξής προϋποθέσεις:
  • Οι μισθώσεις να φαίνεται ότι είναι ενεργές στο σύστημα δήλωσης πληροφοριακών συστημάτων στοιχείων μίσθωσης της ΑΑΔΕ.
  • Ο εκμισθωτής-νομικό πρόσωπο να μην έχει δηλώσει διακοπή εργασιών στην ΑΑΔΕ.
  • Η σύμβαση του ενοικιαστή-εργαζόμενου να είναι σε αναστολή τον Μάρτιο.
  • Η επιχείρηση – ενοικιαστής να μην έχει δηλώσει διακοπή εργασιών στην ΑΑΔΕ.
  • Να έχει υποβληθεί δήλωση COVID για τις μισθώσεις αυτές το Φεβρουάριο

Σημειώνεται ότι ήδη έχει δρομολογηθεί η αποζημίωση για τους φορολογούμενους που εμφανίζονται να είναι συνιδιοκτήτες ενός μισθωμένου ακινήτου για το οποίο το ενοίκιο έχει μειωθεί υποχρεωτικά και όλοι έχουν υποβάλει δηλώσεις COVID.  Στην περίπτωση αυτή οι συνιδιοκτήτες για τους οποίους έχει ολοκληρωθεί από την ΑΑΔΕ η ταυτοποίηση των στοιχείων τους, θα πληρωθούν για το 50% των ενοικίων που έχασαν τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο ανάλογα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας που κατέχουν στο ακίνητο. Όσον αφορά τα μειωμένα ενοίκια για το διάστημα Μαρτίου – Οκτωβρίου 2020  θα γίνουν συμψηφισμοί με μελλοντικές οφειλές.

Πριν το Πάσχα σχεδιάζεται να εξοφληθούν και όσοι δεν εισέπραξαν την αποζημίωση για τα «κουρεμένα» ενοίκια του Ιανουαρίου. Πρόκειται για περιπτώσεις ιδιοκτητών οι οποίοι

  • έχουν νοικιάσει ακίνητα για επαγγελματική στέγη σε επιχειρήσεις οι οποίες παρέμειναν κλειστές τον Ιανουάριο του 2021 όμως δεν έχουν λάβει την αποζημίωση που δικαιούνται λόγω καθυστερήσεων στην εκκαθάριση των αρχικών εμπρόθεσμων δηλώσεων Covid που είχαν υποβάλει
  • έχουν εκμισθώσει ακίνητα για επαγγελματική στέγη σε πληττόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν κατέβαλλαν το 40% του ενοικίου. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα έπρεπε να λάβουν από το Κράτος αποζημίωση που αντιστοιχεί στο 20% των ενοικίων, όμως και εδώ παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εκκαθάριση των αρχικών εμπρόθεσμων δηλώσεων Covid που είχαν υποβάλει.

Πριν από λίγες ημέρες, η ΠΟΜΙΔΑ με επιστολή της στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ζητά, μεταξύ άλλων, να ανακοινωθεί πότε, μετά το Πάσχα, θα ανοίξει η πλατφόρμα για αναδρομικές διορθώσεις μισθωτηρίων και για αρχικές δηλώσεις COVID για το διάστημα Μαρτίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021, να υπάρξει αναβολή στη φορολόγηση των ανείσπρακτων ενοικίων του 2020, χωρίς να απαιτείται δικαστική απόφαση ή αγωγή όπως και να ανασταλεί η εφαρμογή τεκμηρίων σε βάρος των πληττόμενων χωρίς ΚΑΔ ιδιοκτητών ακινήτων.

Ραλλού Αλεξοπούλου
πηγή: naftemporiki.gr

Αλλαγή παρόχου ρεύματος: «Μπλόκο» σε όσους έχουν οφειλές

 

Αλλαγή παρόχου ρεύματος: «Μπλόκο» σε όσους έχουν οφειλές

 0

«Φρένο» στις μετακινήσεις καταναλωτών με ανεξόφλητες οφειλές αλλά και δημιουργία ενός συστήματος τύπου «Τειρεσία», ώστε να αξιολογείται από τους προμηθευτές ρεύματος η φερεγγυότητα των νέων πελατών τους, εισηγείται η ΡΑΕ. Η αρμόδια Αρχή αναμένεται να εγκρίνει στην ολομέλεια της ερχόμενης εβδομάδας την τελική εισήγησή της, η οποία θα τεθεί σε μία ακόμη σύντομη διαβούλευση πριν πάρει τη μορφή γνωμοδότησης και στη συνέχεια υπουργικής απόφασης.

της Χρύσας Λιάγγου 

Το βασικό μέτρο που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εισηγηθεί η ΡΑΕ είναι η δυνατότητα του παλαιού προμηθευτή να σταματάει τη διαδικασία μετακίνησης όταν ο καταναλωτής χρωστάει πάνω από δύο λογαριασμούς ρεύματος, ανεξαρτήτως ποσού, και δεν έχει προχωρήσει σε διακανονισμό. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αρχική πρόταση της ΡΑΕ έθετε πλαφόν οφειλής για τις διάφορες κατηγορίες καταναλωτών – οικιακούς, εμπορικούς κ.λπ.

Στην περίπτωση που κάποιος καταναλωτής έχει αλλάξει προμηθευτή και έχει διακανονίσει τις οφειλές του, τις οποίες όμως στην πορεία δεν εξυπηρετεί, ο παλαιός προμηθευτής θα έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον ΔΕΔΔΗΕ τη διακοπή της ηλεκτροδότησής του. Η βασική αυτή πρόταση συνοδεύεται από τη δημιουργία ενός συστήματος επισήμανσης τύπου «Τειρεσία», το οποίο θα αξιοποιούν οι προμηθευτές για να αξιολογούν τον βαθμό φερεγγυότητας των καταναλωτών. Πρόκειται για ένα σύστημα επισήμανσης οφειλών στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι προμηθευτές και θα αφορά τους οφειλέτες λογαριασμών ρεύματος που θέλουν να αλλάξουν πάροχο. Οι αφερέγγυοι πελάτες θα επισημαίνονται με κόκκινο χρώμα και οι πελάτες που έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους με πράσινο.

Η ΡΑΕ βρίσκεται επίσης σε συνεννόηση με τον ΔΕΔΔΗΕ και την ΑΑΔΕ για να υπάρξει σύνδεση μετρητή ρεύματος και ΑΦΜ μέσω του Taxisnet, ώστε στην περίπτωση που κάποιος καταναλωτής κάνει αίτηση για σύνδεση ρεύματος με άλλον ΑΦΜ –πρακτική που ακολουθούν πολλοί– ο παλαιός πάροχος να μπορεί να το εντοπίσει και να παρέμβει.

Τα «φέσια» από μετακινήσεις πελατών μεταξύ προμηθευτών είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί συνολικά την αγορά ηλεκτρισμού και όχι μόνο τη ΔΕΗ, η οποία το επωμίστηκε πρώτη, καθώς ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί και τα ποσοστά μετακίνησης και μεταξύ ιδιωτών παρόχων αυξάνονται.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΡΑΕ προχώρησε στην επανεξέταση του πλαισίου που διέπει την αλλαγή προμηθευτή μετά την ανατροπή που έφερε η απόφαση ακύρωσης από το ΣτΕ (1888/2020) προηγούμενης απόφασης (2016) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που είχε θέσει απαγορευτικό στη μετακίνηση πελατών με ανεξόφλητες οφειλές.

Η απόφαση του 2016 ήρθε έπειτα από έντονες πιέσεις της ΔΕΗ προς το αρμόδιο υπουργείο και τη ΡΑΕ, καθώς πολλοί πελάτες της είδαν τον ανταγωνισμό ως ευκαιρία να μην αποπληρώσουν τα χρέη τους, με αποτέλεσμα να αλλάζουν προμηθευτή αφήνοντας στη ΔΕΗ τα «φέσια».

πηγή: kathimerini.gr

Οι 9 λόγοι που στελέχη δεν ευθύνονται για φοροαποφυγή

 

Οι 9 λόγοι που στελέχη δεν ευθύνονται για φοροαποφυγή

 0

Εννέα περιπτώσεις στις οποίες θεωρείται ότι τα άτομα που ασκούν καθήκοντα διοίκησης σε νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες δεν έχουν υπαιτιότητα για τη μη καταβολή φορολογικών οφειλών των νομικών αυτών προσώπων και οντοτήτων καθορίζει κοινή απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυροπούλου και του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλή.

του Γιώργου Παλαιτσάκη

Η απόφαση (υπ’ αριθμόν Α1082/7-4-2021), η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 50 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (ν. 4174/2013) και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 13 Απριλίου 2021, προβλέπει, συγκεκριμένα, ότι:

Α) Τα πρόσωπα που είναι εκτελεστικοί πρόεδροι, διευθυντές, γενικοί διευθυντές, διαχειριστές, διευθύνοντες σύμβουλοι, εντεταλμένοι στη διοίκηση και εκκαθαριστές των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, καθώς και τα πρόσωπα που ασκούν εν τοις πράγμασι τη διαχείριση ή διοίκηση νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας θεωρούνται καταρχήν υπαίτια και αλληλέγγυα υπεύθυνα για τη μη καταβολή ή μη απόδοση των φορολογικών οφειλών των νομικών προσώπων και των νομικών οντοτήτων, εκτός αν στα πρόσωπα αυτά συντρέχει περίπτωση έλλειψης υπαιτιότητας, σύμφωνα με τις παρακάτω ενδεικτικά αναφερόμενες περιπτώσεις (οι οποίες σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εξετάζονται από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, κατά λόγο αρμοδιότητας):

1) Αποδεδειγμένη και παρατεταμένη αδυναμία άσκησης καθηκόντων διοίκησης λόγω βαριάς ασθένειας που εμποδίζει το πρόσωπο που έχει τις παραπάνω ιδιότητες να επιληφθεί των υποθέσεων του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας, κατά τον χρόνο στον οποίο ανάγεται η αλληλέγγυα ευθύνη του. Για την απόδειξη της αδυναμίας άσκησης καθηκόντων, θα πρέπει να προσκομίζεται σχετική ιατρική γνωμάτευση από δημόσιο ή ιδιωτικό νοσοκομείο καθώς και οποιοδήποτε άλλο σχετικό έγγραφο.

2) Εκκαθάριση του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας σύμφωνα με ειδική διάταξη νόμου ή με δικαστική απόφαση με τις οποίες προσδιορίζεται ο χρόνος και ο τρόπος ικανοποίησης των πιστωτών του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας. Στις περιπτώσεις αυτές ελέγχεται εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις υπαιτιότητας για τον εκκαθαριστή μόνο για οφειλές που δημιουργούνται κατά την περίοδο της θητείας του.

3) Αποδεδειγμένη, με βάση έγγραφα (π.χ. σύμβαση εργασίας, βεβαίωση εταιρείας), αποκλειστική ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων διοίκησης και εκπροσώπησης (όπως π.χ. διευθυντής μάρκετινγκ, δ/ντής ανθρωπίνου δυναμικού, δ/ντής πληροφορικής, δ/ντής τεχνικών – υποστηρικτικών υπηρεσιών, δ/ντής αποθήκης, δ/ντής πωλήσεων) που δεν άπτονται των φορολογικών υποχρεώσεων του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας, εφόσον τα συγκεκριμένα πρόσωπα δεν έχουν αρμοδιότητα αποκλειστικής γενικής εκπροσώπησης και διαχείρισης του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας, σύμφωνα με δημοσιευμένα έγγραφα.

4) Ύπαρξη αμετάκλητης αθωωτικής απόφασης ποινικού δικαστηρίου ή αμετάκλητου απαλλακτικού βουλεύματος ή απόφαση δικαστηρίου βάσει των οποίων διαπιστώνεται ρητά η έλλειψη υπαιτιότητας σχετικά με τη δημιουργία ή τη μη καταβολή της οριζόμενης οφειλής από τον αλληλεγγύως υπόχρεο.

5) Παραίτηση προγενέστερη της κρίσιμης περιόδου, για την οποία τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διατυπώσεις δημοσιότητας, ακόμα κι αν δεν έχει ενημερωθεί η Φορολογική Διοίκηση από το νομικό πρόσωπο/νομική οντότητα ή αποδεδειγμένη έλλειψη αποδοχής του διορισμού ή μη ανάληψη καθηκόντων διοίκησης και διαχείρισης του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας.

6) Μη εξόφληση των οφειλών προς το Δημόσιο νομικών προσώπων/νομικών οντοτήτων δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα οποία έχουν ως κύριο οικονομικό πόρο (άνω του εβδομήντα τοις εκατό (70%) των ετήσιων εσόδων τους) την τακτική χρηματοδότηση που λαμβάνουν από το Ελληνικό Δημόσιο και το σύνολο των εσόδων τους δεν επαρκεί για την πληρωμή των φορολογικών τους υποχρεώσεων.

7) Ανάληψη της διοίκησης φορέων της γενικής κυβέρνησης ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα με αποκλειστικό σκοπό τη διευκόλυνση ή / και ολοκλήρωση ελέγχου που έχει διαταχθεί από εισαγγελικές αρχές, από αρχές διαχειριστικού ελέγχου ή από ανεξάρτητες αρχές.

8) Ορισμός ως νόμιμου εκπροσώπου αλλοδαπού νομικού προσώπου / νομικής οντότητας, το οποίο δεν έχει μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, εφόσον στον εν λόγω νόμιμο εκπρόσωπο δίδεται συγκεκριμένη εντολή ή παρέχεται συγκεκριμένη εξουσιοδότηση από τα πρόσωπα τα οποία διοικούν το αλλοδαπό νομικό πρόσωπο/νομική οντότητα, ιδίως με σκοπό την εκπλήρωση διαδικαστικών υποχρεώσεων του αλλοδαπού νομικού προσώπου/νομικής οντότητας στην Ελλάδα ή τη διεκπεραίωση συγκεκριμένων υποθέσεων (ενδεικτικά: εκπροσώπηση στην Ελλάδα για την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας, εκπροσώπηση για την αγορά ή την πώληση ακινήτου στην Ελλάδα, εκπροσώπηση ενώπιον δημόσιων υπηρεσιών, εκπροσώπηση για το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού κ.λπ.).

9) Στην περίπτωση κατά την οποία πρόσωπα που αν και φέρουν μία από τις ιδιότητες που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 50 ΚΦΔ δεν έχουν πραγματική ανάμειξη στη διοίκηση/διαχείριση των υποθέσεων του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας.

Για την περίπτωση αυτή εκτιμώνται συνολικά και λαμβάνονται υπόψη στοιχεία, όπως ενδεικτικά: η έλλειψη αμοιβής προς το πρόσωπο αυτό, η έλλειψη μετοχικής ή εταιρικής σχέσης με το νομικό πρόσωπο ή τη νομική οντότητα, η μη διενέργεια τραπεζικών συναλλαγών η μη διαχείριση τραπεζικών λογαριασμών (βεβαίωση από τις συνεργαζόμενες με την εταιρεία τράπεζες με την οποία αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει δείγμα υπογραφής του προσώπου αυτού, ώστε το πρόσωπο αυτό να μπορεί να υπογράφει για λογαριασμό του νομικού προσώπου), η μη υπογραφή πρακτικών Διοικητικού Συμβουλίου ή οικονομικών καταστάσεων, σε συνδυασμό με στοιχεία που αποδεικνύουν το πρόσωπο που πραγματικά διαχειρίζεται τις εταιρικές υποθέσεις.

Β) Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή από τις 13 Απριλίου 2021, αλλά καταλαμβάνει και περιπτώσεις για τις οποίες έχει ήδη υποβληθεί αίτηση περί έλλειψης υπαιτιότητας που η εξέτασή της εκκρεμεί ενώπιον της Φορολογικής Διοίκησης

πηγή: Έντυπη Ναυτεμπορική

Παρασκευή 16 Απριλίου 2021

Τροπολογία Υπογραφή ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων Α.Ε.

 Τροπολογία

Υπογραφή ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων Α.Ε.

Με το άρθρο 3 της τροπολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στο νομοσχέδιο με τίτλο «Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υποδομών και Μεταφορών, ρυθμίσεις για τη μεταφορά στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας των αρμοδιοτήτων για τα εμπορικά σήματα και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης» ρυθμίζεται το θέμα της υπογραφής των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων στο πλαίσιο των διατάξεων του Κώδικα Ανωνύμων Εταιρειών (ν. 4548/2018) και ειδικώς στην περίπτωση κατά την οποία οι τράπεζες προχωρούν στη σύσταση άλλων εταιρειών (μητρικών).

Παρατίθενται ακολούθως οι προτεινόμενες διατάξεις:

Άρθρο 3
Υπογραφή ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων - Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 147 του ν. 4548/2018

Η περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 147 του ν. 4548/2018 (Α' 104), περί της υπογραφής ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, τροποποιείται και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Για να ληφθεί από τη γενική συνέλευση έγκυρη απόφαση επί των χρηματοοικονομικών καταστάσεων που έχουν καταρτιστεί από το διοικητικό συμβούλιο, πρέπει να έχουν υπογράφει από τρία διαφορετικά πρόσωπα, και συγκεκριμένα από: α) τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου ή τον αναπληρωτή του,

β) τον διευθύνοντα ή εντεταλμένο σύμβουλο και, σε περίπτωση που δεν υπάρχει τέτοιος σύμβουλος ή η ιδιότητά του συμπίπτει με εκείνη των παραπάνω προσώπων, από ένα μέλος του διοικητικού συμβουλίου που ορίζεται από αυτό, και

γ) τον κατά νόμο υπεύθυνο λογιστή πιστοποιημένο από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, κάτοχο άδειας Α' τάξης για τη σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων ή, εφόσον πρόκειται για πιστωτικά ιδρύματα ή για μητρική εταιρεία πιστωτικού ιδρύματος, και από πρόσωπο ή πρόσωπα στα οποία το διοικητικό συμβούλιο έχει αναθέσει την ευθύνη για τη σύνταξη οικονομικών καταστάσεων.».

Βλέπε επίσης από την ίδια τροπολογία και το ακόλουθο θέμα: Τροπολογία για το αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο της ενίσχυσης στις επιχειρήσεις εστίασης, για την προμήθεια πρώτων υλών

Ειδήσεις 14/04/2021 17:42 Boυλή Τροπολογία για το αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο της ενίσχυσης στις επιχειρήσεις εστίασης, για την προμήθεια πρώτων υλών

 Κατατέθηκε από τους συναρμόδιους υπουργούς, με τη μορφή τροπολογίας, η διάταξη για το αφορολόγητο, το ανεκχώρητο και ακατάσχετο της ενίσχυσης που καταβάλλεται, στο πλαίσιο της δράσης «Επιδότηση κεφαλαίου κίνησης σε επιχειρήσεις εστίασης για προμήθεια πρώτων υλών».

Η διάταξη προβλέπει επίσης ότι οι δικαιούχοι της ενίσχυσης απαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για τη συμμετοχή τους στη δράση και την είσπραξη της ενίσχυσης.

Η τροπολογία έχει κατατεθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βλέπε επίσης από την ίδια τροπολογία και: Τροπολογία: Υπογραφή ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων Α.Ε.

Ακολουθεί η σχετική τροπολογία:

Υπουργείο Εργασίας Από σήμερα 16/4 η υποβολή δηλώσεων αναστολών εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες

 15 Απριλίου 2021


Από αύριο 16/4 η υποβολή δηλώσεων αναστολών εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες - Διευκρινίσεις για συγκεκριμένους ΚΑΔ


Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:


Από αύριο Παρασκευή 16/4/2021 έως και τις 30/4/2021 δίνεται η δυνατότητα  υποβολής δηλώσεων και ορθών επαναλήψεων αναστολών συμβάσεων εργασίας εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, που υπάγονται στην σχετική ΚΥΑ της οποίας η ισχύς παρατάθηκε με την έως τις 30 Απριλίου 2021, για τον Απρίλιο, στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ». Η δήλωση υποβάλλεται επιλέγοντας την ειδική περίπτωση «Περιπτώσεις εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες της κατηγορίας 1.1. «Άτομα Υψηλού κινδύνου» του άρθρου 1 της ΚΥΑ υπ’ αρ. 37095/1436/17‐09‐2020 (Β΄ 4011)».


Επιπλέον, οι επιχειρήσεις – εργοδότες που έχουν ΚΑΔ 47.82 και 47.89 των οποίων αναστέλλεται η δραστηριότητα με εντολή δημόσιας και έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Π.Ε. Κοζάνης μπορούν να υποβάλλουν δηλώσεις αναστολής συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων τους με έναρξη από 12/4/2021, για τον μήνα Απρίλιο.


Οι επιχειρήσεις – εργοδότες που έχουν ΚΑΔ 92.00, ο οποίος είναι κλειστός με εντολή δημόσιας αρχής, και μόνο για τις εξαιρέσιμες δραστηριότητες, δηλαδή με ΚΑΔ: 92.00.13, 92.00.13.01, 92.00.13.02, 92.00.13.03, 92.00.13.04, 92.00.19 και 92.00.29.01, των οποίων επιτρέπεται η λειτουργία τους από 12/4/2021 βάσει της σχετικής ΚΥΑ, μπορούν να προβούν σε ορθή επανάληψη των ήδη υποβληθεισών δηλώσεων αναστολής των συμβάσεων εργασίας για όσους εργαζόμενους επιστρέφουν στην εργασία τους. 


Για παράδειγμα, εάν έχει υποβληθεί δήλωση αναστολής σύμβασης εργασίας εργαζόμενου για όλον τον μήνα Απρίλιο και ο εργαζόμενος επιστρέφει στην εργασία του στις 12/4/2021, τότε η επιχείρηση προβαίνει σε ορθή επανάληψη της δήλωσης, τροποποιώντας το διάστημα της αναστολής, δηλαδή από 1/4/2021 έως και 11/4/2021. Οι παραπάνω υποβολές δηλώσεων και ορθών επαναλήψεων μπορούν να πραγματοποιηθούν από τις 16/4/2021 έως και τις 18/4/2021.


Σημειώνεται πως μετά το πέρας της προαναφερόμενης προθεσμίας ισχύει η προαναγγελία των δηλώσεων αναστολής των συμβάσεων εργασίας.

Υπουργείο Εργασίας Προθεσμίες υποβολής δηλώσεων για τον Μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ (δεύτερη ευκαιρία)

 Υπουργείο Εργασίας

Προθεσμίες υποβολής δηλώσεων για τον Μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ (δεύτερη ευκαιρία)


15  Απριλίου 2021

Προθεσμίες υποβολής δηλώσεων για τον Μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ (δεύτερη ευκαιρία)

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: 

1.Σε επιχειρήσεις – εργοδότες που δεν κατέστη δυνατή για λόγους ανωτέρας βίας η υποβολή δήλωσης ένταξης στον μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, δίνεται εκ νέου η δυνατότητα υποβολής δηλώσεων «ΑΙΤΗΣΗ / ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» (Α΄- ΦΑΣΗ)» και «ΑΙΤΗΣΗ / ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» (Α΄ - ΦΑΣΗ) - ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ» για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο 2021. Η επαναληπτική διαδικασία είναι δυνατή μόνο εφόσον σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία του άρθρου 7 της αριθμ.οικ.23103/478/13/6/2021 ΚΥΑ (Β’ 2274), γνωστοποιήθηκε  η μείωση του χρόνου εργασίας των εργαζομένων που εντάσσονται στον μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ μέσω του εντύπου Ε4: Πίνακας Προσωπικού – Συμπληρωματικός Ωραρίου. 

Για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο 2021 η ανωτέρω δυνατότητα δίνεται μόνο σε επιχειρήσεις που δεν έχουν υποβάλει «ΑΙΤΗΣΗ / ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» (Β΄- ΦΑΣΗ)».

ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ & ΟΡΘΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΩΝ ΑΠΟ 16/4/2021 ΕΩΣ ΚΑΙ 21/4/2021

2. Δίνεται η δυνατότητα υποβολής των δηλώσεων «ΑΙΤΗΣΗ / ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» (Β΄- ΦΑΣΗ)» και «ΑΙΤΗΣΗ / ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» (Β΄ - ΦΑΣΗ) - ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ» για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο 2021 εντός της κάτωθι προθεσμίας, και ειδικότερα:

  • για εργαζόμενους για τους οποίους δεν έχει υποβληθεί δήλωση Β΄ΦΑΣΗ
  • για τους εργαζόμενους οι οποίοι αποκλείστηκαν από τις πληρωμές της Β΄ΦΑΣΗΣ 

ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ & ΟΡΘΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΩΝ ΑΠΟ 22/4/2021 ΕΩΣ ΚΑΙ 29/4/2021

Σημειώνεται ότι πριν υποβληθούν οι διορθώσεις με το έντυπο «ΑΙΤΗΣΗ / ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» (Β’ - ΦΑΣΗ) - ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ» για τους εργαζόμενους, οι οποίοι αποκλείστηκαν από τις πληρωμές της Β΄ ΦΑΣΗΣ, οι εργοδότες μπορούν να αναζητούν την τελευταία δήλωση για τη Β’ ΦΑΣΗ  και  επιλέγοντας το κουμπί [Διαχείριση] να ενημερώνονται για τους λόγους αποκλεισμού εργαζομένων από τις πληρωμές της Β’ ΦΑΣΗΣ.

Φοροαπόψεις 01/04/2021

 

Ανάδειξη και σχολιασμός επίκαιρων φορολογικών, εργατικών, ασφαλιστικών & οικονομικών θεμάτων. 

* Αλληλέγγυα ευθύνη διοικούντων νομικά πρόσωπα σε περίπτωση παραίτησης: Σε αρθρογραφία μας έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στην αλληλέγγυα ευθύνη των διοικούντων νομικά πρόσωπα και πώς αυτή εφαρμόζεται ως προς τον καταλογισμό και την είσπραξη φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.

Πρόσφατα, κρίθηκε ότι η αλληλέγγυα ευθύνη διοικούντος νομικό πρόσωπο δεν εκτείνεται σε διάστημα μετά τον χρόνο παραιτήσεως ή παύσεως αυτού, ανεξαρτήτως της δημοσιοποίησης με σχετική καταχώριση των στοιχείων αυτών.

Συγκεκριμένα, με βάση την υπ’ αριθ. 1003/2021 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών κρίθηκε ότι η ευθύνη του διοικούντος νομικό πρόσωπο δεν μπορεί να επεκταθεί σε χρονικό διάστημα πέραν της παραίτησής της (η οποία επιδόθηκε και στο Υποκατάστημα ΙΚΑ – ΕΤΑΜ), ανεξάρτητα από το ότι η ανακοίνωση περί παραιτήσεώς της εκδόθηκε σε μεταγενέστερο χρόνο από το ΓΕΜΗ. 

* Πρόστιμο ΣΕΠΕ και απλή παρουσία προσώπου σε επιχείρηση: Με την υπ’ αριθ. 1547/2021 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών κρίθηκε ότι με το δελτίο ελέγχου ΣΕΠΕ βεβαιώθηκε μεν η παρουσία των συγκεκριμένων προσώπων στο χώρο της ατομικής επιχείρησης του προσφεύγοντος, αναφέρεται, όμως, μόνο το όνομα και η ημερομηνία γέννησης αυτών ενώ δεν καταγράφεται η ημερομηνία πρόσληψης αυτών ούτε παρατίθενται οποιαδήποτε πραγματικά περιστατικά, στα οποία στηρίχθηκε η Επιθεωρήτρια Εργασίας, προκειμένου να συνάγει ότι τα πρόσωπα αυτά έφεραν, πράγματι, την ιδιότητα του εργαζόμενου. Πιο συγκεκριμένα, δεν εξειδικεύεται εάν υπήρξε οποιαδήποτε παραδοχή των ίδιων ή δήλωση τρίτων προσώπων για την εργασιακή σχέση, ούτε, άλλωστε, προκύπτει ότι, κατά το χρόνο του ελέγχου, αυτοί κατελήφθησαν να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες, οι οποίες συνηγορούν ή προσιδιάζουν έστω υπέρ της ιδιότητας των εργαζομένων ή εάν τα πρόσωπα αυτά βρίσκονταν στο μεσιτικό γραφείο χωρίς περαιτέρω εργασιακή δραστηριότητα, δεδομένου ότι η απλή παρουσία εκεί δεν αποτελεί απόδειξη της απασχόλησής τους. 

Υπό τα δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο έκρινε πως δεν αποδεικνύεται ότι κατά τον χρόνο του διενεργηθέντος ελέγχου, οι αναφερόμενοι στο ανωτέρω δελτίο ελέγχου ως εργαζόμενοι συνδέονταν με τον προσφεύγοντα με σχέση εξαρτημένης εργασίας και, ως εκ τούτου, ο προσφεύγων δεν είχε υποχρέωση καταχώρισής τους σε πίνακα προσωπικού και με το σκεπτικό αυτό ακύρωσε την πράξη επιβολής προστίμου.

* Ακύρωση πράξης επιβολής εισφορών λόγω σύμβασης ανεξάρτητης απασχόλησης: Με την υπ’ αριθ. 11198/2020 απόφαση Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών ακυρώθηκε πράξη επιβολής εισφορών λόγω απασχόλησης στα πλαίσια σύμβασης ανεξάρτητης παροχής υπηρεσιών που είχε υπογραφεί με το πρόσωπο που ευρέθη στα γραφεία της εταιρείας κατά τον επιτόπιο έλεγχο.

Συγκεκριμένα, κατά τον επιτόπιο έλεγχο, που διενεργήθηκε από τα αρμόδια όργανα στα γραφεία της προσφεύγουσας εταιρείας βρέθηκε εντός αυτής πρόσωπο που εφέρετο να αποσχολείται ως λογίστρια, η οποία είχε αναλάβει τις λογιστικές υπηρεσίες ενός πελάτη της εταιρείας υπογεγραμμένο μεταξύ του συμφωνητικό ενώ είχε εκδοθεί και το αντίστοιχο τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών. Περαιτέρω, όπως ισχυρίστηκε εκπρόσωπος της εταιρείας, έτυχε εκείνη την ημέρα η συνεργάτιδα να έχει έρθει στο γραφείο της προσφεύγουσας εταιρείας για να συζητήσουν σχετικά με το αντικείμενο αυτό με αποτέλεσμα να βρεθεί στον γενόμενο επιτόπιο έλεγχο. 

Το Δικαστήριο έλαβε υπόψη ότι από το προαναφερθέν συμφωνητικό της προσφεύγουσας με την αναφερόμενη ως συνεργάτη της, προκύπτει σαφώς η ύπαρξη στοιχείων που προσιδιάζουν σε καθεστώς παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, δεδομένου ότι η συνεργάτης ανέλαβε την υποχρέωση παροχής των υπηρεσιών της απευθείας σε πελάτη της προσφεύγουσας που εδρεύει σε άλλο τόπο από την προσφεύγουσα. Περαιτέρω, συμφωνήθηκε ελευθερία της συνεργάτιδας να διαμορφώσει η ίδια το ωράριό της. Από τα ανωτέρω συμφωνηθέντα προκύπτει ότι η προσφεύγουσα εταιρεία δεν ασκούσε έλεγχο και εποπτεία ως προς τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο παροχής της εργασίας της συνεργάτιδας, ούτε της παρείχε οποιαδήποτε υποχρεωτική εντολή ή οδηγία. 
Με το σκεπτικό αυτό το Δικαστήριο ακύρωσε την ΠΕΕΕ.


Συνήθη ερωτήματα

Για να αναγνωρισθεί μια δαπάνη ως παραγωγική και να εκπέσει από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχειρήσεως αρκεί, καταρχήν, εν όψει του σκοπού και των ειδικών συνθηκών της εκάστοτε περιπτώσεως, να συμβάλλει στη διεύρυνση των εργασιών της επιχείρησης και στην αύξηση των εσόδων της. Δεν απαιτείται δε να διαπιστωθεί ότι, συνεπεία αυτής, αυξήθηκαν πράγματι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα έσοδα και προωθήθηκαν οι εργασίες της επιχείρησης, διότι τούτο θα οδηγήσει σε ανεπίτρεπτο έλεγχο της σκοπιμότητας της δαπάνης από τη φορολογική αρχή.

Η επιστημονική ομάδα της ΑΡΤΙΟΝ
Με την καθοδήγηση του κ. Γεώργιου Δαλιάνη

Το ανωτέρω κείμενο έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τις εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην ARTION Α.Ε. (Πουρνάρα 9 Μαρούσι | +30 210 6009062 |  www.artion.gr).