Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017

Στα άκρα η κόντρα κυβέρνησης-ΑΔΕΔΥ για την αξιολόγηση στο Δημόσιο

Στα άκρα η κόντρα κυβέρνησης-ΑΔΕΔΥ για την αξιολόγηση στο Δημόσιο

6
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Στα άκρα η κόντρα κυβέρνησης-ΑΔΕΔΥ για την αξιολόγηση στο Δημόσιο
Του Δημήτρη Κατσαγάνη
Για πέμπτο  συνεχόμενο μήνα συνεχίζεται η κόντρα κυβέρνησης-ΑΔΕΔΥ στο "μέτωπο" της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. 
Στις 2 Οκτωβρίου έληξε η προθεσμία συμπλήρωσης των φυλλαδίων αξιολόγησης από τους υπαλλήλους. Σύμφωνα με κύκλους του Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η συμμετοχή των υπαλλήλων στην αξιολόγηση ξεπέρασε το 70%. Ωστόσο, η ΑΔΕΔΥ δίδει τελείως διαφορετική εικόνα, καθώς υποστηρίζει πως ακριβώς το ίδιο ποσοστό των υπαλλήλων δεν συμμετέχει στη διαδικασία αυτή, ενώ δηλώνει πως θα συνεχίσει την αποχή της.
Τι λέει το Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Πιο συγκεκριμένα, τα υπουργεία στα οποία σημειώθηκε η μεγαλύτερη συμμετοχή (σχεδόν 100%) ήταν εκείνα του  Τουρισμού και Εθνικής Άμυνας, σύμφωνα με κύκλους του Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Πάνω από το 90% ανέρχεται το ποσοστό συμμετοχής στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σε εξαιρετικά υψηλά ποσοστά φαίνεται να κινήθηκαν και τα υπόλοιπα υπουργεία (λ.χ. συμμετοχή άνω του 60% στα υπουργεία Οικονομίας και Αγροτικής Ανάπτυξης), δεδομένου ότι το υφιστάμενο στάδιο που αφορά τους προϊσταμένους βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη.
Στο μόνο υπουργείο που φαίνεται να μην ολοκληρώθηκε η διαδικασία είναι το υπουργείο Εργασίας, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.
Από πλευράς της κυβέρνησης, υπάρχει η εκτίμηση ότι τελικά η συμμετοχή θα είναι καθολική, καθώς ο μέσος όρος συμμετοχής των δημοσίων υπαλλήλων στην αξιολόγηση υπερβαίνει αυτή τη στιγμή το 70%.
Άλλα λέει η ΑΔΕΔΥ
Τελείως διαφορετική εικόνα δίδει η ΑΔΕΔΥ, η οποία βρίσκεται σε πολύμηνη αποχή ενάντια στην αξιολόγηση. Με χθεσινή ανακοίνωσή της, αναφέρει πως "οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, παρά την ψήφιση της εκβιαστικής τροπολογίας Γεροβασίλη αρνήθηκαν στη συντριπτική τους πλειοψηφία να συμμετέχουν στη μνημονιακή αξιολόγηση. Συμμετείχαν μαζικά στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει η ΑΔΕΔΥ μαζί όλες τις ομοσπονδίες και τα σωματεία του Δημόσιου Τομέα καταγράφοντας ποσοστά συμμετοχής της τάξης του 70, 80 και 90% αλλά ακόμα και σε περιπτώσεις με μικρότερη συμμετοχή η διαδικασία της αξιολόγησης έχει ήδη στην πράξη ακυρωθεί".
*Διαβάστε ακόμα:

Τέλος στο πάρτι με ΑΦΜ Βουλγαρίας

Τέλος στο πάρτι με ΑΦΜ Βουλγαρίας

Έφοδος της Εφορίας για ελληνικές "επιχειρήσεις - σφραγίδες" σε γειτονικές χώρες. Τα κόλπα για να γλιτώνουν φόρους. Μπλόκο σε βουλγαρικά POS
Adtech Ad
Ρεπορτάζ: Σπύρος Δημητρέλης
“Μπλόκο” επιχειρεί το υπουργείο Οικονομικών στην εικονική μεταφορά κερδών ελληνικών επιχειρήσεων στη γειτονική Βουλγαρία μέσω της χρησιμοποίησης εταιρειών σφραγίδων που έχουν συσταθεί στη γειτονική χώρα. Οι εικονική εξαγωγή κερδών είναι η πρακτική που, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείο Οικονομικών, παίρνει τη μορφή χιονοστιβάδας τα τελευταία χρόνια καθώς η μεγάλη διαφορά μεταξύ του επιχειρηματικού φορολογικού συντελεστή μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας αποδεικνύεται πολύ μεγάλο κίνητρο για φοροαποφυγή. Παρά τη φαινομενικά και τυπικά νομότυπη λειτουργία των εταιρειών σφραγίδων στη Βουλγαρία, στην Καραγιώργη Σερβίας ξεκαθαρίζουν ότι το ελληνικό φορολογικό καθεστώς είναι πλήρως θωρακισμένο για την αντιμετώπιση καταχρηστικών πρακτικών με τη εικονική μεταφορά κερδών σε χώρες με προνομιακό φορολογικό καθεστώς και ότι “πολύ σύντομα θα γίνει αντιληπτό ότι δεν ήταν και η καλύτερη επιλογή η δημιουργία εταιρείας στη Βουλγαρία”. Έρχονται σαρωτικοί έλεγχοι με βάση στοιχεία που έχει ήδη συλλέξει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Έμπειροι φοροτεχνικοί περιγράφουν τις πιο διαδεδομένες πρακτικές παράκαμψης του ελληνικού φορολογικού συστήματος από επιχειρηματίες που κινούνται στα όρια του φορολογικού συστήματος κάνοντας κατάχρηση των ελευθεριών διακίνησης κεφαλαίων και προϊόντων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η πιο διαδεδομένη πρακτική είναι η σύσταση μιας επιχείρησης σφραγίδας στη γειτονική Βουλγαρία η οποία ασχολείται κατά κύριο λόγο με την παροχή υπηρεσιών. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα στην παροχή μελετητικών υπηρεσιών (π.χ. τεχνικών, πληροφορικής) οι οποίες παρέχουν τις υπηρεσίες τους στην Ελλάδα αλλά εκδίδουν τιμολόγια από βουλγάρικη επιχείρηση. Με αυτόν τον τρόπο καταβάλλουν φόρο μόνο στη εφορία της Βουλγαρίας όπου ο φορολογικός συντελεστής είναι 10% και ο φόρος μερισμάτων 5%.
Η δεύτερη πιο διαδεδομένη πρακτική είναι αυτή της εικονικής μεταφοράς κερδών εισαγωγικών επιχειρήσεων στη Βουλγαρία μέσω της ίδρυσης εταιρείας- μεσάζοντα στη γειτονική χώρα. Για παράδειγμα, η ελληνική επιχείρηση αγοράζει πρώτη ύλη από την Ιταλία. Ζητά από την ιταλική επιχείρηση να εκδώσει τιμολόγιο πώλησης προς βουλγάρικη επιχείρηση, η οποία ουσιαστικά ανήκει στην ελληνική. Στη συνέχεια, η βουλγάρικη επιχείρηση πουλά σε πολύ υψηλότερη τιμή την πρώτη ύλη στην ελληνική. Με αυτόν τον τρόπο το μεγάλο μέρος του κέρδους φορολογείται στη Βουλγαρία με 10% και ένα πολύ μικρό μέρος του κέρδους φορολογείται στην Ελλάδα με συντελεστή 26% στο επίπεδο της επιχείρησης και επιπλέον 15% εφόσον μοιραστεί μέρισμα στους μετόχους (συνολικός φορολογικός συντελεστής 39,65%).
Διαδεδομένη είναι επίσης και η περίπτωση της μεταφοράς της καταστατικής έδρας μια επιχείρησης στη Βουλγαρία, χωρίς όμως να μεταφερθεί και στο ελάχιστη η πραγματική της δραστηριότητα εκτός των ελληνικών συνόρων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο αριθμός των επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων στη Βουλγαρία ξεπερνά τις 16.000.
Η υφυπουργός Οικονομικών, αρμόδια για τη φορολογία, κα Κατερίνα Παπανάτσιου μίλησε σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη και, με βάση τις ενδείξεις που έχει στη διάθεσή της από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς,  εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι 8 από τις 10 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων που έχουν ιδρυθεί στην Βουλγαρία είναι εικονικές και “σφραγίδες”.
Οι προκαταρτικοί έλεγχοι για τον περιορισμό του φαινομένου έχουν ήδη ξεκινήσει και θα περιλαμβάνουν ακόμη και το άνοιγμα τραπεζικών θυρίδων και λογαριασμών. Το οπλοστάσιο των ελληνικών φορολογικών αρχών είναι προβλέψεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος σύμφωνα με τις οποίες κάθε επιχείρηση, όπου και αν βρίσκεται, εφόσον ο πραγματικός τόπος άσκησης της διοίκησής τους βρίσκεται στην Ελλάδα είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας και φορολογείται με τους ελληνικούς φορολογικούς συντελεστές. Ενδεικτικά στοιχεία απόδειξης ότι η άσκηση της διοίκησής τους βρίσκεται στην Ελλάδα είναι: ο τόπος άσκησης της καθημερινής διοίκησης,  ο τόπος λήψης στρατηγικών αποφάσεων, ο τόπος πραγματοποίησης της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων ή εταίρων, ο τόπος τήρησης βιβλίων και στοιχείων,• ο τόπος συνεδριάσεων του ΔΣ ή άλλου εκτελεστικού οργάνου διοίκησης, ο τόπος κατοικίας των μελών ΔΣ ή άλλου εκτελεστικού οργάνου διοίκησης καθώς και της πλειοψηφίας των μετόχων.

ΙΧ και POS μέσω Βουλγαρίας

Η γειτονική Βουλγαρία δεν χρησιμοποιείται μόνο ως όχημα εικονικής μεταφοράς κερδών και εισοδήματος. Χρησιμοποιείται κατά κόρον και σαν... παρακαμπτήρια οδός για την απόκτηση και κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους πολυτελών ΙΧ υψηλού κυβισμού καθώς και για την παράκαμψη των κεφαλαιακών ελέγχων που έχουν επιβληθεί στις τράπεζες (capital controls).
Στη Βόρεια Ελλάδα είναι πολύ διαδεδομένη η εικόνα πολυτελών ΙΧ τύπου τζιπ που στο τιμόνι τους όμως βρίσκονται φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος. Οι τελωνειακές αρχές πραγματοποιούν επιτόπιους ελέγχους ζητώντας αποδεικτικά στοιχεία για τη χώρα της συνήθους διαμονής του οδηγού του οχήματος. Συνήθως στους ελεγκτές παρουσιάζονται έγγραφα σύμφωνα με τα οποία το όχημα ανήκει σε εταιρεία που εδρεύει στη Βουλγαρία και ο οδηγός της εμφανίζεται ως στέλεχος της συγκεκριμένης επιχείρησης. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής: το όχημα δεσμεύεται μέχρι να προσκομίσει ο οδηγός του οχήματος συγκεκριμένα στοιχεία από τα οποία να προκύπτει ότι η εταιρεία στη Βουλγαρία στην οποία ανήκει το όχημα έχει πραγματική δραστηριότητα (πραγματοποίηση επιχειρηματικών εσόδων, κέρδη, φορολογικές δηλώσεις) καθώς και ότι είναι απαραίτητη η πραγματοποίηση οδικών ταξιδιών στην Ελλάδα για τους επιχειρηματικούς σκοπούς της βουλγάρικης επιχείρησης. Αν τα στοιχεία που θα προσκομιστούν είναι ελλιπή τότε το όχημα δεσμεύεται, ασκούνται στον οδηγό κατηγορίες για λαθρεμπόριο και του επιβάλλονται τσουχτερά πρόστιμα για τα τέλη ταξινόμησης που αντιστοιχούν στο ίδιο όχημα, εφόσον αυτό είχε κυκλοφορήσει κανονικά στην Ελλάδα με ελληνικές πινακίδες. Όσοι καταφεύγουν στα ΙΧ με πινακίδες εξωτερικού επιχειρούν ουσιαστικά να αποφύγουν τα υψηλά τέλη ταξινόμησης που επιβάλλονται στα ΙΧ μεγάλου κυβισμού που ταξινομούνται στην Ελλάδα καθώς και τα τεκμήρια και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

POS εξωτερικού

Μια.. φάμπρικα που εμφανίστηκε αμέσως μετά την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων, ήταν αυτή της εγκατάστασης και χρήσης συσκευών ηλεκτρονικής χρέωσης καρτών POS τα οποία ήταν συνδεδεδμένα με τραπεζικούς λογαριασμούς του εξωτερικού. Κατά κύριο λόγο επιχειρήσεις του κλάδου εστίασης προχώρησαν στην απόκτηση αυτών των συσκευών οι οποίες όπως είχαν τεθεί εκτός νόμου με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που αφορούσε την επιβολή των capital controls. Η συγκεκριμένη νομοθεσία προβλέπει ότι δεν επιτρέπεται η εκκαθάριση στο εξωτερικό συναλλαγών πληρωμής με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα. Με την εγκατάσταση αυτών των συσκευών οι πωλήσεις των επιχειρήσεων μέσω καρτών συγκεντρώνονταν σε τραπεζικό λογαριασμό του εξωτερικού και ο επιχειρηματίας μπορούσε με τη χρήση χρεωστικής κάρτας που ήταν συνδεδεμένη με τον λογαριασμό να κάνει απεριόριστα αναλήψεις μετρητών μέχρι το ποσό του τραπεζικού του υπολοίπου, χωρίς περιορισμούς. Το φαινόμενο αυτό έχει, μετά από ελέγχους, περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό.

ΑΑΔΕ: Ποια είναι η διαδικασία κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών

ΑΑΔΕ: Ποια είναι η διαδικασία κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών

ΑΑΔΕ: Ποια είναι η διαδικασία κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών

Στο άμεσο μέλλον θα προχωρήσει η ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων) στην αυτοματοποιημένη διαδικασία πίστωσης των κατασχεθέντων ποσών για οφειλές προς το Δημόσιο, εφόσον έχει εκδοθεί ήδη το κατασχετήριο, όπως προκύπτει από απάντηση του υπουργείου Οικονομικών σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή. Η έκδοση των κατασχετηρίων δεν γίνεται αυτόματα, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, αλλά μετά από έγκριση των προϊσταμένων των ΔΟΥ. 

Σε έγγραφο της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ, που διαβιβάσθηκε στη Βουλή σημειώνονται τα εξής:
"Σας γνωρίζουμε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, ότι δεν υφίσταται διαδικασία αυτόματης έκδοσης κεντρικά κατασχετηρίων εις χείρας τρίτων. Υπάρχει η δυνατότητα αποστολής κατασχετηρίου εις χείρας πιστωτικών ιδρυμάτων ηλεκτρονικά μέσω ειδικής μηχανογραφικής εφαρμογής, η οποία λειτουργεί στις Δ.Ο.Υ από το τέλος του 2013, κατόπιν της έγκρισης και υπογραφής του από τον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. με προηγμένη ψηφιακή υπογραφή. Επίσης, η υπηρεσία μας έχει ήδη δρομολογήσει την υλοποίηση της αυτοματοποιημένης πίστωσης των κατασχεθέντων ποσών στις οφειλές για τις οποίες έχει εκδοθεί το κατασχετήριο, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών και πρόκειται να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία στο άμεσο μέλλον."

Πηγή Πληροφοριών: Taxheaven



Σε εποπτεία για δεκαετίες η χώρα, ενώ η κυβέρνηση θέλει λεφτά χωρίς νέο πρόγραμμα

Σε εποπτεία για δεκαετίες η χώρα, ενώ η κυβέρνηση θέλει λεφτά χωρίς νέο πρόγραμμα

55
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Σε εποπτεία για δεκαετίες η χώρα, ενώ η κυβέρνηση θέλει λεφτά χωρίς νέο πρόγραμμα
Της Δήμητρας Καδδά
Οι θέσεις στη διαπραγμάτευση για τα μέτρα του 2018 αλλά και για το τι θα ακολουθήσει στη μετά μνημονίου εποχή, έχουν αρχίσει να ξεδιπλώνονται, τόσο από ελληνικής πλευράς όσο και από την πλευρά των Θεσμών οι οποίοι προς το παρόν σχεδιάζουν να ξεκινήσουν (σε επίπεδο επικεφαλής) την 3η αξιολόγηση σε δύο εβδομάδες από σήμερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ως ημέρα άφιξης έχει οριστεί η 16η Οκτωβρίου, αμέσως μετά δηλαδή τη Σύνοδο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας στην Ουάσιγκτον, αν και δεν αποκλείεται τα σχέδιά τους να αλλάξουν (και πάλι), ανάλογα με τα γεγονότα των επόμενων ημερών.
Θα προηγηθεί ένα ακόμη Eurogroup (9η Οκτωβρίου) στο οποίο δεν αναμένονται αποφάσεις και για αυτό λείπει η Ελλάδα από την επίσημη ατζέντα, αν και θεωρείται εξαιρετικά πιθανό το ζήτημα της τρίτης αξιολόγησης, της υποδόσης των 800 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και της μετά μνημονίου εποχής να απασχολήσει τους υπουργούς στο περιθώριο των εργασιών. Αυτό άλλωστε συνέβη και στο Εuroworking Group της προηγούμενης εβδομάδας.
Οι θεσμοί άλλωστε έχουν πλέον στα χέρια τους και το προσχέδιο του προϋπολογισμού, βάσει του οποίου (αλλά και των νεότερων στοιχείων για τα έσοδα), θα πρέπει να διαμορφώσουν την στάση τους για το αν θα ζητήσουν νέα μέτρα για το 2018.
Σημειώνεται ότι πλέον αποτελεί κοινό στόχο η ολοκλήρωση της 3ης αξιολόγησης έως τον Δεκέμβριο. Ειδικά για την ελληνική πλευρά το παραπάνω ορόσημο σχετίζεται πλέον άμεσα και με την καθαρή έξοδο από το μνημόνιο που διεκδικεί η ελληνική πλευρά τον Αύγουστο του 2018.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον η κυβέρνηση καταγράφει στο προσχέδιο του προϋπολογισμού και τον οδικό χάρτη των επόμενων μηνών. Προϋποθέτει την ολοκλήρωση της αξιολόγησης φέτος προκειμένου να έρθουν τα λεφτά τα οποία θα διατηρήσουν γεμάτα από διαθέσιμα τα κρατικά ταμεία.
Το προσχέδιο προβλέπει ένα πακέτο δόσεων της τάξης των 5,5 δισ. ευρώ φέτος, καθώς και μία επιπλέον ένεση διαθέσιμων η οποία θα προέλθει από έξοδο της χώρας στις αγορές εντός του έτους.
Γίνεται λόγος επίσης για μία ακόμα αξιολόγηση και για νέες εξόδους στις αγορές εντός του 2018, καθώς και για ένα πακέτο χρηματοδότησης το οποίο ζητά να διατεθεί στην κυβέρνηση με το τέλος του προγράμματος από το αδιάθετο υπόλοιπο του δανείου του ESM ούτως ώστε να διασφαλίσει τα αναγκαία ταμειακά διαθέσιμα μετά το τέλος του προγράμματος.
Η άλλη όψη
Βεβαίως το σχέδιο αυτό της κυβέρνησης για καθαρή έξοδο χωρίς νέο πρόγραμμα είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη πλευρά, περιγράφεται από τους δανειστές μέσα από πολλές δηλώσεις τις τελευταίες ημέρες.
Χθες, ο κ. Βίζερ σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Έθνος έκανε σαφές ότι στην Ελλάδα η εποπτεία μετά το μνημόνιο θα είναι πιο αυστηρή από ό,τι στην Ισπανία ή σε άλλα κράτη δεδομένου του μεγάλου ποσού του δανείου και των μεγάλων περιόδου ωρίμανσης της αποπληρωμής του, που θα δημιουργήσουν μία σειρά από ζητήματα στην περίοδο μετά το τέλος του προγράμματος.
Επανέλαβε ότι η διαδικασία εποπτείας θα ισχύει έως ότου ολοκληρωθεί αποπληρωμή του 75% του χρέους και αυτό θα πάρω πολύ καιρό. "Δεν θα βρίσκομαι εδώ για να το δω" επισήμανε.
Εκτίμησε ότι αν τελειώσει η αξιολόγηση το Δεκέμβριο μετά μπορεί να τελειώσει η άλλη μία "ιδανικά" τον Ιούνιο και ότι στο μεσοδιάστημα η κυβέρνηση θα μπορέσει να βγει μία ή δύο φορές στις αγορές. Επανέλαβε ότι είναι πιθανόν να χρειαστούν πρόσθετα μέτρα για το 2018, λέγοντας ότι τελεί υπό εξέταση ακόμα το προσχέδιο του προϋπολογισμού. Και έθεσε ακόμα δύο μεγάλα μέτωπα στις διαπραγματεύσεις: τις ιδιωτικοποιήσεις και τα κόκκινα δάνεια.
 
Τι αναφέρει ο προϋπολογισμός για τα διαθέσιμα και τις αγορές
 
Μετά τον Αύγουστο του 2018 "θα εξεταστεί η εφαρμογή του δεύτερου πακέτου μέτρων προκειμένου να ενισχυθεί η βιωσιμότητα του χρέους, έτσι ώστε οι ετήσιες μικτές χρηματοδοτικές ανάγκες να παραμένουν κάτω του 15% ως ποσοστό του ΑΕΠ σε μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα και κάτω του 20% μακροπρόθεσμα. Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους περιλαμβάνουν τη μείωση του επιτοκίου του δανείου που είχε συναφθεί το 2012 στα πλαίσια της επαναγοράς του χρέους, μέσω της πλήρους κατάργησης από το 2018 του περιθωρίου που εφαρμόζεται επί του τρέχοντος επιτοκίου, τη χρησιμοποίηση από το 2017 των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα "ANFA” και "SMP”για τη μείωση των μικτών χρηματοδοτικών αναγκών, περιλαμβανομένων και των κερδών του έτους 2014, τη μερική αποπληρωμή δανείων του "επίσημου τομέα" μέσω αχρησιμοποίητων πόρων του ESM και την περαιτέρω εξομάλυνση των λήξεων των δανείων του EFSF με επιμήκυνση της μέσης σταθμικής τους διάρκειας, σταθεροποίηση των επιτοκίων τους και αναβολή πληρωμής τόκων" αναφέρει το Προσχέδιο.
Επικαλείται τις "αποφάσεις του Eurogroup της 15ης Ιουνίου 2017" που "υποστηρίζουν την επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές με τη δημιουργία ταμειακών διαθεσίμων ασφαλείας (cash buffer), όπως έγινε και με τις υπόλοιπες χώρες που ολοκλήρωσαν τα προγράμματα προσαρμογής".
Για το μέλλον αναφέρεται ότι "στους σχεδιασμούς, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται σειρά νέων ομολογιακών εκδόσεων σταθερού επιτοκίου με κομβικές διάρκειες, καθώς και ανταλλαγές παλαιοτέρων ομολόγων προερχόμενων από το PSI με νέα ομόλογα, στο πλαίσιο ενός συντεταγμένου προγράμματος διαχείρισης υφιστάμενων υποχρεώσεων χαρτοφυλακίου χρέους (LME - Liability Management Exercise), κατά τα πρότυπα της πρόσφατης άκρως επιτυχημένης έκδοσης του νέου 5-ετούς Ομολόγου του Ελληνικού Δημοσίου (ΟΕΔ) λήξης 2022 και της αντίστοιχης ανταλλαγής ΟΕΔ λήξης 2019, που έλαβαν χώρα την 1 Αυγούστου 2017".
"Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο της αρχής της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης, από τις πρόσφατες αποφάσεις του Eurogroup της 15ης Ιουνίου 2017, διασφαλίζεται η επί της ουσίας παροχή έμμεσης εγγύησης από τους Ευρωπαίους Εταίρους προς το ΕΔ για απρόσκοπτη έξοδό του στις αγορές, με πιθανή εκταμίευση στο τέλος του προγράμματος μέρους των αδιάθετων δανειακών κεφαλαίων του τρέχοντος προγράμματος, με στόχο τη δημιουργία ταμειακών διαθεσίμων ασφαλείας του ΕΔ" επισημαίνει.

Στον "αέρα" τα προαπαιτούμενα του Σεπτεμβρίου

Στον "αέρα" τα προαπαιτούμενα του Σεπτεμβρίου

4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Κολλημένες παραμένουν οι ενέργειες που έπρεπε να είχαν γίνει το Σεπτέμβριο για τις αποκρατικοποιήσεις όπως τα διόδια στην Εγνατία και μεταφορά του πρώτου πακέτου ακινήτων στην Εταιρεία Συμμετοχών, το σχέδιο για την αγορά φυσικού αερίου, τα επιχειρησιακά σχέδια σε ΕΥΑΘ-ΕΥΔΑΠ, η νομοθεσία για το κτηματολόγιο, τους τομείς εξόρυξης, τις ανεξάρτητες αρχές, το επίδομα στέγασης, η εγκατάσταση τριών scanners στα αεροδρόμια, το νέο πλαίσιο κινητικότητας στο Δημόσιο και οι προκηρύξεις για τις γραμματείες των υπουργείων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΣΚΑΪ, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος αναμένεται να δηχθεί πιέσεις στο Eurogroup της Δευτέρας - αν και η Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη - γιατί η κυβέρνηση κουβαλά και τις αρρυθμίες του Αυγούστου όπως τον επανυπολογισμός των συντάξεων, τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, την αύξηση των συμβασιούχων και τις καθυστερήσεις στα εργασιακά.