Σάββατο 4 Ιουλίου 2020

Alpha Bank: Η ανακοίνωση για τη μαζική αποστολή SMS στους πελάτες της - Πώς προκλήθηκε το πρόβλημα

Alpha Bank: Η ανακοίνωση για τη μαζική αποστολή SMS στους πελάτες της - Πώς προκλήθηκε το πρόβλημα

Με ανακοίνωσή της η Alpha Bank πληροφορεί τους συναλλασσόμενους ότι "λόγω τεχνικών θεμάτων στο σύστημα ενημέρωσης μέσω SMS, αριθμός συνδρομητών του Alpha Web Banking έχει δεχθεί, τις τελευταίες ώρες, ενημερωτικά μηνύματα που αναφέρονται σε παλαιότερες ημερομηνίες και συναλλαγές. Δεν υφίσταται ζήτημα ασφάλειας ή επίθεσης στο σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών της Τράπεζας".
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Λόγω τεχνικών θεμάτων στο σύστημα ενημέρωσης μέσω SMS, αριθμός συνδρομητών του Alpha Web Banking έχει δεχθεί, τις τελευταίες ώρες, ενημερωτικά μηνύματα που αναφέρονται σε παλαιότερες ημερομηνίες και συναλλαγές. Δεν υφίσταται ζήτημα ασφάλειας ή επίθεσης στο σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών της Τράπεζας. Λυπούμαστε για την αναστάτωση. Οι τεχνικές υπηρεσίας της Alpha Bank και των συνεργατών της εργάζονται από την πρώτη στιγμή για την ταχεία αντιμετώπιση του ζητήματος. Συνδρομητές που λαμβάνουν τέτοια μηνύματα παρακαλούνται να τα αγνοούν».
Σημειώνεται ότι το βράδυ της Παρασκευής προκλήθηκε αναστάτωση σε πελάτες της τράπεζας καθώς υπήρξε μαζική αποστολή SMS με κωδικούς για συναλλαγές μέσω e-banking που δεν είχαν κάνει, ή και μηνύματα για να αλλάξουν τους κωδικούς τους, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να νομίζουν ότι επρόκειτο για κυβερνοεπίθεση.
Το μήνυμα που έλαβαν πολλοί χρήστες του ebanking της Alpha Bank στα κινητά τους έγραφε χαρακτηριστικά: «myAlpha Code: **** EIΣOΔOΣ ΣTO e-banking. O KΩΔIKOΣ MIAΣ XPHΣHΣ ΘA ΠAPAMEINEI ENEPΓOΣ ΓIA TA EΠOMENA 5'».

Επίδομα 534 ευρώ: Νέες πληρωμές τη Δευτέρα- Ποιούς αφορούν Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης, ύψους 6.268.000 ευρώ.

Επίδομα 534 ευρώ: Νέες πληρωμές τη Δευτέρα- Ποιούς αφορούν


Τη Δευτέρα, 6 Ιουλίου, θα πραγματοποιηθεί νέα πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού σε 7.835 δικαιούχους ειδικών κατηγοριών.


Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης, ύψους 6.268.000 ευρώ, από τον Ε.Φ. 1033-501-0000000, ΑΛΕ 2310989899 οικονομικού έτους 2020, προκειμένου να προχωρήσει η πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού στους δικαιούχους ειδικών κατηγοριών, το σύνολο των οποίων ανέρχεται σε 7.835.

Πηγή: skai.gr

Πηγή: https://www.skai.gr/news/finance/epidoma-534-eyro-nees-pliromes-ti-deytera
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook | @skaigr on Instagram

Επίδομα 534 ευρώ: Όλες οι ημερομηνίες για τις πληρωμές μέχρι τον Οκτώβριο Οι πληρωμές ανάλογα με την ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων

Επίδομα 534 ευρώ: Όλες οι ημερομηνίες για τις πληρωμές μέχρι τον Οκτώβριο


Οι πληρωμές για την αποζημίωση ειδικού σκοπού για τις αιτήσεις Ιουνίου που θα υποβληθούν έως τις 7 Ιουλίου θα πραγματοποιηθούν στις 13 και 14 Ιουλίου.
Για την αναστολή εργασίας τον μήνα Ιούλιο και για αιτήσεις που θα κατατεθούν από τους εργοδότες έως τις 7 Αυγούστου, το επίδομα των 534 ευρώ θα καταβληθεί από τις 10 έως τις 12 Αυγούστου.
Οι εργαζόμενοι που θα τεθούν σε αναστολή τον μήνα Αύγουστο και οι αιτήσεις θα υποβληθούν έως τις 7 Σεπτεμβρίου, θα λάβουν την αποζημίωση ειδικού σκοπού 10 και 11 Σεπτεμβρίου.
Τέλος, για αναστολές συμβάσεων του μήνα Σεπτεμβρίου, το επίδομα θα καταβληθεί 12-14 Οκτωβρίου, εφόσον οι αιτήσεις υποβληθούν 12-14 Οκτωβρίου.
Πηγή: skai.gr

Πηγή: https://www.skai.gr/news/finance/epidoma-534-eyro-oles-oi-imerominies-gia-tis-pliromes-mexri-ton-oktovrio
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook | @skaigr on Instagram


Επιπρόσθετα μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων για την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2020

Επιπρόσθετα μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων για την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2020

Οικονομικές Ειδήσεις

3 Ιούλιος 2020

Taxheaven.gr



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τηλ.: 2103332644
e-mail: press@minfin.gr


Παρασκευή, 3 Ιουλίου 2020

Δελτίο Τύπου

Επιπρόσθετα μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων για την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2020


Το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων προχωρούν σε επιπρόσθετα μέτρα στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων για την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2020, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη διαρκή ετοιμότητα της Κυβέρνησης να παρεμβαίνει έγκαιρα και στοχευμένα, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης.

Τα μέτρα αυτά είναι τα ακόλουθα:

1. Χορήγηση 3ου κύκλου Επιστρεπτέας Προκαταβολής κατά τον μήνα Αύγουστο, λαμβάνοντας υπόψη και την πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο. Σε αυτόν τον κύκλο θα συμπεριληφθούν και ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζομένους και χωρίς ταμειακή μηχανή, οι οποίες ανήκουν στον τουριστικό κλάδο.

2. Επέκταση της πρόβλεψης για επιδότηση 60% των ασφαλιστικών εισφορών εργοδοτών στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ και για τους μήνες Αύγουστο έως Οκτώβριο.

3. Κάλυψη από τον Κρατικό Προϋπολογισμό των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών κατά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο 2020 για τις επιχειρήσεις που έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου τους κατά το 3ο τρίμηνο του έτους.
Πιο συγκεκριμένα, για επιχειρήσεις του τριτογενούς τομέα υποκείμενες σε ΦΠΑ, οι οποίες κατά το 3ο τρίμηνο του 2019 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος) έλαβαν άνω του 50% του ετήσιου τζίρου τους, οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές δεν θα πληρωθούν από τις επιχειρήσεις και θα καλυφθούν από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Το ίδιο ισχύει για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών.
Για τους εργαζομένους όλων των ανωτέρω επιχειρήσεων που εντάσσονται στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, θα καλύπτεται επίσης το σύνολο των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών.

4. Επέκταση της δυνατότητας αναστολής σύμβασης εργασίας των εργαζομένων σε επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου (ξενοδοχεία, εποχικά καταλύματα, τουριστικά γραφεία), λιανικό εμπόριο τουριστικών ειδών, καταστήματα και επιχειρήσεις κάθε είδους που λειτουργούν εντός ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς και τις επιχειρήσεις στους κλάδους των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών και για τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

5. Μείωση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος. Ειδικότερα:

Οι επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα που είναι υποκείμενα σε ΦΠΑ θα λάβουν μείωση της προκαταβολής φόρου, ανάλογα με την πτώση τζίρου που είχαν το 1ο εξάμηνο του 2020 έναντι του 1ου εξαμήνου του 2019, με βάση την εξής κλίμακα:

Ποσοστό πτώσης τζίρου το 1ο εξάμηνο του 2020, έναντι του 1ου εξαμήνου 2019Ποσοστό μείωσης της προκαταβολής φόρου
5%-15%30%
15,1%-25%50%
25,1%-35%70%
>35%100%

Επίσης, μηδενισμό της προκαταβολής φόρου λαμβάνουν:
• Επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ του τριτογενούς τομέα, οι οποίες κατά το 3ο τρίμηνο του 2019 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος) έλαβαν άνω του 50% του ετήσιου τζίρου τους.
• Επιχειρήσεις που ανήκουν στους κλάδους των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών.
Για τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα που δεν υπόκεινται σε ΦΠΑ, η μείωση της προκαταβολής φόρου ορίζεται σε 50%.

Το συνολικό κόστος των ανωτέρω μέτρων εκτιμάται σε 3,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 2 δισ. ευρώ είναι επιπρόσθετα αυτών που είχαν ανακοινωθεί έως σήμερα.

Προκαταβολή φόρου: Οι αλλαγές που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός - Έρχεται νέος τρίτος κύκλος επιστρεπτέας προκαταβολής

Προκαταβολή φόρου: Οι αλλαγές που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός - Έρχεται νέος τρίτος κύκλος επιστρεπτέας προκαταβολής

Οικονομικές Ειδήσεις

3 Ιούλιος 2020

Taxheaven.gr



Όπως ανακοίνωσε μόλις τώρα στην «Ώρα του Πρωθυπουργού» ο Κ. Μητσοτάκης, μηδενίζεται η προκαταβολή φόρου για τις επιχειρήσεις που ο τζίρος τους του Α' εξαμήνου 2020 ήταν μικρότερος κατά 35% (σε σχέση με το Α' εξαμήνου 2019) και μειώνεται για τις λοιπές επιχειρήσεις θα κυμαίνεται από 30% έως 70%. Μηδενική η προκαταβολή φόρου για εποχικές επιχειρήσεις.

Μισή προκαταβολή φόρου θα καταβάλλουν οι ελ. επαγγελματίες που δεν υπόκεινται σε Φ.Π.Α.

Ανακοίνωσε επίσης και νέο τρίτο κύκλο για την «Επιστρεπτέα Προκαταβολή» στην οποία θα μετέχουν και ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζομένους και χωρίς ταμειακή μηχανή.

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

Προκαταβολή φόρου: Οι αλλαγές που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός - Έρχεται νέος τρίτος κύκλος επιστρεπτέας προκαταβολής

Προκαταβολή φόρου: Οι αλλαγές που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός - Έρχεται νέος τρίτος κύκλος επιστρεπτέας προκαταβολής

Οικονομικές Ειδήσεις

3 Ιούλιος 2020

Taxheaven.gr



Όπως ανακοίνωσε μόλις τώρα στην «Ώρα του Πρωθυπουργού» ο Κ. Μητσοτάκης, μηδενίζεται η προκαταβολή φόρου για τις επιχειρήσεις που ο τζίρος τους του Α' εξαμήνου 2020 ήταν μικρότερος κατά 35% (σε σχέση με το Α' εξαμήνου 2019) και μειώνεται για τις λοιπές επιχειρήσεις θα κυμαίνεται από 30% έως 70%. Μηδενική η προκαταβολή φόρου για εποχικές επιχειρήσεις.

Μισή προκαταβολή φόρου θα καταβάλλουν οι ελ. επαγγελματίες που δεν υπόκεινται σε Φ.Π.Α.

Ανακοίνωσε επίσης και νέο τρίτο κύκλο για την «Επιστρεπτέα Προκαταβολή» στην οποία θα μετέχουν και ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζομένους και χωρίς ταμειακή μηχανή.

Κοινωνικός Τουρισμός: Για ποιους παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων

Κοινωνικός Τουρισμός: Για ποιους παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων

Παρατείνεται έως τις 7 Ιουλίου 2020 η προθεσμία υποβολής αιτήσεων των παρόχων τουριστικών καταλυμάτων και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού περιόδου 2020-2021, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση του διοικητή του ΟΑΕΔ, Σπύρου Πρωτοψάλτη. Όπως επισημαίνεται σε σχετικό έγγραφο, ο ΟΑΕΔ αποφασίζει "Την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων των παρόχων τουριστικών καταλυμάτων και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μέχρι τις 7 Ιουλίου 2020 και ώρα 23.59" Ωστόσο υπενθυμίζεται πως έως σήμερα Πέμπτη 2 Ιουλίου μπορούν οι δικαιούχοι να υποβάλουν αίτηση για να συμμετάσχουν στο παραπάνω πρόγραμμα.
Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση του κ. Πρωτοψάλτη για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού περιόδου 2020-2021 εδώ
Παράλληλα, το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων επισημαίνει σε ανακοίνωσή του πως για πρώτη φορά επιδοτούνται ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου επιβατηγού ναυτιλίας.
Επίσης, αυξάνεται η μέγιστη διάρκεια διανυκτερεύσεων από 5 σε 6 βράδια, μειώνεται η ιδιωτική συμμετοχή σε όλα τα ξενοδοχεία και προστίθεται ο Νομός Έβρου στο ειδικό πλαίσιο των 10 διανυκτερεύσεων και της μηδενικής ιδιωτικής συμμετοχής.
Οι διακοπές με το πρόγραμμα επιδότησης μπορούν να πραγματοποιηθούν από την 1 Αυγούστου 2020 έως τις 31 Ιουλίου 2021 σε τουριστικά καταλύματα του Μητρώου Παρόχων του ΟΑΕΔ. Οι διακοπές θα έχουν διάρκεια:
-από μία έως δέκα διανυκτερεύσεις, όταν επιλεχθούν για διακοπές τουριστικά καταλύματα των νήσων Λέσβου, Λέρου, Σάμου, Χίου, Κω και του Νομού Έβρου ή
-από μία έως έξι διανυκτερεύσεις, όταν επιλεχθούν για διακοπές τουριστικά καταλύματα της υπόλοιπης Ελλάδας.
Η υποβολή αιτήσεων από τους δικαιούχους και η δήλωση συμμετοχής από τους παρόχους γίνεται αποκλειστικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου gov.gr με τους κωδικούς πρόσβασης TAXISnet ή τους κωδικούς πρόσβασης πιστοποιημένων χρηστών ΟΑΕΔ στις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις:
Με λίγα λόγια η διαδρομή είναι: Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr → Εργασία και
ασφάλιση → Αποζημιώσεις και παροχές → Προγράμματα κοινωνικού τουρισμού ή Πάροχοι κοινωνικού τουρισμού
Δικαιούχοι του προγράμματος είναι εργαζόμενοι και άνεργοι, οι οποίοι το έτος 2019:
-είχαν 50 ημέρες εργασίας στην ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ (με κρατήσεις υπέρ ΟΕΕ) ή
-έλαβαν από τον ΟΑΕΔ 50 ημέρες ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας ή
-έλαβαν επιδότηση ανεργίας τουλάχιστον 50 ημερών ή
-ήταν εγγεγραμμένοι άνεργοι/ες στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ κατά την ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων.
-συγκεντρώνουν τουλάχιστον 50 ημέρες αθροιστικά από τα παραπάνω (ημέρες εργασίας, ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας και επιδότησης ανεργίας) ή
Το σύστημα επιλογής των δικαιούχων βασίζεται στη μοριοδότηση συγκεκριμένων οικονομικών, οικογενειακών και ασφαλιστικών κριτηρίων με αντικειμενικό και διαφανή τρόπο με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού του ΟΑΕΔ. Πάροχοι του προγράμματος είναι τουριστικά καταλύματα και ακτοπλοϊκές εταιρίες, όπως περιγράφεται στη Δημόσια Πρόσκληση.
Η επιδότηση θα γίνει με τη χορήγηση Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού, η οποία έχει τη μορφή ενός μοναδικού ηλεκτρονικού κωδικού αριθμού. Συνολικά θα χορηγηθούν 300.000 επιταγές και ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 30.000.000 ευρώ
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.oaed.gr/koinonikos-tourismos

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2020

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Πότε θα καταβληθεί στους ελεύθερους επαγγελματίες

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Πότε θα καταβληθεί στους ελεύθερους επαγγελματίες

Σήμερα ή το αργότερο αύριο, θα καταβληθεί σε περισσότερους από 200.000 ελεύθερους επαγγελματίες η αποζημίωση ειδικού σκοπού που δικαιούνται για τον Μάιο, ενώ περιλαμβάνονται επιπλέον 2.000 δικαιούχοι από την προηγούμενη φάση.
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, προσθέτοντας ότι πολύ σύντομα θα ανακοινώσει η κυβέρνηση τις αποφάσεις της για τη μείωση της προκαταβολής φόρου για τις επιχειρήσεις. Επεσήμανε (μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ 100,3) ότι «θα γίνει γενναία μείωση της προκαταβολής φόρου και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι 100%, να μην πληρώσει καθόλου ένας κλάδος ή μια επιχείρηση». Παράλληλα, ανέφερε πως την επόμενη εβδομάδα θα γίνει η επόμενη εκταμίευση, ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, για τη β' φάση της «επιστρεπτέας προκαταβολής», στην οποία εκτιμάται ότι θα μπουν περίπου 100.000 επιχειρήσεις. Ενώ, δήλωσε ότι τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η διαδικασία για την αδειοδότηση φορέων του ιδιωτικού τομέα για τη χορήγηση των μικροπιστώσεων, έως 25.000 ευρώ και χωρίς εγγυήσεις, σε πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Ερωτηθείς για το θέμα με τα αναδρομικά των συνταξιούχων, εν αναμονή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, ο υπουργός ανέφερε ότι η κυβέρνηση αναμένει να την δει και να την ποσοτικοποιήσει, αλλά σε κάθε περίπτωση θα σεβαστεί τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. «Όταν συνεπώς βγουν οι όποιες αποφάσεις, θα αξιολογηθούν, θα αποτιμηθούν και ανάλογα θα ενεργήσουμε. Προφανώς θα σεβαστούμε και σεβόμαστε τις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης», δήλωσε.
Τέλος, σχετικά με το ύψος της ύφεσης, έκανε εκ νέου λόγο για «ένα πάρα πολύ δύσκολο β' τρίμηνο», αλλά πρόσθεσε ότι «εμείς αυτήν τη στιγμή μένουμε σταθεροί στις εκτιμήσεις που είχαμε στο τέλος Απριλίου, για ύφεση μέχρι 8% (σ.σ. για το σύνολο του έτους). Αυτές είναι οι δικές μας πρώτες εκτιμήσεις, χωρίς να σημαίνει ότι αυτές δεν μπορούν να μεταβληθούν, ανάλογα με το πώς εξελιχθεί η κατάσταση στον τουρισμό το καλοκαίρι». Επεσήμανε παράλληλα, ότι τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας αρκούν και για νέες διορθωτικές ή ενισχυτικές παρεμβάσεις, εάν αυτές χρειαστούν. «Αισθάνομαι τώρα, από τη θέση του υπουργού Οικονομικών, πολύ πιο ασφαλής για τα ταμειακά διαθέσιμα (σ.σ. σε σχέση με τον Μάρτιο) και αρκεί ο "κουμπαράς" και για δυσμενή σενάρια το β' εξάμηνο», είπε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΤΕΠΙΧ ΙΙ ;

ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΤΕΠΙΧ ΙΙ ;
Το ΤΕΠΙΧ ΙΙ ήταν ένα προϊόν με το οποίο οι τράπεζες με την σχέση 40-60 - 40% από το ταμείο επιχειρηματικότητας 60% από τις τράπεζες – θα διοχέτευαν ρευστότητα ύψους 2 δισ. ευρώ στις επιχειρήσεις.
Αρκετές επιχειρήσεις έσπευσαν να υποβάλλουν αίτημα για να αποκτήσουν το αναγκαίο για αυτές κεφάλαιο κίνησης με διετή επιδότηση επιτοκίου, παρ’ όλο που οι προθεσμίες ήταν ασφυκτικές και ο χρόνος για τις «ανυποψίαστες» επιχειρήσεις περιορισμένος.
Οι τράπεζες διακήρυτταν ότι με καθαρά "τραπεζικά κριτήρια" επέλεξαν σε ποιους να δώσουν το ΤΕΠΙΧ ΙΙ και βεβαίωναν ότι οι διακηρύξεις του αρμόδιου Υπουργού ήταν μη αληθείς.
Ο αρμόδιος Υπουργός μας βεβαιώνει ότι η ρευστότητα δεν έφτασε στις επιχειρήσεις διότι οι τράπεζες δεν έκαναν καλά την δουλειά τους, τις οποίες καταγγέλλει στην Ελληνικό λαό.
Άσχετα ποιος λέει την αλήθεια το ζητούμενο είναι ότι η ρευστότητα για τις επιχειρήσεις δεν ήλθε ποτέ.
Οι φήμες όμως οργιάζουν και λέγεται ότι το μεγαλύτερο μέρος του ΤΕΠΙΧ ΙΙ πήγε σε μεγάλες επιχειρήσεις φιλικά προσκείμενες στην πολιτική ηγεσία.
Οι επιχειρήσεις και ο τόπος έχουν ανάγκη πλέον, εκτός την απαραίτητη ρευστότητα και την απόλυτη διαφάνεια.
Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει στην δημοσιότητα ποια επιχείρηση επωφελήθηκε και με ποιο ποσό.
Η συγκυρία επιβάλλει την μέγιστη δυνατή λειτουργία με διαφάνεια.
Παράλληλα οφείλει η κυβέρνηση να ελέγξει τις τράπεζες αν έκαναν χρήση της δύναμης τους και απέσπασαν μέρος των χρηματοδοτήσεων ως καταθέσεις αφού βοά η αγορά και λέγετε ότιγνωστές συστημικές τράπεζες δανειοδότησαν επιχειρήσεις με την δέσμευση ότι θα δώσουν το μέγιστο ποσό ( 500.000 €) με τη προϋπόθεση ότι οι δικαιούχοι θα διατηρήσουν το ποσό των 200.000 € στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς !
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους οφείλουν να δουν πότε έγιναν οι χρηματοδοτήσεις και πότε έγιναν οι καταθέσεις από τις χρηματοδοτούμενες επιχειρήσεις και να επιβάλλουν στις τράπεζες να επιστρέψουν τα πόσα των καταθέσεων στα ταμεία των επιχειρήσεων.
Δεν μπορεί το κράτος να σχεδιάζει ρευστότητα της οποίας θα επιδοτήσει και τους τόκους δυο ετών και αυτή η χρηματοδότηση να μην πηγαίνει στις ανάγκες των επιχειρήσεων αλλά στα ταμεία των τραπεζών.
Οι συγκεκριμένες τράπεζες υφαρπάζουν ρευστότητα επιχειρήσεων και πόρους του κράτους παράνομα.
Πλέον όλων αυτών, στο ΤΕΠΙΧ ΙΙ ενώ η συμμετοχή του κράτους είναι κατά 40%, οι τράπεζες ζητούν εγγυήσεις στο σύνολο του ποσού χρηματοδότησης. Αυτό είναι μια αστοχία της κυβέρνησης η οποία έβαλε το 40%, δεσμεύτηκε ότι θα πληρώσει τόκους δυο ετών και επιτρέπει στις τράπεζες να παίρνουν εγγυήσεις στο σύνολο (100%) του ποσού δανειοδότησης.
Αν δεν είναι αστοχία που πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί, τότε είναι προκλητική και μεροληπτική μεταχείριση υπέρ των τραπεζών που προσβάλλει και εμπαίζει το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου.
*1Αλεβιζάκης ΠαναγιώτηςΟικονομολόγοςΜέλος της Κεντρικής Διοίκησης του Οικονομικού Επιμελητήριου ΕλλάδοςΕκπρόσωπος της Ανεξάρτητης Κίνησης Οικονομολόγων Ελλάδας (Α.ΚΙ.Ο.Ε.)

Βουλή Δημοσιεύθηκε ο Ν. 4701/2020 για τις μικροχρηματοδοτήσεις

Βουλή: Δημοσιεύθηκε ο Ν. 4701/2020 για τις μικροχρηματοδοτήσεις

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος 4701/2020 με τίτλο "Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθµίσεις χρηµατοπιστωτικού τοµέα και άλλες διατάξεις". 

Δ. Σταματόπουλος - Α. Καραβοκύρης Διαχωρισμός της αξίας κτήσης του οικοπέδου από την αξία του κτίσματος κατά τη διενέργεια των φορολογικών αποσβέσεων

Δ. Σταματόπουλος - Α. ΚαραβοκύρηςΔιαχωρισμός της αξίας κτήσης του οικοπέδου από την αξία του κτίσματος κατά τη διενέργεια των φορολογικών αποσβέσεων


Δ. Σταματόπουλος - Α. Καραβοκύρης: Διαχωρισμός της αξίας κτήσης του οικοπέδου από την αξία του κτίσματος κατά τη διενέργεια των φορολογικών αποσβέσεων


των Δημήτρη Σταματόπουλου – Αντώνη Καραβοκύρη.
Α. Με τις διατάξεις του άρθρου 24 του ΚΦΕ καθορίζονται οι φορολογικές αποσβέσεις επί των παγίων περιουσιακών στοιχείων οι οποίες εκπίπτουν από το σύνολο των εσόδων από επιχειρηματικές συναλλαγές προκειμένου για τον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα. Ειδικότερα, με τις διατάξεις του άρθρου 24§3 ορίζεται, ότι εδαφικές εκτάσεις, έργα τέχνης, αντίκες, κοσμήματα και άλλα πάγια στοιχεία ενεργητικού επιχειρήσεων που δεν υπόκεινται σε φθορά και αχρήστευση λόγω παλαιότητας, δεν υπόκεινται σε φορολογική απόσβεση, ενώ με τις διατάξεις της παρ. 4 ορίζεται ότι το κόστος κτήσης ή κατασκευής, περιλαμβανομένου και του κόστους βελτίωσης, ανανέωσης και ανακατασκευής, αποκατάστασης του περιβάλλοντος αποσβένονται, σύμφωνα με τους συντελεστές που περιλαμβάνονται στον πίνακα της παρ. 4. Ειδικά για τα κτίρια, κατασκευές, εγκαταστάσεις, βιομηχανικές και ειδικές εγκαταστάσεις, μη κτιριακές εγκαταστάσεις, αποθήκες και σταθμούς, περιλαμβανομένων των παραρτημάτων τους προβλέπεται συντελεστής απόσβεσης 4%.
Ενόψει των ανωτέρω, σε περίπτωση ακινήτων επί των οποίων έχουν ανεγερθεί κτήρια, οι φορολογικές αποσβέσεις διενεργούνται μόνο επί της αξίας που αναλογεί στα κτίσματα και όχι επί της αξίας που αντιστοιχεί στο οικόπεδο. Στην περίπτωση αυτή, ως αξία κτήσης του κτίσματος για την διενέργεια αποσβέσεων με βάση τις διατάξεις του άρθρου 24 του ΚΦΕ, θα λαμβάνεται το μέρος της συνολικής αξίας του ακινήτου (οικόπεδο - κτίσμα) που αναλογεί στο κτίσμα με βάση το ποσοστό συμμετοχής του όπως αυτό προκύπτει από τις αντίστοιχες αξίες που λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της φορολογίας κεφαλαίου.
Β. Το Υπουργείο Οικονομικών με το ΔΕΑΦ Β 1095090 ΕΞ 2016/ 21.6.2016 ανέφερε ότι «σε περίπτωση ακινήτων επί των οποίων έχουν ανεγερθεί κτήρια, οι φορολογικές αποσβέσεις διενεργούνται μόνο επί της αξίας που αναλογεί στα κτίσματα και όχι επί της αξίας που αντιστοιχεί στο οικόπεδο.
Στην περίπτωση αυτή, ως αξία κτήσης του κτίσματος για την διενέργεια αποσβέσεων με βάση τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν.4172/2013, θα λαμβάνεται το μέρος της συνολικής αξίας του ακινήτου (οικόπεδο-κτίσμα) που αναλογεί στο κτίσμα με βάση το ποσοστό συμμετοχής του όπως αυτό προκύπτει από τις αντίστοιχες αξίες που λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της φορολογίας κεφαλαίου.»
Το έγγραφο αυτό όσον αφορά το διαχωρισμό της αξίας του ακινήτου σε αξία κτίσματος και σε αξία οικοπέδου με βάση το «τον υπολογισμό της φορολογίας κεφαλαίου» δηλαδή με τις αντικειμενικές αξίες, μπορεί να υποστηριχθεί ότι ήταν σωστό μέχρι και την 31.12.2013 όπου και στη φορολογία εισοδήματος υπήρχαν ρυθμίσεις για χρήση αντικειμενικών τιμών ακινήτων χωρίς όμως και εκεί να υπάρχει ειδική αναφορά στις αποσβέσεις.
Γ. Από την 1.1.2014 παραθέτουμε τις ακόλουθες σκέψεις και προβληματισμούς για τον τρόπο υπολογισμού και διαχωρισμού της αξίας οικοπέδου και κτιρίου:
1. Από 1.1.2014 στη φορολογία εισοδήματος (ν.4172/2013) λαμβάνονται υπόψη μόνο οι αγοραίες τιμές, άρα δεν μπορεί να γίνει ούτε έμμεση χρήση των αντικειμενικών τιμών.
2. Οι διατάξεις του άρθρου 24 του ΚΦΕ αναφέρονται σε αποσβέσεις επί των πραγματικών τιμών που έχουν καταχωρηθεί στα βιβλία είτε ως τιμές αγοράς είτε ως τιμές κόστους. Πουθενά δεν γίνεται αναφορά για χρήση αντικειμενικών τιμών (πλασματικών τιμών).
3. Ακόμα και στα τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων (άρθρο 32 ΚΦΕ) οι τιμές αγοράς είναι οι πραγματικές τιμές, καταργούμενων ρητά των αντικειμενικών τιμών μετά την τροποποίηση του δεύτερου εδαφίου της περ. γ' του άρθρου 32 του ΚΦΕ, με την παρ. 2γ του άρθρου 48 του Ν. 4305/2014 και έναρξη ισχύος σύμφωνα με το άρθρο 64 του ίδιου νόμου, από τη δημοσίευση αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή από 31-10-2014.
4. Από τους ορισμούς των ΕΛΠ (Ν.4308/2014) προκύπτουν και παραθέτουμε τα ακόλουθα:
«Απόσβεση (Depreciation, amortization): Η συστηματική κατανομή της αποσβεστέας αξίας ενός στοιχείου στην ωφέλιμη ζωή του.
Κόστος κτήσης (αξία αγοράς) περιουσιακών στοιχείων και υπηρεσιών (Acquisition cost or purchase price of assets and services): To σύνολο των ταμειακών διαθεσίμων ή ταμειακών ισοδύναμων ή η εύλογη αξία άλλου ανταλλάγματος που δίνεται κατά το χρόνο απόκτησης ή κατασκευής, πλέον δαπάνες αγοράς και μείον οποιαδήποτε μείωση του κόστους. Το κόστος κτήσης περιλαμβάνει κάθε δαπάνη που απαιτείται για να έλθει ένα περιουσιακό στοιχείο στην παρούσα κατάσταση ή θέση ή επιδιωκόμενη χρήση.
Κόστος κτήσης (αρχική αναγνώριση) υποχρεώσεων (Acquisition cost of liabilities at initial recognition): To ποσό ταμειακών διαθεσίμων ή ταμειακών ισοδυνάμων, ή άλλων περιουσιακών στοιχείων που λαμβάνονται, ή βάρους που αναλαμβάνεται κατά τον χρόνο που προκύπτει η υποχρέωση, αφού ληφθεί υπόψη τυχόν πρόσθετο κόστος που σχετίζεται με την δημιουργία της υποχρέωσης.».
Ακόμα από το όλο πλέγμα των διατάξεων των ΕΛΠ και της τήρησης της αξιοπιστίας του λογιστικού συστήματος οι καταχωρήσεις και οι λογιστικές εγγραφές των περιουσιακών στοιχείων είτε πρόκειται για αποθέματα είτε πρόκειται για πάγια επιβάλλεται να καταχωρούνται και να παρακολουθούνται σε τιμές αγοράς.
5. Επιπλέον σημειώνουμε και την απάντηση του ΣΛΟΤ 1552/21.7.2016 σε σχετική ερώτηση για τις αποσβέσεις ακινήτων που εκτός των άλλων τίθεται και το ερώτημα: «Στα βιβλία μου θα έκανα εγγραφή με βάση την τιμή αγοράς ή με βάση την αντικειμενική αξία του οικοπέδου και του κτιρίου;
Στην αξία αγοράς του ακινήτου θα προσθέσω και τα έξοδα αγοράς (συμβολαιογράφο, φόρο μεταβίβασης κλπ.) ή αυτά θα τα κάνω εγγραφή σε διαφορετικό λογαριασμό από το ακίνητο;
Επειδή κάποια από αυτά τα έξοδα αφορούν και το οικόπεδο θα κάνω επιμερισμό των εξόδων στο οικόπεδο και στο κτίριο;».
Στα ερωτήματα αυτά το ΣΛΟΤ απαντά: «Τα πάγια αναγνωρίζονται στο κόστος κτήσης τους. Ορισμός του κόστους κτήσης παρέχεται στο Παράρτημα των ορισμών του ν. 4308/2014. Η κατανομή του πρόσθετου κόστους αγοράς όπως αμοιβές επαγγελματιών και φόροι , στην αξία του οικοπέδου και του κτιρίου, γίνεται βάσει του κόστους αγοράς εκάστου».
6. Κατόπιν όλων αυτών το σκεπτικό του προαναφερόμενου εγγράφου που προέρχεται από το παρελθόν δεν ισχύει και πρέπει να αναθεωρηθεί και να αναζητηθεί τρόπος ή μέθοδος διαχωρισμού της «της αξίας του ακινήτου σε αξία κτίσματος και σε αξία οικοπέδου» με βάση τις τιμές αγοράς και σε καμιά περίπτωση με βάση τις αντικειμενικές τιμές αφού αυτές εφαρμόζονται μόνο στην φορολογία κεφαλαίου.
Στην ανωτέρω ανάλυση μας οδήγησαν πολλά παραδείγματα αγοράς διαμερισμάτων ή χώρων γραφείων από εταιρείες (στα χρόνια της κρίσης), όπου χρησιμοποιώντας τις αντικειμενικές αξίες κτίσματος και οικοπέδου προέκυπτε το εξής παράδοξο σε ενδεικτικό παράδειγμα: Πραγματική αγορά αξίας διαμερίσματος 160.000 €. Υπολογισμός αξίας των αναλογούντων στο διαμέρισμα αυτό χιλιοστών οικοπέδου με βάση τις αντικειμενικές τιμές 172.000 €. Ακόμα και άλλες ακατανόητες κατανομές όπου η αξία του οικοπέδου ήταν κοντά στο 90 και 95% της αξίας αγοράς του διαμερίσματός.
Από το σύνολο των διατάξεων της Φορολογίας Εισοδήματος και των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων δεν προκύπτει διάταξη περί χρήσης αντικειμενικών τιμών και ως εκ τούτου η μόνη οδός είναι η εκ των διατάξεων επιβαλλόμενη, δηλαδή του υπολογισμού του διαχωρισμού της συνολικής αξίας αγοράς σε αναλογούσα αξία επί του κτίσματος και σε αναλογούσα αξία αγοράς οικοπέδου με όρους αγοράς.
Στην πράξη λοιπόν θα πρέπει να αναζητηθεί η κατανομή της συνολικής αξίας της αγοράς, ενός π.χ. γραφείου ή διαμερίσματος ή καταστήματος, με βάση την συμμετοχή του οικοπέδου και των δαπανών ανέγερσης στο συνολικό κατασκευαστικό κόστος μιας οικοδομής.
Στην συνολική αξία μιας οικοδομής με όρους αγοράς η αξία του οικοπέδου συμμετέχει με τιμές πέριξ του 30% του συνολικού κατασκευαστικού κόστους.
Άρα με βάση τα ανωτέρω, στην περίπτωση αγοράς ενός κτιρίου (διαμέρισμα, γραφείο, κατάστημα κ.λπ.) ο διαχωρισμός της πραγματικής τιμής αγοράς σε αναλογούσα αξία οικοπέδου και κτίσματος θα πρέπει να εξευρεθεί με τεχνικούς όρους επί της πραγματικής τιμής αγοράς.
Παράδειγμα τιμή αγοράς γραφείου 200.000 ευρώ θα πρέπει να κατανεμηθεί, με τον ενδεικτικό τρόπο που αναφέρουμε ως άνω, σε 30% αξία οικοπέδου και 70% αξία κτίσματος. Δηλαδή θα καταχωρηθεί το πάγιο με 200.000 € όσο η τιμή αγοράς και θα κατανεμηθεί σε 140.000 € αξίας κτίσματος, όπου θα διενεργηθούν και αποσβέσεις, και σε αξία αγοράς οικοπέδου 60.000 € στην οποία δεν θα διενεργηθούν αποσβέσεις γιατί η αξία απόκτησης του οικοπέδου δεν αποσβένεται.
Τονίζουμε κατόπιν και όσων αναλύσαμε, ότι ο διαχωρισμός της συνολικής αξίας μιας αγοράς ακινήτου σε αξία οικοπέδου και σε αξία κτίσματος με βάση τις αντικειμενικές τιμές δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του νέου ΚΦΕ και επιπλέον οδηγεί σε αρκετές περιπτώσεις σε παράλογα αποτελέσματα.
Τα προαναφερόμενα αποτελούν το θέμα 20 του άρθρου 24 του βιβλίου «ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ» Δημήτρη Σταματόπουλου – Αντώνη Καραβοκύρη, το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα (Ιούνιος 2020 - Γ΄ Έκδοση από τις Εκδόσεις «forin Σταματόπουλος», σελ.2.112).
Μπορείτε να παραγγείλετε το βιβλίο στον ακόλουθο σύνδεσμο:

ΝΕΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ

ΝΕΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ

Με κοινή απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Ζαββού και του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκου Πιερρακάκη, παρατείνεται από την 1η Ιουλίου 2020 και για διάστημα τριών (3) μηνών η αναστολή λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος «Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων» της παρ. 4 του άρθρου 20 του ν. 4557/2018 (Α΄ 139), με σκοπό να αντιμετωπιστεί μια σειρά ζητημάτων, όπως η ανάγκη προσαρμογής των φυσικών και νομικών προσώπων και οντοτήτων στις ειδικές συνθήκες που έχουν προκύψει από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού (COVID-19) και οι ουσιώδεις αλλαγές που θα επιφέρει η ενσωμάτωση της 5ης Οδηγίας για την καταπολέμηση του «ξεπλύματος» χρήματος, η οποία πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή το προσεχές διάστημα.
 Επισημαίνεται ότι, κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής, τα υπόχρεα προς καταχώριση πρόσωπα θα έχουν την τεχνική δυνατότητα να εξοικειωθούν με το πληροφοριακό σύστημα και να προβούν σε προσωρινή αποθήκευση των δηλώσεών τους, αλλά όχι σε οριστική υποβολή τους.
Ν.4701/2020- Ο ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ Κ.Λ.Π.
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 128/30.6.2020 τεύχος Α' ο  Ν. 4701/2020 του ΥΠΟΙΚ με θέμα "Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις"
Ειδικότερα,
1.Παρέχονται κίνητρα, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, στις οντότητες που επιλέγουν, κατόπιν υποβολής σχετικής δήλωσης προς την ΑΑΔΕ, αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου για την έκδοση και λήψη, ή μόνο τη λήψη, παραστατικοί πωλήσεων για τα φορολογικά έτη, που αρχίζουν από την 1η. 1.2020 μέχρι και το φορολογικό έτος 2022, ως ακολούθως:
Περιορίζεται κατά δύο (2) έτη ή ένα (1) έτος, κατά περίπτωση, η προβλεπόμενη πενταετία, εντός της οποίας η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.

Αποσβένεται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

 Προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση.

β. Αίρονται ή δεν χορηγούνται τα οριζόμενα κίνητρα, εφόσον διαπιστώνεται ότι η οντότητα κατά το έτος χορήγησης του ευεργετήματος ή οποτεδήποτε κατά τα προηγούμενα πέντε (5) έτη πριν από αυτό, έχει διαπράξει έγκλημα φοροδιαφυγής, που τιμωρείται με φυλάκιση δύο (2) ετών, ή εφόσον η οντότητα έχει εκδώσει ή αποδεχθεί πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία, εφόσον η αξία των στοιχείων που συνιστούν την παράβαση υπερβαίνει συνολικά το όριο των εβδομήντα πέντε χιλιάδων (75.000) ευρώ.

γ. Εξουσιοδοτείται ο Διοικητής της ΑΑΔΕ για την έκδοση απόφασης με την οποία καθορίζονται η διαδικασία και ο τρόπος υποβολής των δηλώσεων της αποκλειστικής χρήσης/αποδοχής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
(άρθρο 48)

2.Παρατείνεται η δυνατότητα του υποκείμενου στον φόρο κατασκευαστή οικοδομών προς πώληση, να υποβάλει αίτηση υπαγωγής στο καθεστώς αναστολής του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) για την παράδοση ακινήτων. Η αίτηση υποβάλλεται μέχρι 31.12.2020 για τις άδειες με χρόνο έκδοσης έως και 30.6.2020 ενώ για άδειες που εκδίδονται από την 1.7.2020 και εφεξής εφαρμόζεται εξάμηνη προθεσμία από την έκδοση της άδειας.

β. Η ως άνω διάταξη ισχύει από τις 12 Ιουνίου 2020.
(άρθρο 49)

3.Ορίζεται ότι ο άμεσος προσδιορισμός φόρου ή πράξη διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου ή πράξη επιβολής προστίμου δύναται να ακυρωθεί ή να τροποποιηθεί, κατά περίπτωση, με τη διαδικασία του παρόντος, για έναν από τους εξής λόγους:
α) για πρόδηλη έλλειψη φορολογικής υποχρέωσης,
β) για αριθμητικό ή υπολογιστικό λάθος
(άρθρο 30)

4.Τροποποιούνται και συμπληρώνονται οι διατάξεις του άρθρου 66 του ν. 4646/2019 και δίνεται παράταση της προθεσμίας υποβολής της αίτησης για τη λήψη μέτρων και για την αλληλέγγυα ευθύνη διοικούντων νομικά πρόσωπα.
(άρθρο 31).

5. Παρέχεται η ίδια μείωση που χορηγήθηκε και για το έτος 2019 στο συνολικό ποσό του ΕΝ.Φ.Ι.Α. για φυσικά πρόσωπα ανάλογα με τη συνολική αξία της περιουσίας τους και συνεχίζει και για το φορολογικό έτος 2020 η απαλλαγή συμπληρωματικού φόρου για τα αγροτεμάχια.           (άρθρο 35)

Κατεβάστε τον Ν.4701/2020.Εδώ.