Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

Δόσεις δύο ταχυτήτων για ληξιπρόθεσμα χρέη σε εφορία και ταμεία

Δόσεις δύο ταχυτήτων για ληξιπρόθεσμα χρέη σε εφορία και ταμεία

Η κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει καταλήξει σε σχέδιο δύο ταχυτήτων για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία. Συγκεκριμένα, όπως μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ANT1, για οφειλές έως 15.000 ευρώ οι δόσεις θα φτάνουν τις 100, ενώ για χρέη άνω των 15.000 ευρώ οι δόσεις θα φτάνουν τις 72.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης θα μειωθεί στο μισό το επιτόκιο που χρεώνει το Δημόσιο σήμερα για τις οφειλές, και συγκεκριμένα από το 8% θα φτάσει το 4%.
Την ίδια στιγμή, τον Οκτώβριο θα ανακοινωθεί από την κυβέρνηση η αύξηση του μισθού των ενστόλων και ο τρόπος καταβολής των αναδρομικών.




Πηγή enikos.gr

Αρχές Οκτωβρίου η διόρθωση των Ε9 - Από 22 Σεπτεμβρίου τα νέα εκκαθαριστικά - Στις 15 η αναπροσαρμογή των δόσεων

Αρχές Οκτωβρίου η διόρθωση των Ε9 - Από 22 Σεπτεμβρίου τα νέα εκκαθαριστικά - Στις 15 η αναπροσαρμογή των δόσεων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Αθήνα, 11 Σεπτεμβρίου 2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 8 ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΝΦΙΑ

Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων διευκρινίζει προς τους πολίτες ότι μετά την ψήφιση του Νόμου που αφορά στον ΕΝΦΙΑ, οι αρμόδιες υπηρεσίες της θα προβούν με εντατικούς ρυθμούς στις απαραίτητες εσωτερικές διαδικασίες, προκειμένου το νέο νομοθετικό πλαίσιο να ενσωματωθεί σταδιακά και το ταχύτερο δυνατόν στα ηλεκτρονικά συστήματα του Υπουργείου Οικονομικών.
Ειδικότερα, η υλοποίηση της εφαρμογής του νέου νόμου θα γίνει ως εξής:

1.    Από Δευτέρα 15/9 και σταδιακά (εντός δύο ημερών) οι φορολογούμενοι θα μπορούν να πληροφορηθούν μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης στο Taxisnet και στην ηλεκτρονική σελίδα του Περιουσιολογίου το νέο αριθμό των δόσεων το ποσό της κάθε δόσης, βάσει της αρχικής εκκαθάρισης και την ημερομηνία καταβολής αυτών. Τονίζεται, για να μην υπάρξει σύγχυση, ότι η αναπροσαρμογή των δόσεων θα γίνει για όλους τους φορολογούμενους, ανεξάρτητα αν, με βάση τις διατάξεις του νέου νόμου, θα διενεργηθεί στη συνέχεια νέα εκκαθάριση του φόρου σε μερίδα εξ αυτών. Δηλαδή, από 15/9 και μέχρι τη νέα εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ, οι φορολογούμενοι δεν θα δουν στο εκκαθαριστικό τους διαφορετικό ποσό οφειλόμενου φόρου από αυτό που είχε αρχικά εκκαθαρισθεί.

2.    Από Δευτέρα 22/9 και σταδιακά (εντός τριών ημερών) οι φορολογούμενοι, για τους οποίους θα γίνει νέα εκκαθάριση του φόρου, θα μπορούν να εκτυπώνουν τα νέα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ. Εναλλακτικά στην περίπτωση που κάποιος φορολογούμενος δεν είναι πιστοποιημένος χρήστης του Taxisnet, θα μπορεί να ενημερώνεται για την οφειλή του (ταυτότητα οφειλής) από το τμήμα Εσόδων οποιασδήποτε Δ.Ο.Υ.
Διευκρινίζεται ότι, κατ' αρχήν, νέα εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ θα γίνει στις περιπτώσεις, στις οποίες, μεταξύ των ακινήτων, περιλαμβάνονται και οικόπεδα που βρίσκονται σε περιοχές στις οποίες δεν ισχύει ο αντικειμενικός προσδιορισμός αξίας ακινήτων. Στις περιπτώσεις αυτές, για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ, θα ληφθούν υπόψη οι τιμές των οικοπέδων, με βάση τις οποίες υπολογίσθηκε ο ΦΑΠ φυσικών προσώπων έτους 2013, εφόσον αυτές είναι ευνοϊκότερες για τους φορολογούμενους. Επίσης, κατά τη νέα εκκαθάριση θα εξαιρεθούν από το φόρο τα ακίνητα που βρίσκονται στη νήσο Κεφαλληνία. Επιπλέον, στις περιπτώσεις ακινήτων, τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ιστορικά διατηρητέα μνημεία ή έργα τέχνης, κατά τη νέα εκκαθάριση το υπόλοιπο του οικοπέδου τους θα απαλλαγεί από τον κύριο φόρο. Τέλος ο συντελεστής του συμπληρωματικού φόρου για τα μη ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα των ΝΠΔΔ, που δεν εντάσσονται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, θα μειωθεί από 5% σε 2,5%.

3. Από τις αρχές Οκτωβρίου, οι φορολογούμενοι, οι οποίοι επιθυμούν να τροποποιήσουν την περιουσιακή τους κατάσταση, θα δύνανται να υποβάλουν ηλεκτρονικά, εμπρόθεσμα μέχρι και την 30η Νοεμβρίου, δήλωση Ε9, με την οποία θα διορθώσουν, διαγράψουν ή συμπληρώσουν στοιχεία των ακινήτων τους, ώστε η εικόνα τους να απεικονίζεται πλέον ορθά. Εφόσον από την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης προκύπτει επιστροφή φόρου άνω των 300 €, ο φορολογούμενος θα υποχρεούται να προσκομίσει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. τα δικαιολογητικά που επιβεβαιώνουν το λόγο της υποβολής της δήλωσης αυτής. Στην περίπτωση που, μετά την υποβολή της πρώτης τροποποιητικής δήλωσης, υποβληθεί και νέα τροποποιητική δήλωση, μέχρι 30/11, θα διενεργείται σε κάθε περίπτωση νέα εκκαθάριση του φόρου μετά από έλεγχο των σχετικών δικαιολογητικών αυτής, εφόσον προκύπτει μείωση του φόρου. Για το λόγο αυτό οι φορολογούμενοι θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι πολύ προσεκτικοί κατά την υποβολή των τροποποιητικών δηλώσεων, ώστε αφενός να μην απαιτηθεί να προσέλθουν στις Δ.Ο.Υ. και αφετέρου να υπάρχει η ορθή εικόνα της περιουσιακής τους κατάστασης στο μέλλον. Έτσι, όταν θα ζητήσουν να λάβουν πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ δεν θα ταλαιπωρούνται πλέον από τη μετάβασή τους στις Δ.Ο.Υ. ή την υποβολή διορθωτικών δηλώσεων. Για τον τρόπο συμπλήρωσης των τροποποιητικών δηλώσεων θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες με εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες θα αναρτηθούν στους διαδικτυακούς τόπους της ΓΓΔΕ.

4.    Μέσα στον Οκτώβριο θα δοθούν αναλυτικές οδηvίεc νια τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί νια τα ξενοδοχειακά κτίρια, τα οποία ιδιοχρησιμοποιούνται από ατομικές επιχειρήσεις, προκειμένου να τύχουν απαλλαγής από το συμπληρωματικό φόρο.

5.    Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν νέες εκκαθαρίσεις του ΕΝΦΙΑ στις περιπτώσεις που στα ακίνητα του φορολογουμένου περιλαμβάνονται κατοικίες ή διαμερίσματα και επαγγελματικές στέγες οι οποίες καθ' όλη τη διάρκεια του 2013 ήταν κενές και μη ηλεκτροδοτούμενες. (Σημειώνεται ότι στη ρύθμιση αυτή δεν περιλαμβάνεται σε καμία περίπτωση τα ημιτελή κτίσματα καθώς και τα ακίνητα που ουδέποτε έχουν ηλεκτροδοτηθεί). Μέσα στην ίδια προθεσμία θα χορηγηθούν οι εκπτώσεις 50% ή 100% από το φόρο στις περιπτώσεις των οικονομικά αδύναμων φορολογουμένων - φυσικών προσώπων.

6.    Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εκκαθάρισης των πιο πάνω περιπτώσεων, εφόσον παρουσιασθούν υποθέσεις φορολογουμένων, οι οποίες δεν μπορούν να υποστηριχθούν ηλεκτρονικά, λόγω της έλλειψης ουσιωδών στοιχείων, καθώς και διορθώσεις υπολογισμού του φόρου, για τις οποίες είτε απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών είτε δεν καλύπτονται από την ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης, θα εκκαθαρισθούν ανά υπόθεση με την υποβολή σχετικού αιτήματος και την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπου απαιτείται. Για το λόγο αυτό, θα εκδοθούν οι απαραίτητες αποφάσεις και οδηγίες, οι οποίες θα αναρτηθούν και στους διαδικτυακούς τόπους της ΓΓΔΕ.

7.    Η αναστολή καταβολής του φόρου των δικαιούχων αυτής νομικών προσώπων θα πραγματοποιηθεί από τις Δ.Ο.Υ. μετά την υποβολή σχετικού αιτήματος του νομικού προσώπου μέσα στο μήνα Οκτώβριο και έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων με διαδικασία και έντυπο που θα καθοριστεί με απόφαση της ΓΓΔΕ.

8.    Τέλος, το Δεκέμβριο θα «ανοίξει» η ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) με τη διαρκή ενημέρωση του Περιουσιολογίου με τις μεταβολές της περιουσιακής κατάστασης που επήλθαν μέσα στο έτος 2014. Η εφαρμογή αυτή θα παραμένει διαρκώς «ανοιχτή», ώστε οι φορολογούμενοι να ενημερώνουν την περιουσιακή τους κατάσταση μέσα σε ένα μήνα από τη μεταβολή αυτή, όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία. Ειδικότερα μεταβολές που πραγματοποιήθηκαν από 1/1/2014 μέχρι και 30/11/2014, θα δηλωθούν μέχρι και 31/1/2015. Οι μεταβολές που θα πραγματοποιηθούν εντός του μηνός Δεκεμβρίου του
2014, θα δηλωθούν μέσα στον Ιανουάριο του 2015 σε 30 ημέρες από τη μεταβολή.

Ανακοίνωση για ον ΕΝΦΙΑ από την ΓΓΔΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝ.Φ.Ι.Α.


Μετά την ψήφιση του νόμου, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα προβούν στις απαραίτητες εσωτερικές διαδικασίες, προκειμένου το νέο νομοθετικό πλαίσιο να ενσωματωθεί σταδιακά και το ταχύτερο δυνατόν στα ηλεκτρονικά συστήματα του Υπουργείου.

- Από Δευτέρα 15/9 και σταδιακά (εντός δύο ημερών) οι φορολογούμενοι θα μπορούν να πληροφορηθούν μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης στο TAXISnet και στην ηλεκτρονική σελίδα της εφαρμογής για την υποβολή δηλώσεων στοιχείων ακινήτων Ε9 το νέο αριθμό των δόσεων το ποσό της κάθε δόσης, βάσει της αρχικής εκκαθάρισης και την ημερομηνία καταβολής αυτών.

Τονίζεται, για να μην υπάρξει σύγχυση, ότι η αναπροσαρμογή των δόσεων θα γίνει για όλους τους φορολογούμενους, ανεξάρτητα αν, με βάση τις διατάξεις του νέου νόμου, θα διενεργηθεί στη συνέχεια νέα εκκαθάριση του φόρου σε μερίδα εξ αυτών. Δηλαδή, από 15/9 και μέχρι τη νέα εκκαθάριση του ΕΝ.Φ.Ι.Α., οι φορολογούμενοι δεν θα δουν στο εκκαθαριστικό τους διαφορετικό ποσό οφειλόμενου φόρου από αυτό που είχε αρχικά εκκαθαρισθεί.

- Από Δευτέρα 22/9 και σταδιακά (εντός τριών ημερών) οι φορολογούμενοι, για τους οποίους θα γίνει νέα εκκαθάριση του φόρου, θα μπορούν να εκτυπώνουν τα νέα εκκαθαριστικά του ΕΝ.Φ.Ι.Α.. Εναλλακτικά στην περίπτωση που κάποιος φορολογούμενος δεν είναι πιστοποιημένος χρήστης του TAXISnet, θα μπορεί να ενημερώνεται για την οφειλή του (ταυτότητα οφειλής) από το τμήμα Εσόδων οποιασδήποτε Δ.Ο.Υ.

Διευκρινίζεται ότι, κατ’ αρχήν, νέα εκκαθάριση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. θα γίνει στις περιπτώσεις, στις οποίες, μεταξύ των ακινήτων, περιλαμβάνονται και οικόπεδα που βρίσκονται σε περιοχές στις οποίες δεν ισχύει ο αντικειμενικός προσδιορισμός αξίας ακινήτων. Στις περιπτώσεις αυτές, για τον υπολογισμό του ΕΝ.Φ.Ι.Α., θα ληφθούν υπόψη οι τιμές των οικοπέδων, με βάση τις οποίες υπολογίσθηκε ο ΦΑΠ φυσικών προσώπων έτους 2013, εφόσον αυτές είναι ευνοϊκότερες για τους φορολογούμενους. Επίσης, κατά τη νέα εκκαθάριση θα εξαιρεθούν από το φόρο τα ακίνητα που βρίσκονται στη νήσο Κεφαλληνία. Επιπλέον, στις περιπτώσεις ακινήτων, τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ιστορικά διατηρητέα μνημεία ή έργα τέχνης, κατά τη νέα εκκαθάριση το υπόλοιπο του οικοπέδου τους θα απαλλαγεί από τον κύριο φόρο. Τέλος ο συντελεστής του συμπληρωματικού φόρου για τα μη ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα των Ν.Π.Δ.Δ., που δεν εντάσσονται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, θα μειωθεί από 5‰ σε 2,5‰.

- Από τις αρχές Οκτωβρίου, οι φορολογούμενοι, οι οποίοι επιθυμούν να τροποποιήσουν την περιουσιακή τους κατάσταση, θα δύνανται να υποβάλουν ηλεκτρονικά, εμπρόθεσμα μέχρι και την 30η Νοεμβρίου, δήλωση Ε9, με την οποία θα διορθώσουν, διαγράψουν ή συμπληρώσουν στοιχεία των ακινήτων τους, ώστε η εικόνα τους να απεικονίζεται πλέον ορθά. Εφόσον από την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης προκύπτει επιστροφή φόρου άνω των 300 €, ο φορολογούμενος θα υποχρεούται να προσκομίσει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. τα δικαιολογητικά που επιβεβαιώνουν το λόγο της υποβολής της δήλωσης αυτής. Στην περίπτωση που, μετά την υποβολή της πρώτης τροποποιητικής δήλωσης, υποβληθεί και νέα τροποποιητική δήλωση, μέχρι 30/11, θα διενεργείται σε κάθε περίπτωση νέα εκκαθάριση του φόρου μετά από έλεγχο των σχετικών δικαιολογητικών αυτής, εφόσον προκύπτει μείωση του φόρου.
Για το λόγο αυτό οι φορολογούμενοι θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι πολύ προσεκτικοί κατά την υποβολή των τροποποιητικών δηλώσεων, ώστε αφενός να μην απαιτηθεί να προσέλθουν στις Δ.Ο.Υ. και αφετέρου να υπάρχει η ορθή εικόνα της περιουσιακής τους κατάστασης στο μέλλον. Έτσι, όταν θα ζητήσουν να λάβουν πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α. δεν θα ταλαιπωρούνται πλέον από τη μετάβασή τους στις Δ.Ο.Υ. ή την υποβολή διορθωτικών δηλώσεων. Για τον τρόπο συμπλήρωσης των τροποποιητικών δηλώσεων θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες με εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες θα αναρτηθούν στους διαδικτυακούς τόπους της Γ.Γ.Δ.Ε.

- Μέσα στον Οκτώβριο θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τα ξενοδοχειακά κτίρια, τα οποία ιδιοχρησιμοποιούνται από ατομικές επιχειρήσεις, προκειμένου να τύχουν απαλλαγής από το συμπληρωματικό φόρο.

- Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν νέες εκκαθαρίσεις του ΕΝ.Φ.Ι.Α. στις περιπτώσεις που στα ακίνητα του φορολογουμένου περιλαμβάνονται κατοικίες ή διαμερίσματα και επαγγελματικές στέγες οι οποίες καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013 ήταν κενές και μη ηλεκτροδοτούμενες. (Σημειώνεται ότι στη ρύθμιση αυτή δεν περιλαμβάνεται σε καμία περίπτωση τα ημιτελή κτίσματα καθώς και τα ακίνητα που ουδέποτε έχουν ηλεκτροδοτηθεί). Επιπλέον μέσα στην ίδια προθεσμία θα χορηγηθούν οι εκπτώσεις 50% ή 100% από το φόρο στις περιπτώσεις των οικονομικά αδύναμων φορολογουμένων – φυσικών προσώπων.

- Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εκκαθάρισης των πιο πάνω περιπτώσεων, εφόσον παρουσιασθούν υποθέσεις φορολογουμένων, οι οποίες δεν μπορούν να υποστηριχθούν ηλεκτρονικά, λόγω της έλλειψης ουσιωδών στοιχείων, καθώς και διορθώσεις υπολογισμού του φόρου, για τις οποίες είτε απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών είτε δεν καλύπτονται από την ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης, θα εκκαθαρισθούν ανά υπόθεση με την υποβολή σχετικού αιτήματος και την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπου απαιτείται. Για το λόγο αυτό, θα εκδοθούν οι απαραίτητες αποφάσεις και οδηγίες, οι οποίες θα αναρτηθούν και στους διαδικτυακούς τόπους της Γ.Γ.Δ.Ε.

- Η αναστολή καταβολής του φόρου των δικαιούχων αυτής νομικών προσώπων θα πραγματοποιηθεί από τις Δ.Ο.Υ. μετά την υποβολή σχετικού αιτήματος του νομικού προσώπου μέσα στο μήνα Οκτώβριο και έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων με διαδικασία και έντυπο που θα καθοριστεί με απόφαση της Γ.Γ.Δ.Ε.

- Τέλος, το Δεκέμβριο θα «ανοίξει» η ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) με τη διαρκή ενημέρωση του Περιουσιολογίου με τις μεταβολές της περιουσιακής κατάστασης που επήλθαν μέσα στο έτος 2014. Η εφαρμογή αυτή θα παραμένει διαρκώς «ανοιχτή», ώστε οι φορολογούμενοι να ενημερώνουν την περιουσιακή τους κατάσταση μέσα σε ένα μήνα από τη μεταβολή αυτή, όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία. Ειδικότερα μεταβολές που πραγματοποιήθηκαν από 1/1/2014 μέχρι και 30/11/2014, θα δηλωθούν μέχρι και 31/1/2015. Οι μεταβολές που θα πραγματοποιηθούν εντός του μηνός Δεκεμβρίου του 2014, θα δηλωθούν μέσα στον Ιανουάριο του 2015 σε 30 ημέρες από τη μεταβολή.

Αναστέλλεται επισήμως η κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων [13.09.2014]

Αναστέλλεται επισήμως η κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων

Tο υπουργείο Ανάπτυξης δημοσιοποίησε το έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικού Εμπορίου αναφορικά με την απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας για αναστολή της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων σε δέκα περιοχές της χώρας με βάση πρόσφατη υπουργική απόφαση.

Όπως αναφέρει το έγγραφο: «Σας γνωρίζουμε ότι, με την υπ αριθμ. 307/2014 Απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου Επικρατείας, αναστέλλεται η εκτέλεση της υπαριθμ. Κ1-1119/7-7-2014 αποφάσεως του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας μέχρι την έκδοση αποφάσεως επί της κατ΄ αυτής ασκηθείσας αίτησης ακυρώσεως».

 Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Π. Καρέλλας δήλωσε ότι η αγορά της Αθήνας θα είναι ανοικτή την Κυριακή 2 Νοεμβρίου, εφαρμόζοντας το νόμο που προβλέπει την λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων για επτά Κυριακές τον χρόνο.

Αναμορφώθηκαν οι δόσεις του ΕΝΦΙΑ στο taxis

Αναμορφώθηκαν οι δόσεις του ΕΝΦΙΑ στο taxis

Αναμορφώθηκαν ήδη αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου οι δόσεις του ΕΝΦΙΑ στην προσωπική μερίδα των υπόχρεων, στο taxis.

Οι δόσεις όπως έχει ήδη γίνει γνωστό αναμορφώθηκαν σε έξι, με την πρώτη να λήγει στο τέλος Σεπτεμβρίου και την τελευταία στο τέλος του Φεβρουαρίου του 2015.
Όσοι υπόχρεοι όσοι είχαν ήδη πληρώσει την πρώτη δόση του Αυγούστου, θα παρατηρήσουν ότι αυτή έχει συμψηφιστεί με την δόση του Σεπτεμβρίου και το εναπομείναν ποσό με την δόση του Οκτωβρίου.
Παράδειγμα: 
Συνολικό ποσό ΕΝΦΙΑ : 9.000
Δόσεις πριν τις αλλαγές του ΕΝΦΙΑ : 5 x 1800
Δόσεις μετά τις αλλαγές του ΕΝΦΙΑ : 6 x 1500
Εάν ο υπόχρεος έχει προβεί ήδη στην πληρωμή της πρώτης δόσης (1.800,00) τότε οι νέες δόσεις εμφανίζονται ως εξής :

 Ημν/ια λήξης δόσηςποσό
130/9/20140
231/10/20141200,00
328/11/20141500,00
431/12/20141500,00
530/1/20151500,00
627/2/20151500,00

Ωστόσο  από τις 22 Σεπτεμβρίου έως τις 25 Σεπτεμβρίου όπως έχει ήδη σχετικά ανακοινώσει η ΓΓΔΕ, θα πραγματοποιηθεί  νέα εκκαθάριση και θα προκύψουν νέα εκκαθαριστικά μόνο όμως για περιπτώσεις υπόχρεων, στις οποίες, μεταξύ των ακινήτων, περιλαμβάνονται και οικόπεδα που βρίσκονται σε περιοχές στις οποίες δεν ισχύει ο αντικειμενικός προσδιορισμός αξίας ακινήτων. Επίσης, κατά τη νέα εκκαθάριση θα εξαιρεθούν από το φόρο τα ακίνητα που βρίσκονται στη νήσο Κεφαλληνία. Επιπλέον, στις περιπτώσεις ακινήτων, τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ιστορικά διατηρητέα μνημεία ή έργα τέχνης, κατά τη νέα εκκαθάριση το υπόλοιπο του οικοπέδου τους θα απαλλαγεί από τον κύριο φόρο. 


Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

Κάν' το όπως οι τράπεζες Χρησιμοποιήστε τη μέθοδο του αναβαλλόμενου φόρου, μέσω του οποίου τα πιστωτικά μας ιδρύματα απέκτησαν, αντί για ζημιές από το PSI, ίδια κεφάλαια 3 δισ., για να μετατρέψετε τον ΕΝΦΙΑ σε καταθέσεις στον λογαριασμό σας.

10/09/14ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κάν' το όπως οι τράπεζες

Χρησιμοποιήστε τη μέθοδο του αναβαλλόμενου φόρου, μέσω του οποίου τα πιστωτικά μας ιδρύματα απέκτησαν, αντί για ζημιές από το PSI, ίδια κεφάλαια 3 δισ., για να μετατρέψετε τον ΕΝΦΙΑ σε καταθέσεις στον λογαριασμό σας.
        
 
http://www.dreamstime.com/stock-images-stock-trader-looking-monitors-image32480104Του Δημήτρη Τρίμη και του «Συστημικού»

Μια νέα συζήτηση έχει ξεκινήσει γύρω από τον αναβαλλόμενο φόρο των τραπεζών, με τον οποίο οι τράπεζες αναμένουν να αποκτήσουν πρόσθετα ίδια κεφάλαια, ύψους 3 δισ. €, με δημοσιεύματα που προκαλούν σύγχυση και μάταιες προσδοκίες. Ο αναβαλλόμενος φόρος (deferred tax) είναι ένα λογιστικό δώρο που προσφέρουν τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (ΔΛΠ) στις επιχειρήσεις, προκειμένου να μειώσουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους και στην πραγματικότητα είναι κάτι πιο σύνθετο από αυτό που υπονοεί ο όρος.

Με τη βοήθεια φίλου της «Εφ.Συν.» που θέλει να κρατήσει από σεμνότητα (σπάνιο στις μέρες μας) την ανωνυμία του, και στο εξής θα τον λέμε «Συστημικό», αναλύουμε τις αλχημείες των τραπεζών και του φορολογικού συστήματος.

Η ζημιά του κουρέματος

Οι ελληνικές τράπεζες μετά την εφαρμογή του PSI –μείωση της αξίας των ομολόγων κατά 53,5% στην ονομαστική αξία– υπέστησαν μια ζημιά 19,5 δισ. € στα χαρτοφυλάκιά τους, ανάλογη με αυτή που υπέστησαν και οι απλοί ιδιώτες αποταμιευτές κάτοχοι ομολόγων, καθώς και μια επιπρόσθετη ζημιά 9 δισ. €, η οποία οφειλόταν στο ότι οι τράπεζες αποτιμούσαν τα ομόλογα στην εμπορική αξία τους, η οποία όμως εκείνη την εποχή έφτανε περίπου στο 25% της ονομαστικής αξίας. Τα 9 δισ. € θα τα εμφάνιζαν οι τράπεζες ως μελλοντικά κέρδη από υπεραξία όταν σταδιακά θα είχαν αποκατασταθεί οι αξίες των ομολόγων ή είχαν εμφανίσει αντίστοιχα κέρδη στο παρελθόν, όταν οι εμπορικές αξίες των ομολόγων ήταν μεγαλύτερες από τις ονομαστικές. Εξάλλου, μέσω των ενισχύσεων από το ΤΧΣ υπερκαλύφθηκαν ήδη τα 9 δισ. €.

Το πρόβλημα ήταν τα 19,5 δισ. €, τα οποία ήταν η μη αποκαθιστάμενη ζημιά από τη μείωση της ονομαστικής αξίας. Με βάση τα ΔΛΠ, τους δόθηκε το δικαίωμα να κατανείμουν μέρος αυτής της ζημιάς σε 30 χρήσεις (θεωρώντας δεδομένο ότι θα υπάρχουν και μετά από 30 χρόνια, καθώς και ότι θα έχουν κέρδη), μειώνοντας τα ετήσια μελλοντικά κέρδη κατά το ισοκατανεμημένο σε ετήσια βάση ποσό, άρα και την αντίστοιχη φορολογία. Κατά συνέπεια, στην ουσία τούς επιστράφηκε ένα σημαντικό μέρος της απώλειας των ομολόγων, ενώ σε περίπτωση που σε κάποιες χρήσεις δεν εμφανίζονταν κέρδη, το ποσό της ζημιάς θα μεταφερόταν σε επόμενη χρήση.

Το συνολικό όφελος που αναγνωρίστηκε για τις τράπεζες ανέρχεται στο επίπεδο των 11 δισ. €, εκ των οποίων τα 8 δισ. € έχουν ήδη αναγνωριστεί στα κεφάλαιά τους, ενώ τα υπόλοιπα € 3 δισ. θα αναγνωρίζονταν σε βάθος τριετίας. Με ένα πρόσθετο δώρο, το οποίο ονομάζεται tax credit (φορολογική απαίτηση αντί υποχρέωσης) και έχει εφαρμοστεί με διάφορους τρόπους στον πολύπαθο ευρωπαϊκό Νότο, ενόψει των stress tests αναγνωρίζεται ήδη το σύνολο των 11 δισ. €, δίνοντάς τους ένα πρόσθετο δώρο 3 δισ. €.

Τα 11 δισ. € δεν επιβαρύνουν άμεσα το δημόσιο χρέος, όπως γράφτηκε στον οικονομικό Τύπο. Στην πραγματικότητα όμως, αυτά είναι απολεσθέντα έσοδα για το ελληνικό κράτος, τα οποία ασφαλώς είναι εις βάρος του προϋπολογισμού, άρα σε βάθος χρόνου θα τα χρεωθεί ο Ελληνας φορολογούμενος. Με δεδομένο ότι οι ανάγκες για πρόσθετα κεφάλαια δεν σταματούν εδώ, εξαιτίας όλου αυτού του σωρευμένου βάρους των καθυστερημένων δανείων και της υποκάλυψής τους από εξασφαλίσεις, είναι αρκετά σοβαρό το ενδεχόμενο η «δημιουργική» λογιστική να ανακαλύψει και νέες συνταγές στη συνέχεια· άλλωστε, όλα αυτά δεν έχουν καμία βάση πάνω στην πραγματική οικονομία, αν και την καθορίζουν.

Συνοψίζοντας, κάνοντας ένα ταξίδι στον χρόνο, αρχικά 30 χρόνια μετά, στη συνέχεια επιστρέφοντας 20 χρόνια και σε δεύτερο βήμα ξαναγυρίζοντας στο σήμερα, οι τράπεζες κατάφεραν να αντιστρέψουν το βέλος του χρήματος, μετατρέποντας τις ζημιές σε κεφάλαια.

Εμπνευστείτε…

Αυτό που θα μπορούσατε ίσως να κάνετε, εμπνεόμενοι από το παράδειγμα, είναι να επωφεληθείτε από τον ΕΝΦΙΑ μέσω των τραπεζών, ακολουθώντας τη μεθοδολογία τους και υιοθετώντας το δικό σας tax credit. Ακολουθεί ένα παράδειγμα.

Ας υποθέσουμε ότι είστε 40 ετών και έχετε ένα διαμέρισμα ως πρώτη κατοικία, αντικειμενικής αξίας 150.000 €, στην κατοχή σας, το οποίο έχετε αποκτήσει το 2000. Ετοιμάστε ένα ατομικό πλάνο (αντί του επιχειρηματικού), με το οποίο γνωστοποιείτε στη συστημική τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε την πρόθεσή σας να μεταβιβάσετε το ακίνητο άμεσα και αναφέρετε αναλυτικά τους παρακάτω υπολογισμούς σας και τις πηγές των τιμών που χρησιμοποιείτε (οι τιμές στο παράδειγμα είναι τυχαίες).

Υπολογίστε τον ΕΝΦΙΑ για την υπόλοιπη ζωή σας με βάση το μέσο σημερινό προσδόκιμο (37 έτη εφόσον είστε άνδρας), τον οποίο θα καταβάλλατε εφόσον κρατούσατε ισόβια το ακίνητο. Αν ο σημερινός ΕΝΦΙΑ είναι 600 €, το ισόβιο ΕΝΦΙΑ ανέρχεται στα 22.200 €. Δεδομένου ότι πρόκειται για πρώτη κατοικία, με αξία μικρότερη των 200.000 € κατά την πώληση, η οποία θα είναι μικρότερη από την αντικειμενική αξία, δεν έχετε φόρο μεταβίβασης.

Θεωρήστε ότι η εμπορική του αξία είναι στα 2/3 της αντικειμενικής, στηριζόμενοι στα στοιχεία της κυβέρνησης, άρα θα το μεταβιβάσετε 100.000 €. Ας υποθέσουμε ότι είχατε αγοράσει το ακίνητο 80.000 €, άρα δεν έχετε και φόρο υπεραξίας. Στη συνέχεια υπολογίστε τι θα πληρώνατε ως φόρο υπεραξίας αν το μεταβιβάζατε σε 5 χρόνια (μη σας ενοχλεί ότι αλλάζετε τη χρονική περίοδο, αυτό κάνουν και οι τράπεζες), όταν με βάση τα πλάνα της κυβέρνησης θα έχουν αποκατασταθεί οι τιμές των ακινήτων (για να μη δείξετε υπερβολικά αισιόδοξοι, χρησιμοποιήστε τη σημερινή αντικειμενική αξία ως εμπορική σε 5 χρόνια). Το ακίνητο θα μεταβιβαζόταν στην τιμή των 150.000 €, με μια υπεραξία 70.000 €. Αφαιρέστε το ποσό των 25.000 €, επί του οποίου δεν επιβάλλεται φόρος, και για το υπόλοιπο υπολογίζετε φόρο 5.800 €, τον οποίο επίσης εγγράφετε ως φορολογική απαίτηση. Εχετε λοιπόν συνολική απαίτηση 28.000 €.

Πηγαίνετε στην τράπεζά σας

Επισκεφτείτε τη συστημική τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε και απαιτήστε το συγκεκριμένο ποσό να πιστωθεί άμεσα και αμετάκλητα στον λογαριασμό σας. Δεν μπορούν να σας το αρνηθούν, το εφαρμόζουν.

Για πιο προχωρημένους, υπάρχουν ακόμα περισσότερες δυνατότητες να δημιουργήσετε tax credit, όπως η πρόθεση γέννησης τέκνων και απολαβής φοροαπαλλαγών στο μέλλον, η πρόβλεψη για μελλοντική μείωση του εισοδήματος από την εργασία (εφόσον ανήκετε σε αυτή την επονείδιστη μειονότητα αυτών που απολαμβάνουν ακόμα εισόδημα από εργασία), η οποία θα μειώσει κατ’ επέκταση και τη φορολογική επιβάρυνση κ.ά.

Tax credit, κοινώς,when in Rome, do as the Romans do.

Με εμπόδια οι επιστροφές έμμεσων φόρων στις επιχειρήσεις

Με εμπόδια οι επιστροφές έμμεσων φόρων στις επιχειρήσεις

Παγκόσμια έρευνα καταγράφει τις χρονοβόρες και περίπλοκες διαδικασίες


Περίπλοκες και χρονοβόρες παραμένουν οι επιστροφές ΦΠΑ και αντίστοιχων έμμεσων φόρων στις περισσότερες χώρες, όπως αποδεικνύεται από την έρευνα «VAT/GST Refunds 2014», την οποία διεξήγαγε η KPMG σε 65 χώρες.
Αναλυτικότερα, τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας συνοψίζονται, ως εξής:

- Είκοσι έξι από τις 65 χώρες διεκπεραιώνουν αρκετά αποτελεσματικά επιστροφές ΦΠΑ και αντίστοιχων έμμεσων φόρων προς ημεδαπές επιχειρήσεις. Ως αποτελεσματική διεκπεραίωση θεωρείται η ολοκλήρωση της επιστροφής εντός 56 ημερών (2,5 εργάσιμοι μήνες) από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης επιστροφής, χωρίς να απαιτείται προηγούμενος έλεγχος από τις αρμόδιες Αρχές. Στο υπόλοιπο 60% των επιχειρήσεων φαίνεται ότι οι αρχές της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας καταστρατηγούνται, καθώς, όταν οι χώρες αυτές πραγματοποιούν επιστροφές, παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις και αυξημένα κόστη για τις επιχειρήσεις.

- Είκοσι δύο από τις 65 χώρες, εκ των οποίων οι περισσότερες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προβλέπουν διαδικασίες επιστροφής ΦΠΑ και αντίστοιχων έμμεσων φόρων για αλλοδαπές επιχειρήσεις χωρίς μόνιμη εγκατάσταση, χωρίς να απαιτούν από τις επιχειρήσεις αυτές να ορίσουν κάποιον εκπρόσωπο. Ωστόσο, το 20% των χωρών απαιτεί τον ορισμό εκπροσώπου για τη διεκπεραίωση τέτοιων επιστροφών, προκαλώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο αύξηση των διαχειριστικών εξόδων, κάτι που είναι αντίθετο στις αρχές της αποτελεσματικότητας και της απλότητας.

- Το 15% των χωρών δεν προβαίνουν καθόλου σε επιστροφές προς ημεδαπές επιχειρήσεις ή προβλέπουν τέτοιες επιστροφές σε περιορισμένες περιπτώσεις. Με το αντίστοιχο ποσοστό για αλλοδαπές επιχειρήσεις χωρίς μόνιμη εγκατάσταση να ανέρχεται στο 29%, καταδεικνύονται διακρίσεις μεταξύ ημεδαπών και αλλοδαπών επιχειρήσεων σε μεγάλο αριθμό χωρών, κάτι που αντίκειται στην αρχή της ουδετερότητας.

- Ως αναμενόμενη κρίνεται η διαπίστωση ότι οι περισσότερες δυσκολίες και καθυστερήσεις σε επιστροφές παρατηρούνται, κυρίως, σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπως η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία και η Κίνα, καθώς και σε χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, οι οποίες τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν σημαντικές δημοσιονομικές προκλήσεις.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, στην Ελλάδα, οι επιστροφές ΦΠΑ προς αλλοδαπές επιχειρήσεις χωρίς μόνιμη εγκατάσταση γίνονται με αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς, ειδικά, όταν αφορούν επιχειρήσεις με έδρα σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς για τις επιχειρήσεις αυτές η κοινοτική νομοθεσία προβλέπει ένα πολύ συγκεκριμένο και ευνοϊκό πλαίσιο επιστροφών.

Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλες χώρες της ΕΕ, η Ελλάδα πραγματοποιεί παρόμοιες επιστροφές σε μη κοινοτικές επιχειρήσεις, μόνο εφόσον είναι εγκατεστημένες στην Ελβετία ή τη Νορβηγία, καθώς είναι οι μόνες χώρες με τις οποίες πληρείται ο όρος της αμοιβαιότητας.

Σε ό,τι αφορά τις ημεδαπές επιχειρήσεις, σημαντική βελτίωση παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στους χρόνους επιστροφής του ΦΠΑ, μετά και τις σχετικά πρόσφατες ρυθμίσεις στη σχετική νομοθεσία. Παρόλα αυτά, τα τελευταία στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων δείχνουν ότι το διάστημα αναμονής παραμένει μεγάλο, καθώς κατά μέσο όρο αγγίζει τους 10 μήνες, ενώ, σε ορισμένες περιπτώσεις, υπερβαίνει ακόμα και τη διετία.

Ωστόσο, οι παραπάνω καθυστερήσεις δεν συνιστούν ελληνική αποκλειστικότητα. Σύμφωνα με την έρευνα «VAT/GST Refunds 2014», την οποία διεξήγαγε η KPMG σε 65 χώρες, παρόμοια προβλήματα παρουσιάζονται σε μεγάλο αριθμό χωρών. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω έρευνα διεξήχθη, με στόχο να καταγράψει δυσκολίες στις διαδικασίες επιστροφής ΦΠΑ και αντίστοιχων έμμεσων φόρων με βάση τις διεθνώς αποδεκτές αρχές της ουδετερότητας, της αποτελεσματικότητας, της απλότητας και της αποδοτικότητας.

Συμπερασματικά, καταδεικνύεται ότι οι επιστροφές ΦΠΑ και αντίστοιχων έμμεσων φόρων παραμένουν περίπλοκες και χρονοβόρες στις περισσότερες χώρες. «Έτσι, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρείται παράλληλα και η ύπαρξη σημαντικών διακρίσεων μεταξύ ημεδαπών και αλλοδαπών επιχειρήσεων, προκύπτει ότι ο τρόπος με τον οποίο πολλές χώρες αντιμετωπίζουν υποχρεώσεις τους απέναντι στις επιχειρήσεις υπονομεύει την επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια και λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας για την ίδια τους την οικονομική ανάπτυξη», επισημαίνεται στην έρευνα.


Πηγή news.gr

Υπ. Οικ.: Στο 1,15 ευρώ το πετρέλαιο θέρμανσης τον Οκτώβριο

Υπ. Οικ.: Στο 1,15 ευρώ το πετρέλαιο θέρμανσης τον Οκτώβριο

Τον Οκτώβριο η λιανική τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται να υποχωρήσει στα επίπεδα του 1,150 ευρώ/λτ., εκτιμά το υπουργείο Οικονομικών. Για νοικοκυριό που δικαιούται επίδομα θέρμανσης, η τιμή θα κινηθεί στα επίπεδα του 0,80 ευρώ, σύμφωνα με ανακοίνωση από το Γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα.

Ειδικότερα, σχετικά με την προβλεπόμενη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο Πετρέλαιο Θέρμανσης, ανακοινώθηκαν τα εξής:

«H εφαρμογή του μέτρου της εναρμόνισης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης και το πετρέλαιο κίνησης, μέτρο που υιοθετήθηκε το Νοέμβριο του 2011, απέδειξε ότι αυτό υπήρξε οικονομικά αναποτελεσματικό και κοινωνικά άδικο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συμβολή του στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου ήταν περιορισμένη, ενώ δεν οδήγησε σε αύξηση των δημοσίων εσόδων.

Αντίθετα, επέφερε απώλεια εσόδων, σημαντική υστέρηση έναντι των στόχων και επιβάρυνση των εισοδηματικά χαμηλότερων στρωμάτων αλλά και του περιβάλλοντος.

Με αυτά τα δεδομένα, η Κυβέρνηση προχώρησε πέρυσι σε μεγάλη διεύρυνση των κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης και σε αύξηση κατά 25% της επιδότησης ανά λίτρο (στα 0,35 ευρώ/λτ.).
Το επίδομα το οποίο χορηγήθηκε ανήλθε περίπου στα 175 εκατ. ευρώ, έναντι 86 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο.

Η πρωτοβουλία αυτή συνέβαλε και στην ανάκαμψη της κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης με αύξηση αυτής κατά 12,9% την περίοδο Οκτωβρίου 2013-Απριλίου 2014, έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2012-2013.

Επιπλέον, κατά τη φετινή περίοδο, θα προχωρήσει στη μείωση κατά 30% του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης με διαμόρφωσή του στα 230 ευρώ/1.000 λτ. (από 330 ευρώ/1.000 λτ. που ισχύει σήμερα), επιδιώκοντας μια καλή λύση, με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, δεδομένων των περιορισμών.

Με τη μείωση αυτή, τον προσεχή Οκτώβριο αναμένεται η λιανική τιμή πώλησης να υποχωρήσει στα επίπεδα του 1,150 ευρώ/λτ., από τα 1,259 ευρώ/λτ. που είχε διαμορφωθεί τον Απρίλιο του 2014.

Έτσι, για νοικοκυριό που δικαιούται επίδομα θέρμανσης, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα κινηθεί στα επίπεδα του 0,80 ευρώ/λτ., τιμή δηλαδή χαμηλότερη κατά 0,245 ευρώ/λτ. ή 23,4%, έναντι της τιμής του Απριλίου 2012 (1,045 ευρώ/λτ.), τελευταίας τιμής προ της αύξησης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Ακόμη και στην περίπτωση που το εν λόγω νοικοκυριό καταναλώσει μεγαλύτερες ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης από εκείνες που επιδοτούνται, ακόμη και για διπλάσια κατανάλωση λίτρων από τα επιδοτούμενα, η μέση τιμή ανά λίτρο που θα κληθεί να καταβάλλει δεν θα υπερβαίνει τα προ της αύξησης επίπεδα του Απριλίου του 2012.

Εννοείται ότι όσο η κατανάλωση προσεγγίζει τα επιδοτούμενα λίτρα, τόσο κατεβαίνει η μέση δαπάνη ανά λίτρο, με αποτέλεσμα να ωφελείται ο καταναλωτής.

Παράλληλα με τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, ολοκληρώνονται θεμελιώδεις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στην εμπορία και διακίνηση καυσίμων, με κορυφαία την εισαγωγή του συστήματος εισροών-εκροών το οποίο έχει ήδη εισαχθεί στους μεγαλύτερους πληθυσμιακά νομούς της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Με την ολοκλήρωση της τοποθέτησης του συστήματος και την έναρξη της διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης τον ερχόμενο Οκτώβριο, εντατικοποιούνται οι έλεγχοι των αρμοδίων Υπηρεσιών, ώστε να εξασφαλιστεί ότι τη μείωση του φόρου θα την καρπωθούν οι καταναλωτές και όχι οι επιτήδειοι.

Η προσπάθεια αξιολόγησης ρυθμίσεων που έχουν επιβληθεί και ο εξορθολογισμός τους συνεχίζεται».

Ψηφίσθηκε η τροπολογία για τον ΕΝΦΙΑ με οκτώ αντικαταστάσεις βουλευτών

ΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ψηφίσθηκε η τροπολογία για τον ΕΝΦΙΑ με οκτώ αντικαταστάσεις βουλευτών

Εκτύπωση σελίδας
Αποθήκευση σελίδας
Αποστολή με e-mail
Προσθήκη στο αρχείο
Μέγεθος κειμένου
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 14:31
Με αντικαταστάσεις οκτώ κυβερνητικών βουλευτών υπερψηφίσθηκε το μεσημέρι από το Γ’ Θερινό Τμήμα της Βουλής η τροπολογία για το ΕΝΦΙΑ.

Σε σύνολο 95 παρόντων βουλευτών (σ.σ. το κάθε Θερινό Τμήμα απαρτίζεται από 100 βουλευτές), οι 51 ψήφισαν υπέρ, οι 38 κατά, ενώ 6 δήλωσαν «παρών» (το ΚΚΕ και οι ανεξάρτητοι Γ. Ψαριανός, Β. Οικονόμου).

Από τη ΝΔ αντικαταστάθηκαν οι: Γ. Κωνσταντόπουλος (από τον Γ.Πλακιωτάκη), Μ. Σενετάκης (από τον γραμματέα της κοινοβουλευτικής ομάδας Θ. Μπούρα), Λ. Αυγενάκης (από τον υφυπουργό Νότη Μηταράκη), Ανα Μισέλ Ασημακοπούλου (από τον Κ. Κατσαφάδο) και Ντ. Μπακογιάννη (σ.σ. απούσα στη Λωζάννη, από τον Γ. Βλάχμπεη).
Από το ΠΑΣΟΚ αντικαταστάθηκαν τρεις βουλευτές: ο Νίκος Σηφουνάκης (από τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο Π. Ρήγα), Π. Σαλτούρος (από τον Γ. Ντόλιο) και Απ. Κακλαμάνης (από τον Γ. Δριβελέγκα).

Να σημειωθεί ότι τα κόμματα έχουν την «πολυτέλεια» να αλλάζουν τη σύνθεση των Θερινών Τμημάτων κατά το δοκούν, γι΄αυτό και παραπέμπουν σ΄αυτά τα «δύσκολα» νομοσχέδια, αφού στην Ολομέλεια δεν μπορούν... να προσθαφαιρούν βουλευτές.

Μαρίνα Μάνη
Διαβάστε ακόμη:

*Με αντικαταστάσεις βουλευτών η ψηφοφορία για τον ΕΝΦΙΑ


Πηγή:www.capital.gr

Τι μας περιμένει με τον ΕΝΦΙΑ το επόμενο 6μηνο

Τι μας περιμένει με τον ΕΝΦΙΑ το επόμενο 6μηνο

Εκτύπωση σελίδας
Αποθήκευση σελίδας
Αποστολή με e-mail
Προσθήκη στο αρχείο
Μέγεθος κειμένου
Του Σπύρου Δημητρέλη

Γεμάτο… ΕΝΦΙΑ θα είναι το επόμενο εξάμηνο για τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Κάθε μήνα θα έχουν ραντεβού με το φόρο στο ταμείο της εφορίας ενώ στο ενδιάμεσο θα πρέπει πολλοί να ασχολούνται μαζί του προκειμένου να διευθετούν εκκρεμότητες και υποχρεώσεις. Ας δούμε, λοιπόν, αναλυτικά τι θα πρέπει να περιμένουν οι φορολογούμενοι με τον ΕΝΦΙΑ.

-η ψήφιση των τροπολογιών με τις αλλαγές στο φόρο αναμένεται σήμερα και έως τα μέσα της επόμενης εβδομάδας θα γίνει επανακαθορισμός των δόσεων στο taxis. Ό,τι ποσό έχει ήδη πληρώσει ένας φορολογούμενος θα αφαιρεθεί και το υπόλοιπο θα μοιραστεί σε έξι δόσεις. Η πρώτη δόση θα λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου και η τελευταία στις 27 Φεβρουαρίου 2015.

-περίπου 700.000 ιδιοκτήτες θα δουν την επόμενη εβδομάδα στο taxisnet ένα νέο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ. Είναι όσοι έχουν οικόπεδα εκτός αντικειμενικών τιμών, όσοι έχουν σεισμόπληκτα ακίνητα σε Κεφαλονιά, Φθιώτιδα και Φωκίδα και όσοι έχουν διατηρητέα κτίσματα (η μείωση του φόρου θα εφαρμοστεί και στο υπόλοιπο οικοπέδου).

-μετά την έκδοση των εκκαθαριστικών του φόρου θα ανοίξει εκ νέου η εφαρμογή για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων ακινήτων Ε9. Οι αλλαγές, διορθώσεις και τροποποιήσεις από την πλευρά των φορολογούμενων θα πρέπει να γίνει έως και τις 30 Νοεμβρίου.

-όσοι φορολογούμενοι είχαν κάποια μεταβολή στην ακίνητη περιουσιακή τους κατάσταση εντός του 2014 είναι υποχρεωμένοι το αργότερο έως τις 31 Ιανουαρίου 2015 να τη δηλώσουν στο Ε9.

-εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να ανοίξει και η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή αιτήσεων μερικής ή ολικής απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ για τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα και τους ανάπηρους. Μισό ΕΝΦΙΑ δικαιούνται να καταβάλλουν όσοι έχουν ετήσιο εισόδημα έως 9.000 ευρώ (το όριο προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για τη σύζυγο και κάθε παιδί έως τα δυο πρώτα), έχουν κτίσματα επιφάνειας έως 150 τμ και η αξία της ακίνητης περιουσίας τους δεν ξεπερνά τις 85.000 ευρώ για τον άγαμο, τις 150.000 για το ζευγάρι και τις 200.000 για τις οικογένειες με ένα ή δυο παιδιά. Πλήρη απαλλαγή από το φόρο δικαιούνται οι τρίτεκνοι, πολύτεκνοι και ανάπηροι σε ποσοστό 80% και άνω εφόσον έχουν ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ προσαυξανόμενο κατά 1.000 ευρώ για τη σύζυγο και καθένα από τα παιδιά και έχουν κτίσματα επιφάνειας έως 150 τετραγωνικών.

-οι φορολογούμενοι που έχουν κενά μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα πρόκειται να κληθούν να τα δηλώσουν και να λάβουν σχετική έκπτωση από το φόρο. Η διαδικασία για την παροχή της έκπτωσης και τις αιτήσεις δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Θεωρείται δεδομένο, ωστόσο, ότι θα γίνει διασταύρωση των στοιχείων που θα δηλώσουν οι φορολογούμενοι με τα στοιχεία για την ηλεκτροδότηση των ακινήτων που διαθέτει ο ΔΕΔΔΗΕ.


Πηγή:www.capital.gr

Από το «σκοτσέζικο ντους» στις… σκοτσέζικες ελαφρύνσεις Με το βλέμμα στον εισπρακτικό στόχο κατατέθηκε, επιτέλους, η περίφημη τροπολογία. Στόχος της να κόψει όσο περισσότερους δικαιούχους από τις απαλλαγές και τις εκπτώσεις. Τι προβλέπει για τα κενά ακίνητα και τους 4.000 οικισμούς.

10/09/14

akinita
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από το «σκοτσέζικο ντους» στις… σκοτσέζικες ελαφρύνσεις

Με το βλέμμα στον εισπρακτικό στόχο κατατέθηκε, επιτέλους, η περίφημη τροπολογία. Στόχος της να κόψει όσο περισσότερους δικαιούχους από τις απαλλαγές και τις εκπτώσεις. Τι προβλέπει για τα κενά ακίνητα και τους 4.000 οικισμούς.
        
 
Με το βλέμμα στον εισπρακτικό στόχο κατατέθηκε, επιτέλους, χθες η περίφημη τροπολογία. Στόχος της να κόψει όσο περισσότερους δικαιούχους από τις απαλλαγές και τις εκπτώσεις. Τι προβλέπει για τα κενά ακίνητα και τους 4.000 οικισμούς

Των Κώστα Τσάβαλου, Μάριου Χριστοδούλου

Στον βωμό του αμετάβλητου εισπρακτικού στόχου των 2,65 δισ. ευρώ θυσιάστηκαν οι πολυδιαφημισμένες ελαφρύνσεις του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ). Η διάταξη που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή, μετά από παλινωδίες αρκετών ημερών, πρόσθεσε νέους περιορισμούς στη χορήγηση απαλλαγών από τον φόρο (όπως το περιουσιακό κριτήριο), προκειμένου να «κόψει» όσο γίνεται περισσότερους δικαιούχους. Για τους οικονομικά ασθενείς δεν θα λαμβάνεται υπόψη μόνο το εισοδηματικό κριτήριο (των 9.000 ευρώ) και τα τετραγωνικά μέτρα των ακινήτων (να μην υπερβαίνουν τα 150 τ. μ.), αλλά και η αξία της περιουσίας που διαθέτουν.

Σύμφωνα με το πρόσθετο κριτήριο, η απαλλαγή του 50% δεν θα δίδεται εάν η αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας υπερβαίνει τις 85.000 ευρώ για τους άγαμους, τις 150.000 ευρώ για τους έγγαμους και τις 200.000 ευρώ για τους έγγαμους με 1 ή 2 παιδιά.

Η πρόσθετη προϋπόθεση για την αξία της ακίνητης περιουσίας δεν ισχύει για την άλλη κατηγορία δικαιούχων απαλλαγής, δηλαδή για τους τρίτεκνους, τους πολύτεκνους και τους ανάπηρους με βαθμό 80% και άνω, για τους οποίους προβλέπεται έκπτωση 100% (σ.σ. το συνολικό οικογενειακό εισόδημα δεν πρέπει να ξεπερνά τα 12.000 ευρώ προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον/τη σύζυγο και κάθε παιδί).

Τα τεκμήρια

Η κυβέρνηση «επιστρατεύει» και τα τεκμήρια, τα οποία για ένα μεγάλο ποσοστό φορολογουμένων θα λειτουργήσουν ως ένας ακόμα «κόφτης» για να μην τύχουν των απαλλαγών και ελαφρύνσεων που προβλέπει ο νόμος για τον ΕΝΦΙΑ. Το ετήσιο φορολογητέο εισόδημα που θα λαμβάνεται υπόψη για τη χορήγηση μερικής ή ολικής απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (φτωχούς, τρίτεκνους, πολύτεκνους, ανάπηρους κ.λπ.) θα είναι το μεγαλύτερο μεταξύ του συνολικού πραγματικού εισοδήματος -στο οποίο περιλαμβάνονται ακόμα και τα αυτοτελώς φορολογούμενα ή φοροαπαλλασσόμενα ποσά (επιδόματα ανεργίας, ΕΚΑΣ, τόκοι καταθέσεων, μερίσματα κ.λπ.)- και του τεκμαρτού, το οποίο προκύπτει με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης για κατοικίες, ΙΧ αυτοκίνητα, σκάφη κ.λπ. περιουσιακά στοιχεία κάθε φορολογούμενου. Οσον αφορά τα ακίνητα που ήταν ξενοίκιαστα και χωρίς ρεύμα καθ’ όλο το 2013, η έκπτωση από τον φόρο θα είναι μόλις 20% και θα δοθεί (θα συμψηφιστεί ουσιαστικά) όταν και όποτε εντοπιστούν τα ακίνητα αυτά. Η προϋπόθεση να μην είχε το ακίνητο ρεύμα ούτε για μία ημέρα σε όλη τη διάρκεια του περασμένου έτους βγάζει εκτός της έκπτωσης όσα ακίνητα έχουν αποπερατωθεί και δεν έχουν ηλεκτροδοτηθεί ποτέ, όπως και όσα ακίνητα είναι κενά ή ανοίκιαστα, αλλά οι ιδιοκτήτες δεν είχαν διακόψει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Κατά τ’ άλλα, η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να αποφύγει έναν νέο γύρο αντιδράσεων από τους φορολογούμενους, προχωράει στη μείωση των φορολογητέων αξιών και των επιβαρύνσεων για τους ιδιοκτήτες ακινήτων (συγκεκριμένα οικοπέδων) στις περίπου 450 περιοχές που βρίσκονται εκτός αντικειμενικού συστήματος.

Επίσης, καταργεί την υποχρέωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας για όσους απαλλάσσονται. Είτε πρόκειται για φτωχούς είτε για ανάπηρους και πολύτεκνους. Δεν επιβάλλεται για το 2014 ΕΝΦΙΑ στα σεισμόπληκτα κτίρια (και τα οικόπεδα στα οποία βρίσκονται) της Κεφαλονιάς, της Φθιώτιδας και της Φωκίδας.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι νέοι περιορισμοί θεσπίστηκαν για να αντισταθμιστούν οι απώλειες εσόδων τις οποίες προκαλούν οι διορθωτικές παρεμβάσεις, με σκοπό να εξαλειφθούν οι υπέρογκες και άδικες χρεώσεις που επιβλήθηκαν σε χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων με τα αρχικά εκκαθαριστικά του φόρου. Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους υπολογίζει τις απώλειες από τις ελαφρύνσεις στα 184 εκατ. ευρώ, ενώ δεν έχει ακόμη υπολογιστεί το κόστος από την έκπτωση του 20% στα ξενοίκιαστα ακίνητα.

Τα έντεκα σημεία

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την τροπολογία:

1. Στο 20% περιορίζεται το ποσοστό της έκπτωσης για τα κενά μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, υπό την προϋπόθεση ότι αυτά παρέμειναν ξενοίκιαστα καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013. Συνεπώς, εάν ένα ακίνητο ήταν ενοικιασμένο για κάποιο διάστημα του προηγούμενου έτους, ο ιδιοκτήτης του δεν δικαιούται την έκπτωση. Μεγάλο «αγκάθι» για το υπουργείο Οικονομικών είναι ο εντοπισμός αυτών των ακινήτων, καθώς τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων αφορούν μόνο κτίσματα τα οποία παρέμειναν κενά το προηγούμενο έτος και για διάστημα 6 μηνών, αλλά δεν υπάρχει η πληροφορία για το εάν αυτά τα ακίνητα είναι και μη ηλεκτροδοτούμενα. Επομένως, πρέπει να εντοπιστούν τα κενά και ταυτόχρονα μη ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα –δεδομένα που υπάρχουν μόνο στο αρχείο της ΔΕΗ και απαιτείται αρκετός χρόνος για την αξιοποίησή τους. Σημειώνεται ότι η έκπτωση στον κύριο και τον συμπληρωματικό φόρο δίνεται ειδικά για το 2014, χωρίς να ξεκαθαρίζεται τι θα ισχύσει για το 2015.

2. Με τις αξίες με τις οποίες υπολογίστηκε ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας το 2013 θα επαναπροσδιοριστεί ο ΕΝΦΙΑ σε 4.000 οικισμούς 457 περιοχών της χώρας, που δεν έχουν ενταχθεί στο σύστημα Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων (ΑΠΑΑ). Τα αρχικά εκκαθαριστικά που εκτύπωσαν οι ιδιοκτήτες έσπαγαν… καρδιές, καθώς ο ενιαίος φόρος υπολογίστηκε επί των οικοπέδων με «φουσκωμένες» τιμές ζώνης, διότι επιστρατεύθηκαν τιμές όμορων περιοχών που ήταν πολύ υψηλότερες από τις τιμές που ελήφθησαν υπόψη πέρυσι για τον υπολογισμό του ΦΑΠ των ετών 2011-2013.

Πιο αυστηρά τα κριτήρια

3. Διευρύνει το «πλέγμα» των κριτηρίων το υπουργείο Οικονομικών που ενεργοποιούνται στην περίπτωση που κάποιος δικαιούται έκπτωση ή απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ προσθέτοντας και αυτό της συνολικής αξίας της ακίνητης περιουσίας. Ειδικότερα, προκειμένου να χορηγηθεί έκπτωση 50% στον φόρο σε ιδιοκτήτες με οικονομική αδυναμία, έως τώρα ο νόμος προέβλεπε εισοδηματικά κριτήρια και συγκεκριμένη έκταση ακίνητης περιουσίας. Με την τροπολογία προστίθενται και όρια που αφορούν τη συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του φορολογούμενου.

4. Για απαλλαγή ή έκπτωση από τον ΕΝΦΙΑ λαμβάνεται υπόψη το πραγματικό εισόδημα στο σύνολό του (σ.σ. ακόμη δηλαδή και τα ποσά του ΕΚΑΣ, των επιδομάτων ανεργίας, των τόκων καταθέσεων, των ρέπος, των μερισμάτων από μετοχές, ομόλογα) ή το τεκμαρτό. Αυτό δηλαδή που προκύπτει με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Αυτό προσδιορίζεται με βάση τις αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης για τις κατοικίες, τα ΙΧ αυτοκίνητα, τα σκάφη, τις πισίνες κ.λπ. του φορολογούμενου.

5. Καταργείται η προϋπόθεση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για τις απαλλαγές και τις εκπτώσεις από τον φόρο.

6. Απαλλάσσονται φέτος από τον ΕΝΦΙΑ τα σεισμόπληκτα κτίσματα, αλλά και τα οικόπεδα που αναλογούν σε αυτά, τα οποία βρίσκονται στη Κεφαλονιά και στους νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας. Επίσης, απαλλάσσονται και τα ακίνητα σε έξι οικισμούς της Κοζάνης, οι οποίοι χαρακτηρίζονται πολεοδομικά ανενεργοί εφόσον, καθ’ όλο το έτος 2013 αυτά δεν ηλεκτροδοτήθηκαν.

7. Ο ΕΝΦΙΑ δεν συμψηφίζεται με επιστροφές φόρου. Δηλαδή οι φορολογούμενοι θα εισπράττουν τις επιστροφές ανεξαρτήτως της οφειλής τους για τον ΕΝΦΙΑ.

8. Απαλλάσσονται από τον ενιαίο φόρο και τα κτίρια τα οποία βρίσκονται σε οικόπεδο και έχουν χαρακτηριστεί ιστορικά διατηρητέα μνημεία ή έργα τέχνης.

9. Σε 6 δόσεις καλούνται 5,5 εκατ. ιδιοκτήτες να εξοφλήσουν το «χαράτσι» του ΕΝΦΙΑ, που θα είναι ισόβιο. Η πρώτη δόση εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου του 2014 και η τελευταία στις 28 Φεβρουαρίου 2015.

10. Ολες οι μεταβολές στην ακίνητη περιουσία των φορολογούμενων από την 1η Ιανουαρίου του 2014 έως και τις 30 Νοεμβρίου του 2014 θα πρέπει να δηλωθούν στο Ε9 έως τις 31 Ιανουαρίου 2015.

11. Ποσά φόρου έως 5 ευρώ δεν θα είναι απαιτητά από την εφορία.


………………………………………….


ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΟΜΙΔΑ ΚΑΙ ΣΕΤΕ

«Καθιερώνει ιδιότυπη φορολογική και πολιτική… ομηρία»

«Την άμεση και απροφάσιστη μειωμένη εκκαθάριση όλων όσων Ε9 περιέχουν ακίνητα που έχουν ήδη δηλωθεί ως κενά στον κωδικό 8 της στήλης 32 του Ε9 του έτους 2014, και τη χορήγηση προθεσμίας μέχρι 31/12/2014 για να διορθώσουν τις δηλώσεις τους όλοι όσοι δεν το γνώριζαν», ζητάει η ΠΟΜΙΔΑ και επισημαίνει ότι η τροπολογία:

 Καθιερώνει μια ιδιότυπη φορολογική και τελικά και πολιτική «ομηρία» των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών κενών ακινήτων, αφού παραπέμπει όχι μόνον σε μελλοντικές δηλώσεις και εκπτώσεις, αλλά και σε μελλοντικές ρυθμίσεις από το ΓΓΔΕ.

 Δεν καθιερώνει πάγιο μειωτικό Συντελεστή Κενών Κτισμάτων (ΣΚΚ), με τιμή 0,50 για το 2015 και μετά, και τιμή 0,75 ειδικά και μόνον για το 2014, ο οποίος θα μειώνει τη φορολογητέα αξία του κάθε κενού περιουσιακού στοιχείου, όπως κάνει και ο συντελεστής για τα ημιτελή.

 Μειώνει απλώς κατά 20% τα προκύπτοντα ποσά του κύριου και του συμπληρωματικού φόρου. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία στον συμπληρωματικό φόρο, όπου λόγω της ληστρικής κλιμάκωσής του, η μείωση της αξίας κάθε κενού περιουσιακού θα προκαλούσε ουσιαστική ανακούφιση στους βαρύτατα φορολογούμενους ιδιοκτήτες τους, όπως άλλωστε ορθά συμβαίνει με τον Συντελεστή Ημιτελών Κτισμάτων (0,40%).

Για την επιβολή πολλαπλάσιου ΕΝΦΙΑ στα μικρά ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, που είναι ατομικές επιχειρήσεις, σε σχέση με τα υπόλοιπα τουριστικά καταλύματα, διαμαρτύρεται ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέας Ανδρεάδης, αναφέρει ότι:«…είναι απαράδεκτο ο ΕΝΦΙΑ να μην υπολογίζεται ομοιόμορφα σε όλα τα τουριστικά καταλύματα ανεξαρτήτως νομικής μορφής».