Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Συστήματα εισροών-εκροών στα πρατήρια μέχρι το Σεπτέμβριο

Συστήματα εισροών-εκροών στα πρατήρια μέχρι το Σεπτέμβριο

Πάνω από 15 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ θα λάβουν τους επόμενους μήνες περίπου 4.500 βενζινοπώλες σε όλη την Ελλάδα ως επιδότηση για να εγκαταστήσουν το περιβόητο σύστημα καταγραφής εισροών-εκροών στις δεξαμενές τους, μέσω του οποίου επιδιώκεται να καταπολεμηθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων.

Η προθεσμία για την εγκατάσταση του συστήματος σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και τις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο μετά την σιωπηρή παράταση που είχε δοθεί τον περασμένο Μάρτιο, και ήδη ένας μεγάλος αριθμός από τα περίπου 1.500 πρατήρια των δύο αστικών κέντρων έχουν προβεί στην εγκατάσταση. Τα περισσότερα εξ αυτών είναι ιδιόκτητα πρατήρια των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών.

Το σχετικό πρόγραμμα στην Κοινωνία της Πληροφορίας άνοιξε με καθυστέρηση μόλις στις 18 Ιουλίου και εκατοντάδες πρατηριούχοι σπεύδουν αυτές τις μέρες να υποβάλλουν μαζικά αιτήσεις για να ενταχθούν στην επιδότηση που καλύπτει περί τις 5.300 ευρώ ή το 50% της επένδυσης. Το κόστος για τους επαγγελματίες δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο αφού εκτιμάται ότι συνολικά θα απαιτηθούν επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ το οποίο θα καρπωθούν περίπου 20 εταιρείες στην Ελλάδα οι οποίες εισάγουν ή κατασκευάζουν τέτοια συστήματα.

Πρόβλημα εκτιμάται ότι θα υπάρξει με την προμήθεια του συστήματος στις μικρότερες πόλεις και χωριά στην περιφέρεια, όπου πολλοί πρατηριούχοι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και σύμφωνα με τους εκπροσώπους των βενζινοπωλών δεν αποκλείεται αρκετοί να μην είναι σε θέση να καλύψουν την επένδυση που απαιτείται. Η προθεσμία γι’ αυτούς λήγει τον Μάρτιο του 2014.

Το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει υψηλά πρόστιμα ως και 500.000 ευρώ μέχρι και αφαίρεση άδειας λειτουργίας για όσα πρατήρια δεν εγκαταστήσουν το σύστημα εισροών εκροών.

Το σύστημα εισροών-εκροών συνδέει τη δεξαμενή του πρατηρίου με την αντλία, λειτουργεί ηλεκτρονικά και θα παρουσιάζει, ανά πάσα στιγμή, τα στοιχεία για την ποσότητα του υγρού καυσίμου (βενζίνης, πετρελαίου) που μπήκε ή βγήκε (πωλήθηκε) με απόλυτη ακρίβεια. Σε συνδυασμό με την χρήση ταμειακών μηχανών και την εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης που στέρησε σε μεγάλο βαθμό το κίνητρο για λαθρεμπόριο, το υπουργείο Οικονομικών ευελπιστεί ότι θα ελέγξει ένα μεγάλο μέρος της φοροδιαφυγής στα καύσιμα.

Πηγή Capital.gr

Ρύθμιση οφειλών για το 2013 προς το ΙΚΑ σε 12 δόσεις Με νέα εγκύκλιο διευκολύνει το υπουργείο Εργασίας την υπαγωγή στη «Νέα Αρχή»

Ρύθμιση οφειλών για το 2013 προς το ΙΚΑ σε 12 δόσεις
Με νέα εγκύκλιο διευκολύνει το υπουργείο Εργασίας την υπαγωγή στη «Νέα Αρχή»
Ρύθμιση οφειλών για το 2013 προς το ΙΚΑ σε 12 δόσεις
Eurokinissi
4
εκτύπωση  

Υστατη ευκαιρία να ρυθμίσουν όλα τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία δίνει το υπουργείο Εργασίας σε επιχειρήσεις και επιτηδευματίες.

Εγκύκλιος του ΙΚΑ που θα εκδοθεί τις επόμενες μέρες θα προβλέπει πως όσοι οφειλέτες ρυθμίσουν τα χρέη του 2013 προς τα ασφαλιστικά ταμεία σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις θα μπορούν να ενταχθούν και στην ευνοϊκή ρύθμιση οφειλών που επιτρέπει τη σταδιακή αποπληρωμή χρεών μέχρι και τον Ιούνιο του 2017.

Μέχρι σήμερα προϋπόθεση για την υπαγωγή στη «Νέα Αρχή», όπως ονομάσθηκε η νέα ρύθμιση, ήταν να καταβάλλονται ανελλιπώς από το νομικό πρόσωπο ή τον επιτηδευματία οι τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές από 1η Ιανουαρίου 2013 ή να έχουν καταβληθεί μέχρι την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση.

Η πρόβλεψη αυτή απέκλεισε από την ευνοϊκή ρύθμιση χιλιάδες ασφαλισμένους που είτε είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα ταμεία (που δημιουργήθηκαν το 2013), είτε δεν μπορούσαν μέχρι τις 30 Ιουνίου οπότε ενεργοποιήθηκε η ρύθμιση, να συγκεντρώσουν και καταβάλλουν εφάπαξ τα χρωστούμενα.

Το πρόβλημα έγινε αντιληπτό από τον υπουργό Εργασίας Γ. Βρούτση, ο οποίος και ζήτησε από τον διοικητή του ΙΚΑ κ. Ρ. Σπυρόπουλο να βρεθεί τρόπος προκειμένου να μπορέσουν να ενταχθούν στη «Νέα Αρχή» και εργοδότες ή επιτηδευματίες που θέλουν να είναι συνεπείς στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.

Ετσι, εγκύκλιος του ΙΚΑ  που θα εκδοθεί τις επόμενες μέρες θα δίνει τη δυνατότητα σε οφειλέτες των ταμείων να ρυθμίσουν έως και σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις τα χρέη του πρώτου εξαμήνου του 2013, ώστε να μπορούν εν συνεχεία να υπαχθούν στη ρύθμιση των πολλών δόσεων.

Η διευθέτηση των 12 δόσεων θα αφορά αρχικά στο ΙΚΑ και εν συνεχεία θα επεκταθεί σε ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΕΑ.

Υπενθυμίζεται πως με την ρύθμιση για τη «Νέα Αρχή» που ήδη τρέχει από τα τέλη Ιουνίου, ρυθμίζονται οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές προς το ΙΚΑ, τον ΟΑΕΕ, τον ΟΓΑ και το ΕΤΕΑ που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2012.

Ανάλογα δε με τον χρόνο εξόφλησης τα χρέη αυτά και οι προσαυξήσεις τους αποπληρώνονται με κλιμακούμενη έκπτωση έως και 40%. Δηλαδή ένας οφειλέτης που τον Αύγουστο μπει στη ρύθμιση για 46 δόσεις, αλλά τελικά εξοφλήσει την οφειλή του σε μικρότερο διάστημα θα έχει έκπτωση (η επιστροφή θα δίνεται με την τελευταία δόση).

Στην περίπτωση δε της εφάπαξ εξόφλησης των οφειλών προβλέπεται η μείωση κατά 50% των προσαυξήσεων.

Πιστοποίηση λογιστών - Ηλεκτρονική υπογραφή και άλλες προτάσεις που αιτήθηκε η ΓΣΕΒΕΕ στην συνάντηση με τον Γ. Στουρνάρα

Πιστοποίηση λογιστών - Ηλεκτρονική υπογραφή και άλλες προτάσεις που αιτήθηκε η ΓΣΕΒΕΕ στην συνάντηση με τον Γ. Στουρνάρα


Οι βασικές παρατηρήσεις της ΓΣΕΒΕΕ σχετικά με τους νόμους για τις φορολογικές διαδικασίες και τη φορολογία εισοδήματος είναι ενδεικτικά οι εξής:

•Σχετικά με την επιβολή προστίμου μη καταβολής παρακρατούμενων φόρων ίσο με το ποσό του φόρου που δεν αποδόθηκε (άρθρο 59). Η διάταξη αυτή είναι εξωφρενική.

•Σχετικά με την επιβολή προστίμου ύψους €1.000 για κάθε άλλη παράβαση σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης βιβλίων και στοιχείων με βάση απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα (άρθρο 54, παρ. 2) και σχετικά με τον διπλασιασμό και τετραπλασιασμό του προστίμου στις περιπτώσεις υποτροπής και δεύτερης υποτροπής αντίστοιχα σε περίοδο πέντε ετών (άρθρο 54, παρ.
3). Και στην περίπτωση αυτή θεωρούμε ότι το πρόστιμό είναι αδικαιολόγητα υψηλό.

•Σχετικά με το γεγονός ότι οι ποινικές κυρώσεις συνεχίζουν να ισχύουν, ακόμα και όταν επέλθει συμβιβασμός (άρθρο 55, παρ. 3). Ο συμβιβασμός θα πρέπει αυτόματα να αναστέλλει κάθε ποινική διαδικασία, εκτός από τις περιπτώσεις σοβαρής φοροδιαφυγής (π.χ. πλαστά τιμολόγια).

•Στη διαδικασία διαμόρφωσης της επικείμενης λειτουργίας της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης (άρθρο 63) θα πρέπει να εκπροσωπηθεί και ο επιχειρηματικός κόσμος, ώστε να υπάρχει και η άποψη της αγοράς.

•Σε περίπτωση μη καταβολής εντός 30 ημερών, από την παραλαβή της ατομικής ειδοποίησης της εφορίας, του φόρου, οι φορολογικές αρχές μπορούν προχωρήσουν στη λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος του φορολογούμενου χωρίς δικαστική απόφαση (άρθρο 46). Πρόκειται για μέτρα, όπως κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων, κατασχέσεις εις χείρας τρίτων. Το χρονικό διάστημα είναι πολύ μικρό και το «χωρίς δικαστική απόφαση» πιθανότατα διάτρητο.

•Η παραγραφή εντός 20 ετών από τη λήξη του φορολογικού έτους (άρθρο 36, παρ. 3) προϋποθέτει φύλαξη στοιχείων για υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα. Μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα είναι πολύ πιθανό να μην είναι δυνατή η διατήρηση των στοιχείων αυτών.

•Θα πρέπει να είναι λεπτομερώς καταγεγραμμένη η διαδικασία του έμμεσου προσδιορισμού της φορολογητέας ύλης (άρθρο 27). Σε
αντίθετη περίπτωση, ο προσδιορισμός εναπόκειται στην κρίση του εκάστοτε φορολογικού υπαλλήλου, το οποίο πιθανότατα θα δημιουργήσει προβλήματα στην όλη διαδικασία.

•Προβλέπεται η τήρηση φακέλου τεκμηρίωσης για συναλλαγές άνω των €100.000 για κύκλο εργασιών κάτω των €5 εκατ (άρθρο 21). Το κόστος τήρησης των φακέλων τεκμηρίωσης είναι δυσανάλογο του ύψους της συναλλαγής. Προτείνεται η εξαίρεση από το μέτρο αυτό των επιχειρήσεων με βιβλία β’ κατηγορίας ή η αύξηση του ορίου στα €200.000.

•Τα κριτήρια που περιγράφονται στο άρθρο 38 σχετικά με την καταπολέμηση της φοροαποφυγής είναι γενικά και αόριστα. Ο νόμος θα πρέπει να είναι σαφής προκειμένου να διασφαλίζεται η αποτελεσματική εφαρμογή των πολύ σημαντικών διατάξεων για την αντιμετώπιση της φοροαποφυγής.

•Θα πρέπει να προσδιοριστεί ότι το “τρίτο πρόσωπο” υποβολής φορολογικής δήλωσης (άρθρο 18, παρ. 4) μπορεί να είναι μόνο ο λογιστής - φοροτεχνικός της επιχείρησης.

•Το επιτόκιο υπολογισμού των τόκων εκπρόθεσμης καταβολής (άρθρο 53, παρ. 4) θα πρέπει να καθορίζεται με βάση τα βασικά επιτόκια της αγοράς.

•Το άρθρο 60 ορίζει ότι κάθε πρόσωπό που παρεμποδίζει, υποθάλπει ή συνεργεί για τη διάπραξη παράβασης του Κώδικα υπόκειται στα ίδια πρόστιμα που υπόκειται ο φορολογούμενος. Θεωρούμε ότι θα πρέπει η διάταξη να καθορίζει με σαφήνεια τις ευθύνες των διαφόρων τρίτων ώστε να μην υπάρχει σύγχυση σχετικά με ποιος ευθύνεται για τι.

•Στις μη εκπιπτόμενες δαπάνες του νέου ΚΦΕ (άρθρο 23, παρ. β) περιλαμβάνονται και κάθε είδους δαπάνες που αφορούν σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των €500 εφόσον η εξόφληση δεν έγινε με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής. Θεωρούμε ότι το ύψος του ποσού είναι υπερβολικά χαμηλό, και το γραφειοκρατικό κόστος που θα δημιουργηθεί στη μικρή επιχείρηση θα είναι δυσανάλογο της ωφέλειας.

Οι θέσεις της ΓΣΕΒΕΕ για γενικότερα θέματα που άπτονται των φορολογικών και δεν αφορούν αποκλειστικά τους προσφάτως ψηφισθέντες νόμους είναι οι εξής:

•Επαναφορά του αφορολόγητου ορίου και μείωση του φορολογικού συντελεστή του 26%. Είναι άδικο να επιβάλλεται φόρος σε πολύ χαμηλά εισοδήματα ή ακόμα και μηδενικά μέσω των τεκμηρίων. Επιπλέον ο φορολογικός συντελεστής 26% από το πρώτο ευρώ δεν αφήνει κανένα περιθώριο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας και επομένως τόνωσης της απασχόλησης.

•Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις επιχειρηματιών που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση του ν.4014 και στους οποίους βεβαιώνονται πρόστιμα επί αυθαιρέτων κτισμάτων από την Πολεοδομία σε ποσά πολύ υψηλότερα από αυτά της ρύθμισης. Θα πρέπει να βεβαιώνεται το τελικό ποσό της ρύθμισης και όχι αυτό που αποστέλλεται από την Πολεοδομία.

•Επαναφέρουμε την πρόταση της ΓΣΕΒΕΕ σχετικά με την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση συναλλαγής με πίστωση, ο αγοραστής θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει τουλάχιστον το ποσό του ΦΠΑ στον πωλητή εντός ενός μηνός από την έκδοση του τιμολογίου, επί ποινή μη αναγνώρισης του παραστατικού. Το ίδιο φυσικά θα πρέπει να ισχύει και στις συναλλαγές των επιχειρήσεων με το Δημόσιο. Ειδικά για οφειλές του Δημοσίου, ο ΦΠΑ του τιμολογίου να μπορεί να κατατίθεται απευθείας (π.χ από τη δημόσια υπηρεσία ή ΟΤΑ), εντός μηνός, από την έκδοση του τιμολογίου στις εφορίες.

•Εναλλακτικά με την πιο πάνω πρόταση σχετικά με τις οφειλές του Δημοσίου προς τις επιχειρήσεις, προτείνουμε ένα σύστημα συμψηφισμού των οφειλών αυτών. Συγκεκριμένα, για κάθε οφειλή του Δημοσίου, αυτό θα μπορεί να εκδίδει ηλεκτρονική πληρωμή, η οποία θα μπορεί να λειτουργεί ως μέσο πληρωμής (οιονεί χρήμα) για τις οφειλές των επιχειρήσεων στις φορολογικές και ασφαλιστικές αρχές.

•Πρόσφατα δόθηκε στη διαβούλευση η Υπουργική απόφαση για την ηλεκτρονική αποστολή συγκεντρωτικών στοιχείων ανά μήνα (στην ουσία η αποστολή των ηλεκτρονικών βιβλίων) της επιχείρησης από 01/01/2014.
Η ΓΣΕΒΕΕ εκτιμά ότι το κόστος και η γραφειοκρατία του συγκεκριμένου μέτρου για τις ΜΜΕ θα είναι τεράστιο. Σε κάθε περίπτωση αν εφαρμοστεί το μέτρο για τα απλογραφικά βιβλία του ΚΦΑΣ η περίοδος αποστολής θα πρέπει να είναι το τρίμηνο όπως ισχύει για τις καταστάσεις ΦΠΑ και την ενημέρωση βιβλίων. Η επιβεβαίωση και ο έλεγχος των ποσών από τις δηλώσεις ΦΠΑ μπορεί να γίνει σε βάθος τριμήνου. Άλλωστε, μέχρι τώρα συνέβαινε σε βάθος διετίας.

•Επαναφέρουμε το αίτημά μας για πιστοποίηση λογιστών - φοροτεχνικών και για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής υπογραφής.

•Ο νέος Κώδικας Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ) βρίσκεται σε διαδικασία σύνταξης. Θεωρούμε ότι στη διαδικασία αυτή θα πρέπει να συμμετέχει και η ΓΣΕΒΕΕ ως ο φορέας που εκπροσωπεί τους άμεσα ενδιαφερόμενους για το θέμα επιχειρηματίες.
Ο Υπουργός άκουσε και σημείωσε τις θέσεις της ΓΣΕΒΕΕ, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης παραδέχθηκε ότι η ανάπτυξη και η αύξηση της απασχόλησης μπορεί να έρθει μόνο μέσα από τις μικρές επιχειρήσεις. Κατόπιν της παραδοχής αυτής, εκκρεμεί το πιο σημαντικό έργο της πραγματικής στήριξης των μικρών επιχειρήσεων, καθώς οι μέχρι σήμερα αποφάσεις της κυβέρνησης οδηγούν στην καταστροφή της μικρής επιχειρηματικότητας και την εξαθλίωση του επιχειρείν σε μικρή κλίμακα.  

Αριθμ. Δ6Α 1118225 ΕΞ 24.7.2013 Καθορισμός της διάρθρωσης και των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, καθώς και απαραίτητων λεπτομερειών λειτουργίας αυτής

Αριθμ. Δ6Α 1118225 ΕΞ 24.7.2013
Καθορισμός της διάρθρωσης και των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, καθώς και απαραίτητων λεπτομερειών λειτουργίας αυτής
Αριθμ. Δ6Α 1118225ΕΞ2013

(ΦΕΚ Β' 1893/01-08-2013)

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) της υποπαραγράφου γ΄ της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4002/2011 (Α΄ 180) «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου − Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση−Θέματα αρμοδιότητας...και Κοινωνικής Ασφάλισης», όπως αυτή προστέθηκε με τηνπαρ. 9 του άρθρου 4 του ν. 4038/2012 (Α΄ 14)», συμπληρώθηκε με εδάφιο β΄ με την παρ. 2 του άρθρου 35 του ν. 4141/2013 (Α΄ 81) «Επενδυτικά Εργαλεία Ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις» και αντικαταστάθηκε με την περ. 4 της υποπαραγράφου Β1 της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α΄ 107) «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/20124093/20124127/2013»,

β) του άρθρου 70Β του ν. 2238/1994 (Α΄ 151), όπως προστέθηκε με την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Α5 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013, καθώς και της περίπτωσης 2α της ίδιας υποπαραγράφου,

γ) του π.δ. 284/1988 (Α΄ 128) «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών», όπως ισχύει,

δ) του π.δ. 185/2009 (Α΄ 213) «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασία του σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας» και του π.δ. 189/2009 (Α΄ 221) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων»,

ε) της υποπαραγράφου Ε.2 της παραγράφου Ε΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222) «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016−Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,

στ) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, ο οποίος κυρώθηκε με το «άρθρο πρώτο» του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα»,

ζ) του άρθρου 1 του π.δ. 65/2011 (Α΄ 147) «Διάσπαση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα Υπουργεία: α) Εσωτερικών και β) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης......».

2. Την υπ’ αριθμ. Δ6Α 1015213ΕΞ 28.1.2013 (Β΄ 130 και Β΄ 372) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών».

3. Το υπ’ αριθμ. 2/69725/18.7.2013 (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ) έγγραφο της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και την συνημμένη σε αυτό απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

4. Το υπ’ αριθμ. ΔΟΑ/Φ.4.2/οικ 20275/18.7.2013 έγγραφο, με το οποίο εκφράζεται η γνώμη του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

5. Την ανάγκη καθορισμού της διάρθρωσης και των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, καθώς και απαραίτητων λεπτομερειών για την λειτουργία αυτής.

6. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη πέραν της αναφερθείσας στο υπ’ αριθμ. 2/69725/18.7.2013 (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ) έγγραφο της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών,

αποφασίζουμε:

1. Η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, που προβλέπεται στις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 70Β του ν. 2238/1994 (Α΄ 151), όπως προστέθηκε με την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Α5 της παραγράφου Α΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α΄ 107), είναι ειδική αποκεντρωμένη υπηρεσία, επιπέδου Διεύθυνσης, υπαγόμενη απευθείας στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και ασκεί τις κατωτέρω αρμοδιότητες:

α) Την επανεξέταση των πράξεων της φορολογικής διοίκησης στα πλαίσια της διοικητικής διαδικασίας, κατόπιν υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής.

β) Την εξέταση αιτημάτων αναστολής της καταβολής του 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης, που βεβαιώνεται κατά την άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής.

γ) Την αποστολή του διοικητικού φακέλου με αναλυτική έκθεση απόψεων για τους προβαλλόμενους νομικούς και πραγματικούς ισχυρισμούς, σε περίπτωση άσκησης προσφυγής των αποφάσεων της, ενώπιον κάθε βαθμού δικαιοδοσίας των τακτικών διοικητικών Δικαστηρίων.

δ) Την εισήγηση επί νομοθετικών ρυθμίσεων, καθώς και την έκδοση αποφάσεων, εγκυκλίων και οδηγιών σχετικά με την επανεξέταση πράξεων της φορολογικής διοίκησης ενώπιόν της.

ε) Την εισήγηση προς τον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων επί αιτήσεων άρσης των επιβληθέντων διασφαλιστικών των συμφερόντων του Δημοσίου μέτρων.

2.Α. Η Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης διαρθρώνεται σε μία (1) Υποδιεύθυνση και σε εννέα (9) Τμήματα, στα οποία κατανέμονται οι αρμοδιότητες της, ως εξής:

α) Τμήματα Α1 έως Α7 Επανεξέτασης, τα οποία ασκούν τις αρμοδιότητες, που προβλέπονται στις υποπαραγράφους α΄, β΄ και γ΄ της παραγράφου 1 της παρούσας απόφασης. Οι υποθέσεις ανατίθενται στα Τμήματα με πράξη του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης.

β) Τμήμα Β΄− Νομικής Υποστήριξης και Επανεξέτασης, το οποίο παρέχει τις απόψεις του στα Τμήματα Επανεξέτασης επί θεμάτων νομικής φύσεως και ερμηνευτικών ζητημάτων που προκύπτουν κατά την εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών και ασκεί τις αρμοδιότητες, που προβλέπονται στις υποπαραγράφους δ΄ και ε΄ της παραγράφου 1 της παρούσας. Παράλληλα, μπορεί να του ανατίθενται οι αρμοδιότητες που προβλέπονται στις υποπαραγράφους α΄, β΄ και γ΄ της παραγράφου 1 της παρούσας απόφασης.

γ) Τμήμα Γ΄ − Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης, το οποίο έχει αρμοδιότητα επί θεμάτων διοικητικής και γραμματειακής υποστήριξης και επί θεμάτων προσωπικού. Καταγράφει και παρακολουθεί τις υποθέσεις ενδικοφανών προσφυγών, που διαβιβάζονται προς εξέταση στην Υπηρεσία, καταγράφει και παρακολουθεί τις υποθέσεις αρμοδιότητας αυτής, που εισάγονται ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων.

Τηρεί το αρχείο των υποθέσεων και των εν γένει εγγράφων της Υπηρεσίας και μεριμνά για την κοινοποίηση των αποφάσεων και των εγγράφων αυτής. Αξιοποιεί τις υφιστάμενες εφαρμογές πληροφορικής του Υπουργείου Οικονομικών, προτείνει νέες μηχανογραφικές εφαρμογές και τηρεί τα απαιτούμενα στατιστικά στοιχεία.

Β. Στην Υποδιεύθυνση, η οποία φέρει τον τίτλο «Υποδιεύθυνση Επανεξέτασης», υπάγονται όλα τα Τμήματα Επανεξέτασης.

3. Της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης, της Υποδιεύθυνσης και των Τμημάτων της προΐστανται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ του κλάδου Εφοριακών.

4. α) Ορίζουμε την 01.08.2013, ως ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, της Υποδιεύθυνσης και των Τμημάτων της, εκτός από τα αναφερθέντα στην υποπαράγραφο β΄ της παρούσας παραγράφου.

β) Η ημερομηνία έναρξης λειτουργίας των επιπλέον των τεσσάρων (4) Τμημάτων Επανεξέτασης της Υποδιεύθυνσης Επανεξέτασης θα ορισθεί με νεώτερη απόφασή μας.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 24 Ιουλίου 2013

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Πόσο φόρο φέρνουν τα εκκαθαριστικά του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας που έρχονται καλοκαιριάτικα

Πόσο φόρο φέρνουν τα εκκαθαριστικά του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας που έρχονται καλοκαιριάτικα

Περίπου 500.000 φορολογούμενοι οι οποίοι κατείχαν την 1η-1-2011 κτίσματα και εντός σχεδίων πόλεων οικόπεδα συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ παραλαμβάνουν αυτές τις μέρες  εκκαθαριστικά σημειώματα από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, με τα οποία καλούνται να πληρώσουν τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας του έτους 2011.
Τις επόμενες μέρες οι περισσότεροι από αυτούς θα παραλάβουν και τα εκκαθαριστικά για τον ΦΑΠ του 2012, ενώ τον Οκτώβριο θα λάβουν και τα εκκαθαριστικά του ΦΑΠ για το 2013. Το αργότερο μέχρι τον Φεβρουάριο του 2014, οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες θα πρέπει να έχουν εξοφλήσει και τους τρεις ΦΑΠ.
Ο ΦΑΠ του 2011 έχει υπολογιστεί με συντελεστές κλιμακούμενους από 0,2% έως και 2% επί της συνολικής αντικειμενικής αξίας των ακινήτων κάθε υπόχρεου, μετά την αφαίρεση του αφορολογήτου ποσού των 200.000 ευρώ. Σε περίπτωση συζύγων, αποστέλλεται στον καθέναν τους ξεχωριστό εκκαθαριστικό σημείωμα ΦΑΠ.
Η ΓΓΠΣ έχει ήδη αποστείλει 499.366 εκκαθαριστικά ΦΑΠ έτους 2011 σε ισάριθμους φορολογούμενους, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν συνολικά 502 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 1.006 ευρώ φόρο ο καθένας κατά μέσο όρο.  Τα πρώτα 176.537 εκδόθηκαν στις 5/7/2013 και τα υπόλοιπα 322.829 στις 26/7/2013.

Σε 7 δόσεις

Ο ΦΑΠ του 2011 μπορεί να εξοφληθεί σε 7 μηνιαίες δόσεις αρχής γενομένης από τον Αύγουστο. Κάθε φορολογούμενος μπορεί να δει το εκκαθαριστικό του και μέσω του διαδικτύου στην ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής του Ε9, του συστήματος ΤΑXISNET. Η σύζυγος μπορεί να δει το εκκαθαριστικό της χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης του συζύγου.

Ο φόρος του 2012...

Εντός των πρώτων 10 ημερών του Αυγούστου θα αποσταλούν άλλα 500.000 εκκαθαριστικά σημειώματα Φόρου Ακίνητης Περιουσίας έτους 2012 σε ισάριθμους φορολογούμενους οι οποίοι κατείχαν την 1η-1-2012 κτίσματα και εντός σχεδίων πόλεων οικόπεδα συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ. Με τα εκκαθαριστικά αυτά οι φορολογούμενοι θα καλούνται να πληρώσουν άλλα 500 εκατ. ευρώ σε 7 μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από τον Αύγουστο.


Πηγή: Πόσο φόρο φέρνουν τα εκκαθαριστικά του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας που έρχονται καλοκαιριάτικα | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/19217/poso-foro-fernoyn-ta-ekkatharistika-toy-foroy-akinitis-perioysias-poy-erhontai#ixzz2ao7Yrnwg

H πολιτική αβεβαιότητα πριν τον ανασχηματισμό φαίνεται να "τρόμαξε" τους καταθέτες Και όμως οι καταθέσεις άρχισαν και πάλι να μειώνονται !

H πολιτική αβεβαιότητα πριν τον ανασχηματισμό φαίνεται να "τρόμαξε" τους καταθέτες

Και όμως οι καταθέσεις άρχισαν και πάλι να μειώνονται !

Πολιτική αβεβαιότητα και φόροι ανάσχεσαν την εισροή καταθέσεων. Σύμφωνα με την Καθημερινή  στο τέλος Ιουνίου οι καταθέσεις συρρικνώθηκαν στα 162,65 δισ ευρώ από τα 164 δισ ευρώ που ήταν τον περασμένο Φεβρουάριο καταδεικνύοντας μία αντιστροφή του κλίματος που είχε διαμορφωθεί απ' το β' εξάμηνο του 2012 και έπειτα.
Στελέχεη τραπεζών εκφράζουν προβληματισμό για την πορεία των καταθέσεων και μάλιστα σε μια συγκυρία που τα επιτόκια καταθέσεων διατηρούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
Η αντιστροφή της θετικής πορείας των καταθέσεων αποδίδεται στα δρματατικά γεγονότα της Κύπρου την περασμένη άνοιξη και το "κούρεμα" καταθέσεων αλλά και την επιδείνωση των οικονομικών και πολιτικών συνθηκών στη χώρα.
Όπως σημειώνουν, η αβεβαιότητα τόσο για την ασφάλεια των καταθέσεων αλλά και η ανησυχία για την επιβίωση της κυβέρνησης συνεργασίας αποτρέπουν την επιστροφή καταθέσεων.
Σημειώνεται πως από τα επίπεδα των 150,58 δισ ευρώ που διαμορφώθηκαν οι καταθέσεις τον Ιούνιο του 2012, ανήλθαν στα 161,45 δισ ευρώ τον Δεκέμβριο του 2012 ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο ξεπέρασαν τα 164 δισ. Έκτοτε όμως ακολουθούν καθοδική πορεία.


Πηγή: Και όμως οι καταθέσεις άρχισαν και πάλι να μειώνονται ! | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/19264/kai-omos-oi-katatheseis-arhisan-kai-pali-na-meionontai#ixzz2ao71LnDG

ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ Με ηλεκτρονική αίτηση η ρύθμιση οφειλών έως και σε 100 δόσεις

ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ

Με ηλεκτρονική αίτηση η ρύθμιση οφειλών έως και σε 100 δόσεις

Με ηλεκτρονική αίτηση η ρύθμιση οφειλών έως και σε 100 δόσεις
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει πως στις 25/07/2013 ενεργοποιήθηκε η εφαρμογή
υποβολής αίτησης για την πάγια ρύθμιση 12 δόσεων (και σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και 24) για ληξιπρόθεσμες οφειλές που έχουν βεβαιωθεί μέσα στο 2013.
Με την ενεργοποίηση της εφαρμογής αυτής, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες υλοποίησης των νέων ρυθμίσεων.
Η υποβολή της αίτησης για υπαγωγή είτε στην ρύθμιση της νέας αρχής (για οφειλές μέχρι 31/12/2012), είτε στην πάγια ρύθμιση, μπορεί να γίνει μόνο μέσω του διαδικτύου στην διεύθυνση http://www.gsis.gr
Καλούνται οι φορολογούμενοι που έχουν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις να τις ρυθμίσουν.
Υπενθυμίζουμε πως ιδιαίτερα όσοι έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές πριν το 2013 και δικαιούνται να ενταχθούν στην ρύθμιση της νέας αρχής μπορούν να εξοφλούν σε 48 δόσεις (και σε ορισμένες περιπτώσεις σε 100 δόσεις), μέχρι το τέλος Ιουλίου. Από τον Αύγουστο και μετά, οι δόσεις μειώνονται κατά μία για κάθε μήνα που περνάει.
Τέλος, ενημερώνουμε πως μετά και από τροπολογία στον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών, φορολογούμενοι που δεν είχαν δικαίωμα υπαγωγής στις ρυθμίσεις λόγω άσκησης ποινικής δίωξης, αποκτούν αυτό το δικαίωμα, όσο δεν έχουν καταδικαστεί για φοροδιαφυγή.

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ Νέα δήλωση για τα ακίνητα, πριν από τον ενιαίο φόρο

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Νέα δήλωση για τα ακίνητα, πριν από τον ενιαίο φόρο

Νέα δήλωση για τα ακίνητα, πριν από τον ενιαίο φόρο
Της Μαρίας Βουργάνα
Νέα ταλαιπωρία περιμένει 5,6 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων. Οι φορολογούμενοι αυτοί, καλούνται μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου να ελέγξουν, να διορθώσουν, να συμπληρώσουν και να οριστικοποιήσουν τα στοιχεία της ακίνητης περιουσίας τους.
Θα πρέπει δηλαδή, να υποβάλουν ηλεκτρονικά τη δήλωση στοιχείων ακινήτων, το γνωστό έντυπο Ε9, αφού με βάση αυτό θα υπολογιστεί ο σχεδιαζόμενος Ενιαίος Φόρος Ακινήτων.
Το νέο Ε9 θα πρέπει να υποβάλουν όλοι φορολογούμενοι που είχαν στην κατοχή τους ακίνητα την 1η Ιανουαρίου 2013 ανεξάρτητα αν το 2012 είχαν ή όχι μεταβολές στην περιουσιακή τους κατάσταση. Και αυτό γιατί, το νέο έντυπο απαιτεί τη συμπλήρωση περισσότερων στοιχείων, ώστε η εφορία να γνωρίζει την πραγματική ακίνητη περιουσία κάθε φορολογούμενου για να τη φορολογήσει.
Διασταυρωσεις
Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα διασταυρώσει τα στοιχεία που θα δηλωθούν στο νέο Ε9 με τα στοιχεία που υπάρχουν στη βάση δεδομένων της ΔΕΗ και στο Κτηματολόγιο, με στόχο να εντοπίσει φορολογούμενους που αποκρύπτουν από την εφορία την πραγματική εικόνα της περιουσιακής τους κατάστασης για να γλιτώνουν φόρο. Μεταξύ των νέων στοιχείων που θα πρέπει να δηλώσουν φέτος οι ιδιοκτήτες ακινήτων στο Ε9, μετά και την απαίτηση της τρόικας, είναι ο αριθμός παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος εφόσον πρόκειται για ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο και ο Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (εάν υπάρχει). Ειδικότερα όπως ορίζεται σε απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη:
1. Η δήλωση στοιχείων ακινήτων υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου ατομικά από κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο απαιτείται να είναι ενεργός χρήστης των υπηρεσιών του Taxisnet.
2. Η δήλωση στοιχείων ακινήτων υποβάλλεται χειρόγραφα στην αρμόδια ΔΟΥ αποκλειστικά στην περίπτωση που ο υπόχρεος σε δήλωση στοιχείων ακινήτων έτους 2013 έχει αποβιώσει.
3. Τα νέα στοιχεία που θα πρέπει να συμπληρώσουν οι φορολογούμενοι στη δήλωση στοιχείων ακινήτων έτους 2013 είναι τα εξής:
  • Ο δωδεκαψήφιος Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ), προσωρινός ή οριστικός, εφόσον υπάρχει.
  • Ο αριθμός παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, εφόσον το ακίνητο την 1η Ιανουαρίου 2013 ήταν ηλεκτροδοτούμενο ή κατά την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης ηλεκτροδοτείται.
  • Η επιφάνεια των κατοικιών - μονοκατοικιών που βρίσκονται στο αγροτεμάχιο.
  • Η επιφάνεια των αποθηκών, γεωργικών κτισμάτων επαγγελματικών στεγών ή άλλων ειδικών κτηρίων που βρίσκονται εντός αγροτεμαχίου.
  • Η συνολική επιφάνεια των κτισμάτων που βρίσκονται στο αγροτεμάχιο.
  • Το μήκος της πρόσοψης ή το άθροισμα των προσόψεων της επαγγελματικής στέγης.
  • Το μήκος της πρόσοψης του οικοπέδου.
  • Το πλήθος των προσόψεων που έχει κάθε ακίνητο.
4. Οι φορολογούμενοι δεν θα δηλώσουν από την αρχή όλα τα ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους, αλλά μόνο τις αλλαγές και τα νέα στοιχεία που απαιτούνται καθώς με την είσοδο στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του Taxisnet εμφανίζεται η εικόνα της περιουσιακής κατάσταση κάθε φυσικού προσώπου.
5. Στις «Σημειώσεις φορολογούμενου» στο έντυπο Ε9 υποχρεωτικά αναγράφεται:
Σε περίπτωση προσθήκης νέου ακινήτου ή διαγραφής ακινήτου που έχει δηλωθεί σε προηγούμενες δηλώσεις στοιχείων ακινήτων του υποχρέου, ο αριθμός και η ημερομηνία του συμβολαίου αγοράς ή πώλησης καθώς και το ονοματεπώνυμο και η έδρα του συμβολαιογράφου.
Σε περίπτωση εισαγωγής κληρονομιαίων ακινήτων αναγράφεται ο ΑΦΜ ή η ταυτότητα και το ονοματεπώνυμο του αποβιώσαντος καθώς και η ημερομηνία θανάτου αυτού.
Σε περίπτωση μεταβολής που επήλθε σε ακίνητο εντός του έτους 2012, αναγράφονται η ημερομηνία και ο οικείος αριθμός του παραστατικού (συμβόλαιο, άδεια οικοδομής κ.λπ.) που αποδεικνύει τη μεταβολή.

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Άρθρα Τι ισχύει για την αργία της 15ης Αυγούστου 2013

Άρθρα
Τι ισχύει για την αργία της 15ης Αυγούστου 2013
Η 15η Αυγούστου που φέτος συμπίπτει σε εργάσιμη ημέρα (Πέμπτη) είναι μια από τις εξαιρέσιμες εορτές κατά τις οποίες απαγορεύεται η λειτουργία των επιχειρήσεων και η απασχόληση των εργαζομένων γενικά.

Εξαιρούνται βέβαια επιχειρήσεις και εργαζόμενοι που λειτουργούν και εργάζονται νόμιμα κατά τις Κυριακές σύμφωνα με το Β.Δ. 748/66.

Στους εργαζόμενους που αμείβονται με ημερομίσθιο, που δεν θα απασχοληθούν κατά την ημέρα αυτή θα καταβληθεί το καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους.

Σε όσους εργαζόμενους αμείβονται με μηνιαίο μισθό, δεν οφείλεται επιπλέον ημερομίσθιο αλλά και θα καταβληθεί πλήρης ο μισθός του μηνός Αυγούστου παρότι δεν θα απασχοληθούν την ημέρα αυτή.

Στους εργαζόμενους που θα απασχοληθούν κατά την ημέρα αυτή νόμιμα ή παράνομα, θα καταβληθεί:

α) σε όσους αμείβονται με ημερομίσθιο το ημερομίσθιό τους προσαυξημένο κατά 75%, και

β) σε όσους αμείβονται με μηνιαίο μισθό, θα καταβληθεί μόνο η προσαύξηση του 75% επί του νομίμου 1/25ου του μηνιαίου μισθού τους.

Όσοι εργαζόμενοι στην περίοδο αυτή βρίσκονται σε κανονική άδεια η ημέρα αυτή δεν θα υπολογισθεί ως άδεια και θα πάρουν μια μέρα επιπλέον ημέρα άδειας στο τέλος της αδείας τους.

Στους εργαζόμενους που αμείβονται με ημερομίσθιο και βρίσκονται σε άδεια, οφείλεται το ημερομίσθιο της ημέρας αυτής παρότι βρίσκονται σε άδεια.

Στους εργαζόμενους που εργάζονται νόμιμα την περίοδο αυτή και απουσιάζουν αυθαίρετα προ και μετά την 15η Αυγούστου δεν οφείλεται το ημερομίσθιο της ημέρας αυτής. Αν απουσιάσουν προ μόνο ή μετά μόνο οφείλεται το ημερομίσθιο.

ΠΙΜ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ

Στο «σφυρί» και η πρώτη κατοικία

31/07/13ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Στρώνουν το έδαφος στους «γύπες»

Στο «σφυρί» και η πρώτη κατοικία

Ειλημμένη θεωρείται πλέον η απόφαση για άρση του καθεστώτος προστασίας των ακινήτων από τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας το 2014, με κυβέρνηση και τραπεζίτες να κινούνται ταχύτατα στον σχεδιασμό της επόμενης μέρας που εκτιμάται ότι είναι ιδιαίτερα σκληρή για δεκάδες χιλιάδες δανειολήπτες.
Απο 1/1/2014 η κυβέρνηση θα επιτρέψει τους πλειστηριασμούς. Ερχονται δράματα για χιλιάδες οικογένειες με στεγαστικό 

Του Βασίλη Γεώργα

getFile12Ειλημμένη θεωρείται πλέον η απόφαση για άρση του καθεστώτος προστασίας των ακινήτων από τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας το 2014, με την κυβέρνηση και τους τραπεζίτες να κινούνται ταχύτατα πλέον στον σχεδιασμό της επόμενης μέρας, που εκτιμάται ότι θα αποδειχθεί ιδιαίτερα σκληρή για δεκάδες χιλιάδες δανειολήπτες οι οποίοι βρίσκονται σε δυσχερή θέση να αποπληρώσουν τα στεγαστικά τους δάνεια.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Θανάσης Σκορδάς, επιβεβαίωσε χθες με δηλώσεις του στο «Μέγκα» ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να επιτρέψει εκ νέου τη διενέργεια πλειστηριασμών από 1/1/2014, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι το υπουργείο Ανάπτυξης επεξεργάζεται μια λύση που θα οδηγεί σε σταδιακή άρση της αναστολής και δεν θα έχει χαρακτηριστικά οριζόντιας απελευθέρωσης.

Χρυσώνουν το χάπι με… κοινωνικά κριτήρια

Στο πλαίσιο αυτό προανήγγειλε πως θα τεθούν κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, όπου πρωτεύοντα ρόλο θα έχουν λ.χ. η αντικειμενική αξία των ακινήτων, το ύψος των ανεξόφλητων υπολοίπων, τα χρόνια που το ακίνητο προστατεύεται από πλειστηριασμό (σ.σ. το μέτρο ισχύει από το 2009), τα εισοδήματα και η οικογενειακή κατάσταση του δανειολήπτη κ.ά. Η απελευθέρωση θα γίνεται σε στάδια ανά τρίμηνο ή εξάμηνο και θα αφορά το ποσό της αντικειμενικής αξίας πάνω από το οποίο θα επιτρέπεται στις τράπεζες να βγάλουν στο σφυρί τα ακίνητα (σ.σ. σήμερα ανέρχεται σε 200.000 ευρώ).

Οι συνέπειες από την απασφάλιση της βόμβας των πλειστηριασμών δεν μπορούν να εκτιμηθούν. Πολύ δε περισσότερο όταν αυτό επιχειρείται σε μια περίοδο κατάρρευσης των εισοδημάτων, κατά την οποία τουλάχιστον δύο στα δέκα στεγαστικά δάνεια, συνολικού ύψους 16 δισ. ευρώ από ένα σύνολο χορηγήσεων 74 δισ. ευρώ, έχουν πάψει να εξυπηρετούνται. Με συντηρητικούς υπολογισμούς εκτιμάται πως περίπου 180.000 έως 200.000 ακίνητα θα μπορούσαν να βγουν τα επόμενα χρόνια σε πλειστηριασμούς, καθώς παρουσιάζουν πρόβλημα εξυπηρέτησης, με τις τράπεζες να σχεδιάζουν ήδη την πώληση «πακέτων» κόκκινων δανείων στα περιβόητα vulture funds («γύπες»), τα οποία και θα αναλάβουν να εισπράξουν τα οφειλόμενα. Κυβέρνηση και τρόικα, ωστόσο, δείχνουν να ενδιαφέρονται περισσότερο για τον τρόπο με τον οποίο θα ξαναπάρει εμπρός η παγωμένη αγορά ακινήτων παρά για την προστασία, έστω και με μέτρα έκτακτου χαρακτήρα, των πολιτών.

Με την ανακεφαλαιοποίηση να έχει ολοκληρωθεί και την τρόικα να πιέζει για άρση της απαγόρευσης πλειστηριασμών, ζητούμενο πλέον για τις τράπεζες είναι η διαχείριση του αγκαθιού των κόκκινων δανείων που πλέον αγγίζουν, αν δεν ξεπερνούν, το 30% των χορηγήσεων στο σύνολο των δανείων.

Τα stress tests που έχουν ήδη ξεκινήσει περιλαμβάνουν και την παράμετρο της διαχείρισης των προβληματικών χορηγήσεων. Το ένα σκέλος τους, που θα αξιολογηθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου, θα είναι η βελτίωση της ποιότητας των χαρτοφυλακίων με την υιοθέτηση «βέλτιστων διεθνών πρακτικών». Σύμφωνα με το Μνημόνιο, θα υπάρχει ένα χρονικά δεσμευτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οι τράπεζες θα πρέπει να διευκολύνουν τη διευθέτηση των καθυστερημένων υποχρεώσεων, κάνοντας χρήση τυποποιημένων διαδικασιών. Τραπεζικά στελέχη σημειώνουν ότι πρόκειται για την εφαρμογή ενός μοντέλου, βάσει του οποίου οι δανειολήπτες θα κατηγοριοποιηθούν ανάλογα με το εισόδημα, τις δαπάνες τους και τις βιοτικές ανάγκες τους και θα μπορούν να ρυθμίζουν τις δόσεις των δανείων τους.

Οι ρυθμίσεις αυτές προωθούνται με την προσδοκία ότι θα τιθασευτεί ο ρυθμός αύξησης των μη εξυπηρετούμενων δανείων, ο οποίος αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τα μελλοντικά νέα κεφάλαια που ενδεχομένως θα χρειαστούν οι τράπεζες.


Κατάρτιση «μαύρη λίστας» με τους φορολογικούς παραδείσους

Κατάρτιση «μαύρη λίστας» με τους φορολογικούς παραδείσους

Θετικά σχόλια απέσπασαν από το ΟΟΣΑ Αυστρία, Μάλτα, Ινδία, Μπαχάμες, Κατάρ

Το παγκόσμιο φόρουμ που αποστολή του έχει να βρίσκει τα ίχνη των φορολογικών παραδείσων έκρινε ότι είναι κατώτερες των διεθνώς ισχυουσών οι ανταλλαγές πληροφοριών που κάνει το Λουξεμβούργο με άλλα κράτη σε ό,τι αφορά τα φορολογικά ζητήματα, εκτιμά σήμερα ο ΟΟΣΑ, ο Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη.

Το φόρουμ για την διαφάνεια και για την ανταλλαγή των πληροφοριών για τα φορολογικά ζητήματα -υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ-, έχει θέσει στο στόχαστρο την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών σε 98, συνολικώς, κράτη ή επικράτειες (παραδείγματος χάρη οι Παρθένοι Νήσοι).

Έτσι, στη διάρκεια του φωτεινού Νοεμβρίου το φόρουμ θα ανακοινώσει την σχετική αξιολόγηση που θα έχει στο μεταξύ κάνει για 50 κράτη.

Πρώτη φορά θα τεθεί σημειωτέον στο στόχαστρο των ερευνητών του φόρουμ το θεσμικό φορολογικό πλαίσιο στο Ισραήλ και την Λιθουανία.

Ανάμεσα στα περίπου 10 κράτη-επικράτειες που η φορολογική συμπεριφορά των αρχών τους υπό το πρίσμα της ανταλλαγής πληροφοριών με τις αρχές τρίτων κρατών αξιολογήθηκε ήδη σήμερα, το Λουξεμβούργο ειδικά κρίθηκε ότι εφαρμόζει προδιαγραφές κατώτερες των διεθνώς ισχυουσών.

Για το Μεγάλο Δουκάτο, η σχετική έρευνα διήρκεσε από την 1η Ιανουαρίου του 2009 έως την 31η Δεκεμβρίου του 2011.

Ο ΟΟΣΑ αποδέχεται, πάντως, ότι η κυβέρνηση στο Λουξεμβούργο εμπρόθεσμα διεκπεραιώνει πολλά από τα αιτήματα προς αυτήν για παροχή πληροφοριών του φορολογικού πεδίου.

Σήμερα επίσης αξιολογήθηκαν από το φόρουμ που υπάγεται στον ΟΟΣΑ και η Αυστρία, η Μάλτα, το Μονακό, ο Άγιος Μαρίνος, η Ινδία, οι Παρθένοι Νήσοι, οι Μπαχάμες, οι Βερμούδες, το Κατάρ, αποσπώντας «σχόλια θετικά», μετέδωσε σχετικώς το Γαλλικό πρακτορείο.

Πηγή News.gr

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΦΠΑ: Πότε ισχύει το 13% και πότε το 23% στα αναψυκτικά

ΘΕΟΧΑΡΗΣ

ΦΠΑ: Πότε ισχύει το 13% και πότε το 23% στα αναψυκτικά

Χ. Θεοχάρης: Δεν είναι ακριβές ότι ο συντελεστής των έτοιμων φαγητών διαφοροποιείται ανάλογα με το αν καταναλώνονται στο κατάστημα ή εκτός
Χ. Θεοχάρης: Δεν είναι ακριβές ότι ο συντελεστής των έτοιμων φαγητών διαφοροποιείται ανάλογα με το αν καταναλώνονται στο κατάστημα ή εκτός
Διευκρινίσεις για τον συντελεστή ΦΠΑ που επιβάλλεται στα αναψυκτικά όταν αυτά καταναλώνονται εντός και εκτός καταστημάτων έδωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών, αλλά και ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Χ. Θεοχάρης, μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Twitter.
Με ανακοίνωσή του το υπουργείο τονίζει ότι:
1. Η παράδοση των αναψυκτικών υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ (23%) σε όλες τις πράξεις που αφορούν την αλυσίδα διανομής τους (εισαγωγή, παραγωγή, χονδρική πώληση και λιανική πώληση) από οποιασδήποτε μορφής επιχείρηση (π.χ. σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ, περίπτερα, κυλικεία κ.λπ.).
2. Η παροχή υπηρεσίας εστίασης, και συνεπώς η κατανάλωση αναψυκτικών εντός του καταστήματος, υπάγεται από σήμερα έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2013 στο μειωμένο συντελεστή 13%.
Σύμφωνα με πάγια νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αρμόδιου για την αυθεντική ερμηνεία των διατάξεων του κοινοτικού δικαίου, ως παροχή υπηρεσίας εστίασης θεωρείται η επιτόπια κατανάλωση εντός καταστημάτων με παράλληλη παροχή υπηρεσιών (διάθεση τραπεζοκαθισμάτων, επιτραπέζιων σκευών, σερβίρισμα, καθαρισμός χώρων, κ.λπ.), ενώ στην περίπτωση που δεν παρέχονται πρόσθετες υπηρεσίες ως ανωτέρω, πρόκειται για παράδοση αγαθών, η οποία υπάγεται στον προβλεπόμενο συντελεστή για κάθε είδους αγαθού.
Ετοιμα φαγητά 
Όσον αφορά την κατανάλωση έτοιμων φαγητών ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης σημειώνει μέσω του twitter ότι «δεν είναι ακριβές ότι ο συντελεστής των έτοιμων φαγητών διαφοροποιείται ανάλογα με το αν καταναλώνονται στο κατάστημα ή εκτός (π.χ. με παράδοση κατ' οίκον). Στην παράδοση των εν λόγω αγαθών εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση ο μειωμένος συντελεστής 13%)».
Με τη μείωση του ΦΠΑ στο 13% το υπουργείο Οικονομικών αναμένει μείωση των τελικών τιμών στα προϊόντα κατά 8,1% ώστε η μείωση του φόρου να μετακυλιστεί στους καταναλωτές. Αυτό είναι και το στοίχημα της κυβέρνησης, δηλαδή να περάσει στην αγορά η μείωση του φόρου, διαφορετικά από την 1η Ιανουαρίου 2014 ο ΦΠΑ στην εστίαση θα επιστρέψει στο 23%. Σύμφωνα με το υπουργείο «η μείωση των τελικών τιμών είναι προς όφελος των επιχειρήσεων, καθώς θα βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά τους με αποτέλεσμα την αύξηση του τζίρου τους».

Πώς πρέπει να δηλωθούν τα αγροτεμάχια και τα εκτός σχεδίου οικόπεδα στο έντυπο Ε9

Πώς πρέπει να δηλωθούν τα αγροτεμάχια και τα εκτός σχεδίου οικόπεδα στο έντυπο Ε9

Τέσσερα νέα στοιχεία για κάθε αγροτεμάχιο, αγρό, βοσκότοπο ή άλλη έκταση γης εκτός σχεδίου πόλεως, που κατέχουν, πρέπει να δηλώσουν οι φορολογούμενοι στο έντυπο Ε9 το οποίο καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά για το έτος 2013, σύμφωνα με απόφαση που εξέδωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης.
Τα στοιχεία αυτά είναι:
α) Ο 12ψήφιος Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ), προσωρινός ή οριστικός, εφόσον υπάρχει.
β) Ο αριθμός παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, εφόσον το ακίνητο την 1η Ιανουαρίου 2013 ήταν ηλεκτροδοτούμενο ή κατά την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης ηλεκτροδοτείται.
γ) Η επιφάνεια των κατοικιών – μονοκατοικιών, αποθηκών, γεωργικών κτισμάτων επαγγελματικών στεγών ή άλλων ειδικών κτηρίων που βρίσκονται εντός αγροτεμαχίου καθώς και το σύνολο της επιφανείας τους.
δ) Το μήκος της πρόσοψης ή το άθροισμα των προσόψεων της επαγγελματικής στέγης ή του οικοπέδου.
Τα 4 αυτά νέα στοιχεία πρέπει να δηλωθούν και για κάθε κτίσμα και οικόπεδο εκτός σχεδίου πόλεως το οποίο θα αναγραφεί στο Ε9 του 2013 λόγω μεταβολής στην περιουσιακή κατάσταση κατά τη διάρκεια του 2012.

Οι "σημειώσεις φορολογούμενου"

Επιπλέον, στις «ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ» της νέας δήλωσης στοιχείων ακινήτων πρέπει να αναγραφούν υποχρεωτικά τα εξής στοιχεία:
i. Σε περίπτωση προσθήκης νέου ακινήτου ή διαγραφής ακινήτου που έχει δηλωθεί σε προηγούμενες δηλώσεις στοιχείων ακινήτων του υποχρέου, ο αριθμός και η ημερομηνία του συμβολαίου αγοράς ή πώλησης καθώς και το ονοματεπώνυμο και η έδρα του συμβολαιογράφου.
ii. Σε περίπτωση δήλωσης ακινήτων που κληρονομήθηκαν, πρέπει να  αναγραφεί ο Α.Φ.Μ. ή η ταυτότητα και το ονοματεπώνυμο του αποβιώσαντος καθώς και η ημερομηνία θανάτου αυτού.
iii. Σε περίπτωση μεταβολής που επήλθε σε ακίνητο εντός του έτους 2012, πρέπει να αναγραφούν η ημερομηνία και ο αριθμός του σχετικού παραστατικού (συμβολαίου, άδειας οικοδομής κ.λπ.) που αποδεικνύει τη μεταβολή.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών, την υποχρέωση για υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων (εντύπου Ε9) έτους 2013 έχει κάθε φυσικό πρόσωπο που εντός του έτους 2012 είχε μεταβολές στην περιουσιακή του κατάσταση.


Πηγή: Πώς πρέπει να δηλωθούν τα αγροτεμάχια και τα εκτός σχεδίου οικόπεδα στο έντυπο Ε9 | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/19090/pos-prepei-na-dilothoyn-ta-agrotemahia-kai-ta-ektos-shedioy-oikopeda-sto-entypo-e9#ixzz2aip83DWQ

Μειωμένα τα έσοδα έναντι των στόχων στο α' εξάμηνο λόγω των καθυστερήσεων στις δηλώσεις ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ

Μειωμένα τα έσοδα έναντι των στόχων στο α' εξάμηνο λόγω των καθυστερήσεων στις δηλώσεις

Οριακά μειωμένα κατά 1,65% ήταν τα συνολικά έσοδα Α’ εξαμήνου 2013 –  σε σχέση με αντίστοιχο εξάμηνο του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Γραμματεία Εσόδων. Τα 11,86 δισ ευρώ που εισπράχθηκαν είναι υποδεέστερα και του στόχου των 12,51 δισ ευρώ που είχε τεθεί. Κύριος λόγος είναι η ανετοιμότητα των φορολογικών Αρχών να υποδεχθούν εγκαίρως τις φορολογικές δηλώσεις των πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι καταγράφεται σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι, 34,43%, στην είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Αναλυτικά:
Τα συνολικά έσοδα Προϋπολογισμού  προ μείωσης επιστροφών για το μήνα Ιούνιο 2013 ανήλθαν σε 3,58 δισ. ευρώ, οι επιστροφές  διαμορφώθηκαν στα 0,12 δισ. ευρώ και τα καθαρά έσοδα σε 3,46 δισ. ευρώ,  μειωμένα οριακά  κατά 1,65% σε σχέση με τα καθαρά έσοδα του πρώτου εξαμήνου του 2012.  
Σε επίπεδο μήνα, και με βάση τα οριστικά στοιχεία για τον Ιούνιο 2013, οι Δ.Ο.Υ. όφειλαν, βάσει στοχοθεσίας, να εισπράξουν 1,97 δισ. ευρώ ενώ τελικά εισέπραξαν 1,87 δισ. ευρώ, ήτοι παρατηρήθηκε υστέρηση 5,2%  σε σχέση με το στόχο. Σε ότι αφορά στις εισπράξεις από ΦΠΑ, για το μήνα Ιούνιο 2013 παρατηρείται  υστέρηση  5,3% σε σχέση με το στόχο που είχε τεθεί στις Δ.Ο.Υ. για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Τα έσοδα του Ιουνίου 2013 εμφανίζονται μειωμένα τόσο στο σύνολό τους όσο και σε επίπεδο Δ.Ο.Υ., γεγονός που οφείλεται στους κάτωθι λόγους:
-Στη  μειωμένη για την περίοδο είσπραξη  φόρου εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (145εκ.),
-Στη μειωμένη για την περίοδο εισπρακτική απόδοση  του φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (60εκ.),
-Στη μειωμένη για την περίοδο είσπραξη Φ.Π.Α. (100εκ.) και Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. (90εκ.).
Αναφορικά στα εισπρακτικά αποτελέσματα του Α’ εξαμήνου του έτους , εισπράχτηκαν  11,86 δισ. ευρώ, έναντι στόχου περιόδου 12,51 δις ευρώ,  γεγονός που σηματοδοτεί απόκλιση της τάξεως 5,2%. Στον αντίποδα, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στην εισπραξιμότητα έναντι ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο , συγκριτικά με το Α’ εξάμηνο του 2012. Πιο συγκεκριμένα, εισπράχτηκαν 355 εκατ. ευρώ παραπάνω ( ήτοι 1,39 δις ευρώ από 1,03 δις ευρώ το 2012) ποσό που μεταφράζεται σε αξιοσημείωτη βελτίωση της εισπρακτικής αποτελεσματικότητας της τάξης του 34,43% από έτος σε έτος. Η αύξηση αυτή θα μπορούσε να ήταν σημαντικά μεγαλύτερη όμως κάτι τέτοιο τελικά δεν επιτεύχθηκε εξ αιτίας των παρακάτω ανασταλτικών παραγόντων:
1. Εκτεταμένη αναδιοργάνωση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού η οποία αναμένεται να αποδώσει καρπούς μεσοπρόθεσμα καθώς αναμένεται να εξορθολογήσει τη λειτουργία του
2. Παρατεταμένη προσδοκία για την υπαγωγή στην ευνοϊκή ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών του ν. 4152/2013, η οποία αναμένεται να αντιστραφεί από την έναρξη ισχύος των νέων ρυθμίσεων τον Ιούλιο
3. Δυσμενή οικονομική συγκυρία  που εντάθηκε έτι περισσότερο κατά το Α’ εξάμηνο του 2013, από την παρατεταμένη ύφεση και τις διαστάσεις που έχει λάβει η ανεργία.
Σχετικά με τα αποτελέσματα του Α’  Εξαμήνου, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, κ. Χάρης Θεοχάρης δήλωσε: «Ο αγώνας για την επίτευξη των στόχων είσπραξης φόρων είναι  εντατικός, δύσκολος και διαρκής. Με την έμπρακτη βοήθεια των πολιτών,  θα ξεπεράσουμε ως φορολογικές αρχές της χώρας τα όποια προβλήματα και θα ολοκληρώσουμε με επιτυχία το βαρυσήμαντο έργο που μας έχει ανατεθεί. Κλειδί στην προσπάθεια αυτή είναι η εμπέδωση φορολογικής συνείδησης από όλους μας».
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΣΤΟ ΠΛΑΪ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ


Πηγή: Μειωμένα τα έσοδα έναντι των στόχων στο α' εξάμηνο λόγω των καθυστερήσεων στις δηλώσεις | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/19136/meiomena-ta-esoda-enanti-ton-stohon-sto-examino-logo-ton-kathysteriseon-stis-diloseis#ixzz2aiou80tI