Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012

Συντονιστικό κέντρο και μόνιμη επιχείρηση «σκούπα» κατά του παρεμπορίου.


Ευρεία σύσκεψη στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το παραεμπόριο.

Ανακοίνωση

…Δεν θελήσαμε να είναι μια ακόμη σύσκεψη για το παραεμπόριο. Θέλουμε να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μια «επιχείρηση σκούπα» για το παραεμπόριο. Μια διαρκή «επιχείρηση σκούπα» γι’ αυτό το πρόβλημα. Πρέπει επιτέλους να το αντιμετωπίσουμε. Συμφωνήσαμε σε κάποιες βασικές αρχές μεταξύ των οποίων και η εμπλοκή των φορέων της επιχειρηματικότητας, ειδικότερα του εμπορίου. Θέλουμε τη συμμετοχή τους και χαιρόμαστε που και οι ίδιοι επιδιώκουν να γίνουν συμμέτοχοι σε αυτή τη μάχη. Βασική αρχή είναι να υπάρξει ένας θάλαμος επιχειρήσεων για το συντονισμό όλων των συναρμόδιων αρχών που θα λειτουργεί σε καθημερινή βάση…


Ευρεία σύσκεψη για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετά από πρωτοβουλία του Υπουργού Κωστή Χατζηδάκη. Στη σύσκεψη μετείχαν ο αρμόδιος υφυπουργός Θανάσης Σκορδάς, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός, ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Γιώργος Στεργίου, ο γενικός γραμματέας Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη Αθανάσιος Ανδρεουλάκος, ο Ειδικός Γραμματέας ΣΔΟΕ Στέλιος Στασινόπουλος, ο γενικός διευθυντής Τελωνείων Κωνσταντίνος Νιχωρίτης, η Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Αττικής Άννα Παπαδημητρίου – Τσάτσου, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης, ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος Δημήτρης Ασημακόπουλος, ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων Λάμπρος Παπακοσμάς, η προισταμένη Κεντρικού Σχεδιασμού Δημοτικής Αστυνομίας Αθηνών Μαρία Δουβίκα, ο διευθυντής Δημοτικής Αστυνομίας Πειραιώς Δημήτριος Παπαματθαίου και εκ μέρους του Λιμενικού Σώματος ο Αρχιπλοίαρχος Ιωάννης Καραγεωργόπουλος.

Αμέσως μετά ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ. Χατζηδάκης δήλωσε:

«Δεν θελήσαμε να είναι μια ακόμη σύσκεψη για το παραεμπόριο. Θέλουμε να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε μια «επιχείρηση σκούπα» για το παραεμπόριο. Μια διαρκή «επιχείρηση σκούπα» γι’ αυτό το πρόβλημα. Πρέπει επιτέλους να το αντιμετωπίσουμε. Συμφωνήσαμε σε κάποιες βασικές αρχές μεταξύ των οποίων και η εμπλοκή των φορέων της επιχειρηματικότητας, ειδικότερα του εμπορίου. Θέλουμε τη συμμετοχή τους και χαιρόμαστε που και οι ίδιοι επιδιώκουν να γίνουν συμμέτοχοι σε αυτή τη μάχη. Βασική αρχή είναι να υπάρξει ένας θάλαμος επιχειρήσεων για το συντονισμό όλων των συναρμόδιων αρχών που θα λειτουργεί σε καθημερινή βάση. Συντονιστής στην προσπάθεια αυτή θα είναι ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου  Στέφανος Κομνηνός και τις επόμενες ημέρες θα εξειδικευτεί το περιεχόμενο της συμφωνίας ανάμεσα στο Υπουργείο, τις συναρμόδιες αρχές και τους φορείς. Μέσα σε ένα 10ήμερο – 15νθήμερο υποθέτω, θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε όλες τις λεπτομέρειες και από τότε θα ξεκινήσει σε καθημερινή βάση –επαναλαμβάνω- ο συντονισμός και η μάχη. Θέλουμε να αλλάξουμε επίπεδο, να σταματήσουμε τις θεωρητικές προσεγγίσεις και να έχουμε απτά και συγκεκριμένα αποτελέσματα».

Ο πρόεδρος Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος Δ. Ασημακόπουλος δήλωσε:

«Φαίνεται ότι αυτή τη φορά υπάρχει ισχυρή βούληση να περιοριστεί στο μικρότερο δυνατό βαθμό το παραεμπόριο. Και αν συνδυαστεί και η μάχη εναντίον του λαθρεμπορίου καυσίμων, τσιγάρων και ποτών, τότε θα έχουμε κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα ως πολιτεία, θα εξοικονομηθούν αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ και θα εξυγιανθεί και η αγορά. Ο εμπορικός κόσμος οφείλει να συνδράμει και σε επίπεδο ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ και Επιμελητηρίων σε αυτή την προσπάθεια και να συμμετάσχει και στον περιορισμό της παραοικονομίας με αυτές τις εκφάνσεις που εμφανίζονται.
Ερώτηση: Με ποιο τρόπο; Πείτε μας για την ενιαία γραμμή αυτή που λέγατε πριν.
Δ. Ασημακόπουλος: Θα συμμετάσχουμε, όπως ανέφερε και ο Υπουργός, ενεργά με μέλη μας σε αυτό το θάλαμο επιχειρήσεων που θα ασχολείται καθημερινά με τη συμμετοχή και όλων των αρμόδιων αρχών στον περιορισμό, στην πάταξη του παραεμπορίου.»

Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Κ. Μιχαλος δήλωσε:

«Στη σύσκεψη που έγινε υπό τον Υπουργό τον κ. Χατζηδάκη φαίνεται ότι συγκλίνουν οι απόψεις όλων των συμμετεχόντων ότι θα πρέπει πλέον να εκλείψει αυτό το πρόβλημα της συναρμοδιότητας όλων των εμπλεκομένων φορέων και να καταλήξουμε σε ένα ενιαίο σχήμα αντιμετώπισης της μάστιγας του παρεμπορίου. Θυμίζω τους αριθμούς οι οποίοι είναι συγκλονιστικοί. Έξι δισεκατομμύρια ευρώ απώλεια δημόσιων εσόδων κατ’ έτος, όταν σήμερα ο Υπουργός Οικονομικών καλείται να εξεύρει 11,5 ή ίσως 13,5 δισεκατομμύρια μέσω οριζόντιων περικοπών και συνεχιζόμενων δυσμενών μέτρων για την ελληνική κοινωνία που απειλεί την κοινωνική συνοχή. 25 δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία είναι απώλεια τζίρου της αγοράς και πάλι κατ’ έτος. Αυτό το οποίο χρειάζεται είναι να συσταθεί ένα ειδικό Σώμα Δίωξης Παρεμπορίου, εμμένουμε σε αυτή τη θέση, ένα συμπαγές και αυτόνομο σώμα δίωξης που θα εκλείψει πλέον η συναρμοδιότητα που υπάρχει και δυστυχώς δεν έχουμε δει την απαιτούμενη αποτελεσματικότητα.

Ερώτηση: Με τα τελωνεία τι γίνεται με την κατανομή του προσωπικού των λιμενικών υπαλλήλων;

Κ. Μίχαλος: Αυτό είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα διότι σας δίνω ένα παράδειγμα, τη βασική πύλη εισόδου μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδος που είναι το τελωνείου Κήπου, απασχολούνται 22 τελωνειακοί υπάλληλοι, όταν την ίδια στιγμή στο Λιμενικό Σταθμό Λαυρίου –και φέρνω αυτό το παράδειγμα που εξυπηρετεί ένα πλοίο το καλοκαίρι ημερησίως και κανένα το χειμώνα- απασχολούνται 19 λιμενικοί υπάλληλοι. Άρα στο πλαίσιο των μετατάξεων θα μπορούσε να ενισχυθεί η κάθε πύλη εισόδου, διότι –προχωρώ το παράδειγμα λέγοντας ότι ναι μεν από την είσοδο από την Τουρκία στην Ελλάδα υπάρχουν 22 τελωνειακοί υπάλληλοι, όταν αντίστοιχα από την ίδια έξοδο πλέον από την Ελλάδα στην Τουρκία οι Τούρκοι τελωνειακοί υπάλληλοι αριθμούν τους 134. Και όλοι γνωρίζουμε ότι η εμπορική δραστηριότητα στο μεγάλο μέγεθος είναι από την Τουρκία προς την Ελλάδα και όχι από την Ελλάδα προς την Τουρκία»

Και ο Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Β. Κορκίδης δήλωσε:

«Αυτό που διαπιστώσαμε σήμερα είναι ότι τα εργαλεία υπάρχουν για την πάταξη του παρεμπορίου, νόμοι υπάρχουν, συντονισμός δεν υπάρχει και αυτό προσπαθήσαμε να συζητήσουμε στη σημερινή συνάντηση. Από εκεί και πέρα θα σας πω ότι θεωρούμε απαραίτητο να δημιουργηθεί ένα κέντρο επιχειρήσεων για το παρεμπόριο, όπου είμαστε υποχρεωμένοι να συμμετέχουμε όλοι. Εμείς από την πλευρά μας ως ΕΣΕΕ θα ενεργοποιήσουμε τους 253 εμπορικούς συλλόγους σε όλη την Ελλάδα. Θα εκπαιδεύσουμε με δικά μας έξοδα μέλη μας, εμπόρους ως εμπειρογνώμονες, όπως αυτοί που υπάρχουν στα επιμελητήρια και θα μπορούν αυτοί να ελέγχουν ποια είναι τα προϊόντα απομίμησης. Σήμερα συζητήσαμε τρία πράγματα: συζητήσαμε το παρεμπόριο, το λαθρεμπόριο και το τρίτο είναι τα προϊόντα μαϊμού. Είπαμε ότι χρειάζονται τρεις ενέργειες. Η πρώτη ενέργεια είναι στις πύλες εισόδου στα τελωνεία με την τοποθέτηση των καμερών που μόνο η Ελλάδα δεν έχει στα Βαλκάνια. Το δεύτερο είναι οι αποθήκες λαθρεμπορίου και το τρίτο είναι το πεζοδρόμιο. Είμαστε διατεθειμένοι να βοηθήσουμε να παταχθεί το παρεμπόριο. Μας στερεί 20 δισεκατομμύρια τα οποία χρειαζόμαστε να περνάνε μέσα από τα ταμεία. Και επίσης είπαμε ότι θέλουμε τη βοήθειά σας να περάσουμε κάποια κοινωνικά μηνύματα. Το παρεμπόριο βλάπτει την υγεία, βλάπτει την τσέπη μας, βλάπτει τις θέσεις εργασίας μας, βάζει λουκέτα. Νομίζω ότι πρέπει να σταματήσουμε αυτή την αιμορραγία.

Ερώτηση: Ερώτηση εκτός μικροφώνου.

Β. Κορκίδης: Δεν θα είμαστε ελεγκτές. Θα είμαστε επόπτες. Σε κάθε μικρή τοπική κοινωνία εμείς θα εκπαιδεύσουμε 5-6 στελέχη της ΕΣΕΕ από τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες και ειδικά αυτοί που έχουν και μπορούν να μας δώσουν τα φώτα τους πώς μπορούμε να ξεχωρίζουμε τα προϊόντα απομίμησης. Τα στελέχη της ΕΣΕΕ μέσω του ΚΑΕΛΕ, δηλαδή του Κέντρου Εκπαίδευσης το οποίο έχουμε, θα εκπαιδεύσουν 250 εμπόρους σε όλα τα μέρη της Ελλάδος. Ως προς την Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα, θα μπορούμε να έχουμε έναν επόπτη σε κάθε εμπορικό δρόμο, ο οποίος θα αναφέρεται σε αυτό το κέντρο το 5ψήφιο νούμερο το οποίο μπορεί να υπάρχει και θα καταγγέλλει ότι στο τάδε σημείο  υπάρχει παρεμπορική δραστηριότητα. Εμείς δεν θα κάνουμε τους αστυνόμους και ούτε τους κλέφτες.

Ερώτηση: Έχει ξεκαθαριστεί αυτό ….

Β. Κορκίδης: Εμείς δεν παίζουμε τέτοιο ρόλο. Νομίζω ότι δεν πρέπει να παίξουμε τέτοιο ρόλο γιατί πάμε μετά σε άλλες καταστάσεις. Αλλά στο να συμμετάσχουμε σε μια προσπάθεια συνολική, να εντοπιστεί και να παραχθεί το παραεμπόριο, είναι υποχρέωσή μας»



ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Αθήνα, 22 Αυγούστου 2012
Δελτίο Τύπου


«Επιχείρηση  διαρκείας  σχεδιάζεται για την πάταξη του παρεμπορίου»


Σήμερα, 22 Αυγούστου, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης με θέμα το παρεμπόριο, Ο υπουργός Ανάπτυξης ζήτησε από τους φορείς της αγοράς να καταθέσουν εντός μιας εβδομάδος τις προτάσεις τους και τους κάλεσε από παρατηρητές να γίνουν συμμέτοχοι στο συντονισμό και το επιχειρησιακό σχέδιο διαρκείας για την πάταξη του παρεμπορίου και του λαθρεμπορίου.
Η ΕΣΕΕ με αφορμή τη σημερινή συνάντηση είχε αποστείλει την παρακάτω επιστολή στον υπουργό κ. Κωστή Χατζηδάκη και τον υφυπουργό κ. Αθανάσιο Σκορδά.

«…Μια από τις πραγματικές μάστιγες που έχει να αντιμετωπίσει το ελληνικό εμπόριο με την συνδρομή της πολιτείας είναι το παραεμπόριο. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, η παραβατική δραστηριότητά του υποβαθμίζει και αποδυναμώνει τις αγορές των ελληνικών πόλεων, στερεί πόρους από το κράτος και έσοδα από τους νόμιμους επιχειρηματίες, καθιστά τους εμπορικούς δρόμους μεγάλων αστικών κέντρων σε παζάρια χωρών της Μέσης Ανατολής, ενώ το εν λόγω φαινόμενο έχει απολήξεις σε πολλά πεδία  της οικονομικής δραστηριότητας.
Σύμφωνα με την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με «την προστασία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας από τα Τελωνεία της Ε.Ε.», η Ελλάδα το 2009 δέσμευσε 21.990.722 τεμάχια προϊόντων απομιμήσεων. Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία καταπολέμησης του παρεμπορίου από την ΕΛ.ΑΣ ο αριθμός των κατασχεθέντων ήταν 663.400 το 2010 και 770.583 το 2011. Ενώ από τις αρχές του χρόνου έως σήμερα έχουν κατασχεθεί 2,63 εκατ. προϊόντα μαϊμού από την ΕΛ.ΑΣ και τη Δημοτική Αστυνομία σε αποθήκες του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά. Αυτές οι διακυμάνσεις είναι ενδεικτικές του μεγέθους του προβλήματος, αλλά και της διεύρυνσής του εάν δεν προωθηθούν άμεσα μέτρα.
Η σύνδεση του παρεμπορίου με την παράνομη μετανάστευση, την εγκληματικότητα και το λαθρεμπόριο είναι ένα βήμα καταπολέμησής του, όμως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις πύλες εισόδου της χώρας μας μέχρι το κάθε σημείο προορισμού της εσωτερικής σκοτεινής διαδρομής του.
Εκ των πραγμάτων, η αντιμετώπιση των πολλαπλών προβλημάτων που γεννά το παρεμπόριο και η πάταξη της παραοικονομίας,  η οποία το 2008 έφτασε τα 69 δις ευρώ και εκτιμάται στο 30% του ΑΕΠ της χώρας, συνιστά ένα ζήτημα κεφαλαιώδους σημασίας, ιδίως στην πολύ δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση που βρίσκεται το ελληνικό κράτος  και αναζητά εναγωνίως πόρους.  Σήμερα, λόγω της κρίσης, το ποσό των 69 δις μειώθηκε στα 52 δις, ενώ  τα 25 δις του παρεμπορίου αναλογικά μειώθηκαν στα 20 δις ευρώ. Ο βασικός στόχος της Ελληνικής Πολιτείας παραμένει η είσπραξη διαφυγόντων φόρων και ΦΠΑ περίπου 20 δις ευρώ από την παραοικονομία, εκ των οποίων τα 6-8 δις ευρώ αφορούν στο παρεμπόριο. Τα χρήματα αυτά τα χρειάζονται και τα δικαιούνται τόσο τα καταστήματα του νόμιμου στεγασμένου εμπορίου όσο και τα Δημόσια Ταμεία.
Η ΕΣΕΕ ανέκαθεν αντιλαμβανόταν και εξακολουθεί να αντιλαμβάνεται το παρεμπόριο ως ένα πρόβλημα πρώτης γραμμής, το οποίο χρήζει αντιμετώπισης με ευρεία διαβούλευση και συνεργασία ανάμεσα στους αρμόδιους και ενδιαφερόμενους φορείς. Ωστόσο, η πολιτεία πρέπει εμπράκτως να δείξει ότι διαθέτει την πολιτική της βούληση να εφαρμόζει και όχι να διακηρύττει  τους νόμους.
Χρειάζεται, λοιπόν, ένα τολμηρό επιτελικό σχέδιο κυρίως από πλευράς Υπουργείου Ανάπτυξης και Οικονομικών, το οποίο θα οργανώσει επιχειρησιακά, χωρίς επικαλυπτόμενες συναρμοδιότητες, την  ΕΛ.ΑΣ, το ΣΔΟΕ, το Λιμενικό Σώμα  και την Δημοτική  Αστυνομία, ενώ με την συνδρομή όλων θα εκπαιδεύσει ακόμα και ιδιώτες ελεγκτές-πραγματογνώμονες να διαχειριστούν αποτελεσματικά τέτοιου είδους ιδιαίτερες καταστάσεις.
Σχετικά με τα άμεσα μέτρα που επιβάλλεται να ληφθούν για τη διασφάλιση του εισοδήματος του καταναλωτή και του μικρομεσαίου επιχειρηματία, από το παρεμπόριο πρέπει να υπάρξουν τρεις ταυτόχρονες ενέργειες:
- Αποτελεσματικότερος έλεγχος στα τελωνεία κατά την είσοδο των προϊόντων παρεμπορίου στη χώρα μας με την εγκατάσταση ειδικών μηχανημάτων x-ray scanners στα μεγάλα λιμάνια και όλες τις συνοριακές πύλες.
- Διενέργεια αυστηρών ελέγχων στις αποθήκες όπου συγκεντρώνονται αυτά τα εμπορεύματα, καθώς και στο δίκτυο πώλησης όσων προμηθεύουν τους παράνομους μικροπωλητές, στα πεζοδρόμια, τους δρόμους, τις πλατείες, τα λιμάνια και τα νησιά πριν φθάσουν στον τελικό καταναλωτή.
- Απλοποίηση των διαδικασιών της ήδη υπάρχουσας νομοθεσίας που προβλέπει την καταστροφή αυτών των προϊόντων, με ρίψη σε κάδους απορριμμάτων και εκτεταμένη χρήση του σπρέι ανεξίτηλου χρώματος από τη δημοτική αστυνομία, το ΛΣ και φυσικά την ΕΛΑΣ.
Όσον αφορά τα προϊόντα λαθρεμπορίου και απομίμησης που εντοπίζονται σε αποθήκες και ράφια καταστημάτων, η ΕΣΕΕ έχει καταθέσει τις προτάσεις της και συγκεκριμένα:
- Την αυτεπάγγελτη δέσμευση των παραποιημένων προϊόντων από τις αρμόδιες αρχές.
- Την εκπαίδευση ορκωτών εκτιμητών, το οποίο θα εκτιμά τα δεσμευμένα προϊόντα και θα αποφαίνεται εάν αυτά είναι κλεψίτυπα και αντίγραφα κατοχυρωμένου σήματος ή όχι.
- Με το πόρισμα του  εκτιμητή-εμπειρογνώμονα το εκτιμώμενο αντικείμενο αποτελεί προϊόν παραποίησης  και καταστρέφεται άμεσα από την αρχή που το δέσμευσε.
Επιπλέον, είναι απαραίτητη η θεσμοθέτηση ενός αποτελεσματικού μηχανισμού προστασίας του νόμιμου και οργανωμένου εμπορίου με την συνδρομή των 253 τοπικών Εμπορικών Συλλόγων για την πάταξη κάθε είδους διακίνησης προϊόντων παραεμπορίου, που παραβιάζει κατοχυρωμένα δικαιώματα εμπορικής, βιομηχανικής και πνευματικής ιδιοκτησίας.
Η υλοποίηση μιας συντονισμένης επιχείρησης «Ερμής» θα περιορίσει  την παράνομη διακίνηση προϊόντων «μαϊμού» στην αγορά και θα  δώσει ένα σαφές μήνυμα αλλά και ένα καθοριστικό πλήγμα στο οργανωμένο παρεμπόριο - υπαίθριο ή στεγασμένο. Παράλληλα, θα προστατεύσει αποτελεσματικά τους καταναλωτές από την αγορά ανέλεγκτων προϊόντων, αμφισβητούμενης ποιότητας και πολλές φορές επικίνδυνων για την υγεία και την ασφάλεια του καταναλωτικού κοινού.
Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να προβλέπεται νομοθετικά η τοποθέτηση υπεύθυνων παρεμπορίου, οι οποίοι θα είναι εκπρόσωποι ή απλά μέλη των τοπικών Εμπορικών Συλλόγων από όπου και θα υποδεικνύονται, ενώ θα καταγράφονται στα τοπικά Επιμελητήρια ως "εμπειρογνώμονες παρεμπορίου".
Οι υπεύθυνοι -ελεγκτές πραγματογνώμονες- θα λαμβάνουν δωρεάν εκπαίδευση από τον εκπαιδευτικό φορέα της ΕΣΕΕ, το ΚΑΕΛΕ και θα αναλάβουν να παρατηρούν εμπορικές περιοχές πόλεων, ενώ στα μεγάλα αστικά κέντρα θα εποπτεύουν συγκεκριμένους εμπορικούς δρόμους.  Στο σημείο της εκπαίδευσης πολύτιμη θα είναι και η συνδρομή στελεχών  εταιριών επώνυμων προϊόντων. Σε κάθε περίπτωση εντοπισμού παράνομης δραστηριότητας, οι υπεύθυνοι θα απευθύνονται σ' ένα πενταψήφιο νούμερο στο οποίο θα αναφέρουν κάθε παραεμπορική δραστηριότητα.
Η ΕΣΕΕ με κάθε  Ομοσπονδία της και Εμπορικό Σύλλογο τίθεται στη διάθεση του Υπουργείου Ανάπτυξης στην προσπάθεια απελευθέρωσης  του νόμιμου ελληνικού εμπορίου, από την ομηρεία του παρεμπορίου. Είναι ανάγκη να υπάρξει με πρωτοβουλία του ΥΠΑΝ  μία καλοσχεδιασμένη  επιχείρηση διαρκείας για τη συνολική και αποτελεσματική αντιμετώπιση του τεράστιου αυτού προβλήματος…».

phghQtaxheaven

Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012

ΕΦΟΡΙΑ «Κυνήγι» σε όσους δεν πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2012


ΕΦΟΡΙΑ

«Κυνήγι» σε όσους δεν πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2012

«Κυνήγι» σε όσους δεν πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2012
Από φύλο και φτερό θα περάσει η εφορία το επόμενο χρονικό διάστημα τους φορολογούμενους που έχουν εκκρεμότητες με το Δημόσιο, προκειμένου να μπορέσει να κλείσει μέρος της «μαύρης τρύπας» του προϋπολογισμού. Προτεραιότητα θα δοθεί σε αυτούς που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση, ενώ μεγάλη προσπάθεια θα γίνει να πληρωθούν οι φόροι για τα ακίνητα που «λιμνάζουν» από το 2009. Παράλληλα θα γίνει προσπάθεια τα νέα τέλη κυκλοφορίας για το 2013, να γίνει με το νέο σύστημα, ώστε να κλείσει και το παραμικρό «παράθυρο» να ξεφύγει κάποιος από την καταβολή τους.
Διασταυρώσεις 
Συγκεκριμένα οι ενέργειες που θα γίνουν το επόμενο διάστημα είναι οι εξής:
Εντός του Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει από τη ΓΓΠΣ διασταύρωση στοιχείων για να εντοπιστούν όσοι φορολογούμενοι-κάτοχοι αυτοκινήτων δεν πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας για το έτος 2012. Συγκεκριμένα, θα διασταυρωθούν τα στοιχεία για όσους δήλωσαν την κατοχή αυτοκινήτων, τα οποία προέρχονται από το αρχείο των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων που υποβλήθηκαν φέτος, με τα στοιχεία που αφορούν όσους πλήρωσαν τέλη κυκλοφορίας για το 2012. Όσοι κάτοχοι αυτοκινήτων διαπιστωθεί ότι δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο αυτών που πλήρωσαν τα τέλη για το 2012 θα λάβουν ειδοποιητήρια με τα οποία θα κληθούν να καταβάλουν διπλάσια τέλη.
Από φέτος θα επιδιωχθεί να εφαρμοστεί το νέο σύστημα για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, το οποίο θα είναι απλούστερο καθώς δεν θα προβλέπει την αποστολή 5,5 εκατ. έντυπων ειδοποιητηρίων σε όλους τους κατόχους οχημάτων ούτε την υποχρέωση προμήθειας ειδικού σήματος που πρέπει να επικολλάται στην εμπρόσθια όψη κάθε οχήματος. Το νέο σύστημα θα προβλέπει την ηλεκτρονική έκδοση ειδοποιητηρίων μέσω του διαδικτύου από μια νέα υπηρεσία του ΤAXISNET στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι κάτοχοι οχημάτων πληκτρολογώντας τον αριθμό του οχήματος και, ενδεχομένως, και κάποιον κωδικό. Οι φορολογούμενοι θα μπορούν να εκτυπώνουν τα ειδοποιητήρια και να προσέρχονται κατευθείαν στις τράπεζες για την πληρωμή των τελών, χωρίς να απαιτείται να προμηθεύονται αυτοκόλλητα σήματα. Όσοι δεν προσέλθουν να πληρώσουν θα χρεωθούν τα τέλη ως ληξιπρόθεσμες οφειλές μαζί με το φόρο εισοδήματος του 2013.
Περίπου 400.000 άτομα που κατείχαν την 1η-1-2010 κτίσματα και εντός σχεδίων πόλεων οικόπεδα συνολικής φορολογητέας αξίας άνω των 400.000 ευρώ θα παραλάβουν τον Οκτώβριο από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών ισάριθμα εκκαθαριστικά σημειώματα με τα οποία θα κληθούν να καταβάλουν τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας του έτους 2010.
Πάνω από 600.000 άτομα που κατείχαν την 1η-1-2011 κτίσματα και εντός σχεδίων πόλεων οικόπεδα συνολικής αξίας μεγαλύτερης των 200.000 ευρώ θα παραλάβουν από τη ΓΓΠΣ, περί τα τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου, εκκαθαριστικά σημειώματα για την πληρωμή του ΦΑΠ του έτους 2011.

ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ - ΔΑΝΕΙΩΝ Στα 28 δισ. ευρώ το χρόνο τη φοροδιαφυγή στην Ελλάδα


ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ - ΔΑΝΕΙΩΝ

Στα 28 δισ. ευρώ το χρόνο τη φοροδιαφυγή στην Ελλάδα

Στα 28 δισ. ευρώ το χρόνο τη φοροδιαφυγή στην Ελλάδα
Στα 28 δισ. ευρώ υπολόγισε τη φοροδιαφυγή στην Ελλάδα το 2009 νέα ακαδημαϊκή μελέτη του Πανεπιστημίου του Σικάγου, συγκρίνοντας δηλωθέντα εισοδήματα και δόσεις δανείων. Το ποσό αυτό προέρχεται μόνο από εισοδήματα που δεν δηλώνονται από ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολουμένους. Αν είχαν δηλωθεί τα εισοδήματα αυτά, τότε, σύμφωνα με τη μελέτη, τα φορολογικά έσοδα θα μείωναν κατά 31% το έλλειμμα του 2009 ή 48% εκείνο του 2010. Τα φορολογικά αυτά έσοδα αντιστοιχούν σε 11,2 δισ. ευρώ, όσα δηλαδή περίπου τα μέτρα του Μεσοπρόθεσμου για την επόμενη διετία, το οποίο προβλέπει περικοπές σε συντάξεις, επιδόματα κ.λπ.

Στο σύνολο της χώρας έχουν υπολογίσει ότι κατά μέσον όρο το εισόδημα που διαφεύγει τη φορολόγηση διαμορφώνεται στο 11,9%. Πρωταθλητές στη φοροδιαφυγή αναδεικνύονται γιατροί, μηχανικοί, λογιστές και δικηγόροι. Από τη σύγκριση των δηλωθέντων εισοδημάτων και των αντίστοιχων δανειακών τους υποχρεώσεων προέκυψε ότι τα πραγματικά εισοδήματα των ελευθέρων επαγγελματιών υπολογίζονταν 1,92 φορές υψηλότερα -κατά μέσο όρο- σε σχέση με αυτά που δηλώνονταν. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι ο μέσος αυτοαπασχολούμενος στην Ελλάδα εμφανίζεται να δαπανά το 82% των δηλωθέντων εισοδημάτων του στην εξυπηρέτηση χρεών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, το ποσοστό του εισοδήματος που μπορεί να φοροδιαφύγει σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας ανέρχεται έως και το 68%. Ειδικότερα, οι περιοχές με το μεγαλύτερο ποσοστό φοροδιαφυγής είναι η Κρήτη, η Αττική, η Πελοπόννησος και η Λάρισα.
Πηγή: ΣΚΑΪ, Καθημερινή

Από τον Οκτώβριο τα ειδοποιητήρια για τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας

Από τον Οκτώβριο τα ειδοποιητήρια για τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας


Από τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά να εισπράξει περίπου ένα δισ. ευρώ.

Από τον Οκτώβριο και έως το τέλος του έτους, τουλάχιστον ένα εκατ. φορολογούμενοι θα πάρουν τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) για το 2010 και το 2011, τα οποία θα είναι για πρώτη φορά ξεχωριστά ανά σύζυγο. Από τον συγκεκριμένο φόρο, το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά να εισπράξει περίπου ένα δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών, εντός του Σεπτεμβρίου θα είναι διαθέσιμη η ηλεκτρονική πύλη του εντύπου Ε9, προκειμένου οι φορολογούμενοι να δηλώσουν τις τυχόν μεταβολές για το 2012 στην ακίνητη περιουσία τους.

Παράλληλα, το τρέχον διάστημα, η ΓΓΠΣ διαχωρίζει την ακίνητη περιουσία μεταξύ των συζύγων και θα καθορίσει και νέες ενδεικτικές τιμές αφετηρίας ανά τ.μ. για τον προσδιορισμό των φορολογητέων αξιών των κτισμάτων και των εκτός σχεδίων πόλεων οικοπέδων, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές όπου την 1-1-2010 και την 1-1-2011 δεν ίσχυε το σύστημα των αντικειμενικών αξιών.

Ειδικότερα:

1) Περίπου 400.000 άτομα που κατείχαν την 1-1-2010 κτίσματα και εντός σχεδίων πόλεων οικόπεδα συνολικής φορολογητέας αξίας άνω των 400.000 ευρώ, θα παραλάβουν τον Οκτώβριο ισάριθμα εκκαθαριστικά σημειώματα, με τα οποία θα κληθούν να καταβάλουν τον ΦΑΠ του έτους 2010.

2) Περισσότερα από 600.000 άτομα που κατείχαν την 1-1-2011 κτίσματα και εντός σχεδίων πόλεων οικόπεδα συνολικής αξίας μεγαλύτερης των 200.000 ευρώ, θα παραλάβουν στα τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου, εκκαθαριστικά σημειώματα για την πληρωμή του ΦΑΠ του έτους 2011.



Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

Yπουργικές αποφάσεις για τα φωτοβολταϊκά


Εκδόθηκαν υπουργικές αποφάσεις για τα φωτοβολταικά

Εκδόθηκαν οι υπουργικές αποφάσεις που περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ Β' 2317/10.08.2012 και αφορούν φωτοβολταϊκούς σταθμούς.

Ειδικότερα, εκδόθηκε η απόφαση «Αναστολή διαδικασίας αδειοδότησης και χορήγησης προσφορών σύνδεσης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς λόγω κάλυψης των στόχων που έχουν τεθεί με την απόφαση Α.Υ./Φ1/οικ.19598/01.10.2010 του υπουργού Π.Ε.Κ.Α.», σύμφωνα με την οποία αναστέλλεται:

- Η υποβολή νέων αιτημάτων στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για χορήγηση άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς

- Η εξέταση εκκρεμών αιτημάτων από τη Ρ.Α.Ε. για χορήγηση άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς.




Αριθμ. Υ.Α.Π.Ε./Φ1/2302/16934/9.8.2012Τροποποίηση του Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων
Αριθμ. Υ.Α.Π.Ε./Φ1/2302/16934

(ΦΕΚ Β' 2317/10-08-2012)

ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τον ν.3468/2006 «Παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 129), όπως ισχύει και ιδίως το άρθρο 14 παρ. 3 αυτού.

2. Το ν. 3851/2010 «Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και άλλες διατάξεις σε θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής» (Α΄ 85).

3. Το ν. 4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (Α΄ 79) και ειδικότερα το άρθρο 19 αυτού,

4. Τον Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα (π.δ. 63/2005, ΦΕΚ 98/Α΄), και ειδικότερα το άρθρο 90 αυτού.

5. Το π.δ. 381/1989 «Οργανισμός του Υπουργείου Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας» (Α΄ 168/16.06.1989), όπως τροποποιήθηκε με τα π.δ. 191/1996 (Α΄ 154/10.07.1996), 134/2005 (Α΄ 193/02.08.2005), 54/2006 (Α΄ 58/17.03.2006), σε συνδυασμό με το π.δ. 27/1996 «Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης» (Α΄ 19/01.02.1996), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 122/2004 «Ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού» (Α΄ 85/17.03.2004). 6. Τα π.δ. 185/2009 (Α΄ 213/07.10.2009), 189/2009 (Α΄ 221/05.11.2009), 24/2010 (Α΄ 56/15.04.2010), 86/2012 (Α΄ 141/21.06.2012), 87/2012 (Α΄ 142/22.06.2012) και 90/2012 (Α΄144/05.07.2012) καθώς και την απόφαση του Πρωθυπουργού 2876/7.10.2009 (Β΄ 2234/7.10.2009).

7. Την υπ’ αριθμ. 34240/06.07.2012 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ασημάκη Παπαγεωργίου» (Β΄ 2101/09.07.2012), όπως τροποποιήθηκε με την όμοια 15378/19.07.2012 (Β΄ 2166/19.07.2012) και την υπ’ αριθμ. 05513 ΕΞ/09.07.2012 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη» (Β΄2105/09.07.2012).

8. Την από 04.06.2009 υπουργική απόφαση με θέμα «Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων» (Β΄ 1079/04.06.2009).

9. Την υπ’ αριθμ. Α.Υ./Φ1/οικ.18513/20.9.2010 υπουργική απόφαση «Συμπλήρωση του Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις» (Β΄ 1557/22.09.2010).

10. Την υπ’ αριθμ. Υ.Α.Π.Ε./Φ1/οικ.2266/30.1.2012 υπουργική απόφαση «Τροποποίηση του Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων» (Β΄ 97/31.01.2012).

11. Την υπ’ αριθμ. 36720/25.08.2010 υπουργική απόφαση «Έγκριση ειδικών όρων για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και ηλιακών συστημάτων σε κτίρια και οικόπεδα εντός σχεδίου περιοχών, και σε οικισμούς» (ΑΑΠ 376/25.08.2010).

12. Την υπ’ αριθμ. 40158/25.8.2010 υπουργική απόφαση “Έγκριση ειδικών όρων για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων και ηλιακών συστημάτων σε γήπεδα και κτίρια σε εκτός σχεδίου περιοχές” (Β΄ 1556/22.9.2010) και ειδικότερα το άρθρο 2 παράγραφος 3 αυτής.

13. Την από 28.02.2011 υπουργική απόφαση με θέμα «Τροποποιήσεις ειδικών όρων για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και ηλιακών συστημάτων σε γήπεδα, οικόπεδα και κτίρια» (Β΄ 583/14.04.2011).

14. Την υπ’ αριθμ. οικ.52911/28.11.2011 “Τροποποίηση της παρ. 1, του άρθρου 6, της υπ’ αριθμ. 9154/28−2−11 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Τροποποιήσεις ειδικών όρων για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και ηλιακών συστημάτων σε γήπεδα, οικόπεδα και κτίρια» (ΦΕΚ Β΄ 583)” (B’ 14/11.01.2012).

15. Την υπ’ αριθμ. οικ.3137/191/Φ.15/21.3.2012 “Αντιστοίχηση των κατηγοριών των βιομηχανικών και βιοτεχνικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τους βαθμούς όχλησης που αναφέρονται στα πολεοδομικά διατάγματα” (B’ 1048/04.04.2012).

16. Tην υπ’ αριθμ. 49828/12.11.2008 “Έγκριση ειδικού πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων αυτού” (Ε.Π.Χ.Σ.&Α.Α.–Α.Π.Ε.) απόφαση της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον τομέα χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης (Β΄ 2464/3.12.2008).

17. Την από 01.08.2012 υπ’ αριθ. 698/2012 Απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.

18. Την από 01.08.2012 υπ’ αριθμ. 5/2012 Γνωμοδότηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ορθή επανάληψη 3.8.2012).

19. Το γεγονός ότι κατά την τριετή εφαρμογή του Ειδικού Προγράμματος, εντοπίστηκαν δυσχέρειες, κυρίως όσον αφορά το δικαίωμα ένταξης σε αυτό και τους όρους και τις προϋποθέσεις εγκατάστασης.

20. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε

Άρθρο 1
Τροποποίηση του Ειδικού Προγράμματος ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις

Τροποποιείται η από 04.06.2009 υπουργική απόφαση με θέμα «Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων» (Β΄ 1079/04.06.2009), όπως ισχύει, ως ακολούθως:

1. Η παράγραφος 2 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Το πρόγραμμα αφορά σε σταθερά φωτοβολταϊκά συστήματα για παραγωγή ενέργειας που εγχέεται στο Δίκτυο Χαμηλής Τάσης, τα οποία εγκαθίστανται στο δώμα ή τη στέγη νομίμως υφιστάμενου κτιρίου, όπως αυτό ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 23 του ν.4067/2012, σε στέγαστρα, στις όψεις και την κύρια όψη του κτιρίου και σε χώρους βοηθητικής χρήσης, όπως αποθήκες και χώροι στάθμευσης, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 2 του ν.4067/2012, καθώς και σε σκίαστρα.

Η ανωτέρω εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών συστημάτων επιτρέπεται εφόσον δεν αντίκειται στις διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού και σε ειδικότερους όρους δόμησης που ισχύουν για την περιοχή. H τοποθέτηση των ανωτέρω συστημάτων επιτρέπεται επίσης σε κτίρια στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης των περιπτώσεων δ, ε και στ της παρ. 2 του άρθρου 23 του ν.4014/2011 (Α΄ 209), όπως ισχύει, για το χρονικό διάστημα διατήρησής τους και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία.»

2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Δικαίωμα ένταξης στο Πρόγραμμα έχουν φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες και φυσικά ή νομικά πρόσωπα επιτηδευματίες που κατατάσσονται στις πολύ μικρές επιχειρήσεις, τα οποία έχουν την πλήρη κυριότητα ή την επικαρπία ή την ψιλή κυριότητα υπό την απαραίτητη προϋπόθεση συναίνεσης του επικαρπωτή του χώρου στον οποίο εγκαθίσταται το φωτοβολταϊκό σύστημα, και τα οποία χρησιμοποιούν το κτίριο ως κατοικία τους ή ως στέγαση της δραστηριότητάς τους, αντίστοιχα. Δικαίωμα ένταξης στο Πρόγραμμα έχουν επίσης τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα οποία έχουν στην κυριότητά τους τον χώρο στον οποίο εγκαθίσταται το φωτοβολταϊκό σύστημα. Το δικαίωμα εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος σε κτίριο ιδιοκτησίας Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), τη χρήση του οποίου έχει αναλάβει διαχειριστής (π.χ. σχολική επιτροπή), παρέχεται στον διαχειριστή, μετά από συναίνεση του κυρίου του κτιρίου. Οι συμβάσεις σύνδεσης και συμψηφισμού συνάπτονται με τον διαχειριστή του κτιρίου, που θεωρείται για την εφαρμογή της παρούσας κύριος του φωτοβολταϊκού συστήματος. Οι ανωτέρω δικαιούχοι επιτρέπεται να ενταχθούν στο Πρόγραμμα άπαξ. Δεν επιτρέπεται επαύξηση της ισχύος της εγκατάστασης μετά την ενεργοποίηση της σύνδεσης. Ειδικότερα για τις σχολικές εγκαταστάσεις, επιτρέπεται η εγκατάσταση τόσων φωτοβολταϊκών συστημάτων, όσος είναι ο αριθμός των παροχών ηλεκτρικού ρεύματος που υφίστανται στις σχολικές εγκαταστάσεις του οικείου Δήμου κατά τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης.».

3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 2 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Μέρος των θερμικών αναγκών σε ζεστό νερό χρήσης της ιδιοκτησίας του κυρίου του φωτοβολταϊκού, εφόσον αυτή χρησιμοποιείται για κατοικία, πρέπει να καλύπτεται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως ενδεικτικά ηλιοθερμικά, ηλιακοί θερμοσίφωνες.
Για την τήρηση της προϋπόθεσης αυτής ευθύνη φέρουν ο Μηχανικός της παραγράφου 6 του άρθρου 4 και ο κύριος του φωτοβολταϊκού συστήματος.».

4. Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Η Σύμβαση Συμψηφισμού για φωτοβολταϊκό σύστημα (εφεξής Σύμβαση Συμψηφισμού) συνάπτεται μεταξύ κυρίου του φωτοβολταϊκού και ΔΕΗ ΑΕ ή άλλου προμηθευτή που ηλεκτροδοτεί τις καταναλώσεις του στο κτίριο όπου εγκαθίσταται το φωτοβολταϊκό σύστημα, για είκοσι πέντε (25) έτη, με έναρξη ισχύος την ημερομηνία ενεργοποίησης της σύνδεσης του φωτοβολταϊκού συστήματος. Η εν λόγω σύμβαση συνομολογείται με σταθερή τιμή αναφοράς που αντιστοιχεί στο μήνα και το έτος του πίνακα της παραγράφου 3, υπό την προϋπόθεση ενεργοποίησης της σύνδεσης του φωτοβολταϊκού συστήματος εντός έξι (6) μηνών από τη σύναψη της Σύμβασης Συμψηφισμού.
Σε αντίθετη περίπτωση, ως τιμή αναφοράς θα λαμβάνεται η τιμή που αντιστοιχεί στο μήνα και το έτος του πίνακα της παραγράφου 3, που πραγματοποιείται η ενεργοποίηση της σύνδεσης του φωτοβολταϊκού συστήματος.».

5. Η παράγραφος 2 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Στην περίπτωση που ο κύριος του φωτοβολταϊκού αλλάξει προμηθευτή για την ηλεκτροδότηση των καταναλώσεών του στο κτίριο, λήγει αυτοδικαίως η Σύμβαση Συμψηφισμού και συνάπτεται νέα Σύμβαση Συμψηφισμού για το υπολειπόμενο εκ των είκοσι πέντε (25) ετών διάστημα μεταξύ κυρίου του φωτοβολταϊκού και του νέου προμηθευτή.
Η νέα Σύμβαση Συμψηφισμού συνομολογείται με τιμή αναφοράς ίση με την τιμή της Σύμβασης που έληξε, όπως αυτή έχει αναπροσαρμοστεί βάσει της παραγράφου 4. Σε περίπτωση μεταβολής στο πρόσωπο του κυρίου του φωτοβολταϊκού συστήματος λόγω μεταβίβασης της σχετικής ιδιοκτησίας του στο κτίριο όπου βρίσκεται εγκατεστημένο το φωτοβολταϊκό σύστημα, ο νέος κύριος υπεισέρχεται αυτοδίκαια στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του μεταβιβάζοντος που απορρέουν από τη Σύμβαση Συμψηφισμού.».

6. Η παράγραφος 3 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Η τιμή της παραγόμενης από το φωτοβολταϊκό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας που εγχέεται στο δίκτυο ορίζεται σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα:


Μήνας / Έτος
Τιμή (ευρώ/MWh)
Αύγουστος 2012
250,00
Φεβρουάριος 2013
238,75
Αύγουστος 2013
228,01
Φεβρουάριος 2014
217,75
Αύγουστος 2014
207,95
Φεβρουάριος 2015
198,59
Αύγουστος 2015
189,65
Φεβρουάριος 2016
181,12
Αύγουστος 2016
172,97
Φεβρουάριος 2017
165,18
Αύγουστος 2017
157,75
Φεβρουάριος 2018
150,65
Αύγουστος 2018
143,87



Άρθρο 2
Πεδίο εφαρμογής της τιμολόγησης

Οι τιμές του πίνακα της παραγράφου 3 του άρθρου 3 της απόφασης με θέμα «Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων» (Β΄ 1079/04.06.2009), όπως τροποποιείται με την παράγραφο 6 του άρθρου 1 της παρούσας, αφορούν σε φωτοβολταϊκούς σταθμούς για τους οποίους, μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας δεν έχουν συναφθεί συμβάσεις συμψηφισμού, καθώς και σε φωτοβολταϊκούς σταθμούς για τους οποίους έχουν ήδη συναφθεί συμβάσεις συμψηφισμού εφόσον η ενεργοποίηση της σύνδεσής τους δεν πραγματοποιηθεί εντός έξι μηνών από την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης συμψηφισμού.».

Άρθρο 3 
Έναρξη ισχύος

Η απόφαση αυτή ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 9 Αυγούστου 2012

ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Αριθμ. Υ.Α.Π.Ε./Φ1/2301/οικ.16933/9.8.2012

Τροποποίηση της απόφασης με αριθμό Υ.Α.Π.Ε./Φ1/2262/ 31.1.2012 (Β΄97) σχετικά με την τιμολόγηση ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από φωτοβολταϊκούς σταθμούς
Αριθμ. Υ.Α.Π.Ε./Φ1/2301/οικ.16933

(ΦΕΚ Β' 2317/10-08-2012)

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Το ν. 3734/2009 «Προώθηση της συμπαραγωγής δύο ή περισσότερων χρήσιμων μορφών ενέργειας, ρύθμιση ζητημάτων σχετικών με το Υδροηλεκτρικό Έργο Μεσοχώρας και άλλες διατάξεις» (Α΄ 8) και ιδίως τις διατάξεις του άρθρου 27Α.

2. Το ν. 3851/2010 «Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και άλλες διατάξεις σε θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής» (Α΄ 85).

3. Τον Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (π.δ. 63/2005, ΦΕΚ 98/Α΄), και ειδικότερα το άρθρο 90 αυτού.

4. Το π.δ. 381/1989 «Οργανισμός του Υπουργείου Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας» (Α΄ 168), όπως τροποποιήθηκε με τα π.δ. 191/1996 (Α΄ 154), 134/2005 (Α΄ 193), 54/2006 (Α΄ 58) σε συνδυασμό με το π.δ. 27/1996 «Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης» (Α΄ 19), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 122/2004 «Ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού» (Α΄ 85).

5. Τα π.δ. 185/2009 (Α΄ 213), 189/2009 (Α΄ 221), 24/2010 (Α΄ 56), 86/2012 (Α΄141), καθώς και την απόφαση του Πρωθυπουργού 2876/7.10.2009 (Β΄2234).

6. Την απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με αρ. πρωτ. 34240/06.07.2012 «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ασημάκη Παπαγεωργίου» (Β΄ 2101), όπως τροποποιήθηκε με την όμοια 15378/19.07.2012 (Β΄ 2166).

7. Την με αρ. πρωτ. Υ.Α.Π.Ε./Φ1/οικ.2262/31.1.2012 (Β΄ 97) απόφαση του Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. με θέμα «Τιμολόγηση ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από φωτοβολταϊ κούς σταθμούς».

8. Την απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με αριθμό Α.Υ./Φ1/ οικ.19598/1.10.2010 «Απόφαση για την επιδιωκόμενη αναλογία εγκατεστημένης ισχύος και την κατανομή της στο χρόνο μεταξύ των διαφόρων τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας» (Β΄ 1630).

9. Την από 01.08.2012 υπ’ αριθ. 698/2012 Απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.

10. Την από 01.08.2012 υπ’ αριθ. 5/2012 Γνωμοδότηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ορθή επανάληψη 3.8.2012).

11. Το γεγονός ότι η συνολική ηλεκτρική ισχύς των φωτοβολταϊκών σταθμών για τους οποίους έχει υπογραφεί Σύμβαση Πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας υπερκαλύπτει το όριο για την εγκατεστημένη ισχύ κατά το έτος 2014 και ξεπερνά ακόμη και το όριο για το έτος 2020, όπως αυτά έχουν οριστεί με την υπό στοιχείο (8) απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ, ήτοι το όριο των 1.500 MW και 2.200 MW αντίστοιχα.

12. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Το άρθρο 1 της με αρ. πρωτ. Υ.Α.Π.Ε./Φ1/οικ.2262/31.1.2012 (Β΄ 97) απόφασης του Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Η τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από φωτοβολταϊκούς σταθμούς πλην αυτών της περίπτωσης (γ) του πίνακα της παρ.1 του άρθρου 13 του ν. 3468/2006, όπως ισχύει, γίνεται με βάση τα στοιχεία του ακόλουθου πίνακα σε €/MWh:


Διασυνδεδεμένο
Μη Διασυνδεδεμένο

Α
Β
Γ (ανεξαρτήτως ισχύος)

>100 kW
<100 kW

2012 Αύγουστος
180,00
225,00
225,00
2013 Φεβρουάριος
171,90
214,88
214,88
2013 Αύγουστος
164,16
205,21
205,21
2014 Φεβρουάριος
156,78
195,97
195,97
2014 Αύγουστος
149,72
187,15
187,15
Για κάθε έτος ν από το 2015 και μετά
1,3χμΟΤΣν-1
1,4χμΟΤΣν-1
1,4χμΟΤΣν-1

μΟΤΣν-1: Μέση Οριακή Τιμή Συστήματος κατά το προηγούμενο έτος ν-1.

2. Η διάταξη της παραγράφου 1 αφορά σε:

α) Φωτοβολταϊκούς σταθμούς για τους οποίους, μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας, δεν έχει υποβληθεί αίτηση με πλήρη φάκελο για σύναψη σύμβασης πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 27 Α του ν. 3734/2009.

β) Φωτοβολταϊκούς σταθμούς για τους οποίους, μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας, έχει υποβληθεί αίτηση με πλήρη φάκελο για σύναψη σύμβασης πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, και για τους οποίους η έναρξη δοκιμαστικής λειτουργίας, ή, εάν δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, η ενεργοποίηση της σύνδεσής τους, δεν γίνει εντός της προθεσμίας των δεκαοκτώ ή τριάντα έξι μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης πώλησης, που τίθεται, κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 27 Α του ν.3734/2009.

Άρθρο 2 
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 9 Αυγούστου 2012

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012

Τα τεκμήρια "δαγκώνουν" τους ελεύθερους επαγγελματίες

Τα τεκμήρια "δαγκώνουν" τους ελεύθερους επαγγελματίες


ΣΕ 1.304.819 ανέρχεται ο αριθμός των φορολογουμένων που έπεσαν το 2011 στην παγίδα των τεκμηρίων. Οι συγκεκριμένοι πολίτες, ελεύθεροι επαγγελματίες στην πλειονότητά τους ενώ είχαν δηλώσει εισοδήματα 5,7 δισ. ευρώ, τελικώς φορολογήθηκαν για 11,5 δισ. ευρώ.
Γιατροί υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, αλλά και ιδιοκτήτες κέντρων διασκέδασης και μπαρ δήλωσαν το 2011 εισοδήματα μικρότερα από όσα δηλώνει ο μέσος μισθωτός.
Τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων είναι αποκαλυπτικά. Ιδιοκτήτες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής δήλωσαν πέρυσι μέσο εισόδημα 5.515 ευρώ, οι ιδιοκτήτες μπαρ και κέντρων διασκέδασης 6.530 ευρώ, οι υδραυλικοί 10.474 ευρώ, οι δικηγόροι 23.192 ευρώ και οι ιδιοκτήτες εστιατορίων 11.024 ευρώ.

Και όλα αυτά την ώρα που οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα δηλώνουν ετήσιο (κατά μέσο όρο) εισόδημα 15.000 - 20.000 ευρώ.
Για να βάλει φρένο στην ασυδοσία, καθώς έχει αποτύχει η προσπάθεια σύλληψης της φοροδιαφυγής, το υπουργείο Οικονομικών επιστρατεύει τα νέα τεκμήρια, τα αντικειμενικά κριτήρια για ελεύθερους επαγγελματίες και φυσικά τους ελέγχους του ΣΔΟΕ.
Το 2011 οι γιατροί δήλωσαν μέσο εισόδημα 54.081 ευρώ, το οποίο είναι αυξημένο κατά 4,7% σε σχέση με αυτό του 2010, που δεν ξεπερνούσε τα 51.641 ευρώ.

Παρ'Α όλα αυτά, ούτε τα εισοδήματα αυτά ήταν ικανά να καλύψουν τα τεκμήρια της πολυτελούς διαβίωσης. Ενώ δηλαδή δήλωσαν από μόνοι τους 5%-15,5% υψηλότερο εισόδημα, με το τεκμήριο φορολογήθηκαν τελικώς έως και για 22,5% υψηλότερο εισόδημα. Τους «πρόδωσαν» δηλαδή τα ΙΧ και τα ακίνητα που κατέχουν που, αν και «μαχητά» ως τεκμήρια, οι ίδιοι προσπάθησαν να προσαρμόσουν το εισόδημά τους στο «κατάλληλο» ύψος.
Οι οδοντίατροι δήλωσαν αύξηση του μέσου εισοδήματός τους κατά 15,5% (στα 24.896 ευρώ από 21.555 ευρώ το 2010), το οποίο μετά την εφαρμογή των τεκμηρίων αυξήθηκε κατά 22,5% (από 18.629 ευρώ το μέσο φορολογητέο εισόδημα το 2010 αυξήθηκε σε 22.816 ευρώ).
Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και οι ειδικοί γιατροί (καρδιοχειρουργοί, ψυχίατροι, οφθαλμίατροι κ.ά.), των οποίων το μέσο δηλωθέν εισόδημα αυξήθηκε κατά 4,7% στα 54.081 ευρώ και το μέσο φορολογητέο εισόδημα κατά 7,1% στα 52.547 ευρώ.

Σύμφωνα με τη ΓΓΠΣ οι 13.500 ιδιοκτήτες κουρείων και κομμωτηρίων δηλώνουν εισόδημα 5.000 ευρώ το χρόνο. Τελικώς με τα τεκμήρια που τους πιάνουν, το φορολογητέο εισόδημά τους αυξήθηκε κατά τι στα 5.736 ευρώ.
Τα στοιχεία όμως που πραγματικά προκαλούν αίσθηση αφορούν τα εισοδήματα που δήλωσαν στην εφορία οι περίπου 31.200 ιδιοκτήτες μπαρ και κέντρων διασκέδασης της χώρας μας. Επικαλούμενοι την κρίση, το 2011 δήλωσαν κατά κεφαλήν εισόδημα 6.561 ευρώ, δηλαδή ούτε 550 ευρώ το μήνα (!). Επιμένουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αν και το εισόδημα που δηλώνουν στην εφορία μειώθηκε κατά 14%. Δεν φαίνεται όμως να ζουν από παλαιότερες αποταμιεύσεις αφού δήλωναν επί δύο τουλάχιστον χρόνια (2009 και 2010) εισοδήματα που αποκτά ένας μισθωτός σε έναν και μόνο χρόνο!

Με λιγότερα από 1.000 ευρώ το μήνα ζουν και οι σχεδόν 35.000 εστιάτορες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, το μέσο εισόδημά τους διαμορφώνεται σε 11.024 ευρώ για το 2011 και είναι αυξημένο κατά 2,8% σε σχέση με τα 10.709 ευρώ που είχαν δηλώσει κατά μέσο όρο το 2010. Με τα τεκμήρια όμως φορολογήθηκαν για 20% υψηλότερο εισόδημα – αλλά έμειναν τελικώς και αυτοί αφορολόγητοι αφού δεν ξεπερνά και πάλι τα 12.000 ευρώ το χρόνο.
Εισοδήματα φτώχειας δηλώνουν στην εφορία ηλεκτρολόγοι. Οι ηλεκτρολόγοι δήλωσαν πως βγάζουν κατά μέσο όρο 13.348 ευρώ, δηλαδή 7% λιγότερα σε σχέση με όσα είχαν δηλώσει (το 2010).

Πηγή: Express.gr






ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ & ΤΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2012
1-Ιαν
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ 9ης ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
KATHrOPIA ΔHΛΩΣEΩNΠΛΗΘΟΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝΠΟΣΟΣΤΟ ΔΗΛΩΣΕΩΝΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΦΟΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ
Χρεωστικές298.56066,555.868.246.473,69504.207.1300,78101.156.090,8246.233.291,87651.596.5130,47
Πιστωτικές35.4517,9405.932.571,99-38.271.3350,193.840.808,324.091.374,96-30.339.1510,91
Μηδενικές114.62525,55695.217.169,94-307.0420,95156.101,26150.941,6900
Σ Υ Ν Ο Λ Ο448.6361006.969.396.215,62465.628.7520,64105.153.000,4050.475.608,52621.257.3610,56
Τα συνολικά ποσά Φόρου Εισοδήματος και Συνολικού Φόρου (τελευταία γραμμή) αφορούν στην καθαρή θέση
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ 1ης ΕΩΣ ΚΑΙ 9ης ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝΠΛΗΘΟΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝΠΟΣΟΣΤΟ ΔΗΛΩΣΕΩΝΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΦΟΡΟΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ
Χρεωστικές3.409.09568,7274.945.790.101,985.005.331.5120,781.254.684.724,05258.653.658,846.518.669.8950,67
Πιστωτικές406.9458,24.529.158.321,25-320.370.4640,4937.588.475,6128.587.216,56-254.194.7720,32
Μηδενικές1.144.91223,087.382.670.377,78-2.687.4090,081.740.359,10947.049,9800
Σ Υ Ν Ο Λ Ο4.960.95210086.857.618.801,014.682.273.6390,211.294.013.558,76288.187.925,386.264.475.1230,35
Γ.Γ.Π.Σ. - 30η Διεύθυνση - Τμήμα Α' (Εισοδήματος, Κεφαλαίου & Αυτοκινήτων)