Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015

ΤΙ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΕΙ Ο ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ Αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ και σχέδια για 100 δόσεις-φοροελέγχους

ΤΙ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΕΙ Ο ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ

Αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ και σχέδια για 100 δόσεις-φοροελέγχους

Σε αλλαγές προσανατολίζεται το οικονομικό επιτελείο αναφορικά με τον ΕΝΦΙΑ ώστε να γίνει ως φόρος δικαιότερος και πιο αναλογικός τόνισε το πρωί ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης.

Αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ και σχέδια για 100 δόσεις-φοροελέγχους
Όπως ανέφερε ο υπουργός, μιλώντας στην εκπομπή "Πρωινό MEGA", με δεδομένη την οροφή των 2,65 δισ. στην εισπραξιμότητα του φόρου γίνονται συζητήσεις για αλλαγές στο εσωτερικό του ενώ σημείωσε με νόημα ότι το αίσθημα του δικαιότερου θα μπορούσε να εξασφαλιστεί με μεταφορά ποσού από τον κύριο φόρο που αφορά σε όλα τα ακίνητα στον συμπληρωματικό.
 

Συμπλήρωσε ότι ο φόρος θα πρέπει να έχει εισπραχθεί μέχρι το πρώτο δίμηνο του 2016 ώστε να εγγραφεί εισπρακτικά μέσα στο 2015, θέμα όμως το οποίο συζητείται με τους θεσμούς, ενώ τόνισε ότι οι όποιες αλλαγές συμφωνηθούν μπορούν να ενταχθούν στις ρυθμίσεις για την εκκαθάριση του φόρου άμεσα και οι μεγαλύτερες αλλαγές να γίνουν το 2016.
Αναγώρισε ότι η κυβέρνηση έχει αναγκαστεί να προχωρήσει σε δύσκολες αποφάσεις, ότι δεν υπάρχει κλίμα ευτυχίας αλλά και ότι είναι σαφές ότι "δεν υπάρχει άλλη λύση" και κάλεσε όποιον έχει να καταθέσει ένα άλλο αφήγημα να το κάνει.
Υπογράμμισε ότι η προσπάθεια στη διαπραγμάτευση και στην υλοποίηση της συμφωνίας εστιάζει πλέον στο να μην θιγεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και ειδικά σε τομείς όπως η ναυτιλία, ο τουρισμός και η αγροτική παραγωγή.
Για τη συμφωνία ανέφερε ότι έχει ενημέρωση για τα φορολογικά θέματα τα οποία λύνονται, με την ελληνική πλευρά να καταθέτει προτάσεις ενώ εκτίμησε ότι γενικό κλίμα είναι ότι θα βρεθεί λύση.
Για την επιστροφή χρημάτων στις ελληνικές τράπεζες σημείωσε ότι οι επόμενες κινήσεις μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας και με την κατέθεση νέων νομοσχεδίων, το κλίμα θα γίνει πολύ καλύτερο για την οικονομία.
Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση είναι σε συνεργασία με άλλα κράτη αλλά και διεθνείς φορείς για τη δημιουργία νέου νομικού πλαισίου για την εθελοντική αποκάλυψη κεφαλαίων που θα βοηθήσει στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Σχετικά με το ζήτημα της ρύθμισης των 100 δόσεων και στο κατά πόσο θα προκύψουν αλλαγές, ο κ. Αλεξιάδης επισήμανε ότι με ρεαλισμό και ευαισθησία γίνεται η προσέγγιση του θέματος στις εν εξελίξει συζητήσεις με τους θεσμούς, για τους εκπροσώπους των οποίων είπε ότι έχουν εικόνα της ελληνικής οικονομίας πολύ καλύτερη από πολλούς πολιτικούς ή οικονομικούς παράγοντες.
Σημείωσε ότι η ρύθμιση έχει λήξει και δεν μπορεί κάποιος να ενταχθεί τώρα ενώ μόλις περάσει το στάδιο της συμφωνίας ή και σε αυτό καθ' αυτό θα εξεταστούν τρόποι ενίσχυσής της ενώ άφησε ανοιχτό και το ενδεχόμενο επιβολής εισοδηματικών ή περιουσιακών κριτηρίων.
Σκοπός είναι είπε να διατηρηθεί η ροή εσόδων, παραδεχόμενος ότι η οικονομική πραγματικότητα την έχει μεταβάλλει πλέον και πως είναι υπαρκτά προβλήματα ρευστότητας και φοροδοτικής ικανότητας των πολιτών. Όπως τόνισε θα αναζητηθούν τρόποι ώστε να μην συμπέσει η υποχρέωση πληρωμής όλων των υποχρεώσεων σε διάστημα 4-5 μηνών.
Σχετικά με τους φορολογικούς ελέγχους εξήγησε ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε και σε συνεργασία με το πολιτικό και υπηρεσιακό προσωπικό του υπουργείο ενεργοποιήθηκε ο μικρός αριθμός των υπαλλήλων και ήδη διενεργήθηκαν οι πρώτοι έλεγχοι σε όλη την Ελλάδα.
Ανέφερε μάλιστα πιο συγκεκριμένα έλεγχο από 600 υπαλλήλου σε 1.600 επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα που αποκάλυψαν παραβατικότητα σε ποσοστό χαμηλότερο του 25%, με την διαβεβαίωση ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και ότι δεν ξεκινούν από τις μικρές επιχειρήσεις αλλά από τα πολύ ακριβά ξενοδοχεία και τους χώρους διασκέδασης επεκτεινόμενοι όμως εν συνεχεία "στους πάντες".
Σημείωσε επίσης ότι για τα λίγα φαινόμενα άρνησης ελέγχου προειδοποιεί ότι όλοι θα πληρώσουν τους φόρους που τους αναλογούν.
Αναφέρθηκε στην επιδίωξη του υπουργείου να κλείνει τις εφορίες κάποιες μέρες την εβδομάδα ώστε οι εφοριακοί να μπορούν να κάνουν ελέγχους σε τουριστικές περιοχές ή και εσωτερικές εργασίες που λόγω παρουσίας κόσμου δεν είναι εφικτό να γίνουν. Διαβεβαίωσε ωστόσο ότι σε έκτακτες περιπτώσεις τα τμήματα θα είναι σε λειτουργία για τον πολίτη.
Είπε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι σε μια εφορία όπως της Σαντορίνης, θα μπορούσαν οι εφοριακοί να δουλέψουν για το κοινό τις δυο από τις πέντε μέρες της εβδομάδας ενώ έκανε ξεκάθαρα λόγο για ανάγκη εξοικονόμησης προσωπικού ώστε να αξιοποιηθεί καλύτερα στις μεγάλες υποθέσεις.
Χαρακτήρισε μεγάλη μάστιγα τις διπλές ταμειακές αλλά και τους παράλληλους μηχανισμούς που είχαν στηθεί με ειδικά software, υποστηρίζοντας ότι το υπουργείο δεν στοχεύει μόνο στην επιχείρηση αλλά και σε όσουν την βοήθησαν να φτιάξει τέτοια συστήματα. Έκανε λόγο μάλιστα για ανάγκη ύπαρξης πιο αυστηρού θεσμικού πλαισίου με δημοσιοποίηση των ονομάτων τόσο των παραβατών αλλά και όσως συνεργάστηκαν μαζί τους.

Ανακοίνωση του Υπ. Οικονομίας σχετικά με την κατάσταση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και τους βασικούς αναπτυξιακούς στόχους του για την επανεκκίνηση της οικονομίας

Ανακοίνωση του Υπ. Οικονομίας σχετικά με την κατάσταση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και τους βασικούς αναπτυξιακούς στόχους του για την επανεκκίνηση της οικονομίας 


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΣΠΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ 
 
5 Αυγούστου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων ΕΣΠΑ

Η παρούσα ανακοίνωση αποτυπώνει αναλυτικά την πραγματική κατάσταση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και παράλληλα περιγράφει τους βασικούς αναπτυξιακούς στόχους του Υπουργείου Οικονομίας, τόσο για την άμεση επανεκκίνηση της οικονομίας όσο και σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα. 

1. Για την ετοιμότητα υλοποίησης του ΕΣΠΑ 2014 – 2020

Καταρχάς, πρέπει να διευκρινιστεί πως η εντύπωση ότι το ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ήταν έτοιμο να ξεκινήσει αρχές του 2015 και πως «πάγωσε» λόγω λαθών και αβελτηριών της παρούσας κυβέρνησης είναι λάθος. Το ΕΣΠΑ 2014–2020 τυπικά και μόνο ήταν έτοιμο και προς υλοποίηση στις αρχές του 2015. Στην πραγματικότητα εξέλειπαν όλοι οι ουσιαστικοί παράγοντες πραγματικής ετοιμότητας και ενεργοποίησης: Οι Επιτροπές Παρακολούθησης των προγραμμάτων δεν είχαν συσταθεί και δεν είχαν συγκληθεί. Μεγάλο τμήμα του δευτερογενούς δικαίου που απαιτείται για την ενεργοποίηση των δράσεων δεν υπήρχε ή ήταν σε πρωτόλειο στάδιο. Πραγματικοί όροι εκτέλεσης και υλοποίησης των προγραμμάτων (επιλογή Ενδιάμεσων Φορέων Διαχείρισης, κριτήρια επιλογής πράξεων, Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου κλπ.) δεν πληρούνταν. Σημαντικές αιρεσιμότητες (conditionalities) και «αυτοδεσμεύσεις» προγραμμάτων δεν είχαν ικανοποιηθεί για να μπορούν απρόσκοπτα να προκηρύσσονται δράσεις  και να εκτελούνται δαπάνες. Όλες αυτές οι κρίσιμες ελλείψεις και ο μεγάλος βαθμός ανωριμότητας της νέας περιόδου «κληροδοτήθηκαν» ως κατάσταση από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Η νέα πολιτική διοίκηση των αναπτυξιακών πόρων ανέλαβε να επισπεύσει την ενεργοποίηση των ουσιαστικών παραγόντων, να συγκροτήσει τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και τους θεσμούς διακυβέρνησής τους, να άρει τις πιο σημαντικές αιρεσιμότητες, να προχωρήσει τα κριτήρια επιλογής πράξεων και το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου κλπ. Στην παρούσα φάση όλες οι προπαρασκευαστικές ενέργειες προχωρούν κανονικά και εντός χρονοδιαγράμματος. Τα προγράμματα βρίσκονται πλέον σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα και εντός του αμέσως επόμενου διαστήματος θα εκδοθούν οι επόμενες προσκλήσεις.

2. Για την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ 2007-2013 και τον σχεδιασμό για την προγραμματική περίοδο 2014-2020

Το δεύτερο σημείο αφορά τη λάθος εντύπωση περί μιας δήθεν «καλπάζουσας» απορροφητικότητας των προηγούμενων χρόνων η οποία ανακόπηκε αιφνιδίως και λόγω της «οκνηρίας» της νέας κυβέρνησης. Ναι μεν η απορροφητικότητα είχε φτάσει, στα τέλη του 2014, κοντά στο 90%, αλλά με εξαιρετικά άνισα ποσοστά, από πρόγραμμα σε πρόγραμμα, και με «ακριβό αντίτιμο» μια δυσλειτουργική και επικίνδυνη υπερδέσμευση που φτάνει ακόμα και το 40%. Με λίγα λόγια ούτε οι πόροι έχουν διασφαλιστεί (λόγω της ανισορροπίας της απορρόφησης από πρόγραμμα σε πρόγραμμα) ενώ η επόμενη προγραμματική περίοδος 2014 – 2020 έχει υπερφορτωθεί με έργα που δεν θα προλάβουν να υλοποιηθούν μέχρι τέλους του 2015. Στόχος της κυβέρνησης είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη «ελάφρυνση» του δημοσιονομικού κόστους του αναποτελεσματικού  προγραμματισμού των προηγούμενων χρόνων αλλά και η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διαφύλαξη της προγραμματικής αυτοτέλειας της επόμενης περιόδου 2014-2020. Στόχος της Γ.Γ. ΕΣΠΑ είναι, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, να παρουσιάσει ένα νέο αναπτυξιακό τοπίο «ξεκάθαρο» από «ουρές» έργων του παρελθόντος και με νέες προγραμματικές δυνατότητες που δεν θα επικαθορίζονται από το παρελθόν, ούτε πολιτικά αλλά ούτε και δημοσιονομικά. 

3. Το ΕΣΠΑ και το πρόβλημα ρευστότητας

Όσον αφορά το πρόσφατο πρόβλημα της ρευστότητας που αποτελεί την αιτία για τις διαμαρτυρίες περί «παγώματος» του ΕΣΠΑ, σημειώνεται ότι δεν είναι πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Κατά την περίοδο 2011-2012 είχαν παρουσιαστεί ανάλογα φαινόμενα έντονης κρίσης ρευστότητας. Και τότε, όπως και τώρα, υπήρξαν ανάλογες καταστάσεις «παγώματος» των έργων, δυσκολίες έκδοσης εγγυητικών επιστολών, αδυναμία πληρωμής των προμηθευτών, διάλυσης εργολαβιών, αδυναμίας φορολογικών και ασφαλιστικών ενημεροτήτων κλπ. Είναι γνωστό πως το ΕΣΠΑ είναι τρωτό σε πολλούς εξωτερικούς παράγοντες όπως είναι η μεγάλη ύφεση, το μη αξιόχρεο του ελληνικού δημοσίου, η κρίση στον τραπεζικό τομέα κλπ. Όλα τα προηγούμενα χρόνια το ΠΔΕ μειώθηκε ως σύνολο εθνικών και συγχρηματοδοτούμενων πόρων και επιπρόσθετα αποτέλεσε αντικείμενο έντονου λογιστικού χειρισμού για τον προσδιορισμό των δημοσιονομικών ελλειμμάτων. Ταυτόχρονα όμως αυξήθηκαν υπέρογκα οι απαιτήσεις σε κοινοτικές εισροές (παρουσίαση εσόδων από τα διαρθρωτικά ταμεία) για να παρουσιάζεται μειωμένο το έλλειμμα. Αυτή η δημοσιονομική πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια σε συνδυασμό με τις αδυναμίες του τραπεζικού συστήματος δημιουργεί ανυπέρβλητα εμπόδια στη χρηματοδότηση τη οικονομίας και καθιστά ακόμα πιο ευάλωτο το ΕΣΠΑ στις εξωγενείς επιδράσεις και στα σοκ ρευστότητας. 

4. Τα πρώτα μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος της ρευστότητας και οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Η Γ.Γ. ΕΣΠΑ έχει ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα μια εργώδη προσπάθεια αποκατάστασης της κανονικότητας στη ροή πληρωμών των έργων του ΕΣΠΑ. Σε συντονισμό με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους η ημερήσια ροή της χρηματοδότησης έχει φτάσει πλέον τα 10 εκατ. € την ημέρα και βαίνει αυξανόμενη. Καθημερινά, σε συνεργασία με τις διαχειριστικές αρχές των επιχειρησιακών προγραμμάτων,  εξετάζονται εξονυχιστικά οι δυνατότητες υλοποίησης των έργων και ιεραρχούνται οι πληρωμές ανάλογα με την ωριμότητα των έργων. Εκτιμάται ότι με τη συνέχιση αυτής της καθημερινής δουλειάς σε συνδυασμό με την εξασφάλιση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης θα οδηγήσει στην πλήρη αποκατάσταση των πληρωμών στο αμέσως επόμενο διάστημα. Σε αυτή την κατεύθυνση η Γ.Γ. ΕΣΠΑ βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη σύναψη νέων δανειακών συμφωνιών που θα βοηθήσουν πολύ άμεσα στην ενίσχυση της ρευστότητας των προγραμμάτων των διαρθρωτικών ταμείων.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Οικονομίας σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών προχωράει στην εφαρμογή ρύθμισης που θα εξασφαλίσει ότι οι εισροές από τα διαρθρωτικά ταμεία θα κατευθύνονται αποκλειστικά στις πληρωμές των έργων του ΕΣΠΑ. 

Επιπρόσθετα, το πρόβλημα ρευστότητας αντιμετωπίζεται και με τις προτάσεις που παρουσιάστηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και οι οποίες προβλέπουν:  

- Αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης σε 100% για την περίοδο 2007-2013 (από 95% που ίσχυε μέχρι τώρα). Η αύξηση αυτή θα οδηγήσει στην εισροή περίπου 500 εκ. κοινοτικής συνδρομής. 

- Άμεση απόδοση του 5% του τρέχοντος ΕΣΠΑ που κανονικά παρακρατείται μέχρι τη δήλωση ολοκλήρωσης των προγραμμάτων τον Μάρτιο του 2017, μέτρο το οποίο μπορεί να προσθέσει άλλα 500 εκ. επιπλέον.

- Ειδικότερα, για την προγραμματική περίοδο 2014-2010, η Επιτροπή προτείνει την αύξηση της προ-χρηματοδότησης (προκαταβολή) των προγραμμάτων Συνοχής κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες, κάτι που μπορεί να προσθέσει 1 δισ. ευρώ στα διαθέσιμα κεφάλαια των πρώτων ετών της περιόδου. 

Οι προτάσεις αυτές μπορούν να συνεισφέρουν στην ενίσχυση της ταμειακής ρευστότητας εφόσον εγκριθούν από το  Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Καθώς τα ανωτέρω ενδέχεται να μην αποδειχθούν αρκετά για την αποφυγή απώλειας πόρων, η ελληνική Κυβέρνηση θα συνεχίσει να διατυπώνει στο ανώτατο δυνατό επίπεδο το εύλογο αίτημα για την παράταση της καταβολής κοινοτικών δαπανών για τα προγράμματα της περιόδου 2007-2013.

5. Οι στόχοι της Γ.Γ. ΕΣΠΑ και Δημοσίων Επενδύσεων για την επόμενη περίοδο

Α. Βραχυπρόθεσμα θα αποκατασταθεί πλήρως η ροή πληρωμών και υλοποίησης των έργων έτσι ώστε το ΕΣΠΑ 2007–2013 να ολοκληρωθεί χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα τη δημοσιονομική βάση των επόμενων χρόνων. Ο στόχος είναι διπλός: η ομαλή ολοκλήρωση των προγραμμάτων με την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση τόσο της νέας περιόδου όσο και του κρατικού προϋπολογισμού.

Β. Μεσοπρόθεσμα, θα εξασφαλιστεί η συνέχεια υλοποίησης κρίσιμων έργων της προηγούμενης περιόδου χωρίς όμως να θίγουν τα κριτήρια επιλεξιμότητας της νέας περιόδου και χωρίς να καταργούν ολοκληρωτικά την προγραμματική αυτοτέλεια του ΕΣΠΑ 2014 – 2020. 

Γ. Στο μακροπρόθεσμο επίπεδο, στόχος είναι το ξεκαθάρισμα του αναπτυξιακού τοπίου από τις υποχρεώσεις και τις επιβαρύνσεις του παρελθόντος έτσι ώστε να προχωρήσουμε σε ένα νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα που θα στηρίζεται στα μικρά και μεσαία χρήσιμα έργα, στις παρεμβάσεις με έντονο πολλαπλασιαστικό και οικολογικό αποτύπωμα και σε μια νέα επιχειρηματικότητα που να συνδυάζει την παραγωγή υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών με μια νέα μορφή επιχειρηματικής διακυβέρνησης μέσα από συνεργατικά σχήματα και μορφές κοινωνικής και συνεταιριστικής οικονομίας. 

Νουί: Οι τράπεζες μπορούν να καλύψουν τα ελλείμματά τους από το νέο πρόγραμμα

Νουί: Οι τράπεζες μπορούν να καλύψουν τα ελλείμματά τους από το νέο πρόγραμμα

Πρώτη καταχώρηση: 05/08/2015 - 16:28
Τελευταία δημοσίευση: 16:42Οικονομία
Νουί: Οι τράπεζες μπορούν να καλύψουν τα ελλείμματά τους από το νέο πρόγραμμα
Αν με την αξιολόγηση των ελληνικών τραπεζών διαπιστωθεί έλλειψη κεφαλαίων, αυτή θα μπορούσε να καλυφθεί από το κεφαλαιακό απόθεμα ασφάλειας του τρίτου προγράμματος βοήθειας, δηλώνει η επικεφαλής του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Τραπεζικής Εποπτείας, Ντανιέλ Νουί, σε απαντητική επιστολή της προς μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Στην επιστολή της προς τον Γιόνας Φερνάντες, η κυρία Νουί επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι «λόγω της κλιμάκωσης της κρίσης στην Ελλάδα από το τέλος του προηγούμενου έτους, η εποπτική διαδικασία έχει εντατικοποιηθεί σημαντικά, συμπεριλαμβάνοντας πιο συχνή και λεπτομερή ανάλυση της ρευστότητας, της φερεγγυότητας, της κερδοφορίας και της θέσης της ποιότητας των περιουσιακών στοιχείων των τραπεζών, συνοδευόμενη από στενή συνεργασία με άλλες ανάλογες εθνικές αρχές οι οποίες εμπλέκονται στην εποπτεία των συγκεκριμένων τραπεζικών ομίλων και πιο συχνή συνεργασία με την διεύθυνση των πιστωτικών ιδρυμάτων». Αυτός ο εντατικοποιημένους έλεγχος, προσθέτει, «έχει επιτρέψει και εξακολουθεί να επιτρέπει την απαραίτητη εποπτική δράση προκειμένου να βοηθήσει στην διατήρηση της ρευστότητας και της φερεγγυότητας των εν λόγω τραπεζών».
Παράλληλα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η κυρία Νουί, επισημαίνει ότι η ΕΚΤ  προετοιμάζεται αυτή τη στιγμή για συνολική εκτίμηση των σημαντικών ελληνικών πιστωτικών ιδρυμάτων, όπως αποφασίστηκε στην Σύνοδο Κορυφής της Ευρωζώνης στις 12 Ιουλίου 2015. «Αν αυτή η εκτίμηση διαπιστώσει έλλειψη κεφαλαίων για ένα ή περισσότερα σημαντικά ιδρύματα, αυτές θα μπορούσαν να καλυφθούν από το κεφαλαιακό απόθεμα ασφαλείας το οποίο θα θεσπιστεί από ένα νέο ελληνικό πρόγραμμα, μετά την εφαρμογή του αναγκαίου νομικού πλαισίου», καταλήγει.

Διαβάστε επίσης:

Εκπρόσωπος Μέρκελ: Όχι σε κούρεμα του ελληνικού χρέους

Εκπρόσωπος Μέρκελ: Όχι σε κούρεμα του ελληνικού χρέους

Πρώτη καταχώρηση: 05/08/2015 - 15:30
Τελευταία δημοσίευση: 16:17Οικονομία
Εκπρόσωπος Μέρκελ: Όχι σε κούρεμα του ελληνικού χρέους
Η γερμανική κυβέρνηση δεν θεωρεί απαραίτητο ένα νέο «κούρεμα» του ελληνικού χρέους, δήλωσε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος της Καγκελαρίας Κριστιάνε Βιρτς, απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Τόνισε ωστόσο ότι θέση του Βερολίνου παραμένει ότι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θα πρέπει να συμμετάσχει και στο τρίτο πακέτο βοήθειας για την Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης:

Τον Σεπτέμβριο θα καταβληθεί και φέτος το 20αρικο ανά εργαζόμενο για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων

Τον Σεπτέμβριο θα καταβληθεί και φέτος το 20αρικο ανά εργαζόμενο για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων 


20 ευρώ ανά εργαζόμενο θα πρέπει να πληρώσουν οι επιχειρήσεις και φέτος για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) που αποτελεί πόρο του ενιαίου Λογαριασμού για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών του Ο.Α.Ε.Δ..

Η καταβολή θα γίνει με την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών μηνός Αυγούστου.

Η σχετική εγκύκλιος του ΙΚΑ προβλέπει.

ΘΕΜΑ : «Εργοδοτική εισφορά ποσού 20 Ευρώ ανά εργαζόμενο  ΣΧΕΤ. : Οι με αριθ. 49/2013, και 63/2013 εγκύκλιοι της Δ/νσης Ασφ/σης Εσόδων και Ε40/573/2014 Γ.Ε.

Με τα ανωτέρω σχετικά σας κοινοποιηθήκαν οι διατάξεις με τις οποίες συστάθηκε στον Οργανισμό Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) ο « Ειδικός Λογαριασμός Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) και η Υ.Α. με την οποία καθορίστηκε η διαδικασία είσπραξης, ελέγχου, διαχείρισης, διάθεσης και δικαιολόγησης των κονδυλίων του λογαριασμού αυτού.
Μεταξύ των άλλων πόρων του λογαριασμού ορίστηκε η ετήσια εργοδοτική εισφορά (20) ευρώ ανά εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, καταβλητέα από τους εργοδότες οι οποίοι για τους εν λόγω εργαζόμενους καταβάλουν και εισφορές υπέρ του Ο.Ε.Ε. 
Η εν λόγω εισφορά συνιστά ξεχωριστό λογαριασμό προς διαχωρισμό των λοιπών εισπρακτέων εισφορών υπέρ Ο.Ε.Ε. από το ΙΚΑ- ΕΤΑΜ το οποίο υποχρεούται να αποδίδει άμεσα προκειμένου να εξασφαλιστεί η υλοποίηση των θερινών κατασκηνωτικών προγραμμάτων εκάστου έτους. Μετά τα παραπάνω, στους υπόχρεους εργοδότες γνωστοποιείται με μήνυμα κατά την υποβολή της Α.Π.Δ., στο αποδεικτικό παραλαβής, ότι « η εργοδοτική εισφορά 20 ευρώ ανά εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, καταβλητέα από τους εργοδότες Κοινών Επιχειρήσεων και Οικοδομοτεχνικών Έργων, υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) θα καταβληθεί ταυτόχρονα και παράλληλα με τις ασφαλιστικές εισφορές μισθολογικής περιόδου 8/2015 ».
Διευκρινίζεται ότι για τους υπόχρεους εργοδότες δεν απορρέει άλλη υποχρέωση (υποβολή Α.Π.Δ. για την εν λόγω εισφορά) καθώς η απεικόνιση θα υλοποιηθεί σε Κεντρικό Επίπεδο μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ χωρίς καμία ενέργεια από πλευράς εργοδοτών και σύμφωνα με στοιχεία υποβολής Α.Π.Δ. μισθολογικής περιόδου 8/2015.

Ι.Κ.Α. αριθμ. πρωτ.: Ε40/586/5.8.2015 
Εργοδοτική εισφορά ποσού 20 Ευρώ ανά εργαζόμενο για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) που αποτελεί πόρο του ενιαίου Λογαριασμού για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών του Ο.Α.Ε.Δ. 

Αθήνα 5/8/2015
Αριθμ. Πρωτ. Ε40/ 586

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 
IΚΑ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ 
ΕΝΙΑΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ
Δ Ι Ο Ι Κ Η Σ Η 
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΑΣΦ/ΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ - ΕΣΟΔΩΝ 
ΤΜΗΜΑΤΑ: ΓΕΝΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ 
ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΙΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 

Ταχ. Διεύθυνση: Αγ. Κων/νου 8
10241 ΑΘΗΝΑ 
Αριθ. τηλεφώνου: 210 52 15 251 
: 210 52 15 242 
FAX: 210 52 23 228
E-mail: asfika@otenet.gr

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΘΕΜΑ : «Εργοδοτική εισφορά ποσού 20 Ευρώ ανά εργαζόμενο για τον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) που αποτελεί πόρο του ενιαίου Λογαριασμού για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών του Ο.Α.Ε.Δ.»

ΣΧΕΤ. : Οι με αριθ. 49/2013, και 63/2013 εγκύκλιοι της Δ/νσης Ασφ/σης Εσόδων και Ε40/573/2014 Γ.Ε.

Με τα ανωτέρω σχετικά σας κοινοποιηθήκαν οι διατάξεις με τις οποίες συστάθηκε στον Οργανισμό Εργατικής Εστίας (Ο.Ε.Ε.) ο « Ειδικός Λογαριασμός Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) και η Υ.Α. με την οποία καθορίστηκε η διαδικασία είσπραξης, ελέγχου, διαχείρισης, διάθεσης και δικαιολόγησης των κονδυλίων του λογαριασμού αυτού.

Μεταξύ των άλλων πόρων του λογαριασμού ορίστηκε η ετήσια εργοδοτική εισφορά (20) ευρώ ανά εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, καταβλητέα από τους εργοδότες οι οποίοι για τους εν λόγω εργαζόμενους καταβάλουν και εισφορές υπέρ του Ο.Ε.Ε. 

Η εν λόγω εισφορά συνιστά ξεχωριστό λογαριασμό προς διαχωρισμό των λοιπών εισπρακτέων εισφορών υπέρ Ο.Ε.Ε. από το ΙΚΑ- ΕΤΑΜ το οποίο υποχρεούται να αποδίδει άμεσα προκειμένου να εξασφαλιστεί η υλοποίηση των θερινών κατασκηνωτικών προγραμμάτων εκάστου έτους.

Μετά τα παραπάνω, στους υπόχρεους εργοδότες γνωστοποιείται με μήνυμα κατά την υποβολή της Α.Π.Δ., στο αποδεικτικό παραλαβής, ότι « η εργοδοτική εισφορά 20 ευρώ ανά εργαζόμενο με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, καταβλητέα από τους εργοδότες Κοινών Επιχειρήσεων και Οικοδομοτεχνικών Έργων, υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Παιδικών Κατασκηνώσεων (Ε.Λ.Π.Κ.) θα καταβληθεί ταυτόχρονα και παράλληλα με τις ασφαλιστικές εισφορές μισθολογικής περιόδου 8/2015 ».

Διευκρινίζεται ότι για τους υπόχρεους εργοδότες δεν απορρέει άλλη υποχρέωση (υποβολή Α.Π.Δ. για την εν λόγω εισφορά) καθώς η απεικόνιση θα υλοποιηθεί σε Κεντρικό Επίπεδο μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ χωρίς καμία ενέργεια από πλευράς εργοδοτών και σύμφωνα με στοιχεία υποβολής Α.Π.Δ. μισθολογικής περιόδου 8/2015.


Η ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΓΔΟΝΤΑΚΗ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ 
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ 

Κτηματολόγιο: Ποιοι χάνουν τα ακίνητά τους

Κτηματολόγιο: Ποιοι χάνουν τα ακίνητά τους

Πρώτη καταχώρηση: 05/08/2015 - 13:50
Τελευταία δημοσίευση: 13:50Επικαιρότητα
Κτηματολόγιο: Ποιοι χάνουν τα ακίνητά τους
Περίπου 10 χιλιάδες ακίνητα αναμένεται να αλλάξουν χέρια μέχρι το τέλος του χρόνου και να περάσουν στη δικαιοδοσία του Δημοσίου! 
Πρόκειται για τα λεγόμενα ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη» τα οποία δεν έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο. Η κτηματογράφησή τους άρχισε την περίοδο 1997-99 σε 340 περιοχές σε όλη τη χώρα και συνολικά μέχρι σήμερα φτάνουν τα 200.000.
Η αντίστροφη μέτρηση για την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος αυτών των ακινήτων έχει αρχίσει ήδη από την 1η Αυγούστου στο Πολύκαστρο Κιλκίς. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Κτηματολογίου, μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί 1.267 ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη».
Στις 15 Σεπτεμβρίου ακολουθεί το Άστρος με 1.171 μη δηλωμένα στο Κτηματολόγιο ακίνητα. Σειρά στις 22 Σεπτεμβρίου παίρνει το Μαρτίνο στη Φθιώτιδα με 1.226 ακίνητα και ακολουθούν τους επόμενους μήνες ακόμη 17 περιοχές.
Πατήστε πάνω στη φωτογραφία και διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα ΝΕΑ»
εκτύπωση

Συνάντηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας με τον Αλεξιάδη

Συνάντηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας με τον Αλεξιάδη

Πρώτη καταχώρηση: 05/08/2015 - 14:44
Τελευταία δημοσίευση: 15:33Οικονομία
Συνάντηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας με τον Αλεξιάδη
Λύση για την ένταξη στις 100 δόσεις των επιχειρήσεων που εμποδίστηκαν από ταcapital controls αναζητεί η κυβέρνηση, σύμφωνα με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας εκπρόσωποι του οποίου συναντήθηκαν με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από το επιμελητήριο, στο τραπέζι βρίσκεται επίσης το θέμα της παράτασης του χρόνου παραγραφής ή του κλεισίματος παλιών ανέλεγκτων χρήσεων, αλλά δεν έχει ληφθεί απόφαση υπάρχει καθώς εξετάζονται σειρά από παράμετροι και οι συνέπειες στα δημόσια έσοδα.
Ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ακόμη ότι βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) Κατερίνα Σαββαΐδου, ώστε τον Σεπτέμβριο να ενεργοποιηθεί η διάταξη εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων. Για το θέμα θα πραγματοποιηθεί ξεχωριστά συνάντηση της διοίκησης του επιμελητηρίου με την κα Σαββαΐδου.
Η διοίκηση του ΕΕΑ ζήτησε επίσης την επαναφορά των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών και κάθε ιδιωτικής εκπαιδευτικής βαθμίδας, στο προηγούμενο καθεστώς Φ.Π.Α. διότι όπως υποστηρίζει το νέο καθεστώς προάγει την παραπαιδεία και τη φοροδιαφυγή.

Διαβάστε επίσης:

Μελέτη από την ΤτΕ για τα κόκκινα δάνεια

Μελέτη από την ΤτΕ για τα κόκκινα δάνεια

Πρώτη καταχώρηση: 05/08/2015 - 14:35
Τελευταία δημοσίευση: 15:18Οικονομία
Μελέτη από την ΤτΕ για τα κόκκινα δάνεια
«Η ένταση των τραπεζικών κρίσεων των τελευταίων δεκαετιών συχνά ανάγκασε τις κυβερνήσεις σε άμεση παρέμβαση για την ανάταξη του τραπεζικού συστήματος και την προστασία των καταθετών. Κοινό χαρακτηριστικό όλων των κρίσεων ήταν η υπέρμετρη διόγκωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων», αναφέρεται σε μελέτη με θέμα: «Εναλλακτικές προσεγγίσεις για την εξυγίανση χαρτοφυλακίων μη εξυπηρετούμενων τραπεζικών δανείων. Ανάλυση περιπτώσεων» που δημοσιεύεται στο τελευταίο οικονομικό δελτίο της Τράπεζας της Ελλάδος.
Η μελέτη του Φαίδωνα Καλφάογλου, παρουσιάζει τις δύο εναλλακτικές μορφές παρέμβασης για την αναδιάρθρωση των προβληματικών χαρτοφυλακίων. Την «εκτός ισολογισμού παρέμβαση», τη μεταβίβαση δηλαδή όλων των προβληματικών στοιχείων των τραπεζών σε μια «κακή τράπεζα» και την κεντρική διαχείρισή τους από εξειδικευμένη εταιρία και την «εντός ισολογισμού παρέμβαση», την απομόνωση δηλαδή των προβληματικών στοιχείων εντός του ισολογισμού των τραπεζών και τη διαχείρισή τους από εξειδικευμένες μονάδες ή θυγατρικές των ίδιων των τραπεζών, με τη χορήγηση κρατικών εγγυήσεων.
Η μελέτη αναλύει τη διεθνή εμπειρία από την εφαρμογή αντίστοιχων πολιτικών και εξετάζει υπό ποιες συνθήκες η κάθε μορφής παρέμβαση επιτρέπει την αποτελεσματικότερη διαχείριση των προβληματικών χαρτοφυλακίων και εξασφαλίζει την ταχύτερη αποκατάσταση της χρηματοδοτικής δραστηριότητας των τραπεζών.
Διαπιστώνεται ότι το τελευταίο διάστημα προκρίνεται συνήθως η «εκτός ισολογισμού» προσέγγιση. Η απαλλαγή των ισολογισμών των τραπεζών από τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια συντελεί στην ταχεία αποκατάσταση των χρηματοδοτικών δραστηριοτήτων των τραπεζών, ενώ μια «κακή τράπεζα» μπορεί να εκμεταλλευθεί οικονομίες κλίμακας στη διαχείριση των προβληματικών στοιχείων. Ωστόσο, δεν είναι πάντοτε άμεσα διαθέσιμη η αναγκαία τεχνογνωσία και εμπειρία, ενώ απαιτείται η διασφάλιση συνθηκών διαφάνειας και λογοδοσίας.
Από την άλλη πλευρά, η διαχείριση των προβληματικών στοιχείων εντός της κάθε τράπεζας πλεονεκτεί κατά το ότι διατηρείται η συνέχεια της τραπεζικής σχέσης με ιδιώτες και επιχειρήσεις, υπό την προϋπόθεση ότι αυτή η σχέση βασίζεται σε υγιείς τραπεζικές πρακτικές. Μειονεκτεί λόγω του ότι ενέχει μειωμένα κίνητρα για εξυγίανση, ως αποτέλεσμα τόσο της επιθυμίας να μη διαταραχθεί η τραπεζική σχέση, όσο και των αντικειμενικών δυσκολιών που προκύπτουν στην εφαρμογή ενός διαφορετικού επιχειρηματικού μοντέλου διαχείρισης χαρτοφυλακίου. Οι δυσκολίες αυτές είναι αντιμετωπίσιμες, εφόσον το νομικό πλαίσιο διευκολύνει την ταχεία λήψη αποφάσεων και σέβεται τα δικαιώματα ιδιοκτησίας.
Πηγή: enikonomia.gr

Διαβάστε επίσης:

(Ανανεωμένο - εμπλουτισμένο) - Όλες οι αλλαγές στις προθεσμίες δηλώσεων, τις δόσεις πληρωμής του φόρου, το Γ.Ε.ΜΗ., την απόδοση φόρου μερισμάτων τις δηλώσεις στοιχείων ακινήτων, και τις πληρωμές φόρων και ασφαλιστικών εισφορών

(Ανανεωμένο - εμπλουτισμένο) - Όλες οι αλλαγές στις προθεσμίες δηλώσεων, τις δόσεις πληρωμής του φόρου, το Γ.Ε.ΜΗ., την απόδοση φόρου μερισμάτων τις δηλώσεις στοιχείων ακινήτων, και τις πληρωμές φόρων και ασφαλιστικών εισφορών 


Επιμέλεια

Επιστημονική ομάδα TAXHEAVEN



Τις τελευταίες δύο μέρες μετά τον καταιγισμό ειδήσεων, τροπολογιών και παρατάσεων έχουν αλλάξει ή αναμένεται να αλλάξουν (με τροπολογία) καταληκτικές προθεσμίες και σημαντικές διατάξεις που αφορούν στην υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και στην υποβολή δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9).

Η επιστημονική ομάδα του κόμβου συγκέντρωσε όλες τις αλλαγές, αλλά και τις πληροφορίες που σχετίζονται με αυτές και παραθέτει στους συναδέλφους συνοπτικά και συγκεντρωμένα όλα τα νέα δεδομένα που ισχύουν για τις φορολογικές δηλώσεις, αλλά και την δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9).
Στο άρθρο επίσης έχουν προστεθεί και οι υποχρεώσεις περί καταβολής φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.

Ι. Δηλώσεις εισοδήματος Φυσικών προσώπων

α) Καταληκτική Ημερομηνία Υποβολής
-Παρατάθηκε η καταληκτική ημερομηνία υποβολής Αρχικών εμπρόθεσμων δηλώσεων έως τις 26η Αυγούστου 2015.

β) Πληρωμή δόσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων 
Πληρωμή δόσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων 

-Α Δόση για δηλώσεις που υποβάλλονται από 19.7.2015 και μετά, έως 31 Αυγούστου 2015 (παράταση με ΠΝΠ)**
-Α δόση για δηλώσεις που έχουν υποβληθεί έως 18/7/2015, έως 31 Ιουλίου 2015
-Β Δόση έως 30 Σεπτεμβρίου 2015
-Γ Δόση έως 30 Νοεμβρίου 2015

γ) Έκπτωση 2% στην εφάπαξ πληρωμή φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων (Δεν μεταβλήθηκε).
Όταν ο φόρος που οφείλεται με βάση την εμπρόθεσμη αρχική ή τροποποιητική δήλωση καταβάλλεται εφάπαξ μέσα στην προθεσμία της πρώτης δόσης, παρέχεται στο συνολικό ποσό του φόρου και των λοιπών συμβεβαιούμενων με αυτόν οφειλών έκπτωση δύο τοις εκατό (2%).

Συνεπώς, εφόσον η καταβολή του φόρου γίνει εφάπαξ στην ημερομηνία υποβολής της πρώτης δόσης (ήτοι την 31.7.2015), τότε θα ισχύει και η έκπτωση 2% στο σύνολο του φόρου. Η έκπτωση καλύπτει το σύνολο του φόρου που απορρέει από το εκκαθαριστικό ήτοι το φόρο εισοδήματος και κατά περίπτωση όπου επιβάλλεται, την εισφορά αλληλεγγύης και το φόρο πολυτελείας.

ΙΙ. Δηλώσεις εισοδήματος Νομικών προσώπων φορολογικού έτους 2014

α) Καταληκτική Ημερομηνία Υποβολής
Παρατάθηκε η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αρχικών εμπρόθεσμων δηλώσεων έως την 20η Αυγούστου 2015.

β) Πληρωμή δόσεων φόρου εισοδήματος Νομικών προσώπων σε περίπτωση χρεωστικής δήλωσης φορολογικού έτους 2014 (Δεν μεταβλήθηκε).
Με την απόφαση ΠΟΛ.1099/5.5.2015 ισχύουν τα εξής για τις δόσεις φόρου εισοδήματος Νομικών προσώπων
Η πρώτη δόση καταβάλλεται με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και όχι αργότερα από την επόμενη εργάσιμη ημέρα.
Για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες με φορολογικό έτος 01.01.2014 - 31.12.2014 που υποβάλλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος τον Ιούνιο του 2015, η καταβολή του φόρου γίνεται σε επτά (7) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη (1η) καταβάλλεται με την υποβολή της δήλωσης και οι υπόλοιπες έξι (6) μέχρι την τελευταία ημέρα των επόμενων μηνών από την υποβολή της, ήτοι η δεύτερη (2η) δόση μέχρι τις 31.07.2015, η τρίτη (3η) δόση μέχρι τις 31.08.2015, κ.ο.κ., με την τελευταία δόση να καταβάλλεται μέχρι τις 31.12.2015, καθόσον, κατά ρητή διατύπωση των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 68 του ν.4172/2013, η καταβολή του φόρου δεν μπορεί να εκτείνεται πέραν του ίδιου φορολογικού έτους.
Για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες με φορολογικό έτος 01.01.2014 - 31.12.2014 που υποβάλλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος τον Ιούλιο του 2015, η καταβολή του φόρου γίνεται σε έξι (6) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη (1η) καταβάλλεται με την υποβολή της δήλωσης και οι υπόλοιπες έξι (5) μέχρι την τελευταία ημέρα των επόμενων μηνών από την υποβολή της, ήτοι η δεύτερη (2η) δόση μέχρι τις 31.08.2015, η τρίτη (3η) δόση μέχρι τις 30.09.2015, κ.ο.κ., με την τελευταία δόση να καταβάλλεται μέχρι τις 31.12.2015.
Παράδειγμα, για οφειλόμενο φόρο εισοδήματος δήλωσης ποσού 100.000 οι δόσεις θα καταβληθούν ως εξής 
Υποβολή δήλωσης τον Ιούνιο
ΙούνιοςΥποβολή δήλωσης και καταβολή 1ης Δόσης14,285.71
Ιούλιος2η δόση14,285.71
Αύγουστος3η δόση14,285.71
Σεπτέμβριος4η δόση14,285.71
Οκτώβριος5η δόση14,285.71
Νοέμβριος6η δόση14,285.71
Δεκέμβριος7η δόση14,285.74
Υποβολής δήλωσης τον Ιούλιο 
ΙούλιοςΥποβολή δήλωσης και καταβολή 1ης Δόσης16,666.67
Αύγουστος2η δόση16,666.67
Σεπτέμβριος3η δόση16,666.67
Οκτώβριος4η δόση16,666.67
Νοέμβριος5η δόση16,666.67
Δεκέμβριος6η δόση16,666.67

Υποβολής δήλωσης τον Αύγουστο

ΑύγουστοΥποβολή δήλωσης και καταβολή 1ης Δόσης20.000,00
Σεπτέμβριος2η δόση20.000,00
Οκτώβριος3η δόση20.000,00
Νοέμβριος4η δόση20.000,00
Δεκέμβριος5η δόση20.000,00



γ) Έκπτωση 2% στην πληρωμή φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων

Όταν ο φόρος που οφείλεται με βάση την εμπρόθεσμη δήλωση καταβάλλεται εφάπαξ μέσα στην προθεσμία υποβολής της δήλωσης, παρέχεται έκπτωση δύο τοις εκατό (2%) στο συνολικό ποσό αυτού και των λοιπών συμβεβαιούμενων με αυτόν οφειλών.

Απαραίτητη προϋπόθεση -όπως και στην περίπτωση των φυσικών προσώπων- είναι η εξόφληση του συνόλου του φόρου που θα προκύπτει από την υποβολή της δήλωσης (έντυπο Ν) να γίνει εφάπαξ και μέχρι την 30η Ιουνίου 2015 ή την νέα ενδεχόμενη καταληκτική ημερομηνία υποβολής, σε περίπτωση παράτασης.

Σύμφωνα όμως με τις υφιστάμενες διατάξεις (δείτε εδώ περισσότερα), η πληρωμή της πρώτης δόσης ή του συνόλου του φόρου νομικών προσώπων γίνεται το αργότερο μέχρι την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την υποβολή της δήλωσης. Συνεπώς, για να καρπωθεί την έκπτωση του 2% το νομικό πρόσωπο θα πρέπει να πληρώσει όλο το ποσό του φόρου την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης.


ΙΙΙ. Δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος Νομικών Προσώπων με υπερδωδεκάμηνη χρήση .
Οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος των υπόχρεων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 και της παραγράφου 1 του άρθρου 101 του Ν.2238/1994 (νομικών προσώπων) με έναρξη εργασιών εντός του έτους 2013 και λήξη της υπερδωδεκάμηνης χρήσης εντός του έτους 2014 υποβάλλονται έως την 20η Αυγούστου 2015. (Ανακοίνωση(ΠΟΛ.1135/30.6.2015(ΠΟΛ.1085/15.4.2015)
Στην περίπτωση των υπόχρεων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 (Ο.Ε., Ε.Ε., κ.λπ.), η δήλωση φορολογίας εισοδήματος που αφορά στην ελάσσονα περίοδο με έναρξη εντός του 2013, θα υποβάλλεται χειρόγραφα στη Δ.Ο.Υ. μέχρι την ως άνω ημερομηνία. 

ΙV. Υποχρεώσεις ΓΕΜΗ και σύγκληση Γενικών συνελεύσεων ΑΕ-ΕΠΕ-ΙΚΕ
α) Σύγκληση γενικών συνελεύσεων
Σύμφωνα με το άρθρο 48 του νόμου 4331/2015σε συνάρτηση με τις νέες καταληκτικές προθεσμίες υποβολής των δηλώσεων για την σύγκληση της Γενικής συνέλευσης ΑΕ-ΕΠΕ-ΙΚΕ θα ισχύσουν τα εξής:
"Ειδικά για τη χρήση η οποία έληξε στις 31-12-2014, ο χρόνος που προβλέπεται στο άρθρο 25 του κ.ν. 2190/1920, στο άρθρο 10 παρ. 3 του ν. 3190/1955 και στο άρθρο 69 παρ. 2 του ν.4072/2012, μέσα στον οποίο συνέρχεται ή συγκαλείται άπαξ του έτους η ετήσια Γενική Συνέλευση για τις Ανώνυμες Εταιρείες, τις Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης και τις Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες αντίστοιχα, λήγει εντός μηνός από την ημερομηνία λήξης υποβολής των φορολογικών δηλώσεων των ανωτέρω εταιρειών.

Προθεσμίες που συνδέονται με την υποβολή και τη δημοσιότητα στο ΓΕΜΗ, στην ιστοσελίδα ή σε οικονομική εφημερίδα των προσκλήσεων, των ετησίων οικονομικών καταστάσεων και λοιπών πράξεων των ανωτέρω εταιρειών που υπόκεινται σε δημοσιότητα από λοιπές διατάξεις των προαναφερθέντων νόμων ισχύουν ανάλογα.(Δείτε το άρθρο 48 του ν. 4331/2015)


Συνεπώς η Γενική συνέλευση μπορεί να συγκληθεί νομίμως :
Νομική μορφή 
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής φορολογικής δήλωσης (ΠΟΛ.1130/25.6.2015)(ΠΟΛ.1151/14.7.2015)Ημερομηνία σύγκλησης ετήσιας Γενικής Συνέλευσης


το αργότερο έως
Ανώνυμες εταιρίες20/8/201520/9/2015
Εταιρίες περιορισμένης ευθύνης (ΕΠΕ)20/8/201520/9/2015
Ι.Κ.Ε.20/8/201520/9/2015

β) Υποχρέωση υποβολής οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ
Η καταχώρηση στο ΓΕΜΗ των οικονομικών καταστάσεων (ισολογισμός, αποτελέσματα χρήσεως, πίνακας διαθέσεως αποτελεσμάτων και της έκθεσης ελέγχου) πραγματοποιείται 20 τουλάχιστον ημέρες πριν από τη συνεδρίαση της τακτικής Συνέλευσης της εταιρίας και σε περίπτωση τροποποίησής τους μέσα σε 20 ημέρες μετά από αυτή, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του αρθρ. 8 του Ν 3190/1955 και τα άρθρα 7β και 43β του Κ.Ν. 2190/1920.
Η μη τήρηση των διατυπώσεων καταχώρισης/ δημοσιότητας όπως αυτές ορίζονται ως άνω, καθιστά την απόφαση εγκρίσεως του ισολογισμού ακυρώσιμη και επιφέρει ποινική ευθύνη του ή των διαχειριστών της ΕΠΕ (άρθρο 60 παρ. 14 Ν 3190/1955) και επίσης, για τις ΑΕ, εφαρμόζονται οι ποινικές διατάξεις των άρθρων 54 και επόμενα του Ν.2190/1920.
Συνεπώς οι καταληκτικές προθεσμίες για την υποβολή των οικονομικών καταστάσεων εφόσον οριστεί ως ημερομηνία σύγκλησης της Γενικής συνέλευσης η 20η Σεπτεμβρίου 2015, είναι η εξής:

Νομική μορφή 
Ημερομηνία σύγκλησης ετήσιας Γενικής ΣυνέλευσηςΥποβολή Πρόσκλησης σε Γ.Σ.Ημερομηνία υποβολής των οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ (20 ημέρες πριν την σύγκληση της γενικής συνέλευσης)Υποβολή Απόφασης Γ.Σ. στο ΓΕΜΗ

το αργότερο έωςτο αργότερο έωςτο αργότερο έωςτο αργότερο έως
Ανώνυμες εταιρίες20/9/201530.8.201531.8.201510/10/2015
Εταιρίες περιορισμένης ευθύνης (ΕΠΕ)20/9/2015 31.8.201510/10/2015
Ι.Κ.Ε.20/9/2015 31.8.201510/10/2015
Προσοχή. Ευνόητο είναι ότι στις περιπτώσεις που ήδη έχει αποφασιστεί και έχει συγκληθείηση της γενικής συνέλευσης σε προγενέστερη ημερομηνία (π.χ. 30.6.2015 ή 30/7/2015), δεν ισχύουν οι ανωτέρω προθεσμίες αλλά οι σχετικές διατάξεις των άρθρων 43β του νόμου 2190/1920 ( υποβολή οικονομικών καταστάσεων 20 πλήρεις ημέρες πριν από τη σύγκληση της ΓΣ, και υποβολή Γενικής συνέλευσης εντός 20 ημερών από την συνεδρίαση της ΓΣ.).
 
Σε κάθε περίπτωση η διάταξη που ψηφίστηκε δεν μεταβάλει την ημερομηνία κατάθεσης των δικαιολογητικών στο ΓΕΜΗ, αλλά δίνει την δυνατότητα για σύγκληση της Γενικής συνέλευσης σε μεταγενέστερο χρόνο από αυτόν που ισχύει σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 2190/1920 (άρθρο 25), ν. 3150/1955 (άρθρο 10) και ν. 4072/2012 (άρθρο 69 παρ. 2).
Κατά συνέπεια όσα νομικά πρόσωπα έχουν ήδη συγκαλέσει τις Γενικές συνελεύσεις τους πριν την δημοσίευση του νόμου (π.χ. 15/6/2015), δεν μπορούν να επωφεληθούν από το άρθρο 48του ν. 4331/2015.


V. Καταληκτική προθεσμία υποβολής δήλωσης φόρου μερισμάτων 10% για το φορολογικό έτος 2014

Παραθέτουμε έναν βοηθητικό πίνακα που αφορά στις προθεσμίες απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου μερισμάτων, βασισμένο αφενός μεν, στον συνδυασμό των σχετικών διατάξεων του νέου Κ.Φ.Ε., αφετέρου δε, στα αναφερόμενα στις αποφάσεις ΠΟΛ.1042/26.1.2015 και ΠΟΛ.1011/2.1.2014. Υπενθυμίζουμε ότι, ο φόρος αυτός παρακρατείται και αποδίδεται μόνο στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν συντρέχει απαλλαγή παρακράτησης κατ' εφαρμογή των άρθρων 48 και 63 του ν4172/2013 -όπως ισχύουν- και αφορούν στα μερίσματα των εταιρειών που ανήκουν σε ομίλους (βλ. σχετική απόφαση ΠΟΛ.1039/26.1.2015). 
Ενδεικτικές προθεσμίες με βάση το φορολογικό έτος και τις προθεσμίες έγκρισης των οικονομικών καταστάσεων από τους νόμους 2190/1920 (άρθρο 25), ν. 3150/1955 (άρθρο 10) και ν.4072/2012 (άρθρο 69 παρ. 2). 

Φορολογικό έτοςΗμ/νία έγκρισης οικ. καταστάσεωνΧρόνος παρακράτησης φόρουΥποβολή δήλωσης φόρου μερισμάτων

απόΤο αργότερο έωςτο αργότερο μέχρι τοντο αργότερο
Μερίσματα μετοχών Α.Ε. από κέρδη κλειόμενης χρήσης (2014)1/1- 31/12/1420/09/1510ο 201528-11-2015
Διανομή κερδών Ε.Π.Ε.1/1- 31/12/1420/09/1510ο 201528-11-2015
Διανομή κερδών Ι.Κ.Ε.1/1- 31/12/1420/09/1510ο 201528-11-2015
Διανομή κερδών Ο.Ε.-Ε.Ε. που τηρούν διπλογραφικά βιβλία1/1- 31/12/14
9ο 2015*27-11-2015**
Ανάλογα με την καταληκτική προθεσμία υποβολής της δήλωσης (σ.σ. η διανομή θεωρείται ότι έχει γίνει μέσα σε ένα μήνα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης φόρου εισοδήματος). Η καταληκτική ημερομηνία λήξης των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων είναι η 20η Ιουλίου 2015, (ΠΟΛ.1130/25.6.2015)
** Η δήλωση υποβάλλεται 3 ημέρες πριν το τέλος του δεύτερου μήνα ήτοι την 28η Οκτωβρίου. Η ημερομηνία αυτή είναι αργία και κατά συνέπεια η υποχρέωση μεταφέρεται στην επόμενη εργάσιμη.
Προσοχή η παραπάνω ημερομηνίες ισχύουν στην περίπτωση που η Γενική Συνέλευση (ΑΕ-ΕΠΕ-ΙΚΕ) θα συγκληθεί τον μήνα Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνει τοάρθρο 48 του ν. 4331/2015.
Σε περίπτωση που η Γενική συνέλευση έχει ήδη συγκληθεί σε διαφορετική ημερομηνία θα πρέπει να ακολουθηθεί ο γενικός κανόνας που ορίζεται από τον συνδυασμό των αποφάσεωνΠΟΛ.1011/2.1.2014 και .ΠΟΛ.1012/2014. (Δείτε και σχετικό μας άρθρο εδώ) και τον παρακάτω πίνακα.


Φορολογικό έτοςΧρόνος παρακράτησης φόρουΥποβολή δήλωσης φόρου μερισμάτων

από
το αργότερο
Μερίσματα μετοχών Α.Ε. από κέρδη κλειόμενης χρήσης (2014)1/1- 31/12/14Μέσα σε ένα μήνα από την έγκριση του ισολογισμού από το αρμόδιο όργανοτρεις (3) ημέρες πριν το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής
Διανομή κερδών Ε.Π.Ε.1/1- 31/12/14Μέσα σε ένα μήνα από την έγκριση του ισολογισμού από το αρμόδιο όργανοτρεις (3) ημέρες πριν το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής
Διανομή κερδών Ι.Κ.Ε.1/1- 31/12/14Μέσα σε ένα μήνα από την έγκριση του ισολογισμού από το αρμόδιο όργανοτρεις (3) ημέρες πριν το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής
Διανομή κερδών Ο.Ε.-Ε.Ε. που τηρούν διπλογραφικά βιβλία1/1- 31/12/14Μέσα σε ένα μήνα από τηνκαταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσηςτρεις (3) ημέρες πριν το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής

Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που για τα κέρδη των προσωπικών εταιρειών του φορολογικού έτους 2014 δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό τους, ο φόρος έχει ήδη παρακρατηθεί στο σύνολο των κερδών, καθόσον αυτά θεωρούντο ως διανεμόμενα. Κλείνοντας, να θυμίσουμε ότι το ειδικό έντυπο απόδοσης του παρακρατούμενου φόρου μερισμάτων θα το βρείτε συνημμένο στην απόφαση ΠΟΛ.1011/2.1.2014
Οι παραπάνω προθεσμίες απορρέουν από τον συνδυασμό των αποφάσεων ΠΟΛ.1011/2.1.2014 και ΠΟΛ.1012/2014
-Συγκεκριμένα σύμφωνα με την απόφαση ΠΟΛ.1012/3.1.2014 η δήλωση υποβάλλεται το αργότερο τρεις (3) ημέρες πριν το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής.
-Η ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής ορίζεται από την ΠΟΛ.1011/2.1.2014 όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, και ειδικά για το εισόδημα από μερίσματα, η καταβολή της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής σε κάθε περίπτωση νοείται ότι έχει διενεργηθεί μέσα σε ένα μήνα από την έγκριση του ισολογισμού από τα αρμόδια όργανα.



VΙ. Δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9)

Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 47 του ν. 4331/2015 η καταληκτική προθεσμία της 30ης Ιουνίου 2015, της περ. γ' της παρ. 3 του άρθρου 23 του ν.3427/2005, παρατείνεται έως και τις 27 Ιουλίου 2015. Προσοχή στην ανακοίνωση του υπ.Οικονομικών αναφέρεται -πιθανών εκ παραδρομής- ότι παρατείνεται η κατάθεση τροποποιητικών δηλώσεων Ε9. Κάτι τέτοιο δεν προκύπτει ευθέως από την αιτιολογική έκθεση ούτε από την διάταξη του νομοσχεδίου.
Σύμφωνα με το ΠΝΠ της 18 ιουλίου 2015 : 
Η καταληκτική προθεσμία της 30ης Ιουνίου 2015 της περίπτωσης γ' της παρ. 3 του άρθρου 23 του Ν. 3427/2005 (Α' 312), η οποία παρατάθηκε έως και τις 27 Ιουλίου 2015 με την παράγραφο 2 του άρθρου 47 του Ν. 4331/2015 (Α' 69), παρατείνεται εκ νέου έως και τις 26 Αυγούστου 2015.
Αναλυτικά λοιπόν για τις δηλώσεις στοιχείων ακινήτων θα ισχύσουν τα εξής:
Ε9 - 2015 (Μεταβολές από 1.1.2014 έως 31.12.2014) - Καταληκτική ημερομηνία υποβολής 26η Αυγούστου 2015
Ε9 - 2016 (Μεταβολές από 1.1.2015 έως 31.05.2015) - Καταληκτική ημερομηνία υποβολής 26η Αυγούστου 2015

Υπενθυμίζουμε ότι με τις διατάξεις του άρθρου 47 του νόμου 4331/2015 αλλα και με την ΠΝΠ της 18ης Ιουλίου 2015 δεν μεταβάλλεται η προθεσμία υποβολής στοιχείων ακινήτων (Ε9) για μεταβολές στοιχείων ακινήτων από 1.6.2015 και μετά. Συνεπώς, όσοι φορολογούμενοι έχουν μεταβολές από την 1.6.2015 και μετά θα πρέπει να υποβάλλουν δήλωση στοιχείων ακινήτου εντός 30 ημερών από την ημέρα μεταβολής, σύμφωνα με την περίπτωση α της παραγράφου 3 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005.



Ι. Ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων Οφειλών
α) Ρύθμιση οφειλών στην φορολογική διοίκηση. 
-Νέα καταληκτική ημερομηνία - 15/7/2015 (σχετικό δελτίο τύπου) (Άρθρο 49 νόμου 4331/2015)
α) Ρύθμιση οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία
-Νέα καταληκτική ημερομηνία - 31/7/2015 (σχετικό δελτίο τύπου) (Άρθρο 71 νόμου 4331/2015)


ΙI. Καταβολή (πληρωμή) φόρων και ασφαλιστικών εισφορών
Δείτε το σχετικό άρθρο που ανανεώνεται με βάση την λήξη της τραπεζικής αργίας

ΙΧ. Ενδικοφανής προσφυγή
Η προθεσμία άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής και αίτησης αναστολής ενώπιον της Υπηρεσίας Εσωτερικής Επανεξέτασης, σύμφωνα με το άρθρο 63 του ν. 4174/2013, η οποία εκπνέει κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας, αναστέλλεται μέχρι και την τρίτη εργάσιμη ημέρα από τη λήξη της εν λόγω τραπεζικής αργίας. (Βλέπε ΠΟΛ.1140/1.7.2015)

Χ. Τελευταίες τροποποιήσεις με τον νόμο 4334/2015

ΧΙ. Παράταση στην υποβολή έκθεσης φορολογικής συμόρφωσης εταριών με υπερδωδεκάμηνη χρήση.
Η Έκθεση Φορολογικής Συμμόρφωσης για τα νομικά πρόσωπα του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 82 του Ν. 2238/1994, με υπερδωδεκάμηνη χρήση που αρχίζει εντός του 2013 και λήγει εντός του 2014 ολοκληρώνεται και υποβάλλεται στην ελεγχόμενη εταιρεία οπωσδήποτε μετά την υποβολή της δήλωσης φόρου εισοδήματος και το αργότερο δέκα (10) ημέρες μετά την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης, σύμφωνα με την ΠΟΛ.1159/ φορολογίας εισοδήματος σύμφωνα με την ΠΟΛ.1159/22.7.2011. Με την ΠΟΛ.1150/10.7.2015 παρατείνετε η προθεσμία έως την 30η Σεπτεμβρίου 2015.
Υπενθυμίζουμε ότι για την έκεθση της φορολογικής συμόρφωσης των νομικών προσώπων για το φορολογικό έτος 2015 που διέπεται από τις διατάξεις του ν.4172/2013 από τον νόμο 4172/2013 ισχύει πλέον η ΠΟΛ.1124/18.6.2015 και το σχετικό άρθρο 65α του ΚΦΔ