Διευκρινήσεις από την διοίκηση για την διασύνδεση POS και ταμειακών μηχανών.
Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης
Τι γίνεται με τους νέους 35 ΚΑΔ και ποιες οι προθεσμίες
για τις εποχιακές επιχειρήσεις
Προβλήματα με την διαχείριση της χονδρικής πώλησης.
Επί του πιεστηρίου
Στην εκπνοή της προηγούμενης προθεσμίας, του υπουργείο
αναγκάστηκε να δώσει παράταση για 1+1 μήνα στην διασύνδεση των POS με
τις ταμειακές μηχανές.
Για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν διασυνδεθεί μέχρι σήμερα
τα συστήματα τους δίνεται παράταση ενός μήνα, δηλαδή μέχρι την 31η
Μαρτίου 2024. Μέσα σε αυτό το διάστημα , οι υπόχρεοι θα πρέπει να έλθουν σε
επικοινωνία με τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς εγκατάστασης ταμειακών μηχανών
προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Η παράταση αυτή μπορεί να επεκταθεί για ένα επιπλέον μήνα,
δηλαδή μέχρι την 30η Απριλίου για όσες επιχειρήσεις δεν καταφέραν να
βρουν διαθέσιμο ραντεβού εντός Μαρτίου αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με
τεχνικό εγκατάστασης εντός Απριλίου (με την προϋπόθεση της δήλωσης του ραντεβού σε ειδική πλατφόρμα που θα λειτουργήσει η
ΑΑΔΕ καθώς και για τις επιχειρήσεις που θα δηλώσουν στο Μητρώο POS ότι,
πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες
λύσεις all in one,
που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης.
(το κείμενο αυτό παραδόθηκε για
εκτύπωση πριν από την έκδοση του Δελτίου
Τύπου για την παράταση και προσπαθεί να συγκεντρώσει όλες τις πληροφορίες που μπορούσαμε
να βρούμε μέχρι εκείνη την στιγμή. Μετά το τέλος του δημοσιευμένου κειμένου παρατίθενται
και οι νέες ημερομηνίες.
Στο επόμενο δημοσιεύαμε στην
εφημερίδα θα υπάρχει ανάλυση των σχετικών αποφάσεων που δημοσιευτήκαν)
Συνεχίζεται η αναταραχή με την προμήθεια των EFT/POS και την
διασύνδεση τους με τις ταμειακές μηχανές, θέμα για το οποίο μιλήσαμε και την
προηγούμενη εβδομάδα. Αν και πέρασε η ημερομηνία διασύνδεσης που ήταν η 29η
Φεβρουαρίου 2024, επανερχόμαστε στο θέμα μιας και λίγο πριν την καταληκτική
ημερομηνία δόθηκαν , δυστυχώς προφορικά πάντα μέσω δηλώσεων και όχι καταγεγραμμένες
σε κάποιο επίσημο έγγραφο, διευκρινήσεις σε ορισμένα ερωτήματα που και εμείς είχαμε
καταγράψει την περασμένη εβδομάδα.
Σε δηλώσεις του ο εκπρόσωπος τύπου του υπουργείου
Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος, διευκρίνισε ότι:
·
Οι επιχειρήσεις που με νόμο υποχρεούνται να
έχουν EFT/POS από
1.1.2024, δηλαδή οι νέοι 35 Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας που εντάχθηκαν σε
αυτή την υποχρέωση, θα έπρεπε μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου 2024 να έχουν
προμηθευτεί το POS και να κάνουν την διασύνδεση με την Φορολογική ταμειακή
Μηχανή (ΦΤΜ), μέχρι 31 Μαρτίου 2024.
Ως νέοι υπόχρεοι λογίζονται ιδίως
οι δικαιούχοι πληρωμής που λειτουργούν με Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας
(Κ.Α.Δ.), που περιλαμβάνονται στον ακόλουθο Πίνακα:
ΚΑΔ |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ |
47.11 |
Λιανικό
εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή
καπνό |
47.19 |
Άλλο λιανικό
εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα |
47.29 |
Λιανικό
εμπόριο άλλων τροφίμων σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.81 |
Λιανικό
εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού, σε υπαίθριους πάγκους και αγορές |
47.82 |
Λιανικό
εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων, σε
υπαίθριους πάγκους και αγορές |
47.89 |
Λιανικό
εμπόριο άλλων ειδών σε υπαίθριους πάγκους και αγορές |
47.99 |
Άλλο λιανικό
εμπόριο εκτός καταστημάτων, υπαίθριων πάγκων ή αγορών |
49.32 |
Εκμετάλλευση
ταξί |
64.91 |
Χρηματοδοτική
μίσθωση (leasing) |
65.11 |
Ασφάλειες
ζωής |
66.12 |
Δραστηριότητες
σχετικές με συναλλαγές συμβάσεων χρεογράφων και αγαθών |
66.19 |
Άλλες
δραστηριότητες συναφείς προς τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, με εξαίρεση τις
ασφαλιστικές δραστηριότητες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία |
66.21 |
Αξιολόγηση
κινδύνων και ζημιών |
66.22 |
Δραστηριότητες
ασφαλιστικών πρακτόρων και μεσιτών |
66.29 |
Άλλες
δραστηριότητες συναφείς προς τις ασφαλίσεις και τα συνταξιοδοτικά ταμεία |
66.30 |
Δραστηριότητες
διαχείρισης κεφαλαίων |
68.10 |
Αγοραπωλησία
ιδιόκτητων ακινήτων |
70.21 |
Δραστηριότητες
δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας |
73.11 |
Διαφημιστικά
γραφεία |
73.12 |
Παρουσίαση
στα μέσα ενημέρωσης |
73.20 |
Έρευνα
αγοράς και δημοσκοπήσεις |
77.35 |
Ενοικίαση
και εκμίσθωση εξοπλισμού αεροπορικών μεταφορών |
77.40 |
Εκμίσθωση
πνευματικής ιδιοκτησίας και παρεμφερών προϊόντων, με εξαίρεση τα έργα με
δικαιώματα δημιουργού |
78.10 |
Δραστηριότητες
γραφείων εύρεσης εργασίας |
78.20 |
Υπηρεσίες
γραφείων εύρεσης προσωρινής απασχόλησης |
78.30 |
Άλλες
υπηρεσίες διάθεσης ανθρώπινου δυναμικού |
82.20 |
Δραστηριότητες
τηλεφωνικών κέντρων |
82.30 |
Οργάνωση
συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων |
85.42 |
Τριτοβάθμια
εκπαίδευση |
85.52 |
Πολιτιστική
εκπαίδευση |
85.60 |
Εκπαιδευτικές
υποστηρικτικές δραστηριότητες |
90.01 |
Τέχνες του
θεάματος |
90.04 |
Εκμετάλλευση
αιθουσών θεαμάτων και συναφείς δραστηριότητες |
91.01 |
Δραστηριότητες
βιβλιοθηκών και αρχειοφυλακείων |
95.23 |
Επιδιόρθωση
υποδημάτων και δερμάτινων ειδών |
·
Όσο αφορά την διασύνδεση POS και ΦΤΜ στις
εποχιακές επιχειρήσεις, αυτή πρέπει να γίνει μία ημέρα πριν από την έναρξη
εργασιών της επιχείρησης για την καλοκαιρινή π.χ. περίοδο και όχι μέχρι την καταληκτική
ημερομηνία που έχει δώσει η διοίκηση . Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ένα
κατάστημα στην Μύκονο που ανοίγει στις 15 Μαΐου για την καλοκαιρινή περίοδο, θα
πρέπει να κάνει την διασύνδεση της ταμειακής μηχανής με το POS έως την 14η
Μαΐου 2024.
·
Μιλώντας για τα ταξί , ανέφερε ότι ο κλάδος
αυτός θα έπρεπε να είχε κάνει αίτηση μέχρι την 29η Φεβρουαρίου για
την απόκτηση POS και
μέχρι την 31η Μαρτίου να το ενεργοποιήσει. Δεν έχει καμία υποχρέωση
διασύνδεσης του POS με τα ταξίμετρα για τον απλούστατο λόγω ότι η διασύνδεση
αφορά μόνο της φορολογικές ταμειακές μηχανές και όχι όλους του Φορολογικούς
Μηχανισμούς.
Στη περίπτωση του τα ταξίμετρα θεωρούνται Αυτόνομων Δημοσιονομικών Μονάδων Επεξεργασίας
(ΑΔΗΜΕ) και αυτές δεν έχουν ακόμη υποχρέωση διασύνδεσης με τα EFT/POS.
·
Τέλος όσο αφορά τα πρόστιμα, ανέφερε ότι δεν θα
επιβληθούν στις επιχειρήσεις που θα αποδειχθεί ότι δεν έχουν την ευθύνη για την
μη προμήθεια του POS ή την μη διασύνδεση του με την φορολογική μηχανή.
Ανέφερε συγκεκριμένα ότι αν αποδειχθεί ότι την ευθύνη για
την μη διασύνδεση την έχει είτε ο προμηθευτής του POS, είτε η επιχείρηση που υποστηρίζει
την ταμειακή μηχανή, δεν θα επιβληθεί το πρόστιμο στην επιχείρηση.
·
Τέλος ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών
ανέφερε ότι οι επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να περιμένουν πλέον το σχετικό email από
την ΑΑΔΕ για να προχωρήσουν στην διασύνδεση του POS με την
ταμειακή μηχανή. Όταν ο πάροχος ενημερώσει ότι έχει γίνει αναβάθμιση του POS , πρέπει να καλέσουν τον
τεχνικό τους.
Τέσσερις πρωτοβουλίες
«Δε θέλουμε να πάρουμε ούτε 1 € από αυτά τα πρόστιμα, όμως
δε θα χαριστούμε σε κανέναν ο οποίος δεν κάνει αυτά που πρέπει να κάνει»,
τόνισε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης
Θεοχάρης, μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για τα
πρόστιμα που θεσπίζονται με διατάξεις για τυχόν καθυστερήσεις στη
διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, και τα οποία περιλαμβάνονται στο
σχέδιο νόμου για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες
περιοχές.
Ο κ. Θεοχάρης έκανε λόγο για κοσμογονία πρωτοβουλιών από το
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και από την ΑΑΔΕ, ως εκτελεστικού
βραχίονα για την μείωση της φοροδιαφυγής και αναφέρθηκε σε τέσσερις
συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που έχουν υλοποιηθεί ή είναι σε διαδικασία
υλοποίησης.
Η πρώτη πρωτοβουλία αφορά την ηλεκτρονική τιμολόγηση
αφού από την 1 Ιανουαρίου 2024 όλα τα τιμολόγια έχουν QR code ότι έχουν
αποσταλεί στην ΑΑΔΕ.
Η δεύτερη πρωτοβουλία αφορά την επέκταση σε 35
κλάδους -που δεν είχαν την υποχρέωση-της χρήση POS ενώ προστέθηκε και η
υποχρέωση για το σύστημα άμεσων πληρωμών μέσω του IRIS. «Μετά την παράταση,
τέλος Φεβρουαρίου, πρέπει οι 35 κλάδοι είτε να έχουν POS είτε να το έχουν
παραγγείλει καθώς δε θα δοθούν άλλες παρατάσεις, δεδομένου ότι η αγορά μπορεί
να ανταποκριθεί», επεσήμανε ο κ. Θεοχάρης.
Η τρίτη πρωτοβουλία αφορά την διασύνδεση των POS με
τις ταμειακές μηχανές. «Ένα έργο που όταν διαπιστώσαμε ότι άλλες εταιρείες
ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους και άλλες όχι – σε κάθε υποκατηγορία –
αμέσως καταστήσαμε σαφές ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό. Εάν οι
εμπλεκόμενοι τηρούν τις υποχρεώσεις τους, δε θα χρειαστεί να πληρώσουν ούτε ένα
πρόστιμο», είπε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός ενώ ξεκαθάρισε ότι η ηγεσία του
υπουργείου δεν είναι διατεθειμένη να κάνει ούτε ένα βήμα πίσω καθώς πρέπει να
πιάσουμε το ορόσημο του ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και γιατί το οφείλουμε σε
εκείνους οι οποίοι είναι τα μόνιμα υποζύγια του φορολογικού βάρους σε αυτή τη
χώρα και οι οποίοι κόντρα σε κάθε στατιστική δηλώνουν τα πάντα και πληρώνουν τα
πάντα.
Η τέταρτη
πρωτοβουλία για την περιορισμό της φοροδιαφυγής είναι το myData και «το
κλείδωμα», η διασύνδεσή του με την δήλωση ΦΠΑ.
Πρόστιμα
POS
Για την μη απόκτηση του POS, το πρόστιμο είναι 1.500 ευρώ και μειώνεται στα 750 ευρώ για
όσους το έχουν παραγγείλει μέσα στην νόμιμη ημερομηνία και δεν το έχουν
παραλάβει ακόμη.
Για την μη ανάρτηση της σχετικής πινακίδας , ότι το
κατάστημα ή η επιχείρηση δέχεται πληρωμές με POS, σε εμφανές σημείο ώστε να γίνεται γνωστή αυτή η δυνατότητα
στον αγοραστή, είναι 1.000 ευρώ.
Να σημειώσουμε εδώ ότι τα πρόστιμα επιβάλλονται μετά από
επιτόπιο έλεγχο, δηλαδή δεν θα ζητηθούν στοιχεία από την τράπεζα π.χ. για το αν
μία επιχείρηση έχει προμηθευτεί το POS.
Συνήθως οι έλεγχοι γίνονται μετά από σχετική καταγγελία
καταναλωτή.
Διασύνδεση
Ακόμη αναμένουμε να δημοσιευτούν στην εφημερίδα της
κυβέρνησης τα νέα πρόστιμα που αφορούν την διασύνδεση των POS με τις
ταμειακές μηχανές που είναι:
i.
Καθιερώνεται πρόστιμο χιλίων (1.000€) ευρώ εις
βάρος παρόχων υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης Φ.Η.Μ. ή προγραμμάτων διαχείρισης
οι οποίοι δεν δηλώνουν τους λήπτες των υπηρεσιών τους.
ii.
Αυστηροποιούνται οι κυρώσεις για χρήστες
τερματικών EFT/POS, τα οποία δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις λειτουργίας
και διασύνδεσης με την Α.Α.Δ.Ε.. Συγκεκριμένα, το πρόστιμο στην περίπτωση αυτή
ανέρχεται σε δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, όταν ο χρήστης POS είναι επιχείρηση
που τηρεί απλογραφικά βιβλία, και είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ, όταν ο χρήστης
τηρεί διπλογραφικά βιβλία, τα οποία μειώνονται κατά το ήμισυ όταν οι
επιχειρήσεις είναι εγκατεστημένες σε περιοχές ή νησιά με μικρό πληθυσμό, τα
οποία δεν είναι τουριστικά.
iii.
Ανακαλούνται οι άδειες καταλληλότητας
φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανών που δεν είναι συμβατές με τερματικά EFT/POS
για τα οποία έχει υποβληθεί δήλωση συμμόρφωσης.
iv.
Σε επιχειρήσεις που παράγουν και υποστηρίζουν
ERP, και δεν έχουν διασφαλίσει τη δυνατότητα διασύνδεσης των προγραμμάτων με
Φ.Η.Μ. και τύπους τερματικών EFT/POS για τα οποία έχουν εκδοθεί δηλώσεις
συμμόρφωσης, επιβάλλεται πρόστιμο δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ και τα
παραστατικά πωλήσεων που εκδίδονται από τα αντίστοιχα λογισμικά θεωρείται ότι
εκδόθηκαν από μη εγκεκριμένο Φ.Η.Μ..
v.
Οι πάροχοι υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης Φ.Η.Μ.
και εγκατάστασης λογισμικού ERP οφείλουν να αναβαθμίσουν τις Φ.Η.Μ. και τα
λογισμικά των πελατών τους εντός της προθεσμίας που ορίζεται με απόφαση του
Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.. Αν δεν το πράξουν, ανακαλείται η άδεια τεχνικής
υποστήριξης του παρόχου τεχνικής υποστήριξης, ενώ το πρόγραμμα διαχείρισης
θεωρείται μη νόμιμο.
vi.
Σε παρόχους υπηρεσιών EFT/POS που μολονότι έχουν
υποβάλλει αίτηση συμμόρφωσης δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας
και διασύνδεσης με την Α.Α.Δ.Ε., επιβάλλεται πρόστιμο διακοσίων χιλιάδων
(200.000) ευρώ και αν επαναλάβουν την ίδια παράβαση εντός πενταετίας, πρόστιμο
τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (300.000).
vii.
Για τους
παρόχους υπηρεσιών EFT/POS που δεν αναβαθμίζουν τα τερματικά των οποίων είναι
διαχειριστές, παύει να ισχύει η δήλωση συμμόρφωσης και τους επιβάλλεται
πρόστιμο εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, αν δεν έχουν αναβαθμίσει καμία συσκευή
EFT/POS και στην περίπτωση που έχουν αναβαθμίσει κάποια τερματικά, πρόστιμο
πεντακοσίων (500 ) ευρώ ανά τερματικό.
Δεύτερο POS;
Τεράστια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις επιχειρήσεις που
έχουν και χονδρική και λιανική πώληση.
Με την εγκύκλιο 2010/2024 της ΑΑΔΕ διευκρινίζονται
ζητήματα σχετικά με την έκδοση παραστατικών πωλήσεων (τιμολογίων, αποδείξεων
λιανικής) από οντότητες που διαθέτουν Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς
(ΦΗΜ) που διασυνδέονται με τερματικά ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων στο
σημείο πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS),
αφορούν χονδρικές συναλλαγές και εξοφλούνται μέσω τερματικών EFT/POS.
Ποιο συγκεκριμένα:
Για τις διενεργούμενες συναλλαγές τους με άλλες οντότητες,
για τις οποίες απαιτείται έκδοση τιμολογίου, ενώ η εξόφλησή αυτού
πραγματοποιείται μέσω EFT/POS, εκδίδουν:
α) αρχικά απόδειξη λιανικών συναλλαγών μέσω ΦΗΜ, με βάση
τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 12 του ν.4308/2014,
β) στη συνέχεια πιστωτικό στοιχείο λιανικής για την
αντικατάσταση της απόδειξης λιανικών συναλλαγών με βάση τα οριζόμενα στην παρ.
4 του ως άνω άρθρου και τέλος,
γ) ισόποσο τιμολόγιο προς την πράγματι αντισυμβαλλόμενη
οντότητα για την ορθή απεικόνιση της συναλλαγής.
Πέρα από το γραφειοκρατικό του θέματος, οι περισσότερες
ταμειακές μηχανές είναι κλειδωμένες να δέχονται ένα συγκεκριμένο ποσό αρκετά
χαμηλό, ώστε να μην γίνονται λάθη που θα κοστίσουν στην επιχείρηση.
Μεγάλο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί και στις επιχειρήσεις που
έχουν ένα μηχάνημα εξόφλησης με ηλεκτρονικές κάρτες , αλλά έχουν κατά κύριο
λόγο χονδρικές πωλήσεις αλλά επειδή κάνουν και λιανική πώληση είναι υποχρεωμένες
να διασυνδέσουν το μηχάνημα με την ταμειακή.
Σε σχετική ερώτηση που έγινε σε στέλεχος της ΑΑΔΕ, μας
απάντησε ότι υπάρχει η δυνατότητα να αποκτηθεί και δεύτερο EFT/POS , στο οποίο θα μπορεί η επιχείρηση να εξοφλεί εκεί ΜΟΝΟ τις
χονδρικές πωλήσεις της και όχι τις λιανικές.
Καλές όλες αυτές οι απαντήσεις που δίνονται είτε από τους
υπουργούς είτε από τους εκπρόσωπους τύπου , είτε από στελέχη του υπουργείο και
της ΑΑΔΕ.
Να τους θυμίσουμε όμως, για μια ακόμη φορά ότι σύμφωνα με
την νομοθεσία η διοίκηση δεν δεσμεύεται από τις προφορικές απαντήσεις των
στελεχών της αλλά μόνο από τις γραπτές θέσεις της.
Μήπως λοιπόν όλα αυτά, που αναφέρουμε σήμερα και όσα έχουν
αναφέρει κατά καιρού (π.χ. ασφαλιστές, άρνηση από τραπεζικούς οργανισμούς να
δώσουν μηχανήματα κλπ.) πρέπει να
αποτελέσουν μια συνολική εγκύκλιο;
Πού μπορώ να βρω χρήσιμες πληροφορίες;
Σύμφωνα με μια σειρά ερωτήσεις - απαντήσεις για τη
διασύνδεση των POS με τα Ταμειακά Συστήματα, που έχει βγάλει η ΑΑΔΕ, δίνει
μεταξύ άλλον και οδηγίες για το που θα βρουν οι φορολογούμενοι πληροφορίες.
Σύμφωνα με τις οδηγίες
« Χρήσιμες πληροφορίες έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο της
ΑΑΔΕ.
Μπορείτε να υποβάλλετε τα ερωτήματά σας προς το Κέντρο
Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ:
• ηλεκτρονικά μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE, στην
πλατφόρμα Μητρώο & Επικοινωνία > Ερωτήματα προς ΑΑΔΕ > επιλέγοντας
την κατηγορία Μητρώο – Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS) (για πιστοποιημένους
από την ΑΑΔΕ χρήστες με κωδικούς Taxisnet) ή στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στο
πεδίο Επικοινωνία > Ηλεκτρονικό ερώτημα > Φόρμα υποβολής ερωτήματος (για
μη πιστοποιημένους χρήστες)
• τηλεφωνικά στο +30 213 162 1000 σε εργάσιμες ημέρες, από
τις 07:30 έως τις 17:00.
Μόνο οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι
Παρόχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) μπορούν να απευθύνονται στο email:
posregistry.support@aade.gr, σημειώνοντας το ονοματεπώνυμο, το σταθερό ή/και το
κινητό τους τηλέφωνο.»
Οικονομολόγος
- φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών
Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και
συγγραφέας.
Δημοσιεύθηκε στην
εφημερίδα Voice (Finance & Markets Voice) , την
Κυριακή 3 Μαρτίου 2024
Παράρτημα
Όταν η εφημερίδας ήταν ήδη στο τυπογραφείο εκδόθηκε το Δελτίο Τύπου και
στην συνέχεια οι δύο σχετικές αποφάσεις.
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1073/2023 απόφασης του
Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) «Απόσυρση από τη χρήση
και οριστική παύση Ειδικών Ασφαλών Φορολογικών Διατάξεων Σήμανσης Στοιχείων
(ΕΑΦΔΣΣ) για το σύνολο των οντοτήτων. Παύση χρήσης απλών Φορολογικών
Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) για τις οντότητες εστίασης που λειτουργούν με
σερβίρισμα σε τραπεζοκαθίσματα και ορισμός υποχρέωσης χρήσης, ΦΗΜΑΣ Εστιατορίου
ή ΦΤΜ Εστιατορίου ή ΑΔΗΜΕ Εστιατορίου» (Β’ 4516 και Β’ 4606)
Α.1034/29.2.2024 (ΦΕΚ 1376/Β’/29.2.2024)
Και
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1157/12.10.2023
απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) «Καθορισμός
του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που
χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του Ν.4308/2014 (Α’ 251), από τους
Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης
αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για
την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του Ν.4987/2022 (ΚΦΔ). Τροποποίηση
της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β’ 1826) απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ»
Α.1035/29.2.2024 (ΦΕΚ 1377/Β’/29.2.2024)
Βάσει τον σχετικών αποφάσεων:
Έως τις 31 Μαρτίου
·
Παράταση μέχρι 31 Μαρτίου έλαβαν οι επιχειρήσεις
που έχουν παραγγείλει αλλά δεν έχουν διασυνδέσει μέχρι σήμερα τα συστήματα
τους, λόγω τεχνικών ζητημάτων.
Μέσα σε αυτό το διάστημα, οι υπόχρεοι θα πρέπει να έρθουν σε
επικοινωνία με τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς εγκατάστασης ταμειακών μηχανών
προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Έως τις 30 Απριλίου
Η παράταση αυτή μπορεί να επεκταθεί για έναν επιπλέον μήνα,
δηλαδή μέχρι την 30η Απριλίου 2024 μόνο για εκείνες τις επιχειρήσεις που:
·
δεν κατάφεραν να βρουν διαθέσιμο ραντεβού εντός
Μαρτίου, αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης εντός
Απριλίου. Τα ραντεβού θα πρέπει να δηλωθούν σε ειδική πλατφόρμα που θα τεθεί σε
λειτουργία από την ΑΑΔΕ το δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου.
·
θα δηλώσουν στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να
αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες
λύσεις all in one, που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης. Ήδη, έχουν
εγκριθεί δύο πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τέτοιες λύσεις και πολύ
σύντομα αναμένονται πολύ περισσότερες.
·
Έως τις 30 Μαΐου
Ειδικά οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με
σύστημα λογισμικού (ERP) και πρέπει να ακολουθήσουν τον βασικό κανόνα
διασύνδεσης της Α.1155/2023 για τα POS τους, υπενθυμίζεται ότι έχουν ήδη
προθεσμία ως την 31η Μαΐου 2024.
ΕΑΦΔΣΣ
Το νέο χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης παρατείνεται ως την 30η
Απριλίου 2024 και η προθεσμία απόσυρσης των φορολογικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ) από
τις επιχειρήσεις που τις χρησιμοποιούν.
Εποχιακές
Τέλος, διευκρινίζεται πως οι ταμειακές μηχανές των
επιχειρήσεων που είναι κλειστές για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. εποχικότητα) και θα
ανοίξουν μετά το τέλος του παραπάνω χρονοδιαγράμματος (οι οποίες ανέρχονται σε
περίπου 30.000) θα πρέπει να διασυνδεθούν με τα τερματικά POS που διαθέτουν από
την πρώτη ημέρα της επανέναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων.