Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2018

Αποκλειστικό: Τσίπρας σε λίγο στη ΔΕΘ - Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών,αύξηση κατώτατου μισθού και επιδότηση ενοικίου

Αποκλειστικό: Τσίπρας σε λίγο στη ΔΕΘ - Επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών,αύξηση κατώτατου μισθού και επιδότηση ενοικίου


 

Στον "πάτο" της ανάπτυξης στην Ευρωζώνη η Ελλάδα στο δεύτερο τρίμηνο

Στον &quot?πάτο&quot? της ανάπτυξης στην Ευρωζώνη η Ελλάδα στο δεύτερο τρίμηνο

Τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των 19 χωρών της Ευρωζώνης, μαζί με τη Γαλλία και την Ιταλία, είχε η Ελλάδα στο δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Eurostat. 

Συγκεκριμένα, ο ρυθμός ανάπτυξης, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο, ανήλθε στο 0,2% στην Ελλάδα, τη Γαλλία και την Ιταλία, έναντι 0,4% στον μέσο όρο της Ευρωζώνης. Σε ετήσια βάση - σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2017 - ο ρυθμός ανάπτυξης στην Ελλάδα ανήλθε στο 1,8% έναντι 2,1% στην Ευρωζώνη. 
Την ισχυρότερη ανάπτυξη μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης στο δεύτερο τρίμηνο κατέγραψαν η Μάλτα με 1,9% και η Εσθονία και η Ρουμανία, με 1,4 % και οι δύο.

Bloomberg: Η μείωση των κρατικών δαπανών που επέβαλε το ΔΝΤ προκάλεσε περισσότερες ζημιές στην ανάπτυξη της Ελλάδας

Bloomberg: Η μείωση των κρατικών δαπανών που επέβαλε το ΔΝΤ προκάλεσε περισσότερες ζημιές στην ανάπτυξη της Ελλάδας

Η μείωση των κρατικών δαπανών, που επέβαλε το ΔΝΤ μέσω του προγράμματός του στην Ελλάδα, προκάλεσε περισσότερες ζημιές στην ανάπτυξη της χώρας από ό, τι προβλεπόταν, αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg.
«Στη συνέχεια, το ΔΝΤ προσέφερε χρήματα στην Ελλάδα - η οικονομία της οποίας δεν κατάφερε να ανακάμψει με τον τρόπο με τον οποίο προέβλεπε το Ταμείο», αναφέρει το Bloomberg, υπενθυμίζοντας μία έκθεση του 2013, την οποία συνυπέγραφε ο τότε επικεφαλής οικονομολόγος του Ταμείου, Ολιβιέ Μπλανσάρ, η οποία αναγνώριζε τη ρίζα του λάθους: Η μείωση των κρατικών δαπανών προκάλεσε περισσότερες ζημιές στην ανάπτυξη. 

Αργότερα, το ΔΝΤ προώθησε την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους και προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί από την λιτότητα, επισημαίνει το Bloomberg.
Το δημοσίευμα αναφέρεται στις σχέσεις του ΔΝΤ με την Αργεντινή, τονίζοντας ότι «η Αργεντινή και το ΔΝΤ έχουν μακρά ιστορία, που δεν είναι και η καλύτερη. Η προηγούμενη συμφωνία δανεισμού συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο καταστροφικών όλων των εποχών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το διακύβευμα είναι ιδιαίτερα υψηλό - και για τις δύο πλευρές - καθώς η Αργεντινή συνεχίζει ως δανειολήπτης του ΔΝΤ, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες. Και ήδη υπάρχουν ενδείξεις ότι και η τρέχουσα διάσωση ύψους 50 δισ. δολαρίων δεν θα έχει αποτελέσματα. 

Ο πρόεδρος της χώρας, Μαουρίσιο Μάκρι, πιέζει για αναθεώρηση της συμφωνίας που επιτεύχθηκε μόλις σχεδόν προ τριμήνου. Ο Μάκρι ζητάει περισσότερα χρήματα άμεσα για να στηρίξει το πέσο, του οποίου η δραματική πτώση την περασμένη εβδομάδα προκάλεσε τριγμούς στην αναδυόμενη αγορά. Πιθανότατα θα τα λάβει. Αλλά αυτό μπορεί να δημιουργήσει μια νέα σειρά προβλημάτων για τον ίδιο, τον πρώτο υπέρμαχο της αγοράς ηγέτη της Αργεντινής, μετά τη στροφή της χώρας στα αριστερά, που ακολούθησε την καταστροφή του 2001. Η δημοφιλία του είναι ήδη ιδιαίτερα χαμηλή- και τώρα κινδυνεύει να πάει σε εκλογές σε περίπου ένα χρόνο, εν μέσω της λιτότητας που έχει επιβληθεί από το ΔΝΤ και της οικονομικής ύφεσης.
Πηγές: Bloomberg-ΑΠΕ

Απώλειες 20% για τον δείκτη αναδυόμενων αγορών φέτος Κρίση: Οι αναλυτές προειδοποιούν για μετάδοση των προβλημάτων

Απώλειες 20% για τον δείκτη αναδυόμενων αγορών φέτος

Κρίση: Οι αναλυτές προειδοποιούν για μετάδοση των προβλημάτων
Σάββατο, 08 Σεπτεμβρίου 2018 06:59
 
UPD:10:13
Reuters/MARCOS BRINDICCI
Από την έντυπη έκδοση 
Της Έφης Τριήρη
etriiri@naftemporiki.gr
Σε καλό δρόμο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην κυβέρνηση της Αργεντινής και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, εξέλιξη που έχει δημιουργήσει αισιοδοξία δίδοντας ανάσα στο εθνικό νόμισμα. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχουν σταματήσει οι φωνές που κάνουν λόγο για μετάδοση της κρίσης και σε άλλες αναδυόμενες αγορές, τη στιγμή που ο δείκτης MSCI εξακολουθεί να καταγράφει απώλειες 20% από τα υψηλά του Ιανουαρίου.
Η κυβέρνηση της Αργεντινής και το ΔΝΤ σημειώνουν πρόοδο στις συζητήσεις τους για ενίσχυση του προγράμματος ύψους 50 δισ. δολαρίων που συμφωνήθηκε για τη χώρα της Λατινικής Αμερικής, με απώτερο στόχο να ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα, όπως ανέφερε χθες ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ Τζέρι Ράις. «Έχει σημειωθεί πρόοδος στις συζητήσεις, που συνεχίζονται σε τεχνικό επίπεδο, για τον τρόπο με τον οποίο θα ενισχυθεί περαιτέρω το πρόγραμμα για την Αργεντινή που έχει τη στήριξη του ΔΝΤ» είπε ο Ράις, προσθέτοντας ότι αξιωματούχοι από την Αργεντινή βρίσκονται ακόμη στην Ουάσιγκτον για διαπραγματεύσεις. Ο αξιωματούχος επανέλαβε τη δήλωση της γενικής διευθύντριας του Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ ότι κοινός στόχος ΔΝΤ και Αργεντινής είναι ένα άμεσο αποτέλεσμα, έτσι ώστε να παρουσιαστεί μία πρόταση στο διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου.
Ωστόσο, στρατηγικοί αναλυτές από JPMorgan Chase & Co. και BlackRock προειδοποιούν για μετάδοση της κρίσης, εξηγώντας ότι οι επενδυτές θα πωλήσουν σχετικά ασφαλές ενεργητικό για να καλύψουν απώλειες σε πιο ευάλωτες αγορές. Τις τελευταίες ημέρες, τα νομίσματα των αναδυόμενων υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2017, με το πέσο Αργεντινής, τη λίρα Τουρκίας και τη ρουπία Ινδίας να βυθίζονται σε άνευ προηγουμένου χαμηλά επίπεδα. Η ρουπία της Ινδονησίας άγγιξε το χαμηλότερο επίπεδο από τότε που ξέσπασε η ασιατική κρίση, πριν από δύο δεκαετίες. Οι ανησυχίες για το εμπόριο, η ισχυροποίηση του δολαρίου και η προοπτική περαιτέρω αύξησης των αμερικανικών επιτοκίων είχαν ως αποτέλεσμα οι εισροές προς τις αναδυόμενες αγορές να μειωθούν στα 2,2 δισ. δολάρια τον προηγούμενο μήνα από 13,7 δισ. δολάρια τον Ιούλιο, σύμφωνα με το Διεθνές Χρηματοπιστωτικό Ινστιτούτο (IIF). Αναλυτές προβλέπουν ότι οι πιέσεις προς τις αναδυόμενες αγορές θα συνεχιστούν προς το παρόν, με Τουρκία, Αργεντινή, Ν. Αφρική, Πακιστάν, Βραζιλία και Ινδία να συγκαταλέγονται ανάμεσα στους πιο αδύναμους κρίκους. Οι πιθανότητες στάσης πληρωμών σε Ασία, οι αγορές διατραπεζικών επιτοκίων στην Ευρώπη και τα συμβόλαια CDS από μεμονωμένες τράπεζες δείχνουν κάποιες ομοιότητες με την κρίση των αναδυόμενων αγορών του 1997.
«Οι αντίξοες συνθήκες στις αναδυόμενες αγορές ενδεχομένως να συνεχιστούν με τις οικονομίες με ελλείμματα ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών να θεωρούνται πιο ευάλωτος στόχος για ρευστοποιήσεις. Τα νομίσματα αναδυόμενων παρουσιάζουν ωστόσο κάποια σταθεροποίηση σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, κυρίως λόγω των μέτρων από τις νομισματικές αρχές, όπως παρεμβάσεις και επιτοκιακές αυξήσεις. Οικονομολόγοι που συμμετείχαν στο τελευταίο poll του Reuters προβλέπουν ότι πολλά νομίσματα αναδυόμενων θα ανακάμψουν εν μέρει έναντι του δολαρίου. Το ραντ προβλέπεται να ενισχυθεί περίπου 10% με την ισοτιμία έναντι του δολαρίου στο 14 σε ορίζοντα έτους, το ρεάλ Βραζιλίας στο 3,79 ανά δολάρια, με άνοδο 8%, το πέσο Αργεντινής περίπου 10% στο 34,135 ανά δολάριο.
Οι επικείμενες εκλογές στη Βραζιλία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής, τον επόμενο μήνα θα μπορούσαν να έχουν δραματικό αντίκτυπο στις αναδυόμενες, προειδοποιούν αναλυτές. Και αυτό, επειδή η ψήφος αναμένεται να είναι η πιο απρόβλεπτη από τότε που η χώρα επέστρεψε σε δημοκρατία, πριν από τρεις δεκαετίες. 

"Φουσκωμένος" ΕΝΦΙΑ σε ακίνητο που...δεν υπάρχει



"Φουσκωμένος" ΕΝΦΙΑ σε ακίνητο που...δεν υπάρχει


Μια άτυχη φορολογούμενη διαπίστωσε ότι οφείλει το ποσό των 102.745,63 ευρώ (81.886,72€ + 20.858,91€ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ) προς τη φορολογική διοίκηση λόγω ΕΝΦΙΑ, ο οποίος αφορούσε σε ακίνητο στην περιοχή Ψυχικού, το οποίο όμως αφενός δεν ήταν ιδιοκτησίας της, αφετέρου δεν υπήρχε καν ως ακίνητο στη συγκεκριμένη διεύθυνση που είχε δηλωθεί.

Εν συνεχεία η φορολογούμενη ζήτησε με αίτηση της προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. τη διαγραφή της οφειλής ΕΝ.Φ.Ι.Α., καθώς επικαλέστηκε ότι έπεσε θύμα ηλεκτρονικού εγκλήματος. Επίσης, ζήτησε να πληροφορηθεί από ποιο υπολογιστή υποβλήθηκε η δήλωσή Ε9 του έτους 2014 με την οποία δηλώθηκε το συγκεκριμένο ακίνητο. 
Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. διαβίβασε με τη σειρά της την ανωτέρω αίτηση στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γ.Γ.Δ.Ε. (Δ.ΗΛΕ.Δ.), η οποία απάντησε στις 31-03-2016 με το υπ'αριθ. πρωτ. ΔΗΛΕΔ Α 114944 ΕΞ 2016 ΕΜΠ έγγραφο, ότι ο υπολογιστής από τον οποίο υποβλήθηκε η από 11-11-2015 δήλωση Ε9 έτους 2014 με υπόχρεο την προσφεύγουσα είχε διεύθυνση I.P.......194. 
Επιπλέον η φορολογούμενη υπέβαλε στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. έγκληση κατά αγνώστων δραστών για παράβαση των άρθρων 370Β και 370Γ Π.Κ. για την οποία ενεργείται προανάκριση. Σημειώνεται ότι, κατά την καταχώρηση του υπό κρίση ακινήτου στο Ε9, στο πεδίο «αιτία εισαγωγής κτίσματος / οικοπέδου» έγινε η επιλογή της κατηγορίας «Λοιπές περιπτώσεις» και συμπληρώθηκε στην προκαθορισμένη φόρμα, στο πλαίσιο περιγραφής του τρόπου απόκτησης του ακινήτου ο λατινικός χαρακτήρας "a" αντί οποιουδήποτε προσδιοριστικού στοιχείου προκειμένου να προχωρήσει το σύστημα στην εισαγωγή του ακινήτου.

Η Δ.Ε.Δ. αφού εξέτασε λεπτομερώς όλα τα στοιχεία μετά από έρευνα δικαίωσε φυσικά την εν λόγω φορολογούμενη.


Πηγή Πλ &quot?Φουσκωμένος&quot? ΕΝΦΙΑ σε ακίνητο που...δεν υπάρχειηροφοριών: Taxheaven 

Οι τέσσερις βασικές κατηγορίες που «εκτόξευσαν» τον Ιούλιο τις εισαγωγές

Οι τέσσερις βασικές κατηγορίες που «εκτόξευσαν» τον Ιούλιο τις εισαγωγές

Τέσσερις βασικές κατηγορίες «εκτόξευσαν» τον Ιούλιο εφέτος τις εισαγωγές (αύξηση της αξίας τους κατά 26,2%) και προκάλεσαν τη μεγάλη άνοδο του εμπορικού ελλείμματος της χώρας.

Αυτό ανέφεραν στο ΑΠΕ- ΜΠΕ παράγοντες της αγοράς, επισημαίνοντας παράλληλα ότι, σε αντίθεση με άλλες εποχές, τα ακριβά καταναλωτικά είδη αποτελούν μειονότητα.
Σύμφωνα με τους εν λόγω παράγοντες, οι τέσσερις αυτές κατηγορίες είναι οι εξής:
*Πλοία- καύσιμα (αργό πετρέλαιο)
*Φάρμακα
*Πρώτες ύλες (αλουμίνιο, σίδηρος, χάλυβας, χαλκός)
*Ρούχα, συσκευές φωτισμού, πλαστικά.
Από την άλλη πλευρά, η άνοδος τον ίδιο μήνα της αξίας των εξαγωγών κατά 20,9% οφείλεται κυρίως σε:
*Καύσιμα (προϊόντα διυλιστηρίου)
*Επεξεργασμένα μέταλλα (αλουμίνιο, σίδηρος, χάλυβας, χαλκός)
*Φάρμακα
*Τρόφιμα (κυρίως ψάρια και τυρί φέτα).

Οι τέσσερις στόχοι της αναπτυξιακής στρατηγικής στο επίκεντρο της συνάντησης Δραγασάκη- Ρος

Οι τέσσερις στόχοι της αναπτυξιακής στρατηγικής στο επίκεντρο της συνάντησης Δραγασάκη- Ρος

Οι δύο πλευρές συζήτησαν για τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη και τα Βαλκάνια, με τον Αντιπρόεδρο να κάνει μνεία στη σημασία της Βαλκανικής Συνανάπτυξης και στην ανάδειξη της περιοχής σε ελκυστικό επενδυτικό προορισμό.
Οι τέσσερις στόχοι της αναπτυξιακής στρατηγικής στο επίκεντρο της συνάντησης Δραγασάκη- Ρος

Συνάντηση με τον Υπουργό Εμπορίου των ΗΠΑ, Wilbur Ross είχε σήμερα, Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2018, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, στο πλαίσιο της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, τιμώμενη χώρα της οποίας είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Στη σύσκεψη, στο Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, συμμετείχαν επίσης, ο Υπουργός Εσωτερικών, Αλέξης Χαρίτσης, ο Υφυπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης, Στάθης Γιαννακίδης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, Ηλίας Ξανθάκος και ο Γενικός Γραμματέας Στρατηγικών & Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου, Λόης Λαμπριανίδης. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Αθήνα, Geoffrey Pyatt μαζί με αντιπροσωπεία Αμερικανών αξιωματούχων.
Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης αναγνώρισε τη στήριξη των ΗΠΑ προς την Ελλάδα στα δύσκολα χρόνια της κρίσης και εξέφρασε την εκτίμηση ότι μπορεί να υπάρξει περαιτέρω τόνωση των διμερών σχέσεων στη νέα φάση που μπαίνει η χώρα, μετά την έξοδο από τα μνημόνια.
Οι δύο πλευρές συζήτησαν για τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη και τα Βαλκάνια, με τον Αντιπρόεδρο να κάνει μνεία στη σημασία της Βαλκανικής Συνανάπτυξης και στην ανάδειξη της περιοχής σε ελκυστικό επενδυτικό προορισμό.
Ο κ. Ross εξέφρασε ενδιαφέρον για τους βασικούς άξονες της Αναπτυξιακής Στρατηγικής της Ελλάδας, με τον κ. Δραγασάκη να θέτει τέσσερις στόχους:
- Μία νέα γενιά μεταρρυθμίσεων που θα ενισχύουν την ανάπτυξη, αλλά και θα διευκολύνουν τις επενδύσεις.
- Ένα νέο παραγωγικό μοντέλο για τη χώρα που δεν θα είναι πλέον εξαρτημένο από τις εισαγωγές, αλλά θα βασίζεται στη διασυνδεσιμότητα των κλάδων, στην εξωστρέφεια και στην αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας.
- Την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, με άμβλυνση των ανισοτήτων και των επιπτώσεων που προκάλεσε η κρίση.
- Την υλοποίηση της Αναπτυξιακής Στρατηγικής, με συνεχή παρακολούθηση της εξειδίκευσης των μέτρων και της εφαρμογής τους.
Στο πλαίσιο αυτό έδωσε έμφαση σε μεταρρυθμίσεις που προωθούνται όπως, το νέο απλοποιημένο καθεστώς αδειοδότησης των επιχειρήσεων, ο εκσυγχρονισμός του εταιρικού δικαίου και η επίσπευση της απονομής δικαιοσύνης.
Ο Αμερικανός Υπουργός Εμπορίου αναγνώρισε ότι οι μεταρρυθμίσεις της Ελλάδας κινούνται στη σωστή κατεύθυνση, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να καταστεί η χώρα περαιτέρω ελκυστικός επενδυτικός προορισμός.

Αλλάζει η αγορά διαδικτυακού στοιχήματος

Δύο τύποι αδειών, πενταετούς διάρκειας, θα χορηγούνται στους ομίλους που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο Διαδικτυακό Στοίχημα. Τί αντίτιμο πρέπει να καταβάλλουν όσοι θέλουν να αποκτήσουν μια άδεια. Ποια είναι η διαδικασία.

Αλλάζει η αγορά διαδικτυακού στοιχήματος

Για τη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου προβλέπονται αποκλειστικά «δύο τύποι αδειών: α) άδεια για διεξαγωγή στοιχηματικών παιγνίων, ήτοι αθλητικών και μη στοιχημάτων και β) άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων», σύμφωνα με σχέδιο νόμου για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση του υπουργείο Οικονομικών μέχρι τις 5 Οκτωβρίου.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει πως σε κάθε υποψήφιο κάτοχο δύναται να χορηγηθούν και οι δύο τύποι αδειών. Οι άδειες είναι προσωποπαγείς και δεν επιτρέπεται να μεταβιβαστούν ολικώς ή μερικώς σε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Κάθε άδεια έχει ενιαίο και αδιαίρετο χαρακτήρα και δεν επιτρέπεται η κατάτμησή της. Απαγορεύεται η με οποιονδήποτε τρόπο εκμίσθωση ή συνεκμετάλλευση της άδειας με τρίτους.
Η άδεια διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου χορηγείται με απόφαση της Επιτροπής Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.), εντός δύο (2) μηνών από την υποβολή αίτησης από τον υποψήφιο κάτοχο σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος. Η μη έκδοση απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π., εντός της ως άνω προθεσμίας, θεωρείται σιωπηρή απόρριψη της αίτησης.
Η αίτηση του υποψήφιου περιλαμβάνει τον τύπο της αιτούμενης άδειας και το είδος των διαδικτυακών τυχερών παιγνίων που προτίθεται αυτός να διεξάγει. Με την αίτηση συνυποβάλλονται τα δικαιολογητικά του άρθρου 46 του παρόντος και καταβάλλεται παράβολο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για τη συμμετοχή στη διαδικασία.
Το αντίτιμο για τη χορήγηση άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου ορίζεται:
α) σε 4.000.000 € για την άδεια διεξαγωγής στοιχηματικών παιγνίων και

β) σε 1.000.000 € για την άδεια διεξαγωγής λοιπών διαδικτυακών παιγνίων.
Η άδεια διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου έχει διάρκεια πέντε (5) έτη από την έκδοση της πράξης χορήγησης από την Ε.Ε.Ε.Π. και περιλαμβάνει τους ειδικότερους όρους διεξαγωγής των τυχερών παιγνίων , για τα οποία αυτή εκδίδεται.
Τουλάχιστον ένα έτος πριν τη λήξη της κάθε άδειας, ο κάτοχος μπορεί να ζητά με αίτηση του προς την Ε.Ε.Ε.Π. την ανανέωση της άδειας για ίσο χρονικό διάστημα. Για την ανανέωση απαιτείται η καταβολή νέου τιμήματος, ισόποσου με το αρχικό, καθώς και η μη κατάπτωση της σχετικής εγγυητικής επιστολής.

Η διαδικασία

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου:
1. Οι υποψήφιοι κάτοχοι των αδειών είναι νομικά πρόσωπα, με καταστατική έδρα ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος της Ε.Ε. και καταβεβλημένο κεφάλαιο τουλάχιστον 200.000 ευρώ.

2. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, οι εταίροι και οι ασκούντες τη διοίκηση και τη διαχείριση του νομικού προσώπου που αιτείται τη χορήγηση άδειας δεν πρέπει να έχουν καταδικασθεί τελεσίδικα για κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση, απάτη, απιστία, αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος, εκβίαση, πλαστογραφία, ενεργητική ή παθητική δωροδοκία, επικίνδυνη ή βαριά σωματική βλάβη, παρασιώπηση εγκλήματος, έγκλημα περί το νόμισμα, κοινώς επικίνδυνο έγκλημα, έγκλημα κατά της προσωπικής ελευθερίας, έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας, έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, καθώς και για έγκλημα που προβλέπεται στη νομοθεσία περί ναρκωτικών, όπλων, εκρηκτικών υλών και φοροδιαφυγής.
3. Δεν επιτρέπεται η χορήγηση άδειας σε υποψήφια νομικά πρόσωπα που το τελευταίο ένα έτος από την υποβολή της αίτησης για τη χορήγηση άδειας συμπεριελήφθησαν στον κατάλογο μη αδειοδοτημένων παρόχων τυχερών παιγνίων (black list) της παρ. 7 του άρθρου 48 του παρόντος. Η προϋπόθεση αυτή ισχύει και για τις υποψήφιες εταιρείες των περ. α)και β) της παρ. 1 του άρθρου 15.
4.Οι υποψήφιοι κάτοχοι διεξάγουν τυχερά παίγνια μέσω ιστοτόπων που έχουν υποχρεωτικά ονομασία χώρου (domain name) με κατάληξη.gr. Κάθε ιστότοπος μπορεί να φιλοξενεί μέχρι μία άδεια από κάθε τύπο.
5. Οι υποψήφιοι κάτοχοι άδειας με καταστατική έδρα εκτός Ελλάδας υποχρεούνται να έχουν τη φυσική εγκατάσταση ενός safe διακομιστή εντός Ελλάδας σε διασύνδεση με την Ε.Ε.Ε.Π και με την Α.Α.Δ.Ε., σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 30.
6. Για την χορήγηση της άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, η ΕΕΕΠ διαπιστώνει ότι ο υποψήφιος κάτοχος πληροί τις προϋποθέσεις του παρόντος και εκδίδει την απόφαση χορήγησής της. Για την έκδοση της άδειας απαιτείται η προηγούμενη εφάπαξ καταβολή του αντίστοιχου, για κάθε τύπο άδειας, τιμήματος.
7. Για την χορήγηση της άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου απαιτείται κατάθεση εγγυητικής επιστολής 500.000 ευρώ από πιστωτικό ίδρυμα που είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εγγυητική επιστολή καταπίπτει εάν δεν τηρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις της άδειας, αν τα κέρδη δεν καταβληθούν άμεσα στους παίκτες, καθώς και σε όσες περιπτώσεις ορίζονται στο νόμο αυτόν και στον Κανονισμό Παιγνίων. Η εγγυητική επιστολή επιστρέφεται στον κάτοχο της άδειας ένα χρόνο μετά τη λήξη της άδειας και εφόσον δεν υπάρξει λόγος μερικής ή ολικής παρακράτησης ή εάν δεν κατατεθεί αίτηση ανανέωσης της αρχικής άδειας.
8. Ο υποψήφιος κάτοχος υποχρεούται να συνυποβάλλει με την αίτηση για τη χορήγηση άδειας:
α) δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις των τελευταίων τριών ετών εφόσον δεν αποτελεί νεοσύστατη εταιρεία,

β) πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας,

γ) πιστοποιητικό ασφαλιστικής ενημερότητας,

δ) πιστοποιητικό περί μη πτώχευσης,

ε) πιστοποιητικό περί μη θέσης σε εκκαθάριση,

στ) πιστοποιητικό περί μη αίτησης για πτώχευση,

ζ) πιστοποιητικό περί μη αίτησης για θέση σε εκκαθάριση.

Η φορολογία

Για τη φορολόγηση των κερδών των παικτών προβλέπεται μεταξύ άλλων:
α) Τα κέρδη που ορίζονται στις περιπτώσεις β`και δ` της παρ. 1 του άρθρου 58, στα τυχερά παίγνια που διεξάγονται με στήλες, υποβάλλονται σε φόρο ανά στήλη παιχνιδιού, μετά την αφαίρεση αφορολόγητου ποσού εκατό (100) ευρώ, με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) για κέρδη μέχρι πεντακόσια (500) ευρώ και με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) για κέρδη από πεντακόσια ευρώ και ένα λεπτό (500,01) και πάνω.
β) Στα τυχερά παίγνια που διεξάγονται με παικτικές συνεδρίες, τα κέρδη που πληρώνονται ή πιστώνονται στον παίκτη κατά τη λήξη της παικτικής συνεδρίας υποβάλλονται σε φόρο ανά παικτική συνεδρία, μετά την αφαίρεση αφορολόγητου ποσού εκατό (100) ευρώ, με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) για κέρδη μέχρι πεντακόσια (500) ευρώ και με συντελεστή είκοσι τοις εκατό (20%) για κέρδη από πεντακόσια ευρώ και ένα λεπτό (500,01) και πάνω. Ως παίγνια που διεξάγονται με παικτικές συνεδρίες νοούνται τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται με παιγνιομηχανήματα. Ως παικτική συνεδρία νοείται το χρονικό διάστημα από τη στιγμή που ο παίκτης εισάγει την ατομική κάρτα παίκτη σε παιγνιομηχάνημα μέχρι που εξάγει την ατομική κάρτα παίκτη από το παιγνιομηχάνημα. Σε κάθε περίπτωση, έκαστη παικτική συνεδρία λήγει με την πάροδο 24 ωρών από τη στιγμή που ο παίκτης εισάγει την ατομική κάρτα παίκτη σε παιγνιομηχάνημα
γ) Τα κέρδη που ορίζονται στην περίπτωση γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 58, τα κέρδη από την συμμετοχή στο «ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ» της ΟΠΑΠ ΟΠΑΠ +0,11% ΑΕ, όταν προσφέρεται διαδικτυακά, και από τη συμμετοχή σε άλλα νέα παιχνίδια που θα αδειοδοτηθούν στο μέλλον αποκλειστικά για το διαδίκτυο, όπως προκύπτουν όταν το ετήσιο αποτέλεσμα ηλεκτρονικού λογαριασμού παίκτη είναι θετικός αριθμός, υποβάλλονται σε φόρο με συντελεστή δέκα τοις εκατό (10%). Ο φόρος αυτός παρακρατείται από τον κάτοχο της άδειας κατά την ανάληψη από τον Ηλεκτρονικό Λογαριασμό Παίκτη, αποδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο και εκκαθαρίζεται κατά το χρόνο Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
Τέλος, «οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου που είναι νόμιμα εγκατεστημένες σε κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού χώρου και κατέχουν σχετική νόμιμη άδεια λειτουργίας και παροχής τέτοιων υπηρεσιών και είχαν υποβάλλει έως 31-12-2011 οικειοθελή αίτηση υπαγωγής στο φορολογικό καθεστώς του ν.4002/2011 υποβάλλουν αίτηση χορήγησης άδειας διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης από την Ε.Ε.Ε.Π, οι ως άνω εταιρείες υποχρεούνται να παύσουν την λειτουργία τους, εντός 4 μηνών από την έκδοση της απορριπτικής απόφασης.
Σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης για τη χορήγηση άδειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, οι ως άνω εταιρείες υποχρεούνται να παύσουν τη λειτουργία τους, εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος».

Οι απαντήσεις στο γρίφο των ελληνικών τραπεζών

Οι απαντήσεις στο γρίφο των ελληνικών τραπεζών

Τι «αποκάλυψαν» τα εξάμηνα των εγχώριων τραπεζών. Τα ισχυρά και αδύναμα σημεία και το αγκάθι των κόκκινων δανείων. Πώς διαμορφώνονται οι αποτιμήσεις και ποιες είναι οι τιμές-στόχοι για τις τέσσερις μετοχές του κλάδου.

Οι απαντήσεις στο γρίφο των ελληνικών τραπεζών

H θύελλα που έπληξε τις τελευταίες ημέρες το Χρηματιστήριο της Αθήνας, πλην των γνωστών αιτίων (αναδυόμενες αγορές κ.λπ.), είχε μια νέα αφορμή: τα αποτελέσματα των τραπεζών για το α΄ εξάμηνο του 2018.
Σε γενικές γραμμές, η αγορά εκτίμησε ότι τα μέτωπα για συστημικές τράπεζες παραμένουν... ανοικτά και, παρά τις προσπάθειες σε μια σειρά από κομβικά σημεία, δεν έχουν κατορθώσει να αναστρέψουν πειστικά την εικόνα που τις χαρακτηρίζει τα τελευταία έτη. Έτσι, ο (κομβικός γενικά) τραπεζικός κλάδος θα παραμείνει στο επίκεντρο των επενδυτών, παραμένοντας ένα αίνιγμα που, αν απαντηθεί επιτυχώς, θα αλλάξει και την εικόνα ολόκληρης της αγοράς.
Οι εγχώριες τραπεζικές αξίες βρέθηκαν σε συνθήκες συνεχούς sell off μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τους για το α΄ εξάμηνο του έτους. Χαρτοφυλάκια που επενδύουν σε αναδυόμενες αγορές προβαίνουν σε πωλήσεις τραπεζικών μετοχών, αφού που το μείγμα που δημιουργούν τα οικονομικά τους αποτελέσματα, η πορεία των ελληνικών ομολόγων, το κλίμα στην Τουρκία και τις λοιπές αναδυόμενες αγορές, καθώς και η υπόθεση της Ιταλίας, δεν επιτρέπουν στις μετοχές τους να πάρουν ανάσα από τις πιέσεις.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στα τέλη Ιουλίου η μετοχή της Alpha Bank ΑΛΦΑ -0,21% έκανε πράξεις στα 1,80 ευρώ και πλέον βρίσκεται στα 1,40 ευρώ με πτώση που ξεπερνάει το 20%, η Eurobank από τα 0,88 ευρώ βρίσκεται στα 0,66 ευρώ με πτώση 23%, η Εθνική Τράπεζα από τα 2,80 ευρώ στα 1,98 ευρώ και πτώση 25% και, τέλος, η Τράπεζα Πειραιώς από τα 2,70 ευρώ υποχώρησε στα 2,08 ευρώ με πτώση 23%.
Στον μήνα που διανύουμε, οι συστημικές τράπεζες θα καταθέσουν τις προτάσεις τους για τους στόχους μείωσης των NPEs και των NPLs κατά την τριετία 2019-21 στον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM - Single Supervisory Mechanism). Τα πλάνα τριετίας θα οριστικοποιηθούν μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς και θα υποβληθούν επισήμως τον Μάρτιο του 2019, όταν θα πραγματοποιηθεί η υποβολή από όλες τις ευρωπαϊκές τράπεζες. Η εκτίμηση τα αγοράς είναι ότι οι στόχοι στο τέλος του 2021 για τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα (NPEs) θα πρέπει να οδηγούν πέριξ του 15% του συνολικού χαρτοφυλακίου χορηγήσεων για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, με μικρές κατά περίπτωση διαφοροποιήσεις.
Από τη στιγμή που μέχρι και το δεύτερο τρίμηνο του έτους η βελτίωση που καταγράφεται επί των ρυθμισμένων δανείων παραμένει χαμηλή, τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι οι πωλήσεις χαρτοφυλακίων, οι εκποιήσεις εξασφαλίσεων και η σταδιακή αύξηση των νέων χορηγήσεων. Σε αυτό πλαίσιο, άλλωστε, οι τράπεζες δρομολογούν τους επόμενους μήνες τουλάχιστον 7 διαγωνισμούς πώλησης για χαρτοφυλάκια δανείων ονομαστικής αξίας άνω των 6,5 δισ. ευρώ.

Τι δείχνουν τα εξάμηνα

Αναφορικά με τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου τα σημαντικότερα σημεία είναι:
-Η αδυναμία στα έσοδα από τόκους της Εθνικής Τράπεζας πλέον είναι πολύ σημαντική για να αγνοηθεί, αφού η επίδοσή της τοποθετείται στα 276 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο έναντι 459 εκατ. ευρώ για την Alpha Bank ΑΛΦΑ -0,21%, 356 εκατ. ευρώ για τη Eurobank και 349 εκατ. ευρώ για την Πειραιώς.
-Η Εθνική Τράπεζα, ωστόσο, υπερέχει στην επίτευξη των στόχων μείωσης των NPEs και προχωρά σε ακόμη δύο πωλήσεις χαρτοφυλακίων στην Ελλάδα, συνολικού ύψους 1,7 δισ. ευρώ περίπου, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2019.
-Οι προβλέψεις της Alpha Bank ΑΛΦΑ -0,21% στα 314 εκατ. ευρώ στο β΄ τρίμηνο και το guidance για συνέχισή τους σε υψηλά επίπεδα όλη τη χρονιά είναι σημαντική.
-Η Eurobank συνέχισε να μειώνει τα λειτουργικά κόστη της και προ φόρων εμφάνισε για ακόμα ένα τρίμηνο την καλύτερη επίδοση από τις τέσσερις τράπεζες.
-Η πιθανότητα μηδενισμού του ELA είναι πλέον πολύ πιθανή, με την Εθνική και την Τράπεζα Πειραιώς να το έχουν επιτύχει, ενώ οι Alpha και Eurobank διαθέτουν 1,1 δισ. και 1,8 δισ. ευρώ αντίστοιχα.
-Τέλος, αθροιστικά οι τέσσερις τράπεζες ξεπέρασαν τον στόχο μείωσης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (NPEs) κατά 2 δισ. ευρώ περίπου, αυξάνοντας, την υπέρβαση που εμφανίζουν από την περσινή χρονιά.

Οι νεότερες προβλέψεις

Μετά τα αποτελέσματα, οι αναλυτές προχωρούν σε μειώσεις τόσο στα συνολικά έσοδα όσο και στα καθαρά κέρδη, με τη Eurobank να ξεχωρίζει θετικά από τις άλλες τρεις τράπεζες:
-Για την Alpha ο πήχης για τα καθαρά έσοδα από τόκους είναι στα 1.759 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 9,5%. Η κερδοφορία τοποθετείται πλέον στα 134 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης 180,2 εκατ. ευρώ στις αρχές Ιουνίου. Την ίδια πτωτική πορεία εμφανίζει και το 2019, οπότε η κερδοφορία προβλέπεται σε 277 εκατ. ευρώ έναντι 318 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο.
-Για τη Eurobank, τα καθαρά έσοδα από τόκους προβλέπονται στα 1,389 δισ. ευρώ μειωμένα κατά 5%. Η κερδοφορία τοποθετείται πλέον στα 147 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης 157 εκατ. ευρώ στις αρχές Ιουνίου. Για το 2019, η κερδοφορία κινείται σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα και προβλέπεται στα 248 εκατ. ευρώ έναντι 246 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο.
-Για την Εθνική Τράπεζα, ο πήχης για τα καθαρά έσοδα από τόκους έχει υποχωρήσει στα 1,169 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 25%. Η κερδοφορία τοποθετείται πλέον στα 92 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης 127 εκατ. ευρώ στις αρχές Ιουνίου. Πτωτική πορεία εμφανίζει και το 2019, οπότε η κερδοφορία προβλέπεται σε 188 εκατ. ευρώ έναντι 214 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο.
-Τέλος, για την Τράπεζα Πειραιώς, τα καθαρά έσοδα από τόκους εκτιμώνται στα 1,423 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 15%. Η κερδοφορία τοποθετείται πλέον, με βάση το consensus, σε αρνητικά επίπεδα της τάξεως των 28 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης 41 εκατ. ευρώ στις αρχές Ιουνίου. Πτωτική πορεία, αλλά με θετικό πρόσημο εμφανίζει για το 2019, οπότε η κερδοφορία εκτιμάται σε 123 εκατ. ευρώ έναντι 168 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο.

Οι αποτιμήσεις και οι τιμές-στόχοι

Βασιζόμενοι στις νέες προβλέψεις των αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες, οι οποίοι πλέον έχουν συμπεριλάβει τις μειώσεις στα καθαρά έσοδα, το ζητούμενο είναι τι έχει ήδη ενσωματωθεί στις τιμές του ταμπλό αφού στις τελευταίες συνεδριάσεις οι αποδόσεις τους είναι Alpha Βank -19%, Eurobank -13%, Εθνική Τράπεζα -17% και Τράπεζα Πειραιώς -20%.
Πλέον οι δείκτες αποτίμησης διαμορφώνονταν κατά μέσο όρο στις 0,30 φορές (0,17-0,40) την ενσώματη λογιστική τους αξία (P/ΤBV 2018). Οι δείκτες διαπραγμάτευσής τους παραμένουν οι χαμηλότεροι σε σχέση με τις ευρωπαϊκές τράπεζες, αλλά και με τις τράπεζες των αναδυόμενων αγορών. Το discount σε σχέση με τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών χωρών έχει διαμορφωθεί σε υψηλότερα επίπεδα από 60% για το 2018 και το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της Factset.
Πιο αναλυτικά, για τη Eurobank ο δείκτης P/TBV για το 2018 έχει κινηθεί στις 0,3 φορές, ενώ ο δείκτης P/E για φέτος προβλέπεται στις 9,9 φορές. Για την Alpha Bank ΑΛΦΑ -0,21%, ο δείκτης αποτίμησης έχει κινηθεί στις 0,3 φορές και ο εκτιμώμενος δείκτης τιμής προς καθαρά κέρδη είναι στις 14,3 φορές για φέτος. Για την Εθνική Τράπεζα, η οποία κινείται στο πάνω εύρος, ο δείκτης P/TBV κινηθεί στις 0,4 φορές και ο δείκτης τιμής προς κέρδη κυμαίνεται φέτος στις 15,7 φορές. Τέλος, για την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία εμφάνιζε τον χαμηλότερο δείκτη P/TBV για το 2018 στις 0,17 φορές, ο δείκτης P/E είναι αρνητικός για φέτος.
Ενδεικτικά, οι τράπεζες του δείκτη Euro Stoxx/Banks αποτιμώνται κατά μέσο όρο σε 0,85 φορές σε όρους P/TBV και 0,81 φορές το 2019, ενώ σε όρους P/E 9,5 φορές φέτος και 8,7 φορές το 2019 με μερισματικές αποδόσεις άνω του 5% και για τα δύο έτη.
Τέλος, οι μέσες τιμές στόχοι διαμορφώνονται ως εξής:
-Για την Alpha, η μέση τιμή-στόχος (median) είναι στα 2,37 ευρώ από 2,60 ευρώ πριν και πλέον το ανοδικό περιθώριο είναι της τάξεως του 70% από τα τρέχοντα επίπεδα και η σύσταση είναι «buy».
-Για την Εθνική Τράπεζα, η τιμή-στόχος (median) είναι στα 3,16 ευρώ από 3,55 ευρώ πριν και το περιθώριο είναι 55% από τα τρέχοντα επίπεδα με σύσταση «αγορά».
-Για τη Eurobank, η μέση τιμή-στόχος (median) είναι στα 1,09 ευρώ από 1,08 ευρώ πριν, με περιθώριο 63% από όσο είναι διαπραγματεύσιμη και στο Χρηματιστήριο, και σύσταση «overweight».
-Για την Τράπεζα Πειραιώς, η μέση τιμή-στόχος είναι στα 3,47 ευρώ από 3,70 ευρώ προγενέστερα και με σύσταση «hold». Το περιθώριο διαμορφώνεται σε 70%.

Ερχονται στην Αθήνα οι δανειστές για τον πρώτο έλεγχο της μεταμνημονιακής περιόδου



Ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος αναμένεται να θέσει το θέμα των συντάξεων στο άτυπο Eurogroup της Βιέννης.
Με τα… ακουστικά στ’ αυτιά, ετοιμάζοντας παράλληλα τις βαλίτσες τους για την Αθήνα, θα βρίσκονται αυτές τις μέρες οι εκπρόσωποι των δανειστών.
Ο πρώτος μεταμνημονιακός έλεγχος της χώρας μας θα ξεκινήσει τη Δευτέρα και θα είναι, επιπλέον, το πρώτο τεστ αντοχής της νέας φάσης των σχέσεων κυβέρνησης-θεσμών.
Ωστόσο, θα έχει προηγηθεί η εμφάνιση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην 83η Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) ο οποίος με τις εξαγγελίες του θα ανοίξει ολόκληρη των βεντάλια των προθέσεών του για τις φοροελαφρύνσεις και τις παροχές
Το πιο «καυτό» θέμα για την κυβέρνηση δεν είναι άλλο από τις συντάξεις και τα περιθώρια που θα έχει να αποτρέψει την περικοπή τους από 1η Ιανουαρίου 2019. Το ζήτημα των συντάξεων δεν αναμένεται να απασχολήσει το σημερινό άτυπο Eurogroup της αυστριακής προεδρίας στη Βιέννη, αν και στο περιθώριο της συνεδρίασης, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος δεν αποκλείεται να λάβει μια πρόγευση των διαθέσεων των Ευρωπαίων υπουργών Οικονομικών.
Οι αποφάσεις για τις συντάξεις δεν αναμένεται να ληφθούν κατά τη διάρκεια τις πρώτης αποστολής των θεσμών στην Αθήνα. Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2019, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή την 1η Οκτωβρίου, θα ενσωματώνεται πιθανότατα η περικοπή των συντάξεων, με την οριστική απόφαση να αφήνεται για αργότερα, στο τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού, όταν και η εικόνα εκτέλεσης του τρέχοντος προϋπολογισμού θα είναι πληρέστερη.
Τα φλέγοντα ζητήματα
Η αποστολή των θεσμών στην Αθήνα αναμένεται να ολοκληρωθεί την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου. Στην πρώτη αυτή επίσκεψη οι δανειστές θα θελήσουν να ενημερωθούν για όλα τα θέματα που περιλαμβάνει η μεταμνημονιακή, «ενισχυμένη εποπτεία», στην οποία υπάγεται πλέον η Ελλάδα.
Με τη συζήτηση για τα φλέγοντα ζητήματα όπως η τύχη των περικοπών στις συντάξεις και η διανομή του υπερπλεονάσματος να προγραμματίζεται να ξεκινήσει στο Eurogroup του Οκτωβρίου και ενδεχομένως να ολοκληρωθεί στο Eurogroup της 5ης Νοεμβρίου, στο επίκεντρο της πρώτης μεταμνημονιακής αξιολόγησης θα βρεθούν ο προϋπολογισμός του 2019, τα εργασιακά και ειδικά το ζήτημα της αύξησης του κατώτατου μισθού, η πορεία εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δημοσίου προς τους ιδιώτες, η τοποθέτηση μόνιμων γενικών γραμματέων και διευθυντών στο Δημόσιο, το πλάνο μείωσης των «κόκκινων» δανείων, η πρόοδος στις αποκρατικοποιήσεις, το σχέδιο ανάπτυξης των περιουσιακών στοιχείων του Υπερταμείου Αποκρατικοποιήσεων, η καταπολέμηση της διαφθοράς και του οικονομικού εγκλήματος κ.ά.
Αμέσως μετά το τέλος της αξιολόγησης του Σεπτεμβρίου θα εκδοθούν δύο εκθέσεις. Η πρώτη έκθεση της ενισχυμένης εποπτείας θα δημοσιευθεί τον Νοέμβριο και η δεύτερη, στα τέλη Φεβρουαρίου. Η τρίτη έκθεση θα βγει τέλη Μαΐου, όταν η Κομισιόν θα εκδώσει και τις επιμέρους ανά κράτος συστάσεις για τα κράτη-μέλη. Και η τέταρτη πάλι τον Νοέμβριο του 2019, κλείνοντας τον κύκλο.

Αρση τραπεζικού απορρήτου και έλεγχοι σε βάθος πενταετίας για 150.00 δανειολήπτες



Χιλιάδες δανειολήπτες θα βρεθούν από τις 15 Σεπτεμβρίου αντιμέτωποι με την άρση του τραπεζικού τους απορρήτου και μάλιστα για ελέγχους σε βάθος πενταετίας.
Αυτή τη δυνατότητα δίνει ο αναμορφωμένος νόμος για την προστασία των κόκκινων δανειοληπτών -ο περίφημος «νόμος Κατσέλη»- ο οποίος ψηφίστηκε τον περασμένο Ιούνιο και αυστηροποιεί το νομικό πλαίσιο με στόχο την αποβολή των στρατηγικά κακοπληρωτών οι οποίοι κρύβουν καταθέσεις και άλλα περιουσιακά στοιχεία και ενώ έχουν την δυνατότητα δεν πληρώνουν τις οφειλές τους.
Στελέχη των τραπεζών εκτιμούν ότι με την άρση του τραπεζικού απορρήτου θα εντοπιστούν τουλάχιστον 50.000 στρατηγικοί κακοπληρωτές με υψηλές καταθέσεις που υπάχθηκαν στο νόμο Κατσέλη και εκτιμάται ότι αποτελούν τον έναν στους τρεις από το σύνολο των 150.000 δανειοληπτών της ευνοϊκής ρύθμισης, με συνολικά «κόκκινα»» δάνεια ύψους 18 δισ. ευρώ.
Η αξία των δανείων
Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, υπολογίζεται ότι 13,1 δισ. ευρώ είναι η αξία των δανείων που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς νομικής προστασίας, για την οποία εκκρεμεί η έκδοση της τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.
Μάλιστα, από αυτά περίπου 7 δισ. ευρώ αφορούν απαιτήσεις που έχουν ήδη καταγγελθεί. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει συμφωνηθεί μεταξύ των τραπεζών, το επόμενο διάστημα θα γίνουν μαζικές προτάσεις διευθέτησης των δανείων που βρίσκονται υπό την προστασία του νόμου Κατσέλη, προκειμένου οι υποθέσεις να κλείσουν χωρίς η υπόθεση να φτάσει στην εκδίκαση.
Οι προτάσεις θα περιλαμβάνουν τη ρύθμιση στην οποία θα κατέληγε το δικαστήριο και θα προβλέπουν κουρέματα δανείων έως και 50%, εφόσον βέβαια κάτι τέτοιο δικαιολογείται από την πραγματική οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη.
ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Γιατί βρίσκεται τον αέρα η διαδικασία επεκτασιμότητας των νέων κλαδικών συμβάσεων



Μετ’ εμποδίων θα προχωρήσει, αν ποτέ προχωρήσει, η επεκτασιμότητα των νέων κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, με την όλη διαδικασία να βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα.
Η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου υπέγραψε μεν την περασμένη Δευτέρα την επεκτασιμότητα τεσσάρων κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, ωστόσο συνδικαλιστικοί κύκλοι επισημαίνουν πως το ζήτημα, από εδώ και στο εξής δεν θα είναι τόσο το αν και ποιες κλαδικές συμβάσεις θα είναι επεκτάσιμες, αλλά το αν θα μπορούν να υπογραφούν, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του Δημήτρη Κατσαγάνη στην ιστοσελίδα Capital.gr (εδώ)
Κενό γράμμα
Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές που έχουν πλήρη γνώση του θέματος, για να  έχει νόημα να υπογραφεί μία νέα κλαδική συλλογική σύμβαση, θα πρέπει να μπορεί να έχει υποχρεωτική ισχύ (σ.σ.: αυτό σημαίνει «επεκτασιμότητα») και για τα μη μέλη της εργοδοτικής οργάνωσης που την υπογράφει. Για να επικυρώσει, όμως, το υπουργείο Εργασίας την επεκτασιμότητα μίας σύμβασης, θα πρέπει να γνωρίζει τα μέλη της εργοδοτικής οργάνωσης που την υπογράφει.
Και εδώ είναι ακριβώς το άμεσο πρόβλημα: Οι περισσότερες εργοδοτικές οργανώσεις δεν έχουν «μητρώο» των μελών τους, όπως αυτό απαιτείται από το νέο θεσμικό πλαίσιο Και Χωρίς, αυτό το μητρώο, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να έχει υποχρεωτική ισχύ μία κλαδική συλλογική σύμβαση και συνεπώς η υπογραφή της είναι κενό γράμμα.
Την ίδια στιγμή, αν μία κλαδική εργοδοτική οργάνωση δεν διαθέτει μητρώο μελών, δεν μπορεί να αποδειχθεί αν στις επιχειρήσεις που είναι μέλη της απασχολείται τουλάχιστον το 51% των εργαζομένων του κλάδου για τον οποίο υπογράφεται συλλογική σύμβαση.
Παράλληλα, η ύπαρξη μητρώου μελών σε μία εργοδοτική οργάνωση δεν οδηγεί αυτόματα στην επεκτασιμότητα της συλλογικής σύμβασης που θα υπογράψει με ένα εργατικό σωματείο.
Και τούτο διότι ενδέχεται το μητρώο μελών της να αποδεικνύει πως στις επιχειρήσεις –μέλη της απασχολείται κάτω από το 51% των εργαζομένων του εν λόγω κλάδου. Έτσι και πάλι, οι όροι της κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας δεν θα είναι υποχρεωτικοί και για τα μη μέλη της εργοδοτικής οργάνωσης.
Και σ’ αυτήν την περίπτωση, δηλαδή, δεν θα έχει  πρακτικό νόημα η υπογραφή μίας κλαδικής σύμβασης.
Τι προβλέπεται
Πιο αναλυτικά, το νέο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο ισχύει από την 21η Αυγούστου  (δηλ. μετά την ολοκλήρωση του 3ου Μνημονίου) και προβλέπει την επαναφορά της υποχρεωτικής ισχύος των όρων των  κλαδικών συμβάσεων και στις επιχειρήσεις που δεν είναι μέλη των κλαδικών εργοδοτικών οργανώσεων που υπογράφουν αυτές τις συμβάσεις περιλαμβάνει δύο αυστηρές ρήτρες:
– Πρώτον, στις επιχειρήσεις που είναι μέλη των κλαδικών εργοδοτικών οργανώσεων (που υπογράφουν κλαδικές συμβάσεις) πρέπει να απασχολείται το 51% των εργαζομένων του κλάδου.
– Δεύτερον σε περίπτωση μη υποβολής του Μητρώο Μελών από τις εργοδοτικές οργανώσεις στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας, δεν είναι δυνατή η επεκτασιμότητα των κλαδικών συμβάσεων που θα υπογράψουν. Με άλλα λόγια, για να είναι επεκτάσιμη μία κλαδική σύμβαση πρέπει να ισχύουν ταυτόχρονα οι δύο παραπάνω ρήτρες. Μ΄ άλλα λόγια, αν ισχύει η πρώτη και δεν ισχύει η δεύτερη ή αντίστροφα, δεν είναι επεκτάσιμη μία συλλογική σύμβαση εργασίας για ένα κλάδο. Σ΄ αυτές τις περιπτώσεις, είτε δεν θα έχει νόημα να υπογραφεί μία σύμβαση, είτε εφόσον υπογραφεί, δεν θα είναι επεκτάσιμη  και έτσι θα μπορούσε να ακυρωθεί στην πράξη.