Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Ποια είναι τα υποψήφια σχήματα για τη γραμμή 4 του μετρό Δόθηκε και τρίτη παράταση

Ποια είναι τα υποψήφια σχήματα για τη γραμμή 4 του μετρό

Δόθηκε και τρίτη παράταση

Ποια είναι τα υποψήφια σχήματα για τη γραμμή 4 του μετρό
Για τα τέλη Αυγούστου οδεύει, τελικά, η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ενδιαφερόμενους ομίλους για το έργο κατασκευής της νέας γραμμής 4 του μετρό, η οποία αφορά τη σύνδεση του Αλσους Βεΐκου με την περιοχή του Γουδιού.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός, επρόκειτο να ξεκινήσει στις 30 Ιουνίου, προτού δοθούν δύο παρατάσεις, αρχικά για τις 17 Ιουλίου και στη συνέχεια για τις 31 Ιουλίου.

Το έργο είναι από τα πλέον σημαντικά για τις εταιρείες, δεδομένου όχι μόνο του μεγέθους του, αλλά και της γενικότερης έλλειψης μεγάλων έργων, με αποτέλεσμα να προβλέπεται η πολύ έντονη διεκδίκησή του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν διαμορφωθεί τέσσερα σχήματα που θα διεκδικήσουν το έργο: Η γαλλική Vinci (επικεφαλής της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και την Ολυμπία Οδό) κατεβαίνει σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ και τη Siemens. Η ΑΚΤΩΡ συνεργάζεται με την επίσης γαλλική Alstom, ενώ με τον ισπανικό κατασκευαστικό κολοσσό FCC θα διεκδικήσει το έργο ο όμιλος Μυτιληναίος (η ΜΕΤΚΑ απορροφήθηκε από τη μητρική εταιρεία). Τέλος, ο όμιλος J&P ΑΒΑΞσυνεργάζεται με την ιταλική Ghella και τα άλλα μέλη της κοινοπραξίας που ήδη κατασκευάζει την επέκταση της γραμμής 3 στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς.
Αντικείμενο της σύμβασης, συνολικού ύψους 1,45 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ), είναι «η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α' Άλσος Βεΐκου - Γουδή. Επίσης στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων.
Η νέα γραμμή 4 θα ξεκινά από το Γαλάτσι και θα περνά από ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως η Κυψέλη, του Γκύζη, το χαμηλό τμήμα της Αλεξάνδρας, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, προτού συνεχίσει για τα Ιλίσια, του Ζωγράφου, την Καισαριανή και καταλήξει στο Γουδί, πλησίον της Λ. Μεσογείων. Θα έχει μήκος περίπου 13 χιλιόμετρα, ενώ θα περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς.

Ξεκινάει η «μάχη» για τη γραμμή 4 του μετρό

Οι προκλήσεις, οι πιέσεις, οι ανατροπές και το έντονο παρασκήνιο «φουντώνουν» τον διαγωνισμό

Ξεκινάει η «μάχη» για τη γραμμή 4 του μετρό
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα με την συμμετοχή κορυφαίων ελληνικών και διεθνή ομίλων, έχουν μπει σε θέση… μάχης για τον διαγωνισμό που αφορά την γραμμή 4 του μετρό, η οποία θα εξυπηρετεί την μετακίνηση πάνω από 220.000 επιβατών ημερησίως.
Αρκετές κοινοπραξίες αναμένεται να δώσουν «σκληρή μάχη» για τη διεκδίκηση του έργου, συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ.

Έτσι, φημολογείται ότι ο όμιλος Ελλάκτωρ θα διεκδικήσει το έργο κοινοπρακτικά με τον πολυεθνικό εισηγμένο –στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου– όμιλο Ansaldo STS, του οποίου το 51% του μετοχικού κεφαλαίου ελέγχει η Hitachi Rail Italy Investments. Ο όμιλος επιδιώκει να κεφαλαιοποιήσει την τεχνογνωσία του στην υλοποίηση έργων μετρό, υλοποιώντας το μετρό στη Θεσσαλονίκη αλλά και την Ντόχα (Gold line).
O όμιλος ΓΕΚ Τέρνα θα διεκδικήσει το έργο κοινοπρακτικά με τη γαλλική Vinci και τον γερμανικό κολοσσό Siemens, δύο εταιρείες με τεράστια τεχνογνωσία στην υλοποίηση έργων μετρό. Η εταιρεία έχει συμμετάσχει στην αναβάθμιση του μετρό στο Λονδίνο και το Παρίσι, έχοντας υλοποιήσει, μεταξύ άλλων, έργα πολιτικού μηχανικού για τα μέσα σταθερής τροχιάς σε Μέση Ανατολή και Ασία.
Η J&P Άβαξ θα διεκδικήσει το έργο από κοινού με την ιταλική Ghella, με το σχήμα να κατασκευάζει την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά, μήκους 7,6 χλμ.
Προσφορά εκτιμάται ότι θα καταθέσει και η ΜΕΤΚΑ, με παράγοντες των κατασκευών να τοποθετούν σε πέντε σχήματα τους υποψήφιους διεκδικητές του έργου, ενώ ερώτημα είναι εάν στη διαδικασία θα συμμετάσχει η ιταλική GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με τη Μηχανική, έχοντας ήδη ζητήσει διευκρινίσεις για το έργο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: