Κυριακή 16 Μαΐου 2021

Εστίαση - ΕΣΠΑ: Δικαιούχοι, προϋποθέσεις συμμετοχής, επιδοτούμενες δαπάνες. Όλη η προκήρυξη

 

Εστίαση - ΕΣΠΑ: Δικαιούχοι, προϋποθέσεις συμμετοχής, επιδοτούμενες δαπάνες. Όλη η προκήρυξη

Επενδύσεις - Αναπτυξιακά

13 Μάιος 2021
Taxheaven.gr


ΕΠΑνεΚ - ΕΣΠΑ 2014-2020

Η Δράση στοχεύει στην επιχορήγηση ΜμΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων του κλάδου της εστίασης για τη στήριξη μετά την επανεκκίνηση της λειτουργίας τους, υπό το καθεστώς της πανδημίας της νόσου COVID-19,  με την προμήθεια πρώτων υλών απαραίτητων για τη λειτουργία τους.

Προϋπολογισμός της Δράσης

330 εκατ. ευρώ για το σύνολο των περιφερειών της χώρας, τα οποία κατανέμονται σε 280 εκατ. ευρώ για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και 50 εκατ. ευρώ για Μεγάλες Επιχειρήσεις.

Το ποσό αυτό δύναται να αυξηθεί ώστε να καλύψει το σύνολο των θετικά αξιολογημένων αιτήσεων χρηματοδότησης.

Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.

Δικαιούχοι της Δράσης

Επιχειρήσεις Εστίασης, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, οι οποίες θα πρέπει να δραστηριοποιούνται σε τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους ΚΑΔ:

56.10: Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης,
56.21: Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις,
56.29.20: Άλλες υπηρεσίες εστίασης,
56.30: Δραστηριότητες παροχής ποτών.

Επιδότηση

Έως 100.000 ευρώ.

Σε κάθε επιχείρηση με διακριτό ΑΦΜ θα αποδίδεται συνολική μη επιστρεπτέα επιχορήγηση υπό μορφή Κεφαλαίου Κίνησης που δύναται να ανέλθει κατά μέγιστο σε ποσοστό 7% του ετησίου κύκλου εργασιών έτους 2019.
Στις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών εντός του 2019 ή εντός του 2020 δίνεται συνολική μη επιστρεπτέα ενίσχυση υπό μορφή Κεφαλαίου Κίνησης που δύναται να ανέλθει κατά μέγιστο σε ποσοστό 7% του ανηγμένου κύκλου εργασιών του έτους έναρξης εργασιών (2019 ή 2020). Ο ανηγμένος κύκλος εργασιών του έτους έναρξης εργασιών (2019 ή 2020) υπολογίζεται ως ο συνολικός κύκλος εργασιών έτους (2019 ή 2020) δια των αριθμό ημερών λειτουργίας έτους (2019 ή 2020) επί  365 ή 366 αντιστοίχως.

Βασικές Προϋποθέσεις Συμμετοχής


Οι επιχειρήσεις θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ικανοποιούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

- Να έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέχρι την 31.12.2020,
- Να έχουν ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή κωδικό δραστηριότητας με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Κεφαλαίου 6: «ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ». Για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών πριν την 01.01.2020 ο έλεγχος γίνεται βάσει του ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα, όπως αυτός αναγράφεται στο σχετικό Πεδίο του Εντύπου Ε3 (Κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα) του φορολογικού έτους 2019 που υποβλήθηκε στο έτος 2020. Για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών εντός του 2020 ο έλεγχος γίνεται βάσει του κύριου ΚΑΔ δραστηριότητας,
- Να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν. 4308/2014,
- Να είναι υπόχρεες υποβολής Δηλώσεων ΦΠΑ,
- Να παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών του έτους 2020 ποσοστού 30%, τουλάχιστον σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του 2019,
- Ο δυνητικός λήπτης της ενίσχυσης υποβάλλει μία Αίτηση Χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ, για το σύνολο εγκαταστάσεων εστίασης που διαθέτει.

Οι επιχειρήσεις που έχουν συνάψει συμβάσεις δικαιόχρησης (franchise), με την ιδιότητα του δικαιοπαρόχου ή του δικαιοδόχου, δηλώνουν το εν λόγω γεγονός στην αίτηση χρηματοδότησης και ελέγχονται κατά το στάδιο της επαλήθευσης ως προς το αν αποτελούν συνδεδεμένες μεταξύ τους επιχειρήσεις, προκειμένου να προσδιοριστούν οι ενισχύσεις που προσμετρώνται για τον έλεγχο της σώρευσης.

Επιδοτούμενες Δαπάνες


Οι δαπάνες των επιχειρήσεων για την προμήθεια πρώτων υλών είναι επιλέξιμες από την 1η Απριλίου 2021 και μετά.

Η καταβληθείσα προκαταβολή κεφαλαίου κίνησης για την προμήθεια πρώτων υλών θα πρέπει να έχει αναλωθεί από την ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών έως 31.12.2021.

Ημερομηνία Έναρξης Ηλεκτρονικής Υποβολής: Παρασκευή 14 Μαΐου 2021 και ώρα 10:00
Ημερομηνία Λήξης Ηλεκτρονικής Υποβολής: Παρασκευή 30 Ιουλίου 2021 και ώρα 15:00

Ηλεκτρονική Υποβολή


Η Αίτηση Χρηματοδότησης θα υποβληθεί ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr/mis

Επικοινωνία – Πληροφορίες


Γραφείο Πληροφόρησης ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ: Δραγατσανίου 8, πλατεία Κλαυθμώνος, Αθήνα.
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 10.00 π.μ. έως τις 2.00 μ.μ. (κατόπιν ραντεβού)
Τηλεφωνική ενημέρωση: στο 801 11 36 300 από σταθερό τηλέφωνο με αστική χρέωση από τις 9.00 π.μ έως τις 4.30 μ.μ.
Εmail: infoepan@mou.gr
Ιστοσελίδες: www.antagonistikotita.grwww.espa.gr
Σημεία Πληροφόρησης ΕΦΕΠΑΕ & των Περιφερειακών Μονάδων τους: www.efepae.gr

Δείτε ή κατεβάστε τη σχετική προκήρυξη:


Εστίαση: Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη για την επιδότηση κεφαλαίου κίνησης για την προμήθεια πρώτων υλών

 

Εστίαση: Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη για την επιδότηση κεφαλαίου κίνησης για την προμήθεια πρώτων υλών

Facebook

Υποβολή αιτήσεων την περίοδο 14/5-30/07/2021

Προκηρύχθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων το πρόγραμμα «Επιδότηση κεφαλαίου κίνησης σε επιχειρήσεις εστίασης για την προμήθεια πρώτων υλών» για την παροχή κεφαλαίου κίνησης, με υποβολή αιτήσεων την περίοδο 14/5-30/7/2021.

Σύμφωνα με την προκήρυξη ισχύουν τα παρακάτω:

Α. Ποιοι υποβάλλουν αίτηση:

Επιχειρήσεις που:

  • έχουν ως κύριο ΚΑΔ ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους παρακάτω:
    56.10 : Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης.
    56.21 : Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις
    56.29.20 : Άλλες υπηρεσίες εστίασης
    56.30 : Δραστηριότητες παροχής ποτών
    Περιλαμβάνονται όλοι οι ΚΑΔ των υποκατηγοριών
  • έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέχρι την 31.12.2020,
  • τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του Κ.Φ.Α.Σ.
  • είναι υπόχρεες υποβολής Δηλώσεων ΦΠΑ
  • παρουσιάζουν μείωση του κύκλου εργασιών τους του έτους 2020 τουλάχιστον 30% σε σχέση με το 2019.
  • λειτουργούν νομίμως στους χώρους για τους οποίους θα αιτηθούν ενίσχυση.
  • δεν βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση,
  • δεν χαρακτηρίζονταν ως προβληματικές την 31/12/2019,
  • δεν εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως της Επιτροπής, με την οποία μια ενίσχυση κηρύσσεται παράνομη και ασυμβίβαστη με την εσωτερική αγορά,
  • δεν έχουν υποβληθεί σε βάρος τους οι κυρώσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 40 του Ν. 4488/2017 (Α137/13.09.2017).
  • το συνολικό ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που έχουν λάβει (σε επίπεδο “δεδομένης επιχείρησης” όπως αυτή ορίζεται από την Κοινοτική νομοθεσία και νομολογία) από τη συγκεκριμένη δράση, συναθροιζόμενη με κάθε άλλη ενίσχυση που θα έχει λάβει δυνάμει της με αρ. 19.3.2020/C(2020) 1863 Ανακοίνωσης, και η οποία μπορεί να έχει χορηγηθεί με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων, φορολογικών πλεονεκτημάτων και πλεονεκτημάτων πληρωμών ή άλλες μορφές όπως επιστρεπτέες προκαταβολές, εγγυήσεις, δάνεια και ίδια κεφάλαια, με την προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνει το συνολικό ανώτατο όριο των 1.800.000 ευρώ.
  • Υποβάλλουν μία πρόταση ανά ΑΦΜ

Β. Επιλέξιμες δαπάνες:

Χρηματοδοτούνται δαπάνες για Αγορές Α’ Υλών

Γ. Ποσό επιχορήγησης, Ποσοστά Επιδότησης, Διάρκεια υλοποίησης

  • Ποσά επιχορήγησης: ίσο με το 7% του ετησίου Κύκλου Εργασιών έτους 2019, (πεδίο 500 Ε3 έτους 2019 Σύνολο Εσόδων από Πωλήσεις Αγαθών και Παροχή Υπηρεσιών) με μέγιστο ποσό 100.000€.
  • Ποσοστό Επιδότησης: 100%,
  • Διάρκεια υλοποίησης: Η καταβληθείσα επιδότηση κεφαλαίου κίνησης για την προμήθεια πρώτων υλών θα πρέπει να έχει αναλωθεί από 1/4/2021 έως 31/12/2021

Δ. Περιορισμοί-Ειδικοί όροι

  • Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1η Απριλίου 2021
  • Η αξιολόγηση των αιτήσεων γίνεται με τη μέθοδο της άμεσης διαδικασίας (FiFo). Κάθε αίτηση χρηματοδότησης που υποβάλλεται, αξιολογείται με τήρηση σειράς προτεραιότητας σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής στο ΠΣΚΕ και τον ενάριθμο κωδικό που έλαβε κατά την χρονική στιγμή υποβολής της
  • Οι επιχειρήσεις που έχουν συνάψει συμβάσεις δικαιόχρησης (franchise), με την ιδιότητα του δικαιοπαρόχου ή του δικαιοδόχου, δηλώνουν το εν λόγω γεγονός στην αίτηση χρηματοδότησης και ελέγχονται κατά το στάδιο της επαλήθευσης ως προς το αν αποτελούν συνδεδεμένες μεταξύ τους επιχειρήσεις, προκειμένου να προσδιοριστούν οι ενισχύσεις που προσμετρώνται για τον έλεγχο της σώρευσης.
  • Το καταβληθέν κεφάλαιο κίνησης θα πρέπει να αναλωθεί από 1/4/2021 έως 31/12/2021. Αυτό αποδεικνύεται βάσει των Κωδικών:
    - 361 Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας
    - 363 Λοιπές Εισαγωγές εκτός επενδυτικών αγαθών (πάγια) και
    - 364 Ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών
    των εντύπων των σχετικών περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ για την περίοδο 1/4/2021 – 31/12/2021. Το ποσό κεφαλαίου κίνησης που αντιστοιχεί στην παρούσα δράση δεν πρέπει να υπερβαίνει το 70% του αθροίσματος των ποσών των 3 κωδικών που αναφέρονται παραπάνω..
  • Δεν γίνονται αποδεκτά, για τον υπολογισμό της επιχορήγησης τροποποιητικά φορολογικά στοιχεία (τροποποιητική δήλωση Ε3 ή τροποποιητικές ΦΠΑ) τα οποία υποβλήθηκαν μετά τις 12/5/2021.
  • Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο στα σχετικά φορολογικά στοιχεία του λήπτη της ενίσχυσης, διαπιστωθεί ότι το ποσό που έχει καταβληθεί είναι μεγαλύτερο από το 70 % του αθροίσματος των ποσών των Κωδικών 361, 363 και 364 του εντύπου των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ για το ίδιο διάστημα, η διαφορά μεταξύ του καταβληθέντος ποσού και του 70% του αθροίσματος δηλωθέντων ποσών στους ανωτέρω Κωδικούς, θα αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό.
  • Σε περίπτωση επιχορήγησης κεφαλαίου κίνησης στο πλαίσιο των δράσεων μη επιστρεπτέας ενίσχυσης επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία COVID-19 των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ) του ΕΣΠΑ, το συνολικό ποσό των επιχορηγήσεων από την παρούσα Δράση και τις αναφερόμενες Δράσεις των ΠΕΠ δεν πρέπει να υπερβαίνει το άθροισμα των ποσών που αναγράφονται στον Κωδικό 367 του εντύπου των σχετικών περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ για το έτος 2021.
  • Η υποβολή των προτάσεων θα γίνει ηλεκτρονικά και συνοδεύεται από την ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών συμμετοχής σε μορφή pdf. Μη υποβολή όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών σημαίνει απόρριψη της αίτησης.
  • Είναι απαραίτητη η υποβολή φορολογικών δηλώσεων του φορολογικού έτους 2019 πριν την υποβολή της αίτησης συμμετοχής (για τις επιχειρήσεις με φορολογικό έτος από 1/1-31/12).

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΔΕΜΛΗΣ

www.epidotiseis.eu


Πως θα γίνεται η μετακίνηση σε όλη τη χώρα από 14.5.2021 και ώρα 6.00 έως και 24.5.2021 και ώρα 6.00 (τι ισχύει για υπαλλήλους, ελεύθερους επαγγελματίες, επιτηδευματίες, κ.λπ.)

Πως θα γίνεται η μετακίνηση σε όλη τη χώρα από 14.5.2021 και ώρα 6.00 έως και 24.5.2021 και ώρα 6.00 (τι ισχύει για υπαλλήλους, ελεύθερους επαγγελματίες, επιτηδευματίες, κ.λπ.)

Οικονομικές Ειδήσεις

14 Μάιος 2021


Taxheaven.gr


Με την ΚΥΑ Δ1α/Γ.Π.οικ.29922/13.5.2021 (ΦΕΚ Β' 1944/13.5.2021), θεσπίστηκαν έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας ανά πεδίο δραστηριότητας και καταργήθηκαν τα επίπεδα επιδημιολογικής επιβάρυνσης αυξημένου κινδύνου και πολύ αυξημένου κινδύνου.

Με την ίδια απόφαση ορίστηκαν περιορισμοί νυχτερινής κυκλοφορίας από 14.5.2021 και ώρα 6.00 έως και 24.5.2021 και ώρα 6.00 ως εξής:

1. Από τις 00.30 έως τις 5.00 σε όλη την Επικράτεια επιτρέπονται οι μετακινήσεις των πολιτών για τους ακόλουθους, περιοριστικά αναφερόμενους, λόγους:
α) Μετακίνηση από και προς την εργασία για τις εργάσιμες ώρες ή κατά τη διάρκεια της εργασίας,
β) μετακίνηση για λόγους υγείας (μετάβαση σε φαρμακείο, επίσκεψη στον γιατρό ή μετάβαση σε νοσοκομείο ή κέντρο υγείας, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία) και
γ) ατομική κίνηση με κατοικίδιο ζώο.


2. Για την πιστοποίηση των λόγων κατ’ εξαίρεση μετακίνησης εφαρμόζονται τα εξής:
Για την μετακίνηση της περ. (α) της παρ. 1 πρέπει ο πολίτης να φέρει υποχρεωτικά μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο, καθώς και βεβαίωση κίνησης (βεβαίωση τύπου Α), σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Η βεβαίωση κίνησης παρέχεται, με προσωπική ευθύνη του υπογράφοντος, από τον εργοδότη ή, σε περίπτωση νομικού προσώπου, από τον νόμιμο εκπρόσωπό του ή, σε περίπτωση αυτοαπασχολούμενου, ελεύθερου επαγγελματία ή επιτηδευματία από τον ίδιο, περιέχει δε το ονοματεπώνυμο, τον τόπο κατοικίας και τον τόπο εργασίας του εργαζόμενου, καθώς και το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησής του, λαμβανομένης υπόψη και τυχόν αναγκαίας υπερωριακής απασχόλησης.

Η βεβαίωση του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να αποκτάται με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:
α) Αναφορικά με τους υπαλλήλους του Δημοσίου μέσω της εφαρμογής του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου στην ιστοσελίδα apografi.gov.gr και κατ’ εξαίρεση μέσω εντύπου που συμπληρώνεται με ευθύνη του αρμόδιου προϊστάμενου προσωπικού.

β) Αναφορικά με τους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα η βεβαίωση χορηγείται στον εργαζόμενο για τη μετακίνησή του από τον υπόχρεο εργοδότη, κατόπιν υποβολής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) του εργοδότη στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Κατά την υποβολή της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης για τη χορήγηση της εν λόγω βεβαίωσης από τον εργοδότη, διασταυρώνεται αυτόματα και πιστοποιείται από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» η εργασιακή σχέση του εργαζόμενου με τον αιτούντα εργοδότη και κατόπιν παρέχεται η βεβαίωση από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ». Η βεβαίωση χορηγείται σε κάθε περίπτωση στον εργαζόμενο το αργότερο πριν από τη μετακίνησή του και ισχύει για όσο διάστημα ο εργαζόμενος απαιτείται να μετακινηθεί από και προς την εργασία του, κατά τις ώρες απαγόρευσης κυκλοφορίας, βάσει του ωραρίου εργασίας του. Εναλλακτικά μπορεί να λαμβάνεται πάγια βεβαίωση κίνησης (τύπου Α) από την ηλεκτρονική σελίδα forma.gov.gr. Η βεβαίωση της παρούσας περίπτωσης μπορεί να ισχύει για χρονικό διάστημα έως δεκατεσσάρων (14) ημερών.

γ) Στην περίπτωση αυτοαπασχολούμενων, ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών συμπληρώνεται ηλεκτρονικά από τους ίδιους η αντίστοιχη υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» με τους κωδικούς TAXISNET ή πάγια βεβαίωση κίνησης (τύπου Α) που λαμβάνεται από την ηλεκτρονική σελίδα forma.gov.gr. Η συμπλήρωση της υπεύθυνης δήλωσης ή της βεβαίωσης κίνησης πρέπει να λάβει χώρα το αργότερο πριν από τη μετακίνησή τους και να επιδεικνύεται, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα μαζί με εκτύπωση από το πληροφοριακό σύστημα TAXIS των φορολογικών στοιχείων φυσικού προσώπου και επιχειρηματικής δραστηριότητας ή αντίστοιχη ηλεκτρονική απεικόνιση. Ειδικώς οι επιστήμονες αυτοαπασχολούμενοι που διαθέτουν επαγγελματική ταυτότητα, η οποία εκδίδεται από επαγγελματικό σύλλογο με τη μορφή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, δεν απαιτείται, προς πιστοποίηση της ιδιότητάς τους, να φέρουν την απαιτούμενη από το προηγούμενο εδάφιο εκτύπωση από το πληροφοριακό σύστημα TAXIS ή αντίστοιχη ηλεκτρονική απεικόνιση, εφόσον επιδεικνύουν την επαγγελματική ταυτότητα του συλλόγου τους.

δ) Βεβαίωση κίνησης κατ’ εφαρμογή της παρούσας δεν χορηγείται πάντως σε εργαζόμενο ή υπάλληλο που δεν προσέρχεται στην εργασία, ιδίως λόγω του ότι τελεί σε καθεστώς τηλεργασίας ή αναστολής σύμβασης εργασίας.

Για τις περ. (β) και (γ) της παρ. 1 η βεβαίωση κίνησης αφορά κάθε μεμονωμένη κίνηση και μόνο αυτή, υπογράφεται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο, με προσωπική του ευθύνη, και περιέχει το ονοματεπώνυμο, τον τόπο κατοικίας και τον τόπο προορισμού του πολίτη καθώς και τον συγκεκριμένο λόγο της μετακίνησης (Βεβαίωση τύπου Β). Οι βεβαιώσεις του προηγούμενου εδαφίου μπορούν να λαμβάνονται από την ηλεκτρονική σελίδα forma.gov.gr και να συμπληρώνονται από τον πολίτη ή να αντιγράφονται έντυπα ή ιδιογράφως κατά το περιεχόμενο του οικείου υποδείγματος που αναρτάται στον ιστότοπο forma.gov.gr.


Δείτε επίσης: Μετακίνηση στα νησιά: Τα έγγραφα που είναι απαραίτητα από σήμερα 14.5.2021



Βεβαιώσεις τύπου Α

Έντυπο «Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζομένου»
Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου (PDF)
Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου (DOCX)


Έντυπο «Βεβαίωση Κυκλοφορίας Μέλους Διοίκησης»
Βεβαίωση Κυκλοφορίας Μέλους Διοίκησης (PDF)
Βεβαίωση Κυκλοφορίας Μέλους Διοίκησης (DOCX)

Έντυπο «Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζομένου με Εργόσημο»
Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου με Εργόσημο (PDF)
Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου με Εργόσημο (DOCX)

Έντυπο «Βεβαίωση Κυκλοφορίας Αυτοαπασχολούμενου (χωρίς εργοδότη) - Ελ. Επαγγελματία & Επιτηδευματία»
Βεβαίωση Κυκλοφορίας Αυτοαπασχολούμενου (χωρίς εργοδότη) - Ελ. Επαγγελματία & Επιτηδευματία (PDF)
Βεβαίωση Κυκλοφορίας Αυτοαπασχολούμενου (χωρίς εργοδότη) - Ελ. Επαγγελματία & Επιτηδευματία (DOCX)

Μετακινήσεις μαθητών/τριών και φοιτητών/τριών
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥ/ΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (PDF)
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥ/ΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (DOCX)
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΝΗΛΙΚΟΥ/ΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (PDF)
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΝΗΛΙΚΟΥ/ΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (DOCX)
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (PDF)
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (DOCX)


Βεβαιώσεις τύπου Β

Βεβαίωση Κατ' Εξαίρεση Μετακίνησης Πολιτών (PDF)
Βεβαίωση Κατ' Εξαίρεση Μετακίνησης Πολιτών (DOCX)


Μετακίνηση στα νησιά: Τα έγγραφα που είναι απαραίτητα από σήμερα

 

Μετακίνηση στα νησιά: Τα έγγραφα που είναι απαραίτητα από σήμερα

Οικονομικές Ειδήσεις

14 Μάιος 2021
Taxheaven.gr


Σύμφωνα με το σημείο 18 του πίνακα της παραγράφου 1 του άρθρου 1 της νέας απόφασης Δ1α/ΓΠ.οικ. 29922/13-05-2021 σχετικά με τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από την Παρασκευή, 14 Μαΐου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα, 24 Μαΐου 2021 και ώρα 6:00, ρυθμίζονται τα θέματα που ισχύουν για τις μεταφορές στο σύνολό τους και ειδικότερα για τις μετακινήσεις προς τη νησιωτική χώρα.

Α/ΑΠΕΔΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
18.Μεταφορές
Οι αριθμητικοί/ποσοτικοί περιορισμοί στις μετακινήσεις αφορούν τον τόπο/σημείο αναχώρησης ή εσωτερικής μετακίνησης.
- Για τις αεροπορικές μεταφορές, ισχύουν οι κανόνες του Παραρτήματος IV της απόφασης Δ1α/ΓΠ.οικ. 29922/13-05-2021.
• Λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς σε περιορισμένη συχνότητα διασφαλίζοντας επαρκή κίνηση ιδίως κατά τις ώρες κίνησης των εργαζομένων, και πάντως με μέγιστη πληρότητα 65% [λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ ή ΚΤΕΛ ΑΕ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών), λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣ0 ΑΕ, μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, αναβατήρες (τελεφερίκ), όπως επίσης σιδηρόδρομος].

• Λειτουργία των τουριστικών λεωφορείων και ειδικών τουριστικών λεωφορείων περιήγησης πόλεων ανοικτού ή κλειστού τύπου με μέγιστη πληρότητα 85%.

• Μέχρι δύο (2) επιβάτες πλέον του οδηγού σε επιβατηγά οχήματα δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ, Ειδικής Μίσθωσης) και επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) οχήματα καθώς και στα Ε.Ι.Χ. οχήματα με οδηγό του ν. 4093/2012 (Α' 222). Η υπέρβαση του ορίου επιβαινόντων επιτρέπεται μόνο εφόσον στο όχημα επιβαίνουν α) ανήλικα τέκνα, η κατ' οίκον παραμονή των οποίων υπό την εποπτεία ενηλίκου είναι αδύνατη ή β) άτομο που χρήζει βοήθειας από δεύτερο επιβάτη για τη μετακίνησή του.

• Μέχρι τρία (3) άτομα πλέον του οδηγού στα διπλοκάμπινα, μικτής χρήσης και τύπου ΒΑΝ οχήματα που κυκλοφορούν σύμφωνα με την υπ' αρ. 61512/2900/11.12.2002 απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β' 1548). Η υπέρβαση του ορίου επιβαινόντων επιτρέπεται μόνο εφόσον στο όχημα επιβαίνουν ανήλικα τέκνα, η κατ' οίκον παραμονή των οποίων υπό την εποπτεία ενηλίκου είναι αδύνατη.

• Μαθητές που εξυπηρετούνται με ταξί σε μη αστικές περιοχές, για τη μετάβαση τους στο σχολείο, επιτρέπεται να μετακινηθούν μέχρι και τέσσερα (4) άτομα, με την προσκόμιση σχετικής βεβαίωσης του Διευθυντή του σχολείου. Η δυνατότητα του προηγούμενου εδαφίου παρέχεται, με την προσκόμιση αντίστοιχης βεβαίωσης, και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών σε μη αστικές περιοχές, που εξυπηρετούνται είτε με ταξί είτε με όχημα ενός έκτων εκπαιδευτικών.

• Εξαίρεση από την υποχρέωση χρήσης μάσκας σε Ε.Ι.Χ. όταν επιβαίνουν μόνο ο/η οδηγός, σύζυγοι/συμβιούντες και συγγενείς α' και β' βαθμού.

• 1. Πληρότητα στα επιβατηγά και επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία:
α) μέχρι ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) του συνολικού αριθμού επιβατών των πλοίων ή μέχρι ποσοστό ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%) του αριθμού αυτού, εφόσον το πλοίο διαθέτει καμπίνες. Η κάλυψη των καθισμάτων αεροπορικού τύπου ανέρχεται στο πενήντα τοις εκατό (50%).
β) Στις καμπίνες επιβατών και πληρωμάτων δύνανται να ενδιαιτώνται μέχρι τέσσερα (4) άτομα, εφόσον είναι είτε σύζυγοι/συμβιούντες, συγγενείς α' ή β' βαθμού είτε άτομα με αναπηρία μετά του συνοδού τους, σε διαφορετική δε περίπτωση δυο (2) μεμονωμένοι επιβάτες ή μέλη πληρώματος, αντιστοίχως.
• 2. Πληρότητα στα επιβατηγά - οχηματαγωγά - ταχύπλοα, επιβατηγά-ταχύπλοα και επιβατηγά-υδροπτέρυγα: α) μέχρι ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) του συνολικού αριθμού επιβατών των πλοίων, εάν αυτά διαθέτουν φίλτρα τύπου HEPA (High Efficiency Particulate Air) και εφόσον βεβαιώνονται, με ευθύνη του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων, καθώς και των φορέων κυβερνητικής πιστοποίησης αυτών, η τοποθέτηση και η λειτουργία τους σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Με μέριμνα του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων καταρτίζεται σχέδιο κάλυψης καθισμάτων αεροπορικού τύπου για κάθε πλοίο και
β) μέχρι ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) εφόσον στα ανωτέρω πλοία δεν έχει εγκατασταθεί ο εξοπλισμός της περ. (α).
• 3. α) Η επιβίβαση των επιβατών στα πλοία των παρ. 1 και 2, καθώς και στα θαλάσσια ταξί από λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδος προς τα νησιά επιτρέπεται εφόσον οι επιβάτες:
αα) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή
αβ) έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού είτε σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) ή σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test) εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού. Η αρνητική διάγνωση του ελέγχου με την μέθοδο PCR και της εξέτασης με rapid test αποδεικνύεται με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης, ενώ η αντίστοιχη διάγνωση με self test αποδεικνύεται είτε με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης είτε με τη σχετική ένδειξη στο Ερωτηματολόγιο Δήλωσης Υγείας πριν την Επιβίβαση που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα 1 των μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 στα επιβατηγά και επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές, τα οποία βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής https://www.ynanp.gr/el/, ή
αγ) επιδεικνύουν βεβαίωση νόσησης που έχει ισχύ για χρονικό διάστημα από δύο (2) έως εννέα (9) μήνες μετά τη νόσηση.
Η υποχρέωση της παρ. 3 περιλαμβάνει ανηλίκους από πέντε (5) ετών και άνω.
β) από τις υποχρεώσεις της περ. α) εξαιρούνται οι επιβάτες που μετακινούνται στις πορθμειακές γραμμές Πέραμα-Παλούκια Σαλαμίνας, Πέραμα Μεγαρίδος-Φανερωμένη Σαλαμίνας, Πόρος-Γαλατά Τροιζηνίας και Ρίο-Αντίρριο, καθώς και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις από την ηπειρωτική Χώρα προς την Εύβοια.
γ) Σε κάθε περίπτωση, για την επιβίβαση των επιβατών από λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας προς τα νησιά και αντίστροφα, συμπληρώνεται υποχρεωτικά το Ερωτηματολόγιο Δήλωσης Υγείας πριν την Επιβίβαση που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα 1 των μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 στα επιβατηγά και επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές, τα οποία βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής https://www.ynanp.gr/el/.
• 4. Οι επιβάτες, οι πλοίαρχοι και τα μέλη του πληρώματος υποχρεούνται, πριν από την επιβίβαση, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς και κατά την αποβίβαση των επιβατών, να συμμορφώνονται και προς τα λοιπά μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19 στα επιβατηγά και επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές, https://www.ynanp.gr/el/.
• Για τα κρουαζιερόπλοια, τα ιδιωτικά και επαγγελματικά πλοία αναψυχής, καθώς και τα ιδιωτικά και επαγγελματικά πλοία αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας που καταπλέουν από το εξωτερικό, τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια ισχύουν οι κανόνες των Παραρτημάτων 10 και 11 της απόφασης Δ1α/ΓΠ.οικ. 29922/13-05-2021.

• 1. Οι πτήσεις εσωτερικού προς νησιωτικούς προορισμούς πραγματοποιούνται εφόσον οι επιβάτες:
α) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή
β) έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού είτε σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) ή σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test) εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού. Η αρνητική διάγνωση του ελέγχου με την μέθοδο PCR και της εξέτασης με rapid test αποδεικνύεται με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης, ενώ η αντίστοιχη διάγνωση με self-test αποδεικνύεται με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης που εκδίδεται από την πλατφόρμα selftesting.gov.gr, ή
γ) επιδεικνύουν βεβαίωση νόσησης που έχει ισχύ για χρονικό διάστημα από δύο (2) έως εννέα (9) μήνες μετά τη νόσηση.
2. Ο έλεγχος πραγματοποιείται από τα αεροπορικές εταιρίες με την αγορά του εισιτηρίου και την επισύναψη των ψηφιακών βεβαιώσεων, καθώς και δειγματοληπτικά από αστυνομικές αρχές σε αεροδρόμια.
3. Οι ταξιδιώτες προς Ελλάδα, ανεξαρτήτως υπηκοότητας, υποχρεούνται να επιδεικνύουν στα σημεία ελέγχου την ηλεκτρονική φόρμα Passenger Locator Form (PLF) η οποία εκδίδεται μέσω της διαδικτυακής πύλης https://travel.gov.gr.
4. Σε περίπτωση προσκόμισης της βεβαίωσης των περ. (α), (β) και (γ) από αλλοδαπό σε άλλη γλώσσα εκτός της ελληνικής ή αγγλικής, ο έλεγχος εναπόκειται στην αεροπορική εταιρία.
5. Υπόχρεοι στην προσκόμιση των ανωτέρω δικαιολογητικών για τη μετακίνηση σε νησιά είναι όλοι οι ημεδαποί και αλλοδαποί ταξιδιώτες πέντε (5) ετών και άνω.
Οι επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος υποχρεούνται, πριν από την επιβίβαση, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς και κατά την αποβίβαση των επιβατών, να συμμορφώνονται και προς τα λοιπά μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19 που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας https://www.ypa.gr.
• Σε περίπτωση που επιβάτης δεν φέρει μάσκα, δεν του επιτρέπεται η είσοδος στο μέσο μεταφοράς.
 


Δείτε επίσης: Πως θα γίνεται η μετακίνηση σε όλη τη χώρα από 14.5.2021 και ώρα 6.00 έως και 24.5.2021 και ώρα 6.00 (τι ισχύει για υπαλλήλους, ελεύθερους επαγγελματίες, επιτηδευματίες, κ.λπ.)

Είναι υποχρεωτική η καταχώριση της αποζημίωσης ειδικού σκοπού των επαγγελματιών(800 ευρώ) στα απλογραφικά βιβλία;

 ΕΡΩΤΗΜΑ:

Ποια πρέπει να είναι η λογιστική αντιμετώπιση της αποζημίωσης € 800,00 σε επιχειρήσεις και πως θα αντιμετωπιστεί φορολογικά κατά την σύνταξη της δήλωσης για την χρήση 2020 ;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

  • Η αποζημίωση ειδικού σκοπού δεν χορηγείται στους παραπάνω δικαιούχους έναντι κάποιας παρελθούσας ή αναμενόμενης ανταπόδοσης (π.χ. αγορά επενδυτικών αγαθών, πραγματοποίηση παραγωγικών δαπανών κ.λπ.), αλλά έχει ως αποκλειστικό σκοπό την ταμειακή ενίσχυση και την οικονομική τους στήριξη, προκειμένου, κατ’ ελάχιστον να βοηθηθούν, αναφορικά με ένα έκτακτο επιδημικό γεγονός. Επισημαίνεται δε ότι, οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις λήψης του ποσού των 800 ευρώ, όπως ορίζονται στο άρθρο 3 της εν λόγω Κ.Υ.Α., δεν αφορούν το πλαίσιο της λειτουργικής τους δραστηριότητας, αλλά σχετίζονται ευθέως με εκπληρωθείσες φορολογικές υποχρεώσεις, καθώς και με την εν γένει, μέχρι την χρονική στιγμή της κρίσης, συμμόρφωσή τους με την νομοθεσία.

 

  • Οι εν λόγω οικονομικές ενισχύσεις είναι αφορολόγητες, ανεκχώρητες και ακατάσχετες στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκεινται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύονται και δεν συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους Δήμους, τις Περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζονται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνομιακού χαρακτήρα».

 

  • Παρόλο που η φορολογική διάσταση των παραπάνω θεμάτων προκύπτει με σαφήνεια από την σχετική διάταξη του νόμου, για περαιτέρω διευκρινίσεις ως προς την φορολογική αντιμετώπιση, αλλά και την καταχώριση του ποσού της αποζημίωσης στα φορολογικά έντυπα, αρμόδιο να απαντήσει είναι το Υπουργείου Οικονομικών.

 

  • Η εξεταζόμενη αποζημίωση ειδικού σκοπού, δεν συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά της κρατικής επιχορήγησης / επιδότησης, αλλά αντιθέτως, αποτελεί ένα ιδιότυπο έκτακτο έσοδο, το οποίο θα επηρεάσει θετικά τα λογιστικά αποτελέσματα της οντότητας (λογιστική βάση).

 

  • Κατά την γνώμη μας, εφόσον η οικονομική οντότητα τηρεί απλογραφικό λογιστικό σύστημα, δεν είναι απαραίτητη η καταχώριση του ποσού στο βιβλίο Εσόδων-Εξόδων, αλλά ο σχηματισμός και η διατήρηση αρχείου, σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή, με τα σχετικά δικαιολογητικά (πίστωση του επαγγελματικού λογαριασμού, δηλώσεις που υποβλήθηκαν στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ, τυχόν αλληλογραφία κ.λπ.).

 

Πηγή:

  • ΣΛΟΤ 1137 ΕΞ / 16.06.2020

Έρχεται η πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης Τι πρέπει να κάνουν ψηφιακά οι ενδιαφερόμενοι για την ακινησία/κυκλοφορία του οχήματος τους και που θα καταθέσουν τις πινακίδες, χωρίς επίσκεψη σε Δ.Ο.Υ.


 Έρχεται η πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα

Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης

Τι πρέπει να κάνουν ψηφιακά οι ενδιαφερόμενοι για την ακινησία/κυκλοφορία του οχήματος τους και που θα καταθέσουν τις πινακίδες, χωρίς επίσκεψη σε Δ.Ο.Υ.

 ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ. Ξέρεις τι είναι να ξυπνάς την νύχτα, να σηκώνεσαι από το κρεββάτι για να ελέγξεις αν έχεις στείλει την δήλωση ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Να τρέχεις στον ηλεκτρονικό υπολογιστή με όλο το άγχος που σου δημιούργησε η ιδέα ότι κάτι έχεις ξεχάσεις και θα χάσει ο πελάτης σου μια επιχορήγηση, να τον ανοίγεις και να ανακαλύπτεις ότι δεν μπορείς να στείλεις ούτε την δεύτερη φάση του Απριλίου , ούτε μπορείς να κάνεις αίτηση για ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ για τον Μάιο, γιατί δεν έχει ανοίξει το πρόγραμμα ακόμη.

Ο εφιάλτης αυτός είναι πλέον βίωμα για όλους τους ανθρώπους που καλούνται να εφαρμόσουν όλα τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση νυχθημερόν , να ζουν με το άγχος της προθεσμίας και βέβαια όλα αυτά χωρίς πληρωμή , χωρίς ενίσχυση οι ίδιοι και χωρίς να τους έχουν βάλει έστω και σε ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ για να αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους!

Αλαλούμ

Ούτε καν μια επιχορήγηση για τα χάπια που αναγκαζόμαστε να παίρνουμε πια , για να ανταπεξέλθουμε την πανδημία από μία πλευρά και την  επανάσταση  της πλατφόρμας.

Έχουμε δεχθεί δεκάδες τηλεφωνήματα και email που μας ρωτούν αν θα ανοίξει η τάδε ή η δείνα πλατφόρμα για να γίνουν ξανά επιλογές , γιατί ενώ ανέβασαν τις δηλώσεις δεν τις οριστικοποίησαν με αποτέλεσμα να μην μπορούν να βγάλουν ανθρώπους σε αναστολές ή να μην επιδοτηθούν κάποιες επιχειρήσεις.

Μιας και μιλάμε για το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι πρέπει να παίρνονται πιο γρήγορα οι αποφάσεις για την ένταξη ή όχι των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα. Υπάρχουν πολλές καταγγελίες ότι η απόρριψη από το πρόγραμμα έχει έλθει στις 10 ή τις 15 του επόμενου μήνα , με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να ακολουθούν το πρόγραμμα ωραρίου κανονικά , και ο εργοδότης να αναγκάζεται στο τέλος να πληρώσει το σύνολο του μήνα, δηλαδή και τις ημέρες που δεν είχε προσφέρει εργασία ο εργαζόμενος. Αυτό συμβαίνει γιατί , όπως είναι κατανοητό, ο εργαζόμενος δεν φέρει την ευθύνη να χάσει μεροκάματα γιατί δεν λειτούργησε σωστά η διοίκηση.

Πλατφόρμα myCAR

Σε λειτουργία τέθηκε, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, η εφαρμογή για πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.

Στην πλατφόρμα myCAR, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, έχετε τη δυνατότητα να:

Ø  Θέσετε σε ψηφιακή ακινησία/κυκλοφορία το όχημά σας, καταθέτοντας ψηφιακά τις πινακίδες του, χωρίς να πρέπει να επισκεφθείτε τη ΔΟΥ σας.

Ø  Κατεβάσετε το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας και να λάβετε βεβαίωση μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.

Ø  Άρετε την ακινησία του οχήματός τους και να πληρώσετε τέλη κυκλοφορίας με το μήνα.

Τέλη με τον μήνα 

Με το άρθρο 47 του νόμου 4797/2021 (ΦΕΚ Τεύχος Α’ 66 / 23.04.2021) και  με ημερομηνία ισχύς από τις 4 Μαΐου 2021 αναγράφει χαρακτηριστικά ότι δόθηκε η δυνατότητα  «Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2021 με αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας – Τροποποίηση του άρθρου 36 του ν. 2093/1992

Η παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (Α’ 181) αντικαθίσταται από το πέμπτο εδάφιο και μέχρι το τέλος αυτής και η παράγραφος διαμορφώνεται ως εξής:

Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1953 (Α’ 82), τα τέλη κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, στα τύπου JEEP αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών και στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.

Στα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαφίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων στην Ελλάδα, βάσει του α.ν. 89/1967 (Α’ 132), όπως ισχύει.

Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος, εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 έως 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο το έτος.

Η ακινησία δεν αίρεται εάν ο κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.

Κατ’ εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, άπαξ, εντός του έτους 2021, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος.

Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση της ακινησίας.

Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση, ημέρα.

Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας, κατ’ εξαίρεση εντός του έτους 2021, καταβάλλονται αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους.

Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.

Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα.

Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την 4.5.2021

Παραγραφή τελών κυκλοφορίας

Με την ευκαιρία να θυμίσουμε ότι δημοσιοποιήθηκε απόφαση (1611/2020) του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) (Τμήμα Β΄), σχετικά με τον χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για τη βεβαίωση των τελών κυκλοφορίας.

Η απόφαση κοινοποιήθηκε από την ΑΑΔΕ με την εγκύκλιο Ε. 2082/2021 ( 21 Απριλίου 2021), με Θέμα «Χρόνος παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για βεβαίωση τελών κυκλοφορίας και οφειλομένων προστίμων σε συμμόρφωση με την αριθμ. 1611/2020 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (Τμήμα Β΄), και παροχή διευκρινίσεων»

Ποιο  στο έγγραφο αναφέρει μεταξύ άλλων:

Κατόπιν έκδοσης της υπ’ αριθ. 1611/2020 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) (Τμήμα Β΄) σχετικά με τον χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για τη βεβαίωση των τελών κυκλοφορίας και των σχετικών προστίμων διευκρινίζονται τα εξής:

Με την ως άνω απόφαση κρίθηκε ότι επί των τελών κυκλοφορίας δεν μπορούν να εφαρμοστούν οι γενικές διατάξεις περί παραγραφής του Αστικού Κώδικα, όπως η διάταξη του άρθρου 249 Α.Κ., η οποία προβλέπει ότι «εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά, οι αξιώσεις παραγράφονται σε είκοσι χρόνια», δεδομένου ότι η διάταξη αυτή αφορά αστικές σχέσεις και δικαιώματα και δεν διέπει φορολογικές διαφορές. Άλλωστε η εικοσαετία δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συνιστά εύλογη, συνάδουσα προς την αρχή της αναλογικότητας, διάρκεια του κατά κανόνα χρόνου παραγραφής φορολογικών αξιώσεων.

Επιπλέον, με την ανωτέρω απόφαση κρίθηκε (σκέψη 6), ότι εφόσον δε ρυθμίζεται ρητά στις κείμενες διατάξεις περί τελών κυκλοφορίας (ν.2367/1953, ν. 2093/1992, ν.2948/2001, ν. 2992/2002, ν.3986/2011, ν.4093/2012) η προθεσμία παραγραφής της αξίωσης του Δημοσίου, τότε η «βεβαίωση των τελών κυκλοφορίας σε περίπτωση μη καταβολής ή μειωμένης καταβολής αυτών, καθώς και των τυχόν οφειλομένων προστίμων, δεν μπορεί να χωρήσει μετά την πάροδο πενταετίας από τη λήξη του ημερολογιακού έτους, για το οποίο αυτά οφείλονται» και «ως εκ τούτου η πενταετής προθεσμία για τη βεβαίωση των τελών κυκλοφορίας παρίσταται επαρκής για την άσκηση της εν λόγω εξουσίας της φορολογικής αρχής, περαιτέρω δε και εύλογη».

Με το σκεπτικό της απόφασης, κρίθηκε (σκέψη 23), ότι για τις εγγραφές των χρηματικών καταλόγων έτους 2017 που αφορούν στα έτη έως και το 2011, οι σχετικές αξιώσεις του Δημοσίου έχουν υποπέσει σε παραγραφή.

Συνεπώς, για τη βεβαίωση τελών κυκλοφορίας (στην περίπτωση μη καταβολής τους ή μειωμένης καταβολής τους) καθώς και των οφειλόμενων προστίμων, ισχύει πενταετής προθεσμία παραγραφής υπολογιζόμενη από τη λήξη του έτους για το οποίο αυτά οφείλονται.

Επί παραδείγματι, τέλη κυκλοφορίας έτους 2016 και τυχόν οφειλόμενα πρόστιμα μπορούν να βεβαιωθούν μέχρι 31/12/2021, ενώ για τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2015 και τυχόν οφειλόμενα πρόστιμα, η προθεσμία για βεβαίωση έχει παραγραφεί καθώς η Φορολογική Διοίκηση μπορούσε να τα βεβαιώσει μέχρι την 31/12/2020.

Περαιτέρω, για τη βεβαίωση των τελών κυκλοφορίας και των τυχόν οφειλόμενων προστίμων του έτους της παραγραφής, επισημαίνεται ότι πρέπει ο φορολογούμενος να λαμβάνει γνώση αυτής άμεσα και πάντως πριν παρέλθει το έτος της βεβαίωσής τους. Για τον λόγο αυτό εφιστάται η προσοχή ώστε η βεβαίωση των τελών και προστίμων κάθε έτους παραγραφής να πραγματοποιείται εγκαίρως και το αργότερο μέχρι 31 Οκτωβρίου του έτους βεβαίωσης, ώστε να διεκπεραιώνεται ομαλά η διαδικασία.

Τέλος, κατά τη χορήγηση βεβαίωσης περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας, δεν αναζητούνται τέλη κυκλοφορίας πέραν της πενταετίας.

Απαλλαγή σε ΑμεΑ

Με άλλη εγκύκλιο η ΑΑΔΕ που εκδόθηκε στις  6 Μαΐου 2021 (Ε. 2093) δόθηκαν διευκρινήσεις για την προθεσμία για τη χορήγηση απαλλαγής οχημάτων ΑμεΑ από τέλη κυκλοφορίας.

Ποιο συγκεκριμένα η εγκύκλιος αποτελεί συμπλήρωση της εγκυκλίου Ε. 2045/25.2.2021, με την οποία χορηγούνταν μέχρι 15.3.2021, από τις Δ.Ο.Υ, απαλλαγές από τέλη κυκλοφορίας στα πρόσωπα του αρ. 72 του ν. 4758/2020 (Α 242) και αρ. 74 ν. 4764/2020 (Α 256), των οποίων η πάθηση δεν περιλαμβάνεται στην ΚΥΑ Δ18Α 5038263 ΕΞ 2013/24.10.2013 (Β' 2710), και δεδομένης της μεγάλης προσέλευσής των εν λόγω προσώπων στις Δ.Ο.Υ., μετά την ημερομηνία αυτή, για τη χορήγηση της σχετικής απαλλαγής, οι ανωτέρω απαλλαγές δύνανται να χορηγούνται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος, μέχρι τέλος του έτους 2021, κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος από τους φορολογούμενους.

Επαναλαμβάνεται ότι, υφίσταται υποχρέωση προσκόμισης της ιατρικής βεβαίωσης του ΚΕ.Π.Α. ή της Α.Σ.Υ.Ε, μέχρι τη λήξη του έτους 2021, ενώ σε περίπτωση που η προσκομιζόμενη ιατρική βεβαίωση δε δικαιολογεί σχετική απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, τα εν λόγω πρόσωπα οφείλουν τα τέλη κυκλοφορίας για το έτος 2021, χωρίς την επιβολή κυρώσεων, καθότι η μη καταβολή τους δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του υπόχρεου.

Αλωνιάτης Απόστολος

Οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

 Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Finance & Markets Voice, την  Πέμπτη 13 Μαΐου  2021.