Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Πώς θα λειτουργήσει το νέο Ταμείο αξιοποίησης δημόσιας περιουσίας

Πώς θα λειτουργήσει το νέο Ταμείο αξιοποίησης δημόσιας περιουσίας

Το κείμενο της συμφωνίας θεσμών και ελληνικής πλευράς προβλέπει τη σύσταση ενός Ταμείου, με έδρα την Ελλάδα, που θα τελεί υπό τη διαχείριση των ελληνικών αρχών και την εποπτεία των οικείων ευρωπαϊκών θεσμών και που θα κατέχει σημαντικής αξίας περιουσιακά στοιχεία της Ελλάδας.
Πρωταρχικός στόχος του Ταμείου είναι να διαχειρίζεται ελληνικά περιουσιακά στοιχεία σημαντικής αξίας και να προστατεύει, να δημιουργεί και εν τέλει να μεγιστοποιεί την αξία τους, την οποία θα ρευστοποιεί με ιδιωτικοποιήσεις και άλλα μέσα, όπως επισημαίνεται στο σχετικό κείμενο.
Προβλέπεται ότι, έως τον Οκτώβριο του 2015, οι αρχές θα διορίσουν ανεξάρτητη Ομάδα Δράσης, η οποία θα εντοπίζει εναλλακτικές δυνατότητες και θα καταρτίζει συστάσεις όσον αφορά τους επιχειρησιακούς στόχους, τη δομή και τη διακυβέρνηση του Ταμείου που πρόκειται να συσταθεί. Η Ομάδα Δράσης θα υποβάλει αναφορά έως τον Δεκέμβριο του 2015 και η κυβέρνηση, σε συμφωνία με τους θεσμούς, θα λάβει μέτρα για την εφαρμογή των συστάσεων έως τον Μάρτιο του 2016.
Η εντολή και η σύνθεση της Ομάδας Δράσης θα καταρτισθούν από τις αρχές σε συμφωνία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και σε διαβούλευση με την ευρωομάδα. Οι αρχές δύνανται να ζητήσουν τεχνική βοήθεια επί του θέματος. Η εντολή της Ομάδας Δράσης θα περιλαμβάνει:
  • Τον εντοπισμό των περιουσιακών στοιχείων που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο νέο Ταμείο και των καλύτερων λύσεων ρευστοποίησής τους: Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να καταβληθεί για την αποκόμιση αξίας από ακίνητα περιουσιακά στοιχεία της Ελληνικής Δημοκρατίας, περιλαμβανομένων εκείνων στην κατοχή της ΕΤΑΔ.
  • Τον εντοπισμό των κατάλληλων ρυθμίσεων διακυβέρνησης του νέου Ταμείου, περιλαμβανομένου του εάν θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες επί μέρους οντότητες για τα διάφορα είδη περιουσιακών στοιχείων εντός του Ταμείου, με βάση, κατά περίπτωση, την πείρα φορέων, όπως το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και η ΕΤΑΔ, κατά πόσον τέτοιες υφιστάμενες οντότητες θα μπορούσαν να μεταρρυθμιστούν και να διατηρηθούν χωριστά από το Ταμείο, να παύσουν να λειτουργούν, μετά τη λήξη της εντολής τους ή να απορροφηθούν από το νέο Ταμείο.
  • Την υποβολή πρότασης για τη μετάβαση στο νέο Ταμείο, με σκοπό να εξασφαλιστεί η συνέχεια με τις προηγούμενες ρυθμίσεις, περιλαμβανομένης της ενδεχόμενης μεταφοράς περιουσιακών στοιχείων εντός του προγράμματος αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων.
  • Σύμφωνα με τη Δήλωση της Συνόδου Κορυφής της Ζώνης του Ευρώ, η ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων θα αποτελέσει μία από τις πηγές για την πραγματοποίηση της προγραμματισμένης εξόφλησης του νέου δανείου του ΕΜΣ και θα αποφέρει κατά τη διάρκεια του νέου δανείου επιδιωκόμενο συνολικό ποσό 50 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την επιστροφή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και το 50% κάθε εναπομένοντος ευρώ (τουτέστιν, 50% των 25 δισ. ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση της αναλογίας χρέους/ΑΕΠ, το δε υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις. Η Ομάδα Δράσης θα εντοπίζει εναλλακτικές δυνατότητες και θα διατυπώνει συστάσεις ως προς τον τρόπο επιχειρησιακής εφαρμογής.
  • Τον εντοπισμό εναλλακτικών δυνατοτήτων για τη θέσπιση νομοθετικού πλαισίου, με σκοπό να διασφαλιστούν διαφανείς διαδικασίες και κατάλληλος καθορισμός τιμών εκποίησης των περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με τις αρχές και τα πρότυπα του ΟΟΣΑ για τη διαχείριση κρατικών επιχειρήσεων και βέλτιστες διεθνείς πρακτικές. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη μεγιστοποίηση της δημιουργίας αξίας από τα περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου και στο να αποφευχθούν περιπτώσεις εκποίησης περιουσιακών στοιχείων σε τιμή κατώτερη της εύλογης αξίας τους.
  • Με βάση διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, την αξιολόγηση δυνατών στρατηγικών που θα πρέπει να σχεδιαστούν και να εκτελεστούν για τη ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων με ιδιωτικοποιήσεις και άλλα μέσα και την εξέταση εναλλακτικών δυνατοτήτων για την με επαγγελματικό τρόπο διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων.
  • Την εξέταση της στατιστικής ταξινόμησης της νέας οντότητας από την άποψη της ταξινόμησης της γενικής κυβέρνησης και, ιδίως, των συνεπειών όσον αφορά την έκδοση χρέους ή εγγυήσεων, ούτως ώστε να διασφαλιστεί ότι αυτά δεν θα επιβαρύνουν το ακαθάριστο ελληνικό χρέος ούτε θα δημιουργήσουν ενδεχόμενες υποχρεώσεις για τους Έλληνες φορολογουμένους.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Σε ιδιωτικά χέρια το 50% της αγοράς λιανικής της ΔΕΗ

Σε ιδιωτικά χέρια το 50% της αγοράς λιανικής της ΔΕΗ

deh-kalodia.jpg

Καλώδια της ΔΕΗEUROKINISSI
Κανένας προμηθευτής ηλεκτρισμού δεν θα πρέπει να κατέχει μερίδιο πάνω από 50%, της αγοράς λιανικής, από την 1η Ιανουαρίου 2020, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου: «Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης».
Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση αποφεύγει τον σκόπελο του σχεδίου δημιουργίας «μικρής ΔΕΗ» που θα πουλιόταν σε ιδιώτες μαζί με το ένα τρίτο του ενεργητικού της Επιχείρησης. Εργαλείο για να γίνει αυτή η αναμόρφωση στη λιανική, θα αποτελέσουν οι δημοπρασίες τύπου «ΝΟΜΕ», που θα πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή από φέτος τον Οκτώβριο.
Η ΔΕΗ πρέπει να ξεκινήσει από τον Οκτώβριο να πουλά σε ιδιώτες ανταγωνιστές της, μέσω δημοπρασιών, ποσότητες από τη λιγνιτική και υδροηλεκτρική ενέργεια που παράγουν τα εργοστάσιά της, με στόχο να πάψει η ΔΕΗ να μονοπωλεί το λιγνίτη και τα υδροηλεκτρικά, προκειμένου να περιορίσει το μονοπώλιό της και να δώσει χώρο στον ανταγωνισμό.
Τέσσερα είναι τα βήματα που θα ακολουθηθούν:
1.    Τον Σεπτέμβριο του 2015, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να συζητήσουν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον σχεδιασμό του συστήματος δημοπρασιών ΝΟΜΕ, με στόχο να μειωθούν κατά 25% τα μερίδια λιανικής και χονδρικής αγοράς της ΔΕΗ και να πέσουν κάτω από το 50% έως το 2020.
2.    Οι τιμές στις οποίες θα γίνονται οι δημοπρασίες θα πρέπει να καλύπτουν το κόστος παραγωγής της ΔΕΗ και να συμμορφώνονται πλήρως με τους κανόνες της ΕΕ.
3.    Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η επίτευξη συμφωνίας για το ΝΟΜΕ έως τα τέλη Οκτωβρίου 2015, τότε οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να συμφωνήσουν με τους θεσμούς σε διαρθρωτικά μέτρα τα οποία θα εγκριθούν αμέσως, και θα οδηγήσουν στα ίδια αποτελέσματα που αναφέρονται ανωτέρω όσον αφορά τα μερίδια αγοράς και τα χρονοδιαγράμματα.
4.    Σε κάθε περίπτωση, έως το 2020 καμία επιχείρηση ηλεκτρισμού δεν θα μπορεί να παράγει ή να εισάγει, άμεσα ή έμμεσα, πάνω από το 50% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται και εισάγεται στην Ελλάδα.
Μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2019, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα εκτιμήσει την δυνατότητα εκπλήρωσης του ανωτέρω στόχου και στην περίπτωση που διαπιστώσει αδυναμία επίτευξης, θα προτείνει τα κατάλληλα μέτρα με γνώμονα το όφελος του τελικού καταναλωτή, ενώ σε περίπτωση που κάποια εταιρεία, δεν συμμορφώνεται με μέτρο ή μέτρα που της έχουν επιβληθεί σύμφωνα με τα παραπάνω, της επιβάλλεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, πρόστιμο κατ' ελάχιστο 5% και μέγιστο 10% επί του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρείας, κατά το προηγούμενο έτος.
Για τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), αναφέρεται ότι θα παραμείνουν τα πάγιά του (δίκτυα, γραμμές) κατά 100% στη μητρική ΔΕΗ, και θα μεταβιβαστεί σε μια νέα εταιρεία, εντελώς ανεξάρτητη από τη ΔΕΗ, μόνο η διαχείριση του συστήματος ηλεκτρισμού. Σε αυτή την εταιρεία θα μπορούν εν συνεχεία να μπουν ιδιωτικά κεφάλαια, funds, Ασφαλιστικά Ταμεία, κλπ.
Πάντως ως τον Οκτώβριο του 2015, οι αρχές θα λάβουν μη αναστρέψιμα μέτρα (συμπεριλαμβανομένης της ανακοίνωσης της ημερομηνίας για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών) για την ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης μεταφοράς ηλεκτρικής ενεργείας, ΑΔΜΗΕ, εκτός εάν προταθεί εναλλακτικό σχέδιο, με ισοδύναμα αποτελέσματα όσον αφορά τον ανταγωνισμό και τις προοπτικές επενδύσεων, σύμφωνα με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές και σε συμφωνία με τους θεσμούς για την επίτευξη πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού από τη ΔΕΗ. Για τον σκοπό αυτό, σημειώνεται ότι οι αρχές απέστειλαν την πρώτη πρόταση στους θεσμούς φέτος τον Αύγουστο.

Πλήρης απελευθέρωση στην αγορά αερίου, νέο πλαίσιο για ΑΠΕ

Έως την 30ή Μαΐου 2016, η ΔΕΠΑ ΑΕ και οι ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης υποχρεούνται να υποβάλουν προς έγκριση το λογιστικό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων τους στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η οποία οφείλει να αποφασίσει γι' αυτό εντός προθεσμίας τριών μηνών από τον χρόνο υποβολής. Η πλήρης απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου προβλέπεται ως το 2018. Στόχος είναι να διαχωριστεί η δραστηριότητα της εμπορίας από αυτήν της διαχείρισης των δικτύων πόλης, ώστε να εισέλθουν και άλλοι παίκτες στην αγορά.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο σχέδιο νόμου, στόχος είναι να μπορούν οι καταναλωτές στο εξής να επιλέγουν ελεύθερα προμηθευτή και να μειωθεί το ενεργειακό κόστος και γι' αυτό έως την 1η Ιανουαρίου 2017 οι τρεις ΕΠΑ υποχρεούνται να προβούν στο νομικό και λειτουργικό διαχωρισμό της δραστηριότητας διαχείρισης των δικτύων διανομής Αττικής, Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης από τις λοιπές δραστηριότητές τους. Πάντως σημειώνεται ότι θα μπορούν οι ΕΠΑ να μετασχηματίζονται σε Εταιρεία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ), στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας θα μετέχουν οι δύο ΕΠΑ κατ' αναλογία της εισφοράς τους.
Τον Οκτώβριο θα επανεξεταστεί η φορολόγηση της ενέργειας, θα ενισχυθεί η οικονομική και επιχειρησιακή ανεξαρτησία της ρυθμιστικής αρχής ενέργειας, θα μεταφερθεί στο εσωτερικό δίκαιο η οδηγία 27/2012 για την ενεργειακή απόδοση, ενώ ως τον Δεκέμβριο του 2015, οι αρχές θα εγκρίνουν νέο πλαίσιο για τη στήριξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποιώντας με βέλτιστο τρόπο τα κονδύλια της ΕΕ, την επίσημη διεθνή χρηματοδότηση και ιδιωτική χρηματοδότηση. Επιπλέον, θα θεσπιστεί νέο σχέδιο για την αναβάθμιση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, προκειμένου να βελτιωθεί η απόδοση, να ενισχυθεί η διαλειτουργικότητα και να μειωθεί το κόστος για τους καταναλωτές.

ΝΕΟ ΤΡΙΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ-ΕΚΤΡΩΜΑ: ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ

ΝΕΟ ΤΡΙΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ-ΕΚΤΡΩΜΑ: ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ !

E-mailΕκτύπωσηPDF
(Τετ. 12/8/15 - 10:30)
ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ, ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ, ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΑΓΡΟΤΕΣ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΔΩ
Στη Βουλή κατατέθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης (12/8) τονέο τρίτο μνημόνιο, όπως αυτό διαμορφώθηκε μεταξύ κυβέρνησης και του κουαρτέτου των "θεσμών", το οποίο προβλέπει σαρωτικές αντιλαϊκές ανατροπές σε όλους του τομείς και ειδικότερα στη φορολογία, το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου αλλά και τα εναπομείναντα ασφαλιστικά δικαιώματα, ενώ βάζει έντονα στο στόχαστρο τους αγρότες και τους επαγγελματίες.
Για το νέο μνημονιακό έκτρωμα σχεδιάζεται να ακολουθηθεί μέσα στο Δεκαπενταύγουστο η απαράδεκτη διαδικασία του κατεπείγοντος, προκειμένου οι βουλευτές να μην μπορέσουν ούτε καν να διαβάσουν το μνημόνιο και να μην γίνει η παραμικρή ουσιαστική συζήτηση σε επίπεδο Κοινοβουλίου για τις δυσμενείς συνέπειες που θα επιφέρει στη ζωή του λαού η νέα μνημονιακή συμφωνία με τους "εταίρους".
Το σχέδιο νόμου έχει τίτλο «Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης» και προβλέπει: 0,25% πρωτογενές έλλειμμα το 2015, πρωτογενές πλεόνασμα 0,50% το 2016, +1,75% το 2017 και +3,5% το 2018.
ΣΑΡΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
Με ένα άρθρο στο οποίο, πέραν των πολλών άλλων, ενσωματώνεται δέσμη προαπαιτούμενων μέτρων με τα οποία έρχονται τα πάνω κάτω σε φόρουςσυντάξειςαγορά ενέργειας και κατασχέσεις, επιχειρεί να ανοίξει η κυβέρνηση τον δρόμο για την υπογραφή της νέας αποκιακής δανειακής σύμβασης από τον ESM. Ταυτόχρονα με διατάξεις του μνημονίου καταστρέφεται και η αγορά ψωμιού, καταστρέφονται οι έλληνες κτηνοτρόφοι από την "απελευθέρωση" του φρέσκου γάλακτος, ενώ διαλύεται με την απελευθέρωση των εκπτώσεων το μικροεμπόριο !
Στο νομοσχέδιο ορίζεται αυτοματοποιημένη διαδικασία μέσω της οποίας η ΓΓΔΕ θα στείλει προκαταβολικά ερωτήματα σε όλες τις τράπεζες προκειμένου να διερευνηθεί αν υπάρχουν τραπεζικοί λογαριασμοί στο όνομα μεγάλων οφειλετών του Δημοσίου.
Η διαδικασία αυτή θα γίνεται αυτόματα και κεντρικά ενώ δίνεται η δυνατότητα διαρκούς ελέγχου των τραπεζών για την απόδοση ποσών που κατατίθενται μετά την επιβολή της κατάσχεσης και την υποβολή της δήλωσής τους μέχρι την εξόφληση των οφειλών για τις οποίες έχουν επιβληθεί τα κατασχετήρια.
ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΟ ΟΡΙΟ ΤΩΝ 1.500 ΕΥΡΩ
Επιπλέον μειώνεται σημαντικά το ακατάσχετο όριο των 1.500 ευρώ μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων που καταβάλλονται περιοδικώς.
Το όριο κατεβαίνει στα 1.000 ευρώ και επιτρέπεται η κατάσχεση των απαιτήσεων εφόσον υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ κλιμακωτά και συγκεκριμένα στο 1/2 των 1.000 ευρώ για ποσά μέχρι 1.500 ευρώ για τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις και στο 100% του ποσού που υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ για τα μεγαλύτερα εισοδηματικά κλιμάκια.
Μάλιστα τα νέα όρια θα έχουν αναδρομική ισχύ καθώς στις διατάξεις του νομοσχεδίου ορίζεται ότι οι τροποποιήσεις αυτές εφαρμόζονται επί των ενεργών κατασχέσεων, δηλαδή και για κατασχέσεις που έχουν ήδη γίνει.
Μειώνεται επίσης στα 1.250 ευρώ το κατώτερο όριο ακατάσχετο των καταθέσεων φυσικών προσώπων σε τράπεζες σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό το οποίο ρητά ορίζεται ότι υπολογίζεται ανά μήνα, ενώ αποκλείεται ο σωρευτικός υπολογισμός αυτού σε διαστήματα μεγαλύτερα του μήνα.
Με βάση τις διατάξεις του νομοσχεδίου:
  • Αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης για το αγροτικό ντίζελ από τα 66 στα 200 ευρώ από την 1η Οκτωβρίου 2015 και στα 330 ευρώ, από την 1η Οκτωβρίου 2016. Προβλέπονται έσοδα 13 εκατ. ευρώ το 2016, 66 εκατ. το 2017 και 105 από το 2018 και μετά.
  • Επανέρχεται η προκαταβολή φόρου 55% για τους αγρότες για τα εισοδήματα του 2014 (από27,5%)
  • Αυξάνεται σταδιακά η προκαταβολή φόρου για ελεύθερους επαγγελματίες και μικρομεσαίους επιχειρηματίες από το 55% για τα περυσινά εισοδήματα σε 75% για τα εισοδήματα του 2015 και σε 100% για τα εισοδήματα του 2016. Συνολικά αναμένονται έσοδα 370 εκατ. ευρώ από αγρότες και επαγγελματίες.
  • Μειώνεται το ακατάσχετο όριο μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων από τα 1.500 στα 1.000 ευρώ. Για τις καταθέσεις το ακατάσχετο όριο μειώνεται στα 1.250 ευρώ για κάθε φυσικό πρόσωπο αλλά μόνο για ένα πιστωτικό ίδρυμα.
  • Καταργείται ο «προληπτικός» φόρος 26% για συναλλαγές με χώρες με προνομιακό φορολογικό καθεστώς (π.χ Κύπρος, Βουλγαρία)
  • Καταργείται η έκπτωση φόρου 2% για την εφάπαξ εξόφληση φόρου εισοδήματος για τα εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2015 και μετά. Πρόβλεψη για 28 εκατ. ευρώ από το 2016 και μετά.
  • Καταργείται η έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων έως 1,5% επί των πωλήσεων των πρακτόρων ΟΠΑΠ
  • Αυξάνονται κατά 4% κάθε χρόνο από το 2016 έως και το 2020, συντελεστές φόρου και εισφοράς για
  • Τα πλοία Α' κατηγορίας που είναι νηολογημένα με ελληνική σημαία και των πλοίων ελληνικών συμφερόντων με ξένη σημαία
  • Παρατείνεται για τέσσερα ακόμη χρόνια (έως το 2019) η ειδική εισφορά σε ναυτιλιακές εταιρείες
  • Αυξάνεται η αυτονομία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, εκχωρώντας στη ΓΓΔΕ εξουσιοδότηση έκδοσης υπουργικών αποφάσεων οι οποίες μεταξύ άλλων αφορούν σε θέματα παρατάσεων προθεσμιών για ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, χορήγησης ρυθμίσεων και ποινικών διώξεων για μη καταβολή βεβαιωμένων οφειλών. Μεταφέρονται όλες οι αρμοδιότητες και καθήκοντα που άπτονται φορολογικών και τελωνιακών υποθέσεων από τη γενική γραμματεία τουΣΔΟΕ και κάθε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου στη ΓΓΔΕ στην οποία προστίθενται και 500 νέες οργανικές θέσεις που θα καλυφθούν αρχικά από προσωπικό που υπηρετεί ήδη στο Δημόσιο.
  • Μετατάσσεται το μοσχαρίσιο κρέας από το 23% στο 13% και επιβάλλεται συντελεστής 23% σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με εξαίρεση την προσχολική αγωγή (η ρύθμιση ισχύει αναδρομικά από τις 20 Ιουλίου) με προβλεπόμενη αύξηση εσόδων 168 εκατ. το 2015 και 240 εκατ. ευρώ το 2016.
  • Ανοίγει ο δρόμος για την άμεση εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ (θα πληρωθεί σε πέντε μηνιαίες δόσεις από τον Οκτώβριο του 2015 έως τον Φεβρουάριο του 2016) με στόχο 2,650 δισ. ευρώ για το 2015 αλλά παρατείνεται και για φέτος η έκπτωση 20% στον ΕΝΦΙΑ των κενών και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων εφόσον αυτά παρέμειναν για όλο το 2015 κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα. Καταργείται η απαλλαγή για τον ΕΟΤ (προβλέπονται έσοδα 1,5 εκατ. ευρώ) και έτσι φορολογείται για τα μισθωμένα ή δωρεάν παραχωρούμενα ακίνητά του σε πρόσωπα πλην ελληνικού δημοσίου, καθώς και η προβλεπόμενη από φέτος απαλλαγή των ενοικιαζόμενων δωματίων ατομικών επιχειρήσεων.
  • Επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ από το υπουργείο Οικονομίας στους ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για διάστημα μεγαλύτερο από έξι μήνες. Το πρόστιμο βεβαιώνεται από τη φορολογική διοίκηση. Πρόβλεψη για 15,4 εκατ. ευρώ φέτος και 56,3 εκατ. το 2016.
  • Αύξηση φόρου στα ποτά. Ο συντελεστής αιθυλικής αλκοόλης αυξάνεται από 2.450 ευρώ σε 2.548 ανά 100λιτρο άνυδρης αιθυλικής αλκοόλης.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ 100 ΔΟΣΕΙΣ
 Το επιτόκιο αυξάνεται στο 5% (από 3%) για τη ρύθμιση των εκατό δόσεων για όσους έχουν οφειλές άνω των 5.000 ευρώ.
Για φορολογούμενους με χαμηλότερες οφειλές για να μην ισχύσει επιτόκιο 5% θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
α) ο οφειλέτης είναι φυσικό πρόσωπο το οποίο δεν ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα,
β) η ακίνητη περιουσία του οφειλέτη σύμφωνα με το Ε9 είναι αντικειμενικής αξίας έως 150.000ευρώ και
γ) η υπαγόμενη στη ρύθμιση βασική οφειλή υπερβαίνει το 50% του δηλωθέντος ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη.
Προβλέπεται ακόμα απώλεια της ρύθμισης για όσους οφειλέτες δεν έχουν πληρώσει ή ρυθμίσει τις νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές τους (ατομικές ή αυτές για τις οποίες υπάρχει ευθύνη καταβολής) μέσα σε τρεις μήνες από την προθεσμία πληρωμής.
Τέλος, καθιερώνεται η δυνατότητα μείωσης του αριθμού των δόσεων εάν ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα σύμφωνα με τα οικονομικά του δεδομένα να πληρώνει την οφειλή του σε λιγότερες δόσεις από τις αρχικά χορηγηθείσες , οποτεδήποτε καθ΄όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.
Για λόγους δικαιοσύνης όμως , όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, προβλέπονται και ορισμένες αλλαγές στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, προκειμένου να διευκολυνθούν οι φορολογούμενοι.
Συγκεκριμένα, μειώνεται το επιτόκιο από το 8% στο 5%, μετά την παρέλευση διμήνου από τη δημοσίευση του νόμου, για νέες ρυθμίσεις και για ανεξόφλητες δόσεις υφιστάμενων ρυθμίσεων και αναστέλλεται για δύο χρόνια η υποχρέωση υποβολής στοιχείων που να αποδεικνύουν τη δυνατότητα καταβολής των δόσεων για χρέη έως 5.000 ευρώ και εγγράφων που να αποδεικνύουν την προσωρινή οικονομική αδυναμία προκειμένου για χρέη άνω των 50.000 ευρώ.
Η ΕΡΓΑΛΕΙΟΘΗΚΗ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Αλλαγές στην λειτουργία της αγοράς επέρχονται με μέτρα που περιλαμβάνονται στη συμφωνία της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των δανειστών. Μεταξύ άλλων, προβλέπονται αλλαγές στο καθεστώς των εκπτώσεων και προσφορών, μέτρα απελευθέρωσης για την πώληση του γάλακτος και του ψωμιού.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΟΣΑ έχει προτείνει την πλήρη απελευθέρωση των εκπτώσεων- προσφορών. Δηλαδή η κάθε επιχείρηση να πραγματοποιεί εκπτώσεις όποτε αυτή επιθυμεί και να μην καθορίζονται από την Πολιτεία.
Σχετικά με την άρση των περιορισμών στην πώληση του ψωμιού αίρονται οι περιορισμοί αναφορικά με τα σημεία πώλησής του και πλέον θα επιτρέπεται να γίνεται εμπόριο και από άλλες επιχειρήσεις, ενώ θα επιτρέπεται στα πρατήρια άρτου να ολοκληρώνεται το ψήσιμο ψωμιού από έτοιμα προϊόντα ζύμης κάνοντας χρήση της ονομασίας «αρτοποιείου».
Για τη διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος ο αρχικός σχεδιασμός με βάση τις συστάσεις του ΟΟΣΑπροέβλεπε την κατάργηση της καθοριζόμενης από το κράτος διάρκειας ζωής του γάλακτος και ο καθορισμός αυτής να γίνεται ελεύθερα από τον παραγωγό με βάση τη μέθοδο παστερίωσης.
Με αυτό τον τρόπο ένα γάλα φρέσκο θα μπορούσε να έχει διάρκεια ζωής ακόμη και 11 ημέρες !!!
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ "ΚΟΚΚΙΝΩΝ" ΔΑΝΕΙΩΝ
Μέτρα για τη διασφάλιση των τραπεζών προβλέπει η νέα μνημονιακή συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και θεσμών. Η συμφωνία προβλέπει βραχυπρόθεσμα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος τωνυψηλών και αυξανόμενων ποσοστών των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Όπως αναφέρεται στα σχετικά κείμενα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα, μέχρι τα τέλη τουΑυγούστου του 2015, οι αρχές θα ολοκληρώσουν μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τοχρηματοπιστωτικό σύστημα.
Η κύρια εστίαση της στρατηγικής, όπως τονίζεται, θα είναι στην αποκατάσταση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και τη βελτίωση της βιωσιμότητας των τραπεζών, με τα ακόλουθα μέτρα:
  • Εξομάλυνση της ρευστότητας και των όρων πληρωμής και ενίσχυση των τραπεζικών κεφαλαίων.
  • Ενίσχυση της διακυβέρνησης και αντιμετώπιση του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Η στρατηγική αυτή θα περιλαμβάνει σχέδια σχετικά με τις ξένες θυγατρικές των ελληνικών τραπεζών, σύμφωνα με τα προγράμματα αναδιάρθρωσής τους που έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα έχει ως στόχο την προσέλκυση διεθνών στρατηγικών επενδύσεων στις τράπεζες και την επιστροφή τους σε ιδιωτικό ιδιοκτησιακό καθεστώς μεσοπρόθεσμα.
Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ 
Οι αρχές έχουν δεσμευτεί υπέρ της διατήρησης επαρκούς ρευστότητας στο τραπεζικό σύστημα, σύμφωνα με τους κανόνες του Ευρωσυστήματος και αφετέρου της επίτευξης διατηρήσιμου μοντέλου τραπεζικής χρηματοδότησης μεσοπρόθεσμα.
Στο πλαίσιο αυτό, οι τράπεζες θα κληθούν να υποβάλλουν τριμηνιαία σχέδια χρηματοδότησης στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), ώστε να εξασφαλίζεται η συνεχής παρακολούθηση και αξιολόγηση των αναγκών ρευστότητας.
Οι αρχές θα παρακολουθούν και θα διαχειρίζονται τη διαδικασία για τη χαλάρωση των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες ρευστότητας στο τραπεζικό σύστημα, έχοντας συγχρόνως στόχο την ελαχιστοποίηση των μακροοικονομικών επιπτώσεων των ελέγχων.
ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ 25 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ
Αποθεματικό ασφαλείας ύψους έως 25 δισ. ευρώ προβλέπεται στο πλαίσιο του προγράμματος για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων αναγκών για την ανακεφαλαιοποίηση των βιώσιμων τραπεζών και τοκόστος εξυγίανσης των μη βιώσιμων τραπεζών.
Μετά από μια αξιολόγηση των προβλεπόμενων κεφαλαιακών αναγκών των τεσσάρων βασικών τραπεζών από την ΕΚΤ και την υποβολή των σχεδίων κεφαλαιοποίησης από τις τράπεζες, τυχόν εναπομένουσες ελλείψεις κεφαλαίων που εντοπίζονται θα αντιμετωπιστούν πλήρως μέχρι τα τέλη του 2015 το αργότερο.
Η Τράπεζα της Ελλάδος θα αξιολογήσει τις κεφαλαιακές ανάγκες των λοιπών τραπεζών στις περιπτώσεις που δεν το έπραξε πρόσφατα. Το πλαίσιο ανακεφαλαιοποίησης θα αναπτυχθεί, με σκοπό τη διατήρηση της ιδιωτικής διαχείρισης των τραπεζών που ανακεφαλαιοποιήθηκαν και τη διευκόλυνση ιδιωτικών στρατηγικών επενδύσεων. Ο νόμος σχετικά με τις κρατικές εγγυήσεις στις αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις θα τροποποιηθεί, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα και να περιοριστεί η σύνδεση μεταξύ τραπεζών και κράτους.
ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ (ΜΕΔ)
Η συμφωνία προβλέπει βραχυπρόθεσμα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος των υψηλών και αυξανόμενων ποσοστών των ΜΕΔ, ωστόσο, όπως επισημαίνεται, ενδέχεται να χρειαστούν πρόσθετα μέτρα και δράσεις στο μέλλον για την τακτοποίηση των ΜΕΔ του τραπεζικού τομέα.
Έως τα τέλη Αυγούστου 2015, η Τράπεζα της Ελλάδος θα εκδώσει όλες τις αναγκαίες διατάξεις για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας, κατόπιν βελτιώσεων σε συμφωνία με τους θεσμούς.
Ως προαπαιτούμενο, οι αρχές θα καταρτίσουν αξιόπιστη στρατηγική για την αντιμετώπιση του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων, η οποία αφενός θα στοχεύει στην ελαχιστοποίηση του χρόνου υλοποίησης και της χρήσης κεφαλαιακών πόρων και αφετέρου θα αντλεί από την εμπειρογνωσία εξωτερικού συμβούλου (ή συμβούλων) τόσο κατά τη χάραξη όσο και κατά την εφαρμογή της στρατηγικής.
Επίσης, θα εγκρίνουν τις ακόλουθες βραχυπρόθεσμες μεταρρυθμίσεις:
  • Τροποποιήσεις στο δίκαιο περί αφερεγγυότητας των επιχειρήσεων, ώστε να καλύπτονται όλοι οι εμπορικοί οφειλέτες, να ευθυγραμμιστεί η νομοθεσία με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων αλλαγών για την προώθηση της αποτελεσματικής αποκατάστασης των βιώσιμων οφειλετών και μιας πιο αποτελεσματικής διαδικασίας εκκαθάρισης για τους μη βιώσιμους οφειλέτες και μείωσης της περιόδου χορήγησης απαλλαγής σε τρία έτη για τους επιχειρηματίες, σύμφωνα με τη σύσταση που απηύθυνε η Επιτροπή το 2014.
  • Τροποποιήσεις του νόμου περί αφερεγγυότητας των νοικοκυριών, ώστε να θεσπιστεί ένα δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα αναστολής της εκτέλεσης, σύμφωνα με τη διεθνή πείρα.
  • Θέσπιση αυστηρότερης διαδικασίας ελέγχου, ώστε να αποτρέπονται οι οφειλέτες που αθετούν τις υποχρεώσεις τους για στρατηγικούς λόγους από την κήρυξη πτώχευσης, συμπερίληψη των απαιτήσεων των δημόσιων πιστωτών στο πεδίο εφαρμογής του νόμου που παρέχει στους οφειλέτες δυνατότητα για νέο ξεκίνημα, αυστηροποίηση των κριτηρίων επιλεξιμότητας για προστασία της κύριας κατοικίας και θέσπιση μέτρων για την αντιμετώπιση των εκκρεμών υποθέσεων (π.χ. αύξηση του αριθμού των δικαστών και των δικαστικών υπαλλήλων, προτεραιότητα στις υποθέσεις που αφορούν σημαντικά ποσά, καθώς και συνοπτικές διαδικασίες για οφειλέτες που δεν διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία και εισόδημα).
  • Νομοθετική θέσπιση του κατοχυρωμένου επαγγέλματος των συνδίκων πτώχευσης, που δεν θα περιορίζεται σε κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα και θα λαμβάνει υπόψη τη διεθνή πείρα.
  • Θέσπιση διατάξεων για την επανενεργοποίηση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Ιδιωτικού Χρέους και τη σύσταση γραμματείας που θα το επικουρεί.
Έως τα τέλη Οκτωβρίου του 2015, με βάση την εμπειρογνωμοσύνη εξωτερικού συμβούλου, η Τράπεζα της Ελλάδος θα υποβάλει έκθεση για την κατηγοριοποίηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων στους ισολογισμούς των τραπεζών, καθώς και αξιολόγηση της ικανότητας των τραπεζών να αντιμετωπίζουν κάθε κατηγορία μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Το ελληνικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), θα παράσχει ανάλυση, με σκοπό τον προσδιορισμό των μη κανονιστικών περιορισμών και εμποδίων (π.χ. διοικητικά, οικονομικά, νομικά, κ.λπ.), για την ανάπτυξη μιας δυναμικής αγοράς μη εξυπηρετούμενων δανείων. Έως την ίδια ημερομηνία, μια ομάδα εργασίας, με βάση την ανεξάρτητη πραγματογνωμοσύνη και τη διεθνή πείρα, θα εξετάσει και θα προτείνει ειδικές δράσεις, για να επιταχυνθεί η τακτοποίηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μεταξύ άλλων, με την εξάλειψη περιττών νομικών ή άλλων εμποδίων για την εξυπηρέτηση και τη διάθεση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με παράλληλη προστασία για τα ευάλωτα νοικοκυριά, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας που έχει καταρτίσει η Τράπεζα της Ελλάδος.
Οι αρχές θα θεσπίσουν με νόμο Δίκτυο Ενημέρωσης Οφειλετών και Κέντρο Ενημέρωσης Οφειλετών, που θα παρέχουν νομικές και οικονομικές συμβουλές σχετικά με οφειλές.
Μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου του 2015, η κυβέρνηση θα ενισχύσει το θεσμικό πλαίσιο για τη διευκόλυνση της τακτοποίησης των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μεταξύ άλλων, με τη βελτίωση του νομικού πλαισίου για θέματα αφερεγγυότητας εταιρειών και νοικοκυριών, με την υιοθέτηση κατάλληλων νομικών μέσων για τη συγκρότηση εξειδικευμένων τμημάτων για υποθέσεις αφερεγγυότητας τόσο εταιρειών όσο και νοικοκυριών και το διορισμό και την κατάρτιση επαρκούς αριθμού πρόσθετων δικαστών, (βάσει στοχευμένου φόρτου εργασίας) και δικαστικών υπαλλήλων για υποθέσεις αφερεγγυότητας τόσο εταιρειών όσο και νοικοκυριών.
Επίσης, με τη δημιουργία Υπηρεσίας Πίστωσης και Πλούτου ως ανεξάρτητης αρχής που θα προσδιορίζει τις δυνατότητες πληρωμής των δανειοδοτών για τη διευκόλυνση των τραπεζικών ιδρυμάτων και την τροποποίηση του Νόμου για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, ώστε να ενθαρρυνθούν οι οφειλέτες να συμμετάσχουν, διασφαλίζοντας συγχρόνως ίση μεταχείριση μεταξύ των ιδιωτικών και των δημόσιων πιστωτών.
Επιπλέον, με την πλήρη ενεργοποίηση των εξειδικευμένων τμημάτων για την εκδίκαση υποθέσεων εταιρικής πτώχευσης.
Η κυβέρνηση θα δημιουργήσει ένα μόνιμο δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας, συμπεριλαμβάνοντας μέτρα στήριξης υπέρ των πλέον ευάλωτων οφειλετών και κάνοντας διάκριση μεταξύ των οφειλετών που αθετούν τις υποχρεώσεις τους για στρατηγικούς λόγους αφενός και των καλή τη πίστει οφειλετών αφετέρου.
Το ελληνικό ΤΧΣ, σε συνεννόηση με την ΤτΕ, θα προσδιορίσει μηχανισμούς και διαδικασίες για την επιτάχυνση της τακτοποίησης των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Το ΤΧΣ θα διορίσει ένα μέλος του διοικητικού συμβουλίου και μια εσωτερική ομάδα που θα επιφορτιστούν με το νέο στόχο της διευκόλυνσης της τακτοποίησης των μη εξυπηρετούμενων δανείων των τραπεζών.
Η Τράπεζα της Ελλάδος θα αναθέσει σε έναν μόνο ειδικό εκκαθαριστή να μεριμνήσει για την αποτελεσματική επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων από τους μεμονωμένους εκκαθαριστές. Θα θεσπιστεί καθεστώς αμοιβών, βάσει επιδόσεων για όλους τους ειδικούς εκκαθαριστές, σε διαβούλευση με το ΤΧΣ, ώστε να μεγιστοποιηθούν οι ανακτήσεις.
Έως τον Δεκέμβριο του 2015, οι αρχές θα πρέπει να έχουν διαμορφώσει  συντονιστικούς μηχανισμούς για την αντιμετώπιση οφειλετών με μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά χρέη, πρώτον με την κατηγοριοποίηση των εμπορικών οφειλετών που φέρουν μεγάλα δημόσια χρέη ανάλογα με τη βιωσιμότητά τους, και δεύτερον με τη θέσπιση νομοθεσίας για τη διευκόλυνση της ταχείας εκκαθάρισης μη βιώσιμων οντοτήτων έως τα τέλη Μαρτίου 2016 και την ολοκλήρωση της διαδικασίας τακτοποίησης έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2016.
Επίσης, θα υιοθετήσουν τα αναγκαία νομικά μέσα για τον καθορισμό του εφαρμοστέου πλαισίου και των κανόνων για το επάγγελμα του συνδίκου πτώχευσης (μεταξύ άλλων, τρόπος επαγγελματικής οργάνωσης, απαιτήσεις προσόντων, διαδικασίες που επιτρέπουν την ουσιαστική διαπίστευση, εξουσίες και αρμοδιότητες, τρόπος διορισμού και απόλυσης, εποπτεία και έλεγχος, διατάξεις για τις κυρώσεις και την ευθύνη, καθώς και διάρθρωση των τελών).
Έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2016 και μετά τη λήψη των προτάσεων των τραπεζών, η Τράπεζα της Ελλάδος θα καταλήξει σε συμφωνία με τις τράπεζες όσον αφορά τους επιχειρησιακούς στόχους τακτοποίησης ΜΕΔ, περιλαμβανομένης π.χ. της αναδιάρθρωσης χρεών και της σύστασης κοινών επιχειρήσεων.
Οι τράπεζες θα υποβάλουν αναφορά ανά τρίμηνο από τον Ιούνιο του 2016 στην ΤτΕ, αντιπαραβάλλοντας τις επιδόσεις τους έναντι βασικών δεικτών. Το ελληνικό ΤΧΣ θα εφαρμόζει κριτήρια επιδόσεων για την τακτοποίηση ΜΕΔ και στις διοικήσεις των τραπεζών έναντι επιχειρησιακών στόχων που συμφωνούνται μεταξύ των τραπεζών και της Τράπεζας της Ελλάδος. Το ελληνικό ΤΧΣ θα παρουσιάσει και θα εφαρμόσει σχέδιο δράσης για την τακτοποίηση των ΜΕΔ, με σκοπό τη βελτίωση του συντονισμού μεταξύ τραπεζών και την ταχύτερη αναδιάρθρωση μεγάλων εταιρειών και, σε περίπτωση που απαιτείται, την από κοινού αντιμετώπιση ολόκληρων τομέων της οικονομίας.
Έως τα τέλη Μαρτίου του 2016, η Τράπεζα της Ελλάδος θα αναθεωρήσει τον Κώδικα Δεοντολογίας με κατευθυντήριες γραμμές αναδιάρθρωσης χρεών για ομάδες δανειοληπτών (π.χ. ΜΜΕ) με βάση σαφή κριτήρια κατηγοριοποίησης λιανικών χαρτοφυλακίων και την εισαγωγή σε συντονισμό με το ΤΧΣ μηχανισμών ταχείας διεκπεραίωσης, περιλαμβανομένων τυποποιημένων εγγράφων αξιολόγησης, συμβάσεων αναδιάρθρωσης και λύσεων τακτοποίησης.
Έως τα τέλη Ιουνίου 2016, οι αρχές δεσμεύονται να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα του νομικού και θεσμικού πλαισίου για την αφερεγγυότητα και να προβούν στις απαιτούμενες τροποποιήσεις.
 Τετάρτη 12 Αυγούστου 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Βαρουφάκης: Η μνημονιακή συμφωνία δεν θα λειτουργήσει

Βαρουφάκης: Η μνημονιακή συμφωνία δεν θα λειτουργήσει

Την πεποίθησή του ότι θα αποτύχει η συμφωνία στην οποία έφτασε η ελληνική κυβέρνηση με τους δανειστές εξέφρασε ο τέως υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης. Σε συνέντευξή του στο BBC, ο κ. Βαρουφάκης υποστήριξε ότι την ίδια άποψη έχουν κι άλλα άτομα που συμμετείχαν στις σχετικές διαπραγματεύσεις. 
Μάλιστα, αναφερόμενος στον νυν Έλληνα υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, είπε πως κι αυτός «λέει λίγο-πολύ τα ίδια πράγματα».
Συμπλήρωσε πως είχε δει τον υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, «να πηγαίνει στη γερμανική Βουλή και να ομολογεί ότι η συμφωνία δεν θα λειτουργήσει».
«Ρωτήστε οποιονδήποτε γνωρίζει για τα οικονομικά πράγματα της Ελλάδας και θα σας πει ότι η συμφωνία δεν θα λειτουργήσει», υποστήριξε ο Γ. Βαρουφάκης.
Πρόσθεσε ότι «το ΔΝΤ "νίπτει τας χείρας του" σε ένδειξη απελπισίας για το γεγονός ότι αν και το πρόγραμμα στηρίζεται σε ένα μη βιώσιμο χρέος, εντούτοις όλοι εργάζονται για την εφαρμογή του».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Δέσμευση αλλαγών στην αγορά εργασίας

Δέσμευση αλλαγών στην αγορά εργασίας

Σημαντικές αλλαγές στην αγορά εργασίας, τις οποίες δεσμεύεται η κυβέρνηση να προωθήσει άμεσα, έχουν ενταχθεί στις τελευταίες σελίδες του Μνημονίου. Η ελληνική πλευρά δεσμεύεται έως τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους να προωθήσει τη δημιουργία ομάδας ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων που θα εξετάσουν συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς εργασίας, όπως είναι οι ομαδικές απολύσεις, η συλλογική δράση (συνδικαλιστικός νόμος) και οι συλλογικές διαπραγματεύσεις.
Στο κείμενο, που ετοιμάζεται να ψηφίσει η ελληνική Βουλή, υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά που ουσιαστικά αποκλείει την επιστροφή σε παλαιότερες διατάξεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως «παλαιότερα πλαίσια πολιτικής, ασύμβατα με τους στόχους της προώθησης μιας βιώσιμης ανάπτυξης».
Επίσης, στο ίδιο κείμενο αναφέρεται ρητά η κυβερνητική δέσμευση να καταργήσει την τροπολογία της 2ας Ιουλίου 2015 και να επαναφέρει την ισχύ των συλλογικών συμβάσεων μετά τη λήξη τους, στο τρίμηνο και όχι στο εξάμηνο, όπως πήγε να περάσει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Εργασίας. Για την αδήλωτη εργασία η δέσμευση προς τους θεσμούς είναι έως τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους να έχει εγκριθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο καταπολέμησης του προβλήματος.
Θα υπάρχει διασύνδεση του συστήματος Εργάνη με την Εφορία και το ΙΚΑ. Εως την ίδια ημερομηνία η κυβέρνηση πρέπει να προωθήσει περαιτέρω την επαγγελματική κατάρτιση.
Ζητείται ο καλύτερος προσδιορισμός των αναγκών, μεγαλύτερη αξιοποίηση των εργοδοτών και προώθηση συμπράξεων. Για να επιτευχθούν οι στόχοι θα πρέπει να ολοκληρωθεί η αναδιοργάνωση του ΟΑΕΔ και έως το τέλος του 2016 να έχει προκύψει ένας απλουστευμένος Κώδικας Εργατικής Νομοθεσίας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Το χρονοδιάγραμμα του νέου μνημονίου

Το χρονοδιάγραμμα του νέου μνημονίου

tsipras-pappas.jpg

Αλέξης Τσίπρας - Νίκος ΠαππάςΈως το 2018 η εφαρμογή μέτρων του νέου μνημονίου | AP Photo/Petros Karadjias
Ολα τα μέτρα που προβλέπονται από τη νέα συμφωνία και πότε ακριβώς θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί από την κυβέρνηση, αρχής γενομένης από τώρα και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017, με τον Οκτώβριο του 2015 να αποτελεί ορόσημο για την κλιμάκωση των οδυνηρών ρυθμίσεων.
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015
• Παρουσίαση ολοκληρωμένης στρατηγικής για το χρηματοπιστωτικό σύστημα
• Εκδοση διατάξεων για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας από τη ΤτΕ για τη διαχείριση «κόκκινων» δανείων
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015
 Τροποποιήσεις στους κώδικες φορολογίας
• Υπουργική απόφαση για παροχή ιστορικού τραπεζικών συναλλαγών σε βάθος δεκαετίας
• Πρόσβαση ΚΕΑΟ σε μητρώο τραπεζικών λογαριασμών
• Ενιαία βάση δεδομένων για οφειλές από εισφορές σε όλα τα ταμεία
• Παρουσίαση σχεδίου εκκαθάρισης των καθυστερούμενων οφειλών και των αιτήσεων επιστροφής φόρου και συνταξιοδότησης
• Σχέδιο δράσης στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων
• Διυπουργική για χωροταξικό σχεδιασμό
• Οδικός χάρτης για τη μεταρρύθμιση της αδειοδότησης επενδύσεων
• Δημιουργία τριών κινητών ομάδων καταπολέμησης του λαθρεμπορίου
 Αλλαγές στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Κατάργηση έκπτωσης 20% στη βιομηχανία, απαγόρευση λειτουργίας μονάδων κάτω από το μεταβλητό κόστος, συμψηφισμός οφειλών ΔΕΗ-διαχειριστή
• Σχεδιασμός δημοπρασιών λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής ισχύος (NOME) από τη ΔΕΗ με στόχο να μειωθεί το μερίδιό της κατά 25% άμεσα και κάτω από το 50% το 2020. Αν δεν επιτευχθεί συμφωνία θα ληφθούν εναλλακτικά μέτρα (π.χ. μικρή ΔΕΗ, η οποία δεν αναφέρεται)
• Ιδιωτικοποίηση ΑΔΜΗΕ ή εναλλακτικό σχέδιο με ισοδύναμα αποτελέσματα για τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό από τη ΔΕΗ
• Επανεξέταση φορολογίας ενέργειας
• Εγκριση νομοθεσίας για αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ Συγκοινωνίες Αθηνών
• Μέτρα για τη μείωση των καθυστερήσεων εκδίκασης υποθέσεων στα διοικητικά δικαστήρια
• Πρόσβαση ΕΛΣΤΑΤ σε πηγές διοικητικών δεδομένων. Διορισμός νέας διοίκησης
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015
 1η φάση κατάργησης της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο
 Εκδοση εκκαθαριστικών ΕΝΦΙΑ 2015 (τελευταία δόση Φεβρουάριος 2016)
 Εγκριση συμπληρωματικού προϋπολογισμού 2015
 Προσχέδιο προϋπολογισμού 2016
 Μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική 2016-2019 με παραμετρικά μέτρα και μεταρρυθμίσεις για:
  • συνταξιοδοτικό (β’ φάση)
  • κώδικα φορολογίας εισοδήματος
  • αύξηση φορολογίας αγροτών (20% για 2016 και 26% για το 2017)
  • στρατηγική για τη γεωργία
  • φόρο επί τηλεοπτικών διαφημίσεων
  • προκήρυξη διαγωνισμού για τηλεοπτικές άδειες και καταβολή τελών χρήσης συχνοτήτων
  • φορολόγηση 30% στα παιχνίδια VLT
  • αύξηση φορολογικού συντελεστή στο εισόδημα από ενοίκια στο 15% από 11% για κάτω των 12.000 ευρώ και στο 35% από 33% για πάνω από 12.000 ευρώ
  • σταδιακή κατάργηση ευνοϊκής φορολογίας στη ναυτιλία
  • επέκταση εθελοντικής εισφοράς εφοπλιστών ώς το 2018
  • μείωση 100 εκατ. ευρώ στις αμυντικές δαπάνες το 2015 και στο 2,2% του ΑΕΠ το 2016 με μείωση αριθμού απασχολούμενων και συμβάσεων του Δημοσίου
  • μείωση 50% στις δαπάνες επιδότησης πετρελαίου θέρμανσης για το 2016
  • θέσπιση διαρθρωτικών μέτρων για να αποφέρουν έσοδα 0,75% του ΑΕΠ (1,4 δισ., ευρώ) με ισχύ το 2017 και 0,25% του ΑΕΠ (460 εκατ. ευρώ) με ισχύ το 2018
 Χρονοδιάγραμμα πίστωσης φόρου για τη φορολογία εισοδήματος
• Αναθεώρηση αντικειμενικών αξιών
 Αυστηρότερα κριτήρια για τον ορισμό των κατ’ επάγγελμα αγροτών
 Επανεξέταση καθεστώτος παρακράτησης φόρου για τεχνικές υπηρεσίες
 Αυστηρότερο πλαίσιο για φοροδιαφυγή
 Κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών
 Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και προσωπικού ΣΔΟΕ στη φορολογική διοίκηση
 Ολοκληρωμένο σχέδιο για την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης
 Σχέδιο για μείωση της χρήσης μετρητών με εφαρμογή τον Μάρτιο του 2016
 Δημοσιοποίηση λίστας οφειλετών φόρων και εισφορών για καθυστερήσεις άνω των τριών μηνών
• Μείωση περιορισμών διεξαγωγής φορολογικών ελέγχων
 Βελτίωση κανόνων διαγραφής μη εισπράξιμων φόρων, κατάργηση αστικής ευθύνης φορολογικών υπαλλήλων
 Νομοθεσία για αναδιάρθρωση τμήματος επιβολής ΦΠΑ με στόχο τις απάτες τύπου καρουσέλ
 Πλήρης στελέχωση των Κέντρων Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) και ενίσχυση Μονάδας Μεγάλων Οφειλετών
 Νομοθεσία για ίδρυση αυτόνομου φορέα εσόδων που θα καταστεί πλήρως λειτουργικός έως τον Ιούνιο του 2016
• Νομοθετική μεταρρύθμιση για εισφορές
 Κατάργηση από 31 Οκτωβρίου 2015 των περιττών επιβαρύνσεων για τη χρηματοδότηση των συντάξεων
• Υποβολή προτάσεων για τον χωροταξικό σχεδιασμό
 Ανεξάρτητη ομάδα δράσης για το νέο ταμείο δημόσιου πλούτου
 Απόφαση για το αν θα επανέλθει το 5ευρω στα νοσοκομεία ή η λήψη ισοδύναμων
• Εκθεση από την ΤτΕ για την κατηγοριοποίηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων ανά τράπεζα και αξιολόγηση των τραπεζών
 Τροποποίηση νόμου ΤΧΣ με ενσωμάτωση της οδηγίας για τη διάσωση τραπεζών, την αλλαγή διαδικασίας διορισμού διοίκησης
 Επανεξέταση πλαισίου αγοράς εργασίας για ομαδικές απολύσεις, συλλογικές διαπραγματεύσεις και ευθυγράμμιση με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε.
• Εφαρμογή «εργαλειοθήκης ΟΟΣΑ» 1 και 2. Απελευθέρωση παστεριωμένου γάλακτος, εκπτώσεων, αλλαγή νομοθεσίας για φούρνους-αρτοποιεία, άνοιγμα επαγγέλματος συμβολαιογράφων, νέα αξιολόγηση ανταγωνισμού για μέσα ενημέρωσης, κ.ά.
 Αξιολόγηση εφαρμογής μεταρρυθμίσεων για ανταγωνισμό και αδειοδότηση επενδύσεων
 Προεδρικό Διάταγμα για τις αποκλειστικές δραστηριότητες των μηχανικών και των συναφών επαγγελμάτων
 Πλήρης εφαρμογή του νέου νόμου για το ΕΣΠΑ 2014-2020
• Ανακοίνωση δεσμευτικών ημερομηνιών υποβολής προσφορών για ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO χωρίς αλλαγές στους όρους των διαγωνισμών
 Μεταρρύθμιση ενιαίου μισθολογίου με ισχύ από Ιανουάριο 2016
 Θέσπιση ανώτατων ορίων μισθολογικών δαπανών στο Δημόσιο
• Αύξηση δικαστικών τελών
• Νομοθεσία για τη «στεγανοποίηση» της διεξαγωγής ερευνών για το οικονομικό έγκλημα και τη διαφθορά
 Τροποποίηση πλαισίου χρηματοδότησης πολιτικών κομμάτων
 Τροποποίηση πλαισίου δηλώσεων περιουσιακών στοιχείων (πόθεν έσχες)
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2015
 Συνολικό σχέδιο καταπολέμησης της φοροδιαφυγής με εντοπισμό αδήλωτων καταθέσεων, πρόγραμμα εθελοντικής γνωστοποίησης, αίτημα παροχής δεδομένων από χώρες της Ε.Ε., καθιέρωση περιουσιολογίου, καταπολέμηση λαθρεμπορίου, βάση δεδομένων ισολογισμών για παρακολούθηση ενδοομιλικών συναλλαγών
• Μέτρα για είσπραξη προστίμων από ανασφάλιστα οχήματα
 Μέτρα για είσπραξη εισφορών για χρήση συχνοτήτων χωρίς άδεια
 Μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσης για καθυστερήσεις πληρωμών. Μεταβίβαση υποχρεώσεων ΙΚΑ στον ΕΟΠΠΥ
 Ενίσχυση θεσμικού πλαισίου για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Αλλαγές στον νόμο Κατσέλη, δημιουργία Υπηρεσίας Πίστωσης και Πλούτου, ενεργοποίηση εξειδικευμένων τμημάτων εκδίκασης
 Νομοθεσία για εκκρεμείς συστάσεις ΟΟΣΑ για το περιβάλλον και τις άδειες εμπορίας καυσίμων
• Εκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή της μεταρρύθμισης του ενιαίου μισθολογίου
 Υποβολή πρότασης για τριετές σχέδιο βελτίωσης της απονομής δικαιοσύνης
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2015
 Κατηγοριοποίηση εμπορικών οφειλετών με μεγάλες οφειλές προς το Δημόσιο ανάλογα με τη βιωσιμότητά τους
 Στον ενιαίο λογαριασμού του δημοσίου ταμείου οι οντότητες της κεντρικής κυβέρνησης
 Ενοποίηση όλων των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης σε μια ενιαία οντότητα. Δημιουργία κοινού συνόλου κεφαλαίων
 Εκδοση Π.Δ. για τη δασοκομία με εφαρμογή έως τον Ιούλιο του 2016
 Υποβολή αναφοράς από ανεξάρτητη ομάδα δράσης ταμείου δημόσιου πλούτου
 Αύξηση του ποσοστού συγκεντρωτικών προμηθειών για τα γενόσημα
 Σχέδιο για δημιουργία συστήματος κλειστών ενοποιημένων νοσηλίων
 Συνολική επανεξέταση του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας (παροχές) σε όλη τη Γενική Κυβέρνηση σε συνεργασία με Παγκόσμια Τράπεζα με στόχο εξοικονόμηση 0,5% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση
 Εγκριση σχεδίου δράσης για καταπολέμηση αδήλωτης εργασίας
 Απλούστευση προτελωνειακών διαδικασιών
 Εγκριση σχεδίου δράσης για τις εξαγωγές
• Ολοκληρωμένη στρατηγική για το λαθρεμπόριο καυσίμων και τσιγάρων
 Στρατηγική για την ανάπτυξη της γεωργίας
 Νέο πλαίσιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
 Δημιουργία συστήματος μόνιμης κινητικότητας στο Δημόσιο
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016
 Εναρξη εφαρμογής ενοποιημένου πλαισίου για δημόσιες συμβάσεις
 Εφαρμογή του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2016
• Τελευταία δόση ΕΝΦΙΑ 2015
 Συνολική επανεξέταση φορολογικής νομοθεσίας που συγκρούεται με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος
 Μέτρα ιεράρχησης φορολογικών ελέγχων με βάση την ανάλυση κινδύνου και όχι την αρχαιότητα
 Νομικό Πλαίσιο για τα κτηματολογικά γραφεία
 Συμφωνία ΤτΕ – τραπεζών για στόχους είσπραξης μη εξυπηρετούμενων δανείων, και δημιουργίας κοινών εταιρειών διαχείρισης με εταιρείες
 Νομικό πλαίσιο για τα κτηματολογικά γραφεία
ΜΑΡΤΙΟΣ 2016
• Οριστικοποίηση της στρατηγικής ανάπτυξης σε συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους και κλιμάκια τεχνικής βοήθειας. Ενίσχυση Γενικής Γραμματείας Συντονισμού για τον συντονισμό των μεταρρυθμίσεων
• Εκδοση συνολικής δευτερογενούς νομοθεσίας για εφαρμογή Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και Κώδικα Φορολογικής Δικαιοσύνης
 Απλούστευση νομοθεσίας ΦΠΑ και φορολογίας εισοδήματος
 Εφαρμογή διατάξεων ενδοομιλικών συναλλαγών
• Εφαρμογή σχεδίου μείωσης χρήσης μετρητών και αύξησης ηλεκτρονικών συναλλαγών
 Εγκριση προγραμμάτων εγγυημένης στήριξης της απασχόλησης για 150.000 άτομα
 Θέσπιση νομοθεσίας για την ταχεία εκκαθάριση μη βιώσιμων εταιρειών
 Νομοθεσία για επάγγελμα συνδίκου πτώχευσης
• Αναθεώρηση Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών με κατευθύνσεις αναδιάρθρωσης χρεών σε ομάδες δανειοληπτών
• Δημοσίευση επιχειρησιακής στρατηγικής του ΤΧΣ
 Κώδικας Δεοντολογίας για τους βουλευτές
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2016
 Εθνική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος
ΜΑΪΟΣ 2016
 Ισχύς νέου κεντρικού συστήματος προμηθειών
ΙΟΥΝΙΟΣ 2016
 Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας και τροποποιήσεις στο νομικό και θεσμικό πλαίσιο για την αφερεγγυότητα
• Νόμοι για την απελευθέρωση αγορών με βάση την αξιολόγηση ΟΟΣΑ σε χονδρικό εμπόριο, κατασκευές, ηλεκτρονικό εμπόριο, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, μεταποίηση κ.ά.
• Απελευθέρωση πώλησης Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων εκτός φαρμακείων
 Απελευθέρωση ή όχι κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων σε 10 περιοχές της χώρας ανάλογα με την απόφαση του ΣτΕ
 Δευτερογενής νομοθεσία για διευκόλυνση αδειοδότησης επενδύσεων
 Πλήρης εφαρμογή συστήματος εισροών - εκροών στις φορολογικές αποθήκες
 Ενεργοποίηση υπηρεσίας μιας στάσης για τις επιχειρήσεις
• Ενίσχυση ρυθμιστικής αρχής υδάτων
• Γενικό σχέδιο για τις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα
 Πλήρης ενεργοποίηση της ρυθμιστικής αρχής λιμένων
• Εκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας για τον εξορθολογισμό των ειδικών μισθολογίων με εφαρμογή το 2017
ΙΟΥΛΙΟΣ 2016
• Εγκριση του επικαιροποιημένου σχεδίου δράσης για την Παιδεία για να τεθεί σε ισχύ το 2016-2017
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2016
• Νέο σύστημα ηλεκτρονικών παραπεμπτικών στη δευτεροβάθμια περίθαλψη με βάση την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και το ηλεκτρονικό μητρώο ασθενών
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2016
 Νέα κρατική διάρθρωση της ονοματολογίας του προϋπολογισμού και νέο λογιστικό σχέδιο
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016
• 2η φάση κατάργησης της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016
• Κατάργηση μειωμένων ΦΠΑ στα νησιά
 Δημιουργία κεντρικού μητρώου ασφαλισμένων
• Εκκαθάριση καθυστερούμενων οφειλών ύψους 7,5 δισ. ευρώ. Μεταφορά των εισφορών κοινωνικής ασφάλιση από τα ταμεία ασφάλισης προς τα ταμεία πρόνοιας και τα νοσοκομεία για να εκκαθαριστούν πλήρως οι οφειλές στην Υγεία
 Αντιμετώπιση κεφαλαιακών αναγκών τραπεζών
 Κωδικοποίηση όλης της εργατικής νομοθεσίας
• Εξοπλισμός των 3 μεγάλων λιμανιών με σαρωτές για τον έλεγχο λαθρεμπορίου
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016
• Ενσωμάτωση είσπραξης εισφορών κοινωνικής ασφάλισης στη φορολογική διοίκηση