Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020

Γιάννης Καρούζος Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την τηλεργασία και την τηλε-ετοιμότητα

 Η εδραίωση της τηλεργασίας, έχει δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων στον τομέα της απασχόλησης και για το λόγο αυτό, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη θεσμοθέτησης κανόνων για την εφαρμογή της, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος καταστρατήγησης των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Για την τηλεργασία εκτός συνθηκών covid, απαιτείται η πρόβλεψη ύπαρξης συμφωνίας μεταξύ εργοδότη και εργαζομένου για την απασχόληση του τελευταίου με τηλεργασία. Θα πρέπει δηλαδή, ο εργαζόμενος να παρέχει τη συναίνεσή του για την εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας και όχι να επιβάλλεται αυτή μονομερώς από τον εργοδότη.

Αναμένεται νέο ρυθμιστικό πλαίσιο εντός του Νοεμβρίου που θα προβλέπει ότι κατ’ εξαίρεση, σε όλες τις επιχειρήσεις, για λόγους δημόσιας υγείας ή σε περίπτωση κινδύνου υγείας του ίδιου του εργαζομένου, ο εργοδότης θα πρέπει να αποδέχεται την πρόταση του εργαζομένου, που απασχολεί ήδη στις εγκαταστάσεις του, για τηλεργασία, εκτός κι αν αδυνατεί να το πράξει για σπουδαίο λόγο. Αντίστοιχα, ο εργαζόμενος, σε περίπτωση κινδύνου δημόσιας υγείας, θα πρέπει να αποδεχθεί την πρόταση του εργοδότη για τηλεργασία, εκτός εάν προβάλλει σοβαρό λόγο, για τον οποίο αδυνατεί να απασχοληθεί εξ αποστάσεως.


Περαιτέρω, είναι κρίσιμο ο εργοδότης να μεριμνεί για την τήρηση του συμβατικού ωραρίου του εργαζομένου, κατά την απασχόληση του με τηλεργασία και να φροντίζει για τη χορήγηση στον τελευταίο, της υποχρεωτικής ημερήσιας 11ωρης ανάπαυσης που δικαιούται. Επίσης, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας, ο εργοδότης είναι υπεύθυνος και οφείλει να λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία της υγείας και της επαγγελµατικής ασφάλειας του τηλεργαζοµένου.

Σημειωτέον επιπλέον ότι, ο αναγκαίος για την παροχή τηλεργασίας εξοπλισµός, θα πρέπει να διατίθεται από τον εργοδότη, εκτός αν ο τηλεργαζόμενος ήδη κατέχει τέτοιο εξοπλισμό. Ο εργοδότης, θα πρέπει να ενημερώνει τον τηλεργαζόμενο και να φροντίζει για τις διαδικασίες τεχνικής υποστήριξης, συντήρησης και αποκατάστασης των βλαβών του εξοπλισµού αυτού, το κόστος των οποίων θα επωμίζεται ο ίδιος (εργοδότης).

Αναγκαία δε, κρίνεται η ρύθμιση κανόνων όσον αφορά την τηλε-ετοιµότητα, τα χρονικά όρια αυτής και τις προθεσμίες ανταπόκρισης του εργαζομένου. Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει υποχρέωση –παρά μόνο δυνατότητα- να ρυθμίζονται, κατόπιν συμφωνίας εργοδότη και εργαζόμενου, οι προϋποθέσεις και οι όροι της τηλε-ετοιμότητας.

Τέλος, απαιτείται η πρόβλεψη μέτρων που θα πρέπει να λαμβάνει ο εργοδότης, για την προστασία των επαγγελµατικών δεδοµένων, καθώς και των προσωπικών δεδοµένων του τηλεργαζοµένου, ενώ θα πρέπει να οριστεί και πλαίσιο ελέγχου στην οικία του εργαζόμενου από το ΣΕΠΕ για την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας.

Κρίσιμο είναι ότι, η τηλεργασία δε μπορεί να απαιτείται σε συνθήκες περιορισμένης σε τετραγωνικά κατοικίας του εργαζόμενου, αφού ο χώρος εργασίας δεν πρέπει να ταυτίζεται με το χώρο της οικογενειακής και προσωπικής ζωής.

Ο Γιάννης Καρούζος είναι δικηγόρος-εργατολόγος. Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών και Μεταπτυχιακός Διπλωματούχος της Σχολής Εργατικού και Συνδικαλιστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Τεργέστης στην Ιταλία, με ειδίκευση στο Εργατικό Δίκαιο, Εργασιακές Σχέσεις, Ευρωπαϊκό Εργατικό Δίκαιο, Δίκαιο Κοινωνικής Ασφάλισης. Έχει πολύχρονη εμπειρία και πείρα συμβουλεύοντας δεκάδες Σωματεία Εργαζομένων και Επιχειρήσεις σε εργασιακά θέματα. Διατέλεσε Σύμβουλος σε τρία Υπουργεία της Ελληνικής Δημοκρατίας και υπήρξε επί έτη ενεργό μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας. Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Εργατικού Δικαίου και Κοινωνικής Ασφάλισης. Είναι Μεσολαβήτης, Μέλος του Σώματος Μεσολαβητών του Οργανισμού Μεσολάβησης Διαιτησίας (ΟΜΕΔ). Υπήρξε επίσης σύμβουλος στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ελλάδος (Ο.Κ.Ε). Δημοσιεύει άρθρα και μελέτες σε νομικά περιοδικά εργατικού δικαίου και εργασιακών σχέσεων και σε εφημερίδες.

Περισσότερα στην ιστοσελίδα https://dikigorosergatologos.gr

Δείτε όλα τα άρθρα του Γιάννη Καρούζου στο fpress.gr ΕΔΩ

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 11,8% του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών το β' τρίμηνο efsyn.gr

 ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 11,8% του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών το β' τρίμηνο

efsyn.gr

A-A+


Μείωση κατά 3,87 δισ. ευρώ (από 32,83 δισ. ευρώ σε 28,96 δισ. ευρώ) ή κατά 11,8% σημείωσε το διαθέσιμο εισόδημα του τομέα των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά το β' τρίμηνο εφέτος σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Παράλληλα, η τελική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε κατά 4,1 δισ. ευρώ (από 32,5 δισ. ευρώ σε 28,4 δισ. ευρώ) ή κατά 12,7%. Ωστόσο, το ποσοστό αποταμίευσης, που ορίζεται ως η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν 1,9% το β' τρίμηνο του 2020, έναντι 0,9% το β' τρίμηνο του 2019.


Από τα στοιχεία για τους τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς θεσμικών τομέων που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ, προκύπτουν επίσης τα εξής:


*Οι ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου) του τομέα των μη χρηματοοικονομικών εταιρειών ανήλθαν στο ποσό των 2,1 δισ. ευρώ. Το ποσοστό των επενδύσεων του τομέα που ορίζεται ως οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου προς την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία, ήταν 16,3% έναντι 18,5% το β' τρίμηνο του 2019.



*Στο εξωτερικό ισοζύγιο αγαθών και υπηρεσιών καταγράφηκε έλλειμμα 2,03 δισ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 0,09 δισ. ευρώ που είχε καταγραφεί το β' τρίμηνο του 2019. Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 5,36 δισ. ευρώ ή κατά 5,36%, ενώ οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 7,31 δισ. ευρώ ή κατά 7,3%.


*Ο τομέας της Γενικής Κυβέρνησης παρουσίασε καθαρή λήψη δανείων 4,8 δισ. ευρώ, έναντι καθαρής χορήγησης δανείων 0,3 δισ. ευρώ το β' τρίμηνο του 2019. Επιπρόσθετα καταγράφηκε πλεόνασμα στο εξωτερικό ισοζύγιο πρωτογενών εισοδημάτων, τρεχουσών και κεφαλαιακών μεταβιβάσεων ύψους 0,63 δισ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 0,71 δισ. ευρώ που είχε καταγραφεί το β' τρίμηνο πέρυσι. Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω, η συνολική οικονομία παρουσίασε καθαρή λήψη δανείων 1,4 δισ. ευρώ β' το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ενώ το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο η καθαρή χορήγηση δανείων ανέρχονταν σε 0,62 δισ. ευρώ.


Όπως σημειώνει η ΕΛΣΤΑΤ, τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα είναι προσωρινά και αντανακλούν τις επιπτώσεις στο ΑΕΠ της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που τέθηκαν σε ισχύ. Ενώ, αναφορικά με τα μέτρα για τα διάφορα είδη δαπανών του κράτους, διάφορες νομοθετικές ρυθμίσεις κυρώθηκαν μετά το τέλος του α' τριμήνου 2020 και οι ταμειακές πληρωμές που αντιστοιχούν σε αυτά τα μέτρα πραγματοποιούνται κατά την περίοδο μετά το α' τρίμηνο. Παράλληλα, τα στοιχεία αναμένεται να αναθεωρηθούν, όταν καταρτιστούν και ανακοινωθούν τα προσωρινά στοιχεία για το γ' τρίμηνο 2020 με βάση επικαιροποιημένα πρωτογενή στοιχεία που θα έχουν καταστεί διαθέσιμα (π.χ. τριμηνιαίοι μη χρηματοοικονομικοί λογαριασμοί Γενικής Κυβέρνησης, τριμηνιαίοι εθνικοί λογαριασμοί, κ.λπ.). Επιπλέον, δεν έχει ενσωματωθεί η αναθεώρηση των ετήσιων εθνικών λογαριασμών με έτος βάσης το 2015, εργασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.


myDATA: 130.000 παραστατικά στις πρώτες 20 μέρες

 Ο διοικητής της ΑΑΔΕ προανήγγειλε και την άμεση υπογραφή εγκυκλίου αναφορικά με το νέο άρθρο 50 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας για την αλληλέγγυα ευθύνη διοικούντων νομικά πρόσωπα

Έντονο είναι το ενδιαφέρον επιχειρήσεων και λογιστών για την πλατφόρμα myDATA της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Όπως αποκάλυψε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, στο 7o Taxation Law Forum, «ήδη, στις πρώτες είκοσι ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας, στη φάση της προαιρετικής και πιλοτικής λειτουργίας, έχουμε λάβει 130.000 παραστατικά, από περισσότερους από 1.000 λογιστές και επιχειρήσεις».

Απευθυνόμενος στις επιχειρήσεις, είπε ότι «Όποιος από εσάς έχει ατομική ή κάθε είδους επιχείρηση, μπορεί πλέον να κάνει χρήση των υπηρεσιών του myDATA, οι οποίες θα γίνουν υποχρεωτικές από τον καινούριο χρόνο.


Με το myDATA ενισχύουμε τη διαφάνεια, βοηθάμε την αγορά να μειώσει τα διαχειριστικά της κόστη, να έχει καλύτερη εικόνα των συναλλαγών της και περιορίζουμε δραστικά την πληγή των πλαστών τιμολογίων.

Με το myDATA, η φορολογική διοίκηση θα έχει επίσης καλύτερη εικόνα των συναλλαγών, που πραγματοποιούνται καθημερινά στην αγορά, ώστε και να ανταποκρίνεται αμεσότερα στα αιτήματα κάθε επιχείρησης, αλλά και να αναπτύσσει ακόμα καλύτερα και αποτελεσματικότερα τα intelligence εργαλεία της για risk analysis.

Μόλις ενεργοποιηθεί και ο τρίτος πυλώνας του myDATA, δηλαδή η διασύνδεση των ταμειακών με το myTAXISNet, θα είμαστε σε θέση να ελέγχουμε ακόμα αποτελεσματικότερα την αγορά, προστατεύοντας τα συμφέροντα των φορολογουμένων και τον υγιή ανταγωνισμό».

Σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, ο κ. Πιτσιλής είπε ότι, μέσω της πλατφόρμας, myBusiness Support, έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα πάνω από ένα εκατομμύριο πληρωμές, συνολικού ύψους 3,234 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ προανήγγειλε και την άμεση υπογραφή εγκυκλίου αναφορικά με το νέο άρθρο 50 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας για την αλληλέγγυα ευθύνη διοικούντων νομικά πρόσωπα. Δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Γνωρίζω το πόσο έχουν ταλαιπωρηθεί ουκ ολίγα στελέχη της αγοράς, πληρώνοντας αμαρτίες άλλων. Σας ενημερώνω, λοιπόν, ότι η εγκύκλιος, που έχουμε ετοιμάσει, βρίσκεται στο στάδιο της υπογραφής. Εγκύκλιος, που έχει μία κατεύθυνση: Την ελάφρυνση στελεχών από βάρη, για τα οποία ουδέποτε ευθύνονταν.

Ο νομοθέτης πλέον επιτάσσει οι ευθύνες να βαρύνουν αυτούς, που πραγματικά δημιούργησαν το χρέος προς το Δημόσιο.

Αυτό είναι το περίγραμμα της εγκυκλίου, με την οποία παίρνουμε μια σημαντική πρωτοβουλία όσον αφορά στη διαδικασία όσων έχουν ήδη διατυπώσει αιτήματα απαλλαγής τους:

Δεν αφήνουμε κανένα αίτημα αναπάντητο.

Δίνουμε μια δεύτερη ευκαιρία, ώστε όποιος θέλει, να επαναφέρει το αίτημά του στη ΔΟΥ, ώστε αυτό να κριθεί και να απαντηθεί με βάση τις διευκρινίσεις, που δίνονται στην εγκύκλιο.

Ακόμα και αν αυτό το αίτημα βρίσκεται στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών».


Τα «συμπτώματα» του κορωνοϊού στην τσέπη των ελληνικών νοικοκυριών

 

Τα «συμπτώματα» του κορωνοϊού στην τσέπη των ελληνικών νοικοκυριών

Φωτ. Intime

Τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού στο εισόδημα και στις καταναλωτικές δαπάνες των νοικοκυριών αντανακλούν τα προσωρινά στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Ειδικότερα, το β ΄ τρίμηνο του 2020, το διαθέσιμο εισόδημα του τομέα των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά (ΜΚΙΕΝ) μειώθηκε κατά 11,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 32,83 δισ. ευρώ σε 28,96 δισ. ευρώ.

ta-symptomata-toy-koronoioy-stin-tsepi-ton-ellinikon-noikokyrion0

Ομοίως, η τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά, μειώθηκε κατά 12,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 32,5 δισ. ευρώ σε 28,4 δισ. ευρώ. Το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών και των ΜΚΙΕΝ, που ορίζεται ως η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν 1,9% κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020, σε σύγκριση με 0,9% το δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Το ίδιο διάστημα οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου του τομέα των μη χρηματοοικονομικών εταιρειών, διαμορφώθηκαν στο ποσό των 2,1 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά το ποσοστό των επενδύσεων του τομέα που ορίζεται ως οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου προς την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία, υποχώρησε στο 16,3% σε σύγκριση με 18,5% το δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Εισφορές Σεπτεμβρίου - Αναρτήθηκαν τα ενιαία ειδοποιητήρια - Προθεσμία πληρωμής μέχρι 30 Οκτωβρίου

 

Εισφορές Σεπτεμβρίου - Αναρτήθηκαν τα ενιαία ειδοποιητήρια - Προθεσμία πληρωμής μέχρι 30 Οκτωβρίου

Εργατικά - Ασφαλιστικά

23 Οκτώβριος 2020
Taxheaven.gr


Αθήνα, 23/10/2020

Ανακοίνωση

Ανάρτηση ενιαίων ειδοποιητηρίων πληρωμής εισφορών μηνός Σεπτεμβρίου 2020


Αναρτήθηκαν στο διαδικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ τα ενιαία ειδοποιητήρια των ασφαλιστικών εισφορών (κύριας, επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2020 για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοτελώς απασχολούμενους και αγρότες με καταληκτική ημερομηνία πληρωμής την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020.         
                                                                                       
Από τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ

Σύσταση ΙΚΕ μέσω e – ΥΜΣ – Πρότυπο καταστατικό ΙΚΕ με πρόσθετο περιεχόμενο – Διευκρινίσεις με την Απόφαση 109491/2020 Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων

 

Σύσταση ΙΚΕ μέσω e – ΥΜΣ – Πρότυπο καταστατικό ΙΚΕ με πρόσθετο περιεχόμενο – Διευκρινίσεις με την Απόφαση 109491/2020 Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Γράφει ο Στάθης Δημ. Σταματελόπουλος, Νομικός Συνεργάτης Ε.Ε.Α.


Δημοσιεύτηκε την 21/10/2020, η υπ. αριθμ. 109491/16.10.2020 απόφαη του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με την οποία καθορίζεται το περιεχόμενο του πρότπυπου καταστατικού της ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας, η οποία πλέον θα συστήνεται μέσω της ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Μίας Στάσης (e-ΥΜΣ), εκτός των περιπτώσεων που απαιτείται χρήση συμβολαιογραφικού τύπου, και παράλληλα προβλέπεται και η δυνατότητα  προσθήκης πρόσθετου περιεχομένου, που δεν αλλοιώνει τις διατάξεις του πρότυπου καταστατικού.

Σύμφωνα με την ως άνω απόφαση, η οποία περιλαμβάνει και σχέδιο του νέου πρότυπου καταστατικού, προς διευκόλυνση των ενδιαφερομένων προβλέπεται ότι, το πρόσθετο περιεχόμενο του καταστατικού συνίσταται στην προσθήκη επιπλέον άρθρων, ο αριθμός και το περιεχόμενο των οποίων επιλέγεται ελεύθερα από τους ιδρυτές, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα τροποποιούνται ή δεν θα αναιρούνται τα στοιχεία του ελάχιστα υποχρεωτικού περιεχομένου και δεν θα παραβιάζονται διατάξεις αναγκαστικού δικαίου.

Σύμφωνα με την ως άνω Υπουργική Απόφαση, το πρότυπο καταστατικό με πρόσθετο περιεχόμενο περιλαμβάνει:

α) το ελάχιστο περιεχόμενο όπως ορίζεται στο άθρρο 9 του Ν.4441/2016  (ΦΕΚ Α’227) και στο άρθρο 50 του Ν.4072/2012 (ΦΕΚ Α’86), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και

β) το πρόσθετο περιεχόμενο που συνίσταται στην προσθήκη επιπλέον άρθρων, ο αριθμός και το περιεχόμενο των οποίων επιλέγεται ελεύθερα από τους ιδρυτές, υπό την προϋπόθεση ότι, δεν τροποποιούνται, ή δεν αναιρούνται τα στοιχεία του ελάχιστα υποχρεωτικού περιεχομένου και δεν παραβιάζονται διατάξεις αναγκαστικού δικαίου.

Εξάλου, στο παράρτημα της ως άνω υπουργικής απόφασης περιλαμβάνονται εκτός από σχέδιο του πρότυπου καταστατικού με δυνατότητα πρόσθήκης πρόσθετου περιεχομένου, κατά τά άνω αναφερόμενα και διευκρινίσεις αναφορικά με τους ειδικότερους όρους σύστασης της ΙΚΕ και συγκεκριμένα διευκρινίζεται ότι :

 

  1. Σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν. 4072/2012 (Α’ 86), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 24 τουν. 4712/2020 (Α’ 146), η σύσταση ΙΚΕ πραγματοποιείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της e-ΥΜΣ (Ν. 4441/2016),με εξαίρεση τις περιπτώσεις, που απαιτούν συμβολαιογραφικό έγγραφο.

 

  1. Η σύσταση μιας ΙΚΕ δύναται να πραγματοποιηθεί:

 

α. είτε με τη χρήση του πρότυπου καταστατικού της υπουργικής απόφασης υπ’αρ. 11026/2020 (Β’ 491), το αποκλειστικό περιεχόμενο του οποίου θα πρέπει να ακολουθείται πιστά και χωρίς καμία παρέκκλιση,

 

β. είτε με το πρότυπο καταστατικό με πρόσθετο περιεχόμενο της παρούσης, για τη χρήση του οποίου θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά οι οδηγίες,

 

γ. είτε με συμβολαιογραφικό έγγραφο, εφόσον οι συμβαλλόμενοι το επιλέγουν, ή αυτό προβλέπεται από διάταξη νόμου, ή εισφέρονται στοιχεία ενεργητικού για τα οποία απαιτείται ο συμβολαιογραφικός τύπος.

 

Ι. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

 

Άρθρο 1.

 

  1. Η επωνυμία της ΙΚΕ σχηματίζεται, είτε από το όνομα ενός, ή περισσοτέρων εταίρων, είτε προσδιορίζεται από τοαντικείμενο της επιχείρησης είτε από άλλες λεκτικές ενδείξεις και μπορεί να αποδίδεται ολόκληρη ή εν μέρει μελατινικούς χαρακτήρες.
  2. Στην επωνυμία θα πρέπει να περιέχονται υποχρεωτικά οι λέξεις «Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία» ή το ακρωνύμιο «Ι.Κ.Ε.».
  3. Στην περίπτωση σύστασης μονοπρόσωπης ΙΚΕ, στην επωνυμία συμπεριλαμβάνονται υποχρεωτικά ολογράφωςοι λέξεις «Μονοπρόσωπη Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία» ή «Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε.».
  4. Η προσθήκη του διακριτικού τίτλου είναι προαιρετική, καθόσον δεν ανήκει στο ελάχιστο περιεχόμενο τουκαταστατικού.
  5. Η επιλογή επωνυμίας και διακριτικού τίτλου για διεθνείς συναλλαγές είναι προαιρετική. Εφόσον όμως είναιεπιθυμητή, μπορεί είτε να χρησιμοποιηθεί η επωνυμία με λατινικούς χαρακτήρες που έχει ήδη επιλεγεί είτε, εάνέχει επιλεγεί επωνυμία με ελληνικούς χαρακτήρες, αυτή να αποδίδεται ή να μεταφράζεται σε ξένη γλώσσα. Ο νομικός τύπος θα πρέπει να αποδίδεται υποχρεωτικά με τις λέξεις «Private Company» ή την ένδειξη «PC.» και αν είναι μονοπρόσωπη με τις λέξεις «Single Member Private Company» ή «Single Member P C.».
  6. Η επιλογή επωνυμίας και διακριτικού τίτλου απαιτεί προέλεγχο, όπως προβλέπεται στο άρθρο 104 τονΝ. 4635/2019 (ΦΕΚ Α’ 167), προκειμένου να μην προσκρούουν στη νομοθεσία και στα χρηστά ήθη και να διαφέρουνκατά τρόπο ευδιάκριτο των ήδη εγγεγραμμένων στο Μητρώο Επωνυμιών του Γ.Ε.ΜΗ. επιχειρήσεων με έδρα τουλάχιστον στον ίδιο νομό.

 

Άρθρο 2.

 

  1. Έδρα της εταιρείαςμπορείνα ορίζεται ή Δήμος, ή τοπική,ή δημοτική κοινότητα της Ελληνικής Επικράτειας (άρθρο 2του ν. 3852/2010, Α’ 87).
  2. Συνιστάται η αποφυγή αναφοράς της διεύθυνσης,καθώς σε περίπτωση αλλαγής της θα πρέπει να ακολουθήσει τροποποίηση καταστατικού.

 

Άρθρο 3.

 

  1. Η επιλογή του/των αντικειμένων γίνεται αποκλειστικά μέσω της επιλογής ΚΑΔ, η πρόσβασηστους οποίους μπορεί να γίνει μέσω του υπερσυνδέ-σμουhttps://www.aade.gr/epiheiriseis/forologikes-ypiresies/mitroo/allagi-antistoihisi-kad (αρχείο με τους από 1ης Δεκεμβρίου 2008 ισχύοντες Νέους Κ.Α.Δ., σύμφωνα με την νέα έκδοση της Εθνικής Ονοματολογίας των Οικονομικών Δραστηριοτήτων (Κ.Α.Δ. 2008 κατά NACE).
  2. Στην Ι.Κ.Ε. απαγορεύεται η άσκηση επιχείρησης γιατην οποία από τον νόμο έχει οριστεί αποκλειστικός εταιρικός τύπος.

 

Άρθρο 4.

 

Η Ι.Κ.Ε. είναι εκ του νόμου εταιρεία ορισμένης διάρκειας, συνεπώς δεν μπορεί να οριστεί στο καταστατικό αόριστη διάρκεια αυτής. Εάν οι εταίροι δεν επιθυμούν κάτι διαφορετικό, η διάρκεια της εταιρείας είναι εκ του νόμου δώδεκα έτη.

 

Άρθρο 5.

 

  1. Στην ΙΚΕ το κεφάλαιο της εταιρείας ισούται με τησυνολική αξία των εταιρικών μεριδίων μόνο των κεφαλαιακών εισφορών και συνίσταται σε μετρητά και/ήεισφορές σε είδος.
  2. Η εταιρική συμμετοχή και τα εταιρικά μερίδια είναιαποσυνδεδεμένα από το κεφάλαιο της εταιρείας. Η συνολική αξία των εταιρικών μεριδίων εκφράζει το σύνολοόλων των εταιρικών εισφορών (ήτοι κεφαλαιακές, εξω-κεφαλαιακές και εγγυητικές).
  3. Η ονομαστική αξία των μεριδίων είναι η ίδια για όλατα μερίδια, ανεξαρτήτως του είδους της εταιρικής εισφοράς στην οποία αντιστοιχούν.
  4. Δεν είναι απαραίτητο να εμφανίζονται και τα τρίαείδη εισφορών. Ειδικά στην περίπτωση που δεν έχουνκαταβληθεί κεφαλαιακές εισφορές η παρ. 1 του άρθρου  5 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Το κεφάλαιο της εταιρείας ορίζεται σε 0 ευρώ», η δε περ. Α «ΚΕΦΑΛΑΙΑΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ» παραλείπεται.
  5. Στις περιπτώσεις κεφαλαιακής εισφοράς σε είδοςαπαιτείται αποτίμηση της εισφοράς αυτής, κατά την έννοια του άρθρου 17 του Ν. 4548/2018.
  6. Οι εξωκεφαλαιακές εισφορές συνίστανται σε παροχές, που δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενοκεφαλαιακής εισφοράς, όπως απαιτήσεις που προκύπτουν από ανάληψη υποχρέωσης εκτέλεσης εργασίας,ή παροχής υπηρεσιών. Πρέπει να εξειδικεύονται στο καταστατικό (π.χ. τήρηση λογιστικών βιβλίων, συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα μάρκετινγκ, εργασία στο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας κ.λπ.). Η χρονική διάρκεια παροχής υπηρεσιών, ή εργασίας μπορεί να είναι είτε για όλη τη διάρκεια της εταιρείας, είτε συγκεκριμένη. Για τις εξωκεφαλαιακές εισφορές δεν υπάρχει υποχρέωση αποτίμησης κατά την έννοια του άρθρου 17 του Ν. 4548/2018, αλλά η αξία τους καθορίζεται στο καταστατικό από τους συμβαλλόμενους.
  7. Οι εταίροι που παρέχουν εγγυητικές εισφορές ουσιαστικά δεσμεύονται να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμήνα προβούν στις καταβολές των χρεών της εταιρείαςμέχρι το ποσό της εγγυητικής εισφοράς που αναλαμβάνει ο καθένας στο καταστατικό. Η αξία κάθε εγγυητικής εισφοράς καθορίζεται στο καταστατικό και η αξία των εταιρικών μεριδίων που αντιστοιχεί σε αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει το 75% του ποσού της ευθύνης για χρέη της εταιρείας έναντι των τρίτων που ορίζεται επίσης στο καταστατικό. Για παράδειγμα, εάν το ποσό της ευθύνης Ε που ορίζεται στο καταστατικό είναι εκατό ευρώ, τότε η συνολική αξία των εγγυητικών εισφορών Ζ που θα καθορίζεται στο καταστατικό και η συνολική αξία των εκδιδομένων εταιρικών μεριδίων δεν μπορεί να ξεπερνά τα εβδομήντα πέντε ευρώ.

 

 

 

Άρθρο 6.

 

  1. Σύμφωνα με το άρθρο 68 του Ν. 4072/2012 οι αποφάσεις των εταίρων λαμβάνονται στη συνέλευση τωνεταίρων. Οι εταίροι είναι οι μόνοι αρμόδιοι να λαμβάνουναποφάσεις:

α. για τις τροποποιήσεις του καταστατικού, στις οποίες περιλαμβάνονται η αύξηση και η μείωση του κεφαλαίου, εκτός αν ο παρών νόμος, ή το καταστατικό προβλέπει ότι, συγκεκριμένες τροποποιήσεις ή πράξεις αύξησης, ή μείωσης του κεφαλαίου γίνονται από μόνο το διαχειριστή,  β. για το διορισμό και την ανάκληση του διαχειριστή, με την επιφύλαξη του άρθρου 60, γ. για την έγκριση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων, τη διανομή κερδών, το διορισμό ελεγκτή και την απαλλαγή του διαχειριστή από την ευθύνη, δ. για τον αποκλεισμό εταίρου, ε. για τη λύση της εταιρείας ή την παράταση της διάρκειας της και (στ) για τη μετατροπή και τη συγχώνευση της εταιρείας.

  1. Ανάθεση στο διαχειριστή εξουσίας τροποποίησηςτου καταστατικού, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο (περίπτωση α’), μη προβλεπόμενη στο αρχικόκαταστατικό, αποφασίζεται με ομοφωνία των εταίρων. Η εξουσία που παρέχεται στο διαχειριστή να τροποποιεί το καταστατικό δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει την τριετία.

 

Άρθρο 7

 

Η πρώτη εταιρική χρήση θα λήξει στο τέλος της χρήσης που έχει οριστεί από το καταστατικό (π.χ. αν η εταιρική χρήση έχει ορισθεί από 1/1 – 31/12 και η σύσταση της ΙΚΕ γίνει 30/6, η λήξη της Α’ εταιρικής χρήσης θα είναι 31/12, ήτοι μετά από 6 μήνες).

 

Άρθρο 8

 

Η διαχείριση της ΙΚΕ μπορεί να είναι  είτε η νόμιμη, είτε να ορίζεται με απόφαση της Συνέλευσης των εταίρων είτε καταστατική. Στο πρότυπο καταστατικό θα πρέπει να επιλεγεί ένας εκ των τριών τρόπων διαχείρισης και να συμπληρωθεί αναλόγως. Συγκεκριμένα:

α. Στη νόμιμη διαχείριση χρέη διαχείρισης εκτελούν όλοι οι εταίροι. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να δηλωθεί για τον κάθε εταίρο χωριστά αν έχει από κοινού ή μεμονωμένα δικαιώματα εκπροσώπησης και δέσμευσης. Σε περίπτωση ύπαρξης εταίρου, που είναι νομικό πρόσωπο, τότε αυτό θα πρέπει υποχρεωτικά να ορίσει ένα φυσικό πρόσωπο που θα το εκπροσωπεί.

β. Στη διαχείριση με απόφαση της Συνέλευσης των εταίρων δεν ορίζεται κανένας διαχειριστής με το καταστατικό, καθώς αυτοί θα οριστούν μετά τη σύσταση και κατόπιν της απόφασης της Συνέλευσης των εταίρων. Με την εν λόγω απόφαση μπορούν να οριστούν διαχειριστές ένα ή περισσότερα φυσικά πρόσωπα, εταίροι, ή τρίτοι. Έως ότου πραγματοποιηθεί ο διορισμός των διαχειριστών ισχύει η νόμιμη διαχείριση και χρέη διαχειριστή εκτελούν όλοι οι εταίροι από κοινού.

γ. Στη καταστατική διαχείριση, οι διαχειριστές ορίζονται στο καταστατικό για ορισμένο, ή για αόριστο χρόνο και αναφέρεται για τον καθένα ξεχωριστά αν ενεργεί από κοινού, ή μεμονωμένα. Η διαχείριση μπορεί να ανατεθεί σε ένα ή περισσότερα φυσικά πρόσωπα, σε εταίρους ή τρίτους. Όταν επιλέγεται η καταστατική διαχείριση, κάθε τροποποίηση της διαχείρισης θα πρέπει να πραγματοποιείται με τροποποίηση καταστατικού.

 

ΙΙ. ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

 

  1. Η προσθήκη άρθρων με πρόσθετο περιεχόμενο,αποσκοπεί στη δημιουργία, ενός πληρέστερου και αρτιότερου καταστατικού κατά βούληση των ιδρυτών. Μετον τρόπο αυτό οι ιδρυτές:

α. αποκτούν μεγαλύτερη ελευθερία επιλογών, ώστε η μεταξύ τους καταστατική σύμβαση να αντικατοπτρίζει πλήρως τη βούληση τους,

β. αυξάνεται ο βαθμός της ευθύνης τους, καθώς η επιλογή των πρόσθετων καταστατικών διατάξεων (προσθήκη άρθρων) πρέπει να πραγματοποιηθεί με εξαιρετική προσοχή,

γ. υπάγονται στον δειγματοληπτικό έλεγχο της αρμόδιας Υπηρεσίας ΓΕΜΗ και των προβλέψεων της παρ. 1 του άρθρου 108 του ν. 4635/2019 και

δ. σε περίπτωση παράβασης των ανωτέρων διατάξεων επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 114 του ν. 4635/2019.

  1. Για τη συμπλήρωση των άρθρων με πρόσθετο περιεχόμενο τίθενται από το νόμο περιορισμοί, οι οποίοι θαπρέπει να ληφθούν υπόψη από τους ενδιαφερόμενους.Τα κύρια σημεία που χρήζουν προσοχής είναι τα εξής:

α. Το πρόσθετο περιεχόμενο του καταστατικού δεν επιτρέπεται να τροποποιεί, ή να αναιρεί τα στοιχεία των άρθρων 1 έως και 8 της παρούσης που περιλαμβάνονται στο υποχρεωτικό περιεχόμενο. Σε περίπτωση ύπαρξης διατάξεων με αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε κατισχύουν οι διατάξεις των άρθρων του υποχρεωτικού περιεχομένου (άρθρα 1 έως και 8).

β. Το πρόσθετο περιεχόμενο απαγορεύεται να παραβιάζει τις διατάξεις αναγκαστικού δικαίου. Σε περίπτωση παραβίασης διατάξεων αναγκαστικού δικαίου, η αρμόδια Υπηρεσία ΓΕΜΗ εφαρμόζει τις διατάξεις των άρθρων 108 και 114 του Ν. 4635/2019, περί αυτεπάγγελτης καταχώρισης, μεταβολής, ή και διαγραφής και επιβολής κυρώσεων (πρόστιμα από € 500 έως και € 100.000,00).

  1. Διευκρινίζεται ότι, το πρόσθετο περιεχόμενο δεν θαπρέπει να αφορά σε επανάληψη διατάξεων που προβλέπονται στο Ν. 4072/2012, αλλά κυρίως σε ζητήματα πουο εν λόγω νόμος αφήνει στη διακριτική ευχέρεια των εταίρων να αποφασίσουν οι ίδιοι για τη ρύθμισή τους. Ενδεικτικά, τέτοιες διατάξεις ενδοτικού δικαίου περιλαμβάνονται στα εξής άρθρα του ν. 4072/2012: 48, 59, 60, 62, 64, 68, 71,72, 84, 86, 89, 90, 91, 92, 94, 95, 100, 103, 104 κ.ά. Εφόσον ο νόμος το επιτρέπει, οι εταίροι μπορούν να ρυθμίζουν ειδικότερα στο καταστατικό της εταιρείας ζητήματα που αφορούν, είτε στον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας, είτε στη ρύθμιση των μεταξύ τους σχέσεων.
  2. Τέλος, εφιστούμε την προσοχή στους ενδιαφερόμενους ιδρυτές για σύσταση ΙΚΕ με πρόσθετο περιεχόμενο,καθώς κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής οι ΥπηρεσίεςΓΕΜΗ θα προβούν σε έλεγχο δείγματος σε ποσοστό μεγαλύτερο του 5%  που ορίζουν οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 14 της κοινής υπουργικής απόφασης 63577/2018 (Β’2380).

 

ΙΙΙ. ΑΚΡΟΤΕΛΕΥΤΙΟ ΑΡΘΡΟ

Άρθρο ….

  1. Οι εταίροι οφείλουν κατά το συστατικό στάδιο ναυπογράψουν την καταστατική σύμβαση, σύμφωνα με ταμέσα υπογραφής που αναφέρονται στις διατάξεις του Ν.4441/2016. Στην ηλεκτρονική Υπηρεσία Μίας Στάσης (e-ΥΜΣ) τα μέσα αυτά είναι ηλεκτρονική υπογραφή (π.χ. κωδικοί TAXIS NET) ή ψηφιακή υπογραφή. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι όλοι οι ιδρυτές να χρησιμοποιήσουν το ίδιο μέσο.
  2. Σε περίπτωση σύστασης ΙΚΕ από έχοντα την ειδικήσυμβολαιογραφική πληρεξουσιότητα της παρ. 1α τουάρθρου 4 της υπ. αριθμ. 63577/2018 κοινής υπουργικής απόφασης (δεν ισχύει στην e-ΥΜΣ) το καταληκτικό άρθρο 9 διαμορφώνεται ως εξής:

 

Αυτά συμφώνησαν, συνομολόγησαν και συναποδέχθηκαν οι συμβαλλόμενοι:

1……………………………………. (όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο), κάτοικος…………… επί της οδού…………….. αρ…………., κάτοχος Δ.Α.Τ. (ή αρ. διαβατηρίου)………………….., Α.Φ.Μ ……………………, επάγγελμα υπηκοότητας …………… και ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) πληρεξούσιος του/της …………………………………… (όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο), κάτοικος…………… επί της οδού……………..αρ…………., κάτοχος Δ.Α.Τ. (ή αρ. διαβατηρίου)………………….., Α.Φ.Μ……………………, επάγγελμα υπηκοότητας …………… και ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) ………………….δυνάμει του με αριθμό………../ΧΧ_ΧΧ-20χχ συμβολαιογραφικού εγγράφου.
2. Η εταιρεία με την επωνυμία………………………… , με αρ. Γ.Ε.ΜΗ και ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) …………………………..που εκπροσωπείται νομίμως για την υπογραφή του παρόντος από τον/την …………………………. (όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο μητρώνυμο), κάτοικος……. επί της οδού……….. αρ……, κάτοχος Δ.Α.Τ. (ή αρ. διαβατηρίου) …………….., Α.Φ.Μ ………………, επάγγελμα υπηκοότητας……………………..και ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail)………………κ.ο.κ.

e-ΕΦΚΑ: Αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια για τις εισφορές Σεπτεμβρίου - Μέχρι πότε πρέπει να πληρωθούν

 

e-ΕΦΚΑ: Αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια για τις εισφορές Σεπτεμβρίου - Μέχρι πότε πρέπει να πληρωθούν


Αναρτήθηκαν στον διαδικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ τα ενιαία ειδοποιητήρια των ασφαλιστικών εισφορών (κύριας, επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2020 για τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αυτοτελώς απασχολούμενους και τους αγρότες. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΦΚΑ, η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής είναι η Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020.

ΣτΕ Β΄ 2051/2020 - «Άτυπη εταιρεία» δεν μπορεί να είναι υποκείμενο του προβλεπομένου από τον Ν. 2238/1994 φόρου εισοδήματος

 Σύμφωνα με την απόφαση ΣτΕ 2051/2020 Β΄ Τμήμα (Πρόεδρος: Ε. Σάρπ, Εισηγητής: Ν. Σεκέρογλου) η «Άτυπη εταιρεία» δεν μπορεί να είναι υποκείμενο του προβλεπομένου από τον ν. 2238/1994 φόρου εισοδήματος.

Σύμφωνα με την περίληψη της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας η απαρίθμηση στις διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 2238/1994) των φυσικών και νομικών προσώπων που υπόκεινται σε φόρο εισοδήματος είναι εξαντλητική και όχι ενδεικτική και δεν είναι δυνατή η αναλογική ή διασταλτική εφαρμογή των διατάξεων αυτών και σε άλλα, πλην των ρητώς αναφερομένων σε αυτές, πρόσωπα. Συνεπώς, νομικό μόρφωμα, όπως είναι η «άτυπη εταιρεία», η οποία δεν αναφέρεται ρητώς στις διατάξεις του ως άνω Κώδικα (αλλά ούτε και σε άλλες ισχύουσες κατά τον κρίσιμο εν προκειμένω χρόνο, οικον. έτος 2006, διατάξεις) που καθορίζουν τα πρόσωπα που υπάγονται στον φόρο εισοδήματος, δεν μπορεί να είναι υποκείμενο του προβλεπομένου από τον εν λόγω Κώδικα φόρο εισοδήματος των φυσικών ή νομικών προσώπων.

ΑΑΔΕ: Οδηγίες για διορθώσεις δηλώσεων Covid μέσω μαζικής αποστολής μηνυμάτων

 Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενημερώνει ότι, από την επεξεργασία των Δηλώσεων Covid και Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας μηνών Μαρτίου – Αυγούστου 2020, διαπιστώθηκε πλήθος περιπτώσεων με λάθη ή παραλείψεις, καθώς και περιπτώσεις για τις οποίες απαιτούνται διευκρινίσεις από τους ενδιαφερόμενους.

Οι φορολογούμενοι αυτοί - περίπου 200.000 – θα λάβουν οδηγίες στο λογαριασμό τους, στο myTAXISnet, ώστε να αποκαταστήσουν τα όποια λάθη ή παραλείψεις και να επωφεληθούν της έκπτωσης φόρου.

Οι περιπτώσεις λαθών και παραλείψεων αφορούν κυρίως στα εξής:

  • Υποβολή Δήλωσης Covid, χωρίς να είναι σε ισχύ συμφωνία μίσθωσης, με βάση τις υποβληθείσες δηλώσεις πληροφοριακών στοιχείων
  • Ασυμφωνία μηνιαίου μισθώματος και αρχικού ποσού δήλωσης Covid
  • Μη συμπλήρωση στη Δήλωση Covid του είδους της μίσθωσης (π.χ. επαγγελματική)

Επίσης, θα ζητηθούν διευκρινίσεις σε περιπτώσεις ασυμφωνιών που έχουν εντοπιστεί σε δηλώσεις Covid που έχουν υποβληθεί από περισσότερους από έναν συνιδιοκτήτες.

Η αποστολή των μηνυμάτων προς τους παραπάνω φορολογούμενους αρχίζει τη Δευτέρα, 26/10/2020.

Μέχρι σήμερα έχουν χορηγηθεί εκπτώσεις από δηλώσεις Covid, συνολικού ύψους σχεδόν 34.000.000€, σε περίπου 200.000 φορολογουμένους.

Καταχώρηση της αποζημίωσης ειδικού σκοπού για την ενίσχυση επιχειρήσεων για το φορολογικό έτος 2019

 Δημοσιεύθηκε η απόφαση Ε.2168/2020 «Καταχώρηση της αποζημίωσης ειδικού σκοπού για την ενίσχυση επιχειρήσεων λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 για το φορολογικό έτος 2019» σύμφωνα με την οποία:

Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας γνωρίζουμε ότι ειδικά για το φορολογικό έτος 2019 για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες των οποίων το φορολογικό έτος 2019 δεν ταυτίζεται με το αντίστοιχο ημερολογιακό, ήτοι λήγει σε ημερομηνία μετά την 31/12/2019, η αποζημίωση ειδικού σκοπού η οποία καταβάλλεται σύμφωνα με τις σχετικές ΚΥΑ που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου όγδοου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν.4683/2020, όπως ισχύει και είναι σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις αφορολόγητη, καταχωρείται στον κωδικό 479 «Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (Α.ΝΗ.ΚΟ.) του ν.4551/2018».

Δείτε την απόφαση εδώ.