Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Αρ. πρωτ.: 30609/3357/24.7.2013 Διευκρινίσεις για συνεργεία αυτοκινήτων οχημάτων

Αρ. πρωτ.: 30609/3357/24.7.2013
Διευκρινίσεις για συνεργεία αυτοκινήτων οχημάτων

ΑΘΗΝΑ 24 Ιουλίου 2013
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 30609/3357

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ : Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε
Τ.Κ. : 10191 ΠΑΠΑΓΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ : Α. Σκυλλάκος
ΤΗΛΕΦΩΝΟ : 210-6508453
FAX : 210-6508425

ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για συνεργεία αυτοκινήτων οχημάτων

Σε απάντηση ερωτημάτων που έχουν τεθεί στην Υπηρεσία μας, σας ενημερώνουμε τα εξής:

Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 3710/2008 (ΦΕΚ 216Α’/2008), «Τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων διακρίνονται σε δύο (2) κατηγορίες: α. σε συνεργεία συνήθων οχημάτων (επιβατηγών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων) μέχρι 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς μέχρι 9 ατόμων, και β. σε συνεργεία συντήρησης και επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων.»

Οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων όλων των κατηγοριών καθορίζονται στο Π.Δ. 78/88 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα.

Στον Ν.3710/2008 και στο Π.Δ. 78/88 δεν υπάρχει ιδιαίτερη μνεία για διαχωρισμό των συνεργείων για οχήματα κάτω ή άνω των 5 τόνων και επίσης ο χαρακτηρισμός συνεργείο συντήρησης και επισκευής μεγάλων και βαρέων οχημάτων δεν σημαίνει υποχρεωτικά εξυπηρέτηση όλων των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων μικτού φορτίου ή δυνατότητας μεταφοράς άνω των 9 ατόμων, αλλά αποκλειστικά των οχημάτων που ανήκοντας στην κατηγορία άνω των 3,5 τόνων, είναι τεχνικά εφικτό να εξυπηρετηθούν σε συνεργείο που προδιαγράφεται σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στο π.δ.78/88.

Εξάλλου στο Π.Δ. 78/88, άρθρο 7, παρ. 3 ορίζεται ότι: «Το πλάτος του καταστρώματος των ανόδων – καθόδων με κλίση πρέπει να είναι τουλάχιστον 2,25μέτρα στα ευθύγραμμα τμήματα και 3,00μέτρα στα καμπύλα τμήματα. Οι ελικοειδούς μορφής άνοδοι – κάθοδοι πρέπει να έχουν ακτίνα καμπυλότητας 6,50 μέτρα τουλάχιστον που μετριέται από το εξωτερικό ακραίο σημείο του ελευθέρου καταστρώματος, η δε επιφάνεια αυτών πρέπει να έχει εγκάρσια κλίση 3% μέχρι 5%.». Τα παραπάνω ισχύουν για όλα τα συνεργεία, δηλαδή και των συνήθων οχημάτων και των μεγάλων και βαρέων οχημάτων, γιατί ο νομοθέτης δεν αναφέρει ρητά στο συγκεκριμένο εδάφιο διαχωρισμό των δύο κατηγοριών ή διαφορετική εν γένει αντιμετώπιση όπως αυτό αναφέρεται ρητά σε άλλα άρθρα, όπου ο νομοθέτης κρίνει αναγκαίο, όπως π.χ. στο άρθρο 2, παρ. 1 ή άρθρο 11, παρ. 1.



Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Θ. ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: