Μαζική είναι και φέτος η κατάθεση πινακίδων
Παράδοση τείνει να γίνει το φαινόμενο της απόσυρσης πινακίδων από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αδυνατούν να πληρώσουν τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ξεπερνούν τους 60.000 οι φορολογούμενοι που επισκέφτηκαν μέχρι τώρα την Εφορία και παρέδωσαν τις πινακίδες του οχήματός τους προκειμένου να απαλλαγούν όχι μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας του 2015 αλλά και από τον φόρο πολυτελείας για όσους έχουν αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και από τα τεκμήρια διαβίωσης.
Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι ο συνολικός αριθμός των οδηγών που θα θέσουν σε «ακινησία» το όχημά τους μπορεί να ξεπεράσει τους 135.000, δηλαδή τον περσινό αριθμό. Αν αυτό συμβεί, τότε οι απώλειες εσόδων για τα κρατικά ταμεία θα ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ.
Για το 2014, ο προϋπολογισμός προβλέπει εισπράξεις 1,139 δισ. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και μοτοσικλετών και 1,156 δισ. ευρώ για το 2015. Η αύξηση των εισπράξεων από τα τέλη (1,5%) εκτιμάται ότι θα προέλθει, εκτός από τα νέα οχήματα που θα μπουν σε κυκλοφορία, και από το νέο καθεστώς εξόφλησής τους.
Στο υπουργείο Οικονομικών προωθούν διάταξη με την οποία θα καθίσταται μόνιμο το μέτρο της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα. Ετσι, θα διευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες που δυσκολεύονται μέσα στην κρίση να εξοφλήσουν το «ραβασάκι» με τα τέλη, ενώ εκτιμάται ότι θα ανασχεθεί το κύμα της μαζικής απόσυρσης των πινακίδων.
Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει δύο διαφορετικά συστήματα χρέωσης τελών κυκλοφορίας. Για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2010, το κριτήριο είναι τα κυβικά εκατοστά και το κόστος είναι από 22 ευρώ έως 1.320 ευρώ, ενώ για αυτά που ταξινομήθηκαν μία μέρα μετά, δηλαδή από 1η Νοεμβρίου 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Με βάση τα κυβικά εκατοστά χρεώνονται και οι μοτοσικλέτες ανεξάρτητα από τον χρόνο έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας. Αν κάποιος έκανε το λάθος και αγόρασε αυτοκίνητο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας 2.000 κυβικών πριν από τις 31 Οκτωβρίου 2010, πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ.
Αντίθετα, με βάση το κριτήριο των ρύπων που ισχύει σήμερα, όποιος αγόρασε το ίδιο αυτοκίνητο μία μέρα αργότερα, δηλαδή την 1η Νοεμβρίου 2010, πληρώνει 140 ευρώ τον χρόνο, καθώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο εκπέμπει μόλις 128 γραμμάρια διοξειδίου (C02) ανά χιλιόμετρο.
Τα τέλη κυκλοφορίας είναι ο βασικότερος παράγων που ωθεί τους ιδιοκτήτες να θέσουν σε ακινησία το όχημά τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, στους 170.000 ανήλθαν οι ιδιοκτήτες που παρέδωσαν πινακίδες το 2010. Το 2011 ο αριθμός αυτός εκτοξεύτηκε στις 204.000 και το 2012 στις 365.000 προκαλώντας σημαντικό πλήγμα στις εισπράξεις. Το 2013 ο αριθμός των φορολογουμένων που τράβηξαν… μόνιμο χειρόφρενο έφτασε τους 135.000.
Τα δικαιολογητικά
Οσοι πάντως σκοπεύουν να αποφύγουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2015 θα πρέπει να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας -στις κατά τόπους εφορίες- μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2014 και να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά:
• Αδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου
• Πινακίδες κυκλοφορίας
• Αντίγραφο δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του Ι.Χ.
• Αντίγραφο του εντύπου Ε9 ώστε να αποδεικνύεται πως υπάρχει θέση στάθμευσης
• Αποδεικτικό καταβολής των τελών κυκλοφορίας του 2014
Επιπλέον, στην αρμόδια ΔΟΥ θα ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να συμπληρώσουν μια αίτηση στην οποία θα αναγράφουν: επώνυμο ή επωνυμία, όνομα, όνομα πατρός, επάγγελμα, ΑΦΜ, διεύθυνση κατοικίας, αριθμό κυκλοφορίας αυτοκινήτου, είδος και χρήση (Ι.Χ., επαγγελματικό κ.λπ.), τόπο ακινησίας, περιφέρεια αστυνομικού τμήματος, ημερομηνία έναρξης ακινησίας, και τέλος τους λόγους που προκάλεσαν την ακινησία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου