Οδηγός επιβίωσης για το e-shopping
Βράδυ, μεσημέρι και καθημερινές είναι οι ώρες και οι ημέρες όπου οι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις online αγορές τους από τον καναπέ τους.
Οι άνθρωποι που κάνουν αγορές μέσω του Διαδικτύου φαίνεται ότι προτιμούν τις καθημερινές από ότι τα Σαββατοκύριακα, ακόμα και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μια συγκεντρωτικής ανάλυσης που διεξήγαγε η εταιρεία RTB House, η οποία παρέχει λύσεις retargeting σε τουλάχιστον 40 χώρες.
Οι άνθρωποι που κάνουν αγορές μέσω του Διαδικτύου φαίνεται ότι προτιμούν τις καθημερινές από ότι τα Σαββατοκύριακα, ακόμα και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μια συγκεντρωτικής ανάλυσης που διεξήγαγε η εταιρεία RTB House, η οποία παρέχει λύσεις retargeting σε τουλάχιστον 40 χώρες.
Συγκεκριμένα, τα μεγαλύτερα ποσοστά καταγράφονται την Τρίτη και την Τετάρτη, ενώ το αποκορύφωμα των πωλήσεων παρατηρήθηκε μεταξύ 14:00-16:00 και 20:00-23:00.
Μιλώντας στο fpress.gr, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, κ. Γεώργιος Λεχουρίτης ανέφερε ότι συνεχώς υπάρχουν καταγγελίες από καταναλωτές για online αγορές τόσο στο εσωτερικό όσο και για στο εξωτερικό. Για παράδειγμα ο κ. Λεχουρίτης ανέφερε ότι «κάποιος καταναλωτής παρήγγειλε προϊόντα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα και άλλα έλεγε η διαφήμιση άλλα έστειλαν και τότε ο καταναλωτής ζήτησε επιστροφή του προϊόντος και των χρημάτων του. Η εταιρεία του είπε ότι επιστροφή χρημάτων δεν γίνεται και να επιλέξει κάτι άλλο. Τελικά τα χρήματα δεν τα έστειλαν πίσω».
Ο κ. Λεχουρίτης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στους καταναλωτές και υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις online αγορές τους. Σε περίπτωση που διαπιστώσουν κάποια παρατυπία θα πρέπει να απευθυνθούν στην Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος, στο Συνήγορο του Καταναλωτή, σε καταναλωτικές οργανώσεις και στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Προσοχή! Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να είναι ευκολόπιστοι, να κατοχυρώνονται πριν από κάθε αγορά με ένα email, να γνωρίζουν πότε θα επιστραφούν τα χρήματά τους σε περίπτωση που το προϊόν δεν θα ανταποκρίνεται σε αυτό που αγόρασαν αλλά και να διαπιστώνουν αν υπάρχουν συγκεκριμένες καταγγελίες για το εν λόγω ηλεκτρονικό κατάστημα. Εξετάζουμε τις συστάσεις με κριτικό μάτι, γιατί μπορεί να είναι “παραπλανητικές” ή “κατασκευασμένες”.
Θα πρέπει να αναζητούμε το όνομα της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, όπως αριθμό τηλεφώνου, διεύθυνση και έδρα, ώστε να γνωρίζουμε με ποιον συναλλασσόμαστε και σε ποια χώρα εδρεύει.
Ορισμένα μεγάλα και αναγνωρισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν στην ιστοσελίδα τους σήμα εμπιστοσύνης ως απόδειξη της αξιοπιστίας τους. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία τηρεί ορισμένους βασικούς κανόνες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, οπότε ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει από αυτήν με ασφάλεια.
Ορισμένα μεγάλα και αναγνωρισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν στην ιστοσελίδα τους σήμα εμπιστοσύνης ως απόδειξη της αξιοπιστίας τους. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία τηρεί ορισμένους βασικούς κανόνες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, οπότε ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει από αυτήν με ασφάλεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου