Τι αλλάζει φορολογικά για τη διαφήμιση στα μέσα ενημέρωσης
Βασικές διατάξεις της τροπολογίας που ψηφίστηκε στη Βουλή
Του Γιώργου Λαμπίρη
Τροποποιήσεις σε ό,τι αφορά την υπάρχουσα νομοθεσία, θέτοντας νέο κανονιστικό πλαίσιο στη διαφημιστική αγορά των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, φέρνει ο νόμος 4532/2018, ο οποίος δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ. Στον ίδιο νόμο είχε ενσωματωθεί σχετική τροπολογία του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
Προηγείται η έγγραφη εντολή από τον διαφημιζόμενο
Μεταξύ των διατάξεων που τροποποιούνται, είναι αυτή, η οποία όριζε ότι για την καταχώριση ή μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων ή ανάληψη χορηγίας εκπομπής ή διάθεση χώρου σε έντυπο, ραδιόφωνο ή τηλεόραση για τη μετάδοση διαφημίσεων, έπρεπε υποχρεωτικά να εκδίδεται τιμολόγιο, με βάση τον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Πλέον, με βάση την τροπολογία, η συγκεκριμένη διάταξη αντικαθίσταται με νέα, η οποία ορίζει ότι για τη μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων, προηγείται έγγραφη εντολή του διαφημιζόμενου ή του εξουσιοδοτημένου από αυτόν διαφημιστή προς το μέσο. Σε αυτήν αναφέρονται η αξία της συναλλαγής σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο του μέσου, συμπεριλαμβανομένων τυχόν εκπτώσεων, ο ακριβής καθορισμός του χώρου ή του χρόνου προβολής, καθώς και οι νόμιμες επιβαρύνσεις.
Πότε θεωρούνται επαγγελματικές δαπάνες
Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ψηφισθείσα τροπολογία, όλες οι δαπάνες των διαφημιζομένων, εκπίπτουν ως επιχειρηματικές δαπάνες, εφόσον εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 22 του νόμου 4172/2013.
Τι αναγράφεται στο τιμολόγιο
Οι διαφημίσεις είτε αναπαράγονται σε έντυπο, ραδιόφωνο ή τηλεόραση, θα πρέπει να εμπίπτουν στα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα με συγκεκριμένη αναγραφή του χρόνου και της έκτασης που καταλαμβάνει η εκάστοτε διαφήμιση για κάθε διαφημιζόμενο. Στο τιμολόγιο θα πρέπει να αναγράφονται η τιμή, η αξία της παρασχεθείσας υπηρεσίας και οι τυχόν εκπτώσεις που έχουν παρασχεθεί από το μέσο, καθώς και το ποσό του Φ.Π.Α. και τυχόν ειδικού φόρου που αναλογούν.
Περιπτώσεις προαγοράς χώρου ή χρόνου
Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει συμφωνία προαγοράς χώρου ή χρόνου, το τιμολόγιο εκδίδεται με βάση τα προβλεπόμενα στη συμφωνία προαγοράς. Όταν μεσολαβεί διαφημιστής, το τιμολόγιο εκδίδεται από το μέσο στο όνομα του διαφημιστή και αντιστοιχεί υποχρεωτικά στην καταχώριση ή τη μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων ή πακέτων τους, για κάθε ένα διαφημιζόμενο ξεχωριστά, ενώ το μέσο είναι υποχρεωμένο να στέλνει αντίγραφο του τιμολογίου και σε κάθε διαφημιζόμενο που αφορά, μέχρι το τέλος του επόμενου από την έκδοσή του μήνα.
Πιστωτικά τιμολόγια
Σε ό,τι αφορά πιστωτικά τιμολόγια που εκδίδονται από τα μέσα προς τους πελάτες τους, μεταξύ άλλων και λόγω επίτευξης εκπτώσεων κύκλου εργασιών (τζίρου) κατά την παρ. 5 του άρθρου 19 του 2859/2000 (Α΄ 248), περιλαμβάνουν υποχρεωτικά αναφορά στους αριθμούς των σχετικών τιμολογίων, που εκδίδονται με βάση τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα (σε αυτά ορίζονται η τιμή, η αξία της υπηρεσίας που παρέχεται, τυχόν εκπτώσεις από το μέσο καθώς και ο ΦΠΑ ή ειδικός φόρος που αναλογεί). Στα πιστωτικά τιμολόγια γίνεται αναφορά επίσης στο Α.Φ.Μ. του διαφημιζόμενου, καθώς και του διαφημιστή, εφόσον μεσολαβεί, στο ποσό της έκπτωσης και στους πιστούμενους φόρους που αναλογούν, μεταξύ των οποίων και ο ειδικός φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων που αναλογεί.
Πώς υπολογίζονται οι φόροι
Σύμφωνα με τις οριζόμενες διατάξεις, όλοι οι φόροι καθώς και ο ειδικός φόρος για τηλεοπτικές διαφημίσεις, υπολογίζονται επί του 80% της αξίας, όπως αυτή προκύπτει μετά την αφαίρεση τυχόν εκπτώσεων. Σημειώνεται ότι ο ΦΠΑ υπολογίζεται κατ’ εξαίρεση επί του 100% της αξίας, μετά την αφαίρεση τυχόν εκπτώσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου