Κτηματολόγιο: Έναρξη της περιόδου "σιωπηρής" παράτασης στην Αθήνα με ηλεκτρονικό "μπλακ άουτ"
10:54
Οικονομία
Εκτός λειτουργίας βρέθηκε την Τρίτη η ηλεκτρονική πλατφόρμα ελέγχου των υποβληθεισών δηλώσεων ακίνητης περιουσίας από ιδιοκτήτες ακινήτων στον Δήμο Αθηναίων, παρά το γεγονός ότι η διαδικασία υποβολής αιτήσεων διόρθωσης στοιχείων συνεχίζεται και μετά τη λήξη της προθεσμίας προανάρτησης την περασμένη Δευτέρα. Αποτέλεσμα ήταν οι δικαιούχοι να μην μπορούν να ελέγξουν τα προσωπικά τους στοιχεία αλλά και τα στοιχεία των δικαιωμάτων τους ώστε να εντοπίσουν λάθη ή παραλείψεις και να τα διορθώσουν.
Η διοίκηση του "Ελληνικού Κτηματολογίου" απέδωσε την αδυναμία του συστήματος σε τεχνική βλάβη, σημειώνοντας ότι η λειτουργία της πλατφόρμας θα αποκατασταθεί εντός της ημέρας. Υπενθυμίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μέσω της ιστοσελίδας του Κτηματολογίου μπορούν με τη χρήση των κωδικών ασφαλείας του Taxisnet να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία των δικαιωμάτων των ακινήτων τους, τα οποία δήλωσαν κατά τη διάρκεια της κτηματογράφησης.
Σε περίπτωση που συμφωνούν με τα αναγραφόμενα στοιχεία, δεν χρειάζεται να προβούν σε καμία περαιτέρω ενέργεια. Εάν όμως δεν συμφωνούν με κάποιο από τα καταγεγραμμένα στοιχεία, έχουν το δικαίωμα υποβολής αίτησης επανεξέτασης στοιχείων. Το πρόβλημα στη λειτουργία της πλατφόρμας προκάλεσε ανησυχία σε αρκετούς ιδιοκτήτες, οι οποίοι δεν είχαν μπει στη διαδικασία ελέγχου όσο "έτρεχε" η σχετική προθεσμία. Ωστόσο, είχαν καθησυχασθεί από τις δηλώσεις του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Γιώργου Δημαρά, ο οποίος είχε διαβεβαιώσει ότι μέχρι την υποβολή της κτηματολογικής βάσης δεδομένων στο Ελληνικό Κτηματολόγιο από τον μελετητή, δηλ. έως τις 23 Αυγούστου 2019, όσοι πολίτες δεν έχουν υποβάλει τα σχετικά συμπληρωματικά έγγραφα ή τις αιτήσεις διορθώσεων, θα μπορούν ατελώς να τα καταθέτουν στο αρμόδιο Γραφείο Κτηματογράφησης.
Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς σε διαφορετική περίπτωση οι ιδιοκτήτες που θέλουν να προβούν σε έλεγχο των δηλώσεών τους θα πρέπει να μεταβούν στο Γραφείο Κτηματογράφησης. Και αυτό ενώ έχει ήδη ανακοινωθεί ότι το γραφείο στο Γαλάτσι θα λειτουργεί έως και την Πέμπτη για την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Σημειώνεται ότι από τις συνηθέστερες διορθώσεις αφορούσαν:
- Επικαιροποίηση προσωπικών στοιχείων
- Διόρθωση είδους δικαιωμάτων
- Διόρθωση στοιχείων τίτλου
- Διόρθωση στοιχείων διηρημένης ιδιοκτησίας
Συνολικά ο αριθμός των δικαιούχων που εισήλθαν στην πλατφόρμα προκειμένου να ελέγξουν την ακρίβεια των στοιχείων στις δηλώσεις τους ξεπερνούν τους 200.000.
Με πληροφορίες από εφημερίδα Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου