Για άλλη μια φορά πήρε παράταση η Ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου, η οποία σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα γινόταν υποχρεωτική από την 1η Φεβρουαρίου 2021.

Η επιβολή των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού, με τα υποθηκοφυλακεία και τα κτηματολογικά γραφεία να κλείνουν για αρκετές μέρες λόγω της μεγάλης έξαρσης των κρουσμάτων εκείνη την περίοδο έκανε πρακτικά αδύνατη την συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών για την μεταβίβαση των ακινήτων (πώληση/αγορά, γονική παροχή, δωρεά)


Έτσι, το υπουργείο έδωσε παράταση στην ισχύ των βεβαιώσεων μηχανικών των οποίων η αυτοψία είχε γίνει από 01/01/2021 έως τις 31/01/2021, με δυνατότητα υπαγωγής ρύθμισης και μετά την 1 Φεβρουαρίου 2021, χωρίς υποχρέωση καταχώρησης στοιχείων ταυτότητας κτιρίου, ωστέ να υπάρξει το απαραίτητο χρονικό περιθώριο να πραγματοποιηθούν τα συμβόλαια έως και τις 30 Ιουνίου του 2021.

Φαίνεται όμως ότι ο χρόνος που δόθηκε για την ολοκλήρωση των μεταβιβάσεων δεν ήταν αρκετός, δεδομένου ότι του αριθμού των ραντεβού που είχαν συσσωρευτεί από το πολυήμερο lockdown στα υποθηκοφυλακεία. Γι’ αυτό , όπως έγινε γνωστό σήμερα, με νομοθετική ρύθμιση που καταθέτει άμεσα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προβλέπεται 3μηνη παράταση ισχύος βεβαίωσης αυτοψίας μηχανικού, έως και τις 30/09/2021, με αναδρομική ισχύ, με σκοπό να ολοκληρωθούν ομαλά οι μεταβιβάσεις.

Ταγαράς: Γνωρίζουμε τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων

Σχετικά με την παράταση, ο αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς δήλωσε:

«Γνωρίζουμε τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων και μεριμνούμε έγκαιρα για την ομαλή λειτουργία της διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας τους. Στο πλαίσιο της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, με την 3μηνη παράταση στη διάρκεια ισχύος βεβαίωσης της αυτοψίας μηχανικού, δίνουμε εκείνο το απαραίτητο χρονικό περιθώριο, ώστε όσες διαδικασίες μεταβίβασης ακινήτων -ή άλλες πράξεις-βρίσκονται σε εξέλιξη, να μπορέσουν να ολοκληρωθούν ομαλά».

Ποια είναι τα δικαιολογητικά που πρέπει να περιλαμβάνονται στο φάκελο της Ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου

Τα δικαιολογητικά, καθώς και τα στοιχεία πληρότητας που πρέπει να περιληφθούν στην Ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου είναι τα εξής:

  • το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της,
  • τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια,
  • το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού,
  • το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί,
  • οι δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων,
  • τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α’, β’ και ε’,
  • το δελτίο δομικής τρωτότητας και η μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται,
  • ο πίνακας χιλιοστών και η μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον απαιτούνται,
  • το Πιστοποιητικό Πληρότητας για Ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου.

Τέλος στα αυθαίρετα

Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, με την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου/Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΤΕΕ, συγκεντρώνονται σε ένα πιστοποιητικό, στο Πιστοποιητικό Πληρότητας, όλα τα απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες ενός ακινήτου με αποτέλεσμα:

  • Να αποτρέπεται η δημιουργία νέας γενιάς αυθαιρέτων.
  • Να θωρακίζεται η ιδιοκτησία των πολιτών, καθώς θα είναι καταγεγραμμένες όλες οι τυχόν μεταβολές του ακινήτου. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται και η διαφάνεια στις δικαιοπραξίες (μεταβιβάσεις).
  • Να μειώνεται δραστικά η γραφειοκρατία καθώς ο πολίτης – ιδιοκτήτης έχοντας ψηφιακά την «ακτινογραφία» του ακινήτου του, δεν χρειάζεται να σπεύδει για οποιοδήποτε έγγραφο σε δημόσιες υπηρεσίες. Πλέον, με λίγα «κλικ» στον υπολογιστή θα μπορεί να λαμβάνει τις απαιτούμενες πληροφορίες (π.χ. τίτλους ιδιοκτησίας, οικοδομική άδεια, δήλωση ακινήτου στο Κτηματολόγιο κλπ).
  • Το Δημόσιο να αποκτά καταγραφή των ακινήτων του με σημαντικές πληροφορίες (για τη στατική επάρκεια, τη δομική τρωτότητα κλπ), ώστε να μπορούν να προγραμματιστούν και οι απαιτούμενες παρεμβάσεις σε αυτά.
  • Να επιταχύνονται οι επενδύσεις, καθώς με ψηφιοποιημένες τις πληροφορίες των ακινήτων (κτιρίων ή οικοπέδων / γηπέδων), συντομεύει δραστικά ο χρόνος διερεύνησης και εξέτασής τους από υποψήφιους επενδυτές.

Πηγή: https://www.businessnews.gr/