ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ
Επαγγελματικό λογαριασμό πρέπει να ανοίξουν χιλιάδες φορολογούμενοι
Σε νέες περιπέτειες μπαίνουν χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες από την αρχή του νέου έτους. Προκειμένου να πετύχουν αφορολόγητο με βάση τις πληρωμές με πλαστικό χρήμα, υποχρεούνται να ανοίξουν επαγγελματικό λογαριασμό.
Το μέτρο αυτό αφορά γιατρούς, δικηγόρους, μηχανικούς, ηλεκτρολόγους, υδραυλικοούς και γενικώς όλοι οι εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα.
Οπως αναφέρει το newsit θα τους δοθεί χρονικό περιθώριο, πιθανότατα δύο μηνών για να πάνε στην τράπεζα να ανοίξουν τον λογαριασμό.
Ο επαγγελματικός λογαριασμός κρίνεται απαραίτητος για να υλοποιηθεί η ρύθμιση της καταβολής των αμοιβών των ελεύθερων επαγγελματιών και μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος πληρωμών.
Κι αυτό γιατί διαφορετικά θα υπάρχει πρόβλημα με το αφορολόγητο, αφού χωρίς τον επαγγελματικό λογαριασμό οι δαπάνες για τις υπηρεσίες ελεύθερων επαγγελματιών, δεν θα είναι δυνατόν να συνυπολογιστούν για να βρεθεί το τελικό ποσό των δαπανών για το αφορολόγητο.
Με τη ρύθμιση προβλέπεται ότι οι πελάτες των ελεύθερων επαγγελματιών θα μπορούν να πληρώνουν μέσω e-banking και στο τέλος του χρόνου η τράπεζα θα ενημερώνει αυτομάτως το TAXIS για τις πληρωμές αυτές και τα ποσά θα προστίθενται στις υπόλοιπες πληρωμές με πιστωτικές, χρεωστικές κάρτες και άλλους τρόπους ηλεκτρονικών πληρωμών. Ετσι θα διαμορφώνεται το τελικό ποσό των δαπανών, που χρησιμεύει για το αφορολόγητο ποσό των μισθωτών, των συνταξιούχων και των αγροτών.
Επαγγελματικό λογαριασμό πρέπει να ανοίξουν χιλιάδες φορολογούμενοι
δημοσιεύθηκε: 11:42
Επαγγελματικό λογαριασμό πρέπει να ανοίξουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες για να πετύχουν το αφορολόγητο.
Ο επαγγελματικός λογαριασμός κρίνεται απαραίτητος για να υλοποιηθεί η ρύθμιση της καταβολής των αμοιβών των ελεύθερων επαγγελματιών και μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος πληρωμών.
Κι αυτό γιατί διαφορετικά θα υπάρχει πρόβλημα με το αφορολόγητο, αφού χωρίς τον επαγγελματικό λογαριασμό οι δαπάνες για τις υπηρεσίες ελεύθερων επαγγελματιών, δεν θα είναι δυνατόν να συνυπολογιστούν για να βρεθεί το τελικό ποσό των δαπανών για το αφορολόγητο.
Με τη ρύθμιση προβλέπεται ότι οι πελάτες των ελεύθερων επαγγελματιών θα μπορούν να πληρώνουν μέσω e-banking και στο τέλος του χρόνου η τράπεζα θα ενημερώνει αυτομάτως το TAXIS για τις πληρωμές αυτές και τα ποσά θα προστίθενται στις υπόλοιπες πληρωμές με πιστωτικές, χρεωστικές κάρτες και άλλους τρόπους ηλεκτρονικών πληρωμών. Ετσι θα διαμορφώνεται το τελικό ποσό των δαπανών, που χρησιμεύει για το αφορολόγητο ποσό των μισθωτών, των συνταξιούχων και των αγροτών.
Δεκαπέντε μυστικά και παγίδες για πληρωμές με πλαστικό χρήμα
Ποσοστά από 10% έως και 18,75% του ετησίου εισοδήματός τους θα πρέπει πλέον να καλύπτουν με δαπάνες εξοφληθείσες με πλαστικό χρήμα ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες προκειμένου να παραμείνουν δικαιούχοι των εκπτώσεων φόρου των 1.900 έως 2.100 ευρώ που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία.
Αν δεν καταφέρνουν να καλύπτουν τα ποσοστά αυτά θα καλούνται να πληρώσουν επιπλέον φόρο 22% επί του ακάλυπτου ποσού. Οι υποχρεώσεις τους αυτές ισχύουν από την 1η-1-2017.
Η διασύνδεση του δικαιώματος έκπτωσης φόρου με την υποχρέωση εξόφλησης βασικών καταναλωτικών δαπανών με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής καθώς και ορισμένα άλλα «κίνητρα» για την επέκταση της χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής περιλαμβάνονται στις διατάξεις ενός νέου πολυνομοσχεδίου, το οποίο κατέθεσαν αργά προχθές το βράδυ στη Βουλή τα υπουργεία Οικονομικών και Δικαιοσύνης.
Οι διατάξεις αυτές προσθέτουν νέες φορολογικές και… γραφειοκρατικές υποχρεώσεις σε 4.500.000 νοικοκυριά μισθωτών, συνταξιούχων και κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, καθώς και σε τουλάχιστον 1.000.000 επιχειρήσεις. Με το ίδιο πολυνομοσχέδιο θεσπίζεται η απαγόρευση της χρήσης μετρητών για αγορές αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των 500 ευρώ.
Στο νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνεται η ρύθμιση για την καθιέρωση ενός ειδικού – μερικώς ή ολικώς ακατάσχετου-επαγγελματικού λογαριασμού για κάθε επιχείρηση, την οποία είχε σχεδιάσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Ο λόγος είναι ότι η ρύθμιση αυτή δεν έγινε δεκτή από τους εκπροσώπους των δανειστών. Αναλυτικά, σύμφωνα με το άρθρο 68 του πολυνομοσχεδίου:
1) Κάθε φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα μέχρι 10.000 ευρώ από μισθούς ή συντάξεις ή αγροτικές δραστηριότητες πρέπει να καλύπτει το 10% του εισοδήματος αυτού με δαπάνες αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών εξοφληθείσες μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή άλλων μεθόδων ηλεκτρονικών συναλλαγών, για να δικαιούται την έκπτωση φόρου των 1.900-2.100 ευρώ.
2) Κάθε φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα από 10.001 έως 30.000 ευρώ προερχόμενο από μισθούς ή συντάξεις ή αγροτικές δραστηριότητες πρέπει να καλύπτει ποσοστό 10% του τμήματος του εισοδήματός του μέχρι τα 10.000 ευρώ και ποσοστό 15% του τμήματος του εισοδήματός του πάνω από τα 10.000 ευρώ με δαπάνες αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών εξοφληθείσες μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή άλλου είδους ηλεκτρονικών συναλλαγών, για να δικαιούται την έκπτωση φόρου μέχρι ποσού 1.900-2.100 ευρώ.
3) Κάθε φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα άνω των 30.000 ευρώ προερχόμενο από μισθούς ή συντάξεις ή αγροτικές δραστηριότητες πρέπει να καλύπτει ποσοστό 10% του τμήματος εισοδήματός του μέχρι τα 10.000 ευρώ, ποσοστό 15% του τμήματος του εισοδήματός του πάνω από τα 10.000 και έως τα 30.000 ευρώ και ποσοστό 20% του τμήματος του εισοδήματός του πάνω από τα 30.000 ευρώ με δαπάνες αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών εξοφληθείσες μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών, χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών για να κατοχυρώσει έκπτωση φόρου που φθάνει μέχρι τα επίπεδα των 1.800-2.000 ευρώ.
4) Σε κάθε περίπτωση το ποσό των δαπανών που πρέπει να εξοφληθούν με πλαστικό χρήμα ή άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για να κατοχυρωθεί η έκπτωση φόρου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ ετησίως.
5) Σε κάθε περίπτωση που δεν θα καλύπτεται το απαιτούμενο ποσό δαπάνης, τότε το ακάλυπτο ποσό θα φορολογείται με συντελεστή 22%.
5) Σε κάθε περίπτωση που δεν θα καλύπτεται το απαιτούμενο ποσό δαπάνης, τότε το ακάλυπτο ποσό θα φορολογείται με συντελεστή 22%.
6) Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, θα καθοριστούν οι δαπάνες που εξαιρούνται από την υποχρέωση πληρωμής τους με πλαστικό χρήμα ή με άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και δεν θα λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη των παραπάνω ποσοστών. Με την ίδια απόφαση θα καθοριστούν και οι κατηγορίες των φορολογουμένων που θα εξαιρούνται από την υποχρέωση πραγματοποίησης δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
7) Για τους φορολογούμενους που θα εξαιρεθούν από την υποχρέωση χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής θα απαιτείται η προσκόμιση αποδείξεων αξίας ίσης, κατά περίπτωση, με τα παραπάνω ποσοστά.
8) Στους φορολογούμενους που θα πραγματοποιήσουν δαπάνες αγοράς αγαθών ή και παροχής υπηρεσιών σε ποσοστά επί των εισοδημάτων τους μεγαλύτερα από αυτά που προβλέπονται για την κατοχύρωση της έκπτωσης φόρου, θα παρασχεθούν επιπλέον κίνητρα, με απόφαση του υπουργού Οικονομικών.
9) Από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικών ηλεκτρονικών συναλλαγών εξαιρούνται οι υπάλληλοι του υπουργείου Εξωτερικών, οι στρατιωτικοί, εφόσον υπηρετούν στο εξωτερικό, οι υπηρετούντες στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όσοι διαμένουν σε οίκους ευγηρίας και σε ψυχιατρικά καταστήματα, καθώς επίσης και οι φυλακισμένοι.
10) Από την 1η-1-2017 τα ποσά των ιατρικών δαπανών που αναγνωρίζονται για έκπτωση από το φόρο εισοδήματος, δηλαδή οι δαπάνες για ιατρικές επισκέψεις και εξετάσεις, για φάρμακα και νοσήλια, θα πρέπει να εξοφλούνται με τη χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή άλλων ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.
11) Τα φυσικά πρόσωπα, οι εταιρίες και τα λοιπά νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες υποχρεούνται να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά σε βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων τα δεδομένα των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων, ανεξαρτήτως του τρόπου έκδοσης αυτών.
12) Τα φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 500 ευρώ και άνω, που εκδίδονται για πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες, θα πρέπει να εξοφλούνται από τους αγοραστές των αγαθών ή τους λήπτες των υπηρεσιών αποκλειστικώς με τη χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή άλλων ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής. Δεν επιτρέπεται η εξόφληση των φορολογικών αυτών στοιχείων με μετρητά.
13) Οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται με κάρτες ή ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής θα συμμετέχουν σε πρόγραμμα δημοσίων κληρώσεων (λοταρίες) με το συνολικό ποσό που θα προέρχεται από τον Προϋπολογισμό του κράτους να μην υπερβαίνει τα 12 εκατ. ευρώ ετησίως.
14) Η αποδοχή συναλλαγών με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες θα καταστεί υποχρεωτική από το επόμενο έτος για συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών που θα καθοριστούν με απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Οικονομικών. Οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που θα οριστούν να εκπληρώνουν την υποχρέωση αυτή θα πρέπει να συμβληθούν υποχρεωτικά με νομίμως αδειοδοτημένους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών και να εγκαταστήσουν μηχανήματα POS στους επαγγελματικούς τους χώρους. Επιπλέον, οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι οφείλουν να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών, αναγράφοντας ευκρινώς τις σχετικές πληροφορίες στις εισόδους των καταστημάτων τους και στα σημεία όπου έχουν το ταμείο τους. Σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις αυτές θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ.
15) Oι δαπάνες για την πληρωμή μισθών που δεν εξοφλούνται με τη χρήση ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής ή μέσω παρόχου υπηρεσιών πληρωμών δεν θα αναγνωρίζονται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών που τις καταβάλλουν.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Αυτές είναι οι αποδείξεις που χτίζουν το αφορολόγητο με «πλαστικό χρήμα»
Την λίστα με τις δαπάνες που θα γίνονται δεκτές προκειμένου να «χτίζεται» το αφορολόγητο με τη χρήση πλαστικού χρήματος συντάσσει το υπουργείο Οικονομικών μια ημέρα μετά την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους στη λίστα με τις δαπάνες που θα γίνονται δεκτές θα περιλαμβάνονται αγορές από:
σούπερ μάρκετ
πολυκαταστήματα
καύσιμα
αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών
έπιπλα
είδη οικιακής χρήσης
ξενοδοχεία
παροχή υπηρεσιών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, λογιστές, ψυχολόγους
εστιατόρια
ταβέρνες
μπαρ
κέντρα διασκέδασης
πολυκαταστήματα
καύσιμα
αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών
έπιπλα
είδη οικιακής χρήσης
ξενοδοχεία
παροχή υπηρεσιών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, λογιστές, ψυχολόγους
εστιατόρια
ταβέρνες
μπαρ
κέντρα διασκέδασης
Αντίθετα δεν θα γίνονται δεκτές δαπάνες για:
λογαριασμούς ΔΕΚΟ
κινητή και σταθερή τηλεφωνία
δόσεις δανείων
ενοίκια
κοινόχρηστα
ασφάλιστρα
διόδια
κινητή και σταθερή τηλεφωνία
δόσεις δανείων
ενοίκια
κοινόχρηστα
ασφάλιστρα
διόδια
Υπενθυμίζεται ότι βάσει των διατάξεων που κατατέθηκαν στη Βουλή η υποχρέωση για πληρωμές με πλαστικό χρήμα ορίζεται ως εξής:
-Εισόδημα 1-10.000 ευρώ: Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα 10%. Άρα για εισόδημα 5.000 ευρώ πρέπει κατ’ ελάχιστον να δαπανηθούν 500 ευρώ μέσω κάρτας, αλλιώς επιβάλλεται πέναλτι φόρου έως 22% ή 110 ευρώ.
-Εισόδημα 10.000,01-30.000 ευρώ: Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα (Προοδευτική εφαρμογή) 15%. Αυτό σημαίνει υποχρέωση δαπάνης 15% από το πρώτο ευρώ και άρα απαιτούνται 1.500-4.500 ευρώ με κάρτες. Η παράλειψη θα τιμωρείται με ποινή φόρου έως 3520 ευρώ (22%).
-Εισόδημα 30.000,01 και άνω: Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα (Προοδευτική εφαρμογή) 20% και μέχρι 30.000 ευρώ.Το όριο αυξάνεται «προοδευτικά» από το πρώτο ευρώ και «οριζόντια», οπότε θα απαιτούνται ηλεκτρονικές πληρωμές δαπανών ύψους 6.000 ευρώ –και έως 30.000 ευρώ κατ’ ανώτατον όριο για εισόδημα 150.000 ευρώ το χρόνο.
Προσθήκη σχολίου
Ποιες αποδείξεις θα «χτίζουν» το αφορολόγητο με πλαστικό χρήμα
- ( UPD -14/12/2016 08:28 )
12
SHARES
|
Τη λίστα με τις δαπάνες που θα γίνονται δεκτές προκειμένου να «χτίζεται» το αφορολόγητο με τη χρήση πλαστικού χρήματος συντάσσει το υπουργείο Οικονομικών μια ημέρα μετά την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους στη λίστα με τις δαπάνες που θα γίνονται δεκτές θα περιλαμβάνονται αγορές από:
-σούπερ μάρκετ
-πολυκαταστήματα
-καύσιμα
-αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών
-έπιπλα
-είδη οικιακής χρήσης
-ξενοδοχεία
-παροχή υπηρεσιών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, λογιστές, ψυχολόγους
-εστιατόρια
-ταβέρνες
-μπαρ
-κέντρα διασκέδασης
-πολυκαταστήματα
-καύσιμα
-αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών
-έπιπλα
-είδη οικιακής χρήσης
-ξενοδοχεία
-παροχή υπηρεσιών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, λογιστές, ψυχολόγους
-εστιατόρια
-ταβέρνες
-μπαρ
-κέντρα διασκέδασης
Αντίθετα δεν θα γίνονται δεκτές δαπάνες για:
-λογαριασμούς ΔΕΚΟ
-κινητή και σταθερή τηλεφωνία
-δόσεις δανείων
-ενοίκια
-κοινόχρηστα
-ασφάλιστρα
-διόδια
-κινητή και σταθερή τηλεφωνία
-δόσεις δανείων
-ενοίκια
-κοινόχρηστα
-ασφάλιστρα
-διόδια
Υπενθυμίζεται ότι βάσει των διατάξεων που κατατέθηκαν στη Βουλή η υποχρέωση για πληρωμές με πλαστικό χρήμα ορίζεται ως εξής:
-Εισόδημα 1-10.000 ευρώ: Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα 10%. Άρα για εισόδημα 5.000 ευρώ πρέπει κατ' ελάχιστον να δαπανηθούν 500 ευρώ μέσω κάρτας, αλλιώς επιβάλλεται πέναλτι φόρου έως 22% ή 110 ευρώ.
-Εισόδημα 10.000,01-30.000 ευρώ: Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα (Προοδευτική εφαρμογή) 15%. Αυτό σημαίνει υποχρέωση δαπάνης 15% από το πρώτο ευρώ και άρα απαιτούνται 1.500-4.500 ευρώ με κάρτες. Η παράλειψη θα τιμωρείται με ποινή φόρου έως 3520 ευρώ (22%).
-Εισόδημα 30.000,01 και άνω: Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα (Προοδευτική εφαρμογή) 20% και μέχρι 30.000 ευρώ.Το όριο αυξάνεται «προοδευτικά» από το πρώτο ευρώ και «οριζόντια», οπότε θα απαιτούνται ηλεκτρονικές πληρωμές δαπανών ύψους 6.000 ευρώ –και έως 30.000 ευρώ κατ' ανώτατον όριο για εισόδημα 150.000 ευρώ το χρόνο.
Ποιες αποδείξεις "περνούν" στην Εφορία και ποιες όχι
Στη λίστα που συντάσσεται στο υπουργείο Οικονομικών με τις δαπάνες που θα πραγματοποιούνται με πλαστικό χρήμα και θα εξασφαλίζουν την έκπτωση φόρου 1.900 έως 2.100 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2017 θα μετράνε οι αγορές σε σούπερ-μάρκετ, πολυκαταστήματα, καύσιμα, αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, έπιπλα, είδη οικιακής χρήσης, ξενοδοχεία, παροχή υπηρεσιών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, λογιστές, ψυχολόγους, εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, κέντρα διασκέδασης.
Αντίθετα έξοδα των νοικοκυριών, όπως λογαριασμοί ΔΕΚΟ (ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση), κινητή και σταθερή τηλεφωνία, δόσεις δανείων, ενοίκιο, κοινόχρηστα, ασφάλιστρα ακόμη και τα διόδια δεν θα μετράνε στις δαπάνες με πλαστικό χρήμα που θα «χτίζουν» το αφορολόγητο όριο που δικαιούνται μισθωτοί και συνταξιούχο, σύμφωνα με το Έθνος.
Στη λίστα με τις δαπάνες που θα γίνονται δεκτές θα περιλαμβάνονται αγορές από:
-σούπερ μάρκετ
-πολυκαταστήματα
-καύσιμα
-αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών
-έπιπλα
-είδη οικιακής χρήσης
-ξενοδοχεία
-παροχή υπηρεσιών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, λογιστές, ψυχολόγους
-εστιατόρια
-ταβέρνες
-μπαρ
-κέντρα διασκέδασης
-πολυκαταστήματα
-καύσιμα
-αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών
-έπιπλα
-είδη οικιακής χρήσης
-ξενοδοχεία
-παροχή υπηρεσιών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, λογιστές, ψυχολόγους
-εστιατόρια
-ταβέρνες
-μπαρ
-κέντρα διασκέδασης
Αντίθετα δεν θα γίνονται δεκτές δαπάνες για:
-λογαριασμούς ΔΕΚΟ
-κινητή και σταθερή τηλεφωνία
-δόσεις δανείων
-ενοίκια
-κοινόχρηστα
-ασφάλιστρα
-διόδια
-κινητή και σταθερή τηλεφωνία
-δόσεις δανείων
-ενοίκια
-κοινόχρηστα
-ασφάλιστρα
-διόδια
Οι φορολογούμενοι ανάλογα με το ύψος του εισοδήματός τους θα πρέπει να συγκεντρώνουν και συγκεκριμένο ποσό αποδείξεων με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες, e-banking. Όσο μεγαλύτερο είναι το εισόδημα τόσο περισσότερες είναι οι αποδείξεις με πλαστικό χρήμα που πρέπει να συγκεντρωθούν για να εξασφαλιστεί η έκπτωση φόρου.
Όσοι δεν καταφέρουν να συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσό με κάρτες ή μέσω e-banking θα βρίσκονται αντιμέτωποι με την επιβολή φόρου 22% επί της διαφοράς μεταξύ του απαιτούμενου ποσού αποδείξεων και του ποσού των αποδείξεων που θα δηλώσει ο φορολογούμενος.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει των διατάξεων που κατατέθηκαν στη Βουλή η υποχρέωση για πληρωμές με πλαστικό χρήμα ορίζεται ως εξής:
-Εισόδημα 1-10.000 ευρώ: Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα 10%. Άρα για εισόδημα 5.000 ευρώ πρέπει κατ' ελάχιστον να δαπανηθούν 500 ευρώ μέσω κάρτας, αλλιώς επιβάλλεται πέναλτι φόρου έως 22% ή 110 ευρώ.
-Εισόδημα 10.000,01-30.000 ευρώ: Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα (Προοδευτική εφαρμογή) 15%. Αυτό σημαίνει υποχρέωση δαπάνης 15% από το πρώτο ευρώ και άρα απαιτούνται 1.500-4.500 ευρώ με κάρτες. Η παράλειψη θα τιμωρείται με ποινή φόρου έως 3520 ευρώ (22%).
-Εισόδημα 30.000,01 και άνω: Ποσοστό ελάχιστης δαπάνης με ηλεκτρονική συναλλαγή και μέσα πληρωμής με κάρτα (Προοδευτική εφαρμογή) 20% και μέχρι 30.000 ευρώ.Το όριο αυξάνεται «προοδευτικά» από το πρώτο ευρώ και «οριζόντια», οπότε θα απαιτούνται ηλεκτρονικές πληρωμές δαπανών ύψους 6.000 ευρώ –και έως 30.000 ευρώ κατ' ανώτατον όριο για εισόδημα 150.000 ευρώ το χρόνο.
Ιδού πως θα φορολογούνται τα εισοδήματα από ενοίκια μέσω Airbnb
Τον τρόπο φορολόγησης των εισοδημάτων που προκύπτουν από την ενοικίαση ακινήτων στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού (Airbnb), προβλέπει εκτός των άλλων το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Ειδικότερα, προβλέπεται ότι το εισόδημα που αποκτάται από την ενοικίαση αυτή θα φορολογείται με βάση τις διατάξεις της φορολογίας των ενοικίων.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση, ο μισθωτής θα πρέπει να υποβάλλει Δήλωση Περιουσιακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας. Προβλέπεται η δυνατότητα ενοικίασης των καταλυμάτων αυτών μόνο για 90 μέρες το χρόνο και, εφόσον πρόκειται για νησιά κάτω των 10.000 κατοίκων, μόνο για 60 μέρες. Θα μπορεί να γίνεται υπέρβαση των ορίων αυτών μόνο για όσους έχουν εισοδήματα που δεν ξεπερνούν τα 12.000 ευρώ.
Με την κλίμακα των μισθωτών θα φορολογούνται όσοι είχαν εισοδήματα κατά το φορολογικό έτος 2016 που δεν υπερβαίνουν το ποσό των 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν είναι μεγαλύτερο από 9.500 ευρώ, και εφόσον δεν ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα ή ατομική αγροτική δραστηριότητα.
Στο νομοσχέδιο οικονομία του διαμοιρασμού ορίζεται κάθε μοντέλο όπου τις δραστηριότητες διευκολύνουν κυρίως οι ψηφιακές πλατφόρμες. Οι πλατφόρμες δημιουργούν μια ανοικτή αγορά για την προσωρινή χρήση αγαθών ή υπηρεσιών που συχνά παρέχουν ιδιώτες. Στην οικονομία του διαμοιρασμού δραστηριοποιούνται τρεις κατηγορίες παραγόντων:
- πάροχοι υπηρεσιών, οι οποίοι χρησιμοποιούν από κοινού περιουσιακά στοιχεία, πόρους, χρόνο ή/και δεξιότητες και μπορεί να είναι ιδιώτες που παρέχουν υπηρεσίες ευκαιριακά («ομότιμοι χρήστες») ή πάροχοι υπηρεσιών που ενεργούν με την επαγγελματική τους ιδιότητα («επαγγελματίες πάροχοι υπηρεσιών»)
- χρήστες των υπηρεσιών- και
- μεσάζοντες, οι οποίοι, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, συνδέουν παρόχους και χρήστες και διευκολύνουν τις μεταξύ τους συναλλαγές.
- χρήστες των υπηρεσιών- και
- μεσάζοντες, οι οποίοι, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, συνδέουν παρόχους και χρήστες και διευκολύνουν τις μεταξύ τους συναλλαγές.
Ως βραχυπρόθεσμη μίσθωση ορίζεται η μίσθωση εκάστου ακινήτου που δεν υπερβαίνει τις ενενήντα (90) ημέρες ανά ημερολογιακό έτος. Για νησιά κάτω των δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων ορίζεται η μίσθωση εκάστου ακινήτου που δεν υπερβαίνει τις εξήντα (60) ημέρες ανά ημερολογιακό έτος, και στις οποίες υπέρβαση της διάρκειας τους (των 90 και 60 ημερών αντίστοιχα) επιτρέπεται εφόσον το συνολικό εισόδημα του εκμισθωτή ή υπεκμισθωτή, από το σύνολο των ακινήτων που διαθέτει προς εκμίσθωση ή υπεκμίσθωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος περί οικονομίας διαμοιρασμού, δεν ξεπερνά τις δώδεκα χιλιάδες ευρώ (€ 12.000) κατά το οικείο φορολογικό έτος.
Από τα παραπάνω προκύπτει, σύμφωνα με το νομοσχέδιο ότι η οικονομία του διαμοιρασμού αποτελεί μια καινοφανή οικονομική δραστηριότητα, στην οποία εμπλέκονται τρεις κατηγορίες δρώντων: οι ιδιώτες που περιστασιακά προσφέρουν αγαθά ή υπηρεσίες, οι χρήστες αυτών των αγαθών ή υπηρεσιών και κυρίως οι πλατφόρμες ως μεσολαβητές σε αυτό το είδος συναλλαγών.
Προβλέπεται δυνατότητα βραχυπρόθεσμης μίσθωσης ακινήτου, στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού υπό τις ακόλουθες, σωρευτικά, προϋποθέσεις:
α. Ο εκμισθωτής ή υπεκμισθωτής είναι φυσικό πρόσωπο, εγγεγραμμένος στο «Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων» που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών. Ο αριθμός εγγραφής στο Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων υποχρεωτικά συνοδεύει την ανάρτηση σε ψηφιακές πλατφόρμες, καθώς και σε κάθε μέσο προβολής.
β. Δεν επιτρέπεται η καταχώρηση περισσοτέρων των δύο (2) ακινήτων ανά ΑΦΜ δικαιούχου εισοδήματος.
γ. Το ακίνητο έχει εμβαδόν τουλάχιστον εννέα (9) τετραγωνικών μέτρων και διαθέτει φυσικό φωτισμό, αερισμό και θέρμανση.
δ. Το ακίνητο έχει λάβει όλες τις νόμιμες οικοδομικές άδειες ή έχει διατηρηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3843/2010 (Α' 62) ή έχει υπαχθεί στις ρυθμίσεις του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 (Α' 209).
ε. Η μίσθωση εκάστου ακινήτου δεν υπερβαίνει τις ενενήντα (90) ημέρες ανά ημερολογιακό έτος. Για νησιά κάτω των δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων η μίσθωση εκάστου ακινήτου δεν υπερβαίνει τις εξήντα (60) ημέρες ανά ημερολογιακό έτος. Υπέρβαση της διάρκειας του προηγούμενου εδαφίου, των 90 και 60 ημερών αντίστοιχα, επιτρέπεται εφόσον το συνολικό εισόδημα του εκμισθωτή ή υπεκμισθωτή, από το σύνολο των ακινήτων που διαθέτει προς εκμίσθωση ή υπεκμίσθωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος περί οικονομίας διαμοιρασμού, δεν ξεπερνά τις δώδεκα χιλιάδες ευρώ (€ 12.000) κατά το οικείο φορολογικό έτος.
στ. Τα ακίνητα εκμισθώνονται επιπλωμένα, χωρίς την παροχή οιασδήποτε υπηρεσίας πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων.
Σε περίπτωση μη τήρησης των προϋποθέσεων των περιπτώσεων αυτών επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000) ευρώ. Το πρόστιμο αυτό επιβάλλεται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου από το Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση και των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού, βεβαιώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και εισπράττεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου