Τρίτη 3 Απριλίου 2018

Έτσι γίνεται η συγκέντρωση και αποστολή στοιχείων από συναλλαγές με πλαστικό χρήμα Όροι και προϋποθέσεις για τους παρόχους ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληρωμής

Έτσι γίνεται η συγκέντρωση και αποστολή στοιχείων από συναλλαγές με πλαστικό χρήμα
Όροι και προϋποθέσεις για τους παρόχους ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληρωμής
02 Απρ 2018 - 09:01
Picture 0 for Έτσι γίνεται η συγκέντρωση και αποστολή στοιχείων από συναλλαγές με πλαστικό χρήμα
Του Γιώργου Λαμπίρη

Τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις, βάσει των οποίων η φορολογική αρχή θα πληροφορείται τα στοιχεία, που προκύπτουν απο τις συναλλαγές με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, παραθέτει στην ΠΟΛ. 1063 η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Η ΑΑΔΕ με τη συγκεκριμένη ΠΟΛ, έχει ως στόχο να διευκολύνει την εκκαθάριση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, καθώς και να πραγματοποιείται αποτελεσματικά η μείωση φόρου, για όσους πολίτες πραγματοποιούν συναλλαγές με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Οι συναλλαγές αφορούν είτε στην αγορά αγαθών και την παροχή υπηρεσιών στην Ελλάδα, είτε αντίστοιχα σε χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.

Συγκέντρωση στοιχείων από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών

Η φορολογική αρχή συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία των συγκεκριμένων συναλλαγών από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, οι οποίοι λειτουργούν με άδεια στην Ελλάδα. Στόχος είναι επιπλέον, η συλλογή στοιχείων για τη διενέργεια του προγράμματος δημοσίων κληρώσεων και σε κάθε περίπτωση ο περαιτέρω έλεγχος της φοροδιαφυγής, μέσω της ευρείας χρήσης πλαστικού χρήματος από τους Έλληνες φορολογούμενους.

Αποστολή στοιχείων έως τις 20 κάθε μήνα

Τα στοιχεία συγκεντρώνονται από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.), της ΑΑΔΕ. Οι πάροχοι ηλεκτρονικών πληρωμών, είναι υποχρεωμένοι από τη πλευρά τους, να στέλνουν όλα τα στοιχεία για τον προηγούμενο μήνα, έως τις 20 του επόμενου μήνα και σε περίπτωση που η 20η ημέρα του μήνα συμπίπτει με αργία, έως και την επόμενη εργάσιμη. Η αποστολή των στοιχείων προς τη φορολογική αρχή, πραγματοποιείται μέσω ασφαλούς σύνδεσης σε ειδικά διαμορφωμένο σύστημα της Γενικής Γραματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

Σημειώνεται ότι από πλευράς των παρόχων ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληρωμής, ειδικά οι τράπεζες επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μέσω του διαστραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ Α.Ε., καθώς η πλατφόρμα ΔΙΑΣ λειτουργεί ως τεχνική υποδομή για την παραλαβή των στοιχείων και την προώθηση της σχετικής πληροφόρησης στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Αντίστοιχα η ΔΙΑΣ έχει υποχρέωση να στέλνει τα στοιχεία για τον προηγούμενο μήνα, στη Δ.ΗΛΕ.Δ. έως τις 20 του επόμενου μήνα και σε περίπτωση αργίας, την αμέσως επόμενη εργάσιμη της 20ης ημέρας.

Οι κατηγορίες συναλλαγών

Πιο συγκεκριμένα, ο πάροχος ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληρωμής, δημιουργεί συγκεντρωτικές εγγραφές μεταφοράς πιστώσεων και άμεσων χρεώσεων, με βάση τα εξής κριτήρια:

• Συναλλαγές με βάση την ημερομηνία εκκαθάρισης (settlementyearmonth) για το μήνα αναφοράς, καθώς και την ημερομηνία οφειλής (acceptanceyearmonth) για τις μεταφορές πίστωσης.

• Συναλλαγές που αφορούν ηλεκτρονικές πληρωμές, συμπεριλαμβανομένων πληρωμών με ηλεκτρονικό χρήμα (όπως ορίζεται στο άρθρο 62, εδ. ιγ του ν. 4446/2016 όπως ισχύει) για αγορά αγαθών και υπηρεσιών σε πίστωση ενεργών λογαριασμών πληρωμών που περιλαμβάνονται και δηλώνονται στην εφαρμογή Επαγγελματικών Λογαριασμών (ΕΛ), για τις κατηγορίες που ακολουθούν:


- Συναλλαγές Χρεώσεων: Συναλλαγές με πίστωση ενεργών λογαριασμών πληρωμών που περιλαμβάνονται και δηλώνονται στην Εφαρμογή ΕΛ.


- Συναλλαγές Πιστώσεων: επιστροφές, θετικές απα- ντήσεις ανακλήσεων, αντιλογισμούς ή απορρίψεις (γενι- κότερα R-μηνύματα) που παρέλαβε για τις συναλλαγές χρεώσεων.

 
• Συναλλαγές με βάση την κατηγορία ΕΛ που αναγράφεται στη δήλωση ΕΛ.


Συναλλαγές μόνο για το ΑΦΜ του δικαιούχου και όχι για συνδικαιούχους


Σημειώνεται ότι οι συναλλαγές αφορούν αφορούν μόνο στον ΑΦΜ του δικαιούχου του λογαριασμού και όχι στους συνδικαιούχους.


Συναλλαγές με χρήση καρτών - χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων, με εξαίρεση τις εταιρικές κάρτες.

 
Ο πάροχος συγκεντρώνει τα μηνιαία στοιχεία εκκαθαρισμένων συναλλαγών καρτών, εφαρμόζοντας τα εξής κριτήρια:

• Συναλλαγές με βάση την ημερομηνία πραγματοποίησής τους.

• Συναλλαγές που αφορούν πληρωμές για αγορά αγαθών και υπηρεσιών, των ακόλουθων κατηγοριών:

- Συναλλαγές Χρεώσεων: Συναλλαγές κάθε είδους πληρωμών για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών με τη χρήση κάρτας.

- Συναλλαγές Πιστώσεων: Συναλλαγές κάθε είδους επιστροφών (μερικώς ή ολικώς).

Ποιες συναλλαγές εξαιρούνται

Εξαιρούνται συναλλαγές όπως, πληρωμή κάρτας από τον κάτοχο της κάρτας, money transfer μέσω κάρτας ή και χρεώσεις για μεταφορά χρημάτων, αναλήψεις μετρητών, original credits κ.λπ.
 
• Συναλλαγές οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).

Οι ιδιαιτερότητες κατά τη διαδικασία

Ιδιαιτερότητες που πρέπει να ληφθούν υπόψη στην επεξεργασία είναι οι ακόλουθες:

• Οι συναλλαγές με πρόσθετες κάρτες (add-on) πρέπει να αναφέρονται ξεχωριστά. Στην περίπτωση που ο κάτοχος της κύριας κάρτας και ο κάτοχος της πρόσθετης κάρτας έχουν καταχωρημένο ίδιο ΑΦΜ, οι συναλλαγές και των δύο καρτών θα αποστέλλονται στο συγκεκριμένο ΑΦΜ.

• Οι συναλλαγές δόσεων θα περιλαμβάνονται στο αρ- χείο με την εκάστοτε εκκαθαρισμένη δόση. Σε αυτήν την περίπτωση η ημερομηνία εκκαθάρισης θα ταυτίζεται με την ημερομηνία συναλλαγής.

• Οι συναλλαγές στις οποίες πραγματοποιείται εξαργύρωση πόντων θα περιλαμβάνονται στο αρχείο με το μετά την έκπτωση της οικονομικής συναλλαγής ποσό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: