Σαρωτικοί έλεγχοι για φοροδιαφυγή, μαύρο χρήμα, ληξιπρόθεσμα χρέη
ΑΑΔΕ: Οι δράσεις που καλείται να υλοποιήσει μέσα στο 2018 - Στόχος εσόδων τα 49 δισ. - 100.000 τηλεφωνικές οχλήσεις σε οφειλέτες
Δευτέρα, 02 Απριλίου 2018 09:06
UPD:09:59
–¡Õ¡√œ–œ’À
Από την έντυπη έκδοση
Σαρωτικούς ελέγχους σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας, με ταυτόχρονο κυνηγητό των οφειλετών του Δημοσίου, περιλαμβάνει το επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για το 2018.
Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει συνολικά 60 δράσεις που πρέπει να επιτευχθούν τόσο σε εισπρακτικό όσο και σε οργανωτικό επίπεδο, με στόχο το κυνήγι του «μαύρου χρήματος», τη φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο. Ο κατάλογος περιλαμβάνει από την είσπραξη φορολογικών εσόδων άνω των 49 δισ. ευρώ και τη διενέργεια τουλάχιστον 70.000 επιτόπιων ελέγχων από τους ελεγκτές των ΔΟΥ μέχρι την πραγματοποίηση τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικών «οχλήσεων» σε φορολογούμενους που θα αμελήσουν να πληρώσουν εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Όπως εξηγεί η ΑΑΔΕ, αφού προέβη σε αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της δραστηριότητας του 2017, προκειμένου να εντοπίσει προβλήματα και αδυναμίες που χρήζουν αντιμετώπισης αλλά και να διακρίνει δυνατότητες και ευκαιρίες προς αξιοποίηση, αναθεώρησε τους ελεγκτικούς στόχους και τις μεθόδους, ώστε να είναι πιο αποτελεσματικοί οι έλεγχοι και όποιες αποτρεπτικές παρεμβάσεις. Μετά τους αυτόματους ηλεκτρονικούς ελέγχους στις καταθέσεις, η ΑΑΔΕ θα αρχίσει αυτόματους ηλεκτρονικούς ελέγχους και στα δάνεια, ενώ οι δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων ή γονικών παροχών και δωρεών θα πρέπει να γίνονται ηλεκτρονικά.
Ένα προς ένα, τα 60 προαπαιτούμενα της ΑΑΔΕ για τη φετινή χρονιά έχουν ως εξής:
1. Συμμόρφωση των φορολογουμένων που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές, σε ποσοστό τουλάχιστον 52%, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου και είσπραξη τουλάχιστον 37% των εν λόγω οφειλών, έπειτα από δράσεις της ΔΦΣ.
2. Υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των ενεργών υπόχρεων σε ποσοστό τουλάχιστον 97%.
3. Διενέργεια τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών, από το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΦΣ.
4. Υλοποίηση Εφαρμογής Υποβολής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Διαμονής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53, του Ν.4389/2016.
5. Υλοποίηση ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 111 του Ν.4446/2016.
6. Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων Φορολογικής Διοίκησης 36,259 δισ. ευρώ και Τελωνειακής Διοίκησης 13,090 δισ. ευρώ.
7. Επιστροφές φόρων μέσω κρατικού προϋπολογισμού 3,648 δισ. ευρώ.
8. Εισπράξεις 2,8 δισ. ευρώ έναντι του παλαιού ληξιπρόθεσμου χρέους της Φορολογικής Διοίκησης και εισπραξιμότητα 24% επί του νέου ληξιπρόθεσμου χρέους της Φορολογικής Διοίκησης.
9. Εισπράξεις έναντι των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ.
10. Συνολικό ποσό εισπράξεων της Ε.Μ.ΕΙΣ. 645 εκατ. από μεγάλους οφειλέτες και από στοχευμένες δράσεις.
11. Βελτίωση διαδικασίας σχετικά με την αυτοματοποιημένη πίστωση οφειλών ΔΟΥ από τις εισπράξεις των Ταυτοτήτων Οφειλής Κατασχετηρίου εις χείρας Τρίτων.
12. Διενέργεια 24.750 ελέγχων από ΔΟΥ, ΦΑΕ, ΚΕΜΕΕΠ, ΚΕΦΟΜΕΠ.
13. Βεβαίωση τουλάχιστον 3,25 δισ. ευρώ από τις ελεγκτικές υπηρεσίες.
14. Διενέργεια πλήρων και μερικών ελέγχων επί «φρέσκων» υποθέσεων, σε ποσοστό τουλάχιστον 70% επί του συνόλου των πλήρων και μερικών ελέγχων.
15. Διενέργεια τουλάχιστον 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΔΟΥ, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 20% αυτών.
16. Διενέργεια τουλάχιστον 4.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΥΕΔΔΕ, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 47% αυτών.
17. Διενέργεια από τις ΥΕΔΔΕ 110 υποθέσεων έρευνας, οι οποίες αφορούν απάτη στον ΦΠΑ, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 45% αυτών και τουλάχιστον 110 λοιπών υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου.
18. Διενέργεια τουλάχιστον 55.000 ελέγχων δίωξης από τα τελωνεία και 17.500 ελέγχων δίωξης από τις ΚΟΕ με διαπίστωση τουλάχιστον 5.500 και 1.750 παραβάσεων αντίστοιχα.
19. Διενέργεια τουλάχιστον 12.500 τελωνειακών ελέγχων με τη χρήση αυτοκινούμενων συστημάτων ελέγχου X-RAY.
20. Διενέργεια τουλάχιστον 135 ελέγχων από τα αντιλαθρεμπορικά σκάφη της Τελωνειακής Υπηρεσίας, με ποσοστό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 40% αυτών.
21. Διενέργεια τουλάχιστον 6.500 εκ των υστέρων τελωνειακών ελέγχων με διαπίστωση τουλάχιστον 975 παραβάσεων.
22. Εντοπισμός παραβατικότητας σε ποσοστό τουλάχιστον 10% στο σύνολο των τελωνειακών ελέγχων στον τελωνισμό, κατά τη διαδικασία του φυσικού ελέγχου.
23. Κατάσχεση τουλάχιστον 350.000.000 τεμαχίων τσιγάρων, 240.000 λίτρων αλκοολούχων προϊόντων και 100.000 λίτρων υγρών καυσίμων και λοιπών ενεργειακών προϊόντων.
24. Υλοποίηση μηχανισμού παρακολούθησης της εφοδιαστικής αλυσίδας καπνικών προϊόντων.
25. Μηχανογραφική υλοποίηση των διαδικασιών διακίνησης παρακολούθησης και επιβολής ΕΦΚ στα προϊόντα του άρθρου 53Α του Ν.2960/2001 (καφές - ηλεκτρονικό τσιγάρο)
26. Προτεραιοποίηση των υποθέσεων ελέγχου έτους 2018 και έκδοση σχετικών οδηγιών προς τις Ελεγκτικές Υπηρεσίες.
27. Υλοποίηση συστήματος ανταλλαγής αναφορών ανά χώρα (CbC Reporting/DAC4) και επικαιροποίηση συστημάτων αυτόματης ανταλλαγής οικονομικών πληροφοριών (DAC2, CRS, FATCA Reporting System, DAC4, CbC).
28. Διασύνδεση του Φορολογικού Μητρώου με το ΓΕΜΗ, για ενημέρωσή του με μεταβολές νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων και διαγραφή αυτών.
29. Επέκταση του υφιστάμενου ΣΜΤΛ & Λ.Π. σε δανειακές συναλλαγές.
30. Διατήρηση του ποσοστού των ελέγχων στο 5% των εξαγωγών και στο 15% των εισαγωγών.
31. Έκδοση 15 νέων αδειών Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα (ΑΕΟ) και 7 νέων αδειών απλουστευμένων διαδικασιών.
32. Επανεξέταση αδειών ΑΕΟ σε ποσοστό 70%, αδειών κοινοτικής διαμετακόμισης/συν. εγγύησης σε ποσοστό 70%, αδειών προσωρινής εναπόθεσης σε ποσοστό 70% και αδειών τελωνειακής αποταμίευσης σε ποσοστό 60%.
33. Ενημέρωση τουλάχιστον 20 επιχειρήσεων και τελωνειακών αντιπροσώπων για τις απλουστευμένες τελωνειακές διαδικασίες και τον θεσμό των ΑΕΟ.
34. Ολοκλήρωση της ανάπτυξης και θέση σε παραγωγική λειτουργία της εφαρμογής παρακολούθησης πλοίων (IMO).
35. Ηλεκτρονικοποίηση της διαδικασίας πληρωμής των ποσών επιστροφής ΕΦΚ στα δικαιούχα πρόσωπα.
36. Εξέταση των υποθέσεων ενδικοφανών προσφυγών σε ποσοστό τουλάχιστον 83%, πριν από την κατά νόμο προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία.
37. Μείωση κατά 3% επί του ποσοστού των αποφάσεων της ΔΕΔ που προσβάλλονται με δικαστική προσφυγή, σε σχέση με το αντίστοιχο αποτέλεσμα του 2017.
38. Ικανοποίηση των υποβληθέντων τηλεφωνικών αιτημάτων πολιτών κατά την πρώτη επικοινωνία, σε ποσοστό 91%.
39. Ανταπόκριση στις τηλεφωνικές κλήσεις εντός 20 δευτερολέπτων (Πρότυπος χρόνος - Service Level), σε ποσοστό 70%.
40. Ανάπτυξη εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων ΦΜΑ.
41. Ανάπτυξη εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων φόρου χρηματικής δωρεάς/γονικής παροχής.
42. Διενέργεια 28 εσωτερικών ελέγχων (κατ’ ελάχιστο μέχρι το στάδιο σύνταξης των αντίστοιχων προσωρινών εκθέσεων), σε διαδικασίες των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ.
43. Διενέργεια 35 ελέγχων περιουσιακής κατάστασης Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων της ΑΑΔΕ.
44. Διενέργεια 95 ελέγχων περιουσιακής κατάστασης υπαλλήλων της ΑΑΔΕ.
45. Διενέργεια 140 ελέγχων, για εντοπισμό ποινικών αδικημάτων και πειθαρχικών παραπτωμάτων υπαλλήλων της ΑΑΔΕ, στοχευμένων οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων δημοσίων υπολόγων και δημοσίων διαχειρίσεων, καταλογισμών των ευθυνομένων, οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων υποθέσεων που ανάγονται σε χρόνο πριν από τις 22.03.2017, καταλογισμών αυτών, καθώς και εκκρεμών καταλογισμών κατά την ως άνω ημερομηνία.
46. Διενέργεια 40 επιτόπιων αιφνιδιαστικών επισκέψεων - ελέγχων, στις κατά τόπους Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, από Οικονομικούς Επιθεωρητές, για την τήρηση των διατάξεων νόμων, εγκυκλίων διαταγών, πρόληψης και αποκάλυψης τυχόν παραβατικής συμπεριφοράς των υπαλλήλων.
47. Διεκπεραίωση τουλάχιστον του 85% του συνόλου των καταγγελιών που περιέρχονται στη γνώση της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων.
48. Εκπαίδευση τουλάχιστον του 22% του ανθρώπινου δυναμικού της ΑΑΔΕ.
49. Κατάρτιση-Επικαιροποίηση κυλιόμενου τριετούς (2019-2021) σχεδίου δράσεων στελέχωσης της ΑΑΔΕ, μέχρι 31/12/2018
50. Ανάπτυξη συστήματος για το Βαθμολόγιο και ένταξη των ΠΘΕ σε αυτό μέχρι 31/03/2018.
51. Παραγωγική λειτουργία ηλεκτρονικού Μητρώου Παγίων της ΑΑΔΕ, μέχρι 31/10/2018.
52. Διενέργεια 650 στοχευμένων επιθεωρήσεων σε χώρους παρασκευής, χρήσης και διακίνησης χημικών ουσιών και προϊόντων, εκ των οποίων 42% σε επιχειρήσεις παραγωγής, μεταγενέστερους χρήστες και εισαγωγείς.
53. Υλοποίηση προγραμμάτων εργαστηριακού ελέγχου 24.000 προϊόντων και υλικών (εκτός αυτών που εμπίπτουν στον νόμο περί ναρκωτικών ουσιών και των νερών του προγράμματος ΕΣΠΑ).
54. Διεξαγωγή τουλάχιστον 24.500 εργασιών σχετικών με τη διασφάλιση της είσπραξης ΕΦΚ στον τομέα αλκοόλης και ποτών αλκοόλης.
55. Διεξαγωγή τουλάχιστον 39.000 εργασιών σχετικών με τη διασφάλιση της είσπραξης ΕΦΚ στον τομέα καυσίμων.
56. Υποστήριξη τελωνειακών αρχών με την έκδοση τουλάχιστον 23.000 Δελτίων Χημικής Ανάλυσης.
57. Πρόγραμμα 300 επιθεωρήσεων καυσίμων πλοίων συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δειγματοληψιών.
58. Σύνταξη σχεδίου Επίσημου Ελέγχου αλκοόλης και ποτών με αλκοόλη. Κατάρτιση ετησίων προγραμμάτων ελέγχων και επιθεωρήσεων στον τομέα των ενεργειακών και χημικών προϊόντων.
59. Σύνταξη πρωτοκόλλου συνεργασίας με τον ΕΦΕΤ για τον επίσημο έλεγχο των τροφίμων.
60. Υλοποίηση συστήματος διεπαφής και αυτόματης ηλεκτρονικής επικοινωνίας Εθνικού Μητρώου Χημικών Προϊόντων με την αντίστοιχη εφαρμογή του Εθνικού Κέντρου Δηλητηριάσεων.
2. Υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των ενεργών υπόχρεων σε ποσοστό τουλάχιστον 97%.
3. Διενέργεια τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών, από το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΦΣ.
4. Υλοποίηση Εφαρμογής Υποβολής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Διαμονής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53, του Ν.4389/2016.
5. Υλοποίηση ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 111 του Ν.4446/2016.
6. Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων Φορολογικής Διοίκησης 36,259 δισ. ευρώ και Τελωνειακής Διοίκησης 13,090 δισ. ευρώ.
7. Επιστροφές φόρων μέσω κρατικού προϋπολογισμού 3,648 δισ. ευρώ.
8. Εισπράξεις 2,8 δισ. ευρώ έναντι του παλαιού ληξιπρόθεσμου χρέους της Φορολογικής Διοίκησης και εισπραξιμότητα 24% επί του νέου ληξιπρόθεσμου χρέους της Φορολογικής Διοίκησης.
9. Εισπράξεις έναντι των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ.
10. Συνολικό ποσό εισπράξεων της Ε.Μ.ΕΙΣ. 645 εκατ. από μεγάλους οφειλέτες και από στοχευμένες δράσεις.
11. Βελτίωση διαδικασίας σχετικά με την αυτοματοποιημένη πίστωση οφειλών ΔΟΥ από τις εισπράξεις των Ταυτοτήτων Οφειλής Κατασχετηρίου εις χείρας Τρίτων.
12. Διενέργεια 24.750 ελέγχων από ΔΟΥ, ΦΑΕ, ΚΕΜΕΕΠ, ΚΕΦΟΜΕΠ.
13. Βεβαίωση τουλάχιστον 3,25 δισ. ευρώ από τις ελεγκτικές υπηρεσίες.
14. Διενέργεια πλήρων και μερικών ελέγχων επί «φρέσκων» υποθέσεων, σε ποσοστό τουλάχιστον 70% επί του συνόλου των πλήρων και μερικών ελέγχων.
15. Διενέργεια τουλάχιστον 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΔΟΥ, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 20% αυτών.
16. Διενέργεια τουλάχιστον 4.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΥΕΔΔΕ, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 47% αυτών.
17. Διενέργεια από τις ΥΕΔΔΕ 110 υποθέσεων έρευνας, οι οποίες αφορούν απάτη στον ΦΠΑ, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 45% αυτών και τουλάχιστον 110 λοιπών υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου.
18. Διενέργεια τουλάχιστον 55.000 ελέγχων δίωξης από τα τελωνεία και 17.500 ελέγχων δίωξης από τις ΚΟΕ με διαπίστωση τουλάχιστον 5.500 και 1.750 παραβάσεων αντίστοιχα.
19. Διενέργεια τουλάχιστον 12.500 τελωνειακών ελέγχων με τη χρήση αυτοκινούμενων συστημάτων ελέγχου X-RAY.
20. Διενέργεια τουλάχιστον 135 ελέγχων από τα αντιλαθρεμπορικά σκάφη της Τελωνειακής Υπηρεσίας, με ποσοστό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 40% αυτών.
21. Διενέργεια τουλάχιστον 6.500 εκ των υστέρων τελωνειακών ελέγχων με διαπίστωση τουλάχιστον 975 παραβάσεων.
22. Εντοπισμός παραβατικότητας σε ποσοστό τουλάχιστον 10% στο σύνολο των τελωνειακών ελέγχων στον τελωνισμό, κατά τη διαδικασία του φυσικού ελέγχου.
23. Κατάσχεση τουλάχιστον 350.000.000 τεμαχίων τσιγάρων, 240.000 λίτρων αλκοολούχων προϊόντων και 100.000 λίτρων υγρών καυσίμων και λοιπών ενεργειακών προϊόντων.
24. Υλοποίηση μηχανισμού παρακολούθησης της εφοδιαστικής αλυσίδας καπνικών προϊόντων.
25. Μηχανογραφική υλοποίηση των διαδικασιών διακίνησης παρακολούθησης και επιβολής ΕΦΚ στα προϊόντα του άρθρου 53Α του Ν.2960/2001 (καφές - ηλεκτρονικό τσιγάρο)
26. Προτεραιοποίηση των υποθέσεων ελέγχου έτους 2018 και έκδοση σχετικών οδηγιών προς τις Ελεγκτικές Υπηρεσίες.
27. Υλοποίηση συστήματος ανταλλαγής αναφορών ανά χώρα (CbC Reporting/DAC4) και επικαιροποίηση συστημάτων αυτόματης ανταλλαγής οικονομικών πληροφοριών (DAC2, CRS, FATCA Reporting System, DAC4, CbC).
28. Διασύνδεση του Φορολογικού Μητρώου με το ΓΕΜΗ, για ενημέρωσή του με μεταβολές νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων και διαγραφή αυτών.
29. Επέκταση του υφιστάμενου ΣΜΤΛ & Λ.Π. σε δανειακές συναλλαγές.
30. Διατήρηση του ποσοστού των ελέγχων στο 5% των εξαγωγών και στο 15% των εισαγωγών.
31. Έκδοση 15 νέων αδειών Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα (ΑΕΟ) και 7 νέων αδειών απλουστευμένων διαδικασιών.
32. Επανεξέταση αδειών ΑΕΟ σε ποσοστό 70%, αδειών κοινοτικής διαμετακόμισης/συν. εγγύησης σε ποσοστό 70%, αδειών προσωρινής εναπόθεσης σε ποσοστό 70% και αδειών τελωνειακής αποταμίευσης σε ποσοστό 60%.
33. Ενημέρωση τουλάχιστον 20 επιχειρήσεων και τελωνειακών αντιπροσώπων για τις απλουστευμένες τελωνειακές διαδικασίες και τον θεσμό των ΑΕΟ.
34. Ολοκλήρωση της ανάπτυξης και θέση σε παραγωγική λειτουργία της εφαρμογής παρακολούθησης πλοίων (IMO).
35. Ηλεκτρονικοποίηση της διαδικασίας πληρωμής των ποσών επιστροφής ΕΦΚ στα δικαιούχα πρόσωπα.
36. Εξέταση των υποθέσεων ενδικοφανών προσφυγών σε ποσοστό τουλάχιστον 83%, πριν από την κατά νόμο προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία.
37. Μείωση κατά 3% επί του ποσοστού των αποφάσεων της ΔΕΔ που προσβάλλονται με δικαστική προσφυγή, σε σχέση με το αντίστοιχο αποτέλεσμα του 2017.
38. Ικανοποίηση των υποβληθέντων τηλεφωνικών αιτημάτων πολιτών κατά την πρώτη επικοινωνία, σε ποσοστό 91%.
39. Ανταπόκριση στις τηλεφωνικές κλήσεις εντός 20 δευτερολέπτων (Πρότυπος χρόνος - Service Level), σε ποσοστό 70%.
40. Ανάπτυξη εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων ΦΜΑ.
41. Ανάπτυξη εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων φόρου χρηματικής δωρεάς/γονικής παροχής.
42. Διενέργεια 28 εσωτερικών ελέγχων (κατ’ ελάχιστο μέχρι το στάδιο σύνταξης των αντίστοιχων προσωρινών εκθέσεων), σε διαδικασίες των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ.
43. Διενέργεια 35 ελέγχων περιουσιακής κατάστασης Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων της ΑΑΔΕ.
44. Διενέργεια 95 ελέγχων περιουσιακής κατάστασης υπαλλήλων της ΑΑΔΕ.
45. Διενέργεια 140 ελέγχων, για εντοπισμό ποινικών αδικημάτων και πειθαρχικών παραπτωμάτων υπαλλήλων της ΑΑΔΕ, στοχευμένων οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων δημοσίων υπολόγων και δημοσίων διαχειρίσεων, καταλογισμών των ευθυνομένων, οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων υποθέσεων που ανάγονται σε χρόνο πριν από τις 22.03.2017, καταλογισμών αυτών, καθώς και εκκρεμών καταλογισμών κατά την ως άνω ημερομηνία.
46. Διενέργεια 40 επιτόπιων αιφνιδιαστικών επισκέψεων - ελέγχων, στις κατά τόπους Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, από Οικονομικούς Επιθεωρητές, για την τήρηση των διατάξεων νόμων, εγκυκλίων διαταγών, πρόληψης και αποκάλυψης τυχόν παραβατικής συμπεριφοράς των υπαλλήλων.
47. Διεκπεραίωση τουλάχιστον του 85% του συνόλου των καταγγελιών που περιέρχονται στη γνώση της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων.
48. Εκπαίδευση τουλάχιστον του 22% του ανθρώπινου δυναμικού της ΑΑΔΕ.
49. Κατάρτιση-Επικαιροποίηση κυλιόμενου τριετούς (2019-2021) σχεδίου δράσεων στελέχωσης της ΑΑΔΕ, μέχρι 31/12/2018
50. Ανάπτυξη συστήματος για το Βαθμολόγιο και ένταξη των ΠΘΕ σε αυτό μέχρι 31/03/2018.
51. Παραγωγική λειτουργία ηλεκτρονικού Μητρώου Παγίων της ΑΑΔΕ, μέχρι 31/10/2018.
52. Διενέργεια 650 στοχευμένων επιθεωρήσεων σε χώρους παρασκευής, χρήσης και διακίνησης χημικών ουσιών και προϊόντων, εκ των οποίων 42% σε επιχειρήσεις παραγωγής, μεταγενέστερους χρήστες και εισαγωγείς.
53. Υλοποίηση προγραμμάτων εργαστηριακού ελέγχου 24.000 προϊόντων και υλικών (εκτός αυτών που εμπίπτουν στον νόμο περί ναρκωτικών ουσιών και των νερών του προγράμματος ΕΣΠΑ).
54. Διεξαγωγή τουλάχιστον 24.500 εργασιών σχετικών με τη διασφάλιση της είσπραξης ΕΦΚ στον τομέα αλκοόλης και ποτών αλκοόλης.
55. Διεξαγωγή τουλάχιστον 39.000 εργασιών σχετικών με τη διασφάλιση της είσπραξης ΕΦΚ στον τομέα καυσίμων.
56. Υποστήριξη τελωνειακών αρχών με την έκδοση τουλάχιστον 23.000 Δελτίων Χημικής Ανάλυσης.
57. Πρόγραμμα 300 επιθεωρήσεων καυσίμων πλοίων συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δειγματοληψιών.
58. Σύνταξη σχεδίου Επίσημου Ελέγχου αλκοόλης και ποτών με αλκοόλη. Κατάρτιση ετησίων προγραμμάτων ελέγχων και επιθεωρήσεων στον τομέα των ενεργειακών και χημικών προϊόντων.
59. Σύνταξη πρωτοκόλλου συνεργασίας με τον ΕΦΕΤ για τον επίσημο έλεγχο των τροφίμων.
60. Υλοποίηση συστήματος διεπαφής και αυτόματης ηλεκτρονικής επικοινωνίας Εθνικού Μητρώου Χημικών Προϊόντων με την αντίστοιχη εφαρμογή του Εθνικού Κέντρου Δηλητηριάσεων.
Τα 9 κριτήρια των ελέγχων από την ΑΑΔΕ
Απόφαση: Ποιες εκκρεμείς υποθέσεις μπαίνουν στο «στόχαστρο» του ελεγκτικού μηχανισμού και θα πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2018
Σελ. 06
Εννέα συγκεκριμένους στόχους βάζει το αμέσως προσεχές διάστημα ο ελεγκτικός μηχανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, μετά την αξιολόγηση των εκκρεμών υποθέσεων ελέγχου και την προτεραιοποίηση αυτών που παρουσιάζουν μεγαλύτερη παραβατικότητα και εισπραξιμότητα, με βάση αντικειμενικά κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και στοιχεία από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές πληροφόρησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι για φέτος η ΑΑΔΕ έχει ήδη προγραμματίσει 24.750 φορολογικούς ελέγχους, με το 75% των υποθέσεων που θα ελεγχθούν κατά προτεραιότητα να είναι υποθέσεις της τελευταίας πενταετίας, ενώ τα κριτήρια με τα οποία θα πραγματοποιηθούν οι εν λόγω έλεγχοι καθορίστηκαν με απόφαση (υπ’ αριθμ. ΔΕΛ/Α1045566ΕΞ/26.3.2018) του διοικητή της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλή.
Με βάση την εν λόγω απόφαση και ανεξάρτητα από την προτεραιοποίησή τους ή μη, οι υποθέσεις που θα πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα και μπαίνουν στο «στόχαστρο» των ελεγκτών είναι οι εξής:
α) Υποθέσεις που αφορούν εκθέσεις έρευνας των Υπηρεσιών Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (ΥΕΔΔΕ).
β) Υποθέσεις που αφορούν πορισματικές εκθέσεις που διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ από τη Διεύθυνση Ερευνών Οικονομικού Εγκλήματος κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 387 του ν. 4512/2018.
γ) Υποθέσεις που αφορούν επιστροφές φόρων.
δ) Υποθέσεις που αφορούν έλεγχο βάσει δείγματος, δικαιούχων που έτυχαν επιστροφής ΦΠΑ, καθώς και δικαιούχων νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που έτυχαν επιστροφής φόρου εισοδήματος, χωρίς έλεγχο.
ε) Υποθέσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί σημείωμα διαπιστώσεων με τα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου και προσωρινός προσδιορισμός φόρων και προστίμων κατά τη δημοσίευση της παρούσας.
στ) Υποθέσεις για τις οποίες επίκειται η έκδοση σημειώματος διαπιστώσεων και προσωρινού προσδιορισμού φόρου και προστίμου, συνεκτιμώντας αιτιολογημένα στο ΟΠΣ Elenxis και τα οριζόμενα στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 4 της παρούσας.
ζ) Υποθέσεις που προέκυψαν από εισαγγελικές παραγγελίες, εντολές ανακριτικών και προανακριτικών πράξεων, περιλαμβανομένων αιτημάτων και εντολών διενέργειας φορολογικών ελέγχων που έχουν προκύψει από εντολή οποιασδήποτε εισαγγελικής ή δικαστικής αρχής, των οποίων ο έλεγχος βρίσκεται σε τελικό στάδιο την 28η Φεβρουαρίου 2018 κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 389 του ν. 4512/2018, ήτοι κατά την ως άνω ημερομηνία έχει εκδοθεί προσωρινός διορθωτικός προσδιορισμός φόρου ή αίτημα παροχής πληροφοριών του άρθρου 14 του ΚΦΔ.
η) Υποθέσεις των ΔΟΥ και ΥΕΔΔΕ που αφορούν διενέργεια μερικού επιτόπιου ελέγχου διαπίστωσης της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων, της τήρησης των βιβλίων και της έκδοσης των φορολογικών στοιχείων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, για φορολογουμένους που ασκούν οποιαδήποτε δραστηριότητα ή διακινούν αγαθά.
θ) Υποθέσεις που αφορούν διασταυρωτικούς ελέγχους ενδοκοινοτικών συναλλαγών (VIES), υποθέσεις πολυμερών (ταυτόχρονων) ελέγχων που διενεργούνται από ελληνικές και αλλοδαπές φορολογικές αρχές, υποθέσεις διενέργειας ελέγχου στο πλαίσιο επανάληψης διαδικασίας, καθώς και σε εκτέλεση προδικαστικής απόφασης. Οι έλεγχοι της παρούσας παραγράφου λαμβάνονται υπ’ όψιν στη στοχοθεσία των ελέγχων, πλην αυτών της ανωτέρω περίπτωσης (η).
Επίσης, από τις υποθέσεις που ελέγχονται κατά προτεραιότητα, οι προϊστάμενοι των ελεγκτικών υπηρεσιών προτεραιοποιούν και προβαίνουν στην έκδοση πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρων και προστίμων, ως εξής:
α) για ελεγχόμενες χρήσεις 2002 και μετά, με βάση τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθ. 84 του ν. 2238/1994 (μη υποβολή δήλωσης στη φορολογία εισοδήματος),
β) για ελεγχόμενες χρήσεις 2007 και μετά, με βάση τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθ. 84 και της περ. α’ της παρ. 2 του άρθ. 68 του ν. 2238/1994 (συμπληρωματικά στοιχεία),
γ) για ελεγχόμενες χρήσεις 2012 και 2013, με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθ. 84 του ν. 2238/1994 και για φορολογικά έτη 2014 και μετά με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 4174/2013 (πενταετής παραγραφή).
Επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω ισχύουν και για τις φορολογίες εισοδήματος και ΚΒΣ, καθώς για τις φορολογίες ΦΠΑ, κεφαλαίου και τελών χαρτοσήμου ισχύουν διαφορετικοί χρόνοι παραγραφής.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι υποθέσεις που ελέγχονται κατά προτεραιότητα επιλέγονται βάσει κριτηρίων ανάλυσης κινδύνων χρησιμοποιώντας δεδομένα από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές πληροφόρησης που είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά στην ΑΑΔΕ.
Οι προτεραιοποιημένες προς έλεγχο υποθέσεις κατατάσσονται ανά ελεγκτική υπηρεσία, σε φθίνουσα σειρά ταξινόμησης με βάση την τελική μοριοδότησή τους, βάσει αυτοματοποιημένου μοντέλου αντικειμενικής αξιολόγησης υποθέσεων, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνων, τα οποία δεν δημοσιοποιούνται. Έλεγχοι που διενεργήθηκαν μέχρι τις 26 Μαρτίου 2018, μειώνουν τον αριθμό των υπόλοιπων υποθέσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018.
Σε κάθε περίπτωση από το σύνολο των εκκρεμών υποθέσεων εκάστης ελεγκτικής υπηρεσίας ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, οι υποθέσεις που συγκεντρώνουν την υψηλότερη μοριοδότηση, ακολουθώντας φθίνουσα σειρά ταξινόμησης μέχρι την επίτευξη της συνολικής ετήσιας στοχοθεσίας εκάστης ελεγκτικής υπηρεσίας βάσει του Επιχειρησιακού Σχεδίου έτους 2018, ως προς τον αριθμό των υποθέσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2018.
Επισημαίνεται ότι οι προϊστάμενοι των ελεγκτικών υπηρεσιών, εφόσον από τα στοιχεία ή τις πληροφορίες που έχουν στη διάθεσή τους και σε συνδυασμό με τις ισχύουσες διατάξεις, κρίνουν ότι συντρέχει βάσιμος λόγος ελέγχου κατά προτεραιότητα υποθέσεων μη προτεραιοποιημένων, υποχρεούνται το αργότερο εντός είκοσι (20) ημερών από την ανάρτηση των προτεραιοποιημένων υποθέσεων της υπηρεσίας τους να εισαγάγουν την προκρινόμενη υπόθεση σε σειρά κατάταξης ανάλογα με τη σημαντικότητά της, συνεκτιμώντας και τη σοβαρότητα των υποθέσεων που ανακατατάσσονται. Στο πλαίσιο εξάλλου αυτό και νέες υποθέσεις που εισάγονται στην ελεγκτική υπηρεσία δύνανται να μοριοδοτούνται σε μεταγενέστερα χρονικά διαστήματα με βάση τα κριτήρια ανάλυσης κινδύνων ή με νέα, ίσης συνολικής μοριοδότησης, κριτήρια και αναταξινομούνται στον κατάλογο των προτεραιοποιημένων υποθέσεων κατά φθίνουσα σειρά, βάσει της μοριοδότησης που έλαβαν και του βαθμού εξέλιξης της ελεγκτικής διαδικασίας των αρχικά προτεραιοποιημένων υποθέσεων σύμφωνα με τα ανωτέρω.
Η Διεύθυνση Ελέγχων μπορεί να διαβιβάζει δείγμα υποθέσεων που έχουν προτεραιοποιηθεί από τους προϊσταμένους των ελεγκτικών υπηρεσιών, το οποίο δεν μπορεί να υπερβεί συνολικά το 5% αυτών, στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων για τις δικές της ενέργειες κατά λόγο αρμοδιότητας.
Γιώργος Κούρος - gkouros@naftemporiki.gr
Το... point system των φορολογικών ελέγχων
Τρίτη, 27 Μαρτίου 2018 11:38
UPD:11:42
ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές
Απάντηση στο ερώτημα του πώς θα επιλεγούν οι φορολογούμενοι που θα πρέπει να ελεγχθούν κατά προτεραιότητα μέσα στο τρέχον έτος δίνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων με απόφασή του διοικητή της Γιώργου Πιτσιλή.
Εμπλουτίζοντας προηγούμενη απόφαση που είχε εκδοθεί στο τέλος του 2017 και η οποία προέβλεπε ότι μέσα στο 2018 θα πρέπει να διενεργηθούν τουλάχιστον 24.750 έλεγχοι από το ΚΕΦΟΜΕΠ, το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων αλλά και τις ΔΟΥ, ο κ. Πιτσιλής ξεκαθαρίζει ότι η επιλογή των υποθέσεων που θα ελεγχθούν θα πρέπει να γίνει με το σύστημα της μοριοδότησης βάσει κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύστημα μοριοδότησης στη λογική του point system με τη διαφορά ότι η ΑΑΔΕ δεν ανακοινώνει δημόσια το πώς ακριβώς γίνεται η μοριοδότηση. Με την τροποποίηση της απόφασης του Δεκεμβρίου, προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος:
«Οι υποθέσεις που ελέγχονται κατά προτεραιότητα επιλέγονται βάσει κριτηρίων ανάλυσης κινδύνων χρησιμοποιώντας δεδομένα από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές πληροφόρησης που είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά στην ΑΑΔΕ. Οι προτεραιοποιημένες προς έλεγχο υποθέσεις κατατάσσονται ανά ελεγκτική υπηρεσία, σε φθίνουσα σειρά ταξινόμησης με βάση την τελική μοριοδότησή τους, βάσει αυτοματοποιημένου μοντέλου αντικειμενικής αξιολόγησης υποθέσεων ως Παράρτημα Ι της παρούσας, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνων, τα οποία δεν δημοσιοποιούνται. Έλεγχοι που διενεργήθηκαν μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας, μειώνουν τον αριθμό των υπολοίπων υποθέσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι την 31.12.2018. Από το σύνολο των εκκρεμών υποθέσεων εκάστης ελεγκτικής υπηρεσίας ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, οι υποθέσεις που συγκεντρώνουν την υψηλότερη μοριοδότηση, ακολουθώντας φθίνουσα σειρά ταξινόμησης μέχρι την επίτευξη της συνολικής ετήσιας στοχοθεσίας εκάστης ελεγκτικής υπηρεσίας βάσει του Επιχειρησιακού Σχεδίου έτους 2018, ως προς τον αριθμό των υποθέσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι 31.12.2018».
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου