Τα έξι ανοικτά «φορομέτωπα» με την τρόικα
Της Μαρίας Βουργάνα
Σκληρή «μάχη» με την τρόικα ετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση στη νέα διαπραγμάτευση που ξεκινά στο τέλος του μήνα προκειμένου να κλείσει «αναίμακτα» το θέμα του δημοσιονομικού κενού και να εξασφαλίσει το «πράσινο φως» για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε περισσότερες δόσεις και τη μείωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Βασικός στόχος της κυβέρνησης παραμένει να λάβει το «ΟΚ» των δανειστών για το «πακέτο» των φοροελαφρύνσεων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αφού σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από την πορεία των διαπραγματεύσεων με την τρόικα θα περιλαμβάνεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού.
Πρώτο ζητούμενο για την ελληνική πλευρά είναι να κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στη Βουλή ακόμη και στις αρχές Οκτωβρίου έτσι ώστε να επιτευχθεί διπλός στόχος:
Να φανεί ότι υλοποιείται άμεσα η εξαγγελία του πρωθυπουργού
Να αρχίσει η εισροή κεφαλαίων ειδικά προς τα ασφαλιστικά ταμεία τα οποία διαπιστώνουν συνεχή μείωση εσόδων το τελευταίο τρίμηνο καθώς ακόμη και όσοι είχαν ενταχθεί στο υφιστάμενο καθεστώς της ρύθμισης (είτε των 12, είτε των 48 δόσεων), προχωρούν σε...στάση πληρωμών περιμένοντας τις 72 ή τις 100 δόσεις.
Κεντρικό κεφάλαιο στη διαπραγμάτευση, θα αποτελέσει το ζήτημα της κάλυψης του δημοσιονομικού κενού για το 2015. Το ιδανικό σενάριο για την ελληνική πλευρά, προβλέπει ότι η τρόικα θα δεχτεί ότι το κενό της επόμενης χρονιάς δεν θα ξεπεράσει τα 900 εκατ. ευρώ. Μια ενδεχόμενη συμφωνία σε αυτό το σημείο, θα επιτρέψει στο υπουργείο Οικονομικών να κλείσει το θέμα επιβάλλοντας την εισφορά αλληλεγγύης και στα εισοδήματα του 2015. Οι συνολικές εισπράξεις από την εισφορά, ανήλθαν το 2014 περίπου στα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν το δημοσιονομικό κενό συμφωνηθεί στα 900 εκατομμύρια ευρώ, η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει το κλείσιμό του με ένα μέτρο ενώ ταυτόχρονα θα της δοθεί η δυνατότητα να «διαφημίσει» τη μείωση της εισφοράς ακόμη και κατά 30% σε σχέση με το 2014.
Πάντως όπως λένε στο υπουργείο Οικονομικών για να περάσει από τη Βουλή το μέτρο της διατήρησης της εισφοράς για ακόμη δυο χρόνια έστω και «ψαλιδισμένη» θα πρέπει να συνοδεύεται με άλλες φοροελαφρύνσες όπως για παράδειγμα την ευνοϊκότερη ρύθμιση για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Ήδη έχουν δοθεί στην τρόικα οι φάκελοι με τα στοιχεία και τις αιτιολογημένες προτάσεις που είχε ετοιμάσει ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης τόσο για την παράταση με μείωση της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης τα επόμενα δυο έτη όσο και για τις περισσότερες δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τις εφορίες και τα ταμεία με επιδίωξη ακόμη και πάνω από 72 δόσεις.
Την ίδια στιγμή, στόχος είναι η ένταξη στον προϋπολογισμό της μερικής αποκατάστασης του μισθολογίου των ενστόλων αλλά και η διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ 13% στην εστίαση ενώ στο τραπέζι των συζητήσεων θα βρεθεί το θέμα της μείωση του ΦΠΑ σε βασικά καταναλωτικά αγαθά όπως το ψωμί, το γάλα και το ελαιόλαδο.
Παράλληλα, σε αναμονή βρίσκεται το σχέδιο της κυβέρνησης για τη σταδιακή μείωση των συντελεστών φορολογίας εισοδήματος τόσο για φυσικά πρόσωπα όσο και για τις επιχειρήσεις .
Το «πακέτο» των φοροελαφρύνσεων που η κυβέρνηση θα εντάξει στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού προβλέπει:
1. Πετρέλαιο Θέρμανσης
Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου που ξεκινά η χειμερινή περίοδος θα κατατεθεί στη Βουλή η νομοθετική διάταξη που θα προβλέπει μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) του πετρελαίου θέρμανσης κατά 30% και διατήρηση του επιδόματος θέρμανσης. Ο Ε.Φ.Κ. του πετρελαίου θέρμανσης θα μειωθεί κατά 0,10 ευρώ το λίτρο και θα περιοριστεί από τα 0,33 στα 0,23 ευρώ το λίτρο. Το αποτέλεσμα θα είναι να υποχωρήσει κατά 0,12 ευρώ το λίτρο η λιανική τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης (ο ΦΠΑ 23% που επιβαρύνει την λιανική τιμή επιβάλλεται και επί του ΕΦΚ, οπότε στη μείωση του ΕΦΚ κατά 0,10 ευρώ το λίτρο αντιστοιχεί επιπλέον μείωση 0,02 ευρώ λόγω ΦΠΑ). Με τη μείωση του Ε.Φ.Κ. κατά 30% ή 0,10 ευρώ το λίτρο η τιμή στην οποία θα πωλείται το πετρέλαιο θέρμανσης από τις 15 Οκτωβρίου θα κυμαίνεται από 1,10 έως 1,15 ευρώ το λίτρο.
Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου που ξεκινά η χειμερινή περίοδος θα κατατεθεί στη Βουλή η νομοθετική διάταξη που θα προβλέπει μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) του πετρελαίου θέρμανσης κατά 30% και διατήρηση του επιδόματος θέρμανσης. Ο Ε.Φ.Κ. του πετρελαίου θέρμανσης θα μειωθεί κατά 0,10 ευρώ το λίτρο και θα περιοριστεί από τα 0,33 στα 0,23 ευρώ το λίτρο. Το αποτέλεσμα θα είναι να υποχωρήσει κατά 0,12 ευρώ το λίτρο η λιανική τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης (ο ΦΠΑ 23% που επιβαρύνει την λιανική τιμή επιβάλλεται και επί του ΕΦΚ, οπότε στη μείωση του ΕΦΚ κατά 0,10 ευρώ το λίτρο αντιστοιχεί επιπλέον μείωση 0,02 ευρώ λόγω ΦΠΑ). Με τη μείωση του Ε.Φ.Κ. κατά 30% ή 0,10 ευρώ το λίτρο η τιμή στην οποία θα πωλείται το πετρέλαιο θέρμανσης από τις 15 Οκτωβρίου θα κυμαίνεται από 1,10 έως 1,15 ευρώ το λίτρο.
Παράλληλα, θα παραμείνει σε ισχύ και η επιδότηση των 0,35 ευρώ το λίτρο, η οποία θα χορηγηθεί και πάλι με τη μορφή επιδόματος θέρμανσης σε όσα νοικοκυριά πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Για τις ποσότητες που θα αγοραστούν με την επιδότηση του επιδόματος θέρμανσης η πραγματική λιανική τιμή πώλησης του πετρελαίου θέρμανσης θα περιοριστεί κατά 0,47 ευρώ και θα υποχωρήσει στα 0,80 ευρώ το λίτρο, συνυπολογιζόμενης και της επιδότησης.
Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν από πέρυσι, δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης είναι:
- Κάθε άγαμος φορολογούμενος με ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 200.000 ευρώ.
- Κάθε ζευγάρι εγγάμων με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ.
- Κάθε μονογονεϊκή οικογένεια με ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 43.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ.
- Για κάθε προστατευόμενο τέκνο του ενδιαφερόμενου το εισοδηματικό όριο των 40.000 ή 43.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ.
2. Ευνοϊκότερη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών
Στόχος της κυβέρνησης είναι να περάσει νέα ευνοϊκότερη ρύθμιση με την οποία θα παρέχεται σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις η δυνατότητα αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων χρεών τους σε 48 έως και 72 μηνιαίες δόσεις και με παράλληλη μείωση των προσαυξήσεων ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων που θα επιλέγει ο οφειλέτης. Ειδικά για ορισμένες ευπαθείς ομάδες, όπως οι άποροι, οι άνεργοι, οι ανάπηροι και οι χαμηλοσυνταξιούχοι θα προβλέπεται ειδική μέριμνα για αποπληρωμή των οφειλών έως και σε 100 μηνιαίες δόσεις. Η νέα αυτή ρύθμιση θα αφορά τόσο στις λεγόμενες «παλαιές» οφειλές, δηλαδή αυτές που δημιουργήθηκαν πριν από την 1η-1-2013, όσο και στις νέες, που προέκυψαν μετά την ημερομηνία αυτή. Με τις ρυθμίσεις που ισχύουν αυτή τη στιγμή, προβλέπεται διαφορετική αντιμετώπιση για τα παλαιά χρέη (όσα κατέστησαν ληξιπρόθεσμα πριν από την 1η Ιανουαρίου 2013) και διαφορετική για τα νέα, για τα οποία ισχύει η «πάγια ρύθμιση» που περιορίζει τις μηνιαίες δόσεις το πολύ μέχρι 12.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να περάσει νέα ευνοϊκότερη ρύθμιση με την οποία θα παρέχεται σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις η δυνατότητα αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων χρεών τους σε 48 έως και 72 μηνιαίες δόσεις και με παράλληλη μείωση των προσαυξήσεων ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων που θα επιλέγει ο οφειλέτης. Ειδικά για ορισμένες ευπαθείς ομάδες, όπως οι άποροι, οι άνεργοι, οι ανάπηροι και οι χαμηλοσυνταξιούχοι θα προβλέπεται ειδική μέριμνα για αποπληρωμή των οφειλών έως και σε 100 μηνιαίες δόσεις. Η νέα αυτή ρύθμιση θα αφορά τόσο στις λεγόμενες «παλαιές» οφειλές, δηλαδή αυτές που δημιουργήθηκαν πριν από την 1η-1-2013, όσο και στις νέες, που προέκυψαν μετά την ημερομηνία αυτή. Με τις ρυθμίσεις που ισχύουν αυτή τη στιγμή, προβλέπεται διαφορετική αντιμετώπιση για τα παλαιά χρέη (όσα κατέστησαν ληξιπρόθεσμα πριν από την 1η Ιανουαρίου 2013) και διαφορετική για τα νέα, για τα οποία ισχύει η «πάγια ρύθμιση» που περιορίζει τις μηνιαίες δόσεις το πολύ μέχρι 12.
3. Μείωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης
Το σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση προβλέπει διατήρηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης μέχρι και το 2016 αλλά «ψαλιδισμένη» τουλάχιστον κατά 30% από την 1η Ιανουαρίου 2015. Εάν η τρόικα δεν «ανάψει» το πράσινο φως για μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης η κυβέρνηση θα προχωρήσει μονομερώς στο «κούρεμα» κατά 30% των συντελεστών με τους οποίους επιβάλλεται η εισφορά στα εισοδήματα των φυσικών προσώπων που υπερβαίνουν τις 12.000 ευρώ. Εναλλακτικά εξετάζεται και το σενάριο της κατάργησης της εισφοράς για τους συνταξιούχους.
Το σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση προβλέπει διατήρηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης μέχρι και το 2016 αλλά «ψαλιδισμένη» τουλάχιστον κατά 30% από την 1η Ιανουαρίου 2015. Εάν η τρόικα δεν «ανάψει» το πράσινο φως για μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης η κυβέρνηση θα προχωρήσει μονομερώς στο «κούρεμα» κατά 30% των συντελεστών με τους οποίους επιβάλλεται η εισφορά στα εισοδήματα των φυσικών προσώπων που υπερβαίνουν τις 12.000 ευρώ. Εναλλακτικά εξετάζεται και το σενάριο της κατάργησης της εισφοράς για τους συνταξιούχους.
Η μείωση της εισφοράς, όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών δεν θα προκαλέσει κανένα πρόβλημα στον προϋπολογισμό του 2015. Τα έσοδα που μπαίνουν στα ταμεία του Δημοσίου από την εισφορά αλληλεγγύης ανέρχονται στο ποσό των 1,4 δισ. ευρώ και σε περίπτωση που μειωθεί κατά 30% θα διαμορφωθούν περίπου στο 1 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα μισά θα ενισχύσουν τον προϋπολογισμό του 2015 λόγω της μηνιαίας παρακράτησης που γίνεται στους μισθούς και τις συντάξεις και τα υπόλοιπα 500 εκατ. ευρώ θα ενισχύσουν τον προϋπολογισμό του 2016 με την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων. Εφόσον τελικά μειωθεί η εισφορά αλληλεγγύης κατά 30% τα οφέλη που θα έχουν οι φορολογούμενοι σε ετήσια βάση θα κυμανθούν:
- από 39 έως 60 ευρώ, για όσους εμφανίζουν εισοδήματα από 13.000 έως και 20.000 ευρώ.
- από 138 έως και 300 ευρώ για όσους εμφανίζουν εισοδήματα πάνω από 20.000 και μέχρι 50.000 ευρώ.
- από 495 έως και 900 ευρώ για όσους έχουν εισοδήματα πάνω από 50.000 και μέχρι 100.000 ευρώ
- από 1.440 ευρώ και πάνω για όσους έχουν εισοδήματα μεγαλύτερα των 100.000 ευρώ.
Τα οφέλη αυτά θα γίνουν όμως αισθητά στους φορολογούμενους από το 2016 όταν θα γίνει ο τελικός υπολογισμός των φορολογικών επιβαρύνσεων για τα εισοδήματα του 2015. Ωστόσο, για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, οι ελαφρύνσεις αυτές θα γίνουν αισθητές τμηματικά, σε 12 μηνιαίες δόσεις εντός του 2015, μέσω μειώσεων στις μηνιαίες προκαταβολές ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω παρακρατήσεων.
4. Σταδιακή μείωση των συντελεστών φορολογίας εισοδήματος για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις
Σύμφωνα με την εξαγγελία του πρωθυπουργού, ο ανώτατος συντελεστής φορολογίας των εισοδημάτων των φυσικών προσώπων θα υποχωρήσει σταδιακά από το 42% στο 32% και ο συντελεστής φορολόγησης των κερδών των επιχειρήσεων θα περιοριστεί σταδιακά από το 26% στο 15%.
Σύμφωνα με την εξαγγελία του πρωθυπουργού, ο ανώτατος συντελεστής φορολογίας των εισοδημάτων των φυσικών προσώπων θα υποχωρήσει σταδιακά από το 42% στο 32% και ο συντελεστής φορολόγησης των κερδών των επιχειρήσεων θα περιοριστεί σταδιακά από το 26% στο 15%.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η αποκλιμάκωση των φορολογικών συντελεστών για τα φυσικά πρόσωπα θα γίνει σε βάθος πενταετίας με ρυθμό δύο ποσοστιαίων μονάδων ανά έτος. Αν προχωρήσει το σχέδιο αυτό, τότε δεν αποκλείεται για τους μισθούς και τις συντάξεις που θα καταβάλλονται από τον Ιανουάριο του επομένου έτους, οι συντελεστές φορολόγησης α μειωθούν από τα επίπεδα του 22%, του 32% και του 42%, στα επίπεδα του 20%, του 30% και του 40%.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με πληροφορίες, η έκπτωση φόρου η οποία προβλέπεται για τους φορολογούμενους με εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις θα αυξηθεί από τα 2.100 στα 2.300 ευρώ, με αποτέλεσμα το αφορολόγητο όριο των μισθωτών και των συνταξιούχων να αυξηθεί από τα 9.550 στα 11.500 ευρώ από την 1η-1-2015.
Από την εφαρμογή των παραπάνω αλλαγών αναμένεται να προκύψουν από την 1η-1-2015 μειώσεις στα ποσά του φόρου εισοδήματος που θα παρακρατούνται από τους μισθούς και τις συντάξεις άνω των 833 ευρώ. Οι μειώσεις αυτές θα κυμαίνονται:
- από 8,20 έως 49,25 ευρώ το μήνα για όσους εργαζόμενους και συνταξιούχους λαμβάνουν μισθούς ή συντάξεις πάνω από 833 έως 1.666 ευρώ το μήνα.
- από 49,25 έως 85,3 ευρώ το μήνα για όσους λαμβάνουν μισθούς ή συντάξεις από 1.666 έως 4.166 ευρώ το μήνα.
Για όσους λαμβάνουν ποσά μισθών και συντάξεων μέχρι 833 ευρώ δεν θα υπάρξει κανένα όφελος δεδομένου ότι ήδη τα ποσά αυτά είναι αφορολόγητα.
5. Μερική αποκατάσταση των αποδοχών των ενστόλων
Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην προώθηση νομοθετικής ρύθμισης με τις οποίες οι μηνιαίες αποδοχές των ενστόλων, δηλαδή των στρατιωτικών, των αστυνομικών, των λιμενικών και των πυροσβεστών, θα αυξηθούν όχι όμως στα επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί τον Ιούλιο του 2012, αλλά σε χαμηλότερα από εκείνα τα επίπεδα.
Η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην προώθηση νομοθετικής ρύθμισης με τις οποίες οι μηνιαίες αποδοχές των ενστόλων, δηλαδή των στρατιωτικών, των αστυνομικών, των λιμενικών και των πυροσβεστών, θα αυξηθούν όχι όμως στα επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί τον Ιούλιο του 2012, αλλά σε χαμηλότερα από εκείνα τα επίπεδα.
Δηλαδή, δεν θα γίνει πλήρης αποκατάσταση των αποδοχών, όπως επιτάσσουν οι αποφάσεις που εξέδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας. Το οικονομικό επιτελείο προωθεί αύξηση στους μισθούς και τις συντάξεις του 40-50% της διαφοράς μεταξύ των τωρινών αποδοχών των ενστόλων και των αποδοχών που ελάμβαναν τον Ιούλιο του 2012. Σύμφωνα με το εν λόγω σχέδιο, οι αυξήσεις στους βασικούς μισθούς των ενστόλων θα κυμανθούν από 1,1% έως και 12,4% ενώ οι αναπροσαρμογές στα επιδόματά τους θα κυμανθούν από 4,3% έως και 17,9%. Οι αυξήσεις θα δοθούν άμεσα, πιθανότατα από τον Οκτώβριο, ενώ τα αναδρομικά, τα οποία θα αφορούν στην περίοδο από τον Αύγουστο του 2012 έως τον Σεπτέμβριο του 2014, θα αρχίσουν να εξοφλούνται σταδιακά το επόμενο έτος. Αυξήσεις θα λάβουν και οι συνταξιούχοι στρατιωτικοί, αστυνομικοί, λιμενικοί και πυροσβέστες.
6. Συντελεστές ΦΠΑ
Σε πρώτη φάση επιδιώκεται η διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ 13% στην εστίαση ενώ η κυβέρνηση επιδιώκει να περάσει τη μείωση του ΦΠΑ σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων όπως το ψωμί, το γάλα και το ελαιόλαδο, που θεωρούνται βασικά για το καλάθι των νοικοκυριών.
Σε πρώτη φάση επιδιώκεται η διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ 13% στην εστίαση ενώ η κυβέρνηση επιδιώκει να περάσει τη μείωση του ΦΠΑ σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων όπως το ψωμί, το γάλα και το ελαιόλαδο, που θεωρούνται βασικά για το καλάθι των νοικοκυριών.
Κίνητρα επαναπατρισμού και προσέλκυσης κεφαλαίων
Ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ προανήγγειλε την προώθηση ρύθμισης που θα παρέχει κίνητρα σε όσους έχουν βγάλει χρήματα στο εξωτερικό προκειμένου να τα επανεισάγουν στην Ελλάδα, αλλά και κίνητρα για ξένους υπηκόους να εισάγουν κεφάλαια στην χώρα μας. Όπως είπε: «Πολλοί Έλληνες που θα ήθελαν να επενδύσουν στην Ελλάδα είναι «κουμπωμένοι», όπως και πολλοί ξένοι που θα ήθελαν να φέρουν τα χρήματά τους. Χρειάζεται να γίνει μία συστηματική προσπάθεια προσέλκυσης κεφαλαίων στη χώρα. Η Ελλάδα πάσχει από ρευστό, όχι μόνο από ρευστότητα. Πρέπει να σκεφτούμε διάφορους τρόπους. Δεν επιτρέπεται για παράδειγμα να έχουμε το 20% των πλοίων διεθνώς και ο πλούτος αυτός να είναι εκτός Ελλάδας. Κάτι πρέπει να κάνουμε, να φερθούμε λίγο έξυπνα, κάτι που έχουν κάνει και άλλες χώρες». Σημειώνεται ότι το οικονομικό επιτελείο από το Νοέμβριο του 2012 έχει προετοιμάσει διάφορα σενάρια για τον επαναπατρισμό κεφαλαίων που προβλέπουν την φορολόγηση των κεφαλαίων που προέρχονται από αδήλωτα εισοδήματα επιστρέψουν στις ελληνικές τράπεζες η οποία θα συνοδευτεί με φοροαπαλλαγές και χωρίς έλεγχο του «πόθεν έσχες».
Ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ προανήγγειλε την προώθηση ρύθμισης που θα παρέχει κίνητρα σε όσους έχουν βγάλει χρήματα στο εξωτερικό προκειμένου να τα επανεισάγουν στην Ελλάδα, αλλά και κίνητρα για ξένους υπηκόους να εισάγουν κεφάλαια στην χώρα μας. Όπως είπε: «Πολλοί Έλληνες που θα ήθελαν να επενδύσουν στην Ελλάδα είναι «κουμπωμένοι», όπως και πολλοί ξένοι που θα ήθελαν να φέρουν τα χρήματά τους. Χρειάζεται να γίνει μία συστηματική προσπάθεια προσέλκυσης κεφαλαίων στη χώρα. Η Ελλάδα πάσχει από ρευστό, όχι μόνο από ρευστότητα. Πρέπει να σκεφτούμε διάφορους τρόπους. Δεν επιτρέπεται για παράδειγμα να έχουμε το 20% των πλοίων διεθνώς και ο πλούτος αυτός να είναι εκτός Ελλάδας. Κάτι πρέπει να κάνουμε, να φερθούμε λίγο έξυπνα, κάτι που έχουν κάνει και άλλες χώρες». Σημειώνεται ότι το οικονομικό επιτελείο από το Νοέμβριο του 2012 έχει προετοιμάσει διάφορα σενάρια για τον επαναπατρισμό κεφαλαίων που προβλέπουν την φορολόγηση των κεφαλαίων που προέρχονται από αδήλωτα εισοδήματα επιστρέψουν στις ελληνικές τράπεζες η οποία θα συνοδευτεί με φοροαπαλλαγές και χωρίς έλεγχο του «πόθεν έσχες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου