Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017

Πώς θα χτίσετε το αφορολόγητο από τις πρώτες μέρες του 2017

Πώς θα χτίσετε το αφορολόγητο από τις πρώτες μέρες του 2017

Πώς θα χτίσετε το αφορολόγητο από τις πρώτες μέρες του 2017
Χιλιάδες είναι οι φορολογούμενοι που σπέυσαν στις τράπεζες τις τελευταίες μέρες του 2016 για να αιτηθούν κωδικούς e-banking καθώς και την έκδοση χρεωστικών καρτών.
Και αυτό γιατί από την πρώτη μέρα του χρόνου, το αφορολόγητο για τα εισοδήματα του 2017 και των επόμενων ετών θα συνδέεται υποχρεωτικά με δαπάνες που θα πρέπει να κάνουν οι φορολογούμενοι μέσω καρτών ή άλλων ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών. Το ύψος των δαπανών αυτών θα προσδιορίζεται με βάση το ύψος του δηλωθέντος εισοδήματος.
Οι δαπάνες που θα πρέπει να γίνονται με τη χρήση πλαστικού χρήματος για να «χτίζεται» το αφορολόγητο θα ανέρχονται στο 10% του δηλωθέντος εισοδήματος για ύψος εισοδήματος έως 10.000 ευρώ, στο 15% για το κλιμάκιο του εισοδήματος από 10.001 ευρώ 30.000 ευρώ και στο 20% για το υπερβάλλον εισόδημα και μέχρι ποσού 30.000 ευρώ συνολικά.
Το ανώτατο όριο αποδείξεων που απαιτεί η εφορία ανεξαρτήτως εισοδήματος ανέρχεται στα 30.000 ευρώ.
Στην περίπτωση που δεν καλύπτεται το απαιτούμενο όριο δαπανών με πλαστικό χρήμα με το πραγματικό, στη διαφορά τους θα υπολογίζεται φορολογικός συντελεστής 22%. Έτσι στην περίπτωση που ένας φορολογούμενος με εισόδημα 30.000 ευρώ πραγματοποιήσει δαπάνες με πλαστικό χρήμα 3.000 ευρώ αντί για 4.000 ευρώ που απαιτούνται για να πάρει το αφορολόγητο τότε επί της διαφοράς των 1.000 ευρώ θα υπολογιστεί φόρος 22%, δηλαδή 220 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις ιατρικές δαπάνες, η προβλεπόμενη μείωση του φόρου θα ισχύει εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί με τη χρήση καρτών ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής.
Από την 1η Ιανουαρίου 2017, δεν θα επιτρέπεται η εξόφληση με μετρητά για συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων αξίας μεγαλύτερης των 500 ευρώ. Σήμερα το όριο αυτό είναι 1.500 ευρώ.
Ποιοι εξαιρούνται
Από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικών ηλεκτρονικών συναλλαγών εξαιρούνται οι υπάλληλοι του υπουργείου Εξωτερικών, οι στρατιωτικοί εφόσον υπηρετούν στην αλλοδαπή, οι υπηρετούντες στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ε.Ε καθώς και όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας, σε ψυχιατρικό κατάστημα ή είναι φυλακισμένοι.

Οι παγίδες του πλαστικού χρήματος

Οι παγίδες του πλαστικού χρήματος
Αν και η χρήση πλαστικού χρήματος θα είναι ένα ακόμη «όπλο» στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής η σύνδεσή του με το αφορολόγητο για μισθωτούς και συνταξιούχους από την 1/1/2017 με βάση το νόμο που ψηφίστηκε πριν 10 ημέρες δημιουργεί νέα προβλήματα σε συγκεκριμένες κατηγορίες φορολογούμενων.
Τα παράδοξα της επέκτασης των ηλεκτρονικών συναλλαγών μπορούν να οδηγήσουν σε μεγαλύτερο φόρο, πρόστιμα και προσαυξήσεις και μάλιστα σε κατηγορίες πολιτών οικονομικά ευάλωτες
Η πρώτη παγίδα έχει στηθεί για αυτούς που έχουν χαμηλό ετήσιο εισόδημα και δηλώνουν ένα αυτοκίνητο 1300 κυβικά 15ετίας (ακόμη και αν το έχει σε ακινησία!) και ένα σπίτι 80 τετραγωνικών στην ιδιοκτησία τους.
Κάποιος που έχει ετήσιο εισόδημα 5000 ευρώ λογικά θα έπρεπε να καλύψει με αποδείξεις το 10% του εισοδήματος του δηλαδή θα πρέπει να κάνει ηλεκτρονικές πληρωμές τουλάχιστον 500 ευρώ. Σύμφωνα όμως με την εφορία τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.
Ο συγκεκριμένος φορολογούμενος έχει δυστυχώς μεγαλύτερο τεκμαρτό από πραγματικό εισόδημα. Σύμφωνα με όσα ισχύουν η εφορία υπολογίζει 3.000 ευρώ ατομικό τεκμήριο συν 3.200 για το τεκμήριο διαβίωσης λόγω της ιδιοκτησίας του σπιτιού και άλλα 2.300 ως τεκμήριο για το παλιό ΙΧ του.
Η εφορία υπολογίζει ως φορολογητέο εισόδημα με βάση τα «αντικειμενικά» τεκμήρια 8500 ευρώ που προκύπτει αθροιστικά από τα επιμέρους τεκμήρια διαβίωσης. Συνεπώς ο φορολογούμενος θα πρέπει να να συγκεντρώσει αποδείξεις τουλάχιστον 850 ευρώ για να κατοχυρώσει το αφορολόγητο του. Αν μπορεί να αποδείξει μόνο τα 500 ευρώ τότε θα φορολογηθεί με 22% για την διαφορά των 350 ευρώ που θα είναι οι αποδείξεις που του λείπουν.
Ακόμη και κάποιος που δεν έχει κανένα περιουσιακό στοιχείο και μένει σε ένα σπίτι με νοίκι και ως μοναδικό εισόδημα ένα επίδομα 300 ευρώ θα έχει πρόβλημα.
Θα πρέπει να αποκτήσει πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και να κάνει ηλεκτρονικές δαπάνες τουλάχιστον στο 10% του εισοδήματος τους δηλαδή των 3.600 ευρώ. Διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσει και αυτός φόρο 22%.
Το δεύτερο πρόβλημα θα το έχουν οι σύζυγοι οι οποίοι έχουν κοινές πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Με δεδομένο ότι το αφορολόγητο είναι ατομικό είναι αν χρησιμοποιούν την ίδια μέθοδο ηλεκτρονικής πληρωμής θα πρέπει θα εξασφαλίσει μόνο ο ένας από τους δύο (αυτός στο όνομα του οποίου έχει εκδοθεί η κάρτα) το αφορολόγητο ενώ ο δεύτερος θα πληρώσει φόρο 22% από το πρώτο ευρώ.
Το τρίτο πρόβλημα είναι ότι παρότι ο συγκεκριμένος νόμος πήγαινε και ερχόταν στο υπουργείο οικονομικών έχει ατέλειες σε ότι αφορά την εφαρμογή του.
Στον νόμο ορίζεται σαφώς ότι εξαιρούνται οι φυλακισμένοι και με τροπολογία εξαιρέθηκαν όσοι έχουν αναπηρία μέχρι και 80% και η ηλικιωμένοι πάνω από 70 ετών.
Δεν αναφέρεται τίποτα γι αυτούς που υπηρετούν ως κληρωτοί, ενώ παρά την εξαίρεση από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ,υπερήλικες και βαριά ανάπηροι θα πρέπει να συλλέγουν ξανά χάρτινες αποδείξεις!
Ποιες δαπάνες δεν κατοχυρώνουν αφορολόγητο
Ο νόμος για το πλαστικό χρήμα επιβάλλει ηλεκτρονικές δαπάνες για ένα ποσοστό 10% έως και 20% ανάλογα με το ετήσιο εισόδημα. Βάσει των διατάξεων που κατατέθηκαν στη Βουλή, το 2017, όσοι έχουν εισόδημα έως 10.000 ευρώ, για να δικαιούνται το αφορολόγητο θα πρέπει να πραγματοποιήσουν δαπάνες με τη χρήση κάρτας για το 10% του εισοδήματος τους.
Για εισοδήματα από 10.001 έως 30.000 ευρώ, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 15%, και για εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ σε 20%.
Δυστυχώς όμως για άλλη μια φορά το υπουργείο Οικονομικών μεταφέρει στους πολίτες την δική του ευθύνη να κάνει ελέγχους επικεντρώνοντας τις δαπάνες που θα γίνονται δεκτές για το χτίσιμο του αφορολόγητου σε συγκεκριμένες δαπάνες
Οι δαπάνες που θα γίνονται δεκτές για το χτίσιμο του αφορολόγητου θα αφορούν: Σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα, καύσιμα,αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, έπιπλα ,είδη οικιακής χρήσης, ξενοδοχεία, παροχή υπηρεσιών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, λογιστές, ψυχολόγους, εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, κέντρα διασκέδασης.
Δεν θα γίνονται δεκτές οι αποδείξεις από:
• λογαριασμούς ΔΕΚΟ
• κινητή και σταθερή τηλεφωνία
• δόσεις δανείων
• ενοίκια
• κοινόχρηστα
• ασφάλιστρα
• διόδια
Σε ό,τι αφορά τις ιατρικές δαπάνες, θα λαμβάνονται υπόψη στο ποσοστό των δαπανών για το αφορολόγητο εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί με χρήση κάρτας ή με άλλο μέσο ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Επίσης, σύμφωνα με το νομοσχέδιο καθίσταται υποχρεωτική η χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών για όλες τις συναλλαγές που η αξία τους υπερβαίνει τα 500 ευρώ.
πηγή: enikonomia.gr


Οι αποδείξεις που δεν θα γίνονται δεκτές για το αφορολόγητο

Οι αποδείξεις που δεν θα γίνονται δεκτές για το αφορολόγητο
Στη λίστα με τις δαπάνες που θα μετράνε για το «χτίσιμο» του αφορολόγητου περιλαμβάνονται αγορές καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών. Αντιθέτως στο αφορολόγητο δεν θα μπορούν να περαστούν πάγιες δαπάνες κάθε νοικοκυριού.
Οι αγορές που θα χτίζουν αφορολόγητο είναι:
• σούπερ μάρκετ
• πολυκαταστήματα
• καύσιμα
• αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών
• έπιπλα
• είδη οικιακής χρήσης
• ξενοδοχεία
• παροχή υπηρεσιών από υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, λογιστές, ψυχολόγους
• εστιατόρια
• ταβέρνες
• μπαρ
• κέντρα διασκέδασης
Παράλληλα δεν θα γίνονται δεκτές οι αποδείξεις από:
• λογαριασμούς ΔΕΚΟ
• κινητή και σταθερή τηλεφωνία
• δόσεις δανείων
• ενοίκια
• κοινόχρηστα
• ασφάλιστρα
• διόδια
Σε ό,τι αφορά τις ιατρικές δαπάνες, θα λαμβάνονται υπόψη στο ποσοστό των δαπανών για το αφορολόγητο εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί με χρήση κάρτας ή με άλλο μέσο ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Βάσει των διατάξεων που κατατέθηκαν στη Βουλή, το 2017, όσοι έχουν εισόδημα έως 10.000 ευρώ, για να δικαιούνται το αφορολόγητο θα πρέπει να πραγματοποιήσουν δαπάνες με τη χρήση κάρτας για το 10% του εισοδήματος τους. Για εισοδήματα από 10.001 έως 30.000 ευρώ, το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 15%, και για εισοδήματα άνω των 30.000 ευρώ σε 20%.
Επίσης, σύμφωνα με το νομοσχέδιο καθίσταται υποχρεωτική η χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών για όλες τις συναλλαγές που η αξία τους υπερβαίνει τα 500 ευρώ.

Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν με το νέο σύστημα των αποδείξεων

Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν με το νέο σύστημα των αποδείξεων
Το 10ο σύστημα για την παροχή κινήτρων συλλογής αποδείξεων –και κατά συνέπεια της τόνωσης των εσόδων από τον ΦΠΑ και τον φόρο εισοδήματος- στα 15 χρόνια παρουσίας της χώρας στην Ευρωζώνη εγκαινιάζει η σημερινή κυβέρνηση.
Ύστερα από πολύμηνη «κυοφορία» και διαβουλεύσεις με τους θεσμούς το υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε τις επίμαχες διατάξεις στη Βουλή. Ωστόσο, οι φορολογούμενοι μόνο ενημερωμένοι δεν μπορούν να αισθάνονται ακόμη όσον αφορά στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους από την 1/1/2017. Με τις διατάξεις που κατατέθηκαν μένουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Ο υπουργός Οικονομικών κρατάει για τον εαυτό του το δικαίωμα να καθορίσει με απόφαση:
1. τις κατηγορίες των φορολογουμένων που θα εξαιρούνται από την υποχρέωση διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών. π.χ τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών
2. τις κατηγορίες των δαπανών οι οποίες δεν θα προσμετρούνται στο όριο που θεσπίζεται και
3. τα επιπλέον κίνητρα που θα δίδονται στους φορολογούμενους σε περίπτωση που πραγματοποιούν συναλλαγές πέραν των ορίων που θεσπίζει ο νόμος ως υποχρεωτικά για την εξασφάλιση του αφορολογήτου.
4. Τους όρους και τις προϋποθέσεις διενέργειας της «λοταρίας» που θα πραγματοποιείται με τον ρόλο των λαχνών να παίζουν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Το μόνο ερώτημα στο οποίο απαντά το νομοσχέδιο είναι η αξία των συναλλαγών που θα πρέπει να πραγματοποιούμε με κάρτες ή μέσω τραπεζικών συναλλαγών προκειμένου να αποφύγουμε το πρόστιμο. Ο σχετικός πίνακας απαντά σε αυτό το βασικό ερώτημα: για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων φορολογουμένων που δηλώνουν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ (σ.σ περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια σε σύνολο οκτώ εκατομμυρίων ΑΦΜ) το ποσοστό περιορίζεται στο 10%. Δηλαδή, φορολογούμενος με ατομικό εισόδημα 7000 ευρώ αρκεί να κάνει μια συναλλαγή των 700 ευρώ για να αποφύγει ένα πρόστιμο που κατά μέγιστο μπορεί να φτάσει στα 154 ευρώ. Φορολογούμενος με εισόδημα 24.000 ευρώ θα χρειαστεί συναλλαγές 3.100 ευρώ για να γλιτώσει από πρόστιμο 682 ευρώ ενώ το ανώτατο όριο ορίζεται στις 30.000 ευρώ για κάποιον που έχει εισόδημα 160.000 ευρώ.
Μένει να φανεί αν με την απόφαση που θα εκδώσει, το υπουργείο Οικονομικών θα εξαιρέσει ή όχι «δημοφιλείς» πληρωμές με κάρτα όπως είναι οι προμήθειες στα supermarket ή οι αγορές καυσίμων καθώς σε βενζινάδικα και πολυκαταστήματα δεν γίνονται συνήθως «μαύρες» συναλλαγές. Αν δεν εξαιρεθούν τέτοιου είδους καθημερινές κινήσεις, τότε η επίτευξη του ορίου θα είναι πολύ εύκολη αφήνοντας τεράστια περιθώρια για να συνεχιστούν κανονικά οι «μαύρες» συναλλαγές. Αν από την άλλη το υπουργείο Οικονομικών επιχειρήσει να εξαιρέσει καθημερινές συναλλαγές, θα φέρει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τα μικρά και μεσαία «πορτοφόλια» που διαθέτουν το σύνολο του εισοδήματός τους για τρόφιμα και καύσιμα.
Αν κρίνει κανείς από τα «δώρα» της λοταρίας (σ.σ έως 12 εκατ. ευρώ τον χρόνο βάσει της έκθεσης του γενικού λογιστηρίου) ακόμη και τα κίνητρα για να εμφανίσει κάποιος περισσότερες «ηλεκτρονικές αποδείξεις» από αυτές που ορίζει ως ελάχιστο όριο ο νόμος δεν θα είναι τόσο ισχυρά όσο το κίνητρο που δίνουν επαγγελματίες και επιχειρήσεις για συναλλαγές κάτω από το τραπέζι (απαλλαγή του ΦΠΑ 24% κλπ). Επίσης, είναι αβέβαιο το πότε θα είναι έτοιμη η ηλεκτρονική εφαρμογή στην οποία θα συλλέγονται τα στοιχεία από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ώστε να κατανέμονται ανάλογα με τον ΑΦΜ. Σε κάθε περίπτωση, για τις τράπεζες και τους πελάτες τους, ξεκινάει ένας «γολγοθάς» ταυτοποίησης στοιχείων ώστε κανένα ηλεκτρονικό μέσο πληρωμής (πιστωτική, χρεωστική, τραπεζικός λογαριασμός κλπ) να μην είναι «ανώνυμος».
Μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, αποδεικνύει αλλεπάλληλες αποτυχίες στις πολιτικές που αποσκοπούσαν στη συγκέντρωση αποδείξεων. Είναι το 10 εγχείρημα που έχει γίνει από το 2002 μέχρι σήμερα. Ποια ήταν τα προηγούμενα;
2002: Μαζεύοντας αποδείξεις από ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, και λοιπά καταναλωτικά αγαθά, εξασφαλίζαμε έκπτωση φόρου της τάξεως των 150 ευρώ. Για τη μέγιστη έκπτωση, αρκούσε η προσκόμιση αποδείξεων ύψους 3000 ευρώ. Όλοι εξασφάλιζαν την έκπτωση φόρου με χαρακτηριστική ευκολία ενώ ουδέποτε οι εφορίες ήλεγχαν τις αποδείξεις.
2003-2004: Το υπουργείο Οικονομικών αντιλαμβανόμενο ότι το bonus των 150 ευρώ το εξασφάλιζαν όλοι χωρίς ιδιαίτερο κόπο αποφάσισε να προχωρήσει σε μείωση της έκπτωσης φόρου από τα 150 στα 75 ευρώ. Για την έκπτωση των 75 ευρώ αρκούσε η προσκόμιση αποδείξεων αξίας 1500 ευρώ.
2005-2006: Η έκπτωση φόρου καταργήθηκε και μαζί με αυτήν εξαφανίστηκε και η υποχρέωση συλλογής αποδείξεων.
2007-2009: Από την 01/08/2007 κληθήκαμε να μαζέψουμε αποδείξεις από δεξιώσεις γάμων και βαπτίσεων, πιτσαρίες, ψητοπωλεία και τσιπουράδικα, μεσίτες γυμναστήρια και κομμωτήρια, υδραυλικούς ηλεκτρολόγους και ελαιοχρωματιστές αλλά και κάθε άλλη επαγγελματική ειδικότητα η οποία θεωρείται «ύποπτη» για φοροδιαφυγή. Ήταν η πρώτη φορά που έγινε στοχευμένη συλλογή αποδείξεων. Το 40% της αξίας, αφαιρούνταν από το φορολογητέο εισόδημα με μέγιστο όριο έκπτωσης τα 8.000 ευρώ. Μειονέκτημα του μέτρου, αποτέλεσε το γεγονός ότι ευνόησε περισσότερο τους έχοντες υψηλά εισοδήματα καθώς αυτοί μπορούσαν να εξασφαλίσουν «έκπτωση» έως και 16% επί της αξίας των αποδείξεων που θα ζητούσαν από την ταβέρνα ή τον υδραϋλικό. Οι υπόλοιποι, είχαν μικρότερο ή και καθόλου κίνητρο να ζητήσουν απόδειξη
2010: Είναι η χρονιά που το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να ζητήσει τη συλλογή αποδείξεων ακόμη και από supermarket. Θέσπισε πρόστιμα για όσους δεν συλλέγουν αποδείξεις (10% επί της αξίας των αποδείξεων που δεν κατατίθενται στην εφορία) και επιστροφή φόρου για όσους υπερβαίνουν τον στόχο. Το εγχείρημα εξελίχθηκε σε φιάσκο. Στις εφημερίδες εμφανίζονταν αγγελίες… πώλησης αποδείξεων καθώς οι πάντες προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν την επιστροφή φόρου το ύψος της οποίας έφτανε έως και τα 1500 ευρώ. Το 2011, καταγράφηκαν τα περισσότερα πιστωτικά εκκαθαριστικά της εφορίας. Το δημόσιο έχασε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ και υποχρεώθηκε να θεσπίσει το… ΕΕΤΗΔΕ, τον πρόγονο του σημερινού ΕΝΦΙΑ
2011-2012: Καταργήθηκε το κίνητρο, παρέμεινε το πρόστιμο και θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση διακράτησης των αποδείξεων στο σπίτι του φορολογούμενου.
2013: Με αγορανομική διάταξη επιβλήθηκε σε όλα τα καταστήματα να αναρτήσουν ταμπέλα η οποία θα γράφει σε ελληνικά και αγγλικά: «Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να μην πληρώσει αν η επιχείρηση δεν εκδώσει το νόμιμο παραστατικό».
2014: Έγινε και πάλι υποχρεωτική η συλλογή αποδείξεων
2015-2016: Δεν υπήρχε καμία υποχρέωση ενσωμάτωσης αποδείξεων στη φορολογική δήλωση
ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ


ΑΝΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΥΠΟΙΚ

Το υπουργείο Οικονομικών δεν ξέρει τι ισχύει για το πλαστικό χρήμα

Φωτογραφία: EUROKINISSI
Φωτογραφία: EUROKINISSI
Στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα πηγαίνουν για μια ακόμα φορά οι φορολογούμενοι, καθώς όπως φαινόταν από χιλιόμετρα μακριά, το υπουργείο Οικονομικών δεν ήταν έτοιμο να εφαρμόσει από τη 1η Ιανουαρίου το νέο πλαίσιο για αφορολόγητο και το πλαστικό χρήμα.
Ενισχύοντας την αίσθηση ότι η έννοια του προγραμματισμού παραμένει στόχος μακρινός, το υπουργείο Οικονομικών όχι μόνο έφερε με καθυστέρηση ενός έτους τις διατάξεις για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, αλλά αποδεικνύεται ότι δεν είχε φροντίσει σε αυτό το διάστημα να προετοιμαστεί, έτσι ώστε όταν έρθει το νέο σύστημα στη Βουλή, να μπορέσει να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου.
Εν αναμονή Αποφάσεων και εγκυκλίων, τα ερωτήματα που «καίνε» εύλογα τους φορολογούμενους αλλά και τις επιχειρήσεις είναι πολλά.
  • Ποιες είναι οι δαπάνες που εξαιρούνται από το ηλεκτρονικό «χτίσιμο» του αφορολογήτου; Θα συμπεριλαμβάνονται οι πληρωμές για λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και νερού, όπως διέρρεαν επί μήνες από το υπουργείο Οικονομικών ή τελικά θα «κοπούν» από το αφορολόγητο όπως ανέφεραν οι πληροφορίες που συνόδευσαν τις επίμαχες διατάξεις στη Βουλή;
  • Τι θα γίνει με τις ιατρικές δαπάνες; Πότε θα αποσαφηνιστεί το πλαίσιο που ορίζει ότι μόνο οι ηλεκτρονικές πληρωμές θα αναγνωρίζονται για την προβλεπόμενη μείωση φόρου; Πως θα αναγνωριστούν στο μεσοδιάστημα ενδεχόμενες μείζονες δαπάνες π.χ. τοκετός, χειρουργείο;
  • Πότε θα είναι έτοιμη η εφαρμογή του TAXIS, που θα συνδέει αυτομάτως τις πληρωμές με κάρτα με την ηλεκτρονική μερίδα του φορολογούμενου;
  • Τι θα γίνει μέχρι να τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή του TAXIS; Θα μετράνε οι χάρτινες αποδείξεις ή θα πρέπει οι φορολογούμενοι να μαζεύουν και τα ειδικά χαρτάκια των ηλεκτρονικών συναλλαγών;
  • Μέχρι πότε θα υποχρεωθούν οι επιτηδευματίες να εγκαταστήσουν POS, όπως προβλέπει ο νόμος ανά κατηγορία δραστηριότητας;
  • Πώς θα γνωρίζει ο πελάτης ότι η ηλεκτρονική πληρωμή περνάει στον ειδικό επαγγελματικό λογαριασμό του επιτηδευματία, έτσι ώστε να περνάει αυτομάτως και στη δική του ηλεκτρονική μερίδα στο TAXIS;
  • Ο κωδικός στο Ε1 θα είναι ένας- όπως ίσχυε- έτσι ώστε να επιμερίζονται οι δαπάνες ανάλογα με το εισόδημα των συζύγων ή οι πληρωμές θα περνάνε σε ξεχωριστούς κωδικούς με κίνδυνο κάποιος από τους δύο συζύγους να μην πιάσει τελικά το όριο της αναγκαίας δαπάνης;
Αυτές είναι μόνο μερικές από τις εύλογες απορίες των φορολογούμενων, οι οποίες αν και στοχεύουν στον πυρήνα του νέου συστήματος, παραμένουν επισήμως αναπάντητες. Όσον αφορά, δε, στις διευκρινίσεις για τις… λοταρίες, τους τυχερούς φορολογούμενους και τα… δώρα, μάλλον είναι… ψιλά γράμματα για τους φορολογούμενους που ακόμα δεν έχουν πάρει απαντήσεις για τα βασικά. 


Πηγή: Το υπουργείο Οικονομικών δεν ξέρει τι ισχύει για το πλαστικό χρήμα | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/310621/ypoyrgeio-oikonomikon-den-xerei-ti-ishyei-gia-plastiko-hrima#ixzz4UhzO0P68

Δεν υπάρχουν σχόλια: