ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: ΕΛΛΑΔΑ | |
Σε τεκμήρια προσέκρουσαν τα σκάφη
Αύξηση κατά μέσο όρο 210% στην κατάθεση των αδειών με σκοπό την ακινητοποίησή τους
19/12/2011
Του Γιώργου Ανδρή
Σε αναγκαστική... απόσυρση οδηγούνται εκατοντάδες σκάφη αναψυχής από τους ιδιοκτήτες τους οι οποίοι τα ακινητοποιούν, προκειμένου να μην πληρώσουν υπέρογκα τεκμήρια από το 2012. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η «Η», σε δύο μόλις μήνες καταγράφεται αύξηση κατά μέσο όρο 210% στην κατάθεση των Αδειών Εκτέλεσης Πλόων σκαφών αναψυχής σε όλη την Ελλάδα.
Ο νόμος 1135/04-10-2010 προβλέπει ότι όλοι οι κάτοχοι σκαφών μπορούν να κάνουν χρήση της «ακινησίας» ώστε το τεκμήριο που απορρέει να είναι ανάλογο με το χρονικό διάστημα χρήσης του. Η πλειονότητα των κατά τόπους Λιμεναρχείων από τις 9 Σεπτεμβρίου που είχε γίνει η πρώτη επίσημη καταγραφή κατάθεσης των Αδειών Εκτέλεσης Πλόων έως τις 17 Νοεμβρίου, όποτε και έγινε η δεύτερη επίσημη καταγραφή, παρουσιάζουν αύξηση τουλάχιστον 150%.
Ακινησία
Στις 9 Σεπτεμβρίου είχαν βγει στη στεριά μόλις 884 σκάφη, ενώ σε δύο μήνες, σε ακινησία έχουν οδηγηθεί ήδη 2.321 σκάφη αναψυχής. Στον Πειραιά οι καταθέσεις ανήλθαν σε 481 από 147 που ήταν το Σεπτέμβριο καταγράφοντας αύξηση 227% και ακολουθούν το Λαύριο με 163 καταθέσεις από 29 και αύξηση 462%, η Ραφήνα με 198 ακινησίες από 33 και αύξηση 500%. Στην Πάτρα η αύξηση των ακινησιών μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου κυμάνθηκε στο 347% με 85 καταθέσεις τον 11ο μήνα, τη στιγμή που τον 9ο μήνα ήταν μόλις 19 οι ακινησίες. Στη Θεσσαλονίκη από 68 ακινησίες το Σεπτέμβριο δύο μήνες αργότερα άγγιξαν τις 191 σημειώνοντας αύξηση 180%. Στο Βόλο από 32 άδειες που είχαν κατατεθεί το Σεπτέμβριο μετά από δύο μήνες οι ακινησίες είχαν αγγίξει τις 105 καταγράφοντας αύξηση 228%. Μαζικές ήταν και οι καταθέσεις αδειών σκαφών αναψυχής και στη Χαλκίδα, καθώς από τις 50 που είχαν κατατεθεί το Σεπτέμβριο ύστερα από δύο μήνες ανέρχονταν σε 135 (αύξηση 170%). Στην Κόρινθο το Σεπτέμβριο μόλις 5 κάτοχοι σκαφών, το Νοέμβριο ο αριθμός τους είχε ανέβει στους 44 καταγράφοντας αύξηση 780%. Ανοδος 361% καταγράφηκε και στο Πόρτο Χέλι, όπου το Σεπτέμβριο είχαν κατατεθεί 13 άδειες, ενώ το Νοέμβριο είχαν ανέβει στις 60 οι αιτήσεις ακινησίας. Εν τω μεταξύ, συνεχείς ελέγχους διενεργούν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος κατόπιν εντολής του Αρχηγείου, ώστε να διαπιστωθεί αν πραγματικά η ακινησία πραγματοποιείται όπως ορίζει ο νόμος. Μάλιστα επιβεβαιώθηκε πλήρως και ο διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας πλοίαρχος κ. Παναγιώτης Παρασκευάς, ο οποίος στα μέσα Σεπτεμβρίου είχε δηλώσει στην «ΗτΣ» πως αναμένεται έξαρση του φαινομένου της ακινησίας που εφαρμόζεται για πρώτη φορά και δεδομένης της οικονομικής κατάστασης.
Πάντως οι κάτοχοι σκαφών αναψυχής θα πρέπει να γνωρίζουν πως σε περίπτωση που κάποιος έχει καταθέσει την άδεια πλόων και το σκάφος βρίσκεται στη θάλασσα τα πρόστιμα είναι αυστηρά, ενώ παράλληλα στοιχειοθετείται δικογραφία για ψευδή φορολογική δήλωση και ενημερώνεται η αρμόδια εφορία.
Τεκμήρια-«φωτιά»
Ο λόγος έξαρσης του φαινομένου της ακινησίας δεν είναι άλλος από τα «τσουχτερά» τεκμήρια του 2012 καθώς ακόμη και οι απλές βάρκες έως 5 μέτρα που δηλώνονται ως ταχύπλοα αποκτούν τεκμήριο 4.000 ευρώ. Για κάθε επιπλέον μέτρο ο ιδιοκτήτης ενώ ανοικτού ταχύπλοου θα πρέπει να υπολογίζει πως χρειάζεται 2.000 ευρώ! Ωστόσο τα μεγάλα «χαράτσια» έχουν πέσει στα μηχανοκίνητα σκάφη με χώρο ενδιαίτησης (καμπινάτα) καθώς για ένα σκάφος 7 μέτρων το τεκμήριο από 8.000 ευρώ που ήταν φέτος εκτοξεύεται στις 12.000 ευρώ.
Αν βέβαια το σκάφος κάποιου κατόχου είναι από 7,01 μέτρα έως 10 μέτρα θα πρέπει να υπολογίζει πως το κάθε επιπλέον μέτρο θα του κοστίσει 3.000 ευρώ. Αντίστοιχα στα σκάφη από 10,1 μ. έως 12 μέτρα το μέτρο κοστίζει 7.500 ευρώ, ενώ από τα 12,01 μ. έως και 15 μέτρα το κάθε μέτρο ανεβάζει το τεκμήριο κατά 15.000 ευρώ. Για σκάφη με μήκος από 15,01 μ. έως και 18 μέτρα το κάθε μέτρο έχει υπολογιστεί σε 22.500 ευρώ, ενώ απο τα 18,01 μ. έως και τα 22 μέτρα το κάθε επιπλέον μέτρο κοστίζει 30.000 ευρώ.
Τέλος στα σκάφη πάνω από τα 22 μέτρα το κάθε μέτρο ανεβάζει το τεκμήριο κατά 50.000 ευρώ! Για παράδειγμα, η ετήσια αντικειμενική δαπάνη για ένα μηχανοκίνητο σκάφος με χώρο ενδιαίτησης με ολικό μήκος 11 μέτρα είναι 19.000 ευρώ. Παράλληλα η τεκμαρτή δαπάνη από κάθε σκάφος μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του κατά 15%, αν έχει περάσει χρονικό διάστημα από 5 έως 10 έτη από την έκδοση της 1η άδειας και κατά 30% για σκάφη παλαιότερα των 10 ετών.
Εκατοντάδες σκάφη
Στις 9 Σεπτεμβρίου είχαν βγει στη στεριά μόλις 884 σκάφη, ενώ σε δύο μήνες σε ακινησία έχουν οδηγηθεί ήδη 2.321 σκάφη αναψυχής.
Ακόμη και οι απλές βάρκες έως 5 μέτρα που δηλώνονται ως ταχύπλοα αποκτούν τεκμήριο 4.000 ευρώ.
Πολλοί κάτοχοι ταχυπλόων σκαφών και δη υπερπολυτελών γιοτ κυκλοφορούν ανενόχλητοι τα σκάφη τους, καθώς οι άδειες πλόων τους είναι σε ισχύ (ανανεώνεται κάθε 8 έτη σύμφωνα με το νέο νόμο) χωρίς να τα δηλώνουν στη φορολογική τους δήλωση.
Σε αναγκαστική... απόσυρση οδηγούνται εκατοντάδες σκάφη αναψυχής από τους ιδιοκτήτες τους οι οποίοι τα ακινητοποιούν, προκειμένου να μην πληρώσουν υπέρογκα τεκμήρια από το 2012. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η «Η», σε δύο μόλις μήνες καταγράφεται αύξηση κατά μέσο όρο 210% στην κατάθεση των Αδειών Εκτέλεσης Πλόων σκαφών αναψυχής σε όλη την Ελλάδα.
Ο νόμος 1135/04-10-2010 προβλέπει ότι όλοι οι κάτοχοι σκαφών μπορούν να κάνουν χρήση της «ακινησίας» ώστε το τεκμήριο που απορρέει να είναι ανάλογο με το χρονικό διάστημα χρήσης του. Η πλειονότητα των κατά τόπους Λιμεναρχείων από τις 9 Σεπτεμβρίου που είχε γίνει η πρώτη επίσημη καταγραφή κατάθεσης των Αδειών Εκτέλεσης Πλόων έως τις 17 Νοεμβρίου, όποτε και έγινε η δεύτερη επίσημη καταγραφή, παρουσιάζουν αύξηση τουλάχιστον 150%.
Ακινησία
Στις 9 Σεπτεμβρίου είχαν βγει στη στεριά μόλις 884 σκάφη, ενώ σε δύο μήνες, σε ακινησία έχουν οδηγηθεί ήδη 2.321 σκάφη αναψυχής. Στον Πειραιά οι καταθέσεις ανήλθαν σε 481 από 147 που ήταν το Σεπτέμβριο καταγράφοντας αύξηση 227% και ακολουθούν το Λαύριο με 163 καταθέσεις από 29 και αύξηση 462%, η Ραφήνα με 198 ακινησίες από 33 και αύξηση 500%. Στην Πάτρα η αύξηση των ακινησιών μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου κυμάνθηκε στο 347% με 85 καταθέσεις τον 11ο μήνα, τη στιγμή που τον 9ο μήνα ήταν μόλις 19 οι ακινησίες. Στη Θεσσαλονίκη από 68 ακινησίες το Σεπτέμβριο δύο μήνες αργότερα άγγιξαν τις 191 σημειώνοντας αύξηση 180%. Στο Βόλο από 32 άδειες που είχαν κατατεθεί το Σεπτέμβριο μετά από δύο μήνες οι ακινησίες είχαν αγγίξει τις 105 καταγράφοντας αύξηση 228%. Μαζικές ήταν και οι καταθέσεις αδειών σκαφών αναψυχής και στη Χαλκίδα, καθώς από τις 50 που είχαν κατατεθεί το Σεπτέμβριο ύστερα από δύο μήνες ανέρχονταν σε 135 (αύξηση 170%). Στην Κόρινθο το Σεπτέμβριο μόλις 5 κάτοχοι σκαφών, το Νοέμβριο ο αριθμός τους είχε ανέβει στους 44 καταγράφοντας αύξηση 780%. Ανοδος 361% καταγράφηκε και στο Πόρτο Χέλι, όπου το Σεπτέμβριο είχαν κατατεθεί 13 άδειες, ενώ το Νοέμβριο είχαν ανέβει στις 60 οι αιτήσεις ακινησίας. Εν τω μεταξύ, συνεχείς ελέγχους διενεργούν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος κατόπιν εντολής του Αρχηγείου, ώστε να διαπιστωθεί αν πραγματικά η ακινησία πραγματοποιείται όπως ορίζει ο νόμος. Μάλιστα επιβεβαιώθηκε πλήρως και ο διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας πλοίαρχος κ. Παναγιώτης Παρασκευάς, ο οποίος στα μέσα Σεπτεμβρίου είχε δηλώσει στην «ΗτΣ» πως αναμένεται έξαρση του φαινομένου της ακινησίας που εφαρμόζεται για πρώτη φορά και δεδομένης της οικονομικής κατάστασης.
Πάντως οι κάτοχοι σκαφών αναψυχής θα πρέπει να γνωρίζουν πως σε περίπτωση που κάποιος έχει καταθέσει την άδεια πλόων και το σκάφος βρίσκεται στη θάλασσα τα πρόστιμα είναι αυστηρά, ενώ παράλληλα στοιχειοθετείται δικογραφία για ψευδή φορολογική δήλωση και ενημερώνεται η αρμόδια εφορία.
Τεκμήρια-«φωτιά»
Ο λόγος έξαρσης του φαινομένου της ακινησίας δεν είναι άλλος από τα «τσουχτερά» τεκμήρια του 2012 καθώς ακόμη και οι απλές βάρκες έως 5 μέτρα που δηλώνονται ως ταχύπλοα αποκτούν τεκμήριο 4.000 ευρώ. Για κάθε επιπλέον μέτρο ο ιδιοκτήτης ενώ ανοικτού ταχύπλοου θα πρέπει να υπολογίζει πως χρειάζεται 2.000 ευρώ! Ωστόσο τα μεγάλα «χαράτσια» έχουν πέσει στα μηχανοκίνητα σκάφη με χώρο ενδιαίτησης (καμπινάτα) καθώς για ένα σκάφος 7 μέτρων το τεκμήριο από 8.000 ευρώ που ήταν φέτος εκτοξεύεται στις 12.000 ευρώ.
Αν βέβαια το σκάφος κάποιου κατόχου είναι από 7,01 μέτρα έως 10 μέτρα θα πρέπει να υπολογίζει πως το κάθε επιπλέον μέτρο θα του κοστίσει 3.000 ευρώ. Αντίστοιχα στα σκάφη από 10,1 μ. έως 12 μέτρα το μέτρο κοστίζει 7.500 ευρώ, ενώ από τα 12,01 μ. έως και 15 μέτρα το κάθε μέτρο ανεβάζει το τεκμήριο κατά 15.000 ευρώ. Για σκάφη με μήκος από 15,01 μ. έως και 18 μέτρα το κάθε μέτρο έχει υπολογιστεί σε 22.500 ευρώ, ενώ απο τα 18,01 μ. έως και τα 22 μέτρα το κάθε επιπλέον μέτρο κοστίζει 30.000 ευρώ.
Τέλος στα σκάφη πάνω από τα 22 μέτρα το κάθε μέτρο ανεβάζει το τεκμήριο κατά 50.000 ευρώ! Για παράδειγμα, η ετήσια αντικειμενική δαπάνη για ένα μηχανοκίνητο σκάφος με χώρο ενδιαίτησης με ολικό μήκος 11 μέτρα είναι 19.000 ευρώ. Παράλληλα η τεκμαρτή δαπάνη από κάθε σκάφος μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του κατά 15%, αν έχει περάσει χρονικό διάστημα από 5 έως 10 έτη από την έκδοση της 1η άδειας και κατά 30% για σκάφη παλαιότερα των 10 ετών.
Εκατοντάδες σκάφη
Στις 9 Σεπτεμβρίου είχαν βγει στη στεριά μόλις 884 σκάφη, ενώ σε δύο μήνες σε ακινησία έχουν οδηγηθεί ήδη 2.321 σκάφη αναψυχής.
Ακόμη και οι απλές βάρκες έως 5 μέτρα που δηλώνονται ως ταχύπλοα αποκτούν τεκμήριο 4.000 ευρώ.
Πολλοί κάτοχοι ταχυπλόων σκαφών και δη υπερπολυτελών γιοτ κυκλοφορούν ανενόχλητοι τα σκάφη τους, καθώς οι άδειες πλόων τους είναι σε ισχύ (ανανεώνεται κάθε 8 έτη σύμφωνα με το νέο νόμο) χωρίς να τα δηλώνουν στη φορολογική τους δήλωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου