Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από το ράλι στο πετρέλαιο

Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από το ράλι στο πετρέλαιο

Πόσο θα επιβαρυνθούν οι μεταφορές από την άνοδο του αργού πετρελαίου. Καθησυχαστικά τα ελληνικά διυλιστήρια. Πώς κερδίζουν από την αύξηση. Πότε θα επηρεαστούν σημαντικά η ΔΕΗ και άλλες επιχειρήσεις.
Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από το ράλι στο πετρέλαιο
Ανατιμήσεις της τάξης του ενός έως πέντε λεπτά το λίτρο με το καλημέρα… είναι οι πρώτες επιπτώσεις στις αντλίες της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης από την έκρηξη των τιμών του αργού πετρελαίου, εξαιτίας της επίθεσης σε διυλιστήρια της Aramco στη Σαουδική Αραβία.
Αυτό αναφέρουν πηγές των διυλιστηρίων της χώρας, τα οποία χθες είδαν τις μετοχές τους στο Χρηματιστήριο Αθηνών να κλείνουν με κέρδη. Πιο συγκεκριμένα, η Motor Oil κατέγραψε αύξηση 5,49% στο τέλος της συνεδρίασης, ενώ η Ελληνικά Πετρέλαια οριακή άνοδο 0,23%, επίδοση που πιθανότατα θα ήταν υψηλότερη, αν δεν υπήρχαν στην αγορά οι πληροφορίες για την πώληση πακέτου μετοχών του ελληνικού δημοσίου μέσω του χρηματιστηρίου.
Σύμφωνα με κύκλους των επιχειρήσεων διύλισης, σήμερα οι τιμές των υγρών καυσίμων θα είναι υψηλότερες κατά 0,6%, ή 1 λεπτό το λίτρο και σταδιακά σε τέσσερις μέρες -αν δεν μεταβληθούν επί τα χείρω οι διεθνείς τιμές του αργού-, βενζίνη και ντίζελ κίνησης θα ανέβουν συνολικά πάνω από 5 λεπτά το λίτρο.
Πάντως, η ελληνική πετρελαϊκή αγορά εμφανίζεται καθησυχαστική ως προς την επάρκεια και ασφάλεια εφοδιασμού. Οι παραδόσεις από τη Σαουδική Αραβία εκτελούνται κανονικά, λένε αρμόδιες πηγές, ενώ συνολικά η Ευρώπη δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα.
Επιπλέον, τα διυλιστήρια της Aramco που χτυπήθηκαν εκτιμάται ότι θα είναι σε πλήρη λειτουργικότητα μετά από τουλάχιστον έναν μήνα, αναφέρουν στελέχη της ελληνικής αγοράς πετρελαιοειδών, ενώ πέραν αυτού, τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Ρωσία, αν παραστεί μεγαλύτερη ανάγκη, θα καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς αυξάνοντας την παραγωγή τους.
Και μπορεί η υπόλοιπη οικονομία να ζορίζεται… με ένα ενδεχόμενο ράλι των τιμών του αργού και των καυσίμων, ωστόσο, σύμφωνα με αναλυτές, τα διυλιστήρια βγαίνουν κερδισμένα ως προς την αξία των αποθεμάτων που τηρούν. Αν και οι επιχειρήσεις εξαιτίας των αυξήσεων καλούνται να ανεβάζουν τις δαπάνες τους για αγορές πετρελαίου, εντούτοις τα περιθώρια διύλισης αυξάνονται.
Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις στην οικονομία και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, αυτές εξαρτώνται από τη διάρκεια και την ένταση (ύψος αυξήσεων) που θα έχει η κρίση.
Μία από τις μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας που είναι εκτεθειμένη στα προϊόντα του «μαύρου» χρυσού είναι η ΔΕΗΔΕΗ -0,50%. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ετήσια οικονομική έκθεση της ΔΕH, για κάθε ένα ευρώ ανά τόνο αύξησης της τιμής του μαζούτ, η επίπτωση είναι κοντά στο 1 εκατ. ευρώ και για κάθε ένα ευρώ στο χιλιόλιτρο του ντίζελ, η επιβάρυνση είναι της τάξης των 300.000 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: