Ποιοι θα δικαιούνται αυξημένο αφορολόγητο από το 2017
Όποιος καλύπτει δαπάνες που αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 80% του εισοδήματός του με «πλαστικές πληρωμές» (χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες) θα δικαιούται μεγαλύτερη φορολογική έκπτωση από αυτή των 1900-2100 ευρώ που ισχύει σήμερα, τουλάχιστον με τα μέχρι τώρα δεδομένα καθώς η ελληνική πλευρά δέχεται πιέσεις για περαιτέρω μείωση.
Αντίθετα, όποιος δεν εμφανίζει πλαστικές πληρωμές που να καλύπτουν ένα σημαντικό μέρος του εισοδήματός του (το ποσοστό θα φτάνει έως και το 40%) όχι μόνο δεν θα κερδίζει πρόσθετη έκπτωση φόρου αλλά θα χάνει και αυτή που προβλέπεται σήμερα.
Η αποκάλυψη των προθέσεων του οικονομικού επιτελείου όσον αφορά στις λεπτομέρειες του περίφημου νομοσχεδίου για την τόνωση των συναλλαγών με πλαστικό χρήμα, ήρθε κατά τη χθεσινή αλλαγή φρουράς στο υπουργείο Οικονομικών και συγκεκριμένα από την παράδοση από τον τέως αναπληρωτή υπουργό Τρύφωνα Αλεξιάδη στη νέα υφυπουργό Κατερίνα Παπανάτσιου ενός τόμου 130 σελίδων, με θέμα «Απολογισμός Προγράμματος». Τόμος στον οποίο, εκτός από τον απολογισμό των τελευταίων 15 μηνών, περιλαμβάνονται και όλα τα σχέδια που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, πολλά εκ των οποίων πάντως θα κριθούν στη διάρκεια του δεύτερου κύκλου επαφών, που ξεκινά σε λίγες ημέρες στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης.
Αίσθηση προκαλεί εξάλλου το γεγονός ότι, όσον αφορά το σχέδιο για τον ειδικό επαγγελματικό λογαριασμό των επιχειρήσεων, δεν γίνεται καμία απολύτως ευθεία αναφορά αν τελικά το οικονομικό επιτελείο θέλει να είναι ή όχι ακατάσχετος, αφήνοντας θολό το τοπίο. Χαρακτηριστικά δε αναφέρεται, στο εν λόγω κεφάλαιο, ότι «προωθείται η δημιουργία Ειδικού Επαγγελματικού Λογαριασμού, προκειμένου να καταστεί δυνατή η καθολική χρήση πλαστικού χρήματος και γενικότερα των ηλεκτρονικών πληρωμών, ώστε να υιοθετηθεί ο νέος τρόπος πληρωμών και από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η πλειοψηφία των οποίων έχουν οφειλές είτε προς το Δημόσιο είτε προς τρίτους. Συμπληρωματικά, συντάχθηκε κείμενο βασικών αρχών, στο οποίο παρουσιάζονται εκτενέστερα οι κύριοι άξονες δημιουργίας του Ειδικού Επαγγελματικού Λογαριασμού. Για την τεχνική υλοποίηση των ανωτέρω, υπάρχει στενή συνεργασία με τους εκπροσώπους των τραπεζών, τη ΔΙΑΣ, καθώς και την Τράπεζα της Ελλάδος».
Όσον αφορά τις επιπλέον εκπτώσεις φόρου, ανάλογα με το ύψος των δαπανών που πραγματοποιούνται με πλαστικό χρήμα, οι σχετικές διατάξεις προβλέπουν τα εξής:
1. Τη διασύνδεση της έκπτωσης φόρου 1.900 έως 2.100 ευρώ (αφορολόγητο) με γενικές δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών, ως ποσοστού του δηλωθέντος εισοδήματος.
2. Την έκπτωση φόρου για λοιπές δαπάνες (π.χ. ιατρικά) που πραγματοποιήθηκαν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών.
3.Όσοι επιτυγχάνουν ποσοστά μεγαλύτερα του 80% του εισοδήματός τους, θα επιβραβεύονται με πρόσθετο αφορολόγητο ποσό.
4.Όσοι ξεπερνούν τα τεθέντα όρια δαπανών με χρήση τραπεζικών μέσων πληρωμής θα λαμβάνουν επιπλέον λαχνούς συμμετοχής. (Ενδεικτικά για κάθε 1.000 επιπλέον ευρώ δαπανών, έναν επιπλέον λαχνό συμμετοχής στην κλήρωση).
5. Για τους μόνιμους κατοίκους νησιών όπου ίσχυε το υπό κατάργηση ειδικό καθεστώς ΦΠΑ, θα ισχύει για δαπάνες που πραγματοποιούν (εντός του συνόλου των ανωτέρω νησιών) επιπρόσθετη έκπτωση από τον φόρο, η οποία θα υπολογίζεται με συγκεκριμένο μεσοσταθμικό συντελεστή επιβάρυνσης.
6. Εξαιρέσεις από τη ρύθμιση σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών με κριτήρια την ηλικία καθώς και τον τόπο μόνιμης κατοικίας αυτών. Υποχρεωτική αποδοχή Ηλεκτρονικών Πληρωμών, ανώτατα όρια χρήσης μετρητών και παροχή στοιχείων από παρόχους πληρωμών
2. Την έκπτωση φόρου για λοιπές δαπάνες (π.χ. ιατρικά) που πραγματοποιήθηκαν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών.
3.Όσοι επιτυγχάνουν ποσοστά μεγαλύτερα του 80% του εισοδήματός τους, θα επιβραβεύονται με πρόσθετο αφορολόγητο ποσό.
4.Όσοι ξεπερνούν τα τεθέντα όρια δαπανών με χρήση τραπεζικών μέσων πληρωμής θα λαμβάνουν επιπλέον λαχνούς συμμετοχής. (Ενδεικτικά για κάθε 1.000 επιπλέον ευρώ δαπανών, έναν επιπλέον λαχνό συμμετοχής στην κλήρωση).
5. Για τους μόνιμους κατοίκους νησιών όπου ίσχυε το υπό κατάργηση ειδικό καθεστώς ΦΠΑ, θα ισχύει για δαπάνες που πραγματοποιούν (εντός του συνόλου των ανωτέρω νησιών) επιπρόσθετη έκπτωση από τον φόρο, η οποία θα υπολογίζεται με συγκεκριμένο μεσοσταθμικό συντελεστή επιβάρυνσης.
6. Εξαιρέσεις από τη ρύθμιση σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών με κριτήρια την ηλικία καθώς και τον τόπο μόνιμης κατοικίας αυτών. Υποχρεωτική αποδοχή Ηλεκτρονικών Πληρωμών, ανώτατα όρια χρήσης μετρητών και παροχή στοιχείων από παρόχους πληρωμών
Οι βασικές αρχές του εν λόγω σχεδίου αφορούν:
1.Την υποχρεωτική αποδοχή ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών από φυσικά ή και νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, με σταδιακή ένταξη στο καθεστώς σύμφωνα με τον κίνδυνο φοροδιαφυγής καθώς και τον τόπο εγκατάστασης.
2. Περαιτέρω μείωση των ανώτατων ορίων για συναλλαγές που πραγματοποιούνται με μετρητά, σε όλους τους δυνατούς συναλλακτικούς συνδυασμούς της αγοράς (επιχείρηση προς επιχείρηση, επιχείρηση προς καταναλωτή, επιχείρηση προς Δημόσιο, καταναλωτή προς δημόσιο).
3. Παροχή στοιχείων στο υπουργείο Οικονομικών από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, φορείς αποδοχής και εκκαθάρισης συναλλαγών με τη χρήση καρτών πληρωμών (card acquirers), σε περίπτωση που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
4. Αποστολή πληροφοριών στο υπουργείο Οικονομικών από διαδικτυακούς παρόχους διεξαγωγής στοιχηματισμού και τυχερών παιγνίων, με φυσική εγκατάσταση στην Ελλάδα.
5. Νομοθετική πρόβλεψη για παροχή επιπλέον κινήτρων, με σκοπό την προώθηση των Ηλεκτρονικών Πληρωμών (π.χ. λοταρίες με ακίνητα του Δημοσίου σε περίπτωση πραγματοποίησης δαπανών με ηλεκτρονικές πληρωμές άνω ενός συγκεκριμένου ορίου, επιστροφή χρηματικού ποσού σε συναλλαγές με συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής κ.λπ.).
6. Πρόβλεψη στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ), ως προς τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις ανωτέρω διατάξεις.
2. Περαιτέρω μείωση των ανώτατων ορίων για συναλλαγές που πραγματοποιούνται με μετρητά, σε όλους τους δυνατούς συναλλακτικούς συνδυασμούς της αγοράς (επιχείρηση προς επιχείρηση, επιχείρηση προς καταναλωτή, επιχείρηση προς Δημόσιο, καταναλωτή προς δημόσιο).
3. Παροχή στοιχείων στο υπουργείο Οικονομικών από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, φορείς αποδοχής και εκκαθάρισης συναλλαγών με τη χρήση καρτών πληρωμών (card acquirers), σε περίπτωση που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
4. Αποστολή πληροφοριών στο υπουργείο Οικονομικών από διαδικτυακούς παρόχους διεξαγωγής στοιχηματισμού και τυχερών παιγνίων, με φυσική εγκατάσταση στην Ελλάδα.
5. Νομοθετική πρόβλεψη για παροχή επιπλέον κινήτρων, με σκοπό την προώθηση των Ηλεκτρονικών Πληρωμών (π.χ. λοταρίες με ακίνητα του Δημοσίου σε περίπτωση πραγματοποίησης δαπανών με ηλεκτρονικές πληρωμές άνω ενός συγκεκριμένου ορίου, επιστροφή χρηματικού ποσού σε συναλλαγές με συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής κ.λπ.).
6. Πρόβλεψη στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ), ως προς τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις ανωτέρω διατάξεις.
Στο στόχαστρο του ΥΠΟΙΚ το Airbnb
Στη φορολόγηση των εισοδημάτων που αποκτώνται από την ενοικίαση ακινήτων, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας τύπου Airbnb, σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών. Εκτιμάται ότι από το μέτρο αυτό μπορούν να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα κατά 250 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς το μέγεθος της οικονομίας του διαμοιρασμού (sharing economy) στον ελληνικό τουριστικό κλάδο φθάνει τα 1,4 δισ. ευρώ το χρόνο.
Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών καταγράφεται στον ειδικό τόμο των 130 σελίδων που παρέδωσε ο τέως αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης στην υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου με τον απολογισμό του έργου του κατά τη θητεία του στο υπουργείο. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται σ’ αυτό, η φορολόγηση της “σκιώδους φιλοξενίας” αποτελεί νομοθετική προωτοβουλία με το υπουργείο Οικονομίας
Το σχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
– την εγγραφή του κάθε υποψηφίου εκμισθωτή φυσικού προσώπου σε ειδικό μητρώο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, το οποίο θα αποτελεί την ταυτότητα του προς εκμίσθωσή ακινήτου και θα συνοδεύει κάθε συναλλαγή. Συγκεκριμένα θα υπάρχει Αριθμός Ταυτότητας Ακινήτου. Η μη συμμόρφωση θα επισύρει πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ.
– τη θέσπιση ορίου στον αριθμό των εκμισθούμενων ακινήτων ανά εκμεταλλευτή και στην ετήσια διάρκεια της μίσθωσης.
– την επιβολή φόρου βραχυχρόνιας μίσθωσης ίσου με 5% επί της αξίας της διανυκτέρευσης, ο οποίος θα αποδίδεται στο ελληνικό δημόσιο από οποιονδήποτε λειτουργεί ως ενδιάμεσος, κυρίως τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Γι’ αυτό και προβλέπεται η σύναψη συμφωνίας με επιμέρους ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την παροχή πληροφοριών στη φορολογική διοίκηση ως προς τα εκμισθούμενα ακίνητα.
– Οι εκμεταλλευτές των ακινήτων δεδομένου ότι αποκτούν εισόδημα από ακίνητα και όχι από επιχειρηματική εκμετάλλευση θα φορολογούνται με βάση τη κλίμακα φορολόγησης των ενοικίων. ‘Ετσι θα φορολογούνται με χαμηλό φορολογικό συντελεστή 15% για εισοδήματα έως 12.000 ευρώ, συντελεστή 35% για εισοδήματα από 12.001 ευρώ έως 35.000 ευρώ και 45% για υψηλότερα.
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο σχέδιο «η εμπειρία από τη λειτουργία της σκιώδους φιλοξενίας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο αποδεικνύει ότι υφίσταται έντονη υποκατάσταση νόμιμων καταλυμάτων απο άτυπα. Ορισμένες μελέτες εκτιμούν τον βαθμό υποκατάστασης στο 70%».
Το σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση της παραοικονομίας που συντελείται μέσω αυτής της μορφής δραστηριότητας προβλέπει τη διενέργεια ελέγχων από μικτά κλιμάκια των υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού με στόχο την εξασφάλιση της συμμόρφωσης ως προς το δημιουργούμενο μητρώο.
Ακόμα και ακίνητα στην λοταρία -Όλο το σχέδιο για το «πλαστικό χρήμα»
Κληρώσεις δώρων ακόμη και ακινήτων, για όσους υπερβαίνουν τα απαιτούμενα όρια δαπανών με κάρτες ή μέσω τραπεζών, πρόσθετο αφορολόγητο για μισθωτούς και συνταξιούχους που πραγματοποιούν πληρωμές δαπανών μέσω πλαστικού χρήματος άνω του 80% του εισοδήματός τους, και έκπτωση φόρου για ιατρικές δαπάνες που εξοφλούνται μόνο με ηλεκτρονικό χρήμα προβλέπει -μεταξύ άλλων- το σχέδιο της κυβέρνησης για το πλαστικό χρήμα, το οποίο αποκαλύπτεται -για πρώτη φορά επισήμως- στον πολυσέλιδο τόμο του προγραμματισμού που παραδίδει ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κύριος, Τρύφωνας Αλεξιάδης, στην υφυπουργό κυρία, Κατερίνα Παπανάτσιου.
Προβλέπεται ακόμα ότι κάθε πληρωμή μισθοδοσίας στον ιδιωτικό τομέα άνω των 500 ευρώ θα γίνεται υποχρεωτικά μέσω των τραπεζών.
Ωστόσο, απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στον ακατάσχετο λογαριασμό.
Συγκεκριμένα, όπως περιγράφεται στις σελίδες 32-36:
Α. Αναγνώριση δαπανών στη Δήλωση Φόρου Εισοδήματος
Με την διάταξη αυτή συνδέεται το ποσό έκπτωσης φόρου στη δήλωση φόρου εισοδήματος (αφορολόγητο) με το ύψος των δαπανών που θα γίνουν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών.
Τα κύρια σημεία της πρότασης, αφορούν:
1. Τη διασύνδεση της έκπτωσης φόρου 1.900 έως 2.100 ευρώ (αφορολόγητο) με γενικές δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών, ως ποσοστό του δηλωθέντος εισοδήματος.
2. Την έκπτωση φόρου για λοιπές δαπάνες (πχ. ιατρικά) που πραγματοποιήθηκαν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών.
3. Όσοι επιτυγχάνουν ποσοστά μεγαλύτερα του 80% του εισοδήματός τους, θα επιβραβεύονται με πρόσθετο αφορολόγητο ποσό.
4. Όσοι ξεπερνούν τα τεθέντα όρια δαπανών με χρήση τραπεζικών μέσων πληρωμής, θα λαμβάνουν επιπλέον λαχνούς συμμετοχής. (ενδεικτικά για κάθε 1000 επιπλέον ευρώ δαπανών, έναν επιπλέον λαχνό συμμετοχής στην κλήρωση).
5. Για τους μόνιμους κατοίκους νησιών όπου ίσχυε το υπό κατάργηση ειδικό καθεστώς ΦΠΑ, θα ισχύει για δαπάνες που πραγματοποιούν (εντός του συνόλου των ανωτέρω νησιών) επιπρόσθετη έκπτωση από το φόρο, η οποία θα υπολογίζεται με συγκεκριμένο μεσοσταθμικό συντελεστή επιβάρυνσης.
6. Εξαιρέσεις από τη ρύθμιση σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών με κριτήρια την ηλικία καθώς και τον τόπο μόνιμης κατοικίας αυτών.
Β. Δημιουργία Ειδικού Επαγγελματικού Λογαριασμού
Προωθείται η δημιουργία Ειδικού Επαγγελματικού Λογαριασμού, προκειμένου να καταστεί δυνατή η καθολική χρήση πλαστικού χρήματος και γενικότερα των ηλεκτρονικών πληρωμών, ώστε να υιοθετηθεί ο νέος τρόπος πληρωμών και από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η πλειοψηφία των οποίων έχουν οφειλές είτε προς το Δημόσιο είτε προς τρίτους.
Συμπληρωματικά, συντάχθηκε κείμενο βασικών αρχών, στο οποίο παρουσιάζονται εκτενέστερα οι κύριοι άξονες δημιουργίας του Ειδικού Επαγγελματικού Λογαριασμού.
Για την τεχνική υλοποίηση των ανωτέρω, υπάρχει στενή συνεργασία με τους εκπροσώπους των τραπεζών, την ΔΙΑΣ, καθώς και την Τράπεζα της Ελλάδος.
Γ. Διασύνδεση Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και ηλεκτρονική διαβίβαση στοιχείων
Έχει συνταχθεί σχέδιο διάταξης, σχετικά με την διασύνδεση των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανών με το Υπουργείο Οικονομικών, για την ηλεκτρονική διαβίβαση των εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων.
Με τον τρόπο αυτό, ρυθμίζεται η ηλεκτρονική διαβίβαση στο Υπουργείο Οικονομικών, των δεδομένων όλων των φορολογικών στοιχείων (π.χ. παραστατικά που σχετίζονται
με χονδρικές ή λιανικές συναλλαγές), ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης των υπόψη παραστατικών (ηλεκτρονικά ή χειρόγραφα) από τα πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, νομικά πρόσωπα κ.λπ.
με χονδρικές ή λιανικές συναλλαγές), ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης των υπόψη παραστατικών (ηλεκτρονικά ή χειρόγραφα) από τα πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, νομικά πρόσωπα κ.λπ.
Δ. Υποχρεωτική αποδοχή Ηλεκτρονικών Πληρωμών, ανώτατα όρια χρήσης μετρητών και παροχή στοιχείων από παρόχους πληρωμών
Συντάχθηκε κείμενο βασικών αρχών, το οποίο αφορά:
1. Την υποχρεωτική αποδοχή ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών από φυσικά ή και νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, με σταδιακή ένταξη στο καθεστώς
σύμφωνα με τον κίνδυνο φοροδιαφυγής καθώς και τον τόπο εγκατάστασης.
σύμφωνα με τον κίνδυνο φοροδιαφυγής καθώς και τον τόπο εγκατάστασης.
2. Περαιτέρω μείωση των ανώτατων ορίων για συναλλαγές που πραγματοποιούνται με μετρητά, σε όλους τους δυνατούς συναλλακτικούς συνδυασμούς της αγοράς (επιχείρηση προς επιχείρηση, επιχείρηση προς καταναλωτή, επιχείρηση προς δημόσιο, καταναλωτή προς δημόσιο).
3. Παροχή στοιχείων στο Υπουργείο Οικονομικών από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, φορείς αποδοχής και εκκαθάρισης συναλλαγών με τη χρήση καρτών πληρωμών (card acquirers), σε περίπτωση που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
4. Αποστολή πληροφοριών στο Υπουργείο Οικονομικών από Διαδικτυακούς παρόχους διεξαγωγής στοιχηματισμού και τυχερών παιγνίων, με φυσική εγκατάσταση στην Ελλάδα.
5. Νομοθετική πρόβλεψη για παροχή επιπλέον κινήτρων, με σκοπό την προώθηση των Ηλεκτρονικών Πληρωμών (πχ. λοταρίες με Ακίνητα του Δημοσίου σε περίπτωση πραγματοποίησης δαπανών με ηλεκτρονικές πληρωμές άνω ενός συγκεκριμένου ορίου, επιστροφή χρηματικού ποσού σε συναλλαγές με συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών
υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής κλπ.).
υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής κλπ.).
6. Πρόβλεψη στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ), ως προς τα επιβαλλόμενα πρόστιμα, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις ανωτέρω διατάξεις.
Ε. «Πλαστικό χρήμα»
1. Αναλήφθηκαν πρωτοβουλίες με στόχο την μείωση των πάσης φύσεως χρεώσεων-προμηθειών, που επιβάλλονται από τα Τραπεζικά Ιδρύματα, για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα. Ήδη, μέρος αυτών προέβησαν σε σχετικές ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.
2. Έχει ετοιμαστεί σχέδιο Απόφασης με την οποία προβλέπεται ότι η καταβολή μισθών στον ιδιωτικό τομέα θα γίνεται μόνο μέσω τραπεζικών συναλλαγών, για ετήσιους μισθούς άνω των 500 ευρώ.
3. Ρύθμιση της αγοράς διαδικτυακών τυχερών παιγνίων, με κατάργηση του μεταβατικού καθεστώτος και έκδοση νέων αδειών.
4. Έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα εξειδικεύονται τα κίνητρα για την χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών (πχ. Λοταρίες, έκπτωση φόρου μέσω συμψηφισμού κλπ).
5. Ανάληψη μέτρων για την παράνομη διακίνηση, μέσω διαδικτύου, μουσικών δημιουργιών και οπτικοαουστικών μέσων, προς εναρμόνιση με την οδηγία 29.2001.ΕΚ. Τα οφέλη από τον περιορισμό της ψηφιακής πειρατείας θα οδηγήσουν στην αύξηση των εσόδων των επιχειρήσεων του κλάδου, στην ενίσχυση της απασχόλησης σε αυτόν, την αύξηση της διαφημιστικής αγοράς και την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων σε νέες παραγωγές. Παράλληλα θα εξαλειφθούν φαινόμενα φοροδιαφυγής και θα προκύψουν αυξημένα έσοδα από την φορολογία της συγκεκριμένης αγοράς.
ΣΤ. Εθελοντική γνωστοποίηση κεφαλαίων
Με το πρόγραμμα θα δοθεί η δυνατότητα στους φορολογούμενους να δηλώσουν εισοδήματα που έχουν αποκρύψει, χωρίς να τους ασκηθεί ποινική δίωξη, αλλά και χωρίς να τους παρασχεθεί φορολογική αμνηστία.
Με αυτόν τον τρόπο, αφενός θα αποσυμφορηθεί ο ελεγκτικός μηχανισμός, προκειμένου να επικεντρωθεί σε υποθέσεις με μεγαλύτερη εισπραξιμότητα, και αφετέρου θα αυξηθούν τα έσοδα του κράτους.
Κατατέθηκε αρχικό σχέδιο Εθελοντικής Γνωστοποίησης Κεφαλαίων, με βάση σχετική απόφαση του ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. με επιδιωκόμενο σκοπό, την κατά το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωση διαπραγματεύσεων με τους εκπροσώπους των Θεσμών ώστε να προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση που θα θεσμοθετεί την εθελοντική γνωστοποίηση κεφαλαίων και θα εξασφαλίζει την ουσιαστική λειτουργία του μέτρου, στα πρότυπα των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Στην παρούσα φάση, έπειτα από διαβούλευση με τους Θεσμούς, αποφασίστηκε το πρόγραμμα για την Εθελοντική Γνωστοποίηση Κεφαλαίων θα συμπεριληφθεί στο σ/ν που θα περιλαμβάνει και την Επέκταση των Ηλεκτρονικών Συναλλαγών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου