Σε ένα ιδιόμορφο καθεστώς ομηρίας βρίσκονται επιχειρήσεις που έσπευσαν να
αξιοποιήσουν τη δυνατότητα περαίωσης για εικονικά τιμολόγια που
προβλέπει το άρθρο 12 του νόμου 3888/10. Και αυτό γιατί ενώ πληρούν τις
προϋποθέσεις για την ένταξη στη ρύθμιση και έχουν προχωρήσει στη διαδικασία ώστε
να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, σκοντάφτουν πάνω στο κενό… συνεννόησης
μεταξύ των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών με συνέπεια να κινδυνεύουν με
δέσμευση των περιουσιακών τους στοιχείων και καταχώρησή τους στην μαύρη λίστα
του Τειρεσία με βάση το άρθρο 14 του ν.2523/97!
Πιο αναλυτικά, το άρθρο 12 του ν.3888/10 προβλέπει ότι επιτηδευματίας, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που έχει λάβει μη νόμιμα φορολογικά στοιχεία ή έχει εκδώσει τέτοια στοιχεία, κατά το άρθρο 19 του ν. 2523/1997 (ΦΕΚ 179 Α’), με εξαίρεση τους εκδότες πλαστών φορολογικών στοιχείων, και δεν έχει εκδοθεί απόφαση επιβολής προστίμου ούτε βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου μπορεί να υποβάλλει στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος ΔΟΥ, ειδικό σημείωμα δήλωσης των τιμολογίων ή εν γένει των φορολογικών αυτών στοιχείων και να δηλώσει τον αριθμό, την ημερομηνία έκδοσης και την αξία καθενός από αυτά, καθώς και τη συνολική αξία. Επί της συνολικής αξίας, προ ΦΠΑ υπολογίζεται φόρος εισοδήματος ίσος με το 55% αν πρόκειται για ΑΕ ή ΕΠΕ και 40% σε κάθε άλλη περίπτωση.
Με την υποβολή του ειδικού σημειώματος καταβάλλεται το 20% του προκύπτοντος φόρου και το υπόλοιπο ποσό βεβαιώνεται σε 12 ίσες μηνιαίες δόσεις η καθεμία εκ των οποίων δεν μπορεί να είναι κατώτερη των 500 ευρώ, εκτός της τελευταίας. Εφόσον εξοφληθεί ο φόρος εισοδήματος της παραγράφου αυτής δεν επιβάλλεται διοικητική κύρωση είτε αφορά σε πρόσθετους φόρους είτε σε πρόστιμο του ΚΒΣ, είτε σε θέματα κύρους των βιβλίων, αποκλειστικά και μόνο για τα δηλωθέντα μη νόμιμα φορολογικά στοιχεία.
Για το κλείσιμο της υπόθεσης, όμως, απαιτείται έκθεση ελέγχου από το ΣΔΟΕ ή τη ΔΟΥ. Και εκεί ξεκινά το αλαλούμ καθώς για τη σύνταξη της έκθεσης απαιτείται απαλλαγή από τα μέτρα διασφάλισης των συμφερόντων του δημοσίου-ποινολόγιο(άρθρο 14 του ν.2523/97). Το εν λόγω άρθρο προβλέπει ότι σε περιπτώσεις εικονικών τιμολογίων συνολικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ το δημόσιο μπορεί να προχωρήσει σε δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων, ενώ ταυτόχρονα ο επιτηδευματίας μπαίνει στον Τειρεσία. Τα μέτρα αυτά αίρονται εφόσον ο φορολογούμενος καταβάλλει ποσό άνω του 70% του συνόλου των οφειλομένων.
Από το υπουργείο Οικονομικών φέρεται να δίνουν μόνο προφορικά απαλλαγή πετώντας ουσιαστικά το μπαλάκι της… ευθύνης στις φοροελεγκτικές υπηρεσίες, που όμως απαιτούν την απαλλαγή γραπτώς. Συνέπεια; Να μην προχωρά η σύνταξη της έκθεσης και ο επιχειρηματίας να μένει μετέωρος έχοντας να επιλέξει μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης: είτε να υποστεί τα μέτρα διασφάλισης είτε να πληρώσει το 70% των οφειλομένων.
Επιχειρηματίες και φοροτεχνικοί επισημαίνουν την ανάγκη να υπάρξει άμεσα διευκρινιστική εγκύκλιος από το υπουργείο Οικονομικών, ώστε να λάβει τέλος η περιπέτεια με την περαίωση. Η λύση είναι πάρα πολύ απλή: όσοι επιχειρηματίες εντάχθηκαν στη ρύθμιση, είναι ενήμεροι και δεν καθυστερούν δόσεις να απαλλάσσονται από τα μέτρα διασφάλισης.
Πηγή:forologikanea.grΠιο αναλυτικά, το άρθρο 12 του ν.3888/10 προβλέπει ότι επιτηδευματίας, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που έχει λάβει μη νόμιμα φορολογικά στοιχεία ή έχει εκδώσει τέτοια στοιχεία, κατά το άρθρο 19 του ν. 2523/1997 (ΦΕΚ 179 Α’), με εξαίρεση τους εκδότες πλαστών φορολογικών στοιχείων, και δεν έχει εκδοθεί απόφαση επιβολής προστίμου ούτε βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου μπορεί να υποβάλλει στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος ΔΟΥ, ειδικό σημείωμα δήλωσης των τιμολογίων ή εν γένει των φορολογικών αυτών στοιχείων και να δηλώσει τον αριθμό, την ημερομηνία έκδοσης και την αξία καθενός από αυτά, καθώς και τη συνολική αξία. Επί της συνολικής αξίας, προ ΦΠΑ υπολογίζεται φόρος εισοδήματος ίσος με το 55% αν πρόκειται για ΑΕ ή ΕΠΕ και 40% σε κάθε άλλη περίπτωση.
Με την υποβολή του ειδικού σημειώματος καταβάλλεται το 20% του προκύπτοντος φόρου και το υπόλοιπο ποσό βεβαιώνεται σε 12 ίσες μηνιαίες δόσεις η καθεμία εκ των οποίων δεν μπορεί να είναι κατώτερη των 500 ευρώ, εκτός της τελευταίας. Εφόσον εξοφληθεί ο φόρος εισοδήματος της παραγράφου αυτής δεν επιβάλλεται διοικητική κύρωση είτε αφορά σε πρόσθετους φόρους είτε σε πρόστιμο του ΚΒΣ, είτε σε θέματα κύρους των βιβλίων, αποκλειστικά και μόνο για τα δηλωθέντα μη νόμιμα φορολογικά στοιχεία.
Για το κλείσιμο της υπόθεσης, όμως, απαιτείται έκθεση ελέγχου από το ΣΔΟΕ ή τη ΔΟΥ. Και εκεί ξεκινά το αλαλούμ καθώς για τη σύνταξη της έκθεσης απαιτείται απαλλαγή από τα μέτρα διασφάλισης των συμφερόντων του δημοσίου-ποινολόγιο(άρθρο 14 του ν.2523/97). Το εν λόγω άρθρο προβλέπει ότι σε περιπτώσεις εικονικών τιμολογίων συνολικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ το δημόσιο μπορεί να προχωρήσει σε δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων, ενώ ταυτόχρονα ο επιτηδευματίας μπαίνει στον Τειρεσία. Τα μέτρα αυτά αίρονται εφόσον ο φορολογούμενος καταβάλλει ποσό άνω του 70% του συνόλου των οφειλομένων.
Από το υπουργείο Οικονομικών φέρεται να δίνουν μόνο προφορικά απαλλαγή πετώντας ουσιαστικά το μπαλάκι της… ευθύνης στις φοροελεγκτικές υπηρεσίες, που όμως απαιτούν την απαλλαγή γραπτώς. Συνέπεια; Να μην προχωρά η σύνταξη της έκθεσης και ο επιχειρηματίας να μένει μετέωρος έχοντας να επιλέξει μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης: είτε να υποστεί τα μέτρα διασφάλισης είτε να πληρώσει το 70% των οφειλομένων.
Επιχειρηματίες και φοροτεχνικοί επισημαίνουν την ανάγκη να υπάρξει άμεσα διευκρινιστική εγκύκλιος από το υπουργείο Οικονομικών, ώστε να λάβει τέλος η περιπέτεια με την περαίωση. Η λύση είναι πάρα πολύ απλή: όσοι επιχειρηματίες εντάχθηκαν στη ρύθμιση, είναι ενήμεροι και δεν καθυστερούν δόσεις να απαλλάσσονται από τα μέτρα διασφάλισης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου