Γιατί καθυστερούν τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ - Τι θα αλλάξει
Εντός της ημέρας –εκτός νέου απροόπτου οι ανακοινώσεις για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 και οι προϋποθέσεις καταβολής του επιδόματος θέρμανσης για τη χειμερινή σεζόν
| upd:
Τέλος στην αγωνία εκατομμυρίων οδηγών αυτοκινήτων και –ενδεχομένως- καταναλωτών που θερμαίνουν τα σπίτια τους με πετρέλαιο θέρμανσης βάζει πιθανότατα εντός της ημέρας το υπουργείο Οικονομικών. Η νέα υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, προτίθεται να ανακοινώσει εντός της ημέρας –εκτός νέου απροόπτου βεβαίως καθώς το υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη καθυστερήσει να λάβει αποφάσεις- τα τέλη κυκλοφορίας του 2017αλλά και τις προϋποθέσεις καταβολής του επιδόματος θέρμανσης για τη χειμερινή σεζόν 2016-2017 η οποία έχει ήδη ξεκινήσει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τελικές αποφάσεις δεν περιλαμβάνουν τα μεγαλεπήβολα σχέδια που καταστρώνονταν επί μήνες από στελέχη του υπουργείου Οικονομικών. Στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, δεν θα υπάρξει εφαρμογή του κανόνα ο «ρυπαίνων πληρώνει», τουλάχιστον όχι περισσότερο από όσο αυτό ισχύει και σήμερα. Επί μήνες, οι υπηρεσίες επεξεργάζονταν σχέδιο υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, όχι μόνο για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά την 1/11/2010 αλλά και γι’ αυτά που κυκλοφόρησαν μετά την 1/1/2007. Ελλείψει στοιχείων, οι αλλαγές που θα ανακοινωθούν θα είναι πλέον περιορισμένες. Μεταξύ των σεναρίων που έχουν απομείνει στο τραπέζι:
1. Η μείωση του ορίου εκπομπής αερίων κάτω από το οποίο δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Ήδη από πέρυσι, το όριο κατέβηκε από τα 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, στα 90 γραμμάρια. Τώρα προετοιμάζεται και δεύτερη μείωση από τα 90 στα 80 γραμμάρια γεγονός που θα υποχρεώσει αρκετές δεκάδες χιλιάδες οδηγούς στο να πληρώσουν τέλη για πρώτη φορά
2. Η μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού (άνω των 2000 κυβικών) που έχουν κυκλοφορήσει πριν από το 2006. Το υπουργείο Οικονομικών θέλει να δώσει κίνητρα για να επιστρέψουν οχήματα μεγάλου κυβισμού στην κυκλοφορία. Βέβαια, μένει να φανεί στην πράξη αν θα αρκεί μια μείωση των τελών της τάξεως του 5-30% για να πειστεί ο ιδιοκτήτης να πάρει και πάλι τις πινακίδες αναλαμβάνοντας και όλα τα υπόλοιπα έξοδα (τεκμήρια, ασφάλεια, ΚΤΕΟ κλπ΄).
Σε κάθε περίπτωση, οι τελικές αποφάσεις –οι οποίες θα πρέπει πιθανότατα να περάσουν και από τη Βουλή- θα πρέπει να έχουν «μηδενικό» ή οριακά θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα κάτι που σημαίνει ότι οι αλλαγές θα έχουν κερδισμένους και χαμένους.
Στο επίδομα θέρμανσης προωθείται αλλαγή ώστε να λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του ποσού όχι μόνο η γεωγραφική περιοχή όπως συμβαίνει μέχρι τώρα (σ.σ εννοείται ότι υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια) αλλά ακόμη και το υψόμετρο. Η τελική επιλογή των περιοχών, σχεδιάζεται να γίνει με βάση τον ταχυδρομικό κώδικα. Δηλαδή, θα υπάρξουν περιοχές που έχουν συγκεκριμένο ταχυδρομικό κώδικα οι οποίες θα δικαιούνται υψηλότερου επιδόματος θέρμανσης. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, το ποσό που θα διατεθεί θα είναι δεδομένο: 105 εκατ. ευρώ στην καλύτερη για τους καταναλωτές περίπτωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου