Άρθρα
Υπεύθυνη δήλωση λογιστή έτους 2017 - Οδηγίες βήμα-βήμα για την υποβολή, την πληρωμή, την αναγκαία εκπαίδευση λογιστή και την κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης άσκησης του επαγγέλματος λογιστή φοροτεχνικού
Ειρήνη Νικ. Λιαπάτη
Λογίστρια - φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του TAXHEAVEN
Μετά την αναβάθμιση της ιστοσελίδας του Ο.Ε.Ε., όλες οι διαδικασίες που σχετίζονται με την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης γίνονται από μία βασική διαδρομή :
ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ : ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΔΙΜΗΝΟΥ ΤΟΥ 2017
Α.1 ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
Μετά την σύνδεση στον λογαριασμό μας εμφανίζονται τυχόν οφειλές που μπορεί να έχουμε.
Αν δεν υπάρχουν οφειλές εμφανίζεται σχετικό μήνυμα:
Αν υπάρχουν οφειλές (από ανανέωση επαγγελματικής ταυτότητας έως και το 2012 ή συνδρομές μελών μέχρι και το 2016) θα πρέπει να τις εξοφλήσουμε για να μπορέσουμε να υποβάλλουμε την υπεύθυνη δήλωση.
Επιλέγουμε ΑΙΤΗΣΕΙΣ/ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ => ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ 2017:
Εμφανίζεται η οθόνη:
Από όπου τυπώνουμε την βεβαίωση οφειλής για την αναγκαία εκπαίδευση:
Σημειώνουμε ότι οι πληρωμές προς το επιμελητήριο γίνονται και μέσω internet banking.
Επιλέγουμε το περιφερειακό τμήμα από το οποίο θα παραλάβουμε τον κλειδάριθμο:
Υποβάλλουμε την αίτηση ηλεκτρονικά, την εκτυπώνουμε, την υπογράφουμε, και την καταθέτουμε στο περιφερειακό τμήμα που επιλέξαμε για να παραλάβουμε τον κλειδάριθμο.
Μετά την ενεργοποίηση, επιλέγουμε τον κωδικό πρόσβασης που θέλουμε
και μπορούμε πλέον να χρησιμοποιήσουμε τις ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ με username τον ΑΦΜ μας και password τον κωδικό που επιλέξαμε.
http://www.taxheaven.gr
Υπεύθυνη δήλωση λογιστή έτους 2017 - Οδηγίες βήμα-βήμα για την υποβολή, την πληρωμή, την αναγκαία εκπαίδευση λογιστή και την κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης άσκησης του επαγγέλματος λογιστή φοροτεχνικού
Ειρήνη Νικ. Λιαπάτη
Λογίστρια - φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του TAXHEAVEN
Μέσα από την παρούσα ανάλυση γίνεται μια προσπάθεια κωδικοποίησης όλων των υποχρεώσεων που έχουμε απέναντι στο Ο.Ε.Ε. προκειμένου να ασκούμε νομίμως το επάγγελμα του λογιστή-φοροτεχνικού. Λόγω της επικείμενης υποβολής της υπεύθυνης δήλωσης εντός του πρώτου διμήνου του 2017, παραθέτουμε όλη τη διαδικασία που απαιτείται έτσι ώστε να ενημερωθούν οι συνάδελφοι που βάλλονται από την πολυνομία της καθημερινότητας.
Προς το παρόν διαθέσιμη είναι μόνο η έκδοση ταυτότητας οφειλής για την αναγκαία εκπαίδευση (από 15 Νοεμβρίου 2016).
Το άρθρο θα ενημερωθεί με την διαδικασία καταβολής της οφειλής για την υπεύθυνη δήλωση μόλις αυτή θα είναι διαθέσιμη.
Προς το παρόν διαθέσιμη είναι μόνο η έκδοση ταυτότητας οφειλής για την αναγκαία εκπαίδευση (από 15 Νοεμβρίου 2016).
Το άρθρο θα ενημερωθεί με την διαδικασία καταβολής της οφειλής για την υπεύθυνη δήλωση μόλις αυτή θα είναι διαθέσιμη.
Μετά την αναβάθμιση της ιστοσελίδας του Ο.Ε.Ε., όλες οι διαδικασίες που σχετίζονται με την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης γίνονται από μία βασική διαδρομή :
Για την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης θα πρέπει :
1) να έχει γίνει εγγραφή στις ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ του Ο.Ε.Ε. Οδηγίες για την εγγραφή και την ενεργοποίηση του κλειδαρίθμου δίνονται στο τέλος του άρθρου (ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΚΩΔΙΚΟΥΣ).
2) να έχουν εξοφληθεί τυχόν οφειλές προς το Ο.Ε.Ε (ανανέωση της επαγγελματικής ταυτότητας μέχρι και το έτος 2012, συνδρομές μέλους). Τα μέλη του ΟΕΕ θα πρέπει να έχουν εξοφλήσει και την συνδρομή του 2016 (15 ευρώ). Οι οφειλές, αν υπάρχουν, εμφανίζονται αμέσως μετά την σύνδεση στον λογαριασμό μας.
3) να έχει καταβληθεί μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ το παράβολο των 30 ευρώ για την αναγκαία εκπαίδευση, με την βεβαίωση οφειλής που εκδίδεται, ώστε να δοθεί πρόσβαση στο Eκπαιδευτικό Yλικό (διαθέσιμη από 15 Νοεμβρίου 2016)
4) να έχει καταβληθεί μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ το ποσό των 15 ευρώ για το δικαίωμα υποβολής της Υπεύθυνης Δήλωσης (προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμη)
5) να έχει ολοκληρωθεί η παρακολούθηση και το κατέβασμα των αρχείων της αναγκαίας εκπαίδευσης που έχουν αναρτηθεί έως την ημερομηνία της υποβολής της δήλωσης
Μετά την ανωτέρω διαδικασία, υποβάλετε την Υπεύθυνη Δήλωση (να έχει προηγηθεί οπωσδήποτε το κατέβασμα των αρχείων της αναγκαίας εκπαίδευσης)
ΠΡΟΣΟΧΗ οι πληρωμές μέσω ΔΙΑΣ εμφανίζονται εντός 3 εργασίμων ημερών.
Α) ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΜΑΣ
Για την είσοδο στο λογαριασμό μας, μπαίνουμε στο http://www.oe-e.gr και επιλέγουμε ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Για αποσύνδεση από τον λογαριασμό μας, στο άνω δεξιό τμήμα της οθόνης πατάμε το βελάκι δίπλα από το όνομά μας και επιλέγουμε ΕΞΟΔΟΣ
Μετά την σύνδεση στον λογαριασμό μας εμφανίζονται τυχόν οφειλές που μπορεί να έχουμε.
Αν δεν υπάρχουν οφειλές εμφανίζεται σχετικό μήνυμα:
Αν υπάρχουν οφειλές (από ανανέωση επαγγελματικής ταυτότητας έως και το 2012 ή συνδρομές μελών μέχρι και το 2016) θα πρέπει να τις εξοφλήσουμε για να μπορέσουμε να υποβάλλουμε την υπεύθυνη δήλωση.
Τρόποι εξόφλησης:
1) Στα γραφεία του Ο.Ε.Ε
Κεντρική Υπηρεσία : Μητροπόλεως 12 - 14 Αθήνα 10563
Στις έδρες των 16 Περιφερειακών Τμημάτων (οι διευθύνσεις αναγράφονται στο site του Ο.Ε.Ε. στην επιλογή ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ)
Η πληρωμή γίνεται με μετρητά ή κάρτα (χρεωστική - πιστωτική)
2) Μέσω ΔΙΑΣ
Με έκδοση ταυτότητας πληρωμής από το πληροφοριακό σύστημα του Ο.Ε.Ε. και εξόφληση
α) στα ταμεία των τραπεζών όπου τηρείτε λογαριασμό (μόνο η ALPHA BANK δεν απαιτεί ύπαρξη λογαριασμού )
β) μέσω e-banking
3) Μέσω Εθνικής Τράπεζας
α) Στα ταμεία της τράπεζας Αριθμός Λογαριασμού : 040/546004-26 (υποχρεωτική αναγραφή του ΑΦΜ του υπόχρεου)
Η πληρωμή γίνεται χωρίς κωδικό πληρωμής (ο κωδικός που ζητά η τράπεζα είναι ο ΑΦΜ)
β) Με μεταφορά από τραπεζικό λογαριασμό
ΙΒΑΝ : GR2801100400000004054600426
Αιτιολογία οπωσδήποτε πρώτα ο ΑΦΜ και μετά ονοματεπώνυμο
Β) ΕΚΔΟΣΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΟΦΕΙΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μπαίνουμε στο site του ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ http://www.oe-e.gr => ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ => Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΜΟΥ => ΣΥΝΔΕΣΗ
Επιλέγουμε ΑΙΤΗΣΕΙΣ/ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ => ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ 2017:
Εμφανίζεται η οθόνη:
Από όπου τυπώνουμε την βεβαίωση οφειλής για την αναγκαία εκπαίδευση:
Σημειώνουμε ότι οι πληρωμές προς το επιμελητήριο γίνονται και μέσω internet banking.
Για παράδειγμα στην τράπεζα Πειραιώς αφού συνδεθείτε στο web banking η πληρωμή του Ο.Ε.Ε. βρίσκεται στις πληρωμές των επιμελητηρίων όπως δείχνουν οι κατωτέρω εικόνες:
Γ) ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Αφού εξοφλήσουμε τα 30 ευρώ και ενημερωθεί το επιμελητήριο (εντός 3 εργασίμων ημερών), μπαίνουμε ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ => Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΜΟΥ => ΣΥΝΔΕΣΗ => ΑΙΤΗΣΕΙΣ/ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ
Κατεβάζουμε στον υπολογιστή μας το Εκπαιδευτικό Υλικό που έχει αναρτηθεί.
Δ) ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΥ (ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
ΒΗΜΑ 1ο ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ => ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Επιλέγουμε το περιφερειακό τμήμα από το οποίο θα παραλάβουμε τον κλειδάριθμο:
Υποβάλλουμε την αίτηση ηλεκτρονικά, την εκτυπώνουμε, την υπογράφουμε, και την καταθέτουμε στο περιφερειακό τμήμα που επιλέξαμε για να παραλάβουμε τον κλειδάριθμο.
Η κατάθεση της αίτησης και η παραλαβή του κλειδαρίθμου από τρίτο πρόσωπο θα πρέπει να γίνεται με εξουσιοδότηση με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής του εξουσιοδοτούντος λογιστή.
ΒΗΜΑ 2ο ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΥΜετά την ενεργοποίηση, επιλέγουμε τον κωδικό πρόσβασης που θέλουμε
και μπορούμε πλέον να χρησιμοποιήσουμε τις ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ με username τον ΑΦΜ μας και password τον κωδικό που επιλέξαμε.
http://www.taxheaven.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου