Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016

Δημόσιο: Σαρωτικές αλλαγές για τους εργαζόμενους-Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την κινητικότητα

Δημόσιο: Σαρωτικές αλλαγές για τους εργαζόμενους-Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την κινητικότητα

Πρώτη καταχώρηση: 19/11/2016 - 08:07
Τελευταία δημοσίευση: 08:38Οικονομία
Δημόσιο: Σαρωτικές αλλαγές για τους εργαζόμενους-Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την κινητικότητα
Κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο για την κινητικότητα των δημόσιων υπαλλήλων. Το νομοσχέδιο αφορά διοικητικούς υπαλλήλους και η κινητικότητα θα είναι εθελούσια. Προβλέπεται να γίνεται με μία αίτηση και υπογραφή, ενώ το αρμόδιο υπουργείο θα παρουσιάσει σύστημα το οποίο θα φαίνονται οι θέσεις και το τι θα μπορεί να κάνει με τις επιλογές του.
Από τις διατάξεις του νομοσχεδίου εξαιρούνται δικαστικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι φυλακών, του ιδρύματος Αρωγής Αρρένων Βόλου και υπάλληλοι νοσοκομείων και ΕΚΑΒ, όπως επίσης και διοικητικοί υπάλληλοι, αλλά και σχολικοί φύλακες.
Οι υποψήφιοι προς μετάταξη δημόσιοι υπάλληλοι θα αξιολογούνται από τριμελές όργανο του φορέα υποδοχής. Αυτό θα στελεχώνεται από τον γενικό διευθυντή και τον διευθυντή της υπηρεσίας στην οποία ανήκει η προς κάλυψη θέση, καθώς και τον διευθυντή προσωπικού του φορέα. Η αξιολόγηση των υποψηφίων θα γίνεται πάνω:
α) στη συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών τους προσόντων με τη θέση που διεκδικούν
β) στις εκθέσεις αξιολόγησής τους
γ) στην εμπειρία τους σε συναφές αντικείμενο
δ) σε κάθε στοιχείο του προσωπικού τους μητρώου που τεκμηριώνει την καταλληλότητά τους.
Συνέντευξη
Με στόχο την πληρέστερη αξιολόγηση των υποψηφίων από τον φορέα του Δημοσίου που δέχεται τους μετατασσόμενους, μετά από την αξιολόγηση των προς μετάταξη υπαλλήλων προβλέπεται η δυνατότητα συνέντευξης μεταξύ των τριών επικρατέστερων υποψηφίων.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να έχει ψηφιστεί μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης το σχέδιο Νόμου δημιουργεί ένα σαφές πλαίσιο, απλουστεύει τις διαδικασίες και εξορθολογίζει το σύστημα σε σχέση με το καθεστώς των αποσπάσεων και των μετατάξεων των τακτικών πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων από μια δημόσια υπηρεσία σε άλλη.
Η κινητικότητα στο Δημόσιο, η οποία εισάγεται με το κατατεθέν σχέδιο Νόμου, αποτελεί ένα κρίσιμο εργαλείο για την ανασυγκρότηση της Δημόσιας Διοίκησης, έναν μοχλό για την ανακατανομή του προσωπικού βάσει των πραγματικών αναγκών τόσο των φορέων, όσο και των υπαλλήλων, αναφέρει το Υπουργείο.
Πιο αναλυτικά, το Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης σημειώνει σε σχέση με το νομοσχέδιο αυτό:
Βασική καινοτομία του προτεινόμενου συστήματος (Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας – ΕΣΚ) είναι ο αμιγώς εθελούσιος χαρακτήρας της κινητικότητας και ειδικότερα η δυνατότητα κάθε υπαλλήλου να έχει πρόσβαση στο σύνολο των προς κάλυψη θέσεων, βάσει ενιαίων κανόνων αναφορικά με τους όρους, τις προϋποθέσεις και εν γένει τις ακολουθούμενες διαδικασίες.
Για τη συμμετοχή των φορέων στο ΕΣΚ τίθενται δύο (2) απαρέγκλιτες προϋποθέσεις: α) η ύπαρξη επικαιροποιημένων Οργανισμών σε ψηφιακή μορφή, οι οποίοι ενσωματώνονται στο ενιαίο ψηφιακό Οργανόγραμμα της δημόσιας διοίκησης που δημιουργείται για πρώτη φορά και επιτρέπει την αποτύπωση της διάρθρωσης και της στελέχωσης όλων των φορέων και, β) η κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι η μετάταξη του υπαλλήλου διενεργείται σε κενή οργανική θέση για την οποία έχει τα προβλεπόμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, όπως αυτά προκύπτουν από την "ταυτότητα" της θέσης.
Η προσωρινή μετακίνηση του υπαλλήλου (απόσπαση), χωρίς την προϋπόθεση ύπαρξης κενής οργανικής θέσης, συνιστά πλέον μία κατ΄ εξαίρεση μορφή κινητικότητας. Για το λόγο αυτό συνδέεται με την ύπαρξη αποδεδειγμένων σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών και έχει περιορισμένη διάρκεια (ένα έτος με δυνατότητα παράτασης εκ μέρους του φορέα και με συναίνεση του υπαλλήλου έως τρεις μήνες).
Η εν λόγω επιλογή υπαγορεύθηκε από το γεγονός ότι οι επικαιροποιημένοι Οργανισμοί των φορέων θα περιλαμβάνουν το σύνολο των θέσεων ανά κλάδο και οργανική μονάδα που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους, συνεπώς η αναγκαιότητα απόσπασης υπαλλήλων πέραν της κάλυψης των οργανικών θέσεων θα πρέπει να αιτιολογείται ειδικώς και πάντα στο πλαίσιο επειγουσών αναγκών.
Επιπλέον, για πρώτη φορά εισάγεται ρητή ρύθμιση για τη σύνδεση της απόσπασης με την άσκηση καθηκόντων ορισμένου κλάδου, για τον οποίο ο υπάλληλος έχει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στη δημοσιοποίηση των προς κάλυψη θέσεων, καθώς προβλέπεται ότι αποστέλλονται από τους φορείς στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης τρεις (3) φορές κατ΄ έτος, σε αντίστοιχους κύκλους κινητικότητας, και αναρτώνται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη μορφή Πίνακα διαθέσιμων θέσεων.
Προβλέπεται δημοσιοποίηση των θέσεων μέσω της διαδικτυακής ανάρτησής τους, καθώς, επιπλέον, στοιχεία που το διαφοροποιούν ριζικά από τις προϊσχύουσες μορφές κινητικότητας είναι: α) η διαδικασία επιλογής των μετακινούμενων και η έκδοση της απόφασης διενεργείται εξ ολοκλήρου από την υπηρεσία υποδοχής και, β) οι καθορισμένες (δεσμευτικές) προθεσμίες για την ολοκλήρωση των διαδικασιών κινητικότητας.
Αναφορικά δε με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαδικασιών κινητικότητας υπό τη μορφή μετάταξης ή απόσπασης, για πρώτη φορά προβλέπονται ορισμένες προθεσμίες όχι μόνο για την αποστολή των αιτημάτων κάλυψης των θέσεων, τη διαδικτυακή ανάρτησή τους και την αξιολόγηση των υποψηφίων, αλλά και για την ίδια την έκδοση της απόφασης, καθώς ως ανώτατο χρονικό όριο ορίζεται το τρίμηνο από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων.
Επιπλέον, δεδομένου ότι η δαπάνη μισθοδοσίας του προσωπικού, εφόσον μεταταχθεί ή αποσπασθεί σε άλλο φορέα, βαρύνει τον φορέα υποδοχής προβλέπεται μέσω ορισμένης διαδικασίας η παράλληλη ανακατανομή πιστώσεων, προκειμένου να επιτευχθεί δίκαιη κατανομή πόρων από τον έναν φορέα στον άλλο.
Ειδικές ρυθμίσεις εισάγονται για τη μετάταξη/απόσπαση σε υπηρεσίες απομακρυσμένων- παραμεθόριων περιοχών καθώς και σε ορεινούς-νησιωτικούς ΟΤΑ α΄ βαθμού, προκειμένου να υπάρχουν αυξημένα κίνητρα για τη στελέχωσή τους.
Η σύντμηση του απαιτούμενου χρόνου βαθμολογικής προαγωγής, η δυνατότητα παράτασης κατά (1) ένα έτος της απόσπασης, αλλά και η δυνατότητα απευθείας μετάταξης σε κενή οργανική θέση μετά τη συμπλήρωση δύο (2) ετών απόσπασης συνεχώς, είναι κίνητρα προς τον υπάλληλο που αποσκοπούν στην ενίσχυση της προσφοράς για την κάλυψη των εν λόγω θέσεων.
Ευνοϊκές για τους υπαλλήλους ρυθμίσεις συνιστούν οι ρυθμίσεις για την απόσπαση για συνυπηρέτηση με σύζυγο ή συμβιούντα δημόσιο υπάλληλο ή λειτουργό, καθώς και η αμοιβαία μετάταξη. Αμφότερες ρυθμίσεις υπήρχαν στο προϊσχύον θεσμικό πλαίσιο, ωστόσο ήταν περιορισμένες σε ειδικές κατηγορίες υπαλλήλων (π.χ συνυπηρέτηση με ένστολο σύζυγο ή αμοιβαία μετάταξη μόνο μεταξύ υπαλλήλων υπηρεσιών του Δημοσίου).
Με το νέο σύστημα εισάγεται πλέον γενικευμένη δυνατότητα απόσπασης για συνυπηρέτηση με σύζυγο ή συμβιούντα κατά την έννοια του άρθρ. 1 του ν. 4356/2015 δημόσιο υπάλληλο ή λειτουργό, σε συνάρτηση με τα υποβαλλόμενα από τους φορείς αιτήματα για κάλυψη θέσεων με απόσπαση, καθώς και αμοιβαίας μετάταξης. Αντίστοιχα, διευρύνεται η δυνατότητα αμοιβαίας μετάταξης και εντάσσεται σε ένα πλαίσιο διαφάνειας, προκειμένου αφενός να διευκολύνονται οι υπάλληλοι να συμμετέχουν σε διαδικασίες κινητικότητας αφετέρου να παρέχεται στις υπηρεσίες η ευχέρεια να επιλέξουν τον καταλληλότερο υποψήφιο.
Επισημαίνεται ότι με την απόσπαση λόγω συνυπηρέτησης και την αμοιβαία μετάταξη εξυπηρετούνται οικογενειακές/προσωπικές ανάγκες των υπαλλήλων, χωρίς να διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών.
Περαιτέρω, είναι δεδομένο ότι η λειτουργία του ΕΣΚ συνολικά θα λειτουργήσει θετικά για τους υπαλλήλους που επιθυμούν να μετακινηθούν σε υπηρεσίες στην περιοχή που έχουν εντοπιότητα ή ευρύτερα βιοτικά συμφέροντα. Η μετακίνηση των υπαλλήλων στον τόπο συμφερόντων τους δεν θα προκύπτει πλέον μέσα από πελατειακά δίκτυα και αδιαφανείς διαδικασίες, αλλά θα είναι αποτέλεσμα της συνεχούς ροής προκήρυξης θέσεων σε υπηρεσίες όλης της επικράτειας και των συνακόλουθων αντικειμενικών διαδικασιών επιλογής.
Διεύρυνση της δυνατότητας απόσπασης παρέχεται μέσω του θεσμού της ενδοϋπουργικής κινητικότητας, με την οποία επιτρέπεται -με ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων για το ΕΣΚ- απόσπαση από μία αρχή σε άλλη που ανήκει στο ίδιο Υπουργείο ή εποπτεύεται από αυτό (π.χ. Γενική /Ειδική Γραμματεία, ν.π.δ.δ., ν.π.ι.δ.), προκειμένου να καλύπτονται άμεσα οι υπηρεσιακές ανάγκες που ανακύπτουν.
Σε περίπτωση δε που δεν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κάλυψη μιας θέσης με απόσπαση και συντρέχουν αποδεδειγμένοι λόγοι σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλου μόνο κατόπιν σύμφωνης γνώμης του υπηρεσιακού συμβουλίου της υπηρεσίας προέλευσης και για περιορισμένο χρονικό διάστημα (έξι μήνες), εφόσον η απόσπαση γίνεται σε υπηρεσία που βρίσκεται σε άλλο νομό από αυτόν που είναι η οργανική θέση του υπαλλήλου .
Ευνοϊκή ρύθμιση εισάγεται για τους περιλαμβανομένους σε πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ ή των φορέων του άρθρου 14 του ν.2190/1994 που εκδόθηκαν μετά την 1.1.2009, προκειμένου το διάστημα που έχει παρεμβληθεί από τη λήξη της προθεσμίας των τεσσάρων (4) μηνών για το διορισμό έως την κατάρτιση της υπαλληλικής σχέσης να συνυπολογίζεται για τη συμπλήρωση του διαστήματος της οκταετίας (παρ. 2 του άρθρου 70 του ν.3528/2007 και στην παρ. 2 του άρθρου 76 του ν.3584/2007).
Με την εν λόγω ρύθμιση ο υπολογισμός της οκταετούς υποχρεωτικής παραμονής σε θέση κλάδου κατώτερης κατηγορίας σε σχέση με τον τίτλο σπουδών που διέθετε ο υπάλληλος κατά το χρόνο διορισμού, ανατρέχει στη λήξη της προβλεπόμενης προς διορισμό προθεσμίας.
Επισημαίνεται ότι με τις μεταβατικές διατάξεις λαμβάνεται μέριμνα για την ολοκλήρωση των εκκρεμών μετατάξεων κατά τη δημοσίευση του νόμου, για τη δυνατότητα μετάταξης όσων είναι αποσπασμένοι στις υπηρεσίες που υπηρετούν και όσων επίκειται η απόσπασή τους σε συνέχεια ανακοίνωσης-πρόσκλησης, αλλά και για την απρόσκοπτη διενέργεια αποσπάσεων μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ΕΣΚ. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο εξυπηρετούνται οι ανάγκες των υπηρεσιών και διασφαλίζεται η ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα κινητικότητας.
Τέλος, προβλέπεται η κατάργηση κάθε διάταξης περί απόσπασης ή μετάταξης που αντίκειται στις διαδικασίες, τους όρους και τις προϋποθέσεις διενέργειας που θέτει το ΕΣΚ, με εξαίρεση ορισμένες ρητά αναφερόμενες περιπτώσεις αποσπάσεων και μετατάξεων που λόγω της ιδιαίτερης φύσης τους δεν δύναται να ενταχθούν στο ΕΣΚ.
Επίσης, καταργούνται γενικές διατάξεις, όπως η έκδοση εγκριτικών αποφάσεων για τις μετατάξεις (παράγραφος 1 του άρθρου 68 του ν. 4002/2011) ή η συνυπογραφή των αποσπάσεων από τον Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενιαία και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες λειτουργία του συστήματος.
Πηγή: Ημερησία
Διαβάστε επίσης:

Τσακαλώτος και Θεσμοί «τρέχουν» για συμφωνία έως τις 5 Δεκεμβρίου

Ποιος θα εκτελεί χρέη προέδρου στο ΤΑΙΠΕΔ



Πώς θα γίνει η κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων - Κατατέθηκε στην βουλή το νομοσχέδιο 


Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο με τίτλο «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, υποχρεώσεις των προσώπων που διορίζονται στις θέσεις των άρθρων 6 και 8 του ν. 4369/2016, ασυμβίβαστα και πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων και λοιπές διατάξεις».

Δείτε το σχέδιο νόμου εδώ.

Δείτε την αιτιολογική του νομοσχεδίου εδώ.

Το σχέδιο Νόμου δημιουργεί ένα σαφές, διαφανές και αξιοκρατικό πλαίσιο, απλουστεύει τις διαδικασίες και εξορθολογίζει το σύστημα σε σχέση με το καθεστώς των αποσπάσεων και των μετατάξεων των τακτικών πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων από μια δημόσια υπηρεσία σε άλλη.
Η κινητικότητα στο Δημόσιο, η οποία εισάγεται με το κατατεθέν σχέδιο Νόμου, αποτελεί ένα κρίσιμο εργαλείο για την ανασυγκρότηση της Δημόσιας Διοίκησης, έναν μοχλό για την ανακατανομή του προσωπικού βάσει των πραγματικών αναγκών τόσο των φορέων, όσο και των υπαλλήλων.
Η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης συμβάλλει στην εκ νέου δόμηση της Δημόσιας Διοίκησης πάνω σε πιο δίκαιες και πιο στέρεες βάσεις, προς όφελος των δημόσιων υπαλλήλων και των πολιτών.
Αλλάζει ριζικά τη μορφή του Δημόσιου τομέα καθιστώντας τον δικαιότερο, πιο ευέλικτο και πιο λειτουργικό, ώστε να συμβάλει στη συνολική ανασυγκρότηση της χώρας.

Αναλυτικά : 
Με το υπόψη σχέδιο νόμου ρυθμίζονται διάφορα θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Ειδικότερα:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α

Ι.α. Καθιερώνεται Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (ΕΣΚ) για τους πολιτικούς διοικητικούς υπαλλήλους, μόνιμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ι.δ.α.χ.), από μία δημόσια υπηρεσία σε άλλη, με μετάταξη ή απόσπαση. Η κινητικότητα έχει εθελούσιο χαρακτήρα για τον υπάλληλο.

β. Προσδιορίζονται οι αρχές που διέπουν το ΕΣΚ και ορίζεται ότι, η μετακίνηση από μία δημόσια υπηρεσία σε άλλη διενεργείται ως μετάταξη σε κενή οργανική θέση κλάδου / ειδικότητας της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας / εκπαιδευτικής βαθμίδας, για την οποία ο υπάλληλος έχει τα απαιτούμενα προσόντα.
Κατ’ εξαίρεση, εφόσον συντρέχουν αποδεδειγμένες σοβαρές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες, η μετακίνηση διενεργείται ως απόσπαση για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, με πρωτοβουλία της υπηρεσίας και συναίνεση του υπαλλήλου, για την άσκηση καθηκόντων κλάδου, για τον οποίο ο υπάλληλος έχει τα απαιτούμενα προσόντα, χωρίς να απαιτείται η ύπαρξη κενής οργανικής θέσης.

γ. Οι προκηρυσσόμενες θέσεις καλύπτονται με ενιαίο τρόπο, ανεξαρτήτως εάν οι υπάλληλοι είναι μόνιμοι ή απασχολούμενοι με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ. Σε κάθε περίπτωση η μετάταξη διενεργείται με την ίδια σχέση εργασίας. Οι μετατασσόμενοι διατηρούν το ίδιο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς, καθώς και τυχόν προσωπική διαφορά στις αποδοχές τους.

δ. Καθορίζεται το πεδίο εφαρμογής του ΕΣΚ, στο οποίο υπάγονται υπάλληλοι του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Αρχών, των ο.τ.α., των ν.π.δ.δ. και των ν.π.ι.δ. που ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση. Περαιτέρω, ορίζεται ότι: το ειδικό επιστημονικό προσωπικό και το εκπαιδευτικό προσωπικό της α'θμιας και β’'θμιας εκπαίδευσης μπορεί να μεταταγεί ή να αποσπασθεί στους εν λόγω φορείς μόνο μέσω του ΕΣΚ, για τους υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών παραμένουν σε ισχύ οι ειδικές για αυτούς διατάξεις που ρυθμίζουν θέματα μετάταξης και απόσπασης, εξαιρούνται από την εφαρμογή του ΕΣΚ, οι ρητά μνημονευόμενοι υπάλληλοι (δικαστικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι των Καταστημάτων Κράτησης, υπάλληλοι των ιδρυμάτων του ΕΣΥ και ΕΚΑΒ κ.λπ.).

ε. Καθορίζονται οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο ΕΣΚ, τόσο για τους φορείς ως υπηρεσιών υποδοχής όσο και για τους ενδιαφερομένους υπάλληλους.    (άρθρα 1-4)

2.    Συνιστάται στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης επταμελής Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας, με έργο το συντονισμό και την επίβλεψη της εφαρμογής του ΕΣΚ, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. Η εν λόγω Επιτροπή, τα μέλη της οποίας ορίζονται για θητεία τριών (3) ετών, συνεπικουρείται στο έργο της από τη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του ανωτέρω Υπουργείου και υποστηρίζεται από γραμματεία, η οργάνωση και στελέχωση της οποίας καθορίζονται με υπουργική απόφαση.    (άρθρο 5)
3.    Καθορίζεται αναλυτικά η διαδικασία διενέργειας του προγράμματος κινητικότητας και της αξιολόγησης υποψηφίων από την υπηρεσία υποδοχής, και συγκεκριμένα ορίζεται ότι:
το πρόγραμμα κινητικότητας διενεργείται σε τρεις κύκλους κατ’ έτος, τα αιτήματα αξιολογούνται από την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας και εισάγονται σε ενιαία βάση δεδομένων (Πίνακας) για τις προσφερόμενες - διαθέσιμες θέσεις,
η αξιολόγηση των υποψηφίων για την κάλυψη θέσης με μετάταξη ή απόσπαση γίνεται από τριμελές όργανο, με την οριζόμενη κατά περίπτωση σύνθεση, ενώ προβλέπεται και συνέντευξη μεταξύ των επικρατέστερων υποψήφιων κατά τα ειδικότερα οριζόμενα,
μειώνεται ο απαιτούμενο χρόνος για τη βαθμολογική προαγωγή υπαλλήλων, στην περίπτωση που παραμένουν οι μετατασσόμενοι για τρία (3) τουλάχιστον έτη και οι αποσπώμενοι για δύο (2) τουλάχιστον έτη συνεχώς σε υπηρεσίες απομακρυσμένων - παραμεθόριων περιοχών.    (άρθρα 6-8)
4.    α. Ρυθμίζονται σε νέα βάση, λόγω εφαρμογής του ΕΣΚ, οι αποσπάσεις υπαλλήλων από μία αρχή σε άλλη που ανήκει στο ίδιο Υπουργείο ή εποπτεύεται από αυτό (ενδοϋπουργική κινητικότητα), οι αμοιβαίες μετατάξεις και οι αποσπάσεις λόγω συνυπηρέτησης με σύζυγο ή συμβιούντα δημόσιο υπάλληλο.
β. Προσαρμόζονται προς τις νέες ρυθμίσεις περί ΕΣΚ, οι σχετικές με αποσπάσεις και μετατάξεις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (άρθρα 68, 71 και 73 ν.3528/2007) και ορίζεται ρητά ότι, οι αποδοχές του αποσπασμένου υπαλλήλου καταβάλλονται από την υπηρεσία υποδοχής. (άρθρα 9-14)
5.    Ορίζεται ότι, τα Υπουργεία και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις δύνανται να μεταφέρουν, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του προϋπολογισμού, σε ειδικούς κωδικούς αριθμούς εξόδων του προϋπολογισμού τους, μέρος των πιστώσεών τους που έχουν προβλεφθεί για πάσης φύσεως μεταβιβάσεις, προκειμένου να καλυφθεί η δαπάνη μισθοδοσίας υπαλλήλων των εποπτευόμενων φορέων τους που αποσπώνται ή μετατάσσονται σε άλλους φορείς.
Η ανωτέρω διαδικασία αφορά αποκλειστικά και μόνο την κάλυψη της δαπάνης μισθοδοσίας υπαλλήλων που προέρχονται από φορείς εντός Γενικής Κυβέρνησης, η μισθοδοσία των οποίων δεν βαρύνει άμεσα τον τακτικό προϋπολογισμό, στο πλαίσιο των ανώτατων ορίων δαπανών που έχουν περιληφθεί στο εκάστοτε ισχύον Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής. Αντίστοιχα, καταργείται η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν.4223/2013.    (άρθρο 15)
6.    Προβλέπεται η δημιουργία, σε βάση δεδομένων, Οργανογράμματος της Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το οποίο τηρείται σε κεντρικό ιστότοπο και περιλαμβάνει όλες τις οργανικές μονάδες των φορέων που υπάγονται στο ΕΣΚ, καθώς και τους υπηρετούντες υπαλλήλους ανά οργανική μονάδα.
Την ευθύνη της διαχείρισης της υπολογιστικής υποδομής του ψηφιακού Οργανογράμματος έχει το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, ενώ την ευθύνη της καταχώρισης των στοιχείων κάθε φορέα, έχουν οι αντίστοιχες Διευθύνσεις Διοικητικού. Όλα τα σχετικά θέματα ρυθμίζονται με υπουργική απόφαση.    (άρθρο 16)
7.    Ρυθμίζονται ειδικά θέματα (σύντμηση της προβλεπόμενης στον Υπαλληλικό Κώδικα οκταετίας), για τη μετάταξη των περιλαμβανομένων σε πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ ή των φορέων του αρ. 14 του ν. 2190/1994 που εκδόθηκαν μετά την 1.1.2009.    (άρθρο 17)
8.     α.    Περιλαμβάνονται μεταβατικής ισχύος διατάξεις σχετικά με την εφαρμογή του ΕΣΚ. Μεταξύ άλλων:
Τίθεται προθεσμία: 
Ι) ολοκλήρωσης, έως 30-6-2017, των εκκρεμών κατά την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση νόμου μετατάξεων και 
ΙΙ) διενέργειας έως 15-4-2017, έναρξη εφαρμογής του ΕΣΚ, των αποσπάσεων, οι οποίες λήγουν αυτοδικαίως ένα έτος μετά την έναρξη εφαρμογής αυτού, ήτοι στις 15- 4-2018.
Επιτρέπεται στους αποσπασμένους τακτικούς υπαλλήλους του δημοσίου και λοιπών φορέων εντός Γενικής Κυβέρνησης να μεταταχτούν με αίτησή τους στην υπηρεσία που είναι αποσπασμένοι σε κενή οργανική θέση ή εάν δεν υπάρχει με μεταφορά της θέσης που κατέχουν, με την ίδια σχέση εργασίας και με διατήρηση τυχόν προσωπικής διαφοράς στις αποδοχές, β. Διατηρούνται σε ισχύ διατάξεις για αποσπάσεις:
-σε πολιτικά γραφεία, γραφεία βουλευτών, αιρετών, κόμματα κ.λπ., στις Γενικές Γραμματείες Πρωθυπουργού, Κυβέρνησης και Συντονισμού,
-στο γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και στα ελεγκτικά σώματα για θέσεις επιθεωρητών - ελεγκτών,
-στη ΜΟΔ. Α.Ε., σε υπηρεσίες συντονισμού / διαχείρισης συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων καθώς και σε φορείς της Ε.Ε., τη ΜΕΑ και διεθνείς οργανισμούς,
-στις Ενώσεις Δήμων, Περιφερειών, τα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης κ.λπ.
γ. Καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη για τη διενέργεια μετάταξης / απόσπασης που αντίκειται στους όρους, τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες που θέτει το ΕΣΚ.
Επίσης, καταργούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, που προβλέπουν την προηγούμενη έκδοση εγκριτικής απόφασης σύμφωνα με την ΠΥΣ 33/2006 για τη διενέργεια μετατάξεων (αρθρ. 68 παρ.1, ν.4002/2011), καθώς και τη δυνατότητα διενέργειας μετατάξεων, κατά τη διάρκεια εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, χωρίς την ύπαρξη κενής θέσης αλλά με μεταφορά της οργανικής θέσης του ενδιαφερομένου (αρ. 35 παρ. 5, ν.4024/2011).    (άρθρα 18 - 19)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
α. Προσδιορίζονται οι υποχρεώσεις των προσώπων, που στελεχώνουν τις μνημονευόμενες με τα άρθρα 6 παρ.1 και 2 και 8 παρ.1 του ν. 4369/2016 θέσεις (Διοικητικών και Αναπληρωτών Διοικητικών Γραμματέων Υπουργείων, Τομεακών και Ειδικών Τομεακών Γραμματέων των Γενικών και Ειδικών Γραμματειών, καθώς και των Προέδρων, Αντιπροέδρων, Διοικητών, Αναπληρωτών Διοικητών, Υποδιοικητών και των εν γένει επικεφαλής των Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ.), κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

β. Προβλέπονται ασυμβίβαστα κατά την άσκηση των καθηκόντων των ως άνω προσώπων και αναφέρονται οι ειδικότερες περιπτώσεις σύγκρουσης συμφερόντων.
Σε περίπτωση παράβασης των σχετικών υποχρεώσεων, τα πρόσωπα αυτά εκπίπτουν αυτοδικαίως από τη θέση τους, κατόπιν διαπιστωτικής πράξης του αρμόδιου Υπουργού ή έκδοσης των σχετικών υπουργικών αποφάσεων, κατά περίπτωση.

γ. Ορίζονται οι υποχρεώσεις των εν λόγω προσώπων μετά τη λήξη των καθηκόντων τους και καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται σε περίπτωση παράβασής τους, μεταξύ των οποίων προβλέπεται η επιβολή, με υπουργική απόφαση, προστίμου που ισούται με το διπλάσιο των αποδοχών και αποζημιώσεων, που έλαβε το πρόσωπο κατά τη διάρκεια της θητείας του. (άρθρα 20-23)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’
1.    Επανακαθορίζεται η διαδικασία ηλεκτρονικής έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων στο Δημόσιο Τομέα και ρυθμίζονται σχετικά θέματα. Ειδικότερα:
α. Ορίζεται ότι, όλες οι διαδικασίες για την έκδοση διοικητικών πράξεων και λοιπών εγγράφων από τους φορείς του δημοσίου πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), με χρήση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής και χρονοσήμανσης. Εξαιρέσεις από την ανωτέρω ρύθμιση δύναται να ορισθούν με κ.υ.α..
Η αντίστοιχη διαδικασία μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα και τρίτων, φυσικών και νομικών προσώπων επιτρέπεται να πραγματοποιείται με χρήση Τ.Π.Ε., υπό τις οριζόμενες επιφυλάξεις.

β. Προβλέπεται η λειτουργία κεντρικού Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (Σ.Η.Δ.Ε.), το οποίο παρέχεται ως υπηρεσία σε όλους τους φορείς του Δημοσίου, με μέριμνα των οριζόμενων αρμόδιων φορέων. Κάθε φορέας του Δημοσίου μεριμνά για την ένταξή του στο κεντρικό Σ.Η.Δ.Ε., καθώς και για την απόκτηση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (Α.Π.Ε.Δ.). Καθορίζεται ειδική ρύθμιση για τους φορείς οι οποίοι διαθέτουν ήδη Σ.Η.Δ.Ε.. Τα κοινά πρότυπα διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας των Σ.Η.Δ.Ε., καθώς και λοιπά συναφή θέματα καθορίζονται με κ.υ.α.
γ. Ορίζονται οι Υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για τη διατύπωση των σχετικών προτύπων και το συντονισμό της εφαρμογής των προτεινόμενων ρυθμίσεων, καθώς και για την υποστήριξη των φορέων του δημοσίου τομέα.
δ. Καθορίζεται η έναρξη ισχύος των ανωτέρω ρυθμίσεων για το σύνολο των Υπουργείων (η 1-7-2017 με δυνατότητα παράτασης έως 1-1-2018 σε εξαιρετικές και ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις) και τους υπόλοιπους φορείς του δημοσίου (προσδιορίζεται με υπουργική απόφαση το αργότερο έως 31-12-2018).    (άρθρο 24)

2.     α.    Επαναπροσδιορίζονται τα ποσοστά ειδικών κατηγοριών προσωπικού (ομογενείς, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι κ.λ.π.) και προστίθενται νέες κατηγορίες (άτομα με αναπηρία συγκεκριμένων κατηγοριών) στο σύστημα προσλήψεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ι.δ.α.χ. που προσλαμβάνεται στους φορείς του Δημόσιου Τομέα όπως ορίζονται στο άρθρο 1 του ν.2190/1994, καθώς και σε επιχειρήσεις ο.τ.α., δημόσιες επιχειρήσεις, θυγατρικές αυτών και θυγατρικές τραπεζών.
Καθορίζεται ο τρόπος κατανομής των ανωτέρω θέσεων στους οικείους φορείς.

β. Ορίζεται η υποχρέωση των δημοσίων υπηρεσιών, των ν.π.δ.δ., των ο.τ.α. α' και β' βαθμού και των οριζόμενων φορέων του δημόσιου τομέα να προσλαμβάνουν τυφλούς πτυχιούχους των οικείων σχολών στο 80% των κενών θέσεων τηλεφωνητών και υπαλλήλων παροχής πληροφοριών καθώς και ένα (1) δικηγόρο με αναπηρία, κατά τα οριζόμενα.
γ. Ρυθμίζονται θέματα κάλυψης των ανωτέρω θέσεων, προσαύξησης της συνολικής βαθμολογίας κατά τη συμμετοχή υποψηφίων στις σχετικές διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση εργασίας ι.δ.ο.χ., τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και λοιπά συναφή θέματα και ορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των ανωτέρω.    (άρθρο 25)
3.    Επανακαθορίζονται θέματα σχετικά με τον έλεγχο γνησιότητας δικαιολογητικών που προσκομίζει το προσωπικό το οποίο διορίζεται ή προσλαμβάνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2190/1994 ή με διατάξεις εκτός του νόμου αυτού, καθώς και των δικαιολογητικών των οριζόμενων κατηγοριών ιατρικού προσωπικού.
Η προκαλούμενη κατά τον έλεγχο γνησιότητας των δικαιολογητικών δαπάνη βαρύνει το φορέα που διενεργεί τον εν λόγω έλεγχο. (άρθρο 26)
4.    Συνιστάται, στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Διεύθυνση Αρχείων Δημόσιας Διοίκησης, η διάρθρωση της οποίας θα καθοριστεί με το π. δ/γμα του Οργανισμού του εν λόγω Υπουργείου και καθορίζονται οι αρμοδιότητές της (τήρηση υπηρεσιακών αρχείων της Δημόσιας Διοίκησης κ.λπ.).    (άρθρο 27)
5.    Αναγνωρίζεται, στους επιλαχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ έτους 1995, για την βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξή τους, το χρονικό διάστημα από 1-1-1997 ή από την ημερομηνία διορισμού επιτυχόντος στον εν λόγω διαγωνισμό έως την ημερομηνία διορισμού τους, οι οποίοι διορίστηκαν, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 20 παρ.22 του ν. 2738/1999, σε κενές ή συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις φορέων του άρθρου 14 του ν.2190/1994, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 26 παρ.2 του ν.4354/2015 (αναστολή, μέχρι 31-12-2017, της μισθολογικής εξέλιξης των υπηρετούντων υπαλλήλων).    (άρθρο 28)
6.    Τροποποιούνται συγκεκριμένες διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007) και ειδικότερα:

α. Ορίζεται ρητά ότι, η μη εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων αποτελεί κώλυμα διορισμού για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους δημοτικούς και κοινοτικούς υπαλλήλους, εφόσον αυτές δεν έχουν εκπληρωθεί κατά το χρόνο διορισμού του υπαλλήλου.

β. Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων προϊσταμένων Γ ενικών Διευθύνσεων, η οποία διενεργείται, εφεξής, με κ.υ.α., με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής.

γ. Προβλέπεται η χορήγηση άδειας, με αποδοχές έως τέσσερις (4) ή έξι (6) εργάσιμες μέρες ανά έτος, κατά περίπτωση, στους δημοσίους, δημοτικούς και κοινοτικούς υπαλλήλους, σε περίπτωση ασθένειας των τέκνων αυτών.
(άρθρα 29-31)


7.    Προβλέπεται η υποχρέωση των αρμόδιων οργάνων, για το διορισμό ή πρόσληψη μόνιμου προσωπικού ή προσωπικού με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ. στους φορείς του δημοσίου τομέα να προβούν στη δημοσίευση των αντίστοιχων πράξεων εντός της ρητά οριζόμενης προθεσμίας. Η μη τήρηση της προθεσμίας αυτής συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα, κατά τα οριζόμενα στον Υπαλληλικό Κώδικα.    (άρθρο 32)
8.    Μετατίθεται, για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, η εγγραφή των επιτυχόντων στις εξετάσεις εισαγωγής ιδιωτών στη Σχολή Αστυφυλάκων και στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.) κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016, καθώς και όσων επιτύχουν στις ανωτέρω εξετάσεις κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.    (άρθρο 33)
9.    Προβλέπεται η μετάταξη υπαλλήλων κατηγορίας ΔΕ ειδικότητας εκπαιδευτικών - εμπειροτεχνιτών του Ο.Α.Ε.Δ., οι οποίοι εξαιρέθηκαν από τη διαθεσιμότητα (άρθρο 90 του ν.4172/2013) και μετατάχθηκαν σε θέσεις κλάδου ΥΕ Βοηθητικού Προσωπικού, σε συνιστώμενες, με απόφαση του οικείου οργάνου διοίκησης, θέσεις της κατηγορίας και ειδικότητας, που κατείχαν πριν από την έναρξη ισχύος του ανωτέρω νόμου.    (άρθρο 34)
10.α. Καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των πινάκων προακτέων κατά την πρώτη εφαρμογή του συστήματος προαγωγών των υπαλλήλων του Δημοσίου Τομέα.
β. Επανακαθορίζονται τα προσόντα διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό, για όσους διορίζονται εφεξής στην ειδικότητα της ιχθυολογίας.
γ. Ρυθμίζονται θέματα αναφορικά με τη μεταβίβαση του δικαιώματος υπογραφής «με εντολή Περιφερειάρχη» της έκδοσης αδειών σχετικά με την πρόσβαση σε δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών και την άσκησή τους, στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς της Ε.Ε.    (άρθρα  35-37)
ΙΙ.α. Επιτρέπεται η πρόσληψη στην «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.» ειδικού επιστημονικού προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ι.δ.ο.χ. τριετούς διάρκειας, οι οποίες μπορεί να ανανεώνονται μία μόνο φορά.
β. Οι εν λόγω συμβάσεις, οι οποίες συνάπτονται σύμφωνα με τον Κανονισμό της ανωτέρω Εταιρείας, δεν δύναται να μετατραπούν σε συμβάσεις αορίστου χρόνου ή να θεωρηθεί ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του προαναφερόμενου φορέα. Το προβλεπόμενο στον Κανονισμό της Κοινωνίας της Πληροφορίας διοικητικό και λοιπό προσωπικό προσλαμβάνεται μέσω ΑΣΕΠ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.    (άρθρο 38)
12.    Ορίζεται η Διεύθυνση Οργανωτικών Μεταρρυθμίσεων του πρώην Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αρμόδια για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της συσταθείσας με την παρ. 8 του άρθρου 18 του ν.4314/2014 Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ.    (άρθρο 39) 
13.    Παρέχεται η δυνατότητα μετάταξης του προσωπικού που απασχολείται με συμβάσεις εργασίας ι.δ.α.χ. στην «Ηλεκτρομηχανική Κύμης Ε.Π.Ε.» σε υφιστάμενες κενές ή, σε περίπτωση που δεν υπάρχουν, σε συνιστώμενες θέσεις σε υπηρεσίες του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Αρχών, των ο.τ.α. α' και β' βαθμού, των ν.π.δ.δ., καθώς και των ν.π.ι.δ., εφόσον υπάρχουν υπηρεσιακές ανάγκες στους φορείς αυτούς.
Περαιτέρω, ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη διαδικασία των εν λόγω μετατάξεων.    (άρθρο 40)


http://taxheaven.gr

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Δημόσιο: Σαρωτικές αλλαγές για τους εργαζόμενους - Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο (δείτε όλο το κείμενο)

Δημόσιο: Σαρωτικές αλλαγές για τους εργαζόμενους - Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο (δείτε όλο το κείμενο)

Κατατέθηκε σήμερα το βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο για την κινητικότητα των δημόσιων υπαλλήλων.
Το νομοσχέδιο αφορά διοικητικούς υπαλλήλους και η κινητικότητα θα είναι εθελούσια. Προβλέπεται να γίνεται με μία αίτηση και υπογραφή, ενώ το αρμόδιο υπουργείο θα παρουσιάσει σύστημα το οποίο θα φαίνονται οι θέσεις και το τι θα μπορεί να κάνει με τις επιλογές του.
Από τις διατάξεις του νομοσχεδίου εξαιρούνται δικαστικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι φυλακών, του ιδρύματος Αρωγής Αρρένων Βόλου, και υπάλληλοι νοσοκομείων και ΕΚΑΒ, όπως επίσης και διοικητικοί υπάλληλοι, αλλά και σχολικοί φύλακες.
Οι υποψήφιοι προς μετάταξη δημόσιοι υπάλληλοι θα αξιολογούνται από τριμελές όργανο του φορέα υποδοχής. Αυτό θα στελεχώνεται από τον γενικό διευθυντή και τον διευθυντή της υπηρεσίας στην οποία ανήκει η προς κάλυψη θέση, καθώς και τον διευθυντή προσωπικού του φορέα. Η αξιολόγηση των υποψηφίων θα γίνεται πάνω:
α) στη συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών τους προσόντων με τη θέση που διεκδικούν
β) στις εκθέσεις αξιολόγησής τους
γ) στην εμπειρία τους σε συναφές αντικείμενο
δ) σε κάθε στοιχείο του προσωπικού τους μητρώου που τεκμηριώνει την καταλληλότητά τους
Συνέντευξη
Με στόχο την πληρέστερη αξιολόγηση των υποψηφίων από τον φορέα του Δημοσίου που δέχεται τους μετατασσόμενους, μετά από την αξιολόγηση των προς μετάταξη υπαλλήλων προβλέπεται η δυνατότητα συνέντευξης μεταξύ των τριών επικρατέστερων υποψηφίων.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να έχει ψηφιστεί μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή. 
Σύμφωνα με το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης το σχέδιο Νόμου δημιουργεί ένα σαφές πλαίσιο, απλουστεύει τις διαδικασίες και εξορθολογίζει το σύστημα σε σχέση με το καθεστώς των αποσπάσεων και των μετατάξεων των τακτικών πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων από μια δημόσια υπηρεσία σε άλλη.
Η κινητικότητα στο Δημόσιο, η οποία εισάγεται με το κατατεθέν σχέδιο Νόμου,  αποτελεί ένα κρίσιμο εργαλείο για την ανασυγκρότηση της Δημόσιας Διοίκησης, έναν μοχλό για την ανακατανομή του προσωπικού βάσει των πραγματικών αναγκών τόσο των φορέων, όσο και των υπαλλήλων, αναφέρει το Υπουργείο.
Πιο αναλυτικά, το Υπ. Διοικητικής Ανασυγκρότησης σημειώνει σε σχέση με το νομοσχέδιο αυτό:
Βασική  καινοτομία του προτεινόμενου συστήματος  (Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας – ΕΣΚ)  είναι  ο αμιγώς εθελούσιος χαρακτήρας  της κινητικότητας και ειδικότερα  η δυνατότητα κάθε υπαλλήλου να έχει πρόσβαση στο σύνολο των προς κάλυψη  θέσεων,  βάσει  ενιαίων κανόνων  αναφορικά με τους όρους, τις προϋποθέσεις και εν γένει τις ακολουθούμενες διαδικασίες.
Για τη συμμετοχή των φορέων στο ΕΣΚ τίθενται δύο (2) απαρέγκλιτες  προϋποθέσεις: α) η ύπαρξη επικαιροποιημένων Οργανισμών σε ψηφιακή μορφή, οι οποίοι ενσωματώνονται  στο ενιαίο ψηφιακό Οργανόγραμμα της δημόσιας διοίκησης που δημιουργείται  για πρώτη φορά  και επιτρέπει την αποτύπωση της διάρθρωσης και  της στελέχωσης όλων των φορέων και, β) η κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι η μετάταξη του υπαλλήλου διενεργείται σε κενή οργανική θέση για την οποία έχει τα προβλεπόμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, όπως αυτά προκύπτουν από την "ταυτότητα" της θέσης.
Η προσωρινή μετακίνηση του υπαλλήλου (απόσπαση), χωρίς την προϋπόθεση ύπαρξης κενής οργανικής θέσης, συνιστά πλέον μία κατ΄ εξαίρεση μορφή κινητικότητας.  Για το λόγο αυτό συνδέεται με την ύπαρξη αποδεδειγμένων σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών και έχει περιορισμένη διάρκεια (ένα έτος με δυνατότητα παράτασης εκ μέρους του φορέα και με συναίνεση του υπαλλήλου   έως τρεις μήνες). Η εν λόγω επιλογή υπαγορεύθηκε από το γεγονός ότι οι επικαιροποιημένοι Οργανισμοί των φορέων θα περιλαμβάνουν το σύνολο των θέσεων ανά κλάδο και οργανική μονάδα που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους, συνεπώς η αναγκαιότητα απόσπασης  υπαλλήλων πέραν  της κάλυψης των οργανικών θέσεων θα πρέπει να αιτιολογείται ειδικώς και πάντα στο πλαίσιο επειγουσών αναγκών. Επιπλέον, για πρώτη φορά εισάγεται ρητή ρύθμιση για τη σύνδεση της απόσπασης με την άσκηση καθηκόντων ορισμένου κλάδου, για τον οποίο ο υπάλληλος έχει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στη δημοσιοποίηση των προς κάλυψη θέσεων, καθώς προβλέπεται ότι αποστέλλονται από τους φορείς στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης τρεις (3) φορές κατ΄ έτος, σε αντίστοιχους κύκλους κινητικότητας, και αναρτώνται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη μορφή Πίνακα διαθέσιμων θέσεων.
* Προβλέπεται  δημοσιοποίηση των θέσεων μέσω της διαδικτυακής ανάρτησής τους, καθώς, επιπλέον, στοιχεία που το διαφοροποιούν ριζικά από τις προϊσχύουσες μορφές κινητικότητας είναι: α) η  διαδικασία επιλογής των μετακινούμενων και η έκδοση της απόφασης διενεργείται εξ ολοκλήρου από την υπηρεσία υποδοχής και,  β) οι καθορισμένες (δεσμευτικές) προθεσμίες για την ολοκλήρωση των διαδικασιών κινητικότητας.
Αναφορικά δε με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαδικασιών κινητικότητας υπό τη μορφή μετάταξης ή απόσπασης, για πρώτη φορά προβλέπονται ορισμένες προθεσμίες όχι μόνο για την αποστολή των αιτημάτων κάλυψης των θέσεων, τη διαδικτυακή  ανάρτησή  τους και την αξιολόγηση των υποψηφίων, αλλά και για την ίδια την έκδοση της απόφασης, καθώς  ως ανώτατο χρονικό όριο ορίζεται το τρίμηνο από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων. Επιπλέον, δεδομένου ότι η δαπάνη μισθοδοσίας του προσωπικού, εφόσον μεταταχθεί ή αποσπασθεί σε άλλο φορέα, βαρύνει τον φορέα υποδοχής προβλέπεται μέσω ορισμένης διαδικασίας η  παράλληλη ανακατανομή πιστώσεων,  προκειμένου να  επιτευχθεί   δίκαιη κατανομή πόρων από τον έναν φορέα στον άλλο.

Ειδικές ρυθμίσεις εισάγονται για τη μετάταξη/απόσπαση σε υπηρεσίες απομακρυσμένων- παραμεθόριων περιοχών καθώς και σε  ορεινούς-νησιωτικούς ΟΤΑ α΄ βαθμού, προκειμένου να υπάρχουν αυξημένα κίνητρα για τη στελέχωσή τους. Η σύντμηση του απαιτούμενου χρόνου βαθμολογικής προαγωγής, η δυνατότητα παράτασης κατά (1) ένα έτος της απόσπασης, αλλά και η δυνατότητα απευθείας μετάταξης σε κενή οργανική θέση μετά τη συμπλήρωση δύο (2) ετών απόσπασης συνεχώς,  είναι κίνητρα προς τον υπάλληλο που αποσκοπούν  στην ενίσχυση της προσφοράς για την κάλυψη των εν λόγω θέσεων.
Ευνοϊκές για τους υπαλλήλους ρυθμίσεις συνιστούν οι ρυθμίσεις για  την  απόσπαση για  συνυπηρέτηση με σύζυγο ή συμβιούντα δημόσιο υπάλληλο ή λειτουργό, καθώς και η αμοιβαία μετάταξη. Αμφότερες ρυθμίσεις υπήρχαν στο προϊσχύον θεσμικό πλαίσιο, ωστόσο ήταν περιορισμένες σε ειδικές κατηγορίες υπαλλήλων (π.χ συνυπηρέτηση με ένστολο σύζυγο ή αμοιβαία μετάταξη μόνο μεταξύ υπαλλήλων υπηρεσιών του Δημοσίου).
Με το νέο σύστημα εισάγεται πλέον γενικευμένη δυνατότητα απόσπασης για συνυπηρέτηση με σύζυγο ή συμβιούντα κατά την έννοια του άρθρ. 1 του ν. 4356/2015 δημόσιο υπάλληλο ή λειτουργό, σε συνάρτηση με τα υποβαλλόμενα από τους φορείς αιτήματα για κάλυψη θέσεων με απόσπαση, καθώς και αμοιβαίας μετάταξης. Αντίστοιχα, διευρύνεται η δυνατότητα αμοιβαίας μετάταξης και εντάσσεται σε ένα πλαίσιο διαφάνειας, προκειμένου αφενός να διευκολύνονται οι υπάλληλοι να συμμετέχουν σε διαδικασίες κινητικότητας αφετέρου να παρέχεται στις  υπηρεσίες η  ευχέρεια να επιλέξουν τον καταλληλότερο υποψήφιο.
Επισημαίνεται ότι με την  απόσπαση λόγω συνυπηρέτησης και  την  αμοιβαία μετάταξη  εξυπηρετούνται οικογενειακές/προσωπικές ανάγκες των υπαλλήλων, χωρίς να διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών.  Περαιτέρω,  είναι δεδομένο ότι  η λειτουργία του ΕΣΚ  συνολικά θα λειτουργήσει θετικά  για τους υπαλλήλους  που επιθυμούν να μετακινηθούν σε υπηρεσίες  στην  περιοχή που έχουν  εντοπιότητα ή ευρύτερα βιοτικά συμφέροντα. Η μετακίνηση των υπαλλήλων στον τόπο συμφερόντων τους δεν θα προκύπτει  πλέον μέσα από πελατειακά δίκτυα και αδιαφανείς διαδικασίες,  αλλά θα είναι αποτέλεσμα της  συνεχούς ροής  προκήρυξης θέσεων σε υπηρεσίες όλης της επικράτειας και των συνακόλουθων αντικειμενικών διαδικασιών επιλογής.   
Διεύρυνση της δυνατότητας απόσπασης παρέχεται μέσω του θεσμού της ενδοϋπουργικής κινητικότητας, με την οποία  επιτρέπεται  -με ανάλογη εφαρμογή  των διατάξεων για το ΕΣΚ-  απόσπαση από μία αρχή σε άλλη που ανήκει στο ίδιο Υπουργείο ή εποπτεύεται από αυτό  (π.χ. Γενική /Ειδική Γραμματεία, ν.π.δ.δ., ν.π.ι.δ.), προκειμένου να καλύπτονται άμεσα οι υπηρεσιακές ανάγκες που ανακύπτουν. Σε περίπτωση δε που δεν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κάλυψη μιας θέσης με απόσπαση και συντρέχουν αποδεδειγμένοι λόγοι σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλου μόνο κατόπιν σύμφωνης γνώμης του  υπηρεσιακού συμβουλίου της υπηρεσίας προέλευσης και για περιορισμένο χρονικό διάστημα (έξι   μήνες), εφόσον  η απόσπαση γίνεται σε υπηρεσία που βρίσκεται σε άλλο νομό από αυτόν που είναι η οργανική θέση του υπαλλήλου .

Ευνοϊκή ρύθμιση εισάγεται για τους περιλαμβανομένους σε πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ ή των φορέων του άρθρου 14 του ν.2190/1994 που εκδόθηκαν μετά την 1.1.2009, προκειμένου το διάστημα που έχει παρεμβληθεί από τη λήξη της προθεσμίας των τεσσάρων (4) μηνών για το διορισμό έως την κατάρτιση της υπαλληλικής σχέσης  να συνυπολογίζεται για τη συμπλήρωση του διαστήματος της  οκταετίας (παρ. 2 του άρθρου 70 του ν.3528/2007 και στην παρ. 2 του άρθρου 76 του ν.3584/2007). Με την εν λόγω ρύθμιση ο υπολογισμός  της οκταετούς υποχρεωτικής παραμονής σε θέση κλάδου κατώτερης κατηγορίας σε σχέση με  τον τίτλο σπουδών που διέθετε ο υπάλληλος  κατά το χρόνο διορισμού, ανατρέχει στη λήξη της προβλεπόμενης  προς διορισμό προθεσμίας.

Επισημαίνεται ότι με τις μεταβατικές διατάξεις λαμβάνεται μέριμνα για την ολοκλήρωση  των  εκκρεμών μετατάξεων κατά τη δημοσίευση του νόμου, για τη δυνατότητα μετάταξης όσων είναι αποσπασμένοι στις υπηρεσίες που υπηρετούν και όσων επίκειται η απόσπασή τους σε συνέχεια ανακοίνωσης-πρόσκλησης, αλλά  και για την απρόσκοπτη διενέργεια αποσπάσεων μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ΕΣΚ. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο εξυπηρετούνται οι ανάγκες των υπηρεσιών  και διασφαλίζεται  η ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα κινητικότητας.

Τέλος,  προβλέπεται η κατάργηση  κάθε διάταξης περί απόσπασης ή μετάταξης που αντίκειται στις διαδικασίες, τους όρους και τις προϋποθέσεις διενέργειας που θέτει το ΕΣΚ, με εξαίρεση ορισμένες  ρητά αναφερόμενες περιπτώσεις αποσπάσεων και μετατάξεων που  λόγω της ιδιαίτερης φύσης τους δεν δύναται να ενταχθούν στο ΕΣΚ. Επίσης, καταργούνται  γενικές διατάξεις, όπως η έκδοση εγκριτικών αποφάσεων για τις  μετατάξεις (παράγραφος  1 του άρθρου  68  του ν. 4002/2011) ή η συνυπογραφή των αποσπάσεων από τον  Υπουργό  Διοικητικής Ανασυγκρότησης, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενιαία και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες λειτουργία του συστήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: