Τι πρέπει να προσέξετε πριν αλλάξετε πάροχο ηλεκτρικού
Επτά ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή στην αγορά έχουν εντείνει την καμπάνια τους για προσέλκυση πελατών, στους οποίους απευθύνονται με προσφορές και εκπτώσεις, μέσω τηλεφώνου, διαδικτυακά αλλά και door to door.
Στον πειρασμό να αλλάξουν πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας μπαίνουν όλο και περισσότεροι καταναλωτές, προκειμένου να επωφεληθούν από τις πραγματικά πιο ανταγωνιστικές τιμές που προσφέρουν οι εναλλακτικοί προμηθευτές, έναντι αυτών που πληρώνουν σήμερα στη ΔΕΗ. Επτά ιδιωτικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή στην αγορά, έχουν εντείνει την καμπάνια τους για προσέλκυση πελατών, στους οποίους απευθύνονται με προσφορές και εκπτώσεις, μέσω τηλεφώνου, διαδικτυακά αλλά και door to door. Ο καταναλωτής ωστόσο δεν θα πρέπει να βιαστεί για να αποδεχθεί μια προσφορά και να υπογράψει συμβόλαιο, αρκούμενος σε γενικά ποσοστά εκπτώσεων. Υπάρχουν κάποια βασικά βήματα που μπορούν να μας οδηγήσουν με μεγαλύτερη ασφάλεια στην σωστή επιλογή.
1ον. Να έχουμε εικόνα του «ενεργειακού μας προφίλ». Αυτή θα την αποκτήσουμε ανατρέχοντας στον εκκαθαριστικό λογαριασμό της ΔΕΗ που περιέχει πληροφορίες για την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουμε, την ισχύ παροχής, το ποσό που μας στοιχίζει και σε ποια τιμολογιακή κατηγορία ανήκουμε (οικιακό, εμπορικό κ.λπ.). Ο υπολογισμός του «ενεργειακού προφίλ» θα πρέπει να γίνει με βάση το έτος, διότι οι συνήθειές μας στην κατανάλωση ενέργειας διαφοροποιούνται ανά εποχή (π.χ. χρήση ή όχι κλιματιστικών κ.λπ.). Αφού αποκτήσουμε αυτή τη χρήσιμη γνώση και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές αφορούν μόνο το σκέλος του λογαριασμού ρεύματος που αναγράφεται στο έντυπο ως «ανταγωνιστικές χρεώσεις» και όχι τις «ρυθμιστικές», όπως και τα διάφορα τέλη προς τρίτους που είναι κοινά για όλους τους παρόχους, προχωράμε στο επόμενο βήμα.
2ον. Δίνουμε τα στοιχεία του ετήσιου «ενεργειακού προφίλ» μας στον πωλητή της εταιρίας που μας έχει πλησιάσει και ζητάμε να μας δώσει εγγράφως μια οικονομική προσφορά με τις ισχύουσες τιμές της εταιρείας που εκπροσωπεί, για ένα 12μηνο, βάσει των στοιχείων του ετήσιου «ενεργειακού μας προφίλ» αλλά και να μας εκτιμήσει αντίστοιχα το κόστος για ένα 12μηνο με τις ισχύουσες τιμές του τωρινού μας προμηθευτή.
3ον. Προσέχουμε εάν η προσφορά του περιλαμβάνει τα εξής δύο τμήματα: α) Το κόστος για το έτος που αφορά μόνο στην κατανάλωση ρεύματος (με ΦΠΑ) και βασίζεται στις «ανταγωνιστικές χρεώσεις» και β) το συνολικό κόστος για το έτος που αφορά στο σύνολο του λογαριασμού (με ΦΠΑ) και περιλαμβάνει εκτός από τις ανταγωνιστικές χρεώσεις, και τις «ρυθμιστικές» χρεώσεις (χρεώσεις για το δίκτυο μεταφοράς, το δίκτυο διανομής, ΥΚΩ, το ειδικό τέλος ΑΠΕ), αλλά και τις «χρεώσεις προς τρίτους» (ΕΡΤ, δήμο κ.λπ.).
4ον. Ζητάμε από τον πωλητή ενημέρωση για τους σημαντικότερους όρους του συμβολαίου αλλά και να μας δώσει γραπτώς τους γενικούς όρους προμήθειας της εταιρίας του.
5ον. Εκτός από το κόστος θα πρέπει να αξιολογήσουμε: α) Τις προσφερόμενες υπηρεσίες, όπως τους τρόπους πληρωμής λογαριασμών (ορισμένοι προμηθευτές θέτουν ως όρο πληρωμής, με πιστωτική κάρτα ή πάγια εντολή). β) Την ελάχιστη διάρκεια του συμβολαίου. γ) Την ύπαρξη οικονομικής επιβάρυνσης σε περίπτωση πρόωρης διακοπής του συμβολαίου. δ) Το ύψος και τους όρους της καταβολής εγγυήσεων. ε) Πότε θα ενεργοποιηθεί η νέα σύμβαση.
6ον. Σε κάθε περίπτωση, δεν βιαζόμαστε να υπογράψουμε. Ζητάμε τα στοιχεία του πωλητή για να μπορούμε να επικοινωνήσουμε μαζί του και στο μεταξύ κάνουμε μια έρευνα αγοράς μεταξύ των άλλων εταιριών -παρόχων για να συγκρίνουμε τιμές.
7ον. Πριν υπογράψουμε βεβαιωνόμαστε ότι η νέα προσφορά ταιριάζει στο «ενεργειακό μας προφίλ» και μας συμφέρει. Εχουμε κατανοήσει το πλήρες κόστος, την διάρκεια και τους όρους της σύμβασης καθώς και τους όρους πρόωρης αποχώρησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου