Twitter: https://bit.ly/3RIbTJF
Instagram: https://bit.ly/3S7xScR
Νέα πλατφόρμα - μητρώο
για τους αυτόματους πωλητές
Τι Πρέπει να προσέξουν οι ιδιοκτήτες του
Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης
Παρατάσεις υποβολής ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ,δηλώσεων πλοίων δεύτερης
κατηγορίας και της υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής
από τα νομικά πρόσωπα (IRIS)
Κατατέθηκε στη Βουλή το νέο φορολογικό νομοσχέδιο με τις
διατάξεις από τις εξαγγελίες της ΔΕΘ.
Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και
Οικονομικών «Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία τάξη -
Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομία» περιλαμβάνει όλες τις
διατάξεις για τα μέτρα που είχαν εξαγγελθεί στη ΔΕΘ.
Παρατάσεις υποχρεώσεων
Παράταση Πόθεν έσχες έως
15.11.2025
Με τροπολογία κατατέθηκε στη Βουλή στο
νομοσχέδιο του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ρυθμίσεις για την ενίσχυση
της δημόσιας υγείας και την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας» παρατείνεται,
μέχρι τις 15.11.2025 ο χρόνος υποβολής των ετήσιων Δηλώσεων Περιουσιακής
Κατάστασης και Οικονομικών Συμφερόντων, έτους 2025 (χρήση 2024), που
υποβάλλονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.5026/2023.
Το σχετικό άρθρο της τροπολογίας :
Άρθρο 5
Παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας ετήσιων
Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων για το
έτος 2025
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των ετήσιων
Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Οικονομικών Συμφερόντων του έτους 2025
(χρήση 2024) της παρ. 1 του άρθρου 18 και του άρθρου 23 του
ν. 5026/2023 (Α' 45) παρατείνεται μέχρι τη 15η.11.2025.
Παράταση έως 16.12.2025 για
τις δηλώσεις φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας
Με δελτίο τύπου με θέμα
«Παράταση έως τις 16/12 για τις δηλώσεις φόρου πλοίων δεύτερης
κατηγορίας» η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ανακοίνωσε ότι
παρατείνεται έως τις 16 Δεκεμβρίου 2025, η προθεσμία για την υποβολή των
δηλώσεων φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας ν. 27/1975 για το φορολογικό έτος
2024, σύμφωνα με Κοινή Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και
Οικονομικών Γιώργου Κώτσηρα και του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή
(Α.1144/2025).
Η υποβολή των δηλώσεων πραγματοποιείται ψηφιακά, μέσω της
πύλης myAADE (myaade.gov.gr), ακολουθώντας τη διαδρομή: Εφαρμογές >
Φορολογικές Υπηρεσίες > Πλοία / ναυτιλιακές εταιρείες > Δηλώσεις φόρου
πλοίων β’ κατηγορίας ν. 27/1975.
Επισημαίνεται ότι η καταβολή της πρώτης και της δεύτερης
δόσης του φόρου γίνεται εμπρόθεσμα μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2025.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να
απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521:
• Τηλεφωνικά στο 1521, χωρίς χρέωση, εργάσιμες ημέρες από
7:00 έως 20:00
• Ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας my1521, 24 ώρες το 24ωρο, 7
ημέρες την εβδομάδα, επιλέγοντας: Θέματα Πλοίων και Ναυτιλιακών Εταιρειών >
Φορολογία Εισοδήματος Πλοίων > Ναυτιλιακές Δηλώσεις & Φορολογία Πλοίων/
Δήλωση φόρου πλοίων 2ης κατηγορίας Ν 27/1975
Αυτόματοι
πωλητές
Μια νέα πλατφόρμα - μητρώο
για τους αυτόματους πωλητές των επιχειρήσεων
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση Α.1143/2025 σχετικά με τον
καθορισμό του περιεχομένου, της διαδικασίας, του τρόπου και του χρόνου υποβολής
των Δηλώσεων Αυτόματων Πωλητών, από τις υπόχρεες οντότητες του άρθρου 1 του ν.
4308/2014, στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για την τήρηση Μητρώου
Αυτόματων Πωλητών.
Στόχος είναι η δημιουργία Μητρώου Αυτόματων Πωλητών στην
ΑΑΔΕ, ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης φορολογική συμμόρφωση των επιχειρήσεων που
τους εκμεταλλεύονται.
Υπόχρεες για τη δήλωση είναι όλες οι οντότητες του άρθρου 1
του ν. 4308/2014, οι οποίες:
- έχουν στην κατοχή ή εκμεταλλεύονται αυτόματους πωλητές,
- ανεξάρτητα αν οι μηχανές είναι εγκατεστημένες εντός ή
εκτός των επαγγελματικών εγκαταστάσεών τους.
Εξαιρούνται από την υποχρέωση τα μηχανήματα ψυχαγωγίας ή
τυχερών παιγνίων (παιχνιδομηχανές, παιγνιομηχανές) που λειτουργούν με
κερματοδέκτη.
Οι υπόχρεες οντότητες έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν τη
«Δήλωση Έναρξης Εκμετάλλευσης Αυτόματου Πωλητή», για το σύνολο των αυτόματων
πωλητών που εκμεταλλεύονται κατά τον χρόνο δημοσίευσης της απόφασης, από
14/11/2025 έως και την 12/12/2025..
Η απόφαση Α.1143/2025
1. Ορισμοί
• Αυτόματος Πωλητής: Κάθε μηχάνημα που πωλεί ή παρέχει
υπηρεσίες σε καταναλωτές χωρίς παρουσία προσωπικού.
• Εκμεταλλευτής Αυτόματου Πωλητή: Κάθε οντότητα (φυσικό ή
νομικό πρόσωπο) που ασκεί εκμετάλλευση αυτόματου πωλητή, ανεξάρτητα από το αν
είναι ιδιοκτήτης ή μισθωτής.
• Μητρώο Αυτόματων Πωλητών: Η ηλεκτρονική βάση δεδομένων που
τηρείται στην ΑΑΔΕ και περιλαμβάνει όλους τους εν λειτουργία αυτόματους
πωλητές.
• Μέσο Πληρωμών: Κάθε συσκευή ή μέθοδος για αποδοχή πληρωμών
με κάρτα ή υπηρεσίες άμεσης πληρωμής (π.χ. IRIS).
2. Υπόχρεοι και Έκταση
Εφαρμογής
• Όλες οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται αυτόματους
πωλητές, ανεξάρτητα από τοποθεσία (εντός ή εκτός επαγγελματικής εγκατάστασης),
υποχρεούνται να δηλώσουν κάθε μηχάνημα στο Μητρώο.
• Εξαιρούνται μηχανήματα με κερματοδέκτη που προσφέρουν
υπηρεσίες ψυχαγωγίας ή τυχερά παιχνίδια.
3. Δηλώσεις και Διαδικασία
Υποβολής
Οι δηλώσεις που υποβάλλονται στην ΑΑΔΕ μέσω myAADE ή API
είναι τριών ειδών:
i.
Δήλωση Έναρξης Εκμετάλλευσης Αυτόματου Πωλητή –
έως τη 10η ημέρα του επόμενου μήνα από την έναρξη.
ii.
Δήλωση Μεταβολής Εκμετάλλευσης – έως τη 10η
ημέρα του επόμενου μήνα από τη μεταβολή.
iii.
Δήλωση Διακοπής Εκμετάλλευσης – έως τη 10η ημέρα
του επόμενου μήνα από την παύση χρήσης.
4. Ειδικές Προθεσμίες
Εφαρμογής
• Για τους αυτόματους πωλητές που ήδη λειτουργούν κατά τη
δημοσίευση της απόφασης:
·
Υποβολή δήλωσης από 14/11/2025 έως 12/12/2025.
Για ενάρξεις, μεταβολές ή παύσεις
που πραγματοποιούνται έως 30/11/2025:
·
Υποβολή δήλωσης έως 12/01/2026.
Από 2026 και εφεξής:
·
Ισχύει η προθεσμία της 10ης ημέρας του επόμενου
μήνα.
5. Κυρώσεις
Η μη υποβολή ή εκπρόθεσμη/ελλιπής υποβολή δήλωσης θεωρείται
παράβαση πληροφοριακού χαρακτήρα και επισύρει κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο 53
παρ. 1 περ. α’ του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας :
Άρθρο 53.
Κυρώσεις για παράλειψη υποβολής ή εκπρόθεσμη υποβολή
φορολογικών δηλώσεων και δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα και παράλειψη
χορήγησης στοιχείων που ζητούνται από τη Φορολογική Διοίκηση
1. Με την επιφύλαξη του οίκοθεν προσδιορισμού της παρ. 4 του
άρθρου 36, σε φορολογούμενους που παραλείπουν να υποβάλουν ή υποβάλλουν
εκπρόθεσμα φορολογικές δηλώσεις και δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα από τις
οποίες δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου ή δεν ανταποκρίνονται σε
αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων,
επιβάλλεται πρόστιμο εκατό (100) ευρώ για κάθε παράβαση. Παράβαση του πρώτου
εδαφίου συνιστούν ιδίως:
α) η μη υποβολή ή η ελλιπής υποβολή ή η εκπρόθεσμη υποβολή
δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα ή φορολογικής δήλωσης, συμπεριλαμβανομένων των
δηλώσεων που υποβάλλονται στη φορολογία κεφαλαίου, από την οποία δεν προκύπτει
υποχρέωση καταβολής φόρου, και των δηλώσεων παρακράτησης φόρου,
6. Χρήσιμες Επισημάνσεις για
Επιχειρήσεις
• Οι δηλώσεις υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά.
• Κάθε αυτόματος πωλητής λαμβάνει μοναδικό αριθμό
καταχώρισης στο Μητρώο.
• Είναι δυνατή η ακύρωση δήλωσης έναρξης εφόσον δεν έχει
γίνει μεταβολή ή διακοπή.
• Οι προδιαγραφές των αρχείων και η τεχνική διασύνδεση μέσω
API θα ανακοινωθούν από την ΑΑΔΕ.
Έκδοση παραστατικών
Σχετικά με την έκδοση παραστατικών, οι αυτόματοι πωλητές δεν
έχουν την υποχρέωση, σήμερα, να εκδίδουν
παραστατικά.
Με την Α. 1064 /25-04-2024
Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1002/ 31.12.2014 απόφασης
της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε.) «Κατηγορίες οντοτήτων που
απαλλάσσονται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών.
Αναγραφή πρόσθετων στοιχείων στα εκδιδόμενα στοιχεία λιανικής πώλησης ορισμένων
κατηγοριών υπηρεσιών ή αγαθών. Δήλωση διακοπής λειτουργίας φορολογικού
ηλεκτρονικού μηχανισμού λόγω τεχνικού προβλήματος» (Β’ 3/2015), είχε δοθεί παράταση
στην υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ στους αυτόματους πωλητές
Περιεχόμενο της απόφασης
Με την υπόψη Απόφαση, οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που
εκδίδονται από Παρόχους τηλεπικοινωνιών και αφορούν σε πωλήσεις αγαθών ή παροχή
υπηρεσιών, πλην παραστατικών λογαριασμών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών έως και
την μετατροπή των εν λόγω οντοτήτων σε Παρόχους Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων
για τις υπηρεσίες που οι ίδιοι παρέχουν, απαλλάσσονται από την υποχρέωση
έκδοσης των σχετικών αποδείξεων, μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού.
Επιπλέον, απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης των
αποδείξεων λιανικής πώλησης, μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού, έως και
την 31.12.2024, οι συναλλαγές των οντοτήτων που δραστηριοποιούνται στην πώληση
αγαθών ή παροχή υπηρεσιών από αυτόματα μηχανήματα – πωλητές (π.χ. αυτόματοι
πωλητές αναψυκτικών, τροφίμων, πλυσίματος αυτοκινήτων, ρούχων κ.λπ.), λόγω τεχνικής δυσκολίας των μηχανημάτων να
υποστηρίξουν την άμεση έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης με τη χρήση
φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού, καθώς και της πρακτικής δυσκολίας φυσικής
παρουσίας υπαλλήλου για την έκδοση των αποδείξεων σε κάθε πώληση αγαθών ή
παροχή υπηρεσίας σε περίπτωση χρήσης ΦΗΜ
που δεν ενσωματώνεται στο αυτόματο μηχάνημα - πωλητή. Τέλος, την παρούσα
χρονική στιγμή δεν υφίσταται εγκεκριμένος, από την Επιτροπή Ελέγχου
Καταλληλότητας Φ.Η.Μ., τύπος ΦΗΜ που να υποστηρίζει τη διενέργεια συναλλαγών
μέσω αυτόματων μηχανημάτων – πωλητών.
Άρθρο Μόνο
Τροποποιούμε την υπό στοιχεία ΠΟΛ.1002/ 31.12.2014 απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων
Εσόδων «Κατηγορίες οντοτήτων που απαλλάσσονται από τη χρησιμοποίηση φορολογικών
ηλεκτρονικών μηχανισμών. Αναγραφή πρόσθετων στοιχείων στα εκδιδόμενα στοιχεία
λιανικής πώλησης ορισμένων κατηγοριών υπηρεσιών ή αγαθών. Δήλωση διακοπής
λειτουργίας φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού λόγω τεχνικού προβλήματος.» (Β’
3/2015), ως ακολούθως:
1. Το πρώτο εδάφιο του άρθρου 1 τροποποιείται ως εξής:
«Ορίζουμε τις οντότητες που απαλλάσσονται από το τρέχον
φορολογικό έτος και εφεξής, από τη χρήση ΦΗΜ (Φορολογικών Ηλεκτρονικών
Μηχανισμών), καθώς και τις περιπτώσεις λιανικών συναλλαγών που απαλλάσσονται
από την υποχρέωση έκδοσης των σχετικών παραστατικών (αποδείξεων) μέσω
φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού, ως εξής:».
2. Μετά την περ. ε’ της παρ. 4 του άρθρου 1 προστίθενται οι
περ. στ’ και ζ’ ως εξής: «στ) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται
από Παρόχους τηλεπικοινωνιών και αφορούν σε πωλήσεις αγαθών ή παροχή υπηρεσιών,
πλην παραστατικών λογαριασμών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Η απαλλαγή παύει
αυτοδικαίως για κάθε Πάροχο τηλεπικοινωνιών που λαμβάνει «άδεια καταλληλότητας»
λογισμικού ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης,
ζ) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται για
συναλλαγές που αφορούν σε πωλήσεις αγαθών ή παροχή υπηρεσιών από αυτόματα
μηχανήματα - πωλητές, (π.χ. αυτόματοι πωλητές αναψυκτικών, τροφίμων, πλυσίματος
αυτοκινήτων, ρούχων κ.λπ.) έως την 31.12.2024.
Από τις παραπάνω περιπτώσεις, εξαιρούνται οι συναλλαγές που
διενεργούνται μέσω αυτόματων μηχανημάτων πώλησης υγρών καυσίμων.».
3. Το άρθρο 2 τροποποιείται ως εξής:
«Στα εκδιδόμενα στοιχεία λιανικής πώλησης που αφορούν σε
παραστατικά λογαριασμών πωλήσεων πόσιμου ύδατος μέσω δικτύου, ηλεκτρικού
ρεύματος και τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, καθώς και στις ασφαλιστικές
υπηρεσίες, αναγράφονται και το ονοματεπώνυμο του πελάτη, η διεύθυνσή του και ο
αριθμός φορολογικού μητρώου ή ο αριθμός της αστυνομικής του ταυτότητας, αν
στερείται αριθμού φορολογικού μητρώου.»
4. Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 25 Απριλίου 2024
Πέρα της ανωτέρω απόφασης
δόθηκε και νέα παράταση μέχρι 31.12.2025
Απόφαση ΑΑΔΕ Αριθμ. Α.1201/2024
ΦΕΚ 7269/Β/31-12-2024
Άρθρο μόνο
Τροποποιούμε την υπό στοιχεία ΠΟΛ.1002/2014 απόφαση της
Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων «Κατηγορίες οντοτήτων που απαλλάσσονται από
τη χρησιμοποίηση φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών. Αναγραφή πρόσθετων
στοιχείων στα εκδιδόμενα στοιχεία λιανικής πώλησης ορισμένων κατηγοριών
υπηρεσιών ή αγαθών. Δήλωση διακοπής λειτουργίας φορολογικού ηλεκτρονικού
μηχανισμού λόγω τεχνικού προβλήματος.» (Β'3/2015), ως ακολούθως:
1. Η περ. ζ' της παρ. 4 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:
«ζ) Οι αποδείξεις λιανικών συναλλαγών που εκδίδονται για
συναλλαγές που αφορούν σε πωλήσεις αγαθών ή παροχή υπηρεσιών από αυτόματα
μηχανήματα - πωλητές, (π.χ. αυτόματοι πωλητές αναψυκτικών, τροφίμων, πλυσίματος
αυτοκινήτων, ρούχων κ.λπ.) έως την 31.12.2025. Από τις παραπάνω περιπτώσεις,
εξαιρούνται οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω αυτόματων μηχανημάτων πώλησης
υγρών καυσίμων.».
2. Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Υποχρεώσεις βάσει της Α.1111/2025
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εξέδωσε την απόφαση
Α.1111/2025, με την οποία τροποποιείται η ΠΟΛ.1220/2012 ως προς το άρθρο 18 που
αφορά τις ΑΔΗΜΕ (Αυτόματες Διατάξεις Ηλεκτρονικής Μηχανογράφησης Ελέγχου) των
αυτόματων πωλητών.
Η νέα απόφαση καθορίζει επικαιροποιημένες τεχνικές και
λειτουργικές προδιαγραφές για τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης προϊόντων και
υπηρεσιών, καθώς και τη διασύνδεσή τους με την ΑΑΔΕ μέσω του συστήματος Esend.
Σύμφωνα με την απόφαση
• Οι ΑΔΗΜΕ
πρέπει να είναι τοποθετημένες στο εσωτερικό του αυτόματου πωλητή, συνδεδεμένες
με τη μητρική πλακέτα του.
• Υποστηρίζονται
συγκεκριμένα πρωτόκολλα επικοινωνίας (EXECUTIVE, MDB/IPC, PARALLEL, PULSE,
MARSHALL).
• Σε
περίπτωση βλάβης της ΑΔΗΜΕ, ο αυτόματος πωλητής παύει να λειτουργεί.
• Οι
φορολογικές αποδείξεις εκδίδονται αυτόματα από την ΑΔΗΜΕ και αποθηκεύονται
ηλεκτρονικά — χωρίς υποχρεωτική εκτύπωση.
• Όλα τα
δεδομένα των συναλλαγών αποστέλλονται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα
Esend της ΑΑΔΕ.
• Η
ημερήσια αναφορά Ζ εκδίδεται αυτόματα εντός 24 ωρών από την πρώτη απόδειξη.
• Δεν
επιτρέπονται ακυρώσεις, εκπτώσεις ή αλλαγές σε εκδοθείσες αποδείξεις.
• Η
λειτουργία αυτόματων πωλητών χωρίς διασύνδεση με ΑΔΗΜΕ δεν θα επιτρέπεται μετά
τη λήξη της μεταβατικής περιόδου.
Η απόφαση τίθεται σε ισχύ από τη δημοσίευσή της στο ΦΕΚ (5
Αυγούστου 2025), αλλά όπως είπαμε έχω δοθεί παράταση για την εφαρμογή του έως
31.12.2025
Από 1 η Δεκεμβρίου το IRIS
για τα νομικά πρόσωπα
Με το άρθρο 46 του νέου φορολογικού νομοσχεδίου που
κατατέθηκε στη βουλή : Φορολογική μεταρρύθμιση για το δημογραφικό και τη μεσαία
τάξη - Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομία, προβλέπεται η
μετάθεση της έναρξης ισχύος της υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών μέσω
υπηρεσιών άμεσης πληρωμής από τα νομικά πρόσωπα.
Αιτιολογική έκθεση
Με την προτεινόμενη ρύθμιση τροποποιείται η παρ. 4 του
άρθρου 245 του ν. 5193/2025 (Α’ 56), με σκοπό την παράταση της έναρξης ισχύος
της υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής από τα νομικά
πρόσωπα, ώστε να δοθεί περίοδος προσαρμογής στους φορείς και να διασφαλιστεί η
ομαλή και αποτελεσματική εφαρμογή του μέτρου. Σύμφωνα με την παρ. 11 του άρθρου
47 του σχεδίου νόμου το παρόν άρθρο ισχύει από την 1η.11.2025.
Διάταξη νομοσχεδίου
Το άρθρο 46 προβλέπει τα ακόλουθα :
Άρθρο 46
Μετάθεση έναρξης ισχύος της υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών
μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής - Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 245 ν.
5193/2025
Στην παρ. 4 του άρθρου 245 του ν. 5193/2025 (Α’ 56), περί
έναρξης ισχύος, οι λέξεις «από την 31η Οκτωβρίου 2025» αντικαθίστανται από τις
λέξεις «από την 1η Δεκεμβρίου 2025» και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Το άρθρο 219, περί επέκτασης της υποχρέωσης υπηρεσιών
άμεσης πληρωμής σε νομικά πρόσωπα, ισχύει από την 1η Δεκεμβρίου 2025.».
Υπενθυμίζουμε ότι με το άρθρο 219 του ν. 5193/2025 ορίζεται
ότι:
«5. Τα νομικά πρόσωπα που είναι δικαιούχοι πληρωμής, στο
πλαίσιο των συναλλαγών τους με πληρωτές οι οποίοι ενεργούν για λόγους που δεν
εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική τους δραστηριότητα,
δέχονται υποχρεωτικά πληρωμές μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής».
Αλωνιάτης Απόστολος
Οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του
Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος
Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Voice (Finance
& Markets Voice) , την Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2025